Dan heb je waarschijnlijk de verkeerde versie van redsn0w gebruikt.MC Taz Man schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 20:26:
[...]
Ik heb een behoorlijk aantal keer geprobeerd te JB'en met redsn0w, maar kreeg continu de melding "Unable to recognize specified IPSW". Ongeacht welke bron ik ook gebruikte voor iOS4.
Ok. Dan zal het wel. Op de site: http://spiritjb.com/ staat overal duidelijk dat het niet kan ...Hero Of Time schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 00:06:
Precies, de maker van de Spirit JB heeft dat allang gefixt.
Any version of iTunes 9 earlier than 9.2
DO NOT USE SPIRIT WITH ITUNES 9.2
Laatste versie van Redsn0w van de site van dev-team... Lijkt me de juiste versie, volgens hun informatie iig wel.sverzijl schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 12:35:
[...]
Dan heb je waarschijnlijk de verkeerde versie van redsn0w gebruikt.
Vreemd, hier werkt spirit gewoon op 3.1.3 icm iTunes 9.2iMick schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 12:38:
[...]
Ok. Dan zal het wel. Op de site: http://spiritjb.com/ staat overal duidelijk dat het niet kan ...
[...]
Verwijderd
Dag mensen, sinds gisteren heb ik een Ipod Touch 32gb met ios4 en het is een MC model.
Is deze te jailbreaken dmv downgrade naar 3.1.2 en sn0wbreeze oid?
Verwijderd
Nee, 3rd gen (ik neem aan dat het een 3rd gen is) is nog niet te jailbreaken met iOS 4. Je zult nog even geduld moeten hebben ;-)Verwijderd schreef op zondag 11 juli 2010 @ 20:15:
Dag mensen, sinds gisteren heb ik een Ipod Touch 32gb met ios4 en het is een MC model.
Verwijderd
Scheisse. Echter zie ik net dat het Riicardo wel gelukt is. Ik krijg alleen de melding 3194 en ik heb de host file aangepast.......Verwijderd schreef op zondag 11 juli 2010 @ 20:26:
[...]
Nee, 3rd gen (ik neem aan dat het een 3rd gen is) is nog niet te jailbreaken met iOS 4. Je zult nog even geduld moeten hebben ;-)
na meerdere keren de topic gelezen te hebben, ben ik toch redelijk radeloos, ik wil mijn 3GS met nieuwe bootrom jailbraken, maar daarvoor moet ik eerst de iOS4 downgraden naar 3.1.3, maar dit wil totaal niet lukken,
ik krijg steeds via itunes wanneeer ik wil downgraden de foutmelding "3194"
ik heb dus ondertussen ook de file host aangepast, deze met aan de onderste lijn het volgende bij te voegen,
74.208.10.249 gs.apple.com
nu blijkt dus volgens meerdere websites dat dit de correcte methode is, maar bij mij werkt ze niet, en bij elke poging voor te downgraden van firmware blijft hij dit zeggen.
alvast bedankt voor een oplossing !
ik heb dus ondertussen ook de file host aangepast, deze met aan de onderste lijn het volgende bij te voegen,
nu blijkt dus volgens meerdere websites dat dit de correcte methode is, maar bij mij werkt ze niet, en bij elke poging voor te downgraden van firmware blijft hij dit zeggen.
Verwijderd
Ik heb EXACT hetzelfde probleem met mn ipod touch als ik wil downgraden naar 3.1.2B-ware schreef op zondag 11 juli 2010 @ 22:12:
na meerdere keren de topic gelezen te hebben, ben ik toch redelijk radeloos, ik wil mijn 3GS met nieuwe bootrom jailbraken, maar daarvoor moet ik eerst de iOS4 downgraden naar 3.1.3, maar dit wil totaal niet lukken,
B-ware schreef op zondag 11 juli 2010 @ 22:12:
(knip)
Hebben jullie uberhaupt jullie SHSH-sleutels bij Saurik van Cydia op laten slaan? Zo nee, dan snap ik wel dat t niet lukt.Verwijderd schreef op zondag 11 juli 2010 @ 23:22:
[...]
Ik heb EXACT hetzelfde probleem met mn ipod touch als ik wil downgraden naar 3.1.2
@Takumi: je ipod is een 3g?
[ Voor 22% gewijzigd door Ruubster op 11-07-2010 23:42 ]
Ik heb eindelijk maar is de gok gewaagd met die nieuwe tutorials van ih8snow over het jailbreaken van een iPhone 3GS met nieuwe bootrom. Nu ben ik een heel eind, iOS 4 staat erop en ik ben nu aan het syncen van mijn spullen, ik heb alleen nog geen telefoonbereik, daar moet ik zo nog even naar kijken hoe ik dat oplos (hopelijk kan ik dat oplossen...)
En, het is weer tethered, dus rebooten betekent aan de pc hangen, alleen is het bij deze manier een wat langdurender proces dan met blackra1n waar het best snel ging...
En, het is weer tethered, dus rebooten betekent aan de pc hangen, alleen is het bij deze manier een wat langdurender proces dan met blackra1n waar het best snel ging...
Oost west, 127.0.0.1 best!
Verwijderd
SHSH sleutels zeggen me niks, zelfs na het lezen van de OP. Ja mijn ipod is een 3G mc model, maar het is riicardo ook gelukt. Zie een pagina terug.Ruubster schreef op zondag 11 juli 2010 @ 23:41:
[...]
[...]
Hebben jullie uberhaupt jullie SHSH-sleutels bij Saurik van Cydia op laten slaan? Zo nee, dan snap ik wel dat t niet lukt.
Geen idee, een 3g-versie op 4.0 zou nog niet te jailbreaken zijn. Apple heeft vanaf de iPhone 3gs en iPod 3g een extra beveiliging ingebouwd, dit betekent dat iTunes voor het installeren een sleutel opvraagt van de firmware (de SHSH-sleutel), en als deze gegeven wordt en correct is kan de firmware worden geinstalleerd. Als je dus een oude firmware wil installeren zal Apple dit blokkeren, dus je kan je SHSH-sleutels opslaan, en als je dan naar een oude firmware gaat gebruik je deze sleutel gewoon weer op de manier door je hosts-file aan te passen.Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 08:40:
[...]
SHSH sleutels zeggen me niks, zelfs na het lezen van de OP. Ja mijn ipod is een 3G mc model, maar het is riicardo ook gelukt. Zie een pagina terug.
Maar als je deze niet hebt opgeslagen, kan je ook niet terug (normaal gesproken). Schijnbaar sloopt Pwnagetool deze SHSH-checkup eruit, maar ik weet niet of RedSn0w dat ook doet.
Trouwens, het staat wel degelijk in de TS, bij het downgradeverhaal. Ook al gebruikt Vanx de woorden SHSH niet, dan nog staat het signature-verhaal erin.
[ Voor 7% gewijzigd door Ruubster op 12-07-2010 11:40 ]
Goed, mijn Iphone 3Gs met nieuwe bootrom zit nu dus op iOS4, ik heb ondertussen ook bereik, ik moest blijkbaar ultrasn0w installeren en rebooten en voila, bereik 
Werkt goed, snel, redelijk zuinig qua batterij nog volgensmij... dus ik heb nog niks te klagen verder.
Werkt goed, snel, redelijk zuinig qua batterij nog volgensmij... dus ik heb nog niks te klagen verder.
Hmm, interessant... Dus in theorie zou ik, nu ik via een pwnagetool ipsw geüpgrade ben, kunnen downgraden naar 3.1.2?Ruubster schreef op maandag 12 juli 2010 @ 09:15:
[...]
Geen idee, een 3g-versie op 4.0 zou nog niet te jailbreaken zijn. Apple heeft vanaf de iPhone 3gs en iPod 3g een extra beveiliging ingebouwd, dit betekent dat iTunes voor het installeren een sleutel opvraagt van de firmware (de SHSH-sleutel), en als deze gegeven wordt en correct is kan de firmware worden geinstalleerd. Als je dus een oude firmware wil installeren zal Apple dit blokkeren, dus je kan je SHSH-sleutels opslaan, en als je dan naar een oude firmware gaat gebruik je deze sleutel gewoon weer op de manier door je hosts-file aan te passen.
Maar als je deze niet hebt opgeslagen, kan je ook niet terug (normaal gesproken). Schijnbaar sloopt Pwnagetool deze SHSH-checkup eruit, maar ik weet niet of RedSn0w dat ook doet.
Trouwens, het staat wel degelijk in de TS, bij het downgradeverhaal. Ook al gebruikt Vanx de woorden SHSH niet, dan nog staat het signature-verhaal erin.
Betreft een 3GS met oude bootrom met enkel de SHSH van 3.1.3 opgeslagen. De SHSH van 4.0 krijg ik nog niet opgeslagen. Zelfs niet met umbrella.
[edit]
Net een paar keer geprobeerd mijn 4.0 SHSH met umbrella naar Saurik te versturen & nu lukt het wel
[ Voor 5% gewijzigd door MC Taz Man op 12-07-2010 17:22 ]
ik heb toendertijd nooit de SHSH sleutels opgeslagen van 3.1.3, ik ben pas op het idee gekomen na het upgraden van iOS 4, ... enige oplossing daarvoor ?Ruubster schreef op zondag 11 juli 2010 @ 23:41:
[...]
[...]
Hebben jullie uberhaupt jullie SHSH-sleutels bij Saurik van Cydia op laten slaan? Zo nee, dan snap ik wel dat t niet lukt.
Verwijderd
ik heb lang geleden (voordat de appstore er was) m'n ipod touch wel is gejailbreakt. Dit had voor mij veel voordelen omdat het toen mogelijk was om op die manier apps te downloaden. Ik heb inmiddels een Iphone 3GS, en nu is mijn vraag wat op dit moment nog de voordelen zijn van het jailbreaken, met software IOS4? in het aanpassen van m'n icoontjes en dergelijke ben ik niet geinteresseerd, maar ik wil graag weten wat verder de voordelen en mogelijkheden zijn van het jailbreaken.
alvast bedankt!
alvast bedankt!
Zoals ik heb begrepen: een custom 3.1.2 bestand maken, en dan herstellen inderdaad. Maar ik heb t nooit zelf geprobeerdMC Taz Man schreef op maandag 12 juli 2010 @ 16:41:
[...]
Hmm, interessant... Dus in theorie zou ik, nu ik via een pwnagetool ipsw geüpgrade ben, kunnen downgraden naar 3.1.2?
Betreft een 3GS met oude bootrom met enkel de SHSH van 3.1.3 opgeslagen. De SHSH van 4.0 krijg ik nog niet opgeslagen. Zelfs niet met umbrella.
[edit]
Net een paar keer geprobeerd mijn 4.0 SHSH met umbrella naar Saurik te versturen & nu lukt het wel. Heb nu 3.1.3 & 4.0 daar staan

Ik denk dat het dan een lastig verhaal wordt. Ik ben bang dat je moet wachten op een nieuwe jailbreak-tool. Kan nog wel even duren, Comex heeft wel alles klaar staan voor een tool zoals ik heb begrepen, maar het is nog wachten tot de update van Apple. En zelfs als die uitkomt kan het nog wel even duren, aangezien dat de afgelopen keren ook zo was (mijn ervaring)!B-ware schreef op maandag 12 juli 2010 @ 17:07:
[...]
ik heb toendertijd nooit de SHSH sleutels opgeslagen van 3.1.3, ik ben pas op het idee gekomen na het upgraden van iOS 4, ... enige oplossing daarvoor ?
[ Voor 32% gewijzigd door Ruubster op 12-07-2010 20:21 ]
Ik had de tool al weken geleden verwacht, maar er is nog niks.Ruubster schreef op maandag 12 juli 2010 @ 20:19:
Ik denk dat het dan een lastig verhaal wordt. Ik ben bang dat je moet wachten op een nieuwe jailbreak-tool. Kan nog wel even duren, Comex heeft wel alles klaar staan voor een tool zoals ik heb begrepen, maar het is nog wachten tot de update van Apple. En zelfs als die uitkomt kan het nog wel even duren, aangezien dat de afgelopen keren ook zo was (mijn ervaring)!
Het is gewoon totaal onvoorspelbaar. Morgen kan Geohot ook ineens met iets komen, of Comex tweet dat de nieuwe url spirit2jb.com is ofzo.
Kwestie van afwachten
Ik ga het proberen. Zal het resultaat hier neerzettenRuubster schreef op maandag 12 juli 2010 @ 20:19:
[...]
Zoals ik heb begrepen: een custom 3.1.2 bestand maken, en dan herstellen inderdaad. Maar ik heb t nooit zelf geprobeerd
Zal ik eens iets vervelends vertellen over Geohot....:Vanx schreef op maandag 12 juli 2010 @ 21:58:
[...]
Ik had de tool al weken geleden verwacht, maar er is nog niks.
Het is gewoon totaal onvoorspelbaar. Morgen kan Geohot ook ineens met iets komen, of Comex tweet dat de nieuwe url spirit2jb.com is ofzo.
Kwestie van afwachtenIk houd jullie op de hoogte!
http://www.redmondpie.com...ilbreak-and-unlock-scene/
Dus helaas, niks van Geohot. Maar sinds 3.1 verwacht ik al elke keer snel een release van iets, maar toch valt het tegen. Enige die snel was, was Geohot met zijn Blackra1n (vond ik), verder valt het tegen. De jailbreaktools zijn goed hoor! Daar hoor je me niet over, maar de uitspraken die gedaan worden laten lijken alsof ze de tools praktisch klaar hebben en morgen uit gaan brengen...
Edit: Geohot is goed, en hij heeft waarschijnlijk wel grotendeels gelijk met zijn verhaal. Je maakt een tool, en mensen vragen om meer (het bekende 'Je geeft ze één vinger...'). Toch wil ik zelf ook nog een keer uitzoeken hoe de iPhone-software in elkaar zit, en kijken of ik ook op zoek kan gaan naar 'leaks' (oke, beetje optimistisch, maar het houdt me bezig denk ik). Ben nu eerst bezig met een boek over Routing, aangezien ik dat eerst wil opzetten. Daarna Cocoa en Objective C!
[ Voor 21% gewijzigd door Ruubster op 12-07-2010 22:56 ]
Het kan idd...MC Taz Man schreef op maandag 12 juli 2010 @ 22:40:
[...]
Ik ga het proberen. Zal het resultaat hier neerzetten
Kan er in de TS een klein stukje komen te staan dat er geen JB is voor de iPhone 4? Op die manier hoef ik enkel even dat stukje te zien en surf ik weer verder zonder het topic af te moeten struinen.
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Verwijderd
HOE!? Waar heb je die firmware vandaan en kan dit ook op de ipod Touch MC?MC Taz Man schreef op maandag 12 juli 2010 @ 23:29:
[...]
Het kan idd...Ben nu een backup aan het terugzetten op 3.1.2.
Als je leest wat ik vertelde dan zie je het vanzelf. Gewoon met Pwnagetool op Mac OSX een custom firmware maken. Kan ook op iPod Touch als je al jailbroken bent (ik dacht dat je anders geen custom firmware kan laden).Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 10:54:
[...]
HOE!? Waar heb je die firmware vandaan en kan dit ook op de ipod Touch MC?
Idd gewoon met pwnagetool van een officiële (google) 3.1.2 een custom gemaakt. In tegenstelling tot wat overal wordt geadverteerd, heb ik mijn iPhone niet in DFU of restore-modus gezet. Tenminste, het restoren van 3.1.2 werkte niet in deze modi. Het restoren terwijl de iPhone gewoon aan stond werkte wel perfect.Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 10:54:
[...]
HOE!? Waar heb je die firmware vandaan en kan dit ook op de ipod Touch MC?
Of het ook met jouw iPod kan, weet ik niet. Ligt aan je bootrom. Heb ik een programma voor gevonden (windows) die dat uit kan lezen. Komt van ih8snow. Weet zo ff de naam niet meer, kijk thuis wel ff. Google zal je dan verder kunnen helpen, aangezien men hier niet zo blij zijn met die gozer
[edit]
FF nagekeken, programma heet iDetector-V1.0.exe
[ Voor 3% gewijzigd door MC Taz Man op 13-07-2010 18:11 ]
En er is een JB voor de iPhone 3GS nieuwe bootrom & de iPhone 4
Ik heb even een vraagje waar ik zo snel het antwoord niet op kan vinden.
Ik heb onlangs geupgrade naar iOS4 op mijn iPhone 3G. Deze is nooit gejailbreaked geweest.
Nu heb ik gister succesvol een downgrade naar 3.1.3 uitgevoerd. Kan ik nu zonder problemen een spirit jailbreak uitvoeren of is de baseband nu aangepast ofzo
Toestel is van T-mobile en officieel unlocked.
Ik heb onlangs geupgrade naar iOS4 op mijn iPhone 3G. Deze is nooit gejailbreaked geweest.
Nu heb ik gister succesvol een downgrade naar 3.1.3 uitgevoerd. Kan ik nu zonder problemen een spirit jailbreak uitvoeren of is de baseband nu aangepast ofzo
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Als je een 3G hebt, kun je ook een downgrade naar 3.1.2 doen & blackra1n draaien, dacht ik. Je bent namelijk niet afhankelijk van SHSH blobs.BillSpaarbank schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 09:02:
Ik heb even een vraagje waar ik zo snel het antwoord niet op kan vinden.
Blackra1n lijkt me onnodig, net zoals downgraden naar 3.1.2 (gewoon onnodig werk). Je baseband zal wel geupgrade zijn, maar je kan gewoon Spirit draaien. Ik had nog wel laatst problemen met Spirit in combinatie met iTunes 9.2, maar andere mensen hebben er weer geen problemen mee.MC Taz Man schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 10:26:
[...]
Als je een 3G hebt, kun je ook een downgrade naar 3.1.2 doen & blackra1n draaien, dacht ik. Je bent namelijk niet afhankelijk van SHSH blobs.
Voor zover ik weet kan de baseband niet gedowngrade worden. Maar goed, als ie officieel unlocked is, hoef je je nergens druk over te maken
Dank voor jullie antwoorden
Hiermee neemt de kans op onaangename verrassingen weer een beetje af.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Ik heb even een vraagje, heb sinds vandaag een iPhone 3Gs.
De iPhone is gejailbreaked en geunlocked (waar ik afhankelijk van ben). iPhone zit op firmware 3.1.2 en heeft volgens mij de nieuwe bootrom?
Ik heb een paar vraagjes, want ik zie door de bomen het bos niet meer.
Is het (al?) mogenlijk om hem zo te jailbreaken dat je hem ook aan en uit kunt zetten zonder dat je hem opnieuw moet jailbreaken met blackrain?
Als ik de iPhone opnieuw opstart (door middel van jailbreak) en geen simcode invul kan ik wel wifi vinden en gebruiken, als ik deze wel invul doet die dat geloof ik niet. Is dit een bekend probleem?
Ik las iets van dat het slim was een bepaald bestand op te slaan voor als er iets mis gaat met jailbreaken of updaten of iets. Hoe doe ik dit?
Is er nog iets anders waar ik op moet letten?
Kan ik trouwens nu die spirit jailbreak doen? Ik heb alleen wel de nieuwe versie van iTunes, dus hoe los ik dit op?
De iPhone is gejailbreaked en geunlocked (waar ik afhankelijk van ben). iPhone zit op firmware 3.1.2 en heeft volgens mij de nieuwe bootrom?
Ik heb een paar vraagjes, want ik zie door de bomen het bos niet meer.
Is het (al?) mogenlijk om hem zo te jailbreaken dat je hem ook aan en uit kunt zetten zonder dat je hem opnieuw moet jailbreaken met blackrain?
Als ik de iPhone opnieuw opstart (door middel van jailbreak) en geen simcode invul kan ik wel wifi vinden en gebruiken, als ik deze wel invul doet die dat geloof ik niet. Is dit een bekend probleem?
Ik las iets van dat het slim was een bepaald bestand op te slaan voor als er iets mis gaat met jailbreaken of updaten of iets. Hoe doe ik dit?
Is er nog iets anders waar ik op moet letten?
Kan ik trouwens nu die spirit jailbreak doen? Ik heb alleen wel de nieuwe versie van iTunes, dus hoe los ik dit op?
Aangezien men hier (zacht gezegd) niet blij is met ih8sn0w, google ff op iDetector-V1.0.exe. Hiermee kun je zien of je een oude (6.4) of nieuwe (6.4.x) bootrom hebt.Igor92 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 11:08:
Spirit & (volgens mij) pwnagetool zijn untethered (zoals dat heet).Ik heb een paar vraagjes, want ik zie door de bomen het bos niet meer.
In jouw geval, niet meer. Het bestand wat je op wil slaan heet een SHSH blob. Deze kan je enkel genereren (en dus opslaan) voor de huidige firmware die Apple ondersteund. Momenteel is dat iOS4.0. De ondersteuning voor 3.1.2 is begin dit jaar al stopgezet.Ik las iets van dat het slim was een bepaald bestand op te slaan voor als er iets mis gaat met jailbreaken of updaten of iets. Hoe doe ik dit?
ligt aan welke situatie je in zit op het moment van jailbreaken.Is er nog iets anders waar ik op moet letten?
Bij mij werkte spirit gewoon met 9.2. Was wel op een Mac, dus misschien dat dat het verschil maakt. En of Spirit überhaupt compatibel is met 3.1.2, zou ik je niet kunnen zeggen. Aan de andere kant, weet ik ook niet of een unlock op een spirit JB mogelijk is. Aangezien dat hier niet besproken mag worden, kunnen wij je daar ook niet mee helpen.Kan ik trouwens nu die spirit jailbreak doen? Ik heb alleen wel de nieuwe versie van iTunes, dus hoe los ik dit op?
Aangezien je huidige situatie werkt, zou ik het daar bij laten als ik jou was.
Even je vragen beantwoorden:Igor92 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 11:08:
(Knip)
1. Als je je telefoon hebt gejailbreaked met Blackra1n en je moet Blackra1n elke keer draaien als je de telefoon opnieuw opstart, heb je de nieuwe bootrom. Dit is voor 3.1.3 al opgelost ik weet niet of het ook werkt voor 3.1.2 (zal ik even nakijken) Zie hieronder bij punt 5
2. Ik weet dat met Blackra1n wat problemen waren met Wifi, maar geen idee wat de specifieke problemen waren.
3. Ah, de SHSH-sleutels opslaan. Ik zou zeggen, heel belangrijk! Ook al zegt MC Taz Man van niet, wel opslaan! Voordat je een andere firmware op jouw telefoon (3gs) zet, vraagt iTunes een soort validatiesleutel aan. Deze zit nu in jouw telefoon opgeslagen, maar wordt door Apple voor oude firmware niet meer uitgegeven. Dus als je nu naar een oude versie wil gaan, dan kan je dat niet doen op de normale manier (dan geeft ie een foutmelding). In de TS staat meer info over hoe en wat. Als je het niet snapt, roep of DM me maar.
4. Niet zomaar updaten! In jouw geval mag je Baseband niet zomaar geupdate worden. Maar daar mogen we op dit forum niets over zeggen
5. Spirit zal ik even nakijken, zoals ik bij punt 1 zei... Ja werkt gewoon met 3.1.2. Ik zou in jouw geval gewoon nog even op 3.1.2 blijven, en niet naar 4.0 gaan. Sla eerst je SHSH-sleutels op met behulp van Tiny Umbrella (geen idee hoe dat werkt, mag iemand anders zeggen of moet je zelf even opzoeken. Maak een reservekopie van je iPhone via iTunes, en download dan bij Felixbruns een 'schone' 3.1.2 bestand voor jouw telefoon. Dan met behulp van Tiny Umbrella en iTunes die 3.1.2 erop zetten en daarna jailbreaken met Spirit.
LET WEL EVEN OP: Je moet dan wel je unlock opnieuw installeren. Geen idee hoe dat moet, mag ik ook niks verder over zeggen, kijk anders hier.
Edit: Oh ja, voor een oude versie van iTunes kan je hier kijken: http://hackstor.blogspot.com/2010/02/itunes.html
Maar ik zou als ik jou was even op een andere pc of zo die oude versie zetten (of virtual pc), want vaak gaat een backup van iTunes maken fout (je moet dan letterlijk alles backuppen).
[ Voor 32% gewijzigd door Ruubster op 14-07-2010 12:52 ]
Firmware versie 1.1.5? Waarom nog dat oude kreng? Als je de TS had gelezen, had je alleen 3.1.2 en hoger gezien in de supported firmwares. Vorige delen van dit topic bieden meer informatie over oudere firmwares.Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 16:32:
Hoe jb ik mijn iPod touch 1.1.5? Zowel spirit ALS ZiPhone kunnen het niet bij mij.
Draai je geen 1.1.5 firmware, wees dan even duidelijker
Commandline FTW | Tweakt met mate
Verwijderd
Heb 1.1.5. Wil wel updaten naar 3.1.2 maar Steve vraagt hier geld voor, terwijl ik hem al toch meer dan 5.000 euro heb gegeven afgelopen 4 jaarHero Of Time schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 16:44:
[...]
Firmware versie 1.1.5? Waarom nog dat oude kreng? Als je de TS had gelezen, had je alleen 3.1.2 en hoger gezien in de supported firmwares. Vorige delen van dit topic bieden meer informatie over oudere firmwares.
Draai je geen 1.1.5 firmware, wees dan even duidelijker.
Volgens mij staan er in de vorige delen wel tutorials en programma's die je kan gebruiken, ik zou daar eens kijken als ik jou was. Ik weet niks van de software voor 3.0 afVerwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 18:47:
[...]
Heb 1.1.5. Wil wel updaten naar 3.1.2 maar Steve vraagt hier geld voor, terwijl ik hem al toch meer dan 5.000 euro heb gegeven afgelopen 4 jaar
Verwijderd
Hoe kan ik het beste mijn ipod touch jailbreaken? Ik gebruikte altijd blackra1n maar ik hoor dat er nu ook untethered jailbreaks zijn voor de ipod touch 3GS? (3.1.2)
Hm, ik draai nu een paar dagen iOs 4.0 op mijn 3Gs
vandaag echter was het bagger, alles liep vast, bij opstarten of bij eenvoudig gebruik, alles was traag etcetera... (ik kon niet eens meer mijn camera app openen.. hij bleeft vasthangen bij de sluiter en sloot dan af).
Rebootje kon ik pas in de avond doen, maar goed.
Nu werkt ie wel weer redelijk, heb wel het idee dat batterijduur iets minder is.. maar ok, voor en nadelen dus... Ga wel even in de gaten houden of hij weer zulke rare kuren krijgt..
vandaag echter was het bagger, alles liep vast, bij opstarten of bij eenvoudig gebruik, alles was traag etcetera... (ik kon niet eens meer mijn camera app openen.. hij bleeft vasthangen bij de sluiter en sloot dan af).
Rebootje kon ik pas in de avond doen, maar goed.
Nu werkt ie wel weer redelijk, heb wel het idee dat batterijduur iets minder is.. maar ok, voor en nadelen dus... Ga wel even in de gaten houden of hij weer zulke rare kuren krijgt..
Hoi Tweakers,
Ik heb even een echte n00b vraag. Ik heb sinds kort een iPad en een vriend heeft deze voor mij met Spirit gejailbreaked. Om dat te doen moest ik perse gebruik maken van iTunes 9.1 en zeker geen 9.2 want dan zou de iPad weer teruggezet worden (althans, zo kwam het op mij over en vond dat ook wel logisch).
Hij heeft dus ook iTunes 9.1 op mijn pc geinstalleerd en op mijn iPad had ik na de jailbreak ook toegang tot Cydia en Installous.
Gisteren bekeek ik voor de grap de versie van mijn iTunes en zag tot m'n verbazing dat deze inmiddels versie 9.2.0 heeft. Toch kan ik via Cydia nog steeds apps installeren op de iPad en gaat syncen ook gewoon (boeken in dit geval).
Het rare is dat ik zeker weet dat ik géén melding van een update voorbij heb zien komen en dus ook nooit zelf toestemming heb gegeven om te updaten naar 9.2.0.
Daarnaast is het zo dat mijn vrouw een eigen iPad heeft en daar is het verhaal precies hetzelfde; ineens versie 9.2.0 op haar laptop en alles in iPad werkt....
Mijn vraag is dus of het verhaal van de jailbreak icm versie 9.1 persé moet, wel klopt?
Ik heb even een echte n00b vraag. Ik heb sinds kort een iPad en een vriend heeft deze voor mij met Spirit gejailbreaked. Om dat te doen moest ik perse gebruik maken van iTunes 9.1 en zeker geen 9.2 want dan zou de iPad weer teruggezet worden (althans, zo kwam het op mij over en vond dat ook wel logisch).
Hij heeft dus ook iTunes 9.1 op mijn pc geinstalleerd en op mijn iPad had ik na de jailbreak ook toegang tot Cydia en Installous.
Gisteren bekeek ik voor de grap de versie van mijn iTunes en zag tot m'n verbazing dat deze inmiddels versie 9.2.0 heeft. Toch kan ik via Cydia nog steeds apps installeren op de iPad en gaat syncen ook gewoon (boeken in dit geval).
Het rare is dat ik zeker weet dat ik géén melding van een update voorbij heb zien komen en dus ook nooit zelf toestemming heb gegeven om te updaten naar 9.2.0.
Daarnaast is het zo dat mijn vrouw een eigen iPad heeft en daar is het verhaal precies hetzelfde; ineens versie 9.2.0 op haar laptop en alles in iPad werkt....
Mijn vraag is dus of het verhaal van de jailbreak icm versie 9.1 persé moet, wel klopt?
Neu.. Klopt niet. Hier op een schone pc 9.2 geinstalleerd, iPad er aan en gesetupped, Spirit er op en klaar.
Tijdje geleden gejailbreakte 3.1.2 Iphone 2G gekocht, verder nooit verdiept in het hele jailbreak gebeuren.
Maar nu wil ik hem weer gaan verkopen. Voordat ik dat kan doen wil ik hem dus op een veilige manier wissen van mijn gegevens zodat ik een verse 2G kan aanbieden in de V&A.
Kan ik op een gejailbreakte 2G gewoon op wis alle inhoud en instellingen drukken? Zo niet dan hoor ik graag waar de valkuilen zitten.
Maar nu wil ik hem weer gaan verkopen. Voordat ik dat kan doen wil ik hem dus op een veilige manier wissen van mijn gegevens zodat ik een verse 2G kan aanbieden in de V&A.
Kan ik op een gejailbreakte 2G gewoon op wis alle inhoud en instellingen drukken? Zo niet dan hoor ik graag waar de valkuilen zitten.
Volgens mij wel. Als je helemaal op zeker wil gaan, en das ook zo gebeurd, zet de telefoon in DFU mode, en installeer een verse, originele firmware van Apple.
Uhm, volgens mij zeg ik nergens dat SHSH blobs niet belangrijk zijn. Ik zeg enkel dat SHSH blobs opslaan voor oudere firmware niet mogelijk is. Enkel voor de huidige.Ruubster schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 12:39:
[...]
3. Ah, de SHSH-sleutels opslaan. Ik zou zeggen, heel belangrijk! Ook al zegt MC Taz Man van niet, wel opslaan! Voordat je een andere firmware op jouw telefoon (3gs) zet, vraagt iTunes een soort validatiesleutel aan. Deze zit nu in jouw telefoon opgeslagen, maar wordt door Apple voor oude firmware niet meer uitgegeven. Dus als je nu naar een oude versie wil gaan, dan kan je dat niet doen op de normale manier (dan geeft ie een foutmelding). In de TS staat meer info over hoe en wat. Als je het niet snapt, roep of DM me maar.
Met andere woorden, voor zover ik weet is het onmogelijk om nu nog een SHSH van 3.1.3 of ouder te verkrijgen.
Zoals ik eerder al vermeld heb ben ik dus naar iOS4 gegaan, bevalt op mijn 3G totaal niet goed..
Ik wil ook downgraden naar 3.1.3.
Ik heb een custom en originele 3.1.3. firmware gedownload maar ik kan geen herstel doen via iTunes.
Ik krijg een code 1600, hij begint dus helemaal niet eens met iets terugzetten.
Via search kom ik eigenlijk geen concrete antwoorden/oplossingen tegen.. iemand een idee/oplossing?
Ik wil ook downgraden naar 3.1.3.
Ik heb een custom en originele 3.1.3. firmware gedownload maar ik kan geen herstel doen via iTunes.
Ik krijg een code 1600, hij begint dus helemaal niet eens met iets terugzetten.
Via search kom ik eigenlijk geen concrete antwoorden/oplossingen tegen.. iemand een idee/oplossing?
Je denkt verkeerd. Die SHSH blobs staan er nu voor de firmware die geinstalleerd is op, als je die nu opslaat, kan je later terug. Het is niet zo dat Tiny Umbrella of een andere manier een bericht naar Apple stuurt om die sleutel te ontvangen. Tiny Umbrella kijken naar de sleutel op het toestel, en slaat deze op.MC Taz Man schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 18:26:
[...]
Uhm, volgens mij zeg ik nergens dat SHSH blobs niet belangrijk zijn. Ik zeg enkel dat SHSH blobs opslaan voor oudere firmware niet mogelijk is. Enkel voor de huidige.
Met andere woorden, voor zover ik weet is het onmogelijk om nu nog een SHSH van 3.1.3 of ouder te verkrijgen.
Kortom:
Heb je 3.1.2 -> Dan slaat ie 3.1.2 op
Heb je 4.0 -> Dan slaat ie 4.0 op
Niet:
Heb je 3.1.2 en 4.0 is al uit -> Dan slaat ie 4.0 op
Maar er is (schijnbaar) wel software dat als je 3.1.2 hebt, je de blobs voor 4.0 apart kan opslaan zonder de software te installeren. Geen idee hoe dat werkt, maar goed...
En ik bedoelde dat het in ZIJN/HAAR geval belangrijk is om op te slaan.
[ Voor 3% gewijzigd door Ruubster op 15-07-2010 23:07 ]
Maar... als ik 3.1.2 heb (en de SHSH daarvan veilig opgeborgen) en ik zet er dan 3.1.3 op (geJB'd)... kan ik dan niet de 3.1.3 SHSH van mijn 3GS halen? Zo nee, waarom dan niet? De SHSH staat toch OP de 3GS?
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
A, ik had juist begrepen dat de SHSH blobs juist wel bij Apple werden opgevraagd door TinyUmbrella. My badRuubster schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 23:06:
[...]
Je denkt verkeerd. Die SHSH blobs staan er nu voor de firmware die geinstalleerd is op, als je die nu opslaat, kan je later terug. Het is niet zo dat Tiny Umbrella of een andere manier een bericht naar Apple stuurt om die sleutel te ontvangen. Tiny Umbrella kijken naar de sleutel op het toestel, en slaat deze op.
Kortom:
Heb je 3.1.2 -> Dan slaat ie 3.1.2 op
Heb je 4.0 -> Dan slaat ie 4.0 op
Niet:
Heb je 3.1.2 en 4.0 is al uit -> Dan slaat ie 4.0 op
Maar er is (schijnbaar) wel software dat als je 3.1.2 hebt, je de blobs voor 4.0 apart kan opslaan zonder de software te installeren. Geen idee hoe dat werkt, maar goed...
En ik bedoelde dat het in ZIJN/HAAR geval belangrijk is om op te slaan.
Ik zie dat Apple een nieuwe firmware heeft uitgebracht: 3.2.1 voor de iPad.
Kan ik deze zonder problemen op m'n gejailbreakte iPad zetten? Sorry als dit een stomme vraag is maar ik ben nog helemaal nieuw op dit gebied.
Kan ik deze zonder problemen op m'n gejailbreakte iPad zetten? Sorry als dit een stomme vraag is maar ik ben nog helemaal nieuw op dit gebied.
Ik heb begrepen dat het aangeraden wordt deze update niet te installeren indien je Spirit hebt gebruikt.Ferret schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 09:18:
Ik zie dat Apple een nieuwe firmware heeft uitgebracht: 3.2.1 voor de iPad.
Ok, thanks!
Die van mij is idd met Spirit gedaan en ik heb geen issues mbt WiFi dus ik laat het lekker zo.
Die van mij is idd met Spirit gedaan en ik heb geen issues mbt WiFi dus ik laat het lekker zo.
Hmm. Ik heb well wifi issues. Maar ben ook JB, dus dilemma 
Niet dat ik de JB gebruik op de iPad trouwens
Niet dat ik de JB gebruik op de iPad trouwens

De nieuwste versie van iTunes 9.2 veroorzaakt moeilijkheden bij het uitvoeren van een Spirit Jailbreak. Wanneer je de nieuwe versie van iTunes hebt geïnstalleerd en je iPhone, iPod of iPad is nog niet voorzien van een jailbreak, voer deze dan NIET uit met Spirit! Je apparaat komt namelijk in een oneindige loop terecht waar deze op dit moment nog niet uit te halen is.Ferret schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 09:30:
Hoi Tweakers,
Wanneer je device al is voorzien van een jailbreak dan is er niets aan de hand tot het moment dat je hem opnieuw gaat jailbreaken.
Het iPhone Dev Team heeft ondertussen bevestigd dat er geen problemen voordoen met PwnageTool en RedSn0w onder iTunes 9.2. Je kunt dus beter één van deze twee methodes gebruiken wanneer je al bent geupdate naar iTunes 9.2.
Wanneer je toch Spirit wilt gebruiken omdat dit zeer zeker de meest eenvoudige methode is dan zal je moeten wachten op een update. Nadeel hiervan is dat iTunes regelmatig met een popup venster te voorschijn komt dat er een nieuwe versie beschikbaar is.
Uiteindelijk zal je alsnog de update naar iTunes 9.2 moeten uitvoeren om gebruik te kunnen maken van iPhone OS 4.0 en de iPhone 4.
[ Voor 11% gewijzigd door Henkus op 16-07-2010 16:05 ]
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
ha,
ik heb met mijn stomme hoofd toch 3.2.1 voor de ipad geupdatet. met de spirit jailbreak.
nu wou ik hem downgraden maar dan geeft itunes de fout : this device isn't egible blablabla.
dus ging ik zoeken en kwam ik tegen dat je shsh opgeslagen bij cydia is als je cydia gebruikt hebt.
maar hoezo kan ik dan niet downgraden?
ik heb met mijn stomme hoofd toch 3.2.1 voor de ipad geupdatet. met de spirit jailbreak.
nu wou ik hem downgraden maar dan geeft itunes de fout : this device isn't egible blablabla.
dus ging ik zoeken en kwam ik tegen dat je shsh opgeslagen bij cydia is als je cydia gebruikt hebt.
Het probleem zit hem in het feit dat Apple de fw verifieert. Dit gebeurt dmv de SHSH blobs. Als je die hebt opgeslagen (lokaal of bij Saurik) & je hosts bestand aanpast, kun je om de verificatie heenkomen.alliems schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 16:34:
ha,
Dit is zo zonde. Als het deze kan op blijft gaan, dan kan straks het hele jailbreaken niet meer besproken worden.
[ Voor 74% gewijzigd door Hoedje op 17-07-2010 10:04 ]
Ja sorry, het zit zo dicht op jailbreaken. Nothing said

Verwijderd
Hij heeft het alleen over gratis apps hoor :-)
Hoe zit het eigenlijk met het updaten van de firmware na een JB? Hoe verloopt dat proces en wanneer weet je of het veilig is? Heb net een iPad ge-JBt.
[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2010 09:49 ]
Nee, hij heeft het niet over gratis apps, maar dan nog...Verwijderd schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 09:12:
[...]
Hij heeft het alleen over gratis apps hoor :-)
Het probleem is dat hier continu de grens wordt opgezocht. Op een gegeven moment moet we de discussie over het jailbreaken helemaal verbieden. Volgens mij wil niemand dat. Maar daar komen we zo toch echt in de buurt

Kortom, jailbreaken is prima. Maar laat de discussie nou niet steeds afglijden naar unlocken of warez.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
JB kwijt, wachten op nieuwe tools om de firmware te jailbreaken, JB apps ook pleite inclusief instellingen. If it ain't broke...Verwijderd schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 09:12:
Hoe zit het eigenlijk met het updaten van de firmware na een JB? Hoe verloopt dat proces en wanneer weet je of het veilig is? Heb net een iPad ge-JBt.
Wanneer het veilig is om te updaten, gewoon de JB tools in de gaten houden. Die zullen dan een nieuwe versie releasen waarbij de nieuwe firmware weer gekraakt is. Heb je een iPad met een JB, dan dus NIET updaten naar 3.2.1 want dan zit je weer op een stock apparaat zonder JB mogelijkheden en zul je moeten downgraden om je JB weer te krijgen (mits je je SHSH blobs hebt laten opslaan bij Saurik).
Zojuist iOS 4.1 beta op mijn iPhone 3G gezet. Werkt prima, lijkt aanzienlijk sneller.. maar mijn WIFI geeft na jailbreak geen gehoor! Hij geeft aan verbonden te zijn maar kan tegelijk de server niet vinden. Helaas kan ik via 3G/EDGE niet testen aangezien ik momenteel in België ben. Is iemand al vergelijkbare problemen tegengekomen?
Totdat ik er meer over weet toch maar iOS 4.0.1 installeren en jailbreaken in de hoop dat dat beter gaat..
Totdat ik er meer over weet toch maar iOS 4.0.1 installeren en jailbreaken in de hoop dat dat beter gaat..
Ik heb wel rare issues met iOS 4.0 op mn 3GS, na een dag of 2 begint hij kuren te krijgen, apps starten traag op (lange laadtijd) en sluiten af zonder animatie (ineens boem terug op het hoofdmenu)... en 1 keer meegemaakt dat de helft niet meer wou opstarten of vast liep tot ik hem rebootte....
Ik zoek echt al uren naar iOS 4.0.1 voor de Ipod Touch 2g....
Ben zelfs al apple developer geworden, maar daar is het ook al niet te vinden..
Ps. Voor de Iphone en de Ipad is het zo te vinden. En de bekende download sites voor firmware zitten nog maar op 4.0
Dus als iemand het weet, alvast bedankt!
Ps. Voor de Iphone en de Ipad is het zo te vinden. En de bekende download sites voor firmware zitten nog maar op 4.0
waarschijnlijk heb je dan tig applicaties draaien op de achtergrond.geerttttt schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 18:08:
Ik heb wel rare issues met iOS 4.0 op mn 3GS, na een dag of 2 begint hij kuren te krijgen, apps starten traag op (lange laadtijd) en sluiten af zonder animatie (ineens boem terug op het hoofdmenu)... en 1 keer meegemaakt dat de helft niet meer wou opstarten of vast liep tot ik hem rebootte....
'kill' ze eens in de taskbar.
dat wat jij omschreef heb ik alleen meegemaakt als ik 4 a 5 zware spellen had opgestart en niet echt had afgesloten maar slechts op de achtergrond liet draaien.
multitasken is heerlijk, maar alleen jammer dat het echt afsluiten van apps niet lekker aanvoelt
1 taskbar oproepen
2 icoontjes ingedrukt houden
3 wegklikken
Die zal je ook niet vinden aangezien het een updatebetreft voor de gsm-signaal weergave. Jou iPod heeft geen gsm.painkill schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 22:51:
Ik zoek echt al uren naar iOS 4.0.1 voor de Ipod Touch 2g....
Ik heb een iPhone 3GS met oude bootrom, jailbreaked met PwnageTool en unlocked met Ultrasn0w. Volgens mij is een upgrade naar 4.0.1 wel mogelijk met een custom firmware via PwnageTool weer, maar mijn vraag is of Ultrasn0w ook al werkt. Kan het nergens terugvinden. Die post van het dev-team is ook een zooitje
[ Voor 13% gewijzigd door Executor16 op 18-07-2010 00:45 ]
Executor16 schreef op zondag 18 juli 2010 @ 00:44:
Ik heb een iPhone 3GS met oude bootrom, jailbreaked met PwnageTool en unlocked met Ultrasn0w. Volgens mij is een upgrade naar 4.0.1 wel mogelijk met een custom firmware via PwnageTool weer, maar mijn vraag is of Ultrasn0w ook al werkt. Kan het nergens terugvinden. Die post van het dev-team is ook een zooitje
Hoedje schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 10:08:
[...]
Nee, hij heeft het niet over gratis apps, maar dan nog...
Het probleem is dat hier continu de grens wordt opgezocht. Op een gegeven moment moet we de discussie over het jailbreaken helemaal verbieden. Volgens mij wil niemand dat. Maar daar komen we zo toch echt in de buurt
Kortom, jailbreaken is prima. Maar laat de discussie nou niet steeds afglijden naar unlocken of warez.
Warez? Sinds wanneer is unlocken van je telefoon warez of illegaal? Elke shoarmaboer unlockt je telefoon voor 5,- is dat ook illegaal? Volgens mij niet, anders zou het niet mogelijk zijn overal. Ik wil in het buitenland ook gewoon kunnen bellen en daarvoor niet nog een telefoon moeten aanschaffen
Dan betaal je gewoon voor de telefoon zonder een lock erop.Executor16 schreef op zondag 18 juli 2010 @ 01:29:
[...]
Warez? Sinds wanneer is unlocken van je telefoon warez of illegaal? Elke shoarmaboer unlockt je telefoon voor 5,- is dat ook illegaal? Volgens mij niet, anders zou het niet mogelijk zijn overal. Ik wil in het buitenland ook gewoon kunnen bellen en daarvoor niet nog een telefoon moeten aanschaffen
Kom op allemaal, lees eens een keer! Ik maak het wel even vetgedrukt:Executor16 schreef op zondag 18 juli 2010 @ 01:29:
[...]
En onderaan het topic, bij het topicwarning:Hoedje schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 10:08:
[...]
Nee, hij heeft het niet over gratis apps, maar dan nog...
Snapt iedereen het nu?Het bespreken van alle aspecten van het jailbreaken is toegestaan, maar er mag niet ingegaan worden op het simunlocken of delen van warez.
Verwijderd
Thank God for Yolanthe Google[message=,noline]Executor16 schreef op zondag 18 juli 2010 @ 01:29[/message]:
[...]
Unlocken
Het ziet er naar uit dat we straks een warning met font size 300 nodig hebben voordat mensen het door hebben dat bepaalde zaken die met een JB mogelijk zijn niet besproken mogen worden, of nog erger, dat je message uitgelezen dient te worden en keihard naar /dev/null verstuurd wordt als er bepaalde woorden in voor komen. Blijkbaar zijn een aantal tweakers domweg blind.
Just my 2 ct.
Just my 2 ct.
mijn iPod touch 3g 32GB was kapot gegaan had nog garantieVanx schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 16:07:
Zelfs door elkaar
Sommige jailbreakapps zetten dingen in de backup die iTunes maakt (zoals appBackup). Als je dan niet opnieuw jailbreakt, zijn dit nutteloze resten. Apple zou daaraan ook kunnen zien of je jailbroken bent geweest.
Dus even backuppen en restoren werkt zeker, maar is niet 100% schoon.
mijn iPod touch had 3.1.3 software gejailbreakt met spirit
reparatie aangevraagd
opgehaald
nieuwe teruggekregen
volgensmij kijkt apple helemaal niet naar de software gooit hem gewoon weg en stuurt een nieuwe op.
ik had mijn iphone JB maar omdat hij de hele tijd vastliep heb ik em gereset. Vervolgens nu de 4.0.1 erop maar als ik hem probeer te jailbreaken zegt redsn0w dat het ispw bestand ongeldig is. iemand enig idee met welk programma het wel werkt
Ik neem aan dat je een 3G hebt? Je moet redsn0w verwijzen naar de 4.0 voor de 3G, dan jailbreakt hij je 4.0.1Gideon_92 schreef op zondag 18 juli 2010 @ 15:11:
ik had mijn iphone JB maar omdat hij de hele tijd vastliep heb ik em gereset. Vervolgens nu de 4.0.1 erop maar als ik hem probeer te jailbreaken zegt redsn0w dat het ispw bestand ongeldig is. iemand enig idee met welk programma het wel werkt
dus als hij om een bestand vraagt die van de 4.0 geven en vervolgens jailbreakt hij mijn 4.0.1 (en ja ik heb de 3g)
Edit:
zelfs als ik de 4.0 aanwijs doet hij het niet.
wat te doen? weet iemand een ander programma waarmee ik hem kan jailbreaken
Edit:
[ Voor 37% gewijzigd door Gideon_92 op 18-07-2010 15:35 ]
Gebruik je wel redsn0w 0.9.5b5-5? Daar is me precies dit (iPhone 3G 4.0.1 jailbreaken door naar 4.0 te verwijzen) vanochtend nog meer gelukt en werkt prima.Gideon_92 schreef op zondag 18 juli 2010 @ 15:21:
dus als hij om een bestand vraagt die van de 4.0 geven en vervolgens jailbreakt hij mijn 4.0.1 (en ja ik heb de 3g)
Edit:
nope, paar apps die allemaal bij mijn weten niet multi-task enabled waren, dus die staan niks te doen in de background... Vannacht wou de camera app ook weer niet, het scherm bleef zelfs een tijdje zwart toen ik hem wou closen...randje schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 23:14:
[...]
waarschijnlijk heb je dan tig applicaties draaien op de achtergrond.
'kill' ze eens in de taskbar.
dat wat jij omschreef heb ik alleen meegemaakt als ik 4 a 5 zware spellen had opgestart en niet echt had afgesloten maar slechts op de achtergrond liet draaien.
multitasken is heerlijk, maar alleen jammer dat het echt afsluiten van apps niet lekker aanvoelt
1 taskbar oproepen
2 icoontjes ingedrukt houden
3 wegklikken
Ik heb zo'n zelfde problemen gehad, en daarnaast was accu snel leeg en werd ie warm. Ik heb mijn telefoon toen hersteld en ingesteld als nieuwe iPhone. Ik weet niet of je hier iets aan hebtgeerttttt schreef op zondag 18 juli 2010 @ 18:13:
[...]
nope, paar apps die allemaal bij mijn weten niet multi-task enabled waren, dus die staan niks te doen in de background... Vannacht wou de camera app ook weer niet, het scherm bleef zelfs een tijdje zwart toen ik hem wou closen...
Na 1 uur op internet goed hebben gelezen ben ik tot de conclusie gekomen dat er 2 manieren zijn om mijn 3GS met oude bootrom en IOS4 te jailbreaken:
Het nadeel van hierop googlen is dat heel veel informatie verouderd is, voor oudere firmware, voor oudere iPhone, e.d. Het eerste is mij niet gelukt vanwege error 1604, dus ik ga nu proberen gebruik te maken van redsn0w. Ik heb echt weinig behoefte om weer verder te moeten op IOS 3.1.3.
- Via pre-jailbroken IPWS (verboden onderwerp)
- Door gebruik te maken van redsn0w
Het nadeel van hierop googlen is dat heel veel informatie verouderd is, voor oudere firmware, voor oudere iPhone, e.d. Het eerste is mij niet gelukt vanwege error 1604, dus ik ga nu proberen gebruik te maken van redsn0w. Ik heb echt weinig behoefte om weer verder te moeten op IOS 3.1.3.
Ik heb sinds een paar dagen de melding "an update to the carrier settings for your iphone is available". Heeft dit gevolgen voor mijn jailbreak? Ik heb een 16GB 3G iOS4.0.1
Nee, heeft geen gevolgen. Alleen moet je daarna wel even je iPhone herstarten, anders krijg je allerlei problemen met telefoneren en 3G die weg valt.iMars schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 18:24:
Ik heb sinds een paar dagen de melding "an update to the carrier settings for your iphone is available". Heeft dit gevolgen voor mijn jailbreak? Ik heb een 16GB 3G iOS4.0.1
Have Fun Funske
is er een mogelijkheid om die multitask uit te zetten op je 3GS/non-jb/4.0
Ik vind het niet echt toegevoegde waarde, ik kan toch maar met 1 app per keer werken.
Multitasken is iets voor vrouwen
Ik vind het niet echt toegevoegde waarde, ik kan toch maar met 1 app per keer werken.
[ Voor 5% gewijzigd door Ruffian op 20-07-2010 21:25 ]
A life? Where can I download it??
Pre-jailbroken firmware mag hier heus wel besproken worden, het vragen om een of een download ernaar mag niet.chronoz schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 16:35:
Na 1 uur op internet goed hebben gelezen ben ik tot de conclusie gekomen dat er 2 manieren zijn om mijn 3GS met oude bootrom en IOS4 te jailbreaken:Volgens deze topic kan ik het beste downgraden naar 3.1.3, maar er zijn nu toch al gewoon methodes voor IOS4 uit? Ik had gehoopt een handleiding hier te vinden.
RedSn0w is de methode voor jou en het maakt niet uit of je eerst naar 3.1.3 downgrade of niet. Het heeft namelijk de optie om je huidige apparaat te jailbreaken, of dingen aan te passen als je al 'pwnd' bent, oftewel, jailbroken. Methode van de JB maakt niet uit heb ik begrepen, al is Spirit niet helemaal geschikt.
Had je die optie niet bij het upgraden van de firmware? Maar waarom zou je MT uit willen schakelen? Ik wil 'm juist hebben/houden omdat je navigatie gewoon op de achtergrond door kan gaan terwijl je gebeld wordt of als je wilt bellen. Ideaal, scheelt weer trage systemen en het missen van een afslag.Ruffian schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 21:25:
is er een mogelijkheid om die multitask uit te zetten op je 3GS/non-jb/4.0
[ Voor 19% gewijzigd door Hero of Time op 20-07-2010 23:43 ]
Ik heb mijn iPhone gekregen met 4.0. En zoals ik al aangaf ik gebruik het niet.Hero Of Time schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 23:41:
[...]
Had je die optie niet bij het upgraden van de firmware? Maar waarom zou je MT uit willen schakelen? Ik wil 'm juist hebben/houden omdat je navigatie gewoon op de achtergrond door kan gaan terwijl je gebeld wordt of als je wilt bellen. Ideaal, scheelt weer trage systemen en het missen van een afslag.
In mijn auto zit een tomtom dus daarvoor hoef het niet. En om schakelen vanuit een spelletje naar bijv. Twitter werkt niet want ik mag dan gewoon opnieuw beginnen. (Zal dan wel geen 4.0 versie spel hebben)
Iig heb ik weinig zin om na het gebruik van een programma het steeds af te sluiten in mijn MT balk. Als er een close all was had ik dit gevoel misschien minder gehad.
En waarom ik alle programma's wil sluiten komt omdat mijn batterij dan wel heel hard leeg loopt.
A life? Where can I download it??
Je kan ook nog jailbraken met de spirit tool: http://spiritjb.com/chronoz schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 16:35:
Na 1 uur op internet goed hebben gelezen ben ik tot de conclusie gekomen dat er 2 manieren zijn om mijn 3GS met oude bootrom en IOS4 te jailbreaken:Volgens deze topic kan ik het beste downgraden naar 3.1.3, maar er zijn nu toch al gewoon methodes voor IOS4 uit? Ik had gehoopt een handleiding hier te vinden.
Hoi,
ben pretty newbie betreft iPhone (altijd Winmobile gehad), ga nu toch over na de 3GS.
- Is elke iPhone 3GS te jailbreaken? Heb veel over de forums gezworven, en kwam iets tegen over de bandbreedte. Ze zeiden dan niet elke iPhone te JB was of carrier free te maken is?
- Is elke iPhone 3GS carrier vrij te maken (mag hier verder schijnbaar niet te veel op in worden gegaan, iemand tips waar ik dan wel kan zoeken---help needed)
Het volgende over de iPhone die ik ga kopen......
- is van een vriend die hem weg doet vanwege de aanschaf van de 4.
- helaas heeft hij de FW 4.0.1 erop gezet
- - - - - is hier al een JB voor uit (voor newbies als ik)
- hij heeft er een abbo van T-mobile erop - - - - - en je raad het al....ik heb Vodafone......en nu dan?????
Nu is de 3GS die ik ga kopen geheel clean....geen JB en UL dus gehad
Hoe verder nu.......
Enige hulp is zeer welkom....
Volgende meen ik te weten:
- Spirit voor de 3.1.3 JB, maar nog niet voor de 4.0.1
- Redsnow voor de 3.1.3 JB, maar nog niet voor de 4.0.1
- Ultrasnow en Blackrain zijn voor de carrier unlock (wat verder vlgs moi niet echt besproken mag worden....solly hiervoor)waar moet ik dan wel zijn)?
- nu kan ik proberen om de FW 4.0.1 te downgraden naar 3.1.3....maar.... heeft dit gevolgen voor later??? kan ik dan weer makkelijk de 4.0.1 erop zetten als hier wel goede JB en UL voor is??
Klopt dit tot dusver wat ik hierboven sommeer?
ALvast zeer bedankt voor jullie hulp.
groet,
Demazelen
P.S. hebben we ook een unlock topic ergens.....
krijg er hier nl geen gevonden
ben pretty newbie betreft iPhone (altijd Winmobile gehad), ga nu toch over na de 3GS.
- Is elke iPhone 3GS te jailbreaken? Heb veel over de forums gezworven, en kwam iets tegen over de bandbreedte. Ze zeiden dan niet elke iPhone te JB was of carrier free te maken is?
- Is elke iPhone 3GS carrier vrij te maken (mag hier verder schijnbaar niet te veel op in worden gegaan, iemand tips waar ik dan wel kan zoeken---help needed)
Het volgende over de iPhone die ik ga kopen......
- is van een vriend die hem weg doet vanwege de aanschaf van de 4.
- helaas heeft hij de FW 4.0.1 erop gezet

- hij heeft er een abbo van T-mobile erop - - - - - en je raad het al....ik heb Vodafone......en nu dan?????
Nu is de 3GS die ik ga kopen geheel clean....geen JB en UL dus gehad
Hoe verder nu.......
Enige hulp is zeer welkom....
Volgende meen ik te weten:
- Spirit voor de 3.1.3 JB, maar nog niet voor de 4.0.1
- Redsnow voor de 3.1.3 JB, maar nog niet voor de 4.0.1
- Ultrasnow en Blackrain zijn voor de carrier unlock (wat verder vlgs moi niet echt besproken mag worden....solly hiervoor)waar moet ik dan wel zijn)?
- nu kan ik proberen om de FW 4.0.1 te downgraden naar 3.1.3....maar.... heeft dit gevolgen voor later??? kan ik dan weer makkelijk de 4.0.1 erop zetten als hier wel goede JB en UL voor is??
Klopt dit tot dusver wat ik hierboven sommeer?
ALvast zeer bedankt voor jullie hulp.
groet,
Demazelen
P.S. hebben we ook een unlock topic ergens.....
Lees de topicwaarschuwing eens.P.S. hebben we ook een unlock topic ergens..... krijg er hier nl geen gevonden
Het bespreken van alle aspecten van het jailbreaken is toegestaan, maar er mag niet ingegaan worden op het simunlocken of delen van warez.
Het is niet toegestaan om het over een unlock te hebben.
[ Voor 122% gewijzigd door Hoedje op 22-07-2010 12:23 ]
Dit is natuurlijk ook niet nuttig. Maak gewoon een topic report aan, zoals het hoort.
[ Voor 86% gewijzigd door Hoedje op 22-07-2010 12:23 ]
Met gestrekt been.
Dit voegt ook weinig toe.
[ Voor 91% gewijzigd door Hoedje op 22-07-2010 12:24 ]
Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81
Oeh die is wel lekker gemeen
@Demazelen:
Als je meer info wil over unlock, raad ik je het forum van de iPhoneClub aan. Volgens mij mag ik daar vanwege de regels niet naartoe linken, maar gewoon even googelen, is niet lastig te vinden. Misschien dat je op dat forum meer te weten komt.
Wat ik wel mag zeggen: Als je upgrade van 3.1.3 naar 4.0 of 4.0.1 dan wordt je baseband geupdate, deze kan niet gedowngrade worden (althans, niet op dit moment).
Jailbreak is voor de 3GS met nieuwe bootrom nog niet mogelijk. Hoe je kan zien welke bootrom je hebt, is al zo vaak uitgelegd, dat kan je makkelijk vinden (zowel op dit forumdeel als op google).
Nog even nieuws voor degene die het nog niet gelezen hebben: Comex, een bekend lid van het Dev-team, gaat met zijn jailbreak niet wachten op iOS 4.1, dus ik verwacht dat ie druk bezig is met een jailbreaktool zoals Spirit, waarmee alles wordt aangepakt.
[ Voor 28% gewijzigd door Ruubster op 21-07-2010 15:48 ]
Ter vervanging van mijn kapote iPhone 3GS 32GB had ik een splinter nieuwe iPhone 3GS gekregen met een nieuwe bootroom. Ik zelf had mijn iPhone geupdate van 3.1.3 naar 4.0.
Tot nu toe kan ik geen jailbreak vinden voor mijn iPhone.
Kan iemand mij hier aub mee helpen.
mvg.
mvg.
Kort en bondig, nee. New bootrom met 4.0 is niet broken. Met 3.1.3 wel, maar tenzij je op tijd je SHSH had opgeslagen kun je daar niet meer naar terug.mr.niceguy.89 schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 19:25:
Ter vervanging van mijn kapote iPhone 3GS 32GB had ik een splinter nieuwe iPhone 3GS gekregen met een nieuwe bootroom. Ik zelf had mijn iPhone geupdate van 3.1.3 naar 4.0.
mvg.
Bedankt voor je reactieJasper Janssen schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 22:37:
[...]
Kort en bondig, nee. New bootrom met 4.0 is niet broken. Met 3.1.3 wel, maar tenzij je op tijd je SHSH had opgeslagen kun je daar niet meer naar terug.
Ik heb mijn iPhone met de nieuwe bootroom gekregen.
Zonder jailbreak is een iPhone behoorlijk waardeloos.
Eh.. is Spirit niet juist voor de untethered JB's?Jailbreak is voor de 3GS met nieuwe bootrom nog niet mogelijk.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Het bespreken van alle aspecten van het jailbreaken is toegestaan, maar er mag niet worden ingegaan op simunlocken of warez.
Bespreek de applicaties in [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock! Deel 2 & mods in [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods.
Het bespreken van alle aspecten van het jailbreaken is toegestaan, maar er mag niet worden ingegaan op simunlocken of warez.
Bespreek de applicaties in [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock! Deel 2 & mods in [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods.