Goeie oude (retro) consoles deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 108 Laatste
Acties:
  • 571.709 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iconlast
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:42
Exorcist schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 23:03:
[afbeelding]

Net gekocht bij iemand..heb nu een Crystal White, Crystal Green (die dus) en de normale zwarte. Enige nadeel is de ruimte die die dingen innemen :+
Ja en je kan er niets op zetten :(

Maar mijne is lekker omgebouwd moet alleen ff kieken hoe ik cd's ervoor ga branden etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iconlast schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 23:22:
[...]

Maar mijne is lekker omgebouwd moet alleen ff kieken hoe ik cd's ervoor ga branden etc :)
Mwa, mn zwarte draait al XBMC maar als retro-liefhebber wil ik m'n spellen origineel. Het staat toch in de studeerkamer waar ik als media center niet zoveel heb, er staan al wat stevige PCs en stevige versterker.

Net trouwens gereageerd op een ad voor Kula World (PS1) op MP:

-----

Uhm het is wel een copie dus 7 euro incl verwend kosten vind ik genoeg. gr

--------------------------------------------------------------------------------

Hoi Claudia,

12,50 inc. verzenden?

----

7 Euro voor een kopie. Dan nog zoek ik een origineel spel, kom op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een kwestie van willen, ze stapelen in ieder geval op elkaar en andere meuk kan er ook prima op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:19

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

[...]

Nou als ie is omgebouwd heb je geen cd's/dvd's meer nodig he? Gewoon via FTP volblazen. Dat waren mooie/eigenlijk suffe tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matth__
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-01-2024
Heb vroeger nog een nintendo nes gehad. Met spijt in het hart moeten wegdoen.

Ben van plan eens 1tje te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Philip J. Dijkstra schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 14:21:
mijn vrouw en ik hebben flink wat nachtjes doorgehaald met baldur's gate dark alliance co-op
Held _/-\o_

Heb het idee dat dat spel niet de waardering heeft gekregen wat het verdient. Klasgenootje had 'm destijds, helemaal kapot gespeeld met wat maten toen. Toen zij 'm beu waren heb ik die met hem geruild tegen Dynasty Warriors ofzo (:P), en heb 'm nu nog. Heb beide delen op zowel PS2 als Xbox. Toen ook nog veel met mijn broertje coop gespeeld, altijd vechten om de wapens die uit die kraten kwamen haha :)

Zou het graag nog eens doorspelen, alleen nu is er niemand meer die mee wil doen.. ;w

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iconlast
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:42
sebastius schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 23:35:
[...]

Nou als ie is omgebouwd heb je geen cd's/dvd's meer nodig he? Gewoon via FTP volblazen. Dat waren mooie/eigenlijk suffe tijden.
True :) hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze verzamelaar heeft ook een leuke collectie 8)7
En hij heeft ook nog dit te koop 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-09 13:25
Holy shit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2011 @ 17:02:
mja maar die verzameling bestaat niet meer, hij is al enige maanden geleden gestart met de verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 23:36
Hopelijk wel in zijn geheel want het is erg zonde als je zo een collectie los gaat verkopen. Ik vind het namelijk echt een fantastische collectie. Ik zou zelf ook nog mijn DC collectie willen uitbreinden met meer games en nog wat accessoires, wellicht een tweede DC.

Momenteel heb ik:
DC Boxed, RGB Scart Boxed, 5 extra Controllers Boxed, 1x Witte VMU, 6x zwarte VMU waarvan 2 Boxed. 2x Rumble Pack Boxed, 18 spellen MIND. :)

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoploperMau
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 13:22
LoCuTuS2000 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 17:06:
Net was ik op de Radio Vlooienmarkt in Rosmalen en daar heb ik voor 10 euro gekocht:

* 5 controllers: 2x rood (1x met goede pook), 1x groen, 1x blauw & 1x grijs lijken allemaal lamme pootjes te hebben.
Voor die lamme pookjes heb ik toendertijd nieuwe sticks gekocht, deze waren ook zo weer lam helaas (ondanks zuinig gebruik).

Maar een tijd geleden verschenen op Marktplaats ineens gamecube pookjes voor N64, deze zijn niet stuk te krijgen en werken als en tierelier! Heb met m'n vrienden al heel wat Mario Party, DK64 en Smash Bros gespeeld. :D Pookjes zijn helaas vrij zeldzaam, ben blij dat ik er toen 4 gekocht heb. :)

[ Voor 5% gewijzigd door KoploperMau op 15-03-2011 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 15:45
KoploperMau schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 10:04:
[...]

Voor die lamme pookjes heb ik toendertijd nieuwe sticks gekocht, deze waren ook zo weer lam helaas (ondanks zuinig gebruik).

Maar een tijd geleden verschenen op Marktplaats ineens gamecube pookjes voor N64, deze zijn niet stuk te krijgen en werken als en tierelier! Heb met m'n vrienden al heel wat Mario Party, DK64 en Smash Bros gespeeld. :D Pookjes zijn helaas vrij zeldzaam, ben blij dat ik er toen 4 gekocht heb. :)
Videogameworld verkoopt die pookjes ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:56
Exorcist schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 23:25:
[...]

Mwa, mn zwarte draait al XBMC maar als retro-liefhebber wil ik m'n spellen origineel. Het staat toch in de studeerkamer waar ik als media center niet zoveel heb, er staan al wat stevige PCs en stevige versterker.

Net trouwens gereageerd op een ad voor Kula World (PS1) op MP:

-----

Uhm het is wel een copie dus 7 euro incl verwend kosten vind ik genoeg. gr

--------------------------------------------------------------------------------

Hoi Claudia,

12,50 inc. verzenden?

----

7 Euro voor een kopie. Dan nog zoek ik een origineel spel, kom op.
NOEEESSSS :+ Das wel ziek :P 7 euro voor een kopie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2011 @ 17:02:
Waaw, ultra uitgebreid (al is het nu wel gesplitst in de verkoop), maar echt, want een werk heeft er in die verzameling niet gezeten.
Die dev-kits, daar geraak je toch niet zomaar aan, zeker niet in die staat + GDROMS erbij. Kan toch bijna niet anders dat hij ergens contacten had.

Heb zelf niks met Dreamcast, maar vind zo een verzameling prachtig om te zien, en het moet fantastisch geweest zijn om alles bij elkaar te zoeken (imho voor mij het leukste van al het retro gebeuren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lampuhkap schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 11:20:
[...]

NOEEESSSS :+ Das wel ziek :P 7 euro voor een kopie
Wel met verwendkosten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
verwendkosten vooral :+ nieuwe batterijen zeker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Even om op bovenstaande terug te komen, hoe kan ik zien of deze origineel gesealed is zonder 'm te openen dus..? Is dat ergens aan te herkennen?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Sp33dFr34k schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 21:11:
[...]

Even om op bovenstaande terug te komen, hoe kan ik zien of deze origineel gesealed is zonder 'm te openen dus..? Is dat ergens aan te herkennen?
Dat gaat dus niet zomaar. De enige manier is om te weten hoe origineel gesealed eruit moet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

danielkraak schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 22:17:
[...]

Dat gaat dus niet zomaar. De enige manier is om te weten hoe origineel gesealed eruit moet zien.
Vandaar dat ik het hier dus vraag.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Trouwens laatste ook deze op de kop getikt, vond 'm er leuk uitzien :)

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2zi07bk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Die is zeker leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik ging vandaag weer eens naar een vlooienmarkt.. Vondsten:
• PlayStation 1 met +/- 20 gekopieerde spellen
• SNES met RF switch en voeding, zonder controllers, zonder spellen
• Megadrive setje bestaande uit zeer matige games, 2 controllers, Arcade Power Stick (zonder Megadrive dus)
• Paar losse Gameboys met spellen a la Bratz

Da's serieus de slechtste dag op die rommelmarkt ooit :D

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sp33dFr34k schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 21:49:
[...]

Vandaar dat ik het hier dus vraag.... :)
Wees er zuinig op dat is de originele factory seal van Shenmue II 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
Trouwens, wanneer is het een taboe voor verzamelaars wat betreft het openen van verpakkingen? Stel de tweaker met het prachtige Shenmue 2 exemplaar; die mag hem natuurlijk openen. Of dat slim is.. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:59

painkill

Pain(k)(ill)

Joh, die spellen zijn er voor om te spelen, dus maak het nu maar gewoon open :P
Dan gaat er maar wat waarde vanaf, je moet er ook wel plezier van hebben :)

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:23
HotFix schreef op zondag 20 maart 2011 @ 20:35:
Trouwens, wanneer is het een taboe voor verzamelaars wat betreft het openen van verpakkingen? Stel de tweaker met het prachtige Shenmue 2 exemplaar; die mag hem natuurlijk openen. Of dat slim is.. :p
Voor mij persoonlijk, als het een enigszins bewijsbare originele seal is dan blijf ik er af en koop ik wel een afgeragde tweede om te spelen. Als ik het een nogal discutabele seal vind maak ik het open gewoon om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen of het een originele seal is/was. En soms kom je dan echt rare dingen tegen, zoals volgekladderde handleidingen, of zelfs een keer een handleiding van een volledig ander spel, schijnbaar om maar wat gewicht en geluid aan de doos te hangen. En de verkoper weet dan natuurlijk van niks, die heeft het spel ook maar voor de handel gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Daarom zou ik NOOIT een spel dicht laten. Ik moet altijd zien wat erin zit en uiteraard wil ik het ook gewoon spelen. Met mijn spellen ga ik toch heel zorgvuldig om waardoor ze altijd in 'zo goed als nieuw' staat blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
Ik doe op zich hetzelfde, alhoewel ik nog nooit een gesealde versie heb gehad (niet dat ik hem daarvoor zou kopen). Maar aan de andere kant is het wel zonde, want je koopt een geseald spel en daar betaal je dan ook voor :P

*heeft prachtig Secret of Mana exemplaar

[ Voor 11% gewijzigd door HotFix op 21-03-2011 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Lekker boeiend zo een stukje plastic om je spel :P Hij moet gewoon in nette staat en compleet zijn. Dat beetje folie mag me gestolen worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessante discussie. Komt me bekend voor :)

Kort geleden heb ik een TurboGrafx in seal gekocht. Die heb ik ook gewoon open gemaakt en nu speel ik er regelmatig op. Toen ik een vriend daarover vertelde (zelf verzamelaar) verklaarde hij me ook voor gek. 'Gesealed??? Dat maak je toch niet open zeker?!'

Ik begrijp ook wel dat het kapitaalvernietiging is om een gesealed verzamelobject open te maken, maar het is toevallig wel mijn geld. Het is dus ook mijn beslissing om zo'n ding open te maken en ik koop dit soort spullen ook gewoon om er mee te spelen. Niet om ze in een kastje te zetten en naar te staren.

Ieder z'n meug, daar niet van......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 15:13
Als je nooit de intentie hebt om het door te verkopen kan je gerust een game openmaken. Echter halveert de waarde van sommige producten met minimaal 50% als je de seal eraf haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
50% voor de echte verzamelaar. Ik bied iemand voor een spel in nieuw staat die ook echt als nieuw eruit ziet evenveel als eentje met folie eromheen. Dat folie heeft in mijn ogen geen waarde behalve dat het normaal gesproken zou moeten beteken dat het echt nieuw is en dus gegarandeerd geen gebruikssporen heeft. Maar in praktijk blijkt dat verhaal ook niet altijd waar te zijn.

Net alsof je als auto verzamlaar gaat zeuren of de auto nog met 0km op de teller in folie zit. De auto moet gewoon in goede staat zijn met weinig kilometers. De rest is gewoon mierenneukerij in mijn ogen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spijker op zijn kop, verzamelaar vs gamer. Ik ben zelf ook voor legaal kopen, maar om een game 2x te kopen......een nette voor de verzameling en een afgeragde om te spelen?! Kom op dan zou ik net zo lief voor de emulatie gaan.

Sowieso snap ik dat je bij bvb postzegels een net exemplaar wil, zo mooi mogelijk, maar je kan games toch niet met postzegels vergelijken? Oh wel zal wel de verzamelaars tik zijn, die ik niet heb en daardoor ook niet zo goed snap.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik vergelijk games juist wel met postzegels.

Postzegels zijn gebruiksartikelen, je hoort ze te gebruiken, maar er zijn mensen die ze ongebruikt en zo mint mogelijk in een album stoppen om er naar te kijken.

Games zijn gebruiksartikelen, je hoort ze te gebruiken, maar er zijn mensen die ze ongebruikt en zo mint mogelijk in een kast stoppen om er naar te kijken.

Je blauwe mauritius ga je toch ook niet aan jezelf adresseren en op de post toen, omdat er dan zo'n mooie stempel opkomt?

Dat is een beetje hetzelfde als een verzegeling van een game halen.

Voor de mensen die niet weten wat een blauwe mauritius is:

Afbeeldingslocatie: http://www.absofacts2.com/img/filanl/ency/blauwe-mauritius.jpg

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja leuke analogie, maar een postzegel gebruiken is natuurlijk iets minder interactief als een spelletje spelen :)
verbruiksartikel vs entertainment product.

Maar nogmaals, verzamelaar tik, je vind het leuk om iets te verzamelen. Dan boeit het eigenlijk niet wat het is, en dan is je stelling weer correct.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 09:12
HotFix schreef op zondag 20 maart 2011 @ 20:35:
Ik heb een gesealde Shenmue 2 voor DC liggen en heb er op ebay een xbox versie bij gekocht om daadwerkelijk te spelen :)

Een andere game die ik gesealed heb liggen is Keio Flying Squad voor 32x. Ik zie belachelijke prijzen voorbij komen maar weet niet of die ook voor mijn versie gelden...

Overigens jeukt het wel om die open te peuteren, ben erg benieuwd naar het spel! (wellicht even de iso opzoeken *kuch*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Ik zou zelf nooit een sealed spel openmaken die zeldzaam is om sealed te vinden. Die Shenmue II die hier gepost is, zou ik dus nooit openen want ik heb net even op Ebay gekeken en ik kan er geen een sealed vinden.

Als het nou een spel is als Chu Chu Rocket is of andere Dreamcast spellen die voor 20 euro sealed zijn te vinden, dan vind ik het niet zo'n punt om hem te openen. Maar als ik er echt veel geld voor heb betaald en sealed is hij gewoon duur, dan ga ik hem echt niet openmaken. Dan kun je veel beter nog een keer het spel in wat mindere staat kopen en die gebruiken.

Voor de Dreamcast is van sommige spullen en spellen trouwens echt een enorm overschot. Die VMU's en Controllers kun je bijvoorbeeld echt voor een paar euro nieuw kopen. :)

@hierboven: de Xbox-versie is toch engels? Want Shenmue II voor de Dreamcast is geloof ik Japans. Shenmue I Pal is volgens mij Engels en de US NTSC versie heb je zowel in Engels en Japans geloof ik.

[ Voor 11% gewijzigd door danielkraak op 22-03-2011 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Grappig wat ik hier indirect weer een discussie mee uitgelokt heb.. :P

Ik zit zelf een beetje tussen de reacties in, ik wil het wel spelen, maar aan de andere kant is het ook kapitaalvernietiging... zit een beetje in dubio..
danielkraak schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 19:46:
Die Shenmue II die hier gepost is, zou ik dus nooit openen want ik heb net even op Ebay gekeken en ik kan er geen een sealed vinden.
Nou... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-03-2024

DLX

Tja.... ik zou een sealed spel niet kopen om open te maken als deze "veel" waard is... Ik heb wel wat Famicom Disk System games sealed gekocht, omdat deze gewoon goedkoop waren en zonder seal stukken duurder. Deze heb ik uiteraard open gemaakt om te spelen.

Ik snap ook de mensen niet die alles kopen wat los en vast zit, voor de heb zeg maar. Ook snap ik niet wat je met 4 Nintendo 64's, 8 Game Boys of 6 Xboxen moet, maar goed dat is aan de persoon zelf natuurlijk.

Met andere woorden; de ene verzamelaar is de andere niet. Iedereen heeft zijn eigen idee bij verzamelen. Ik verzamel om te gamen en om de spullen te sparen, waar ik persoonlijk waarde en plezier aan hecht.

The Legend Will Never Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Hmmm... Platenkoning...? :)
danielkraak schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 19:46:@hierboven: de Xbox-versie is toch engels? Want Shenmue II voor de Dreamcast is geloof ik Japans. Shenmue I Pal is volgens mij Engels en de US NTSC versie heb je zowel in Engels en Japans geloof ik.
Hmmm... zou kunnen, niet echt bij stil gestaan. Nog niet gespeeld :)

Ik moet deel 1 zowat nog beginnen *schaam*

[ Voor 17% gewijzigd door walterg op 23-03-2011 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 12:35
GOUDSBS schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 09:36:
Ik snap ook de mensen niet die alles kopen wat los en vast zit, voor de heb zeg maar. Ook snap ik niet wat je met 4 Nintendo 64's, 8 Game Boys of 6 Xboxen moet, maar goed dat is aan de persoon zelf natuurlijk.
Ik ook niet, alles wat ik dubbel heb gaat weer weg, kan ik de ruimte en het geld weer gebruiken voor andere consoles ofzo. Kan me er ook niet zoveel bij voorstellen een hele plank te vullen met dezelfde consoles. Misschien leuk als je verschillende uitvoeringen hebt,maar mensen met een hele zooi megadrive's ofzo snap ik inderdaad ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn manier van verzamelen is voortgekomen omdat ik (omdat ik dit gewend was door de commodore amiga en c64 met kopietjes) altijd veel games wilde spelen. Toen ik net de snes had, met maar 2 games......wilde ik toch ook nog af en toe mijn nes games spelen. En toen ik daarna van snes naar saturn ging weer hetzelfde. Dan zijn er ook nog sommige games die je af en toe gewoon wilt spelen (bomberman en nba jam op verjaardagen met de 4 player adapter) ik ben te lui om speciaal daarvoor dingen te installeren dus ik liet alles gewoon aangesloten staan.
Ook heb ik een keer in mijn leven een spel ingeruild, nog steeds spijt van dus sindsdien voorgenomen om nooit meer games te verpasten :P

Inmiddels kan je met (legaal en illegale) emuleren vrijwel alles op een voor mij acceptabele manier spelen. Voor mijn amiga vind ik emulatie zelfs fijner omdat je niet meer met fysieke media hoeft te leuren.
Verder zijn mijn snes joypadjes natuurlijk ook al een dagje ouder (merk het voornamelijk aan de start en select rubberen knoppies, en shoulder buttons), dus dan zijn recente pads vaak fijner.
Dus in mijn gameroom zou ik eigenlijk met een pctje en een wii al een heel eind komen. Desondanks ga ik beginnen met het uitstallen van de consoles. iig aansluiten ga ik (ps2, snes, cube en dreamcast) reserve kandidaten zijn xbox1, saturn, n64 en misschien nog mijn nesje (staat momenteel bij iemand anders). Verder heb ik ook nog mijn c64 en amiga en zelfs een 2600.

Voor de heb zou ik nog wel een megadrive willen (en dan natuurlijk een mega cd, 32x en ook sega master system emu ding erbij), en om het echt af te maken ook een pc engine/turbo gfx (is me nooit echt duidelijk wat het verschil was) en een neo geo willen. Maar gezien de prijzen/moeite en ook het feit dat ik eigenlijk geen games heb die ik moet spelen van die systemen zal dat wel niet al te rap gaan. (en voordat jullie gaan gillen.....ik heb dus al de megadrive mega collection, sonic collection, kof95/98, ss1tm5, en metal slug 1tm 7 geloof ik legaal op mijn bestaande systemen :*) )

Mijn motto is dat gamen mijn main hobby is. En dat ik hierom graag alles officieel wil doen. Dat gezegd hebbende groeit het geld niet op mijn rug, en vind ik het een beetje onzin om bijvoorbeeld een super mario bros nou voor de derde keer te gaan kopen op de wii virtual console. (en dan tel ik de gb, ds, n64, cube en wii varianten niet eens mee omdat dit niet exact hetzelfde spel is). Dus ja dan ik het wel zo makkelijk om gelijk even die snes te kunnen aanzwengelen.
Oh en natuurlijk zijn er dingen als een stunt car fx, die gewoon nog niet speelbaar is op wii..........dan moet ik die ook nog maar is kopen :D

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

CrystalViriS schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 10:12:
[...]

Ik ook niet, alles wat ik dubbel heb gaat weer weg, kan ik de ruimte en het geld weer gebruiken voor andere consoles ofzo. Kan me er ook niet zoveel bij voorstellen een hele plank te vullen met dezelfde consoles. Misschien leuk als je verschillende uitvoeringen hebt,maar mensen met een hele zooi megadrive's ofzo snap ik inderdaad ook niet.
Ik denk dat het de meeste verzamelaars ook gaat om de verschillende uitvoeringen, de vraag is alleen: waar trek je de grens? Om jou voorbeeld, de megadrive aan te halen, je hebt sowieso al meerdere modellen die fysiek van elkaar afwijken: megadrive 1,2,3 / multimega / wondermega M1/2 / X'eye / megajet / nomad. Daarnaast heb je van de standaard modellen ook nog de verschillende regio versies en de echte hard-core wil ook elk model dat in een afwijkende verpakking kwam.

Het lijkt mij sterk dat een echte verzamelaar bijvoorbeeld 5x een megadrive II in PAL uitvoering heeft staan en verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

DCFreak schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 10:48:
[...]
Het lijkt mij sterk dat een echte verzamelaar bijvoorbeeld 5x een megadrive II in PAL uitvoering heeft staan en verder niets.
Ik heb die geloof ik wel een aantal keren staan :+

Komt vooral omdat ik vroeger vaker pakketten opkocht waar interessante games tussen zaten, dan blijft de console liggen want daar krijg je toch niets voor. En dan heb ik in de tussentijd ook al genoeg pakketten verkocht van consoles + dubbele games... zelfde geldt voor de Snes/PS1, etc eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
ik heb ook meerdere MD staan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plakjekaas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-07-2024
Ik ben zelf ook een verzamelaar in consoles, maar ze moeten wel nieuw zijn.
En dat is best lastig te vinden.

NES, SNES, Sega consoles, waar kan je die nieuw vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 22:11
Plakjekaas schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:34:
Ik ben zelf ook een verzamelaar in consoles, maar ze moeten wel nieuw zijn.
En dat is best lastig te vinden.

NES, SNES, Sega consoles, waar kan je die nieuw vinden?
E-bay..... en dan zoeken op NOS(New: Old stock)

Maar zelfs dat is geen garantie aangezien die consoles al minimaal 8 jaar(snes) niet meer worden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:50

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Vooral met de MD is dat leuk, omdat je verschillende combo`s neer kunt zetten.

Ik heb de MDII met de megaCD2 staan, een MD2 met 32x erop (geen cd 32x games, dus..) en een originele MD met eigen video/audio-out mod. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Ik heb een MD1 waar ik nog een goeie kabel voor zoek zodat ie op composiet/rgb kan. Ik heb een MD2 hier staan met MegaCD2 eraan en 32x erop (Tower Of Poweerrrrrrr)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou ja, verschillende kleuren verzamelen is toch ook wel leuk..heb nu 4 kleuren Cubes, 4 kleuren N64's en 3 kleuren Xboxen bijv. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Exorcist schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 19:01:
Nou ja, verschillende kleuren verzamelen is toch ook wel leuk..heb nu 4 kleuren Cubes, 4 kleuren N64's en 3 kleuren Xboxen bijv. :+
Verschillende kleuren verzamelen is wel leuk. Tot nu toe heb ik dat alleen gedaan met de dreamcast (zwart, zilver, R7 (ook zwart maarja) en transparant (seaman). Nadeel is alleen dat die dingen zo duur zijn. :'(

Oja, m'n reguliere speel-dreamcast zit in een paarse casing. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Gek vraagje, maar tis ook retro elektronica: heeft er iemand ervaring met het scoren van een robot uit de jaren 80? Ik zit dan te denken aan Omnibot of een Androbot Topo, iig iets waar al wat beweging en digitale techniek in zit, en vooral een boel persoonlijkheid qua uitstraling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
GOUDSBS schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 09:36:
Tja.... ik zou een sealed spel niet kopen om open te maken als deze "veel" waard is... Ik heb wel wat Famicom Disk System games sealed gekocht, omdat deze gewoon goedkoop waren en zonder seal stukken duurder. Deze heb ik uiteraard open gemaakt om te spelen.
Dat is dan gewoon toeval, dat ze unsealed duurder waren. Normaal gesproken is het gewoon kapitaal vernietiging ongeacht of je er mee wil spelen ja of nee. Waarom in 90% van de gevallen duurder sealed kopen als je er toch mee wil gaan spelen. Betaal dan minder voor unsealed 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-03-2024

DLX

@Viperke; klopt dat is gewoon toeval. Maar soms komen ze opeens dozen/containers NOS tegen en dan kan je voor een "prikkie" die spullen kopen. Was ook een keer met een Dreamcast TV geloof ik....

Maar goed, ik ga dan natuurlijk niet het duurdere ongesealde kopen.... ik verzamel om te gamen.

The Legend Will Never Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Het geluk lacht me weer eens toe, voor een paar euro :D

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/W0a6Sl.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Lampuhkap op 25-03-2011 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Cool! Waar en voor hoe weinig weten te verkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Nedgame 4,99 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
Uhh is die game dan zo speciaal ?? :|

[ Voor 4% gewijzigd door Vipertje op 25-03-2011 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
yes, de game is 1 van de moeilijkst verkrijgbare Batman titels voor de SNES. Ontzettend goeie gameplay, en (vind ik iig) supergraphics! Ik heb m zowel boxed als deze losse cart :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Niet online
Das een mooie prijs! En als je toch al een exemplaar met boekje hebt liggen... :)
Graphics schijnen idd erg goed te zijn (voor SNES begrippen uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:50

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

De game is nou niet bepaald moeilijk verkrijgbaar... de game zelf is wel zeer moeilijk.

Zeker de megadrive versie was opvallend door de semi-3d graphics. De snes had het voordeel van de reeds aanwezige mode7&chips, waardoor de grphics mooi zijn, maar niet verrassend voor de SNES.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:17

MsG

Forumzwerver

Ja ik mis de euforie ook een beetje :P, heb die game ook en zie je best vaak gewoon in van die snes sets van mensen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Vind dat anders nog best meevallen en als je de prijzen ziet van een complete nette op bijv ebay ofzo.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Maar die staan vaak al jaren voor prijs X op eBay. Je moet het met games überhaupt meer zoeken bij gewone argeloze consumenten ipv van die kenners, anders is elke game duur. Zo had ik Castlevania 5 PAL voor iets van 20 van iemand die het niet wist, terwijl die game nu vaak cart only voor 100,- weggaat.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Ik ben niet zo heel erg van de Castlevania serie :P Maar Megaman vind ik wel geniaal! Maar daar zijn ook versies van die voor bakken met geld weggaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOBcoureur
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-06-2023
Lampuhkap schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 13:11:
Het geluk lacht me weer eens toe, voor een paar euro :D

[afbeelding]
Als het nou de PAL Mega CD versie was.....daar ben ik al jaren naar opzoek!

PS: Hallo iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

BOBcoureur schreef op maandag 28 maart 2011 @ 20:21:
[...]

Als het nou de PAL Mega CD versie was.....daar ben ik al jaren naar opzoek!

PS: Hallo iedereen
Welkom op Tweakers!

Nou, ik heb hem voor je hoor, have fun :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Sp33dFr34k schreef op maandag 28 maart 2011 @ 20:46:
[...]

Welkom op Tweakers!

Nou, ik heb hem voor je hoor, have fun :D
Je kunt die Mega CD spellen zo kopiëren. Ik denk dat ik dat in dit geval niet zo'n heiligschennis vindt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
Oh man, als je het geld er maar voor over hebt :P

Weet iemand trouwens wat het 'duurste' spel ooit is? Ofwel het meest gezochte spel?

En ergens stond hier ooit een website met een lijst van games en hun waarde, waaronder Game & Watch (Heb zelf een (lelijke, helaas) Mario the Juggler :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HotFix schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 08:49:

Weet iemand trouwens wat het 'duurste' spel ooit is? Ofwel het meest gezochte spel?

En ergens stond hier ooit een website met een lijst van games en hun waarde, waaronder Game & Watch (Heb zelf een (lelijke, helaas) Mario the Juggler :) )
Racketboy heeft voor veel consoles een lijst van meest waardevolle spellen. Ook op andere gebieden is het een heel leuke site voor retrogames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noem mij een oude rot rot maar onderstaand spel doet het nog steeds voor mij; :)
Afbeeldingslocatie: http://worldofstuart.excellentcontent.com/swiz2/3dsensi.jpg
sensible soccer 1998

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
HotFix schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 08:49:

Misschien geen leuk voorbeeld, maar is die gouden Nintendo World Championship's niet het zeldzaamste spel? Die was een aantal jaar geleden voor 20.000$ verkocht. Er zijn nog zat andere zeldzame spellen, maar dit spel is ook een beetje legendarisch.

Er was ook een NES-spel van Nintendo, waarvan volgens mij maar 100 exemplaren zijn, omdat Nintendo het al heel snel uit de winkel had gehaald, maar ik kan even niet op de titel komen. Volgens mij is daar maar één sealed exemplaar van. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 09:22:
Noem mij een oude rot rot maar onderstaand spel doet het nog steeds voor mij; :)
[afbeelding]
sensible soccer 1998
Een van mijn grootste decepties is jouw favo retro game? Heh smaken verschillen natuurlijk.
Maar swos 96/97 is nog steeds mijn fave soccer game ooit.
En deze opvolger deed imho alles fout, geen echte namen (te overzien) maar het voelde zo compleet anders dat ik het nooit meer aangeraakt heb na een weekje proberen ofzo.
Jammer dat swos 96/97 online best dood is op de 360 :/
(en sowieso speelt swos crap met een joypad, hoort met een echt prof competition 9000 gespeeld te worden)
Afbeeldingslocatie: http://www.richardlagendijk.nl/foto/cip/th_joystick_prof_competition_01.jpg
Maar dan zonder nasty zuignappen natuurlijk 8)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
danielkraak schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 09:39:
[...]

Misschien geen leuk voorbeeld, maar is die gouden Nintendo World Championship's niet het zeldzaamste spel? Die was een aantal jaar geleden voor 20.000$ verkocht. Er zijn nog zat andere zeldzame spellen, maar dit spel is ook een beetje legendarisch.

Er was ook een NES-spel van Nintendo, waarvan volgens mij maar 100 exemplaren zijn, omdat Nintendo het al heel snel uit de winkel had gehaald, maar ik kan even niet op de titel komen. Volgens mij is daar maar één sealed exemplaar van. :P
Stadium Events is ook een recall geweest, maar met 2000 stuks ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Sagat schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:50:
[...]

Een van mijn grootste decepties is jouw favo retro game? Heh smaken verschillen natuurlijk.
En deze opvolger deed imho alles fout, geen echte namen (te overzien) maar het voelde zo compleet anders dat ik het nooit meer aangeraakt heb na een weekje proberen ofzo.
(en sowieso speelt swos crap met een joypad, hoort met een echt prof competition 9000 gespeeld te worden)
[afbeelding]
Zuignappen zijn ook retro he :P dus dat hoort er gewoon bij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Er is toch een bepaald spel, geen idee welk platform, welke op eBay op den duur iets van 1.5 miljoen dollar opleverde. Was ook zo'n contest-spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Joh er zijn er bergen van die idioot dure dingen :) In het Atari segment zijn er een paar, Nintendo had idd die contest cartridges die vernietigd moesten worden en zo zijn er nog wel een stel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Exorcist schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 19:37:
[...]

Stadium Events is ook een recall geweest, maar met 2000 stuks ongeveer.
Die bedoelde ik ook denk ik. Men vermoedt dat er slechts eentje sealed van is. Maar volgens mij zijn er zat spellen waar geen sealed meer van bestaat.

[ Voor 11% gewijzigd door danielkraak op 29-03-2011 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Sagat schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:50:
[...]

Heb de eerste versie daarvan nog aan moeten zwengelen met een speciale dr dos boot disk omdat die net die paar kb extra geheugen vrij kon maken <3
[afbeelding]
Heb die van een vriend van me gekregen, inclusief doos (en nasty zuignappen natuurlijk ;) ).

Die staat mooi bij deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.richardlagendijk.nl/foto/cip/joystick_arcade_02.jpg

Heb er daar nog drie van in varierende staat. Heb het zelfs voor elkaar gekregen om twee van die controllers via een usb -> gameport + gameport -> 2 gameports + 2x gameport naar 9 pin converters op mijn laptop aan de praat te krijgen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Niet online
O+
Krijg spontaan blaren op m'n handen :P
Joystick kreeg spontaan angst als Decathlon weer ingeladen werd :o
Afbeeldingslocatie: http://s.uvlist.net/l/y2006/9/9992.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 16:34

Bellerophon

Persona non grata

En toch ga ik afscheid doen van mijn DC / Saturn en NGC :'(

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
hoezo dat dan ? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Ze staan alleen maar stof te happen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Bellerophon schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 09:35:
[...]

Nemen ze zoveel ruimte in dan?

Ik weet niet of je nog spellen hebt die je er graag op speelde, want anders krijg je er zeker spijt van. Ik had vroeger mijn NES ook nooit moeten ruilen tegen Pokemon Stadium. :')

[ Voor 11% gewijzigd door danielkraak op 30-03-2011 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
Bellerophon schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 09:16:
NEE!

Whyyy...?

ruimtegebrek of zo?
Magic6399 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 07:51:
[...]

O+
Krijg spontaan blaren op m'n handen :P
Joystick kreeg spontaan angst als Decathlon weer ingeladen werd :o
[afbeelding]
Ik had vroegah op de msx een variant daarop: Hyper olympics.
Het toetsenbord wist af en toe niet wat ie meemaakte. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.oldgamesclub.com/snap/msx/hyper%20olympic%20ii.png

[ Voor 54% gewijzigd door CrystalViriS op 30-03-2011 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

danielkraak schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 09:39:
[...]

Nemen ze zoveel ruimte in dan?

Ik weet niet of je nog spellen hebt die je er graag op speelde, want anders krijg je er zeker spijt van. Ik had vroeger mijn NES ook nooit moeten ruilen tegen Pokemon Stadium. :')
Nee totaal niet, ze staan op mijn game zolder... Wat een prachtige retro zolder is :)

NES, 2x SNES, N64, 2x NGC, Megadrive 2 + CD, Saturn, DC, PS, PS2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
walterg schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 02:33:
[...]
Heb de eerste versie daarvan nog aan moeten zwengelen met een speciale dr dos boot disk omdat die net die paar kb extra geheugen vrij kon maken <3

[...]
Heb die van een vriend van me gekregen, inclusief doos (en nasty zuignappen natuurlijk ;) ).

Die staat mooi bij deze:

[afbeelding]

Heb er daar nog drie van in varierende staat. Heb het zelfs voor elkaar gekregen om twee van die controllers via een usb -> gameport + gameport -> 2 gameports + 2x gameport naar 9 pin converters op mijn laptop aan de praat te krijgen :*)
Een vriend van mij speelde me die, maar ik was echt fan van de vierkante prof 900, heb er een stuk of 4-5 denk ik? (altijd als er een microswitch stuk ging kocht ik een nieuwe, totdat ik iemand leerde kennen die ze kon fixen, nu heb ik dus best veel werkende...) aangesloten op een
Afbeeldingslocatie: http://www.oldsoftware.com/cables/multiport.JPG
(de mijne was dan wel weer wit, echt plaatjes werken niet mee de laatste tijd :P )
Die moest echter weer op zo'n oude (midi denk ik?) poort van een soundblaster. En de joystick zelf kon natuurlijk ook niet direct in die gravis grip multiport, nee daar zat ook nog een convertor tussen 8)7
Maar het werkte goed. Daarvoor gebruikte ik een kaart met 2 midi poorten, maar die kon swos laten crashen door bepaalde handelingen uit te voeren, wat vaak zowel bewust als onbewust gebeurde tijdens 2, 3 of 4 player tournooitjes.
Heb de pc die ik voor swos gebruikte nog altijd, maar voor die ene keer dat ik het nog zou spelen is de 360 versie eigenlijk wel goed genoeg. Maar ja.........echte namen, die goede oude joysticks...kan er nog geen afstand van doen :P

Hmmm, bedenk me eigenlijk net dat ik die joysticks ook al op de amiga gebruikte, misschien zelfs al op de c64. (en ze werken ook nog op de atari 2600 maar daar zijn ze maar heel weinig voor gebruikt) Sticks hebben dus een aantal jaren flink hard moeten werken :)

Decathlon heb ik een keer een middag gespeeld bij mijn oma, letters een stuk vel van 3x3cm van de binnenkant van mijn hand af geschuurd. En gelijk gezworen nooit meer zulke onzin games te doen.......heb dat kunnen volhouden tot marioparty :X

[ Voor 18% gewijzigd door Sagat op 31-03-2011 00:31 . Reden: Nog meer tekst ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:51
Ik heb vaak dat ik van verkopen van retro spul spijt krijg. Zelfs al gebruik je het niet meer, die paar euro die je er nog voor krijgt zijn het niet waard.
Zo heb ik zelf een dreamcast een aantal jaren terug voor 40 ballen verkocht. :+

Als ik nu nog een leuke dc voor 40 euro kan krijgen ben ik blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Sagat schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 00:25:
[...]Een vriend van mij speelde me die, maar ik was echt fan van de vierkante prof 900, heb er een stuk of 4-5 denk ik? (altijd als er een microswitch stuk ging kocht ik een nieuwe, totdat ik iemand leerde kennen die ze kon fixen, nu heb ik dus best veel werkende...) aangesloten op een
[afbeelding]
(de mijne was dan wel weer wit, echt plaatjes werken niet mee de laatste tijd :P )
Die moest echter weer op zo'n oude (midi denk ik?) poort van een soundblaster. En de joystick zelf kon natuurlijk ook niet direct in die gravis grip multiport, nee daar zat ook nog een convertor tussen 8)7
Maar het werkte goed. Daarvoor gebruikte ik een kaart met 2 midi poorten, maar die kon swos laten crashen door bepaalde handelingen uit te voeren, wat vaak zowel bewust als onbewust gebeurde tijdens 2, 3 of 4 player tournooitjes.
Heb de pc die ik voor swos gebruikte nog altijd, maar voor die ene keer dat ik het nog zou spelen is de 360 versie eigenlijk wel goed genoeg. Maar ja.........echte namen, die goede oude joysticks...kan er nog geen afstand van doen :P

Hmmm, bedenk me eigenlijk net dat ik die joysticks ook al op de amiga gebruikte, misschien zelfs al op de c64. (en ze werken ook nog op de atari 2600 maar daar zijn ze maar heel weinig voor gebruikt) Sticks hebben dus een aantal jaren flink hard moeten werken :)

Decathlon heb ik een keer een middag gespeeld bij mijn oma, letters een stuk vel van 3x3cm van de binnenkant van mijn hand af geschuurd. En gelijk gezworen nooit meer zulke onzin games te doen.......heb dat kunnen volhouden tot marioparty :X
Interessant zo'n multiport! Zeker in combinatie met zo'n usb -> gameport adapter.

Swos speelde ik in eerste instantie met toetsenbord en pas later met een joypad/stick. De 360 versie heb ik gekocht maar de tijd dat ik weken bezig was met het spelen van een career mode zijn over...

Vond wel deze screenshot terug van die tijd!

Afbeeldingslocatie: http://www.darrian.dds.nl/bb/2004-5B-Chiesa.JPG

Chiesa als topscorer met 111 goals <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:09
Ik had vroegah op de msx een variant daarop: Hyper olympics.
Het toetsenbord wist af en toe niet wat ie meemaakte. _/-\o_

[afbeelding]
Was dat het spel waar je heel snel op te pijltjes toetsen moest drukken?
Krijg al weer kramp in mijn vingers als ik eraan denk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

warcow schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 01:32:
Ik heb vaak dat ik van verkopen van retro spul spijt krijg. Zelfs al gebruik je het niet meer, die paar euro die je er nog voor krijgt zijn het niet waard.
Zo heb ik zelf een dreamcast een aantal jaren terug voor 40 ballen verkocht. :+

Als ik nu nog een leuke dc voor 40 euro kan krijgen ben ik blij.
En dat is waarheid als een koe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
died_laughing schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 14:35:
[...]

Was dat het spel waar je heel snel op te pijltjes toetsen moest drukken?
Krijg al weer kramp in mijn vingers als ik eraan denk. :)
Die is het ja :+
Je kon hordenlopen, verspringen, kogelstoten(?) duiken etc. Player 2 had het hier altijd moeilijker omdat die ergens anders op het toetsenbord moest rammen waar de toets kleiner was en dat ook nog wel eens mis ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimahri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 00:49
mijn favoriete all time game is nog steeds Alien Breed voor de AMiga 500 1200 en cd32

ben een fanatiek verzamelaar
hier staat mijn verzameling

sommige onderwerpen zijn nog leeg word dagelijks bijgewerkt in de avonduren

http://www.kimahri.nl/retro%20gamer%20home.htm

Retro Rulez Altijd op zoek naar oude retro systemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
walterg schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 12:00:
[...]

Interessant zo'n multiport! Zeker in combinatie met zo'n usb -> gameport adapter.

Swos speelde ik in eerste instantie met toetsenbord en pas later met een joypad/stick. De 360 versie heb ik gekocht maar de tijd dat ik weken bezig was met het spelen van een career mode zijn over...

Vond wel deze screenshot terug van die tijd!

[afbeelding]

Chiesa als topscorer met 111 goals <3
Nice nice, Maat van me speelde altijd met parma omdat ie dan Chiesa had, het was dan mijn sport (en ook die van een andere maat van me) om dat Chiesa even te overtuigen dat het in de lappenmand zitten voor de rest van het tournooi helemaal geen slecht idee was. Daar hadden we graag een rode kaart voor over :P

Faustino was ook een favo speler van me, freaking goal machine.
Alleen Recoba? Zat die al in het spel? Of had je een patch ofzo? :D

En idd, veel te veel tijd in de manager mode gestoken. Heb wel is een heel seizoen gespeeld zonder te verliezen en heb ooit nog is de intentie gehad om te proberen een seizoen zonder tegengoal te doen....maar dat is er nooit meer van gekomen. Later ook manager mode (wel zowel spelen als managen) pes 2 gespeeld en 4 en 5. Maar dat vond ik toch minder leuk dan swos. Swos had precies de goede mix van arcade gameplay en een intuitive manager mode waar wedstrijden bij pes weer zo lang duurde en het managen ook meer tijd kosten (om nog maar te zwijgen van grinden bij training wedstrijden :/ ).

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Bellerophon schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 09:16:
Bellerophon schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 09:35:
[...]
* Happy DC camper hier, net weer begonnen aan sega GT en shenmue ;)

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Humma Kavula schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 21:20:
[...]

[...]

* Happy DC camper hier, net weer begonnen aan sega GT en shenmue ;)
Shenmue O+ En ik moet zeggen, SF3 is echt prachtig op de DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimahri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 00:49
verkopen daar krijg je spijt van.....

ik bljf mooie dingen kopen

Retro Rulez Altijd op zoek naar oude retro systemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Bellerophon schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 21:21:
Shenmue O+ En ik moet zeggen, SF3 is echt prachtig op de DC
kimahri schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 21:22:
verkopen daar krijg je spijt van.....
Dus... :Y)

[ Voor 28% gewijzigd door Humma Kavula op 31-03-2011 22:28 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Och, als je er echt niks mee hebt. Ik heb beide Shenmuedelen verkocht. Die game is nooit echt helemaal afgemaakt, dus je speelt sowieso iets incompleets. En als je niks met 3D hebt. Hier staat mijn DC ook te verstoffen.

Pagina: 1 ... 19 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is er voor discussie over oude (retro) consoles en dus NIET voor handel.
Daarnaast zijn de discussies wanneer iemand een handelaar is of niet niet gewenst.

Wil je handelen? Ga naar Vraag & Aanbod