Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruco88
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 14:51
Voor de zekerheid heb ik 3.1.3 met spirit gedowngrade naar 3.1.2 met blackra1n. Daarna de custom firmware van IOS 4 er op en het werkt allemaal naar behoren.

Dit allemaal op een 3GS met oude bootrom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 21:38
ijskonijn schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 12:33:
[...]

Dat moet in de jailbreak, er is geen menu optie die de achtergrond weghaalt vreemd genoeg. Wil je een zwarte achtergrond moet je een zwarte afbeelding pakken maar dan is het toch nog ietsje trager omdat de schaduwen waarschijnlijk toch getekend worden.

Dit is te doen door het bestand "N82AP.plist" in de map "/system/library/coreservices/springboard.app" aan te passen
Bedankt voor de duidelijkheid, dan ga ik het zelf niet activeren.

Even een ander vraag, ik heb de laatste versie van PwnAge Tool en ik zit in Cydia settings, ik heb ultrasn0w repo toegevoegd (http://repo666.ultrasn0w.com/Packages) alleen, als ik refresh klik, gebeurt er niets, ik maak gebruik van Vmware en ik heb gewoon internet verbinding, repo666.ultrasn0w.com werkt ook niet, alle andere sources wel (en sommige weer niet).

Iemand een idee?

@ m0nk, hieronder, thanx, ik heb Sn0wBreeze er maar even bijgepakt en zit al me custom ipsw te maken :)

[ Voor 6% gewijzigd door EN-IS op 24-06-2010 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 11:40

Damian

Insane Obtrusion

Kan ik multi tasking ook uitzetten in iOS4??

me telefoon gaat nu nog geen dag mee, terwijl ie eerst toch echt wel rond de 2 dagen mee ging :/ Multitasking gebruik ik toch niet :/

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:06

m0nk

16-09-2003 15.15

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:03
sn0wbreeze is van ih8sn0w en zal ik zelf nooit gebruiken, dan nog liever een Pwnagetool .IPSW van dubieuze bron.

Ik ben wel een beetje teleurgesteld in het dev-team en p0sixninja. Ze hebben de afgelopen tijd alleen maar goed nieuws gemeld en ik dacht dat er echt letterlijk een kast vol exploits klaar stond. Nu is de 3GS weer niet untethered te jailbreaken,

Nog even afwachten dus. Ik houd julie op de hoogte.

@Damian, die vraag heeft weinig te maken met jailbreaken, ga naar het algemene topic: [iPhone] Ervaringen & Discussie - Deel 27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
Al de hele middag bezig met mijn iPhone, ik wil m downgraden naar 3.1.2 zodat ik een custom firmware van Pwnagetool erop kan zetten, maar hij wil niet herstellen. Erger is nu dat ik m ook niet meer naar 4.0 krijg, hij geeft een error aan. En DFU geeft geen verschil. Telkens symbool dat ik iPhone aan iTunes moet hangen. Heb al iTunes 9.1.1 geinstalleerd, ik dacht misschien moet dat bij downgraden, maar dat maakt bij mij geen verschil... Zucht....

Edit: Idd Vanx, ik had ook wel meer verwacht. Vooral aangezien ze dat tethered verhaal al eerder hadden opgelost. Misschien is Apple zn beveiliging beter dan ik dacht. Maar ik hoor/lees ook geen veranderingen op Pwnagetool na!

Edit2: Okeeeeee ik denk dat ik het gefixed heb. Flink zitten zoeken, kom ik tegen dat je bij een oude versie gewoon de jailbreak moet draaien. Dus ik dacht 'Niet geschoten is altijd mis', ik draai blackra1n, en hij doet het... Dus nu door naar custom firmware! :D

[ Voor 36% gewijzigd door Ruubster op 24-06-2010 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzip22
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 12:56
Vanx, waarom zou jij 'Snowbreeze nooit gebruiken? Het is puur interesse, want ik ben nu aan het uitzoeken hoe ik mijn Iphone het beste kan upgrade naar 4.0 met behoud van mijn jailbreak.

Zijn er andere die wel positieve ervaringen hebben met Snowbreeze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooren4321
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-08-2024
Iemand een idee hoe het staat met de jailbreak/unlock van de nieuwe Iphone 4 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn itouch 2G is gejailbreakt. ALs ik hem aan itunes aansluit, zie ik bij schijfgebruik staan dat ik 1,77GB overig heb. Ik zou niet weten wat dat is. Wat zou het kunnen zijn en waar staat het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:58

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

xzip22 schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 18:42:
Vanx, waarom zou jij 'Snowbreeze nooit gebruiken? Het is puur interesse, want ik ben nu aan het uitzoeken hoe ik mijn Iphone het beste kan upgrade naar 4.0 met behoud van mijn jailbreak.

Zijn er andere die wel positieve ervaringen hebben met Snowbreeze?
Als je dit topic en vorige delen zoekt naar Sn0wBreeze (het staat zelfs in de TS!) dan zie je dat er meer ellende mee is dan goed. Systemen die niet meer booten bijvoorbeeld (je hele windows om zeep dus) en dat soort zaken. Als je de JB community 'goed' vind, is SB pure evil.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Laatst online: 22-09 11:01
Ter info,

Er is een Beta 4 van de RedSn0W uitgekomen, er zijn mensen (inclusief mijzelf) die problemen hebben met iBooks & een geJBte ipod, (Boeken worden bij niet herkent en in de shelf gezet).

Deze JB zou het moeten fixen, ik ben hem atm aan het uitvoeren
Lees de instructies door, je moet hem zoals normaal uitvoeren, met als uitzondering dat je Cydia niet moet installeren. Dan zou alles goed moeten gaan :P

(Ik heb zelf een restore gedaan)

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 08:16
heb de mijne net gejailbreaked naar 4.0 alles lijkt goed gegaan te zijn echter het vreemde is nu dat ik geen service heb ? en ik kan nergens meer de optie van provider terug vinden ?!

dit is wat ik heb en heb gedaan:

had Iphone 3gs met 3.1.2 firmware.

customfirmware waarin alleen activatie, cydia en baseband update (wat dat laatste inhoud is mij niet geheel bekend) inzat.

ik heb gewoon een iphone met/van t-mobile heb in vorige jailbreaks dit probleem niet eerder gehad. ?

na ultrasnow via cydia te hebben geinstalleerd heb ik weer verbinding met mn tmobile ! :S vreemd waarom is dit zo ?

[ Voor 11% gewijzigd door fuqua op 24-06-2010 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Laatst online: 22-09 11:01
ThaStealth schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 20:24:
Ter info,

Er is een Beta 4 van de RedSn0W uitgekomen, er zijn mensen (inclusief mijzelf) die problemen hebben met iBooks & een geJBte ipod, (Boeken worden bij niet herkent en in de shelf gezet).

Lees de instructies door, je moet hem zoals normaal uitvoeren, met als uitzondering dat je Cydia niet moet installeren. Dan zou alles goed moeten gaan :P

JB gelukt, ik kan nu mijn iBooks lezen

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
Het lijkt alsof mijn iPhone vrij warm wordt sinds ik m gejailbreaked heb, iemand die dit ook heeft? Dit kan misschien aan een cydia-app liggen, aangezien nog niet alles compatible is.
Ik heb geinstalleerd:
- AFC2Add
- SBSettings
- biteSMS
- iFile (werkt nog niet goed, heb denk ik oude versie)
- LockInfo
- MobileTerminal (werkt ook nog niet)
- en dan nog een app-synchronisatie-addon, als jullie snappen wat ik bedoel ;)

Het merendeel van de apps blijft ook actief als je ze uitzet (SBSettings, LockInfo, biteSMS ook wel enigszins). Iemand die ook merkt dat ie warm wordt? Heb nog niet gekeken of z'n accu snel leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

Younes schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 16:59:
Ik heb een 3gs met
  • FirmWare 3.1.3 (7E18)
  • Model MC139DN
  • Modemfirmware 05.12.01
Die heb ik geJB´t met spirit. Als ik via de officiele weg mijn 3gs upgrade via iTunes. Kan ik dan met een andere tool m´n 3gs JBen? De gedachte is dat na de upgrade mijn telefoon weer 'schoon' is.
Iemand?

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
Nope, kan niet. Je hebt 3.1.3 met spirit, daarmee kan je al geen custom firmware erop zetten. Als je er nu de originele 4.0 op zet kan je hem nog niet jailbreaken. Dus je zou eerst terug moeten naar 3.1.2 maar ik weet niet of je SHSH-key hebt opgeslagen? Dat zou de enige mogelijkheid zijn, en daarna custom firmware naar 4.0, als je iig de nieuwe bootrom niet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Ruubster schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 08:52:
Het lijkt alsof mijn iPhone vrij warm wordt sinds ik m gejailbreaked heb, iemand die dit ook heeft? Dit kan misschien aan een cydia-app liggen, aangezien nog niet alles compatible is.
Ik heb geinstalleerd:
- AFC2Add
- SBSettings
- biteSMS
- iFile (werkt nog niet goed, heb denk ik oude versie)
- LockInfo
- MobileTerminal (werkt ook nog niet)
- en dan nog een app-synchronisatie-addon, als jullie snappen wat ik bedoel ;)

Het merendeel van de apps blijft ook actief als je ze uitzet (SBSettings, LockInfo, biteSMS ook wel enigszins). Iemand die ook merkt dat ie warm wordt? Heb nog niet gekeken of z'n accu snel leeg is.
geen antwoord op je vraag maar mobileterminal 426 werkt wel (al is er bij de releasenotes aangegeven dat ie nog onstabiel is, heb ik verder van geen enkele gebruiker op internet nog iets van instabiliteit gelezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
randje schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 13:03:
[...]

geen antwoord op je vraag maar mobileterminal 426 werkt wel (al is er bij de releasenotes aangegeven dat ie nog onstabiel is, heb ik verder van geen enkele gebruiker op internet nog iets van instabiliteit gelezen)
Ja die heb ik nu ook geinstalleerd. Net nadat ik t bericht plaatste vond ik m op internet. Even overgezet met SSH en nu werkt ie goed. Hij is wel de eerste keer vastgeslagen, dus instabiel kan toch wel kloppen ;)

Late edit :
Zijn accu is ook sneller leeg, ik zit nu op 25%, heb m de hele nacht geladen en ik denk bij elkaar 2 uurtjes muziek geluisterd, tussendoor nog gesynced en dan laadt ie zelfs nog bij. Dus das belachelijk, nog een dagje in de gaten houden en anders opnieuw installeren!

Nog maar een edit:
Geen wonder! Ik zag ineens bovenin dat ik nog 34 mb geheugen over had, en normaal ligt dit bij mij minimaal rond de 85. Dus ik kijken in SBSettings, staan alle standaard-apps van Apple zo ongeveer aan, zelfs de camera. Dus ik denk dat ie daardoor warm wordt en veel energie vreet.

[ Voor 35% gewijzigd door Ruubster op 25-06-2010 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruubster schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 14:54:
[...]
Nog maar een edit:
Geen wonder! Ik zag ineens bovenin dat ik nog 34 mb geheugen over had, en normaal ligt dit bij mij minimaal rond de 85. Dus ik kijken in SBSettings, staan alle standaard-apps van Apple zo ongeveer aan, zelfs de camera. Dus ik denk dat ie daardoor warm wordt en veel energie vreet.
of die apps "aan" staan is gewoon of het icoontje wordt weergegeven (in SBsettings) en heeft niks met het geheugen te maken. maar heb je toevallig multitasking aangezet tijdens de jailbreak op een 3G? dan moet je niet vergeten de apps af te sluiten met het apple dingentje daarvoor (2x home bedoel ik)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2010 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ruubster schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 09:53:
[...]

Nope, kan niet. Je hebt 3.1.3 met spirit, daarmee kan je al geen custom firmware erop zetten. Als je er nu de originele 4.0 op zet kan je hem nog niet jailbreaken. Dus je zou eerst terug moeten naar 3.1.2 maar ik weet niet of je SHSH-key hebt opgeslagen? Dat zou de enige mogelijkheid zijn, en daarna custom firmware naar 4.0, als je iig de nieuwe bootrom niet hebt.
Of gewoon upgraden naar 4.0 en RedSn0w gebruiken ;). Uiteraard ook oude bootrom only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
Hero Of Time schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 20:33:
[...]

Of gewoon upgraden naar 4.0 en RedSn0w gebruiken ;). Uiteraard ook oude bootrom only.
Dan moet ie toch al jailbroken zijn (met iets anders dan Spirit)?
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 20:01:
[...]

of die apps "aan" staan is gewoon of het icoontje wordt weergegeven (in SBsettings) en heeft niks met het geheugen te maken. maar heb je toevallig multitasking aangezet tijdens de jailbreak op een 3G? dan moet je niet vergeten de apps af te sluiten met het apple dingentje daarvoor (2x home bedoel ik)
Lijkt me sterk, ik sluit net de klok-app af via SBSettings en het scheelt gelijk 8 mb aan ruimte, en een icoontje van 8 mb is nogal een overkill
Edit: heb een 3GS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Ik wilde, tussen al dit moeilijke gedoe, ff melden dat ik een volledig geslaagde jailbreak van iOS4 op m'n iPhone 3G 8gb achter de rug heb. Alles volgens deze site gedaan: http://www.ithinkdiff.com...ios-4-on-iphone-3g-98612/
Ik ben een tevreden mens. Hij is (eindelijk weer eens) een stuk sneller en slicker! En: i like iBooks! Lekker lezen van Doornroosje en Repelsteeltje. En van Dick Trom. En van Remi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ruubster schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 21:40:
[...]

Dan moet ie toch al jailbroken zijn (met iets anders dan Spirit)?
Nee, niet bij RedSn0w. Dat is bij PwngTool zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ DarkShadow

je bent al uw apps kwijt maar deze kan je na de update weer mee syncen
raad u wel aan NIET de backup terug te zetten syncen als nieuwe iphone dus je bent wel uw saves van games kwijt maar door de update verandert er wat en als je de oude backup erover zet kan dit tot tal van leuke errors lijden om verder te jailbreaken in de nieuwe iOS4 kan ik hier spijtig niet vertellen

veel geluk en plezier

TIP : gebruik geen spirit op iOS4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Ik kwam dit nog tegen:

Vanaf ongeveer 7:30 praat hij wat over de iPhone en een exploit die op alle apparaten zit en nooit gefixed kan worden, zogenaamde pwn4life.

Ik vind het heel lastig te voorspellen wat er nu gaat gebeuren. Het dev-team heeft nu 1 exploit verbruikt met ultrasn0w, maar voor het jailbreaken blijft het angstvallig stil. Ik denk dat hij ook wacht op de pwn4life tool van GeoHot.

Uit het verleden weten we hoe onvoorspelbaar hij is, kwestie van afwachten dus. Balen, want ik wil erg graag naar 4.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arens
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:31
Beta van Redsn0w binnen halen, die draaien en genieten van Ios4 :). Werkte bij mij in één keer. Het enige waar ik nog problemen mee heb is SBSettings. Die laat me Ipod touch 2G vastlopen. Zodra ik het probeer te openen blijft het scherm vast staan. Gaat vanzelf wel weer over. Heeft iemand anders hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 17:54
Gejailbreaked met Pwnage Tool, werkt goed alleen moest ik wel al mijn NTFS drives unmounten omdat hij anders niet de ipsw kan vinden. redSn0w werkte niet goed bij mij (zowel de OS X en Windows versie), het liep vast wanneer de bestanden gekopieerd moesten worden naar mijn telefoon. Pwnage Tool is wat "cleaner" en maakt gebruik van iTunes dus dat werkte wel gelukkig.

Heb multitasken overigens uit gezet op mijn 3G omdat ik het toch niet gebruik en het alleen maar dingen langzamer maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coltje
  • Laatst online: 27-07-2023
Probeer mijn ge-jailbreakte iphone 3g 3.0 bij te werken naar 4.0 met Itunes, om deze vervolgens met redsn0w weer te gaan jailbreaken. Echter blijft het maken van een reservekopie hangen op 2% en dan loopt hij vast:( (staat nu al meer dan 1 uur op 2%). Heeft iemand hier een oplossing voor of er ook last van? of doe ik iets fout?
Alvast bedankt voor een eventuele fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
coltje schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 13:13:
Probeer mijn ge-jailbreakte iphone 3g 3.0 bij te werken naar 4.0 met Itunes, om deze vervolgens met redsn0w weer te gaan jailbreaken. Echter blijft het maken van een reservekopie hangen op 2% en dan loopt hij vast:( (staat nu al meer dan 1 uur op 2%). Heeft iemand hier een oplossing voor of er ook last van? of doe ik iets fout?
Alvast bedankt voor een eventuele fix.
Waarom wil je hem eerst naar 4.0 bijwerken? Kan je niet gewoon flashen naar 4.0 via Redsn0w?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Maks schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 13:17:
Waarom wil je hem eerst naar 4.0 bijwerken? Kan je niet gewoon flashen naar 4.0 via Redsn0w?
Beetje vergelijkend met dit verhaal:

Kun je met iTunes 9.1 ook iOS4 installeren op een iPod Touch 2G (MB baseband)?
Ik heb het gisteren geprobeerd met iTunes 9.2, maar als ik dan shift+herstellen doe, reageerd ie er niet op en flsahed ie vrolijk van de iOS van Apple zélf er in...

Ik heb de jailbreak gedraaid van sn0wbreeze.

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 26-06-2010 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coltje
Ja dat lijkt mij ook makkelijker.
Wist niet dat dat mogelijk is. weet iemand dat?
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
coltje schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 13:35:
Ja dat lijkt mij ook makkelijker.
Wist niet dat dat mogelijk is. weet iemand dat?

[...]
Ik ben van 3.0 naar 4.0 gegaan met de Pwnagetool, met Redsn0w moet dat volgensmij ook lukken (al werkte dat niet bij mij). Wacht anders op Pwnagetool voor Windows, dat werkt een stuk handiger.

En sn0wbreeze ken ik niet, ik gebruik alleen officiële releases van het dev team, daarvan weet ik dat die er super veel verstand van hebben en geen vreemde releases uitbrengen. Zelfde geldt voor Spiritjb, ik zou het gewoon via een release doen van het dev team.

[ Voor 6% gewijzigd door Maks op 26-06-2010 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Maks schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 13:41:
En sn0wbreeze ken ik niet, ik gebruik alleen officiële releases van het dev team, daarvan weet ik dat die er super veel verstand van hebben en geen vreemde releases uitbrengen. Zelfde geldt voor Spiritjb, ik zou het gewoon via een release doen van het dev team.
sn0wbreeze is de Windowss-port van Pwnage tool geloof ik, of van redsn0w... IIG van een mac app, naar Windows app. sn0wbrreze is trouwens afkomstig van iH8sn0w...

Informatie sn0wbreeze.

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 26-06-2010 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coltje
Heb een mac dus wachten op een windows release is niet nodig.
Zal het proberen met de Pwnagetool, iemand nog een handige guide?
Maks schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 13:41:
[...]

Ik ben van 3.0 naar 4.0 gegaan met de Pwnagetool, met Redsn0w moet dat volgensmij ook lukken (al werkte dat niet bij mij). Wacht anders op Pwnagetool voor Windows, dat werkt een stuk handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coltje
Blijf problemen hebben nu vindt de Pwnagetool geen IPSW en als ik op browse klik gebeurt er niks :S.
coltje schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 14:01:
Heb een mac dus wachten op een windows release is niet nodig.
Zal het proberen met de Pwnagetool, iemand nog een handige guide?

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-03-2023
ThaStealth schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 20:24:
Ter info,

Ik heb de beta 4 nu ook gebruikt en iBooks werkt nu wel, echter geef ik toch de voorkeur aan Stanza (daar heb je witte letters/zwarte achtergrond). Verder doet iig bij Beta 4 maps het niet en veel andere applicaties die gps gebruiken (9292ovPro, NS reisplanner).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
coltje schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 14:21:
Blijf problemen hebben nu vindt de Pwnagetool geen IPSW en als ik op browse klik gebeurt er niks :S.

[...]
Heb je NTFS hard disks? Die moet je even unmounten, dat is een bekend probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

Hero Of Time schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 20:33:
[...]

Ik heb zojuist gecontroleerd of ik een oude bootrom heb of niet. Er zijn verschillende mogelijkheden om dat te doen. Bijvoorbeeld via serienummer. Mijn serienummer is niet hoger dan 940 dus de bootrom is 'old'. Wat een SHSH key betreft; daar heb ik in het verleden geen rekening mee gehouden, maar volgens mij is dat alleen maar om te downgraden? Wat zijn nu de volgende stappen? Kan ik upgraden via de officiële manier en vervolgens redsn0w gebruiken? Zo simpel als dat?

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:04

painkill

Pain(k)(ill)

Winterboard werkt weer!

Als je verder geen thema meer installeert :p
Maar de standaard functies werken weer en hij gaat niet meer in safe mode.

De vastlopers worden nu nog veroorzaakt door reflectivedock, iets wat in veel thema's zit...

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

[...]

Volgens mij moet je de firmware al op je iDevice hebben voordat RedSn0w er mee aan de slag kan. Dus als je iOS 4 wilt JB-en moet je al 4.0 erop hebben staan.
Younes schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 14:40:
[...]

Ik heb zojuist gecontroleerd of ik een oude bootrom heb of niet. Er zijn verschillende mogelijkheden om dat te doen. Bijvoorbeeld via serienummer. Mijn serienummer is niet hoger dan 940 dus de bootrom is 'old'. Wat een SHSH key betreft; daar heb ik in het verleden geen rekening mee gehouden, maar volgens mij is dat alleen maar om te downgraden? Wat zijn nu de volgende stappen? Kan ik upgraden via de officiële manier en vervolgens redsn0w gebruiken? Zo simpel als dat?
De SHSH is idd om te kunnen downgraden. Zeer handig als je een paar apps gebruikt die niet meer werken op 4.0 bijvoorbeeld. Kan je nog terug naar een vorige release en je applicaties weer gebruiken. Om 4.0 te jailbreaken is het idd zo simpel als upgraden via iTunes, firmware los downloaden (of uit je iTunes temp map plukken oid) en deze aan RedSn0w voeren. Dan de 'wizard' doorlopen en je bent klaar.

En mensen, werkelijk, Sn0wBreeze is troep. Gebruik het nou niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 16:55

MsG

Forumzwerver

Ik lees trouwens niet zo goed of alles al een beetje werkt. Ik durf het daarom nog niet aan.

Werkt dit goed:

- Cydia
- SBSettings
- Cydelete

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:33
MsG schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 16:55:
Ik lees trouwens niet zo goed of alles al een beetje werkt. Ik durf het daarom nog niet aan.

Werkt dit goed:

- Cydia
- SBSettings

- Cydelete
Ja, die wel. Cydelete weet ik alleen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker dan. Dinnetje dacht slim te zijn en haar iPhone te upgraden naar iOS4. Even vergeten dat ze afhankelijk is van unlock. (AT&T phone).

Enig idee wanneer die nieuwe baseband gekraakt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-09 17:42

kronolith

[EDIT]

Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 17:26:
Lekker dan. Dinnetje dacht slim te zijn en haar iPhone te upgraden naar iOS4. Even vergeten dat ze afhankelijk is van unlock. (AT&T phone).

Dit kan denk ik nog wel enkele weken duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

kronolith schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 18:04:
[...]

Dit kan denk ik nog wel enkele weken duren...
Het is dat we het hier niet over unlocken mogen hebben maar dat kraken van die baseband is al een tijdje geleden gebeurd he ;)

Ik heb vandaag m'n 3GS geupdate met een custom FW en ik ben erg tevreden. Ik had erg veel last van wegvallende verbindingen zodra ik iemand belde of opnam maar dat lijkt weg te zijn. Verder ziet het er allemaal weer net een paar stukjes vloeiender en mooier uit :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 17:26:

had je daarvoor een jailbreak? dan kan je waarschijnlijk wel downgraden omdat de SHSH files worden opgeslagen op cydia servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 23:07
Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 10:10:
@ DarkShadow

je bent al uw apps kwijt maar deze kan je na de update weer mee syncen
raad u wel aan NIET de backup terug te zetten syncen als nieuwe iphone dus je bent wel uw saves van games kwijt maar door de update verandert er wat en als je de oude backup erover zet kan dit tot tal van leuke errors lijden om verder te jailbreaken in de nieuwe iOS4 kan ik hier spijtig niet vertellen

veel geluk en plezier

TIP : gebruik geen spirit op iOS4
Als ik zijn twitter mag geloven, gaat een nieuwe JB release van hem nog een tijd duren :'(
In Berlin where there are no Apple stores. USA in world cup! No plans for new jailbreak. Stop asking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 18:37:
[...]

had je daarvoor een jailbreak? dan kan je waarschijnlijk wel downgraden omdat de SHSH files worden opgeslagen op cydia servers.
Maar daarmee heb je alleen je firmware gedowngrade, niet je baseband. Leuk dat je dan je JB terug hebt, maar das het enige.

Verdere informatie is altijd op het dev-team blog of iphoneclub.nl te lezen wat hier niet besproken mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:45
Ik begin het spoor een beetje bijster te raken. Kan ik met mijn 3GS met oude bootrom waarop ik 4.0 heb geïnstalleerd nu wel of niet jailbreaken? Hiervoor draaide ik 3.1.3 met de spirit jailbreak en daarvoor 3.1.2 met de Blackra1n jailbreak.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramquin
  • Laatst online: 03-03 14:28

Ramquin

Nu ook met icon!

posttoast schreef op zondag 27 juni 2010 @ 12:06:
Ik begin het spoor een beetje bijster te raken. Kan ik met mijn 3GS met oude bootrom waarop ik 4.0 heb geïnstalleerd nu wel of niet jailbreaken? Hiervoor draaide ik 3.1.3 met de spirit jailbreak en daarvoor 3.1.2 met de Blackra1n jailbreak.
Ik had ook een 3GS met oude bootrom met 4.0 erop. SHSH on file.

Ik heb eerst gedowngrade naar 3.1.2. (In 1x vanuit 4.0).
Toen gejailbraked met BlackRain.
En dan upgraden naar custom 4.0 met pwnagetool.

Werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasf
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Op een 3GS moet je gewoon kijken in Cydia welke SHSH hashes je hebt opgeslagen.

Ik heb bijv alleen de 3.1.3 hashes opgeslagen dus ik kan momenteel niet naar 4.0 jailbroken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phobophile
  • Laatst online: 14-09 15:36
Misschien is het handig als RecBoot (http://www.sebby.net/443-recboot-final-release/) in de OP genoemd wordt? Heb het zelf niet gebruikt, maar klinkt erg handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Heb mijn iPod Touch 2G geupdate naar iOS4, zo eens kijken wat er allemaal veranderd/verbeterd is.

[ Voor 72% gewijzigd door Dj-sannieboy op 27-06-2010 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

Voor de mensen die zich afvragen of apps (App Store en Cydia) werken op iOS4:

http://spreadsheets.googl...i_7HJxef0Vgg&f=true&gid=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* we gaan je hier niet helpen met warez.

[ Voor 83% gewijzigd door Daedalus op 27-06-2010 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-09 17:42

kronolith

[EDIT]

Je hebt iets gekocht en vervolgens via Installous geinstalleerd... Jaja... :/ :|

;)

[ Voor 36% gewijzigd door Daedalus op 27-06-2010 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasf
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Zit nu ook op ios4 jailbroken :)
Had een 3gs met 3.1.3 spirit en alleen 3.1.3 shsh hashes, maar toch kunnen upgraden door deze tutorial:
http://msftguy.blogspot.c...bootrom-spirit-40-jb.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Iemand advies over welke opties mogelijk zijn met een iPhone 3GS draaiende op 3.01 gejailbreaked met redsn0w?

Een unlock is niet nodig.

Aangezien de nieuwste update van WhatsApp behoorlijk vaak crashed.. zie ik mezelf genoodzaakt te updaten.

Zelf dacht ik aan 3.13 met spirit of direct door naar iOS4?..

Verder probeer ik nog een goede backup van m'n iPhone te verkrijgen
-AptBackup
-Backup in iTunes

Zie ik nog belangrijke stappen over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 23:06
Ik heb dus per ongeluk mijn telefoon geupdate naar 3.1.3 en weer gedowngrade naar 3.1.2, maar omdat mijn bootloader niet goed (te nieuw) is, kan ik de baseband niet downgraden en unlocken met Fuzzyband. Het gaat om een 3G die ik 2e hands heb gekocht, dus kan geen unlockcode aanvragen (heb de verkoper wel gecontact, misschien kan hij dat wel regelen).

Of mag baseband unlocking niet besproken worden hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Laatst online: 23:40
Hero Of Time schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 22:19:
[...]

Maar daarmee heb je alleen je firmware gedowngrade, niet je baseband. Leuk dat je dan je JB terug hebt, maar das het enige.

Verdere informatie is altijd op het dev-team blog of iphoneclub.nl te lezen wat hier niet besproken mag worden.
Laatste baseband die met 4.0 meegeleverd word is geen probleem!
Dus heb je een oude bootrom is er niets aan de hand.
418O2 schreef op zondag 27 juni 2010 @ 22:29:
Ik heb dus per ongeluk mijn telefoon geupdate naar 3.1.3 en weer gedowngrade naar 3.1.2, maar omdat mijn bootloader niet goed (te nieuw) is, kan ik de baseband niet downgraden en unlocken met Fuzzyband. Het gaat om een 3G die ik 2e hands heb gekocht, dus kan geen unlockcode aanvragen (heb de verkoper wel gecontact, misschien kan hij dat wel regelen).

Mag hier volgens mij niet besproken worden maar maak je geen zorgen.
Je baseband is unlockable,, check voor meer info even iphoneclub

[ Voor 40% gewijzigd door robbinonline op 27-06-2010 22:37 ]

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

*kuch* Topic warning niet gelezen?
maar er mag niet ingegaan worden op het simunlocken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 23:06
Die was weggevallen in mijn browser
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 23-09 11:40

Damian

Insane Obtrusion

Ik ben weer lekker terug naar 3.1.3. Multitasking suckte erg hard, batterij was met een dag leeg, en vond hem erg traag worden naar verloop van tijd.

wel 1015 error moeten fixxen, maar dat was redelijk te doen.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Voor zover ik weet kunnen ALLE 3G een JB krijgen.Kijk anders op iphoneclub.nl. Daar staat hoe je dit met redsn0w voor elkaar krijgt.
Unock is daarna geen probleem meer ;)

Spreek uit ervaring (hier een 3G met iOS4 ,JB ism Telfort)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-09 09:09

iMars

Full time prutser

Na een weekendje iOS4 op mijn 16GB 3G gehad te hebben met MultiTasking en WallPaper, heb ik mijn telefoon nogmaals gejailbreaked zonder MT & WP, niet vooruit te branden en alle apps blijven open staan waardoor mijn geheugen continu vol loopt.

Loopt nu weer als een zonnetje :)

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Laatst online: 19-09 14:31

ijskonijn

Now MOVE!

iMars schreef op maandag 28 juni 2010 @ 10:17:
Na een weekendje iOS4 op mijn 16GB 3G gehad te hebben met MultiTasking en WallPaper, heb ik mijn telefoon nogmaals gejailbreaked zonder MT & WP, niet vooruit te branden en alle apps blijven open staan waardoor mijn geheugen continu vol loopt.

Loopt nu weer als een zonnetje :)
Multitasking vind ik wel fijn, je moet je alleen aanwennen om alle apps te sluiten als je ze echt niet meer nodig hebt ;)
Wallpaper heb ik ook meteen weer uitgezet, dat had voor mij ook iets teveel impact

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je ook homevideos, die je upload met iTunes bewerken met imovie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-09 09:09

iMars

Full time prutser

ijskonijn schreef op maandag 28 juni 2010 @ 10:59:
[...]

Multitasking vind ik wel fijn, je moet je alleen aanwennen om alle apps te sluiten als je ze echt niet meer nodig hebt ;)
Wallpaper heb ik ook meteen weer uitgezet, dat had voor mij ook iets teveel impact
Hoe sluit je dat dan? Ik druk nu gewoon 1x op de homeknop om iets af te sluiten, maar deze apps bleven dus mooi op de achtergrond draaien. Vandaar dat ik dat maar uitgezet had.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

iMars schreef op maandag 28 juni 2010 @ 14:24:
[...]

Hoe sluit je dat dan? Ik druk nu gewoon 1x op de homeknop om iets af te sluiten, maar deze apps bleven dus mooi op de achtergrond draaien. Vandaar dat ik dat maar uitgezet had.
In het iPhone ervaringen topic is gister een link gepost waar alles uitgelegd staat over multitasken. Als je twee keer je Home knop indrukt krijg je onderaan te zien wat er nog aan staat en wat je recent hebt gestart. Ik vind het niet heel handig gemaakt, maar je moet die pagina maar eens lezen, daar staat alles wat je wilt weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo
Ik heb sinds januari ongeveer een iPod Touch 8GB en met versie 3.1.2 kun je die jailbreaken of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 15:44:
Hallo
Ik heb sinds januari ongeveer een iPod Touch 8GB en met versie 3.1.2 kun je die jailbreaken of iets dergelijks?
Wat als je nou eens de TS leest? Misschien dat je het antwoord er zomaar in vind.

Voor de lijst met multitask apps en welke er nou draaien en welke je vaak gebruikt, er is een JB app beschikbaar die de veel gebruikte apps uit de lijst haalt en alleen de draaiende apps laat zien. Kan de naam zo even niet vinden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-09 14:58

KneoK

Not in a million lightyears

Net de stap gezet en een custom iOS 4.0 firmware gemaakt voor mijn 3GS 32GB om iOS 3.1.3 te vervangen. Via iTunes restoren in DFU modus leverde een mooie 1600 error op. Op de gok maar even in normale modus geprobeerd en nog geen 10 minuten later kan ik Cydia weer opstarten om de essentiele appjes te installeren.

Nu de backup aan het terugzetten, dan aptBackup aan het werk zetten en dan alle apps weer synchen. Daarna maar eens kijken of alle nieuwe features mij bevallen, anders ga ik weer terug naar 3.1.3.

Edit:
Elwood Blues schreef op zondag 27 juni 2010 @ 14:52:
Voor de mensen die zich afvragen of apps (App Store en Cydia) werken op iOS4:

http://spreadsheets.googl...i_7HJxef0Vgg&f=true&gid=1
_/-\o_

Na aptBackup te hebben gedraaid rebootte ik telkens in safemode. Ik herinnerde me meteen deze post die ik niet dacht nodig te hebben maar na even te hebben gekeken op de lijst kon ik al vrij snel Liveclock als boosdoener aanwijzen. Dat scheelt me weer ontzettend veel gezeur met appje deinstalleren, respringen, testen, appje deinstalleren etc.

Nu nog 1 irritant dingetje, mijn tekst onder icoontjes is niet wit meer maar licht grijs, ik kan niet vinden of dit standaard is in iOS 4 of dat ik het ergens anders in moet zoeken. Kuch, dit was dus de White Icon Labels optie in Winterboard die ik had uitgevinkt om het safemode probleempje te achterhalen.

[ Voor 49% gewijzigd door KneoK op 29-06-2010 02:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
KneoK schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 01:57:
Nu de backup aan het terugzetten, dan aptBackup aan het werk zetten en dan alle apps weer synchen.
Hoe heb je dit precies gedaan na de jailbreak? Haalt aptBackup de laatste nieuwe versies bij Cydia vandaan?

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 14:21
We gaan je natuurlijk niet helpen met warez :/

[ Voor 86% gewijzigd door Hoedje op 29-06-2010 13:07 ]

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
rohit schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 12:50:
[mbr]We gaan je natuurlijk niet helpen met warez :/[/]
Ik zie nu pas dat Hoedje dit heeft geedit, sorry _/-\o_

[ Voor 29% gewijzigd door funske op 29-06-2010 13:36 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helioss
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-08-2020
Ik heb een Ipod 2G 3.1.3 JB met Spirit.
Nu wil ik wel graag iOS 4 eens proberen. Hoe moet ik dit doen?

Graag wil ik mijn apps behouden zowel Cydia apps als die van de Itunes Store, hoe doe ik dit precies? Als ik een back-up via Itunes maak dan neemt deze toch de JB apps niet mee?

Moet ik dan mijn Ipod restoren naar non-JB? en dan eerst updaten naar iOS4? En daarna een JB draaien?
Welke JB moet ik hebben heb al wat zitten lezen, maar het gaat het dus blijkbaar allemaal om de bootrom.
Hoe kan ik de bootrom precies controleren? Iets met DFU-modus? En welke bootrom is goed en welke is niet goed om te JBen met 4.0?

Hoop wat duidelijkheid te krijgen, want durf het niet helemaal aan aangezien ik nu leuk wat apps etc. heb, maar wil graag even 4.0 proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Helioss schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 14:28:
Ik heb een Ipod 2G 3.1.3 JB met Spirit.
Nu wil ik wel graag iOS 4 eens proberen. Hoe moet ik dit doen?

Graag wil ik mijn apps behouden zowel Cydia apps als die van de Itunes Store, hoe doe ik dit precies? Als ik een back-up via Itunes maak dan neemt deze toch de JB apps niet mee?

Moet ik dan mijn Ipod restoren naar non-JB? en dan eerst updaten naar iOS4? En daarna een JB draaien?
Welke JB moet ik hebben heb al wat zitten lezen, maar het gaat het dus blijkbaar allemaal om de bootrom.
Hoe kan ik de bootrom precies controleren? Iets met DFU-modus? En welke bootrom is goed en welke is niet goed om te JBen met 4.0?

Hoop wat duidelijkheid te krijgen, want durf het niet helemaal aan aangezien ik nu leuk wat apps etc. heb, maar wil graag even 4.0 proberen!
Als je de Rock app hebt geïnstalleerd (een soort Cydia) en daar een account aanmaakt slaat dat programma online op welke JB programma's je er allemaal op hebt staan. Als je na de update weer Rock geïnstalleerd en inlogt kan je al die apps met een druk op de knop weer laten installeren.

Hoe je er achter kan komen welke bootrom je hebt staat ongeveer op elke iPhone website dus dat moet makkelijk te Googlen zijn ;) Volgens mij kunnen dingen die met Spirit zijn geJBed nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
  • Laatst online: 20:12
kan ik nu mijn ipod touch V3 8GB met iOS4, jailbreaken?$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

funske schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 10:18:
[...]

Hoe heb je dit precies gedaan na de jailbreak? Haalt aptBackup de laatste nieuwe versies bij Cydia vandaan?
Ja en nee. Ja, hij haalt al je apps op via Cydia, nee, volgens mij niet automatisch de nieuwste versies maar de versies die je geinstalleerd had.

Het is een heel simpele app met twee knoppen, backup en restore. Voordat je een firmware restore of upgrade uitvoert druk je in aptBackup op backup, dan sync je met iTunes en nadat je klaar bent met de nieuwe jailbreak installeer je via Cydia aptBackup weer, je zet via iTunes je backup terug en vervolgens druk je in aptBackup op restore en dan download 'ie alle Cydia apps weer en installeert die automatisch. Zelfs de settings van de apps worden behouden.

Het is wel handig om vooraf even te checken of al je geinstalleerde apps wel compatible zijn als je upgrade naar een nieuwere versie van iOS om safemode en andere ellende te voorkomen en om vooraf dus ook alle apps te updaten via Cydia.

[ Voor 10% gewijzigd door KneoK op 29-06-2010 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramquin
  • Laatst online: 03-03 14:28

Ramquin

Nu ook met icon!

gangstahh schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 15:40:
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
@Kneok Dank je voor de uitleg! d:)b

Hier lees ik alleen dat dit toch niet zo verstandig is:
Backup is functional. However, DO NOT RESTORE FROM BACKUP FROM A PREVIOUS OS, as OS incompatibilities may brick your phone
Wat is beter aptBackup gebruiken of de restore-functie van Rock?? :?

[ Voor 86% gewijzigd door funske op 29-06-2010 16:27 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Beide doen volgens mij hetzelfde. Vandaar dat ik ook zei dat je voordat je upgrade naar een nieuw iOS even moet kijken of al je Cydia apps wel compatible zijn met het nieuwe iOS (voor iOS 4 is die excellijst die hier gepost is heel handig). Verwijder desnoods de apps waarvan je niet zeker bent of ze wel zullen werken en update alles voordat je upgrade en maak daarna pas de backup via aptBackup, dan kan er weinig fout gaan.

Je iPhone bricken is volgens mij heel lastig, vrij vaak zul je terechtkomen in safemode als er iets vast is gelopen en volgens mij kun je bijna altijd wel een restore uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zelf zou ik bij een update van de firmware met daarbij dus je schone installatie van JB apps eerst een volledige backup maken van m'n iDevice, updaten, jailbreaken en handmatig de applicaties installeren. Je kan dit uiteraard ook doen via AptBackup, deze installeert de packages met dezelfde naam en bron als ten tijde van de backup functie. Versies zijn degene die beschikbaar zijn. Als je applicatie v1 hebt, maar v2 is tussendoor gereleased of je hebt deze nooit geupdate, krijg je v2 dus.
Daarna kan je, indien je handmatige methode hebt gebruikt, de backup configuratie terugzetten zodat je al je instellingen weer hebt, of deze opnieuw maken.
Rock ken ik niet en heb alleen gehoord dat je deze niet meer moet gebruiken. Dit was iig zo met de Spirit JB methode, weet niet of het nu nog steeds zo is. Ik zou het iig niet gokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
KneoK schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 17:38:
Je iPhone bricken is volgens mij heel lastig, vrij vaak zul je terechtkomen in safemode als er iets vast is gelopen en volgens mij kun je bijna altijd wel een restore uitvoeren.
De enige bekende manier is om tijdens het flashen van de baseband, de kabel eruit te trekken. Wanneer precies de baseband geflashed wordt, weet ik niet. :P

Nog steeds geen 3GS en iPod Touch 3G nieuws :/ Het blijft afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
  • Laatst online: 21-11-2023
Ik heb net een iPhone 3G gewonnen en heb deze geupdate naar IOS 4, nu wil ik deze gaan jailbraiken. Hoe en wat moet ik hiervoor doen? Ik gebruik windows als operating system.

Ik heb al gehoord van redsnow, blackra1n en andere maar ik weet niet wat dit inhoud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Droned schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 19:19:
Ik heb net een iPhone 3G gewonnen en heb deze geupdate naar IOS 4, nu wil ik deze gaan jailbraiken. Hoe en wat moet ik hiervoor doen? Ik gebruik windows als operating system.

Ik heb al gehoord van redsnow, blackra1n en andere maar ik weet niet wat dit inhoud...
Dan lijkt me de eerste stap jezelf verder te informeren. Dat kan bijvoorbeeld door de TS door te nemen.
Of door te [google=iphone 3g ios4 jailbreak how to].

Als iedereen zonder een beetje eigen zoekwerk hier z'n vragen neergooit krijgen we een oneindige herhaling van dezelfde vragen.

[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 30-06-2010 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 21:50
Het is niet de bedoeling om te cross-posten, evt. mag je je eigen topic na 24 uur weer "kicken".

[ Voor 74% gewijzigd door Hoedje op 01-07-2010 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gangstahh schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 15:40:
jawel, http://thefirmwareumbrella.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Laatst online: 22-09 14:59
Hoe moet je een eigen ipsw aanmaken?
Waar is quickpwn eigenlijk te downloaden? Ik vind alleen de .dmg file op de dev. site.
Ik probeer mijn iPod touch 2g 4.0 te jailbreaken, alleen ik blijf bij deze stap dus hangen:
Select your stock 4.0 ipsw (you've already used this to update your device to 4.0).
Kan ik deze ik deze (standaard) ipsw file nergens in een Itunes map vinden?

Ik lees dus ook op de site dat je je eigen ipsw file met met quickpwn kunt maken, maar ik kan quickpwn nergens vinden, op hun site...

edit:/ Ik vertrouw het niet echt om een ipsw van google te downloaden. Misschien zitten er verborgen bestanden in, wie weet wat.
edit:// Ik heb deze site maar gebruikt om mijn desbetreffende ipsw te vinden.

[ Voor 20% gewijzigd door alaintje op 01-07-2010 17:36 ]

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
Ehm leg eens uit hoe je dat doet? Jailbreak met Tiny Umbrella? Enige wat je met die software kan is je SHSH-sleutels opslaan en daarna een server opstarten om te herstellen, niks jailbreak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Begrijp ik nou goed dat ik mijn ipod kan updaten en dan weer kan jailbreaken met dat umbrella dingetje?

Of raden jullie me aan om nog te wachten op limera1n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
hardware.tom schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 19:39:
Begrijp ik nou goed dat ik mijn ipod kan updaten en dan weer kan jailbreaken met dat umbrella dingetje?

Of raden jullie me aan om nog te wachten op limera1n
Limera1n kan je vanuit gaan dat dat voorlopig nog niet komt. Ook al is Geohot nogal onduidelijk meestal, hij heeft aangegeven dat hij geen zin heeft om een jailbreak te maken.

Tiny Umbrella (correct me if I'm wrong) is GEEN jailbreaktool. Hiermee kan je je SHSH-keys opslaan op de pc en als je dan ooit wil herstellen naar een oudere firmware of wil downgraden, kan je Tiny Umbrella weer gebruiken. Nogmaals, dit weet ik niet 100% zeker, maar ik kom nergens tegen dat je ermee kan jailbreaken, alleen die sleutels opslaan.

Om maar even nog het doel van je vraag te beantwoorden: Er komt wel iets aan, maar schijnbaar was het probleem dat er software van Apple nodig was om het te draaien. En ik denk dat dat juist niet mag, aangezien daar copyright op zit. Ik dacht dat er ooit problemen zijn geweest met zo'n fout in een jailbreaktool aangezien Apple daarmee de jailbreakcommunity kon aanklagen.
De tool die eraan komt is iig niet van Geohot (verwacht ik).

Heb even een paar pagina's terug zitten zoeken, maar wat voor iPod heb je? Een 3g?

[ Voor 22% gewijzigd door Ruubster op 01-07-2010 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:08
pff, voorheen gingen de jailbreaks altijd zonder problemen, maar nu niet echt. Met redsn0w 3 keer mis gegaan op een 3G (2x hang tijdens uploaden ramdisk en 1 keer kernel panic tijdens de reboot.) Gelukkig uiteindelijk toch gelukt en ook nog eens zonder dataverlies (was met de ios4 upgrade via itunes wel anders:( )

[ Voor 46% gewijzigd door sverzijl op 02-07-2010 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Ruubster schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 21:57:
[...]

Limera1n kan je vanuit gaan dat dat voorlopig nog niet komt. Ook al is Geohot nogal onduidelijk meestal, hij heeft aangegeven dat hij geen zin heeft om een jailbreak te maken.

Tiny Umbrella (correct me if I'm wrong) is GEEN jailbreaktool. Hiermee kan je je SHSH-keys opslaan op de pc en als je dan ooit wil herstellen naar een oudere firmware of wil downgraden, kan je Tiny Umbrella weer gebruiken. Nogmaals, dit weet ik niet 100% zeker, maar ik kom nergens tegen dat je ermee kan jailbreaken, alleen die sleutels opslaan.

Om maar even nog het doel van je vraag te beantwoorden: Er komt wel iets aan, maar schijnbaar was het probleem dat er software van Apple nodig was om het te draaien. En ik denk dat dat juist niet mag, aangezien daar copyright op zit. Ik dacht dat er ooit problemen zijn geweest met zo'n fout in een jailbreaktool aangezien Apple daarmee de jailbreakcommunity kon aanklagen.
De tool die eraan komt is iig niet van Geohot (verwacht ik).

Heb even een paar pagina's terug zitten zoeken, maar wat voor iPod heb je? Een 3g?
Ik heb een ipod 3G met firmware versie 3.1.3, maar ik wel updaten naar versie 4.0, gewoon om te kijken hoe dat is. En als het bevalt wil ik het ook graag houden. Maar dan moet er natuurlijk wel een jailbreaktool zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
hardware.tom schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 11:55:
[...]

Ik heb een ipod 3G met firmware versie 3.1.3, maar ik wel updaten naar versie 4.0, gewoon om te kijken hoe dat is. En als het bevalt wil ik het ook graag houden. Maar dan moet er natuurlijk wel een jailbreaktool zijn
*(even juichen voor nederland, staat nu 2-1...)*

Hmm dan zal je toch even moeten wachten tot er een goeie tool uit is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ruubster schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 21:57:
Wat je beschrijft is Sn0wBreeze, HET programma wat de JB community de strop om de nek heeft gedaan. Nu is het wachten op Apple om deze te gebruiken en we hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Volgens mij is het sowieso al een beveiliging omzeilen, wat in veel landen ook illegaal is. Ik denk dat als Apple het echt had gewild ze er al juridisch tegen gingen vechten. Maar Apple kennende houden ze het liever underground en onbekend omdat anders de halve wereld de jailbreak gebruikt voor de gratis apps.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi kak!

iPhone 3GS, ooit met 3.1.3 gejailbroken en voor de grap Fake Carrier geinstalleerd.

Na update naar iOS4 (itunes) staat de fake carrier naam er nog steeds in 8)7. Maar nog geen JB beschikbaar voor iOS4 3GS, dus geen mogelijkheid om het er weer af te halen.

Of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-09 14:31

lasharor

7 december 2004

Verwijderd schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 12:57:
Mooi kak!

iPhone 3GS, ooit met 3.1.3 gejailbroken en voor de grap Fake Carrier geinstalleerd.

Na update naar iOS4 (itunes) staat de fake carrier naam er nog steeds in 8)7. Maar nog geen JB beschikbaar voor iOS4 3GS, dus geen mogelijkheid om het er weer af te halen.

Of wel?
Jawel, je moet even overnieuw herstellen in Itunes en daarna de iPhone als een nieuwe configureren. Als je een backup terugzet van een jailbroken firmware met dit soort dingen dan krijg je dat ze vaak blijven staan.

Edit: zo kan je bijv. wel numerieke signaalsterkte activeren evenals het accupercentage.

[ Voor 7% gewijzigd door lasharor op 03-07-2010 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

De nieuwste backgrounder sluit Safari aldoor af als ik de background-mode op native laat. Terwijl Safari gewoon een native app is. Ik kan hem natuurlijk wel op backgrounder backgroundmode zetten, maar dat is een beetje een workaround. Weet iemand waarom hij telkens afsluit?

3.1.2 3GS

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het bespreken van alle aspecten van het jailbreaken is toegestaan, maar er mag niet worden ingegaan op simunlocken of warez.

Bespreek de applicaties in [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock! Deel 2 & mods in [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods.