Goeie oude (retro) consoles deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 108 Laatste
Acties:
  • 571.706 views

• kimahri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 00:49
ricost schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 16:26:
Ik vind de AES gewoon geweldig vanwege de GI-GAN-TISCHE cartridges en de heerlijk joyboards !
Een MVS arcade kast had ik ook graag gehad maar dat laat mijn woonruimte helaas niet toe :'( maar dat is wel zeker iets wat er in de toekomst wel komt.

Ik heb AOF II binnen en ik moet zeggen, het is toch een stuk pittiger dan deel 1 ! Vind 'easy' nou niet bepaald makkelijk.

Heb gisteren ook een UniBIOS besteld voor mn AES. Kan ik eens wat meer aanpassen ;)

Ik zie trouwens overal AES JAP en soms USA systemen maar ik heb gewoon een PAL.
Zijn deze een stuk zeldzamer ?

@kimahri: Een CD32 heb ik ook nog (en ook nog een A1200).
Alleen waren er helaas op de CD32 nou niet echt veel toppers, veelal ports van A1200 games die ik al eerder gezien heb. Defender of the Crown II vind ik daaraantegen wel een geweldige top game !
ricost schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 16:26:
Ik vind de AES gewoon geweldig vanwege de GI-GAN-TISCHE cartridges en de heerlijk joyboards !
Een MVS arcade kast had ik ook graag gehad maar dat laat mijn woonruimte helaas niet toe :'( maar dat is wel zeker iets wat er in de toekomst wel komt.

Ik heb AOF II binnen en ik moet zeggen, het is toch een stuk pittiger dan deel 1 ! Vind 'easy' nou niet bepaald makkelijk.

Heb gisteren ook een UniBIOS besteld voor mn AES. Kan ik eens wat meer aanpassen ;)

Ik zie trouwens overal AES JAP en soms USA systemen maar ik heb gewoon een PAL.
Zijn deze een stuk zeldzamer ?

@kimahri: Een CD32 heb ik ook nog (en ook nog een A1200).
Alleen waren er helaas op de CD32 nou niet echt veel toppers, veelal ports van A1200 games die ik al eerder gezien heb. Defender of the Crown II vind ik daaraantegen wel een geweldige top game !
ja de cd 32 is wel de moeite waar maar inderdaad veel 1200 ports
maar de cds zijn tenminste nog speelbaar in tegenstelling tot de diskettes

[ Voor 8% gewijzigd door kimahri op 24-02-2011 19:05 ]

Retro Rulez Altijd op zoek naar oude retro systemen...

• kimahri
Sir_Hendro schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 16:07:
@kimahri

Ik vind je site niet zo interessant omdat je alleen maar plaatjes van het internet erop hebt staan. Het zou veel leuker zijn als je zelf foto's maakt van je spullen en dat erop zet. Zoiets was ik namelijk ook eens aan het maken :9

Zie hier:
http://www.hmdlive.com/retro/

Deze moet ik maar eens verder aanvullen :D
kan mij eigenlijk niet zoveel schelen wat jij interessant vind en wat niet.
veel covers zijn keurig gescanned en een gedeelte is online gevonden maar dan wel dezelfde hoesjes als mijn spellen bezitten.

daarnaast is mijn website wel compleet die van jou is zo goed als leeg en incompleet
mijn site gebruik ik om op locatie in een overzicht te zien wat ik heb of niet om dubbele aanschaffen te voorkomen

[ Voor 5% gewijzigd door kimahri op 24-02-2011 19:08 ]

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 23:36
@kimahri (hierboven)
Het was ook niet als een aanval bedoelt maar meer als suggestie :)

GTA VI - All aboard the hype train!!

• kimahri
heel goed
sorry maar het kwam wat anders over

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Rustig aan jongens :)

Kan me voorstellen dat je het leuker vindt om foto's te zien, maar als het doel ervan is om bij te houden wat je hebt is dat toch prima? Heb dat zelf ook om die reden, want ik weet het nog net niet uit mijn hoofd :P

Persoonlijk kijk ik niet zo naar de covers, heb alleen simpel de titels opgeslagen en bij mijn comments gezet of het platinum/player's choice of whatever is.

Had 'm al eens gepost, maar hier nog maar eens: http://tinyurl.com/4lkkpaw

Ben tegenwoordig bezig met xbox games verzamelen, dat is m'n volgende projectje, ook heel wat plezier beleefd met dat ding :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimahri
ziet er ook leuk uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Idd leuke site. Zelf gemaakt of is er een template?

Heb zelf tijden lang met een sms/notitie in mijn telefoon gelopen voor de GBA versie van metroid. De verzamelaar in me wilde ook de andere hebben. Maar dat mocht van mezelf pas als ik de ander haf uitgespeeld.... Tsja geld in de knip gehouden maar zo'n site zou zeker helpen als je ergens wat leuks ziet en twijfelt of je het miss al hebt.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-07 15:39

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

kimahri schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 19:04:
[...]

[...]

ja de cd 32 is wel de moeite waar maar inderdaad veel 1200 ports
maar de cds zijn tenminste nog speelbaar in tegenstelling tot de diskettes
Ik heb nog 4 dozen a 12 doosjes met nieuwe sony HD diskettes nog in seal.
Dus ik kan gelukkig nog even vooruit met diskettes voor mn Amiga, SNES en Megadrive ;)

Welke games raad je nog aan voor de CD32 ?
Had laatst ook Super Street Fighter II proberen te spelen, maar wat is dat voor een gedrocht van een game op de Amiga/CD32 ... TRAAG :'(
Fighting Spirits daaraantegen was wel een topper ! Beetje een Neo Geo style beat em up 8)

Weet iemand trouwens nog een retro shop in Nederland waar AES games te koop zijn ?
Foregames in Tilburg had ze vroegah, alleen hebben hun retro dingen verplaatst naar Breda.
Maar helaas daar geen echte toppers kunnen vinden..

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.A.Heerkes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-04 09:08
Ik raad je niet echt aan om in shops AES games the kopen, die poberen om AES games heel erg duur door te verkopen, het is beter om gerust af te wachten op een gekke op marktplaats die heel nodig van zijn collectie af moet/wilt, of anders gewoon even op www.Neo-geo.com forums kijken, daar kom je ook soms europeanen tegen die van hun games afwillen of die het self vanuit japan importeren.

Zo doe ik het in ieder geval, en soms kom ik wel wat juweeltjes tegen, je zou trouwens ook even naar de Retro Games Beurs in appeldorn op 6maart kunnen gaan, daar zullen ze denk ik best wat AES games hebben, maar of ze het daar goedkoop zullen verkopen? nou dat is de vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Sagat schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 01:40:
Idd leuke site. Zelf gemaakt of is er een template?
Thanks :) Deze is helemaal zelf opgebouwd dmv html, css en php. Niet veel bijzonders verder, maar het werkt lekker snel en makkelijk.

Weet iemand trouwens of gesealde xbox spellen origineel zijn als ze niet zo'n seal over de cover hebben zitten? Heb er eentje gekocht van marktplaats welke gesealed is, maar om het doosje open te maken hoef je geen seal te verwijderen. Kan me herinneren van vroeger dat dat normaal wel het geval was...

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net weer spel of 20 besteld bij Retro GameFreak..waaronder een paar die ik al tijdje op mn lijstje had staan. Nu nog ergens Nightmare Creatures (PS1) voor een prikkie opsnorren, die hadden ze helaas niet (meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sp33dFr34k schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 19:53:
[...]

[...]

Thanks :) Deze is helemaal zelf opgebouwd dmv html, css en php. Niet veel bijzonders verder, maar het werkt lekker snel en makkelijk.

Weet iemand trouwens of gesealde xbox spellen origineel zijn als ze niet zo'n seal over de cover hebben zitten? Heb er eentje gekocht van marktplaats welke gesealed is, maar om het doosje open te maken hoef je geen seal te verwijderen. Kan me herinneren van vroeger dat dat normaal wel het geval was...
Bedoel je zo'n sticker op de zijkant van het doosje die je kapot moet maken/ weg moet halen om het doosje open te maken? Als ik het me goed herinner waren spellen voor de xbox, PS2 en GameCube niet met zo'n sticker gesealed zoals spellen voor de Xbox 360. Ze zaten dus alleen in plastic folie.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2011 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xbox 1 spellen hadden naar mijn weten ook een groene seal...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ja, nu ben ik zelf ook het twijfelen, dacht echt dat xbox dat gewoon had. Zal het morgen eens nakijken, mijn broertje heeft die dingen destijds nauwkeurig verwijderd en achterop het hoesje geplakt haha.. :P Ik bedoel inderdaad die sticker die je moest breken/verwijderen om het hoesje open te maken.

Reden waarom ik het vraag is overigens omdat ik het zonde vindt om het spel uit de originele seal te halen, maar vond bij nader inzien deal seal er niet zo origineel uitzien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben weer in een point and click bui...Monkey Island voor de PS2 had ik nog niet, zojuist besteld. Evenals Myst voor de Saturn. Volgende week als het binnen is wat foto's. Ook Outrun overgenomen van Lampuhkap, voor een leuk bedrag :) (MegaDrive).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij hebben mijn Xbox-spellen wel zo'n seal, maar of ze dat allemaal hebben weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:21

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 23:02:
Volgens mij hebben mijn Xbox-spellen wel zo'n seal, maar of ze dat allemaal hebben weet ik niet.
Heb ze er hier ook nog op zitten... met uitzondering van de kartonnen boxes. Mijn DOA Ultimate box had geen seal, zo te zien.. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

C.A.Heerkes schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 13:48:
[...]
Waarom Neo Geo AES kopen ipv de MVS versies?
Voor mij zit het zo, toen ik klein was weet ik nog hoe ik voor een winkel naar de AES zat te staren, terwijl anderen kinderen genoegen hadden met een Super Nintendo of een Mega Drive/Genesis maakte ik me druk over hoe mooi en soepel Metal Slug oogde en speelde. Ik weet nog selfs heel goed hoe geweldig ik de Zoom-in Zoom-out effect van de The Last blade "Samurai Shodown, AoF, Thrash Rally ect" was. Ik heb dat nostalgish gevoel gewoon niet bij de MVS kast, terwijl ik ook gewoon lekker chillend op de bank rustig gamen wil is, dat helaas niet mogelijk bij een arcadekast, tenzij je der een console van maakt.
Ik ben zelf geen Neo Geo verzamelaar, dus heb ik gekozen voor een compromis zoals in dit filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost
  • Laatst online: 18-07 15:39

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

DCFreak schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 10:57:
[...]

Ik ben zelf geen Neo Geo verzamelaar, dus heb ik gekozen voor een compromis zoals in dit filmpje.

[video]
Waar heb je die convertor vandaan ?

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

ricost schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 12:08:
[...]

Waar heb je die convertor vandaan ?
Hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 09:27
Ik kwam net een handleiding tegen voor het regio vrij maken van de PAL SNES. Iemand hier ervaring mee?

Ik las dat je een PIC 16F630 chip nodig hebt en daar wat code op moet schrijven... Ikzelf heb alleen geen flauw idee hoe dit in zijn werk gaat.
Weet iemand waar deze chips al voorgeprogrammeerd te verkrijgen zijn? Of kent iemand, iemand die dit tegen een leuke prijs kan doen?

Dit is misschien ook nog wel een oplossing. Zover ik hieruit begrijp is er geen extra chip voor nodig.

Voor de zekerheid ga ik alvast wel even een van die vele tweedehands sites af om een test SNES op de kop te tikken. Om het zekere voor het onzekere te nemen.

Maar als iemand hier er al ervaring mee heeft hoor ik dit graag!

offtopic:
* Ik heb namelijk een Powerpack en kwam er gisteren achter (en ja, dit had ik kunnen weten) dat ik natuurlijk geen NTSC roms kan afspelen ermee...

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Smurf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:31
Voor zover ik weet, is het alleen 1 pinnetje doorknippen en een stuk plastic voor de cartridges wegsnijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:38
Neen, voor is allang niet meer zo!
Ikari heeft de CIC van de SNES gereversed engineerd (hoe dit gedaan is maakt weinig uit..).

je hebt nu dus een zogenaamde SUPERCIC wat je in PAL/NTSC mode kunt zetten wanneer je wilt ;)
http://wolfsoft.de/wordpr...ds/2010/05/supercic_6.jpg

je deactiveert feitelijk de originele CIC chip van je snes en vervangt deze!

de volgende modes zijn beschikbaar:
  • 50Hz Mode is active (green)
  • 60Hz Mode is actice (red)
  • Auto Mode is actice (orange)

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

Grote Smurf schreef op maandag 28 februari 2011 @ 06:08:
Voor zover ik weet, is het alleen 1 pinnetje doorknippen en een stuk plastic voor de cartridges wegsnijden.
Dat is de minder nette manier ja, onderstaand is natuurlijk een stuk "netter".
Icekiller2k6 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 10:07:
Neen, voor is allang niet meer zo!
Ikari heeft de CIC van de SNES gereversed engineerd (hoe dit gedaan is maakt weinig uit..).

je hebt nu dus een zogenaamde SUPERCIC wat je in PAL/NTSC mode kunt zetten wanneer je wilt ;)
http://wolfsoft.de/wordpr...ds/2010/05/supercic_6.jpg

je deactiveert feitelijk de originele CIC chip van je snes en vervangt deze!

de volgende modes zijn beschikbaar:
  • 50Hz Mode is active (green)
  • 60Hz Mode is actice (red)
  • Auto Mode is actice (orange)
Je plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://wolfsoft.de/wordpress/wp-content/uploads/2010/05/supercic_6.jpg

Is echt 3-4x groter dan het in werkelijkheid is. Zonder ervaring ga je hier niet aan uitkomen. Bij U8 heeft de originele CIC gezeten.

Bij C62 zie je verder ook dat in dit geval een printspoor beschadigd is geraakt en gerepareerd moest worden.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@snes chip
Damn nee dan zou ik ook inderdaad eerst gaan oefenen op een 2e hands snes. Jammer dat deze mooie oplossingen commericeel amper interresant zijn, omdat fans zoveel anders opties hebben:
- emulatie (al dan niet officieel)
- usa en/of jap snesje erbij
- convertor
en misschien nog een paar die ik vergeten ben? Then again, die chip wordt gemaakt dus er zullen toch genoeg knutselaars zijn.....en als echte verzamelaar is een mooie (gelijk ontdaan van vergeling) snesje wat alles afspeelt ook super natuurlijk.

Mag van mezelf trouwens niet Axelay kopen omdat ik nog een te grote backlog heb aan gekochte current gen games.
Hij zal uiteindelijk ook wel in de VC belanden, en daar heb ik nog punten staan. In de tussentijd mijn shmup honger maar voeden met R-type op xbla (en solderner x en ikaruga nog achter de hand, die vind ik respectievelijk niet zo leuk en wel leuk maar te moeilijk 8)7 )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ikaruga is inderdaad moeilijk. Ik denk dat het niet zo zeer de moeilijkheid is, maar het niet kunnen multitasken van mannen.

Zwart kan alleen wit bestrijden en wit alleen zwart, en dan ook nog gelijk Schump-en kunnen mannen gewoon niet.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-09 13:25
Even iets compleet anders;
Hoe hebben jullie je collectie verzekerd? Ik weet niet precies hoe het in zijn werk gaat, maar de straatwaarde puur aan de ouderdom getaxeerd is behoorlijk laag op sommige dingen, terwijl je er toch duizenden euro's voor neerlegt (bij de grotere collecties dan).
Is er een soort van speciale collectors-verzekering? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

HotFix schreef op maandag 28 februari 2011 @ 12:51:
Even iets compleet anders;
Hoe hebben jullie je collectie verzekerd? Ik weet niet precies hoe het in zijn werk gaat, maar de straatwaarde puur aan de ouderdom getaxeerd is behoorlijk laag op sommige dingen, terwijl je er toch duizenden euro's voor neerlegt (bij de grotere collecties dan).
Is er een soort van speciale collectors-verzekering? :P
http://www.ntsc-uk.com/tech.php?tech=InsuranceFAQ

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
Grote Smurf schreef op maandag 28 februari 2011 @ 06:08:
En zijn dan de meeste games gewoon af te spelen? Is er een lijst compatibility lijst beschikbaar voor deze mod?
En om welke pinnetjes gaat het dan?

Ik denk dat ik eerst anders onderstaande ga proberen. Maar een oefen SNES is zo al 25 euro....
Hey,

I came up with a completly new BETTER super nintendo region MOD!!! This one will play all games NTSC & PAL (including Mario RPG)!! Just clip off the Lock Out chip completely and then run a wire from pin 10 on the lockout chip (CHIP "U8") to PIN 4 on the chip "U10" and thats it!! It works perfect too!! Here is a screen shot of german PAL smurfs (PAL exclusive) and the MOD I did. This is my idea so if your gonna use these pics or my MOD specifications on any other web page please note where the idea came from (me )

Cheers & Enjoy!!

Shawn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik heb toen alleen de 60Hz mod gedaan, de NTSC games speel ik gewoon met een converter. Ben niet zo van dat plastic wegknippen enzo, dat krijg ik nooit fatsoenlijk. Jap games zouden wel passen, maar die heb ik bijna geen.

Heb toen deze gedaan:

http://mmmonkey.co.uk/console/nintendo/snes-switches-1.htm

Stelt achteraf weinig voor, maar had toen wat minder soldeerervaring en heb er een snes mee gemold (meer zonde van de snes dan van de knaken uiteraard). Heb daar toen Richard nog aardig wat mee lastiggevallen... :P

Die vette mod van hierboven vind je hier (tutorial): http://wolfsoft.de/wordpress/?p=603

Denk niet dat ik eruit kom, wat een spaghetti.. was al blij dat ik die hz mod voor elkaar kreeg met die switch... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Smurf
  • Laatst online: 20:31
Ik heb de volgende handleiding gevolgd: http://www.gamesx.com/importmod/sneslockout.htm
En voor de NES hetzelfde verhaal: http://www.mmmonkey.co.uk/console/nintendo/nes-lockout.htm

Ik heb pin 4 gewoon doorgehaald en geen switch gemonteerd. Er schijnen games te zijn die dan niet werken, maar ik heb er nog 3 staan dus dat is geen probleem. De NES heeft overigens nergens last van, die speelt alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_dusa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:52

Me_dusa

Red een boom, eet een bever!

Weet je wat ik eigenlijk mis in de Must Have Games van de Sega Megadrive, Toejam and Earl 1 en 2.

Zijn dat niet geniale spellen met de vette splitscreen 2 player optie in deel1 en dat super irritante naar beneden vallen in levels als je rocketshoes in een cadeau had zitten.

Wie kent m nog? :D

Me_dusa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:21

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Als iemand dat soldeerwerk in een SNES gedaan wil hebben, DM me, ik hou wel van een uitdaging en heb de spullen er voor. Ik kan alleen niet die nieuwe chip maken/leveren maar heb wel weer zin om een avondje te knutselen. (edit: dit is geen handel, GoTvriendendienstje)

[ Voor 9% gewijzigd door sebastius op 28-02-2011 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
sebastius schreef op maandag 28 februari 2011 @ 23:03:
Als iemand dat soldeerwerk in een SNES gedaan wil hebben, DM me, ik hou wel van een uitdaging en heb de spullen er voor. Ik kan alleen niet die nieuwe chip maken/leveren maar heb wel weer zin om een avondje te knutselen. (edit: dit is geen handel, GoTvriendendienstje)
Solderen is niet echt mijn ding (heb menig GB al vermoord) dus ik vindt het wel een tof aanbod! Moet alleen effe bekijken hoe ik ooit aan zo'n chip kom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 14:03

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Ik had vorige week ook op m'n snes de 60hz mod uitgevoerd. Ik heb alleen 6 PAL spellen dus de lockout mod was niet nodig.

Mijn spellen lopen op 60hz of te snel en/of ze hebben glitches. Soms heb je ook slowdowns bij de drukke stukjes.

Je hebt geen balken meer, maar die filterde m'n breedbeeld LCD er toch al uit, 14:9 modus is bijvoorbeeld wel nice. Niet alle tv's gaan goed met het 60hz signaal om. De LCD van m'n broer krijgt naar eigen zeggen 'kriebeltjes' in het gebied waar normaliter de zwarte balken zitten. M'n plasma moet bij ieder nieuw scherm even herinitialiseren, bij de Philips LCD van m'n moeder gaat het wel goed.

Mariokart: glitches en te snel, ook timingproblemen
Yoshi's Island: te snel
DKC3: te snel

deze spellen zijn volgens mij al gecompenseerd voor 50hz dus lopen ze op 60hz te snel

Asterix en Obelix: kleurproblemen bij o.a. tweede en derde level

Als iemand soldeerskills nodig heeft omgeving Groningen houd ik me aanbevolen.

Ook had ik de cartridge slot goed schoongemaakt. Ik had eerst met een tandenstoker goed over de contactjes heen gewreven om ze op te schuren. Daarna met spiritus en wattenstaafjes aan de gang geweest. Dit laatste deed ik ook bij de cartridges. De wattenstaafjes werden helemaal grijs...

Als ik nu een spel in m'n snes stop pakt 'ie 'm meteen. Ik kan het spel zelfs helemaal heen en weer schudden en hij loopt helemaal niet vast oid, dat was eerst wel anders.

[ Voor 23% gewijzigd door Digital-DNA op 01-03-2011 10:38 ]

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip J. Dijkstra
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 12:43
Ik raad je niet echt aan om in shops AES games the kopen, die poberen om AES games heel erg duur door te verkopen, het is beter om gerust af te wachten op een gekke op marktplaats die heel nodig van zijn collectie af moet/wilt, of anders gewoon even op www.Neo-geo.com forums kijken, daar kom je ook soms europeanen tegen die van hun games afwillen of die het self vanuit japan importeren.

Zo doe ik het in ieder geval, en soms kom ik wel wat juweeltjes tegen, je zou trouwens ook even naar de Retro Games Beurs in appeldoorn op 6maart kunnen gaan, daar zullen ze denk ik best wat AES games hebben, maar of ze het daar goedkoop zullen verkopen? nou dat is de vraag
Ik sta daar altijd en heb verschillende keren alle AES spellen meegenomen maar ben er mee opgehouden.
Misschien zijn er op zo'n dag 10 mensen geinteresseerd in EAS spellen waarvan de helft minder wil uitgeven dan de laagste prijs die ze ooit op eBay hebben gezien en de andere helft zoekt precies dat spel wat je niet hebt :( Ik heb maar beperkt ruimte in de auto en voor mij kan het niet uit om ze mee te nemen. Ik ben nog bezig met het opzetten van een webshop maar dat kost uiteraard tijd.

Uiteraard zijn handelaar/verzamelaars (als je het verzamelen betaalbaar wil houden wordt je al snel noodgedwongen een halve handelaar) er ook snel bij wanneer er een verzameling opduikt op marktplaats maar het is mijn ervaring dat die mensen (zeker in NL) nog veel meer geld willen hebben dan op dat moment de gangbare prijs op ebay is. Persoonlijke heb ik via een vriend die getrouwd is met een Taiwanese een goeie deal kunnen sluiten met een Taiwanese winkel.

MVS is er trouwens wel altijd volop op de beurs, ook kasten om ze te spelen (althans vorige beurs wel).
Nou maar hopen dat mensen ondanks Carnaval zin hebben om naar de beurs te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren met de rest de jongens lekker gesnesd. Paar uurtjes Turbo Toons, je weet het wel. Gelukkig kan ik een beetje inschatten waar de diamantjes zitten ;)

Toen ze weg waren deed ik echter Streetfighter 2 er in en wat zit daar een vies spelende cpu in. Ik was links en rechts straatvechters aan het doodslaan als Balrog tot ik opeens tegen Ryu moet. Nouja, dat judomietje had ik al snel neer maar de 2e ronde begon het gelazer.

Het leek wel alsof ik niet MOCHT winnen. Als je van voren aanvalt spamt hij vuurballen. Dan kan je dus alleen via de lucht aanvallen maar als je dat probeert krijg je een springende uppercut voor je kiezen. Tja dan is het niet gek dat je verliest. Ken doet hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip J. Dijkstra
How to beat SNES Streetfighter 2

Oplossingen zijn slechts 1 googlesearch verwijdert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alleen kan het niet om sf2 gaan omdat je daar geen Balrog kan kiezen (ok met een gamegenie oid misschien wel, maar default niet B) )

Zal wel om turbo of super street fighter 2 gaan.
Mocht het die laatste zijn, daarin vond ik de ai ook behoorlijk irri. Turbo eigenlijk te weinig gespeeld om er een mening over te hebben, buiten dat ie wel moeilijker was dan deel 2.

Ben zelf nooit echt een rog speler geweest, maar je zou op het moment dat je dichtbij genoeg ryu bent over een vuurbal heen moeten kunnen springen voordat hij er een dp uit kan krijgen. En gaat die turning punch ook niet door vuurballen heen? En Rog zijn hp heeft best veel range, die kan je ook aardig spammen (maar wel uitkijken voor vuurballen).

[ Voor 32% gewijzigd door Sagat op 01-03-2011 12:16 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ philip
Dat zal best met die link maar die zou ik niet nodig moeten hebben vanwege een cheape cpu. Vreemd genoeg is Ryu de derde ronde weer wat afgekoeld.

@ Sagat
Het was Turbo, in de turbo mode. Je hebt gelijk wat betreft zijn HP maar toch is het lastig om door de aanvallen heen te komen als ze steeds gespamd worden, vooral aangezien er dan wat vertraging op de Snes ontstaat. Balrog op de Snes is vooral HP en HK (die eigenlijk ook een hp is :') ) gebruiken en vastpakken en kopstoten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Digital-DNA schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 10:29:
Ik had vorige week ook op m'n snes de 60hz mod uitgevoerd. Ik heb alleen 6 PAL spellen dus de lockout mod was niet nodig.

Mijn spellen lopen op 60hz of te snel en/of ze hebben glitches. Soms heb je ook slowdowns bij de drukke stukjes.

Je hebt geen balken meer, maar die filterde m'n breedbeeld LCD er toch al uit, 14:9 modus is bijvoorbeeld wel nice. Niet alle tv's gaan goed met het 60hz signaal om. De LCD van m'n broer krijgt naar eigen zeggen 'kriebeltjes' in het gebied waar normaliter de zwarte balken zitten. M'n plasma moet bij ieder nieuw scherm even herinitialiseren, bij de Philips LCD van m'n moeder gaat het wel goed.

Mariokart: glitches en te snel, ook timingproblemen
Yoshi's Island: te snel
DKC3: te snel

deze spellen zijn volgens mij al gecompenseerd voor 50hz dus lopen ze op 60hz te snel

Asterix en Obelix: kleurproblemen bij o.a. tweede en derde level

Als iemand soldeerskills nodig heeft omgeving Groningen houd ik me aanbevolen.
Klopt, je noemt ook allemaal games op die, zoals je al zegt, geoptimaliseerd zijn voor PAL. Bij veel games is dit echter niet het geval. Ik ben er zelf wel blij mee iig :)

Heb er toen nog een vid van gemaakt, vooral bij Blackthorne scheelt het veel imo:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=u5fuG78qoNM]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Philip J. Dijkstra schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 11:09:

[...]
Uiteraard zijn handelaar/verzamelaars (als je het verzamelen betaalbaar wil houden wordt je al snel noodgedwongen een halve handelaar) er ook snel bij wanneer er een verzameling opduikt op marktplaats maar het is mijn ervaring dat die mensen (zeker in NL) nog veel meer geld willen hebben dan op dat moment de gangbare prijs op ebay is.
[...]
De prijzen zijn inderdaad belachelijk hoog meestal. Maarja, zover ik weet wordt de prijs gevormd door de verhouding tussen de vraag en het aanbod, dus in theorie is de prijs altijd correct.

In praktijk ligt het net even iets anders heb ik gemerkt. Afgelopen maanden heb ik op eBay een aantal dure retro videogame objecten in de gaten gehouden, die ik in principe wel wilde hebben, maar niet voor de prijs waarvoor zij aangeboden werden. Wanneer de veiling termijn van die objecten twee maal verlopen was, zonder enig bod, stuurde ik de verkoper een mailtje om het object buiten eBay om te kopen voor de helft van de vraagprijs. :)

Dat stuitte meestal op veel geklaag en zogenaamde argumenten waarom het onmogelijk zou zijn voor die prijs te verkopen, maar vaak kon de verkoop wel plaats vinden voor rond de 60% van de oorspronkelijke prijs, waarbij de verkoper de uitgespaarde eBay kosten van de gegeven korting af kon trekken.

Wat ik bedoel te zeggen is: de prijzen zijn optisch wel hoog, maar er valt veel te onderhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: http://robbijl.tweakdsl.nl/IMG_1840k.jpg

[mbr]Maak een thumbnail want deze foto is niet alleen groot in resolutie maar ook in bestandsgrootte..[/]

Bestelling is binnen :)

Wat goedkope games die ik puur voor kwantiteit heb gekocht (Shockwave Assault 1 Euro, Forsaken 1 Euro, Monaco GP 1 Euro, True Crime sealed 1 Euro) maar ook een paar die met redenen heb gekocht.

Myst omdat het gewoon Myst is, en gekocht voor Saturn om daar de collectie 's voor uit te breiden.
Ducktales omdat het een doosje en boekje heeft, had alleen cart.

Chip 'n Dale zocht ik al een tijdje met doosje maar was wat prijzig, dus cart only. Buster Busts Loose had ik vroeger voor de SNES, dus nostalgie aankoop.

Medieval zocht ik ook al geruime tijd, naast Nightmare Creatures...maar laatstgenoemde kon ik niet vinden helaas. Op Marktplaats staan er ook maar weinig.Rogue Spear omdat ik een Tom Clancy fan ben (kwa games iig), en de Dreamcast versie niet meer leverbaar was.

Monkey Island...geen uitleg nodig. Vice City omdat die ontbrak in mijn GTA collectie, al heb ik VC Stories wel voor de PS2.

Doom omdat het Doom is :+ , World Cup is ook een must-have in mijn ogen..en Eternal Darkness omdat het een eng spel is, en daar hou ik wel van. Niet dat ik hem ooit ga spelen, maar toch.

Last but not least is de oranje N64. Erg blij mee. Ik wil langzaamaan de kleuren verzamelen, net als bij de Cubes...alleen de N64 heeft nogal wat kleurtjes. Heb nu alleen 2 zwarte, 2 Aqua blauwe en nu deze oranje. De Smoke N64 kan ik nergens vinden. Maar, weer iets om te verzamelen.

Batman en Mission Impossible had ik overigens niet besteld..zal ze 's mailen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Exorcist op 03-03-2011 23:00 . Reden: Foto was idd nogal groot ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Laatst online: 18:27

Metro2002

Memento mori

Van de week het origneel van Soul calibur voor de Dreamcast binnengekregen, had alleen een kopie maar na allerlei doemverhalen over dreamcasts die kapot kunnen gaan door het vaak spelen van kopieen toch maar het origineel gekocht :) (2e hands maar werkelijk in nieuwstaat!)
Nu nog Dead or alive 2 en nog een paar kopieen vervangen door originele games en heb nog wat wensen voor mijn Megadrive maar dat is even lange termijnwerk, heb even weinig geld momenteel
ivm verhuizing :+

En pff wat blijft die dreamcast toch een megafijn ding voor vechtspellen en andere arcade games 8)
Jammer dat het via de DCnull emulator niet zo goed werkt als het origineel want helaas is regelmatig de televisie in gebruik door mijn vriendin en dan kan ik geen Dreamcast spelen ;(

[ Voor 26% gewijzigd door Metro2002 op 03-03-2011 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: http://store02.prostores.com/thetoyboxandtreasures/catalog/Smokey%20Nintendo%2064.JPG

Die zijn nog lastig te vinden zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Laatst online: 11-09 15:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Noem me ouderwets, maar bestel het liefst vanuit NL. De oranje N64 heb ik ook van RetroGameFreak. Maar deze is zeldzamer, dus kwa prijs is het zo gek nog niet...

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/41CDYK4M4EL._SL500_AA300_.jpg

Net nog wel de paarse gekocht :)..weer een kleurtje erbij ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Exorcist op 03-03-2011 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Nog mensen die zondag naar de retrobeurs gaan in Apeldoorn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Zoals ik al eerder aangaf het volgende onlangs gekocht omdat deze eindelijk in de aanbieding is:

Afbeeldingslocatie: http://hmdlive.com/images/ps2.jpg

- PS2 Slim (SCPH-90004),1x Dual Shock 2 controller, Sing Star Demo + 2 Microfoons.
- 1x extra PS2 Dual Shock 2 Controller.
- 1x Sony 8MB Memory Card

Spellen
- GTA: Liberty City Stories
- GTA: Vice City
- GTA: Vice City Stories
- GTA: San Andreas
- Gran Turismo 4

Totaal ongeveer EUR 180,- (alles nieuw in de winkel gekocht).

GTA: Vice CIty nu bijna helemaal uitgespeeld maar ben ondertussen ook al aardig op weg in San Andreas. Dat Gran Turismo is best wel een mooi spel voor een PS2 ik moet echter wel wennen aan dat realistisch rijden want ik ben meer van de arcade racers waar je met 200 km/u door de bocht drift :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Exorcist schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 22:50:
Noem me ouderwets, maar bestel het liefst vanuit NL. De oranje N64 heb ik ook van RetroGameFreak. Maar deze is zeldzamer, dus kwa prijs is het zo gek nog niet...

[afbeelding]

Net nog wel de paarse gekocht :)..weer een kleurtje erbij ;)
Het lijkt me eigenlijk wel leuk om al die kleuren op een plank in mijn kamer te zetten, maar dan wil ik er natuurlijk niet teveel aan uitgeven. Misschien dan toch maar eens marktplaats een beetje in de gaten houden.

Dit is ook een heel mooi kleurtje. Jammer genoeg dat die Donkey Kong bundel met die kleur N64 alleen in America is uitgebracht. Ik heb hier wel een Donkey Kong bundel in doos, maar daar zit gewoon een grijze N64 in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Ben zelf meer het ouderwetse type, dat vind dat een console eigenlijk zwart hoort te zijn. Ik heb nu eindelijk m'n zwarte dreamcast compleet door de combinatie van:

- Black Limited Edition Dreamcast
- D-Direct black VMU (niet de zwart/transparante dus)
- Broadband adapter (black version)
- Keyboard (black version)

Afbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/baart201/image_027_small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:44

ByteDelight

Retro computing is alive!

(jarig!)
Shit, ik ben laat... Maar voor degenen van hier die morgen wat leuks te doen willen hebben:
Morgen is de Bonami-beurs weer in Apeldoorn!

Ik ben present op mn stand met Sinclair gear van vóór 1990.

Als je in deze topicreeks terugleest, kun je van anderen teruglezen dat het een toffe beurs is.
Dus, tot morgen!

[ Voor 20% gewijzigd door ByteDelight op 05-03-2011 17:59 ]

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
*Pusht tweakers dat ze bovenstaande moeten komen bewonderen*

En zelf kom ik er achter dat ik altijd al Ninja Gaiden heb gekend, maar dan als Shadow Warriors.
Wat een vreselijk moeilijk maar vet spel is dat zeg! En heb hem altijd gehad voor op de NES.

Een ander vraagje, ik heb hier een Tengen cartridge liggen, RBI Baseball, en heb me een beetje in zitten lezen. Tengen was vroeger een soort van piraat als het ging om niet gelicenseerde spellen uit te brengen, wat overigens best tof is :P Alleen heb ik het spel nooit werkend gekregen, geen idee waarom.
Mijn vraag is, hoe krijg ik het aan de praat, en is het ergens nog een zeldzaam spel omdat het 1 van de drie gelicenseerde Tengen spellen is? :)

*Wacht, ik ben echt ultrablond. Het is natuurlijk een NTSC versie, en niet PAL. Dat verklaart de afwijkende zwarte behuizing 8)7

*Dubbelwacht,
Their cartridges for unlicensed games do not come in the universally recognizable semi-square grey shape licensed Nintendo games come in; instead, they are rounded and matte-black, and resemble the original Atari cartridges.
Als RBI Baseball gelicensed is, waarom zit die dan alsnog in een zwarte casing?

[ Voor 24% gewijzigd door HotFix op 05-03-2011 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Ik ben er morgen ook :D Helaas/gelukkig niet met een kraam, maar ik kom wel alle koopjes voor jullie neus weghosselen :P

Wie zijn er nog meer???

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

bverstee schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 17:58:
Shit, ik ben laat... Maar voor degenen van hier die morgen wat leuks te doen willen hebben:
Morgen is de Bonami-beurs weer in Apeldoorn!

Ik ben present op mn stand met Sinclair gear van vóór 1990.

Als je in deze topicreeks terugleest, kun je van anderen teruglezen dat het een toffe beurs is.
Dus, tot morgen!
Het is onwijs leuk, maar het is me echt te ver weg. Kost me 40 euro retour (Den Haag) en dan ook nog eventuele aankopen etc :p... Het is het net niet waard. Dit is een hint voor een meer centrale locatie volgend jaar :P
HotFix schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 19:00:
*Pusht tweakers dat ze bovenstaande moeten komen bewonderen*

En zelf kom ik er achter dat ik altijd al Ninja Gaiden heb gekend, maar dan als Shadow Warriors.
Wat een vreselijk moeilijk maar vet spel is dat zeg! En heb hem altijd gehad voor op de NES.

Een ander vraagje, ik heb hier een Tengen cartridge liggen, RBI Baseball, en heb me een beetje in zitten lezen. Tengen was vroeger een soort van piraat als het ging om niet gelicenseerde spellen uit te brengen, wat overigens best tof is :P Alleen heb ik het spel nooit werkend gekregen, geen idee waarom.
Mijn vraag is, hoe krijg ik het aan de praat, en is het ergens nog een zeldzaam spel omdat het 1 van de drie gelicenseerde Tengen spellen is? :)

*Wacht, ik ben echt ultrablond. Het is natuurlijk een NTSC versie, en niet PAL. Dat verklaart de afwijkende zwarte behuizing 8)7

*Dubbelwacht,
[...]

Als RBI Baseball gelicensed is, waarom zit die dan alsnog in een zwarte casing?
Gewoon die pin van de lockout chip doorknippen. Sterker nog, er zat vroeger een handleiding bij hoe je dat moest doen :P

[ Voor 23% gewijzigd door sebastius op 05-03-2011 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Nog een paar weken en dan zit ik in Japan. Zal zeker een extra koffer meenemen voor al die games die ik mee ga sjouwen. :D

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

GZ schreef op zondag 06 maart 2011 @ 13:56:
Nog een paar weken en dan zit ik in Japan. Zal zeker een extra koffer meenemen voor al die games die ik mee ga sjouwen. :D
Ga je serieus japanse games spelen? Ik zou helemaal gek worden omdat ik ze niet snap :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Gekocht op de beurs

Mario Bros. Sign €125,00
Mario's Cement Factory Keychain (Mini Classics) €4,50
Tetris Jr. Keychain €5,00
N64 Controller Keychain €3,00
Mortal Kombat Soundtrack €5,00
Street Fighter Soundtrack €5,00

[ Voor 62% gewijzigd door Tanuki op 06-03-2011 20:05 ]

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
l0c4lh0st schreef op zondag 06 maart 2011 @ 19:53:
Gekocht op de beurs

Mario Bros. Sign €125,00
Mooie spullen.

Ik ben ook wel benieuwd naar je ervaring. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:56
das weer mooi spul :D Vooral de sign en de soundtracks _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
danielkraak schreef op zondag 06 maart 2011 @ 21:45:
[...]

Mooie spullen.

Ik ben ook wel benieuwd naar je ervaring. :)
Mijn ervaring:
• Groot, maar stiekem verwacht je toch meer :P (Er waren 2 hallen, ik vroeg aan iemand "Waar is de 3e hal?" en die was er niet)
• Druk (soms zelfs zo druk dat je niet fatsoenlijk kon lopen of überhaupt een kraam kon bekijken omdat er zoveel mensen omheen stonden)
• Heel gevarieerd aanbod (van Synclair en MSX tot NES en SNES tot Gamecube en PS2 etc etc)
• Leuke aardige mensen bij de kramen
• Soms kom je aparte dingen tegen (Donkey Kong Alarm Clock, wtf? Super Mario kaftpapier, wtf?
• Meneer Bonami is oud en heeft zijn haar (grijs) in een staart :P
• Onderhandelen is mogelijk, da's wel fijn
• Sommige spullen verkeerd aangeboden (een nieuwe Arcade Power Stick II voor de Megadrive die na openen van de doos helemaal niet nieuw bleek te zijn, was €40 euro dan is het meteen niet meer interessant)
• Weinig echt goedkope dingen gezien, heeft ook te maken met de verschillende webshops (retrogamefreak.com en zo) die hoge prijzen vragen (o.a. ivm belasting en dergelijke), waardoor mensen hun prijzen hierop aan gaan passen (ooh, kan hij dat er voor vragen, dan kan ik dat ook wel vragen, of ietsje minder) -> Vond je jaren geleden retro spellen nog voor een habbekrats, nu is dat een ander verhaal
• Er liep zelfs iemand rond die bezoekers interviewde voor een radio uitzending vrijdag, ik ben ook geinterviewd xD
• Het is sowieso de entree van €2 euro dik waard (de treinreis was echter iets prijziger, maar goed, voor 1 keer in het jaar..)
• Het is heel leuk om mee te maken, soms zie je er nog bekenden (Steven van Videogameworld bijvoorbeeld)
• Rainbow Games stond er ook met hun belachelijke prijzen en norse verkopers. Wat een slechte winkel is dat (sorry).

Euh. Zoiets?
www.radiobarneveld.nl spelbrekers radio vrijdag 16:00 tot 17:00 uur maandag 19:00 tot 20:00 uur

[ Voor 5% gewijzigd door Tanuki op 06-03-2011 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight

ByteDelight

(jarig!)
l0c4lh0st schreef op zondag 06 maart 2011 @ 22:16:
[...]

Mijn ervaring:
• Groot, maar stiekem verwacht je toch meer :P (Er waren 2 hallen, ik vroeg aan iemand "Waar is de 3e hal?" en die was er niet)
[...]
Haha, maar gezien het steeds groter wordt komt die derde hal er misschien nog wel een keer...
Alhoewel de Duitse standhouders aan het einde van de dag voorzichtig concludeerden dat hun aanbod wellicht niet praktisch is op een NL beurs: ze hebben teveel Duitse games bij zich.
Ik hoop wel dat ze blijven komen!
[...]
• Heel gevarieerd aanbod (van Synclair en MSX tot NES en SNES tot Gamecube en PS2 etc etc)
• Leuke aardige mensen bij de kramen
[...]
Sinclair is het :) Ik had nooit verwacht dat er zoveel interesse voor zou zijn; ik was praktisch uitverkocht!
Dus volgende keer nog maar meer meenemen dan gisteren.

En dank, of had je het niet over mij? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
danielkraak schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 09:39:
[...]

Het lijkt me eigenlijk wel leuk om al die kleuren op een plank in mijn kamer te zetten, maar dan wil ik er natuurlijk niet teveel aan uitgeven. Misschien dan toch maar eens marktplaats een beetje in de gaten houden.

Dit is ook een heel mooi kleurtje. Jammer genoeg dat die Donkey Kong bundel met die kleur N64 alleen in America is uitgebracht. Ik heb hier wel een Donkey Kong bundel in doos, maar daar zit gewoon een grijze N64 in.
Soms moet je het ook maar net tegen het lijf lopen. Er staan erg weinig vreemde kleuren N64's te koop op MP, naast de Aqau blauwe dan. Toevallig zag ik verleden week een paarse control deck voor 12,50 :) dus die kon ik niet laten staan. Nu dus een zwarte, 2x aqua, oranje en paarse. Nu de rest nog :P

Idem voor de Xbox 1 overigens : ik heb de zwarte en de doorzichtig witte, nu moet ik nog de doorzichtig groene hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

bverstee schreef op maandag 07 maart 2011 @ 08:38:
[...]
Sinclair is het :) Ik had nooit verwacht dat er zoveel interesse voor zou zijn; ik was praktisch uitverkocht!
Dus volgende keer nog maar meer meenemen dan gisteren.

En dank, of had je het niet over mij? :)
Btw...had jij serieus nog tijd om ff wat te eten of te drinken... in die twee uur dat ik er was, werd je constant aangesproken. :D _/-\o_

Ff mijn versie van l0c4lh0st:
[...]

• Rainbow Games stond er ook met hun belachelijke prijzen en norse verkopers. Wat een slechte winkel is dat (sorry).

"KAARTJE.... MEVROUW, KAARTJE!!!"
NEE, IS MOOIE GAME...BLIJFT 60 EURO, OKE 50 EURO, OKE 40 EURO...
_/-\o_
[...]

• Druk (soms zelfs zo druk dat je niet fatsoenlijk kon lopen of überhaupt een kraam kon bekijken omdat er zoveel mensen omheen stonden)

"Pardon... sorry hoor, pardon, mag ik er ff langs, ja dankje, KAARTJE! "Nee, dank je!"
[...]

• Het is heel leuk om mee te maken, soms zie je er nog bekenden (Steven van Videogameworld bijvoorbeeld)

En mr. en mrs. Atari, inderdaad die man met die staart, en bverstee. :P
[...]

• Het is sowieso de entree van €2 euro dik waard (de treinreis was echter iets prijziger, maar goed, voor 1 keer in het jaar..)

[...]
Eensch is..!
[...]

• Er liep zelfs iemand rond die bezoekers interviewde voor een radio uitzending vrijdag, ik ben ook geinterviewd xD

[...]
Die waren meer aan het overleggen dan aan het interviewen, desalniettemin erg leuk. :)
[...]

• Sommige spullen verkeerd aangeboden (een nieuwe Arcade Power Stick II voor de Megadrive die na openen van de doos helemaal niet nieuw bleek te zijn, was €40 euro dan is het meteen niet meer interessant)

[...]
Hee hee, die was daarna, rond half 2, wel mooi 30 euro hae! }:|
[...]

Mijn ervaring:

• Onderhandelen is mogelijk, da's wel fijn

[...]
Ik heb echt met de meest flauwe opmerkingen (ahh..deel 2 was slecht, maak het goed met deel 3 voor een leuke prijs..) onderhandeld... veel verkopers gingen er ook leuk op in, d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight

ByteDelight

(jarig!)
Michael Knight schreef op maandag 07 maart 2011 @ 17:14:
[...]

Btw...had jij serieus nog tijd om ff wat te eten of te drinken... in die twee uur dat ik er was, werd je constant aangesproken. :D _/-\o_
Ja, om 14.00 ben ik eindelijk een kop soep gaan eten! :)
Heb nu nog trek :9~ (1 uur 's nachts)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
l0c4lh0st schreef op zondag 06 maart 2011 @ 19:53:
Gekocht op de beurs

Mario Bros. Sign €125,00
Dat sign is echt :9~ (maar die prijs... :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Magic6399 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 15:45:
[...]

Dat sign is echt :9~ (maar die prijs... :X )
Je moet er wat voor over hebben zeggen ze dan.. :P

Ik heb er al 1, die hangt al een hele tijd op mijn kamer. Die had ik gratis gekregen van een winkel waar ik vaak kom (kwam). :D Maar nu heb ik er nog een. Soort investering of zo. De laatste op eBay was verkocht voor 200 euro! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Ohja, mijn aanwinsten (zonder pics helaas):

- MegaMan X (SNES)
- StreetFighter Alpha 2 (SNES)

- New Ghostbusters 2 (NES)

- MegaMan 3 (GB)
- Super Star Wars ROTJ (GB)

- Sega 32X met kabels
- Mortal Kombat 2, compleet (32X)
- Virtua Fighter, compleet (32X)
- Doom, compleet (32X)

- Ghostbusters (SMD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Nice! Hoeveel heb je voor die 32X spullen betaald als ik vragen mag?

Heb zelf ook wel een leuke aankoop gedaan overigens :)

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/s4yow7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Sp33dFr34k schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 23:35:
Nice! Hoeveel heb je voor die 32X spullen betaald als ik vragen mag?

Heb zelf ook wel een leuke aankoop gedaan overigens :)

[afbeelding]
32X was 60 euro, compleet met kabels enzo en in nette staat (ff connectors etc bekeken).

Hoeveel was je voor Shenmue 2 kwijt.. ik heb die ook nog vastgehouden ( :Y ) en kon `m meekrijgen voor €40. In eerste instantie vroegen ze 50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Michael Knight schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 23:39:
[...]

32X was 60 euro, compleet met kabels enzo en in nette staat (ff connectors etc bekeken).

Hoeveel was je voor Shenmue 2 kwijt.. ik heb die ook nog vastgehouden ( :Y ) en kon `m meekrijgen voor €40. In eerste instantie vroegen ze 50.
Dat is een nette prijs, heb ik er zelf enige tijd geleden ook bijna voor betaald, helemaal compleet met kabels en zelfs die clipjes, Star Wars 32X game, handleiding e.d., alleen zonder doos helaas. Heb je je 'tower of power' ook compleet :)

Ik heb voor Shenmue II ook €40 betaald, nette prijs vind ik voor een sealed exemplaar. Die van jou was ook sealed? Allemaal leuk en aardig, maar deze ga ik natuurlijk niet uitpakken, dat is eigenlijk wel weer minder... maargoed, ik ben ook nog niet klaar met deeltje 1, dat scheelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Sp33dFr34k schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 23:46:
[...]

Dat is een nette prijs, heb ik er zelf enige tijd geleden ook bijna voor betaald, helemaal compleet met kabels en zelfs die clipjes, Star Wars 32X game, handleiding e.d., alleen zonder doos helaas. Heb je je 'tower of power' ook compleet :)

Ik heb voor Shenmue II ook €40 betaald, nette prijs vind ik voor een sealed exemplaar. Die van jou was ook sealed? Allemaal leuk en aardig, maar deze ga ik natuurlijk niet uitpakken, dat is eigenlijk wel weer minder... maargoed, ik ben ook nog niet klaar met deeltje 1, dat scheelt :)
Tower of power is nu inderdaad compleet. Wel een mooi gezicht hoor, zo`n MD1/2, CD en 32 uitbreiding... en dan vervolgens een sonic&knuckles cart + sonic 2/3 opzetten (game genie + regiogeval heb ik ook nog liggen..). Leuke is, dat het nog gewoon werkt ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Bij mij blijven dingen nooit gesealed. Ik wil alles minsten 1x gebruiken en ook kijken of alles wel compleet is en naar behoren funcioneert. Wellicht is het een reseal zonder discs :P

Ik heb gisteren nog 2 PS2 games gekocht:

- Okami
- God Hand

Okami is een beetje Zelda achter met een wolf en God Hand is een zeer grappige beat 'em up game ala Double Dragon. Beide nog niet veel gespeeld maar geven een goede eerste indruk.

[ Voor 48% gewijzigd door Sir_Hendro op 09-03-2011 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Erg jammer dat ik vanwege "familieomstandigheden" niet kon. Dat Mario bord is inderdaad niet goedkoop. Maar als je 'm zoekt, nodig hebt is het echt een prikkie.

Shenmue II Sealed kom je toch wel regelmatig tegen. E40 is een schijntje! Zoek je er 1, dan moet je zeker E100 - E120 neerleggen.

Heb zelf

Shenmue I Sealed
Shenmue I Sealed & Blistered
Shenmue II Sealed

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip J. Dijkstra
Ik stond er (wederom met hulp van een vriend) met voornamelijk veel xbox spellen en xboxen. Misschien nog niet heel erg retro maar voor mij wel. Ik was daar in gaan uitbreiden omdat er de vorige keren veel vraag naar was en omdat ik altijd erg veel plezier heb gehad van mijn oude xbox (mijn vrouw en ik hebben flink wat nachtjes doorgehaald met baldur's gate dark alliance co-op). Wat denk je? Mastersystem & Gamegear heeft de hele dag super gelopen terwijl dat juist al 3 beurzen helemaal dood was.

Vorige beurzen verkocht ik juist erg veel consoles en nu verkocht ik weinig consoles maar veel games.
De beurs is trouwens niet 1 keer per jaar maar 2x, ik ga er vanuit dat er weer één in september/oktober is.
Er kwam een Belg langs die bezig is met een soortgelijke beurs in België te organiseren net onder Antwerpen, dat is voor mij ook maar een uur dus daar wil ik ook gaan staan. Daar zal waarschijnlijk een hele club nieuwe stands zijn. Als zij een concrete datum hebben post ik die hier ook wel.

Over het onderhandelen, tuurlijk kan je onderhandelen. Er staan wel een paar echte bedrijven op de beurs maar niemand van de standhouders haalt z'n spullen bij de groothandel, wij doen niet anders dan onderhandelen om aan de spullen te komen dus geen van de standhouders zal er raar van opkijken als je het probeert.

De locatie zal niet snel veranderen, Apeldoorn is de vestigingsplaats van het Bonami museum.
Er was ooit een andere retrobeurs bij Rotterdam in de buurt maar die organisator is er mee opgehouden.
Ik heb er wel eens naar gekeken maar locaties zijn verschrikkelijk duur waardoor er geen realistische standprijs gemaakt kan worden, laat staan dat er geld is voor een reclamecampagne om uberhaupt bezoekers te krijgen (rommelmarkt kun je regionaal adverteren maar een niche-markt als retrogamen kom je al op landelijk adverteren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Laatst online: 11-09 15:45
Philip J. Dijkstra schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 14:21:
Ik stond er (wederom met hulp van een vriend) met voornamelijk veel xbox spellen en xboxen. Misschien nog niet heel erg retro maar voor mij wel. Ik was daar in gaan uitbreiden omdat er de vorige keren veel vraag naar was en omdat ik altijd erg veel plezier heb gehad van mijn oude xbox (mijn vrouw en ik hebben flink wat nachtjes doorgehaald met baldur's gate dark alliance co-op). Wat denk je? Mastersystem & Gamegear heeft de hele dag super gelopen terwijl dat juist al 3 beurzen helemaal dood was.

Vorige beurzen verkocht ik juist erg veel consoles en nu verkocht ik weinig consoles maar veel games.
De beurs is trouwens niet 1 keer per jaar maar 2x, ik ga er vanuit dat er weer één in september/oktober is.
Er kwam een Belg langs die bezig is met een soortgelijke beurs in België te organiseren net onder Antwerpen, dat is voor mij ook maar een uur dus daar wil ik ook gaan staan. Daar zal waarschijnlijk een hele club nieuwe stands zijn. Als zij een concrete datum hebben post ik die hier ook wel.

Over het onderhandelen, tuurlijk kan je onderhandelen. Er staan wel een paar echte bedrijven op de beurs maar niemand van de standhouders haalt z'n spullen bij de groothandel, wij doen niet anders dan onderhandelen om aan de spullen te komen dus geen van de standhouders zal er raar van opkijken als je het probeert.

De locatie zal niet snel veranderen, Apeldoorn is de vestigingsplaats van het Bonami museum.
Er was ooit een andere retrobeurs bij Rotterdam in de buurt maar die organisator is er mee opgehouden.
Ik heb er wel eens naar gekeken maar locaties zijn verschrikkelijk duur waardoor er geen realistische standprijs gemaakt kan worden, laat staan dat er geld is voor een reclamecampagne om uberhaupt bezoekers te krijgen (rommelmarkt kun je regionaal adverteren maar een niche-markt als retrogamen kom je al op landelijk adverteren).
Ha! Volgens mij heb ik bij jou mijn Jaguar controller gehaald ;) Als er iets bekend is over een beurs in België dan ben ik zeker geinteresseerd! Heb evt. een locatie die ik voor weinig kan regelen in Winschoten, is wel een heel andere kant van het land ;) (praktisch is een 2e)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

sebastius schreef op zondag 06 maart 2011 @ 14:52:
[...]

Ga je serieus japanse games spelen? Ik zou helemaal gek worden omdat ik ze niet snap :P
Nee, maar wel om mijn favo series completer te maken. Zelda's, Metroids, SNES Final Fantasies en kijken wat ik nog meer tegenkom.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doordat ik ziek was afgelopen zondag kon ik jammer genoeg niet naar de beurs in Apeldoorn komen ;( Erg jammer, want ik keek er naar uit.

Wel heb ik nog wat leuke dingen gescoord via de internets. Onder meer een paar Jaguar games gesealed. Verder staat retrogaming even op een iets lager pitje door een aantal recent uitgekomen titels die aandacht vragen waaronder Killzone 3, Bulletstorm en Kirby's Epic Yarn.

Wat die laatste betreft overigens: ik vind het een leuke game (ik ben sowieso Kirby-fan), maar hij kan wat mij betreft niet op tegen bijvoorbeeld Kirby's Funpak op de SNES. Kirby and the Amazing Mirror op de GBA en Kirby Superstar Ultra op de DS zijn ook aanraders.

Ik zoek nog Kirby: Nightmare in Dreamland, maar die blijkt moeilijk te vinden voor een redelijke prijs :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:15
Ik ben een aantal keer geweest, maar deze keer heb ik overgeslagen.
De afgelopen weken nog wat spulletjes gekocht hier op V&A, onder andere van sebastius.

Ik vind de prijzen over het algemeen op de beurs te hoog liggen. Dit komt waarschijnlijk omdat de mensen daar echt handelaren zijn en veel te goed weten wat het waard is. Ik snuffel liever ebay e.d. af om leuke dingen te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Vraagje, heeft iemand nog zo'n NES 72pin connector over of weet iemand een goedkoop en snel adresje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
sebastius schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 11:21:
Vraagje, heeft iemand nog zo'n NES 72pin connector over of weet iemand een goedkoop en snel adresje?
Ebay, hier heb ik de mijne ook vandaan gehaald, werken prima en kosten ze veel minder dan wat de shops hier in NL vragen. ;) Je moet wel een 7 tot 14 dagen geduld hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door navlim op 11-03-2011 11:30 ]

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

sebastius schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 11:21:
Ik heb er liggen, en tjongejonge wat zijn dat een klotedingen, er zijn een hoop verschillende leveranciers. Maar kwalitatief zitten er toch wel dikke verschillen in. Ik blijf gewoon zweren bij originele.

Ik weet niet meer zo goed hoe ze het gekscherend noemen, maar het was iets van Dead Grip (vanwege de veel de strakke vering (je moet 'm met zeer veel moeite erin rammen, en met heel veel moeite eruit trekken).

Die ik nu heb liggen werken wel met de lift naar boven (zoals het niet hoort) en niet met de lift naar beneden.

Bij het terugmonteren van de lift merk je meteen dat de connector niet 100% "like original" is. De lift gaat veel moeilijker over de connector worden geschoven.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 15:13
Hmm iets gemist zo te zien. Was er ook veel arcade spul te krijgen?? PCB's enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight

ByteDelight

(jarig!)
Viperke schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 04:02:
Hmm iets gemist zo te zien. Was er ook veel arcade spul te krijgen?? PCB's enzo
Ja, er lagen enkele werkende (draaiende) pcb's van arcades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DCFreak schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 10:42:
Ben zelf meer het ouderwetse type, dat vind dat een console eigenlijk zwart hoort te zijn. Ik heb nu eindelijk m'n zwarte dreamcast compleet door de combinatie van:

- Black Limited Edition Dreamcast
- D-Direct black VMU (niet de zwart/transparante dus)
- Broadband adapter (black version)
- Keyboard (black version)

[afbeelding]
Dat is een vet setje _/-\o_
Wist niet eens dat die BBA in het zwart te koop was (laat staan de rest van het zwarte spul).
Ben ook bezig mijn zwarte (USA) Sports Dreamcast compleet te krijgen.
Mag ik vragen waar jij die zwarte spullen vandaan hebt en wat je ervoor betaald heb?

Voor de witte BBA vragen ze al behoorlijke hoge prijzen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
oh, ik kan wel een paar afgedankte SNESjes gebruiken. Jammer dat ik op het moment niks over heb ervoor :( Staat op Ebay en is vanuit Duitsland mocht iemand anders interesse hebben. Ik was er naar opzoek omdat ik binnenkort een SNES cover wil herkleuren.

Iemand dat wel eens gedaan? Valt dat te air-brushen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
Gebruikt men daar niet Retr0bright voor? Moet ik zelf ook maar eens maken, de bovenkant van mijn SNES (raar eigenlijk, alleen de bovenste helft. Ander plastic?) is ook vergeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 05:46:
[...]

Dat is een vet setje _/-\o_
Wist niet eens dat die BBA in het zwart te koop was (laat staan de rest van het zwarte spul).
Ben ook bezig mijn zwarte (USA) Sports Dreamcast compleet te krijgen.
Mag ik vragen waar jij die zwarte spullen vandaan hebt en wat je ervoor betaald heb?

Voor de witte BBA vragen ze al behoorlijke hoge prijzen 8)7
Aan de buitenkant van de doos valt het niet echt op dat de BBA zwart is. Het is alleen te zien aan een zwarte stip:

Afbeeldingslocatie: http://www.ataristoteles.com/page_data/images/dreamcast/+h/broad.jpg

De DC heb ik jaren geleden op eBay gekocht. Ik heb geen idee wat ik er toen voor betaald heb, maar het zal zeker zo rond de 300/400 euro geweest zijn. De BBA&VMU komen van mede verzamelaars en het keyboard recent van eBay voor 70 euro (dacht ik).

Het is wel vreemd overigens, ik was al een tijdje op zoek naar het zwarte keyboard en ineens kwamen er drie tegelijk op eBay. Ik moest mij echt inhouden om ze niet alle drie te kopen. :)

Je kan als alternatief voor een full black DC ook gaan voor een R7 model, die zijn over het algemeen goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Retrogamefreak heeft ze, steve's videogameworld heeft ze ebay heeft ze en zelfs op Marktplaats zijn ze er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
HotFix schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 09:06:
Gebruikt men daar niet Retr0bright voor? Moet ik zelf ook maar eens maken, de bovenkant van mijn SNES (raar eigenlijk, alleen de bovenste helft. Ander plastic?) is ook vergeeld.
Doelde eigenlijk meer op een geheel nieuwe kleur. Glossy zwart/oranje lijkt me erg vet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:04

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Net was ik op de Radio Vlooienmarkt in Rosmalen en daar heb ik voor 10 euro gekocht:

* Nintendo 64 + memory expansion
* 5 controllers: 2x rood (1x met goede pook), 1x groen, 1x blauw & 1x grijs lijken allemaal lamme pootjes te hebben.
* Gameboy transfer pack

Games:
* Tony Hawk Pro Skater 2
* Pokemon Stadium
* Pokemon Stadium 2
* Pokemon Puzzle League
* Pokemon Snap
* Mario Kart 64
* Super Mario 64
* Mario Party 3
* Mario Tennis
* Zelda Majora's Mask
* Super Smash Bros
* Star Wars Rogue Squadron
* Int Superstar Soccer 64

Leek een extreem goeie koop maar de N64 geeft geen beeld, gaat wel aan. Heeft iemand tips om dat te repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
andere kabel proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceRimmer
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:37

AceRimmer

What a guy...

Zeker een goede koop.

Het zou kunnen dat de contacten gewoon een beetje stoffig zijn.
Maak de contacten van een cardridge goed schoon (alcohol/wattenstaafje) en steek die er een paar keer in en uit. Goede kans dat het dan weer werkt.

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Had er enkele jaren terug ook eentje op de rommelmarkt; geen beeld. Bij mij bleek de jumperpack gecorrodeerd te zijn. Schoonmaken did the trick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:04

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Bedankt voor de tips, straks even de alcohol ter hand nemen :)

Edit: Games schoonmaken lijkt te helpen, zal ze allemaal eens goed onder handen nemen. Wel loopt Mario Kart niet vloeiend, misschien nog eens schoonmaken. Als alles werkt maar eens kijken of de verkoop van de N64 mijn aanstaande Dreamcast kan financieren :P

[ Voor 67% gewijzigd door LoCuTuS2000 op 12-03-2011 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DCFreak schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 09:58:
[...]

Aan de buitenkant van de doos valt het niet echt op dat de BBA zwart is. Het is alleen te zien aan een zwarte stip:

[image]

De DC heb ik jaren geleden op eBay gekocht. Ik heb geen idee wat ik er toen voor betaald heb, maar het zal zeker zo rond de 300/400 euro geweest zijn. De BBA&VMU komen van mede verzamelaars en het keyboard recent van eBay voor 70 euro (dacht ik).

Het is wel vreemd overigens, ik was al een tijdje op zoek naar het zwarte keyboard en ineens kwamen er drie tegelijk op eBay. Ik moest mij echt inhouden om ze niet alle drie te kopen. :)

Je kan als alternatief voor een full black DC ook gaan voor een R7 model, die zijn over het algemeen goedkoper.
Bedankt voor de info.
Je mag me altijd een dm sturen als je wat interessants tegenkomt :)

Enig idee wat dit voor Keyboard is:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/H3eZdVyjiPSqWjcHExV3Xcig/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
een dreamcast keyboard :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: http://www.superclassicvideogames.com/xboxgreen.jpg

Net gekocht bij iemand..heb nu een Crystal White, Crystal Green (die dus) en de normale zwarte. Enige nadeel is de ruimte die die dingen innemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Exorcist schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 23:03:
[afbeelding]

Net gekocht bij iemand..heb nu een Crystal White, Crystal Green (die dus) en de normale zwarte. Enige nadeel is de ruimte die die dingen innemen :+
Nog even en je kunt er een potje Jenga mee spelen..

Of gewoon lekker als voetensteun bij den computert..

Of zet er een in de keuken als warmhoudplaat voor je thee..

B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach, 4 Cubes, 4 N64's, 4 PS1's en 3 Xboxen..stapelt inderdaad lekker :P
Pagina: 1 ... 18 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is er voor discussie over oude (retro) consoles en dus NIET voor handel.
Daarnaast zijn de discussies wanneer iemand een handelaar is of niet niet gewenst.

Wil je handelen? Ga naar Vraag & Aanbod