HTC Desire - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 23 Laatste
Acties:
  • 220.062 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:39

codex

Geen OpenAI agent :)

Ik zag net het probleem voorbij komen betreft het uitschakelen van WiFi en geen mobiel internet krijgen. Ik had dit ook, moest telkens mijn telefoon opnieuw opstarten. Ik heb de instellingen van de HI site overgenomen, sindsdien is het nooit meer gebeurd. Het lijkt echt een settings probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruiker_brink
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Voor diegene die dat irritant opstart geluid ook zat zijn (en geen geroote phone hebben) is de app "Silent Boot" een uitkomst.
Deze zet bij het afsluiten het geluid op 0 en na het opstarten weer op het originele nivo. en voila...silence!

Mijn contactgegevens heb ik van mijn wiMo overzet via Sprite Mobile. Werkt perfect als je dit buiten je google account om wilt doen.
Je installeert een app op je oude phone, daar backup je je data. Vervolgens heb je een app op je pc die deze data omzet naar Android code en vervolgens importeer je de data (ook weer met een app) naar je Desire.

Voor het aanvullen van mijn contactpersonen heb ik voor Thunderbird de extention MoreFunctionsForAddressBook gevonden. Je contactpersonen (met foto) kun je op je phone als v-card lijst exporteren en met de extention importeren in je adresboek van Thunderbird. Nu nog kijken of de terug weg ook zo gemakkelijk gaat.
Zijn er meer mensen die Thunderbird gebruiken voor het editen van de contact data? Hoe doen jullie dat dan?
Een echt toetsenbord typt net wat makkelijker een een goed werkende manier om je Desire remote te bedienen MET toetsenbord via een VNC achtige manier heb ik nog niet gevonden.

Waar blijft google earth nou???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:06
gebruiker_brink schreef op maandag 24 mei 2010 @ 22:21:
Voor diegene die dat irritant opstart geluid ook zat zijn (en geen geroote phone hebben) is de app "Silent Boot" een uitkomst.
Deze zet bij het afsluiten het geluid op 0 en na het opstarten weer op het originele nivo. en voila...silence!

Mijn contactgegevens heb ik van mijn wiMo overzet via Sprite Mobile. Werkt perfect als je dit buiten je google account om wilt doen.
Je installeert een app op je oude phone, daar backup je je data. Vervolgens heb je een app op je pc die deze data omzet naar Android code en vervolgens importeer je de data (ook weer met een app) naar je Desire.

Voor het aanvullen van mijn contactpersonen heb ik voor Thunderbird de extention MoreFunctionsForAddressBook gevonden. Je contactpersonen (met foto) kun je op je phone als v-card lijst exporteren en met de extention importeren in je adresboek van Thunderbird. Nu nog kijken of de terug weg ook zo gemakkelijk gaat.
Zijn er meer mensen die Thunderbird gebruiken voor het editen van de contact data? Hoe doen jullie dat dan?
Een echt toetsenbord typt net wat makkelijker een een goed werkende manier om je Desire remote te bedienen MET toetsenbord via een VNC achtige manier heb ik nog niet gevonden.

Waar blijft google earth nou???
Ik heb geen last meer van het opstart geluid, ik heb hem geroot en een custom bootscreen (zonder geluid) erop gezet.

Contactpersonen bewerk ik gewoon op de pc in Gmail.

Google eens even op " earth .apk " en ik weet zeker dat je hem tegenkomt, ik heb hem zelf ook zo gevonden, ik dacht op xda.

Succes :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freemann
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Freemann

CO2 Warmtepomp + VentilatieWTW

reemprive schreef op maandag 24 mei 2010 @ 21:32:
Ik zag net het probleem voorbij komen betreft het uitschakelen van WiFi en geen mobiel internet krijgen. Ik had dit ook, moest telkens mijn telefoon opnieuw opstarten. Ik heb de instellingen van de HI site overgenomen, sindsdien is het nooit meer gebeurd. Het lijkt echt een settings probleem.
Mensen,

Hoe zit dit nu precies met WiFi en 3G en een nachtje slapen? Heeft iemand hier nu al een goede oplossing voor? Heeft iemand HTC al geinformeerd en of een reactie van hun? Iemand zijn provider al geinformeerd?

Mijn Desire gaat (als het goed is) morgen besteld worden, maar als bijna iedereen loopt te piepen op de internet verbinding dan wacht ik nog wel even op een update/bugfix?! vind het een beetje te veel geld om aan zo'n ergernis uit te geven....

https://www.taltion.nl, https://www.trekhaakkoffer-huren.nl, https://www.fietsendrager-huren.nl, https://www.fietskar-huren.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 19:06
Freemann schreef op maandag 24 mei 2010 @ 22:35:
[...]

Mensen,

Hoe zit dit nu precies met WiFi en 3G en een nachtje slapen? Heeft iemand hier nu al een goede oplossing voor? Heeft iemand HTC al geinformeerd en of een reactie van hun? Iemand zijn provider al geinformeerd?

Mijn Desire gaat (als het goed is) morgen besteld worden, maar als bijna iedereen loopt te piepen op de internet verbinding dan wacht ik nog wel even op een update/bugfix?! vind het een beetje te veel geld om aan zo'n ergernis uit te geven....
Wat doet iedereen toch 's nachts met wifi/3G aan? Ik zet elke avond wifi/3G uit, en 's morgens heb ik normaal bereik. Zet toch gewoon uit, als je geen water nodig hebt, dan zet je de kraan toch ook uit?

Ik heb het een paar keer gehad dat ik geen 3G bereik had, even APN's herstellen en weer normaal bereik. Ik noem het een kleinigheidje.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruiker_brink
  • Niet online
Uitzending gemist werkt bij mij vanaf het begin al niet.

Bij de webversie (m.uitzendinggemist.nl) krijg ik de mogelijkheid om uit 2 programma's te keizen "Stream Media Player" en "Streaming Media Player" beide blijven in loading modus staan met uiteindelijk een timeout error met "Can't open ...". Of is er een andere RTSP-player die ik moet/kan gebruiken.

De app zelf heb ik al meerdere keren opnieuw geinstalleerd en ook versies voor andere android toestellen.
Maar bij allemaal kan ik wel een programma kiezen maar op het moment van afspelen lijkt hij te hangen.
Iemand ervaring mee? Tot die tijd kan ik nog terecht bij rtlgemist.
Ik gebruikt het via mijn wifi netwerk dus aan een te lage data stream zal het niet liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Wifi laat ik uitstaan, maar 3G blijft gewoon aan. Dit voornamelijk omdat ik te lui ben om dat uit te zetten... en omdat ik ook 's nachts synchronisaties laat doorlopen.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTZ
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-10 22:50

TTZ

Ik heb regelmatig het volgende probleem, weet dat er al eens over gesproken is maar kan geen oplossing vinden:

De Desire koppelt inkomende berichten soms aan de verkeerde contactpersoon. In mijn geval gaat het om berichten van ING (TAN) en Qik, die als afzender een van mijn Facebook contacten krijgen.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-10 09:53

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTZ
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-10 22:50

TTZ

Zelfde probleem dus, maar een contactpersoon toewijzen aan de afzender kan dus niet omdat hij al gelinkt is, als ik naar bericht details ga staat er wel de juiste afzender. Geen oplossing dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:27
janvanduschoten schreef op maandag 24 mei 2010 @ 23:12:
[...]

Wat doet iedereen toch 's nachts met wifi/3G aan? Ik zet elke avond wifi/3G uit, en 's morgens heb ik normaal bereik. Zet toch gewoon uit, als je geen water nodig hebt, dan zet je de kraan toch ook uit?

Ik heb het een paar keer gehad dat ik geen 3G bereik had, even APN's herstellen en weer normaal bereik. Ik noem het een kleinigheidje.
gewoon elke nacht telefoon in de oplader... wifi staat automatisch uit bij mij. 3g/h is snel zat van vodafone (haal 3 mbit...) alleen thuis in de woonkamer niet.

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-10 13:30
Door in de MarketPlace te zoeken op 'google' kreeg ik google earth netjes te zien en kon ik deze installeren.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand met een desire die mij kan helpen om programma te testen? Krijg meldingen binnen van problemen met desire maar niemand kan me een degelijke log bezorgen dus ik geraak niet meteen verder. Contacteer mij via pb als je mij kunt helpen. Merci :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-10 14:56
Freemann schreef op maandag 24 mei 2010 @ 22:35:
[...]

Mensen,

Ik heb het 'probleem' nog steeds. Eerste wat ik 's ochtends doe is de vliegtuigmodus aan/uit.. ;)
Wel gek is het dat de weer widget vanmorgen om 6u nog een update heeft gedaan en toen ik om 7u wakker werd de mobiele internetverbinding uit was :O

Maar goed.. het begint te wennen..

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone 17 Pro -- DJI Mavic Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-07 21:14

WPN

knights16 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 08:36:
[...]

Door in de MarketPlace te zoeken op 'google' kreeg ik google earth netjes te zien en kon ik deze installeren.
ik heb gezocht en vind alleen google earth BLOG app.... niet geinstalleerd maar gezien de naam zal dit naar mijn idee niet de normale google earth zijn.... je heb natuurlij wel de desire...?

wat betreft de verbindingsproblemen, geen last van... ik gebruik juicedefender welke mijn verbinding inschakeld als ik de telefoon uit slaapstand haal. Ik heb thuis in principe alleen wifi aan als ik XBMC wil gebruiken, met de zelf gemaakte tool van xbmc werkt dit echt geweldig.....

Ik heb 2 games die ik voornamelijk speel (world war, mobsters) als ik over 3G ga dan werkt dit bijzonder snel, heb ik wifi aan dan gaan mn laad tijden per pagina omhoog (zit soms 10 seconden te wachten op een pagina update dan), dit kan echter nog liggen aan mn huidige wifi router.

[ Voor 40% gewijzigd door WPN op 25-05-2010 09:34 ]

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort heb ik weer een raar voorval met m'n Desire:
Als ik een sms ontvang, en in dezelfde minuut antwoord ik, dan komt mijn verzonden bericht BOVEN het zopas ontvangen bericht te staan. Vreemd én vervelend!

edit: ik vermoed dat de desire voor ontvangen berichten de tijd gebruikt van het netwerk, en voor verstuurde berichten de tijd van het toestel. I could be wrong natuurlijk, maar misschien is het op te lossen door de tijden zo goed mogelijk aan te doen sluiten.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2010 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:39
Ik heb dat 1x gehad dat ik in dezelfde minuut antwoorden en bij mij gebeurde hetzelfde. Vind het niet storend omdat het maar 1x is voorgekomen. Heb jij het echt zo vaak dan dat je binnen een minuut een smsje terugbeantwoord?

Overigens weet er iemand of het datagebruik met een Android toestel hoger is dan met een WM toestel? Sinds ik een Desire heb is het dataverbruik een stuk hoger dan met mijn WM Touch Diamond. Bij mn Diamond werd het weer en locatie ook geupdate. Maar waar het hogere verbruik wegkomt kan ik zo niet verklaren. Iemand die ditzelfde meemaakt?
Ik heb bij mijn provider Tringg een limiet van 1GB per maand die altijd voldoende voor me was, maar nu begin ik wel een beetje erg dicht bij die limiet te komen (moet nog 4 dagen). Mijn gebruik qua internet is niet toegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-10 07:32
Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 09:53:
Sinds kort heb ik weer een raar voorval met m'n Desire:
Als ik een sms ontvang, en in dezelfde minuut antwoord ik, dan komt mijn verzonden bericht BOVEN het zopas ontvangen bericht te staan. Vreemd én vervelend!

edit: ik vermoed dat de desire voor ontvangen berichten de tijd gebruikt van het netwerk, en voor verstuurde berichten de tijd van het toestel. I could be wrong natuurlijk, maar misschien is het op te lossen door de tijden zo goed mogelijk aan te doen sluiten.
Ik heb hier sinds een tijdje ook last van op mijn Hero. 'Vroeger' nooit last van gehad! Ik heb het zeer regelmatig en het stoort me enorm. Enig idee hoe dit te verhelpen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnetie schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 09:59:
Ik heb dat 1x gehad dat ik in dezelfde minuut antwoorden en bij mij gebeurde hetzelfde. Vind het niet storend omdat het maar 1x is voorgekomen. Heb jij het echt zo vaak dan dat je binnen een minuut een smsje terugbeantwoord?
Op de trein gebeurt het inderdaad vaak dat ik niet veel beters te doen heb dan te smsen :-). Dan vind ik het toch wel storend. Vooral het feit dat je in de lijst niet het laatste bericht per conversatie ziet maar het voorlaatste is nogal vervelend. Maar goed, ik probeer het op te lossen met juiste tijdsinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb besloten mijn gloednieuwe Desire terug te sturen omdat er twee kleine, krullerige grijze en in zonlicht sterk oplichtende haartjes onder het scherm zitten. De leverancier belooft het toestel om te ruilen. Nou maar hopen dat die nieuwe wel 'kaal' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me trouwens afvraag... Ik heb iets gelezen over toestellen die men gebruikt om defecte toestellen te ruilen vaak "refurbished zijn". Wat houdt dit eigenlijk precies in?

Ik heb namelijk zelf een toestel te ruil gekregen van Dynafix en merk er eigenlijk helemaal niets van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-10 10:29
Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 11:14:
Ik heb besloten mijn gloednieuwe Desire terug te sturen omdat er twee kleine, krullerige grijze en in zonlicht sterk oplichtende haartjes onder het scherm zitten. De leverancier belooft het toestel om te ruilen. Nou maar hopen dat die nieuwe wel 'kaal' is.
Hier heb ik ook een Desire waar er maar 1 inzit, maar is het lastig om dat omruilen voor elkaar te krijgen? Of krijg je gewoon gelijk een nieuwe mee? Ik heb mijne gehaald bij de Belcompany :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Binnetie schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 09:59:

Overigens weet er iemand of het datagebruik met een Android toestel hoger is dan met een WM toestel? Sinds ik een Desire heb is het dataverbruik een stuk hoger dan met mijn WM Touch Diamond. Bij mn Diamond werd het weer en locatie ook geupdate. Maar waar het hogere verbruik wegkomt kan ik zo niet verklaren. Iemand die ditzelfde meemaakt?
Ik heb bij mijn provider Tringg een limiet van 1GB per maand die altijd voldoende voor me was, maar nu begin ik wel een beetje erg dicht bij die limiet te komen (moet nog 4 dagen). Mijn gebruik qua internet is niet toegenomen.
Mijn Desire heeft ook een bijzonder hoog dataverbruik. Ik verbruik standaard meer dan 20MB per dag, ongeacht of ik het toestel gebruik of niet. Ik heb zoveel mogelijk proberen uit te zetten, maar niets lijkt te helpen. Geen idee waar het aan ligt, maar ik zit wel met een fup van 250MB waar ik elke maand standaard dik overheen ga :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staffie666
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-05 18:09
Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 11:20:
Wat ik me trouwens afvraag... Ik heb iets gelezen over toestellen die men gebruikt om defecte toestellen te ruilen vaak "refurbished zijn". Wat houdt dit eigenlijk precies in?

Ik heb namelijk zelf een toestel te ruil gekregen van Dynafix en merk er eigenlijk helemaal niets van :)
Zover ik weet zijn dat toestellen die defect zijn teruggebracht, nagekeken nieuwe cover erop voor en achter en dan als zijnde werkend toestel in ruil voor jouw Desire. Apple en Sony doen het ook meen ik. Vandaar dat je ook nooit custom backcovers mee moet sturen, best kans dat die niet terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peluso schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 09:30:
[...]

ik heb gezocht en vind alleen google earth BLOG app.... niet geinstalleerd maar gezien de naam zal dit naar mijn idee niet de normale google earth zijn.... je heb natuurlij wel de desire...?

[...]
Volgens mij is die er nog niet officieel voor de desire. http://www.google.com/mobile/earth/

Supported Devices
Nexus One and Droid (utilizing 2.1 or later)
ARMv7 instruction set
SD Memory Card
211 MB Minimum
On Device Memory
35 MB Minimum Free System Memory

Google anders even 'googleearth.apk' kom je m wel tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 08:54
Voor de gegevensverbinding die steeds verdwijnt heb ik het volgende uitgevoerd en sindsdien heb ik er geen last van gehad:

1. Open the Phone dialer and type in *#*#4636#*#* (note the symbols are backwards)

2. Tap on Phone Information

3. Scroll Down and set your Preferred Network Type to GSM auto (PRL) - NOTE this does not disable 3G or HSDPA! Speed tests still show I am receiving speeds up to 2.4mbps - NOTE there will still be the 3G and H icons in your status bar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-10 05:45
eRRoR.InSiDe schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 11:52:
Voor de gegevensverbinding die steeds verdwijnt heb ik het volgende uitgevoerd en sindsdien heb ik er geen last van gehad:

1. Open the Phone dialer and type in *#*#4636#*#* (note the symbols are backwards)

2. Tap on Phone Information

3. Scroll Down and set your Preferred Network Type to GSM auto (PRL) - NOTE this does not disable 3G or HSDPA! Speed tests still show I am receiving speeds up to 2.4mbps - NOTE there will still be the 3G and H icons in your status bar
Veranderd, ben benieuwd! Kom hier nog op terug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-10 14:11
is er toevallig geen betere manier om te browsen in mijn foto's via de HTC photo-app? Probleem is, dat je alle foto's dan naast elkaar zie, en als je dan pakweg 50 foto's hebt getrokken en je wilt terug naar de 1e foto gaan, moet je lang scrollen om terug naar de 1e te gaan. Een soort van grid-view, zoals bij de 3D Gallery van Nexus zou wel handiger geweest zijn...

Misschien dat ik een setting over het hoofd zie? Ik weet dat je de 3D gallery van de nexus op mijn desire kan installeren, maar liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-10 00:48

Deem

Ontcijfer mij!

pina schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 12:24:
is er toevallig geen betere manier om te browsen in mijn foto's via de HTC photo-app? Probleem is, dat je alle foto's dan naast elkaar zie, en als je dan pakweg 50 foto's hebt getrokken en je wilt terug naar de 1e foto gaan, moet je lang scrollen om terug naar de 1e te gaan. Een soort van grid-view, zoals bij de 3D Gallery van Nexus zou wel handiger geweest zijn...

Misschien dat ik een setting over het hoofd zie? Ik weet dat je de 3D gallery van de nexus op mijn desire kan installeren, maar liever niet.
Uuuh, Menu -> Rasterweergave?

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-10 14:11
Deem schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 12:50:
[...]

Uuuh, Menu -> Rasterweergave?
omg, grmbl, thnx!è

8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:27

13art

Moderator Mobile
RoD schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 11:27:
[...]

Mijn Desire heeft ook een bijzonder hoog dataverbruik. Ik verbruik standaard meer dan 20MB per dag, ongeacht of ik het toestel gebruik of niet. Ik heb zoveel mogelijk proberen uit te zetten, maar niets lijkt te helpen. Geen idee waar het aan ligt, maar ik zit wel met een fup van 250MB waar ik elke maand standaard dik overheen ga :X
Er zullen waarschijnlijk wel programma's zijn die het dataverbruik van de verschillende programma's bij moeten kunnen houden. Zou alleen niet een voorbeeld weten.
Je kan natuurlijk ook altijd rigoureus alles verwijderen en dan 1 voor 1 installeren om te kijken waar het probleem zit....
Widgets etc met update functie al eens uit gezet?
Hoeveel mail ontvang je? etc.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ja zo'n app zou handig zijn :) Verder heb ik al dat soort dingen uiteraard al getest. Het blijft doorgaan met dataslurpen. Het enige wat lijkt te helpen is de dataverbinding uitzetten, maar dat is geen optie :P

Zoveel mogelijk dataslurpende zaken uitzetten helpt dus niet, maar het gekke is, ik had hiervoor een Samsung Galaxy, en die had veel minder dataverbruik. Ik gebruik min of meer dezelfde apps, en dan nog krijg ik het niet voor elkaar om in de buurt van de Galaxy te komen. Ik verdenk Sense dus een beetje. Maar zaken zoals Friendstream op handmatig zetten werkt dus ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el pimo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-03-2024
Ben nieuw member en volg de topics over de HTC Desire al geruime tijd. Daar heb ik al veel aan gehad _/-\o_

Sinds een paar dagen reageert mijn power button bovenop het toestel nergens meer op... :( Kan het toestel dus niet meer locken maar nog onhandiger; ook niet meer unlocken!!! (Unlocken doe ik nu even tijdelijk door mijzelf te bellen vanaf vaste lijn waardoor het scherm oplicht en ik de slidebar naar beneden kan halen). Lekker handig... :(

Heb al vanalles gegoogled en bepaalde apps die het laatst ge-update zijn verwijderd. Overweeg nu een factory-reset.

Iemand met vergelijkbare problemen?

Geinstalleerde apps nu:
http://www.appbrain.com/u...tenbeek/apps-on-the-phone

[ Voor 6% gewijzigd door el pimo op 25-05-2010 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

el pimo schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 13:41:
Ben nieuw member en volg de topics over de HTC Desire al geruime tijd. Daar heb ik al veel aan gehad _/-\o_

Sinds een paar dagen reageert mijn power button bovenop het toestel nergens meer op... :( Kan het toestel dus niet meer locken maar nog onhandiger; ook niet meer unlocken!!! (Unlocken doe ik nu even tijdelijk door mijzelf te bellen vanaf vaste lijn waardoor het scherm oplicht en ik de slidebar naar beneden kan halen). Lekker handig... :(

Heb al vanalles gegoogled en bepaalde apps die het laatst ge-update zijn verwijderd. Overweeg nu een factory-reset.

Iemand met vergelijkbare problemen?

Geinstalleerde apps nu:
http://www.appbrain.com/u...tenbeek/apps-on-the-phone
Je kunt je telefoon wel nog aan en uit schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el pimo
Deem schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 13:58:
[...]

Je kunt je telefoon wel nog aan en uit schakelen?
Nee ook niet, aangezien je daar ook de powerbutton voor nodig hebt. Een soft-reset heb ik al wel meerdere keren uitgevoerd middels verwijderen van batterij. Helaas heeft ook dat het probleem niet opgelost....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75
  • Laatst online: 26-11-2024

trion75

Pascal H.

SmithNL schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 09:19:
[...]

Ik heb het 'probleem' nog steeds. Eerste wat ik 's ochtends doe is de vliegtuigmodus aan/uit.. ;)
Wel gek is het dat de weer widget vanmorgen om 6u nog een update heeft gedaan en toen ik om 7u wakker werd de mobiele internetverbinding uit was :O

Maar goed.. het begint te wennen..
Ik had er ook last van, maar heb nu sinds een paar dagen uitgevinkt dat hij altijd met internet verbonden moet zijn en dit lijkt te helpen.

Hij werkt nog net zo goed hoor, zodra hij een dataverbinding nodig heeft maakt hij die gewoon.

Mijn vermoeden is dat Vodafone wat blokkeert als je de verbinding een hele nacht open laat.

Overigens schijnt het ook op de accu te schelen als je verbinding niet altijd open staat, maar alleen indien nodig.

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

el pimo schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 14:05:
[...]

Nee ook niet, aangezien je daar ook de powerbutton voor nodig hebt. Een soft-reset heb ik al wel meerdere keren uitgevoerd middels verwijderen van batterij. Helaas heeft ook dat het probleem niet opgelost....
Dan is de knop defect en heeft het absoluut niets meer met de software te maken. HTC bellen of terug naar de winkel om garantie te claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
RoD schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 13:36:
Ja zo'n app zou handig zijn :) Verder heb ik al dat soort dingen uiteraard al getest. Het blijft doorgaan met dataslurpen. Het enige wat lijkt te helpen is de dataverbinding uitzetten, maar dat is geen optie :P
Misschien zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freemann
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Freemann

CO2 Warmtepomp + VentilatieWTW

Is handig tooltje, maar denk dat men dat niet zoekt. Er wordt gezocht naar een app die (uitgesplitst) per app weer kan geven hoeveel die app aan data verbruikt.

https://www.taltion.nl, https://www.trekhaakkoffer-huren.nl, https://www.fietsendrager-huren.nl, https://www.fietskar-huren.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ff een update doen van mijn wegvallende i-netprobleem zodra ik mijn huis met wifi verlaat.

Sinds ik de portalmmm.nl heb veranderd naar internet blijft mijn i-net verbinding superstabiel. De *#*#4636#*#* oplossing en de apn veranderen naar hoe Hi het doet bij de Legend - oplossing hielpen bij mij niet en heb ik terugveranderd.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2010 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
In de marketspace vond ik wel degelijk Google Earth. Maar deze is volgens mij pas verschenen sinds ik de 1.21 upgrade heb geinstalleerd.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
el pimo schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 14:05:
[...]

Hoe zet jij hem weer aan dan na het verwijderen van de batterij? Ik zou een hard reset proberen.
Deem schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 14:09:
[...]

Dan is de knop defect en heeft het absoluut niets meer met de software te maken. HTC bellen of terug naar de winkel om garantie te claimen.
Het zou dan toch iets softwarematigs kunnen zijn ;)

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

knights16 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 15:21:
In de marketspace vond ik wel degelijk Google Earth. Maar deze is volgens mij pas verschenen sinds ik de 1.21 upgrade heb geinstalleerd.
Pardon? Missen we hier iets? Upgrade 1.21 van wat? Draai je de stock rom? Waar the hell heb jij het over. Ik kan ook geen Google Earth vinden in de market en dat klopt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el pimo
BillSpaarbank schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 15:24:
[...]

Hoe zet jij hem weer aan dan na het verwijderen van de batterij? Ik zou een hard reset proberen.
Goeie vraag ;) Het gekke is dat als ik de batterij weer terug plaats het toestel gewoon weer aangaat, zonder dus ook maar enige knop in te hoeven drukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

el pimo schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 15:37:
[...]

Goeie vraag ;) Het gekke is dat als ik de batterij weer terug plaats het toestel gewoon weer aangaat, zonder dus ook maar enige knop in te hoeven drukken...
Ik denk dat het toch echt de hardware is. Het kan ook zijn de de knop vast hangt waardoor ie automatisch aan gaat bij plaatsen batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Laatste tijd het idee dat mijn batterij toch wel erg snel leegtrekt... Nu heb ik via Spare Parts --> Battery history -> gedeeltelijk wake-gebruik gezien dat Wapedia bijna volledig blauw is. Bij Spare parts --> Battery history --> ander gebruik is "wordt uitgevoerd" 100% vol.
Mijn conclusie zou zijn dat Wapedia de batterij bij multitasken leegtrekt, maar druist dat niet in tegen het principe van Android? (achtergrond = verwaarloosbaar energiegebruik)

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Deem schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 15:36:
[...]

Pardon? Missen we hier iets? Upgrade 1.21 van wat? Draai je de stock rom? Waar the hell heb jij het over. Ik kan ook geen Google Earth vinden in de market en dat klopt ook.
Ik weet niet of jij wat hebt gemist.

Maar mijn toestel kwam met een software versie 1.15.nogwat. Er is een officieel firmware update voor de Desire uitgebracht door HTC. Dit brengt je toestel naar 1.21.405.22. (deze bestandsnaam is: RUU_Bravo_HTC_WWE_1.21.405.2_Radio_32.36.00.28U_4.06.00.02_2_release_126984_signed).
Je hoeft dus geen geroot toestel te hebben om deze upgrade te kunnen uitvoeren.

Nadat ik deze upgrade had, zag ik Google Earth op de Market.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-10 19:33
wontcachme schreef op zondag 23 mei 2010 @ 15:39:
[...]

Grapjas. Als je eerst ff had gelezen, dan had je kunnen weten dat een nadeel van Amoled de zichtbaarheid in de zon is.

Overigens, ik heb geen probleem met het lezen en gebruiken van de telefoon in de zon.
Nou het is ook geen enorm probleem hoor, maar echt goed bruikbaar is het niet in de zon. Zelfs niet op de felste stand.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
  • Laatst online: 18-10 06:39
knights16 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 16:02:
[...]

Maar mijn toestel kwam met een software versie 1.15.nogwat. Er is een officieel firmware update voor de Desire uitgebracht door HTC. Dit brengt je toestel naar 1.21.405.22. (deze bestandsnaam is: RUU_Bravo_HTC_WWE_1.21.405.2_Radio_32.36.00.28U_4.06.00.02_2_release_126984_signed).

Ik heb ook de 1.15. Echter als ik de telefoon naar updates laat zoeken dan vindt hij niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staffie666
[...]

Er staat geen update op de site,zowel nl als uk niet als ik mijn desire laat zoeken naar updates zegt hij dat er geen zijn, weet je zeker dat je een officiële update hebt, Zo ja hoe kom je daar aan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

[...]

Op de HTC website kan ik er niets over vinden. Zou je een linkje kunnen geven?
Als ik instellingen -> Over de telefoon -> Systeemsoftware-updates -> Nu controleren doe. krijg ik een melding 'De telefoon is up-to-date' en 'Er zijn updates beschikbaar op de telefoon' . Ik kan alleen maar op ok drukken. Nergens een update te bekennen. Ik heb versie 1.15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote teveel verwijderd
[...]

Staffie666 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 16:15:
[...]

Er staat geen update op de site,zowel nl als uk niet als ik mijn desire laat zoeken naar updates zegt hij dat er geen zijn, weet je zeker dat je een officiële update hebt, Zo ja hoe kom je daar aan >:)
Het is geen, een semi officiele update, het is een gelekte WWE-rom die op XDA is verschenen. Je zou m gewoon kunnen gebruiken en m flashen via de RUU

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2010 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Google op : RUU_Bravo_HTC_WWE_1.21.405.2_Radio_32.36.00.28U_4.06.00.02_2_release_126984_signed

Volgens de leden op xda is het een officiele update.
Het update je software en je radio. Ik heb het gevoel alsof ik langer doe met mijn accu. Maar dit is een gevoel. Je kunt gewoon de updater (.exe) draaien en het flashen begint. Zorg er wel voor dat je je USB debugging aanzet.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

knights16 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 16:22:
Google op : RUU_Bravo_HTC_WWE_1.21.405.2_Radio_32.36.00.28U_4.06.00.02_2_release_126984_signed

Volgens de leden op xda is het een officiele update.
Het update je software en je radio. Ik heb het gevoel alsof ik langer doe met mijn accu. Maar dit is een gevoel. Je kunt gewoon de updater (.exe) draaien en het flashen begint. Zorg er wel voor dat je je USB debugging aanzet.
Ik installeer alleen updates als deze rechtreeks van HTC zelf komen. Ik lees ook dat er mensen zijn die problemen ondervinden. Ik wacht dus nog even rustig af.

Daarnaast, verliest je telefoon alle gegevens bij het flashen?

[ Voor 4% gewijzigd door Deem op 25-05-2010 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deem schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 16:24:
[...]

Ik installeer alleen updates als deze rechtreeks van HTC zelf komen. Ik lees ook dat er mensen zijn die problemen ondervinden. Ik wacht dus nog even rustig af.
Deze levert niet echt problemen op. Het zijn de roms die gebaseerd zijn op deze update die problemen opleveren!

Nah, je zal alles opnieuw moeten installen. Aan de andere kant is het als het goed is, dat je een backup van je belangrijke gegevens op de sdcard hebt staan. De desire maakt die aan als je het hebt aangevinkt.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2010 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Calvin
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 09:56
't heeft een erg hoge 'het zou wel es kunnen dat misschien er een kans is'-waarde, maar toch:
Krijgt de Desire eind juni Froyo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 16:27:
[...]

Deze levert niet echt problemen op. Het zijn de roms die gebaseerd zijn op deze update die problemen opleveren!

Nah, je zal alles opnieuw moeten installen. Aan de andere kant is het als het goed is, dat je een backup van je belangrijke gegevens op de sdcard hebt staan. De desire maakt die aan als je het hebt aangevinkt.
Mijn backup was wel enigzins verouderd, het leek alsof mijn desire 1 of 2 keer per week een backup maakt. Veiligheidshalve gebruik ik een programma om mijn smsjes te backupen. Verder synchroniseer ik met Exchange.

Dadelijk de nieuwste radio rom flashen :P

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

_Calvin schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 16:29:
't heeft een erg hoge 'het zou wel es kunnen dat misschien er een kans is'-waarde, maar toch:
Mwa. Officiële statement van HTC is 2de helft dit jaar. Dat kan ook net zo goed December zijn. Laten we niet ons zelf teleurstellen en hetzelfde toestand creëren als bij de Hero en gewoon netjes afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knights16 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 16:33:
[...]

Mijn backup was wel enigzins verouderd, het leek alsof mijn desire 1 of 2 keer per week een backup maakt. Veiligheidshalve gebruik ik een programma om mijn smsjes te backupen. Verder synchroniseer ik met Exchange.

Dadelijk de nieuwste radio rom flashen :P
Voor zover ik heb begrepen maakt ie een backup als er iets wezenlijks veranderd in de config, data, contacten etc. Dus meteen en niet één of twee keer per week. Maar dat weet ik dus niet zeker.

Succes met je radio...hoop dat er nu Radio10gold bij zit.... :+
Deem schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 16:33:
[...]

Mwa. Officiële statement van HTC is 2de helft dit jaar. Dat kan ook net zo goed December zijn. Laten we niet ons zelf teleurstellen en hetzelfde toestand creëren als bij de Hero en gewoon netjes afwachten.
Ach, we zien m wel verschijnen. Op dit moment heb ik zelf er niet zoveel behoefte aan. Alles draait wie gewunscht, zonder problemen.
Obiter dictum schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 15:49:
Laatste tijd het idee dat mijn batterij toch wel erg snel leegtrekt... Nu heb ik via Spare Parts --> Battery history -> gedeeltelijk wake-gebruik gezien dat Wapedia bijna volledig blauw is. Bij Spare parts --> Battery history --> ander gebruik is "wordt uitgevoerd" 100% vol.
Mijn conclusie zou zijn dat Wapedia de batterij bij multitasken leegtrekt, maar druist dat niet in tegen het principe van Android? (achtergrond = verwaarloosbaar energiegebruik)
Zou het kunnen dat het een slecht geprogrammeerde app is? Ik denk van ja..

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2010 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 16:21:

Het is geen, een semi officiele update, het is een gelekte WWE-rom
Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 16:39:
Alles draait wie gewunscht, zonder problemen.
Toe nou zeg... schrijf eens fatsoenlijker Nederlands. :-(

:>

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2010 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 16:53:

Toe nou zeg... schrijf eens fatsoenlijker Nederlands. :-(

:>
Als we dan toch gaan mierenn**ken....
Hij schrijft niet.....hij typt :Y

Over de Desire dan maar weer:
Komen de problemen met de microSD soms alleen voor bij mensen met Apps2sd??

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rummikub87
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-10-2010
Wie oh wie helpt mij met het volgende?

Als ik op 'telefoon' klik in mijn homescreen krijg ik een lijst te zien van al mijn contacten (dus ook facebook mensen). Nu wil ik echter dat alleen de contactpersonen te zien krijgen die ik in mijn tel heb staan (en op de sim) en niet al die facebook connecties etc. Hoe kan ik dit instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-10 09:29
rummikub87 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 19:20:

Als ik op 'telefoon' klik in mijn homescreen krijg ik een lijst te zien van al mijn contacten (dus ook facebook mensen). Nu wil ik echter dat alleen de contactpersonen te zien krijgen die ik in mijn tel heb staan (en op de sim) en niet al die facebook connecties etc. Hoe kan ik dit instellen?
Telefoon > Menu > Contacten > Menu > Weergeven.
Hier kan je selecteren wat je wel en wat je niet wilt zien, als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Obiter dictum schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 15:49:
Nou ja sommige programma's verbruiken meer dan de andere. sommige zijn ook gewoon op de achtergrond actief. Ken verder het programma niet, maar het is programma afhankelijk of iets op de achtergrond draait of niet. Dus is niet percee Android afhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartpetat
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
voor iedereen die google earth op zijn mobiel wil (desire in ieder geval)
Link
Bij mij op de desire werkt hij perfect terwijl ik softwarenummer 1.15.405.4 heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag binnen gekregen.. wat een vette telefoon.. zit heel de dag al te spelen...

heb net een battery power meter geinstalleerd.. en die staat nu als widget op mijn achtergrond, maar heb hem per ongeluk 2 keer aangeklikt.. maar kom er niet achter hoe ik widgets moet verwijderen.. iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 20:19:
Vandaag binnen gekregen.. wat een vette telefoon.. zit heel de dag al te spelen...

heb net een battery power meter geinstalleerd.. en die staat nu als widget op mijn achtergrond, maar heb hem per ongeluk 2 keer aangeklikt.. maar kom er niet achter hoe ik widgets moet verwijderen.. iemand een idee?
Ingedrukt houden en verslepen naar de onderkan van je scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nieuw hier op het forum. Morgen krijg ik als het goed is mijn Desire binnen. Is dit het topic waar ik met algemene vragen terecht kan? Zo ja, dan hier mijn eerste vraag:

Ik werk al jaren met WM-based pda's en draai qua navigatie al die tijd al TomTom als navigatie-software. Las ergens dat TomTom niet te installeren is op Android. Welke navigatie-software is goed om te gebruiken?

Zoek die zichzelf up-to-date kan houden voor nieuwe wegen en waar flitspalen op te zien zijn.

Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:46
rummikub87 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 19:20:

Dat kan helaas niet.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 20:57:
Ik werk al jaren met WM-based pda's en draai qua navigatie al die tijd al TomTom als navigatie-software. Las ergens dat TomTom niet te installeren is op Android. Welke navigatie-software is goed om te gebruiken?

Zoek die zichzelf up-to-date kan houden voor nieuwe wegen en waar flitspalen op te zien zijn.

Tips?
Voor navigatievragen kun je het beste in dit topic terecht, wat volledig over navigatie op Android gaat: Android: Turn by Turn Navigation Ik heb zelf prima ervaringen met Sygic Mobile Maps 10 overigens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-10 21:02

Tips?
Android: Turn by Turn Navigation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjannemann
  • Laatst online: 13-02-2024
Dit kan wel?

Fabian had de oplossing al gegeven:
Telefoon > Menu > Contacten > Menu > Weergeven.
Hier kan je selecteren wat je wel en wat je niet wilt zien, als het goed is.
Vervolgvraagje: Mijn contactpersonen staan gesorteerd op voornaam. Ik zou ze liever op achternaam sorteren. Enig idee of dit in te stellen is? Ik zie het namelijk nergens terug.

En een andere vraag zonder relatie met bovenstaande:

Ik probeerde net mijn telefoon te updaten via het menu: instellingen->over de telefoon-> controleren voor update. Ik krijg dan de melding met als titel 'de telefoon is up-to-date' en als tekst in de melding: 'er zijn updates beschikbaar op de telefoon'. De enige optie is om op OK te drukken. Is dit een vertaal fout of iets dergelijks? Of staan er degelijk updates op mijn telefoon? Ik zie ze namelijk niet?

[ Voor 31% gewijzigd door erikjannemann op 25-05-2010 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
  • Laatst online: 10-10 14:56
erikjannemann schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 21:15:
[...]

Dit kan wel?

[...]

Vervolgvraagje: Mijn contactpersonen staan gesorteerd op voornaam. Ik zou ze liever op achternaam sorteren. Enig idee of dit in te stellen is? Ik zie het namelijk nergens terug.

En een andere vraag zonder relatie met bovenstaande:

Ik probeerde net mijn telefoon te updaten via het menu: instellingen->over de telefoon-> controleren voor update. Ik krijg dan de melding met als titel 'de telefoon is up-to-date' en als tekst in de melding: 'er zijn updates beschikbaar op de telefoon'. De enige optie is om op OK te drukken. Is dit een vertaal fout of iets dergelijks? Of staan er degelijk updates op mijn telefoon? Ik zie ze namelijk niet?
Vertaalfout inderdaad. Zet de taal maar eens op engels.

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone 17 Pro -- DJI Mavic Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10-2024

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

Bartpetat schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 20:15:
Link
Werkt leuk, maar 22 MB vind ie momenteel nog niet leuk zonder install op sd mogelijkheid :P

En k zie niet veel verschil met bijvoorbeeld Maps. Behalve dat je om je heen kan kijken en dat ie über groot is.

[ Voor 11% gewijzigd door marcel-o op 25-05-2010 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ben nieuw hier op het forum. Morgen krijg ik als het goed is mijn Desire binnen. Is dit het topic waar ik met algemene vragen terecht kan? Zo ja, dan hier mijn eerste vraag:

Tips?
Algemene vragen: ja. We verwachten echter wel dat je eerst zelf rond gaat zoeken voordat je een vraag stelt. Overigens wordt navigatiesoftware ergens anders besproken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruiker_brink
  • Niet online
knights16 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 08:36:
[...]

Niet dus :(
Ook als ik een QR code scan die zoekt naar pname:com.google.earth krijg ik geen resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:55
Bartpetat schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 20:15:
Link
Tja wat kan je er van zeggen... Ik heb het er al een paar weken op staan, maar het valt mij wel een beetje tegen. De mobiele versie werk idd zonder problemen en is bij mij ook super snel, maar ik mis behoorlijk wat lagen die je in de normale versie wel hebt. Ook kan je niet je gps tracks inladen. Routes berekenen zit er nog niet in. Beetje een halve versie eigenlijk. De iphone versie is er toch al een jaar ofzo? heeft die eigenlijk dezelfde beperkingen?
Maar goed, ik hoop dat google de functionaliteit nog wat uitbreidt, want dan wordt het echt een supper.

Ik heb nu mijn eerste probleempje met android gehad: Op een gegeven moment was het hele homescreen ca. 3 mm naar rechts verschoven. Het gedeelte wat rechts miste leek wel links op het scherm te staan (dat deel veranderde tenmiste wel met scrollen). Na een reboot was het weer normaal.

Heeft iemand anders dit al meegemaakt?

[ Voor 15% gewijzigd door The Anarchist op 25-05-2010 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-06 15:11
Ik ben van plan binnenkort een Desire te nemen bij het verlengen van mijn Vodafone abbo.

Er zit toch geen simlock op de Desire?
En staat er pre-installed zooi van Vodafone op?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kavish schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 22:02:
Ik ben van plan binnenkort een Desire te nemen bij het verlengen van mijn Vodafone abbo.

Er zit toch geen simlock op de Desire?

:)
Nee
Nee

( Bij mij tenminste )

Excuus denk er nu pas aan dat ik hem bij de BC heb gehaald met vodafone abbo! Weet niet of dat wat uitmaakt maar ik heb bijvoorbeeld geen Vodafone scene zoals hieronder ergens staat..

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2010 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:46
erikjannemann schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 21:15:
[...]

Dit kan wel?

[...]
Op Fabian zijn manier kun je wel selecteren welke contactpersonen je onder contacten wilt zien, maar dit heeft geen invloed op de contacten die je te zien krijgt wanneer je op telefoon drukt.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-06 15:11
Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 22:10:
[...]

Nee
Nee

( Bij mij tenminste )
Oké bedankt.
Heb jij hem van Vodafone? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

vandaag mijn desire besteld via Hi webshop.
Er stond gewoon dat hij beschikbaar was alleen na 5 minuten kreeg ik al een mail dat het artikel niet beschikbaar is en er een langere levertijd op zit. Dit vind ik schandalig, lekkere korte leveringstijden voor de klant zijn neus houden en dan een automail sturen dat de leveringstijd toch langer is.

enfin, ik vroeg mij af of er mogelijk ook betaalde apps zoals Doodle Jump of zo gratis verkrijgbaar zijn?
Misschien via een jailbreak of zo (zoals op de Iphone) of via een andere website dan de market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectLight
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-02 10:09
Hebben jullie ook dat je soms de camera kan horen klikken als je met de bovenkant van de telefoon zachtjes op de bank tikt, en dan met de platte kant zegmaar? En soms ook als je een foto gaat maken?

Hij focussed verder goed enzo, maar ik vind het zo vreemd dat ie zo geluid kan maken.

[ Voor 28% gewijzigd door PerfectLight op 25-05-2010 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staffie666
Awaken1 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 22:38:

enfin, ik vroeg mij af of er mogelijk ook betaalde apps zoals Doodle Jump of zo gratis verkrijgbaar zijn?
Misschien via een jailbreak of zo (zoals op de Iphone) of via een andere website dan de market.
Uiteraard, maar je gaat op een forum natuurlijk niet vragen hoe of wat, gezien je het niet over legale praktijken hebt ;)

Wat betreft de aanbieding/status je hebt klantbescherming dus je kunt je bestelling nog ongedaan maken.

Over de simlock en software kan ik geen uitsluitsel geven. Was namelijk vroeger wel het geval dat elke gsm die bij de winkel/website van vodafone gehaald werd voorzien was van branding en sim-locks. Makkelijk op te lossen door naar belcompany oid te gaan die leveren wel softwareloze unbranded toestellen met vodafone oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu bijna een maand naar tevredenheid een Desire. Wat wel gek (en vervelend) is, dat ik nadat ik een week in het buitenland ben geweest (en dus via een roaming netwerk heb gebeld) mijn Exchange pushmail niet meer wordt gepusht. Zelfde geldt voor GMAIL, ook die wordt alleen binnengehaald wanneer ik de optie "refresh" selecteer.

Ik heb al gekeken naar de settings, maar bij send & receive heb ik het schedule zodanig ingesteld dat mailtjes direct gepusht zouden moeten worden. Maar dat gebeurt dus niet. Iemand dit ook al meegemaakt (en opgelost :P)?

Netwerk (voor wat het waard is) is Vodafone, en alle andere mobiele internet zaken werken naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:34

Neo

Ik zit de Desire te overwegen als vervanger voor mijn P1I. Ik mis alleen twee dingen waarbij de tweede misschien wel mogelijk is. Ik wil graag een standby screen zoals bijvoorbeeld op de Sony Ericsson P1I

Afbeeldingslocatie: http://www.sefanatics.com/Kuvat/reviews/P1i_review/images/screenshot_standby_2.jpg

Ik lees dat het mogelijk is om met een widget het aantal berichten te vertonen (ik weet nog niet of dit specifiek per IMAP mailbox kan) en daarnaast is er http://slidescreenhome.com/

Maar ik zoek eigenlijk een simpelere oplossing zoals de P1I en vele andere toestellen volgens mij dat hebben. Gewoon onder elkaar je mailboxen en het aantal afspraken. Heeft iemand een idee of dit mogelijk is.

Voor de mensen die interesse hebben het eerste wat ik mis is een indicatielampje zoals de P1I heeft waarop je direct kan zien of er nieuwe berichten zijn zonder de berichten echt op de telefoon te moeten bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectLight
Neo schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 23:52:
Ik zit de Desire te overwegen als vervanger voor mijn P1I. Ik mis alleen twee dingen waarbij de tweede misschien wel mogelijk is. Ik wil graag een standby screen zoals bijvoorbeeld op de Sony Ericsson P1I

[afbeelding]

Ik lees dat het mogelijk is om met een widget het aantal berichten te vertonen (ik weet nog niet of dit specifiek per IMAP mailbox kan) en daarnaast is er http://slidescreenhome.com/

Maar ik zoek eigenlijk een simpelere oplossing zoals de P1I en vele andere toestellen volgens mij dat hebben. Gewoon onder elkaar je mailboxen en het aantal afspraken. Heeft iemand een idee of dit mogelijk is.

Voor de mensen die interesse hebben het eerste wat ik mis is een indicatielampje zoals de P1I heeft waarop je direct kan zien of er nieuwe berichten zijn zonder de berichten echt op de telefoon te moeten bekijken.
1, ja dit is mogelijk per mailbox. Alleen dan neem je wel 1 heel homescreen per mailbox in van de 7. Verder kan het volgens mij niet om mailboxen en afspraken onder elkaar te zetten.
2, er is een indicatie lampje, die zit bovenin, en die gaat volgens mij rood knipperen bij een notificatie in wat voor vorm dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-10 14:47

Plato112

Da is toch nie normaal!

Desire heeft ook een ledje dat knippert bij sms/email/gemiste oproep. Kun je zelf instellen.

Speed limits are like herpes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leslinho
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-07-2024
Heb met me stomme kop mijn desire laten vallen, gelukkig leeft hij nog maar de paars/bruine aluminium rand is verbogen. Heeft iemand een idee of deze ergens los te koop is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectLight
leslinho schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 00:00:
Heb met me stomme kop mijn desire laten vallen, gelukkig leeft hij nog maar de paars/bruine aluminium rand is verbogen. Heeft iemand een idee of deze ergens los te koop is?
Ik denk dat je even contact met HTC moet opnemen, want ik denk niet dat die losse onderdelen nu al verkocht worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:34

Neo

1, ja dit is mogelijk per mailbox. Alleen dan neem je wel 1 heel homescreen per mailbox in van de 7. Verder kan het volgens mij niet om mailboxen en afspraken onder elkaar te zetten.
2, er is een indicatie lampje, die zit bovenin, en die gaat volgens mij rood knipperen bij een notificatie in wat voor vorm dan ook.
Plato112 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 23:57:
Desire heeft ook een ledje dat knippert bij sms/email/gemiste oproep. Kun je zelf instellen.
Met dat lampje ben ik al heel blij. Vreemd dat ik dat nog nergens tegengekomen ben. Ik heb momenteel 3 mailboxen. En ik vind het dan heel vervelend om 3 homescreens daarvoor te gebruiken om gewoon een overzicht van mijn mail te krijgen. Er zullen toch wel meer mensen zijn die in 1 keer willen zien hoeveel mails ze op verschillende boxen hebben. Bedankt in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

PerfectLight schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 23:10:
Hebben jullie ook dat je soms de camera kan horen klikken als je met de bovenkant van de telefoon zachtjes op de bank tikt, en dan met de platte kant zegmaar? En soms ook als je een foto gaat maken?

Hij focussed verder goed enzo, maar ik vind het zo vreemd dat ie zo geluid kan maken.
Klopt. Ik heb het bijvoorbeeld altijd als ik de Barcode Scanner open.

De bugs van de camera zijn wel erg irritant. Ik hoop dat er snel een fix voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RookieRooster
  • Laatst online: 25-04 15:10
Agenda widget.

Ik sync m'n agenda met de agenda van Gmail wat verder prima werkt. Op mijn desire gebruik ik de HTC agenda widget om de agenda weer te geven. Ook dat werkt maar...

Als je de widget op een scherm zet kan je kiezen uit 3 verschillende widgetstijlen, bij stijl nummer 2 krijg je een mooi voorbeeldje waarbij er per dag de volgende notatie staat voor de datum: Thursday, Jun 25, 2009

Als ik echter deze weergave kies krijg ik als notatie 27/05/2010 dus er wordt geen dag en maand weergegeven.

Weet iemand hoe je deze notatie aanpast, ik zou graag de dag erbij willen hebben(omdat ik nooit weet wat de exacte datum is :) )

De HTC 'handleiding' geeft hier geen oplossing voor, bij zoeken op gerelateerde onderwerpen op de diverse android/desire fora wordt iedere discussie afgesloten met een verwijzing naar een andere (third party) app.

[ Voor 14% gewijzigd door RookieRooster op 26-05-2010 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
RoD schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 00:08:
[...]

De bugs van de camera zijn wel erg irritant. Ik hoop dat er snel een fix voor komt.
Is dat een bug dan? Heeft dat niet gewoon te maken met het opstarten van de camera en het scherpstellen?

[ Voor 56% gewijzigd door 13art op 26-05-2010 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectLight
RookieRooster schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 00:26:
Agenda widget.

Ik sync m'n agenda met de agenda van Gmail wat verder prima werkt. Op mijn desire gebruik ik de HTC agenda widget om de agenda weer te geven. Ook dat werkt maar...

Als je de widget op een scherm zet kan je kiezen uit 3 verschillende widgetstijlen, bij stijl nummer 2 krijg je een mooi voorbeeldje waarbij er per dag de volgende notatie staat voor de datum: Thursday, Jun 25, 2009

Als ik echter deze weergave kies krijg ik als notatie 27/05/2010 dus er wordt geen dag en maand weergegeven.

Weet iemand hoe je deze notatie aanpast, ik zou graag de dag erbij willen hebben(omdat ik nooit weet wat de exacte datum is :) )

De HTC 'handleiding' geeft hier geen oplossing voor, bij zoeken op gerelateerde onderwerpen op de diverse android/desire fora wordt iedere discussie afgesloten met een verwijzing naar een andere (third party) app.
Kijk eens bij instellingen en dan datum/tijd, daar staat ook de notatie geloof ik. Alleen weet ik niet zeker of dit jouw probleem gaat oplossen..
RoD schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 00:08:

[...]

Oh gelukkig, ligt het niet alleen aan mijn phone dus :).

[ Voor 6% gewijzigd door PerfectLight op 26-05-2010 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-02-2023
_Calvin schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 16:29:
Dacht zelf dat nog wel eerder een custom froyo ROM zou komen die volledig werkt met de desire, maar het feit dat 'officieel' bekend is geworden dat de Froyo build, die sommige nexus 1 bezitters via een OTA hebben gekregen (en anderen via de gelekte versie hebben verkregen), een test build is, schept bij mij weinig hoop dat wij van HTC al op 23 juni een stabiele build krijgen. :'(
kavish schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 22:02:
Als je de phone bij vodafone haalt, zit er sowieso een vodafone ROM op (installeer system app, open deze, druk op menu en vervolgens op dev info en je zult hier en daar iets zien met vodafone, verder druk in homescreen op menu > instellingen > over de telefoon > software informatie en aan het build nummer kun je zien dat het een vodafone rom is). Vodafone heeft echter weinig aan de ROM gesleuteld. Zo is er geen vodafone opstart screen en zijn er naar mijn weten geen storende vodafone apps. Wel is er een vodafone scene geinstalleerd, maar die hoef je niet te kiezen als homescreen (In homescreen: druk op menu > scenes > vodafone).
Overigens heb ik inmiddels mijn vodafone dersire geroot en de general ROM erop gezet met de nieuwste radio update (die niet door HTC is verspreid), dus heb ik een ander buildnummer, in dev info niks meer met vodafone en geen vodafone scene meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RookieRooster
  • Laatst online: 25-04 15:10
PerfectLight schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 00:49:
Kijk eens bij instellingen en dan datum/tijd, daar staat ook de notatie geloof ik. Alleen weet ik niet zeker of dit jouw probleem gaat oplossen..
Helaas staan er bij de instellingen van de agenda wel een aantal opties maar geen om de notatie aan te passen..

Onder instellingen van de agendaweergave staan alleen opties als: starten in, dagweergave(keuze tussen tijd- of gebeurtenisweergave), weer en plaats.. voor zover ik kan zien maakt het niet uit of je de instellingen van de widget of het programma oproept

Aha! aanpassen van datumnotatie in de 'algemene' instellingen van de phone geeft wel een verbetering, hij geeft nu in de agenda do, 27 mei 2010 weer wat al een stuk beter is. Thnx! >:)

[ Voor 13% gewijzigd door RookieRooster op 26-05-2010 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trion75 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 14:08:
[...]

Ik had er ook last van, maar heb nu sinds een paar dagen uitgevinkt dat hij altijd met internet verbonden moet zijn en dit lijkt te helpen.

[...]
Hoe heb je dat gedaan?

[Edit]

Laat maar, waarschijnlijk zo:

Druk op BEGIN > MENU en tik op Instellingen > Draadloos en netwerken.
Klik in het keuzevakje Mobiel netwerk om de gegevensverbinding in te schakelen; maak het keuzevakje leeg om de verbinding uit te schakelen.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2010 07:12 . Reden: handleiding eerst lezen, dan pas vragen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

leslinho schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 00:00:
Ik inmiddels ook, maar ik stond op mijn bed (don't ask) en stuiterde via mijn bed op de grond. Aan de bovenkant zit nu een schrammetje op het bruine gedeelte. Gelukkig is er niks verbogen bij mij, anders was ik hem waarschijnlijk een paar weken kwijt geweest voor reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Plato112 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 23:57:
ja, maar die is wel erg slecht te zien vind ik, echt nadrukkelijk aanwezig is ie niet.
Pagina: 1 ... 17 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voordat je hier een vraag stelt:

1. De handleiding lezen.
2. Googlen.
3. Aangeven wat je zelf al gevonden hebt.

Helpdesk-vragen worden verwijderd.