• BramSd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-10 10:51
CPU is de AMD E-450, die op het moederbord is geïntegreerd. Wifi is nodig omdat ik geen kabel door mijn woonkamer wil trekken. Achteraf gezien is het nogal stom dat ik dat niet bij het bouwen heb laten doen (nieuwbouw huis), maar daar is nu niets meer aan te doen.

Wifi signaal is overigens erg goed.

Verwijderd

BramSd schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 11:35:
CPU is de AMD E-450, die op het moederbord is geïntegreerd. Wifi is nodig omdat ik geen kabel door mijn woonkamer wil trekken. Achteraf gezien is het nogal stom dat ik dat niet bij het bouwen heb laten doen (nieuwbouw huis), maar daar is nu niets meer aan te doen.

Wifi signaal is overigens erg goed.
Was effe te snel met antwoorden ivm je moederbord,gewoon proberen via wifi,anders met powerline adapters werken dat moet geen probleem zijn.
indien je ook 3D wil kijken denk aan een 1.4 hdmi kabel en aansluiten zoals de pijltjes dat aan geven.

• BramSd
Wat mij betreft hoeft er geen ondersteuning voor 3D te zijn; daar heb ik helemaal geen behoefte aan.

Waar het mij om gaat is of de setup zoals ik die voor ogen heb, de beste is bij mijn wensen en eisen.

Verwijderd

BramSd schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 11:39:
Wat mij betreft hoeft er geen ondersteuning voor 3D te zijn; daar heb ik helemaal geen behoefte aan.

Waar het mij om gaat is of de setup zoals ik die voor ogen heb, de beste is bij mijn wensen en eisen.
je kunt ook dit moederbord nemen pricewatch: MSI E350IS-E45 lijkt me geen probleem.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 11:43:
[...]

je kunt ook dit moederbord nemen pricewatch: MSI E350IS-E45 lijkt me geen probleem.
Ik had een asrock ion 330 staan daar kon ik alles mee streamen behalve 3D vandaar dat ik nu een andere htpc heb gebouwd zie inventaris: mb

mocht je interesse hebben in de asrock laat maar wat van je horen.

• BramSd
Dat scheelt inderdaad nogal in de prijs en deze heeft een fan op de cpu zitten. Dat stelt me wat meer gerust.

Als deze cpu/mobo combo inderdaad alles afspeelt wat ik wil afspelen, ben ik goed geholpen. Bedankt.

Verwijderd

BramSd schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 11:45:
Dat scheelt inderdaad nogal in de prijs en deze heeft een fan op de cpu zitten. Dat stelt me wat meer gerust.

Als deze cpu/mobo combo inderdaad alles afspeelt wat ik wil afspelen, ben ik goed geholpen. Bedankt.
graag gedaan en suc6.

Verwijderd

Ik heb zelf een combi Intel G530/Asrock H61, dan zit je voor mobo en cpu op 100,- bij elkaar en dat is een stuk sneller dan die E450.
Ik mis overigens nog geheugen en een HD in je setup? Die heb je nog liggen?
Wifi usb stick zou je nog van Ebay kunnen halen en die optische drive snap ik niet helemaal. Je wil blu-ray iso's afspelen? Al met al kan het best flink wat goedkoper (en imho beter) nog. Ondanks dat het niet nodig is zou je er voor toekomstige 3D ondersteuning ook meteen een I3 in kunnen prikken. Ben je net zoveel kwijt voor een veel snellere setup.

Ik heb overigens de power led van dat kastje weer losgekoppeld, die is echt te fel. :D

• BramSd
Past de standaard Intel koeler ook in de LC-1320MI kast, of moet je een speciale aftermarket koeler hebben?

Verwijderd

Stock koeler past net en ik hoor hem eigenlijk zo goed als niet draaien. Met AXTU heb ik de processor fan op level 4 gezet en de richttemperatuur op 50 graden zodat de fan niet te snel op volle toeren aanslaat. In de praktijk gebeurt dat nu zelden.
Mijn kast werd niet geleverd met (rubber) voetjes maar als je die eronder zet hoor je de combi echt zo goed als niet meer, geluid wat je hoort/hoorde is meer trilling van onderdelen/kast op ondergrond. Je kunt ook nog pootjes/matje onder de hd doen zodat je die ook niet meer hoort.

• Sunz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:02
kent er iemand nog andere online winkels voor htpc's zoals ikbenstil.nl maar dan iets goedkoper?

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:37

OMX2000

By any means necessary...

Sunz schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 15:49:
kent er iemand nog andere online winkels voor htpc's zoals ikbenstil.nl maar dan iets goedkoper?
Ik kan nog geen reclame voor mezelf maken, dus dan maar een link naar de "concurrent"

Check : http://www.multimediapc.nl/index.php

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 11:45:
[...]

Ik had een asrock ion 330 staan daar kon ik alles mee streamen behalve 3D vandaar dat ik nu een andere htpc heb gebouwd zie inventaris: mb

mocht je interesse hebben in de asrock laat maar wat van je horen.
Offtopic: Heb je die Asrock nog, DM mij even.

• Jackssonss
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-11 19:42
Hallo Tweakers,

Al maanden volg ik dit topic met grote interesse en heb zowat alle berichten gelezen.

In het kort, zoals het hoort, een situatieschets:
- je budget
€ 600,-
- welke apparatuur je hebt (tv, receiver, enz)
Samsung LE40M87BD Full HD-televisie, Playstation 3 (verkoop ik waarschijnlijk), Dreambox 800HD, analoge versterker (Quad 77) en Logitech Harmony One
- hoe ziet je netwerk eruit (nas? draadloos?)
Powerline Adapter 85mbps
- wat wil je afspelen
Alle mogelijke formaten videos, lossless muziek en games (e.g. Fifa, Need for Speed, Call of Duty)
- zijn er ruimtebeperkingen
De tv-kast (daar komt ie in) is 38 cm diep en 17 cm hoog. Qua breedte geen belemmeringen.

Op basis van jullie bijdrage heb ik onderstaande HTPC samengesteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus F1A75-M€ 71,60€ 71,60
1Silverstone Grandia GD02B€ 125,90€ 125,90
1AMD A8-3870K Black Edition€ 115,20€ 115,20
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 34,-€ 34,-
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 85,50€ 85,50
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 39,50€ 39,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 471,70

Ter aanvulling:
Met een HDD (voor opslag van media) wacht ik totdat de prijzen zijn gezakt naar een acceptabel niveau. Verder wil ik een DAC kopen om de PC aan te sluiten op de versterker.

Wat ik me afvraag:
- Is de GPU voldoende krachtig om de genoemde spellen te spelen met acceptabele framerates?
- Mocht de GPU niet voldoende zijn en ik een aparte videokaart toevoeg, is dan de voeding nog voldoende?
- Als ik een losse videokaart toevoeg, kan ik dan niet beter de processor vervangen met een i5 2500k?
- Koelt de stockkoeler voldoende?

Ik hoop dat jullie mijn vragen willen beantwoorden.

Alvast dank,
Jeroen

• Kooienb
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-12-2020
Excuses!

[ Voor 99% gewijzigd door Kooienb op 10-02-2012 22:50 ]

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:27
Kooienb schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 20:41:
Hebben jullie nog tips of aanmerkingen over deze configuratie?

PS: Het is vooral een game/school pc!
Ja, je zit in het verkeerde topic :+

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
en je kiest de verkeerde ssd

Verwijderd

Jackssonss schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 20:14:
Hallo Tweakers,

Al maanden volg ik dit topic met grote interesse en heb zowat alle berichten gelezen.

In het kort, zoals het hoort, een situatieschets:
- je budget
€ 600,-
- welke apparatuur je hebt (tv, receiver, enz)
Samsung LE40M87BD Full HD-televisie, Playstation 3 (verkoop ik waarschijnlijk), Dreambox 800HD, analoge versterker (Quad 77) en Logitech Harmony One
- hoe ziet je netwerk eruit (nas? draadloos?)
Powerline Adapter 85mbps
- wat wil je afspelen
Alle mogelijke formaten videos, lossless muziek en games (e.g. Fifa, Need for Speed, Call of Duty)
- zijn er ruimtebeperkingen
De tv-kast (daar komt ie in) is 38 cm diep en 17 cm hoog. Qua breedte geen belemmeringen.

Op basis van jullie bijdrage heb ik onderstaande HTPC samengesteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus F1A75-M€ 71,60€ 71,60
1Silverstone Grandia GD02B€ 125,90€ 125,90
1AMD A8-3870K Black Edition€ 115,20€ 115,20
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 39,50€ 39,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 471,70

Ter aanvulling:
Met een HDD (voor opslag van media) wacht ik totdat de prijzen zijn gezakt naar een acceptabel niveau. Verder wil ik een DAC kopen om de PC aan te sluiten op de versterker.

Wat ik me afvraag:
- Is de GPU voldoende krachtig om de genoemde spellen te spelen met acceptabele framerates?
- Mocht de GPU niet voldoende zijn en ik een aparte videokaart toevoeg, is dan de voeding nog voldoende?
- Als ik een losse videokaart toevoeg, kan ik dan niet beter de processor vervangen met een i5 2500k?
- Koelt de stockkoeler voldoende?

Ik hoop dat jullie mijn vragen willen beantwoorden.

Alvast dank,
Jeroen
Wat een prijzige behuizing. Kan je niet beter deze pricewatch: Streacom Fanless Chassis FC8 Black nemen? Dan is ie passief. Kan ook met zo'n low voltage i5.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 11:44:
[...]

Offtopic: Heb je die Asrock nog, DM mij even.
je mail adres is niet openbaar.

• Gurrif
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-06 16:19

• BramSd
Na lang wikken en wegen is deze configuratie nu in de bestelling:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G530 Boxed€ 36,45€ 36,45
1Netgear Rangemax Dual Band Wireless-N USB 2.0 Adapter€ 22,70€ 22,70
1MS-Tech MC-1200€ 90,50€ 90,50
1Logitech K400 Wireless Touch Keyboard€ 29,-€ 29,-
1Lite-On IHOS104 (4x, SATA-150, dual-layer, Zwart, OEM)€ 43,-€ 43,-
1MSI H61MA-E35 (B3'€ 61,50€ 61,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 283,15

Enige afwijkende is dat ik heb gekozen voor de MS-Tech MC-1200AN kast in plaats van de MC-1200. Tweakers heeft daar echter geen link naar.

Thuis heb ik nog een 1TB hdd en 4GB DDR3 geheugen. Wifi is nodig omdat ik er geen kabel naar kan trekken.

• OMX2000

OMX2000

Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 12:11:
[...]

Wat een prijzige behuizing. Kan je niet beter deze pricewatch: Streacom Fanless Chassis FC8 Black nemen? Dan is ie passief. Kan ook met zo'n low voltage i5.
Ik heb de streacom. Maar daar heb je ook een picopsu voor nodig. Maakt 't weer prijziger.

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-11 18:01
Ik zou graag een HTPC/server bouwen. Ik wil er W7 met XBMC opzetten en wil 3D ondersteuning.
Voor het design en de inbouwmogelijkheid van 6 schijven zou ik graag de case van Fractal Design Array R2 Mini ITX gebruiken. Nu weet ik niet goed welk mbo (mini itx) ik het beste erbij neem. Er moeten voldoende sata poorten aanwezig zijn en goede 3D ondersteuning. Wat zijn jullie sugesties?

• armand_
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-03-2024
Heb een vraag, als je een AMD LIANO A8 (3870) combineert met bijvoorbeeld een Gigabyte GA-A75M-D2H, Asus F1A55-M, Biostar TA75M+ moedboard. Is dan het volgende altijd het geval?

1. HDMI 1.4a aansluiting/support?
2. Radeon™ HD 6550D

Las ook het volgende over de 6000 series, AMD HD6XXX ervaringen - Deel 3.4

Beide punten zijn voor mij belangrijk i.v.m. 3d ondersteuning (blu ray 3d) en het e.e.a. moet goed functioneren.

• Jackssonss
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 12:11:
[...]

Ik vind het vooral een mooie kast die ook oogt als hificomponent. Daarnaast lijkt ie me wat meer ruimte te bieden.

Verwijderd

chundo schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 13:43:
Ik zou graag een HTPC/server bouwen. Ik wil er W7 met XBMC opzetten en wil 3D ondersteuning.
Voor het design en de inbouwmogelijkheid van 6 schijven zou ik graag de case van Fractal Design Array R2 Mini ITX gebruiken. Nu weet ik niet goed welk mbo (mini itx) ik het beste erbij neem. Er moeten voldoende sata poorten aanwezig zijn en goede 3D ondersteuning. Wat zijn jullie sugesties?
je mobo moet 1.4 hdmi, directX 11 effe filteren in de pricewatch.

wat bedoel je met 3D ondersteuning,video,tv,gamen?

En wat heb jezelf al opgezocht?

Verwijderd

armand_ schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 16:47:
Heb een vraag, als je een AMD LIANO A8 (3870) combineert met bijvoorbeeld een Gigabyte GA-A75M-D2H, Asus F1A55-M, Biostar TA75M+ moedboard. Is dan het volgende altijd het geval?

1. HDMI 1.4a aansluiting/support?
2. Radeon™ HD 6550D

Dit staat toch bij de specificaties van het mobo lijkt me.
vergeet geen hdmi 1.4 kabel en de aansluiten in de richting van de pijltjes.
gigabyte schijnt problemen te hebben met handshake.
ik zelf heb een asus F1A75-M mobo en stream 3D hiermee en geen handshake probleem.

Las ook het volgende over de 6000 series, AMD HD6XXX ervaringen - Deel 3.4

Beide punten zijn voor mij belangrijk i.v.m. 3d ondersteuning (blu ray 3d) en het e.e.a. moet goed functioneren.

• OMX2000

OMX2000

Jackssonss schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 17:29:
[...]

Ik vind het vooral een mooie kast die ook oogt als hificomponent. Daarnaast lijkt ie me wat meer ruimte te bieden.
Het is zeker een mooie kast... Ruimte voor 2.5 inch en een 3.5 inch drive en een ODD (slimline dvd/bluray speler). Maar je moet dus wel gebruik maken voor een pico psu.

En inbouwen van het spul kost ff wat extra tijd t.o.v. een traditionele kast zonder passieve koeling.

Maar met alleen een SSD is het natuurlijk wel ff wennen dat je helemaal geen geluid hoort als de HTPC aangaat.

• armand_
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-03-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 17:38:
[...]

Probleem is dat het lastig te zien is ook bij Pricewatch of een moederboard 1.4 heeft. De Asus lijkt het te hebben evenals de Biostar. Videokaart, ene spreekt over 6000 series (ws ligt dit dan aan de CPU welke je hebt) de andere weer over iets anders.

• chundo
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 17:38:
[...]

Ik wil 3D ondersteuning voor video, ik vind alleen nergens terug als die mobo hdmi 1.4 hebben. Het is ook moeilijk om een extra beeldkaart in te bouwen en ik zit met een beperking van enkel mini ITX ivm de case.
Ikzelf dacht aan Asus E45M1-I DELUXE of Asus P8H67-I. Ik heb hier niet zoveel ervaring in dit en zou graag een goed systeem hebben wat effe kan mee gaan. Daarom dat ik hier toch effe wat ideeën wil oprapen voor ik iets ga bestellen.

Verwijderd

chundo schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 22:53:
[...]

Ik wil 3D ondersteuning voor video, ik vind alleen nergens terug als die mobo hdmi 1.4 hebben. Het is ook moeilijk om een extra beeldkaart in te bouwen en ik zit met een beperking van enkel mini ITX ivm de case.
Ikzelf dacht aan Asus E45M1-I DELUXE of Asus P8H67-I. Ik heb hier niet zoveel ervaring in dit en zou graag een goed systeem hebben wat effe kan mee gaan. Daarom dat ik hier toch effe wat ideeën wil oprapen voor ik iets ga bestellen.
Als ik in de pricewatch filter kom ik op 3 mobo uit mini itx-fm1 socket -hdmi uit

http://tweakers.net/price...bOUWLAa7HCXKkfVSuqtc40pTc

• chundo
ik heb alles nog eens bekeken en kom uit op volgend systeem als HTPC/home server. Ik ga vooral films bekijken zowel in 2D als in 3D. Als besturingssyteem dacht ik aan W7 met XBMX. De pc komt naast de router en wordt bekabeld aangesloten. Hij zal regelmatig aan staan (spijtig van het hoge verbruik van de processor) omdat hij ook als NAS gaat dienen.

Fractal Design Array R2 MINI ITX NAS Case W/300W SFX
Gigabyte GA-A75N-USB3 motherboard
AMD A-Series A8-3870
Kingston HyperX 4GB DDR3 1600MHz Kit
Scythe Big Shuriken 2 | SCBSK-2000
OCZ Vertex Plus SATA II 2.5" SSD 60GB

ik zit dan met een systeem van bijna 500 euro, redelijk duur maar als ik dan een goed systeem heb wil ik er dat ook wel aan uitgeven. Wat zijn jullie bevindingen/opmerkingen

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:27
Als je niet van plan bent om te gamen kan je net zo goed voor een A4/A6 cpu gaan. De grafische kracht van een A8 heb je voor enkel films kijken echt niet nodig.
Als je de A8 kiest puur voor de cpu power kan je weer beter voor bijv. een intel i3 gaan. Lees daarnaast even de SSD topics hier op GoT door. Dan weet je waarom je geen OCZ SSD moet kopen maar beter voor een Crucial M4/Intel 320/Samsung 830 kunt gaan.

Verwijderd

chundo schreef op zondag 12 februari 2012 @ 11:13:
ik heb alles nog eens bekeken en kom uit op volgend systeem als HTPC/home server. Ik ga vooral films bekijken zowel in 2D als in 3D.

Streamen of via een disc? ik mis een blu-ray speler namelijk.
vergeet geen hdmi 1.4 kabel en juist aansluiten.
software om 3D af te spelen?

Als besturingssyteem dacht ik aan W7 met XBMX. De pc komt naast de router en wordt bekabeld aangesloten. Hij zal regelmatig aan staan (spijtig van het hoge verbruik van de processor) omdat hij ook als NAS gaat dienen.

Fractal Design Array R2 MINI ITX NAS Case W/300W SFX
Gigabyte GA-A75N-USB3 motherboard
AMD A-Series A8-3870
Kingston HyperX 4GB DDR3 1600MHz Kit
Scythe Big Shuriken 2 | SCBSK-2000
OCZ Vertex Plus SATA II 2.5" SSD 60GB

ik zit dan met een systeem van bijna 500 euro, redelijk duur maar als ik dan een goed systeem heb wil ik er dat ook wel aan uitgeven. Wat zijn jullie bevindingen/opmerkingen

• chundo
Snippo schreef op zondag 12 februari 2012 @ 11:48:
Als je niet van plan bent om te gamen kan je net zo goed voor een A4/A6 cpu gaan. De grafische kracht van een A8 heb je voor enkel films kijken echt niet nodig.
Als je de A8 kiest puur voor de cpu power kan je weer beter voor bijv. een intel i3 gaan. Lees daarnaast even de SSD topics hier op GoT door. Dan weet je waarom je geen OCZ SSD moet kopen maar beter voor een Crucial M4/Intel 320/Samsung 830 kunt gaan.
Ik heb die OCZ SSD hier nog liggen van een vorig systeem, ik zou hem ook nooit meer kopen, ik had het er gewoon bijgezet voor de vervollediging van het systeem.

Een AMD A6-3500 Boxed zou voldoende zijn voor 3D films, dit maakt het systeem toch 50 euro goedkoper er zuiniger in verbruik als het veel gaat aan staan als NAS

• chundo
ik ga altijd via HD afspelen, in de kast is geen externe bay voorzien, de enkele keer dat ik een disk afspeel doe ik dat via de bluray zelf.
Een HDMI 1.4 kabel heb ik, ik wist niet dat ik apparte software nodig had voor 3D films af te spelen, gebeurd dat niet automatisch via W7/beeldkaart/XBMC?

Verwijderd

chundo schreef op zondag 12 februari 2012 @ 13:18:
[...]

Ik heb die OCZ SSD hier nog liggen van een vorig systeem, ik zou hem ook nooit meer kopen, ik had het er gewoon bijgezet voor de vervollediging van het systeem.

Een AMD A6-3500 Boxed zou voldoende zijn voor 3D films, dit maakt het systeem toch 50 euro goedkoper er zuiniger in verbruik als het veel gaat aan staan als NAS
met een A4 kan het ook om 3D te kijken het gaat om je video kaart de 6000 serie ondersteunt 3D

Verwijderd

chundo schreef op zondag 12 februari 2012 @ 13:24:
[...]

ik ga altijd via HD afspelen, in de kast is geen externe bay voorzien, de enkele keer dat ik een disk afspeel doe ik dat via de bluray zelf.
Een HDMI 1.4 kabel heb ik, ik wist niet dat ik apparte software nodig had voor 3D films af te spelen, gebeurd dat niet automatisch via W7/beeldkaart/XBMC?
nee xbmc ondersteunt geen 3D of je moet het beeld converteren dmv je tv naar 3D.

ik gebruik power dvd mark 11 om 3D te kijken

• chundo
Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2012 @ 13:26:
[...]

nee xbmc ondersteunt geen 3D of je moet het beeld converteren dmv je tv naar 3D.

ik gebruik power dvd mark 11 om 3D te kijken
ik gebruik nu ook XBMC en moet zeggen dat het inderdaad SBS wordt weergegeven en dat ik de tv handmatig op 3D moet zetten. Bij power dvd mark 11 gebeurd de handshake automatisch en heb ik meer frames per seconde als ik het goed begrijp.

Verwijderd

chundo schreef op zondag 12 februari 2012 @ 13:51:
[...]

ik gebruik nu ook XBMC en moet zeggen dat het inderdaad SBS wordt weergegeven en dat ik de tv handmatig op 3D moet zetten. Bij power dvd mark 11 gebeurd de handshake automatisch en heb ik meer frames per seconde als ik het goed begrijp.
mijn tv geeft het automatisch aan als die het signaal binnenkrijgt Panasonic in mijn geval.
meestal is het een iso die ik mount en dan met power dvd afspeel.
Framerates etc kijk ik niet na eerlijk gezegd.

• Jackssonss
OMX2000 schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 18:34:
[...]

Het is zeker een mooie kast... Ruimte voor 2.5 inch en een 3.5 inch drive en een ODD (slimline dvd/bluray speler). Maar je moet dus wel gebruik maken voor een pico psu.

En inbouwen van het spul kost ff wat extra tijd t.o.v. een traditionele kast zonder passieve koeling.

Maar met alleen een SSD is het natuurlijk wel ff wennen dat je helemaal geen geluid hoort als de HTPC aangaat.
Ik bedoelde de Silverstone GD02B kast. De Silverstone heeft ruimte voor een normale voeding. Sorry, dat was onduidelijk.

Heeft iemand ervaring met de MS-Tech MC-380?

• chundo
Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2012 @ 14:01:
[...]

mijn tv geeft het automatisch aan als die het signaal binnenkrijgt Panasonic in mijn geval.
meestal is het een iso die ik mount en dan met power dvd afspeel.
Framerates etc kijk ik niet na eerlijk gezegd.
ik moet alles instellen omdat ik de 3D ondersteuning "niet in orde" heb. Bedankt voor de tips, ik ga het zeker proberen. Is het overgens makkelijk te bedienen met de afstandbediening en mogelijk om mkv/avi af te spelen uit een lijst, ik zoek eigenlijk ook een fijne layout en XBMC is ideaal kwa layout.

• OMX2000

OMX2000

Jammer dat deze niet in Nederland leverbaar zijn

http://www.giadatech.com/...pp=product&act=show&id=71

Zou dan wel minimaal 500 euro kosten

Verwijderd

OMX2000 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 08:55:
Jammer dat deze niet in Nederland leverbaar zijn

http://www.giadatech.com/...pp=product&act=show&id=71

Zou dan wel minimaal 500 euro kosten
Ik zie het bestaansrecht niet? Zag net een prijs in Frankrijk van €599 gebaseerd op een I5-2467UM met 4GB, 500GB hd bluetooth en wifi n. Die processor kan ik niet vinden en zal alleen aan systeembouwers geleverd worden maar ik vind het behoorlijk aan de prijs. Specs slaan imho ook nergens op.
Ik zou dan eerder een gewone I3 doen in combi met of een grote schijf (mocht je lokaal dingen op willen slaan) of een snelle ssd. Nou zullen er wel verschillende uitvoeringen van zijn hoor maar deze snap ik niet. Hoop geld voor iets wat zich qua verbruik althans nooit terug gaat betalen.

Qua uiterlijk zie ik het ook niet zo, kastje wat ik nu heb staat het bedieningskastje van de Z906 op en is even groot van voren gezien om een idee te geven.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2012 @ 12:25:
[...]

Ik zie het bestaansrecht niet? Zag net een prijs in Frankrijk van €599 gebaseerd op een I5-2467UM met 4GB, 500GB hd bluetooth en wifi n. Die processor kan ik niet vinden en zal alleen aan systeembouwers geleverd worden maar ik vind het behoorlijk aan de prijs. Specs slaan imho ook nergens op.
Ik zou dan eerder een gewone I3 doen in combi met of een grote schijf (mocht je lokaal dingen op willen slaan) of een snelle ssd. Nou zullen er wel verschillende uitvoeringen van zijn hoor maar deze snap ik niet. Hoop geld voor iets wat zich qua verbruik althans nooit terug gaat betalen.

Qua uiterlijk zie ik het ook niet zo, kastje wat ik nu heb staat het bedieningskastje van de Z906 op en is even groot van voren gezien om een idee te geven.
Ik snap het wel. Een mooi compact kastje en waarschijnlijk fanless en met een zuinige mobiele processor die je normaal niet zo makkelijk kan kopen ja. Als je dit zelf in elkaar moet zetten kom je met een i5 echt niet goedkoper uit. En de 2,5" HD kan je altijd vervangen door een SSD, of je nou dit kastje neemt of een ander, het prijsverschil met de SSD t.o.v. de HD hou je toch.

Als ik een fanless systeempje in elkaar zet met een i3 kom ik op meer dan 500 euro uit. Wel een mooi systeempje overigens. :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Scorpio Blue WD5000BPVT Advanced Format , 500GB SATA-300, 8MB, 5400rpm€ 78,80€ 78,80
1Streacom FC8 Black€ 134,-€ 134,-
1Intel Core i3 2125 Boxed€ 116,-€ 116,-
1Streacom PicPsu 150W + 150W Adapter Power Kit€ 72,95€ 72,95
1Corsair CMV8GX3M2A1333C9€ 36,-€ 36,-
1Asus P8H67-I€ 85,50€ 85,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 523,25

A.u.b. niet zeuren over de geheugengrootte, dat is maar een tientje extra en na verloop van tijd blijkt geheugen altijd de bottleneck te zijn dus gewoon nu genoeg erin stoppen voor die grijpstuiver extra.

Verwijderd

Het zal ook persoonlijk zijn hoor maar vervang die i3-2125 door een i3-2100 en je zweeft net boven de 500,- voor een imho sneller en 'beter' systeem. Ik kan overigens niet vinden dat het genoemde kastje fanless is dus als die eis vervalt kan er zo nog rond de 100,- van de prijs af al je een andere behuizing + voeding kiest. (Streacom is mooi maar belachelijk duur...)
Ruimte in budget is er iig genoeg. Mocht 3D niet noodzakelijk zijn dan valt er nog meer van de prijs af te snoepen met een andere proc en mobo. Ook is er binnen dit budget voor bijna alle eisen wel een ssd in te lepelen, desnoods een kleintje en een normale hd.

Staat natuurlijk wel tegenover dat bovenstaande zelfbouw is en dat Giada kastje compleet en werkend afgeleverd wordt maar dat zal hier op tweakers niet zo zwaar wegen denk ik zo. :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2012 @ 14:57:
Het zal ook persoonlijk zijn hoor maar vervang die i3-2125 door een i3-2100 en je zweeft net boven de 500,- voor een imho sneller en 'beter' systeem. Ik kan overigens niet vinden dat het genoemde kastje fanless is dus als die eis vervalt kan er zo nog rond de 100,- van de prijs af al je een andere behuizing + voeding kiest. (Streacom is mooi maar belachelijk duur...)
Ruimte in budget is er iig genoeg. Mocht 3D niet noodzakelijk zijn dan valt er nog meer van de prijs af te snoepen met een andere proc en mobo. Ook is er binnen dit budget voor bijna alle eisen wel een ssd in te lepelen, desnoods een kleintje en een normale hd.

Staat natuurlijk wel tegenover dat bovenstaande zelfbouw is en dat Giada kastje compleet en werkend afgeleverd wordt maar dat zal hier op tweakers niet zo zwaar wegen denk ik zo. :P
Neuh, ik heb ook liever zelfbouw daar niet van. Maar bij dat Giada systeempje zat ook nog wifi en bluetooth. Misschien zat er ook wel Windows bij en dan scheelt het toch aardig. Maar dat weet ik niet zeker, ik ken die Franse link niet. Zo duur is dat Giada kastje nou ook weer niet. Zelf kocht ik vorig jaar nog een Asrock Vision 3D voor 349,- met mindere specs. Als je het over een andere processor gaat hebben en ander mobo dan wordt het echt appels met peren vergelijken. Je kan bijvoorbeeld ook een Shuttle ION nemen voor 250 euro, nog fanless ook en maar de helft van de prijs. Maar die vergelijking slaat dan nergens meer op. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2012 @ 15:56:
[...]

Neuh, ik heb ook liever zelfbouw daar niet van. Maar bij dat Giada systeempje zat ook nog wifi en bluetooth. Misschien zat er ook wel Windows bij en dan scheelt het toch aardig. Maar dat weet ik niet zeker, ik ken die Franse link niet. Zo duur is dat Giada kastje nou ook weer niet. Zelf kocht ik vorig jaar nog een Asrock Vision 3D voor 349,- met mindere specs. Als je het over een andere processor gaat hebben en ander mobo dan wordt het echt appels met peren vergelijken. Je kan bijvoorbeeld ook een Shuttle ION nemen voor 250 euro, nog fanless ook en maar de helft van de prijs. Maar die vergelijking slaat dan nergens meer op. :)
Wifi en bluetooth vind ik voor een htpc totaal niet boeiend en stel dat het erop moet zitten dan ben ik persoonlijk meer geneigd via Ebay iets te bestellen voor een paar stuivers.
Andere processor en mobo vind ik geen appels en peren vergelijken hoor, voor waar hij hier ingezet wordt kun je nog best een treedje lager op de Intel ladder kijken bij de pentium's. ;)
Al met al zal het voor de specs misschien niet duur zijn maar voor de toepassing wel en dat telt in de praktijk toch zwaarder vind ik. Ook een simpele amd (A4/A6) setup zou prima voldoen en het prijsverschil weegt imho echt niet op tegen het mindere verbruik.

Maar goed, het is gewoon persoonlijk denk ik. Het gaat ook om het idee en gevoel wat je erbij hebt. Mijn complete systeem kost minder dan een Streacom kast met voeding maar ik vind een mooi kastje dan ook niet zo belangrijk. :+
Al vind ik die ik nu heb zeker niet lelijk.

• OMX2000

OMX2000

Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2012 @ 13:57:
[...]

Ik snap het wel. Een mooi compact kastje en waarschijnlijk fanless en met een zuinige mobiele processor die je normaal niet zo makkelijk kan kopen ja. Als je dit zelf in elkaar moet zetten kom je met een i5 echt niet goedkoper uit. En de 2,5" HD kan je altijd vervangen door een SSD, of je nou dit kastje neemt of een ander, het prijsverschil met de SSD t.o.v. de HD hou je toch.

Als ik een fanless systeempje in elkaar zet met een i3 kom ik op meer dan 500 euro uit. Wel een mooi systeempje overigens. :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Scorpio Blue WD5000BPVT Advanced Format , 500GB SATA-300, 8MB, 5400rpm€ 78,80€ 78,80
1Streacom FC8 Black€ 134,-€ 134,-
1Intel Core i3 2125 Boxed€ 116,-€ 116,-
1Corsair CMV8GX3M2A1333C9€ 36,-€ 36,-
1Asus P8H67-I€ 85,50€ 85,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 523,25

A.u.b. niet zeuren over de geheugengrootte, dat is maar een tientje extra en na verloop van tijd blijkt geheugen altijd de bottleneck te zijn dus gewoon nu genoeg erin stoppen voor die grijpstuiver extra.
Op de hdd na (SSD van 32 GB) heb ik dezelfde configuratie! Draait lekker! Met openelec erop voelt het ook aan alsof je een DVD/Bluray speler aan zet

Verwijderd

chundo schreef op zondag 12 februari 2012 @ 22:06:
[...]

ik moet alles instellen omdat ik de 3D ondersteuning "niet in orde" heb. Bedankt voor de tips, ik ga het zeker proberen. Is het overgens makkelijk te bedienen met de afstandbediening en mogelijk om mkv/avi af te spelen uit een lijst, ik zoek eigenlijk ook een fijne layout en XBMC is ideaal kwa layout.
graag gedaan.

Verwijderd

OMX2000 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 17:55:
[...]
Op de hdd na (SSD van 32 GB) heb ik dezelfde configuratie! Draait lekker! Met openelec erop voelt het ook aan alsof je een DVD/Bluray speler aan zet
Oh, aha, mooi! :+

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-12 23:09
OMX2000 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 17:55:
[...]

Ik zit ook te denken over zo'n Streacom behuizing. Zit al enige tijd mee te lezen en alle behuizingen die ik voorbij zie komen of ik bekijk in de Pricewatch komen niet in de buurt qua uiterlijk.

Hoe bevalt de behuizing zonder fan? De meerprijs is bijna het dubbele (± 134 tov 75), maar is dat het waard? Ik zal er een SSD in plaatsen, dus met fan zou het nog steeds wel stil zijn lijkt me?

Komoot

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:33
Onderstaand mijn HTPC die ik wil samenstellen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock A75 PRO4-M€ 63,90€ 63,90
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 32,75€ 32,75
1Samsung SH-B123L (12x, SATA-150, dual-layer, Zwart, Retail)€ 53,90€ 53,90
1Corsair Vengeance CML4GX3M2A1600C9B Low Profile Blue€ 22,99€ 22,99
1AMD A8-3850 Boxed€ 112,-€ 112,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 405,04

Ik vraag me echter af welke Blu-ray drive ik moet nemen. Heb er nu een Samsung instaan puur omdat deze een redelijke prijs heeft en diverse mensen positief zijn. Ik wil straks muziek CD's, DVD's en Blu-ray (duh) afspelen. Geluid is dus vrij belangrijk dat dit nihil is, mijn vraag is eigenlijk welke drive hiervoor geschikt is.

Andere woorden: met welke leessnelheid van een blu-ray drive produceert een acceptabel geluidnivo (niet dat er een vliegtuig naast je opstijgt) ?

Hoi

Verwijderd

roelieboelie schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 14:35:
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 405,04

Ik vraag me echter af welke Blu-ray drive ik moet nemen. Heb er nu een Samsung instaan puur omdat deze een redelijke prijs heeft en diverse mensen positief zijn. Ik wil straks muziek CD's, DVD's en Blu-ray (duh) afspelen. Geluid is dus vrij belangrijk dat dit nihil is, mijn vraag is eigenlijk welke drive hiervoor geschikt is.

Andere woorden: met welke leessnelheid van een blu-ray drive produceert een acceptabel geluidnivo (niet dat er een vliegtuig naast je opstijgt) ?
Waarom een A8 processor?
Geluid drive ligt ook aan je behuizing,misschien even bij www.ikbenstil.nl kijken voor geluids absorptie voor drive en behuizing.

• cinekid
  • Laatst online: 07-03-2012
Mijn eerste post op tweakers is een feit na jaren lurkerschap! :)

Dit is mijn plan voor mijn eerste htpc, still stijlvol en krachtig. Maar ook iets te prijzig... 8)7

Blu ray drive is verkrijgbaar voor € 127,00
http://www.informatique.n...s-blu-ray-combo-slim.html

Ik denk dat ik ga voor een pico 160xt/192watt combo van ebay voor € 94,99
http://www.ebay.de/itm/pi...in_77&hash=item415ce7f708

Voor de koeling van de HD 6570 plan ik een lichte mod met de BorgFX VGA. € 65,00
http://www.hfx.at/index.p...article&id=124&Itemid=138

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI Z68MA-G45 (B3)€ 99,-€ 99,-
1Sapphire HD6570 1GB DDR3€ 54,70€ 54,70
1Streacom Fanless Chassis FC5OD Black€ 224,-€ 224,-
1Streacom Streacom Infrarood ontvanger + Afstandbediening€ 21,95€ 21,95
1Intel Core i3 2100€ 97,-€ 97,-
1Sony Optiarc BC5600S-01 (2x, SATA-150, dual-layer, slimline, Slot-loading, Zwart)€ 0,-€ 0,-
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9W Low Profile White€ 44,20€ 44,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 699,30

Kleine vraag, denken jullie dat dit low voltage geheugen werkt op dit mobo? Op- of aanmerkingen zijn verder erg gewenst.

[ Voor 2% gewijzigd door cinekid op 15-02-2012 03:07 . Reden: extra informatie ]

Verwijderd

roelieboelie schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 14:35:

Ik heb die Samsung Blu-ray, en hij maakt best wel lawaai. Zeker als ik de PC of verkener opstart en er zit een dvd-tje in. Ik ben niet zo dat me dat enorm stoort, maar jammer is het wel. Het is vooral het opspinnen, tijdens het 'kijken' merk je het nauwelijks, maar dat kom dus ook omdat je dan film-geluid hebt.
Het grootste min punt vind ik dat ik geen enkele blu-ray disk af kon spelen zonder Powerdvd (meegeleverd) te installeren. Hierdoor heb ik nu 3 verschillende media players (MPC voor de MKV's, want .vob wil die niet vlekkeloos afspelen, maar is wel mijn voorkeur, WMP voor de .vob, en Powerdvd voor de blu-ray's).
Dat PowerDVD moet je eigenlijk weer kopen door te registreren, anders blijft het een trail-versie, met alle reclame-achtige uitingen daarbij. (en ik vind het geen prettig programma, maar dat is persoonlijk)

Misschien iets meer antwoord op je vraag, maar dat was voor mij wel iets wat ik liever 'aan de voorkant' had meegewogen.

• roelieboelie
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 21:15:
[...]

Waarom een A8 processor?
Geluid drive ligt ook aan je behuizing,misschien even bij www.ikbenstil.nl kijken voor geluids absorptie voor drive en behuizing.
Wil hem ook als een soort normale computer gebruiken, en af en toe een spelletje spelen. Foto's kijken (veel), downloaden (veel), etc. Heb een hekel aan haperingen en de PC moet lekker snel aanvoelen dus eigenlijk meer uit voorzichtheid een A8 genomen (want die zal wel sneller zijn dan een xxxx...). MIsschien geen goede reden, maar de processor is het enige waar ik het gewoon echt niet weet. Als je me kan overtuigen voor een A4 of een A6 GRAAG !
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 10:47:
[...]

Misschien iets meer antwoord op je vraag, maar dat was voor mij wel iets wat ik liever 'aan de voorkant' had meegewogen.
Thnx voor de info! Daar heb ik zeker wat aan, dat met die powerdvd, heeft dat te maken met de regio's of kunnen de andere programma's (windows media center of XBMC) dit niet afspelen ? Kan het ook aan de speler liggen ? Bijv. een LG of een Sony die wel met andere programma's werkt ? Ik wil het liefst ook zo min mogelijk programma's om media af te spelen, maar als het moet dan moet het.

Ik zal toch eens kijke naar een speler met een lagere lees snelheid, dat zou stiller moeten zijn (het opspin geluid). Ervaring iemand ?

Hoi

• roelieboelie
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 405,04

Over de processor, kan een A6 en/of A4 er ook mee door? A8 maar voor de "zekerheid" genomen. Wil hem ook als soort van normale pc gebruiken: downloaden, internetten foto's kijken etc. Iemand een beter advies hiervoor?

over de BD driver: Ik vraag me echter af welke Blu-ray drive ik moet nemen. Heb er nu een Samsung instaan puur omdat deze een redelijke prijs heeft en diverse mensen positief zijn. Ik wil straks muziek CD's, DVD's en Blu-ray (duh) afspelen. Geluid is dus vrij belangrijk dat dit nihil is, mijn vraag is eigenlijk welke drive hiervoor geschikt is.

Andere woorden: met welke leessnelheid van een blu-ray drive produceert een acceptabel geluidnivo (niet dat er een vliegtuig naast je opstijgt) ? Iemand een advies ? In een ander topic lees ik een bericht dat hij namelijk nogal luidruchtig is.

[ Voor 6% gewijzigd door roelieboelie op 15-02-2012 12:35 ]

Hoi

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

roelieboelie schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 12:17:
[knip]

Ik zal toch eens kijken naar een speler met een lagere lees snelheid, dat zou stiller moeten zijn (het opspin geluid). Ervaring iemand ?
Er zijn gratis utilities te vinden die het maximale toerental bij afspelen begrenzen waardoor het vliegtuiggeluid drastisch wordt verminderd. Nero drive speed is er zo een. Gratis ende voorniets.

Testing, one, two ...

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:30

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Voor het afspelen van Bluray zou in principe iedere 2x drive moeten volstaan. Hogere snelheden zijn enkel van belang bij het overzetten van pure data / backups. Eigenlijk hetzelfde verhaal als bij de dvd-spelers. Op 2x hoor je een drive in principe niet, vergelijkbaar met laptop dvd-spelers.

De processor heeft een geïntegreerde videokaart. Dat maakt je HTPC een stuk stiller, maar ik weet niet hoe die presteert met het afspelen van HD video. Dat moet je nog even nakijken. GPU decoding is dan belangrijk om op te letten.

Hopelijk kun je weer vooruit! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Sharky_NL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-12 16:21
Wat betreft die Processor, lees het topic [BBG aanschaf] HTPC

Linkje http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1407056

Hierin is besproken welke Processor voldoet, ik ga zelf de A3500 gebruiken voor een HTPC, echter deze wordt alleen gebruik voor films afspelen.

Verwijderd

roelieboelie schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 12:17:
[...]

Wil hem ook als een soort normale computer gebruiken, en af en toe een spelletje spelen. Foto's kijken (veel), downloaden (veel), etc. Heb een hekel aan haperingen en de PC moet lekker snel aanvoelen dus eigenlijk meer uit voorzichtheid een A8 genomen (want die zal wel sneller zijn dan een xxxx...). MIsschien geen goede reden, maar de processor is het enige waar ik het gewoon echt niet weet. Als je me kan overtuigen voor een A4 of een A6 GRAAG !

http://www.amd.com/us/pro...el-number-comparison.aspx

[...]

Thnx voor de info! Daar heb ik zeker wat aan, dat met die powerdvd, heeft dat te maken met de regio's of kunnen de andere programma's (windows media center of XBMC) dit niet afspelen ? Kan het ook aan de speler liggen ? Bijv. een LG of een Sony die wel met andere programma's werkt ? Ik wil het liefst ook zo min mogelijk programma's om media af te spelen, maar als het moet dan moet het.

Ik zal toch eens kijke naar een speler met een lagere lees snelheid, dat zou stiller moeten zijn (het opspin geluid). Ervaring iemand ?
xbmc kun je heel veel mee afspelen behalve 3D,dan heb heb je power dvd mark 11 nodig of deze
http://www.arcsoft.com/totalmedia-theatre/

• Vimmz
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-11 13:28
hallo,

Ik heb het gevoel dat deze topic gespamd wordt met ieders eigen idee voor een setup... Spijtig genoeg voel ik mij ook genoodzaakt hieraan deel te nemen aangezien ik wel mijn huiswerk gedaan heb i.v.m. htpc's, maar in general onvoldoende hardwarekennis heb om met een volledig vertrouwen deze aankoop aan te gaan.

1) mijn uitgangspunt was de htpc-setup zoals voorgesteld in de BBG van november 2011
2) ik heb eveneens de AVS-forums als bijkomende informatiebron gebruikt
3) per onderdeel heb ik gestreefd naar de sweet spot in bang/buck ratio. Voor prijzen heb ik mij gebaseerd op Alternate.be

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-A75M-D2H€ 66,50€ 66,50
1Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB€ 109,90€ 109,90
1Silverstone SST-ML03B€ 55,-€ 55,-
1Scythe Shuriken Rev. B€ 24,10€ 24,10
1Antec Earthwatts EA-380D Green€ 41,50€ 41,50
1Kingston KHX1600C9D3/4G€ 20,70€ 20,70
1AMD A6-3650 Boxed€ 89,99€ 89,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 522,19

Vragen aan jullie :
  • Scythe Shuriken of Big Shuriken?
  • Voeding voldoende/Stil genoeg?
  • Is deze APU geen overkill? Heb de indruk dat in htpc's vaak dual-core 2,6 GHz cpu's gebruikt worden, terwijl zo een processor in mijn laptop geen HD kan afspelen (terwijl dit in mijn desktop pc wel zo is)
Alvast bedankt aan degenen die er even een blik op willen werpen en mij van informatie kunnen voorzien!

P.S. : ik vond niet terug hoe ik deze inventaris kon embedden in de post, waarvoor excuses.

[ Voor 59% gewijzigd door Vimmz op 16-02-2012 15:38 . Reden: post scriptum ]

• cinekid
  • Laatst online: 07-03-2012
Vragen aan jullie :
[list]
Geen idee sorry
Zou voldoende moeten zijn. Seasonic X-400 Fanless misschien een oplossing is wel veel duurder, dus waarschijnlijk ben je al opzoek met budget naar een stille psu met fans..?

8)7 Die past niet zie ik net.. Moet ook niet met een bakkie op achter de pc gaan zitten.
• Is deze APU geen overkill? Heb de indruk dat in htpc's vaak dual-core 2,6 GHz cpu's gebruikt worden, terwijl zo een processor in mijn laptop geen HD kan afspelen (terwijl dit in mijn desktop pc wel zo is)
[/list]
Hoeft geen overkil te zijn denk ik, beetje meer rekenkracht helpt bijvoorbeeld bij soepel laten lopen van programma's. Voor zover ik weet ook met de UI van bijvoorbeeld xmbc of media portal. Vergelijkingen tussen mobile en desktop processors gaan sowieso niet op.
Alvast bedankt aan degenen die er even een blik op willen werpen en mij van informatie kunnen voorzien!
P.S. : ik vond niet terug hoe ik deze inventaris kon embedden in de post, waarvoor excuses.
Je ziet het staan onder je lijst, embedden gaat via Genereer GML
#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Earthwatts EA-380D Green€ 40,25€ 40,25
1Kingston KHX1600C9D3/4G€ 19,90€ 19,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 520,14

Er zijn vast mensen die je hier beter kunnen helpen. ;)

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

Gisteren spullen bestelt voor een mediacentertje, maar één probleem is nog niet opgelost. Meneer moet bedient kunnen worden met een Harmony 900. Het liefst heb ik natuurlijk een RF ontvanger, maar zelfs een USB IR ontvanger lijkt lastig te worden. Hier heb ik in dit onderwerp nog nooit een goede oplossing voor gezien. Het ding gaat toch weer Windows draaien, het beste wat ik tot nu toe bedacht heb is van marktplaats een MCE remote kopen en de remote op zolder leggen, iemand een beter idee?

Verwijderd

Gewoon een MCE receiver kopen? Dat moet wel werken volgens mij maar is wel usb.
Er is er eentje naar me onderweg, volgende week weet ik meer.

• Waterpower
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:25
Hoe zou een game als SWTOR (Grafisch niet al te heftig) draaien op een systeem (of vergelijkbaar) welke cinekid aangeeft? Ik denk erover om mijn eminent 7280 te vervangen voor een htpc en dan ook gelijk als een (redelijk simpel) gamesysteem te gaan gebruiken. Ik ben niet van plan om er heftige games op te spelen, maar een beetje SWTOR of PES zou leuk zijn.

AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360

• Juzzuts
  • Laatst online: 17-12 15:08
Ik ben op zoek naar een HTPC voor op de slaapkamer met de volgende eisen:
- zo klein mogelijk
- Blu ray streamen
- Mediaportal soepel draaien met win7
- Liefst passief gekoeld

Zodoende ben ik op het volgende systeem gekomen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus E45M1-I DELUXE€ 150,90€ 150,90
1LC-Power LC-1380Bmi€ 48,10€ 48,10
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 84,90€ 84,90
1Corsair CMV4GX3M1A1333C9€ 17,60€ 17,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 330,50

Eventueel op-/aanmerkingen?

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:02
Juzzuts schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 11:18:
Ik ben op zoek naar een HTPC voor op de slaapkamer met de volgende eisen:
- zo klein mogelijk
- Blu ray streamen
- Mediaportal soepel draaien met win7
- Liefst passief gekoeld

Zodoende ben ik op het volgende systeem gekomen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus E45M1-I DELUXE€ 150,90€ 150,90
1LC-Power LC-1380Bmi€ 48,10€ 48,10
1Corsair CMV4GX3M1A1333C9€ 17,60€ 17,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 330,50

Eventueel op-/aanmerkingen?
Als je klein en (bijna) passief gekoeld zoekt zou je ook een Zotac ZBOX AD10 kunnen bekijken.
Er kan ook Windows 7 op, geen idee waarom je dat zou willen, maar het kan wel.
Verder is deze PC bijzonder klein.

• Juzzuts
win7 zal wel moeten met mediaportal toch? Verder zit daar een E350 in die een behoorlijk stuk trager is en geen HDMI1.4a heeft. De kosten zijn ongeveer hetzelfde (als je de K400 niet meerekent). En hij is niet passief.
Enig voordeel is dat ie een stukje kleiner is. Nadeel is dan weer dat ie geen SSD heeft. Dus trager, meer geluid en kleiner voor hetzelfde geld. Denk dat ik het bij mijn huidige setup houd :)

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:02
Juzzuts schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 11:32:
win7 zal wel moeten met mediaportal toch? Verder zit daar een E350 in die een behoorlijk stuk trager is en geen HDMI1.4a heeft. De kosten zijn ongeveer hetzelfde (als je de K400 niet meerekent). En hij is niet passief.
Enig voordeel is dat ie een stukje kleiner is. Nadeel is dan weer dat ie geen SSD heeft. Dus trager, meer geluid en kleiner voor hetzelfde geld. Denk dat ik het bij mijn huidige setup houd :)
Windows 7 kan in ieder geval met of zonder Mediaportal.
XBMC kan natuurlijk ook en werkt ook prima zonder Windows 7.
Ik gebruik zelf een AD10 daarom weet ik dat ook.

Je "eis" was toch geen HDMI1.4a of wil je 3D kan bekijken?

Helemaal passief is de AD10 niet maar de kleine koeler die erin zit hoor je vrijwel niet.
De warmte afgifte en het energieverbruik is ook bijzonder laag.
Een dikke voeding e.d. is dan ook niet nodig.
Een SSD past er prima en en die hoor je natuurlijk ook niet.
De prijs is ongeveer gelijk dus dat is ook geen argument.
Blijft dus alleen de 3D over! ;)

• Juzzuts
Mediaportal wil ik graag draaien ivm mijn andere htpc waarmee ik tv wil gaan streamen. De AD10 heeft nog geen SSD, dus die kosten zouden er bij komen. Al met al krijg je heel wat minder aan hardware voor hetzelfde geld met als voordeel dat het kleiner is.

De Zotac ZBOX Nano AD10 is dan weer 80eu goedkoper dan mn bedachte setup, wat het weer een stukje aantrekkelijker maakt. Maar eens over nadenken..
Vimmz schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 18:37:
hallo,

Ik heb het gevoel dat deze topic gespamd wordt met ieders eigen idee voor een setup... Spijtig genoeg voel ik mij ook genoodzaakt hieraan deel te nemen aangezien ik wel mijn huiswerk gedaan heb i.v.m. htpc's, maar in general onvoldoende hardwarekennis heb om met een volledig vertrouwen deze aankoop aan te gaan.

1) mijn uitgangspunt was de htpc-setup zoals voorgesteld in de BBG van november 2011
2) ik heb eveneens de AVS-forums als bijkomende informatiebron gebruikt
3) per onderdeel heb ik gestreefd naar de sweet spot in bang/buck ratio. Voor prijzen heb ik mij gebaseerd op Alternate.be

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Earthwatts EA-380D Green€ 41,50€ 41,50
1Kingston KHX1600C9D3/4G€ 20,70€ 20,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 522,19

Vragen aan jullie :

- In het topic is het al een paar keer voorbij gekomen dat er HDCP handshake issues waren tussen bepaalde tv's en het gigabyte moederbord. Misschien om problemen te voorkomen een ander moederbord nemen?
- Een Big Shuriken is stiller dan een gewone shuriken. Hij is alleen wel wat breder, dus wanneer je een losse videokaart gaat plaatsen kan dat mogelijk problemen opleveren omdat hij over het pci-e slot kan steken (ligt aan je moederbord). Wanneer je een uAtx kast gebruikt zonder discrete videokaart heb je zowieso geen probleem.
- De voeding is zeker voldoende. Je systeem zal niet meer dan 60 à 70W verbruiken onder lichte load (schatting). Voor de efficiëntie (als stroomverbruik erg belangrijk is en de HTPC 24/7 aanstaat) kun je nog overwegen om een lichtere voeding te nemen zodat je weer een paar Watt minder verbruikt. Voorbeelden zijn pricewatch: Huntkey Jumper 300G pricewatch: be quiet! Pure Power L7 300W
- De APU is meer dan sterk genoeg voor HTPC taken (overkill zou ik nog net niet willen zeggen), een dual core volstaat prima voor HTPC taken. De truuk bij het afspelen van video is om de GPU het decodeerwerk te laten doen. De CPU hoeft dan maar weinig belast te worden. Hierboven wordt gezegd dat programma's soepeler draaien met een snellere CPU, maar dat valt bij HTPC gebruik heel erg mee. Programma's als XBMC of mediaportal (en standaard taken zoals browsen e.d.) hebben geen enkele baat bij 4 core's. Echt snelheidsverschil ga je alleen merken door een SSD te plaatsen, maar daar heb je tijdens het kijken van films ook niet zoveel aan.
eew schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 22:09:
Gisteren spullen bestelt voor een mediacentertje, maar één probleem is nog niet opgelost. Meneer moet bedient kunnen worden met een Harmony 900. Het liefst heb ik natuurlijk een RF ontvanger, maar zelfs een USB IR ontvanger lijkt lastig te worden. Hier heb ik in dit onderwerp nog nooit een goede oplossing voor gezien. Het ding gaat toch weer Windows draaien, het beste wat ik tot nu toe bedacht heb is van marktplaats een MCE remote kopen en de remote op zolder leggen, iemand een beter idee?
Op E-bay of Dealextreme.com kun je voor een paar dollar een IR ontvanger kopen. Bijvoorbeeld: http://www.dealextreme.co...ver-for-pc-1-cr2025-26368

[ Voor 6% gewijzigd door jaapsander op 17-02-2012 12:29 ]

Verwijderd

jaapsander schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 12:27:
Op E-bay of Dealextreme.com kun je voor een paar dollar een IR ontvanger kopen. Bijvoorbeeld: http://www.dealextreme.co...ver-for-pc-1-cr2025-26368
Dat zou ik dan doen voor het setje want dat werkt prima. Ik heb zelf ook zo'n soort setje en dan moet je echt gaan keymappen als je er een andere remote op wil gebruiken.
Misschien niet erg maar voor het gemak heb ik toch maar een 'echte' MCE remote gekocht voor ongeveer het dubbele. Ik wil waarschijnlijk ook de remote gaan gebruiken die erbij zit en die zijn kwalitatief gewoon een stuk beter. ;)

Overigens, ik heb de gok genomen bij mijn systeem de stockkoeler te gebruiken en dat gaat meer dan prima. Je hoort dat ding ook echt niet terwijl alles bij mij in een heel klein kastje zit.
Scheelt toch weer 20,- en waarom zou je het niet eerst uitproberen? :?
Ik ga ook een led aan de binnenkant bij het gaas monteren omdat ik nu niet hoor of het ding aanstaat of niet, elke keer harddisk load genereren vind ik ook lastig. :+ (power led is niet aangesloten omdat deze veel te fel is)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2012 13:43 ]

• Vimmz
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-11 13:28
bedankt voor de reacties, kan ik net voor de aankoop toch nog wat dingetjes wijzigen!

Verwijderd

Ik zit te twijfelen om mijn HTPC te upgraden. Nieuw MOBO, cpu en geheugen. Ik gebruik mijn HTPC ook als storage voor films, series en muziek (+/- 6Tb).

Nu lees ik al weken deze topic en zie dat de Asus F1A75-M erg populair is en, vele alternatieven afgewogen hebbende, lijkt die voor mij ook het meest geschikt. Ik heb namelijk minimaal 6 sata aansluitingen nodig en minimaal 5 usb2. Dat zit hier dus wel goed.

Wat ik me nu afvraag is of je vanaf het moederbord het beeld kan klonen over twee verschillende video-uitgangen? (VGA en DVI) Is een/ de geïntegreerde grafische chip hiertoe in staat of is dat geen enkel probleem? (bijv. AMD A4-3400)
Of is het dan toch verstandiger om een videokaart bij te prikken?

Verder vraag ik me af op basis waarvan iedereen die (verschillende) RAM selecteerd. Ik heb me proberen te verdiepen in hoe ik tot welke keuze zou moeten komen, maar eigenlijk zie ik onvoldoende houvast. Natuurlijk begint het bij de QVL, dat snap ik wel, maar Timings? Voltages? XML?

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 19:39
Ik heb nu sinds een paar maanden mijn HTPC met daarin onderstaande onderdelen draaien met windows 7 er op en standaard via HDMI aan de TV verbonden.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus F1A75-M PRO€ 77,60€ 77,60
1Lian Li PC-A05FNB€ 78,80€ 78,80
1Logitech K340 Wireless Keyboard (Qwerty)€ 27,95€ 27,95
1Logitech Wireless Mouse M505 (Zwart)€ 23,80€ 23,80
2Microsoft Xbox 360 Wireless Controller for Windows€ 39,-€ 78,-
1Corsair XMS CMX4GX3M2A1600C9€ 23,20€ 23,20
1AMD A4-3400 Boxed€ 51,90€ 51,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 512,90

Ik kan je vertellen dat de A4-3400 alles perfect doet. 2 schermen, klonen of uitbreiden, het lukt hem allemaal.
Het werkgeheugen is op asus bordjes eigenlijk al bijna nooit een probleem. Neem gewoon hetzelfde geheugen dat ik heb of ga uit van DDR3-1600 wat op 1.65 volt kan draaien dan zit je wel goed. Of geheugen wat langzamer is als je dat per sé wilt dan is het ook goed.
Video afspelen 1080p is geen probleem.
Deze HTPC kan zelfs ook makkelijk games draaien, denk dan aan games van 4 jaar of ouder op medium settings. Hij kan zelfs ook zonder problemen de nieuwe FIFA 2012 aan omdat dit niet zo'n heel zwaar spel is. Maar de nieuwste FPS spellen zal hij denk ik niet aan kunnen want die zijn over het algemeen altijd iets zwaarder.

- Mijn PC -

• OMX2000

OMX2000

Is het geen idee om met een paar enthousiastelingen met elkaar een paar htpc setups te testen. Want volgens mij is een lijst specs maar een deel van het verhaal.

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-12 22:14
OMX2000 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 09:01:
Is het geen idee om met een paar enthousiastelingen met elkaar een paar htpc setups te testen. Want volgens mij is een lijst specs maar een deel van het verhaal.
Testen zijn al gedaan doordat mensen ook vertellen wat hun ervaringen zijn. Om het kort op te sommen:
  1. een kleine SSD (meer dan 64GB is niet nodig) wordt zeer sterk aanbevolen als systeemschijf, veel belangrijker dan het aantal cores en de snelheid van je CPU (alle cpu's zijn sowieso snel genoeg voor HTPC).
  2. Met een AMD E-350 kan je prima een HTPC+opslag bouwen die vloeiend MediaPortal of XMBC draait en prima alle films afspeelt en die je 24u/dag aan kan laten als downloadserver omdat het een zuinig ding is.
  3. Voor vloeiende 3D weergave wordt een E-450 ipv een E-350 aanbevolen.
  4. Als je meer power wil, bijv ook casual gamen ofzo, kies je de AMD A4-3400 of een Intel setup.
  5. Als je ook video encoding wil kies je voor een Intel Core i3 setup, deze setup kan ook zuinig zijn maar is wel duurder en heeft een minder sterke ingebouwde gpu maar deze is wel ruim voldoende voor htpc.
  6. Een losse videokaart wordt aanbevolen bij oudere AMD setups of als je ook wil gamen bij (nieuwe) Intel setups.
  7. Voor je RAM geheugen pak je een enkele module als je cpu alleen single channel ondersteund (E-350/E-450) en twee dezelfde modules als je cpu dual channel ondersteund. Kies eentje die de max Mhz van je mobo ondersteund (vaak 1333 of 1866mhz). Cas 9 en 1.5 volt is standaard. 1.35volt is zuiniger maar vaak 2x zo duur.
  8. Mocht je nog opslag nodig hebben kies je een 5400rpm hdd. Lekker stil, spint snel op en snel zat.
  9. Qua mobo's zijn er problemen gemeld met de HDMI handshake tussen Gigabyte mobo en de tv, dus prefereer een Asus/MSI/Asrock.
Zoiets?

[ Voor 7% gewijzigd door Jazco2nd op 19-02-2012 18:03 ]

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Momenteel ben ik op zoek naar een stille mediaspeler die in het zicht kan staan. Data staat op een NAS en de medispeler wil ik bekabeld aansluiten op het netwerk. Ik ben qua uiterlijk gecharmeerd van Streacom kasten, maar lees wel dat het nogal proppen is. 3D hoef ik niet te kijken, maar wellicht zal op termijn gamen me wel aanspreken. Zijn er dingen die ik over het hoofd zie bij onderstaande samenstelling?

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus E35M1-I€ 92,60€ 92,60
1Streacom F7C Black€ 79,-€ 79,-
1GeIL GS34GB1333C9SC€ 20,10€ 20,10
1OCZ Vertex Plus Sata II 2,5" SSD 30GB€ 42,40€ 42,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 307,05

• Camiel
  • Laatst online: 00:28
Opi schreef op maandag 20 februari 2012 @ 10:20:
Momenteel ben ik op zoek naar een stille mediaspeler die in het zicht kan staan. Data staat op een NAS en de medispeler wil ik bekabeld aansluiten op het netwerk. Ik ben qua uiterlijk gecharmeerd van Streacom kasten, maar lees wel dat het nogal proppen is. 3D hoef ik niet te kijken, maar wellicht zal op termijn gamen me wel aanspreken. Zijn er dingen die ik over het hoofd zie bij onderstaande samenstelling?

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 307,05
Zoals in het bericht boven je te lezen is, is een AMD 350 processor prima voor (HD) mediaplayer taken maar niet voor games.
Misschien een idee om de post van Jazco2nd op te nemen in de OP. En wie weet wordt het wel eens tijd voor een nieuw topic.

Ik heb gisteren een nieuwe mediacenter besteld op basis van de Asrock A75M en de A3400. Ben heel benieuwd naar het verbruik en of ik het allemaal zo geinstalleerd krijg als ik nu in gedachte heb. Hij moet namelijk zelf uit gaan maar wel redelijk makkelijk bereikbaar zijn van buitenaf. WOL wordt een leuke klus.

Als ik alles werkend heb zal ik eens kijken wat ik over het moederbord maar ook over alle andere componenten kan schrijven.

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-12 23:09

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 307,05
Wellicht low profile geheugen voor een betere airflow in het relatief kleine kastje.

Ik heb ook zoiets in de wishlist, daarbij heb ik dit geheugen erbij staan.

Komoot

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Als je deze bekijkt, is dit geschikt als HTPC? Ik zie hier steeds andere CPU's voorbij komen, ik vond dit wel een mooi systeem afgezien van de behuizing. Wat is jullie mening hierover? Waarom niet hiervoor kiezen maar voor AMD? reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie januari 2012

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• macweeds
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-12 10:46
Heeft iemand een tip voor mij om 3D Blu-Ray content vloeiend af te spelen via mijn HTPC op mijn Panasonic GT30. Op dit moment loopt het alles behalve soepel.

Mijn HTPC specs:

Intel Core i3-540
2GB DDR3 Kingston Valueram
Gigabyte GA-H55M-USB3
Ati HD 6450

Ik maak gebruik van Powerdvd 11 of TMT5.

Alvast bedankt voor de mogelijke tips.

• OMX2000

OMX2000

Jazco2nd schreef op zondag 19 februari 2012 @ 15:53:
[...]

Testen zijn al gedaan doordat mensen ook vertellen wat hun ervaringen zijn. Om het kort op te sommen:
  1. een kleine SSD (meer dan 64GB is niet nodig) wordt zeer sterk aanbevolen als systeemschijf, veel belangrijker dan het aantal cores en de snelheid van je CPU (alle cpu's zijn sowieso snel genoeg voor HTPC).
  2. Met een AMD E-350 kan je prima een HTPC+opslag bouwen die vloeiend MediaPortal of XMBC draait en prima alle films afspeelt en die je 24u/dag aan kan laten als downloadserver omdat het een zuinig ding is.
  4. Als je meer power wil, bijv ook casual gamen ofzo, kies je de AMD A4-3400 of een Intel setup.
  5. Als je ook video encoding wil kies je voor een Intel Core i3 setup, deze setup kan ook zuinig zijn maar is wel duurder en heeft een minder sterke ingebouwde gpu maar deze is wel ruim voldoende voor htpc.
  6. Een losse videokaart wordt aanbevolen bij oudere AMD setups of als je ook wil gamen bij (nieuwe) Intel setups.
  7. Voor je RAM geheugen pak je een enkele module als je cpu alleen single channel ondersteund (E-350/E-450) en twee dezelfde modules als je cpu dual channel ondersteund. Kies eentje die de max Mhz van je mobo ondersteund (vaak 1333 of 1866mhz). Cas 9 en 1.5 volt is standaard. 1.35volt is zuiniger maar vaak 2x zo duur.
  8. Mocht je nog opslag nodig hebben kies je een 5400rpm hdd. Lekker stil, spint snel op en snel zat.
  9. Qua mobo's zijn er problemen gemeld met de HDMI handshake tussen Gigabyte mobo en de tv, dus prefereer een Asus/MSI/Asrock.
Zoiets?
Dat zijn de droge specs. En dat testen gaat in je uppie redelijk goed. Maar vaak zie je dingen over het hoofd, of leer je van anderen dat andere keuzes beter zijn. En in real life zie je ook echt of de video performance van een platform beter is dan de andere, of dat het booten beter gaat. Of dat Windows echt een betere keus is dan Linux.

Dus Tweakers.net zou gewoon een Tweak dag kunnen organiseren, waar een berg enthousiastelingen hun HTPC's vergelijken. En samen komen tot een GOED onderbouwde BBG configuratie(s).

Jazco2nd schreef op zondag 19 februari 2012 @ 15:53:
[...]

Zoiets?
Goede uiteenzetting! Misschien is het interessanter als je nog iets verder de diepte hiermee ingaat (vooral op het gebied van CPU/GPU):
Je noemt 3 platformen welke op dit moment veel gebruikt worden in HTPC setups. Dit zijn:
- Brazos (E350/E450)
- Llano (van A4 tot A8)
- Intel pentium/celeron/i3 (met of zonder losse GPU)
Afhankelijk van het gebruik kun je verschillende setups aanbevelen. Voor echt puur en alleen afspelen van HD video dmv GPU acceleratie kun je kiezen voor alle 3 de platformen. Brazos heeft als voordeel dat hij marginaal energiezuiniger is (hoewel dit niet heel veel zuiniger is) en af kan met een pico psu setup (gunstiger voor de efficiëntie). Llano is in principe all-round het beste platform, je hebt met een A4 redelijk wat CPU power en de ingebouwde GPU is ook redelijk sterk. Door een A4 te vervangen door een A6/A8 heb je een setup met 3/4 cores en een GPU die zelf qua gaming best nog gebruikt kan worden (medium settings). Een Intel setup is vooral handig wanneer je veel CPU kracht nodig hebt, de ingebouwde gpu is tov Llano minder sterk (en ondersteuning van Intel is over het algemeen iets minder (b.v. persoonlijk zie ik af en toe wat dxva artifacts bij het afspelen met dxva)).

Wil je casual gamen dan is het Llano platform interessant. Door een A8 APU te nemen kun je al op medium settings games spelen. Door een low/mid range kaart bij te plaatsen (uit de 6000 serie) kun je hybridxfire gaan draaien voor hogere fps. Wanneer je een echte game HTPC wilt hebben kun je het beste een Intel CPU met een sterkere losse videokaart nemen. Ook krijg je de keuze voor Nvidia erbij (hoewel je ook prima een Nvidia videokaart kunt gebruiken met een AMD APU, alleen kun je natuurlijk geen xfire draaien).

Wil je 3d dan kun je of voor een E450 (geen E350), voor een i3 (geen celeron of pentium) of voor een Brzos setup gaan.

Wil je Linux (of een XBMC live/openelec) versie draaien dan wordt het weer iets gecompliceerder. HW versnelling is icm met een nvidia GPU goed ondersteund. Echter heeft Nvidia weinig complete platformen die geschikt zijn voor HTPC gebruik, alleen Atom + ION is een dergelijke combi, maar dan ook de enige. Nu heb je de mogelijkheid om bij een AMD of Intel setup een losse videokaart bij te plaatsen, maar dit verhoogd het energieverbruik. Echter geeft het ook weer opties tot het geavanceerd post-processen.

Kortom voor verschillende wensen zijn weer verschillende setups van toepassing. De algemene kwaliteiten van verschillende platformen kunnen prima uiteengezet worden, maar goed advies is natuurlijk wel specifiek op de wensen van de gebruiker gericht.
OMX2000 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 11:58:
[...]

Dat zijn de droge specs. En dat testen gaat in je uppie redelijk goed. Maar vaak zie je dingen over het hoofd, of leer je van anderen dat andere keuzes beter zijn. En in real life zie je ook echt of de video performance van een platform beter is dan de andere, of dat het booten beter gaat. Of dat Windows echt een betere keus is dan Linux.

Dus Tweakers.net zou gewoon een Tweak dag kunnen organiseren, waar een berg enthousiastelingen hun HTPC's vergelijken. En samen komen tot een GOED onderbouwde BBG configuratie(s).
Bij een goed onderbouwde configuratie moet je rekening houden met gebruik, wensen en randapparatuur van de gebruiker. Een algemeen advies is daarom bijna nooit ideaal, maar een startpunt voor verdere verbetering. Overigens kom je met droge specs al een heel eind wat betreft een configuratie. Om hem helemaal goed te krijgen kun je gebruik maken van de ervaring van de personen die hier op het forum lezen en posten. (het lijkt me erg moeilijk een een representatief aantal tweakers op 1 dag hun HTPC setups te laten vergelijken en aangezien de ontwikkeling snel gaat zou je dit ook al 2 keer per jaar moeten doen. Overigens vergelijken wij onze HTPC setups iedere dag op dit forum?)
BeQuietAndDrive schreef op maandag 20 februari 2012 @ 10:55:
Als je deze bekijkt, is dit geschikt als HTPC? Ik zie hier steeds andere CPU's voorbij komen, ik vond dit wel een mooi systeem afgezien van de behuizing. Wat is jullie mening hierover? Waarom niet hiervoor kiezen maar voor AMD? reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie januari 2012
Het nadeel van een Intel setup is dat je pas ondersteuning van 3d hebt bij een i3. Een AMD A4 van ~€55,- heeft dit ook al. De i3 is qua CPU kracht een stuk sterker dan een A4, maar een A4 heeft weer een betere GPU. All round gezien (specifiek op standaard HTPC gebruik) is een A4 een betere koop.

[ Voor 19% gewijzigd door jaapsander op 20-02-2012 13:01 ]

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 307,05
Die OCZ is niet zo'n beste SSD (lees betrouwbaarheid sandforce SSD's)
macweeds schreef op maandag 20 februari 2012 @ 11:43:
Heeft iemand een tip voor mij om 3D Blu-Ray content vloeiend af te spelen via mijn HTPC op mijn Panasonic GT30. Op dit moment loopt het alles behalve soepel.

Mijn HTPC specs:

Intel Core i3-540
Gigabyte GA-H55M-USB3
Ati HD 6450

Wat loopt er niet goed dan? Ondanks dat de informatie die je geeft niet helemaal duidelijk is kan ik me een aantal dingen voorstellen. Staat DXVA wel aan? En wat is de CPU belasting tijdens het afspelen? Staat je tv wel op 24Hz (23.976)?

[ Voor 11% gewijzigd door jaapsander op 20-02-2012 13:07 ]

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Camiel schreef op maandag 20 februari 2012 @ 10:26:
Zoals in het bericht boven je te lezen is, is een AMD 350 processor prima voor (HD) mediaplayer taken maar niet voor games.
Misschien een idee om de post van Jazco2nd op te nemen in de OP. En wie weet wordt het wel eens tijd voor een nieuw topic.

Ik heb gisteren een nieuwe mediacenter besteld op basis van de Asrock A75M en de A3400. Ben heel benieuwd naar het verbruik en of ik het allemaal zo geinstalleerd krijg als ik nu in gedachte heb. Hij moet namelijk zelf uit gaan maar wel redelijk makkelijk bereikbaar zijn van buitenaf. WOL wordt een leuke klus.

Als ik alles werkend heb zal ik eens kijken wat ik over het moederbord maar ook over alle andere componenten kan schrijven.
Bedankt voor de tip. De inschatting van het evt gamen kwam pas nadat ik het systeem had samengesteld. Ik hoor graag van je hoe je nieuwe opstelling bevalt.
Waus26 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 10:32:
Wellicht low profile geheugen voor een betere airflow in het relatief kleine kastje.

Ik heb ook zoiets in de wishlist, daarbij heb ik dit geheugen erbij staan.
De airflow kan inderdaad met een kleiner exemplaar beter zijn. Het huidige GeiL geheugen bevalt me echter prima en de kosten voor deze waren ook wat lager, vandaar de voorkeur.
jaapsander schreef op maandag 20 februari 2012 @ 12:59:
Die OCZ is niet zo'n beste SSD (lees betrouwbaarheid sandforce SSD's)
Heb je een link naar een artikel, want als ik de reviews bekijk kom ik zo snel weinig negatiefs tegen.

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-12 14:23
Opi schreef op maandag 20 februari 2012 @ 14:03:
[...]

Heb je een link naar een artikel, want als ik de reviews bekijk kom ik zo snel weinig negatiefs tegen.
Lees het volgende topic maar eens door. hier kan je ook eventueel vragen wat de voor en nadelen zijn van de betreffende SSD's.
Verwijderd in "[BBG aanschaf] SSD"

• linkje
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-12 11:05
Hoi ik had een vraagje.

Ik heb een htpc samengesteld en ik vraag me af of ik nu een goed systeem heb samengesteld. Hij gaat alleen gebruikt worden om video af te spelen. Harde schijf heb ik nog liggen en ik vind nieuwe nu te duur. Os word waarschijnlijk openelec draaiend vanaf een usb stick.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus F1A75-M€ 70,80€ 70,80
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 25,-€ 25,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 236,70
linkje schreef op maandag 20 februari 2012 @ 15:43:
Hoi ik had een vraagje.

Ik heb een htpc samengesteld en ik vraag me af of ik nu een goed systeem heb samengesteld. Hij gaat alleen gebruikt worden om video af te spelen. Harde schijf heb ik nog liggen en ik vind nieuwe nu te duur. Os word waarschijnlijk openelec draaiend vanaf een usb stick.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus F1A75-M€ 70,80€ 70,80
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 25,-€ 25,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 236,70
Prima systeem, heb je ook gedacht aan randapparatuur? Hoe ben je van plan om het systeem te bedienen? Ik weet niet hoe snel openelec draait vanaf een usbstick, maar je kunt overwegen om een iets snellere usb 3.0 stick te gebruiken.

• linkje
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-12 11:05
Wat is het beste? Ik heb een logitech harmony 200 liggen als ik daar een ir receiver voor zou halen zou het moeten werken of is het slimmer om gewoon een draadloos toetsenbord te halen en die gewoon onder in de kast te leggen?
linkje schreef op maandag 20 februari 2012 @ 16:20:
Wat is het beste? Ik heb een logitech harmony 200 liggen als ik daar een ir receiver voor zou halen zou het moeten werken of is het slimmer om gewoon een draadloos toetsenbord te halen en die gewoon onder in de kast te leggen?
Als je openelec gebruikt en de HTPC alleen voor het afspelen van video in wilt zitten is een afstandsbediening wel zo fijn. Persoonlijk vind ik het altijd een beetje omslachtig wanneer je een toetsenbord moet pakken wanneer je alleen de film op pauze wilt zetten om wat drinken te halen. Wanneer je al een harmony hebt kun je gewoon een goedkope ir receiver kopen (zie dealextreme.com of ebay) en ben je voor een paar euro klaar.

Je kan ook nog je smartphone gebruiken als XBMC remote. Wanneer je wilt gaan typen op de HTPC is een toetsenbord echter wel weer handig.

• BramSd
Ik heb ook een vraagje nu ik zo de laatste paar posts doorlees.

Ik heb onlangs een HTPC aangeschaft, bestaande uit een MSI H61MA-E35 met een Intel Celeron G530 processor. Ik had gelezen dat dit krachtig genoeg moest zijn voor een HTPC en het beviel me wel dat er USB 3.0 ondersteuning was en de onboard geluidskaart oké is.

Hoe ook: over het algemeen ben ik zeer tevreden en speelt hij alles af met XBMC 11.0 beta 3. Ik heb de K-Lite codec pack erop geknikkerd en DXVA ingeschakeld. Als ik echter een Blu-ray iso afspeel (getest met 24GB iso en 47GB iso), dan krijg ik paarse artefacts op het scherm. Deze komen bij de 24GB iso af en toe voor en daar kun je mee leven, maar bij de 47GB iso kwamen ze elke 10 seconden.

Mijn vraag is dus: is de setup niet krachtig genoeg, moet ik andere codecs hebben of is er iets totaal anders aan de hand?
BramSd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 16:44:
Ik heb ook een vraagje nu ik zo de laatste paar posts doorlees.

Ik heb onlangs een HTPC aangeschaft, bestaande uit een MSI H61MA-E35 met een Intel Celeron G530 processor. Ik had gelezen dat dit krachtig genoeg moest zijn voor een HTPC en het beviel me wel dat er USB 3.0 ondersteuning was en de onboard geluidskaart oké is.

Hoe ook: over het algemeen ben ik zeer tevreden en speelt hij alles af met XBMC 11.0 beta 3. Ik heb de K-Lite codec pack erop geknikkerd en DXVA ingeschakeld. Als ik echter een Blu-ray iso afspeel (getest met 24GB iso en 47GB iso), dan krijg ik paarse artefacts op het scherm. Deze komen bij de 24GB iso af en toe voor en daar kun je mee leven, maar bij de 47GB iso kwamen ze elke 10 seconden.

Mijn vraag is dus: is de setup niet krachtig genoeg, moet ik andere codecs hebben of is er iets totaal anders aan de hand?
Dit zijn DXVA artifacts. Zelf zie ik ze ook af en toe bij mijn i3 2100. In mijn ervaring heb je dit iets vaker met een Intel GPU dan met een AMD setup. Je kan overwegen om DXVA tijdelijk uit te zetten, ik gok dat die G530 het ook wel af kan spelen op alleen de cpu. Een andere optie is om een andere decoder te gebruiken, in XBMC is het niet mogelijk om een andere decoder te gebruiken dan de ingebouwde, maar in bijvoorbeeld MPC-HC is het mogelijk om veel verschillende H264 directshow filters te gebruiken. Voorbeelden zijn Microsoft DTV decoder, Coreavc (niet gratis), Divx H264 decoder en de standaard MPC-HC H264 decoder.

• chundo
ik ben er nog steeds niet echt uit wat ik moet kopen als HTPC/Server. ik heb een gigabyte mobo maar hoor dat er probs zijn met de handshake, dan twijfel ik tussen het asus F1A75-I Deluxe maar dat is al direct een pak duurder en ik weet niet goed welkt geheugen er in te zetten (ik wil graag 8 GB).

Voorlopig kom ik hier op uit, iets overkill maar ik wil er ook wel eens op game. De behuizing komt in de kast te staan en ik dacht eraan om een externe Bluray te nemen (Samsung SE-406AB). Zo zie je enkel de externe drive naast de rest van de apparatuur aan de tv liggen en is de kast weggewerkt. Ik ga vooral via XBMC naar .avi of .mkv kijken en wil zeker 3D ondersteuning hebben (tv is een sony)

Asrock SATA3 Card
Corsair 2x4GB DDR3, 1600Mhz, 240pin DIMM
AMD A-Series A8-3870
Fractal Design Array R2 MINI ITX NAS Case
Gigabyte GA-A75N-USB3
Scythe Big Shuriken 2

is het geheugen en de extra sata kaart wel ideaal voor het mobo? Is de externe bluray wel zo een goed idee? Zou ik toch niet beter voor het asus mobo gaan?

Verwijderd

macweeds schreef op maandag 20 februari 2012 @ 11:43:

Mijn HTPC specs:

Intel Core i3-540
Gigabyte GA-H55M-USB3
Ati HD 6450

1.4hdmi kabel en volgens de pijltjes richting aangesloten?
bekabeling,switch in orde?
Waar speel je het vanaf nas,HD
juiste software en firmware,van mobo,videokaart.

Verwijderd

chundo schreef op maandag 20 februari 2012 @ 17:35:
ik ben er nog steeds niet echt uit wat ik moet kopen als HTPC/Server. ik heb een gigabyte mobo maar hoor dat er probs zijn met de handshake, dan twijfel ik tussen het asus F1A75-I Deluxe maar dat is al direct een pak duurder en ik weet niet goed welkt geheugen er in te zetten (ik wil graag 8 GB).

Voorlopig kom ik hier op uit, iets overkill maar ik wil er ook wel eens op game. De behuizing komt in de kast te staan en ik dacht eraan om een externe Bluray te nemen (Samsung SE-406AB). Zo zie je enkel de externe drive naast de rest van de apparatuur aan de tv liggen en is de kast weggewerkt. Ik ga vooral via XBMC naar .avi of .mkv kijken en wil zeker 3D ondersteuning hebben (tv is een sony)

Asrock SATA3 Card
Corsair 2x4GB DDR3, 1600Mhz, 240pin DIMM
AMD A-Series A8-3870
Fractal Design Array R2 MINI ITX NAS Case
Gigabyte GA-A75N-USB3
Scythe Big Shuriken 2

is het geheugen en de extra sata kaart wel ideaal voor het mobo? Is de externe bluray wel zo een goed idee? Zou ik toch niet beter voor het asus mobo gaan?
Met een A8 kun je gamen,effe uitzoeken welke games op welke resolutie je wil spelen.
3D streamen of via drive afspelen?
xbmc speelt geen 3D af.
Denk aan hdmi 1.4 kabel en in de juiste richting aansluiten.
Kun je in je case evt een videokaart zetten ivm je te spelen games.

• chundo
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 18:28:
[...]

Met een A8 kun je gamen,effe uitzoeken welke games op welke resolutie je wil spelen.
3D streamen of via drive afspelen?
xbmc speelt geen 3D af.
Denk aan hdmi 1.4 kabel en in de juiste richting aansluiten.
Kun je in je case evt een videokaart zetten ivm je te spelen games.
in de case past geen 3D kaart meer, zoveel wordt er ook niet gegamed. 3D zullen vooral .mkv bestanden zijn die er rechtstreeks op staan af en toe een bluray via de externe drive, XBMC speelt idd geen 3D af, dat zal via iets anders worden bekeken (ik denk power dvd) Mijn grootste twijfel is het geheugen en als ik voor een ander mobo zou moeten gaan.

Verwijderd

chundo schreef op maandag 20 februari 2012 @ 18:48:
[...]

in de case past geen 3D kaart meer, zoveel wordt er ook niet gegamed. 3D zullen vooral .mkv bestanden zijn die er rechtstreeks op staan af en toe een bluray via de externe drive, XBMC speelt idd geen 3D af, dat zal via iets anders worden bekeken (ik denk power dvd) Mijn grootste twijfel is het geheugen en als ik voor een ander mobo zou moeten gaan.
Geheugen kun je opzoeken via de specificaties van je moederbord.
ik heb een asus bord en corsair geheugen no problem zie link.

inventaris: mb

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2012 19:24 ]

Pagina: 1 ... 81 ... 93 Laatste

Dit topic is gesloten.