Het grote spoorwegentopic deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste
Acties:
  • 60.249 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
In de buurt van station Haarlem staat een treinstel in brand. Het zou gaan om een goederentrein er zouden geen mensen in de trein aanwezig zijn.

Dat meldt RTV Noord-Holland. Er zou veel rookontwikkeling zijn.

De NS meldt online dat het treinverkeer rondom Haarlem is stilgelegd als gevolg van de brand. De verwachting is dat het treinverkeer rond 18.30 uur weer hervat kan worden.

Naar verluidt gaat het om een oud treinstel dat op een rangeerterrein staat. De politie raadt omwonende aan om ramen en deuren gesloten te houden.

ProRail kreeg rond 16.30 uur melding van de brand in de buurt van Santpoort-Noord. Om veiligheidsredenen moest de spanning van de bovenleiding worden afgehaald, waardoor er nu dus geen treinen rond Haarlem rijden. De brandweer is bezig het vuur te blussen.
nu.nl

Volgens Somda zou het een Plan-T (mogelijk de 509) betreffen, dus dat zou dan een terzijde gesteld exemplaar moeten zijn, ze zijn immers allemaal buiten dienst.

De eerste gedachte: wellicht graffitti-terroristen die zich nu met brandstichting bezig houden?

Update: ok, het schijnt dus niet om een Plan-T te gaan, maar om een Plan-U. Volgens ProRail iig.

Afbeeldingslocatie: http://www.noordhollandsdagblad.nl/multimedia/dynamic/01816/trein_1816811j.jpg

[ Voor 63% gewijzigd door wildhagen op 07-08-2010 17:58 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:24
Daar lijk ik anders wel een T-tje te zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ja, lijkt idd Plan-T 509 te zijn, ProRail weet, as usual, kennelijk niet waar ze het over hebben...

Nog een foto:

Afbeeldingslocatie: http://media.nu.nl/m/m1azv33acf8s.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

En die Blauwe Engel, staat die ver genoeg weg? Is lastig te zien op zo'n foto.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Geen idee, maar word niks van gemeld op Somda, dus best kans dat ver genoeg weg staat.

Gaat overigens om de DE2 180 van de HIJSM.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 22:36

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Hm... ik reed omstreeks dat tijdstip nog langs Haarlem met de trein. Mij is overigens niet die DE-II opgevallen.

W.m.b. hoop ik van harte dat het de Plan-T is, gezien die minder waarde heeft dan de DE-III. Als er maar eentje van de T-tjes overblijft, mag ik hopen :). Leuk voor het NSM ofzo.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
AW_Bos schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 22:02:
Als er maar eentje van de T-tjes overblijft, mag ik hopen :). Leuk voor het NSM ofzo.
Ik gok eigenlijk dat er dan een V-tje bewaard zal worden, aan twee bakken heb je minder kosten om te onderhouden enzo, en het is (vrijwel) identiek materieel :p

Hoewel, de 386 én de 766, zowel twee- als vierbaks, wie weet wat er met Mat'64 nog mogelijk is :p

Overigens had van Plan T stel 501 me dan het aardigst geleken, die heeft de mooiste historie natuurlijk :)

[ Voor 36% gewijzigd door Carpento op 07-08-2010 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Maar de 501 was, technisch gezien, niet representatief voor de serie, ivm afwijkende maten enzo.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Carpento schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 22:43:
[...]

Ik gok eigenlijk dat er dan een V-tje bewaard zal worden, aan twee bakken heb je minder kosten om te onderhouden enzo, en het is (vrijwel) identiek materieel :p

Hoewel, de 386 én de 766, zowel twee- als vierbaks, wie weet wat er met Mat'64 nog mogelijk is :p

Overigens had van Plan T stel 501 me dan het aardigst geleken, die heeft de mooiste historie natuurlijk :)
Ook het interieur en de indeling was toch afwijkend ten opzichte van de serie bouw van de Plan-T(oekomst) ? Of is dat ooit nog meegenomen geweest in een revisering om het gelijk te trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:36
LauPro schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 16:57:
Mooi werk bij Arnhem! Kunnen ze goed gebruiken - 't blijft de voorstad van de Achterhoek hè ;) .

Ik heb nog wat foto's gevonden van de Sziget Expresstrein:
[afbeelding]
[afbeelding]
En de partywagons:
[afbeelding]
Prachtig die tweede foto: lijkt sterk op het geen wat ze als slaaptrein verkopen bij de NS hispeed familie. (De koerswagens vertrekkend vanaf utrecht om iets over half 8 richting Kopenhagen, Praag, Moskou etc.)
Kan iemand uitleggen hoe je daar met 6 man in 1 cabinet kunt slapen? Had zelf namelijk een iets andere gedachte bij de term slaaptrein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
AW_Bos schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 23:04:
[...]

Ook het interieur en de indeling was toch afwijkend ten opzichte van de serie bouw van de Plan-T(oekomst) ? Of is dat ooit nog meegenomen geweest in een revisering om het gelijk te trekken?
Nee. De 501 is in 2000 afgevoerd en gesloopt omdat deze afweek tov de rest van de serie (502-532), en heeft dus de revisie van Plan-T (1999-2002) niet meer meegemaakt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramm
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:19
significant schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 23:09:
[...]

Prachtig die tweede foto: lijkt sterk op het geen wat ze als slaaptrein verkopen bij de NS hispeed familie. (De koerswagens vertrekkend vanaf utrecht om iets over half 8 richting Kopenhagen, Praag, Moskou etc.)
Kan iemand uitleggen hoe je daar met 6 man in 1 cabinet kunt slapen? Had zelf namelijk een iets andere gedachte bij de term slaaptrein?
De bank waarop je zit (2 tegenover elkaar) zijn de onderste bedden. De rugleuningen zijn omhoog te klappen, dat zijn de middelste bedden. Daarboven hangen de bovenste bedden. Tegen één van de muren van de coupé zit een trapje, die zet je in het midden neer om bovenin te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Luke!

#Treinbaas
wildhagen schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 19:39:
Ik dacht dat het maximum 14 bakken was voor de reizigersdient? Of was het nu 15?
Zonder veel gevolgd te hebben rijdt de door ACTS gereden trein (Venlo - rondje Nederland - Venlo - buitenland) het rondje met vijftien bakken en worden er in Venlo nog twee bijgeplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Carpento schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 18:20:
Daar lijk ik anders wel een T-tje te zien ;)
Op de foto is een T idd, maar daar staat wel degelijk ook een Plan-U als 't goed is. Ik rijd er over 2 minuten langs, eens kijken of er nog wat te zien is :P

Nope. Alles donker. Blauwe engel stond er nog wel gewoon.

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 08-08-2010 00:10 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:09

LauPro

Prof Mierenneuke®

significant schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 23:09:
Crosspost, maar hier een filmpje:

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Een stel stoli zuipende pubers in een trein?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-08 22:59

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Topicstarter
gewoon wat info hoe die trein van binnen eruit ziet :+. Ergo, niet zeuren :P

Fotograferen van treinen hier in Noorwegen is tot nu toe geen groot succes, ik bleef een paar nachten slapen bij een vriend in Oslo die vlak bij een groot opstelterrein woont maar door de bomen en de vele autowegen is het vrijwel onmogelijk om een goede foto te nemen. Misschien a.s. dinsdag als ik daar weer ben een betere poging wagen (langs de vrije baan dan :P)

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:29
Voor de geinteresseerden, hier een livestream van het plaatsen van een brug bij Station Arnhem:
http://www.omroepgelderla...n-brug-station-Arnhem.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Nu online

Luke!

#Treinbaas
Kinkelexpress zeven minuten voor vertrek uit Venlo daar pas binnengebracht door HGK, vertrek +25 maar gaat onderweg tijd inhalen.

Edit: +8 door 's-Hertogenbosch; klikkie-wikkie.

[ Voor 43% gewijzigd door Luke! op 08-08-2010 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koploper
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:12
Carpento schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 22:43:
[...]

De planning is dat er twee V'tjes bewaard worden. Een voor het Spoorwegmuseum en eentje voor de stichting Mat'64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:55

Onbekend

...

Toevallig kom ik deze site tegen en er staat wel wat leuke informatie op:
http://www.langsderails.nl/wissels.htm
Er zijn vast wel wat mensen die dit interessant vinden. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 20:09
Dat is de site van Nico Spilt die zijn eigen "blokpost" in Bunnik heeft (hij woont naast het spoor). Enige smet op zijn uitzicht is nu wel het hek wat ProRail langs zijn tuin heeft laten plaatsen van 2m hoog })

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Laatst online: 20:37

PeaceNlove

Deugleuter

Voor de liefhebbers van goedkope treinkaartjes: de AH heeft momenteel dagkaarten a 13,50 in de aanbieding. Meer info: http://www.ah.nl/ns

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:20

Reinier

\o/

Van de week vroeg een conductrice of iemand in de coupé met een VUK naar Apeldoorn ging omdat er een vrouwtje een kaartje met korting had gekocht :')
Dat vind ik zo maf he. Míj zou ze een boete gegeven hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:42
Weten de trdl's hier toevallig wat er vanochtend gebeurd is? Ik stond om 9:55 op Driebergen-Zeist, komt er een IC richting Utrecht langs, die gaat al langzamer rijden, ALLE SEINEN GEDOOFD :( spoorbomen vielen ook in storing oid. want ze bleven dichtstaan. De Sprinter richting Rhenen zag ik bij Maarn ook stilstaan. Leuk als je om 10:00 in Amsterdam een examen hebt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dan ben je toch al te laat als je 5 mins vantevoren nog op driebergen staat.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Idd. Klinkt verder als een stroomstoring.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Klopt:
Treinen Utrecht-Rhenen rijden weer

UTRECHT - Het treinverkeer tussen Utrecht en Rhenen is weer op gang gekomen. Reiziger waren vanochtend de dupe van een stroomstoring. Seinen en wissels werkten niet en een trein richting Nijmegen moest hierdoor terugkeren.

Door de stroomstoring reden geen treinen tussen Utrecht en Rhenen en Utrecht en Ede-Wageningen.

Reizigers liepen zeker een uur vertraging op
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/249502

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Boudewijn schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:42:
Dan ben je toch al te laat als je 5 mins vantevoren nog op driebergen staat.
Oeps, bedoelde 8:55 :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Daarom ga je als je slim bent ook iets eerder weg dan strikt noodzakelijk, als je op een specifiek moment echt ergens moet zijn. Net zoals je dat in de auto doet, waar je files incalculeert, doe je dat met het OV evengoed.

[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 10-08-2010 17:28 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Klinkt als een 3kV storing. Misschien waren ze iets te fanatiek met het blootleggen van de kabels bij Lunetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-08-2024

bestaudio

Gnoeeeeeee

IJnte schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:59:
Klinkt als een 3kV storing. Misschien waren ze iets te fanatiek met het blootleggen van de kabels bij Lunetten :)
Ik ben onschuldig :P zal is vragen hoe en wat

Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Jaja ;) zeggen ze allemaal! Kun jij niet gelijk es vragen wanneer ze het spoor bij Vndc gaan vernieuwen :? Alles staat klaar (kroll etc) maar er gebeurd maar niets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Twee borden die de machinist moeten waarschuwen vaart te minderen ontbraken op het spoor bij Stavoren. Dat schrijft De Telegraaf woensdag. Twee weken geleden reed een onderhoudstrein daar door een winkel heen.

In een vertrouwelijke brief van spoorbeheerder Prorail staat volgens de krant dat een snelheidsverminderingsbord en een snelheidsbord op de tekening wel langs het spoor staan, maar in werkelijkheid niet.

Een stopbord stond er wel, maar dat heeft de machinist mogelijk niet gezien omdat de lichten op het station na de laatste passagierstrein worden gedoofd. Uit de brief blijkt volgens De Telegraaf verder dat de machinist met volle vaart door het stootblok is gereden en niet heeft geremd.

Het AD schreef eerder dat de borden langs het spoor niet zijn verlicht en dat de machinist ze daardoor mogelijk over het hoofd had gezien. Een woordvoerder van Prorail bevestigde dat, maar wees er op dat onverlichte borden wel vaker worden gebruikt. Vorige week trok Prorail de vergunning van detacheringsbedrijf Spoorflex Safety First om op het spoor te werken voor vier weken in. De treincrash was volgens Prorail de druppel die de emmer deed overlopen. De werktreinbegeleiders, een soort loodsen maar dan voor treinen, zouden vaak niet alert genoeg zijn.
Bron: http://www.trouw.nl/nieuw..._bij_crash_Stavoren_.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Zo was de situatie in 2004:

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
En zo is de situatie nu (video van afgelopen winter, december 2009)

Hij is de verkeerde kant op, maar als je weet waar je op moet letten, zie je dat die borden waar het over gaat (afrembord 4 en snelheidsbord 4) er niet staan.

Verder is het hele verhaal van de telegraaf/ad/nu/trouw/anp een storm in een glas water. Het "verlichte" borden verhaal gaat nergens over, en ook "de tekening wel langs het spoor staan, maar in werkelijkheid niet" is onjuist. Er moet een nuance aangebracht worden bij wélke tekening de borden missen, en in hoeverre dit relevante informatie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53

silverstorm

tearing me apart

IJnte schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 08:55:
Verder is het hele verhaal van de telegraaf/ad/nu/trouw/anp een storm in een glas water. Het "verlichte" borden verhaal gaat nergens over, en ook "de tekening wel langs het spoor staan, maar in werkelijkheid niet" is onjuist. Er moet een nuance aangebracht worden bij wélke tekening de borden missen, en in hoeverre dit relevante informatie is.
Op het tweede filmpje is inderdaad te zien dat ook in 2009 de keperbaken aanwezig was. Vanaf moet je de snelheid begrenzen tot een snelheid zodat je kan stoppen voor het komende stoptonend sein met een maximum van 40km/h. Het afrembord en het snelheidsbord lijken mij dan niet nodig. Ik weet niet of ten tijde van het ongeluk de keperbakens er stonden, maar er wordt alleen over het ontbreken van de snelheidsborgen gesproken.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
De kepersbakens staan er natuurlijk nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDevil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-07 21:26

TMDevil

Blaat

Ik zat gister in de trein van Veenendaal naar Utrecht, en na station Maarn stopte de trein met de mededeling dat er een seinstoring was, en later een stroom storing.
Van de mensen die op station Driebergen/Zeist hadden staan wachten, bleek dat de slagbomen dicht waren, alle seinen verder uit, en er werd niks omgeroepen. Als je het mij vraagt zat station Driebergen/Zeist dus gewoon zonder stroom.
Vinnienerd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:40:
Leuk als je om 10:00 in Amsterdam een examen hebt :(
Had ik ook, vandaar dat ik al om 8.45 de trein had. Uiteindelijk op tijd gekomen, en dik geslaagd :D

[ Voor 19% gewijzigd door TMDevil op 11-08-2010 14:56 ]

n54 power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
wildhagen schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 17:16:
[...]

Update: ok, het schijnt dus niet om een Plan-T te gaan, maar om een Plan-U. Volgens ProRail iig.
Het ging uiteindelijk toch om T-tje 509, twee foto's van het uitgebrande stel staan hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ah, hele bakconstructie doorgezakt dus, vrij duidelijk te zien. Nou stond dit stel toch al 2 jaar op de sloper te wachten, maar als hij nog in dienst was geweest, was dit denk ik sowieso een enkeltje sloper geweest (na plukken).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Marc-sch schreef op OpeensHadIkHet:

Proefbedrijf (PRIO-Fyra Amsterdam - Breda op de HSL) is per direct stil gelegd (deze week vanwege de werkzaamheden, maar daarna tot nader order opgeschort). De EMC-problemen die we kennen van Hoofddorp komen ook op Moerdijk - Breda weer aan het licht. Om geen risico te nemen worden beheersmaatregelen genomen. Op dit moment gebeurt dit door het aantal treinen en de maximale stroom per trein te beperken, dit betekent:
Op de noord sectie:
- een onbeperkt aantal Fyra-treinen met één Traxx loc in combinatie met maximaal twee Thalys treinen waarbij de tractiestroom beperkt is tot maximaal 411A
- maximaal twee Thalys treinen een maximaal verbruik van 500A per trein (lees een dubbel Thalys-stel).
Op de zuidsectie:
- maximaal twee treinen met een maximaal verbruik van 500A per trein, in de praktijk één trein per spoor
- één dubbel Thalys stel

De maatregel betekent dat de Prio-stammen op de zuidsectie de hele baan van Rotterdam Lombardijen tot Antwerpen voor zichzelf moet hebben. In combinatie met Thalys die er nu rijdt is dit niet te realiseren, waardoor het IPB voorlopig opgeschort is.

ProRail en V&W werken aan het volledig oplossen van het EMC probleem, door middel van de volgende maatregelen:
- het aanpassen van de beveiligingsinstallaties van het conventionele spoor
- het aanbrengen van extra technische systemen om de elektromagnetische beïnvloeding te verminderen
- het toevoegen van onderstations (transformatoren)
- het aanpassen van het VIRM1 materieel.
Deze activiteiten zijn naar verwachting medio 2011 gereed waarna het EMC probleem tot het verleden zou moeten behoren.

Het is dus onzeker of er per december 2010 een Fyra dienst naar Breda ingelegd kan worden. 23 augustus wordt besloten of het IPB voortgezet gaat worden. Fyra gaat per 4 oktober wel 2x per uur rijden tussen Amsterdam en Rotterdam.
"EMC is het verschijnsel is dat apparaten, machines of andere elektrische voorwerpen sterke magnetische velden produceren, die magnetische velden van andere apparaten die zich in de buurt bevinden beinvloeden. ATB werkt met zwakke magnetische velden. De ATB-spoelen van VIRM-1 hebben hier last van."

Lekker, zo'n supermoderne state-of-the-art hogesnelheidslijn die al onze mobiliteitsproblemen zou gaan oplossen! Geweldig tracébesluit ook, om tientallen kilometers gebundeld langs andere sporen te leggen... echt super gedaan, ministerie van V&W! Ik ben trots op jullie!

For obvious reasons: </sarcasme>

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ik niet snap, maar ben ook geen pro in deze materie. Maar ik heb altijd geleerd (en ook op het werk toegepast gezien in apparatuur) dat het redelijk eenvoudig is af te schermen dat apparatuur last heeft hiervan.

Sterker nog, het is een raar verhaal aangezien er wettelijke bepalingen en een richtlijn zijn hiervoor en je er toch vanuit mag gaan dat als daaraan voldaan wordt er geen overlast op kan treden?

Naja, weer een 'paar' miljoentjes over de balk :+

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• silverstorm
  • Laatst online: 11-09 23:53

silverstorm

tearing me apart

IJnte schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 12:52:
De kepersbakens staan er natuurlijk nog wel.
Als ze er ten tijde van het ongeluk ook stonden dan is er niks aan de hand. Maar ik weet dat niet zeker. Ik ben daar niet tijdens of vlak voor/na ter plaatse geweest.

De keperbakens leggen een grotere restrictie op dan de snelheidsborden van 40 km/h. Een keperbaken geeft aan dat dat je de snelheid dusdanig moet beperken om bij het stop tonend sein te stoppen met max 40 km/h. Waarom zou je dan uberhaupt nog snelheidsborden plaatsen? Die hebben volgens mij dan geen meerwaarde.
Bastien schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 19:33:
Ik niet snap, maar ben ook geen pro in deze materie. Maar ik heb altijd geleerd (en ook op het werk toegepast gezien in apparatuur) dat het redelijk eenvoudig is af te schermen dat apparatuur last heeft hiervan.

Sterker nog, het is een raar verhaal aangezien er wettelijke bepalingen en een richtlijn zijn hiervoor en je er toch vanuit mag gaan dat als daaraan voldaan wordt er geen overlast op kan treden?

Naja, weer een 'paar' miljoentjes over de balk :+
Volgens mij was het zo dat, om het probleem goed en definitief op te lossen, het vrij veel ging kosten. ProRail en aannemer hadden geen zin in en waren met wat half/half maatregelen bezig. Maar hoe het nu precies zit, kunnen de echte spanningsvreters beter uitleggen.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
silverstorm schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 01:30:
[...]

Als ze er ten tijde van het ongeluk ook stonden dan is er niks aan de hand. Maar ik weet dat niet zeker. Ik ben daar niet tijdens of vlak voor/na ter plaatse geweest.

De keperbakens leggen een grotere restrictie op dan de snelheidsborden van 40 km/h. Een keperbaken geeft aan dat dat je de snelheid dusdanig moet beperken om bij het stop tonend sein te stoppen met max 40 km/h. Waarom zou je dan uberhaupt nog snelheidsborden plaatsen? Die hebben volgens mij dan geen meerwaarde.
De snelheidsborden zijn verwijderd bij een grote wijziging in de beveiliging in 2006. Toen is er ATB-NG aangebracht waardoor de nut & nood zaak van deze 2 borden overbodig geworden is. De keperbakens zijn dus voldoende om een Mcn met wegbekendheid erop te wijzen dat hij moet afremmen en rekening moet houden met stoppen.
[...]

Volgens mij was het zo dat, om het probleem goed en definitief op te lossen, het vrij veel ging kosten. ProRail en aannemer hadden geen zin in en waren met wat half/half maatregelen bezig. Maar hoe het nu precies zit, kunnen de echte spanningsvreters beter uitleggen.
Het probleem is volgens mij niet zozeer de HSL beveiliging, maar de naastgelegen "conventionele" beveiliging. Het kan zijn dat men de kasten etc afgeschermd heeft met "EMC matten" maar de bekabeling niet overal afdoende heeft vervangen door goed afgeschermde kabels. Het kan zelf nog zo zijn dat het EMC veld van de HSL een spoorstroomloop doet verstoren, waardoor sectie's spontaan afvallen. Ik weet niet exact de details van dit probleem overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Vakantiedienstregeling is voorbij *O*
* IJnte kon vannochtend weer in de spitstrein plaats nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Laatst online: 11-08 22:59

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Topicstarter
ow ja, de 17400 reed niet :+ (niks van gemerkt overigens, reis meestal in het weekend of vanaf Klp naar Gvc, en de 2000 reed gewoon).

Ben trouwens wel benieuwd hoe de spooropstelling in Utrecht wordt nu spoor 12 eruit ligt, ik kwam met 20500/21700 binnen op spoor 14a op zondag (geen idee of dat nu planmatig is). In ieder geval had ik nog steeds een cross-platform overstap naar de 7400 (die halteerde op spoor 15 :P).

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

http://www.treinenweb.nl/index.php?page=nieuws&id=1160

Er is weer een bommelding op Den Bosch. Zou het weer een verwarde man zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Ik blijf de site van NsHispeed maar een vaag iets vinden. Zoek je kaartjes om van Parijs naar Rotterdam te gaan, dan krijg je een hele rits mogelijkheden. Zowel rechtstreeks als met een overstap op Brussel (waarbij de overstap dan ook nog eens de langere en duurdere variant is) Wil je de rechtstreekse boeken, dan krijg je te zien dat die niet beschikbaar is (waarom laat je die dan zien?) en boek je die met de overstap en dezelfde vertrektijd, dan kan dat opeens wel |:( Maar dat wil ik dus niet.
Uiteindelijk maar geboekt op Tgv-europe voor dezelfde tijd, prijs en zonder overstap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Welkom in de wereld van contingenten.
NS-hispeed heeft een contingent, NMBS heeft een contingent, SNCF heeft een contingent, er is een contingent voor interrailers (een of twee plaatsen) en ga zo maar door.

En uiteindelijk leidt dat inderdaad tot frustratie, onduidelijkheid en een onwil om het product te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

* Hooglander1 heeft het geluk dat er nog een buitenland balie in Eindhoven zit. Nooit het gezeik met die websites en geregel, maar voor een paar euro per boeking een lieve madam die je netjes helpt.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Maasluip schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 15:30:
Welkom in de wereld van contingenten.
NS-hispeed heeft een contingent, NMBS heeft een contingent, SNCF heeft een contingent, er is een contingent voor interrailers (een of twee plaatsen) en ga zo maar door.

En uiteindelijk leidt dat inderdaad tot frustratie, onduidelijkheid en een onwil om het product te gebruiken.
Het is toch het doel zo veel mogelijk kaartjes te verkopen? In mijn wereld tenminste wel namelijk.
Maar als ik het dus goed begrijp heb ik dus zojuist uit het SNCF contingent twee kaartjes weten te bemachtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:24

F.West98

Alweer 16 jaar hier

PeaceNlove schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 15:24:
Ik blijf de site van NsHispeed maar een vaag iets vinden. Zoek je kaartjes om van Parijs naar Rotterdam te gaan, dan krijg je een hele rits mogelijkheden. Zowel rechtstreeks als met een overstap op Brussel (waarbij de overstap dan ook nog eens de langere en duurdere variant is) Wil je de rechtstreekse boeken, dan krijg je te zien dat die niet beschikbaar is (waarom laat je die dan zien?) en boek je die met de overstap en dezelfde vertrektijd, dan kan dat opeens wel |:( Maar dat wil ik dus niet.
Uiteindelijk maar geboekt op Tgv-europe voor dezelfde tijd, prijs en zonder overstap...
Die van de NS is vager... Ik wil een trein van Groningen naar Stuttgart boeken... Ik krijg alleen treinen die er 9 uur over doen (soms zelfs 12!!) en allemaal komen ze in de nacht aan met een citynightline... Toen naar hispeed, 7 uur reistijd, 's middags aankomen....

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• IJnte
Weer een mooi fotoverslagje over SIA is te vinden op de website van Stefan Verkerk

[ Voor 4% gewijzigd door IJnte op 19-08-2010 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

IJnte schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 20:15:
Weer een mooi fotoverslagje over SIA is te vinden op de website van Stefan Verkerk
Inderdaad een mooi verslag. Die perronoverkapping mag er zijn! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

F.West98 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 18:39:
Die van de NS is vager... Ik wil een trein van Groningen naar Stuttgart boeken... Ik krijg alleen treinen die er 9 uur over doen (soms zelfs 12!!) en allemaal komen ze in de nacht aan met een citynightline... Toen naar hispeed, 7 uur reistijd, 's middags aankomen....
Op www.sbb.ch vond ik een optie met 6:23 uur reistijd. Maar dan moet je wel om 5:45 al vertrekken :-)

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ik mag met mijn 3ster traject kaart naar een bepaalde plaats. Nu wil ik weten hoever ik in tegenovergestelde richting kan reizen.
9292ov.nl zei de reis te plannen, trein uit te vinken en vervolgens op 'Uitgebreide prijsinfo' te klikken bij de resultaten.
Maar gezien ik juist wel met de trein reis klinkt dit onlogisch. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sterabonnementen zijn alleen op bepaalde trajecten geldig, zie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Binnenkort start de proef "Elke Tien Minuten Een Trein" [ETMET]. Als alles op rolletjes loopt is er voor de organisatie's die de treinen moet laten rijden (NS & ProRail) niet veel anders dan normaal, maar op het moment dat er een verstoring optreed moet men nog sneller kunnen handelen. Het volgende filmpje is van een training van zo'n verstoringsmoment en de "chaos" die er op kan volgen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Arnhem is vannochtend weer in dienst gegaan :) Helaas is er nu een sein-storing tussen Utrecht en Driebergen=Zeist, dus voor sommige reizigers is het nog even afzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ook lekker: http://www.dw-world.de/dw/article/0,,5934315,00.html

Gisteren 3 uur lang een ICE-treinstel met defecte motoren stilgestaan, inclusief passagiers, in een tunnel bij Stuttgart.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Laatst online: 19:28

Steffie

Opaque

Van de bovenburen hebben we meer last, echt waar.
:D

Moet zeggen dat ProRail het wel goed aanpakt met deze manier van communiceren. Niet alleen deze filmpjes, maar ook hoe ze die buurtbewoners tegemoet proberen te komen. Het is natuurlijk ook een extra moeilijke regio om te werken, dit gezien die voortslepende ellende met het stationsgebouw en omgeving. Zonder deze communicatie zou het vast minder begripvol verlopen.

[ Voor 18% gewijzigd door Steffie op 24-08-2010 01:41 ]

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Ja, dat had ik al eerder gemeld in dit topic. Ze hebben het bij SIA voor wat betreft de communicatie erg goed voor elkaar. Ze zorgen gewoon dat het in de buurt leeft, en dat men helder en op tijd geinformeerd wordt.

Verder is vandaag door de hoge windsnelheid een snelheidsbeperking van kracht geweest voor de brug over het Hollands Diep (HSL spoor). De treinen die er met een hoge snelheid over heen wilde gaan rijden kregen een GSM-R melding hierover en als het goed is een melding op hun ETCS DMI :) Het uitzicht vanuit de lok over het Hollands Diep is voor mij toch wel het mooiste punt van de HSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio

bestaudio

Gnoeeeeeee

IJnte schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:19:
Ja, dat had ik al eerder gemeld in dit topic. Ze hebben het bij SIA voor wat betreft de communicatie erg goed voor elkaar. Ze zorgen gewoon dat het in de buurt leeft, en dat men helder en op tijd geinformeerd wordt.

Verder is vandaag door de hoge windsnelheid een snelheidsbeperking van kracht geweest voor de brug over het Hollands Diep (HSL spoor). De treinen die er met een hoge snelheid over heen wilde gaan rijden kregen een GSM-R melding hierover en als het goed is een melding op hun ETCS DMI :) Het uitzicht vanuit de lok over het Hollands Diep is voor mij toch wel het mooiste punt van de HSL.
Eens is, niet alleen vanuit een loc tis ook een heerlijke plek om over heen te lopen voor schouwing enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Laatst online: 14:26
IJnte schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:19:
Het uitzicht vanuit de lok over het Hollands Diep is voor mij toch wel het mooiste punt van de HSL.
Zijn daar ook foto's van ?

[ Voor 51% gewijzigd door Ritchie op 24-08-2010 22:11 ]

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Als ik moet werken, neem ik niet mijn camera mee om als een gek foto's te gaan maken. Daarnaast kan ik niet alleen maar naar buiten kijken :) Op internet zijn vast wel een paar foto's te vinden, zoals deze. Als ik er de gelegenheid voor heb zal ik met mijn telefoon wel even pogen een foto te maken.

Ik heb wel een video gevonden van een testritje van vorige week waar ik op de lok zat:

Even toeteren naar het nichtje van de Mcn 8)

En nog een keer Link
En bewoners maar klagen over geluidsoverlast :X

[ Voor 37% gewijzigd door IJnte op 25-08-2010 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

IJnte schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 08:40:
Als ik moet werken, neem ik niet mijn camera mee om als een gek foto's te gaan maken. Daarnaast kan ik niet alleen maar naar buiten kijken :) Op internet zijn vast wel een paar foto's te vinden, zoals deze. Als ik er de gelegenheid voor heb zal ik met mijn telefoon wel even pogen een foto te maken.

Ik heb wel een video gevonden van een testritje van vorige week waar ik op de lok zat:
[video]
Even toeteren naar het nichtje van de Mcn 8)
[video]
En nog een keer Link
En bewoners maar klagen over geluidsoverlast :X
Bewoners bij lage zwaluwe :? Ben d'r echt jaren langs gekomen - d'r staat daar behalve een boerenschuur vrijwel niks :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Ah, dan kunnen we daar naar harte lust weer gaan toeteren (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
De veiling van allerlei dingen uit de Thalys-treinen van voor de verbouwing is begonnen. De opbrengst gaat volledig naar UNICEF, dus een buil kun je je er nooit aan vallen.

Zie eBay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 10:28:
Sterabonnementen zijn alleen op bepaalde trajecten geldig, zie hier.
Daarmee wil je zeggen dat ik niet in tegenovergestelde richting kan reizen vanuit mijn centrum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
Ik weet niet of het hier al besproken is, maar bij de nmbs mag je nu 7 euro "assistentie toeslag" betalen voor internationale reizen sinds 23 augustus. Het is dus aan te raden om een kaartje vooraf te kopen online, en niet meer bij het loket.

Overigens zijn ze er zelf ook niet echt blij mee bij het loket, vorige week werd ik vriendelijk verzocht om protest aan te tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Nu online

Luke!

#Treinbaas
Geen idee of het al gemeld is, maar ook bij Veolia arriveert een DM '90: stel 3446 per 1-9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saturnus schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 13:54:
[...]

Daarmee wil je zeggen dat ik niet in tegenovergestelde richting kan reizen vanuit mijn centrum?
Natuurlijk kan dat wel, een traject gaat 2 kanten op. Je mag onbeperkt reizen binnen de genoemde trajecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Christoph schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 14:05:
Ik weet niet of het hier al besproken is, maar bij de nmbs mag je nu 7 euro "assistentie toeslag" betalen voor internationale reizen sinds 23 augustus. Het is dus aan te raden om een kaartje vooraf te kopen online, en niet meer bij het loket.

Overigens zijn ze er zelf ook niet echt blij mee bij het loket, vorige week werd ik vriendelijk verzocht om protest aan te tekenen.
Dit geldt niet voor trajecten die onder het beheerscontract vallen. Dus je kunt o.a. kaartjes van/naar Maastricht, Roosendaal, Lille Flandres en de bijbehorende grenspunten nog steeds zonder toeslag aan het loket kopen.

Dat neemt overigens niet weg dat het een volslagen bezopen maatregel is, aangezien er geen fatsoenlijke alternatieven geboden worden. Heel veel kan namelijk niet via de website geboekt worden, en je hebt ook niet altijd een computer met internetverbinding en printer bij de hand. Daarnaast beschikt niet iedereen over Belgische online-betaalmogelijkheden of een creditcard. Wat betreft creditcards heb ik ook nog eens gelezen dat er dan 2,50 bovenop komt, al heb ik dat niet zelf kunnen verifiëren.

Maar nog even iets totaal anders: mogen de Traxxen van de NMBS reeks 28 eigenlijk de HSL-Zuid op in Nederland? Ik kwam gisteren namelijk met de Benelux vanuit België en voor Rotterdam werd omgeroepen dat de trein, wegens te grote vertraging, via een andere route zou rijden en niet meer zou stoppen tot Amsterdam Centraal. Daaruit leidde ik af dat die dan wel over de HSL-Zuid gestuurd zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Nu online

Luke!

#Treinbaas
Commendatore schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 17:29:
[...]
Maar nog even iets totaal anders: mogen de Traxxen van de NMBS reeks 28 eigenlijk de HSL-Zuid op in Nederland? Ik kwam gisteren namelijk met de Benelux vanuit België en voor Rotterdam werd omgeroepen dat de trein, wegens te grote vertraging, via een andere route zou rijden en niet meer zou stoppen tot Amsterdam Centraal. Daaruit leidde ik af dat die dan wel over de HSL-Zuid gestuurd zou worden.
Nee. Mochten er wel reizigers mee? Anders is leeg naar de Watergraafsmeer een kansrijke optie bij grote vertraging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Niet online
Volgens mij was het de bedoeling dat hij met reizigers verder ging. De vertraging was overigens ongeveer +25, meen ik.

[ Voor 55% gewijzigd door Commendatore op 25-08-2010 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio

bestaudio

Gnoeeeeeee

IJnte schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 15:53:
Binnenkort start de proef "Elke Tien Minuten Een Trein" [ETMET]. Als alles op rolletjes loopt is er voor de organisatie's die de treinen moet laten rijden (NS & ProRail) niet veel anders dan normaal, maar op het moment dat er een verstoring optreed moet men nog sneller kunnen handelen. Het volgende filmpje is van een training van zo'n verstoringsmoment en de "chaos" die er op kan volgen:
[video]
Hoelaat was dit ong? Je hebt best wel is kans gehad mij te zien lopen namelijk. Ik was voor controles die dag in de omgeving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Voor zover mij bekend mogen de NMBS-Traxxen niet de HSL op omdat ze niet de juiste softwareversie hebben, maar gaat die update nog komen. Ik denk dat die serie is omgereden via Gouda / Breukelen / Muiderpoort om zo bij Amsterdam Centraal te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Niet online
Ah, ok. Dan zal dat het zijn. Valt daar veel tijdwinst mee te behalen?

[ Voor 72% gewijzigd door Commendatore op 25-08-2010 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
bestaudio schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 18:10:
[...]

Hoelaat was dit ong? Je hebt best wel is kans gehad mij te zien lopen namelijk. Ik was voor controles die dag in de omgeving
Hoe laat was wat :? Wellicht heb je het verkeerde bericht gequote.
Reeks 28 mag inderdaad niet over de HSL, vanwege een afwijkende software versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Commendatore schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 19:44:
Ah, ok. Dan zal dat het zijn. Valt daar veel tijdwinst mee te behalen?
De route via Den Haag en Schiphol duurt 58 minuten, als je deze stops weglaat kun je het denk ik terugbrengen tot 50 minuten (4 minuten tijd per stop inclusief afremmen en optrekken). De snelste IC-route via Breukelen is volgens de reisplanner 1u18, maar dit is een sprinter. De sprinter maakt onderweg 14 stops, als ik die allemaal weglaat aan 2,5 minuut tijd per stop (afremmen, stoppen, optrekken) kom ik op 35 minuten reistijdwinst. De route via Gouda zou dan zo'n 43 minuten duren.

De reistijdwinst is niet zo groot, maar het verschil is wel hoe je binnenkomt: via Schiphol kom je Amsterdam CS langs het westen binnen, en moet de loc nog omlopen e.d. (wat men volgens mij op de Watergraafsmeer doet) waardoor de eropvolgende trein ook enorm vertraagd zou raken. Door langs het oosten binnen te rijden staat de trein meteen goed in Amsterdam en kun je toch wel weer redelijk op tijd vertrekken richting Brussel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio

bestaudio

Gnoeeeeeee

IJnte schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 20:08:
[...]

Hoe laat was wat :? Wellicht heb je het verkeerde bericht gequote.
Reeks 28 mag inderdaad niet over de HSL, vanwege een afwijkende software versie.
Nope jij zei dat je op de loc zat ;) de 20ste liep ik daar waar die filmpjes gemaakt zijn over het traject te struinen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Ah, dan heb je het verkeerde bericht gequote :) Je bedoelt de filmpjes bij Lage Zwaluwe, met een fanatiek toeterende traxx :) Ik heb een hoop mensen op/naast/langs het spoor gezien, maar ik heb dan ook wel wat kilometers gemaakt tussen Watergraafsmeer en Breda. Ik was met mijn blik meer gericht op seinen en seinnummers en op de DMI van de lok. Ik heb ook alleen maar op de HSL gereden, en daar zie je echt geen baanwerker aan sleutelen ;)

• bestaudio

bestaudio

Gnoeeeeeee

IJnte schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 21:37:
Ah, dan heb je het verkeerde bericht gequote :) Je bedoelt de filmpjes bij Lage Zwaluwe, met een fanatiek toeterende traxx :) Ik heb een hoop mensen op/naast/langs het spoor gezien, maar ik heb dan ook wel wat kilometers gemaakt tussen Watergraafsmeer en Breda. Ik was met mijn blik meer gericht op seinen en seinnummers en op de DMI van de lok. Ik heb ook alleen maar op de HSL gereden, en daar zie je echt geen baanwerker aan sleutelen ;)
Yep daar bedoelde ik meerdere traxx'en voorbij zien stuiven ;) Enne baanwerker? Beetje meer respect graag :P
Ik liep wel degelijk over het HSL Trace voor controle van punten IVM bovenleiding. De heren van ProRail zijn nog steeds een beetje huiverig voor het 25kV net zodoende.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Wordt er tegenwoordig niks meer omgeroepen? (Of is de omroepinstallatie defect door dat vele gebreek @ Hengelo CS :P )
Dinsdag Zwolle -> Enschede, overstappen in Deventer dus. Komt in Deventer de internationale IC aanzetten... -> nog een keer overstappen. Eenmaal in Hengelo, komt de stoptrein naar Enschede niet opdagen. Stond niet eens op die hangende info borden en er werd niks omgeroepen :/
IJnte schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 09:46:
Vakantiedienstregeling is voorbij *O*
* IJnte kon vannochtend weer in de spitstrein plaats nemen!
*O*
Kon van de week en vorige week weer blijven zitten in de sprinter Apeldoorn->Enschede ipv dat dat ding niet verder reed dan Almelo. :/

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 26-08-2010 18:46 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• IJnte
bestaudio schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 18:23:
[...]

Yep daar bedoelde ik meerdere traxx'en voorbij zien stuiven ;) Enne baanwerker? Beetje meer respect graag :P
Ik liep wel degelijk over het HSL Trace voor controle van punten IVM bovenleiding. De heren van ProRail zijn nog steeds een beetje huiverig voor het 25kV net zodoende.
Nou ik heb geen persoon met een geel reflecterende jas* gezien op de HSL hoor.. Mag dat zomaar terwijl die 25kV erop staat :? Ik dacht dat ze daar helemaal panisch van werden, terwijl dat opzich geen probleem is.

offtopic:
zo beter :*)

• bestaudio

bestaudio

Gnoeeeeeee

IJnte schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 19:18:
[...]

Nou ik heb geen persoon met een geel reflecterende jas* gezien op de HSL hoor.. Mag dat zomaar terwijl die 25kV erop staat :? Ik dacht dat ze daar helemaal panisch van werden, terwijl dat opzich geen probleem is.

offtopic:
zo beter :*)
Dan kan het zijn dat we elkaar mis zijn gelopen, dat ik daar alleen mijn werk doe is toegestaan, wel met extra regels dankzij het 25Kv gebeuren terwijl het helemaal niets ergs is. Voor mij is normaal spoor/25kV spoor identiek aan elkaar. Vanuit ProRail/Keyrail zijn er extra regeltjes bedacht welke ik zeer discutabel vind.

Maargoed ik heb er maar mee te leren leven helaas. (niet dat ik me er altijd aan houd :P

offtopic:
stukken beter :P

• Luke!
  • Nu online

Luke!

#Treinbaas
Volgens mij ook nog vergeten: SLT 2441 binnen op 23-08-2010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)

Bombardier beboet vanwege problemen ERTMS

De Canadese spoorbouwer Bombardier krijgt het nieuwe beveiligingssysteem ERTMS tussen Amsterdam en Utrecht maar niet aan de praat. Spoorbeheerder Prorail legt Bombardier daarom opnieuw een boete op, zo meldt De Telegraaf donderdag.

Het gaat om een boete van 0,5 miljoen Euro. Eerder moest Bombardier ook al boetes betalen omdat de deadline niet werd gehaald. In totaal is de boete opgelopen tot 2,8 miljoen euro. Door het uitblijven van ERTMS kunnen op dit traject de treinen op korte termijn niet vlak achter elkaar en harder rijden.

Volgens de krant haalde Bombardier geen enkel deadline. Oorspronkelijk zou het veiligheidssysteem al in 2005 gereed zijn. Proef Het spoor tussen Amsterdam en Utrecht is bedoeld als proeftraject voor ERTMS, dat mogelijk straks overal op het Nederlandse spoor zal werken.

Eerder meldde Rover dat de kosten van invoering van ERTMS waren gedaald naar 800 miljoen euro. Tot die conclusie kwam Rover na een rondje langs de Nederlandse hoofdkantoren van twee van de drie leveranciers (Alstom, Bombardier en Siemens). De huidige problemen tussen Utrecht en Amsterdam zijn echter weinig hoopgevend.

Bron: Treinreiziger.nl
Leuk en aardig allemaal, maar zolang er nog geen enkele passagierstrein is voorzien van een ERTMS-installatie levert dit sowieso weinig winst op voor de reiziger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Laatst online: 19:09

LauPro

Prof Mierenneuke®

Kwestie van uitfaseren natuurlijk. ATB blijft gewoon een boel ellende en ERTMS is uiteindelijk waar we op uit willen komen. Verder rijden er toch alleen bepaalde stammen op die trajecten? Dus volgens mij hoef je maar een 30 treinen oid daarmee uit te rusten voor een 10 minutendienst.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Alex) schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 01:38:
[...]

Leuk en aardig allemaal, maar zolang er nog geen enkele passagierstrein is voorzien van een ERTMS-installatie levert dit sowieso weinig winst op voor de reiziger.
Het lijkt me dat je pas gaat proefrijden met 1 treinstel met ERTMS als het systeem werkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Proefrijden is al lang gedaan. Bombardier had daarvoor een testinstallatie op Heerenveen-Steenwijk, Alstom op Heerlen-Maastricht.
Drie keer raden wie zijn systeem wel aan de praat kreeg... Juist, het A merk.
Dat Bombardier zijn spullen niet aan de praat krijgt is tekenend voor hun problemen met ERTMS. Zie ook de HSL-Zuid waar Bombardier de treinkant van de ERTMS installatie niet aan de praat krijgt.
En je zou wel heel graag willen dat Bombardier al 5 jaar geleden een werkende ERTMS op Amsterdam-Utrecht had, want dan had je nu je VIRM's en ICE's met ERTMS uitgerust kunnen hebben en gewoon 160 en 200 kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Bombardier maakt er idd al jarenlang een enorme puinhoop van ja, wat ook één van de voornaamste redenen is dat de HSL nog steeds niet volledig inzetbaar is.

Zou men Bombardier gewoon niet kunnen dumpen en overstappen naar Alsthom, die het allemaal wél voor elkaar krijgen? Of is dat contractueel etc onmogelijk?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock2k
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-08 20:26
bestaudio schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 22:15:
[...]

Dan kan het zijn dat we elkaar mis zijn gelopen, dat ik daar alleen mijn werk doe is toegestaan, wel met extra regels dankzij het 25Kv gebeuren terwijl het helemaal niets ergs is. Voor mij is normaal spoor/25kV spoor identiek aan elkaar. Vanuit ProRail/Keyrail zijn er extra regeltjes bedacht welke ik zeer discutabel vind.
Misschien moet je eens een inspectie doen vanaf een geisoleerde ladder :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

wildhagen schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 07:46:
Bombardier maakt er idd al jarenlang een enorme puinhoop van ja, wat ook één van de voornaamste redenen is dat de HSL nog steeds niet volledig inzetbaar is.

Zou men Bombardier gewoon niet kunnen dumpen en overstappen naar Alsthom, die het allemaal wél voor elkaar krijgen? Of is dat contractueel etc onmogelijk?
Dan zul je op zijn minst het nu betaalde geld aan Bombardier terug willen hebben. En voordat dat door de rechter uitgesproken is (want ik neem niet aan dat zo'n clausle in het contract staat) ben je ook weer 5 jaar verder.
Ik denk dat Prorail gewoon beter geen zaken meer kan doen met Bombardier. Op Amsterdam-Utrecht het verlies nemen en verder gaan met Siemens, Alstom, Ansaldo.
Probleem is wel dat VIRM van Bombardier is. Dus als je daar wat wil inbouwen kom je toch weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock2k
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-08 20:26
wildhagen schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 07:46:

Ik denk dat je dan een nieuwe aanbesteding moet gaan doen, daar komen rechtszaken bij kijken om het huidige te ontbinden en daar zitten ze niet op te wachten. Dit kost PrutsRail geen geld zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Laatst online: 21:53
Maasluip schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 09:14:
[...]
Probleem is wel dat VIRM van Bombardier is. Dus als je daar wat wil inbouwen kom je toch weer terug.
Kan Nedtrain dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Natuurlijk wel, maar Bombardier zal gauw geneigd zijn om te zeggen "Jij zit aan mijn treinen? Dan krijg je ook geen ondersteuning meer van mij". En Bombardier doet ook nog wat met de SLT's (alhoewel Siemens daar volgens mij hoofdaannemer is?).

Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.