In winmo kon je in je energie settings aangeven dat je scherm aan moet blijven als ie op de lader zit..heb zoiets niet kunnen vinden op mijn desire, hij kan van 30 sec tot 30 minuten worden ingesteld verder niets, accustroom of niet..weet iemand of dit kan? Wil in mijn auto graag dat het schrem aan blijft als ie oplaadt..
Settings -> Applications -> Development -> Stay Awake [_]Verwijderd schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 19:43:
In winmo kon je in je energie settings aangeven dat je scherm aan moet blijven als ie op de lader zit..heb zoiets niet kunnen vinden op mijn desire, hij kan van 30 sec tot 30 minuten worden ingesteld verder niets, accustroom of niet..weet iemand of dit kan? Wil in mijn auto graag dat het schrem aan blijft als ie oplaadt..
(vink aan of uit naarmate jij het graag wilt; ofwel aan in dit geval)
Engels ingetelde Android; Nederlands zal niet veel anders zijn qua stappen =))
Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km
Super, bedankt! Ook goede tip voor die worldcup dingen. Dat ga ik morgen uitproberen.janvanduschoten schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 10:45:
[...]
Voor verhaal 1 kun je in de market zoeken naar "Soundmanager". Hiermee kun je profielen aanmaken voor al je geluiden, en dus ook 's nachts stil zetten. Volgens mij kan "Timeriffic" dit ook.
Verhaal 2: Ik zelf gebruik als agenda widget "Android Agenda" (in de market). Je kunt dan aangeven welke calenders er getoond moeten worden. Hierbij staat ook "Verjaardagen van contactpersonen". Volgens mij heb ik dit ingesteld op de PC door te gaan naar: de online Google Agenda->aan de linkerkant bij "andere agenda's" klik op [toevoegen] en keis voor [door interessante agenda's bladeren] . Hier heb ik bijvoorbeeld aangeklikt [Nederlandse feestdagen], [Verjaardagen van contactpersonen] en [Weeknummers]. Deze agenda's kun je op je Desire vinden als je hem laat syncen.
Het voordeel van Android Agenda vind ik dat je diverse agenda widgets naast elkaar kunt laten zien, van verschillende agenda's. Ik heb nu bijvoorbeeld een beeldvullende privé agenda, en een paar schermen verder het speelschema van de wk 2010 (die is HIER te vinden)
Bedankt vandaag iemand gevonden met Outlook en met Ovi en het zo opgelost.Verwijderd schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 09:48:
In de Faq van de topicstart staat een mooie oplossing, onder hoe krijg ik contacten op mijn desire.
Alleen even je eigen versie van maken.
Dit werkt bij mij niet, Ik heb het opgelost met screebl.Dawn schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 19:47:
[...]
Settings -> Applications -> Development -> Stay Awake [_]
(vink aan of uit naarmate jij het graag wilt; ofwel aan in dit geval)
Engels ingetelde Android; Nederlands zal niet veel anders zijn qua stappen =))
Deze houd het scherm aan volgens vooraf ingestelde hoek.
Bijvoorbeeld staand aan(in een houder of in je hand) liggend uit.
Kan je zelf instellen.
Settings -> Applications -> Development -> Stay Awake blijft je scherm aan en unlocked, maar om een of andere reden dimt die wel naar 50% ofzo.
Ik ben hier ook dagen mee bezig geweest.
Succes
ROM: Android Revolution HD www.androidrevolution.nl
Verwijderd
Die lijntjes ken ik. Deze haartjes zijn krullerig en zitten maar op twee plekken langs de rand, en zijn alleen zichtbaar - glinsterend - als de zon er op schijnt.l3art schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 19:22:
[...]
Weet je zeker dat het een haartje is? En niet gewoon het toucscreen patroon dat je ziet? Dit is namelijk een raster van hele dunne lijntjes die je eigenlijk alleen in de zon kan zien.
Yeah, i love paul
Edit: Hij heeft hem voor de N1 ook maar gelijk even superuser gemaakt: held!
Edit: Cyanogen heeft dat ook even geregeld...andere held!
Edit: Cyanogen heeft dat ook even geregeld...andere held!
[ Voor 124% gewijzigd door Qli-max op 22-05-2010 23:26 ]
RTFM. Als je het daar niet kunt vinden zit het er niet op..Verwijderd schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 19:43:
Mijn vrouw heeft sinds donderdag de Desire en is er erg blij mee. Is ook een mooi toestel 
Echter, als ze eenmaal in de landscape modus zit, draait die niet terug naar de portrait-stand, hoe je het toestel ook draait. Pas als ze uit het programma gaat (bijv. sms'en) gaat hij dan weer terug.
Is dit standaard bij de Desire? In de handleiding kon ik er namelijk niets over vinden, behalve dat je het kantelen in zijn geheel kan uitschakelen...
Echter, als ze eenmaal in de landscape modus zit, draait die niet terug naar de portrait-stand, hoe je het toestel ook draait. Pas als ze uit het programma gaat (bijv. sms'en) gaat hij dan weer terug.
Is dit standaard bij de Desire? In de handleiding kon ik er namelijk niets over vinden, behalve dat je het kantelen in zijn geheel kan uitschakelen...
Life is what happens while you're busy making other plans
Ondersteunt de Desire ook USB Host? Ik begrijp dat HTC dit wilde gaan toevoegen aan hun smartphones via een firmware update / adapter.
Zou vet zijn als ik een soort Reason / Fruity Loops Lite kon draaien en geluidsapparatuur kon aansluiten op de Desire.
Zou vet zijn als ik een soort Reason / Fruity Loops Lite kon draaien en geluidsapparatuur kon aansluiten op de Desire.
hoi
Het gedimde scherm is er alleen voor om niet teveel energie te verbruiken tijdens het opladen. De Stay Awake functie is idd niet bedoeld om verder nog een app op de draaien (hoewel het wel werkt).W.Bakker schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 21:38:
[...]
Dit werkt bij mij niet, Ik heb het opgelost met screebl.
Deze houd het scherm aan volgens vooraf ingestelde hoek.
Bijvoorbeeld staand aan(in een houder of in je hand) liggend uit.
Kan je zelf instellen.
Settings -> Applications -> Development -> Stay Awake blijft je scherm aan en unlocked, maar om een of andere reden dimt die wel naar 50% ofzo.
Ik ben hier ook dagen mee bezig geweest.
Succes
Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km
Verwijderd
Ik dacht dat het dimmen van het scherm niks met het energieverbruik deed? Iets van dat OLED pixels OF aan, OF uit kunnen zijn en dat dimmen alleen de kleur van de pixels verandert?Dawn schreef op zondag 23 mei 2010 @ 01:10:
[...]
Het gedimde scherm is er alleen voor om niet teveel energie te verbruiken tijdens het opladen. De Stay Awake functie is idd niet bedoeld om verder nog een app op de draaien (hoewel het wel werkt).
Verwijderd
Froyo's veelbesproken snelheid kan me eigenlijk gestolen worden. Ik vind de Desire snel zat. ik kijk er vooral naar uit omdat je straks apps op je SD-kaart kunt installeren. ik zit nu steeds iets te wissen voor ik iets nieuws kan installeren. dat begint me de keel uit te hangen.
Nee er zijn enkele games die wel alleen in landscape draaien maar je sms moet gewoon terugdraaien. Even opnieuw ijken misschien werkt dat.frumper schreef op zondag 23 mei 2010 @ 00:37:
Mijn vrouw heeft sinds donderdag de Desire en is er erg blij mee. Is ook een mooi toestel
Werken games zoals teeter wel goed?
Die maakt namelijk gebruik van de bewegingsensor, als die defect is kun je dat zo zien.
Nou heb ik een probleempje, mijn bluetooth wil niet uit. Als ik hem via de widget uitzet blijft ie zeg maar
ingedrukt, in het menu staat uitschakelen ipv uitgeschakeld. En in de services lijst (je weet wel die controleert welk programma stroom vreet) staat hij ook nog aan.
Daarbij krijg ik het niet voor elkaar om direct een bestand te versturen, het lukt me wel om via de pc de browsen op mijn desire dus mijn bluetooth werkt wel enigzins. Meer mensen met dit probleem?
[ Voor 22% gewijzigd door Staffie666 op 23-05-2010 09:47 ]
Nog even over de battery.
Gisteren om 22:00u gaan slapen, wekker gezet om 6:30u ... resultaat, vandaag te laat op het werk
. Battery was nog voor het slapengaan voor 80 % geladen (wifi, bluetooth, gps enz. uitgeschakeld) maar vanmorgen was de battery al leeg en was het alarm niet afgegaan.
Je hangt hem s'nachts dus best aan de lader als je niet te laat wil komen op je werk of afspraak
Gisteren om 22:00u gaan slapen, wekker gezet om 6:30u ... resultaat, vandaag te laat op het werk

Je hangt hem s'nachts dus best aan de lader als je niet te laat wil komen op je werk of afspraak
Blijft ze eindelijk slapen , slaapt ze ...
Verwijderd
Ik heb het deze nacht ook 's in de gaten gehouden: gisteren gaan slapen met 75%, deze morgen op met 68%. Alles was ook uitgeschakeld.Cristallx schreef op zondag 23 mei 2010 @ 09:44:
Nog even over de battery.
Gisteren om 22:00u gaan slapen, wekker gezet om 6:30u ... resultaat, vandaag te laat op het werk![]()
. Battery was nog voor het slapengaan voor 80 % geladen (wifi, bluetooth, gps enz. uitgeschakeld) maar vanmorgen was de battery al leeg en was het alarm niet afgegaan.
Verwijderd
Mss een domme vraag, maar weet er toevallig iemand hoe je kan instellen dat de foto's die je maakt en de bestanden die je bijv. via BT ontvangt automatisch op de SDkaart worden gezet?
Ik kan het nergens vinden?

Nou vraag ik me af waarom mijn battery dan deze morgen volledig leeg was (80 % geladen voor het slapengaan) terwijl jou battery slechts 7 % verbruikt heeft tijdens de nacht .Verwijderd schreef op zondag 23 mei 2010 @ 10:01:
[...]
Ik heb het deze nacht ook 's in de gaten gehouden: gisteren gaan slapen met 75%, deze morgen op met 68%. Alles was ook uitgeschakeld.

Dit gebeurd automatisch al.Verwijderd schreef op zondag 23 mei 2010 @ 10:41:
Mss een domme vraag, maar weet er toevallig iemand hoe je kan instellen dat de foto's die je maakt en de bestanden die je bijv. via BT ontvangt automatisch op de SDkaart worden gezet?
Ontvanengen BT bestanden komen in de map Download(s)
Foto's komen in de map DCIM
Volgens mij is dit cohorent aan Android. Gebruik zelf bluetooth filetransfer om bestanden te verzenden. Maar dacht dat je daarvoor wel rootacces nodig hebt.Staffie666 schreef op zondag 23 mei 2010 @ 09:36:
[...]
Daarbij krijg ik het niet voor elkaar om direct een bestand te versturen, het lukt me wel om via de pc de browsen op mijn desire dus mijn bluetooth werkt wel enigzins. Meer mensen met dit probleem?
[ Voor 76% gewijzigd door 13art op 23-05-2010 11:02 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Verwijderd
In deel 2 of 3 was er nog iemand met dergelijk probleem. Ik herinner me dat het uiteindelijk de agenda-app was die een vreemd batterijverbruik vertoonde. Je kan het nagaan met de code *#*#4636#*#* maar wat je precies moet bekijken weet ik niet meer.Cristallx schreef op zondag 23 mei 2010 @ 10:57:
[...]
Nou vraag ik me af waarom mijn battery dan deze morgen volledig leeg was (80 % geladen voor het slapengaan) terwijl jou battery slechts 7 % verbruikt heeft tijdens de nacht .
Je doet iets heel erg fout, hoe dan ook. Mijn Desire verbruikt echt maximaal 7% per nacht (met internet aan) en 0-1% met internet uit.Cristallx schreef op zondag 23 mei 2010 @ 10:57:
[...]
Nou vraag ik me af waarom mijn battery dan deze morgen volledig leeg was (80 % geladen voor het slapengaan) terwijl jou battery slechts 7 % verbruikt heeft tijdens de nacht .
Verwijderd
Thanx man! Geen wonder dat ik t niet kon vindenl3art schreef op zondag 23 mei 2010 @ 10:58:
[...]
Dit gebeurd automatisch al.
Ontvanengen BT bestanden komen in de map Download(s)
Foto's komen in de map DCIM
[...]
Volgens mij is dit cohorent aan Android. Gebruik zelf bluetooth filetransfer om bestanden te verzenden. Maar dacht dat je daarvoor wel rootacces nodig hebt.
Bij mij is hij vanacht in 8 uur tijd met 6% gedaald, waarbij Wifi gewoon continu aanstond. Het zal dus waarschijnlijk echt een app zijn die dus stroom blijft gebruiken...Cristallx schreef op zondag 23 mei 2010 @ 10:57:
[...]
Thanks voor de reply's en tip.
Ik heb het effe nagekeken via *#*#4636#*#* (accugeschiedenis), en als ik dan kijk bij gedeeltelijk wake gebruik zie ik daar het programma Talkonaut in staan. De balk ernaast is volledig blauw gekleurd wat er inderdaad zou kunnen op wijzen dat dit de oorzaak is. Bij netwerkgebruik is de balk Mail ook volledig blauw gekleurd en Talkonaut 60 % blauw en dan nog voor 20 % rood (weet echter niet wat dat betekend).
Ik heb het effe nagekeken via *#*#4636#*#* (accugeschiedenis), en als ik dan kijk bij gedeeltelijk wake gebruik zie ik daar het programma Talkonaut in staan. De balk ernaast is volledig blauw gekleurd wat er inderdaad zou kunnen op wijzen dat dit de oorzaak is. Bij netwerkgebruik is de balk Mail ook volledig blauw gekleurd en Talkonaut 60 % blauw en dan nog voor 20 % rood (weet echter niet wat dat betekend).
Dank u, kom van de hero af en dacht dat met obex het nou wel zou lukken om via astro een bestand via bluetooth te verzenden, helaas.l3art schreef op zondag 23 mei 2010 @ 10:58:
[...]
Volgens mij is dit cohorent aan Android. Gebruik zelf bluetooth filetransfer om bestanden te verzenden. Maar dacht dat je daarvoor wel rootacces nodig hebt.
Ik krijg het trouwens ook niet voor elkaar iets naar een lg viewty te sturen
En het niet uit willen schakelen van de bluetooth, ik zie dat niet in het lijstje met voorkomende bugs staan (op xda dan) ik stuur hem namelijk liever komende week terug dan dat ik er 2 weken mee wacht.
Verwijderd
Eerst zoeken dan vragen, zie de topicwaarschuwing.
[ Voor 84% gewijzigd door RoD op 23-05-2010 12:08 ]
Nee hoor, ik gebruik Linda File Manager en kan daar uitstekend bestanden mee versturen via blauwe tand, zonder rootl3art schreef op zondag 23 mei 2010 @ 10:58:
Dat zit wel Schnorr.
Is het mogelijk om alleen op je eigen WiFi AP in te loggen. En dus niet automatisch op alle open netwerken waar je langs rijd. En niet op basis van GPS/locatie oid. Dus gewoon alleen netwerken waar ik zelf toestemming voor heb gegeven.
ROM: Android Revolution HD www.androidrevolution.nl
Als HTC desire in dock station blijft na volledige opladen, heeft dat geen gevolgen voor batterij levensduur?
Was een beetje aan het klooien met mijn Linksys Router en (nieuw betbookje naast de Desire) en zette de instellingen op Wireless-N only. Verder geen acht op geslagen, maar mijn Desire wilde geen verbinding meer maken via Wifi, tig keer gereset en trail and error leerde mij dat de Desire kennelijk niet via N wil verbinden. Zet ik de instellingen op de router nl. op 'gemengd' an doet hij het wel...
Iemand anders ook zoiets ervaren?
Eens een speledingetjes-nerd... altijd een ....
Haha, volgens mij niks meer dan logisch omdat de Desire geen Wifi N ondersteunt.Sorcerer_NL schreef op zondag 23 mei 2010 @ 13:48:
Was een beetje aan het klooien met mijn Linksys Router en (nieuw betbookje naast de Desire) en zette de instellingen op Wireless-N only. Verder geen acht op geslagen, maar mijn Desire wilde geen verbinding meer maken via Wifi, tig keer gereset en trail and error leerde mij dat de Desire kennelijk niet via N wil verbinden. Zet ik de instellingen op de router nl. op 'gemengd' an doet hij het wel...
Net geprobeerd in het zonnetje een Radio 1-stream te luisteren via de website van Radio 1. Het probleem daarbij is dat het de stream stopt zodra het scherm wordt uitgeschakeld. De stream loopt verder door op de knop bovenop het toestel te drukken. Dit is natuurlijk irritant en het koste extra accu. Dit probleem is ook niet opgelost als ik voor de knop downloaden van Radio 1 kies.
Is hier een oplossing voor?
Download Radio.be in de market, werkt hier feilloos.
Ja, het stoort mij zelfs zoveel dat ik hem van mijn schermen heb gemikt....iemand een goed alternatief? Liefst zo plat mogelijk?shadownetwork schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 12:35:
Hebben meer mensen er last van dat de news widget niet automatisch update?
Verwijderd
Er zit ook een fm-radio in je Desire.Frank76NL schreef op zondag 23 mei 2010 @ 14:05:
Net geprobeerd in het zonnetje een Radio 1-stream te luisteren via de website van Radio 1. Het probleem daarbij is dat het de stream stopt zodra het scherm wordt uitgeschakeld. De stream loopt verder door op de knop bovenop het toestel te drukken. Dit is natuurlijk irritant en het koste extra accu. Dit probleem is ook niet opgelost als ik voor de knop downloaden van Radio 1 kies.
Bij mij werken ze beide niet, maar dat zal wel met de trage verbinding van Hi te maken hebben. Krijg gewoon helemaal geen geluid eruit.shameete schreef op zondag 23 mei 2010 @ 15:18:
[...]
check de radio.nl of radio.be app eens, die blijft wel draaien als je het scherm uitzet.
Overigens nu met dit weer merk ik wel dat het scherm absoluut niet leesbaar is buiten in de zon. Wat dat betreft het slechtste scherm dat ik ooit in een gsm heb gehad.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Sinds begin april ongeveer heb ik de Desire, ben er tot nu echt zeer tevreden over. Maar ja wat wil je als je van WiMo toestel komt
Ik kijk ook erg uit naar de Android 2.2 update
Echter heb ik wel een vervelend probleem, 2 eigenlijk. Misschien dat jullie het herkennen:
Ik heb nu al een paar keer gehad dat het toestel van de schermblokkering afschiet als deze in mijn broekzak zit. Gevolg is dat ik nu 4 keer heb gehad dat de Telefoon toets ingedrukt wordt en de gene wordt gebeld die op dat moment bovenaan staat.
Ik begrijp echt niet hoe het komt dat de blokkering eraf gaat in mijn broekzak, want je moet A de aan/uit knop eerst in drukken en B met je vinger naar beneden schuiven om te deblokkeren. De aan/uit knop wordt denk ik ingedrukt doordat je bijvoorbeeld gaat zitten, en door de buigende beweging er iets tegen die knop aan komt. Maar ja daarna ook nog eens de telefoon knop indrukken en iemand gaan bellen, vind ik toch wel knap eigenlijk.
Tweede probleem is eigenlijk dat wanneer ik een Bluetooth Headset heb aangesloten, (gebruik dit voor muziek te luisteren op de fiets), het scherm ook gedeblokkeerd is als er iemand belt. Ik neem dan op via mijn headset, maar als het gesprek beeindigd is blijft mijn telefoon dus aan, en heb op die manier al 2 keer gehad dat de bovenstaande in de lijst gebeld wordt.
Is hier iets aan te doen? Vooral her eerste? Is er een app of zo dat je helemaal van boven naar beneden moet schuiven, voordat het scherm deblokkeert?
Wat vinden jullie trouwens van de shuffle functie in de Desire? Ik heb bijvoorbeeld 4 albums erop staan, en voor de rest gewoon losse nummers. Het komt heel vaak voor dat een nummer meerdere keren voorbij komt, via de shuffle, en doordat er 4 complete albums opstaan, komt ook vaak dezelfde artiest langs. Ik heb bepaalde nummers ook nog helemaal niet gehoord.
Is er een betere muziekspeler dan de standaard van de Desire?
Echter heb ik wel een vervelend probleem, 2 eigenlijk. Misschien dat jullie het herkennen:
Ik heb nu al een paar keer gehad dat het toestel van de schermblokkering afschiet als deze in mijn broekzak zit. Gevolg is dat ik nu 4 keer heb gehad dat de Telefoon toets ingedrukt wordt en de gene wordt gebeld die op dat moment bovenaan staat.
Ik begrijp echt niet hoe het komt dat de blokkering eraf gaat in mijn broekzak, want je moet A de aan/uit knop eerst in drukken en B met je vinger naar beneden schuiven om te deblokkeren. De aan/uit knop wordt denk ik ingedrukt doordat je bijvoorbeeld gaat zitten, en door de buigende beweging er iets tegen die knop aan komt. Maar ja daarna ook nog eens de telefoon knop indrukken en iemand gaan bellen, vind ik toch wel knap eigenlijk.
Tweede probleem is eigenlijk dat wanneer ik een Bluetooth Headset heb aangesloten, (gebruik dit voor muziek te luisteren op de fiets), het scherm ook gedeblokkeerd is als er iemand belt. Ik neem dan op via mijn headset, maar als het gesprek beeindigd is blijft mijn telefoon dus aan, en heb op die manier al 2 keer gehad dat de bovenstaande in de lijst gebeld wordt.
Is hier iets aan te doen? Vooral her eerste? Is er een app of zo dat je helemaal van boven naar beneden moet schuiven, voordat het scherm deblokkeert?
Wat vinden jullie trouwens van de shuffle functie in de Desire? Ik heb bijvoorbeeld 4 albums erop staan, en voor de rest gewoon losse nummers. Het komt heel vaak voor dat een nummer meerdere keren voorbij komt, via de shuffle, en doordat er 4 complete albums opstaan, komt ook vaak dezelfde artiest langs. Ik heb bepaalde nummers ook nog helemaal niet gehoord.
Grapjas. Als je eerst ff had gelezen, dan had je kunnen weten dat een nadeel van Amoled de zichtbaarheid in de zon is.Phusebox schreef op zondag 23 mei 2010 @ 15:22:
[...]
Overigens nu met dit weer merk ik wel dat het scherm absoluut niet leesbaar is buiten in de zon. Wat dat betreft het slechtste scherm dat ik ooit in een gsm heb gehad.
Overigens, ik heb geen probleem met het lezen en gebruiken van de telefoon in de zon.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
- Lock probleem: dit kan ook door een 'bug' op toestel komen, als je namelijk de aanknop indrukt tegelijk met je vinger op het scherm en je draait met je vinger over het scherm unlocked de phone ook (probeer maar een keer). In dit geval hoef je dus niet perse de bar naar beneden te schuiven om te unlocken en daarom kan per ongeluk unlocken best gebeuren in je zak.Buffalo schreef op zondag 23 mei 2010 @ 15:36:
...Bluetooth probleem...
Dit probleem kun je oplossen door een deblokkeringspatroon in te stellen (menu > instellingen > beveiliging > deblokkeringspatroon instellen etc.). Wat je ook kunt doen is een ander lockscreen installeren. Op de desire geeft de bekende lock 2.0 wat problemen, misschien is lockbot pro een betere oplossing.
- Bluetooth probleem: sorry heb ik (nog) geen antwoord op.
- Muziek probleem: Je kunt bTunes Music Player beta of Meridian Media Player Pioneer proberen. De eerste heeft mooie UI en lijkt erg op een iphone player, met de tweede kun je in ieder geval selecteren welke folders hij wel en niet moet laten zien/afspelen. Weet alleen niet of zij beter shufflen.
Suc6 ermee!
Dat zou kunnen, maar voor bluetooth file transfer wel, maar die kan ook wel wat meer, daarmee kan je ook in andermans telefoon kijken als die daar toestemming voor geeft enz.Stukfruit schreef op zondag 23 mei 2010 @ 11:45:
[...]
Nee hoor, ik gebruik Linda File Manager en kan daar uitstekend bestanden mee versturen via blauwe tand, zonder root
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Het deblokkeringsprobleem komt omdat, om een of andere domme reden, je ook kan unlocken door op de menuknop te duwen, en niet enkel door de schuifbeweging. Mijn oplossing hiervoor is een deblokkeringspatroon instellen.Buffalo schreef op zondag 23 mei 2010 @ 15:36:
Sinds begin april ongeveer heb ik de Desire, ben er tot nu echt zeer tevreden over. Maar ja wat wil je als je van WiMo toestel komt![]()
Dat bluetooth aan/uitzetten nogal buggy is heb ik ook al een paar keren gemerkt. Vermoedelijk ligt het aan het feit dat je een bestand probeerde te versturen, en dat dat niet gelukt was, waardoor hij ergens maar opnieuw blijft proberen (zonder dat je het ziet).Staffie666 schreef op zondag 23 mei 2010 @ 09:36:
[...]
Nou heb ik een probleempje, mijn bluetooth wil niet uit. Als ik hem via de widget uitzet blijft ie zeg maar
ingedrukt, in het menu staat uitschakelen ipv uitgeschakeld. En in de services lijst (je weet wel die controleert welk programma stroom vreet) staat hij ook nog aan.
Een bestand versturen via Bluetooth zou perfect moeten lukken, als je je computer tenminste juist instelt. Ik kreeg het eerst ook niet voor elkaar (onder mac os x, op windows of linux nog niet geprobeerd), maar heb hier ergens in deze thread een how-to gezet voor mac os x. Die kan je misschien eens bekijken om te zien of alles goedstaat in je bluetooth settings (en je erop baseren als je een ander OS gebruikt).
Probeer eens A Online Radio, je kan dan zelf je stream kiezen en dus ook kiezen voor een stream met een lagere bitrate, welke Hi misschien wel netjes kan streamen zonder te stotteren.Phusebox schreef op zondag 23 mei 2010 @ 15:22:
[...]
Bij mij werken ze beide niet, maar dat zal wel met de trage verbinding van Hi te maken hebben. Krijg gewoon helemaal geen geluid eruit.
Hoe langer ik dit toestel gebruik, hoe meer teleurgesteld ik er in begin te raken.. Apps worden zomaar afgesloten, Locale (een veelbelovende app in principe) zorgt ervoor dat ik niet meer apps kan verwijderen (ook dat crasht dan weer) en dat gezeik met wifi... Pffff. Ik begin spijt te krijgen van de Desire.
Wat voor probleem heb je met wifi dan? Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over wifi. Tegenwoordig wifi standaard aan staan, als ik thuis kom zit hij op mijn thuis wifi, op te TU zit hij op wifi van universiteit en mijn batterij gaat er niet harder door leeg dan continu 3g/h aan te hebben. En over het algemeen switched hij redelijk snel naar 3g/h als ik niet meer in de buurt van wifi ben.Volkan1984 schreef op zondag 23 mei 2010 @ 20:16:
Hoe langer ik dit toestel gebruik, hoe meer teleurgesteld ik er in begin te raken.. Apps worden zomaar afgesloten, Locale (een veelbelovende app in principe) zorgt ervoor dat ik niet meer apps kan verwijderen (ook dat crasht dan weer) en dat gezeik met wifi... Pffff. Ik begin spijt te krijgen van de Desire.
En dat apps crashen hoeft niet aan de desire te liggen, maar heeft meer te maken met slecht geschreven apps of niet voor desire geoptimaliseerde apps.
Oja, dat was ook nog een unlock optie (eigenlijk ook de meest logische om per ongeluk te doen) , helemaal vergeten bij me antwoord te zettenQplQyer schreef op zondag 23 mei 2010 @ 18:41:
[...]
Het deblokkeringsprobleem komt omdat, om een of andere domme reden, je ook kan unlocken door op de menuknop te duwen, en niet enkel door de schuifbeweging. Mijn oplossing hiervoor is een deblokkeringspatroon instellen.

@ Krijn1985, ik heb vaak dat WiFi niet zelf weer ingeschakeld wordt. WiFi aan en uit en dan doet ie het weer. Merk t vaak bij de ingebouwde YouTube-client. Heb je dat zelf niet?
Wat betreft die apps, je hebt gelijk. Ik had alleen wat meer stabiliteit verwacht. Locale kost €7,50. Dan verwacht ik wel wat.
Wat betreft die apps, je hebt gelijk. Ik had alleen wat meer stabiliteit verwacht. Locale kost €7,50. Dan verwacht ik wel wat.
Gebruik zelf de youtube client niet echt. Maar het is mij nog niet opgevallen dat hij wifi niet oppakt. Ik woon in een groot studentenhuis en ik heb in de keuken en buiten op het balkon geen ontvangst. Maar zodra ik op mijn kamer kom en mijn telefoon uit mijn zak pak heeft hij weer verbinding met mijn Wifi. Zover ik het weet doet internet het ook iedere keer weer.Volkan1984 schreef op zondag 23 mei 2010 @ 20:56:
@ Krijn1985, ik heb vaak dat WiFi niet zelf weer ingeschakeld wordt. WiFi aan en uit en dan doet ie het weer. Merk t vaak bij de ingebouwde YouTube-client. Heb je dat zelf niet?
Locale heb ik niet gebruikt, getest. En inderdaad als je 7,50 voor een applicatie betaald verwacht je wel dat het wat minder buggy is. Ik denk echter dat je in dat geval toch beter contact op kan nemen met de maker. Ik heb zelf alleen dat Jewels (dat spelletje) af en toe crasht en de androidworld applicatie heeft soms een crash. Heeft verder weinig invloed op de rest van het systeem.
Ok nou ja hopelijk heb ik geen last meer van het crashen. Zonder de fanboy uit te hangen, ben Mac-gebruiker en heb nooit crashes. Ben t niet meer gewend
ik heb afgelopen maand zekerweten ook geen crash gehad op mijn desire. maar als jij rottige apps op je mac installeert, dan crashed die ook wel.Volkan1984 schreef op zondag 23 mei 2010 @ 21:11:
Ok nou ja hopelijk heb ik geen last meer van het crashen. Zonder de fanboy uit te hangen, ben Mac-gebruiker en heb nooit crashes. Ben t niet meer gewend
Dit heb ik even getest en dat gebeurt inderdaad. Dit is waarschijnlijk de reden dat mijn scherm soms unlocked wanneer hij in mijn broekzak zit. Is dit een echte bug of is het gewoon een 'optie'?Qli-max schreef op zondag 23 mei 2010 @ 16:14:
[...]
- Lock probleem: dit kan ook door een 'bug' op toestel komen, als je namelijk de aanknop indrukt tegelijk met je vinger op het scherm en je draait met je vinger over het scherm unlocked de phone ook (probeer maar een keer). In dit geval hoef je dus niet perse de bar naar beneden te schuiven om te unlocken en daarom kan per ongeluk unlocken best gebeuren in je zak.
Dit probleem kun je oplossen door een deblokkeringspatroon in te stellen (menu > instellingen > beveiliging > deblokkeringspatroon instellen etc.). Wat je ook kunt doen is een ander lockscreen installeren. Op de desire geeft de bekende lock 2.0 wat problemen, misschien is lockbot pro een betere oplossing.
...
@ erriccartman: Ja natuurlijk. Als ik een rottige app op mijn mac zet, zal de app vast crashen. Maar ik bedoel meer dat het niveau van de apps vaak nogal te wensen overlaat.. is mijn ervaring.
Engadget vond vaak geen internetverbinding (evenals Youtube-client, de ingebouwde nota bene), Locale laat mijn instellingen.app crashen.. Jammer van een platform met erg veel potentie. Hopelijk krijgt de Desire binnenkort een fijne update (zoals naar Froyo bijvoorbeeld)
Oh, en misschien krijgen we binnenkort ook een goed lockscreen.. Niet 1 waarbij je gemakkelijk het toestel van het lock kan halen. Ik heb al Screen Suite Lock Screen geprobeerd maar die is niet snel genoeg (je drukt op de Power-button aan de bovenzijde van de Desire om te locken, als je kort daarna weer op de Power-button drukt kan je gewoon je toestel nog gebruiken
) en laat soms nog het eigen lockscreen van Android zien.
Engadget vond vaak geen internetverbinding (evenals Youtube-client, de ingebouwde nota bene), Locale laat mijn instellingen.app crashen.. Jammer van een platform met erg veel potentie. Hopelijk krijgt de Desire binnenkort een fijne update (zoals naar Froyo bijvoorbeeld)
Oh, en misschien krijgen we binnenkort ook een goed lockscreen.. Niet 1 waarbij je gemakkelijk het toestel van het lock kan halen. Ik heb al Screen Suite Lock Screen geprobeerd maar die is niet snel genoeg (je drukt op de Power-button aan de bovenzijde van de Desire om te locken, als je kort daarna weer op de Power-button drukt kan je gewoon je toestel nog gebruiken
[ Voor 32% gewijzigd door Volkan1984 op 23-05-2010 21:49 ]
Ik ook helaas de melding: lege sd-kaart. SD kaart is niet te formateren (zonder "vreemde" zaken met mijn telefoon te hebben gedaan (geen root pogingen etc)). Ook niet via cardreader.tjaeuhm schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 17:09:
ik had al een paar keer het probleem gehad dat ik bij het starten van de camera de melding kreeg dat de foto niet kon worden opgeslagen op de sd kaart,
sinds vandaag de melding: lege sd kaart.
kaart is niet te formateren.
getest met een andere kaart, vlekkeloos.
conclusie.. kaart defect..
smartphoneshop gemaild ivm garantie.
reactie:
Beste heer XXXX,
Hierbij bevestigen wij dat ruiling of reparatie is afgewezen voor het product uit je vraag of klacht onder nummer XXXXX. Helaas voldoet je aanvraag niet aan onze voorwaarden voor ruiling of reparatie.
Product:
--------
- HTC Desire Brown
vaag.. want ik ken iemand die dit probleem tot 3 keer toe had.. waarbij dit 3x is vervangen.
- Ligt dit nu aan de HTC Desire (dus straks nieuw kaartje en na verloop van tijd weer hetzelfde probleem) of aan de kwaliteit van het meegeleverde sd-kaartje.
- En wat is nu het handigst om te doen, probleem melden bij GSMEasy of bij direct bij HTC?
[ Voor 6% gewijzigd door mmedia op 23-05-2010 22:08 ]
Ik heb dat ook gehad met de Locale, ik moest een reset doen naar fabrieksinstellingen doen, was best irritant...Volkan1984 schreef op zondag 23 mei 2010 @ 21:11:
@ kenkreutzer: ik heb zelfs tweemaal Locale geïnstalleerd en beide keren gaf het toestel issues met het vastlopende instellingen.app. Ik heb beide keren een reset naar fabrieksinstellingen gedaan en ik heb mijn geld terug gevraagd (godzijdank is er zoiets als 24-uurs niet goed geld terug-garantie..).
Verwijderd
Heeft het niet iets te maken met het correct los koppelen van je telefoon nadat je hem op de computer hebt aangesloten?mmedia schreef op zondag 23 mei 2010 @ 22:01:
[...]
Ik ook helaas de melding: lege sd-kaart. SD kaart is niet te formateren (zonder "vreemde" zaken met mijn telefoon te hebben gedaan (geen root pogingen etc)). Ook niet via cardreader.
- Ligt dit nu aan de HTC Desire (dus straks nieuw kaartje en na verloop van tijd weer hetzelfde probleem) of aan de kwaliteit van het meegeleverde sd-kaartje.
- En wat is nu het handigst om te doen, probleem melden bij GSMEasy of bij direct bij HTC?
nvm, al opgelost.
[ Voor 92% gewijzigd door hanskuiper24 op 23-05-2010 23:29 ]
Verwijderd
Ik geloof dat ik een van de pinnetjes, of hoe dat ook heet, van de batterijcover heb verknald. Het klepje gaat onderaan aan één kant niet meer goed dicht. Bij HTC kun je voor 20 euro een nieuwe krijgen. Vind ik best duur voor een stukkie plastic. Ik wacht wel met aanschaf tot er meer pinnetjes verneukt zijn.
Hebben jullie ook last van extreem veel ruis/strepen bij donkere omstandigheden?
Ik ben een beetje aan't rommelen met m'n agenda op de Desire.
Die gebruikte ik op m'n E63 best veel, ook omdat dit met een paar klikken te doen was.
Helaas is dat op de desire niet zo.
Maar goed, ik wil voor het gemak m'n agenda synchroniseren met Windows Live Mail.
Ik vrees dat ik vast zit aan het gebruiken van Outlook of m'n Gmail-agenda?
Die gebruikte ik op m'n E63 best veel, ook omdat dit met een paar klikken te doen was.
Helaas is dat op de desire niet zo.
Maar goed, ik wil voor het gemak m'n agenda synchroniseren met Windows Live Mail.
Ik vrees dat ik vast zit aan het gebruiken van Outlook of m'n Gmail-agenda?
Yep, lijkt me een bug. Ik heb het ook af en toe.BPP schreef op zondag 23 mei 2010 @ 22:24:
Ik heb dus het zelfde probleem als ik een foto wil maken. Hij roept iets over bestandsrechten ofz?
Had vanochtend een spontane reboot van de desire, hebben meer mensen hier last van gehad?
Heb dit nog niet eerder gehad.
yup,Boertje schreef op maandag 24 mei 2010 @ 07:59:
Had vanochtend een spontane reboot van de desire, hebben meer mensen hier last van gehad?
toen vodafone er van de week uitlag en ik probeerde om de gegevens van het netwerk op te halen. (vertragingstijd instellen dat ie wordt doorgeschakeld naar de voicemail.)
toen het netwerk weer helemaal up en running was was er geen probleem meer.
Nee, had de telefoon al 2 weken niet meer aan pc gehad. Probleem lijkt spontaan te zijn ontstaan (wat de echte reden is blijft dus gissen). Of telefoon maakt op de 1 of andere manier de sd-card onklaar, of de sd-card zelf is van inferieure kwaliteit. De controller op de sd-card is in ieder geval stuk, kan de kaart op geen enkele manier meer mounten en ben dus al mijn gegevens kwijt (of moet een dure recovery laten doen)... Kan ik mij het beste richten bij GSMeasy of bij HTC zelf voor de garantie?Verwijderd schreef op zondag 23 mei 2010 @ 22:44:
[...]
Heeft het niet iets te maken met het correct los koppelen van je telefoon nadat je hem op de computer hebt aangesloten?
Voor de mensen die vertrouwen op de GSM Auto (PRL) instelling om accu te sparen: bij mij stond ie spontaan terug op WCDMA Preferred... wellicht te maken met schakelen tussen 2G en 3G en/of mobile data aan/uit?
Probeer andless eens.coob schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 12:41:
Ik heb het met de search niet zo snel kunnen vinden maar is het mogelijk om een bepaalde map met mp3's af te spelen?
Ik heb de standaard speler en een aftermarket speler geprobeerd en die kunnen allebei wel op bv genre albums en artists zoeken maar niet gewoon de mappen die ik op de sdkaart gezet heb laten zien.
En als ik albums kies dan laat de speler van elk los nummer het album zien zeg maar. Dus ook niet wat ik bedoel.
Ik heb geen zin om playlists te gaan maken.
Gewoon een map met mp3's selecteren en spelen maar is wat ik zoek.
BlaBlaBla
Haha, inderdaad, had dit nog niet eens geprobeerd, met knop ingedrukt houden, en dan draaien met mijn vinger. Ik heb nu inderdaad een deblokkeringspatroon ingesteld, zal de komende dagen merken of het werkt. Ik zal straks is testen als mijn bluetooth headset is aangesloten.Qli-max schreef op zondag 23 mei 2010 @ 16:14:
[...]
- Lock probleem: dit kan ook door een 'bug' op toestel komen, als je namelijk de aanknop indrukt tegelijk met je vinger op het scherm en je draait met je vinger over het scherm unlocked de phone ook (probeer maar een keer). In dit geval hoef je dus niet perse de bar naar beneden te schuiven om te unlocken en daarom kan per ongeluk unlocken best gebeuren in je zak.
- Bluetooth probleem: sorry heb ik (nog) geen antwoord op.
- Muziek probleem: Je kunt bTunes Music Player beta of Meridian Media Player Pioneer proberen. De eerste heeft mooie UI en lijkt erg op een iphone player, met de tweede kun je in ieder geval selecteren welke folders hij wel en niet moet laten zien/afspelen. Weet alleen niet of zij beter shufflen.
Suc6 ermee!
Ik zal 1 van de muziek apps is proberen.
Ja, met de menu knop kan ik inderdaad ook unlocken. Wat stom zeg, dat vind ik echt een bug, wist dit echt niet. Maar zoals hierboven gezegd, het deblokkeringspatroon lijkt wel de oplossing.QplQyer schreef op zondag 23 mei 2010 @ 18:41:
[...]
Het deblokkeringsprobleem komt omdat, om een of andere domme reden, je ook kan unlocken door op de menuknop te duwen, en niet enkel door de schuifbeweging. Mijn oplossing hiervoor is een deblokkeringspatroon instellen.
Vraagje, hebben jullie eigenlijk veel last van die Multitouch Problems? ik zit er aan te denken om een Desire te kopen namelijk. En ik zag die videos op youtube over die probleempjes op de Nexus en de Desire.
alvast bedankt
alvast bedankt
Weet niet of het een bug is, bij android 1.5 (iig bij de hero) kun je hem uit standby modus halen zonder op de standby knop te drukken. Dus 2x menu en je hebt je hero vrij om te werken ipv standby knopje en nog zo'n veeg beweging. Het gaat sneller. Eerste wat me opviel is dat de desire niet uit standby modus komt zodra je op de menu knop drukt. Je moet op de standby knop drukken en dan evt menu of die veegbeweging. Wat ik nogal vervelend vind gezien die standby knop op een (voor mij) stomme plaats zit. Ik had het fijner gevonden als deze voorop zat zoals bij de hero. Misschien is die unlock functie wel voor mensen die gek worden van die veeg bewegingBuffalo schreef op maandag 24 mei 2010 @ 12:34:
[...]
Ja, met de menu knop kan ik inderdaad ook unlocken. Wat stom zeg, dat vind ik echt een bug, wist dit echt niet. Maar zoals hierboven gezegd, het deblokkeringspatroon lijkt wel de oplossing.
neehoor, in de dagelijkse praktijk merk ik er niks van, gewoon kopen dusFransfb schreef op maandag 24 mei 2010 @ 13:03:
Vraagje, hebben jullie eigenlijk veel last van die Multitouch Problems? ik zit er aan te denken om een Desire te kopen namelijk. En ik zag die videos op youtube over die probleempjes op de Nexus en de Desire.
alvast bedankt

Is het mogelijk om een Nexus one rom op de Desire te zetten? Ik heb namelijk liever een Nexus one (omdat ik HTC sense verschikkelijk lelijk vind), maar deze toestellen zijn hier in Nederland nog niet verkrijgbaar...
Je kan sense uitschakelen. Ff zoeken doet wonderen. Staat ook in de topicwarningReb87 schreef op maandag 24 mei 2010 @ 14:31:
Is het mogelijk om een Nexus one rom op de Desire te zetten? Ik heb namelijk liever een Nexus one (omdat ik HTC sense verschikkelijk lelijk vind), maar deze toestellen zijn hier in Nederland nog niet verkrijgbaar...
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Het is mogelijk om geporte Nexus ROMs op je Desire te zetten. Er lijken nog wel wat kleine issues te zijn (3MP camera ipv 5MP bijv.).Reb87 schreef op maandag 24 mei 2010 @ 14:31:
Helaas is de Desire niet 100% compatible met de Nexus ROMs.
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Ik weet ook wel dat je sense kan "uitschakelen". Je blijft alleen zitten met de lelijke zwarte balkjes en icoontjes. Ik wil gewoon een clean rom zegmaar...wontcachme schreef op maandag 24 mei 2010 @ 14:34:
[...]
Je kan sense uitschakelen. Ff zoeken doet wonderen. Staat ook in de topicwarning
@Kanarie: Thanks voor het antwoord!
Met andere woorden Sense kan je niet uitschakelen. Het is niet alleen de launcher, maar ook alle andere apps die HTC erop heeft gezet is onderdeel van de Interface (= Sense). De zwarte balk hoort namelijk bij de htc.framework.jar.Reb87 schreef op maandag 24 mei 2010 @ 14:45:
[...]
Ik weet ook wel dat je sense kan "uitschakelen". Je blijft alleen zitten met de lelijke zwarte balkjes en icoontjes. Ik wil gewoon een clean rom zegmaar...
@Kanarie: Thanks voor het antwoord!
Oke thxshameete schreef op maandag 24 mei 2010 @ 13:49:
[...]
neehoor, in de dagelijkse praktijk merk ik er niks van, gewoon kopen dus

word denk ik een 2 jarig abbo bij Vodafone
Na WiFi connectie proberen te connecten met 3G geeft bij ontzettend veel HTC Desire gebruikers problemen (van verschillende providers Hi, Telfort, Vodafone etc). Ook mensen in het buitenland. Hier een kleine opsomming:
http://gathering.tweakers...message/34014417#34014417
http://gathering.tweakers...message/34014258#34014258
http://gathering.tweakers...message/34014233#34014233
http://gathering.tweakers...message/34014061#34014061
http://gathering.tweakers...message/34018622#34018622
http://gathering.tweakers...message/34021656#34021656
http://gathering.tweakers...message/34024594#34024594
http://gathering.tweakers...message/34024716#34024716
http://gathering.tweakers...message/34033584#34033584
androidforums.com
forum in Australië
"Oplossing" die niet/soms lijken te werken:
-Advanced WiFi settings >> WiFi slaapbeleid >> Na 15 minuten
- *#*#4636#*#* >> Telefooninformatie >> naar beneden scrollen >> Voorkeursnetwerktype instellen (dropdown menu) >> GSM auto (PRL)
- Schakel vliegtuigmodus in en daarna weer uit
- Herstel de standaard instellingen van je mobiele netwerk
- Start de telefoon opnieuw op (kan erg lang duren)
Het probleem zit hem vaak echter bij de verkeerd (standaard door de HTC Desire bij eerste keer opstarten) ingevulde settings van bijvoorbeeld Telfort of Hi. Check deze settings en pas ze zonodig aan.
Verander de standaard settings van Telfort (let op kleine en hoofdletters):
Bij Hi schijnen deze settings goed te werken (let ook weer op kleine en hoofdletters):
(Wellicht helpt het ook om de settings bij een andere provider even op te vragen en eventueel aan te passen)
Samenvattend, vervelende probleem is allerminst opgelost. Met zoveel mogelijk mensen dit probleem melden zet wellicht zoden aan de dijk:
contact formulier HTC Desire
androidforums.com
forum in Australië
"Oplossing" die niet/soms lijken te werken:
- *#*#4636#*#* >> Telefooninformatie >> naar beneden scrollen >> Voorkeursnetwerktype instellen (dropdown menu) >> GSM auto (PRL)
Het probleem zit hem vaak echter bij de verkeerd (standaard door de HTC Desire bij eerste keer opstarten) ingevulde settings van bijvoorbeeld Telfort of Hi. Check deze settings en pas ze zonodig aan.
Verander de standaard settings van Telfort (let op kleine en hoofdletters):
Naam: Telfort Spot APN: internet Proxy: 193.113.200.195 Poort: 8080 Gebruikersnaam: <Niet ingesteld> Wachtwoord <Niet ingesteld> MCC: 204 MNC: 12 Verificatietype: PAP APN-type: default
Bij Hi schijnen deze settings goed te werken (let ook weer op kleine en hoofdletters):
Naam: Mobiel Internet APN: portalmmm.nl Proxy: 10.10.100.20 Poort: 5080 Gebruikersnaam: <Niet ingesteld> Wachtwoord <Niet ingesteld> MCC: 204 MNC: 08 Verificatietype: PAP APN-type: default
(Wellicht helpt het ook om de settings bij een andere provider even op te vragen en eventueel aan te passen)
Samenvattend, vervelende probleem is allerminst opgelost. Met zoveel mogelijk mensen dit probleem melden zet wellicht zoden aan de dijk:
[ Voor 31% gewijzigd door mmedia op 28-05-2010 14:06 ]
Verwijderd
Androidforums.com HTC-desire-restars-all the-time
ik heb hier er nog niemand melding van zien maken maar mijn probleem is exact hetzelfde. Ik heb het Hboot scherm ook al meermalen gezien. Het lijkt erop dat er foute software op zit en dat ik hem naar HTC moet sturen. Dit is echt te frustrerend! Soms zit er een crash - restart loop in van 4 of 5 keer achter elkaar. Als hij het eindelijk doet dan moet snel 3G uitzetten anders vraagt hij teveel geheugen/energie en crasht ie weer! Later 3G aanzetten werkt dan wel. Maar ook in flightmodus crasht ie wel eens als je bijvoorbeeld snel door je foto's scrolled.
Ik heb geen rare apps en ik doe niks vreemds, hij crasht gewoon random.
Aan de lader gaat het ook heel vaak fout daar lijkt ook iets verkeerd te gaan. Opstarten aan de lader doet ie niet.
Zijn er meer mensen die dit ook hebben?
ik heb hier er nog niemand melding van zien maken maar mijn probleem is exact hetzelfde. Ik heb het Hboot scherm ook al meermalen gezien. Het lijkt erop dat er foute software op zit en dat ik hem naar HTC moet sturen. Dit is echt te frustrerend! Soms zit er een crash - restart loop in van 4 of 5 keer achter elkaar. Als hij het eindelijk doet dan moet snel 3G uitzetten anders vraagt hij teveel geheugen/energie en crasht ie weer! Later 3G aanzetten werkt dan wel. Maar ook in flightmodus crasht ie wel eens als je bijvoorbeeld snel door je foto's scrolled.
Ik heb geen rare apps en ik doe niks vreemds, hij crasht gewoon random.
Aan de lader gaat het ook heel vaak fout daar lijkt ook iets verkeerd te gaan. Opstarten aan de lader doet ie niet.
Zijn er meer mensen die dit ook hebben?
Een aantal maanden geleded had ik een Hero waar gelukkig toen een rom voor werd gemaakt (XDA developers) zonder die HTC crap. Nu maar afwachten of dat ook voor de Desire gaat gebeurenTenshu schreef op maandag 24 mei 2010 @ 15:50:
[...]
Met andere woorden Sense kan je niet uitschakelen. Het is niet alleen de launcher, maar ook alle andere apps die HTC erop heeft gezet is onderdeel van de Interface (= Sense). De zwarte balk hoort namelijk bij de htc.framework.jar.
Heb mijn instellingen al drie keer nagelopen, gezocht en kom alleen mensen tegen die MMS problemen hebben met Vodafone. Ik heb KPN (hi) en kan geen MMS ontvangen of versturen. Op zich geen probleem, post mijn images wel via twitter en andere social media. Maar mensen die wat minder technisch zijn, sturen mij nog wel eens een MMS die ik dus niet kan openen
Mijn Desire gaat keurig inloggen op de mms-apn (lijkt het) maar verder gebeurd er niets. Alle instellingen staan zoals op de KPN-site staat aangegeven.
Kan mij uit mijn TyTn en Diamond-tijd herinneren dat er toch stiekum een ander proxy-adres gekozen kon/moest worden. Maar dat kan ik mis hebben....
Iemand met KPN met gelijke problemen?
Mijn Desire gaat keurig inloggen op de mms-apn (lijkt het) maar verder gebeurd er niets. Alle instellingen staan zoals op de KPN-site staat aangegeven.
Kan mij uit mijn TyTn en Diamond-tijd herinneren dat er toch stiekum een ander proxy-adres gekozen kon/moest worden. Maar dat kan ik mis hebben....
Wat bij mij werkt (Vodafone) is Settings -> Wireless & networks -> Mobile networks -> Network operators -> Select automatically.mmedia schreef op maandag 24 mei 2010 @ 16:06:
Oplossingen die wel werken, maar nogal rigoureus en omslachtig zijn:
Melding "Registered on network." lijkt opnieuw te gaan zoeken naar 3G en na 5 a 10 seconde is mobiel internet beschikbaar.
Heb vanmiddag dat formulier ingevuld en kreeg daarop de vraag terug wat mijn build-nummer is. Ben benieuwd wat ze er mee gaan doen.mmedia schreef op maandag 24 mei 2010 @ 16:06:
Na WiFi connectie proberen te connecten met 3G geeft bij ontzettend veel HTC Desire gebruikers problemen (van verschillende providers Hi, Telfort, Vodafone etc). Ook mensen in het buitenland. Hier een kleine opsomming:
androidforums.com
forum in Australië
"Oplossing" die niet lijken te werken:
Oplossingen die wel werken, maar nogal rigoureus en omslachtig zijn:
Vandaag is mij trouwens weer wat vreemds opgevallen. Na een restart heeft mijn sense muziekspeler nog 100 nummers, pas als ik alle nummers opnieuw aanklik in het menu zie ik ze allemaal.
Reb87 schreef op maandag 24 mei 2010 @ 14:31:
Kanarie schreef op maandag 24 mei 2010 @ 14:35:
Het is mogelijk om geporte Nexus ROMs op je Desire te zetten. Er lijken nog wel wat kleine issues te zijn (3MP camera ipv 5MP bijv.). Helaas is de Desire niet 100% compatible met de Nexus ROMs.
Reb87 schreef op maandag 24 mei 2010 @ 14:45:
Ik weet ook wel dat je sense kan "uitschakelen". Je blijft alleen zitten met de lelijke zwarte balkjes en icoontjes. Ik wil gewoon een clean rom zegmaar...@Kanarie: Thanks voor het antwoord!
Nog eventjes geduld, Paul O'Brien hoopt deze of volgende week een Froyo voor Desire ROM (is dus een geporte nexus ROM) klaar te hebben en hopelijk kunnen nu wel problemen zoals MP's van de camera opgelost worden. In ieder geval zal je van de HTC crap af zijn. (Als ik het goed heb kun je overigens nu ook al in de ROM kitchen op MoDaCo een rom laten bouwen zonder sense, moet je daar even kijken).Reb87 schreef op maandag 24 mei 2010 @ 16:54:
Een aantal maanden geleded had ik een Hero waar gelukkig toen een rom voor werd gemaakt (XDA developers) zonder die HTC crap. Nu maar afwachten of dat ook voor de Desire gaat gebeuren
Ik had het zelfde probleem , en ook ik zit bij Hi.Sorcerer_NL schreef op maandag 24 mei 2010 @ 16:57:
Heb mijn instellingen al drie keer nagelopen, gezocht en kom alleen mensen tegen die MMS problemen hebben met Vodafone. Ik heb KPN (hi) en kan geen MMS ontvangen of versturen. Op zich geen probleem, post mijn images wel via twitter en andere social media. Maar mensen die wat minder technisch zijn, sturen mij nog wel eens een MMS die ik dus niet kan openen
Ik heb simpel weg de instelling gevolgd idd van de Hi site.
Vervolgens voor de fun eerst een mms naar me zelf gestuurd.
Had ergens gelezen om de boel te activeren je eerst een mms moest ontvangen of versturen.
wist niet meer wat, maar beide gedaan...
Dit werkte, toen later even met me pa ze tel een naar me toe gestuurd en vreemd genoeg moet ik eerste keer wappen om em op te halen.
maar de 2 de keer opende die netjes vanuit me inbox.
Net als dat ik niet voor mekaar kreeg fotos te uppen naar Twitter dmv de Htc gadget zelf.
na veel over en weer met htc, kwamen hun ook niet uit.
Toen dacht ik, van laat ik eens op market kijken voor een andere app, dit gedaan kwam op Tweet photo uit.
En het werkte meteen, geen gezeik meer met error upload op de 90% , Maar meteen op twitter.
Hoop dat je hier wat mee kan...
Volgens mij heeft MoDaCo de ROM van Cyanogen, kan je die er dan niet op gooien?Reb87 schreef op maandag 24 mei 2010 @ 16:54:
[...]
Een aantal maanden geleded had ik een Hero waar gelukkig toen een rom voor werd gemaakt (XDA developers) zonder die HTC crap. Nu maar afwachten of dat ook voor de Desire gaat gebeuren
Waarom dan geen Nexus One inplaats van een Desire?
Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar aangezien het over ervaringen met de Desire gaat..
Na het gedoe laatst (lees maar de eerdere posts van mij) heb ik besloten dat ik Locale als app niet hoef. Na hem geprobeerd te hebben en te merken dat je niet meer programma's kan verwijderen (instellingen.app crasht steeds als Locale op mijn toestel staat) hoef ik het programma niet meer.
Ik heb nog wel wat tips voor programma's die bij mij stabiel werken en waar ik enthousiast over ben:
-File Manager (die met het simpele witte mapje als icoon in de Market);
-Droidbox Pro (je kan mappen aanmaken en bestanden zippen, zo ongeveer alles wat je met je computer ook kan i.c.m. Dropbox);
-Twidroid (hele fijne Twitter-app, vooral door de simpele layout en de snelheid);
-Zedge voor wallpapers.
Verder hou ik mijn Desire zo lean and mean mogelijk
Na het gedoe laatst (lees maar de eerdere posts van mij) heb ik besloten dat ik Locale als app niet hoef. Na hem geprobeerd te hebben en te merken dat je niet meer programma's kan verwijderen (instellingen.app crasht steeds als Locale op mijn toestel staat) hoef ik het programma niet meer.
Ik heb nog wel wat tips voor programma's die bij mij stabiel werken en waar ik enthousiast over ben:
-File Manager (die met het simpele witte mapje als icoon in de Market);
-Droidbox Pro (je kan mappen aanmaken en bestanden zippen, zo ongeveer alles wat je met je computer ook kan i.c.m. Dropbox);
-Twidroid (hele fijne Twitter-app, vooral door de simpele layout en de snelheid);
-Zedge voor wallpapers.
Verder hou ik mijn Desire zo lean and mean mogelijk
Mijn Desire werkt prima met onderstaande instellingen (Hi) voor MMSSorcerer_NL schreef op maandag 24 mei 2010 @ 16:57:
Misschien heb je hier wat aanAPN: portalmmm.nl
Proxy: <niet ingesteld>
Poort: <niet ingesteld>
Gebruikersnaam: <niet ingesteld>
Wachtwoord: <niet ingesteld>
Server: <niet ingesteld>
MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
MMS-proxy: 10.10.100.20
MMS-poort: 5080
Mms-protocol: WAP 2.0
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-type: mms
Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)
Het prijsverschil...[b][message=34054900,noline]
Waarom dan geen Nexus One inplaats van een Desire?
Heeft hier ook gewerkt!! Mijn Dank is Groot!!!!Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 15:03:
OPLOSSING geen trillen bij SMS:
download "Sound Manager" van Market. Daar kun je Vibrate Settings aanklikken in het menu onderin.
Zet onder <notification Settings> "Vibrate when possible" aan.
Alles werkt weer naar behoren !
Ja hoor , ik heb hem staan...Reb87 schreef op maandag 24 mei 2010 @ 14:31:
http://android.modaco.com...or-desire-online-kitchen/
je kan hem zelf maken in de online kitchen.
[ Voor 5% gewijzigd door hgeert op 24-05-2010 20:20 ]
Btw, kan iemand van jullie eens kijken of je ook het volgende vage bugje hebt:
Als je in de landscape oriëntatie een mail typt, heb je soms dat de "schaduw" van de toetsen die je indrukt, op de verkeerde plek hebt. Het lijkt een beetje op een dubbele schaduw ofzo. En, als je een mail typt in landscape en je typt de naam van een contactpersoon, dat je dan zo ongeveer drie keer de keuze krijgt om het e-mailadres van die contactpersoon te selecteren. 1x als je in het tekstvak van de ontvanger tikt, je typt dan de naam in en krijgt via een dropdown-menu een suggestie aangeboden. Je tikt die aan en vervolgens ga je naar het overzicht met de ontvanger, het onderwerp en de inhoud van de e-mail zelf. Daar krijg je weer hetzelfde menu met dezelfde suggestie. Die tik je aan. Vervolgens krijg je weer dezelfde suggestie, alleen dan het woordenboekschermpje (de suggestie naast elkaar)....
Als meer mensen dit hebben (lijkt me wel want het is een softwarezaak denk ik), kunnen we misschien even met zijn allen gaan klagen zodat HTC er wat aan kan doen.. Ik ben namelijk nogal precies op details
Als je in de landscape oriëntatie een mail typt, heb je soms dat de "schaduw" van de toetsen die je indrukt, op de verkeerde plek hebt. Het lijkt een beetje op een dubbele schaduw ofzo. En, als je een mail typt in landscape en je typt de naam van een contactpersoon, dat je dan zo ongeveer drie keer de keuze krijgt om het e-mailadres van die contactpersoon te selecteren. 1x als je in het tekstvak van de ontvanger tikt, je typt dan de naam in en krijgt via een dropdown-menu een suggestie aangeboden. Je tikt die aan en vervolgens ga je naar het overzicht met de ontvanger, het onderwerp en de inhoud van de e-mail zelf. Daar krijg je weer hetzelfde menu met dezelfde suggestie. Die tik je aan. Vervolgens krijg je weer dezelfde suggestie, alleen dan het woordenboekschermpje (de suggestie naast elkaar)....

Als meer mensen dit hebben (lijkt me wel want het is een softwarezaak denk ik), kunnen we misschien even met zijn allen gaan klagen zodat HTC er wat aan kan doen.. Ik ben namelijk nogal precies op details
heb de desire nu enige tijd in gebruik en heb een raar probleem met de wifi.
Als ik de wifi gebruik werkt het perfect. zet ik de wifi uit en soms weer aan werkt het nogsteeds.
Maar meestal werkt de wifi dan niet meer (pagina's worden tot de helft geladen en daar blijft die op staan).
Als ik dan de desire van mijn pa gebruik werkt de wifi wel naar behoren.
Met mijn desire is een reboot dan nodig om weer een goed functionerende wifi te hebben.
Herkennen jullie dit probleem en een mogelijke oplossing?
Als ik de wifi gebruik werkt het perfect. zet ik de wifi uit en soms weer aan werkt het nogsteeds.
Maar meestal werkt de wifi dan niet meer (pagina's worden tot de helft geladen en daar blijft die op staan).
Als ik dan de desire van mijn pa gebruik werkt de wifi wel naar behoren.
Met mijn desire is een reboot dan nodig om weer een goed functionerende wifi te hebben.
Herkennen jullie dit probleem en een mogelijke oplossing?
Cons:::BB4E
Dit zijn precies de instellingen zoals ik ze gevonden had en al drie keer heb ingevoerd :-)BastiaanN schreef op maandag 24 mei 2010 @ 18:50:
[...]
Mijn Desire werkt prima met onderstaande instellingen (Hi) voor MMS
[...]
Misschien heb je hier wat aan
Geeft geen resultaat.
EDIT: Heb de #*#*4636optie toegepast en hem op GSM (PRL) Auto gezet. Eerder geen goieie ervaringen mee qua 3G en wifi,maar MMS ontvangt hij nu wel. Even verder spelen.
[ Voor 19% gewijzigd door Sorcerer_NL op 24-05-2010 21:23 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voordat je hier een vraag stelt:
1. De handleiding lezen.
2. Googlen.
3. Aangeven wat je zelf al gevonden hebt.
Helpdesk-vragen worden verwijderd.
Voordat je hier een vraag stelt:
1. De handleiding lezen.
2. Googlen.
3. Aangeven wat je zelf al gevonden hebt.
Helpdesk-vragen worden verwijderd.