Het grote spoorwegentopic deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste
Acties:
  • 60.006 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Wat een moment om de NS reisplanner kapot te laten gaan :P
Hopelijk klopt die van 9292ov...

edit:
En dan zetten ze ook nog treinen in zonder toilet, goed dat ik thuis ben gegaan...

[ Voor 55% gewijzigd door Raven op 10-10-2010 11:35 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
De Nederlandse Spoorwegen en spoorbeheerder ProRail zijn tot nu toevreden over de 'test voor extreme winterse omstandheden'. ''Alles loopt zoals voorzien", zegt een NS woordvoerder.

Alleen de NS-reisplanner werkt niet optimaal. ''Maar er zijn goede alternatieven. Via de webstie 9292ov.nl kunnen de reizigers hun reis plannen en de NS-medewerkers op de stations kunnen ook reisinformatie geven."

ProRail laat weten dat al het materieel overal op tijd was en dat zich geen verstroringen hebben voorgedaan.

De pendeldienstregeling die zondag wordt beproefd, is bedoeld om de dienstuitvoering ook bij extreme weersomstandigheden beheersbaar te houden. Daarom pendelen treinen tussen 26 zogeheten knooppuntstations.

Op stations heeft de NS extra personeel voor vragen van reizigers. De NS-woordvoerder zegt dat veel reizigers op de hoogte waren van de test en vaak een printje van hun reisschema bij zich hadden.
nu.nl

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:59

Onbekend

...

Ik neem aan dat ze toch alles compleet testen.

Ik bedoel daarmee dat de wissels met een defecte wisselverwarming niet gebruikt worden,
de storingsdienstploegen ook klaarstaan, en dat al het materieel, spoor en bijbehorende aanstuurkastjes netjes op -20 graden worden gehouden.

Uiteraard is het personeel bezig om met zoutstrooiers de randen van het station ijsvrij proberen te houden en hebben ze genoeg reserve personeel klaarstaan om vertraagde machinisten te kunnen vervangen. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:20

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

wildhagen schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 10:25:
Dit is een al een maand lang aangekondigde oefening ;)

Las dat van wisserverwarming bij nu.nl trouwens ook, die lui zouden een wisselverwarming nog niet herkennen als het opstond en hun de hand schudde...

Of zouden ze bedoelen/denken dat de ruitenwissers op de treinstellen verwarmd worden? :X
Ik vond het ook maar vaag, en heb ze even gemaild. Inmiddels is het hele artikel al weer aangepast.

Gisteren heb ik overigens een bezoekje aan Shunter in de Waalhaven gebracht met een groepje van de jongeren van de NVBS. Het was best wel interessant om deze werkplaats te bekijken, vergeleken met NedTrain.
Hier is (nog?) geen kuilwielenbank waar treinen direct op kunnen worden gezet, maar worden die draaistellen gewoon verwijderd om ze op een machine netjes rond te draaien. Verder heb ik een hoop 6400-locs, Class'66 en G2000 locs gezien, waaronder de Class '66 van het ongeval van Barendrecht, welke zeker richting schroot gaat gezien deze zo krom als een hoepel is.

Als afsluiting hebben we een rondritje door de Rotterdamse Haven gehad waarbij we op enkele plekken treinen hebben geprobeerd te spotten. Maar helaas rijdt er zaterdag bijna niks op de havensporen :/.

Foto's volgen...

[ Voor 16% gewijzigd door AW_Bos op 10-10-2010 17:27 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Pfff, die reisinfo borden waren helemaal van slag :P
Er staat stoptrein, komt er een sprinter. Op andere stations staat er intercity, terwijl het een sprinter is.

Wel in Deventer aangekomen trouwens, en ook weer terug :)
Heen en terug duurden beide 15min langer dan normaal, viel mee dus.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:30
De Nederlandse Spoorwegen en spoorbeheerder ProRail zijn tot nu toevreden over de 'test voor extreme winterse omstandheden'. ''Alles loopt zoals voorzien", zegt een NS woordvoerder.

Alleen de NS-reisplanner werkt niet optimaal. ''Maar er zijn goede alternatieven. Via de webstie 9292ov.nl kunnen de reizigers hun reis plannen en de NS-medewerkers op de stations kunnen ook reisinformatie geven."

ProRail laat weten dat al het materieel overal op tijd was en dat zich geen verstroringen hebben voorgedaan.

De pendeldienstregeling die zondag wordt beproefd, is bedoeld om de dienstuitvoering ook bij extreme weersomstandigheden beheersbaar te houden. Daarom pendelen treinen tussen 26 zogeheten knooppuntstations.

Op stations heeft de NS extra personeel voor vragen van reizigers. De NS-woordvoerder zegt dat veel reizigers op de hoogte waren van de test en vaak een printje van hun reisschema bij zich hadden.
Wat een spelfouten!

In dit gequote bericht:
  • toevreden ipv ''tot nu toe tevreden'' (1e regel)
  • webstie ipv ''website'' (3e regel)
  • verstroringen ipv ''verstoringen'' (6e regel)
Bij Nu.nl zijn alle journalisten gewoon verstroringen... Dit zijn gewoon spelfouten die door Word gedectecteerd kunnen worden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
offtopic:
"NS woordvoerder" in plaats van "NS-woordvoerder". Dubbel gebruikt overigens

Daarnaast vind ik het slordig dat alinea 3 en 5 in de voltooid tegenwoordige tijd zijn geschreven terwijl alinea 4 in de tegenwoordige tijd is geschreven.

[ Voor 47% gewijzigd door Cheesy op 10-10-2010 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-05 23:12

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Topicstarter
Alex) schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 00:01:
Er is wel een verschil: ze zijn 2x zo lang. 400 meter in totaal, gevormd door 16 bakken. :)
offtopic:
Heeft te maken met de eisen van Eurotunnel dat 1 van beide uiteindes van de trein zich bij een nooduitgang bevind, en die dingen zijn elke 350 m geplaatst ofzo

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

"Dames en heren, dit is station Bodegraven. Let u bij het uitstappen op de gladde treeplanken en gladheid op de perrons. Ondanks de barre omstandigheden buiten zullen wij proberen nog door te rijden naar Alphen, Leiden Lammenschans en Leiden Centraal." :+

Het viel mij best mee, Nederland van oost naar west doorkruist in 2:45 uur, normaal 2:15 uur.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-05 23:12

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Topicstarter
was dat een HC? Lache.

* SleutelMan is gisteren maar teruggegaan naar Den Haag, vandaag met de trein reizen, nee dank je :P

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

CodeCaster schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 22:59:
"Dames en heren, dit is station Bodegraven. Let u bij het uitstappen op de gladde treeplanken en gladheid op de perrons. Ondanks de barre omstandigheden buiten zullen wij proberen nog door te rijden naar Alphen, Leiden Lammenschans en Leiden Centraal." :+

Het viel mij best mee, Nederland van oost naar west doorkruist in 2:45 uur, normaal 2:15 uur.
Ik heb vandaag uitgekozen om van Maastricht naar Haarlem terug te moeten. Op zich viel 't idd mee. Denk dat tussen Mt en Asd het hele gebeuren mischien een half uurtje extra geduurd heeft. Ze hadden eigenlijk de intercity Amr-Mt in stukjes geknipt die allemaal best prima aansloten. Pas bij Asd-Hlm had ik last van extra drukte; daar reden twee treinen per uur waar er normaal om de tijd dat ik er was 6 nodig zijn.

Verder was de enige hinderlijkheid van het overstappen dat je elke keer een compleet nieuwe set mensen bij je hebt die allemaal de potentie hebben het concept stiltecoupé niet te snappen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Laatst online: 26-05 09:40
A.s. weekend (16 tot 20 oktober) werkzaamheden (wederom) tussen Driebergen en Rhenen. Opvallend is dat er een stoptrein gaat rijden tussen Utrecht CS en Veenendaal-de Klomp. Ik weet niet hoe ze daar willen keren. Mijn veronderstelling is dat ze van Veenendaal-de Klomp leeg naar Ede-Wageningen rijden, om daar direct op een zijspoortje te keren. Van 21 oktober tot 23 oktober gaan ze het spoor tussen Veenendaal-Centrum en Rhenen onderhouden.

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
In navolging van het ongeluk bij Stavoren: Reeks missers bij treinongeluk Stavoren. Incl onderzoeksrapporten van Spoorflex en BAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Nieuw Deeltje gestart! Het grote spoorwegentopic deel 21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:02

Steffie

Opaque

Daar dus verder.

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste

Dit topic is gesloten.