Kan meerdere redenen hebben. Bijvoorbeeld omdat de overweg een heuveltje, of juist een kuiltje, vormt, waardoor mensen hun auto kunnen laten afslaan als ze er niet op bedacht zijn (bijvoorbeeld niet bekend met die overweg). Kan me voorstellen dat je op zo'n moment even wat minder helder denkt als je opeens koplampen van een aanstormende trein ziet opdoemen, en je wagen uitspringt.
Een (te lage) vrachtwagen kan in zo'n geval ook blijven steken, en niet meer weg kunnen komen (of iig, niet op tijd).
Zo hadden wij in Roosendaal ook zo'n klote-overweg. Ding was alleen met een AKI beveiligd, en vormde een (best forse) heuvel). Daar zijn wel eens tractoren met lage aanhangers blijven steken: *BOEM* (nooit gewonden bij gevallen geloof ik).
Nu is die overweg al een jaar of 8 (denk ik, als het niet langer is) gesloten, maar toch, dit soort situaties kunnen dus gebeuren.
En sommige mensen zien gewoon niet dat ze op een overweg staan, met dit als gevolg:
En sommigen willen dood, of weten niet wat een overweg is, en doen dan dus dit soort dingen:
Meestal wint de trein, zeker bij auto's.