Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-06 10:59

Simkin

Bzzzzz

Ik heb mijn 3G ge-upgrade van ios 4 naar 4.01 en vervolgens die gejailbreaked met redsn0w. Ik merk dat nu push notificatie niet meer werkt. Hebben anderen hier ook last van en eventueel een fix gevonden?

ps: Ik maak geen gebruik van unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Flicker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-06 09:17
Push voor Whatsapp heeft voor mij nooit gewerkt bij geen enkele jailbreak..
Mail-push werkt wel gewoon bij mij.

Als ik het volgens bepaalde topics moet geloven dan moet 'push docter' bij cydia de oplossing bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-06 00:05

Nitai

Live the life you love.

Vreemd, bij alle jailbreaks ook iOS4 doen m'n Push notificaties het altijd. Ik moet wel vaak bij het updaten naar een nieuwe firmware het opnieuw instellen, maar verder geen probleem. Staat het wel aan in de settings? Zie hier:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rDEvpxN15IfWTJXfDUTWuOFr/thumb.png

[ Voor 5% gewijzigd door Nitai op 22-07-2010 08:51 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-06 10:59

Simkin

Bzzzzz

Staat allemaal gewoon aan in de instellingen.

Na de upgrade naar 4.01 viel het me op dat alle apps er nog gewoon opstonden, alleen cydia was verdwenen. Na het jailbreaken mbv een 4.0 ispw werd cydia weer toegevoegd.

Ik heb tijdens de procedure mijn iphone niet nogmaals hoeven te activeren in itunes, is dat een stap die ik alsnog kan forceren (nieuw certificaat laten genereren ofzo?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Tijgert schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 02:46:
[...]

Eh.. is Spirit niet juist voor de untethered JB's?
Niet voor iOS 4, is nog geen goeie jailbreak voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demazelen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
Ga er dan niet over door. Dit voegt natuurlijk ook niets aan het topic.

[ Voor 92% gewijzigd door Hoedje op 22-07-2010 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Tijgert schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 02:46:
[...]

Eh.. is Spirit niet juist voor de untethered JB's?
Als voorwaarde dat het toestel officieel is geactiveerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dit vind ik vet. Zojuist keek ik in Cydia op de start pagina en ik zag hier dat ik de SHSH keys heb van 3.1.2 (begon ik mee en heb ik nog steeds), 3.1.3 (niet op m'n iPhone gehad, maar was uit toen ik een herstel naar 3.1.2 had gedaan) en nu ook die van 4.0. Dit terwijl ik nooit die firmware heb geladen. Ik vind het wel stoer eigenlijk, dat er automatisch een nieuwe key toegevoegd wordt terwijl je nog op een oudere firmware zit. Dit betekend dat als je Cydia hebt en deze regelmatig start, je de SHSH blobs automatisch opslaat voor nieuwere firmwares die je niet eens hebt geïnstalleerd.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-05 22:50
Hero Of Time schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 00:28:
Dit vind ik vet. Zojuist keek ik in Cydia op de start pagina en ik zag hier dat ik de SHSH keys heb van 3.1.2 (begon ik mee en heb ik nog steeds), 3.1.3 (niet op m'n iPhone gehad, maar was uit toen ik een herstel naar 3.1.2 had gedaan) en nu ook die van 4.0. Dit terwijl ik nooit die firmware heb geladen. Ik vind het wel stoer eigenlijk, dat er automatisch een nieuwe key toegevoegd wordt terwijl je nog op een oudere firmware zit. Dit betekend dat als je Cydia hebt en deze regelmatig start, je de SHSH blobs automatisch opslaat voor nieuwere firmwares die je niet eens hebt geïnstalleerd.
Bij mij is dit ook zo. Ik weet ook niet hoe ik er aan kom. Is het nu verstandig deze 'shsh blobs' naar je mac/pc te kopieeren voor als er eens iets mis zou gaan? Want dat stukje begrijp ik niet helemaal. En hoe kan ik dat doen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Igor92 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 08:47:
[...]

Bij mij is dit ook zo. Ik weet ook niet hoe ik er aan kom. Is het nu verstandig deze 'shsh blobs' naar je mac/pc te kopieeren voor als er eens iets mis zou gaan? Want dat stukje begrijp ik niet helemaal. En hoe kan ik dat doen dan?
Je SHSH blobs staan al bij Saurik op de server, dus als je wilt downgraden, of je huidige firmware er opnieuw wilt opzetten terwijl een nieuwere beschikbaar is, kan gewoon naar de server van Saurik wijzen tijdens het herstellen van de firmware die je wilt. Je hoeft het niet handmatig op te slaan of wat dan ook, tenzij je je huidige blobs nog niet in Cydia hebt staan en dit ook niet bij de server van Apple kan krijgen. In zo'n geval ga je naar Tiny Umbrelly (was 't toch?) toe om ze uit je telefoon te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 06:58

Shaidar

Ik heb vandaag m'n iPhone 3GS geupdate naar iOS 4.0.1, zalige firmware.

Maar nu had ik hem graag gejailbreaked. Een echt duidelijk verhaal krijg ik niet te horen op internet, maar volgens mij moet het wel lukken.

Ik heb namelijk een iPhone met oude bootrom, en zou dan met Redsn0w 0.9.5-b5-5 mijn 3GS kunnen jailbreaken, als ik hem terug naar 3.1.2 zet. Ik heb SHSHs on file bij Cydia voor 3.0, 3.1.1, 3.1.2 en 4.0.

Alleen als ik in Redsn0w naar de juiste IPSW wijs, zegt die doodleuk "unable to recognize specified IPSW". De MD5 checksum van mijn ISPW klopt. Heb al van op een andere pc met ander besturingssysteem geprobeerd, maar daar krijg ik dezelfde foutmelding.

"Het internet" heeft buiten de "controleer of je wel de juiste versie Redsn0w en niet-corrupte IPSW hebt" niet veel andere tips.

Hier iemand?

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Pak gewoon de 4.0 firmware, geen oudere of wat dan ook. De laatste redsn0w is gemaakt om te werken met alleen 4.0. Zoals je hier op de laatste paar pagina's kan zien, wordt er duidelijk gezegd dat als je 4.0.1 hebt, een JB kan krijgen door RS 4.0 te voeren en z'n gang te laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315662

Shaidar schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 22:37:
Ik heb vandaag m'n iPhone 3GS geupdate naar iOS 4.0.1, zalige firmware.

Maar nu had ik hem graag gejailbreaked. Een echt duidelijk verhaal krijg ik niet te horen op internet, maar volgens mij moet het wel lukken.

Ik heb namelijk een iPhone met oude bootrom, en zou dan met Redsn0w 0.9.5-b5-5 mijn 3GS kunnen jailbreaken, als ik hem terug naar 3.1.2 zet. Ik heb SHSHs on file bij Cydia voor 3.0, 3.1.1, 3.1.2 en 4.0.

Alleen als ik in Redsn0w naar de juiste IPSW wijs, zegt die doodleuk "unable to recognize specified IPSW". De MD5 checksum van mijn ISPW klopt. Heb al van op een andere pc met ander besturingssysteem geprobeerd, maar daar krijg ik dezelfde foutmelding.

"Het internet" heeft buiten de "controleer of je wel de juiste versie Redsn0w en niet-corrupte IPSW hebt" niet veel andere tips.

Hier iemand?
downgraden naar 4.0 en dan jailbreaken. 4.0.1 veranderd toch niks behalve de formule van het aantal streepjes veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:52
Je leest op internet meer dan genoeg verhalen over het jb'en met redsn0w en 4.0.1; gewoon de 4.0 ipsw pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
Weet iemand of Redsn0w nog voordelen heeft tov Pwnagetool? Ik heb Pwnagetool gebruikt voor mijn 3GS, maar nu zitten er soms een paar (kleine) bugs in. Dus als Redsn0w voordelen heeft, gebruik ik die een keer (alles restoren enzovoort).
Ik denk trouwens dat die bugs niet aan Pwnagetool liggen.

[ Voor 11% gewijzigd door Ruubster op 25-07-2010 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ruubster schreef op zondag 25 juli 2010 @ 12:27:
Weet iemand of Redsn0w nog voordelen heeft tov Pwnagetool? Ik heb Pwnagetool gebruikt voor mijn 3GS, maar nu zitten er soms een paar (kleine) bugs in. Dus als Redsn0w voordelen heeft, gebruik ik die een keer (alles restoren enzovoort).
Ik denk trouwens dat die bugs niet aan Pwnagetool liggen.
Met pwngtool maak je een aparte firmware en moet je al jailbroken zijn om die te kunnen gebruiken. RedSn0w heeft die vereiste niet. Je voert 't een firmware en laat 'm 't werk doen. Voordeel bij RedSn0w is dat je geen Mac nodig hebt, het draait op Windows, Mac en Linux (mogelijk niet de laatste versie op Linux). Verder zie ik niet waarom de een beter zou zijn dan de ander. De tools komen beide van dezelfde groep. Ik zou dan verwachten dat als er een bug wordt veroorzaakt door de een, deze mogelijk ook door de ander wordt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-11-2023
Wat ben ik dom geweest. Ik had meteen naar 3.1.3 geupgrade, maar dat kon ik niet jailbraken. Kwam 4.0 uit, dacht ik dat 3.1.3 vergeten wordt en de jailbrake voor 4.0 zo snel mogelijk uitkomt. Maar nu blijk ik een te nieuwe bootrom te hebben (week 42) voor 4.0, maar was ik bij 3.1.3 gebleven was het wel gelukt! 8)7 |:(

Volgens mij heeft downgraden geen met mijn bootrom, of wel?

Don't live for pleasure, make life your treasure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat ligt eraan, heb je je SHSH blobs laten opslaan voor 3.1.2? Dan kan je gewoon downgraden daarnaar en via Spirit een untethered JB krijgen. Ik heb zelf een 3Gs met de oude bootrom, dus heb nergens last van wat dat betreft, maar draai ook nog gewoon 3.1.2 (met de 3.1.3 app om toch apps te kunnen krijgen die alleen op 3.1.3 beweren te werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny96
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-03 10:25
Als ik binnenkort een iPod Touch 32GB koop. This one. Kan ik deze dan jailbreaken of staat er een te nieuw besturingssysteem op?

Alvast bedankt!

Dannybuurmans.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-03 18:15
Danny96 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 00:26:
Als ik binnenkort een iPod Touch 32GB koop. This one. Kan ik deze dan jailbreaken of staat er een te nieuw besturingssysteem op?

Alvast bedankt!
Dan staat er ben ik bang wel iOS4 op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Danny96 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 00:26:

Alvast bedankt!
Het is maar de vraag. Over het algemeen staat er volgens mij nog 3.1 op, maar pin mij er niet op vast. Als ze de nieuwste batch sturen kan het zijn dat er 4.0 op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-07-2024
Ik heb er vorige week een gekocht en er stond 3.1 (of 3.2 als die bestaat op) ik had me helaas niet goed in gelezen maar mbt jailbreak en iOS4 geinstalleerd.

PSN id: GG--77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hero Of Time schreef op zondag 25 juli 2010 @ 23:17:
Dat ligt eraan, heb je je SHSH blobs laten opslaan voor 3.1.2? Dan kan je gewoon downgraden daarnaar en via Spirit een untethered JB krijgen. Ik heb zelf een 3Gs met de oude bootrom, dus heb nergens last van wat dat betreft, maar draai ook nog gewoon 3.1.2 (met de 3.1.3 app om toch apps te kunnen krijgen die alleen op 3.1.3 beweren te werken).
waarom dan niet gewoon upgraden naar 3.1.3 (of downgraden) daar werkt spirit ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
Anoniem: 315662 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 12:12:
[...]

waarom dan niet gewoon upgraden naar 3.1.3 (of downgraden) daar werkt spirit ook op.
Aangezien hij aangeeft 3.1.3 nooit gejailbreaked te hebben, dus daar heeft ie de SHSH-blobs niet van, dus kan je niet downgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323791

Ik heb een vraag m.b.t JB:

Is er een mogelijkheid om alsnog al die applicaties te updaten die je
niet volgens de reguliere weg hebt verkregen?
Ik heb nu al twee maanden twee applicaties in de Appstore staan die
elke keer dat ik ze wil updaten een bericht weergeven dat ik hiervoor
de betaalde fullversion voor moet hebben.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:57

zAo

GPLv2 Fanboy

Zulke vragen zijn hier niet toegestaan cq gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00bi3
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-04 18:26
Beste tweakers,

ik heb een vraag m.b.t downgraden van iOS 4 naar 3.1.3. Ik lees overal dat het niet mogelijk is om te downgraden als je bepaalde bestanden niet van te voren hebt opgeslagen. Nou wil het geval dat ik 2 systemen heb met een vista 64bit en een w7 64bit. Ik gebruik vista 64bit standerd om mijn iphone 3Gs te syncen(ook de upgrade naar iOS 4).

In het verleden- paar maanden voor de release van iOS 4- heb ik mijn iphone ook op mijn andere systeem W7 64bit gesynct. Daar staat zelfs de een na laatste versie van iTunes nog op en na de upgrade na iOS 4 is ie dus niet met deze systeem gesynct.

Mijn vraag is dus: kan ik de opgeslagen bestanden op de W7 systeem gebruiken om mijn 3Gs te downgraden??
Ik hang m soms wel aan deze systeem om het op te laden en iedere keer geeft ie aan de iTunes geüpdatet moet worden. Zal deze update die bestanden van hier boven wissen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Toen iOS 4 uitkwam had ik m'n iPod touch 3G meteen maar geüpgraded, maar ik zit al aardig lang te wachten tot er nou eindelijk eens een jailbreak voor beschikbaar komt. Is het überhaupt al mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

syltheboy schreef op maandag 26 juli 2010 @ 16:42:
Toen iOS 4 uitkwam had ik m'n iPod touch 3G meteen maar geüpgraded, maar ik zit al aardig lang te wachten tot er nou eindelijk eens een jailbreak voor beschikbaar komt. Is het überhaupt al mogelijk?
heb je uberhaupt de rest van het forum gelezen? spirit jailbreak zit er aan te komen maar het is nu gewoon nog rustig wachten (of als je de 3.1.2 shsh blobs hebt opgeslagen kan het nu)
N00bi3 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 16:36:
Beste tweakers,

ik heb een vraag m.b.t downgraden van iOS 4 naar 3.1.3. Ik lees overal dat het niet mogelijk is om te downgraden als je bepaalde bestanden niet van te voren hebt opgeslagen. Nou wil het geval dat ik 2 systemen heb met een vista 64bit en een w7 64bit. Ik gebruik vista 64bit standerd om mijn iphone 3Gs te syncen(ook de upgrade naar iOS 4).

In het verleden- paar maanden voor de release van iOS 4- heb ik mijn iphone ook op mijn andere systeem W7 64bit gesynct. Daar staat zelfs de een na laatste versie van iTunes nog op en na de upgrade na iOS 4 is ie dus niet met deze systeem gesynct.

Mijn vraag is dus: kan ik de opgeslagen bestanden op de W7 systeem gebruiken om mijn 3Gs te downgraden??
Ik hang m soms wel aan deze systeem om het op te laden en iedere keer geeft ie aan de iTunes geüpdatet moet worden. Zal deze update die bestanden van hier boven wissen?
die "bepaalde bestanden" heeft niks met syncen te maken, dit gaat over SHSH blobs. de precieze definitie weet ik daar niet van maar je moet met cydia of the firmware umbrella je blobs opslaan. verder weet ik niet zo goed hoe dat met downgraden van een iphone zit aangezien ik alleen in het bezit van een ipod ben.

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 315662 op 26-07-2010 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Anoniem: 315662 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 17:02:
heb je uberhaupt de rest van het forum gelezen? spirit jailbreak zit er aan te komen maar het is nu gewoon nog rustig wachten (of als je de 3.1.2 shsh blobs hebt opgeslagen kan het nu)
Nee, ik heb dit topic niet echt doorgenomen voordat ik m'n vraag stelde. Het jailbreaken van firmware 3.1.3 met Spirit verliep vlekkeloos, dus ik heb er alle vertrouwen dat het met firmware 4.0 ook nog goed gaat komen. Waarschijnlijk is het nog enkele weken wachten voordat het zover is, dus ik zal dus nog even geduld moeten hebben.

3.1.3 shsh blobs heb ik helaas niet opgeslagen, nee. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Anoniem: 315662 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 12:12:
[...]

Omdat je de SHSH keys moet hebben van die firmware. Ik postte een pagina of terug nog dat ik alleen 3.1.2 heb gejailbreaked, maar toch nog de blobs heb van 3.1.3 en 4.0. Maar dan nog, waarom zou ik 3.1.3 willen als ik een prima custom firmware heb van 3.1.2 die geweldig werkt en ik geen native winblows voor nodig heb om te kunnen jailbreaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-06 13:28
heb sinds gisteren een ipad en heb hem onmiddellijk maar gejailbreakt :)
Maar ik zou er graag andere themes opzetten, als ik cydia open, zie ik link 'featured themes' staan. Maar als ik op die themes klik, zie ik nergens een preview of zo staan. Mis ik soms iets? En als die theme mij dan niet aanstaat, kan ik dan teruggaan naar de standaard theme?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:01

mjl

Ugh

syltheboy schreef op maandag 26 juli 2010 @ 17:31:
[...]

Nee, ik heb dit topic niet echt doorgenomen voordat ik m'n vraag stelde. Het jailbreaken van firmware 3.1.3 met Spirit verliep vlekkeloos, dus ik heb er alle vertrouwen dat het met firmware 4.0 ook nog goed gaat komen. Waarschijnlijk is het nog enkele weken wachten voordat het zover is, dus ik zal dus nog even geduld moeten hebben.

3.1.3 shsh blobs heb ik helaas niet opgeslagen, nee. :'(
Als je spirit gebruikt hebt zijn ze opgeslagen, je kunt ze bij saurik (cyda) terugvinden ... dus je kan terug naar 3.1.3 (indien je de JB van 3.1.3 hebt uitgevoerd voordat iOS 4 uit was.... anders zijn er geen shsh blobs meer te maken op de apple server).

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-06 15:58

Younes

Wie, Wat, Waar?

mjl schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 12:31:
[...]

Als je spirit gebruikt hebt zijn ze opgeslagen, je kunt ze bij saurik (cyda) terugvinden ... dus je kan terug naar 3.1.3 (indien je de JB van 3.1.3 hebt uitgevoerd voordat iOS 4 uit was.... anders zijn er geen shsh blobs meer te maken op de apple server).
Ik heb dus gewoon dikke pech, want ik heb nu pas door hoe dat 'make my life easier' gebeuren werkt. Ik heb met dat umbrella gebeuren gecheckt of er nog wat van mij op de server stond, maar dat was niet het geval. Althans, ik heb er niets aan, want ik kan alleen maar naar 4.0.1. Nou... :/

Volgens mij is er geen enkele andere manier om van dat vervloekte 4.0 af te komen he?

Ik heb, door een reactie van een medetweaker, mijn iPhone wel legaal weten te unlocken, maar ik zit nog steeds met 4.0 in mijn maag. In ieder geval bedankt voor de tip, medetweaker waarvan ik de naam ff niet kan vinden :P

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323791

*note: ik heb dus mijn iPad geupdate naar 3.2.1 en mijn JB is dus nu weg,zucht,domme ik.
Maar we hebben geduld voor de nieuwe JB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:25
2 dagen geleden... eindelijk een poging gedaan om 4.0.1 te installeren op mijn 3gs. Na het backuppen van gegevens en download/upgraden naar 4.0.1 had ik geen tijd/zin meer om gelijk te jailbreaken.
Dus nu draai ik al 2 dagen een unjailbreaked 3gs met ios 4.0.1. En wat valt mij op....de batterij, die gaat nu al 2 dagen mee en is nog niet leeg. met 3.1.2 jailbreaked ging de batterij nog niet eens 1 dag mee....

op mijn jailbreaked 3.1.2 had ik enkel de terminal app van Cydia gedownload voor de rest niets geen themas etc... Ik vraag me dus af wat er zo crap aan die jailbreaks zijn dat mijn batterij minder 1/2 zo lang meegaat...

voor nu blijf ik lekker maar unjailbreaked...want langere battery-life is toch wel erg handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
mjl schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 12:31:
[...]

Klopt niet, als je in Cydia de optie "Make my life easier" hebt geselecteerd slaat ie je SHSH-sleutel op, heeft niks met Spirit te maken ;)

Edit: Of als je Umbrella hebt gebruikt

[ Voor 3% gewijzigd door Ruubster op 28-07-2010 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00bi3
  • Laatst online: 28-04 18:26
Anoniem: 315662 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 17:02:

die "bepaalde bestanden" heeft niks met syncen te maken, dit gaat over SHSH blobs. de precieze definitie weet ik daar niet van maar je moet met cydia of the firmware umbrella je blobs opslaan. verder weet ik niet zo goed hoe dat met downgraden van een iphone zit aangezien ik alleen in het bezit van een ipod ben.
ja dat begrijp ik en mijn vraag was dus ook kan ik die betsanden die nu op de w7 systeem staan gebruiken om mijn 3gs te downgraden naar 3.1.3???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

@ N00bi3:

Volgens mij kan je die bestanden gebruiken. Ik dacht daarover iets gelezen te hebben in de HELP van umbrella. Pin me daar niet op vast. Ik weet wel dat je die bestanden moest slepen naar umbrella om ze te gebruiken. Kijk maar ff en houd ons op de hoogte :)

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tss68nl
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-05 23:55
Ach die JB voor iOS4 duurt nu al zo lang, ik heb de hoop al opgegeven.

Een maand geleden liep men al te roepen dat hij "bijna af was", "een grote stap richtig voltooing had gezet", etc, maar dat is tot op heden nog helemaal niets van gebleken. De developers zelf zeggen nu ook: ""Geen idee, we zien wel wanneer het klaar is".

Kortom, ze hebben geen idee hoe ze het moeten aanpakken, anders zouden ze er niet in berusten en het op z'n beloop laten.

KNX Huisautomatisering - DMX Lichtsturing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

tss68nl schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 16:22:
Ach die JB voor iOS4 duurt nu al zo lang, ik heb de hoop al opgegeven.

Een maand geleden liep men al te roepen dat hij "bijna af was", "een grote stap richtig voltooing had gezet", etc, maar dat is tot op heden nog helemaal niets van gebleken. De developers zelf zeggen nu ook: ""Geen idee, we zien wel wanneer het klaar is".

Kortom, ze hebben geen idee hoe ze het moeten aanpakken, anders zouden ze er niet in berusten en het op z'n beloop laten.
Waarom moet dat zo gehaast allemaal. De 'hoop' opgeven? Alsof het nooit komt? Waarom maken mensen zich zo afhankelijk van anderen? Je weet dat je moet wachten. Doe dat dan gewoon ipv jezelf op te jagen. Chill......

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
Younes schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 16:37:
[...]

Waarom moet dat zo gehaast allemaal. De 'hoop' opgeven? Alsof het nooit komt? Waarom maken mensen zich zo afhankelijk van anderen? Je weet dat je moet wachten. Doe dat dan gewoon ipv jezelf op te jagen. Chill......
Ik snap dat mensen ongeduldig roepen, als het dev-team roept dat ze praktisch al een jailbreak klaar hebben voordat 4.0 uit is, en als ze daarna ineens zeggen dat ze wachten tot 4.1, en dan ineens weer zeggen dat ze het ervoor uit brengen, en dan weer gaan zeggen dat ze niet weten wanneer ie klaar zal zijn... Naja misschien snap je het nu :P Maar dit heb ik al een paar keer meegemaakt, dus ben het ondertussen gewend. Zoals Younes zegt: Chill...!

Younes: Op jouw verhaal kom ik nog wel terug, ben ermee bezig... Dus ook hetzelfde: Chill en wss weet ik over een uurtje meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Ruubster schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 17:01:
[...]

Ik snap dat mensen ongeduldig roepen, als het dev-team roept dat ze praktisch al een jailbreak klaar hebben voordat 4.0 uit is, en als ze daarna ineens zeggen dat ze wachten tot 4.1, en dan ineens weer zeggen dat ze het ervoor uit brengen, en dan weer gaan zeggen dat ze niet weten wanneer ie klaar zal zijn... Naja misschien snap je het nu :P Maar dit heb ik al een paar keer meegemaakt, dus ben het ondertussen gewend. Zoals Younes zegt: Chill...!

Younes: Op jouw verhaal kom ik nog wel terug, ben ermee bezig... Dus ook hetzelfde: Chill en wss weet ik over een uurtje meer :P
Ik kijk gewoon af en toe in dit topic of er een nieuwe jailbrek uit is.. Meestal niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

chrisO schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 15:34:
2 dagen geleden... eindelijk een poging gedaan om 4.0.1 te installeren op mijn 3gs. Na het backuppen van gegevens en download/upgraden naar 4.0.1 had ik geen tijd/zin meer om gelijk te jailbreaken.
Dus nu draai ik al 2 dagen een unjailbreaked 3gs met ios 4.0.1. En wat valt mij op....de batterij, die gaat nu al 2 dagen mee en is nog niet leeg. met 3.1.2 jailbreaked ging de batterij nog niet eens 1 dag mee....

op mijn jailbreaked 3.1.2 had ik enkel de terminal app van Cydia gedownload voor de rest niets geen themas etc... Ik vraag me dus af wat er zo crap aan die jailbreaks zijn dat mijn batterij minder 1/2 zo lang meegaat...

voor nu blijf ik lekker maar unjailbreaked...want langere battery-life is toch wel erg handig...
Wat heeft iedereen toch met "jailbreaken verkort mijn accuduur" de hele tijd? Mijn iphone is ook jailbroken en zit met 3.1.2 al zeker 3 dagen op z'n accu, en nu nog 30% over. Bellen doe ik niet veel, zou misschien 10 minuten zijn geweest ofzo, laat het 15 zijn. Verder af en toe een spelletje, Cydia geüpdatet via wifi en that's it.
Stroomzuipers die ik NIET aan heb: 3G, GPS, wifi (alleen wanneer ik 't wil gebruiken).
Dus, voordat mensen gaan klagen over hun accu, kijk eens wat je allemaal aan opties aan hebt. En ook hoe veel je 'm gebruikt. Als je nou elke dag er mee zit te spelen met je JB en gewoon idle in je broekzak laat zitten als dat niet is, verschilt het nogal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

chrisO schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 15:34:

een jailbreak op zichzelf KAN de batterij NIET korter laten werken, een jailbreak opzich zorgt er alleen voor dat je toegang krijgt tot de root van je iphone, verder niks. je zult dus wel gewoon bluetooth oid aan hebben gehad wat nu uitstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:25
Hero Of Time schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 20:23:
[...]

Wat heeft iedereen toch met "jailbreaken verkort mijn accuduur" de hele tijd? Mijn iphone is ook jailbroken en zit met 3.1.2 al zeker 3 dagen op z'n accu, en nu nog 30% over. Bellen doe ik niet veel, zou misschien 10 minuten zijn geweest ofzo, laat het 15 zijn. Verder af en toe een spelletje, Cydia geüpdatet via wifi en that's it.
Stroomzuipers die ik NIET aan heb: 3G, GPS, wifi (alleen wanneer ik 't wil gebruiken).
Dus, voordat mensen gaan klagen over hun accu, kijk eens wat je allemaal aan opties aan hebt. En ook hoe veel je 'm gebruikt. Als je nou elke dag er mee zit te spelen met je JB en gewoon idle in je broekzak laat zitten als dat niet is, verschilt het nogal.
Ermmm ik gebruik mijn telefoon dagelijks voor het lezen van email ( 10 min per dag) beetje surfen op het web in de trein ( 15 min per dag) smsjes lezen/sturen en +/- 5-10 min bellen. Dit doe ik elke dag, speel de laatste tijd geen spelletjes meer. Op mijn jailbroken 3gs 3.1.2 moest ie elke dag aan de lader. nu met 4.0.1 draai ie al 2 1/2 dag... mijn gebruik is NIET veranderd enkel de versie van het besturingssysteem en dat m'n 3gs nu NIET jailbroken is. WIFI, gps staat altijd aan, nu en ook toen die jailbroken was.
Als ik de iPhone dus even zwaar belast zowel met als zonder jailbreaken... dan moet het daar dus haast wel aan liggen....en de batterij gaat nu dus al +/- 2 1/2 zo lang mee als met jailbroken...
Anoniem: 315662 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 22:40:
[...]

een jailbreak op zichzelf KAN de batterij NIET korter laten werken, een jailbreak opzich zorgt er alleen voor dat je toegang krijgt tot de root van je iphone, verder niks. je zult dus wel gewoon bluetooth oid aan hebben gehad wat nu uitstaat.
Of misschien verkloot jailbreaken een of andere setting die de cpu in sleep mode of iets dergelijks zet...

ik ga in het weekend wel even jailbreaken en dan 'gecontroleerd' testen met/zonder jailbreak en dan zie ik wel of er wel of geen verschil is.

[ Voor 16% gewijzigd door chrisO op 28-07-2010 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.C.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:27
Mijn iPhone 3GS startte niet verder op dan apple logo, heb hem in herstel modus gedaan en moet nu dus herstellen MAAR dan wordt ios 4 erop gezet, maar ik heb afhankelijk van een unlock welke met ios 4 nog niet mogelijk is.
Heb al veel gezocht, maar kan niet vinden wat ik moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:49
M.C. schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 22:44:
Mijn iPhone 3GS startte niet verder op dan apple logo, heb hem in herstel modus gedaan en moet nu dus herstellen MAAR dan wordt ios 4 erop gezet, maar ik heb afhankelijk van een unlock welke met ios 4 nog niet mogelijk is.
Helemaal niks, wachten. Daar komt nog bij dat hier niet over unlocken mag worden gesproken.

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je je leven makkelijker laten maken of niet? Zoja, dan heb je de SHSH keys van je huidige firmware op laten slaan en kan je ermee restoren via de link in de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-06 10:17
ff een vraagje... Is het mogelijk dat door een JB het niet meer mogelijk is om je provider-instellingen (3G etc) te updaten?

Probleem is namelijk als volgt; ik heb sinds kort een iPhone abonnement. iPhone 4 moet ik nog wel ff op wachten. Ik heb/had al een 3GS, maar zonder mobiel internet. Toen eenmaal mijn i150 abo inging, heb ik meteen mijn "aanbieder-instellingen" (zoals iTunes het volgens mij noemt) geüpdate. Na de update geen 3G.

Voor de update had ik ook geen 3G, aangezien ik dat preventief had uitgeschakeld via unlockit.co.nz. Geprobeerd om via die site alsnog de t-mobile instellingen in mn iPhone te zetten, maar dat lukt niet. Krijg een foutmelding dat het nieuwe profiel niet geïnstalleerd kan/mag worden.

Uiteindelijk heb ik via instructies op deze site wel 3G aan de praat kunnen krijgen, maar nu krijg ik elke keer de t-mobile update in mn iTunes & regelmatig op mn iPhone.

Kan dit aan de JB liggen, of ligt het probleem ergens anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05 07:57
Kan ik mn iPhone 4 nu updaten naar 4.0.1 zonder een toekomstige jailbreak in de weg te zitten?

Dus niet dat er dadelijk een jb uitkomt voor alleen v4.0 ipv ook 4.0.1

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Laatst online: 16-06 15:07
Ik doe het wel hoor. gewoon update !

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
  • Laatst online: 17-06 10:17
FireStarter schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 15:54:
Kan ik mn iPhone 4 nu updaten naar 4.0.1 zonder een toekomstige jailbreak in de weg te zitten?

Dus niet dat er dadelijk een jb uitkomt voor alleen v4.0 ipv ook 4.0.1
Je kan gewoon updaten, maar als ik jou was zou ik wel ff de SHSH opslaan dmv Umbrella

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:36
*kuch* VMware, OSx iDeneb-image en iclarified.com *kuch*

succes :)

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:15

TDB

f4stf0rw4rd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:08:
[...]

*kuch* VMware, OSx iDeneb-image en iclarified.com *kuch*

succes :)
Keelpastilles nodig ;)

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:10

scorpie

Supra Addict

Ok, er is me wat onduidelijk. Ik heb nu 3.1.2 jailbroken dmv blackra1n op m'n 3Gs staan, en ik wil natuurlijk naar 4.0.1. Ik heb alle SHSH's vanaf 3.1.2 (zowel op Saurik's server, alsmede dmv TinyUmbrella lokaal), dus ik zou goed moeten zitten dacht ik. Via m'n serialnr. heb ik gechecked of ik een oude bootrom heb, en dat heb ik, dus dat maakt het lekker makkelijk.

Maar waar het me onduidelijk wordt is het volgende:
Ik heb Pwnagetool 4.0.1, en ik heb de restore ipsw's gedownload vanaf 3.1.2, zodat ik alle firmwares kan restoren mocht het nodig zijn. Maar Pwnagetool herkent m'n 4.0.1 firmware niet, ik kan wel updaten naar 4.0, maar zodra ik hem verwijs naar een andere ipsw geeft hij aan dat het geen goede firmware is. Nu heb ik de md5 gechecked, en dat is gewoon goed, ik heb ze ook nog een keer gedownload, maar dat maakt geen verschil. Moet ik eerst naar 4.0 en dan naar 4.0.1 misschien?

En dan nog wat, al m'n instellingen, photos, muziek, apps enzo zijn weg, maar terug te halen door via itunes te syncen toch?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Laatst online: 17-06 14:24
scorpie schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 15:07:
Ok, er is me wat onduidelijk. Ik heb nu 3.1.2 jailbroken dmv blackra1n op m'n 3Gs staan, en ik wil natuurlijk naar 4.0.1. Ik heb alle SHSH's vanaf 3.1.2 (zowel op Saurik's server, alsmede dmv TinyUmbrella lokaal), dus ik zou goed moeten zitten dacht ik. Via m'n serialnr. heb ik gechecked of ik een oude bootrom heb, en dat heb ik, dus dat maakt het lekker makkelijk.

Ik heb Pwnagetool 4.0.1, en ik heb de restore ipsw's gedownload vanaf 3.1.2, zodat ik alle firmwares kan restoren mocht het nodig zijn. Maar Pwnagetool herkent m'n 4.0.1 firmware niet, ik kan wel updaten naar 4.0, maar zodra ik hem verwijs naar een andere ipsw geeft hij aan dat het geen goede firmware is. Nu heb ik de md5 gechecked, en dat is gewoon goed, ik heb ze ook nog een keer gedownload, maar dat maakt geen verschil. Moet ik eerst naar 4.0 en dan naar 4.0.1 misschien?

En dan nog wat, al m'n instellingen, photos, muziek, apps enzo zijn weg, maar terug te halen door via itunes te syncen toch?
De backup terugzetten zorgt er inderdaad voor dat je alles weer terug hebt. Echter merk ik wel op een positieve manier een snelheidsverschil/minder battery drain als ik geen backup terugzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Oh, dat was ik ook nog vergeten, ik heb nog iTunes 9.2. Is dat nog belangrijk dat ik die niet update?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59

Wat je moest doen, meen ik gelezen te hebben, is eerst restoren naar 4.0.1 en dan vervolgens pwnagetoolen waarbij je hem wijst naar de ipsw van 4.0.

Je hebt SHSHs dus je kunt rustig alles proberen :)

(laat even weten of het lukt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:15

TDB

Het lijkt erop dat de iPhone 4 JB & UL snel beschikbaar is :)
http://www.redmondpie.com...s-4-4.0.1-release-update/

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Jasper Janssen schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 21:22:
[...]

Wat je moest doen, meen ik gelezen te hebben, is eerst restoren naar 4.0.1 en dan vervolgens pwnagetoolen waarbij je hem wijst naar de ipsw van 4.0.

Je hebt SHSHs dus je kunt rustig alles proberen :)

(laat even weten of het lukt)
Je moet al jailbroken zijn om met pwngtool te kunnen 'restoren', dus eerst een normale 4.0.1 erop is niet verstandig wat dat betreft.
Weet je zeker dat pwngtool gemaakt is om met 4.0.1 te werken? Het ziet er naar uit dat dat niet het geval is. Bovendien, wat is er zo speciaal aan 4.0.1 vergeleken met 4.0? Toch alleen die domme 'fix' voor de death grip? Daar heb je lekker veel aan bij een 3Gs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233180

Gek dat de jailbreakmatrix nog niet gepasseerd is hier, je kunt er zo 3/4 van het topic mee oplossen:
Je wilt je iPhone jailbreaken maar hebt geen idee welk tool je moet gebruiken? De Jailbreak Matrix bespreekt alles van de eerste generatie iPod touch tot de pas gelanceerde iPad. Bij elk apparaat staan de verschillende firmware-versies, baseband-versies en bootloaders genoemd, zodat je kunt zien of je apparaat te jailbreaken is en elke tools je daarvoor nodig hebt. Hieronder is maar een klein gedeelte van de tabel te zien.

De volledige tabel vind je op JailbreakMatrix.com. Hou er rekening mee dat dit maar een momentopname is; zodra iOS 4.1 uitkomt en wanneer er nieuwe tools beschikbaar zijn zal de tabel weer moeten worden bijgewerkt.
Een voorbeeldje voor de 3Gs:
Afbeeldingslocatie: http://images.textopus.nl/iPhoneclub/cdn/wp-content/uploads/2010/07/jailbreakmatrix.jpg

En alles is natuurlijk hier te vinden:
http://www.jailbreakmatrix.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Mjah ik ben zulk soort tabellen natuurlijk wel tegengekomen, maar er is altijd wel een verschil. Zoals ook in de door jou geposte matrix, is mijn "entry" die er het meest dichtbij in de buurt zit alleen getest met een oudere iTunes dan die ik heb. En in sommige situaties heeft dat gevolgen en in anderen niet. Ik ben graag zeker van m'n zaak voordat ik straks vastzit.

(Het posten van die matrix wordt uiteraard wel gewoon gewaardeerd hoor ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233180

Inderdaad klopt hij ook niet altijd, maar zit er vaak toch wel dicht bij :9

Nog een uitzondering is m'n nonkel die een US 3Gs (nieuwe bootrom) heeft, en die valt volgens de matrix te unlocken en te jailbreaken, terwijl dat nu het geval niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Al die jailbreaks voor iOS4 zijn tot nu toe nog tethered toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:07
hardware.tom schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 16:10:
Al die jailbreaks voor iOS4 zijn tot nu toe nog tethered toch?
Nope.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
dus ze zijn untethered?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLMORE80
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 11:49
Ik volg dit topic al even.
Mijn iPod 3G heb ik eerder gejailbreakt met Spirit naar firmware 3.1.3. Nu dacht ik dat het nog niet mogelijk is om met de 3G iPod op iOS4 te komen.
Nu ik de matrix hierboven bekijk, lijkt het alsof ik met Snowbreeze dit kan doen. Voorwaarde is dat ik naar firmware 3.1.2 zal moeten.

Wie heeft ervaring met het jailbreaken van een iPod 3G naar iOS4?
Daarnaast... kan ik zomaar terug naar 3.1.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
GiLMORE80 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 20:00:
Ik volg dit topic al even.
Mijn iPod 3G heb ik eerder gejailbreakt met Spirit naar firmware 3.1.3. Nu dacht ik dat het nog niet mogelijk is om met de 3G iPod op iOS4 te komen.
Nu ik de matrix hierboven bekijk, lijkt het alsof ik met Snowbreeze dit kan doen. Voorwaarde is dat ik naar firmware 3.1.2 zal moeten.

Wie heeft ervaring met het jailbreaken van een iPod 3G naar iOS4?
Daarnaast... kan ik zomaar terug naar 3.1.2?
3d gen iPT kan alleen terug naar 3.1.2 als je SHSH saved hebt, lokaal met umbrella of bij saurik (of beide).
scorpie schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 15:32:
Mjah ik ben zulk soort tabellen natuurlijk wel tegengekomen, maar er is altijd wel een verschil. Zoals ook in de door jou geposte matrix, is mijn "entry" die er het meest dichtbij in de buurt zit alleen getest met een oudere iTunes dan die ik heb. En in sommige situaties heeft dat gevolgen en in anderen niet. Ik ben graag zeker van m'n zaak voordat ik straks vastzit.
Ja, dan downgrade je dus eerst je iTunes naar de geteste versie, zodat je dat zeker weet. Zo veel verschil zit er niet tussen de iTunes versies.

Vast kom je overigens niet, je kunt altijd nog uit DFU mode restoren.
Hero Of Time schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 22:33:
Je SHSH blobs staan al bij Saurik op de server, dus als je wilt downgraden, of je huidige firmware er opnieuw wilt opzetten terwijl een nieuwere beschikbaar is, kan gewoon naar de server van Saurik wijzen tijdens het herstellen van de firmware die je wilt. Je hoeft het niet handmatig op te slaan of wat dan ook, tenzij je je huidige blobs nog niet in Cydia hebt staan en dit ook niet bij de server van Apple kan krijgen. In zo'n geval ga je naar Tiny Umbrelly (was 't toch?) toe om ze uit je telefoon te halen.
Als de server van saurik ooit plat gaat om welke reden dan ok (en neit wordt overgenomen) heb je dan alleen wel een probleem.

Het programma heet Tiny Umbrella, hiermee kun je *niet* SHSH blobs uit je telefoon halen. Het enige dat je kunt doen is ze opvragen bij een server en dan opslaan. Je kunt zelf kiezen of je dat sdoet bij Saurik of Apple, maar uiteraard moet je er rekening mee houden dat je van Apple alleen degenen krijgt die nu de huidige versie is, en dat Saurik alleen een soort caching proxy is -- als je er een vraagt die hij niet heeft vraagt ie bij Apple, slaat die op, en geeft hem door, of geeft door dat het niet kan.

Ivm de mogelijkheid dat Saurik's server een keer ophoudt met werken zou ik aanraden om altijd toch ook ergens lokaal je blobs op te slaan. Je kunt de reeds bij Saurik bekende blobs dus ook met TinyUmbrella uit de server van Saurik halen.

[ Voor 61% gewijzigd door Jasper Janssen op 01-08-2010 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
Oops, sorry, per ongeluk twee posts.

[ Voor 94% gewijzigd door Jasper Janssen op 01-08-2010 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@ev1ltje:
Die matrix is leuk, maar er staat iets op/in wat hier niet besproken mag worden. Daarom dus dat hij er niet staat ;). Als 't nou zonder unlock zou zijn, zou 't wel weer kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0HAN
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-06 08:52
http://twitter.com/comex/status/20087948500

Paar minuten geleden wordt bovenstaande getweet door comex.
Is het eindelijk zover???!!!!

Site ligt overigens direct al plat.

[ Voor 12% gewijzigd door J0HAN op 01-08-2010 23:20 ]

 MacBook Pro M1 (2021)  Mac Mini (2011)  iPhone 12 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Laatst online: 21:29

Snippertje

Light up your life

Jup, hij is er :D Morgen maar even doen, want het is nu te druk.

http://www.iphoneclub.nl/...ouch-op-ios-4-0-en-4-0-1/

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Laatst online: 22:16
www.Jailbreakme.com

Ik heb nog geen succes gehad... :)

Openen op je iPhone en proberen maar.

LET OP: altijd eerst synchroniseren met iTunes!!

[ Voor 74% gewijzigd door Vanx op 02-08-2010 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Allebei de hosts werken niet, denk dat ik volgende week maar eens ga kijken of het werkt.

edit:
jailbreakme.modmyi.com zonder http://www ervoor werkt wel..

[ Voor 30% gewijzigd door scorpie op 02-08-2010 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Laatst online: 21:29

Snippertje

Light up your life

Het is mij gelukt :) Werkt erg snel!

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Laatst online: 22:16
Modmyi kan je wel openen, maar er zit geen werkend bestand achter.

Daarom heb ik de link weer weggehaald, bij zoiets gebruik ik liever alleen officiële bron.

Edit: modmyi zou kunnen werken, ik heb nog geen succes, jailbreakme.org redirect naar ads pagina.

Ik hang op de paarse wolk...

[ Voor 28% gewijzigd door Vanx op 02-08-2010 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDiver
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-06 15:59
Vanx schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 23:54:
www.Jailbreakme.com

Ik heb nog geen succes gehad... :)

Openen op je iPhone en proberen maar.

LET OP: altijd eerst synchroniseren met iTunes!!
Probeer de ORG eens ...

Eindelijk is de kleur GROEN weer thuis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Wat gebeurde er precies? Ik heb zo'n 5 minuten naar een opstart apple'tje mogen staren, daarna m'n pincode mogen intoetsen, en vervolgens was ik weer gewoon bij m'n dashboard ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0HAN
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-06 08:52
Ik heb inmiddels een jailbroken iPhone!!
Na een paar keer proberen werkt het!!

de werkende site is op dit moment jailbreakme.modmyi.com

jailbreakme.com redirect op dit moment naar de verkeerde site jailbreakme.modymyi.com

[ Voor 49% gewijzigd door J0HAN op 02-08-2010 00:27 ]

 MacBook Pro M1 (2021)  Mac Mini (2011)  iPhone 12 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 14:11
Mijn 3gs is 4.01 aan het flashen :)

Edit: mooie nieuwe manier trouwens :)
Edit2: jailbroken - easy :)

[ Voor 52% gewijzigd door stfn345 op 02-08-2010 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Laatst online: 16-09-2024
Nice, werkt ook mooi op m'n iPhone 4 :)

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Ok, voor de duidelijkheid.. ik kan nu veilig via iTunes m'n iPhone naar 4.0.1 updaten (zodat ik wel alles kwijt ben qua apps, instellingen, sms'jes, foto's, muziek?) om vervolgens naar die site te gaan om hem te jailbreaken? Vervolgens via iTunes de restore functie gebruiken om alles terug te krijgen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 14:11
scorpie schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 00:53:
Ok, voor de duidelijkheid.. ik kan nu veilig via iTunes m'n iPhone naar 4.0.1 updaten (zodat ik wel alles kwijt ben qua apps, instellingen, sms'jes, foto's, muziek?) om vervolgens naar die site te gaan om hem te jailbreaken? Vervolgens via iTunes de restore functie gebruiken om alles terug te krijgen, toch?
Gewoon voordat je upgrade syncen met itunes en daarna:
- Upgrade naar 4.01 met itunes
- ga naar jailbreakme.com of jailbreakme.modmyi.com
- (optioneel) installeer Appsync 4.0 via cydia
- Hang hem weer aan itunes - voila. apps etc. terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Het is engadget gelukt om hun iPhone 4 te bricken, wees dus voorzichtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Anoniem: 87302 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 01:03:
Het is engadget gelukt om hun iPhone 4 te bricken, wees dus voorzichtig.
Hij is niet gebrickt, na een restore werkt hij prima. Ik heb het overigens succesvol gedaan via jailbreakme.modmyi.com

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
  • Registratie: April 2003
Hier was de jailbreak zo gefixed.. Krijg het alleen niet voor elkaar om 3G Unrestrictor te installeren de Bigboss repo is niet beschikbaar ofzo.. Krijg de melding "http://ap.thebigboss.org Host Unreachable". Hopelijk werkt dat morgen wel..

Frash heb ik net geinstalleerd maar werkt helaas niet op de iPhone 4.. Krijg de melding "Assertion Failed"

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Spiller schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 01:10:
[...]

Hij is niet gebrickt, na een restore werkt hij prima. Ik heb het overigens succesvol gedaan via jailbreakme.modmyi.com
Update 3: We successfully got the jailbreak to start working, but it crashed Safari. Upon reboot of our phone we've got... nothing but the Apple logo. Take note, this can brick your phone, so proceed with caution! Video of the experience after the break. After a reset, our phone is giving us nothing but the Apple logo. (Update to the update, the phone has been restored).

Ja, ze hebben net een update gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Laatst online: 21:08

Chrisjuh_15

Facta non verba

Jailbreakme.com werkte voor mij perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorik
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:51
Ik krijg 't niet aan de praat. Op zowel jailbreakme.com als jailbreakme.modmyi.com kan ik de "arrow" niet naar rechts sliden waar staat "slide to jailbreak". Super vaag. Iemand anders dit probleem en/of een oplossing?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1hBss.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mksoftware
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik raad het iedereen af om deze jailbreak te installeren, Cydia bevat erg veel bugs en na het installeren van wat apps in Cydia is mijn iPhone alleen nog maar in safe mode te draaien. Nu aan het restoren.

Gereserveerd voor een nog te verzinnen Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-06 21:10

geerttttt

Manisch positief

En nu dus maar wachten tot iOS 4.1 komt met een "safari leak fix"... erg originele, makkelijke en supervette jailbreak methode... maar helaas maar tijdelijk :(

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Geweldig! :) Ben erg blij.
En er mocht wel meer duidelijkheid zijn over of er wel of geen JB al was.
Want sommige mensen blijken 4.0 wel ge-JBt te hebben zonder MacOSX.
Heb uren gelezen, maar ben weinig wijzer geworden.

Deze jailbreak ging snel en goed. Ik zou sowieso altijd nog terug kunnen naar 3.1.2 vanwege Cydia hashes, maar ik vind TomTom in de auto met multi-tasking wel ideaal. Anders is het nauwelijks mogelijk om het geluid van de iPod goed te besturen, alleen previous-next is mogelijk vanuit TomTom. Nu kun je wisselen van apps tijdens navigeren. Trapster zal hierdoor ook beter werken.

3GS, 4.0.1, Cydia, perfect. Ik denk alleen wel dat www.jailbreakme.com van een Safari bug gebruik maakt? Er wordt na 'Slide to unlock' namelijk geen permissie gevraagd door Safari o.i.d. Hoe werkt het precies?

Heb trouwens wel twee keer iPhone moeten herstarten. www.jailbreakme.com eerst ging sliden niet goed, 1x sloot Safari af, en 2x lukte het niet. Daarna ging alles voorspoedig en binnen 20min (upgrade 4.0.1 van 3.1.2 ging niet direct goed, omdat ik nog Cydia in hosts-file had) was ik helemaal jailbroken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-06 21:10

geerttttt

Manisch positief

chronoz schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 01:37:
Geweldig! :) Ben erg blij.
En er mocht wel meer duidelijkheid zijn over of er wel of geen JB al was.
Want sommige mensen blijken 4.0 wel ge-JBt te hebben zonder MacOSX.
Heb uren gelezen, maar ben weinig wijzer geworden.

Deze jailbreak ging snel en goed. Ik zou sowieso altijd nog terug kunnen naar 3.1.2 vanwege Cydia hashes, maar ik vind TomTom in de auto met multi-tasking wel ideaal. Anders is het nauwelijks mogelijk om het geluid van de iPod goed te besturen, alleen previous-next is mogelijk vanuit TomTom. Nu kun je wisselen van apps tijdens navigeren. Trapster zal hierdoor ook beter werken.

3GS, 4.0.1, Cydia, perfect. Ik denk alleen wel dat www.jailbreakme.com van een Safari bug gebruik maakt? Er wordt na 'Slide to unlock' namelijk geen permissie gevraagd door Safari o.i.d. Hoe werkt het precies?

Heb trouwens wel twee keer iPhone moeten herstarten. www.jailbreakme.com eerst ging sliden niet goed, 1x sloot Safari af, en 2x lukte het niet. Daarna ging alles voorspoedig en binnen 20min (upgrade 4.0.1 van 3.1.2 ging niet direct goed, omdat ik nog Cydia in hosts-file had) was ik helemaal jailbroken!
Tja, tis een safari bug idd.. dus wachten tot ie dichtgegooid wordt :(

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorik
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:51
Heb fix gevonden voor m'n eigen probleem. Browsen naar http://jailbreakme.modmyi.com/_/ en daar de goede .pdf downloaden...

Voor de volledigheid nog even screenshot van Cydia:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2SzWR.png

[ Voor 29% gewijzigd door Jorik op 02-08-2010 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexxerz
  • Laatst online: 23:50
Zojuist iPhone 3Gs met nieuwe bootrom geupdate naar 4.0.1 en gejailbreakt zonder problemen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilseeka
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-12-2024

Thrilseeka

Woef Woef.

ben nu aan het syncen was zonet al aan het downloaden van jb maar tog ff gecanceled om eerst te syncen

There is no sadder sight than a young pessimist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:24

kronolith

[EDIT]

Hij is bij mij nu ook bezig :D Eerste 2 keren deed ie het niet, maar nu lijkt het er op van wel! Yes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Finally. Gelijk even update naar 4.01 gedaan en nu de jailbreak aan het installeren.. Helemaal top

Edit: Wel verschrikkelijk instabiel. Crash constant

[ Voor 21% gewijzigd door pjlgt op 02-08-2010 08:28 . Reden: update ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het bespreken van alle aspecten van het jailbreaken is toegestaan, maar er mag niet worden ingegaan op simunlocken of warez.

Bespreek de applicaties in [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock! Deel 2 & mods in [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods.