Het grote spoorwegentopic deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste
Acties:
  • 60.251 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Bombardier levert het VIRM inderdaad, maar veel onderhoud wordt door NedTrain gedaan. Dat zal NS allemaal wel contractueel hebben geregeld met Bombardier. Bovendien zou het erg kinderachtig zijn als Bombardier dan ineens weigert om nog ondersteuning te verlenen.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01:04
Op station Zutphen waren ze vanmiddag aan het kijken hoeveel treinen je op een spoor kan proppen geloof ik. Achter elkaar stonden daar de trein naar Oldenzaal (2 of 4 bakjes), de Sprinter naar Arnhem (5 bakken) en de stoptrein naar Apeldoorn (4 bakken). Het paste wel, maar er zat nauwelijks ruimte tussen de treinen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:42
Maasluip schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 07:35:
Proefrijden is al lang gedaan. Bombardier had daarvoor een testinstallatie op Heerenveen-Steenwijk, Alstom op Heerlen-Maastricht.
Drie keer raden wie zijn systeem wel aan de praat kreeg... Juist, het A merk.
Dat Bombardier zijn spullen niet aan de praat krijgt is tekenend voor hun problemen met ERTMS. Zie ook de HSL-Zuid waar Bombardier de treinkant van de ERTMS installatie niet aan de praat krijgt.
En je zou wel heel graag willen dat Bombardier al 5 jaar geleden een werkende ERTMS op Amsterdam-Utrecht had, want dan had je nu je VIRM's en ICE's met ERTMS uitgerust kunnen hebben en gewoon 160 en 200 kunnen rijden.
Ik bedoelde op Amsterdam-Utrecht zelf. Als het beveiligingssysteem op een baanvak nog niet werkt, lijkt het me zonde om je hele vloot daar mee uit te rusten, laat staan als dat het eerste baanvak is wat niet alleen voor goederen bestemd is.
Maasluip schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:01:
Natuurlijk wel, maar Bombardier zal gauw geneigd zijn om te zeggen "Jij zit aan mijn treinen? Dan krijg je ook geen ondersteuning meer van mij". En Bombardier doet ook nog wat met de SLT's (alhoewel Siemens daar volgens mij hoofdaannemer is?).
Jij geen ondersteuning meer leveren? Ik geen treintjes meer kopen bij jou. Ik denk niet dat een fabrikant zich daar aan durft te branden.

[ Voor 20% gewijzigd door Vinnienerd op 27-08-2010 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:09

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom het zo moeilijk is, misschien moet ik maar eens een open sollicitatie sturen. Alleen hun site is onduidelijk en hun hoofdkantoor zit in Canada, toch hebben ze 4 vestigingen in Nederland blijkt. Ben erg benieuwd van waar er met ERMTS wordt gewerkt.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-08-2024

bestaudio

Gnoeeeeeee

deadlock2k schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 09:09:
[...]

Misschien moet je eens een inspectie doen vanaf een geisoleerde ladder :p
Hehe wat denk je zelf :P geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om die ladder ook maar op te zetten zolang het net gevoed is.

Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Laatst online: 15-09 20:09
Je kan dan wel zeggen dat je een "spannend" beroep hebt :D

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-08-2024

bestaudio

Gnoeeeeeee

IJnte schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 09:20:
Je kan dan wel zeggen dat je een "spannend" beroep hebt :D
Hebben we dat zowiezo niet :P Met die langsrazende treinen geeft nog wel is leuke dingen met nieuwelingen of stagaires :P

Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
http://www.parool.nl/paro...-sporen-naar-Almere.dhtml
AMSTERDAM - De verbreding van de spoorlijn Amsterdam-Almere tot vier sporen is van de baan. Het kabinet is niet van zins de uit de hand gelopen verdubbeling van de kosten, tot een half miljard euro, voor zijn rekening te nemen.

Forensen, die al jaren kampen met uitpuilende treinstellen, moeten nu hopen dat meer treinen van en naar Almere zullen rijden, maar dat zal hooguit pas tegen 2015 gebeuren.
Tja, zo direct met de Hanzelijn erbij wordt het wel erg druk op de twee sporen daar. Viersporig maken van Almere - Weesp lijkt mij het minimum wat gedaan kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:37

PeaceNlove

Deugleuter

De extra drukte van de Hanzelijn zou nog mee kunnen vallen als bijvoorbeeld de IC's die daarop gaan rijden lang zijn en de IC die nu tussen Amsterdam en Almere rijdt gaat vervangen.
Toch vind ik het bijzonder jammer, want met de auto is het daar ook al drama en de mensen hebben daar in feite de keuze tussen de uitpuilende trein of tergend traag de file door. Een mooie kans juist om de mensen de auto uit te krijgen lijkt me. Daarnaast ook bijzonder stom economisch gezien, want met die investering stimuleer je de bouw enerzijds en maak je het anderzijds mogelijk dat mensen hun tijd nuttig kunnen besteden(levert geld op of laat mensen geld besteden) in plaats van in de file te staan of in de trein te staan en niks te doen.

Hopelijk mislukt de poging en zal een meer links georienteerd kabinet alsnog voor de verdubbeling kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Laatst online: 11-08 22:59

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Topicstarter
Maasluip schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 07:35:
Proefrijden is al lang gedaan. Bombardier had daarvoor een testinstallatie op Heerenveen-Steenwijk, Alstom op Heerlen-Maastricht.
Drie keer raden wie zijn systeem wel aan de praat kreeg... Juist, het A merk.
Dat Bombardier zijn spullen niet aan de praat krijgt is tekenend voor hun problemen met ERTMS. Zie ook de HSL-Zuid waar Bombardier de treinkant van de ERTMS installatie niet aan de praat krijgt.
En je zou wel heel graag willen dat Bombardier al 5 jaar geleden een werkende ERTMS op Amsterdam-Utrecht had, want dan had je nu je VIRM's en ICE's met ERTMS uitgerust kunnen hebben en gewoon 160 en 200 kunnen rijden.
klopt, wat betreft Alstom

:)

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Ik kan je vertellen dat de DMI voor de machinist van een ERTMS trein er toch een heel stuk beter uitziet dan in de bovenstaande video's getoond wordt. De snelheidsaanwijzer is een stuk duidelijker geworden (naald is dunner b.v.) en ook kan je zelf instellen welke gegevens je getoond wilt hebben over de machine. Ook de lengte van de Movement Authority (MA) en de updates daarvan zijn een stuk beter zichtbaar. Het is ook grappig om te zien dat je op de DMI kan zien wat voor een objecten je nadert (tunnels, bruggen, fasescheidingen etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
PeaceNlove schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 12:02:
De extra drukte van de Hanzelijn zou nog mee kunnen vallen als bijvoorbeeld de IC's die daarop gaan rijden lang zijn en de IC die nu tussen Amsterdam en Almere rijdt gaat vervangen.
Ik denk dat dat maar beperkt mogelijk zijn, de vervoersvraag Almere <-> Amsterdam is vele malen groter dan Amsterdam <-> Zwolle en verder. Dat betekent of met te weinig of te veel capaciteit rijden.
Hopelijk mislukt de poging en zal een meer links georienteerd kabinet alsnog voor de verdubbeling kiezen.
Ik denk niet dat het een links-rechts overweging is, maar meer dat de Nederlandse overheid zich op dit moment gewoon geen grote investeringen kan veroorloven, het huishoudboekje van de Staat moet eerst op orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

PolarBear schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 13:44:
[...]

Ik denk dat dat maar beperkt mogelijk zijn, de vervoersvraag Almere <-> Amsterdam is vele malen groter dan Amsterdam <-> Zwolle en verder. Dat betekent of met te weinig of te veel capaciteit rijden.
NS zou er voor kunnen kiezen tot Zwolle lang te rijden en daar een stuk af te koppelen en die dan weer op de eerste trein terug er aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Bij NS hispeed kan ik geen reizen boeken naar (bv) berlin na 11 december.
Iemand ervaring mee wanneer dat wel kan?
Ik kan me herinneren van vorig jaar dat binnenlandse reizen een paar weken vantevoren in het systeem stonden. Zo loop je als Hispeed toch veel klanten mis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Cheesy schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 23:32:
Bij NS hispeed kan ik geen reizen boeken naar (bv) berlin na 11 december.
Logisch, de huidige dienstregelingen in Nederland en Duitsland loopt maar tot 11 december, en de nieuwe dienstregeling is nog niet definitief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
I know daarom post ik het.
Als dat net zo laat is als vorig jaar, dan kan ik mijn kerstreisje pas ergens in november boeken. Vandaar mijn opmerking dat NS hispeed veel klanten mis loopt op deze manier naar mijn idee.

[ Voor 5% gewijzigd door Cheesy op 30-08-2010 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Die trein naar Berlijn is anders zelden volgeboekt, dus volgens mij kan je de rest van je trip gewoon het beste al wel reserveren en dan zodra het kan de trein nog even boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:29

Luke!

#Treinbaas
Nieuw vandaag: 2442.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

PeaceNlove schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 17:25:
Die trein naar Berlijn is anders zelden volgeboekt, dus volgens mij kan je de rest van je trip gewoon het beste al wel reserveren en dan zodra het kan de trein nog even boeken.
Plus dat naar Berlijn het vliegtuig sneller en nagenoeg even duur (en als je 't goed treft, goedkoper) is.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Iemande een idee wat de ICE deed op het traject nijmegen-den bosch ? Ik kwam hok tegen bij Nijmegen Dukenburg.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Geen idee. Op Somda staan ook een aantal meldingen van waargenomen ICE's tussen Boxtel en Den Bosch vandaag.

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 30-08-2010 19:13 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

CyBeR schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 19:07:
[...]
Plus dat naar Berlijn het vliegtuig sneller en nagenoeg even duur (en als je 't goed treft, goedkoper) is.
Mwoah, als ik vanuit hier (Enschede) naar Berlijn wil via Hengelo kost mij dat qua tijd iets meer dan 4 uur. Dat ga ik nooit redden met het vliegtuig, niet vanuit Nederland en ook niet vanuit Duitsland.

En met de trein zit je midden in de stad, daar komt het vliegtuig tegenwoordig niet meer (legaal dan). Het is maar net waar je woont :)

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:15
Ik zag vandaag een mega lange ICE staan op Essen Hbf. Ik wilde er een filmpje van opnemen met mijn C905 maar toen bleek ie ineens op 30 seconde modus te staan waardoor ik minder dan de halve trein heb gefilmd terwijl ik hem ervoor nog op ongelimiteerd had gezet :( Stomme poep telefoon!!

Ik zie hier in het Ruhr gebied veel lange goederetreinen rijden met o.a. auto's.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

De wisselverwarming op amersfoort staat alweer aan. Bang geworden door vorig jaar denk ik. Dat wordt een pittige gasrekening.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Beetje vroeg zo eind augustus, de eerste vorst is er meestal pas tweede helft november, en soms nog later...

Niet gewoon een test van de verwarmingsinstallatie of een foutje ofzo?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Dat zou best wel eens een test kunnen zijn, of ze hebben de inschakeldrempel iets naar boven bijgesteld. Het lijkt me dat het pas zo rond november echt actief zal gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 16:03
SCHIPHOL - De beschadiging van de bovenleiding in de Schipholtunnel lijkt te zijn veroorzaakt door een eend.

Half juli werd de bovenleiding over een lengte van drie kilometer vernield. Vermoedelijk is er een eend op de trein vast komen te zitten. Daardoor is het onderdeel van de trein dat via de bovenleiding van stroom wordt voorzien, vastgelopen. Deze bovenleiding ging hierdoor kapot.

Bij het onderzoek naar de trein en de bovenleiding zijn bloedresten aangetroffen. Ook ontdekten werknemers van ProRail het onthoofde lijf van de onfortuinlijke vogel. De reparatie van de tunnel duurt zeker nog tot eind september en kost 2 a 3 miljoen euro.
http://rtvnh.nl/nieuws/index.asp?newsid=112033

Eend.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

lolwut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Laatst online: 11-08 22:59

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Topicstarter
IJnte schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 13:15:
Ik kan je vertellen dat de DMI voor de machinist van een ERTMS trein er toch een heel stuk beter uitziet dan in de bovenstaande video's getoond wordt. De snelheidsaanwijzer is een stuk duidelijker geworden (naald is dunner b.v.) en ook kan je zelf instellen welke gegevens je getoond wilt hebben over de machine. Ook de lengte van de Movement Authority (MA) en de updates daarvan zijn een stuk beter zichtbaar. Het is ook grappig om te zien dat je op de DMI kan zien wat voor een objecten je nadert (tunnels, bruggen, fasescheidingen etc).
klopt, deze video is dan natuurlijk ook nog uit de testperiode (tikkie gedateerd :P)

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leejoow
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

Even een vraag die hier misschien niet helemaal op zijn plaats is, maar wel met de spoorwegen te maken heeft: heeft iemand een idee of er nog mensen als machinist worden aangenomen bij NS Reizigers?

Momenteel ben ik werkzaam in de IT, maar wil me gaan omscholen. Liever nu dan als ik ouder ben ;)

LilyGo behuizingen | Ontwikkelaar Itho Daalderop Warmtepomp control module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Allemaal beetje onmogelijke wensen, ervaren treinmachinist en dan ook nog eens onregelmatige uren draaien en misschien af en toe een HC-dienst 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Misschien bij de Eurobahn (die naar Venlo rijdt). Standplaats Moenchengladbach en aan een eis voldoe je zeker: je moet Nederlands kunnen spreken ;)
En bij Spoorflex: http://www.spoorflex.nl/n...vacatures/17/default.aspx

Maar een open vacature kun je natuurlijk ook altijd schrijven. Een ding is zeker: het spoorvervoer zal alleen maar groeien, en veel efficiencystappen zullen ze in het machinistenpark niet kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ik zou idd ook open vacatures benutten, soms word er namelijk niet actief geworven, maar kunnen ze nog wel mensen gebruiken.

Zou het alleen niet onderschatten, de opleiding tot machinist schijnt zéér zwaar te zijn. Als ik zo links en rechts de fora en sites lees, vallen er van de 10 mensen die solliciteren alleen al 7 af bij de psychologische tests en medische tests alleen, en dat is pas stap 1. Van de overblijvers valt er, volgens berichten, nog eens 70 procent af tijdens de daadwerkelijke opleiding zelf...

En kom je de opleiding door, en je maakt in je eerste 60 dagen alsnog enkele grotere fouten, dan is het alsnog exit baan (iig als machinist)....

Lees de discussies op o.a. deze site maar eens. Daar reageren ook een aantal (ex-)machinisten met hun ervaringen.

Op Railmeester staat overigens ook meer informatie, o.a. seinhandboeken, en wat oefenvragen voor je theorie-examen. Overigens mag je voor dat examen maar één keer zakken. Zak je voor de tweede keer: vergeet die baan als machinist maar.

Opleidingsinfo van NS Reizigers. Hier kom je dus pas mee in aanraking als je de psychologische en medische tests bent door gekomen.

Gehele opleidingstraject voor de NS

[ Voor 28% gewijzigd door wildhagen op 01-09-2010 18:54 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Hoe het bij de NS en andere Nederlandse spoorvervoerders zit weet ik niet, maar bij de NMBS zitten ze te springen om nieuwe medewerkers. Op www.hgbtf.net kun je ervaringen vinden m.b.t. de opleiding, op www.despoorwegenwervenaan.be staan de vacatures die ze hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 22:36

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Even een vragaje:

De Plan-V 419 welke geplukt en al terzijde staat te Leidschendam. Is die ergens redelijk fotografeerbaar vanaf een legale plek? Hij schijnt niet meer naast de werkplaats zelf te staan, maar ergens anders?

Ik wou deze nog fotograferen als dat mogelijk is over enkele weken.
Iemand enig idee ;)?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Ik zou het je niet kunnen zeggen helaas. Misschien kom ik er zaterdag nog wel in de buurt, en als dat het geval is zal ik er even op letten.

Verder nog wat leesvoer voor degene die geïnteresseerd zijn in stand van zaken omtrend ERTMS in NL : antwoorden vragen over stand van zaken mkba ertms in relatie tot het programma hoofdfrequent spoorvervoer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ik heb het even op Sodma gevraagd. Ik kom erop terug :-)

Voor de liefhebbers die willen weten wat er allemaal in werking gesteld wordt als het materieel opeens uitvalt.

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:37
Informatief :)

Iemand trouwens een idee hoe dit kan:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=TmpDPYmbATA]

Een beetje meetwerk leert me dat die trein in ongeveer drie seconden het bovenleidingsportaal passeert en dus dik boven de 200 km/h rijdt... De filmer beweert dat het filmpje niet versneld is, maar waarom twijfel ik daar nou toch een beetje aan ? Of was dit een bijzondere situatie ??

• mambo No5
  • Laatst online: 11-09 20:37

mambo No5

Bad Apple?

Zal wel versneld zijn; denk niet dat iemand 't voor elkaar gaat krijgen om zo hard te rijden waar dat helemaal niet toegestaan is, laat staan dat dat niet echt verantwoord is.. Chek ook dit draadje. :)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

• Carpento
  • Laatst online: 01:37
Ja, dat komt wel goed :+

Had het idee dat hier wat meer de techneuten (en soms insiders) zitten die wellicht zouden kunnen uitdokteren dát er versneld is of welke trein het zou kunnen geweest zijn etc :p

• IJnte
Carpento schreef op donderdag 02 september 2010 @ 15:20:
[...]

Ja, dat komt wel goed :+

Had het idee dat hier wat meer de techneuten (en soms insiders) zitten die wellicht zouden kunnen uitdokteren dát er versneld is of welke trein het zou kunnen geweest zijn etc :p
* IJnte meldt zich
Onmogelijk.

Redenen:
-ATB grijpt keihard in als de gesuggereerde snelheid al behaald zou worden.
-Ondergrond/bovenleiding is er niet geschikt voor
-Kan de ICE onder 1.5kV DC wel zo hard / Kan een OS wel het vermogen leveren wat nodig is

Verder: Waarom zou je het willen doen. Stel hè dat je de ATB uitschakeld (wat opzich best kan), dan overtreedt je alle spoorwegwetten die er maar zijn om wat vertraging in te halen. Ze laten hem net zo lief uitvallen hoor (zelfs nog beter voor de puncualiteit!)

• Kalentum
  • Laatst online: 21:53
Stel, je schuift alle technische bezwaren over bovenleidingen enzo opzij. Dan nog: er ligt daar een spoorwegovergang.

Klopt het volgende: Een spoorwegovergang gaat dicht op het moment dat er een trein een bepaald punt passeert (en het sein voor de overgang groen toont). De snelheid van de trein doet er toch niet toe? Dus als deze trein echt >200km/h had gereden dan was die spoorwegovergang toch veel te laat dicht gegaan?

• IJnte
Correct. Een overweg heeft gewoon een aankondiging welke X meter voor de overweg ligt. Die X meter wordt bij het ontwerp berekend. De baanvaksnelheid wordt daar genomen, en nog wat andere parameters (helling b.v.). Een aankondigingssectie (las) van een overweg kan je trouwens zien, aan een rond (wit) bord met een getal erin (38.8 b.v. in zwarte letters). Een overweg moet altijd een bepaald aantal seconden voor dat de trein er daadwerkelijk is dicht liggen en mag direct weer open gaan op het moment dat de trein de overweg afgereden heeft.

Als een trein dus langzamer rijdt, dan zal de overweg langer dichtliggen. Als een trein sneller rijdt (wat dus niet kan/mag) dan zou een trein dus voor het sluiten van de bomen er al kunnen zijn.
Als een baanvak gestoord is, kan het wel eens zijn dat men een overweg moet aanrijden. Dat betekent dat de overweg niet getriggerd wordt door die aankondiging (immers de baan is in storing). In dat geval moet de Mcn de middensectie van de overweg aanrijden met een snelheid van 1km/h (op zicht dus). Op dat moment sluit de overweg wel en kan de trein zijn weg vervolgen.

• Sr_Ogel
  • Laatst online: 16-09 11:26

Sr_Ogel

Klop klop klop

Een vraag met betrekking tot de overgang. Kan er voor een overgang gesignaleerd worden wat voor trein er komt. Sta af en toe op station Harderwijk. Bij het langsrijden van een intercity gaan de bomen op het direct naast het station gelegen spoorwegovergang dicht. Komt er echter een stoptrein blijven de bomen open totdat de stoptrein vlak voor de overgang is. Is de signaleringsapparatuur zo slim of komt dat vanuit de machinist.

Moet alleen de machinist nog leren op tijd te stoppen en niet precies op de sensor. Als dat gebeurt zit je dus erg lang voor een gesloten overgang te wachten.

• Alex)
IJnte schreef op donderdag 02 september 2010 @ 19:16:
[...]
-ATB grijpt keihard in als de gesuggereerde snelheid al behaald zou worden.
Die kan uitgeschakeld worden, maar dat dát gebeurd zou zijn lijkt me onmogelijk.
-Ondergrond/bovenleiding is er niet geschikt voor
Goed punt.
-Kan de ICE onder 1.5kV DC wel zo hard / Kan een OS wel het vermogen leveren wat nodig is
Op OHIH stond dat een ICE onder 1500 V maximaal 220 km/h mag... dat zou dus kunnen kloppen.

• IJnte
alexkroeze schreef op donderdag 02 september 2010 @ 22:22:
Een vraag met betrekking tot de overgang. Kan er voor een overgang gesignaleerd worden wat voor trein er komt. Sta af en toe op station Harderwijk. Bij het langsrijden van een intercity gaan de bomen op het direct naast het station gelegen spoorwegovergang dicht. Komt er echter een stoptrein blijven de bomen open totdat de stoptrein vlak voor de overgang is. Is de signaleringsapparatuur zo slim of komt dat vanuit de machinist.

Moet alleen de machinist nog leren op tijd te stoppen en niet precies op de sensor. Als dat gebeurt zit je dus erg lang voor een gesloten overgang te wachten.
De trein is niet zo slim, de beveiliging ook niet, maar de laag daarboven wel. Die geven de trein een stop/door commando mee (of een trein moet stoppen bij een station of niet) en daar reageert de overweg dan weer op. Er is b.v. ook een lakd (lange aankondiging) en een akd (aankondiging) en nog vele varianten daarop. Op deze manier kan ook aan de beveiliging verteld worden, dat wanneer men een lange trein stationeerd op een perron er niet gekeken wordt naar de normale aankondigingssectie maar naar één die iets verder ligt.

Lang verhaal kort: Er zit Intelligentie in :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
In haar strijd om spoorwegovergangen veiliger te maken, plaatst ProRail vanaf donderdag nieuwe waarschuwingsborden.

De oude borden met duidelijke, maar weinig gezellige teksten als 'stop, spoorwegovergang' gaan aan de kant. Daarvoor in de plaats staat er op de nieuwe borden: 'Wil je blijven leven, wacht dan even'.

Vorig jaar verongelukten dertien mensen op een spoorwegovergang als gevolg van een aanrijding met een trein en dit jaar vielen tot nu toe vijf dodelijke slachtoffers, aldus de spoorbeheerder.

Nu de scholen weer begonnen zijn en duizenden jongeren 's ochtends in alle vroegte op de fiets moeten, wil spoorbeheerder ProRail benadrukken dat het levensgevaarlijk is om het spoor over te steken wanneer de spoorbomen zijn gesloten, het licht op rood staat of de bellen rinkelen.

Een rijmende slogan werkt vrijwel altijd. Weinig opvoedmantra's zullen zo goed in het collectieve geheugen zitten als de kraker 'na het plassen handen wassen'. Ook 'een slimme meid is op haar toekomst voorbereid' en 'twee ons groenten en twee stuks fruit, dan hou je het een heel stuk langer uit', zijn wat dat betreft geslaagd.
Bron: http://www.volkskrant.nl/...jven_leven_Wacht_dan_even

Afbeeldingslocatie: http://www.blikopnieuws.nl/media/foto/large/20100902_9515711.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Tja ik kan hier moeilijk niets van zeggen. Ik had het fijner gevonden als ProRail gemeenteraden actiever had aangespoord om naar andere oplossingen te gaan kijken in hun gemeente. En stel hier dan ook goede budgetten voor beschikbaar.

De mentaliteitsverandering die ze willen zien gaat er echt niet zomaar komen. Natuurlijk moet je als automobilist niet tussen de bomen doorrijden. Maar ik wil ook dat er vanuit ProRail actiever gemonitord gaat worden of overwegen niet overmatig lang dicht zijn. En al komt het 1 keer per week voor, het is gewoon ergernis alom voor de overige weggebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je zegt. Ik kan mij herinneren dat bijvoorbeeld de grote spoorbomen bij Hilversum Centraal altijd ondoenlijk vaak dicht waren (40-50 minuten in een uur was geen bijzonder verhaal). Dat in combinatie met lange periodes zonder treinen terwijl de bomen wel dicht zijn zorgt er voor dat mensen de gok wagen. Ik heb er eentje aan de dood zien ontsnappen, maar snap de motivatie tegelijk ook. Het is gewoon strontirritant als je steeds voor niets staat te wachten en op termijn neem je dichte spoorbomen ook niet serieus meer.

De oplossing bij Hilversum is nu om de spoorwegovergang maar helemaal te sluiten en er een fietstunnel voor in de plaats aan te leggen. Wat voetgangers en fietser betreft een goede oplossing, maar de automobilisten zijn wederom de spreekwoordelijke sjaak. Ach, in Hilversum is men weinig anders gewend.
Carpento schreef op donderdag 02 september 2010 @ 14:09:
Iemand trouwens een idee hoe dit kan:
Haha, ik dacht al , dat ziet het bekend uit. Mijn oude dorp, 'daar waar de trein altijd stopt maar niemand uitstapt' voor de meeste mensen :p

Dit is daar wel belachelijk hard trouwens, zeker als je bedenkt dat de overgang daar in een 30 kilometerzone is met veel kinderen én paarden van diverse maneges in de buurt.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2010 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Confronterender (en m.i. dan nog beter) zou zijn: wil je dood, loop dan door rood. Geef je tenminste meteen het gevolg aan als je het negeert. Magoe, misschien net iets te :P

En inderdaad, tunnels of bruggen zijn in mijn ogen een betere oplossing maar dat is weer aan de prijs en dat geld hebben we in dit arme landje niet. Nou moet ik wel zeggen dat op het beperkte traject waar ik dagelijk kom er een heleboel kleine overwegen zijn afgesloten. Dat zijn dan ook vooral onbeveiligde of matig beveiligde kruisingen waar denk ik vooral ongelukken gebeurden in het verleden (of het waren meer zelfmoordplaatsen). In mijn ogen is dat ook wel een goede zaak.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
AW_Bos schreef op woensdag 01 september 2010 @ 23:05:
Ik heb het even op Sodma gevraagd. Ik kom erop terug :-)

Voor de liefhebbers die willen weten wat er allemaal in werking gesteld wordt als het materieel opeens uitvalt.

[video]
"De NS heeft een grote verscheidenheid aan materieel".

Ik vind dat meevallen, het is over een paar jaar erg schaars, SLT, IRM, DDZ, Sprinters, ICM, ICR en een aantal Buffels. En met een beetje wil kan je er nog een paar ICE's, Thalysen en V250 bij verzinnen. Het is wel eens boeiender geweest (ok, er zijn wel wat subseries in al het materieel, maar dat is het wel zowel een beetje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Dat is dus zeker wel een best grote verscheidenheid aan materieel te noemen ja, zeker voor een klein land als Nederland.

Zeker als je het met bijvoorbeeld bedrijven als NSB of DSB vergelijkt, waar nog minder divers (reizigers)materieel is. Ook de NMBS heeft bijvoorbeeld tegenwoordig niet zo enorm veel verschillend reizigersmaterieel meer.

Het is niet slim om 150 verschillende soorten materieel te hebben, want dat is nogal kostbaar, aangezien je dan ook 150 verschillende types onderdelen moet hebben, je personeel ook véél meer (dure) opleidingen moet geven én die op peil houden, zowel qua bediende personeel (machinisten) als onderhoudspersoneel, en het de standaardisatie nogal tegenwerkt.

[ Voor 22% gewijzigd door wildhagen op 03-09-2010 13:52 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 13:09:
Wat je zegt. Ik kan mij herinneren dat bijvoorbeeld de grote spoorbomen bij Hilversum Centraal altijd ondoenlijk vaak dicht waren (40-50 minuten in een uur was geen bijzonder verhaal).
Daar heeft Naarden Bussum ook last van, maar ja per richting per uur:
4x IC Noord oost (van Schiphol/Amsterdam Centraal naar Amersfoort)
2x Stoptrein van Utrecht naar Leiden
2x IC Utrecht - Almere
2x Stoptrein Amersfoort - Amsterdam

10 treinen per uur, plus mogelijk nog wat goederentreinen (en werktreinen naar Crailoo). En dat is nog maar een richting. Wordt helemaal feest als Amsterdam - Utrecht er uit ligt (gebeurt niet meer zo vaak), dan worden er 2 IC's per uur per richting ook nog eens via Hilversum gestuurd.
Dit is daar wel belachelijk hard trouwens, zeker als je bedenkt dat de overgang daar in een 30 kilometerzone is met veel kinderen én paarden van diverse maneges in de buurt.
Wat? Moet een trein langzamer gaan rijden omdat die door een 30 km zone heen rijd? Het is toch een beveiligde overweg?
wildhagen schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 13:42:
Dat is dus zeker wel een best grote verscheidenheid aan materieel te noemen ja, zeker voor een klein land als Nederland.
Don't get me wrong ik vind standaardisatie helemaal niet erg. Maar veel vind ik het niet, kijk een jaar of 5-10 geleden naar al het getrokken materieel wat nog rond reed. Dat was pas erg. Als je de intercity Haarlem - Maastricht had wist je nooit wat voor materieel je terecht zou komen.

In het kader voorspelbaar nieuws, "Miljardentrein rijdt leeg rond"
(http://www.ad.nl/ad/nl/10...ein-rijdt-leeg-rond.dhtml). Ik voorspel dat de NS de prijzen gaat aanpassen (naar beneden, ze kunnen niet anders) en dat het alsnog een redelijk succes wordt. Zeker als de nieuwe dienstregeling in gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PolarBear schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 14:06:
Wat? Moet een trein langzamer gaan rijden omdat die door een 30 km zone heen rijd? Het is toch een beveiligde overweg?
Beveiligd my ass. Als je met ~200 km/u door die overgang heen trekt dan jaag je zeker een horde kinderen en nog wat paarden toe op hol. Daar mag je wel rekening mee houden, ja.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2010 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
PolarBear schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 14:06:
[...]

Don't get me wrong ik vind standaardisatie helemaal niet erg. Maar veel vind ik het niet, kijk een jaar of 5-10 geleden naar al het getrokken materieel wat nog rond reed. Dat was pas erg. Als je de intercity Haarlem - Maastricht had wist je nooit wat voor materieel je terecht zou komen.
Mwah, het enige getrokken materieel wat er 10-15 jaar geleden wel was, en nu niet meer, is Plan-W en ICK (even los van tijdelijke huurzooi als die Belgische wagons en ICL etc).

Ook ander materieel is er niet zoveel verdwenen, iirc alleen Plan-U, DE2, DH1/2, recent Plan-T, en SM90. Die laatste reed sowieso maar op één traject, en Plan-U reed ook maar op een beperkt aantal trajecten, plus dat Plan-U door een nieuw type (nieuw) materieel werd vervangen: DM90.

En ik denk dat weinig mensen Plan-W en DH1/2 zullen missen, gezien het "comfort", of liever het gebrek eraan, van die dingen.

Daarnaast waren er nog maar zeer weinig DE2's, en ook SM90 (dat sowieso een prototype-serie was), was maar zeer beperkt qua aantal.

Zo'n enorm verschil is dat dus niet tov 10 jaar terug.

[ Voor 17% gewijzigd door wildhagen op 03-09-2010 14:21 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
wildhagen schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 14:14:

Zo'n enorm verschil is dat dus niet tov 10 jaar terug.
Nou noem het maar geen enorm verschil, de NS had toen een tekort aan treinen en alles wat kon rijden reed, je noemt zelf al 7 types materieel (plan W, DH, DE, Plan U/T, SM90, ICK), dan mis je nog K4, ICL en Avmz. Om terug op mijn voorbeeld te komen, je kon in de IC Haarlem - Amsterdam, plan W, ICM, ICR, ICRm, een DDM rijtuig of zelfs plan V tegenkomen. Tegenwoordig is het 99% IRM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Maar het merendeel van dat materieel was zeer beperkt qua aantal (DE2, SM90, Plan-W), of werd op slechts enkele trajecten ingezet (ICK, DH, DE2, SM90, Plan-U), dus de kans dat je die tegenkwam was voor de meeste mensen minimaal. DH werd bijvoorbeeld alleen ingezet (door NS) in Friesland en Groningen. SM90 alleen op Zwolle-Emmen.

Alleen Plan-T werd op grotere schaal ingezet.

ICR en ICRm zijn natuurlijk gewoon hetzelfde materiaal, is alleen een revisie geweest. Idem voor SGM/SGMm en ICM/ICMm uiteraard.

K4, ICL, Avmz was sowieso geen NS-materieel, dat was allemaal huurspul, en daarvan was dus bekend dat het slechts zeer kort zou worden ingezet.

ICK en ICL is overigens van recentere datum, dat had je 10 jaar geleden ook nog niet rondrijden.

Ik vind het met de verscheidenheid, voor zo'n klein landje, toch best wel meevallen. Vergelijk het eens met grotere landen als Noorwegen of Denemarken, waar aanzienlijk minder verscheidenheid is qua materieel.

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 03-09-2010 16:32 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

M2 natuurlijk, en alle getrokken treinen, daarvoor had je 4 verschillende loktypen. Dat moet je zeker ook als een aparte materieelsoort zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Maasluip schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 18:55:
M2 natuurlijk, en alle getrokken treinen, daarvoor had je 4 verschillende loktypen. Dat moet je zeker ook als een aparte materieelsoort zien.
Volgens mij ging het hier over reizigersmaterieel, niet over locomotieven.

Overigens, 4 verschillende soorten locs? Volgens mij maar 2, 10 jaar geleden had je alleen de 1600 en de 1700 nog actief voor de reizigersdienst. De 1100 en 1300 waren in 2000 al buiten dienst, de 1200 deed alleen bij ACTS nog dienst, dus niet meer voor passagierstreinen.

Of je moet de 11.8 meerekenen van de Benelux, maar die was alleen voor die ene trein te zien (en daarnaast was de 11.8 geen eigendom van de NS maar van de NMBS).

[ Voor 12% gewijzigd door wildhagen op 03-09-2010 19:06 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:29

Luke!

#Treinbaas
Soap-aflevering 4b: return of the V250.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Deze heeft helemaal geen logo's erop zo te zien... geen Fyra, en geen AnsaldoBreda.

Daarover gesproken, ik meen me te herinneren dat de overheid in een bepaling heeft opgenomen dat mocht de huidige exploitant van de HSL failliet gaan en een nieuwe partij het handeltje overneemt, dat die nieuwe partij dan ook verplicht is om de treinen die door de originele partij waren aangekocht (HSA dus) over te nemen en te gebruiken.

Ik vraag me af hoe houdbaar die voorwaarde is: mocht HSA nu failliet gaan (en dat is niet ondenkbaar) en bijvoorbeeld SNCF de handel overnemen, dan kunnen zij toch niet zomaar verplicht worden om een set treinstellen over te nemen waar ze niet op zitten te wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

In Italië had ik Voor Milaan Centrale vanuit de trein een NS diesellok zien staan, welke het precies was wist ik niet helaas.

Nu was ik vandaag eens op internet aan 't zoeken en kwam ik dit topic tegen:
http://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=20269.15
plaatje staat @ dat forum niet hier ivm hotlink

staat tegenwoordig wel op een andere plaats en schijnt niet meer te rijden. (kwan natuurlijk ook een andere uit de serie zijn geweest maar ze schijnen alleen niet meer te rijden daar)
wel grappig dat ik 't toch nog tegenkwam.

zat dat topic door te lezen en kwam deze foto in een ander topic tegen, zo stond hij er nu nog bij geloof ik.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3447/3944930461_e39e1f3044.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door GoldenSample op 04-09-2010 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Staat er bij, is ex-NS 2500, van de serie 2400 diesellocs (voor de goederendienst), die hier in 1991 buiten dienst gegaan zijn.

Sommigen zijn gesloopt, héél veel (50 stuks) zijn er naar Frankrijk gegaan voor de werktreinen tbv aanleg TGV-lijnen, en enkelen idd via-via naar Italië verkocht en ook Saoedi-Arabië (7 stuks, voor de aanleg van een spoorlijn daar).

Overigens werkt je hotlink niet, mag niet van die site.

Edit: ok, je hebt een ander plaatje nu, is dus idd de 2500 :) Grappig dat ze het NS-logo niet hebben verwijderd :P

Afbeeldingslocatie: http://www.tramtreniealtro.com/Loco%20Manovra/NS%202500/55ec.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door wildhagen op 04-09-2010 16:27 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:51

F.West98

Alweer 16 jaar hier

plaatje wil niet
inmiddels weer wel

[ Voor 38% gewijzigd door F.West98 op 04-09-2010 16:05 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

is een ander plaatje ;) dit is de plek waar hij hij van de zomer nog stond volgens mij.

Sowieso 1 grote teringzooi rond en op het spoor In italië, hoe dichter bij Milaan hoe beter het werd maar wat ik onderweg (vanaf de zuidkant van het lago Maggiore) voor overwoekerde handel heb gezien ok in en rond stations (een eilandperon midden in het station waar 1 kant niet van wordt gebruikt en gewoon struikjes in het peron en in het balastbed groeien heb ik meer dan eens gezien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Kan iemand mij trouwens vertellen op hoeveel ampere de stopcontacten in de eerste klas van de nieuwe VIRMs is begrensd?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Boudewijn schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 16:24:
Kan iemand mij trouwens vertellen op hoeveel ampere de stopcontacten in de eerste klas van de nieuwe VIRMs is begrensd?
Ben je van plan je eigen straalkachel mee te nemen komende winter? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Nop, ik heb vandaag een nieuwe lader voor mijn laptop gekocht en zit net in de trein (hier vlak voor de lader opgepikt). Lader is niet origineel en heb een 1e klas kaartje ht-asd gekocht dus verwachtte de laptop redelijk te kunnen laden.

Echter schiet het laden gewoon voor geen meter op, en twijfel of het de lader is (zou prima moeten zijn) of het stopcontact. Kan me vorstellen dat ze het maximale verbruik per outlet wel cappen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Boudewijn schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 16:24:
1 Ampere. Dan klapt de zekering eruit, die je als het goed is weer kan herstellen door op het knopje eronder te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Er staat er nu een stuk of 4 bij Watergraafsmeer als ik het goed gezien heb. Het is in iedergeval een stuk Italiaans grondgebied geworden. Ik liep vanochtend langs een stel waar al iets te zien was van interieur (zag er goed uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Inderdaad ja,, ik reed er vandaag 3x langs en er stonden er minstens 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Er staat er ook nog 1 in de loods (die jij niet kan zien), dus dat klopt dan wel aardig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Hadden ze maar Siemens Velaro's gekocht. Ziet er prima uit, kan alles wat voor de HSL nodig is (nou ja er zullen vast wel wat ERTMS perikelen zijn) en men kent zo langzamer hand de kinderziektes wel. Maar ja zal vast een aanbesteding voor zijn geweest.

Overigens gaat de NS (en Prorail) morgen starten met de uitgebreide proef elke 10 minuten een trein (http://ns.nl/cs/Satellite...pagename=NS2007%2FWrapper)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Ik ga me niet te veel uitlaten over de V250, maar het is echt een soap hoor. De opmerking over het italiaans grondgebied in watergraafsmeer geeft al wel het een en ander aan.
Die Siemens Valero's zijn inderdaad prima treinen welke vrijwel direct ingezet kunnen worden. De ETCS installatie zal gewoon naar alle waarschijnlijkheid ook wel werken op de HSL, aangezien de HSL ook een siemens beveiliging heeft (EBS SIMIS-W). We zullen eind dit jaar wel een hoogtepunt bereiken voor wat betreft de V250 perikelen.

De start van ETMET morgen zal niet direct vlekkeloos verlopen vermoed ik. Er is een TSB (Tijdelijke snelheidsbeperking) bij Culemborg waardoor reizigerstreinen niet harder mogen dan 90km/h en goederentreinen niet harder dan 60km/h. Het is over een afstand van zo'n 6km, dus het heeft ook nog wel wat impact op de treindienst. Laten we hopen dat ze bij deze proef de treinen buiten de randstad niet al te kort maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
IJnte schreef op zondag 05 september 2010 @ 19:46:
Ik ga me niet te veel uitlaten over de V250, maar het is echt een soap hoor. De opmerking over het italiaans grondgebied in watergraafsmeer geeft al wel het een en ander aan.
Die Siemens Valero's zijn inderdaad prima treinen welke vrijwel direct ingezet kunnen worden. De ETCS installatie zal gewoon naar alle waarschijnlijkheid ook wel werken op de HSL, aangezien de HSL ook een siemens beveiliging heeft (EBS SIMIS-W). We zullen eind dit jaar wel een hoogtepunt bereiken voor wat betreft de V250 perikelen.
Een hoogtepunt, hoe moet ik dat opvatten? Positief als 'er komt een einde aan de perikelen en we kunnen eindelijk de boel gebruiken' of negatief waarbij nog een enorme beerput valt te verwachten?
De start van ETMET morgen zal niet direct vlekkeloos verlopen vermoed ik. Er is een TSB (Tijdelijke snelheidsbeperking) bij Culemborg waardoor reizigerstreinen niet harder mogen dan 90km/h en goederentreinen niet harder dan 60km/h. Het is over een afstand van zo'n 6km, dus het heeft ook nog wel wat impact op de treindienst. Laten we hopen dat ze bij deze proef de treinen buiten de randstad niet al te kort maken.
Ik ben benieuwd, ik moet morgenochtend namelijk naar Utrecht dus ETMET scheelt voor mij net een paar minuten wachten in Den Bosch (komende vanuit Breda). Ik zie morgenochtend wel of ik via Den Bosch ga of via Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Alex) schreef op zondag 05 september 2010 @ 20:04:
[...]
Een hoogtepunt, hoe moet ik dat opvatten? Positief als 'er komt een einde aan de perikelen en we kunnen eindelijk de boel gebruiken' of negatief waarbij nog een enorme beerput valt te verwachten?
Wat ik weer van een ander forum begrepen heb is dat midden-december er weer een belangrijke deadline afloopt voor de V250. Verder geeft het algemeen bekende nieuws rondom de V250 al wel aan welke kant het op dreigt te gaan. Wellicht gaat het helemaal de andere kant op hoor, en komt het wel goed.
[...]
Ik ben benieuwd, ik moet morgenochtend namelijk naar Utrecht dus ETMET scheelt voor mij net een paar minuten wachten in Den Bosch (komende vanuit Breda). Ik zie morgenochtend wel of ik via Den Bosch ga of via Rotterdam.
Ik weet niet of je vaak met de trein gaat, maar is het je opgevallen dat in Breda de laatste tijd best wel eens wat Fyra treinen en losse Traxx lokjes rondrijden :? Ik ben vandaag nog in Breda geweest met een stam en 2 traxx lokken.

Morgen overigens ook massaal (hoop ik) SLT in de (1)7400 :)

[ Voor 5% gewijzigd door IJnte op 05-09-2010 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

IJnte schreef op zondag 05 september 2010 @ 20:53:
[...]

Ik weet niet of je vaak met de trein gaat, maar is het je opgevallen dat in Breda de laatste tijd best wel eens wat Fyra treinen en losse Traxx lokjes rondrijden :? Ik ben vandaag nog in Breda geweest met een stam en 2 traxx lokken.
Ik was zaterdag in Breda en er kwam ook opeens een stam Fyra kopmaken. Volgens een mannetje van Movares (die niet erg toeschietelijk was, ja alles rond het spoor is staatsgeheim :/ ) waren het proefritten tussen Lage Zwaluwe en Breda.
En afgelopen zaterdag ook in de 5100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Maasluip schreef op maandag 06 september 2010 @ 07:30:
[...]

Ik was zaterdag in Breda en er kwam ook opeens een stam Fyra kopmaken. Volgens een mannetje van Movares (die niet erg toeschietelijk was, ja alles rond het spoor is staatsgeheim :/ ) waren het proefritten tussen Lage Zwaluwe en Breda.

[...]

En afgelopen zaterdag ook in de 5100.
Ik weet niet welk "mannetje" van Movares je gesproken hebt, maar je zou best wel eens mij gesproken kunnen hebben. Ik heb meerdere mensen van antwoord voorzien, ondanks dat dat eigenlijk ongewenst is. Onze opdrachtgever heeft aangegeven dat wij niet over het proces mogen spreken met mensen op het perron (kan ik ook niet helpen). Mocht je iets meer willen weten, schroom dan niet om me te DM'en. Zowel ik als mijn collega waren dus ook terughoudend voor wat betreft informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Zaterdag zag ik rond 15.00 een ICRm Prio-stam met een rode Traxx aan iedere zijde voorbijkomen ter hoogte van Meteren (A15), het spul reed richting Utrecht. Waarschijnlijk overbrenging terug naar de Watergraafsmeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Correct. Die stam en die 2 traxxen waren die dag gebruikt in breda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

IJnte schreef op zondag 05 september 2010 @ 20:53:
En jaar hoor, eindelijk es in een SLT gezeten. Wat een rust en ruimte sinds jaren Mat'64 op dit stuk. Ik ben er blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

IJnte schreef op maandag 06 september 2010 @ 08:12:
[...]

Ik weet niet welk "mannetje" van Movares je gesproken hebt, maar je zou best wel eens mij gesproken kunnen hebben. Ik heb meerdere mensen van antwoord voorzien, ondanks dat dat eigenlijk ongewenst is. Onze opdrachtgever heeft aangegeven dat wij niet over het proces mogen spreken met mensen op het perron (kan ik ook niet helpen).
Dat bedoel ik met staatsgeheim. WTF maakt het nu uit dat mensen weten dat er proefritten Lage Zwaluwe - Breda gedaan worden. IMHO is het juist goed voor HSA om de wereld bekend te maken dat ze proefritten doen en dat ze blijkbaar serieus bezig zijn om de HSL treindienst tot Breda te verlengen.

Ik begrijp dat jij ook alleen maar je instructies hebt, dus het is niet tegen jou persoonlijk, maar het is volstrekt tekenend voor het spoorwegbedrijf. En niet alleen de professionele wereld, ook in de hobbywereld heerst een sfeer van elkaar vliegen afvangen en zielige geheimhouding.

Overigens: even na 11 uur, oostzijde, ik maakte met nog iemand ook foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Dan heb je mij gesproken inderdaad. Mijn persoonlijke excusses voor mijn beperkte informatievoorziening, maar je weet nu waarom. Ik ben ook erg terughoudend met informatie geven op dit forum. Ik zou graag elke dag hele verslagen willen typen, maar dat is niet goed voor mijn carriere.

Het hele plan voor het rijden naar Breda staat nogal onder druk. HSA is gewoon erg bang dat ze weer tegenslagen krijgen waardoor ze weer de hele boel moeten cancelen. Vandaar dat er nu gewoon intensief getest wordt en pas als echt alles 100% goed is dan pas zal men naar buiten treden met informatie. Zoals ik eerder melde, mocht je informatie willen hebben dan kun je me altijd benaderen. Echter als ik aan het werk ben, en er dus ook mensen bijstaan die mij ingehuurd hebben dan let ik heel goed op wat ik zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik lees in het AD artikel dat de kaartjes voor de Fyra voor dumpprijzen weggaan,hoe zit dat dan?
Als in: Behalve dat abo's de toeslag niet kunnen betalen lees ik nergens wat over prijsreductie, kan iemand me dat vertellen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:00
momenteel ambieer is geen werk als machinist, alleen soms lijkt het aantrekkelijk , gezien ik een trein fanaat ben. Waar ik benieuwd naar ben is het volgende.

Stel je ben machinist op een IC van bijvoorbeeld Enschede naar Schiphol, tijdens deze rit moet je naar het toilet. In mijn geval heb ik een chronische darmziekte, waardoor ik niet gecontroleerd naar het toilet kan. Heeft een machinist tijdens de reis (en tussenstops) wel hiervoor wel de gelegenheid :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Op de tussenstops misschien? Geen idee, maar lijkt me wel een mogelijkheid?

Al is het de vraag of je met zoiets de medische keuring al door zou komen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Boudewijn schreef op maandag 06 september 2010 @ 15:25:
Ik lees in het AD artikel dat de kaartjes voor de Fyra voor dumpprijzen weggaan,hoe zit dat dan?
Als in: Behalve dat abo's de toeslag niet kunnen betalen lees ik nergens wat over prijsreductie, kan iemand me dat vertellen? :)
Ik denk dat ze bedoelen dat je online ze goedkoop kan scoren. Rotterdam > Schiphol is bv. maar 8.50 via nshispeed.nl , je moet dan ook geen 6 euro toeslag meer betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Je mag bij oponthoud op het perron (iig in de treinen met open systemen) toch het schijthuis niet gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De wachttijd is ook lang niet altijd genoeg om een schijtbeurt af te maken. Met een dergelijke lichamelijke beperking moet je gewoon geen beroep willen uitoefenen waarbij je niet direct naar de plee kan. Tenzij een luier een optie voor je is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Christoph schreef op maandag 06 september 2010 @ 16:24:
[...]

Ik denk dat ze bedoelen dat je online ze goedkoop kan scoren. Rotterdam > Schiphol is bv. maar 8.50 via nshispeed.nl , je moet dan ook geen 6 euro toeslag meer betalen.
Interesting , maar ik heb een studenten week-OV-kaart.
Hoe werkt dat dan? :) Ik vind het namelijk prima om wat te betalen voor die tijdswinst maar 7.50E vind ik teveel.
een los kaartje kopen daarentegen is ook een beetje het paard achter de wagen spannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Boudewijn schreef op maandag 06 september 2010 @ 15:25:
Dat is het standaard journaille verhaaltje. Je kunt gewoon zoals vanaf het begin via de website als je vroeg genoeg boekt een goedkoper kaartje krijgen als wanneer je naar de kaartautomaat gaat.

En het schijnt dat "vroeg genoeg" bij de huidige bezetting betekent "thuis uitprinten en over een uurtje rijden", maar dat heb ik niet uitgeprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Met de huidige bezetting kun je dat zelfs in de trein nog doen denk ik. Moet je wel een USB-printertje bij je hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock2k
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-08 20:26
Christoph schreef op maandag 06 september 2010 @ 16:24:
[...]

Maar dan heb je toch treinbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Dat internet in de IC treinen van NS, krijgen jullie dat aan de praat?
Ik moet wel zeggen dat ik het alleen geprobeerd heb met m'n Ipod Touch. In verschillende treinen, op verschillende dagen.

Verbinden met T-mobile geen probleem.
www.ns.nl openen, geen probleem
Maar zodra ik naar een andere website ga, wil 'ie verbinding maken met www.nstrein.ns.nl
Maargoed, als ik thuis naar dat adres ga, staat daar ook niets.

Kortom, mijn internetverkeer wordt doorgelust via iets dat niet bestaat.
Ligt dat aan mijn iPod, kan het uberhaupt met een iPod, of is het systeem er nog niet klaar voor?

[ Voor 4% gewijzigd door Cheesy op 06-09-2010 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Die nstrein.ns.nl kan wel eens een proxy zijnofzo ;).
Ik betwijfel of je ipod dat kan, maar heb er zelf geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Je komt eerst op nstrein.ns.nl. Daar moet je de voorwaarden accepteren en dan kun je direct internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:15
Vandaag was er in de middag een storing in de bovenleiding tussen Viersen en Krefeld in Duitsland. Alle treinen dik vertraagd en er rende zelfs mensen over de sporen door meldingen over een spoorwijziging (de trein kwam toch veeeeel later dus het haasten was voor deze mensen niet eens nodig). Komt mijn trein eindelijk een uur later gaat hij eens lekker afkorten omdat er ondertussen een tweede trein is (die van een uur later) dus de trein gaat lekker 2 stations skippen waaronder mijn eind punt, Essen. Kon ik een station verder uitstappen (Gelschenkirchen) en kon ik alweer wachten op een trein terug. Uit eindelijk met U-Bahn en al pas na 3 uur reizen van me werk thuis gekomen :(

Video van dit stomme station:
http://hmdlive.com/files/Krefeld_hbf_6_sept_2010.MP4
Niet interessant en slechts 1.42mb

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
jelmervos schreef op maandag 06 september 2010 @ 21:46:
Je komt eerst op nstrein.ns.nl. Daar moet je de voorwaarden accepteren en dan kun je direct internetten.
Die voorwaarden komen niet in beeld. Ik krijg een melding dat de server niet kan worden gevonden.
Ook als ik handmatig naar die url ga.
Blijkbaar kan je dus niet met ipod internetten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Cheesy schreef op maandag 06 september 2010 @ 22:20:
[...]

Die voorwaarden komen niet in beeld. Ik krijg een melding dat de server niet kan worden gevonden.
Ook als ik handmatig naar die url ga.
Blijkbaar kan je dus niet met ipod internetten :'(
Waarschijnlijker is dat 't gewoon even kapot was.

Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.