Verwijderd

jaapsander schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 13:00:
- 80W zou kunnen, maar is wel aan de krappe kant. Ik zal binnenkort even kijken naar de piekbelasting van mijn i3 2100 setup.
Ik ben ook wel benieuwd, hier verbruikt de I3 9 watt meer op 100% dan een G540/G620. Is wel een iets andere setup waarschijnlijk dan jij hebt maar toch.
Ik twijfel nog steeds of ik het gokje met die lc-power kast aandurf met 75 watt voeding. Als ik dan plaatjes zie van de (nieuwe) adapter die 5,83A is bij 12volt maakt net aan 70 watt die de voeding/omvormer ingaat, geen idee wat het rendement is maar een beetje verlies treed er altijd wel op.
Nou zal elke voeding wel kortstondig iets meer kunnen leveren (voor het booten denk ik dan aan) maar dat zal de gebruiksduur niet ten goede komen. Aan de andere kant, na het installeren zal het systeem in mijn geval vooral veel idle of met minimale belasting draaien...
OMX2000 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 14:03:
[...]

Dat laatste is een goed punt. Het is ook voor mezelf om te zien of het goedkoper kan, en dan toch de belangrijkste functionaliteit behouden. En ik hoop mensen ermee aan het denken te zetten.

Door de ingebouwde voeding en de micro (mini?) sata SSD bespaar je ruimte en kosten. Plus er komt in de toekomst voor dit moederbord ook een HDMI CEC third party module.

Ik zie veel AMD oplossingen langskomen, maar ik zie niet echt de voordelen ervan. Intel Sandy Bridge is in mijn ogen voor een HTPC even goed. Het ondersteund ook 3D (HDMI 1.4) en 24p. En als bonus wint Intel het toch qua zuinigheid.
SB is inderdaad ook een prima platform alleen heb je 3D ondersteuning pas vanaf een CPU van €100,-. Bij AMD ben je al klaar met een CPU (APU) van ongeveer €50. Ook zijn de moederborden luxer (vaak front panel USB 3.0 bij moederborden van €70,-) en daardoor is dit platform vaak prijstechnisch interessanter op dit moment. Verder heb je geen problemen met een 24p bug. Alleen op het gebied van zuinigheid en CPU kracht ligt SB voor op Llano, maar CPU kracht heb je in beide gevallen genoeg en het verbruik ligt ook redelijk dicht bij elkaar. Ik denk dat dit de reden is waarom er in veel gevallen voor een AMD setup gekozen wordt. Echter kan het in sommige specifieke situaties wel interessant zijn om voor een Intel te gaan.
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 14:29:
[...]

Ik ben ook wel benieuwd, hier verbruikt de I3 9 watt meer op 100% dan een G540/G620. Is wel een iets andere setup waarschijnlijk dan jij hebt maar toch.
Ik twijfel nog steeds of ik het gokje met die lc-power kast aandurf met 75 watt voeding. Als ik dan plaatjes zie van de (nieuwe) adapter die 5,83A is bij 12volt maakt net aan 70 watt die de voeding/omvormer ingaat, geen idee wat het rendement is maar een beetje verlies treed er altijd wel op.
Nou zal elke voeding wel kortstondig iets meer kunnen leveren (voor het booten denk ik dan aan) maar dat zal de gebruiksduur niet ten goede komen. Aan de andere kant, na het installeren zal het systeem in mijn geval vooral veel idle of met minimale belasting draaien...
Volgens mij is het opgegeven vermogen aan de kant van de voeding en niet aan de kant van het stopcontact. De voeding zelf is redelijk efficient dus hij zal nog redelijk wat vermogen kunnen leveren. Maar misschien dat een voedings expert hier wat over kan zeggen. Ik zal in ieder geval (als ik er aan denk ;) ) even idle en piekverbruik (misschien ook max verbruik tijdens booten) meten.

[ Voor 31% gewijzigd door jaapsander op 31-01-2012 14:36 ]

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:29
jaapsander schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 13:25:
[...]

Wat zijn je wensen dan?
edit: Wanneer je een losse videokaart bijplaatst heeft het weinig zin om een i3 2125 te plaatsen. Een gewone i3 2100 is dan goedkoper. pricewatch: Intel Core i3 2100 Prijstechnisch is het zelfs interessant om een Pentium G620 te nemen. Is ook meer dan snel genoeg. pricewatch: Intel Pentium G620
Qua passieve Gt520 kun je ook de iets goedkopere pricewatch: Gigabyte GV-N520SL-1GI nemen. Verder vraag ik me af waarom je een duur ITX moederbord in die kast wil plaatsen. Voor de helft van het geld heb je een uATX, mis je alleen de wifi (die je ook prima met een losse insteekkaart of via usb kan toevoegen. Alleen front USB 3.0 vind je niet zoveel op Intel moederborden...
Verder zie ik nog geen vorm van opslag (al dan niet voor je besturingssysteem of voor media).
Als laatste zijn de standaard bijgeleverde fans van silverstone niet heel stil. Ik zou ze vervangen (hoeft niet eens alle 3) door pricewatch: Nexus Real Silent D12SL-12 OR, 120mm
Allereerst erg bedankt voor je inbreng! De reden waarom deze i3 2125 én een videokaart neem is dat ik wil experimenteren met de opstelling. En ik heb gehoord dat de onboard videokaart alleen werkt in Windows. Wil eventueel een Linux distro met XBMC draaien, maar dan heb ik de videokaart wel nodig. En anders kan ik de videokaart altijd nog verkopen. De reden voor het dure ITX moederbord is dat ik een aantal eisen heb gesteld, zo moesten er zoveel mogelijk functies op zitten (wifi, bluetooth, usb 3.0, geen VGA). Kwam daardoor op dit moederbord uit. De opslag heb ik zelf al geregeld, heb nog een HDD (1TB) die ik op dit moment niet gebruik. Misschien dat ik een SSD er bij koop, maar dat kan ik in een later stadium ook nog bedenken. En bedankt voor de tip van de fans, daar ga ik na aanschaf nog wel even naar kijken 8)

Verwijderd

ik wil graag weten of DVBLink server mogelijk is op een HTPC en wat de vereisten zijn.
zijn er mensen die hier al gebriik van maken.
wat zijn de eisen.
meer info:
http://www.mediacenterwor...nl/d136_netwerktuner.html
oohh schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 15:24:
[...]

Allereerst erg bedankt voor je inbreng! De reden waarom deze i3 2125 én een videokaart neem is dat ik wil experimenteren met de opstelling. En ik heb gehoord dat de onboard videokaart alleen werkt in Windows. Wil eventueel een Linux distro met XBMC draaien, maar dan heb ik de videokaart wel nodig. En anders kan ik de videokaart altijd nog verkopen. De reden voor het dure ITX moederbord is dat ik een aantal eisen heb gesteld, zo moesten er zoveel mogelijk functies op zitten (wifi, bluetooth, usb 3.0, geen VGA). Kwam daardoor op dit moederbord uit. De opslag heb ik zelf al geregeld, heb nog een HDD (1TB) die ik op dit moment niet gebruik. Misschien dat ik een SSD er bij koop, maar dat kan ik in een later stadium ook nog bedenken. En bedankt voor de tip van de fans, daar ga ik na aanschaf nog wel even naar kijken 8)
Ondersteuning (in ieder geval hw video acceleratie) onder linux (Vaapi) wordt steeds beter is is op dit moment prima voor het afspelen van standaard 1080p H264 Mkv's. Het is niet zo dat een Intel Gpu niet werkt onder Windows, alleen de ondersteuning is wat minder. Overigens wordt de ondersteuning van AMD straks beter door verdere ontwikkeling van XvBA (Vaapi staat een beetje stil). Overigens kun je nog steeds zonder problemen softwarematig video decoderen (CPU doet het zware werk), dus afspelen gaat altijd wel lukken (zonder nvidia GPU). Maar dan snap ik nog steeds niet waarom je geen gewone i3 2100 pakt, een HD3000 heeft weinig voordeel tov een HD2000 voor htpc gebruik.

ADV je eisen kom je inderdaad op dat moederbord uit, maar misschien moet je jezelf afvragen of het niet handiger is om dingen als bluetooth en wifi los toe te voegen. Ik ben niet altijd even tevreden over ingebouwde bluetooth en wifi ontvangers. Wanneer je deze los erbij koopt kun je kiezen voor goedkopere ontvangers (totaalprijs) welke kwalitatief zeker weten goed zijn. Maar alles in 1 kan natuurlijk ook.
Voor een derde optie is een i3 met HD3000 wel interessant: Hackintosh. Combineert leuk de voordelen van Windows en Linux: geen buggy geklooi met VA-API en XvBA, en toch geen niet dat gehate Microsoft logo bij het opstarten.

Wel een beetje een compatible mobo uitzoeken dan (oftewel, een Gigabyte).

[ Voor 45% gewijzigd door Dreamvoid op 31-01-2012 17:40 ]

Verwijderd

OMX2000 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 14:03:
[...]

Dat laatste is een goed punt. Het is ook voor mezelf om te zien of het goedkoper kan, en dan toch de belangrijkste functionaliteit behouden. En ik hoop mensen ermee aan het denken te zetten.

Door de ingebouwde voeding en de micro (mini?) sata SSD bespaar je ruimte en kosten. Plus er komt in de toekomst voor dit moederbord ook een HDMI CEC third party module.

Ik zie veel AMD oplossingen langskomen, maar ik zie niet echt de voordelen ervan. Intel Sandy Bridge is in mijn ogen voor een HTPC even goed. Het ondersteund ook 3D (HDMI 1.4) en 24p. En als bonus wint Intel het toch qua zuinigheid.
AMD heeft een betere ingebouwde gpu t.o.v intel
prijstechnisch ligt het verschil: ik heb een A6 en een asus F1A75-M prijs rond de €150,00
zou je vergelijkbare intel set willen moet je videokaart exstra kopen.
Computertotaal heeft er een artikel aan gewijd. nr 2 jaargang 2012

Verwijderd

Dreamvoid schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 17:31:
Voor een derde optie is een i3 met HD3000 wel interessant: Hackintosh. Combineert leuk de voordelen van Windows en Linux: geen buggy geklooi met VA-API en XvBA, en toch geen niet dat gehate Microsoft logo bij het opstarten.

Wel een beetje een compatible mobo uitzoeken dan (oftewel, een Gigabyte).
alleen een i3-2125 heeft een HD3000 verschil in 2000 en 3000 is aantal execution units 12 ipv 6
Bron computertotaal nr 2 jaargang 2012

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2012 20:09 ]

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:18

OMX2000

By any means necessary...

Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 19:24:
[...]

alleen een i3-2125 heeft een HD3000 verschil in 2000 en 3000 is aantal execution units 12 ipv 6
Bron computertotaal nr 2 jaargang 2012
HD3000 ondersteund HDMI 1.4 HD2000 niet.

Is volgens mij gebaseerd op een misverstand... Op de Intel site lees ik uit de documentatie dat 2nd generation core i3/i5/i7's HDMI 1.4 ondersteunen.

[ Voor 20% gewijzigd door OMX2000 op 31-01-2012 22:41 ]

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

OMX2000 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 22:16:
[...]

HD3000 ondersteund HDMI 1.4 HD2000 niet.

Is volgens mij gebaseerd op een misverstand... Op de Intel site lees ik uit de documentatie dat 2nd generation core i3/i5/i7's HDMI 1.4 ondersteunen.
Alle i3's hebben HDMI 1.4 (de HD2000 en HD3000), alleen de Celerons/Pentiums hebben het niet (die heten ook "HD Graphics", niet 2000/3000). Tis sowieso wat raar gesteld met die Celerons en Pentiums, want een aantal andere features die ze volgens de specs lijst niet horen te hebben (QuickSync, ClearVideo HD) hebben ze in de praktijk toch wel of gedeeltelijk (zo melden G620 gebruikers van de Intel QuickSync decoder succes, en lijkt het grootste deel van de ClearVideo filters gewoon te werken). Ik vermoed dat dit komt omdat Intel die dingen in de praktijk gewoon van de standaard Sandy Bridge wafers af trekt met wat uitgezette cache en een lagere multiplier en helemaal de moeite niet meer neemt om die features uit te zetten. Maar goed, geen garantie erop dus.

[ Voor 4% gewijzigd door Dreamvoid op 01-02-2012 00:00 ]

• OMX2000

OMX2000

Bu the weg, mijn eigen build gebaseerd op een Intel DH67CF moederbord valt in duigen. Moederbord was stuk, als RMA teruggestuurd. Kreeg te horen dat de plankjes nog heel moeilijk verkrijgbaar zijn... Geen van de shops in pricewatch kan aangeven wanneer weer geleverd wordt. :(

Zoek nu alternatief, en ik lijk dat gevonden te hebben in de Asus P8H67-I.

Hebben jullie nog mItx/Socket 1155 alternatieven?

Gigabyte GA-H67N-USB3-B3 ? Ik heb net de mATX versie besteld.

[ Voor 20% gewijzigd door Dreamvoid op 01-02-2012 09:14 ]

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:47
OMX2000 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 06:19:

Hebben jullie nog mItx/Socket 1155 alternatieven?
Ik zelf niet maar de pricewatch wel. :+

http://tweakers.net/price...vxqViWKod-yQQXP1htaqHL8gA

• SayW00t?
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-07-2017
Mijn laatste aanschaf was een 'dedicated HTPC'; een Asrock ION 330-HT maar daar wil ik graag een ander, meer multifunctioneel systeem naast gaan zetten.

Ik wil een daarom cross-over HTPC/NAS/homeserver, zodat ik 's avonds wat TV kan kijken, maar het systeem overdag gewoon kan worden ingezet als centrale opslag en development/web server.
Dat laatste kan met vrij weinig resources, vandaar dat ik dit in HTPC plaats.

Systeem gaat Debian draaien en moet in ieder geval stil en (redelijk) energie zuinig zijn.
Het zal 24/7 aanstaan en ik wil proberen e.e.a. te gaan virtualiseren met Linux KVM.

Ik heb nog een verzameling externe 3,5 inch SATA hd's; mijn plan is die er eerst maar eens in te hangen.

De Fractal Design kast (en andere keuzes) is eigenlijk omdat bijna iedereen automatisch uitgaat van mini-ITX.
Een fatsoenlijke SFF zou voor mij ook mogen, maar ik zou vervolgens echt niet goed meer weten wat ik dan moet gaan kiezen; uiteindelijk ga ik vooral af op wat andere mensen in deze thread als voorbeeld aandragen.
SFF suggesties zijn dan ook zeer welkom, zeker als ze de prijs kunnen drukken.

Ook twijfel ik over de processor; de i3 is genomen omdat ik wil kunnen virtualiseren, dit leek mij gezien mijn wensen beter dan de alles-in-een Fusions?

#ProductPrijsSubtotaal
1Fractal Design Array R2 Mini ITX NAS Case€ 157,40€ 157,40
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 33,10€ 33,10
1Intel Core i3 2100€ 97,-€ 97,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G€ 38,60€ 38,60
1Zotac H67ITX-C-E€ 109,60€ 109,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 435,70

Thanks!
SayW00t? schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 10:38:
Mijn laatste aanschaf was een 'dedicated HTPC'; een Asrock ION 330-HT maar daar wil ik graag een ander, meer multifunctioneel systeem naast gaan zetten.

Ik wil een daarom cross-over HTPC/NAS/homeserver, zodat ik 's avonds wat TV kan kijken, maar het systeem overdag gewoon kan worden ingezet als centrale opslag en development/web server.
Dat laatste kan met vrij weinig resources, vandaar dat ik dit in HTPC plaats.

Systeem gaat Debian draaien en moet in ieder geval stil en (redelijk) energie zuinig zijn.
Het zal 24/7 aanstaan en ik wil proberen e.e.a. te gaan virtualiseren met Linux KVM.

Ik heb nog een verzameling externe 3,5 inch SATA hd's; mijn plan is die er eerst maar eens in te hangen.

De Fractal Design kast (en andere keuzes) is eigenlijk omdat bijna iedereen automatisch uitgaat van mini-ITX.
Een fatsoenlijke SFF zou voor mij ook mogen, maar ik zou vervolgens echt niet goed meer weten wat ik dan moet gaan kiezen; uiteindelijk ga ik vooral af op wat andere mensen in deze thread als voorbeeld aandragen.
SFF suggesties zijn dan ook zeer welkom, zeker als ze de prijs kunnen drukken.

Ook twijfel ik over de processor; de i3 is genomen omdat ik wil kunnen virtualiseren, dit leek mij gezien mijn wensen beter dan de alles-in-een Fusions?

#ProductPrijsSubtotaal
1Fractal Design Array R2 Mini ITX NAS Case€ 157,40€ 157,40
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 33,10€ 33,10
1Intel Core i3 2100€ 97,-€ 97,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G€ 38,60€ 38,60
1Zotac H67ITX-C-E€ 109,60€ 109,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 435,70

Thanks!
Op zich een goede setup voor een HTPC/NAS combo. Een i3 is over het algemeen redelijk zuinig, maar verbruikt nog wat meer tov een Brazos setup. Wanneer je het systeem 24/7 aan hebt staan en zelf de stroomrekening moet betalen is het misschien iets om rekening mee te houden.

Voor virtualisatie kun je prima een i3 gebruiken, maar je kan hier pas echt iets zinnigs over zeggen wanneer je weet wat je precies gaat virtualiseren. De vraag is hoeveel CPU kracht je nodig hebt. Een i3 is een stuk sterker dan een Llano A4 APU. Maar voor het geld van een i3 kun je ook een quad core A6 of A8 kopen. Deze zijn idle ietsje minder zuinig dan een i3, maar misschien als quadcore interessant om te gebruiken voor virtualisatie? Zelf weet je het beste wat je voor eisen je hebt.
In idle zit er misschien een watt of twee verschil tussen een Brazos of Atom versus een i3, dat is €0.30 aan stroom per maand. En het performance verschil is gigantisch.

[ Voor 26% gewijzigd door Dreamvoid op 01-02-2012 11:58 ]

Dreamvoid schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 11:54:
In idle zit er misschien een watt of twee verschil tussen een Brazos of Atom versus een i3, dat is €0.30 aan stroom per maand. En het performance verschil is gigantisch.
Zo weinig verschil maar? Heb je die informatie uit vroege brazos reviews? Kan me namelijk herinneren dat veel van die vroege reviews (waar het verbruik een beetje tegen viel) zijn gemaakt met een Brazos bordje wat toevallig veel verbruikte. Een andere variant (merk) was veel zuiniger.

Misschien dat het wel interessant is om het verbruik even in de praktijk te meten. Iemand met een brazos setup die even een energiemeter tussen de stekker en het stopcontact wil plaatsen? Ik was toch nog van plan om dit voor mijn i3 te doen.
Het zuinige server topic: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/37339940
Missing Remote komt op 14W idle met een Intel bordje en een 2100T (=2100 met vaste lagere multiplier).
Xbitlabs met een Brazos, een (vorige genertie) Atom D525 en een G440 (=Sandy Bridge zonder EIST)

Die cpu's (ook Brazos en Atom) verbruiken in idle inmiddels zo waanzinnig weinig dat je in de praktijk gewoon het stroomverbruik van je mobo chipjes, RAM en schijven aan het meten bent en (niet te vergeten) de kwaliteit van je voeding.

[ Voor 97% gewijzigd door Dreamvoid op 01-02-2012 13:39 ]

Dreamvoid schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 13:31:
Het zuinige server topic: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/37339940
Missing Remote komt op 14W idle met een Intel bordje en een 2100T (=2100 met vaste lagere multiplier).
Xbitlabs met een Brazos, een (vorige genertie) Atom D525 en een G440 (=Sandy Bridge zonder EIST)

Die cpu's (ook Brazos en Atom) verbruiken in idle inmiddels zo waanzinnig weinig dat je in de praktijk gewoon het stroomverbruik van je mobo chipjes, RAM en schijven aan het meten bent en (niet te vergeten) de kwaliteit van je voeding.
Bij xbitlabs komen ze op 7.3W.
http://www.xbitlabs.com/a...display/amd-e-350_12.html
Overigens heeft de tweaker uit je link naar het zuinige server topic wel veel getweakt om het verbruik terug te dringen. Maar je meet inderdaad ook het verbruik van je mobo, ram e.d. maar daarom hebben we het ook over het verbruik van een platform.

Maar ben het met je eens dat het verschil in stroomverbruik niet heel hoog hoeft te zijn. Ik zou alleen nog wel graag even het praktijkverbruik in een standaardsetup willen weten.
jaapsander schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 13:48:
Maar ben het met je eens dat het verschil in stroomverbruik niet heel hoog hoeft te zijn. Ik zou alleen nog wel graag even het praktijkverbruik in een standaardsetup willen weten.
In die laatste Xbitlabs link heb je wel appels met appels (dus een meting van een E-350 vs een Sandy Bridge cpu+mobo, in hetzelfde systeem met de zelfde schijven/RAM/voeding).

En deze test laat ook zien dat in idle de cpu vrijwel niks trekt (0.6W voor de cpu, komt redelijk overeen met die <500 mW van mux). De verschillen in stroomverbruik zitten niet in de cpu, maar in alles eromheen.

[ Voor 22% gewijzigd door Dreamvoid op 01-02-2012 14:52 ]

Dreamvoid schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 14:46:
[...]

In die laatste Xbitlabs link heb je wel appels met appels (dus een meting van een E-350 vs een Sandy Bridge cpu+mobo, in hetzelfde systeem met de zelfde schijven/RAM/voeding).
http://www.xbitlabs.com/a...lay/core-i3-2100t_11.html inderdaad, maar daar wordt weer een ander verbruik gemeten (met een gigabyte brazos setup. Scheelt toch een paar watt (7.3 tov 12.8 W). Maar het is allemaal niet heel veel.
Allebei E-350, totaal verschillende verbruikswaarden. Dan rest de vraag, wat voor hardware zat er in dat 7.3W systeem en in het 12.8W systeem? Hoeveel schijven? SSD? RAM? Mobo fabrikant? Voeding?

Edit: zie net in die Xbitlabs tests dat het *enige* verschil is dat de 7.3W E-350 een MSI bord had, en de 12.8W systeem een Gigabyte (met oa USB3 erop). Tis duidelijk: ook hier maakt de cpu niet het verschil maar het mobo.

[ Voor 37% gewijzigd door Dreamvoid op 01-02-2012 14:59 ]

Dreamvoid schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 14:54:
Allebei E-350, totaal verschillende verbruikswaarden. Dan rest de vraag, wat voor hardware zat er in dat 7.3W systeem en in het 12.8W systeem? Hoeveel schijven? SSD? RAM? Mobo fabrikant? Voeding?

Edit: zie net in die Xbitlabs tests dat het *enige* verschil is dat de 7.3W E-350 een MSI bord had, en de 12.8W systeem een Gigabyte (met oa USB3 erop). Tis duidelijk: ook hier maakt de cpu niet het verschil maar het mobo.
Dat meende ik mij al te herinneren (zie mijn reactie van 12:43). Maar die i3 is in die review ook ontzettend zuinig. Wanneer je het niet over verschil in aanschafprijs hebt zijn de kostenbesparing van een Brazos tov een i3 niet zo heel groot.

Overigens is het voor de specifieke situatie ook niet echt een optie. Als besturingssysteem heeft hij het over Debian. Ik weet niet of je makkelijk aan een build kan komen die Vaapi of Xvba goed ondersteund, maar waarschijnlijk zal gebruik gemaakt moeten worden van CPU (software) decoding van video waardoor een Brazos setup al af valt.
Je kan bij allebei de systemen (of een Atom, of een A4) een nVidia kaartje bijzetten.

Overigens zou ik voor een HTPC gewoon een Windows bak maken (geen driver geklooi, betere HTPC software), en een evt Linux servertje lekker virtualiseren.

[ Voor 5% gewijzigd door Dreamvoid op 01-02-2012 16:55 ]

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Dreamvoid schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 16:54:
Je kan bij allebei de systemen (of een Atom, of een A4) een nVidia kaartje bijzetten.

Overigens zou ik voor een HTPC gewoon een Windows bak maken (geen driver geklooi, betere HTPC software), en een evt Linux servertje lekker virtualiseren.
XBMC kan ook gewoon op linux... Al zou ik met linux als OS zeker voor intel gaan ivm drivers

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-12 09:26

epic_gram

undercover moderator

EJPostema schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 16:58:
[...]

XBMC kan ook gewoon op linux... Al zou ik met linux als OS zeker voor intel gaan ivm drivers
Noem is een AMD product waar drivers niet goed zijn voor linux?

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-12 21:56
epic_gram schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 17:10:
[...]

Noem is een AMD product waar drivers niet goed zijn voor linux?
euh...video offloading naar de GPU werkt slecht bij AMD. Echter zou ik daar ook geen Intel voor pakken maar nVidia.
Tenzij je alles op de CPU wilt doen, maar lijkt me niet echt de bedoeling van een HTPC

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-12 09:26

epic_gram

undercover moderator

MisterE schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 17:24:
[...]

euh...video offloading naar de GPU werkt slecht bij AMD. Echter zou ik daar ook geen Intel voor pakken maar nVidia.
Tenzij je alles op de CPU wilt doen, maar lijkt me niet echt de bedoeling van een HTPC
Dat klopt, alleen bij de huidige generatie is dat toch allang opgelost? (E en C serie apu's, HD6xxx, HD7xxx)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• SayW00t?
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-07-2017
jaapsander schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 11:19:
Op zich een goede setup voor een HTPC/NAS combo. Een i3 is over het algemeen redelijk zuinig, maar verbruikt nog wat meer tov een Brazos setup. Wanneer je het systeem 24/7 aan hebt staan en zelf de stroomrekening moet betalen is het misschien iets om rekening mee te houden.
Laat ik het zo zeggen; 2 of 3 tientjes meer of minder stroomkosten op jaarbasis is voor mij geen zwaarwegend argument. Dan is de power belangrijker.
Voor virtualisatie kun je prima een i3 gebruiken, maar je kan hier pas echt iets zinnigs over zeggen wanneer je weet wat je precies gaat virtualiseren.
Mijn idee was 'n beetje in het midden te zitten (qua power / prijs) en in de toekomst te upgraden naar een zwaardere i5 of zelfs i7. Qua virtualisatie is het proberen; ik doe dat nu op een oude Core 2 Duo (Latitude 630) en dat gaat voor wat ik wil prima- maar dat is los van bijv. iets als XBMC - geen idee of dat 'n beetje wil als guest. Maar zoniet kan XBMC ook gewoon op de host draaien.

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-12 22:14
OK ik ben er helemaal uit qua mogelijkheden!
3 opties voor een HTPC:
  1. Gebaseerd op AMD/Brazos, 18 watt & fanless mogelijk dus True HTPC en door lage watt ook ideaal als NAS.
  2. Gebaseerd op AMD/Fusion, 65 watt tdp, geschikt als je meer power wil dus meer dan HTPC alleen
  3. Gebaseerd op Intel, De goedkoopste versie met HD3000 videochip en max 65w tdp. Mogelijk zuiniger/snellere cpu dan Fusion A4-3400/65w, wel mindere videochip. En duurder.
Bij alledrie sluit ik nog een 1.5 TB 5400rpm esata hdd met doorgeluste voedingskabel aan (voor power management, hdd uit na 5min) aan en kom een slotloading dvd speler.

Welke je kiest is natuurlijk persoonlijk. Ik ga niet gamen, video encoding ofzo misschien bij hele hoge uitzondering. Ik heb de E-450 al ervaren en merkte totaal geen verschil met een AMD dual core 2.4GHz. Dus ik ga voor de eerste keuze..

Het grappige is nu dat de behuizing van LC-power een laptopvoeding van 75Watt heeft en je dus niet zo gauw een systeem met een (theoretisch max) TDP van 65watt erin wil zetten. Denk bijv aan het upspinnen van een harddisk en dvd speler. Een mail naar de fabrikant van dit bekende HTPC kastje (LC-Power) zorgt wel weer voor een verassende reactie! nadat ik vroeg of de voeding wel het Fusion systeem van 65 watt zou trekken:

"Your set-up should be possible without any problems".

Dat is wel leuk! je zou dus ook zo'n super low power mini kasje kunnen gebruiken voor de Fusion of Intel setup.

--> Heeft iemand nog een tip voor een superstille CPU of case fan voor deze kast, die zowel in de kast als op de E-450 past? En wat zijn de ervaringen van deze kast? Maakt de laptopvoeding nog piepende of hissende geluiden?

[ Voor 7% gewijzigd door Jazco2nd op 01-02-2012 20:40 ]

• Thijmenlob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-08 16:01
Ik sta op het punt om een HTPC te bestellen en vroeg me af of ik hier goed aan doe.
Zouden jullie misschien tips en aanmerkingen kunnen geven op het systeem?
De bedoeling is dat ik met deze htpc xbmc ga draaien. Hij moet redelijk krachtig zijn aangezien ik er blu-ray 3D mee af wil spelen. Ik heb dus HDMI 1.4 nodig voor zover ik weet, maar ik zie in de specificaties dit nergens expliciet aangegeven. Vraag is dus of hij Blu-ray 3D aan kan. Verder ga ik nog een homeserver kopen voor de opslag van de films dus heb verder geen ruimte nodig. Is de SSD geschikt? Ik wil hem wel snel laten booten maar er komt buiten xbmc, itunes en windows 7 niets op te staan.

Dit is het systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1MS-Tech MC-1200€ 90,-€ 90,-
1Logitech K400 Wireless Touch Keyboard€ 28,-€ 28,-
1OCZ Vertex Plus Sata II 2,5" SSD 30GB€ 42,60€ 42,60
1Corsair CMV4GX3M2A1333C9€ 20,50€ 20,50
1AMD A4-3400 Boxed€ 51,10€ 51,10
1Gigabyte GA-A75M-UD2H€ 76,10€ 76,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 308,30

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:44

St@m

@ Your Service

Ik kan de voeding van de kast afraden dus, die maakt veel lawaai.. Kast zelf is mooi

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:45
Thijmenlob schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 21:35:
Ik sta op het punt om een HTPC te bestellen en vroeg me af of ik hier goed aan doe.
De bedoeling is dat ik met deze htpc xbmc ga draaien. Hij moet redelijk krachtig zijn aangezien ik er blu-ray 3D mee af wil spelen. Ik heb dus HDMI 1.4 nodig voor zover ik weet, maar ik zie in de specificaties dit nergens expliciet aangegeven. Vraag is dus of hij Blu-ray 3D aan kan. Verder ga ik nog een homeserver kopen voor de opslag van de films dus heb verder geen ruimte nodig. Is de SSD geschikt? Ik wil hem wel snel laten booten maar er komt buiten xbmc, itunes en windows 7 niets op te staan.

Dit is het systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 308,30
Ik heb mijn HTPC en Home Server gecombineerd, scheelt wat geld (en ik kan dus omdat het totaal minder kost, sneller mijn hardware vernieuwen), maar je moet hier wel zin in hebben. Ik draai Windows 7 X64 Ultimate, Media Portal met Avalon HD Skin, SAF Codecpack, WinRAR en een backup programma op, verder helemaal niets.

Ik heb een Quadcore erin gegooid destijds en deze gaat zwaar onderklok bij idle of simpele taken, zodat het de hele dag aan kan staan, met weinig energie verbruik.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Thijmenlob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-08 16:01
Thnx voor de feedback, ik zal er een be quiet! 300w in gooien. Hoe zit het verder met 3D ondersteuning? Iemand enig idee?

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
waarom blijven mensen voor ocz ssd's kiezen terwijl ze overal afgeraden worden? ik snap het niet..

• St@m

St@m

@ Your Service

Thijmenlob schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 22:33:
Thnx voor de feedback, ik zal er een be quiet! 300w in gooien. Hoe zit het verder met 3D ondersteuning? Iemand enig idee?
In de kast past alleen maar een SFX voeding, hou daar rekening mee :) Weet niet welke Be quiet je gaat gebruiken?
In mijn beleving moet de 3D ondersteuning geen probleem zijn, maar ik ben er tig jaar uitgeweest (in het hele hardware gebeuren) en ik moet het ook maar hebben van reviews. Ik weet het dus helaas niet zeker. Maar volgens mij heb je processorkracht genoeg voor 3D.

Ik weet wel dat de boxed cooler van mijn AMD A-8 3850 niet de stilste is, dat moet stiller kunnen, ik zit nu op de bank en ik hoor hem niet, maar bij iets load gaat ie een tandje harder draaien en dan hoor ik hem wel, maar aan de andere kant, bij iets load ben ik ook iets aan het kijken/luisteren, dus valt het niet op. Weet niet hoe dat bij de A4 is,. Ik denk dat het dezelfde koeler is. Ik ga sowieso nog een keer een andere koeler kopen.
In de MS-Tech 1200 draait mijn boxed cooler overigens volle toeren omdat ie de warmte niet kwijt kan. Misschien dat je er met de A4 minder last van hebt, maar qua bouwkwaliteit, prijs, looks en met afstandbediening is het een prima kast. Maar de voeding maakt dus veel lawaai, en de warmte kon bij mij niet weg, dus eigenlijk raad ik hem af :P

Verder heb ik een Enermax 430W voeding gekocht op aanraden hier uit het topic, deze is echt niet te horen, maar die past weer niet in de kast.

Misschien is 30GB iets te krap voor Windows en Office (ja het past wel, maar misschien wil je in de toekomst nog iets extra's installeren. Ikzelf heb de Crucial van 64 GB gekocht. Ik zie hierboven ook dat OCZ wordt afgeraden, dus misschien is het de extra investering waard.

[ Voor 20% gewijzigd door St@m op 02-02-2012 00:47 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Verwijderd

Thijmenlob schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 21:35:

Dit is het systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 308,30
Voor 3D heb je niet zoveel kracht nodig gaat om je videokaart. vergeet geen 1.4 hdmi kabel en kijk hoe de pijltjes op de kabel staan ivm het aansluiten.
Als er een reciever tussen zit deze ook 1.4 hdmi bekabelen.
Als je een paar pagina's terug kijk staat mijn htpc die 3D streamt.
Je kunt een andere kast nemen de silverstone lc19 met passieve voeding.
Gigabyte schijnt problemen te hebben hdmi aansturing naar je tv.handshake.

Wat ik hierboven schrijf staat allemaal in de laatste 10 pagina's die heb je waarschijnlijk niet doorgelezen ;)

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2012 19:50 . Reden: aanvullen. ]

Verwijderd

Beter qua SSD koop je:

ssd:
OCZ Vertex Plus SATA II 2.5" SSD 60GB 61
pricewatch: OCZ Vertex Plus SATA II 2.5" SSD 60GB

Performt beter!

• EJPostema
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 08:41:
Beter qua SSD koop je:

ssd:

Performt beter!
Beter koop je helemaal geen OCZ als SSD...

Verwijderd

Jazco2nd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 18:49:
"Your set-up should be possible without any problems".

Dat is wel leuk! je zou dus ook zo'n super low power mini kasje kunnen gebruiken voor de Fusion of Intel setup.
Ik ga het proberen met de Intel. :)
Heb het zuinige servertopic ook doorgenomen en me wat verder ingelezen op de componenten/voedingen e.d. en volgens mij moet het ook wel kunnen. ;)

Dit is hem geworden: Klik!
Een Samsung F4 2TB had ik nog en daar ga ik XBMC op W7 vanaf draaien.

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:49
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 08:41:
Beter qua SSD koop je:

ssd:

Performt beter!
Beter lees je (en degene die je 'advies' geeft) deze topics door:
Het grote SSD topic ~ Deel 9
[BBG aanschaf] SSD
SayW00t? schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 17:46:
[...]

Laat ik het zo zeggen; 2 of 3 tientjes meer of minder stroomkosten op jaarbasis is voor mij geen zwaarwegend argument. Dan is de power belangrijker.

[...]

Mijn idee was 'n beetje in het midden te zitten (qua power / prijs) en in de toekomst te upgraden naar een zwaardere i5 of zelfs i7. Qua virtualisatie is het proberen; ik doe dat nu op een oude Core 2 Duo (Latitude 630) en dat gaat voor wat ik wil prima- maar dat is los van bijv. iets als XBMC - geen idee of dat 'n beetje wil als guest. Maar zoniet kan XBMC ook gewoon op de host draaien.
Ik denk dat een i3 al meer dan kracht genoeg heeft ;). Je vergelijkt een laptop cpu van 2 generaties terug met een hoger geclockte desktop cpu die hyperthreading heeft en 2 generaties voorsprong heeft op het gebied van cpu architectuur en ontwikkeling op instructiesets.

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12 22:42
St@m schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 00:43:
[...]

. Maar de voeding maakt dus veel lawaai, en de warmte kon bij mij niet weg, dus eigenlijk raad ik hem af :P

Verder heb ik een Enermax 430W voeding gekocht op aanraden hier uit het topic, deze is echt niet te horen, maar die past weer niet in de kast.
Mag ik vragen welke kast je hebt ? :)
Ben zelf er zelf nagenoeg uit namelijk, alleen de kast blijft een probleem.
Tevens ook voor een A8 processor.

[ Voor 11% gewijzigd door Electromonkey op 02-02-2012 13:01 ]

• St@m

St@m

@ Your Service

Electromonkey schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 12:56:
[...]

Mag ik vragen welke kast je hebt ? :)
Ben zelf er zelf nagenoeg uit namelijk, alleen de kast blijft een probleem.
Tevens ook voor een A8 processor.
Geen :P Heb de boel in mijn tv-meubel liggen nu. Komt ooit nog wel eens een kast :)

• Electromonkey
St@m schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 15:50:
[...]

Geen :P Heb de boel in mijn tv-meubel liggen nu. Komt ooit nog wel eens een kast :)
Oh :+ Die had ik niet verwacht.

Dan gaat mijn zoektocht verder.

• OMX2000

OMX2000

Heeft hier iemand ervaring met de Streacom FC8? En zo ja hoe zou je de "CPU nuts" (pagina 5 van deze manual : http://www.streacom.com/downloads/ug/fc8.pdf).

Irritante is dat ik de nuts kwijt ben omdat ik het moederbord heb ge-rma'd. En ze worden vastgeplakt aan het moederbord.

• Jazco2nd
OMX2000 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 20:34:
Heeft hier iemand ervaring met de Streacom FC8? En zo ja hoe zou je de "CPU nuts" (pagina 5 van deze manual : http://www.streacom.com/downloads/ug/fc8.pdf).

Irritante is dat ik de nuts kwijt ben omdat ik het moederbord heb ge-rma'd. En ze worden vastgeplakt aan het moederbord.
Ik heb die kast ook overwogen (ideaal, wel SD en USB ingangen en juist geen audiopoorten aan de voorzijde, die gebruik je toch nooit). Maar het lijkt wel 2x zo groot als de LC Power LC-1320mi.

• OMX2000

OMX2000

Jazco2nd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 23:25:
[...]

Ik heb die kast ook overwogen (ideaal, wel SD en USB ingangen en juist geen audiopoorten aan de voorzijde, die gebruik je toch nooit). Maar het lijkt wel 2x zo groot als de LC Power LC-1320mi.
Hij is compact maar niet klein. En er kan 3.5 en 2.5 inch tegelijk in. Met ruimte voor een slim dvd/bluray speler.

De passieve koeling neemt ook wat ruimte in. En ziet er goed uit. Maar wel behoorlijk prijzig!

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:39

bloasfist

Slot-A Crew

Ik zie iedereen hier de LC-Power LC-1320mi gebruiken. Ik heb juist voor de LC-Power 1360MI Mini-ITX gekozen (gisteren bestelling geplaatst), omdat deze ongeveer even duur is, maar marginaal groter en wel ruimte biedt voor een 60mm fannetje. Die 1320 heeft geen ruimte voor een fan. Hoe koelen jullie je e450 setup verder ?? Of mag ik er vanuitgaan dat in onderstaande setup het 60mm fannetje overbodig is?

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus E45M1-I DELUXE€ 151,-€ 151,-
1LC-Power 1360MI Mini-ITX€ 39,60€ 39,60
1Noiseblocker BSF-XR1 , 60mm€ 4,70€ 4,70
1Transcend JM1333KLN-4G€ 15,56€ 15,56
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 210,86

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

bloasfist schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 18:53:
Ik zie iedereen hier de LC-Power LC-1320mi gebruiken. Ik heb juist voor de LC-Power 1360MI Mini-ITX gekozen (gisteren bestelling geplaatst), omdat deze ongeveer even duur is, maar marginaal groter en wel ruimte biedt voor een 60mm fannetje. Die 1320 heeft geen ruimte voor een fan. Hoe koelen jullie je e450 setup verder ?? Of mag ik er vanuitgaan dat in onderstaande setup het 60mm fannetje overbodig is?

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus E45M1-I DELUXE€ 151,-€ 151,-
1LC-Power 1360MI Mini-ITX€ 39,60€ 39,60
1Noiseblocker BSF-XR1 , 60mm€ 4,70€ 4,70
1Transcend JM1333KLN-4G€ 15,56€ 15,56
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 210,86
Als die maar genoeg ruimte heeft waar de warme lucht heen kan en gewoon effe meten,ik gebruik speccy daarvoor.
http://www.piriform.com/speccy/download/standard

• irmscher
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05 14:58
Na zo ongeveer de hele week hier 's avond het topic door te hebben genomen heb ik een HTPC samengesteld voor gebruik op een LG 47LW4500 met 3D en een oude Marantz receiver zonder HDMI.

Volgensmij moet dat met onderstaande setup makkelijk lukken om 3D film op de tv af te spelen maar ik ben al een jaar of 4 a 5 niet meer echt bezig met het samenstellen van computers. Vandaar dat ik deze wishlist toch eerst maar hier plaats voordat ik de bestelling ga plaatsen.

Ik heb gekozen voor de MS-Tech MC-380 omdat deze met een AB wordt geleverd die werkt met XBMC onder windows en de live XBMC. Verder omdat ik hier dan eventueel 1 extra hardeschijf in wil bouwen.
Voor nu is het plan om de films via bedraad netwerk van een WHS af te spelen.

Als iemand nog iets kan toevoegen wat ik over het hoofd heb gezien dan hoor ik dat heel graag.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus F1A75-M€ 75,30€ 75,30
1MS-Tech MC-380€ 61,20€ 61,20
1Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 64GB€ 94,99€ 94,99
2AMD Entertainment AE32G1609U1€ 12,90€ 25,80
1AMD A6-3500 Boxed€ 63,50€ 63,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 320,79

Verwijderd

irmscher schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 20:37:
Na zo ongeveer de hele week hier 's avond het topic door te hebben genomen heb ik een HTPC samengesteld voor gebruik op een LG 47LW4500 met 3D en een oude Marantz receiver zonder HDMI.

Volgensmij moet dat met onderstaande setup makkelijk lukken om 3D film op de tv af te spelen maar ik ben al een jaar of 4 a 5 niet meer echt bezig met het samenstellen van computers. Vandaar dat ik deze wishlist toch eerst maar hier plaats voordat ik de bestelling ga plaatsen.

Ik heb gekozen voor de MS-Tech MC-380 omdat deze met een AB wordt geleverd die werkt met XBMC onder windows en de live XBMC. Verder omdat ik hier dan eventueel 1 extra hardeschijf in wil bouwen.
Voor nu is het plan om de films via bedraad netwerk van een WHS af te spelen.

Als iemand nog iets kan toevoegen wat ik over het hoofd heb gezien dan hoor ik dat heel graag.

#ProductPrijsSubtotaal
1MS-Tech MC-380€ 61,20€ 61,20
2AMD Entertainment AE32G1609U1€ 12,90€ 25,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 320,79
bleu-ray drive? of alleen maar streamen?
Denk aan een 1.4 hdmi kabel en goed aansluiten staan richtingspijltjes op.
xbmc speelt geen 3D af.
Ik heb bijna hetzelfde pas in elkaar gezet en ook 3D streamen is geen probleem.
Ik corsair geheugen van 1600mhz en in een paar gekocht niet 2 losse reepjes.

zie een paar pagina's terug.

• irmscher
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05 14:58
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 22:20:
[...]

bleu-ray drive? of alleen maar streamen?
Denk aan een 1.4 hdmi kabel en goed aansluiten staan richtingspijltjes op.
xbmc speelt geen 3D af.
Ik heb bijna hetzelfde pas in elkaar gezet en ook 3D streamen is geen probleem.
Ik corsair geheugen van 1600mhz en in een paar gekocht niet 2 losse reepjes.

zie een paar pagina's terug.
Thx, daar had ik nog niet aan gedacht, zal eens kijken wat ik nu aan hdmi kabels heb.
Geen bluray drive inderdaad, ik heb wel een PS3 die ik daarvoor kan misbruiken.
Welke software gebruik jij dan om 3D af te spelen?

Verwijderd

irmscher schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 22:37:
[...]

Thx, daar had ik nog niet aan gedacht, zal eens kijken wat ik nu aan hdmi kabels heb.
Geen bluray drive inderdaad, ik heb wel een PS3 die ik daarvoor kan misbruiken.
Welke software gebruik jij dan om 3D af te spelen?
power dvd mark 11
of je moet met je tv van 2D naar 3D kunnen omzetten ik heb een panasonic die kan dat.

• Jazco2nd
Iemand nog een tip voor een goede IR of RF ontvanger? Dat mist mijn behuizing namelijk. Die dingen vind je helaas niet zo gauw.

RF is natuurlijk het handigst. Maar ik kan geen leuek remote gevonden die via RF werkt.
De Logitech Harmonys werken allemaal via IR en Logitech verkoopt geen ontvangers 8)7

Verwijderd

Jazco2nd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 00:12:
Iemand nog een tip voor een goede IR of RF ontvanger? Dat mist mijn behuizing namelijk. Die dingen vind je helaas niet zo gauw.

RF is natuurlijk het handigst. Maar ik kan geen leuek remote gevonden die via RF werkt.
De Logitech Harmonys werken allemaal via IR en Logitech verkoopt geen ontvangers 8)7
Ik gebruik er zelf XBMC remote voor op mijn Blade, nog handiger. Die heb ik tenminste altijd binnen handbereik. :P

• Jazco2nd
Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 00:48:
[...]

Ik gebruik er zelf XBMC remote voor op mijn Blade, nog handiger. Die heb ik tenminste altijd binnen handbereik. :P
Ja ok ik gebruik ook vaak de XBMC Remote app op me Android. Maar ik wil toch zeker een echte afstandsbediening hebben. Via IR of RF. Liefst eentje die ook multifunctioneel is zodat ik daarmee mijn TV remote kan vervangen.

Verwijderd

Jazco2nd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 01:03:
[...]

Ja ok ik gebruik ook vaak de XBMC Remote app op me Android. Maar ik wil toch zeker een echte afstandsbediening hebben. Via IR of RF. Liefst eentje die ook multifunctioneel is zodat ik daarmee mijn TV remote kan vervangen.
Mjah ik heb een eenvoudige Harmony en daar bedien ik de rest mee. Dat kun je helemaal instellen zoals je wil dus dan zou ik daar naar kijken. Als ontvanger werkt zo'n HP dingetje van Ebay volgens mij wel.
Echt vervangen kan het het niet (dan bedoel ik de ab van de tv bijv.) vind ik maar dat is persoonlijk. Het werkt toch net even wat minder intuitief dan de bijbehorende afstandsbediening. ;)

• Jazco2nd
Bedoel je dit gigantisch grote geval dat dan extern wordt aangesloten en zichtbaar in mijn woonkamer staat?

Of deze van Philips, mooier maar bizar dat zoiets zo groot en zichtbaar moet zijn.

Ik hoopte op een interne oplossing of iets heel kleins wat je in je behuizing kan verstoppen.
Dan moet ik misschien toch maar een andere kast zoeken pfff... Dat ding ziet er niet uit! Echt een jaren '90 accessoire.

Deze lijkt al wat kleiner, weet niet of het in de kast zou passen (en dan nog werkt ook...).

EDIT: zoiets bijvoorbeeld, maar dan zonder die afstandsbediening en voor een flink lagere prijs. En zonder 20 dollar verzendkosten :(

[ Voor 12% gewijzigd door Jazco2nd op 04-02-2012 11:58 ]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jazco2nd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 11:53:
Bedoel je dit gigantisch grote geval dat dan extern wordt aangesloten en zichtbaar in mijn woonkamer staat?

Of deze van Philips, mooier maar bizar dat zoiets zo groot en zichtbaar moet zijn.

Ik hoopte op een interne oplossing of iets heel kleins wat je in je behuizing kan verstoppen.
Dan moet ik misschien toch maar een andere kast zoeken pfff... Dat ding ziet er niet uit! Echt een jaren '90 accessoire.

Deze lijkt al wat kleiner, weet niet of het in de kast zou passen (en dan nog werkt ook...).

EDIT: zoiets bijvoorbeeld, maar dan zonder die afstandsbediening en voor een flink lagere prijs. En zonder 20 dollar verzendkosten :(
Je kunt ook overdrijven hoor, zo gigantisch zijn de externe MCE IR ontvangers nu ook weer niet. Een voordeel wat ze wel hebben is dat de plaatsing helemaal niet kritisch is. Plak je hem aan de achterkant van je TV naar het plafond gericht dan ontvangen ze prima. Of gooi hem onder je kastje of achter de voet van je TV, het komt allemaal niet zo nauw. Ik kan bijna niet geloven dat je niet in de gelegenheid bent om zo'n ontvanger ergens achter te verstoppen. Met de originele Microsoft, of met die HP versie, gaat dat het eenvoudigst door hun redelijk platte vorm.

Testing, one, two ...

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-12 17:13
Zo'n ding kan je toch ook in je kast modden ? >:)

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• skandalouz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-05 20:32
Goedenmiddag,
ik weet niet zeker of dit in dit topic hoort, maar:
ik heb onderstaande htpc even geleden gekocht, en draai W7, welke bij opstarten direct media center start.

#ProductPrijsSubtotaal
1LG GH22NS70 Zwart€ 14,28€ 14,28
1Silverstone Grandia GD04 (Zwart)€ 83,10€ 83,10
1Scythe Shuriken Rev. B€ 21,94€ 21,94
1Nexus Value 430€ 49,90€ 49,90
1Kingston HyperX Blu KHX1600C9AD3B1K2/4G€ 23,-€ 23,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 331,02

Nu duurt opstarten aan de lange kant en wil dit versnellen met een ssd (intel 320 of vertex plus), maar weet alleen niet op dit veel gaat helpen. Dwz duurt het zolang door door windows en media center, of komt dit door het lezen van de media van de tragere schijven?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Opstarten? Waarom gebruik je geen S3 (Suspend to Ram) standby? Ideaal voor een HTPC.

• tweaden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Vroeger had ik altijd een XBOX1 met modchip en XBMC erop.
Als remote gebruikte ik de XBOX dvd remote kit.
Deze combinatie was echt perfect, maar kon geen x264 afspelen.

Daarom heb ik enige maanden geleden via dit topic deze htpc samengesteld en gekocht:
MS-Tech MC-1200
Asrock H67M-GE
Intel Pentium G620
Scythe Big Shuriken
Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G

Er draait nu Windows 7 op icm XBMC, maar ondertussen ben ik nog steeds vaak mijn oude XBOX1 aan het gebruiken voor divx bestanden.
De afstandsbediening van de MX-1200 werkt slecht via IR, en de knoppen zijn onhandig geplaatst.
Hierna ook XBMC remote voor Android getest en een Logitech K400 wireless keyboard.
Maar geen van alle halen ze het bij de oude opstelling.
Nu rest me alleen nog de oude remote aan de htpc te gaan knopen.
Ik kan me echter niet voorstellen dat er geen goede alternatieven zijn.
Of zijn er meer mensen die nog steeds de DVD XBOX1 remote kit gebruiken met een W7 XBMC HTPC?

Verder werkt de skip step 30 seconden functie niet meer zoals op de XBOX1.
Daarmee kon ik supersnel heen en weer spoelen in een film.
Ik kon dan de rechterpijl toets ingedrukt houden en dan spoelde de film in stappen van 30 seconden door met behoud van beeld.
Als ik dat nu doe op de HTPC spoelt deze wel door op de tijdbalk maar het beeld blijft gewoon op de eerste frame staan en loopt niet mee zoals op de XBOX1.

Tenslotte mis ik ook een voor mij belangrijke optie.
Op de XBOX1 kon ik in het Videos menu elk bestand selecteren en cia het contextmenu verwijderen.
In de W7 XBMC versie is dat contextmenu er nog wel, maar kun je er geen bestanden meer mee verwijderen.
Dat lukt me alleen nog maar via de XBMC bestandsverkenner.
Iemand enig idee hoe ik dat weer terug krijg?

[ Voor 13% gewijzigd door tweaden op 04-02-2012 16:52 ]

• skandalouz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-05 20:32
Nielson schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 15:55:
Opstarten? Waarom gebruik je geen S3 (Suspend to Ram) standby? Ideaal voor een HTPC.
Hmm, uitstekende vraag. Lijkt t prima te doen inderdaad, dankjewel

Verwijderd

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda Green 5900.3, 2TB€ 108,11€ 108,11
1Antec Fusion Remote Zwart€ 134,01€ 134,01
1AMD A8-3870K Black Edition€ 115,30€ 115,30
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 33,-€ 33,-
1Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9€ 39,99€ 39,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 628,70

Ook ik wil een HTPC bouwen en ben tot de bovenstaande setup gekomen.
Wil win7 draaien met mediaportal, daarnaast is het ook een nas en zal utorrent draaien.
Het is de bedoeling dat de HTPC een tijdje up to date blijft en heb daarom ook bv wat extra ram genomen.
Ook moet er nog een blue-ray speler bij, iemand een tip?
En is de cooler bij de A8 voldoende of is een extra stille cooler aanbevolen?

thnx

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2012 18:40 ]

• EJPostema
Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 18:38:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A8-3870K Black Edition€ 115,30€ 115,30
1Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9€ 39,99€ 39,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 628,70

Ook ik wil een HTPC bouwen en ben tot de bovenstaande setup gekomen.
Wil win7 draaien met mediaportal, daarnaast is het ook een nas en zal utorrent draaien.
Het is de bedoeling dat de HTPC een tijdje up to date blijft en heb daarom ook bv wat extra ram genomen.
Ook moet er nog een blue-ray speler bij, iemand een tip?
En is de cooler bij de A8 voldoende of is een extra stille cooler aanbevolen?

thnx
Voor de eisen die jij stelt lijkt mij een a8 wat overbodig. Een a4 is echt wel voldoende voor een HTPC/NAS.
Neem een a4 en gebruik het geld wat je bespaard voor een cooler (zoals de big shurigen).
Je hebt ook nog geen kast uitgezocht?

• Martin740
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-03-2024
Ik zit nu te peinzen over mijn toekomstige HTPC...
Gaat de interne GPU van de A8 qua HQV 2.0 resultaten veel verschillen vergeleken met een A4 of A6?
En zal XBMC meer profiteren van de A6 triple cores of de A4 dual cores met hogere clocksnelheid?

[ Voor 24% gewijzigd door Martin740 op 04-02-2012 20:03 ]

• Gamma_ed
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-06 20:14
Ben in bezit van HTPC met A6 procesor en ondersteund ook 600 sata hdd.

Vind het lastig om de overweging te maken tussen een normale HDD of een SSD.
Hoeft alleen windows 7 te draaien, alle media zoals films etc, komen van een snelle netwerk NAS.

Hebben jullie tips, en welke raden jullie mij aan?

Verwijderd

EJPostema schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 19:41:
[...]

Voor de eisen die jij stelt lijkt mij een a8 wat overbodig. Een a4 is echt wel voldoende voor een HTPC/NAS.
Neem een a4 en gebruik het geld wat je bespaard voor een cooler (zoals de big shurigen).
Je hebt ook nog geen kast uitgezocht?
Ik heb even gekeken en de Big shurigen 2 bij mijn bestelling op gedaan.
De a8 is misschien wat overkill maar liever iets te veel dan te weinig. (net zoals bij het geheugen)
De kast die ik heb uitgezocht is een Antec fusion remote (staat ook al in mijn lijstje)
Zo te zien is er in de antec een plek voor een (blue ray) diskdrive, alleen weet niet welke goed zal passen...

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:45
Gamma_ed schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 21:00:
Ben in bezit van HTPC met A6 procesor en ondersteund ook 600 sata hdd.

Vind het lastig om de overweging te maken tussen een normale HDD of een SSD.
Hoeft alleen windows 7 te draaien, alle media zoals films etc, komen van een snelle netwerk NAS.

Hebben jullie tips, en welke raden jullie mij aan?
Zet je hem veel aan en uit? Als hij altijd aan staat, schiet je er niet heel veel mee op.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Gamma_ed
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-06 20:14
Jumpman schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 21:16:
[...]

Zet je hem veel aan en uit? Als hij altijd aan staat, schiet je er niet heel veel mee op.
Ik zet hem idd elke dag aan en daarna weer uit.

• Jazco2nd
Ik heb besloten voorlopig geen nieuwe HTPC aan te schaffen.
Als ik voor de Brazos E-450 kies, zit ik met 18w TDP. Maar Trinity APUs van 17-25w staan voor de deur.
Zelfde probleem met de Fusion/Llano A4: Dan koop je nu een FM1 moederbord terwijl de Trinity straks op FM2 uitkomt.
Bovendien in mijn geval ga ik dan van 45w naar 65w (heb nu en 5050e 2.6GHz Athlon X2) terwijl ik juist veel lager wil en nu al teveel power heb in mijn HTPC (middels RMClock lager geklokt).

Wel kut is dat mijn moederbord (Gigabyte 780G) niet de mogelijkheid biedt een maximum snelheid voor de fan in te stellen. Dat moet via Gigabytes Windows software. 1 van de vele irritaties (HDMI tussen Gigabyte en mijn Toshiba tv werkt niet boven de 800x600 dus ik gebruik VGA kabel) die met een nieuw mobo zou verdwijnen..

Dus ik ga voor:
- Samsung SSD.
- Een Infrarood ontvanger*
- Een Harmony One
- een nieuwe fan (de huidige rammelt, ook na schoonmaken. Is de low profile fan van Silverstone).

Zo upgrade ik mijn huidige HTPC.
Nu alleen nog uitzoeken welke extreem stille low profile fan in een ML02 kast past..

*(Imon software in de Silverstone kasten is zoo ongelooflijk ruk. Bij het opstarten in Win7 x64 altijd een foutmelding. Wordt erkend door Imon/Soundgraph maar ze kunnen het niet fixen. Los daarvan, kut software).

[ Voor 3% gewijzigd door Jazco2nd op 05-02-2012 12:47 ]

Verwijderd

@ Jazco2nd: Dat klinkt niet zo best allemaal. :) Kan je niet beter een nieuw moederbord + nieuwe fan kopen zodat je tenminste wel netjes via HDMI kan kijken EN je via je mobo je fanspeed kan controleren?

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Jumpman schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 21:16:
[...]

En als je de slaapstand gebruikt ook niet.

• Mirickle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-12 10:38
Mirickle schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 14:57:
Ik wil zoals velen hier ook een A4-3400 gebaseerde HTPC gaan bouwen. Kast moet de Silverstone SST-ML03 worden. Gaat de stock cooler van de A4 daarin passen?

Max 70mm voor de CPU cooler zegt Silverstone, maar er moet natuurlijk ook nog een beetje ruimte vrij blijven boven de cooler. Heb hier helaas geen A4 cooler om het na te meten...

In mijn ervaring zijn de AMD stock coolers stil genoeg, dus als het zou passen scheelt me dat weer twee tientjes voor een Shuriken...
Even mijn eigen vraag soort van beantwoorden :)
Ik heb dus de Silverstone SST-ML03 gehaald, en daar een Athlon X2 5050e (had ik nog liggen) met stock cooler ingebouwd. Dat past prima. Of de A4 cooler zou passen weet ik dus niet.

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:25

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Mijn setup:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock A75M-HVS€ 53,20€ 53,20
1MS-Tech MC-380€ 61,40€ 61,40
1AMD A4-3400 Boxed€ 53,-€ 53,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 359,71

Paar maanden terug ook al ongeveer deze setup gepost, maar door wat financiele tegenvallers is het er toen niet van gekomen. :(

Besturingssysteem: Linux + XBMC.

Gebruik: HTPC, downloadbak, nas, soms zal er wat getranscode moeten worden voor de PS3.

Ik ga het eerst met de stock-koeler + bijgeleverde 80mm casefan proberen, mocht dit toch te hoge temperaturen + teveel kabaal geven komen er wat anderen fans + koeler in.
Eventueel ga ik later nog een dvb-c kaart toevoegen, meer harde schijven komen wel wanneer de prijs weer wat zakt.

Iemand nog opmerkingen? Kan het nog ergens goedkoper?

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

• Subslider
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-11 07:10
Ik heb deze besteld als remote, zal hier mijn bevindingen ook neerzetten. maar 8dollar dus kan de gok wel aan.
http://www.dealextreme.co...roller-for-pc-2-aaa-27596

Misschien dat deze wat beter is nog? (kleiner)
http://www.dealextreme.co...-pc-laptop-1-cr2025-44821
blitzkrieg schreef op maandag 06 februari 2012 @ 11:24:
Mijn setup:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock A75M-HVS€ 53,20€ 53,20
1MS-Tech MC-380€ 61,40€ 61,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 359,71

Paar maanden terug ook al ongeveer deze setup gepost, maar door wat financiele tegenvallers is het er toen niet van gekomen. :(

Besturingssysteem: Linux + XBMC.

Gebruik: HTPC, downloadbak, nas, soms zal er wat getranscode moeten worden voor de PS3.

Ik ga het eerst met de stock-koeler + bijgeleverde 80mm casefan proberen, mocht dit toch te hoge temperaturen + teveel kabaal geven komen er wat anderen fans + koeler in.
Eventueel ga ik later nog een dvb-c kaart toevoegen, meer harde schijven komen wel wanneer de prijs weer wat zakt.

Iemand nog opmerkingen? Kan het nog ergens goedkoper?
Misschien een kast met meer hdd bays? zeker intressant als je hem als NAS gaat gebruiken. Ik ben momenteel een config aan het samenstellen met vergelijkbare eisen. Misschien heb je daar wat aan (geselecteerde kast misschien wat?)
gallery: Subslider

Verwijderd

Subslider schreef op maandag 06 februari 2012 @ 20:47:
Ik heb deze besteld als remote, zal hier mijn bevindingen ook neerzetten. maar 8dollar dus kan de gok wel aan.
http://www.dealextreme.co...roller-for-pc-2-aaa-27596
Ik heb een variant ervan en het werkt prima! Kun je je idd geen buil aan vallen.
Heb ook een poging gedaan die ontvanger samen te laten werken met een 360 remote maar dat is me nog niet gelukt.

• Jazco2nd
Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2012 @ 16:42:
@ Jazco2nd: Dat klinkt niet zo best allemaal. :) Kan je niet beter een nieuw moederbord + nieuwe fan kopen zodat je tenminste wel netjes via HDMI kan kijken EN je via je mobo je fanspeed kan controleren?
idd niet best.. Het gaat om de Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H. Destijds het topmodel van alle 780G (DE keuze voor een HTPC indertijd) mobo's. Er zat nog 128MB geheugen specifiek voor de GPU bij.

Helaas kan je daar in de bios niks regelen voor je fan. Die gaat dus hard draaien waar dat niet nodig is. Met Gigabytes software voor windows kan je het wel regelen..

Maar ik koop liever een mobo op het moment dat deze ook nieuw uit is.. Dus ik denk dat ik deze 780G nog hou (qua performance is het prima). En alvast de SSD en een fan koop..

Aan de andere kant heb ik ook wel gewoon zin in een nieuwe htpc :) Maarja de portemonnee is ook niet zo groot helaas..

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:25

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Subslider schreef op maandag 06 februari 2012 @ 20:47:

[...]

Misschien een kast met meer hdd bays? zeker intressant als je hem als NAS gaat gebruiken. Ik ben momenteel een config aan het samenstellen met vergelijkbare eisen. Misschien heb je daar wat aan (geselecteerde kast misschien wat?)
gallery: Subslider
Die Silverstone kast kan ik net niet kwijt, max 150mm hoog in mijn tv-meubel.
Ik gok erop dat ik in de 5,25" bay met een beetje modificatie 2 schijven kwijt kan. Met 1x 2TB en 3x 3TB zit ik al op 11TB, moet voor eerst genoeg zijn, ik ben niet zo'n verzamelaar.
Het tv-meubel is wel diep genoeg om nog meer schijven erachter kwijt te kunnen, dan kan ik altijd nog een losse mount voor een x aantal schijven buiten de case maken.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-12 09:19
blitzkrieg schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 07:51:
[...]

Die Silverstone kast kan ik net niet kwijt, max 150mm hoog in mijn tv-meubel.
Ik gok erop dat ik in de 5,25" bay met een beetje modificatie 2 schijven kwijt kan. Met 1x 2TB en 3x 3TB zit ik al op 11TB, moet voor eerst genoeg zijn, ik ben niet zo'n verzamelaar.
Het tv-meubel is wel diep genoeg om nog meer schijven erachter kwijt te kunnen, dan kan ik altijd nog een losse mount voor een x aantal schijven buiten de case maken.
Ik heb zelf deze MS-TECH kast ook en moet wel eerlijk zeggen dat het een berg gepriegel is. Ik heb een bluray speler geplaatst en een SSD. Dan heb je nog wel wat ruimte over, maar de meeste uitdaging vond ik in de bekabeling zitten. De ruimte is vrij beperkt.

Verwijderd

Zit een beetje te twijfelen om over te stappen naar een HTPC en wel om de volgende reden.

Heb op 't moment nog een SD decoder van Ziggo en zou 't wel fijn vinden om via de HTPC tv te kijken, HD zenders te kunnen ontvangen en dingen op te kunnen nemen. Dit zou volgens mij gewoon moeten kunnen met een van deze tv kaarten (in combinatie met Ziggo).

Anysee E30TCPlus
Anysee E7TC-CI Plus
Anysee E7PTC-CICRplus DVB-T/C intern

Maar vroeg me af of het wel een 'volwaardige' (en stabiele) vervanging is van een decoder? En welke ik het beste zou kunnen nemen? Had wel al een beetje naar software zitten kijken en kwam uit bij MediaPortal.

Ook ben ik niet helemaal tevreden met m'n Mediaspeler. En zou ik graag een simpelere oplossing hebben. Door alle apparaten (Decoder, Dvd Speler, Blu-ray speler) te combineren.

Setup:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus F1A75-M€ 75,70€ 75,70
1Samsung SH-B123L/BSBP (12x, SATA-150, dual-layer, Zwart, OEM)€ 56,50€ 56,50
1Antec Earthwatts EA-380D Green€ 40,25€ 40,25
1G.Skill F3-12800CL9D-4GBNQ€ 26,70€ 26,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 408,10

Heb grotendeels de BBG van November gebruikt. Weet niet of er hier nog iets aan te verbeteren valt? Heb de kast vervangen vanwege de IR-receiver voor m'n Harmony One (en de looks). Heb daarnaast nog wel een harde schijf liggen. En is een SSD nog aan te raden? Wil er daarnaast een externe opslag (10TB) aanhangen voor al m'n zooi.

Verwijderd

Vanmiddag de bestelde spullen opgehaald en rustig de boel in elkaar gaan zetten. Moet zeggen dat het me reuze meeviel ondanks het kleine formaat van de kast. :)

Uiteindelijk heb ik dit dus besteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G530 Boxed€ 36,82€ 36,82
1LC-Power LC-1320mi€ 37,50€ 37,50
1Team TED34096M1333HC9DC€ 20,89€ 20,89
1Asrock H61M-ITX€ 63,20€ 63,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 158,41

Na een goed uurtje prutsen om alles goed in de kast te krijgen opstarten en alles werkte in 1 keer! Vervolgens kwam ik er achter dat een toetsenbord misschien wel heel handig was geweest. |:(
Afijn, eerst een tijdje met kast open gedraaid voor het geval dat en toen kast dicht. Met stock cooler geeft AXTU idle 31 graden aan. Met muziek en animaties afspelen 37 en bij een full hd blu-ray 45.
Valt me reuze mee en heel veel meer dan dit ga ik er ook niet mee doen dus dat is prima zo. :P

Ik ben erg tevreden. 8)

edit: voeding trekt het dus ook prima.

• OMX2000

OMX2000

Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 22:02:
Vanmiddag de bestelde spullen opgehaald en rustig de boel in elkaar gaan zetten. Moet zeggen dat het me reuze meeviel ondanks het kleine formaat van de kast. :)

Uiteindelijk heb ik dit dus besteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G530 Boxed€ 36,82€ 36,82
1LC-Power LC-1320mi€ 37,50€ 37,50
1Team TED34096M1333HC9DC€ 20,89€ 20,89
1Asrock H61M-ITX€ 63,20€ 63,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 158,41

Na een goed uurtje prutsen om alles goed in de kast te krijgen opstarten en alles werkte in 1 keer! Vervolgens kwam ik er achter dat een toetsenbord misschien wel heel handig was geweest. |:(
Afijn, eerst een tijdje met kast open gedraaid voor het geval dat en toen kast dicht. Met stock cooler geeft AXTU idle 31 graden aan. Met muziek en animaties afspelen 37 en bij een full hd blu-ray 45.
Valt me reuze mee en heel veel meer dan dit ga ik er ook niet mee doen dus dat is prima zo. :P

Ik ben erg tevreden. 8)

edit: voeding trekt het dus ook prima.
Wat ga je erop draaien?

Verwijderd

Arg, met een edit per abuis weggehaald. |:( Ik draai er W7 Ultimate met XMBC op. Daarnaast een torrentclient en nog wat ander spul, niet heel spannend.
Was een beetje een gok of temperatuur en vermogen het zouden toelaten dit kastje maar tot nu toe gaat het helemaal prima. :)
Ben iig blij dat ik geen E450 heb gekozen, paar dagen terug weer in actie gezien maar het is toch echt onnoemlijk veel trager dan deze setup en die besparing in verbruik valt ook behoorlijk tegen. 8)7

Misschien handig, ik had 'pech' en heb dus geen behuizing met solid caps en heb de 'nieuwe' 70W voeding. Beetje jammer maar zolang het stabiel draait geen klachten. Besteld bij Afuture maar dat zal weinig uitmaken gok ik zo.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2012 10:42 ]

• BramSd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-10 10:51
Vraagje: past er in die LC-Power LC-1320mi een normale 5,25" DVD/Blu-ray speler, of moet je echt een slimline versie hebben?

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G530 Boxed€ 36,80€ 36,80
1Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB€ 117,40€ 117,40
1MS-Tech MC-1200€ 90,50€ 90,50
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 34,-€ 34,-
1Sapphire HD 6450 1GB DDR3€ 35,90€ 35,90
1Asrock H61M-ITX€ 62,10€ 62,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 475,64

Heb ook eens een HTPC samengesteld. Brazos lijkt me toch wat te traag. Aangezien ik er waarschijnlijk ook wat mee ga downloaden/parren/rarren. Vandaar de keuze voor Intel. De extra videokaart is nodig vanwege de 24p bug (dat speelt toch nog steeds?). De voeding is nodig omdat de standaard voeding te veel lawaai maakt. Er komt ook nog een Intel Postville 80GB SSD in, die heb ik over van m`n 'echte' PC.

Zijn er nog tips of op- en aanmerkingen aan deze setup?

Verwijderd

BramSd schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 12:30:
Vraagje: past er in die LC-Power LC-1320mi een normale 5,25" DVD/Blu-ray speler, of moet je echt een slimline versie hebben?
Slimline maar waarom zou je dat willen? :?
Koop voor een paar duppies een externe behuizing op Ebay als je soms een drive nodig hebt. ;)

Er past naast een 3.5" (die kun je niet vastzetten overigens!) ook een 2.5" schijf in en gezien de ruimte (als je de slede weg laat) zat ik er al meteen aan te denken om er nog een gewone schijf in te proppen mocht ik die nodig hebben. :*)

Verwijderd

Trasos schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 12:49:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G530 Boxed€ 36,80€ 36,80
1Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB€ 117,40€ 117,40
1MS-Tech MC-1200€ 90,50€ 90,50
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 34,-€ 34,-
1Sapphire HD 6450 1GB DDR3€ 35,90€ 35,90
1Asrock H61M-ITX€ 62,10€ 62,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 475,64

Heb ook eens een HTPC samengesteld. Brazos lijkt me toch wat te traag. Aangezien ik er waarschijnlijk ook wat mee ga downloaden/parren/rarren. Vandaar de keuze voor Intel. De extra videokaart is nodig vanwege de 24p bug (dat speelt toch nog steeds?). De voeding is nodig omdat de standaard voeding te veel lawaai maakt. Er komt ook nog een Intel Postville 80GB SSD in, die heb ik over van m`n 'echte' PC.

Zijn er nog tips of op- en aanmerkingen aan deze setup?
Voor parren en rarren zou ik een een andere processor nemen.
Waarom een intel gebaseerde htpc?

Verwijderd

Trasos schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 12:49:
De extra videokaart is nodig vanwege de 24p bug (dat speelt toch nog steeds?)
Nee, dat speelt niet meer wanneer je UAC uitzet, tenminste, als je Windows draait.

En als je tv op 60Hz afspeelt, speelt het sowieso niet.

Althans, zo heb ik begrepen dat het zit.

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 14:02:
[...]
Voor parren en rarren zou ik een een andere processor nemen.
Waarom een intel gebaseerde htpc?
Omdat de AMD E450 een stuk langzamer is. Voordeel van de Brazos-variant is wel dat je vrijwel alles passief gekoeld kunt houden. In de totaalprijs maakt het volgens mij niet veel uit of ik voor AMD of Intel kies. De i3-2100 vind ik overkill en te duur. Een G620 zou natuurlijk nog wel kunnen. Of zat je aan iets heel anders te denken? Het parren en rarren hoeft niet supersnel te gebeuren, maar wel redelijk. Het meeste zal ik toch downloaden met m`n normale PC.
Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 14:37:
[...]

Nee, dat speelt niet meer wanneer je UAC uitzet, tenminste, als je Windows draait.
En als je tv op 60Hz afspeelt, speelt het sowieso niet.
Althans, zo heb ik begrepen dat het zit.
Wat heeft UAC (User account control of bedoel je een andere UAC?) daarmee te maken? Het was toch een hardware-bug?

[ Voor 33% gewijzigd door Trasos op 08-02-2012 14:48 ]

Verwijderd

[quote]Trasos schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 14:45:
[...]

Omdat de AMD E450 een stuk langzamer is. Voordeel van de Brazos-variant is wel dat je vrijwel alles passief gekoeld kunt houden. In de totaalprijs maakt het volgens mij niet veel uit of ik voor AMD of Intel kies. De i3-2100 vind ik overkill en te duur. Een G620 zou natuurlijk nog wel kunnen. Of zat je aan iets heel anders te denken? Het parren en rarren hoeft niet supersnel te gebeuren, maar wel redelijk. Het meeste zal ik toch downloaden met m`n normale PC.

ik heb zelf dit staan:

inventaris: mb

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-12 20:12

GreyGhost

Het is een spook

[...]

Wat heeft UAC (User account control of bedoel je een andere UAC?) daarmee te maken? Het was toch een hardware-bug?
De echte 24p (23.976Hz) kon met oudere intel graphics drivers beter worden benaderd door UAC uit te zetten, zie hier vlak voor de conclusie.

Echter met BIOS updates en de laatste driver (via de intel site, niet via MS update!) schijnt het nu ook met UAC aan beter haalbaar te zijn, zie hier en hier.

For I am grey, between the darkness and the light

• Sunz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:33
Beste tweakers,

binnekort verhuis ik en zou ik graag een nieuwe HTPC aanschaffen.

Op mijn kamer staat er nu een gewone desktop verbonden via HDMI naar men Home Cinema ( en die weer naar TV).
Ik gebruik XBMC met Aeon skin en zou dit liefst willen behouden ( prachtige interface, gebruiksvriendelijk en alles zoals covers en backgrounds zijn ingesteld zoals ik het wil)

Voor opslag gebruik ik nu een shitload aan externe HDD's, ( 5 external's van 2TB en 1 van 1TB)

Nu zit het zo:

Van computers samenstellen ken ik geen snar daarmee dat ik jullie zou willen vragen of er nergens een site bestaat die dit voor je doet.

Wat ik graag zou willen voor men HTPC (die ook zou moeten dienen als gewone Home PC en Hyperspin):

- Genoeg opslagruimte- zeker 8-10TB
- in staat is om probleemloos Full HD ( en 3D) alsook DTS-HD , Dolby TrueHD etc af te spelen
- Emulatie zoals PS2, Wii en dergelijke probleemloos afspelen (via Hyperspin)
- Klaar voor volgende Windows 8 ( sterke processor, en min. 8gb geheugen)
- Box moet mooie design interface hebben ( LCD scherm is altijd nice) en over voldoende USB ingangen beschikken
- Ook liefst Bluetooth voor wireless headset,Wii-mote en PS3 controllers (gebruik nu Bluetooth USB-stick)
- Speel geen PC games (enkel console)
- XBMC op zwaarste settings vloeiloos gebruiken
- TV bekijken en opnemen hoeft niet (gebruik digitale tv)
- XBMC via remote te bedienen ( heb nu een Logitech Harmony , weet niet of ie daarop werkt)
- draadloze muis en keyboard (met touchpad?)
- Moet niet compleet geruisloos zijn maar beetje stil is altijd wel nice :)
- Snelle opstart ( SSD?)

Hier is wat ik in gedachten had:

#ProductPrijsSubtotaal
1Sitecom CN-516 Bluetooth 2.0 USB Micro Adapter€ 5,-€ 5,-
3Western Digital Caviar Green WD30EZRX, 3TB€ 153,50€ 460,50
1Lian Li PC-C32B (Zwart)€ 164,90€ 164,90
1Logitech Harmony One Advanced Universal Remote€ 99,95€ 99,95
1AMD FX-8150 Black Edition€ 227,59€ 227,59
1Samsung SH-B123L (12x, SATA-150, dual-layer, Zwart, Retail)€ 53,90€ 53,90
1be quiet! Pure Power L7 530W€ 49,95€ 49,95
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 149,50€ 149,50
1Corsair Vengeance CMZ16GX3M4A1600C9B€ 85,20€ 85,20
1Asrock 870 Extreme3 R2.0€ 66,50€ 66,50
1Club3D Radeon HD 6950 CoolStream Edition€ 230,-€ 230,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.620,99

Beetje overkill maar kan geen kwaad, wil er later nog meer met kunnen doen :)
Als jullie nog aanbevelingen hebben mogen jullie deze zeker melden :)
Mijn budget bedraagt 2000-2500 euro

Allesinds al bedankt voor jullie reacties!

Grtz Sunz

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:31
Een ATI 6950 en je speelt geen games? Misschien een beetje in dit topic lezen? Wat ik je aanraadt is om een energiezuinige HTPC te maken met een SSD en in je meterkast een NAS te zetten voor alle data. Anders staat er zo'n mega kast bij je tv.

• Electromonkey
Dit mag de naam htpc eigenlijk niet meer dragen volgens mij. :+ Maar zoals al aangegeven zou ik gaan voor een NAS, daarnaast nog even wachten met 3 hdd's. Hier betaal je nu € 450 voor terwijl dit een half jaar geleden nog geen €250 zou zijn geweest.

Je geeft aan dat je klaar wilt zijn voor windows 8.
Dit hoeft echt niet met deze processor... ik denk dat je dan al genoeg hebt aan een a4 maar dit is overkill.

Ik zou er nog maar is even goed over nadenken, zijn een heleboel centjes! Al kan je nagenoeg bij elke lokale pc boer je pc in elkaar laten knutselen. Zeker als je hiermee aankomt, dan staan ze voor je in de rij 8)7 .

[ Voor 33% gewijzigd door Electromonkey op 09-02-2012 10:05 ]

Verwijderd

Sunz schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 00:18:
Beste tweakers,

binnekort verhuis ik en zou ik graag een nieuwe HTPC aanschaffen.

Op mijn kamer staat er nu een gewone desktop verbonden via HDMI naar men Home Cinema ( en die weer naar TV).
Ik gebruik XBMC met Aeon skin en zou dit liefst willen behouden ( prachtige interface, gebruiksvriendelijk en alles zoals covers en backgrounds zijn ingesteld zoals ik het wil)

Voor opslag gebruik ik nu een shitload aan externe HDD's, ( 5 external's van 2TB en 1 van 1TB)

Nu zit het zo:

Van computers samenstellen ken ik geen snar daarmee dat ik jullie zou willen vragen of er nergens een site bestaat die dit voor je doet.

Wat ik graag zou willen voor men HTPC (die ook zou moeten dienen als gewone Home PC en Hyperspin):

- Genoeg opslagruimte- zeker 8-10TB
- in staat is om probleemloos Full HD ( en 3D) alsook DTS-HD , Dolby TrueHD etc af te spelen
- Emulatie zoals PS2, Wii en dergelijke probleemloos afspelen (via Hyperspin)
- Klaar voor volgende Windows 8 ( sterke processor, en min. 8gb geheugen)
- Box moet mooie design interface hebben ( LCD scherm is altijd nice) en over voldoende USB ingangen beschikken
- Ook liefst Bluetooth voor wireless headset,Wii-mote en PS3 controllers (gebruik nu Bluetooth USB-stick)
- Speel geen PC games (enkel console)
- XBMC op zwaarste settings vloeiloos gebruiken
- TV bekijken en opnemen hoeft niet (gebruik digitale tv)
- XBMC via remote te bedienen ( heb nu een Logitech Harmony , weet niet of ie daarop werkt)
- draadloze muis en keyboard (met touchpad?)
- Moet niet compleet geruisloos zijn maar beetje stil is altijd wel nice :)
- Snelle opstart ( SSD?)

Hier is wat ik in gedachten had:

#ProductPrijsSubtotaal
1Sitecom CN-516 Bluetooth 2.0 USB Micro Adapter€ 5,-€ 5,-
3Western Digital Caviar Green WD30EZRX, 3TB€ 153,50€ 460,50
1Lian Li PC-C32B (Zwart)€ 164,90€ 164,90
1Logitech Harmony One Advanced Universal Remote€ 99,95€ 99,95
1AMD FX-8150 Black Edition€ 227,59€ 227,59
1Samsung SH-B123L (12x, SATA-150, dual-layer, Zwart, Retail)€ 53,90€ 53,90
1be quiet! Pure Power L7 530W€ 49,95€ 49,95
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 149,50€ 149,50
1Corsair Vengeance CMZ16GX3M4A1600C9B€ 85,20€ 85,20
1Asrock 870 Extreme3 R2.0€ 66,50€ 66,50
1Club3D Radeon HD 6950 CoolStream Edition€ 230,-€ 230,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.620,99

Beetje overkill maar kan geen kwaad, wil er later nog meer met kunnen doen :)
Als jullie nog aanbevelingen hebben mogen jullie deze zeker melden :)
Mijn budget bedraagt 2000-2500 euro

Allesinds al bedankt voor jullie reacties!

Grtz Sunz
Met jou budget en wat je wilt kun je ook kijken bij http://www.ikbenstil.nl/

• BramSd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-10 10:51
Dag allen,

Ik heb een vraagje over een mogelijk HTPC setup, want ik kom er niet helemaal uit. Hieronder een lijstje met eisen:
  • Moet zo goedkoop en zuinig mogelijk zijn.
  • Moet moeiteloos full HD video kunnen afspelen blu-ray iso's
  • Er komt Windows 7 Ultimate (heb ik nog liggen), XMBC en Spotnet op draaien.
Ik heb nu tot deze setup gekomen (geheugen + hdd heb ik al):

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus E45M1-I DELUXE€ 150,40€ 150,40
1Netgear Rangemax Dual Band Wireless-N USB 2.0 Adapter€ 22,70€ 22,70
1LC-Power LC-1320mi€ 38,60€ 38,60
1Sony NEC Optiarc BC-5500S (2x, SATA-150, dual-layer, slimline, Zwart)€ 57,41€ 57,41
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 297,11

De vragen die ik nu heb zijn als volgt:
  • Is deze setup voldoende? Kan ik nog goedkoper/zuiniger of moet ik juist iets krachtigers hebben?
  • Wordt deze setup te heet? Moet ik een kast hebben met een fan erin?
  • Heb ik aanvullende software nodig om blu-ray iso's af te kunnen spelen (met menu en alles)?
Graag jullie advies.

Verwijderd

BramSd schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 11:26:
Dag allen,

Ik heb een vraagje over een mogelijk HTPC setup, want ik kom er niet helemaal uit. Hieronder een lijstje met eisen:
  • Moet zo goedkoop en zuinig mogelijk zijn.
  • Moet moeiteloos full HD video kunnen afspelen blu-ray iso's
  • Er komt Windows 7 Ultimate (heb ik nog liggen), XMBC en Spotnet op draaien.
Ik heb nu tot deze setup gekomen (geheugen + hdd heb ik al):

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus E45M1-I DELUXE€ 150,40€ 150,40
1Netgear Rangemax Dual Band Wireless-N USB 2.0 Adapter€ 22,70€ 22,70
1LC-Power LC-1320mi€ 38,60€ 38,60
1Sony NEC Optiarc BC-5500S (2x, SATA-150, dual-layer, slimline, Zwart)€ 57,41€ 57,41
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 297,11

De vragen die ik nu heb zijn als volgt:
  • Is deze setup voldoende? Kan ik nog goedkoper/zuiniger of moet ik juist iets krachtigers hebben?
  • Wordt deze setup te heet? Moet ik een kast hebben met een fan erin?
  • Heb ik aanvullende software nodig om blu-ray iso's af te kunnen spelen (met menu en alles)?
Graag jullie advies.
Liever bekabeld aansluiten anders hoop ik dat je wifi signaal genoeg is?
Pagina: 1 ... 80 ... 93 Laatste

Dit topic is gesloten.