Het grote spoorwegentopic deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 15 Laatste
Acties:
  • 60.312 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Oh en omdat dit post nr. 1000 is, dan maar even gewoon voor de lol.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

jelmervos schreef op maandag 06 september 2010 @ 21:46:
Je komt eerst op nstrein.ns.nl. Daar moet je de voorwaarden accepteren en dan kun je direct internetten.
Een captive portal dus. :).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Redelijk standaard, ja. Overigens verbaast 't me wel dat je nog naar andere sites kon dan. De iPod software detecteert normaal gesproken dat er sprake is van een login-pagina (of knopclickpagina) en geeft je die meteen bij het verbinden. Als je dat cancelt disconnect 'ie normaal gesproken ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het werkt prima met een iPod touch, het is alleen wel tergend traag. Komt waarschijnlijk ook omdat het 3G bereik van T-Mobile op het traject Diemen - Weesp - Naarden Bussum beroerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:19

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Sir_Hendro schreef op maandag 06 september 2010 @ 21:52:
Vandaag was er in de middag een storing in de bovenleiding tussen Viersen en Krefeld in Duitsland.
Oh leuk is dat. En de hele maand lang is Moenchengladbach - Neuss gestremd vanwege werkzaamheden. Dan is er opeens helemaal geen verkeer met het Ruhrgebiet meer mogelijk :/

Ik haalde gisteren een overstap van -10 minuten in Gießen. Blijft die trein ook nog eens 30 minuten staan omdat er problemen waren om de lok vanuit de stuurstand aan te sturen. Voordat ze dat allemaal uitgevonden handen en ze de lok omgelopen hadden vertrokken we dus met +40. In Siegen was daar nog eens 5 minuten bijgekomen.

En vanuit Düsseldorf dus de omgeleide ERB naar Viersen. Wel lekker 10 minuten eerder daar. En non-stop door Krefeld heen >:)

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock2k
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-08 20:26
Stel je voor dat je dan opeens via Enschede terug moet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01:23
Maasluip schreef op maandag 06 september 2010 @ 23:27:
[...]
En vanuit Düsseldorf dus de omgeleide ERB naar Viersen. Wel lekker 10 minuten eerder daar. En non-stop door Krefeld heen >:)
Tja het is dat ik via Krefeld Hbf naar mijn werk in Meerbusch moet. Ik vind het echt een lelijk station. Ook zo lekker kut dat er maar 1 trein in het uur tussen Essen en Krefeld rijdt. Mis je hem, veel plezier met wachten! In de 2 weken dat ik nu in Meerbusch werk heb ik al 2x vertraging gehad op de heenweg en nu 1x op de terugweg. Gaat lekker, begint bijna op de NS te lijken.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 06 september 2010 @ 22:21:
[...]

Waarschijnlijker is dat 't gewoon even kapot was.
Nee, dat sluit ik uit. In Rotterdam, Zwolle, Apeldoorn, Amersfoort, nergens.

Heb net even op andere websites gezocht maar ik blijk niet de enige te zijn.

http://www.iphoneclub.nl/...atis-wifi-ns-treinen.html
Deze post meldt dat je geen uberhaupt geen Safari kan gebruiken

Des te opmerkelijker is dan de volgende post :?
PolarBear schreef op maandag 06 september 2010 @ 22:46:
Het werkt prima met een iPod touch, het is alleen wel tergend traag. Komt waarschijnlijk ook omdat het 3G bereik van T-Mobile op het traject Diemen - Weesp - Naarden Bussum beroerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Cheesy schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 01:34:
[...]

Nee, dat sluit ik uit. In Rotterdam, Zwolle, Apeldoorn, Amersfoort, nergens.
Ik dacht eigenlijk meer aan het systeem dat je die login pagina laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Cheesy schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 01:34:
[...]

http://www.iphoneclub.nl/...atis-wifi-ns-treinen.html
Deze post meldt dat je geen uberhaupt geen Safari kan gebruiken

[...]
Nou ja ik kan alleen maar zeggen dat het bij mij op mijn iPod Touch wel gewerkt heeft (iOS 4), connecten met het netwerk, Safari openen, op de NS pagina voorwaarden accepteren en daarna traag surfen. Je kan proberen je cache te clearen/DHCP lease te renewen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:30

Luke!

#Treinbaas
Alsof er nog niet genoeg van het spul is arriveert vandaag de 85e SLT in Nederland: stel 2443.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
NS-internet heeft bij mij prima gewerkt op mijn Zune HD, lijkt me dat het op een iDevice dan ook moet kunnen werken.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Laatst online: 24-10 10:56
Luccus schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 07:59:
Alsof er nog niet genoeg van het spul is arriveert vandaag de 85e SLT in Nederland: stel 2443.
Vannochtend stond er een SLT defect bij station Rhenen. Ze moesten er met een 2e SLT heen om hem weg te halen. Je kan niet met glfl naar Rhenen toe, dus dat moest met een STS en daarna ROZ. Het zal wel even wat tijd gekost hebben om er te komen (7km met 40km/h en elke overweg stoppen)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koploper
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-10 22:34
Dat zal inderdaad wel even geduurd hebben. Afgelopen februari stonden er ook 2 V'tjes kapot bij Rhenen. Daar is toen Plan T 531 op afgestuurd en dat heeft toen ook een poos geduurd. Daarna ging de 531 in opzending (voorop natuurlijk) mee als trein naar Utrecht. Dat was toen best wel grappig om te zien, aangezien ze de 531 te Vndc/Vndw gewoon buiten het perron parkeerden (want anders past het natuurlijk niet). :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Laatst online: 11:14

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Internet in de trein heeft bij mij één keer gewerkt, toen er daadwerkelijk een WiFi-icoontje op de deuren stond. Ik heb wel een aantal keren geprobeerd toen mij opviel dat er een T-mobile netwerk te vinden was, maar ik kwam ook steeds op www.nstrein.ns.nl uit die niet bestaat ('Server not found'). Alleen ns.nl werkte.

Volgens mij werkt het dus alleen als er daadwerkelijk een WiFi sticker in de trein is geplakt :)

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik stap sowieso altijd in een nieuw treinstel (airco enzo...) en op 60 procent zit tegenwoordig al een sticker voor internet. Gaat best rap dat ombouwen.
PolarBear schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 06:25:
Je kan proberen je cache te clearen/DHCP lease te renewen.
Zal dat nog 'ns proberen. Ik heb namelijk nog nooit voorwaarden gezien. Heb inderdaad iOS4 erop, en anders heb ik pech.
Misschien een keer een laptop meenemen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Waarom heeft NS Reizigers voor de 8800 besloten om buiten de spits een driewagenstel ICM in te zetten? Het is in de spits altijd al te druk, zelfs in de 19500 mag de helft van de passagiers staan, en ook erbuiten is het reizen vanuit Alphen ook niet bepaald comfortabel.

Waar kan ik trouwens zien of een treinserie nog rijdt? De 18800 rijdt volgens mij al sinds vorig jaar december niet meer...

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
CodeCaster schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 13:56:
Waarom heeft NS Reizigers voor de 8800 besloten om buiten de spits een driewagenstel ICM in te zetten? Het is in de spits altijd al te druk, zelfs in de 19500 mag de helft van de passagiers staan, en ook erbuiten is het reizen vanuit Alphen ook niet bepaald comfortabel.
Om via de truckendoos IRM vrij te krijgen voor de ETMET-proef tussen Eindhoven en Utrecht Centraal. Of dat ICM daar echter solo hoort op te duiken weet ik zo net nog niet... Maar wat dat betreft: de materieelwisselingen her en der afgelopen weekend zijn bepaald niet vlekkeloos verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Faillissement Spoorflex dreigt na treinongeluk Stavoren

AMSTERDAM – Uitzendbedrijf Spoorflex heeft uitstel van betaling aangevraagd. Het bedrijf dat veiligheidspersoneel leverde voor de trein die in juli in het Friese Stavoren voor een enorme ravage zorgde, heeft een fikse imagoschade opgelopen.
Meer: Nu.nl

Als spoorflex daadwerkelijk falliet gaat, gaan we dat zeker merken. Het kan dan best zijn dat op klussen die op korte termijn gepland stonden worden verzet naar een andere periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-02-2023

Il Ljama

Spits ya in the face!

Dat krijgt nog een leuk staartje voor ProRail. Het premature schorsen van deze club (door rechter teruggedraaid) is killing geweest qua imago. Werk gaat gewoon door hoor, er zijn genoeg alternatieven.

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:29

LauPro

Prof Mierenneuke®

Il Ljama schreef op woensdag 08 september 2010 @ 10:00:
Dat krijgt nog een leuk staartje voor ProRail. Het premature schorsen van deze club (door rechter teruggedraaid) is killing geweest qua imago. Werk gaat gewoon door hoor, er zijn genoeg alternatieven.
Ingehuurd treinpersoneel dat alleen rijdt op lichtjes vind ik anders ook een behoorlijke domper :F . Dat valt met grote letters 'safety first' op de website niet uit te leggen :') . Vergeet het openrijden van die wissel bij Zwolle destijds niet. De spoorwegen zijn geen speelplaats, je kan misschien 1 vergissing maken, de tweede keer vlieg je er uit.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Luccus schreef op woensdag 08 september 2010 @ 08:13:
[...]
Om via de truckendoos IRM vrij te krijgen voor de ETMET-proef tussen Eindhoven en Utrecht Centraal. Of dat ICM daar echter solo hoort op te duiken weet ik zo net nog niet... Maar wat dat betreft: de materieelwisselingen her en der afgelopen weekend zijn bepaald niet vlekkeloos verlopen.
Wat ook apart was, was dat afgelopen maandag de 8800 vanuit Ut (Ut - Ledn) vanaf perron 18b vertrok, terwijl de 2000 (Ut-Gvc) vanaf 18a vertrok?
Kan zijn dat die VIRM van de oostkant van Utrecht aan kwam rijden, en niet naar 18 kon vanwege de stoptrein naar Breda.

Maar apart is het wel, maar vanwege ETMET is het wel te verklaren :).
Cheesy schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 13:34:
Ik stap sowieso altijd in een nieuw treinstel (airco enzo...) en op 60 procent zit tegenwoordig al een sticker voor internet. Gaat best rap dat ombouwen.
60 procent lijkt me erg veel op dit moment. Ik denk eerder dat 60% van de gehele gekoppelde treinstellen wel WiFi zal hebben in een stel.

Ik weet dat in de werkplaats van Haarlem twee treinstellen tegelijkertijd voorzien kunnen worden met het OBIS systeem. De inbouw ervan duurt ongeveer een week (ja, ik snap ook niet hoe en waarom gezien de stellen al voorzien zijn van de bekabeling, maar het is nu eenmaal zo)...

Verder kon ik met mijn Nokia N95 niet internetten, en met mijn PSP weer wel? Wel apart?
Kan een DNS-cache probleem zijn geweest? De NS en T-Mobile site werkte er wel op :?

[ Voor 35% gewijzigd door AW_Bos op 08-09-2010 11:01 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Ik ben nog op de foto tijdens gezet tijdens mijn rit op 20 augustus ri Breda:
Afbeeldingslocatie: http://www.open.ou.nl/hon/TraxxPrio0820b.jpg
Ook nog een foto'tje vanaf de lok zelf (brakke phonepic):
Afbeeldingslocatie: http://home.xmsnet.nl/ijnte/Tweakers/brug_hollands_diep.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama

Il Ljama

Spits ya in the face!

LauPro schreef op woensdag 08 september 2010 @ 10:15:
[...]
Ingehuurd treinpersoneel dat alleen rijdt op lichtjes vind ik anders ook een behoorlijke domper :F . Dat valt met grote letters 'safety first' op de website niet uit te leggen :') . Vergeet het openrijden van die wissel bij Zwolle destijds niet. De spoorwegen zijn geen speelplaats, je kan misschien 1 vergissing maken, de tweede keer vlieg je er uit.
Werk zelf bij een spooraannemer dus ik ben ermee bekend ;) . Gaat mij erom dat er hangende een onderzoek al geconcludeerd is door ProRail en dat gebeurt steeds vaker. Gezien de machtspositie van dit staatsbedrijf vind ik dat verontrustend. De consequenties van de sanctie gaan ongelovelijk ver. Daarbij komt dat tijdens de schorsing het personeel wel gewoon door anderen mocht worden ingeleend.. Alsof ze dan ineens wel veilig gaan werken...

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Il Ljama schreef op woensdag 08 september 2010 @ 11:21:
[...]

Werk zelf bij een spooraannemer dus ik ben ermee bekend ;) .
offtopic:
Mag ik vragen bij welke firma je werkzaam bent :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama

Il Ljama

Spits ya in the face!

IJnte schreef op woensdag 08 september 2010 @ 11:27:
[...]

offtopic:
Mag ik vragen bij welke firma je werkzaam bent :?
Gezien mijn functie en het kleine wereldj niet handig maar het is er 1 van de top 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Il Ljama schreef op woensdag 08 september 2010 @ 11:21:
Werk zelf bij een spooraannemer dus ik ben ermee bekend ;) . Gaat mij erom dat er hangende een onderzoek al geconcludeerd is door ProRail en dat gebeurt steeds vaker. Gezien de machtspositie van dit staatsbedrijf vind ik dat verontrustend. De consequenties van de sanctie gaan ongelovelijk ver. Daarbij komt dat tijdens de schorsing het personeel wel gewoon door anderen mocht worden ingeleend.. Alsof ze dan ineens wel veilig gaan werken...
Ik zou graag uit de mond van de begeleider willen horen wat hem precies bewoog op dat moment, wat de omstandigheden zijn etc.

Ik heb toch het gevoel dat er bij die toko gewoon teveel vrijheid is onder die begeleiders. En dat leidt gewoon tot onveilige situaties. ProRail wordt daarentegen steeds keihard afgerekend op hun prestaties en kan dus geen fouten permitteren. Er zit vanuit de overheid een enorme druk op ProRail, vergeet dat niet. En natuurlijk kosten drukken als dat ergens kan, maar niet met dergelijke fouten tot gevolg, want uiteindelijk is het ProRail die er het meeste werk aan heeft om alles weer recht te breien.

Wat misschien een optie zou zijn in de spoorwereld is een dossier per persoon. Als iemand bij bedrijf A veel fouten heeft begaan dat er op een centrale plaats deze worden geregistreerd - evenals goede dienstjaren. Tevens kan je hiermee mensen, projecten en bedrijven een waardering geven. Een soort van BKR voor de spoorwereld. Een slechte machinist of manager die dit in de hand heeft gewerkt zal dan dus ook een slechte score krijgen en komt mogelijk niet meer aan de slag in de spoorwereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama

Il Ljama

Spits ya in the face!

Het kan vanalles zijn en dat was ook mijn punt. De begeleider kan fout zijn, de organisatie (qua procesgang) maar aan de andere kant laten we ook buitenlandstalige machines (+ bemanning) toe op ons spoornet waar je wat qua communicatie betreft ook vraagtekens bij kan plaatsten gezien de complexiteit van de infra en het aantal verschillende partijen wat met alkaar te maken heeft..
Heel goed dat duidelijkheid komt over de oorzaak maar graag maatregelen als dat bepaald is en niet vooraf of hangende een onderzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Wordt het ICM materieel dan weer vervangen door VIRM bij de 8800 na ETMET?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04:29

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik heb een vraag aangezien jullie bijzonder veel weten over treinen:
Op 16 September moet ik naar Stuttgart, deze route geboekt via nshispeed: Zuidhorn-Groningen-Zwolle-Arnhem-Frankfurt-Stuttgart.
Ik vertrek 's ochtends, zou dit lukken zonder vertraging (al te veel)?
Aangezien hier veel problemen zijn met Duitsland volgens jullie

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Met alleen de route die je gaat reizen zonder de tijden - vooral overstaptijden - kunnen we daar niet veel over zeggen ben ik bang.

Zelf kies ik ervoor om zoveel mogelijk bij dit soort langere reis minstens één trein te vroeg te nemen voor de kritieke aansluiting. Dat gezegd, de DB is erg goed in het oplossen van gevolgen van vertragingen op hun treinen, dingen als gratis ICE upgrades als je geen ICE kaartje hebt maar vertraagd bent enzo :)

Daarom zou ik gewoon uurtje eerder vanuit Groningen vertrekken richting Arnhem, als je daar je ICE haalt komt het wel goed :z

Oslik blyat! Oslik!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Il Ljama schreef op woensdag 08 september 2010 @ 11:56:
Heel goed dat duidelijkheid komt over de oorzaak maar graag maatregelen als dat bepaald is en niet vooraf of hangende een onderzoek.
Als blijkt dat personeel van SSF váker de plank misslaat dan lijkt het me zeer verstandig om daar al dan niet tijdelijk de stekker uit te trekken als "de maat vol is". Vlak na het SPENO-ongeval gebeurde weer een incident waarbij op eigen houtje van de planning werd afgeweken door in een ander spoor een ZKL te plaatsen. Mind you: ik weet niet wat de afwegingen zijn die ProRail, danwel IVW hebben gemaakt.
Boudewijn schreef op woensdag 08 september 2010 @ 17:09:
Wordt het ICM materieel dan weer vervangen door VIRM bij de 8800 na ETMET?
Dat is/was wel de bedoeling.

[ Voor 5% gewijzigd door Luke! op 09-09-2010 08:52 ]

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

De Stentor reporting:
Sloopbedrijf Beelen voert de komende drie maanden over water zo'n 80 treinstellen af. De totale opdracht omvat 300 'bakken'.

Kort samengevat: Dag Mat'64 ;w.

Nu ben ik benieuwd wanneer de 520 eens van de Cartesiusweg wordt getrokken. Die staat er ook al een hele zomer....

[ Voor 19% gewijzigd door AW_Bos op 09-09-2010 10:50 ]

• Il Ljama

Il Ljama

Spits ya in the face!

Luccus schreef op donderdag 09 september 2010 @ 08:05:
[...]
Als blijkt dat personeel van SSF váker de plank misslaat dan lijkt het me zeer verstandig om daar al dan niet tijdelijk de stekker uit te trekken als "de maat vol is".
'Als blijkt' impliceert dat onderzoek is afgerond. Daarnaast mocht, zoals ik eerder aangaf, er gewoon nog door Spoorflex bij de andere aannemers gedetacheerd worden gedurende de schorsingsperiode. Alsof een partij die zelf als zodanig niet veilig werkt, dit wel via individueel gedetacheerde medewerkers doet.
zie ook:
http://www.cobouw.nl/nieu...nadert-faillissement.html

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Il Ljama schreef op donderdag 09 september 2010 @ 12:10:
[...]

'Als blijkt' impliceert dat onderzoek is afgerond.
Die conclusie kan ook worden getrokken op basis van eerdere onderzoeken en aanwijzingen bij dit onderzoek.
Daarnaast mocht, zoals ik eerder aangaf, er gewoon nog door Spoorflex bij de andere aannemers gedetacheerd worden gedurende de schorsingsperiode. Alsof een partij die zelf als zodanig niet veilig werkt, dit wel via individueel gedetacheerde medewerkers doet.
De schorsing gold voor Spoorflex Safety First, niet voor Safety Solutions en Bovenleiding Services, misschien dat een en ander daarmee verband houdt?

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04:29

F.West98

Alweer 16 jaar hier

dion_b schreef op woensdag 08 september 2010 @ 22:11:
Met alleen de route die je gaat reizen zonder de tijden - vooral overstaptijden - kunnen we daar niet veel over zeggen ben ik bang.

Zelf kies ik ervoor om zoveel mogelijk bij dit soort langere reis minstens één trein te vroeg te nemen voor de kritieke aansluiting. Dat gezegd, de DB is erg goed in het oplossen van gevolgen van vertragingen op hun treinen, dingen als gratis ICE upgrades als je geen ICE kaartje hebt maar vertraagd bent enzo :)

Daarom zou ik gewoon uurtje eerder vanuit Groningen vertrekken richting Arnhem, als je daar je ICE haalt komt het wel goed :z
dat deden we al ;)
we komen daar rond 16.00 uur aan, weet de precieze tijden niet

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Zand op de rails strooien is een probaat middel om problemen op het spoor als gevolg van herfstbladeren te voorkomen.

Maar de maatregel zou nog meer effect sorteren als beter wordt nagedacht over bijvoorbeeld de hoeveelheid zand, de grootte van de zandkorrels en de manier van strooien.

Dat stelt onderzoeker Oscar Arias-Cuevas van de TU Delft in zijn proefschrift over het effect van maatregelen, die de NS en ProRail al nemen tegen gladde sporen.

Die zouden volgens hem effectiever kunnen worden gemaakt aan de hand van wetenschappelijk onderzoek.

Gevallen bladeren kunnen problemen veroorzaken op het spoor. De rails worden glad, waardoor treinen moeilijker remmen en er schade kan ontstaan aan de wielen.

Arias-Cuevas stelt vast dat de problemen nog niet tot het verleden behoren, ondanks voorzorgsmaatregelen van vervoerders en spoorbeheerders.

De promovendus keek onder meer naar het strooien van zand. Dat gebeurt in Nederland door middel van een systeem dat op de locomotief is gemonteerd.

Door dat systeem ook aan te brengen op alle wagons, zoals in Groot-Brittannië gebeurt, kan het effect mogelijk worden vergroot.

Verder loont het volgens Arias-Cuevas de moeite om nader onderzoek te doen naar de optimale grootte van de zandkorrel en de hoeveelheid zand die het beste kan worden gestrooid.

Ook door speciale gripmiddelen toe te voegen aan het zand, kan een beter en langduriger effect worden bereikt.

Nieuwe technologie biedt volgens Arias-Cuevas eveneens aanknopingspunten voor nader onderzoek, bijvoorbeeld magneetremmen en systemen die voorkomen dat treinwielen gaan slippen.

De promovendus heeft overigens niet in detail gekeken naar de kosten van de verbeteringen die hij aandraagt.
nu.nl

Virussen? Scan ze hier!

• Il Ljama

Il Ljama

Spits ya in the face!

Luccus schreef op donderdag 09 september 2010 @ 17:34:
[...]
Die conclusie kan ook worden getrokken op basis van eerdere onderzoeken en aanwijzingen bij dit onderzoek.
Eerdere onderzoeken zijn geen basis voor een schorsing aangezien elk onderzoek uniek is. Aanwijzingen zijn indicatief en geen feiten. Niet voor niks dat de schorsing snel ongedaan was
De schorsing gold voor Spoorflex Safety First, niet voor Safety Solutions en Bovenleiding Services, misschien dat een en ander daarmee verband houdt?
Nope, er zijn werknemers van SSF gewoon in die periode gedetacheerd geweest. Anders waren er een heel aantal spooraannemers in de problemen geweest met reeds gepland personeel. Wel is er massaal afgezien van verder inhuren aangezien er grote onduidelijkheid heerste na de schorsing van ProRail of de schorsing gold voor de werkplekbeveiligingsorganisatie SSF of ook van hun werknemers (onder regime van een derde). Het eerste bleek het geval.

• Il Ljama

Il Ljama

Spits ya in the face!

Laatste zin wordt denk ik redelijk bepalend ;)

• wildhagen
  • Niet online
Il Ljama schreef op donderdag 09 september 2010 @ 19:11:
[...]

Laatste zin wordt denk ik redelijk bepalend ;)
Dat idee heb ik zo ook ja ;)

Tuurlijk kan het in theorie altijd beter, maar je moet ook een kosten/baten-analyse maken, en meestal gaat het daar dus fout met dit soort mooie plannetjes.

Daarnaast loopt het bestrijden van het vierkante wielen- en gladde rails-probleem tegenwoordig toch redelijk soepeltjes allemaal?

Virussen? Scan ze hier!

• IJnte
Het gaat overigens al hard met uitgraven van de dive-under bij Arnhem: SIA 6 September

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

@ dat zand verhaal: alleen jammer dat in Nederland geen enkel treinstel zand aan boord heeft. In Duitsland dan weer wel.
En als je in Nederland zand of wat voor substantie dan ook in grote hoeveelheden op de rails gaat strooien dan beperk je ook de detectie en de ATB doorgave.

Prorail moet gewoon pronto van die ATB af en ERTMS neerleggen.

• IJnte
Een treinstel heeft naar mijn weten inderdaad geen zand (corrigeer me als ik het fout heb), maar locomotieven hebben volgens mij gewoon de beschikking over een zandstrooi installatie (1600-1700-1800, TRAXX, G2000, etc). Ze gebruiken het ook nog regelmatig als ze moeten hebben met wegkomen (zware trein b.v.). Zand strooien in wissel wordt volgens mij wel afgeraden/verboden maar verder kan je het overal gebruiken. De ATB doorgave zal er geen hinder door hebben, aangezien het een elektromagnetisch veld is. De treindetectie zal er ook niet heel erg wakker van liggen, aangezien het na 2 of 3 assen wel van het spoor af is, en dan blijven er nog genoeg assen over om voor een goede detectie te zorgen.

@ERTMS: Jammer alleen dat men op het proefbaanvak tussen Amsterdam Bijlmer en Utrecht niet aan de praat krijgt. De ETCS installatie aldaar geeft geen krimp als je er met een ERTMS lok overheen rijdt.

[ Voor 12% gewijzigd door IJnte op 09-09-2010 21:49 ]

• Alex)
Bombardier heeft daarvoor volgens mij ook al een flinke boete mogen ontvangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
IJnte schreef op donderdag 09 september 2010 @ 21:30:
Een treinstel heeft naar mijn weten inderdaad geen zand (corrigeer me als ik het fout heb), maar locomotieven hebben volgens mij gewoon de beschikking over een zandstrooi installatie (1600-1700-1800, TRAXX, G2000, etc).
De 1600, 1700, 1800 hebben het iig zeker ja, de rest weet ik niet...
De grote trekkracht van de 1600 wordt door middel van de vier assen op het spoor overgebracht, waardoor de loc wel eens de neiging heeft om bij ongunstige weersomstandigheden te slippen. Ter voorkoming hiervan is een zandstrooi-inrichting aanwezig. Wanneer de elektronica detecteert dat de wielen van een draaistel meer omwentelingen maken dan die van het andere, wordt er automatisch gestrooid. De machinist kan door middel van een drukknop het strooien onderbreken, hetgeen bij het passeren van wissels noodzakelijk is. Ook kan hij zelf strooien wanneer hij dit nodig acht.
Van http://www.spoortechniek....he-locomotieven&Itemid=25

En ervaring van een machinist van een 1700:
Nadat ik de trek-duw (loc 1700 + 11 ICR) van mijn collega had overgenomen en koers had gezet richting zuiden, werd me de reden van de vertraging al snel duidelijk. De loc kreeg maar geen grip op de rails. Op halve kracht wilde het enigszins lukken, maar op sommige punten bleek zelfs dat al teveel van het goede. Na het nodige zand strooien had ik ruim voorbij de boog bij Geldrop de gewenste snelheid van 140km/h pas bereikt.
Van http://www.opeenshadikhet...ives/archive_2004-m10.php

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Het SSF-verhaal zal ik maar even laten rusten; ik ken alle feiten ook niet, dus ik denk niet dat het zin heeft daar nog veel uitspraken over te doen. En als het vandaag omkiept, dan kiept het om.
IJnte schreef op donderdag 09 september 2010 @ 21:30:
Zand strooien in wissel wordt volgens mij wel afgeraden/verboden maar verder kan je het overal gebruiken. De ATB doorgave zal er geen hinder door hebben, aangezien het een elektromagnetisch veld is.
Dat herinnert mij aan Duitse regelgeving. Wanneer een losse loc ergens als zandstrooiend tot stilstand was gekomen, moest dit aan de treindienstleider kenbaar worden gemaakt. Door het zand kon de detectie wegvallen, zoals een aantal keer was gebeurd. Heb niet meer in mijn hoofd of dat voor heel Duitsland gold, of dat een regionaal uitgevaardigde maatregelen was.

Voor de V250-fanatici: morgen gaat er weer zo'n ding naar België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Hoe zit het nu met het breedte-profiel in België. De V250 viel daar toch buiten met de instaptredes? Of is dit inmiddels verholpen?

Voor de liefhebbers van ICE materieel:
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/6zbpj9.jpg
Foto: Lukass...

Een ICE 1 of 2 motorbak op eigen kracht :D. Dat moet wel een heel raar gezicht zijn als zoiets voorbij komt rijden :P.
En hoe kan je nou het verschil zien tussen een ICE 1 en 2 motorbak?

[ Voor 11% gewijzigd door AW_Bos op 10-09-2010 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Da's makkelijk te herkennen. ICE1 kan niet gekoppeld rijden, en heeft dus geen koppeling, ICE2 kan dat wel en heeft die koppeling dus wel (achter een beschermplaat).

Die op dat plaatje is dus een ICE1.

ICE2:

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0f/Db-402009-01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/09/402039-2.jpg

Let op het verschil tussen de plaatsing van de koplampen en het tyfoon-rooster, die bij de ICE1 lager ligt dan bij de ICE2, daar kan je het het makkelijkste aan herkennen.

Verder zijn de motorbakken van ICE1 en ICE2 vrijwel identiek.

Verder kan je het aan de serienummers van de motorwagens zien: Baureihe 401 is ICE1, Baureihe 402 is ICE2.

[ Voor 17% gewijzigd door wildhagen op 10-09-2010 11:15 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koploper
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-10 22:34
Dit is een ICE 1 motorbak. De verschillen zijn heel klein, maar je kan het wel zien aan de lampen. Die zitten bij de ICE 2 wat hoger aangezien er boegdeuren zitten voor de automatische koppeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Ik vond die vroeger altijd erg mooi maar tegenwoordig met de ICE 3 vind ik hem niet zo mooi meer.

ICE 3 is geil
Afbeeldingslocatie: http://www.nationalcorridors.org/df2/df11122007c.jpg

Ik zag hier in Essen een ICE 3 die wel 4x zo lang was als deze op de foto hierboven. Dat was wel tof :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Sir_Hendro schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 11:15:
Ik vond die vroeger altijd erg mooi maar tegenwoordig met de ICE 3 vind ik hem niet zo mooi meer.
Tsja, bouwstijl van die tijd he. ICE1 dateert al uit 1991, ICE2 uit 1995. ICE3 is veel jonger, uit 2000, en oogt dus ook moderner.

ICE3 vind ik ook mooier, maar dit blijf ik toch de mooiste HST van allemaal vinden:

Afbeeldingslocatie: http://blogs.crikey.com.au/planetalking/files/2010/08/Shinkansen_S500_kyoutei.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mylargescale.com/1stclass/stanman/JR500Shinkansen.JPG

Shinkansen Series 500

Van binnen lijkt het wel een spaceship :P

Afbeeldingslocatie: http://www.hood-online.co.uk/shinkansen/500seriescab.JPG

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Lijkt wel de cockpit van een SR-71 blackbird :P

Het kleurenschema van de ICE vind ik wel mooier bij de ICE en eigenlijk ziet de Shinkasen er alleen maar vetter uit door zijn toffe lange neus. :D

De cockpit van de ICE 3 is ook niet slecht:
Afbeeldingslocatie: http://www.hochgeschwindigkeitszuege.com/deutschland/fotos-deutschland/ice-3-cockpit-01-gr.jpg

Afbeeldingslocatie: http://mayhem-chaos.net/photoblog/images/ice3_cockpit.jpg

Het is wel leuk dat je tijdens het rijden vanuit de 'lounge' kunt meekijken in de cockpit. Het is dan wel jammer dat ze soms het raam blinderen. Ik vraag me af hoe dat systeem eigenlijk werkt.

[ Voor 52% gewijzigd door Sir_Hendro op 10-09-2010 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:34

Mystikal

It never hurts to help!

Ze zetten er spanning op en dan verplaatsen de moleculen of iets dergelijks... Als 5 jarig jongetje was ik in het huis van de toekomst (1984 ofzo) en daar hadden ze het ook al!

Ik ben veel te slecht in natuurkunde om dat uit te kunnen leggen..

[ Voor 16% gewijzigd door Mystikal op 10-09-2010 11:37 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Jep, heb bij bedrijven ook zoiets gezien in ruimtes waar presentaties met beamers worden gegeven. Normaliter is het glas gewoon doorzichtig (wel met een tintje), en dan zet je een knop om en word het bijna volledig ondoorzichtig, en de ruimte dus ook verduisterd.

Hoe het precies werkt weet ik ook niet, maar het werkt wel. Best grappig om te zien.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Bij SLT gaat er gewoon een rolgordijn naar beneden. :P

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 11:42:
Jep, heb bij bedrijven ook zoiets gezien in ruimtes waar presentaties met beamers worden gegeven. Normaliter is het glas gewoon doorzichtig (wel met een tintje), en dan zet je een knop om en word het bijna volledig ondoorzichtig, en de ruimte dus ook verduisterd.

Hoe het precies werkt weet ik ook niet, maar het werkt wel. Best grappig om te zien.
Dat glas wordt Smart glass genoemd, hier de wiki: Wikipedia: Smart glass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 13:01:
[...]

Dat glas wordt Smart glass genoemd, hier de wiki: Wikipedia: Smart glass
Thanks for the info!! Ik was het al aan het zoeken op google maar ik wist de juiste term hiervoor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
SP stelt Kamervragen na bijna-botsing Betuwelijn
10 september 2010

Op 25 augustus hebben twee treinen op de Betuwelijn op hetzelfde spoor gereden. Door ingrijpen van de beveiligingssysteem kwamen de treinen bijtijds tot stilstand.

De goederentreinen waren tijdens werkzaamheden tussen Geldermalsen en Zevenaar door een fout van een treindienstleider van de centrale post op Kijfhoek (bij Zwijndrecht) op hetzelfde spoor gezet. Op 500 meter van elkaar greep het systeem in.

Beheerder Keyrail van de Betuwelijn heeft het voorval niet gemeld bij de Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW). De inspectie noemt het incident net als Keyrail een logistiek probleem, ,,omdat het beveiligingssysteem ERTMS bijtijds heeft ingegrepen,’’ aldus een woordvoerder. ,,De fout werd niet gemaakt door één van de machinisten.’'
Wel wacht IVW op een volledig rapport van Keyrail alvorens een definitief oordeel te vellen.

Rood sein
SP-kamerlid Farshad Bashir gaat desondanks vragen stellen aan demissionair minister Eurlings van Verkeer en Waterstaat. ,,Waarom moet dit niet worden gemeld aan de inspectie en het door een rood sein rijden op het ATB-systeem wel? Menselijk falen kan nog altijd twee treinen tegenover elkaar brengen. Dat moet toch uit te sluiten zijn.’’
Bron: RTV Rijnmond
Lees: Betuwelijn = Betuweroute (sommige mensen begrijpen het nog steeds niet :F

Wel spannend natuurlijk, maar gelukkig is er een beveiligingssysteem die menselijke fouten ondervangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:07

Onbekend

...

IJnte schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 22:34:
Menselijk falen kan nog altijd twee treinen tegenover elkaar brengen. Dat moet toch uit te sluiten zijn.’’
Lol :)

Ja, dat kan. Maar dan gaat de capaciteit van het spoor wel omlaag. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
RTB speelt inmiddels met haar eerste e-loc voor Nederland: klikkie-wikkie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Luccus schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 22:58:
RTB speelt inmiddels met haar eerste e-loc voor Nederland: klikkie-wikkie.
Bij Shunter geweest :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Hey, Railpool. Mooi blauw kleurtje is dat. O+

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Iemand enig idee hoe het zit met het tijdschrift van Op De Rails? Ik heb hem niet ontvangen, en een kennis van mij die verwijst me naar een inmiddels verwijderd topic op Somda.

Is het blad gestopt, vertraagd, pstbodes aan het staken, leverdatum verhuisd of?.......

MRen of wie dan ook, enig idee?

Update
Geen vertraging lees ik op de site van NVBS.
Weten we dat ook weer.

[ Voor 12% gewijzigd door AW_Bos op 11-09-2010 23:33 ]

Verwijderd

Vertraging verzending Op de Rails
Door technische problemen is er een vertraging opgetreden van ongeveer een week bij de verzending van het septembernummer van Op de Rails. Bij dit nummer zal tevens zijn gevoegd de NVBS kalender 2011.
Bron: http://www.nvbs.com/
:?

Edit: goh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Als in: langsgelopen. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Oeh, daar ga ik volgende maand naartoe :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Ik herkende het mechanisme om de lok van de loods naar het aansluitspoortje te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:59
IJnte schreef op zondag 12 september 2010 @ 20:45:
[...]

Ik herkende het mechanisme om de lok van de loods naar het aansluitspoortje te krijgen :)
Hoe heet zo'n ding eigenlijk? En is dat de enige in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Geweldig. De 574 heeft zojuist net na Zwolle een kwartier stilgestaan door een defecte goederentrein, waardoor ik waarschijnlijk mijn aansluiting in Utrecht mis, en ik moest vanwege onderhoud al met de bus vanaf Bodegraven ;(

Kwart over acht vertrokken, kwart over elf thuis :Z Wel fijn: internet in de trein :)

[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 12-09-2010 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

CodeCaster schreef op zondag 12 september 2010 @ 21:01:
Geweldig. De 574 heeft zojuist net na Zwolle een kwartier stilgestaan door een defecte goederentrein, waardoor ik waarschijnlijk mijn aansluiting in Utrecht mis, en ik moest vanwege onderhoud al met de bus vanaf Bodegraven ;(

Kwart over acht vertrokken, kwart over elf thuis :Z Wel fijn: internet in de trein :)
Zitten we in dezelfde trein :w Met wifi!
Goederentrein is bij het harde aan de kan gezet.

Nu trein voor ons waar assistentie van de politie voor nodig is. Nog meer vertraging.

[ Voor 6% gewijzigd door jelmervos op 12-09-2010 21:33 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

jelmervos schreef op zondag 12 september 2010 @ 21:26:
[...]

Zitten we in dezelfde trein :w Met wifi!
Goederentrein is bij het harde aan de kan gezet.

Nu trein voor ons waar assistentie van de politie voor nodig is. Nog meer vertraging.
Hai :w :P

Ik neem exact deze trein iedere twee weken op zondagavond, en heb het de afgelopen maanden niet zo druk gezien. Moest zowaar op het balkon gaan zitten, de hele eerste klas stroomde ook vol met tweedeklassers die niet wilden staan. Dat staat me dan weer tegen, ik doe dat alleen als de conducteur heeft gezegd dat het mocht :P

We komen nu met een minuut of twintig vertraging aan op Ut, heb ik mooi tijd om genietend van een Whoppertje een formulier Geld Terug Bij Vertraging in te vullen :P

[ Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 12-09-2010 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:21
AW_Bos schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 10:44:
Hoe zit het nu met het breedte-profiel in België. De V250 viel daar toch buiten met de instaptredes? Of is dit inmiddels verholpen?

Voor de liefhebbers van ICE materieel:
[afbeelding]
Foto: Lukass...

Een ICE 1 of 2 motorbak op eigen kracht :D. Dat moet wel een heel raar gezicht zijn als zoiets voorbij komt rijden :P.
Whehe, had een foto uit MSTS kunnen zijn. Goeie tijden waren dat, 22 1800's achter elkaar zetten in de editor en gaaaaaaaaaaan }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CodeCaster schreef op zondag 12 september 2010 @ 21:54:
[...]

We komen nu met een minuut of twintig vertraging aan op Ut, heb ik mooi tijd om genietend van een Whoppertje een formulier Geld Terug Bij Vertraging in te vullen :P
Wij komen u graag tegemoet als u 30 minuten of meer vertraging heeft.
Bron: http://www.ns.nl/cs/Satel...geld-terug-bij-vertraging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
waardoor ik waarschijnlijk mijn aansluiting in Utrecht mis
20 min te laat op UT is een trein later, dus zeker 30 min vertraging als die volgende op tijd rijdt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op zondag 12 september 2010 @ 23:07:
[...]

Ahum:

[...]

20 min te laat op UT is een trein later, dus zeker 30 min vertraging als die volgende op tijd rijdt.
Oké prima, dan heb ik zeker een andere versie van Tweakers.net. Want hier staat dat namelijk niet. Maar maakt niet uit hoor, lijkt me nou ook weer niet echt een punt van leven of dood.

Edit: oh het staat in een bericht van uren geleden, wellicht handig als je er dan even naartoe linkt: CodeCaster in "Het grote spoorwegentopic deel 20". Is wel zo handig voor de users. Maarja, als ik deze thread lees, en een uur later de nieuwe berichten lees weet ik uiteraard niet meer dat deze specifieke persoon met 20 minuten vertraging dezelfde persoon is als de persoon die waarschijnlijk de aansluiting gaat missen...

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2010 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Er zit 53 minuten en één bericht van * jelmervos tussen mijn twee berichten. Rustig maar hoor :* Ik heb inderdaad helaas mijn aansluiting gemist (en dus een kwart weekendretour terug"verdiend" :P ).

Dat internet in de trein werkt wel lekker! Downloaden lijkt afgeknepen te worden, het begint met 50 kb/s en zakt snel af dus er wordt goed gethrottled. Losse pagina's laden heel snel. Je kunt zelfs, zag ik op de site, een tool downloaden zodat je netwerkverkeer versleuteld wordt, volgende keer even doen! :)

[ Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 12-09-2010 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Oh, dat laatste klinkt wel interessant. Ik klik altijd zo snel mogelijk door die pagina's heen, vandaar dat ik het nog niet gezien had gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:21
CodeCaster schreef op zondag 12 september 2010 @ 23:30:
Er zit 53 minuten en één bericht van * jelmervos tussen mijn twee berichten. Rustig maar hoor :* Ik heb inderdaad helaas mijn aansluiting gemist (en dus een kwart weekendretour terug"verdiend" :P ).

Dat internet in de trein werkt wel lekker! Downloaden lijkt afgeknepen te worden, het begint met 50 kb/s en zakt snel af dus er wordt goed gethrottled. Losse pagina's laden heel snel. Je kunt zelfs, zag ik op de site, een tool downloaden zodat je netwerkverkeer versleuteld wordt, volgende keer even doen! :)
VPNetje naar je server die je colocated hebt hangen B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

VPN blaast je pakketten wel fors op waardoor het helemaal traag wordt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
En jawel, waar je op kon wachten is nu dus gebeurd, de eerste geëlektrocuteerde koperdief!
Een dief die koperen leidingen wilde stelen van een Belgische spoorlijn, is onfortuinlijk om het leven gekomen. De man kwam onder hoogspanning te staan en stierf ter plaatse.

De politie vond zijn levenloze lichaam langs de rails in Marchienne-au-Pont bij de Zuid-Belgische stad Charleroi, meldde de politie zondagavond. Naast het lichaam van de dief vonden de agenten een tang, die gebruikt wordt om koperkabels door te knippen. Het Belgische spoorbedrijf NMBS wordt regelmatig getroffen door koperdiefstallen, wegens de prijs van koper. De diefstallen zorgen voor behoorlijk wat vertraging en uitgevallen treinen.
Bron: http://www.bndestem.nl/al...rd-bij-Belgisch-spoor.ece

Briljante actie, kandidaat voor de Darwin Awards.

Kan er weinig medelijden mee hebben eigenlijk...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Wordt met koperdraad een werkende bovenleiding bedoelt? Wat ben je dan voor een ****** om te denken dat je dat kunt doorknippen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Zo dik is bovenleiding toch ook weer niet? In Nederland is het 100mm2, dat knip je met een betonschaar makkelijk door. Als je dan zorgt dat je hier een verlengde versie van hebt (zoals bij het knippen van hoge takken uit een boom) dan moet je er redelijk ver mee komen. Risico is wel dat de kabel op je kan vallen.

Maar als het een Belg is dan zou hij wel hebben geprobeerd om retourkabels oid door te knippen, en daar kunnen ook forse stromen door lopen :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Ja, je kan ook gewoon een 3kV kabel doorgeknipt hebben of inderdaad een retourverbinding. Ik zie ze niet zo snel bovenleiding wegknippen eerlijk gezegd. Ik heb er ook zeker geen medelijden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Tja ik bedoel meer van dat ik het niet in mijn hoofd zou halen om een kabel met een paar duizend volt erop door te knippen. De dikte zal uiteraard geen probleem zijn. Meer de dodelijke spanning die erop zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Sir_Hendro schreef op maandag 13 september 2010 @ 16:26:
Tja ik bedoel meer van dat ik het niet in mijn hoofd zou halen om een kabel met een paar duizend volt erop door te knippen. De dikte zal uiteraard geen probleem zijn. Meer de dodelijke spanning die erop zit :P
Als je zorgt dat er geen stroom door je gaat lopen is dat geen probleem ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
AW_Bos schreef op zondag 12 september 2010 @ 18:56:
[...]

Oeh, daar ga ik volgende maand naartoe :D.
Geil. Mag ik nu je hand schudden? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:07

Onbekend

...

LauPro schreef op maandag 13 september 2010 @ 12:22:
Zo dik is bovenleiding toch ook weer niet? In Nederland is het 100mm2, dat knip je met een betonschaar makkelijk door.
Is zo'n bovenleiding 99,9 % koper, of zit er nog een ander materiaal door om de kabel sterker te maken?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-08-2024

bestaudio

Gnoeeeeeee

Onbekend schreef op maandag 13 september 2010 @ 19:25:
[...]

Is zo'n bovenleiding 99,9 % koper, of zit er nog een ander materiaal door om de kabel sterker te maken?
Neen het is geen zuiver koper, en voordat je je gekke dingen in je hoofd gaat halen, wees gewaarschuwd de nederlandse bovenleiding is herkenbaar gemarkeerd en praktisch niet te verwijderen. Een oud ijzer boer weet waar die op moet letten

Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hoe is die dan gemarkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

bestaudio schreef op maandag 13 september 2010 @ 21:14:
[...]

Neen het is geen zuiver koper, en voordat je je gekke dingen in je hoofd gaat halen, wees gewaarschuwd de nederlandse bovenleiding is herkenbaar gemarkeerd en praktisch niet te verwijderen. Een oud ijzer boer weet waar die op moet letten
Er zijn in Nederland 3 types, CuAg 0,5, CuAg 0,1 en Cu. Dus 99,5%, 99,9% en 100% koper.
En de bovenleiding heeft een heel duidelijke doorsnede, dus die is inderdaad goed herkenbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Eerst omsmelten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Vinnienerd schreef op zondag 12 september 2010 @ 22:19:
[...]

Whehe, had een foto uit MSTS kunnen zijn. Goeie tijden waren dat, 22 1800's achter elkaar zetten in de editor en gaaaaaaaaaaan }:O
Of met een railfiets een ICM slepen :P...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-08-2024

bestaudio

Gnoeeeeeee

Maasluip schreef op maandag 13 september 2010 @ 22:58:
[...]

Er zijn in Nederland 3 types, CuAg 0,5, CuAg 0,1 en Cu. Dus 99,5%, 99,9% en 100% koper.
En de bovenleiding heeft een heel duidelijke doorsnede, dus die is inderdaad goed herkenbaar.
Niet alleen herkenbaar aan de doorsnede er zit namelijk nog een markering in alleen te zien als je bovenop de kabel kijkt. Een EV man weet wat ik bedoel.

Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

bestaudio schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 00:08:
[...]

Niet alleen herkenbaar aan de doorsnede er zit namelijk nog een markering in alleen te zien als je bovenop de kabel kijkt. Een EV man weet wat ik bedoel.
M.a.w., eerst omsmelten, dan pas verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Laten we in dit topic niet de potentiele koperdief op ideeën brengen. Koperdiefstal is een steeds groter probleem aan het worden waar wij als reizigers de dupe van worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik wens te betwijfelen of een koperdief makkelijker tot handelen overgaat naar aanleiding van een topic als dit ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D!zzy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-10 21:19
Anders krijg je zo'n toestanden :p: http://www.hln.be/hln/nl/...-Marchienne-au-Pont.dhtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

IJnte schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 10:21:
Laten we in dit topic niet de potentiele koperdief op ideeën brengen. Koperdiefstal is een steeds groter probleem aan het worden waar wij als reizigers de dupe van worden.
Met Boudewijn. Ik denk dat de gemiddelde koperdief zelf ook wel kan bedenken hoe 'ie van 't spul af komt. En zo niet dan is 't dus een domme koperdief en lost 't probleem zichzelf op omdat ze aan het trachten zijn een stuk onder spanning staande bovenleiding te jatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Welk nieuwsbericht denk je dat de aanleiding was voor de opmerkingen over koper jatten langs het spoor? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D!zzy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-10 21:19
CodeCaster schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 15:06:
[...]

Welk nieuwsbericht denk je dat de aanleiding was voor de opmerkingen over koper jatten langs het spoor? :P
Stom van me om enkel +/- laatste 10 berichten te lezen |:(

Het is vorig jaar trouwens moeilijker gemaakt om koper in grote hoeveelheden (+1ton) te verhandelen. Sinds een tijd terug moet verkoop van meer dan 1 ton koper geregisteerd worden (in België, geen idee in Nederland?). Maar ja ... daar moet je wel wat meters koperdraad voor "lenen-voor-onbepaalde-duur" AKA stelen. Is volgens mij trouwens makkelijk te omzeilen ...
Pagina: 1 ... 11 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.