Verbruik kan je meten met een verbruiksmeter (€10,- bij de kijkshop). Overigens zijn die PSU calculators volledige onzin. Ik schat dat je systeem nog geen 60W verbruikt met 1 HDD, dus dat moet helemaal goed komen met 3 HDD's. Echter meten is weten. Die Crucial M4 is gewoon een prima SSD, de problemen met sandforce ssd's zou ik in het ssd topic opzoeken. Het kan maar zo zijn dat er al een firmware update is die problemen oplost. Maar met een M4 heb je altijd een goede koop (zowel betrouwbaarheid als prestaties).Spam schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 12:10:
[...]
Ok nOOb vraag ; hoe kan ik het wattage meten ?
Over de ruimte. 1x 2.5 + 1x 3.5 + 1x 5.25 inch bays. Die laatste kan ik met een bracket hergebruiken want ik heb er geen DVD of bluray inzitten. Zie hier de specs van de kast : http://www.in-win.com.tw/...php?cat_id=1&series_id=49
Dus jij raad deze aan voor SSD : pricewatch: Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB ? Wat bedoel je met hoge uitval ? Bedoel je dit : http://www.anandtech.com/...memoright-ssds-compared/2
Wel even handig om na te vragen in het voeding topic. Ik heb zo de gegevens van efficiëntie bij verschillende belastingen niet in m'n achterhoofd om daar iets over te kunnen beweren.Stefan H schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 12:12:
[...]
Jaapsander, bedankt voor je bericht!
Die voeding had ik uit het bbg overzicht gehaald, vandaar. Maar ik zal wel eens een balletje opgooien in het voedingentopic. Het is echt een pc voor erbij, dus hoe zuiniger hoe beter, zeker als ik hem ook als NAS wil gaan inzetten.
Wat betreft de Scythe koeler kan ik me ook wel vinden in je reactie. Als ik geblaas wil horen zet ik de Xbox wel aan, dat hoeft de HTPC niet ook nog eens te doen. Ik las alleen dat die Big Shuriken wel wat lastiger te installeren is, of valt dit in de praktijk nog wel enigzins mee?
De HD films komen inderdaad op de HTPC zelf te staan, dus HD streamen is niet nodig. Wat betreft de harde schijf, ik heb hier nog een Samsung Spinpoint schijf liggen van 1TB, die wil ik voor de HTPC gebruiken.
Krijg ik net nog een ingeving voor de Wifi. In m'n desktop heb ik zowel een draadloze netwerkverbinding en een bekabelde verbinding, een beetje dubbel, dus die draadloze kaart kan zo de HTPC in. De remote van de F1A75-M Deluxe voegt volgens mij ook niet zoveel toe, dus dan zou ik met de 'gewone' F1A75-M toe moeten kunnen lijkt me.
Links en rechts van de Marantz is voldoende ruimte. De Silverstone GD04 is 15cm hoog volgens de specificaties, dus ik kan hem wel onder de Marantz kwijt. Qua maten komt het ook aardig overeen, beiden zijn 44cm breed, dus staat ook niet verkeerd verwacht ik. Alleen zie ik dat de GD04 ook een rooster aan de bovenkant heeft, boven de processorkoeler volgens mij. Nu zitten er wel 'pootjes' onder die Marantz, maar dat is max 1cm. Zal dat genoeg zijn voor een fatsoenlijke airflow uit de kast? Opzich zitten er aan de achterkant ook wel roosters zie ik, en zo volgebouwd wordt de kast ook niet, dus ik schat zelf dat het wel kan eigenlijk.
Die Scythe big shuriken is inderdaad wat lastig te installeren wanneer je alles al in de kast hebt zitten. Echter wanneer het moederbord stevig op tafel staat is het niet zo heel erg lastig. Als je nou toch graag een remote wilt hebben (vind zelf veel prettiger om een film te pauzeren met een remote dan met een toetsenbord of smartphone) kun je voor een paar euro zo'n ding bestellen op ebay of dealextreme. Bijvoorbeeld: http://www.dealextreme.co...ver-for-pc-1-cr2025-26368
Dat rooster boven de cpu koeler hoeft geen probleem te zijn. Over het algemeen zuigt de CPU koeler juist lucht van boven aan. Echter kun je om de luchtstroom te controleren ook het rooster dichtmaken. Zolang er maar genoeg lucht van de zijkanten binnenkomt (en aan de achterkant weg kan) is het geen probleem.
[ Voor 53% gewijzigd door jaapsander op 13-12-2011 13:36 ]