Dit gebeurt heel vaak bij Hi. Zijn al vaker posts over geweest.Pedr0 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 11:39:
Bij mij was zojuist de 3G verbinding wederom verdwenen. Het was dus niet een toevallige change op het Hi netwerk gisterennacht. Of hadden andere Hi gebruiken zojuist ook last van een niet werkende 3G verbinding?
Overigens was het AAN/UIT zetten van de vliegtuigmodus de oplossing. Misschien dan toch maar die *#*#...#*#* 'oplossing' gebruiken!
idem, Hi, om een uur of 10 was de verbinding weg, reboot hielp, vliegtuigmodus niet.Pedr0 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 11:39:
Bij mij was zojuist de 3G verbinding wederom verdwenen. Het was dus niet een toevallige change op het Hi netwerk gisterennacht. Of hadden andere Hi gebruiken zojuist ook last van een niet werkende 3G verbinding?
Overigens was het AAN/UIT zetten van de vliegtuigmodus de oplossing. Misschien dan toch maar die *#*#...#*#* 'oplossing' gebruiken!
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Ik heb sinds deze ochtend ook geen internet meer op de Desire.Pedr0 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 11:39:
Net even de *#*#info#*#* ingevoerd en op GSM auto (prl) gezet en toen kon ik weer een ping-test uitvoeren. Weer gewisseld naar de standaard instelling en nu werkt het helemaal niet meer.
heb gewoon 3g hier met hi,
had gister idd wel wat problemen, viel regelmatig weg, vliegtuigmodus uit/aan hielp hierbij inderdaat.. denk dat er tog een storinkje/wijzigin in het netwerk was..
had gister idd wel wat problemen, viel regelmatig weg, vliegtuigmodus uit/aan hielp hierbij inderdaat.. denk dat er tog een storinkje/wijzigin in het netwerk was..
Net vliegtuigmodus geprobeerd maar het helpt niet.Maarteh90 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 11:59:
heb gewoon 3g hier met hi,
Hier nu precies hetzelfde....teruggezet en helemaal niks meer nu. Heb je het al opgelost?Vlooi schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 11:55:
[...]
Ik heb sinds deze ochtend ook geen internet meer op de Desire.
Net even de *#*#info#*#* ingevoerd en op GSM auto (prl) gezet en toen kon ik weer een ping-test uitvoeren. Weer gewisseld naar de standaard instelling en nu werkt het helemaal niet meer.
Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112
Hmm ik heb met Hi ook niks meer nu... jammer dat ik niemand in de buurt heb met Hi en een ander toestel. Ga nu rebooten...janvanduschoten schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 11:52:
[...]
idem, Hi, om een uur of 10 was de verbinding weg, reboot hielp, vliegtuigmodus niet.
Edit:
Hmm een reboot helpt niet, GSM ontvangst is ook bedroevend slecht, heb maar 1 streepje! Normaal volledig en ook 3G een paar streepjes.. vreemd
Edit2:
GSM signaal fluctueert nogal. Soms vol, dan weer 1 streepje. 3G nog niets.
[ Voor 25% gewijzigd door ReCreator op 20-05-2010 12:22 ]
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Je hebt nog steeds gewoon beschikking over 3G en 3,5G, alleen scant de telefoon minder. Het is me technisch niet helemaal duidelijk, maar het scheelt me batterij en ik merk er verder niks van, dus why not..!Maarteh90 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 11:17:
[...]
Nog niet echt antwoord op de vraag welke optie ik nu moet selecteren..
heb hem maar op GSM auto (PRL) gezet...
als t toch een andere had moeten zijn, (gsm only ofzo) hoor ik dat graag!
en waarom zou je liever op 2g zitten dn op 3g? om batterij te besparen, vind k persoonlijk beetjj achterstallig.. als ik dan dat half uurtje internet op mn telefoon per dag, wil ik dat ook met 3g doen:P
maar is mijn mening.. of heb je andere redenen om daartussen te schakelen?
Ik kijk het zo eens aan:)
Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone 17 Pro -- DJI Mavic Air
Valt me wel op dat er bij "Gegevensverbinding" al een hele tijd staat "Bezig met inschakelen.....".
hmm ik kreeg 3g vanochtend met geen mogelijkheid aan, (ook niet met een herstart), ivm met het naar school gaan de batterij er maar NIET uit gehaald voor een reset. dus gewoon zonder 3g de halve dag doorgekomen en net (rond 12:30) springt 3g ineens weer aan, vreemd.
Ik heb geen juicedefender of locale oid.
ook*#*#3646#*#* niet gebruikt.
lijkt alsof ie random aan springt oid.
Denk ik niet, mijn telefoon vertoonde hetzelfde gedrag ..mesm90 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 12:41:
hmm ik kreeg 3g vanochtend met geen mogelijkheid aan, (ook niet met een herstart), ivm met het naar school gaan de batterij er maar NIET uit gehaald voor een reset. dus gewoon zonder 3g de halve dag doorgekomen en net (rond 12:30) springt 3g ineens weer aan, vreemd.
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat Vodafone weer eens aan het gallen is ...
Een andere vraag in algemeen :
Ik heb alle telefoonnummers die ik in mijn Desire heb in internationale notatie staan : (+31-6-etc)
Nu krijg ik van iemand een sms en als ik daar een antwoord op geef mikt hij er een extra 6 tussen ... (+31-66 etc)
uiteraard komt dat bericht nooit aan en krijg ik een foutmelding
iemand een idee waar dat vandaan zou kunnen komen ?
Heb de contact gegevens al nagekeken, maar daar staat het nummer goed in. ... en als ik zelf een sms-bericht inklop gaat het wel goed ... het is alleen wanneer ik reply ...
[ Voor 8% gewijzigd door Dice op 20-05-2010 12:52 ]
@Mensen met Hi Mobiel Internet. Ik heb het opgelost door de APN te veranderen naar "internet" Hierna had ik direct weer internet en hij lijkt zelfs vele maler sneller!!
Dit is exact hetzelfde probleem als wat ik had met mijn vorige HTC Diamond 2. Die predefined settings zijn gewoonweg niet goed!
Menu > Instellingen > Draadloos en Netwerken > Mobiele Netwerken > Namen Toegangspunten > Hi Mobiel Internet. En dan "portalmmm.nl" veranderen naar alleen "internet"
Ik weet dus niet of dit ook helpt bij andere providers dan Hi?
Daarnaast hoop ik nog steeds dat iemand een antwoord kan geven op de volgende vraag. Hoe krijg ik het voor elkaar om een melding (geluidje) te krijgen bij het binnenkomen van nieuwe email. Zoals dat nu al standaard gaat bij de gmail emails op de Desire. Het gaat dus om accounts die je zelf hebt toegevoegd, b.v. Ziggo accounts.
Dit is exact hetzelfde probleem als wat ik had met mijn vorige HTC Diamond 2. Die predefined settings zijn gewoonweg niet goed!
Menu > Instellingen > Draadloos en Netwerken > Mobiele Netwerken > Namen Toegangspunten > Hi Mobiel Internet. En dan "portalmmm.nl" veranderen naar alleen "internet"
Daarnaast hoop ik nog steeds dat iemand een antwoord kan geven op de volgende vraag. Hoe krijg ik het voor elkaar om een melding (geluidje) te krijgen bij het binnenkomen van nieuwe email. Zoals dat nu al standaard gaat bij de gmail emails op de Desire. Het gaat dus om accounts die je zelf hebt toegevoegd, b.v. Ziggo accounts.
[ Voor 69% gewijzigd door Pedr0 op 20-05-2010 13:09 ]
Verwijderd
Net wifi uitgezet, 3g komt niet tevoorschijn. Woon in Den Haag en heb Hi. 3 streepjes ontvangst. Naar vliegtuigstand en terug helpt niks.ReCreator schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 12:17:
[...]
Hmm ik heb met Hi ook niks meer nu... jammer dat ik niemand in de buurt heb met Hi en een ander toestel. Ga nu rebooten...
Edit:
Hmm een reboot helpt niet, GSM ontvangst is ook bedroevend slecht, heb maar 1 streepje! Normaal volledig en ook 3G een paar streepjes.. vreemd
Edit2:
GSM signaal fluctueert nogal. Soms vol, dan weer 1 streepje. 3G nog niets.
Probeer ik ff uit alhoewel mijn 3G weer terug is door prompt de accu eruit te trekken en weer in te doen.Pedr0 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:01:
@Mensen met Hi Mobiel Internet. Ik heb het opgelost door de APN te veranderen naar "internet" Hierna had ik direct weer internet en hij lijkt zelfs vele maler sneller!!
Dit is exact hetzelfde probleem als wat ik had met mijn vorige HTC Diamond 2. Die predefined settings zijn gewoonweg niet goed!![]()
Internet verdween even na deze handeling maar maar kwam ook weer terug en blijft ook staan. Het viel me op dat de 10.10.2nogwatte er niet in staat. Moet dit ook erin staan?Blijkbaar niet.
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2010 15:22 ]
Zelfs dat hielp bij mij niet en ben ik gaan zoeken naar die settings en kreeg ik een dejavu!Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:02:
Probeer ik ff uit alhoewel mijn 3G weer terug is door prompt de accu eruit te trekken en weer in te doen.
Ja dit helpt! Grappig, want laatst heb ik het expres omgezet naar portal.mmm. Overigens zijn mijn snelheden echt buiten proportie via speedtest.net.Pedr0 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:01:
Download: 119kbit/s (zou hoger moeten zijn)
Upload: 1205kbit/s (bizar)
Dus...
Verwijderd
Hier precies hetzelfde, woon in Utrecht, heb Telfort mobiel + internet (loopt via KPN) en
geen internet . Gegevensverbinding blijft maar bezig met "verbinding maken met internet".
Nog meer mensen in Utrecht met dezelfde problemen?
geen internet . Gegevensverbinding blijft maar bezig met "verbinding maken met internet".
Deze apn werkt ook voor t-mobile.Pedr0 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:01:
Dit is exact hetzelfde probleem als wat ik had met mijn vorige HTC Diamond 2. Die predefined settings zijn gewoonweg niet goed!![]()
Verwijderd
Heb je erop gelet dat hij niet de NAMEN van toegangspunt bedoelt maar de APNnaam (dus niet Hi mobiel internet maar de portalmmm.nogwatte)Pedr0 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:09:
[...]
Zelfs dat hielp bij mij niet en ben ik gaan zoeken naar die settings en kreeg ik een dejavu!
Bij mij wisselt ie continu van H naar 3G en terug.
Verwijderd
Ritchie in "Datadiensten Vodafone alweer down!"Dice schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 12:51:
[...]
[...]
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat Vodafone weer eens aan het gallen is ...
[...]
Al sinds vanmorgen 06:00 uur. Om een uur of 12:00uur was het weer een beetje over.
Misschien door het [-] streepje tussen de 31 en de 6?!Dice schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 12:51:
[...]
Ik heb alle telefoonnummers die ik in mijn Desire heb in internationale notatie staan : (+31-6-etc)
Nu krijg ik van iemand een sms en als ik daar een antwoord op geef mikt hij er een extra 6 tussen ... (+31-66 etc)
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2010 13:21 ]
Verwijderd
Net ff getest, bij mij staat nu bovenaan H. 0.39MB/s download en 0.08 Mb/s upload zegt speedtest.net.ReCreator schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:13:
[...]
Ja dit helpt! Grappig, want laatst heb ik het expres omgezet naar portal.mmm. Overigens zijn mijn snelheden echt buiten proportie via speedtest.net.
Download: 119kbit/s (zou hoger moeten zijn)
Upload: 1205kbit/s (bizar)
Dus...
@ de mensen zonder 3g vanmorgen, jullie zijn je er van bewust dat Vodafone gewoon plat lag?
Everything is hot-swappable...if you're fast enough :-)
Toestel uit en aan gezet en nu werkt het weer. Ga toch nog even het tip je over die portalmmm uitproberen.
Kijken of het sneller wordt.
Kijken of het sneller wordt.
Verwijderd
2 post boven die van jou..Fenderman schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:19:
@ de mensen zonder 3g vanmorgen, jullie zijn je er van bewust dat Vodafone gewoon plat lag?
[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2010 13:24 ]
Hier in Apeldoorn hetzelfde met TelfortVerwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:13:
Hier precies hetzelfde, woon in Utrecht, heb Telfort mobiel + internet (loopt via KPN) en
Verwijderd
Ik zie telfort en Hi voorbij komen, is dus niet alleen een probleem van Vodafonegebruikers. (in hun geval is het niet aan de toestel maar aan de provider te verwijten).Fenderman schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:19:
Verwijderd
"Storing mobiel internet en mms (landelijk)
Het is momenteel niet mogelijk om gebruik te maken van mobiel internet en mms.
Onze excuses voor het ongemak. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing. Zodra de storing is opgelost zal Telfort dat op deze pagina vermelden."
Net van de site van Telfort afgehaald.
Onze excuses voor het ongemak. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing. Zodra de storing is opgelost zal Telfort dat op deze pagina vermelden."
Net van de site van Telfort afgehaald.
Dan vraag ik mij alleen nog af hoe hij aan dat bestand komt met die providervoorkeuren.
Wordt dat gedownload bij verbinding ofzo? Anders zal het misschien kunnen verouderen.
Edit:
Dit slaat uiteraard op het GSM Auto (RPL) trucje.
Wordt dat gedownload bij verbinding ofzo? Anders zal het misschien kunnen verouderen.
Edit:
Dit slaat uiteraard op het GSM Auto (RPL) trucje.
[ Voor 14% gewijzigd door Gonadan op 20-05-2010 14:04 ]
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Aha, dit kan ook nog verklaren:
http://storingsoverzicht..../landelijke-umts-storing/
Vandaar Telfort (post hierboven), Hi etc. ook problemen vermoed ik.
http://storingsoverzicht..../landelijke-umts-storing/
Vandaar Telfort (post hierboven), Hi etc. ook problemen vermoed ik.
[ Voor 21% gewijzigd door ReCreator op 20-05-2010 13:49 ]
Weet iemand of HTC straks in de nieuwe Sense voor Android 2.2 WEL weer Multiple Exchange support gaat ondersteunen?
[ Voor 72% gewijzigd door Pedr0 op 20-05-2010 14:19 ]
Verwijderd
Ik lees dat veel mensen bij Hi problemen hebben met de 3G verbinding. Soms wilt de telefoon zonder enige oorzaak opeens niet meer met het 3G netwerk verbinden.
Bij mij is dat al een paar overkomen, als ik dit doe dan werkt het weer:
Instellingen>Draadloos en netwerken>Instellingen mobiel netwerk>Namen toegangspunten
Vervolgens:
Bij mij is dat al een paar overkomen, als ik dit doe dan werkt het weer:
Instellingen>Draadloos en netwerken>Instellingen mobiel netwerk>Namen toegangspunten
Vervolgens:
- Druk op menu
- Kies standaardinstellingen herstellen
- Kies je provider, Hi dus.
Is (lijkt mij) nog niks over bekend aangezien Android 2.2 nog niet eens officieel is aangekondigt, laat staan welke aanpassingen HTC daar vervolgens weer aan gemaakt heeft.Pedr0 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:56:
Weet iemand of HTC straks in de nieuwe Sense voor Android 2.2 WEL weer Multiple Exchange support gaat ondersteunen?
nee, dat staat niet in de contactgegevens; dat had ik alleen hier neergezet ..Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:18:
[...]
[...]
Misschien door het [-] streepje tussen de 31 en de 6?!
(of moet het streepje er juist wel staan

[ Voor 11% gewijzigd door Dice op 20-05-2010 14:28 ]
Is er al wel een app die dit ondersteund? Het moet namelijk wel kunnen, aangezien het ook op de Nexus mogelijk is!FabianNL schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 14:21:
[...]
Is (lijkt mij) nog niks over bekend aangezien Android 2.2 nog niet eens officieel is aangekondigt, laat staan welke aanpassingen HTC daar vervolgens weer aan gemaakt heeft.
Telfort/KPN/Hi
Storing mobiel internet en mms (landelijk)
Onze excuses voor het ongemak. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing. Zodra de storing is opgelost zal Telfort dat op deze pagina vermelden.
Heeft u een UMTS-toestel? Dan kunt u tijdens deze storing alleen bellen als u uw toestel tijdelijk instelt op het GSM-netwerk:
edit:
ow zie net dat het een paar berichten boven mij al gepost was
Storing mobiel internet en mms (landelijk)
Onze excuses voor het ongemak. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing. Zodra de storing is opgelost zal Telfort dat op deze pagina vermelden.
Heeft u een UMTS-toestel? Dan kunt u tijdens deze storing alleen bellen als u uw toestel tijdelijk instelt op het GSM-netwerk:
edit:
ow zie net dat het een paar berichten boven mij al gepost was
[ Voor 8% gewijzigd door 13art op 20-05-2010 14:36 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Hier inderdaad ook geen 3G verbinding met telfort. Las dat er storing was, dat verklaart een hoop 
Overigens nooit problemen gehad met 3G onder telfort. Ook niet in combinatie met JuiceDefender.
Hoop dat het snel gefikst is
Overigens nooit problemen gehad met 3G onder telfort. Ook niet in combinatie met JuiceDefender.
Hoop dat het snel gefikst is
Ik lust geen rotte appels...
Ah jakkes, net een minuutje niet ge-F5'd
Everything is hot-swappable...if you're fast enough :-)
In Android 2.1 zit exchange support standaard ingebakken. Weet niet wat het preciese verschil is met de exchange support van Sense, maar het lijkt me ongeveer het zelfde werken.Pedr0 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:56:
[ Voor 16% gewijzigd door Jip op 20-05-2010 14:50 ]
aah vodafone had storing vandaar 
dat is me eigenlijk helemaal ontschoten dat dat ook nog zou kunnen vanmorgen
dat is me eigenlijk helemaal ontschoten dat dat ook nog zou kunnen vanmorgen
Hij doelt op ondersteuning voor meerdere Exchange accounts.Reflash schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 14:48:
[...]
In Android 2.1 zit exchange support standaard ingebakken. Weet niet wat het preciese verschil is met de exchange support van Sense, maar het lijkt me ongeveer het zelfde werken.
Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone 17 Pro -- DJI Mavic Air
*weg* zie de topicwaarschuwing.
[ Voor 80% gewijzigd door RoD op 20-05-2010 15:40 ]
Doet Hi het weer trouwens? Ik had gelezen over een storing op Telfort maar die zou rond 14.30u opgelost moeten zijn (storing had ook betrekking op KPN//Hi schijnt). Echter heb ik op mijn desire nog steeds geen internet van Hi (ook niet met vliegtuigmodus aan/uit).
Edit: Zie net dat hij het weer doet...
[ Voor 7% gewijzigd door Anteros op 20-05-2010 15:37 ]
Storingen worden niet in dit topic besprokenAnteros schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:36:
Doet Hi het weer trouwens? Ik had gelezen over een storing op Telfort maar die zou rond 14.30u opgelost moeten zijn (storing had ook betrekking op KPN//Hi schijnt). Echter heb ik op mijn desire nog steeds geen internet van Hi (ook niet met vliegtuigmodus aan/uit).
Hier nog iemand met dat probleem bij Hi. Heb de telefoon een week en ervoor nooit het probleem gehad. Ik hoop dus dat het een probleem is met het netwerk en niet de telefoon. Het is in ieder geval wel toevallig dat iedereen er nu op hetzelfde moment last van heeft. Ik kan me ook niet herinneren dat ik iets raars met apps heb gedaan gisteren.Yukkie schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:32:
[...]
Ook ik had vanmorgen dit probleem (dat met 3G verbinding ;-) ) terwijl het bij mij de afgelopen week niet is voorgekomen. Ik denk dus dat Hi iets aan zijn 3G netwerk heeft gedaan vannacht/vanmorgen.
Nu na bijna 2 weken ben ik erg tevreden over mijn Desire, op bovenstaande puntje en het niet kunnen uploaden van foto's naar twitpic via 3G na.
Hopelijk is het morgen niet meer zo, anders is het wel typisch dat dit gebeurt na een week zonder problemen.
Edit:
Overigens kan ik het wel telkens gewoon handmatig activeren en dan werkt het gewoon, maar het is wel irritant.
[ Voor 6% gewijzigd door FoOnEeN op 20-05-2010 15:55 ]
Ik heb ook zoiets. Op het moment dat ik mijn telefoon aan zet, bouwt de telefoon niet automatisch dataverbing op. Ik moet eerst een paar keer de dataverbinding in en uit schakelen voordat het lukt. Ik heb geen Hi maar T-Mobile.
[ Voor 7% gewijzigd door Deem op 20-05-2010 16:09 ]
"May our framerates be high and our temperatures low."
SD-Kaart wordt niet herkent. Wat nu?
ik heb al een tijd gewoon dat mijn pc mijn desire niet vind, maar het antwoord gegeven is voor mij niet de oplossing
nog andere sugesties?
ik heb al een tijd gewoon dat mijn pc mijn desire niet vind, maar het antwoord gegeven is voor mij niet de oplossing
Een nieuwe kopen, deze is niet meer.dthiers schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:09:
SD-Kaart wordt niet herkent. Wat nu?
ik heb al een tijd gewoon dat mijn pc mijn desire niet vind, maar het antwoord gegeven is voor mij niet de oplossingnog andere sugesties?
Staat ie niet ingesteld op dat ie alleen op moet laden als ie aan de pc hangt? Als je USB verbinding hebt zie je linksbovenaan het USB ikoontje staan als het goed is.. Als je de notifications-bar (de balk bovenaan waar ook dat ikoontje in staat dus) naar beneden swipet, dan kun je daar het type USB verbinding wijzigen. De PC ziet de telefoon pas als ie op iets anders staat dan op "Alleen opladen". Dus bijvoorbeeld op "Disk drive" zetten.dthiers schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:09:
ik heb al een tijd gewoon dat mijn pc mijn desire niet vind, maar het antwoord gegeven is voor mij niet de oplossingnog andere sugesties?
(de termen kunnen licht afwijken, doe het uit mijn hoofd, heb hier geen datakabel bij me)
[ Voor 6% gewijzigd door Amperd op 20-05-2010 16:19 ]
Je telefoon is gewoon dooddthiers schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:13:
deze is niet meer wat?

Ja, daar staat hij op, ik heb al meerdere malen geprobeerd te switchen tussen HTC sync, alleen opladen en Disk Drive. Via HTC sync kan mijn PC de telefoon niet vinden. Opladen doet de telefoon overigens wel. OS op de pc is Windows 7 ultimate (64bit)
Omdat ik toch zuinig wil zijn op mijn mooie zilveren Desire heb ik vanochtend een hoesje gekocht op de markt.
Pastte precies en met zo'n bandje om hem er makkelijk uit te halen.
Ik haal hem vanmiddag weer uit het hoesje en *schrik* allemaal zwarte vlekken op de achterkant en de onderkant van de Desire.
OK, ik snap het ook wel, de markt, daar moet je die dingen niet kopen, maar goed, het is gebeurd.
Ik heb geprobeerd met terpentine, stickerverwijderaar en alcohol de vlekken te verwijderen, allemaal zonder succes.
Iemand nog andere ideeën?
En anders, waar kan je het beste de behuizing laten vervangen en hoe duur zal dat zijn?
Je snapt wel dat die marktkoopman volgende week een zware dobber aan mij zal hebben....
Ik haal hem vanmiddag weer uit het hoesje en *schrik* allemaal zwarte vlekken op de achterkant en de onderkant van de Desire.
OK, ik snap het ook wel, de markt, daar moet je die dingen niet kopen, maar goed, het is gebeurd.
Ik heb geprobeerd met terpentine, stickerverwijderaar en alcohol de vlekken te verwijderen, allemaal zonder succes.
En anders, waar kan je het beste de behuizing laten vervangen en hoe duur zal dat zijn?
Je snapt wel dat die marktkoopman volgende week een zware dobber aan mij zal hebben....
Zoiezo lees ik veel problemen met Win7 x64 in combi met HTC Sync. Als je de beschikking hebt over een 32bit machine, probeer daar eens om uit te sluiten dat het aan je telefoon ligt.dthiers schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:22:
@Deem, ja via een microSD adapter heb ik makkelijk toegang tot mijn bestanden..
Een vriend van me had perongeluk met een pen een streep gezet op de achterkant van zijn witte Hero. Is nooit meer goed gekomen.jinxer71 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:26:
Omdat ik toch zuinig wil zijn op mijn mooie zilveren Desire heb ik vanochtend een hoesje gekocht op de markt.
Vraag het eens in Accessoires voor de HTC Desire, daar staat iets van iemand met hetzelfde probleemjinxer71 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:26:
[...] *schrik* allemaal zwarte vlekken op de achterkant en de onderkant van de Desire[...]
Via de website van HTC kan je een nieuw achterkantje aanschaffenjinxer71 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:26:
ik heb misschien de oplossing gevonden, misschien ben ik wel dom dat ik dat sowieso niet aan heb staan. maar goed, ik heb dus via die instellingen widget (WiFi, bluetooth, gps, sync, helderheid) die sync aangezet en nu zit ik ineens wel weer in de bestanden van mijn SD kaart. kan iemand conformeren dat dit de oplossing is haha?
Nou storing van KPN zou opgelost moeten zijn, maar hier nog niet echt data verbinding...
Na het opnieuw opstarten van mn phony wel weer verbinding. Gelukkig, kreeg al onttrekkingsverschijnselen
Na het opnieuw opstarten van mn phony wel weer verbinding. Gelukkig, kreeg al onttrekkingsverschijnselen
[ Voor 38% gewijzigd door 13art op 20-05-2010 17:07 ]
Ik heb onlangs ontdekt dat zich steeds meer stof onder mijn scherm verzameld. Ik ben te laat met het toestel te retourneren naar Hi, maar las ergens hier dat dit ook gewoon onder de HTC garantie zou moeten vallen.
Heeft iemand hier al ervaring mee, hoe het gaat met RMA ed?
ik heb anders weinig problemen met htc sync,Deem schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:28:
[...]
Zoiezo lees ik veel problemen met Win7 x64 in combi met HTC Sync. Als je de beschikking hebt over een 32bit machine, probeer daar eens om uit te sluiten dat het aan je telefoon ligt.
met outlook 2007 deed het het zomaar (met 2010 helaas niet meer)
Ondanks geen ervaring met de HTC Desire te hebben, althans nog niet omdat ik nog zit te kijken. Weet ik wel dat je gewoon garantie hebt voor dat soort dingen. Naast de eerste 14 dagen bij de winkel heb je nog minimaal een jaar bij HTC fabrieksgarantie voor dat soort mankementen. Neem aan dat je ook wel een overzicht gehad hebt bij je Desire met de garantie informatie. Neem die door of download hem eerst hier.gebruikershaes schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 17:09:
Ik heb onlangs ontdekt dat zich steeds meer stof onder mijn scherm verzameld. Ik ben te laat met het toestel te retourneren naar Hi, maar las ergens hier dat dit ook gewoon onder de HTC garantie zou moeten vallen.
Zijn er hier mensen die eerst een G1 of HTC Magic hebben gehad en nu een Desire hebben? Ik heb nu de Magic (beste telefoontje wat ik sinds '97 heb gehad, voor mij noooooit meer Windows Mobile) en kan van Vodafone gratis de Desire krijgen bij contractverlenging van 1jr.
De reden dat ik dit vraag: ik ben zeer tevreden over Android (gewoon de 'vanilla' uitvoering op de Magic) en maak me enigzins zorgen over 'Sense'. Als ik plaatjes zie, mis ik bijvoorbeeld al de Google zoekbalk die op mijn Magic gewoon op het homescherm bovenaan staat. Verder lees ik over allemaal meuk die HTC standaard bij de telefoon levert wat er erg mooi (of iig erg kleurrijk) uitziet maar waarvan ik het nut betwijfel. Moet ik bijv. gebruik maken van Friendstream (?) of kan ik gewoon zonder poespas de standaard Android contactenlijst gebruiken? De Magic werkt best vlotjes en zeer gemakkelijk, maakt dat Sense de boel toch niet trager? Bluetooth werkte ook perfect met mijn handsfree-set. Nog iets: de Magic heeft fysieke opneem en ophang toetsen, deze zie ik niet op de Desire (vrees voor 'broekzak'-gesprekken)? Ik lees veel meningen over de Desire van mensen die van een ander platform zijn overgestapt, daarvan snap ik dat ze er blij mee zijn, maar ben nog niets tegengekomen van mensen die van een eerdere Android zijn overgestapt.
Dus: wat is de mening van vroege Android instappers (G1 of Magic, of een andere vlotte vanilla Android zonder luxe-vendor-interface) over de Desire?
De reden dat ik dit vraag: ik ben zeer tevreden over Android (gewoon de 'vanilla' uitvoering op de Magic) en maak me enigzins zorgen over 'Sense'. Als ik plaatjes zie, mis ik bijvoorbeeld al de Google zoekbalk die op mijn Magic gewoon op het homescherm bovenaan staat. Verder lees ik over allemaal meuk die HTC standaard bij de telefoon levert wat er erg mooi (of iig erg kleurrijk) uitziet maar waarvan ik het nut betwijfel. Moet ik bijv. gebruik maken van Friendstream (?) of kan ik gewoon zonder poespas de standaard Android contactenlijst gebruiken? De Magic werkt best vlotjes en zeer gemakkelijk, maakt dat Sense de boel toch niet trager? Bluetooth werkte ook perfect met mijn handsfree-set. Nog iets: de Magic heeft fysieke opneem en ophang toetsen, deze zie ik niet op de Desire (vrees voor 'broekzak'-gesprekken)? Ik lees veel meningen over de Desire van mensen die van een ander platform zijn overgestapt, daarvan snap ik dat ze er blij mee zijn, maar ben nog niets tegengekomen van mensen die van een eerdere Android zijn overgestapt.
Dus: wat is de mening van vroege Android instappers (G1 of Magic, of een andere vlotte vanilla Android zonder luxe-vendor-interface) over de Desire?
[ Voor 4% gewijzigd door clem op 20-05-2010 18:33 ]
Het is enige tijd geleden dat ik een G1 had (April-Dec) en heb momenteel een Desire in m'n bezit. De sense interface maakt alles net ietsje gebruiksvriendelijker vind ik zelf, de standaard google search bar is een widget die je kan instellen en kan dus gewoon op een van de schermen neer gezet worden zie:clem schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 18:26:
Zijn er hier mensen die eerst een G1 of HTC Magic hebben gehad en nu een Desire hebben? Ik heb nu de Magic (beste telefoontje wat ik sinds '97 heb gehad, voor mij noooooit meer Windows Mobile) en kan van Vodafone gratis de Desire krijgen bij contractverlenging van 1jr.

(zie "post je homescreen" topic voor de rest van m'n screens)
Momenteel heb ik een andere launcher draaien op m'n Desire omdat ik voornamelijk de onderste balt té vond. Mijn huidige is wat minimalistischer...
enfin, qua hardware knoppen zul je de opneem- en wegdrukknop niet missen; doordat er een proximity meter in het scherm zit zul je niet zomaar een "broekzak gesprek" kunnen starten (je slider zit daarnaast ook nog eens op het scherm).
Als je een Desire gratis bij een 1-jarig abbo kan nemen zal ik het gewoon doen.
Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km
Hee thx! Precies soort info waarnaar ik op zoek was. Grappig om te lezen dat je vind dat Sense alles net wat gebruikersvriendelijker maakt(zelf ben ik al zeer te spreken over de standaard droid interface op mijn Magic namelijk, maar nogmaals ik kwam van een windows mobile af, brrrrrr). En die launcher, is dat deze? Ben zelf ook wel van dat minimalistische namelijk (het is leuk speelgoed, maar zo hoeft het er niet uit te zienDawn schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 19:57:
[...]
Het is enige tijd geleden dat ik een G1 had (April-Dec) en heb momenteel een Desire in m'n bezit. De sense interface maakt alles net ietsje gebruiksvriendelijker vind ik zelf, de standaard google search bar is een widget die je kan instellen en kan dus gewoon op een van de schermen neer gezet worden zie:
[afbeelding]
(zie "post je homescreen" topic voor de rest van m'n screens)
Momenteel heb ik een andere launcher draaien op m'n Desire omdat ik voornamelijk de onderste balt té vond. Mijn huidige is wat minimalistischer...
enfin, qua hardware knoppen zul je de opneem- en wegdrukknop niet missen; doordat er een proximity meter in het scherm zit zul je niet zomaar een "broekzak gesprek" kunnen starten (je slider zit daarnaast ook nog eens op het scherm).
Als je een Desire gratis bij een 1-jarig abbo kan nemen zal ik het gewoon doen.
EDIT: ik heb je post in het andere topic gelezen, Helixlauncher dus. Zal die topic tzt nog wel even doornemen om ideeen op te doen.
[ Voor 3% gewijzigd door clem op 20-05-2010 20:27 ]
met de oordopjes van HTC geen ervaring, wel de door jou beschreven problemen met een mini jacket kabel naar mijn receiver en een andere kabel in de auto, via een tip in het accesoire forum een verloopje via e-bay besteld, volgens de medegebruiker werkt dat als een speer.rummikub87 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 09:12:
Nu ik mijn desire als mp3 speler wil gaan gebruiken vertoont de hoofdtelefoonaansluiting allerlei kuren. Indien ik de originele HTC oortjes gebruik wordt er willekeurig gebeld, gepauzeeerd, doorgespoeld etc. Het lijkt alsof de hoofdtelefoonaansluiting ‘valse signalen’ doorkrijgt.
Indien ik andere oortjes gebruik ervaar ik hetzelfde probleem.
Iemand hier dezelfde ervaringen? Of bellen we alleen maar met onze desires? Oplossingen?
Groet!
oeps zag dat ik te laat reageerde, de tip was er al
[ Voor 3% gewijzigd door surfing john op 20-05-2010 21:39 ]
Verwijderd
Dit probleem heb ik ook sinds een paar dagen. Dataverbinding werkt niet automatisch en bij opnieuw inschakelen geeft ie ook vaak 'verbinding mislukt'. Ik gebruik JuiceDefender en heb GSM auto (PRL) ingesteld. Ook T-mobile hier.Deem schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:09:
Ik heb ook zoiets. Op het moment dat ik mijn telefoon aan zet, bouwt de telefoon niet automatisch dataverbing op. Ik moet eerst een paar keer de dataverbinding in en uit schakelen voordat het lukt. Ik heb geen Hi maar T-Mobile.
Het verbaast me vooral dat het opeens mis ging met verbinding maken. JD staat er al een tijdje op en in het begin werkte het wel, dus ik twijfel of daar het probleem zit.
Zelfde mening ook goed? Ik kom ook van een G1 naar Desire. Sense vind ik niet storend. Van vertraging merk ik al helemaal niks, de Desire is stukken sneller dan mijn G1 ooit geweest is.clem schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 20:19:
Anyhoe, wordt dus gewoon die Desire, tenzij iemand anders binnen een dag of wat met een andere mening komt.
Goed nieuws!
http://gizmodo.com/554384...modo%2Ffull+%28Gizmodo%29quote: GizmodoHTC Says Your 2010 Android Phone Will "Most Likely" Get Froyo
There's plenty to get excited about in Android 2.2 AKA Froyo, but HTC offered some not very surprising reassurance to people who bought their most recent handsets, including the Droid Incredible, the EVO, the Desire, or, soon, the myTouch Slide—you will probably get Froyo! Android Central reached out to HTC and got this response:
[...] if your phone was launched this year, we will most likely offer an upgrade for it to the Froyo version. This includes popular models like the Desire and Droid Incredible as well as hotly anticipated phones like the Evo 4G, MyTouch slide and upcoming models. We will announce a full list of phones and dates once we are closer to launching the upgrades. We are working closely with Google and our other partners to ensure we have the earliest access to everything we need to provide a complete and solid Sense experience on Froyo. We expect to release all updates in the second half of this year but can't be more specific yet.
OK HTC, great, we'd hope that the phones you put out in the last five months would get the chance to taste the Froyo deliciousness. And we'd hope that other pretty much new phones, like the Droid Eris, would get the bump too. That remains to be seen, but at least for people with the latest handsets, enjoying all the benefits of Android 2.2 is just a matter of time. [Android Central via MobileCrunch]
Dan hoop ik dat je een bonnetje hebjinxer71 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:26:
ROM: Android Revolution HD www.androidrevolution.nl
Verwijderd
Uit nieuwsgierigheid, hoe gaan jullie met je accu om? Het begint me toch op te vallen dat ie erg snel leeg is. Voor m'n gevoel eigenlijk sneller als de eerste dagen...
Ik hang mijn Desire nu meestal 's nachts (vanaf een uur of 23:00 a 0:00) aan de lader als de accu echt of bijna leeg is, pluk 'm er 's ochtends (9:00 - 11:00) weer vol vanaf. Gemiddeld duurt het opladen als ie helemaal leeg is ongeveer 2,5 uur. Maakt het veel uit dat ie driekwart van de nacht in de druppelladen stand staat?
Alle JuiceDeffender apps en dergelijke laat ik links liggen, aangezien ik even vaak hoor dat het niet werkt dan dat het 't wel doet.
Jullie ervaringen?
Ik hang mijn Desire nu meestal 's nachts (vanaf een uur of 23:00 a 0:00) aan de lader als de accu echt of bijna leeg is, pluk 'm er 's ochtends (9:00 - 11:00) weer vol vanaf. Gemiddeld duurt het opladen als ie helemaal leeg is ongeveer 2,5 uur. Maakt het veel uit dat ie driekwart van de nacht in de druppelladen stand staat?
Alle JuiceDeffender apps en dergelijke laat ik links liggen, aangezien ik even vaak hoor dat het niet werkt dan dat het 't wel doet.
Jullie ervaringen?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2010 22:32 ]
Als ik goed ben geïnformeerd maakt het ivm het type accu niet uit hoelang 'ie in de lader hangt en ook niet hoevaak of welk percentage je 'm er in hangt. Heeft allemaal geen effect.Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 22:26:
Uit nieuwsgierigheid, hoe gaan jullie met je accu om? Het begint me toch op te vallen dat ie erg snel leeg is. Voor m'n gevoel eigenlijk sneller als de eerste dagen...
Jullie ervaringen?
Ik gooi 'm 's nachts aan de stroom zodra ik weet dat het resterende niveau niet voldoende is voor nog een dag.
klikjinxer71 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:26:
Kosten vallen redelijk mee vind ik. 19,99 voor cover (zowel bruin als zilver)
Accu's zijn trouwens 39,39 wat ook niet al teveel is.
Gebruik HTC Sync icm Windows 7 64bit en tevens Outlook 2010 en alles werkt als een zonnetje bij mij hoor!mesm90 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 17:18:
[...]
ik heb anders weinig problemen met htc sync,
met outlook 2007 deed het het zomaar (met 2010 helaas niet meer)
Moet je wel (een van de?) laatste versies van HTC Sync hebben, Office 2010 ondersteuning zit er nog niet heel lang in.
Ik sync m'n agenda met m'n google apps account. Alles werkt eigenlijk wel naar behoren, alleen de herinneringen van de agenda irriteren me mateloos. Ik wil graag, net zoals ik op m'n Touch HD kon, wel worden herinnerd (via tril/geluid), maar dan wil ik kunnen snoozen of negeren. Ik hoor echter alleen een geluidje en m'n telefoon trilt en een icoontje in de statusbalk. Als ik m'n scherm dan echter unlock, is de melding direct weg. En vervolgens krijg ik na een tijdje weer een geluidje/tril/melding statusbalk. Ik moet perse eerst de afspraak verwijderen, om geen meldingen meer te krijgen.
Hebben andere mensen hier ook last van?
Thx, staat genoteerd.Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 21:59:
Zelfde mening ook goed? Ik kom ook van een G1 naar Desire. Sense vind ik niet storend. Van vertraging merk ik al helemaal niks, de Desire is stukken sneller dan mijn G1 ooit geweest is.
Ja, alleen nog geen oplossingrobvanpraat schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 00:00:
Ik sync m'n agenda met m'n google apps account. Alles werkt eigenlijk wel naar behoren, alleen de herinneringen van de agenda irriteren me mateloos. Ik wil graag, net zoals ik op m'n Touch HD kon, wel worden herinnerd (via tril/geluid), maar dan wil ik kunnen snoozen of negeren. Ik hoor echter alleen een geluidje en m'n telefoon trilt en een icoontje in de statusbalk. Als ik m'n scherm dan echter unlock, is de melding direct weg. En vervolgens krijg ik na een tijdje weer een geluidje/tril/melding statusbalk. Ik moet perse eerst de afspraak verwijderen, om geen meldingen meer te krijgen.
Verwijderd
Ik synch niks met google agenda of zo. Ik heb een afspraak in mijn agenda in de Desire staan en daar kan je instellen om de hoeveel minuten je gewaarschuwd wilt worden en tussen hoe laat en als je de meldingen zat ben klik je op meldingen allemaal wissen (die vraag kreeg ik) en dan houdt het op maar de afspraak staat nog steeds in de agenda.
Het is vandaag de 1e keer geweest dus ik kan het niet exact vertellen hoe ik wat deed. Morgen heb ik weer een afspraak en zal ik eens beter opletten.
Ik heb overigens ook op de hoofdscherm een miniversie van de agenda dat slechts 1 afspraak laat zien. Misschien ontgaat mij de afspraak melding die zou verdwijnen na het unlocken.
Het is vandaag de 1e keer geweest dus ik kan het niet exact vertellen hoe ik wat deed. Morgen heb ik weer een afspraak en zal ik eens beter opletten.
Ik heb overigens ook op de hoofdscherm een miniversie van de agenda dat slechts 1 afspraak laat zien. Misschien ontgaat mij de afspraak melding die zou verdwijnen na het unlocken.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2010 03:48 ]
Gisteren eindelijk gelukt om Rabobank Mobiel bankieren uit te voeren en ook het verbreken van de gegevens verbinding opgelost. Wat wil je nog meer!?!
ik gebruik wel of advanced task killer of advanced task manager. Dit omdat als het geheugen gebruik na het gebruik van deze apps niet meer boven de 175 MB komt ik de telefoon een keer herstart of zorg dat het home screen (denk HTC Sense) een keer opnieuw start. Dan is er een stuk meer geheugen vrij en gaat de accu een stuk langer mee. In principe merk je als je een task killer gebruikt geen verschil in snelheid maar ik heb wel het idee dat het in accu duur uitmaakt.Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 22:26:
Jullie ervaringen?
Heeft iemand hier nog een goede koptelefoon met bediening en radioantenne kunnen vinden, waarbij de radiofunctie van de desire WEL werkt?
Dus een die alle mogelijkheden heeft die de standaard ook heeft.
De koptelefoon die er nu bij zit is gewoon ondeugdelijk. Zelfs de sterkste radiozenders zijn alleen een beetje beluisterbaar als je de antennekabel op een bepaalde manier in de lucht houdt. Is het niet mogelijk om van htc of de winkel waar je de telefoon koopt een andere te eisen?
De koptelefoon die er nu bij zit is gewoon ondeugdelijk. Zelfs de sterkste radiozenders zijn alleen een beetje beluisterbaar als je de antennekabel op een bepaalde manier in de lucht houdt. Is het niet mogelijk om van htc of de winkel waar je de telefoon koopt een andere te eisen?
[ Voor 7% gewijzigd door The Anarchist op 21-05-2010 07:45 ]
Vraag het eens in Accessoires voor de HTC Desire...The Anarchist schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 07:38:
Heeft iemand hier nog een goede koptelefoon met bediening en radioantenne kunnen vinden, waarbij de radiofunctie van de desire WEL werkt?
[...]
Niet lang. Ik heb sinds een week de Desire, na mijn Hero te hebben verkocht en het verschil in batterij baart me zorgen. Mijn Hero kon redelijk makkelijk - als ik rustig aan deed - twee dagen mee, with juice to spare. De Desire daarentegen haal ik gemiddeld rond 7:30 van 't stroomnet en hang hem rond 00:30 weer eraan. Tussentijds niet veel spannends, op de achtergrond syncen Contacts, Mail en Calendar, af en toe een website of een rss feed openen als ik in de trein zit. Zelfs als ik de muziek-player gebruik keldert de batterij-status. Meestal eindig ik de dag op 5-10%. Ik moet dus altijd een oplader bij me hebben, mocht ik ergens blijven overnachten. Lijkt me niet helemaal de bedoeling.Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 22:26:
Jullie ervaringen?
Ondertussen heb ik de bekende Flickr Sync Calendar bug gedeactiveerd, maar het lijkt niet erg veel uit te maken.
Tips? Brakke accu? Of standaard accu-duur?
Heb je dit al geprobeert?
*#*#4636#*#* -> Telefooninfo -> GSM auto (PRL)
[ Voor 63% gewijzigd door Deem op 21-05-2010 09:23 ]
Ik kan bevestigen dat de Hero een betere accu heeft. Ik heb dezelfde overstap gemaakt. Wat redelijk scheelt in verbruik bij mij is het uitzetten van de livewallpapers. Ik gebruik mijn Desire niet voor muziek, maar als ik internet gebruik gaat het wel rap naar beneden met de batterij. Klinkt alsof je een standaard accu hebtTruami schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 09:16:
[...]
Niet lang. Ik heb sinds een week de Desire, na mijn Hero te hebben verkocht en het verschil in batterij baart me zorgen. Mijn Hero kon redelijk makkelijk - als ik rustig aan deed - twee dagen mee, with juice to spare. De Desire daarentegen haal ik gemiddeld rond 7:30 van 't stroomnet en hang hem rond 00:30 weer eraan. Tussentijds niet veel spannends, op de achtergrond syncen Contacts, Mail en Calendar, af en toe een website of een rss feed openen als ik in de trein zit. Zelfs als ik de muziek-player gebruik keldert de batterij-status. Meestal eindig ik de dag op 5-10%. Ik moet dus altijd een oplader bij me hebben, mocht ik ergens blijven overnachten. Lijkt me niet helemaal de bedoeling.
Ondertussen heb ik de bekende Flickr Sync Calendar bug gedeactiveerd, maar het lijkt niet erg veel uit te maken.
Tips? Brakke accu? Of standaard accu-duur?
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Het is niet dat de Hero een betere accu heeft; De Desire is minimaal 2 keer zo snel als de Hero en verbruikt dus daarom meer energie. De accu heeft geen 2 keer zo grote capaciteit als de Hero wat dus resulteert in sneller leeg gaan dan een Hero.BillSpaarbank schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 09:24:
[...]
Ik kan bevestigen dat de Hero een betere accu heeft. Ik heb dezelfde overstap gemaakt. Wat redelijk scheelt in verbruik bij mij is het uitzetten van de livewallpapers. Ik gebruik mijn Desire niet voor muziek, maar als ik internet gebruik gaat het wel rap naar beneden met de batterij. Klinkt alsof je een standaard accu hebt
Kan iemand bevestigen of het normaal of abnormaal is dat mijn batterij 11 uur en 20 mee gaat terwijl alles uit staat( bluetooth, 3g, WiFi, etc). Ik vind het erg weinig want als ik die dingen aan zet blijft er nog maar een uur of8/9 over
Dank voor de aanvulling. Ik was in de veronderstelling dat de Hero een hogere cappaciteit batterij had, maar die blijkt zelfs iets lager te zijn. Verder helemaal eens dat het scherm en cpu van de Desire meer stroom vreten.Deem schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 09:34:
[...]
Het is niet dat de Hero een betere accu heeft; De Desire is minimaal 2 keer zo snel als de Hero en verbruikt dus daarom meer energie. De accu heeft geen 2 keer zo grote capaciteit als de Hero wat dus resulteert in sneller leeg gaan dan een Hero.
Ligt er helemaal aan wat je er verder mee doet. Het lijkt mij erg kort, maar als je bepaalde software draait of continue naar je scherm kijkt, zou het kunnen.Brm-G schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 09:40:
Kan iemand bevestigen of het normaal of abnormaal is dat mijn batterij 11 uur en 20 mee gaat terwijl alles uit staat( bluetooth, 3g, WiFi, etc). Ik vind het erg weinig want als ik die dingen aan zet blijft er nog maar een uur of8/9 over
[ Voor 30% gewijzigd door BillSpaarbank op 21-05-2010 09:43 ]
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Je zou er bij normaal gebruik zeker een dag halen. Hou er rekening mee dat het even duurt voordat de accu 'geleerd' heeft wanneer ie leeg is en wanneer niet. Dit duurt ongeveer een week of twee voordat je accu echt de maximale capaciteit heeft 'geleerd'. Kijk het even aan, kijk naar de tip een paar posts hoger, en let er nu nog niet teveel op.Brm-G schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 09:40:
Hmm, allicht een domme vraag, maar ik kan het niet vinden. Veelal wanneer ik een notification krijg is de tekst van de notification veel te lang om op het scherm te passen. Hoe kan je de volledige tekst te zien krijgen? Langduwen op de notification lijkt niet veel soelaas te bieden, en een andere optie heb ik nog niet echt gezien. Tenzij het scherm kantelen de oplossing is, dat heb ik nog niet geprobeerd.
Als je internet hebt, lekker radio streamen dan. Is vele malen betere kwaliteit en tenminste altijd en overal hoorbaar zonder inderdaad moeilijk te moeten doen met je headset op een bepaalde manier in de lucht proberen te houden. De kwaliteit van de FM ontvanger is gewoon bar slecht, en daar moet je dus vooral ook niks mee (willen) doen eigenlijk...The Anarchist schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 07:38:
Mijn ervaring met de Desire accu. Perfect! Kan makkelijk 2 dagen mee en dan is er nog over. Wat doe ik zoal:
- Vaak de marketplace checken op updates en nieuwe apps;
- Internetten via wifi en/of 3g (op mijn werk uiteraard een stuk minder dan thuis);
- Gmail sync (1 account);
- Calendar sync van 3 agenda's;
- Wifi staat altijd aan;
- Weer updates staan uit (gebruik nu.nl app om weer te checken);
- Stock updates staan uit (gebruik nu.nl app om te checken);
- 3g staat altijd aan;
- Geen juice defender, app killer of dat soort onzin;
- Paar keer bellen per dag;
- Verschillende smsjes per dag;
- Nog wat klooien met de telefoon;
De telefoon gebruikt een LI-ION accu. Dat betekent dat ze het fijn vinden om vaak opgeladen te worden en het minder fijn vinden om helemaal te ontladen. Nu regelt de telefoon dat zelf, dus van echte ontlading of overlading is geen sprake.
Wat ik doe is de telefoon meestal elke dag aan de lader. Ook als deze nog voor 70 of 80% vol is. Ik laat in principe elke dag maar het komt voor dat ik het vergeet of de mogelijkheid niet heb. De accu is nu echt goed en 2 dagen is altijd haalbaar voor mij (of ik moet echt iets geks doen).
Doe er je voordeel mee.
PS: Mijn vriendin heeft ook een Desire en doet het op precies dezelfde manier. Geen problemen met haar accu.
- Vaak de marketplace checken op updates en nieuwe apps;
- Internetten via wifi en/of 3g (op mijn werk uiteraard een stuk minder dan thuis);
- Gmail sync (1 account);
- Calendar sync van 3 agenda's;
- Wifi staat altijd aan;
- Weer updates staan uit (gebruik nu.nl app om weer te checken);
- Stock updates staan uit (gebruik nu.nl app om te checken);
- 3g staat altijd aan;
- Geen juice defender, app killer of dat soort onzin;
- Paar keer bellen per dag;
- Verschillende smsjes per dag;
- Nog wat klooien met de telefoon;
De telefoon gebruikt een LI-ION accu. Dat betekent dat ze het fijn vinden om vaak opgeladen te worden en het minder fijn vinden om helemaal te ontladen. Nu regelt de telefoon dat zelf, dus van echte ontlading of overlading is geen sprake.
Wat ik doe is de telefoon meestal elke dag aan de lader. Ook als deze nog voor 70 of 80% vol is. Ik laat in principe elke dag maar het komt voor dat ik het vergeet of de mogelijkheid niet heb. De accu is nu echt goed en 2 dagen is altijd haalbaar voor mij (of ik moet echt iets geks doen).
Doe er je voordeel mee.
PS: Mijn vriendin heeft ook een Desire en doet het op precies dezelfde manier. Geen problemen met haar accu.
Verwijderd
never mind (reactie onder verkeerde bericht getikt)
[ Voor 165% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2010 10:02 ]
Verwijderd
Als je zo'n melding krijgt, kun je met je vinger de statusbalk naar beneden trekken. Gewoon, van helemaal boven naar helemaal beneden. Tik dan op 'wissen' en je melding is weg. Let op: ook meldingen van ontvangen e-mails, alarmpjes en andere agendameldingen zijn dan weg. Ze staan natuurlijk nog wel in de kalender, maar de meldingen krijg je niet meer.robvanpraat schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 00:00:
He, wat is het toch heerlijk om aan een Desire te beginnen na zeven maanden met een Hero te hebben gestoeid. Dan weet je dat soort dingen al
Klopt niet helemaal wat je zegt; ik heb hetzelfde probleem, en je krijgt een melding/herinnering. Dan moet je je telefoon unlocken; daarna is de melding verdwenen, ook geen icoontje meer. Hij wordt wel gesnoozed. Vervolgens blijft hij je herinneren maar je krijgt nergens meer een icoontje of melding om het te stoppen.Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 10:02:
[...]
Als je zo'n melding krijgt, kun je met je vinger de statusbalk naar beneden trekken. Gewoon, van helemaal boven naar helemaal beneden. Tik dan op 'wissen' en je melding is weg. Let op: ook meldingen van ontvangen e-mails, alarmpjes en andere agendameldingen zijn dan weg. Ze staan natuurlijk nog wel in de kalender, maar de meldingen krijg je niet meer.
He, wat is het toch heerlijk om aan een Desire te beginnen na zeven maanden met een Hero te hebben gestoeid. Dan weet je dat soort dingen al
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ook een vraag qua accugebruik;
kan ik beter de telefoon aan het stroom hangen (via usb aan laptop) op kantoor etc, als die mogelijkheid ervoor is? of kan ik het dan beter loskoppelen zodat de accu ook gebruikt wordt?
kan ik beter de telefoon aan het stroom hangen (via usb aan laptop) op kantoor etc, als die mogelijkheid ervoor is? of kan ik het dan beter loskoppelen zodat de accu ook gebruikt wordt?
Lees mijn ervaring enkele posts terug. LI-ION kan/mag/wil zo vaak mogelijk geladen worden. Dit type accu heeft geen geheugen effect.Def1ant schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 10:35:
Ook een vraag qua accugebruik;
Goed om te weten. Ik heb mijn Desire namelijk net en een heleboel mensen zeggen dat je eerst zoveel de batterij vol moet laden en dan helemaal ontladen voordat je weer oplaad en dat 1 of 2 weken lang.Anteros schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 10:40:
[...]
Lees mijn ervaring enkele posts terug. LI-ION kan/mag/wil zo vaak mogelijk geladen worden. Dit type accu heeft geen geheugen effect.
EDIT: Ben namelijk van plan een cradle te kopen waar je hem in kan laden zodat ik hem gewoon elke avond daar in stop en de volgende morgen hem er weer van af haal.
[ Voor 15% gewijzigd door ulTimaS op 21-05-2010 10:50 ]
Li-ION accu's moet je juist niet helemaal leeg laten lopen. Dit is zelfs schadelijk voor de accu!
Iedereen het nieuws al gelezen? De Desire krijgt de tweede helft van dit jaar de update naar Android 2.2 (Froyo).
nieuws: HTC geeft Desire update naar Android 2.2 Froyo
Ik vraag me alleen af hoe en of HTC die beloofde update met divx ondersteuning gaat uitvoeren. Ik hoor daar namelijk helemaal niks meer over.
Ik vraag me alleen af hoe en of HTC die beloofde update met divx ondersteuning gaat uitvoeren. Ik hoor daar namelijk helemaal niks meer over.
De protectie/laad-chip op de batterij zorgt hier zelf wel voor... Jij kan hem gewoon gebruiken tot hij leeg is, dan is hij in het echt namelijk niet helemaal leeg. Het is dan alleen niet goed om hem dan weken lang te laten liggen zodat hij nog verder kan leeglopen. Snel opladen is dan wel aan te raden.l3art schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 10:57:
Li-ION accu's moet je juist niet helemaal leeg laten lopen. Dit is zelfs schadelijk voor de accu!
Als ze net zo snel zijn als met de Hero update, ben ik bang dat we nog wel even kunnen wachtenhars73 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:12:
Iedereen het nieuws al gelezen? De Desire krijgt de tweede helft van dit jaar de update naar Android 2.2 (Froyo).
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voordat je hier een vraag stelt:
1. De handleiding lezen.
2. Googlen.
3. Aangeven wat je zelf al gevonden hebt.
Helpdesk-vragen worden verwijderd.
Voordat je hier een vraag stelt:
1. De handleiding lezen.
2. Googlen.
3. Aangeven wat je zelf al gevonden hebt.
Helpdesk-vragen worden verwijderd.