Mijn manier van verzamelen is voortgekomen omdat ik (omdat ik dit gewend was door de commodore amiga en c64 met kopietjes) altijd veel games wilde spelen. Toen ik net de snes had, met maar 2 games......wilde ik toch ook nog af en toe mijn nes games spelen. En toen ik daarna van snes naar saturn ging weer hetzelfde. Dan zijn er ook nog sommige games die je af en toe gewoon wilt spelen (bomberman en nba jam op verjaardagen met de 4 player adapter) ik ben te lui om speciaal daarvoor dingen te installeren dus ik liet alles gewoon aangesloten staan.
Ook heb ik een keer in mijn leven een spel ingeruild, nog steeds spijt van dus sindsdien voorgenomen om nooit meer games te verpasten
Inmiddels kan je met (legaal en illegale) emuleren vrijwel alles op een voor mij acceptabele manier spelen. Voor mijn amiga vind ik emulatie zelfs fijner omdat je niet meer met fysieke media hoeft te leuren.
Verder zijn mijn snes joypadjes natuurlijk ook al een dagje ouder (merk het voornamelijk aan de start en select rubberen knoppies, en shoulder buttons), dus dan zijn recente pads vaak fijner.
Dus in mijn gameroom zou ik eigenlijk met een pctje en een wii al een heel eind komen. Desondanks ga ik beginnen met het uitstallen van de consoles. iig aansluiten ga ik (ps2, snes, cube en dreamcast) reserve kandidaten zijn xbox1, saturn, n64 en misschien nog mijn nesje (staat momenteel bij iemand anders). Verder heb ik ook nog mijn c64 en amiga en zelfs een 2600.
Voor de heb zou ik nog wel een megadrive willen (en dan natuurlijk een mega cd, 32x en ook sega master system emu ding erbij), en om het echt af te maken ook een pc engine/turbo gfx (is me nooit echt duidelijk wat het verschil was) en een neo geo willen. Maar gezien de prijzen/moeite en ook het feit dat ik eigenlijk geen games heb die ik moet spelen van die systemen zal dat wel niet al te rap gaan. (en voordat jullie gaan gillen.....ik heb dus al de megadrive mega collection, sonic collection, kof95/98, ss1tm5, en metal slug 1tm 7 geloof ik legaal op mijn bestaande systemen

)
Mijn motto is dat gamen mijn main hobby is. En dat ik hierom graag alles officieel wil doen. Dat gezegd hebbende groeit het geld niet op mijn rug, en vind ik het een beetje onzin om bijvoorbeeld een super mario bros nou voor de derde keer te gaan kopen op de wii virtual console. (en dan tel ik de gb, ds, n64, cube en wii varianten niet eens mee omdat dit niet exact hetzelfde spel is). Dus ja dan ik het wel zo makkelijk om gelijk even die snes te kunnen aanzwengelen.
Oh en natuurlijk zijn er dingen als een stunt car fx, die gewoon nog niet speelbaar is op wii..........dan moet ik die ook nog maar is kopen