HTC Desire - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 23 Laatste
Acties:
  • 220.064 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenixx2000
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-10 21:49
hars73 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:12:
Iedereen het nieuws al gelezen? De Desire krijgt de tweede helft van dit jaar de update naar Android 2.2 (Froyo).

nieuws: HTC geeft Desire update naar Android 2.2 Froyo
Dat belooft veel goeds, maar ik denk (en hoop ook) dat menig kok dit veel eerder in een custom rom verwerkt.

[ Voor 63% gewijzigd door Phoenixx2000 op 21-05-2010 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-10 00:48

Deem

Ontcijfer mij!

l3art schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 10:57:
Li-ION accu's moet je juist niet helemaal leeg laten lopen. Dit is zelfs schadelijk voor de accu!
Onzin. De accu is beveiligt tegen te ver ontladen of overladen. Er zit een een veiligheid circuit in dat de accu die het gebruik en verbruik goed in de gaten houd. Je mag best je telefoon leeg laten lopen. Het circuit geeft een signaal af dat de telefoon leeg is maar heeft nog een ruime marge om daadwerkelijk schade aan de telefoon toe te brengen. De telefoon zelf zal de accu niet beschadigen als je hem helemaal leeg laat lopen. De tekefoon in een auto met de brandende zon op is vele malen schadelijker voor de telefoon.
Goedkope namaak accu's hebben vaak een slecht werkend of geen controlecircuit waardoor deze makkelijk kapot gaan door slecht gebruik.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 22:28

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Phoenixx2000 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:23:
[...]
Dat belooft veel goeds, maar ik denk (en hoop ook) dat menig kok dit veel eerder in een custom rom verwerkt.
Tja een officiele update is voor veel (niet-tweakers) toch de mooiste oplossing. Maar idd als het dezelfde soap wordt als met de Hero update dan kunnen we nog wel een jaartje wachten. Ach misschien betert HTC z'n leven ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:22

TheVMaster

Moderator WOS
Zohw...nadat ik op 4 mei m'n telefoon heb laten vallen en deze voor reparatie naar Dynafix heb gestuurd hebben ze me na 2 weken eindelijk een prijsopgaaf gestuurd voor het repareren van het kapotte glas.

Totale kosten van de reparatie zijn 133 euro :( Gelukkig heb ik van m'n (inboedel) verzekering ook al te horen gekregen dat de kosten vergoed gaan worden...en heb ik dus opdracht gegeven tot reparatie.

Pff..kan niet wachten tot ik eindelijk m'n HTC Desire weer in m'n armen kan sluiten.. O-)

Voordat meer mensen me gaan vragen hoe ik 'geregeld' heb dat m'n inboedelverzekering de schade vergoed : ik heb gewoon een goede inboedelverzekering die ook schades die je zelf hebt toegebracht aan je eigen eigendommen vergoed, 'k heb dus niet een of ander 'truukje' uitgehaald. En ik ben niet zo'n 'claimer'...dus dan zullen ze ook wat schappelijker zijn dan dat je elke paar maanden een claim indient.

[ Voor 40% gewijzigd door TheVMaster op 21-05-2010 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-10 09:27
Deem schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 09:22:
[...]
Heb je dit al geprobeert?
*#*#4636#*#* -> Telefooninfo -> GSM auto (PRL)
Mag ik vragen wat het verschil is tussen de opties die je kan kiezen:

- WCDMA preferred
- GSM only
- WCDMA only
- GSM auto (PRL)
- CDMA auto (PRL)
- CDMA only
- EvDo only
- GSM/CDMA auto (PRL)

En waarom jij GSM auto (PRL) gebruikt uit dat lijstje. Misschien een hele domme vraag, maar ik ben niet bekend met deze termen :)

Alvast bedankt!

Ik lust geen rotte appels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 22:28

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Hier ook het probleem met (niet) overschakelen van Wifi naar 3G.... Al weken geen probleem mee gehad en zo ineens wel zonder dat er iets nieuws geinstalleerd is. Ook nog nooit Juice Defender geinstalleerd o.i.d.

Maar even proberen om die instelling om te zetten en kijken of dat helpt. Ik heb het wel direct bij HTC aangemeld, hoe vaker ze het horen, hoe eerder ze het kunnen proberen op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:07
QplQyer schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 09:50:
Hmm, allicht een domme vraag, maar ik kan het niet vinden. Veelal wanneer ik een notification krijg is de tekst van de notification veel te lang om op het scherm te passen. Hoe kan je de volledige tekst te zien krijgen? Langduwen op de notification lijkt niet veel soelaas te bieden, en een andere optie heb ik nog niet echt gezien. Tenzij het scherm kantelen de oplossing is, dat heb ik nog niet geprobeerd.
Selecteren met de trackpad wil nog wel eens de tekst laten scrollen, probeer dat eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

terrorvogel schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:51:
[...]

- WCDMA preferred
- GSM only
- WCDMA only
- GSM auto (PRL)
- CDMA auto (PRL)
- CDMA only
- EvDo only
- GSM/CDMA auto (PRL)

En waarom jij GSM auto (PRL) gebruikt uit dat lijstje. Misschien een hele domme vraag, maar ik ben niet bekend met deze termen :)

Alvast bedankt!
Kijk eens hier en hier en dit:

The term PRL actually refers to file stored in your phone. This file directs the phone to find alternative networks to operate on when the primary operator cannot be reached. Updating the PRL will store in the phone which are the most up to date, current networks to operate on. In order to operate on another carrier’s network your primary service provider must have a roaming agreement with other carriers.

Almost all phone carriers, such as Oxygen, Locus, Cingular, Verizon, etc. have roaming agreements with other major service providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
Deem schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 12:13:
[...]

Kijk eens hier en hier en dit:

The term PRL actually refers to file stored in your phone. This file directs the phone to find alternative networks to operate on when the primary operator cannot be reached. Updating the PRL will store in the phone which are the most up to date, current networks to operate on. In order to operate on another carrier’s network your primary service provider must have a roaming agreement with other carriers.

Almost all phone carriers, such as Oxygen, Locus, Cingular, Verizon, etc. have roaming agreements with other major service providers.
@Deem bedankt voor de snelle reactie! Je bent een held ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOTiVe
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-10-2024
Zojuist mijn Desire ontvangen en ik had problemen met WIFI inschakelen. Zelfs met alle beveiliging uit ontkende de desire het bestaan van mijn access point. Bij het spelen met de instellen van het access point heb ik het kanaal eens veranderd. Dit stond op 14 en heb ik veranderd naar 9. Op 14 doet ie het niet, op 9 perfect!

Mocht iemand wifi niet aan de praat krijgen dan is dit ook iets om naar te kijken.

Vraag is wel waarom dit zo is.. andere apparaten kunnen wel gewoon verbinding maken op kanaal 14.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-10 14:56
terrorvogel schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:51:
[...]

- WCDMA preferred
- GSM only
- WCDMA only
- GSM auto (PRL)
- CDMA auto (PRL)
- CDMA only
- EvDo only
- GSM/CDMA auto (PRL)

Alvast bedankt!
GSM Only - Only uses in G/E and never switches to 3G/H. Should have minimal battery usage.

GSM Auto (PRL) - Automatically switches between G/E/3G/H based on the PRL (Preferred Roaming List) for a provider on your phone. Not supported by all providers and may not be supported in certain regions. Should have moderate battery usage since it uses a predefined list to switch.

WCDMA Preferred - Automatically switches between G/E/3G/H based on the best/strongest signal available and is supported by all providers. Has high battery usage since it constantly scans the network for the strongest signal to switch.

WCDMA Only - Only uses HSDPA and will not switch to G/E/3G even if the HSPDA signal is too low. Use this only if you use your phone in a area with good coverage. Should have moderate battery usage.

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone 17 Pro -- DJI Mavic Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QplQyer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-05-2022
Moning2 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 12:06:
[...]

Selecteren met de trackpad wil nog wel eens de tekst laten scrollen, probeer dat eens
Ah, dat werkt inderdaad. Niet zo ideaal, omdat je moet wachten tot als de tekst voorbij is gescrolld, maar ok, nu kan ik de tekst tenminste volledig lezen. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:26
mOTiVe schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 12:23:
Zojuist mijn Desire ontvangen en ik had problemen met WIFI inschakelen. Zelfs met alle beveiliging uit ontkende de desire het bestaan van mijn access point. Bij het spelen met de instellen van het access point heb ik het kanaal eens veranderd. Dit stond op 14 en heb ik veranderd naar 9. Op 14 doet ie het niet, op 9 perfect!

Mocht iemand wifi niet aan de praat krijgen dan is dit ook iets om naar te kijken.

Vraag is wel waarom dit zo is.. andere apparaten kunnen wel gewoon verbinding maken op kanaal 14.
Kanaal 14 mag niet gebruikt worden in NL/Europa zover ik weet en is daarom niet perse ondersteunt. De Desire zal wel tot/met kanaal 13 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:12

sphere

Debian abuser

Dit hoort hier niet.

[ Voor 94% gewijzigd door RoD op 21-05-2010 12:59 ]

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom van HTC Tytn II - HTC HD en ben dus gewend aan winmo. De Desire is veruit het beste toestel wat ik ooit gehad heb maar de enige functionaliteit die ik echt mis is het luisteren naar streams van uitzendinggemist (van de 3fm, niet van TV)

Winmo kom prima streamen via mediaplayer, iets wat tot nu toe onmogelijk lijkt met Android..

Ik vroeg me af of iemand hier wellicht een oplossing voor weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 13:06:
Ik kom van HTC Tytn II - HTC HD en ben dus gewend aan winmo. De Desire is veruit het beste toestel wat ik ooit gehad heb maar de enige functionaliteit die ik echt mis is het luisteren naar streams van uitzendinggemist (van de 3fm, niet van TV)

Winmo kom prima streamen via mediaplayer, iets wat tot nu toe onmogelijk lijkt met Android..

Ik vroeg me af of iemand hier wellicht een oplossing voor weet?
Zoek eens in de market op radio.nl ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-10 05:45
Weet iemand of de headset functie van de Desire ook universeel is? Mijn HTC oortjes zijn helaas al kapot, de microfoon althans. Bij mijn vorige telefoon, HTC Magic, had ik dit ook al snel! Als ik oortjes van een goed merk koop waar ook een microfoon op zit, kan ik dan handsfree bellen? Heeft iemand dit ooit geprobeerd met bijvoorbeeld oortjes van de Iphone ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-09 21:46

verbraakje

🚦

oortjes van iphone passen niet op 1 of andere reden:S

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:25

13art

Moderator Mobile
pipo1000 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:19:
[...]

De protectie/laad-chip op de batterij zorgt hier zelf wel voor... Jij kan hem gewoon gebruiken tot hij leeg is, dan is hij in het echt namelijk niet helemaal leeg. Het is dan alleen niet goed om hem dan weken lang te laten liggen zodat hij nog verder kan leeglopen. Snel opladen is dan wel aan te raden.
Deem schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:27:
[...]

Onzin. De accu is beveiligt tegen te ver ontladen of overladen. Er zit een een veiligheid circuit in dat de accu die het gebruik en verbruik goed in de gaten houd. Je mag best je telefoon leeg laten lopen. Het circuit geeft een signaal af dat de telefoon leeg is maar heeft nog een ruime marge om daadwerkelijk schade aan de telefoon toe te brengen. De telefoon zelf zal de accu niet beschadigen als je hem helemaal leeg laat lopen. De tekefoon in een auto met de brandende zon op is vele malen schadelijker voor de telefoon.
Goedkope namaak accu's hebben vaak een slecht werkend of geen controlecircuit waardoor deze makkelijk kapot gaan door slecht gebruik.
Dus dat zorgt er ook voor dat de accu niet 100% opgeladen kan worden (al laat de telefoon dat wel zo zien)? Want dat schijnt de levensduur van de accu ook niet echt ten goede te komen (was me niet duidelijk of jullie dat met overladen bedoelen).

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:38:
Voordat meer mensen me gaan vragen hoe ik 'geregeld' heb dat m'n inboedelverzekering de schade vergoed : ik heb gewoon een goede inboedelverzekering die ook schades die je zelf hebt toegebracht aan je eigen eigendommen vergoed, 'k heb dus niet een of ander 'truukje' uitgehaald. En ik ben niet zo'n 'claimer'...dus dan zullen ze ook wat schappelijker zijn dan dat je elke paar maanden een claim indient.
Ik heb het nagevraagd bij mijn interpolis verzekering, daar lachten ze me uit bij de vraag of ik een toestel zelf liet vallen per ongeluk of dat vergoed zou worden. Ik ben best benieuwd welke verzekeraar jij hebt en wat voor verzekering precies (geen standaard WA blijkbaar?) en wat het je kost per maand/jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
SmithNL schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 12:24:
[...]
GSM Only - Only uses in G/E and never switches to 3G/H. Should have minimal battery usage.

GSM Auto (PRL) - Automatically switches between G/E/3G/H based on the PRL (Preferred Roaming List) for a provider on your phone. Not supported by all providers and may not be supported in certain regions. Should have moderate battery usage since it uses a predefined list to switch.

WCDMA Preferred - Automatically switches between G/E/3G/H based on the best/strongest signal available and is supported by all providers. Has high battery usage since it constantly scans the network for the strongest signal to switch.

WCDMA Only - Only uses HSDPA and will not switch to G/E/3G even if the HSPDA signal is too low. Use this only if you use your phone in a area with good coverage. Should have moderate battery usage.
@SmithNL ook jij bent een held ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:19
verbraakje schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 13:34:
Ik heb het niet geprobeerd met bellen, maar de Iphone 3gs oortjes konden prima in mijn telefoon om muziek af te spelen en de middelste knop te gebruiken om de pauzeren/play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

l3art schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 13:42:
[...]

[...]

Dus dat zorgt er ook voor dat de accu niet 100% opgeladen kan worden (al laat de telefoon dat wel zo zien)? Want dat schijnt de levensduur van de accu ook niet echt ten goede te komen (was me niet duidelijk of jullie dat met overladen bedoelen).
Correct. Jij kunt met opladen van je telefoon technisch gezien de accu niet 100% opladen (Overladen). Je telefoon geeft al veel eerder aan de de accu vol is en zal dan stoppen met laden. Eigenlijk kan je niet veel verkeert doen met het opladen of ontladen van je telefoon. Het maakt niet uit of je hem kort of lang laad, veel of weinig oplaad of hem leeg laat en hem vol oplaad. Het oplaadcircuit moet wel je telefoon 'leren' waardoor het een weekje kan duren voordat de accu optimaal word benut.

[ Voor 21% gewijzigd door Deem op 21-05-2010 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:22

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 13:52:
[...]

Ik heb het nagevraagd bij mijn interpolis verzekering, daar lachten ze me uit bij de vraag of ik een toestel zelf liet vallen per ongeluk of dat vergoed zou worden. Ik ben best benieuwd welke verzekeraar jij hebt en wat voor verzekering precies (geen standaard WA blijkbaar?) en wat het je kost per maand/jaar.
offtopic:
Ik stuur je wel even een DM...aangezien dit naturlijk niets met de Desire te maken heeft

Grmbl....duurt overigens wel lang voordat m'n Desire gerepareerd is man :( bah...3 weken zonder foon sucks...

[ Voor 9% gewijzigd door TheVMaster op 21-05-2010 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalizer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-10 12:40
Pizr schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 13:18:
Weet iemand of de headset functie van de Desire ook universeel is? Mijn HTC oortjes zijn helaas al kapot, de microfoon althans. Bij mijn vorige telefoon, HTC Magic, had ik dit ook al snel! Als ik oortjes van een goed merk koop waar ook een microfoon op zit, kan ik dan handsfree bellen? Heeft iemand dit ooit geprobeerd met bijvoorbeeld oortjes van de Iphone ofzo?
Kijk eens in Accessoires voor de HTC Desire. Daar worden verschillende opties besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sphere schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 10:22:
[...]

Misschien moet je je telefoon eens gebruiken 2 jaar lang, ipv in een vitrine leggen. Dan ben je na twee jaar wel toe aan een nieuw toestel. Bovendien is het wegwerpmentaliteit als er geen beter alternatief ontwikkeld zou zijn inmiddels :O
Ik gebruik mijn telefoons echt intensief, ik ben er alleen voorzichtiger mee dan jij. Dus doe ik er rustig 6 jaar mee. Zeker als het ding goed gebouwd is (niet zoals de HTC Desire dus, obviously) en kan wat ik nodig heb.
By the way; http://www.lowtechmagazine.com/2008/02/the-right-to-35.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 14:22:
[...]

Ik gebruik mijn telefoons echt intensief, ik ben er alleen voorzichtiger mee dan jij. Dus doe ik er rustig 6 jaar mee. Zeker als het ding goed gebouwd is (niet zoals de HTC Desire dus, obviously) en kan wat ik nodig heb.
Waarom zou je 6 jaar met een telefoon willen doen als je na 2 jaar kosteloos een nieuwe kan uitzoeken (abonnement verlenging).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-10 14:08
Kosteloos? Weet je wel wat een abonnement zonder telefoon kost? :P Je betaalt hem uiteindelijk gewoon zelf hoor. ;)

1x een abo met toestel, daarna sim-only is veruit het goedkoopst, mits je inderdaad een aantal jaar met je toestel doet.

[ Voor 35% gewijzigd door SysRq op 21-05-2010 14:41 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:36

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
ulTimaS schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 14:34:
Waarom zou je 6 jaar met een telefoon willen doen als je na 2 jaar kosteloos een nieuwe kan uitzoeken (abonnement verlenging).
Omdat het niet kosteloos is.
Je betaalt die telefoon evengoed, alleen dan via de hogere abonnementskosten. :z

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

SysRq schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 14:40:
Kosteloos? Weet je wel wat een abonnement zonder telefoon kost? :P Je betaalt hem uiteindelijk gewoon zelf hoor. ;)

1x een abo met toestel, daarna sim-only is veruit het goedkoopst, mits je inderdaad een aantal jaar met je toestel doet.
Ja dat snap ik ook wel, maar je bent na 2 jaar uiteindelijk goedkoper uit aangezien je toch wel een abonnement nodig hebt (tenzij je natuurlijk prepaid gaat of een supergoedkope sim-only abo).

edit: ach ja :P, nu ik er bij na denk is het toch wel goedkoper als je op sim-only over gaat. Excuses, was een beetje kort door de bocht.

[ Voor 11% gewijzigd door ulTimaS op 21-05-2010 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 18-10 19:06
Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 14:22:
[...]

Nee, de Desire gaat zeker geen 6 jaar mee. Ik heb al Desires gezien die na 4 jaar al helemaal op waren.
Nou, veel plezier met je Nokia 6300i :w

(Zo'n opmerking over een telefoon die pas een aantal weken uit is, vind ik nogal wat aan de vroege kant. Kijk, als het forum zou overlopen van afbrekende onderdelen en defecte schermen, dan heb je een punt. Nu niet.)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telefoon vandaag eindelijk binnen, Kpn/Hi wou de hele tijd mijn nummer niet vrijgeven maar uiteindelijk toch gelukt! Desire ziet er echt gaaf uit maar het enige wat mij opvalt is dat die stottert! Mijn zusje heeft er ook 1 en daarmee zal ik hem vanavond eens gaan vergelijken.. Is natuurlijk niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 14:49:
Telefoon vandaag eindelijk binnen, Kpn/Hi wou de hele tijd mijn nummer niet vrijgeven maar uiteindelijk toch gelukt! Desire ziet er echt gaaf uit maar het enige wat mij opvalt is dat die stottert! Mijn zusje heeft er ook 1 en daarmee zal ik hem vanavond eens gaan vergelijken.. Is natuurlijk niet de bedoeling.
Het is op zich al gaaf dat hij uberhaupt praat. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 14:51:
[...]

Het is op zich al gaaf dat hij uberhaupt praat. :+
kunnen die van jullie dat niet dan? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net aan een Desire begonnen. Het wordt misschien saai maar jeeeeemig wat is dit ding snel tav mijn oude, nou ja acht maanden jonge Hero!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 14:55:
[...]

kunnen die van jullie dat niet dan? 8)7
Nee, die van mij houd gewoon zijn mond. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Gonadan schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 14:42:
[...]

Omdat het niet kosteloos is.
Je betaalt die telefoon evengoed, alleen dan via de hogere abonnementskosten. :z
Ik kom omgerekend op kostprijs van 348 euro voor mijn Desire als ik mijn abo vergelijk met 2 jaar sim only van hetzelfde abonnement. En dan heb ik ook nog 10 min of sms per maand meer, aangezien er geen Vodafone Simonly web+sms+bel 200 is (bij Simonly is het190).

Je hebt gelijk, het is niet kostenloos, maar het is én goedkoop, én gespreid betaald. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Helsie schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 15:18:
Ik kom omgerekend op kostprijs van 348 euro voor mijn Desire als ik mijn abo vergelijk met 2 jaar sim only van hetzelfde abonnement. En dan heb ik ook nog 10 min of sms per maand meer, aangezien er geen Vodafone Simonly web+sms+bel 200 is (bij Simonly is het190).

Je hebt gelijk, het is niet kostenloos, maar het is én goedkoop, én gespreid betaald. :)
Ik heb dat zelf gedaan met T-Mobile zonder internet, toen was zelf kopen en sim only nemen gewoon goedkoper dan een abonnement nemen. Zeker als je er langer dan een jaar mee doet.

Nu zal ik ook gewoon de desire gaan bestellen in combinatie met een abonnement.
Maar dat is omdat ik geen T-Mobile internet wil, dat schijnt toch nogal tegen te vallen.
En omdat Vodafone inderdaad geen gunstige sim only heeft en daarbij wel gunstige prijs voor de desire met een abo.

Het wisselt dus ook met de jaren wat je het beste kunt doen.
Maar hoe je het ook went of keert, een gratis telefoon is verre van gratis.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik durf het bijna niet te vragen maar heb al even gezocht maar kom telkens op verkeerde suggesties uit:#

Wanneer ik bijvoorbeeld een sms wil verzenden ( heb nu handcent sms ) en ik kies een contactpersoon, moet ik kiezen welk nummer maar de nummers zijn gewoon hetzelfde. Iemand een oplossing hiervoor?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-10 17:42
Nakebod schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:21:
[...]

Als ze net zo snel zijn als met de Hero update, ben ik bang dat we nog wel even kunnen wachten :+
Denk dat meer te maken heeft met de vele sku's en dergelijken bij de Hero zoals in HTC stelt Hero-update uit vanwege Google-goedkeuring wordt uitgelegd. Hier zou de Desire geen last van moeten hebben.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
Ik heb vandaag mijn HTC Desire ontvangen, het bijbehorende VF abo gaat -helaas- pas volgende maand in vanwege nummerportering. Weet iemand hoe ik de HTC kan instellen zodat geen gebruikt maakt van internet? (ik wil tijdelijk dus alleen bellen/SMS met mijn huidige T-mobile flex abo)
Ik wil voorkomen dat ik per ongeluk toch internet op ga en van T-Mobile nog eens een gepeperde rekening achteraf krijg.
Als het niet simpel op te lossen is zit er niets anders op dan de HTC nog even in de doos te laten maar er is hier van wel iemand die ervaring heeft met de HTC instellingen.
Ik weet dat het hier geen Helpdesk is maar serieuze vragen horen wel in een forum thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:47
Graham schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 16:03:
[...]

Denk dat meer te maken heeft met de vele sku's en dergelijken bij de Hero zoals in HTC stelt Hero-update uit vanwege Google-goedkeuring wordt uitgelegd. Hier zou de Desire geen last van moeten hebben.
Laat dat 2 maanden extra tijd kosten. Dan nog is de hero update een half jaar te laat. Toen 2.0 uitkwam vertelden ze al dat die snel naar de hero zou komen.
Ik ben er iig niet gerust op.

zie ook: nieuws: HTC voorziet Hero van update naar Android 2.0

[ Voor 12% gewijzigd door Maverick op 21-05-2010 16:25 ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-07 09:53

wph

Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 13:52:
[...]

Het valt inderdaad bij Interpolis niet onder de standaard inboedelverzekering. Wat je wel kan doen, is een Kostbaarhedenverzekering afsluiten voor je telefoon. Dat kostte mij iets van 35 euro voor een jaar en dan is ie verzekerd tegen schade, diefstal etc. In ieder geval een heel stuk goedkoper dan die telefoonverzekeringen van 8 euro of meer per maand. Het regelen van die verzekering heeft wel wat voeten in de aarde, je moet namelijk volgens de reglementen een aankoopnota opsturen. Omdat ik mijn telefoon bij een abonnementsverlenging kreeg had ik die dus niet, maar toen namen ze uiteindelijk genoegen met een uitdraai van een website waarop de nieuwwaarde vermeld werd. Uiteindelijk kostte het me een telefoontje of 5 richting de Rabobank (tussenpersoon, met erg weinig kennis van zake).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vigi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-05 16:41
HoppyF schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 16:18:
Ik heb vandaag mijn HTC Desire ontvangen, het bijbehorende VF abo gaat -helaas- pas volgende maand in vanwege nummerportering. Weet iemand hoe ik de HTC kan instellen zodat geen gebruikt maakt van internet? (ik wil tijdelijk dus alleen bellen/SMS met mijn huidige T-mobile flex abo)
Ik wil voorkomen dat ik per ongeluk toch internet op ga en van T-Mobile nog eens een gepeperde rekening achteraf krijg.
Als het niet simpel op te lossen is zit er niets anders op dan de HTC nog even in de doos te laten maar er is hier van wel iemand die ervaring heeft met de HTC instellingen.
Ik weet dat het hier geen Helpdesk is maar serieuze vragen horen wel in een forum thuis.
Even zoeken naar apndroid. Brengt wijziging aan in je instellingen zodat je niet op internet (3G) kan .

Real eyes, Real lies, Realize

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Pfff. Die vraag is al zo vaak voorbij gekomen dat ik niet eens meer zin heb om erop te gaan antwoorden. Laat maar in het doosje dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-07 09:53

wph

Powerknop lang ingedrukt houden en dan kan je kiezen: mobiele dataverbinding uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-10 16:08
Na de HD2 te hebben gehad, ben ik ook begonnen aan mn Desire.. Echt een hele verbetering al terwijl de specs het zelfde zijn. Merk toch dat de HD2 een stuk te kort komt! Ook zeker met het aanbod van apps. Maar ook grafisch ziet de Desire er stukken beter uit. Het scherm werkt ook beter en typen gaat lekker! Goede overstap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-02-2023
Sorry hor, maar hoe serieus is een vraag nog als hij al een keer of 1000 is gesteld in dit topic (en de vorige delen) |:(
Maargoed, wil niet flamen dus hier iets liefs 8)7 : er zijn veel oplossingen, om 100% zeker te zijn dat er geen data mogelijk is de handmatige oplossing: ga naar instellingen, draadloos en netwerken, mobiele netwerken, namen toegangspunten en mess up de gegevens van je APN... :+

[ Voor 20% gewijzigd door Qli-max op 21-05-2010 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verwijder aub*

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2010 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
Uhm nou niet meteen, geef eerst eens wat meer info (wat loopt soepeler? hoe heb je het gemeten? duurt het opstarten van zelfde apps bij jou veel langer? gaat het om de touch, heb je dan al gekalibreerd etc etc).

Edit: tja verwijder dit dan ook maar....(omitos, had ik je maar gequote :9 )

[ Voor 15% gewijzigd door Qli-max op 21-05-2010 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Op GoT verwachten we dat je eerst zelf zoekt voordat je hier vragen stelt. Oftewel, even zoeken dus, want dit is al vaak genoeg voorbijgekomen. Zowel voor de Desire als voor Android in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Deem schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 16:25:
[...]

Pfff. Die vraag is al zo vaak voorbij gekomen dat ik niet eens meer zin heb om erop te gaan antwoorden. Laat maar in het doosje dan.
Antwoord dan ook niet! :X
Ik heb het antwoord overigens zelf al gevonden....

Een aantal tweakers bedankt voor de WEL serieuze antwoorden.
Natuurlijk zullen er vragen zijn die ooit al eens beantwoord zijn. In dat geval kun je wellicht het hele topic wel sluiten want dan verwijs je gewoon altijd naar oude info.
Vergeet niet dat ik vandaag mijn HTC heb ontvangen en dus niet in de eerste minuut HTC expert ben.
Dat kun je niet verwachten.
Het is een mooi toestel met goed intuïtieve uitleg. Dat helpt zeker.
Wifi werkt ook prima dus daar kan ik voorlopig mee uit te voeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
  • Laatst online: 30-12-2023
tjaeuhm schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 17:09:
ik had al een paar keer het probleem gehad dat ik bij het starten van de camera de melding kreeg dat de foto niet kon worden opgeslagen op de sd kaart,

sinds vandaag de melding: lege sd kaart.
kaart is niet te formateren.
getest met een andere kaart, vlekkeloos.
conclusie.. kaart defect..
smartphoneshop gemaild ivm garantie.

reactie:

Beste heer XXXX,

Hierbij bevestigen wij dat ruiling of reparatie is afgewezen voor het product uit je vraag of klacht onder nummer XXXXX. Helaas voldoet je aanvraag niet aan onze voorwaarden voor ruiling of reparatie.

Product:
--------
- HTC Desire Brown

vaag.. want ik ken iemand die dit probleem tot 3 keer toe had.. waarbij dit 3x is vervangen.
ik wil bij deze smartphoneshop van harte bedanken..
eerst wijzen ze het af.. kennelijk hebben ze zich bedacht..
vandaag een nieuwe sd in de bus.. en ik heb er na de afwijzing niet eens om gevraagd..
grote klasse!!

[ Voor 0% gewijzigd door tjaeuhm op 21-05-2010 19:47 . Reden: type fouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
HoppyF schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 19:39:
[...]
Vergeet niet dat ik vandaag mijn HTC heb ontvangen en dus niet in de eerste minuut HTC expert ben.
Dat kun je niet verwachten.
Nee maar daarom zegt onder andere ook moderator RoD dat je voortaan even moet zoeken in een topic of de vraag al is gesteld, daar hoef je geen expert voor te zijn en dat mag best van je verwacht worden. Maargoed, laten we er alsjeblieft over ophouden met z'n allen en het weer gaan hebben over de prachtige smartphone desire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Pff. Eerste hit bij google op 'Disable dataconnection on Android'. Maar inderdaad geen helpdesk vraag hoor, het antwoord was moeilijk te vinden. We staan hier te springen om direct te antwoorden op vragen die gewoon te vaak gesteld zijn. :O
Mijn antwoord heeft je wel gestimuleerd om gewoon zelf te zoeken. Eerst zelf zoeken en dan pas hier vragen.
tjaeuhm schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 19:43:
[...]

ik wil bij deze smartphoneshop van harte bedanken..
eerst wijzen ze het af.. kennelijk hebben ze zich bedacht..
vandaag een nieuwe sd in de bus.. en ik heb er na de afwijzing niet eens om gevraagd..
grote klasse!!
Hey dat is goed om te weten, een vriend van me had vandaag hetzelfde probleem en ook bij de smartphoneshop gekocht.

[ Voor 94% gewijzigd door Deem op 21-05-2010 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een manier om het scherm te calibreren? Ik heb het gevoel dat ik er steeds net wat naast zit, als ik het toetsenbord gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 20:07:
Is er een manier om het scherm te calibreren? Ik heb het gevoel dat ik er steeds net wat naast zit, als ik het toetsenbord gebruik.
Zie de handleiding ;) ervan uitgaande dat je de HTC Desire hebt.... werkt overigens ook voor de legend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-09 21:46

verbraakje

🚦

verbraakje schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 13:34:
net nogmaals geprobeert iphone oortjes doen precies het zelfde als de htc oortjes wat mij betreft mooie optie het is natuurlijk geen highend product

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Qli-max schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 19:45:
[...]

Nee maar daarom zegt onder andere ook moderator RoD dat je voortaan even moet zoeken in een topic of de vraag al is gesteld, daar hoef je geen expert voor te zijn en dat mag best van je verwacht worden. Maargoed, laten we er alsjeblieft over ophouden met z'n allen en het weer gaan hebben over de prachtige smartphone desire
Zoeken kan ik zelf ook wel en wellicht vind ik zelfs het juiste antwoord hier op GoT of elders.
Het ging mij er om dat ik net een Desire heb en er 100% zeker van wil zijn dat ik op één of andere manier niet per ongeluk een dataverbinding opzet met als gevolg (hoge) kosten bij mij oude provider.

Als ik meteen al mijn nieuwe VF abo erin had kunnen zetten had ik de vraag helemaal niet hoeven te stellen.
Het gaat er dus niet om of ik een (in jouw ogen) simpele vraag stel of niet.
Als alles zo eenvoudig was hadden we in heel Nederland geen helpdesks meer nodig.
Ik weet ook wel dat er soms vragen gesteld worden waarvan je achteraf kunt afvragen of het wel nodig was. Dat gebeurt gewoon.
Als je ieder forum minutieus wilt uitkammen op onnodige items ben je nog wel eventjes bezig.

Verder vind ik de Desire op het eerste gezicht erg mooi. Valt direct opvalt is de kwaliteit van het scherm. Haarscherp en met een hoge resolutie. De kleuren komen ook helder over. De eerste indruk is dus prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-10 11:53
als mensen vinden dat een vraag overbodig gesteld wordt antwoord dan niet!
sommige reacties op vragen duiden op arrogantie, niet iedereen is even handig en om nu gelijk maar als schoolmeester je op te stellen.....
en nu stoppen en overgaan naar de Desire en probeer elkaar te helpen svp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-10 13:13
Even een vraagje, ik heb nu een touch pro 2 met een toetsenbord en heb de desire besteld. Zijn er meer mensen die eerst een phone met tobo hadden en nu de desire? Mis je het toetsenbord ook en als je eenmaal gewend bent aan het onscreen tobo, gaat het typen dan redelijk snel en maak je nog veel fouten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

terrorvogel schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 20:15:
[...]

Zie de handleiding ;) ervan uitgaande dat je de HTC Desire hebt.... werkt overigens ook voor de legend
Niks in te vinden over schermcalibratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:46
Ziet er eindelijk wat beter uit. Het voor mij grootste nadeel van de desire, het niet (fatsoenlijk) af kunnen spelen van divx, xvid of x264 wordt hopelijk verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-10 12:18

Dawn

..Sworn to the Dark..

Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 21:27:
[...]

Niks in te vinden over schermcalibratie.
je kan bij mijn weten alleen je toetsenbord calibreren. Schermcalibratie heb ik namelijk ook nog niet gevonden.
thecompany schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 21:24:
Even een vraagje, ik heb nu een touch pro 2 met een toetsenbord en heb de desire besteld. Zijn er meer mensen die eerst een phone met tobo hadden en nu de desire? Mis je het toetsenbord ook en als je eenmaal gewend bent aan het onscreen tobo, gaat het typen dan redelijk snel en maak je nog veel fouten?
Ik had eerst een G1 (daarna en TD2) en nu een Desire. Ik moet zeggen dat een on-screen tobo niet op kan tegen een fysiek, maar de keuze uit fysieke is nofal beperkt.
Wel is het zo dat als je eenmaal gewend bent aan het scherm dat het vanzelf allemaal sneller en beter gaat (landscape ftw). Af en toe heb ik wel dat ik de spatie mis hit omdat ik op de schermrand druk ipv het toetsenbord zelf. Kwestie van wennen =)

[ Voor 60% gewijzigd door Dawn op 21-05-2010 21:37 ]

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
Dawn schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 21:35:
[...]
je kan bij mijn weten alleen je toetsenbord calibreren. Schermcalibratie heb ik namelijk ook nog niet gevonden.
Klopt, maar dat staat wel in de handleiding :) Maar ik ben de kwaaiste niet. Ga naar Instellingen --> Geluid en weergave --> Ijken van G-Sensor.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

terrorvogel schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 21:48:
[...]

Klopt, maar dat staat wel in de handleiding :) Maar ik ben de kwaaiste niet. Ga naar Instellingen --> Geluid en weergave --> Ijken van G-Sensor.

Succes
oh? G-Sensor = Scherm? O_o Bij mijn weten compleet verschillende dingen, maar enfin (die functie had ik al wel gevonden namelijk).

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:40
Dawn schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 21:52:
[...]
oh? G-Sensor = Scherm? O_o Bij mijn weten compleet verschillende dingen, maar enfin (die functie had ik al wel gevonden namelijk).
G-sensor is ook je accelerometer (spelling?) geloof ik.. dus de sensor die registreert dat je telefoon in een bepaalde 'houding' staat

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Dawn schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 21:52:
[...]
Is inderdaad wat anders.

Ijken toetsenbord gaat als volgt:

Instellingen>Taal en toetsenbord>Touch Input>Tekstinvoer>Ijkhulpmiddel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Cloudje schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 21:59:
[...]

Is inderdaad wat anders.

Ijken toetsenbord gaat als volgt:

Instellingen>Taal en toetsenbord>Touch Input>Tekstinvoer>Ijkhulpmiddel
idd, toetsenbordcalibratie dus =))

(had ik het toch goed op deze gare avond :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Zijn er meer mensen die eerst een phone met tobo hadden en nu de desire? Mis je het toetsenbord ook en als je eenmaal gewend bent aan het onscreen tobo, gaat het typen dan redelijk snel en maak je nog veel fouten?
Ja, ik. Ik ben van een Xperia X1 naar een Desire gegaan... ik mis het toetsenbord wel, maar het on-screen keyboard is erg goed. De XT9 doet zijn werk goed (al is die niet overal aanwezig) en corrigeert de meeste woorden correct. Soms mis ik wel letters, en vooral de spatie mis ik vaak... dan tik ik op de punt.

Maar verder typt het erg goed, ik kan er nu al vrij snel op typen (ik heb het toestel net een week).

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-10 23:24
Ben van een Sony Ericsson Xperia X1 naar een Desire gegaan, en het went wel vrij snel hoor, met typen. Bij het begin maakte ik veel fouten, dat wel, maargoed, na een paar dagen went het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
Dawn schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 22:02:
[...]
idd, toetsenbordcalibratie dus =))

(had ik het toch goed op deze gare avond :X)
My bad... Niet het juiste pad aangegeven |:( Ben dus toch de kwaaiste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb precies dezelfde 'overstap' gemaakt, en mis het fysieke toetsenbord niet. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik met de TP2 iets sneller kon typen zonder veel fouten, maar op de Desire wordt het steeds beter. Eigenlijk dacht ik ook dat ik niet zonder fysiek toetsenbord kon, maar in de praktijk gebruikte ik het toch niet zo veel. De voordelen van de Desire (snel en ook een stuk platter!) en Android hebben mij nog geen moment doen terugverlangen naar de TP2... Veel plezier met de Desire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Weet iemand ook hoe je de Low-battery alert uit kunt zetten? Ik vind het namelijk best wel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003

sphere

Debian abuser

L01 in "HTC Desire - Deel 2"

Ik wil hetzelfde. Een contact van mijn Telefoon verplaatsen naar de Google groep. Maar het lijkt niet te kunnen? Ik heb gezocht met site:gathering.tweakers.net htc desire contact verplaatsen op Google, maar ik vind niks :?

Het probleem is dat dit contact nu niet opduikt onder Contacts in mijn Gmail.

Iemand?

[ Voor 12% gewijzigd door sphere op 21-05-2010 22:54 ]

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

terrorvogel schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 22:07:
[...]

My bad... Niet het juiste pad aangegeven |:( Ben dus toch de kwaaiste ;)
Het heeft me wel wat geholpen, waarvoor dank. Ik zat - met de calibratie van mijn oude HP iPaq rx3715 in gedachten - te denken aan een systeem waarbij je de vier hoeken van het scherm moest aanraken en het midden, en dat zit er dus niet op.

Over calibratie gesproken. Komend van een Hero, vind ik trouwens dat optische trackpad een stuk lastiger te bedienen dan de trackball. Het is minder nauwkeurig, schiet vaak door, en ik heb nogal eens dat ik een verkeerde link aanklik. Het enige nadeel dat ik kan vinden op een verder geweldig toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor.S
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09 00:31
Verwijderd schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 00:19:
[...]

Het heeft me wel wat geholpen, waarvoor dank. Ik zat - met de calibratie van mijn oude HP iPaq rx3715 in gedachten - te denken aan een systeem waarbij je de vier hoeken van het scherm moest aanraken en het midden, en dat zit er dus niet op.

Over calibratie gesproken. Komend van een Hero, vind ik trouwens dat optische trackpad een stuk lastiger te bedienen dan de trackball. Het is minder nauwkeurig, schiet vaak door, en ik heb nogal eens dat ik een verkeerde link aanklik. Het enige nadeel dat ik kan vinden op een verder geweldig toestel.
Een capitatief touchscreen hoeft niet gekalibreerd te worden, dit is omdat het met spanning werkt ipv druk (maar dat weet iedereen hier al) Verdere wetenschap waarom het niet hoeft weet ik ook niet, maar had het ergens gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erriccartman schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 00:38:
[...]

Een capitatief touchscreen hoeft niet gekalibreerd te worden, dit is omdat het met spanning werkt ipv druk (maar dat weet iedereen hier al) Verdere wetenschap waarom het niet hoeft weet ik ook niet, maar had het ergens gelezen.
Ja klopt, de bewegingen zijn veel ruwer en het scherm is daarop toegerust. Nu snap ik beter waarom alleen het toetsenbord kan worden gecalibreerd. Het viel me ietwat tegen dat ik op de Hero, met een kleiner toetsenbord nauwkeuriger kon tikken dan op de Desire. Toch een beetje raar. Maar misschien is het gewoon gewenning ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sphere schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 22:34:
L01 in "HTC Desire - Deel 2"

Ik wil hetzelfde. Een contact van mijn Telefoon verplaatsen naar de Google groep. Maar het lijkt niet te kunnen? Ik heb gezocht met site:gathering.tweakers.net htc desire contact verplaatsen op Google, maar ik vind niks :?

Het probleem is dat dit contact nu niet opduikt onder Contacts in mijn Gmail.

Iemand?
In de Faq van de topicstart staat een mooie oplossing, onder hoe krijg ik contacten op mijn desire.
Alleen even je eigen versie van maken ;).

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2010 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjannemann
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-02-2024
Ik heb gister mijn Desire binnengekregen. Prima ding, alles werkt lekker vanzelfsprekend, alleen 2 vraagjes.

- automatisch switchen van profielen. Hiermee doel ik op dat rond een uur of 0.00 de telefoon vanzelf overgaat in silent mode en ik dus niet wordt wakker gebeld en dat hij rond 08.30 sochtends weer op normale modus gaat. Dit kon ik op mijn nokia altijd zo instellen, maar ik zie de optie niet staan. Heb in de android market ook gezocht naar apps die dit wellicht konden doen, maar kon niets bruikbaars vinden. Wellicht weet een van jullie óf het er is, en waar ik dan moet kijken?

- Verjaardagen in de calender. Ik gebruik gewoon de HTC calender widget, maar vraag me af of je ook vooraf gespecificeerde 'events' erin kan zetten (zoals een verjaardag). Deze krijgen dan bijv. een ander kleurtje op het kalenderscherm, zodat je zonder er op in te zoomen kan zien dat het een verjaardig is of een vergadering of een andere afspraak. Ik zie deze optie niet zo staan, en heb geen mooie andere calender app kunnen vinden (er zijn wel anderen, maar die zijn niet zo mooi).

Hoop dat iemand me met bovenstaande kan helpen.

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 18-10 19:06
erikjannemann schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 10:26:
Ik heb gister mijn Desire binnengekregen. Prima ding, alles werkt lekker vanzelfsprekend, alleen 2 vraagjes.

- *verhaal1*

- *verhaal 2*

Hoop dat iemand me met bovenstaande kan helpen.
Voor verhaal 1 kun je in de market zoeken naar "Soundmanager". Hiermee kun je profielen aanmaken voor al je geluiden, en dus ook 's nachts stil zetten. Volgens mij kan "Timeriffic" dit ook.

Verhaal 2: Ik zelf gebruik als agenda widget "Android Agenda" (in de market). Je kunt dan aangeven welke calenders er getoond moeten worden. Hierbij staat ook "Verjaardagen van contactpersonen". Volgens mij heb ik dit ingesteld op de PC door te gaan naar: de online Google Agenda->aan de linkerkant bij "andere agenda's" klik op [toevoegen] en keis voor [door interessante agenda's bladeren] . Hier heb ik bijvoorbeeld aangeklikt [Nederlandse feestdagen], [Verjaardagen van contactpersonen] en [Weeknummers]. Deze agenda's kun je op je Desire vinden als je hem laat syncen.

Het voordeel van Android Agenda vind ik dat je diverse agenda widgets naast elkaar kunt laten zien, van verschillende agenda's. Ik heb nu bijvoorbeeld een beeldvullende privé agenda, en een paar schermen verder het speelschema van de wk 2010 (die is HIER te vinden)

[ Voor 5% gewijzigd door janvanduschoten op 22-05-2010 10:48 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erikjannemann schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 10:26:

- automatisch switchen van profielen. Hiermee doel ik op dat rond een uur of 0.00 de telefoon vanzelf overgaat in silent mode en ik dus niet wordt wakker gebeld en dat hij rond 08.30 sochtends weer op normale modus gaat. Dit kon ik op mijn nokia altijd zo instellen, maar ik zie de optie niet staan. Heb in de android market ook gezocht naar apps die dit wellicht konden doen, maar kon niets bruikbaars vinden. Wellicht weet een van jullie óf het er is, en waar ik dan moet kijken?
Ik heb wel een app in die categorie gevonden, heb hem ook net een week :p timeriffic

Overigens ben ik wel heel tevreden met deze telefoon, hij is echt bloedjesnel vooral in vergelijking met mijn ouwe touch diamond en alles werkt tot nu toe nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10 22:21
Hebben meer mensen er last van dat de news widget niet automatisch update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shadownetwork schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 12:35:
Ja, sinds een tijdje. Eerst deed hij het prima, maar moet nu handmatig updaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Laatst online: 14-10 23:11

mace

Sapere Aude

Al een hele tijd. Behoorlijk irritant. Ik heb hier al 2x gepost er over maar niemand weet een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-10 23:07
Ik heb het met de search niet zo snel kunnen vinden maar is het mogelijk om een bepaalde map met mp3's af te spelen?
Ik heb de standaard speler en een aftermarket speler geprobeerd en die kunnen allebei wel op bv genre albums en artists zoeken maar niet gewoon de mappen die ik op de sdkaart gezet heb laten zien.
En als ik albums kies dan laat de speler van elk los nummer het album zien zeg maar. Dus ook niet wat ik bedoel.
Ik heb geen zin om playlists te gaan maken.
Gewoon een map met mp3's selecteren en spelen maar is wat ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dujardinn
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-02-2021
mace schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 12:40:
[...]

Al een hele tijd. Behoorlijk irritant. Ik heb hier al 2x gepost er over maar niemand weet een oplossing.
Me to.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enne, die youtube app. Werkt die bij jullie ook zo vervelend (steeds meldingen dat de 'video niet kan worden afgespeeld' midden in een filmpje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Verwijderd schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 14:30:
Enne, die youtube app. Werkt die bij jullie ook zo vervelend (steeds meldingen dat de 'video niet kan worden afgespeeld' midden in een filmpje)
Nog geen problemen mee gehad hierzo. :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Laatst online: 14-10 23:11

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 14:30:
Vodafone toevallig? Schijnen problemen mee te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-10 20:27
had ik ook... het vinkje van automatisch updaten wil niet meer aan blijven... het vinkje verdwijnt gewoon steeds. Je telefoon naar fabrieksinstellingen terug doen en het werkt weer. voor de rest heb ik nog geen oplossing kunnen bedenken... ik vond het behoorlijk irritant...

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staffie666
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-05 18:09
mace schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 14:44:
[...]

Vodafone toevallig? Schijnen problemen mee te zijn.
Sinds ik de desire heb (sinds gisteren dus) doen alle youtube filmpjes het in 1x, met vodafone.
Voorheen op mijn hero werkte de helft (mwah wel meer dan de helft eigenlijk) niet. Ook met vodafone.

Enige conclusie die ik kan trekken is dat er toch soort van foutje in 1.5 zit misschien alleen icm vodafone dat weet ik niet, maar nu werkt alles dus aan vodafone ligt het niet. Tenzij ze me ineens anders behandelen omdat ik een desire heb. Lijkt me sterk gezien het abbo hetzelfde is gebleven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
Al in de De Grote Android-nieuwsthread geplaatst, maar mag ook hier gezegd worden voor degene die het nog niet weten: de Froyo OTA's voor de N1 in de US zijn paar uur geleden begonnen (linkje) :D Dus die lekt binnenkort wel uit _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Qli-max op 22-05-2010 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuw probleem. Nou ja, probleem... er zit een haartje onder het scherm van mijn drie dagen jonge Desire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Verwijderd schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 16:25:
Nieuw probleem. Nou ja, probleem... er zit een haartje onder het scherm van mijn drie dagen jonge Desire!
1 oplossing, terug gaan naar de winkel =)
Fabrieksfout = garantie iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Laatst online: 17-10 10:29
Dawn schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 17:20:
[...]
1 oplossing, terug gaan naar de winkel =)
Fabrieksfout = garantie iig.
Ik heb hier ook last van, het haartje is goed te zien onder t scherm in de zon... Maar ik heb geen zin om mijn telefoon 3 weken kwijt te zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Mdehoog schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 17:24:
[...]

Ik heb hier ook last van, het haartje is goed te zien onder t scherm in de zon... Maar ik heb geen zin om mijn telefoon 3 weken kwijt te zijn :(
Misschien kun je dit met (schone) lucht schoonblazen.
Bijvooorbeeld met dit spul:
http://shop.conrad.nl/ger...uchtreiniging/884235.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

HoppyF schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 17:51:
[...]

Misschien kun je dit met (schone) lucht schoonblazen.
Bijvooorbeeld met dit spul:
http://shop.conrad.nl/ger...uchtreiniging/884235.html
Het feit dat er een haar onder het scherm is gekomen betekend dat er ergens een opening is waardoor er steeds meer stof onder kan komen. Blazen kan misschien nu even helpen, maar lost het daadwerkelijke probleem niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deem schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 17:55:
[...]

Het feit dat er een haar onder het scherm is gekomen betekend dat er ergens een opening is waardoor er steeds meer stof onder kan komen. Blazen kan misschien nu even helpen, maar lost het daadwerkelijke probleem niet op.
Ik ben daar ook een beetje bang voor. Hoewel ik die haartjes alleen zie als de zon er op schijnt, denk ik dat ik 'm toch maar terugstuur. Hoop wel dat ik hem terug heb voor ik afkickverschijnselen krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:25

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 16:25:
Weet je zeker dat het een haartje is? En niet gewoon het toucscreen patroon dat je ziet? Dit is namelijk een raster van hele dunne lijntjes die je eigenlijk alleen in de zon kan zien.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Pagina: 1 ... 15 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voordat je hier een vraag stelt:

1. De handleiding lezen.
2. Googlen.
3. Aangeven wat je zelf al gevonden hebt.

Helpdesk-vragen worden verwijderd.