HTC Desire - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 23 Laatste
Acties:
  • 220.065 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henidde schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 18:16:
[...]

Dit heb ik al tig keren gedaan. Bij een vriend van me die ook een HTC Desire heeft werkte hij gelijk goed.
Ik kan geen enkele mail lezen of zien.
Ik krijg bij het syncen soms deze mail:

'Windows Live Hotmail Team - Expired News Letter Mail - This is an old news letter and had expired'.

Wanneer ik bij instellingen mails terughaal van 'alles' dagen terug dan krijg ik enkele mails uit het jaar 2006 te zien.

Verder als ik weer update en weer update en het 10000000x probeer krijg ik weer niks.
Niks blijkt te werken..
henidde schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 18:20:
Dankjewel.
Maar zelfs na de 3 tips werkt het nog niet :(
Was ook al eerder aan bod gekomen. Hoeveel mailtjes heb je in je account staan in de inbox? Ruim die eens op of verplaats ze naar een andere map.

Cache in "HTC Desire - Deel 3"

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2010 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

natasdiamon schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 20:46:
[...]

Het kan bij je instellingen, dus bij je mail map op de menu button drukken > instellingen. :)
gelukt en inderdaad erg simpel :) Stom dat ik er zelf niet achter kwam haha 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg* GoT is geen helpdesk, lees de topicstart.

[ Voor 72% gewijzigd door RoD op 19-05-2010 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit voegt niets toe. Maak gewoon een topicreport en/of reageer ontopic.

[ Voor 79% gewijzigd door RoD op 19-05-2010 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-02-2023
- Doesn't matter anymore -

[ Voor 91% gewijzigd door Qli-max op 19-05-2010 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:23
Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 23:12:
[...]

[...]

Was ook al eerder aan bod gekomen. Hoeveel mailtjes heb je in je account staan in de inbox? Ruim die eens op of verplaats ze naar een andere map.

Cache in "HTC Desire - Deel 3"
Een onvoorstelbaar fenomeen!
Het blijkt te werken!
Had maar 3556 mails in 4,5 jaar verzameld! :F
Maar werkt nu als een tierelier! Alles naar een andere map geplaatst en voila! :9~
Hartelijk dank!

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:33
Ik heb hier nu ook de Desire een week in bezit en vannacht is ook mijn 3G verbinding weggevallen, de eerste keer na een volle week dus. Toen ik wakker werd had ik alleen de signaal streepjes. Provider: Hi + Eindeloos Online

Ik begrijp dat hier dus nog geen concrete oplossing voor is? Ik heb het formulier al ingevuld bij HTC voor de zekerheid. Ik hoop dat dit snel opgelost kan worden, want is blijft wel vervelend.

*#*#4636#*#* lost niet bij iedereen het probleem op dus? Ik heb het nog niet geprobeerd namelijk....

Maar is dit nu echt een firmware issue of is het de hardware?

[ Voor 35% gewijzigd door Pedr0 op 19-05-2010 08:20 ]

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey iedereen
Ik heb me gisteren aangemeld voor Tweakers:p
Maarja ik had een vraagje

Als de update naar 2.2 te lang duurt kan je dan ook gewoon Htc sense uit zetten op de Desire en het wel downloaden want dan word je mobiel bijna de nexus one of moet je echt wachten tot Htc je de update stuurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 10:37
Eergisteren een desire gehaald, maar vanochtend deed in ene het display niet meer. Accu eruit en er in en de telefoon weer gestart. Vervolgens gaf het scherm weer geen beeld en was het htc geluidje tijdens het booten alleen te horen. Toen ik vervolgens druk uit oefende op een bepaalde plek kwam er gelijk weer beeld. Als ik het toestel nu te hard neerleg komen er artificats en ruis op het scherm of gaat deze uit. Kabel van het display zal wel niet goed zitten.

Vanmiddag toestel maar ruilen. Nou hopen dat dit soort problemen zich alleen in het begin voordoen, nu er nog garantie op zit.

Verder erg fijn toestel en moet deze nog maar even niet naar me werk meenemen, gisteren daardoor niet veel kunnen doen :P (lees: telefoon leid af)

[ Voor 8% gewijzigd door Icingdeath op 19-05-2010 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-10 14:56
Pedr0 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 08:05:
Ik heb hier nu ook de Desire een week in bezit en vannacht is ook mijn 3G verbinding weggevallen, de eerste keer na een volle week dus. Toen ik wakker werd had ik alleen de signaal streepjes. Provider: Hi + Eindeloos Online

Ik begrijp dat hier dus nog geen concrete oplossing voor is? Ik heb het formulier al ingevuld bij HTC voor de zekerheid. Ik hoop dat dit snel opgelost kan worden, want is blijft wel vervelend.

*#*#4636#*#* lost niet bij iedereen het probleem op dus? Ik heb het nog niet geprobeerd namelijk....

Maar is dit nu echt een firmware issue of is het de hardware?
4636 heeft bij mij niet gewerkt. Vanmorgen gewoon weer zonder internet. Wordt nu wel irritant, nu het elke ochtend is. Had ik in het begin niet, dus het MOET bijna wel in een app zitten.. |:(

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone 17 Pro -- DJI Mavic Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt er op dat er een update aan zit te komen. Op XDA werd een WWE 1.21 gepost.

Deze dus, zal m zo eens flashen en kijken wat het is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 08:24:
Als de update naar 2.2 te lang duurt kan je dan ook gewoon Htc sense uit zetten op de Desire en het wel downloaden want dan word je mobiel bijna de nexus one of moet je echt wachten tot Htc je de update stuurt?
Hoi bomberman,
Nee dit kan niet alleen door sense uit te zetten met behulp van het instellen van een andere launcher. Hiervoor moet je je telefoon eerst rooten zodat je er zelf ROM's op kan flashen, anders moet je wachten op htc.
Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 08:56:
Lijkt er op dat er een update aan zit te komen. Op XDA werd een WWE 1.21 gepost.
Ben reuze benieuwd!

[ Voor 28% gewijzigd door Qli-max op 19-05-2010 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:47
Heeft de Andriod soort drivers in de OS zodat die werkt met verschillende toestellen zoals de Desire? En kan HTC beslissen dat Andriod 3.0 niet gaat werken op de Desire omdat ze geen nieuwe drivers maken voor de nieuwe OS?

Is het rooten van de Desire erg risicovol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 08:56:

Qli-max schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 09:38:
[...]

[...]

Ben reuze benieuwd!
Niets byzonders, het is de 1.21***** build die Modaco in zijn roms gebruikt.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2010 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
maniak schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 09:41:
Heeft de Andriod soort drivers in de OS zodat die werkt met verschillende toestellen zoals de Desire? En kan HTC beslissen dat Andriod 3.0 niet gaat werken op de Desire omdat ze geen nieuwe drivers maken voor de nieuwe OS?
Is het rooten van de Desire erg risicovol?
Vraag 1: ja, het kan zo zijn dat een toekomstige OS de desire niet ondersteund door drivers, net zoals bij de G1 en android 2.1, maar wordt meestal (mits de tel het aan kan qua specs) getweakt door de bekende mannen, lees dit bijvoorbeeld eens.

Vraag 2: google maakt de os (htc 'kleurt' hem alleen met bijv. sense, dit moet google vervolgens goedkeuren) en als deze werkt op de desire zal HTC dat niet zo snel tegenhouden (als dat al mag, ken het contract tussen google en htc niet helemaal) en anders kan het gewoon met rooten en rom flashen erop geknalt worden.

Vraag 3: ja, bij de meeste gaat het goed, alleen kunnen er na verloop van tijd problemen ontstaan, lees anders de laatste posts in het root topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Laatst online: 18:47
Bedankt voor de antwoorden.. als ze eens doorlezen, misschien dat ik dan toch voor een Google telefoon ga. Kan me niet voorstellen dat ze stoppen met de ondersteuning van hun eigen toestellen.. Alleen is de Nexus One nog wel erg duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:27

sphere

Debian abuser

sphere in "HTC Desire - Deel 3"

Naar aanleiding van mijn eigen vraag over reverse tethering, hieronder een aanzet, die potentie biedt. Niet via USB, maar wel BlueTooth.

http://forum.xda-develope...php?p=4404512&postcount=9

Je telefoon moet natuurlijk geroot zijn, en een beetje prutsen, maar goed. Kan je meteen ad-hoc access regelen, want dat kan standaard ook niet. Zal het eens gaan proberen als ik een extra sd kaartje heb.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:00

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Even een kleine crosspost uit de huiskamer, omdat niet iedereen daar kan komen.
Ik was vandaag even behoorlijk minder blij met het fenomeen smartphone:
Mijn HTC Desire Smartphone was zonet een behoorlijk Undesired Failphone :N

Moest net surveilleren bij een eindexamen (Havo - tekenen). Mijn telefoon staat op mijn werk altijd alleen op trillen, maar ik dacht "doe hem voor de zekerheid maar even helemaal uit.." Druk op afsluiten, telefoon laat zien dat hij aan het afsluiten is en ik stop de telefoon weer in mijn zak.

10 minuten later tijdens het eindexamen: "Tuduuuuut!!!". Was hij blijkbaar vastgelopen bij het afsluiten + het geluid was opeens aan + hij wilde even duidelijk maken dat hij nog bezig was met afsluiten.
Zat ik daar in de gymzaal het klepje los te peuteren (heb nauwelijks nagels) om de batterij eruit te halen :')
Bij mijn vorige telefoons zou zoiets nooit voorgekomen zijn :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Laatst online: 18-10 13:30
Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 09:53:
[...]

[...]

Niets byzonders, het is de 1.21***** build die Modaco in zijn roms gebruikt.
Ik neem toch aan dat de 1.21 versie bepaalde verbeteringen met zich mee brengt? Ik zit nog op 1.15 en wil dus dadelijk gaan updaten. Maar wat doet de 'standaard' backup tool eigenlijk, ik wil graag mijn smsjes bewaren en er zeker van zijn dat alle contacten (exchange) gelinked blijven aan mijn facebook accounts.

hoe kan ik dit het beste aanvliegen ?

edit: mijn desire start niet meer op, ik kreeg een error 170 bij het installeren van de bootloader.. als het goed is, was die puur aan het zoeken naar de bootloader.. maar nu kom ik niet verder dan het groene HTC scherm.

ideeen? hard reset biedt geen soelaas..

[ Voor 22% gewijzigd door knights16 op 19-05-2010 14:32 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Een paar cameravraagjes:

1 Waarom bieden camera's eigenlijk nooit de mogelijkheid om baserend op het netwerk ipv gps te geotaggen?
2 Waarom trekt de camera van de Desire de batterij zo snel leeg?
3 Als je de GPS uitschakelt en dan de camera start, wordt en blijft de Geotagging functionaliteit uitgeschakeld, ook al heb je de GPS de volgende keer aanstaan en was de feature vanaf het begin wel ingeschakeld. Heel vervelend. Iemand een workaround?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
Trouwens.. die *#*#4636#*#* instelling scheelt bij mij aanzienlijk in de batterij! Vanmorgen om 7u de Desire van de stroom gehaald, nu om 16u zit ik nog op 92%..!

Constant in contact met Gmail, paar smsjes verstuurd, verder ligt 'ie gewoon te liggen, maar zo weinig verbruik heb ik nog niet eerder gezien!

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone 17 Pro -- DJI Mavic Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Laatst online: 06-10 21:31
Ik heb net de desire binnen, maar ik vind het scherm heel erg gepixeld. In alle letters zie ik duidelijk die pen-tile terug. Is dit normaal? het is wel héél obvious...

De onderste grijze balk met het programmamenu, telefoon en + is ook helemaal niet zo vloeiend van dichtbij als in geen AA.

[ Voor 27% gewijzigd door RielN op 19-05-2010 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

SmithNL schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 15:59:
Trouwens.. die *#*#4636#*#* instelling scheelt bij mij aanzienlijk in de batterij! Vanmorgen om 7u de Desire van de stroom gehaald, nu om 16u zit ik nog op 92%..!

Constant in contact met Gmail, paar smsjes verstuurd, verder ligt 'ie gewoon te liggen, maar zo weinig verbruik heb ik nog niet eerder gezien!
welke " *#*#4636#*#* instelling " bedoel je? Als het zoveel scheelt wil ik het ook wel eens proberen namelijk :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Pedr0 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 08:05:
Hey toevallig had ik precies hetzelfde. Nooit uitval gehad en vanmorgen wel. Herstart hielp overigens.
Was er misschien een probleem met Hi? Ik had vandaag soms ook wat problemen met SMS versturen. Kreeg de melding dat het niet ging, en deed ik het nog een ker versturen kreeg de ander hem 2 keer.

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freemann
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Freemann

CO2 Warmtepomp + VentilatieWTW

ulTimaS schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:14:
[...]

welke " *#*#4636#*#* instelling " bedoel je? Als het zoveel scheelt wil ik het ook wel eens proberen namelijk :P.
gewoon door:
*#*#4636#*#*
in te tikken (en op bellen te drukken?!)

Succes ;) !

https://www.taltion.nl, https://www.trekhaakkoffer-huren.nl, https://www.fietsendrager-huren.nl, https://www.fietskar-huren.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalizer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-10 12:40
ulTimaS schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:14:
[...]

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/34018937 en dus niet wat Freemann zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

Freemann schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:16:
[...]

gewoon door:
*#*#4636#*#*
in te tikken (en op bellen te drukken?!)

Succes ;) !
Ja dat snap ik, maar daarna want dan kom je in een menu terecht met een paar opties (accugebruik etc.) en wat heb je veranderd zodat hij langer mee gaat?

Ah thx Bertalizer, maar ik dacht dat die tip over problemen met 3G verbinding ging?

[ Voor 11% gewijzigd door ulTimaS op 19-05-2010 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freemann
  • Niet online

Freemann

oeps , excuus! Zat in de goede richting :)

Mijn Desire is onderweg en weet ik dat ook meteen.

https://www.taltion.nl, https://www.trekhaakkoffer-huren.nl, https://www.fietsendrager-huren.nl, https://www.fietskar-huren.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:27

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

ReCreator schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:15:
[...]

Hey toevallig had ik precies hetzelfde. Nooit uitval gehad en vanmorgen wel. Herstart hielp overigens.
Was er misschien een probleem met Hi? Ik had vandaag soms ook wat problemen met SMS versturen. Kreeg de melding dat het niet ging, en deed ik het nog een ker versturen kreeg de ander hem 2 keer.
Ook ik had vanmorgen dit probleem (dat met 3G verbinding ;-) ) terwijl het bij mij de afgelopen week niet is voorgekomen. Ik denk dus dat Hi iets aan zijn 3G netwerk heeft gedaan vannacht/vanmorgen.

Nu na bijna 2 weken ben ik erg tevreden over mijn Desire, op bovenstaande puntje en het niet kunnen uploaden van foto's naar twitpic via 3G na.

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalizer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-10 12:40
ulTimaS schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:23:
[...]
[...]

Ah thx Bertalizer, maar ik dacht dat die tip over problemen met 3G verbinding ging?
Dat zou een oplossing voor het 3G probleem kunnen zijn (ben er ondertussen ook achter dat dit bij mij niet het geval is).
Post met uitleg wat de keuzeopties zijn: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/34019078
Komt er op neer dat bij de instelling "GSM Auto (PRL)" ook 3G wordt gebruikt maar dat het netwerk niet constant wordt gescanned => minder batterijverbruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Laatst online: 12-10 00:48

Deem

Ontcijfer mij!

bertalizer schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:32:
[...]

Dat zou een oplossing voor het 3G probleem kunnen zijn (ben er ondertussen ook achter dat dit bij mij niet het geval is).
Post met uitleg wat de keuzeopties zijn: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/34019078
Komt er op neer dat bij de instelling "GSM Auto (PRL)" ook 3G wordt gebruikt maar dat het netwerk niet constant wordt gescanned => minder batterijverbruik
Kan iemand bevestigen of dit echt effect heeft op het accuverbruik, en wat de negatieve gevolgen zijn van deze setting?

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-10 15:37

Tripl3 D

Brother in Arms

bertalizer schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:32:
[...]

Hmmm, handig voor in het buitenland. Telefoon op GSM only zetten, scheelt batterij verbruik als je toch geen data wilt gebruiken!

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppfisk
  • Niet online
Weet iemand hoe je in de "people" app ook iemands Picasa albums kunt zien? Nu is er alleen maar Flickr en Facebook, wat me verwondert aangezien Picasa toch van Google is. Het ontbreken van degelijke integratie is op zijn minst merkwaardig te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:39
bluppfisk schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 17:01:
Weet iemand hoe je in de "people" app ook iemands Picasa albums kunt zien? Nu is er alleen maar Flickr en Facebook, wat me verwondert aangezien Picasa toch van Google is. Het ontbreken van degelijke integratie is op zijn minst merkwaardig te noemen.
De N1 heeft Picasa geintegreerd, HTC heeft dit vervangen door Flickr

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die van mij wordt volgende week dinsdag opgehaald door dynafix voor reparatie. De GPS is niet meer aan de praat te krijgen...

HTC gaf aan dat als alles volgens de normale wijze gaat dat het toesten binnen 5 a 10 werkdagen gerepareerd zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppfisk
  • Niet online
Maverick schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 17:03:
[...]

De N1 heeft Picasa geintegreerd, HTC heeft dit vervangen door Flickr
Ah! Kun je die integratie terug herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:39
bluppfisk schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 17:20:
[...]

Ah! Kun je die integratie terug herstellen?
Als je een vanilla rom zou installeren. Maar ik heb geen idee of die er al zijn. (en is welliocht wat overkill voor een kleine feature :) )

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-10 12:29
knights16 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 13:37:
[...]
"verhaal".

ideeen? hard reset biedt geen soelaas..
Klinkt alsof je hem gebricked hebt. Ik zou voor de zekerheid google nog even doorzoeken naar deze foutcode. Als er dan ook geen oplossing te vinden is, dan denk ik dat je hem moet opsturen naar HTC. Met zelf rooten vervalt de garantie, je kunt natuurlijk zeggen dat dit gebeurde bij het flashen voor een officiële rom.

Als je dat zegt, ga dan wel eerst even na of er al een officiële ROM-update voor jou toestel op de HTC site staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbaman
  • Laatst online: 20-03-2022
Is er al een manier om het belgeluid HARDER te zetten? Ik mis nogal wat calls omdat ik hem niet hoor/voel (tasje aan de riem)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Desire liefhebbers,

Ik heb de Desire al vanaf het moment dat hij verkrijgbaar was in gebruik. Echt een toptoestel. Ik heb alleen een vraagje en ik hoop dat iemand hem kan beantwoorden.

Als ik thuis ben, heb ik meestal WIFI aanstaan. Echter, als ik buitenshuis ga wil ik met GPRS verbinding maken. Dit lukt alleen nooit. Ik zet WIFI uit, maar hij maakt automatisch geen verbinding met GPRS. Ook niet via instellingen -> draadloos -> gegevensverbinding aanvinken. Ik moet dan de telefoon rebooten en dan maakt hij wel automatisch verbinding met GPRS. Iemand een tip hoe ik met GPRS verbonden kan worden zonder eerst mijn telefoon te rebooten als ik van WIFI kom.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Yukkie schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:32:
[...]

Ook ik had vanmorgen dit probleem (dat met 3G verbinding ;-) ) terwijl het bij mij de afgelopen week niet is voorgekomen. Ik denk dus dat Hi iets aan zijn 3G netwerk heeft gedaan vannacht/vanmorgen.

Nu na bijna 2 weken ben ik erg tevreden over mijn Desire, op bovenstaande puntje en het niet kunnen uploaden van foto's naar twitpic via 3G na.
Mmm, ok...dat is dan geen toeval meer lijkt mij? Daarom ga ik nog even niets wijzingen qua instellingen en we wachten daarom gewoon even af!

Verder heb ik nog steeds de vraag uitstaan, of ik een geluidje kan krijgen als er email binnenkomt op een van mijn toegevoegde accounts (Ziggo in dit geval). Standaard krijgt gmail namelijk WEL een geluidje (mediageluid).

Alvast bedankt als iemand het antwoord weet! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 18:52:
Hey Desire liefhebbers,

Ik heb de Desire al vanaf het moment dat hij verkrijgbaar was in gebruik. Echt een toptoestel. Ik heb alleen een vraagje en ik hoop dat iemand hem kan beantwoorden.

Als ik thuis ben, heb ik meestal WIFI aanstaan. Echter, als ik buitenshuis ga wil ik met GPRS verbinding maken. Dit lukt alleen nooit. Ik zet WIFI uit, maar hij maakt automatisch geen verbinding met GPRS. Ook niet via instellingen -> draadloos -> gegevensverbinding aanvinken. Ik moet dan de telefoon rebooten en dan maakt hij wel automatisch verbinding met GPRS. Iemand een tip hoe ik met GPRS verbonden kan worden zonder eerst mijn telefoon te rebooten als ik van WIFI kom.

Alvast bedankt!
bekend probleem, lees het topic eens op het gemakje door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-10 10:12
Heerlijk. Ik kom er net achter dat ik SUPER helemaal niet meer nodig heb. Je kan elke willekeurige mp4 h.264 film die je download erop afspelen. Maakt niet uit wat de beeldverhouding/kwaliteit is. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 18:52:
Hey Desire liefhebbers,

Alvast bedankt!
We hebben zo ongeveer de laatste 10 pagina's over dit probleem gesproken, lees je eerst even in zou ik zeggen..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
Deem schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:42:
[...]

Kan iemand bevestigen of dit echt effect heeft op het accuverbruik, en wat de negatieve gevolgen zijn van deze setting?
Zoals gepost, bij mij scheelt het aanmerkelijk. Zit inmiddels op 13.14u na loskoppeling, met 71% batterij over. Net zo'n half uurtje gebeld, wifi paar keer aan uit gezet, smsjes gestuurd, constant gmail aan.
Mijn indruk is het dat scheelt en tot op heden geen negatieve gevolgen.

edit:excuus voor de dubbelpost..!

[ Voor 3% gewijzigd door SmithNL op 19-05-2010 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Klinkt goed. Is dat zonder gebruik van JuiceDefender?
Ik heb 3G problemen gehad sinds het gebruik van JuiceDefender, maar de accu ging (daardoor?) Wel langer mee...;) Genoemde setting heb ik gisteren toegepast, maar loste bij mij dus het 3G probleem niet op. Nu dus afwachten of de uninstall van JuiceDefender nog verschil maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gersompie schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 20:29:
Heerlijk. Ik kom er net achter dat ik SUPER helemaal niet meer nodig heb. Je kan elke willekeurige mp4 h.264 film die je download erop afspelen. Maakt niet uit wat de beeldverhouding/kwaliteit is. :D
Het maakt inderdaad niet uit voor de weergave, echter je batterij zal bij een groot bestand/hoge kwaliteit film een stuk sneller achteruit gaan aangezien de CPU/GPU meer rekenkracht moet leveren voor het decoden en downscalen van je film. Aan de oplader is dat geen probleem, maar onderweg natuurlijk wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
Helsie schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 20:54:
[...]

Klinkt goed. Is dat zonder gebruik van JuiceDefender?
Ik heb 3G problemen gehad sinds het gebruik van JuiceDefender, maar de accu ging (daardoor?) Wel langer mee...;) Genoemde setting heb ik gisteren toegepast, maar loste bij mij dus het 3G probleem niet op. Nu dus afwachten of de uninstall van JuiceDefender nog verschil maakt...
Heb er nu geen JD meer op staan, wel even gehad.. zou het kunnen zijn dat JD een instelling heeft achtergelaten, ondanks niet meer op m'n telefoon te staan..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:02
Wie kan mij vertellen hoelang de desire muziek/video kan afspelen op 1 acculading.
kan alleen standby en beltijd vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-08 13:45

JeanJeremy

broer van Ron

Vandaag ook mijn Desire gehaald. Bij de mediamarkt Amsterdam Arena was hij in de aanbieding voor 377 euro deze week. :D

Het is erg, maar het kan nog veel erger. Dus eigenlijk valt het reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Laatst online: 18-10 13:30
Hoe maak je een backup van je contacten en de facebook link die je hebt bepaald voor sommige contacts?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QplQyer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-05-2022
SmithNL schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 20:37:
[...]

Zoals gepost, bij mij scheelt het aanmerkelijk. Zit inmiddels op 13.14u na loskoppeling, met 71% batterij over. Net zo'n half uurtje gebeld, wifi paar keer aan uit gezet, smsjes gestuurd, constant gmail aan.
Mijn indruk is het dat scheelt en tot op heden geen negatieve gevolgen.

edit:excuus voor de dubbelpost..!
Ah, daarom dat ik geen accuproblemen heb: tijdens mijn eerste ontdekkingstocht had ik die setting GSM only gevonden, en omdat ik geen internetabonnement heb, gelijk maar aangezet. Ik kom dan ook met gemak aan 50% batterij na 1d 14u, terwijl WiFi wel de hele tijd aanstaat en gmail, mail, twicca, weer, astrid, calendar, etc. synchroniseert.

*edit*: ok het gaat blijkbaar over een andere setting, maar bij de instellingen zelf kan je ook only gsm e.d. instellen. Je hebt wel minder instelmogelijkheden.

[ Voor 9% gewijzigd door QplQyer op 19-05-2010 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 10:08
Whhaaaa!!

Wat is een screenprotector erop krijgen toch een hels karwei en al helemaal als de screenprotector zelf niet meewerkt.
De screenprotector is van Adapt en kostte mij bij de PDA-shop 10 euro.

Er zijn 2 stickers die je moet verwijderen de eerste op de screenprotector te pakken en de 2 om de screenprotector op je scherm te installeren. Daar kun je dus aan trekken als er een bel ontstaat.
Ben je klaar moet je die sticker er ook afhalen en wat denk je, bij het eraftrekken blijft de sticker er voor de helft opzitten met stikkerlijm bovenop de screenprotector :(

Morgen dus even terug voor een nieuwe.
Meer mensen die zoveel last hebben met een screenprotector?

Ik was alweer zo witheet dan ik de desire nog niet uitgeprobeerd heb, want ik ben bang dat ik de klep kapot trek. Mag de Pda-shop meneer ook maar even doen.

Waarom gaan zo op het oog simpele klusjes altijd fout bij mij :r

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer_NL
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-02-2024
Yukkie schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:32:
[...]

Met Seesmic (Twitterclient) kan dit wel.

Eens een speledingetjes-nerd... altijd een ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

henkyyyyyyy schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 22:36:
Whhaaaa!!

Wat is een screenprotector erop krijgen toch een hels karwei en al helemaal als de screenprotector zelf niet meewerkt.
De screenprotector is van Adapt en kostte mij bij de PDA-shop 10 euro.

Er zijn 2 stickers die je moet verwijderen de eerste op de screenprotector te pakken en de 2 om de screenprotector op je scherm te installeren. Daar kun je dus aan trekken als er een bel ontstaat.
Ben je klaar moet je die sticker er ook afhalen en wat denk je, bij het eraftrekken blijft de sticker er voor de helft opzitten met stikkerlijm bovenop de screenprotector :(

Morgen dus even terug voor een nieuwe.
Meer mensen die zoveel last hebben met een screenprotector?

Ik was alweer zo witheet dan ik de desire nog niet uitgeprobeerd heb, want ik ben bang dat ik de klep kapot trek. Mag de Pda-shop meneer ook maar even doen.

Die screenprotector van Adapt is ronduit :X . Ik kreeg die er maar niet normaal op en heb ik dus weg kunnen gooien. :( Hiervoor had ik altijd Brando screenprotectors en die gingen altijd zonder problemen erop. Heb dus ook maar een Brando besteld en zonder gezeik in een keer perfect erop gekregen.

Tip: Koop geen Adapt screenprootector. Tis gewoon troep. Bestel een Brando Screenprotector!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09 12:50
Deem schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 23:16:
[...]

Die screenprotector van Adapt is ronduit :X . Ik kreeg die er maar niet normaal op en heb ik dus weg kunnen gooien. :( Hiervoor had ik altijd Brando screenprotectors en die gingen altijd zonder problemen erop. Heb dus ook maar een Brando besteld en zonder gezeik in een keer perfect erop gekregen.

Tip: Koop geen Adapt screenprootector. Tis gewoon troep. Bestel een Brando Screenprotector!
Ik heb gister ok zo'n brando ultraclear op m'n desire geplakt. Was vooral even prutsen om het scherm stof vrij te krijgen. Maar de protector ging er zo in 1x goed op.

Facebook :: Twitter :: PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09-2020
[...]

Dat is grote onzin wat je schrijft, op deze desire zit ook een adapt screenprotector en op mijn vorige toestellen zaten ze ook. Zonder problemen aan te brengen en stofvrij. Ik doe het zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainsalad
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10 14:23
Bescheiden vraagje,

Wat is de beste manier om google agenda op mijn htc desire gebruiken? Ik zoek me wezenloos naar een app en opera + google agenda is minder mooi dan standaard sense browser + google agenda.

Alvast bedankt voor de input!

Brainsalad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:07
brainsalad schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 23:29:
Bescheiden vraagje,

Wat is de beste manier om google agenda op mijn htc desire gebruiken? Ik zoek me wezenloos naar een app en opera + google agenda is minder mooi dan standaard sense browser + google agenda.

Alvast bedankt voor de input!

Brainsalad
Wat dacht je van de agenda applicatie op je telefoon zelf?

[ Voor 7% gewijzigd door Moning2 op 19-05-2010 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

firefighter2 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 23:28:
[...]

Dat is grote onzin wat je schrijft, op deze desire zit ook een adapt screenprotector en op mijn vorige toestellen zaten ze ook. Zonder problemen aan te brengen en stofvrij. Ik doe het zo.
Ik heb zelf ook wat ervaring met screenprotectors. Heb je een Brando protector al eens geprobeerd? Die van Adapt was een stuk dunner en voor mijn gevoel dus kwetsbaarder dan de Brando hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:30

13art

Moderator Mobile
[...]

riotrick schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 23:28:
[...]

Ik heb gister ok zo'n brando ultraclear op m'n desire geplakt. Was vooral even prutsen om het scherm stof vrij te krijgen. Maar de protector ging er zo in 1x goed op.
firefighter2 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 23:28:
[...]

Deem schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 23:44:
[...]

Ik heb zelf ook wat ervaring met screenprotectors. Heb je een Brando protector al eens geprobeerd? Die van Adapt was een stuk dunner en voor mijn gevoel dus kwetsbaarder dan de Brando hoor.
Nou dacht ik toch dat dit het topic was over de Desire zelf en niet over de accessoires die er voor zijn. Daarvoor kunnen jullie terecht in dit topic.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Laatst online: 21:45
Ik weet niet of ie al is voorbij gekomen. Maar ik heb volgens mij de oplossing voor het WiFi-probleem na de slaapstand. Ik heb WiFi Lock geïnstalleerd. Ik ga t nog even aankijken maar het probleem lijkt zich niet meer voor te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjvb
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-10 11:41
SmithNL schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 21:14:
[...]

Heb er nu geen JD meer op staan, wel even gehad.. zou het kunnen zijn dat JD een instelling heeft achtergelaten, ondanks niet meer op m'n telefoon te staan..?
Heb nooit JD gehad en nog alijd hetzelfde probleem. Heb het ook bij HTC gemeld. Heb de *#*#4636#*#* instelling nog niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
henkyyyyyyy schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 22:36:

Die batterijklep moet het probleem niet zijn. Je begint bovenin en trek hem daar iets los. Hij breekt heus niet. Daarna probeer je hem verder bovenin los te krijgen. Als hij boven helemaal los is wiebel je je weg naar beneden en dan krijg je hem zonder al te veel geweld los.

Je weet overigens dat het een telefoon is en geen porseleinkast? :+

Succes met je klepje.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10-2024

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

dat met die klepjes die je moet "openbreken" vind ik ook maar niks.
het klepje van mn oude HTC touch 3G is ook helemaal lam. (rede is de resetknop naast de batterij :F )
wat is er mis met dat ouderwetse "schuiven"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-09 14:17
Ik heb ook een vraagje waar ik niet verder mee kan.

Als ik mijn desire in Social scene zet zie ik bijvoorbeeld de favorieten op een half scherm en de smsjes op een vol scherm.
Hoe krijg ik dit voor elkaar in een andere scene?
Ik gebruik handcent voor mijn smsjes en die zou ik ook graag groot op een blad hebben staan, maar ik kan alleen een snelkoppeling toevoegen. En ook voor de favorieten kan ik de grootte van het venster niet instellen.....
Of zit in gewoon te veel te knoeien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
djjvb schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 07:59:
[...]

Heb nooit JD gehad en nog alijd hetzelfde probleem. Heb het ook bij HTC gemeld. Heb de *#*#4636#*#* instelling nog niet gedaan.
Goed nieuws.. vanmorgen gewoon dataverbinding! Kijken of dit zo blijft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rummikub87
  • Laatst online: 06-10-2010
Nu ik mijn desire als mp3 speler wil gaan gebruiken vertoont de hoofdtelefoonaansluiting allerlei kuren. Indien ik de originele HTC oortjes gebruik wordt er willekeurig gebeld, gepauzeeerd, doorgespoeld etc. Het lijkt alsof de hoofdtelefoonaansluiting ‘valse signalen’ doorkrijgt.
Indien ik andere oortjes gebruik ervaar ik hetzelfde probleem.

Iemand hier dezelfde ervaringen? Of bellen we alleen maar met onze desires? Oplossingen?

Groet! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freemann
  • Niet online

Freemann

rummikub87 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 09:12:
Nu ik mijn desire als mp3 speler wil gaan gebruiken vertoont de hoofdtelefoonaansluiting allerlei kuren. Indien ik de originele HTC oortjes gebruik wordt er willekeurig gebeld, gepauzeeerd, doorgespoeld etc. Het lijkt alsof de hoofdtelefoonaansluiting ‘valse signalen’ doorkrijgt.
Indien ik andere oortjes gebruik ervaar ik hetzelfde probleem.

Iemand hier dezelfde ervaringen? Of bellen we alleen maar met onze desires? Oplossingen?

Groet! _/-\o_
hmd01 schreef op maandag 17 mei 2010 @ 21:33:
Surfing John en anderen die problemen hebben met headsets/aux kabels en skippende/flippende Desire.... Ik heb een tijdje geleden het volgende verloop stukje besteld:

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...RK:MEWNX:IT#ht_2013wt_939

Hij is vandaag binnen gekomen en het werkt PERFECT.

Geen random, skips meer, niemand meer bellen, pauzes etc bij het luisteren van muziek!

Goedkope en simpele oplossing! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rummikub87
dat ding is 18 cm lang, zijn er geen kortere oplossingen? of ja, work arounds want dat zijn t in principe...
Valt dit niet onder de garantie ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..

[ Voor 131% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2010 09:52 . Reden: never mind ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-10 07:20
Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 09:30:
[...]

Als je schrijft "toets je de code" bedoel je dan dat ik die ook Call?
En waar vind ik die "Phone Information"?

Gebruiken jullie een ander OS of zo? Ik bedoel, ik zie geen van de termen die hier genoemd worden. Het heet niet 'dialer' en het heet niet 'Phone Information', en onder settings vind ik wel een dropdown voor de "Preferred network mode", maar die geeft 3 opties;
WCDMA only
GSM only
GSM/WCDMA auto

en die stond al op de laatste toen ik de HTC Desire kocht van gsmweb kreeg.
Gewoon *#*#4636#*#* invullen als telefoonnummer die je zou willen bellen. Als je het laatste # invult verschijnt na 1 a 2 seconden alle info en dus ook Phone Information = Telefooninformatie in NL

[ Voor 5% gewijzigd door MikeOO op 20-05-2010 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcel-o schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 08:31:
dat met die klepjes die je moet "openbreken" vind ik ook maar niks.
het klepje van mn oude HTC touch 3G is ook helemaal lam. (rede is de resetknop naast de batterij :F )
wat is er mis met dat ouderwetse "schuiven"
preces, ik heb hier 2 Samsungs liggen, daarvan zijn de schuifbare klepjes niet stuk te krijgen. Ik voorspelde al in april dat dit een irritant fragile euvel van de HTC Desire zou worden, maar toen vond iedereen dat ik niet zo negatief moest doen over dit 'geweldige' toestel.

Mark my words: Over een jaar of twee heeft iedereen shit met dat slappe rotklepje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeOO schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 09:44:
[...]

Gewoon *#*#4636#*#* invullen als telefoonnummer die je zou willen bellen. Als je het laatste # invult verschijnt na 1 a 2 seconden alle info en dus ook Phone Information = Telefooninformatie in NL
Bij mij verschijnt er niets. Overigens is het laatste teken een *, niet een #. Klopt die code wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 09:45:
Mark my words: Over een jaar of twee heeft iedereen shit met dat slappe rotklepje.
Gelukkig heb je dan alweer een nieuwe telefoon :z

En die code klopt, gewoon intypen en op Bellen drukken.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freemann
  • Niet online

Freemann

rummikub87 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 09:29:
dat ding is 18 cm lang, zijn er geen kortere oplossingen? of ja, work arounds want dat zijn t in principe...
Valt dit niet onder de garantie ofzo?
@rummikub87

Je vraagt om een oplossing, je krijgt een oplossing (die je overigens zelf ook had kunnen vinden want hij staat 4 pagina's terug in dit topic) en nu staat het uiterlijk/product je niet aan.... :X

Zoek dan zelf even naar je oplossing ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rummikub87
@ freeman: was ook bezig. ;)

zou dit ook afdoende werken? http://www.brigatti.nl/contents/media/MEDAI2WL.jpg
Omdat het in principe hetzelfde tussen stukje is als deze
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...RK:MEWNX:IT#ht_2013wt_939 alleen zonder irritant lang draadje?

Waarom zijn dit soort dingen eigenlijk nodig? Is die headphone aansluiting gewoon zo ruk?

[ Voor 10% gewijzigd door rummikub87 op 20-05-2010 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:59
[...]

preces, ik heb hier 2 Samsungs liggen, daarvan zijn de schuifbare klepjes niet stuk te krijgen. Ik voorspelde al in april dat dit een irritant fragile euvel van de HTC Desire zou worden, maar toen vond iedereen dat ik niet zo negatief moest doen over dit 'geweldige' toestel.

Hoe vaak maak jij dat klepje open en dicht dan? Ik gemiddeld 4-5x per jaar maximaal.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amperd
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-05 22:47
[...]
Hoe vaak maak jij dat klepje open dan? Bij mijn vorige telefoon heb ik de achterkant er precies twee keer afgehad in twee jaar.. En ook nu met de Desire verwacht ik dat niet vaker dan drie keer te moeten doen (één keer toen ik hem in elkaar heb gezet, en één keer als ik er een groter SD kaartje in ga stoppen, misschien ooit een nieuwe batterij). Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat dat een probleem wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sphere schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 09:50:
[...]

En die code klopt, gewoon intypen en op Bellen drukken.
Ik hoef niet eens bellen in te toetsen om het juiste scherm te komen.
Dus als je de code goed intoetst moettie het vanzelf doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freemann
  • Niet online

Freemann

rummikub87 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 09:57:
@ freeman: was ook bezig. ;)

zou dit ook afdoende werken? http://www.brigatti.nl/contents/media/MEDAI2WL.jpg
Omdat het in principe hetzelfde tussen stukje is als deze
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...RK:MEWNX:IT#ht_2013wt_939 alleen zonder irritant lang draadje?

Waarom zijn dit soort dingen eigenlijk nodig? Is die headphone aansluiting gewoon zo ruk?
De standaard koptelefoon van de Desire ( een mobieltje) heeft 4 contactvlakken (normaal 3) op de connector zitten.
1 van de 4 is volgens mij voor de microfoon en/of wat data zoals volume regelen etc. Denk dat als je er een 3 vlaks (stereo) plug insteekt dat er in de Desire connector "kortsluiting" ontstaat door contacten die elkaar soms wel/niet raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:07
Wat is er toch met dat klepje aan de hand, het is echt niet iets wat je iedere week losmaakt en als je het met wat beleid doet breken er echt geen haakjes af.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sphere schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 09:50:
[...]
Gelukkig heb je dan alweer een nieuwe telefoon :z
Ik niet, hoor.
Als een smartphone tegenwoordig maar voor 2 jaar gebouwd wordt, dan ook niet klagen als je straks geen leven meer kunt vinden in de met olie besmeurde oceaan. Schandalig, die wegwerp-mentaliteit.
http://www.youtube.com/watch?v=fMzPdQbBUOI&fmt=18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rummikub87
Freemann schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 10:06:
[...]

De standaard koptelefoon van de Desire ( een mobieltje) heeft 4 contactvlakken (normaal 3) op de connector zitten.
1 van de 4 is volgens mij voor de microfoon en/of wat data zoals volume regelen etc. Denk dat als je er een 3 vlaks (stereo) plug insteekt dat er in de Desire connector "kortsluiting" ontstaat door contacten die elkaar soms wel/niet raken.
Ik heb er nu inderdaad een earphone inzitten met 2 ringen (en dus 3 contact vlakken). Deze adapter op het plaatje heeft 3 ringen (en dan toch dus 4 contact vlakken). Die ziet er iig hetzelfde uit als de standaard htc oortjes (alhoewel die bij mij ook soms op hol slaan door die afstandbediening).

Wat is dan het verschil tussen deze adapter en die htc oortjes qua connectoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
Ik snap niet hoe jullie met Juice Defender kunne leven, gisteravond aangezet, en nu krijg ik vanochtend met geen mogelijkheid mn internet nog aan. Heb alle instellingen van de vpn al handmatig ingevoerd. Juice Defender verwijderen gaat ook niet want market heeft internet nodig om te openen.
Echt GRRRRR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 10:12:
Ik niet, hoor.
Als een smartphone tegenwoordig maar voor 2 jaar gebouwd wordt, dan ook niet klagen als je straks geen leven meer kunt vinden in de met olie besmeurde oceaan. Schandalig, die wegwerp-mentaliteit.
http://www.youtube.com/watch?v=edaJP3Lp0Gg
Misschien moet je je telefoon eens gebruiken 2 jaar lang, ipv in een vitrine leggen. Dan ben je na twee jaar wel toe aan een nieuw toestel. Bovendien is het wegwerpmentaliteit als er geen beter alternatief ontwikkeld zou zijn inmiddels :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
boratnl schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 10:21:
Ik snap niet hoe jullie met Juice Defender kunne leven, gisteravond aangezet, en nu krijg ik vanochtend met geen mogelijkheid mn internet nog aan. Heb alle instellingen van de vpn al handmatig ingevoerd. Juice Defender verwijderen gaat ook niet want market heeft internet nodig om te openen.
Echt GRRRRR!
Heb 't opgelost, via instellingen>toepassingen>beheer toepassingen>juice defender>gedwongen stopppen>juicedefender verwijderen.

En diezelfde seconde weer verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amperd
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-05 22:47
boratnl schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 10:21:
Echt GRRRRR!
Je kunt applicaties ook verwijderen bij Menu > Instellingen > Toepassingen
Ik heb JD er ook snel weer af gegooid, omdat daardoor internet vaak niet meer wilde werken. Ik heb nu sinds eergisteren die "GSM auto (PRL)" instelling geactiveerd via *#*#4636#*#*, en dat lijkt wel een aanzienlijk verschil te maken!

[ Voor 0% gewijzigd door Amperd op 20-05-2010 11:18 . Reden: GSM only -> GSM auto ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarteh90
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-10 13:47
Hallo,,

las hier een paar paginas terug het volgende:

-------------------

Kan ik hieruit opmaken dat er met een of andere tweak achter dat nummer een instelling van de batterij kan worden aangepast zodat mijn toestel langer meegaat?

heb m vanmorgen van de oplader opgehaald(100%), en alleen in de bus wat muziek geluisterd..
en as we speak is mn accu nog maar 73%, gaat erg snel dus...
en als ik bovenstaand verhaal mag geloven, is dat tog een stuk beter..

sorry als deze vraag al is uitgelegd, het genoeg pagina's afgezocht naar dezelfde vraag, maar deze heb ik niet kunne vinden.

groetjess! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Amperd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 10:29:
[...]

Je kunt applicaties ook verwijderen bij Menu > Instellingen > Toepassingen
Ik heb JD er ook snel weer af gegooid, omdat daardoor internet vaak niet meer wilde werken. Ik heb nu sinds eergisteren die "GSM Only (PRL)" instelling geactiveerd via *#*#4636#*#*, en dat lijkt wel een aanzienlijk verschil te maken!
Ik ook. Ik merk ook dat er minder energie word verbruikt zonder dat ik negatieve effecten merk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarteh90
Deem schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 10:33:
[...]

Ik ook. Ik merk ook dat er minder energie word verbruikt zonder dat ik negatieve effecten merk!
Dus de *#*#4636#*#* code invoeren, maar ik vind de optie gsm only (PRL) optie niet, vind de volgende:
WCDMA preferred
gsm only
wcdma only
GSM auto (PRL)
CDMA auto (PRL)
CDMA only
EvDo only
GSM/CDMA auto (PRL)

De optie GSM only (PRL) heb ik dus niet, neem aan dat je dan GSM auto (PRL) bedoeld?

en dit zou dus accuduur schelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Je gaat die accuduur alleen merken als je voornamelijk belt. Als je dat ding continu gebruikt om muziek te luisteren, youtube filmpjes kijken, navigeren enzo dan merk je het niet. Dus veel standby tijd gaat je dan minder batterij kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarteh90
sphere schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 11:00:
Je gaat die accuduur alleen merken als je voornamelijk belt. Als je dat ding continu gebruikt om muziek te luisteren, youtube filmpjes kijken, navigeren enzo dan merk je het niet. Dus veel standby tijd gaat je dan minder batterij kosten.
Dat snap ik, maar heb vanmorgen alleen muziek geluisterd op de desire omdat ik mn mp3 was vergeten..
normaal staat hij zo 70% van de dag standby..

weet al iemand iets over de opties die ik hierboven heb benoemt?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 19:29
Maarteh90 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 10:54:
[...]
Dus de *#*#4636#*#* code invoeren, maar ik vind de optie gsm only (PRL) optie niet, vind de volgende:

*knipje*

De optie GSM only (PRL) heb ik dus niet, neem aan dat je dan GSM auto (PRL) bedoeld?

Niet om het een of ander, maar als je gaat naar menu->instellingen->draadloos en netwerken->mobiele netwerken->netwerkmodus dan kan ik daar gewoon ingeven [alleen wcdma], [alleen gsm], gsm/wcdma automatisch] .

Ik heb hem nu staan op [alleen gsm], om te kijken of dit nu echt een stuk zuiniger is. Ook heb ik juicedefender aanstaan, en kan niet echt zeggen dat ik van mijn stoel rol van verbazing, maar misschien komt dat nog. Voor mijn gevoel is de winst nu nog echt marginaal icm juicedefender.

Ik gebruik trouwens ook een app voor de snelkoppeling om 2g/3g snel te kunnen wijzigen, zoek maar naar 2g in de market, en je ziet dan diverse widgets die je daarvoor kunt gebruiken.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Maarteh90 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 10:54:
[...]

WCDMA preferred
gsm only
wcdma only
GSM auto (PRL)
CDMA auto (PRL)
CDMA only
EvDo only
GSM/CDMA auto (PRL)

*#*#4636#*#* -> Telefooninfo -> GSM auto (PRL) does the trick.

[ Voor 3% gewijzigd door Deem op 20-05-2010 11:20 . Reden: Typo: only -> auto ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

janvanduschoten schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 11:08:
[...]

Niet om het een of ander, maar als je gaat naar menu->instellingen->draadloos en netwerken->mobiele netwerken->netwerkmodus dan kan ik daar gewoon ingeven [alleen wcdma], [alleen gsm], gsm/wcdma automatisch] .

Ik heb hem nu staan op [alleen gsm], om te kijken of dit nu echt een stuk zuiniger is. Ook heb ik juicedefender aanstaan, en kan niet echt zeggen dat ik van mijn stoel rol van verbazing, maar misschien komt dat nog. Voor mijn gevoel is de winst nu nog echt marginaal icm juicedefender.

Ik gebruik trouwens ook een app voor de snelkoppeling om 2g/3g snel te kunnen wijzigen, zoek maar naar 2g in de market, en je ziet dan diverse widgets die je daarvoor kunt gebruiken.
'Alleen gsm' in menu->instellingen->draadloos en netwerken->mobiele netwerken->netwerkmodus zorgt ervoor dat je dus alleen internet hebt via GPRS (2g), terwijl in het *# menu GSM auto (PRL) op een zuinigere manier ook UMTS/HSDPA (3g/3,5g) biedt.
Deem schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 11:09:
[...]

*#*#4636#*#* -> GSM only (PRL) does the trick.
Volgens mij moet het GSM auto (PRL) zijn hoor.

Zie: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=670999

[ Voor 67% gewijzigd door GoTyce op 20-05-2010 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarteh90
janvanduschoten schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 11:08:
[...]

Nog niet echt antwoord op de vraag welke optie ik nu moet selecteren..
heb hem maar op GSM auto (PRL) gezet...

als t toch een andere had moeten zijn, (gsm only ofzo) hoor ik dat graag!

en waarom zou je liever op 2g zitten dn op 3g? om batterij te besparen, vind k persoonlijk beetjj achterstallig.. als ik dan dat half uurtje internet op mn telefoon per dag, wil ik dat ook met 3g doen:P
maar is mijn mening.. of heb je andere redenen om daartussen te schakelen?

Ik kijk het zo eens aan:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarteh90
Sorry jongens, toen ik mijn bericht poste had ik jullie reacties nog niet gezien..
oke dan staat hij nu dus goed:)

Hopen dat het scheelt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Bij mij was zojuist de 3G verbinding wederom verdwenen. Het was dus niet een toevallige change op het Hi netwerk gisterennacht. Of hadden andere Hi gebruiken zojuist ook last van een niet werkende 3G verbinding?

Overigens was het AAN/UIT zetten van de vliegtuigmodus de oplossing. Misschien dan toch maar die *#*#...#*#* 'oplossing' gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Klinkt zeer interessant die GSM auto (PRL) tweak. Maar ik zou toch wel willen weten wat het precies doet. Wellicht handig ivm bijwerkingen die het kan hebben. In dat topic hierover op XDA staat wel iets over PRL:
The term PRL actually refers to file stored in your phone. This file directs the phone to find alternative networks to operate on when the primary operator cannot be reached. Updating the PRL will store in the phone which are the most up to date, current networks to operate on. In order to operate on another carrier’s network your primary service provider must have a roaming agreement with other carriers.

Almost all phone carriers, such as Oxygen, Locus, Cingular, Verizon, etc. have roaming agreements with other major service providers.
Dus ik concludeer dat je telefoon energie bespaard omdat die minder netwerken hoeft te scannen omdat hij gebruikt maakt van die PRL file waar die netwerken in opgeslagen staan. Klopt dit zo?

[ Voor 5% gewijzigd door Maranello op 20-05-2010 11:53 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voordat je hier een vraag stelt:

1. De handleiding lezen.
2. Googlen.
3. Aangeven wat je zelf al gevonden hebt.

Helpdesk-vragen worden verwijderd.