• Chris12
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:49
Volgens Logitech NL zijn ze sinds deze week uitleverbaar aan de retailers. Ik heb al een vraag uitstaan bij diverse webwinkels wanneer ze deze op voorraad hebben.

Mijn PVOutput

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:26
Vandaag, of eigenlijk vannacht heeft mijn HTPC het begeven.
Goedkoop jetway bordje 4gig geil ddr2 en een E8400, mijn W2K8 installatie zat al een tijd te mekkeren met vage reboots en netwerk geneuzel. Gister was de maat vol en daar waar ik vermoede dat het netwerk gezeik met mijn DIR-655 te maken had ben ik die opnieuw gaan herconfigureren.

Had er 1.34US op zitten (EU model) en deze terug geflashed naar 1.35beta?(EU)
Netwerk was nog steeds niet ok dus aan een nieuwe install begonnen, case open CDrom eraan gehangen en W7 geinstalleerd.
Gelijk dezelfde problemen met het netwerk, gateway verliezen gesharede mappen niet willen laten zien etc. En plots veel BSOD's, dus er ging iets niet helemaal goed. Geheugen getest en ok bevonden maar de machine ging vreemder en vreemder doen. Ouwe celeron erin gedaan nadat hij helemaal niet meer wilde booten en ook dit mocht niet baten. Nieuwe voeding gehaald en ook dat was het niet, moederbord is dus overleden. (99% zeker)

Heb eigenlijk geen zin om een DDR2 775 bordje ervoor te halen maar een upgrade uit te voeren, heb sinds de E8400 niet meer naar processors en prestaties gekeken. En nu gaan kijken en zie ff door de bomen het bos niet meer.
Heb een XPS17 met een i7 en ben bekend met de i3 en i5 (oude studio 17) nu zie ik veel nieuwe AMD's en ook intel flikkert met de week nieuwe sockets en procs uit. Als je al een tijd niet meer naar deze ontwikkelingen hebt gekeken dan wordt je echt leip van de info.

Ok lang verhaal, dit is waar ik mijn oog op heb.

#ProductPrijsSubtotaal
1G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-4GBXL€ 28,85€ 28,85
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 98,88€ 98,88
1Gigabyte GA-MA78LMT-US2H€ 52,40€ 52,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 180,13

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 2100€ 92,-€ 92,-
1G.Skill Ripjaws F3-10666CL7D-4GBRH€ 27,39€ 27,39
1Gigabyte GA-HA65M-D2H-B3€ 68,15€ 68,15
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 187,54

Het moet de gewone dingen doen, HTPC'en in HD 1080p, IIS server (een hele simpele) en wat dingen binnen sleuren (uTorrent). Muziek via iTunes optical naar een Onkyo 3805. Encoden etc doe ik op de laptop dus heel veel meer is het niet.
De nieuwe voeding zal ik moeten houden neem ik aan want de oude heeft een 4pins EPS en elk nieuw bord heeft er 8.

Kan ik dan met minder af dan die 965 BE? Moet ik naar de nieuwe intels kijken? 1156 2100?
Of is dit allemaal overkill. Heb een 9500GT, kan ik die ditchen met die nieuwe IGP's?
Als iemand even te hulp kan schieten graag.

dank.

[ Voor 16% gewijzigd door Bad Brains op 31-08-2011 12:58 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-12 12:41

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:19:
[...]
What about Asus P8H61-M PRO (B3). Ik ben namelijk voorstander van Asus MoBos omdat ze me in 't verleden nooit in de steek gelaten hebben. Bijna zelfde prijscategorie als de Asrock
Zelfde fabrikant, alleen is ASRock de 'low-end' dochter van, beide worden geproduceerd door Asustek.

Ikzelf heb goede ervaringen met ASRock, destijds gekozen daarvoor omdat het toen nog wel scheelde met Asus. Tegenwoordig nog steeds, maar niet veel... :P

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• Mark de Vaal
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:53
Rowdy.nl schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 12:58:
[...]
Zelfde fabrikant, alleen is ASRock de 'low-end' dochter van, beide worden geproduceerd door Asustek.

Ikzelf heb goede ervaringen met ASRock, destijds gekozen daarvoor omdat het toen nog wel scheelde met Asus. Tegenwoordig nog steeds, maar niet veel... :P
Na mijn weten is Asrock al een jaar of 4 een op zich staand bedrijf. Daarvoor van Asustek.
http://tweakers.net/nieuw...-odm-activiteiten-af.html

Wanneer kwamen die AMD a8-3800 in de winkels te liggen? Zou een mooie upgrade voor mij zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Mark de Vaal op 31-08-2011 13:50 ]

Bad Brains schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 12:52:
Het moet de gewone dingen doen, HTPC'en in HD 1080p, IIS server (een hele simpele) en wat dingen binnen sleuren (uTorrent). Muziek via iTunes optical naar een Onkyo 3805. Encoden etc doe ik op de laptop dus heel veel meer is het niet.
De nieuwe voeding zal ik moeten houden neem ik aan want de oude heeft een 4pins EPS en elk nieuw bord heeft er 8.

Kan ik dan met minder af dan die 965 BE? Moet ik naar de nieuwe intels kijken? 1156 2100?
Of is dit allemaal overkill. Heb een 9500GT, kan ik die ditchen met die nieuwe IGP's?
Als iemand even te hulp kan schieten graag.

dank.
zou niet voor het AMD systeem gaan, stuk minder zuinig. Het Intel systeem is prima geschikt en met de IGP ideaal voor HTPC doeleinden, geen videokaart meer nodig.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Ik heb sinds vorige week een Origen AE s10v overgenomen van een medetweaker en heb gisteren m'n systeem wat als desktop bedoeld was maar tijdelijk als HTPC gebruikt werd even overgezet naar deze nieuwe kast. De Artic Cooling Freezer 64 Pro past hier natuurlijk niet in dus ik heb de stock cooler op m'n AMD Phenom II X3 710 geplakt.

Zoals verwacht maakt die pongel een takkeherrie, dus hier moet ik wat aan fixxen. Gezien ik binnenkort nieuwe hardware wil kopen voor een HTPC en deze hardware weer mooi over gaat naar m'n normale case zou het natuurlijk mooi zijn als ik die cooler later ook zou kunnen gebruiken icm m'n nieuwe HTPC hardware. In dit topic wordt de Scythe Big Shuriken nogal vaak aangeprezen.

Hij past iig op m'n socket (AM2) maar ik kan nergens vinden of ie m'n proc voldoende gekoeld kan houden?
De TDP van m'n proc is 95W, en ie wordt met de stockcooler niet echt warmer dan 50 graden*. Die stockcooler werkt dan wel op een 2600 toeren... (volgens speedfan)

De casefans (4*60mm) zijn redelijk rustig. Die draaien ook langzaam en zijn betrekkelijk stil. Ik zit er over te denken die gelijk te vervangen door vier stuks [url=http://tweakers.net/pricewatch/266793/noiseblocker-bsf-xr1-60mm.html], echter vraag ik mij af of ze zo'n enorm verschil maken...

Iemand die hierover een idee heeft? :)

* Het meeste van de videoprocessing gedaan door m'n AMD 790 chipset die in Crossfire staat met m'n Sapphire HD4550
Mark de Vaal schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 13:46:
[...]
Na mijn weten is Asrock al een jaar of 4 een op zich staand bedrijf. Daarvoor van Asustek.
http://tweakers.net/nieuw...-odm-activiteiten-af.html
[...]
Volgens je nieuwsbericht werden ze toen ondergebracht in een nieuw dochterbedrijf Pegatron, waar ze twee jaar terug hun belang in afgebouwd hebben. Overigens achter gekomen nav jouw link. Allemaal niet interessant overigens, ik was fout, op dit moment heeft Asustek blijkbaar weinig meer in de melk te brokkelen daaro... My bad... ;)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:26
Tsurany schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 14:14:
[...]

zou niet voor het AMD systeem gaan, stuk minder zuinig. Het Intel systeem is prima geschikt en met de IGP ideaal voor HTPC doeleinden, geen videokaart meer nodig.
Lol ik zie net dat die 125 hitte wegzet, dat is een hoop vergeleken met die 2100T en 35w.
Daarentegen quad en dual core, maar kan me zo voorstellen dat ik ruk aan een quad zal terugzien qua performance en wat ik wil doen?

Hoe zit dat met die 2100 en die 2100T, is dat te verwaarlozen qua snelheid?

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Bad Brains schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 14:43:
[...]

Lol ik zie net dat die 125 hitte wegzet, dat is een hoop vergeleken met die 2100T en 35w.
Daarentegen quad en dual core, maar kan me zo voorstellen dat ik ruk aan een quad zal terugzien qua performance en wat ik wil doen?

Hoe zit dat met die 2100 en die 2100T, is dat te verwaarlozen qua snelheid?
Ik zou die 2100T vergeten. Is gewoon een op kloksnelheid gelimiteerde 2100 (beetje undervolting misschien). Idle (wat de cpu het gros van zijn tijd is) zijn ze ongeveer even zuinig. Op full load is de 2100T zuiniger, wat logisch is omdat deze op een lagere kloksnelheid draait. Bij gelijke belasting zijn ze ongeveer even zuinig dus. Verder heb je voor htpc gebruik inderdaad niks aan een quad core. Ook zou ik niet meer voor het am3 platform gaan.

Overigens is een pentium G620 ook snel genoeg voor HTPC gebruik ;)

@Rowdy.nl Die big shuriken gaat hem waarschijnlijk wel koel houden. Ander heb je altijd nog de mogelijkheid tot underclocken en volten...
Sjeng_ schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 21:15:
Ik ben volledig nieuw in het HTPC gebeuren (lees "noob"), dus heb nog maar pas een beetje in de materie ingelezen. Dit topic is alvast een ideaal startpunt ;)
Ik ben zoekende naar een systeem dat het volgende allemaal kan, en er werd mij direct een HTPC aangeraden, aangezien de meeste kan-en-klare mediacenters wel iets van die lijst missen:
  • Blu-Ray speler
  • HDD schijf 2TB
  • afstandsbediening om vanaf de bank te kunnen bedienen ipv via desktop PC
  • LCD schermpje indien mogelijk (om TV uit te kunnen laten voor afspelen muziek) <- geen must maar wel een plus
  • Stil en energiezuinig
  • Wifi + ethernet uiteraard
  • HD 1080 + DD5.1/DTS mogelijkheid
  • HDMI/digitaal optische uitgangen
  • eenvoudige/mooie interface (eventueel Win7 met media center)
  • alle gangbare video/audio formaten afspelen + subtitles
  • USB poort front voor externe HDD/USB stick
  • USB poort achter (indien een wifi usb adapter nodig is)
  • eventueel eSATA achter
  • internet toegang: youtube/picasa/etc.
  • media streamen via WLAN (voor het kleinere werk. complete HD films gewoon op de HDD)
  • torrents kunnen downloaden terwijl desktop PC uit staat
  • emulators spelen? het kleinere game-werk als extra optie. hoewel ik nog moet nadenken over de bediening :P
Nu zag ik deze samenstelling:

[...]

Als dit een systeempje is dat W7 kan draaien, ben je er met WinMediaCenter qua gui al uit.
Kastje is mooi en klein, plek voor blu-ray speler, en afstandsbediening. USB poorten etc. ideaal.
Ik weet alleen niet hoe je het systeem met de afstandsbediening bedient (ik ben immers alleen W7 gewend op een PC met muis en keyboard). En ik moet me nog helemaal inlezen in XBMC.
En 300,- is een prima prijs, maar blijkbaar moet er nog een grafische kaart in. Ik zou niet weten welke ik moest kiezen voor dit doeleinde.
Alvast bedankt voor de feedback :)
Vergeet ook niet dat je met je 300 euro samenstelling nog geen 2TB HDD hebt en ook geen blu-ray speler (staat wel in je lijstje).
-The_Mask- schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 00:07:

[...]

Gewoon troep, niet dubieus, iedereen die verstand van voedingen heeft zal hetzelfde zeggen.
Iedereen die hier een statistisch onderzoek over de betrouwbaarheid uit zou voeren, zou concluderen dat jij je standpunt sterker probeert over te laten komen door behoorlijk te overdrijven. Heb je ondertussen al gegevens kunnen vinden over de 3e revisie van deze voeding?

Ik denk dat het aangeven dat de voeding van dubieuze kwaliteit is genoeg is voor een adviestopic over het aanschaffen van computeronderdelen. Kan de advies vragende koper zelf een overwogen beslissing maken of ze een betere voeding kopen of niet. Kunnen we het betoog van jou dat de voeding "troep" is behandelen in een topic waar een opinie wordt gevraagd ipv een advies.

p.s. Heb jij toevallig een 1 of andere alert aanstaan dat elke keer als iemand wat over de voeding van MS-tech zegt jij een bericht krijgt?

[ Voor 71% gewijzigd door jaapsander op 31-08-2011 15:08 ]

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-12 09:56
Voor 300 euro is het niet haalbaar om een kast met LCD/VFD uit het budget te krijgen. Verder (al zegt Tsurany van niet :P) kun je de GPU best achterwege laten.
zzattack schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 15:08:
Voor 300 euro is het niet haalbaar om een kast met LCD/VFD uit het budget te krijgen. Verder (al zegt Tsurany van niet :P) kun je de GPU best achterwege laten.
LCD/VFD is overrated... Heb zelf ook zo'n ding en het enige wat ik goed kan zien is wat ik op dit moment aan het afspelen ben. Navigeren in je muziek collectie gaat hem toch out of the box niet worden, terwijl een smartphone (als je die toch al hebt) daar prima voor gebruikt kan worden.

• omenick
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-12 15:02
Ik ben inmiddels gekomen tot deze samenstelling voor mijn HTPC (lichte gaming) pc:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F4 EcoGreen HD155UI, 1.5TB€ 47,68€ 47,68
1Silverstone Grandia GD04 (Zwart)€ 87,50€ 87,50
1Scythe Big Shuriken€ 26,25€ 26,25
1Logitech Cordless Mediaboard Pro (Qwerty)€ 35,70€ 35,70
1LG BH10LS30 Zwart€ 72,62€ 72,62
1be quiet! Pure Power L7 350W€ 37,50€ 37,50
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 20,85€ 20,85
1Club3D HD 6790 CoolStream€ 112,-€ 112,-
1Gigabyte GA-H67MA-UD2H-B3 (1.1)€ 78,21€ 78,21
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 610,31

De behuizing is wat groter als ik eerst in gedachten had; ik zocht een slim HTPC oplossing m.b.v. een riser card, maar dit lijkt echt iets uit het verleden. Ik dub nog steeds een beetje tussen deze en een kubusvorm kast, bijvoorbeeld een Lian Li PC-Q08.

Qua videokaart: wat raden jullie mij aan (of stel ik deze vraag beter in het Videokaarten-topic)? Ik heb nu een 6790 omdat die beter presteert dan een 6770 (en bovendien UVD3 heeft), maar voor 20 euri meer ligt er al een 6850. En hoeveel invloed heeft "Vapor-X" van Sapphire of "IceQ" van HIS op het geluidsniveau? De gekozen Club3D 6790 heeft heatpipes, maakt zo'n speciale koeler dan nog echt het verschil?
omenick schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 15:20:
Ik ben inmiddels gekomen tot deze samenstelling voor mijn HTPC (lichte gaming) pc:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F4 EcoGreen HD155UI, 1.5TB€ 47,68€ 47,68
1Silverstone Grandia GD04 (Zwart)€ 87,50€ 87,50
1Logitech Cordless Mediaboard Pro (Qwerty)€ 35,70€ 35,70
1be quiet! Pure Power L7 350W€ 37,50€ 37,50
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 20,85€ 20,85
1Club3D HD 6790 CoolStream€ 112,-€ 112,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 610,31

De behuizing is wat groter als ik eerst in gedachten had; ik zocht een slim HTPC oplossing m.b.v. een riser card, maar dit lijkt echt iets uit het verleden. Ik dub nog steeds een beetje tussen deze en een kubusvorm kast, bijvoorbeeld een Lian Li PC-Q08.

Qua videokaart: wat raden jullie mij aan (of stel ik deze vraag beter in het Videokaarten-topic)? Ik heb nu een 6790 omdat die beter presteert dan een 6770 (en bovendien UVD3 heeft), maar voor 20 euri meer ligt er al een 6850. En hoeveel invloed heeft "Vapor-X" van Sapphire of "IceQ" van HIS op het geluidsniveau? De gekozen Club3D 6790 heeft heatpipes, maakt zo'n speciale koeler dan nog echt het verschil?
Of een "vapor-x" of "IceQ" beter is mbt geluidsniveau kun je heel makkelijk opzoeken door even te googlen op wat reviews. Ook de gameprestaties staan daar vast wel bij (en het verschil in performance met een 6770 en 6850). Dan is het aan jou wat jij wilt.

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Ik vond de kast mooi, tis grappig dat er een VFD in zit. Moet 'm iets helderder zetten, kan 'm nauwelijks lezen. Was wel aangenaam verrast dat ie gewoon out of the box werkt. Past er iig wel bij.

Mediaportal ondersteund ook bv die Hitachi character LCD's... Dus als je een dremel hebt kun je zo'n VFD ook gewoon zelf in elkaar bouwen. :Y)
En anders net als ik gewoon via V&A een tweedehandjes op de kop tikken, staan wel een stel kastjes op V&A met vfd...

Ik ga em denk ik wel (heel af en toe) gebruiken; werkt namelijk ook mooi met muziek. M'n vriendin heeft geen smartphone en die wilt wel eens muziek luisteren. Hoeft de tv er niet voor aan... :)

Iemand overigens toevallig een antwoord op m'n vraag? :P

[ Voor 37% gewijzigd door Rowdy.nl op 31-08-2011 15:26 ]

Als je daarmee doelt op de vraag of een big shuriken een AMD X3 720 koel kan houden dan heb ik daar net geprobeerd antwoord op te geven.

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

jaapsander schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 15:28:
Als je daarmee doelt op de vraag of een big shuriken een AMD X3 720 koel kan houden dan heb ik daar net geprobeerd antwoord op te geven.
Gaaf, thanks. Ik zag idd net dat je je post verder uitgebreid had; toen ik de vorige tikste stond er alleen nog het eerste stukkie...

• Petertjuh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:39
Petertjuh schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 15:40:
Dit is mijn uiteindelijke setup geworden:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G620€ 53,90€ 53,90
1Samsung Spinpoint F3 HD503HI, 500GB€ 33,14€ 33,14
1Silverstone Grandia GD06B€ 103,67€ 103,67
1Samsung SH-B123L/BSBP (12x, SATA-150, dual-layer, Zwart, OEM)€ 49,-€ 49,-
1Cooler Master GX 450W 80+ Bronze€ 41,38€ 41,38
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 20,24€ 20,24
1Asus ENGT520 SILENT/DI/1GD3(LP)€ 43,10€ 43,10
1Asrock H61M/U3S3€ 60,06€ 60,06
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 404,49

De voeding had ik al, om er daarom een be quit bij te kopen ging me wat te ver.

Twijfel alleen nog:
Of ik openelec / xbmc live of xbmc onder windows7 erop installeer.
Of het ik het installeer op de hd of er gewoon een ub(3.0) in stop om het daarop te installeren.

edit: Alle media staan opgeslagen op een Synology DS211
Update:
Openelec wil niet installeren, krijg een melding over intel AGP en dan blijft de installer op OK staan, maar hij wil niet verder... :(

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
jaapsander schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 14:58:
[...]

Iedereen die hier een statistisch onderzoek over de betrouwbaarheid uit zou voeren, zou concluderen dat jij je standpunt sterker probeert over te laten komen door behoorlijk te overdrijven.
Zoals ik al vaker zei, vraag het dan aan iemand anders met verstand van voedingen die zal het alleen maar bevestigen, als je het niet wil geloven.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Gamma_ed
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-06 20:14
Ik heb XBMC live (voor embeded) geinstalleerd maar stuit op een paar problemen:

- Hij gaat random video bestanden afspelen, ik kom de DVD menu helemaal niet tegen zoals ik dat wel met VLC-player gewend ben. Overigens wel de functie aangevinkt om te proberen de menu te vinden.

- Meeste formats geluid speelt hij af, maar zodra het DTS is dan heb ik gewoon geen geluid.

- videohardware afspelen doet hij niet, software matig gaat wel goed alhoewel het beeld af en toe een beetje stotert. Dus gpu mode uitgezet, en alleen software matig gezet.

- Imon afstandbediening word niet herkend.

Ik speel veel al blueray films af. 1080P

zie hieronder voor de hardware die ik gebruik.

#ProductPrijsSubtotaal
1M-Audio Audiophile 2496€ 77,-€ 77,-
1Intel Pentium Dual-Core E6300€ 82,98€ 82,98
1Western Digital WD5000BUCT, 500GB€ 49,80€ 49,80
1Antec Fusion Remote Max€ 166,33€ 166,33
1Asus P5PL2-E, i945 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II)€ 0,-€ 0,-
1Scythe Orochi Rev. B€ 59,-€ 59,-
21 GB DDR 2 geheugen ----
1be quiet! Straight Power E8 500W€ 74,57€ 74,57
1Sapphire HD 4550 512MB DDR3 PCI-E 1G HM HDMI€ 53,50€ 53,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 563,18

Wat kan ik met bovenstaand nog proberen?

AL overweeg ik om weer terug te gaan met VLC player omdat het beeld een stuk scherper was, alleen het hikte vreselijk. Dus misschien een andere video kaart zoals deze https://www.alternate.nl/...70_(HD-657X-ZNH3)/553879/?

of deze

https://www.alternate.nl/...430_DC_SL-DI-1GD3/554749/?

of het een stuk rigoreuzer aanpakken en een setje zoals deze
https://www.alternate.nl/...5_-_A8-3850_-_4GB/570985/?

Hopelijk kunnen jullie mij goede tips geven?

grt,

Verwijderd

Gamma_ed schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 23:18:
Ik heb XBMC live (voor embeded) geinstalleerd maar stuit op een paar problemen:

- Hij gaat random video bestanden afspelen, ik kom de DVD menu helemaal niet tegen zoals ik dat wel met VLC-player gewend ben. Overigens wel de functie aangevinkt om te proberen de menu te vinden.

- Meeste formats geluid speelt hij af, maar zodra het DTS is dan heb ik gewoon geen geluid.

- videohardware afspelen doet hij niet, software matig gaat wel goed alhoewel het beeld af en toe een beetje stotert. Dus gpu mode uitgezet, en alleen software matig gezet.

- Imon afstandbediening word niet herkend.

Ik speel veel al blueray films af. 1080P

zie hieronder voor de hardware die ik gebruik.

#ProductPrijsSubtotaal
1M-Audio Audiophile 2496€ 77,-€ 77,-
1Intel Pentium Dual-Core E6300€ 82,98€ 82,98
1Western Digital WD5000BUCT, 500GB€ 49,80€ 49,80
1Antec Fusion Remote Max€ 166,33€ 166,33
1Asus P5PL2-E, i945 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II)€ 0,-€ 0,-
1Scythe Orochi Rev. B€ 59,-€ 59,-
21 GB DDR 2 geheugen ----
1be quiet! Straight Power E8 500W€ 74,57€ 74,57
1Sapphire HD 4550 512MB DDR3 PCI-E 1G HM HDMI€ 53,50€ 53,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 563,18

Wat kan ik met bovenstaand nog proberen?

AL overweeg ik om weer terug te gaan met VLC player omdat het beeld een stuk scherper was, alleen het hikte vreselijk. Dus misschien een andere video kaart zoals deze https://www.alternate.nl/...70_(HD-657X-ZNH3)/553879/?

of deze

https://www.alternate.nl/...430_DC_SL-DI-1GD3/554749/?

of het een stuk rigoreuzer aanpakken en een setje zoals deze
https://www.alternate.nl/...5_-_A8-3850_-_4GB/570985/?

Hopelijk kunnen jullie mij goede tips geven?

grt,
Een simpele HD6450 doet wat jij wilt en speelt ook aardig wat audio formaten af via HDMI pricewatch: Sapphire HD 6450 1GB DDR3 (met UVD3: Wikipedia: Unified Video Decoder en http://www.amd.com/us/pro...n-hd-6450-overview.aspx#2)

Wil je meer post processing opties goed kunnen uitvoeren dan kun je uitwijken naar de HD6570: pricewatch: HIS 6570 Silence 1GB DDR3 PCI-E DVI/HDMI/ VGA.

Gebruik je Linux variant als OS dan kun je beter nVidia kiezen zoals de GT520 of hoger gepositioneerde GT430. Alle vier de modellen komen terug hieronder in de Anandtech review.

Lees hier alles over het verschil tussen die twee kaarten: http://www.anandtech.com/...ete-htpc-gpus-shootout/16

Btw je links werken niet correct.

Verwijderd

Klopt denk dat hij nu een nVidia moet hebben omdat XBMC Live Linux based is.

• Gamma_ed
Ik overweeg deze kaart XFX HD6570 (HD-657X-ZNH3) (Retail, 2x DVI, HDMI, CrossFireX) voor 62 euro

Heeft namelijk dubbel DVI out, kan ik hem altijd gebruiken voor een andere pc met dubbele monitor.

En dan denk ik dat ik terug ga naar VLC mediaplayer en windows 7 ipv xbmc want dan werkt mijn geluidskaart ook weer goed.

Verwijderd

Gamma_ed schreef op donderdag 01 september 2011 @ 01:02:
Ik overweeg deze kaart XFX HD6570 (HD-657X-ZNH3) (Retail, 2x DVI, HDMI, CrossFireX) voor 62 euro

Heeft namelijk dubbel DVI out, kan ik hem altijd gebruiken voor een andere pc met dubbele monitor.

En dan denk ik dat ik terug ga naar VLC mediaplayer en windows 7 ipv xbmc want dan werkt mijn geluidskaart ook weer goed.
Op zich zou die 4550 ook veruit de meeste media goed moeten afspelen onder Windows. Hierbij helpt de hardware decoding aanzienlijk wat blijkbaar nu onder XBMC Live niet goed werkt. Ik zou dus even wachten met een nieuwe grafische kaart als je van plan bent om W7 te gaan draaien. XBMC kun je ook bovenop W7 draaien.

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 01:21:
[...]

Op zich zou die 4550 ook veruit de meeste media goed moeten afspelen onder Windows. Hierbij helpt de hardware decoding aanzienlijk wat blijkbaar nu onder XBMC Live niet goed werkt. Ik zou dus even wachten met een nieuwe grafische kaart als je van plan bent om W7 te gaan draaien. XBMC kun je ook bovenop W7 draaien.
Ik draai MediaPortal op Windows 7 met een HD4550. Werkt als een tiet. Dus ook ik zou eerst Windows eens installeren en het daarin proberen; XMBC lijkt me dan ook wel prima te werken...

• Mark de Vaal
Kijk eens hier naar. Op xbmc is een workaround voor het activeren van dxva met ati/amd kaarten.

http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=99154

• Gamma_ed
Ik had eerst windows 7 met VLC mediaplayer, wanneer xvda geactiveerd dan speelt hij niets normaal. Software matig draait hij ietsje beter. Codex K lite had ik erbij.

Media Classic Player onder windows 7 was nog het beste tot nu toe, beeld was niet scherp, geluid was ook niet zo helder. vaak gooide hij de film door elkaar heen, pakt niet altijd menu's van de dvd.

XBMC onder windows 7 hikt ook vaak, en menu van de DVD pakt hij ook niet. Gooit ook hier weer de film door elkaar heen. (waarschuwing films worden getoond in alle talen, etc, terwijl geforceerd regio is aangevinkt).

HD4550 draait opzich aardig met de meeste films, maar blueray gaat niet vlekkeloos.

XBMC live draait onder linux. Ik ben niet bekend met linux, al wil ik best wat proberen. Al weet ik niet precies waar te beginnen http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=99154

Al draait de film wel zonder hikken, vind ik de kwaliteit van de film niet zo mooi, en werkt DTS geluid gewoon niet. En daarnaast mis ik de afstandbediening.
-The_Mask- schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 22:59:
[...]

Zoals ik al vaker zei, vraag het dan aan iemand anders met verstand van voedingen die zal het alleen maar bevestigen, als je het niet wil geloven.
Ik zeg ook niet dat de voeding van redelijke kwaliteit is, daar vertrouw ik volledig op jouw expertise, maar ondanks dat hij van mindere kwaliteit zijn er genoeg mensen wiens HTPC zonder problemen werkt met deze voeding. Er is natuurlijk altijd een risico. Die kleiner is met een degelijke voeding. Maar hoe groot dat risico is weten jij en ik ook niet (zonder statistisch onderzoek). En aangezien jij deze nuancering nooit mee neemt in je advies over deze voeding heb ik de neiging om dat (elke keer weer) te moeten nuanceren.

Verder zijn jouw uitspraken gebaseerd op rev 2 van deze kast. Onlangs kwam er iemand naar voren die mede deelde dat er een rev 3 was met een andere voeding (of in ieder geval een andere fan op de voeding). Ik zou wel willen weten of deze voeding nog net zo slecht is als de vorige voordat ik zulke sterke claims doe als jij.

[ Voor 9% gewijzigd door jaapsander op 01-09-2011 10:58 ]

• stefanf20
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-12 18:50
-The_Mask- schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 15:42:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus F1A75-M€ 79,59€ 79,59
1Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB€ 58,26€ 58,26
1Antec Fusion Remote Zwart€ 133,49€ 133,49
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 34,95€ 34,95
1Corsair XMS CMX4GX3M2A1600C9€ 23,54€ 23,54
1AMD Llano A8 3850 Boxed€ 109,14€ 109,14
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 438,97
Ben zelf opzoek naar een HTPC setup. Wat ik er mee wil gaan doen is als volgt:

Downloaden (Dus zuinigheid staat voorop)
Film kijken (HD)
Licht kunnen gamen (wanneer mogelijk)

Is bovenstaande setup hiervoor geschikt? En kan ik hier lang mee uit de voeten en is het makkelijk te upgraden? Dus eventueel nog een TV kaart toe te voegen en een videokaart?

• Tweakable
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-12 08:42
stefanf20 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 11:41:
[...]

Ben zelf opzoek naar een HTPC setup. Wat ik er mee wil gaan doen is als volgt:

Downloaden (Dus zuinigheid staat voorop)
Film kijken (HD)
Licht kunnen gamen (wanneer mogelijk)

Is bovenstaande setup hiervoor geschikt? En kan ik hier lang mee uit de voeten en is het makkelijk te upgraden? Dus eventueel nog een TV kaart toe te voegen en een videokaart?
Zou voldoende moeten zijn om HD af te spelen en te downloaden. Uitbreiden zou geen probleem zijn met deze kast, heb hem zelf ook besteld met het oogpunt om later uit te kunnen breiden. Mobo heeft nog 2 sloten over voor een TV en videokaart. Llano schijnt een gpu aan boord te hebben waar je 'licht' mee zou kunnen gamen.

Mocht 'licht gamen' toch te zwaar zijn kun je er dus altijd nog een videokaart bij prikken.

Je zou nog naar een A8 3800 kunnen kijken, die is wat zuiniger maar heeft dezelfde gpu.

• stefanf20
  • Laatst online: 14-12 18:50
Zouden jullie mij dan iets anders aanraden wat eventueel goedkoper/even duur is maar meer performance levert?

• Tweakable
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-12 08:42
stefanf20 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 12:57:
Zouden jullie mij dan iets anders aanraden wat eventueel goedkoper/even duur is maar meer performance levert?
Zoiets?
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB€ 56,99€ 56,99
1Intel Core i3 2100€ 90,59€ 90,59
1Asrock H67M-GE€ 76,51€ 76,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 416,07

Goedkoper en ik denk qua performance vergelijkbaar maar misschien kan iemand anders daar nog wat over zeggen?
Tweakable schreef op donderdag 01 september 2011 @ 13:18:
[...]

Zoiets?
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 416,07

Goedkoper en ik denk qua performance vergelijkbaar maar misschien kan iemand anders daar nog wat over zeggen?
Grafische performance van de i3 2100 is beduidend minder dan Llano. Cpu maakt niet zoveel. Het ligt maar net waar je je accent ligt. Wil je meer gpu kracht en minder cpu, dan kun je kiezen voor een G620 + discrete videokaart, maar dit is wel onzuiniger. Op zich heeft Llano een goede balans tussen CPU en GPU wanneer je zowel een beetje wil gamen als een redelijk snelle cpu nodig hebt. Als je echt alleen H264 1080p video af wil spelen is een G620 op zichzelf al snel genoeg.

• Chris12
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:49
Chris12 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 12:33:
Volgens Logitech NL zijn ze sinds deze week uitleverbaar aan de retailers. Ik heb al een vraag uitstaan bij diverse webwinkels wanneer ze deze op voorraad hebben.
Ter informatie, deze is uit voorraad leverbaar bij o.a. allmicro.nl (zie pricewatch). En dus besteld, wordt morgen geleverd!

Mijn PVOutput

• mister iks
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-11-2024
Nog niet heel lang geleden heb ik een HTPC in elkaar geknutseld op basis van een Asus E35M1-M pro bordje. Beviel prima, win 7 en XBMC met Aeon MQ2 skin en was aardig vlot.

Nu is een week of 2 terug de bliksem achter mijn huis ingeslagen en heeft daardoor oa mijn HTPC de geest gegeven. Gelukkig volledig vergoed door de verzekering dus tijd om weer te gaan shoppen :D

Nu wil ik deze keer toch iets meer power, met name omdat ik toch her en der lees dat een E350 soms niet voldoende power geeft om ook live HD TV (Satelliet/DVB-S2) op te nemen en tegelijk weer te geven. Dat deed ik nog niet met mijn vorige HTPC, maar wil ik nu wel gaan doen.

Dit topic weer even doorgelezen en nu de volgende componenten bij elkaar gesprokkeld. (Kast heb ik nog)

Graag weer jullie deskundige op- en aanmerkingen of adviezen op onderstaande configuratie, zodat ik met een gerust hard kan bestellen ;)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G620€ 54,50€ 54,50
1Western Digital Caviar Green WD7500AARS, 750GB€ 37,75€ 37,75
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 20,04€ 20,04
1Sapphire Ultimate HD 6570 1GB DDR3€ 61,62€ 61,62
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 311,62

+
via ebay deze HP IR reciever voor mijn Harmony €8,- incl. verzendkosten

En via dvbshop deze Mystique SaTiX-S2 DVB-S2 PCIe kaart omdat Media Portal (Backend voor XBMC) deze ondersteunt. a €39,-

En ook via dvbshop eenSmargo USB smart reader a €25,- (met softcam)

OS wordt weer Windows 7 64-bit en XBMC (Pre Eden 11.x + PVR)

Verwijderd

Gamma_ed schreef op donderdag 01 september 2011 @ 10:56:
Ik had eerst windows 7 met VLC mediaplayer, wanneer xvda geactiveerd dan speelt hij niets normaal. Software matig draait hij ietsje beter. Codex K lite had ik erbij.

Media Classic Player onder windows 7 was nog het beste tot nu toe, beeld was niet scherp, geluid was ook niet zo helder. vaak gooide hij de film door elkaar heen, pakt niet altijd menu's van de dvd.

XBMC onder windows 7 hikt ook vaak, en menu van de DVD pakt hij ook niet. Gooit ook hier weer de film door elkaar heen. (waarschuwing films worden getoond in alle talen, etc, terwijl geforceerd regio is aangevinkt).

HD4550 draait opzich aardig met de meeste films, maar blueray gaat niet vlekkeloos.

XBMC live draait onder linux. Ik ben niet bekend met linux, al wil ik best wat proberen. Al weet ik niet precies waar te beginnen http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=99154

Al draait de film wel zonder hikken, vind ik de kwaliteit van de film niet zo mooi, en werkt DTS geluid gewoon niet. En daarnaast mis ik de afstandbediening.
Je kunt beter een apart topic maken voor deze problemen. Want de kaart zelf zou gewoon vlekkeloos bluray moeten kunnen afspelen. Rowdy.nl schrijft ook dat zijn HD4550 goed werkt met MediaPortal. Het is dus een probleem met jouw systeem/software/drivers. Je zult dus eerst zelf wat moeten trouble shooten en dan denk ik een apart topic openen. De vragen over XBMC kun je in het XBMC topic stellen.

Installeer eens schone install van W7
Laatste drivers van je videokaart (http://support.amd.com/us...9+type&keywords=&items=20)
XBMC voor Windows
Check het XBMC topic voor meest optimale instellingen
Proberen of het probleem weg is :)
Tweakable schreef op donderdag 01 september 2011 @ 13:18:
[...]

Zoiets?
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 416,07

Geheugen kun je standaard 1333mhz nemen.
Moederbord: pricewatch: Asrock H67M B3 (heeft alleen geen eSATA)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2011 22:13 ]

• halloallemaal
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-12 21:33
Voor mijn HTPC zat ik te denken aan het volgende:

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Green WD10EARS, 1TB€ 42,30€ 42,30
1MS-Tech MC-1200€ 83,54€ 83,54
1Asrock H61DE/S3€ 60,96€ 60,96
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 310,34

Waar ik nog aan twijfel is de geluidskaart. Er zijn zoveel verschillende Realtek geluidschips en daarover kan ik niet zoveel informatie vinden (de ACL887 staat zelfs niet op de website van Realtek). Ik ga deze overigens aansluiten via de optical interface.

Ook nog even gekeken naar een Atom gebaseerd systeem, zijn die wel snel genoeg? Hoewel bij geintegreerde MB's met passieve koeling wel stil. Ik wil mijn HTPC vooral gebruiken voor afspelen van 1080p video, maar in de toekomst ook opnemen en wellicht wat basis video editing. Of daar een dergelijke CPU voldoende voor weet ik niet.

Qua geluidsproductie ga ik het even aankijken hoe dat gaat met een standaard koeler, hij komt te staan in een (open) houten tv kast, ik hoop dat het meevalt. Ik heb nu een XOX1 als MediaCenter, als hij stiller wordt dan dat ben ik al blij.

EDIT: Hmm, niet goed gekeken naar het MB, moet wel een uATX/Mini-ITX zijn anders past het niet...

[ Voor 1% gewijzigd door halloallemaal op 02-09-2011 00:04 . Reden: Fout in MB ]

• -The_Mask-
  • Niet online
jaapsander schreef op donderdag 01 september 2011 @ 10:57:
[...]
En aangezien jij deze nuancering nooit mee neemt in je advies over deze voeding heb ik de neiging om dat (elke keer weer) te moeten nuanceren.
Hoe wil jij één van de slechste voedingen te koop dan noemen? Redelijk? Goed genoeg? Omdat de kans dat de voeding in een week in rook op gaat niet heel groot is? Bij mij is dat nog steeds gewoon bagger.

AMD Nieuwsdiscussie

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-12 12:49
mister iks schreef op donderdag 01 september 2011 @ 21:44:
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 311,62

+

En via dvbshop deze Mystique SaTiX-S2 DVB-S2 PCIe kaart omdat Media Portal (Backend voor XBMC) deze ondersteunt. a €39,-

Ik ben zelf ook aan het kijken voor een vergelijkbaar systeem. Zit alleen nog te twijfelen of ik voor een G620 of Llano setup ga. Het is de bedoeling dat er ook tv via de satelliet op gekeken gaat worden, maar ik ben nog niet helemaal overtuigd van de PVR capaciteiten van een HTPC.

[ Voor 12% gewijzigd door Snippo op 02-09-2011 00:42 ]

• jiquera
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
@the_mask: ik begin nu ook wel nieuwsgierig te worden... *Hoe* bagger is die voeding, geef eens een aan hoe groot de kans is dat ik mijn hardware binnen 3 jaar opblaas (daarna boeit toch niet want dan staat er al lang iets nieuws)

Nu zul je waarsch zeggen: "Vraag het aan een expert" maar die ken ik helaas niet dus verwijs me alsjeblieft door in dat geval.
-The_Mask- schreef op donderdag 01 september 2011 @ 23:59:
[...]

Hoe wil jij één van de slechste voedingen te koop dan noemen? Redelijk? Goed genoeg? Omdat de kans dat de voeding in een week in rook op gaat niet heel groot is? Bij mij is dat nog steeds gewoon bagger.
Dat een voeding niet binnen een week je pc op blaast noem jij gewoon bagger? Dat noem ik prima. Als de kans groot is dat deze voeding wel mijn pc binnen een week/maand/jaar opblaast, dan noem ik dat pas bagger. Maar daarvoor heb zowel jij als ik geen statistische ondersteuning (zoals je bijvoorbeeld wel een duidelijke statistische ondersteuning had bij de hoge failure rate van de vertex 2). Ook negeer je steeds dat er op dit moment al een rev 3 van de kast wordt verkocht met een andere voeding waarvan zowel jij als ik nog niks over de voeding kan zeggen omdat we niet precies weten wat er in zit.

Overigens ben ik het nog steeds helemaal met je eens dat de gebruikte componenten van de voeding van de rev 2 kast uit van slechte kwaliteit zijn en dat het ontwerp van de voeding ook niet best is. Ik ben het alleen niet met je eens dat dit in veel gevallen voor problemen gaat zorgen.

p.s. Ik denk dat ons meningsverschil veroorzaakt wordt doordat jij als expert nooit genoegen zal nemen met een voeding die van dubieuze kwaliteit is. Doordat je weet wat er intern gebeurt zou je niet het risico willen lopen (wat je ziet bij alle experts op hun eigen vakgebied). Voor anderen kan dat anders zijn. Daarom probeer ik persoonlijk mijn advies niet als een feit over te laten komen terwijl het gewoon mijn mening is. Degene die advies krijgt kan altijd zelf de keuze maken nadat hij goed geïnformeerd is (Daarom geven we advies op tweakers.net en niet bij de mediamarkt).

[ Voor 32% gewijzigd door jaapsander op 02-09-2011 09:29 ]

• piotr123
  • Laatst online: 19:29
Heren , ben al wel tijden een volger van diverse fora op tweakers, en vroeger wel is een pc in elkaar gezet, maar de laatste paar jaar niet meer.

Ik zal even de situatie uit leggen, mijn pc staat aan de ander kant van de muur van de slaapkamer, waar wij een led televisie op willen gaan hangen.
Dan lijkt het makkelijk om dan gelijk te streamen van af mijn pc, via hdmi, of eigenlijk wordt het dan een tweede monitor. ga de tv ook nog wel op netwerk zetten.
Mijn systeem bestaat uit een intel pentium e 5400, een asus p5kpl-am-eu moederboard, en 2 gb geheugen van samsung ddr2 333 mzh.
Mijn vraag is nu als ik hier een grafische kaart inzet kan ik dan 1080 afspelen op de tv en dan ook graag advies welke kaart, is het geheugen in de pc toereikend(vind deze nu al niet echt vlot), en hoeveel tijd bespaar ik door er een solid state in te zetten qua opstarten, zodat als we een film wil gaan kijken, dit niet zo lang duurt.
Als laatste nog een advies over toetsen borden met ingebouwde muis/trackbal, als afstand bediening, over dit laatste heb ik al wel meer gelezen maar ik kom er niet echt uit, moet als het kan door de muur heen.
Ik draai w7 hp.64 bit
Als Ik hier qua vraag stelling niet in het juiste FORUM zit, dan mijn excuses, dit is toch een soort van herverbouwing en dus ook aanschaf. :*)
piotr123 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 09:51:
Heren , ben al wel tijden een volger van diverse fora op tweakers, en vroeger wel is een pc in elkaar gezet, maar de laatste paar jaar niet meer.

Ik zal even de situatie uit leggen, mijn pc staat aan de ander kant van de muur van de slaapkamer, waar wij een led televisie op willen gaan hangen.
Dan lijkt het makkelijk om dan gelijk te streamen van af mijn pc, via hdmi, of eigenlijk wordt het dan een tweede monitor. ga de tv ook nog wel op netwerk zetten.
Mijn systeem bestaat uit een intel pentium e 5400, een asus p5kpl-am-eu moederboard, en 2 gb geheugen van samsung ddr2 333 mzh.
Mijn vraag is nu als ik hier een grafische kaart inzet kan ik dan 1080 afspelen op de tv en dan ook graag advies welke kaart, is het geheugen in de pc toereikend(vind deze nu al niet echt vlot), en hoeveel tijd bespaar ik door er een solid state in te zetten qua opstarten, zodat als we een film wil gaan kijken, dit niet zo lang duurt.
Als laatste nog een advies over toetsen borden met ingebouwde muis/trackbal, als afstand bediening, over dit laatste heb ik al wel meer gelezen maar ik kom er niet echt uit, moet als het kan door de muur heen.
Ik draai w7 hp.64 bit
Als Ik hier qua vraag stelling niet in het juiste FORUM zit, dan mijn excuses, dit is toch een soort van herverbouwing en dus ook aanschaf. :*)
De pc moet met hardwareversnelling door de videokaart prima in staat zijn om 1080p af te kunnen spelen. Een videokaart met hardwareversnelling voor H264 en VC1 hoeft niet duur te zijn. Een Ati kaart van de 5000 of 6000 serie voldoet hier prima aan. Als je liever een Nvidia hebt kan je 1 van de 400 of 500 serie nemen. Aanbevolen kaartjes zijn Ati: HD5450 of HD6450 en Nvidia: GT430 of GT520. Je kan redelijk wat tijd besparen door een solid state in je pc te zetten. Echter kun je ook een HTPC linux distributie als openelec nemen die snel opstart (al dan niet een dual boot) of hibernate gebruiken.

Toetsenborden met ingebouwde muis/trackball zijn erg handig. Zeer recent heeft logitech een nieuw bordje uitgebracht dat hier erg geschikt voor is pricewatch: Logitech Wireless Touch Keyboard K400 Als het bereik overigens niet voldoende is kun je natuurlijk altijd een usb verlengkabel gebruiken en de ontvanger in de slaapkamer hangen.

• piotr123
Dank je wel voor het antwoord,dat lijkt me wel te doen en dan vallen de kosten ook nog mee, de ssd niet meegerekend dan.
Blijft er een vraag over, het geheugen heeft hier niet zo veel invloed op? of toch gelijk maar upgraden als ik die kast toch open heb ? denk niet dat ik daar dan nog aan failliet ga ?
piotr123 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 11:45:
Dank je wel voor het antwoord,dat lijkt me wel te doen en dan vallen de kosten ook nog mee, de ssd niet meegerekend dan.
Blijft er een vraag over, het geheugen heeft hier niet zo veel invloed op? of toch gelijk maar upgraden als ik die kast toch open heb ? denk niet dat ik daar dan nog aan failliet ga ?
2GB DDR2 667 MHz geheugen is genoeg wanneer je je systeem alleen gebruikt om films mee af te spelen. Heeft niet veel nut om dit te upgraden.
4GB is fijn wanneer je flink aan het multitasken bent. Aangezien geheugen (DDR3) nu bijna niks meer kost zet iedereen er gewoon 4GB in, maar ik weet zo niet uit m'n hoofd hoe duur 2GB DDR2 geheugen is. Denk niet dat het het waard is om in te investeren.

• piotr123
Bedankt, zal is kijken in de price watch, en dan zie ik wel,kan in ieder geval met deze pc nog wel even vooruit.

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
in dit draadje heb ik gemeld dat ik mijn media in mijn huis anders wil gaan indelen.
Ook heb ik daar al gezegd dat mijn bestaande htpc een upgrade nodig heeft.

Misschien dat ik hier toch mee ga beginnen, zodat ik kan kijken hoe zuinig deze wordt. Misschien handhaaf ik deze dan toch wel als downloadmachine, mocht ik tevreden zijn. Of zelfs met NAS-functie.

Het is een pc met de normale htpc-taken, maar daarnaast moet deze qua multitaskingv dus wel in staat zijn om meerdere dingen tegelijk te doen & de pc moet weer een paar jaar mee kunnen.

Het is ook de pc waar ik een beetje mee experimenteer. Bijv virtualisatie e.d. wil ik de komende tijd een beetje mee testen.
Natuurlijk geen probleem, maar misschien wel als ik meerdere dingen tegelijk wil doen.

Het budget is voorlopig vrij, maar het moet natuurlijk wel een gezonde prijs-kwaliteit verhouding hebben. Ik wil best 200 euro meer uitgeven, maar dat moet dan wel goede redenen hebben.

Het doel is ook om een beetje energiezuinig te blijven, met name idle en tijdens eenvoudig gebruik (als ik aan het internetten ben / simpel dvdtje aan het kijken ben etc) .

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus F1A75-M PRO€ 90,-€ 90,-
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 85,30€ 85,30
1AMD A8-3800 Boxed€ 115,61€ 115,61
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 397,69

Voorlopig gebruik ik mijn huidige kast en voeding. Voeding zal waarschijnlijk wel vervangen worden, maar voorlopig is het natuurlijk ook om het energieverbruik goed te kunnen vergelijken... Kast weet ik nog niet, mogelijk ga ik deze wegbouwen (dan boeit het uiterlijk niet), zo niet dan wordt ook deze vervangen.

Processor kan ook de 3850 worden, gezien de levertijden.

SSD voor snelle opstart (pc zal niet constant aan staan, hooguit in het weekend constant) en voor de gevoelssnelheid van het systeem.

Huidige systeem draait op een Athlon 3800 X2 (socket 939 - en niet het meest zuinige moederbord)
Huidige systeem draait tussen 85W-130W qua stroomverbruik (3 harde schijven, HD4550 videokaart, dvd-brander en wat usb apparatuur). Ik verwacht in snelheid en energieverbruik hier wel flink op vooruit te gaan.

Mijn vragen:
Kan het sneller, zonder veel meer energie te verbruiken (met name in processor-relateerde taken) ?
Mogelijk een intel setup met aparte videokaart (of mogelijk zelfs de HD4550 handhaven)

Verder nog vreemde dingen in mijn setup?

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• zzattack
Lijkt me een perfecte setup. Ik zou de 4550 sowieso achterwege laten, dat verpest je idle verbruik alleen maar. Ik weet niet of ik er ook een NAS van zou maken, maar als performance niet een te grote issue is kan het best.

• mister iks
Helemaal niemand met op- en aanmerkingen of adviezen?
Morgen maar eens bestellen
mister iks schreef op donderdag 01 september 2011 @ 21:44:
Nog niet heel lang geleden heb ik een HTPC in elkaar geknutseld op basis van een Asus E35M1-M pro bordje. Beviel prima, win 7 en XBMC met Aeon MQ2 skin en was aardig vlot.

Nu is een week of 2 terug de bliksem achter mijn huis ingeslagen en heeft daardoor oa mijn HTPC de geest gegeven. Gelukkig volledig vergoed door de verzekering dus tijd om weer te gaan shoppen :D

Nu wil ik deze keer toch iets meer power, met name omdat ik toch her en der lees dat een E350 soms niet voldoende power geeft om ook live HD TV (Satelliet/DVB-S2) op te nemen en tegelijk weer te geven. Dat deed ik nog niet met mijn vorige HTPC, maar wil ik nu wel gaan doen.

Dit topic weer even doorgelezen en nu de volgende componenten bij elkaar gesprokkeld. (Kast heb ik nog)

Graag weer jullie deskundige op- en aanmerkingen of adviezen op onderstaande configuratie, zodat ik met een gerust hard kan bestellen ;)

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 311,62

+

• Quacka
mister iks schreef op zondag 04 september 2011 @ 18:25:
Helemaal niemand met op- en aanmerkingen of adviezen?
Morgen maar eens bestellen
[...]
Hooguit een A8-3850 setup (of 3800, maar die is nog niet te krijgen).
Dan hoef je geen losse videokaart te nemen.
De prijs is dan gelijkwaardig. (of zelfs iets lager).

• mister iks
Quacka schreef op zondag 04 september 2011 @ 19:43:
[...]

Hooguit een A8-3850 setup (of 3800, maar die is nog niet te krijgen).
Dan hoef je geen losse videokaart te nemen.
De prijs is dan gelijkwaardig. (of zelfs iets lager).
Ok daar voel ik wel wat voor. Dan zou het dit worden, indd iets voordeliger

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock A75M€ 68,-€ 68,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 20,33€ 20,33
1AMD Llano A8 3850 Boxed€ 109,-€ 109,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 296,28

De A8 heeft zo te zien meer cpu power dan de G620 wat gunstig zou kunnen zijn bij recording van HD satelliet TV.
Of is dat dan weer meer power dan echt nodig hiervoor? Stroom verbruik ligt namelijk ook weer hoger dan bij de G620. Hoewel in deze benchmark het stroom verbruik van de benodigde losse videokaart waarschijnlijk niet is meegenomen in de grafiek.

:/

[ Voor 59% gewijzigd door mister iks op 04-09-2011 20:18 ]

• zzattack
Enige reden voor een 750GB hdd? Voor nauwelijks meer heb je het drievoudige..

• mister iks
zzattack schreef op zondag 04 september 2011 @ 20:59:
Enige reden voor een 750GB hdd? Voor nauwelijks meer heb je het drievoudige..
Staat een Synology DS211 met 4 TB in mijn netwerkje. Daar staat alle content voor mijn HTPC op en ook de recordings van de PVR komen daarop te staan en ook Couchpotato, Sickbeard en SABnzbd staat allemaal op de Synology.

Voor een paar tientjes meer kan het zeker makkelijk groter, maar er komt alleen een OS op met XBMC PVR op de disk te staan.
Waarom dan geen i3? Die is in single core taken zeker een stukje sneller.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• mister iks
Tsurany schreef op zondag 04 september 2011 @ 23:15:
Thanks! idd beter een i3 2105
http://www.anandtech.com/show/4476/amd-a83850-review/3

• -The_Mask-
  • Niet online
Maar dat maakt het ook weer duurder, door de losse videokaart. Llano lijkt mij toch wel het meest geschikt voor hem.

AMD Nieuwsdiscussie

-The_Mask- schreef op maandag 05 september 2011 @ 13:38:
[...]

Maar dat maakt het ook weer duurder, door de losse videokaart. Llano lijkt mij toch wel het meest geschikt voor hem.
Waarom zou je er nog een losse videokaart bijplaatsen? DXVA werkt inmiddels met XBMC en de 24p "bug" is ook te omzeilen (als je die al merkt).

• -The_Mask-
  • Niet online
Als hij eerst kiest voor een HD6570 in plaats van een HD6450 of GT520, dan kan ik mij niet voorstellen dat de IGP van een i3 kan voldoen.

AMD Nieuwsdiscussie

-The_Mask- schreef op maandag 05 september 2011 @ 13:53:
Als hij eerst kiest voor een HD6570 in plaats van een HD6450 of GT520, dan kan ik mij niet voorstellen dat de IGP van een i3 kan voldoen.
Komt denk ik voort uit het ongenuanceerd lezen van het HTPC videocard shootout artikel op Anandtech. Wanneer hij inderdaad grafische kracht nodig heeft om b.v. geavanceerd wil post-processen (sharpening + VA deinterlacen en andere filters tegelijk) of wil gamen, is een Llano setup veel logischer. Wil je alleen HD video opnemen en afspelen heb je genoeg aan een G620.

Aangezien hij eerst een E350 setup had en ietsje sneller wil ivm tegelijk opnemen en afspelen heeft hij waarschijnlijk genoeg aan een G620 setup.

• Impulzer
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-10 10:24
mister iks schreef op zondag 04 september 2011 @ 22:34:
[...]

Staat een Synology DS211 met 4 TB in mijn netwerkje. Daar staat alle content voor mijn HTPC op en ook de recordings van de PVR komen daarop te staan en ook Couchpotato, Sickbeard en SABnzbd staat allemaal op de Synology.

Voor een paar tientjes meer kan het zeker makkelijk groter, maar er komt alleen een OS op met XBMC PVR op de disk te staan.
Als alleen je OS en XBMC op de HDD staan, dan is 750GB sowieso overkill, kan je beter een SSD nemen. Is een stuk sneller en je hebt aan een 60GB schijf al ruim voldoende.

Kratradio: Raveland TRX 69 - 6X9" Speakers // TA2024 Versterker (Modded) // hKS // 12v Loodgelaccu // Loodacculader AL 600 // USB/SD Mp3 Player

• THxZ0NE
  • Laatst online: 19:10
Ik zie in dit topic zoveel configuraties voorbij komen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Ik zoek een mediaspeler die films via een DVD kan afspelen gebackupte dvds kan afspelen en zo nu en dan full hd content. Hiernaast moet er een usenet client op geïnstalleerd worden die remote te besturen is via een ipad/browser.

Graag wil ik de mediaspeler dus gebruiken om audio/video te beheren, usenet en netwerkopslag om belangrijke bestanden te backuppen, de mediaspeler dient met een afstandsbediening te worden bestuurd maar een toetsenbord/muis is niet nodig.

Nu kwam ik op een ION330 terecht om deze wellicht 2e hands op de kop te tikken, dit lijkt mij een goede deal voor +/- 200 euro. Zou dit een ideale keuze zijn of toch zelf een configuratie in elkaar schroeven?

Films spaar ik overigens niet, gekeken = verwijderen, voor muziek is dit natuurlijk anders.

[ Voor 5% gewijzigd door THxZ0NE op 05-09-2011 21:38 ]

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

THxZ0NE schreef op maandag 05 september 2011 @ 21:37:
Ik zie in dit topic zoveel configuraties voorbij komen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Ik zoek een mediaspeler die films via een DVD kan afspelen gebackupte dvds kan afspelen en zo nu en dan full hd content. Hiernaast moet er een usenet client op geïnstalleerd worden die remote te besturen is via een ipad/browser.

Graag wil ik de mediaspeler dus gebruiken om audio/video te beheren, usenet en netwerkopslag om belangrijke bestanden te backuppen, de mediaspeler dient met een afstandsbediening te worden bestuurd maar een toetsenbord/muis is niet nodig.

Nu kwam ik op een ION330 terecht om deze wellicht 2e hands op de kop te tikken, dit lijkt mij een goede deal voor +/- 200 euro. Zou dit een ideale keuze zijn of toch zelf een configuratie in elkaar schroeven?

Films spaar ik overigens niet, gekeken = verwijderen, voor muziek is dit natuurlijk anders.
Hoeveel opslag heb je nodig? Als je bijv een NAS/PC hebt kan je gewoon voor bijvoorbeeld een Apple TV gaan. Als HTPC voldoet zoiets prima, zelf alleen nog ff een case+HDD's erbij kiezen.

• THxZ0NE
Beatboxx schreef op maandag 05 september 2011 @ 21:45:
[...]

Hoeveel opslag heb je nodig? Als je bijv een NAS/PC hebt kan je gewoon voor bijvoorbeeld een Apple TV gaan. Als HTPC voldoet zoiets prima, zelf alleen nog ff een case+HDD's erbij kiezen.
Ik zou ongeveer 500 gb willen hebben. Maarja dit wil ik niet extern hebben.. Kun je op een apple tv ook een usenet client zetten? Deze kan geen full hd aan toch?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02:38

Thomg

Aww yiss

Een kennis vroeg me om een heel erg simpel HTPC'tje in elkaar te steken.
Zijn pc stamt immers van een P4 1.8 Ghz met 1 GB geheugen.
Maximale budget is 250 euro, en het moet een compact download pctje zijn.
Ik dacht aan dit:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F2 HD103SI, 1TB€ 39,99€ 39,99
1Spire PowerCube SPM210B-300W-PFC€ 40,95€ 40,95
1be quiet! System Power 300W 80plus€ 31,-€ 31,-
1Mushkin DDR3 PC3-10666 9-9-9-24 Essentials€ 16,89€ 16,89
1Asus E35M1-M€ 97,49€ 97,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 226,32

*kast was gekozen door kennis

Nog wat kleine foutjes / verbeterpuntjes?

O, meneer wilde geen SSD, vond hij zonde aangezien het hem niet gaat om opstarten ( zet dan bak koffie ed. )

• -The_Mask-
  • Niet online
Samsung F2 is oud.
Mobo past niet in de behuizing.
Behuizing heeft een gare voeding, die je overigens niet gebruikt, maar nu kost het samen een dikke 70 euro voor dat bedrag is vast ook wel iets fatsoenlijks te krijgen. Behuizing is immers vrij cheap en de voeding is erg overdreven.

AMD Nieuwsdiscussie

• THxZ0NE
Thomg schreef op maandag 05 september 2011 @ 21:53:
Een kennis vroeg me om een heel erg simpel HTPC'tje in elkaar te steken.
Zijn pc stamt immers van een P4 1.8 Ghz met 1 GB geheugen.
Maximale budget is 250 euro, en het moet een compact download pctje zijn.
Ik dacht aan dit:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F2 HD103SI, 1TB€ 39,99€ 39,99
1Spire PowerCube SPM210B-300W-PFC€ 40,95€ 40,95
1be quiet! System Power 300W 80plus€ 31,-€ 31,-
1Mushkin DDR3 PC3-10666 9-9-9-24 Essentials€ 16,89€ 16,89
1Asus E35M1-M€ 97,49€ 97,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 226,32

*kast was gekozen door kennis

Nog wat kleine foutjes / verbeterpuntjes?

O, meneer wilde geen SSD, vond hij zonde aangezien het hem niet gaat om opstarten ( zet dan bak koffie ed. )
Waarom zou je dit dan nemen ipv een kant en klare ion330, wellicht een gebruikte? Het prijsverschil wordt zo enorm klein.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

-The_Mask- schreef op maandag 05 september 2011 @ 21:59:
Samsung F2 is oud.
Mobo past niet in de behuizing.
Behuizing heeft een gare voeding, die je overigens niet gebruikt, maar nu kost het samen een dikke 70 euro voor dat bedrag is vast ook wel iets fatsoenlijks te krijgen. Behuizing is immers vrij cheap en de voeding is erg overdreven.
Dat F2 oud is maakt toch niks uit? Voeding is gekozen voor de zuinigheid, en verhip, ik zei meerdere keren dat hij een M-ATX kast moest nemen 8)7
THxZ0NE schreef op maandag 05 september 2011 @ 22:01:
[...]

Waarom zou je dit dan nemen ipv een kant en klare ion330, wellicht een gebruikte? Het prijsverschil wordt zo enorm klein.
Kan alleen maar een 2"5 inch schijf in, en die moeten nou net weer peperduur zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door Thomg op 05-09-2011 22:05 ]

• jonatw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-12 13:58
@Thomg is dit niet iets?
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint M8 1000GB, 1TB SATA-300, 8MB, 5400rpm€ 69,95€ 69,95
1Zotac ZBOX HD-ND01€ 159,-€ 159,-
1Kingston ValueRAM KVR800D2S6/2G€ 18,34€ 18,34
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 247,29

• mister iks
Cool, thanks voor het meedenken!

Er is veel mogelijk en lijkt erop dat bij elke configuratie ieder voordeel ook zijn nadeel heeft. Lastig lastig ;)

Eens even kijken...
-The_Mask- schreef op maandag 05 september 2011 @ 13:38:
[...]

jaapsander schreef op maandag 05 september 2011 @ 13:48:
[...]

Waarom zou je er nog een losse videokaart bijplaatsen? DXVA werkt inmiddels met XBMC en de 24p "bug" is ook te omzeilen (als je die al merkt).
-The_Mask- schreef op maandag 05 september 2011 @ 13:53:
Een Intel i3 kan inderdaad interesant zijn gezien de de extra capaciteit die deze CPU heeft in vergelijking met een Intel G620 of een AMD Llano A8.
Dit kan voor gelijktijdig HD recording tijdens het kijken naar een HD film of HD TV uitzending (satelliet DVB-S2) interesant zijn.

Vraag is dan of de i3 niet teveel capaciteit heeft en een G620 of Llano hier ook prima in kunnen voorzien?

En de embedded GPU van de i3 is dan weer wat minder interesant in vergelijking met de Llano met embedded GPU of de G620 met losse Radeon HD6570.
Deze opties schijnen net weer een wat mooier beeld op het scherm te toveren.

Ik heb thuis een HD ready LCD tv die ik eigenlijk over een jaartje wil vervangen voor een nieuwe Full HD tv en ik heb ook een HD ready projector hangen waar ik op een groot scherm (104 inch) regelmatig films op kijk.

Dus dat 'betere' beeld is zeker ook het overwegen waard.

En dan heb je inderdaad nog de optie i3 + een losse Radeon HD6570.
Best of both worlds? maar ik moet ook aan mijn energie rekening denken, of valt dat nog wel mee met deze combie? En uiteraard ook weer duurder wat bertreft aanschaf dus daarom ook niet echt een optie tenzij echt noodzakelijk.
Impulzer schreef op maandag 05 september 2011 @ 14:36:
[...]

Als alleen je OS en XBMC op de HDD staan, dan is 750GB sowieso overkill, kan je beter een SSD nemen. Is een stuk sneller en je hebt aan een 60GB schijf al ruim voldoende.
In mijn vorige HTPC had ik een SSD (Vertex 2) zitten.
Ik heb weer een SSD overwogen, maar er zijn hier ook argumenten te lezen waarom een SSD weining meerwaarde bied.

Een Vertex 2/3 wordt het zeker niet. Ik heb daar zakelijk zeer slechte ervaringen meer. We hebben er in onze organisatie een aantal in gebruik, maar de afgelopen 3 maanden heb ik er al weer 5 terug gehad van gebruikers. Allemaal defect en retour OCZ.

Ik heb daarom gekeken naar de Crucial M4 64 GB, maar gezien het prijs verschil (€51,-) met de HDD Western Digital Caviar Green WD7500AARS 750GB ga ik daarom dit keer toch voor de HDD en hoop dat deze green variant stil genoeg is.

Dit zijn de 3 setups die ik nu samengesteld heb:
HTPC Llano € 296,13
HTPC i3 € 304,02
HTPC G620 € 312,75

Als ik er zo naar kijk is de vraag eigenlijk:
Heeft de HTPC Llano A8 setup genoeg CPU overcapaciteit om een HD TV uitzending op te nemen terwijl je naar een HD film of HD TV uitzending kijkt?

Als dat het geval is dan lijkt me de Llano setup de beste keuze, anders moet het de i3 setup worden waarbij ik in eerste instantie geen aparte Radeon HD6570 erbij prik, dat kan namelijk altijd nog mocht dat nodig blijken.

Allemaal mee eens? 8)7

• -The_Mask-
  • Niet online
mister iks schreef op maandag 05 september 2011 @ 22:42:
Als dat het geval is dan lijkt me de Llano setup de beste keuze, anders moet het de i3 setup worden waarbij ik in eerste instantie geen aparte Radeon HD6570 erbij prik, dat kan namelijk altijd nog mocht dat nodig blijken.
Als Llano daar al niet meer snel genoeg voor is, dan mogen de schrijvers van het programma zich wel eens achter de oren krabben. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

• zzattack
Een HD stream opnemen is voor de CPU feitelijk niet meer dan een sequential write op je HDD plaatsen. Mocht je signaal scrambled zijn dan komt daar nog iets meer bij kijken, maar het blijft peanuts.
Nieuwe Celerons...Intel legt het vuur alvast aan de schenen bij AMD, dat binnenkort met de E2 Llano komt. Niet onverwacht.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Zie ik liever niet, DDR2. Moet ik ook inleveren op geheugen terwijl 4 GB DDR3 op 1333 Mhz nog goedkoper is?
Dat van The Mask ziet er wel goed uit. Leg de kast wel voor :>

• THxZ0NE
Thomg schreef op maandag 05 september 2011 @ 22:03:
[...]

Dat F2 oud is maakt toch niks uit? Voeding is gekozen voor de zuinigheid, en verhip, ik zei meerdere keren dat hij een M-ATX kast moest nemen 8)7

[...]

Kan alleen maar een 2"5 inch schijf in, en die moeten nou net weer peperduur zijn.
Ik denk dat de configuratie die The Mask eerder aangeeft met de Asrock 350 voor mij ook wel interessant is. Zit je denk ik een fractie hoger qua prijs van een ion330, maar een hogere performance, grotere schijf en het is nieuw.
mister iks schreef op maandag 05 september 2011 @ 22:42:
Cool, thanks voor het meedenken!

Er is veel mogelijk en lijkt erop dat bij elke configuratie ieder voordeel ook zijn nadeel heeft. Lastig lastig ;)

Eens even kijken...

Een Intel i3 kan inderdaad interesant zijn gezien de de extra capaciteit die deze CPU heeft in vergelijking met een Intel G620 of een AMD Llano A8.
Dit kan voor gelijktijdig HD recording tijdens het kijken naar een HD film of HD TV uitzending (satelliet DVB-S2) interesant zijn.

Vraag is dan of de i3 niet teveel capaciteit heeft en een G620 of Llano hier ook prima in kunnen voorzien?

En de embedded GPU van de i3 is dan weer wat minder interesant in vergelijking met de Llano met embedded GPU of de G620 met losse Radeon HD6570.
Deze opties schijnen net weer een wat mooier beeld op het scherm te toveren.

Ik heb thuis een HD ready LCD tv die ik eigenlijk over een jaartje wil vervangen voor een nieuwe Full HD tv en ik heb ook een HD ready projector hangen waar ik op een groot scherm (104 inch) regelmatig films op kijk.

Dus dat 'betere' beeld is zeker ook het overwegen waard.

En dan heb je inderdaad nog de optie i3 + een losse Radeon HD6570.
Best of both worlds? maar ik moet ook aan mijn energie rekening denken, of valt dat nog wel mee met deze combie? En uiteraard ook weer duurder wat bertreft aanschaf dus daarom ook niet echt een optie tenzij echt noodzakelijk.

Dit zijn de 3 setups die ik nu samengesteld heb:
HTPC Llano € 296,13
HTPC i3 € 304,02
HTPC G620 € 312,75

Als ik er zo naar kijk is de vraag eigenlijk:
Heeft de HTPC Llano A8 setup genoeg CPU overcapaciteit om een HD TV uitzending op te nemen terwijl je naar een HD film of HD TV uitzending kijkt?

Allemaal mee eens? 8)7
Ik weet niet hoeveel cpu kracht jij denkt te gebruiken, maar voor de doelen die je hier hebt aangegeven is een G620 meer dan genoeg. Ik zie zo geen enkele reden om een i3 te pakken. Dat "betere beeld" heb je uit die anand review? Ik kan je uit ervaring vertellen dat je in de dagelijkse praktijk geen verschil gaat zien (behalve als je je video's frame voor frame bekijkt met je neus op 20cm van je tv). Verder is het verschil gewoon subjectief en persoonsgebonden.

Als je toch een losse GPU wilt plaatsen neem dan gewoon een Llano. (Meer dan) genoeg cpu kracht en een degelijke GPU. Geen gedoe met losse kaarten plaatsen. Als een losse GPU niet noodzakelijk is (persoonlijk zie ik het nut er niet echt van in) zet dan gewoon een G620 in je HTPC. Lekker goedkoop en doet precies wat hij moet doen (en ook nog zuinig ook). Als je de naam pentium niet goed vind klinken en je wilt graag een i3 dan kun je dat ook nog overwegen (is ook behoorlijk zuinig).

• Quacka
Quacka schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 23:41:
Het budget is voorlopig vrij, maar het moet natuurlijk wel een gezonde prijs-kwaliteit verhouding hebben. Ik wil best 200 euro meer uitgeven, maar dat moet dan wel goede redenen hebben.

Het doel is ook om een beetje energiezuinig te blijven, met name idle en tijdens eenvoudig gebruik (als ik aan het internetten ben / simpel dvdtje aan het kijken ben etc) .

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus F1A75-M PRO€ 90,-€ 90,-
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 85,30€ 85,30
1AMD A8-3800 Boxed€ 115,61€ 115,61
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 397,69

Huidige systeem draait op een Athlon 3800 X2 (socket 939 - en niet het meest zuinige moederbord)
Huidige systeem draait tussen 85W-130W qua stroomverbruik (3 harde schijven, HD4550 videokaart, dvd-brander en wat usb apparatuur). Ik verwacht in snelheid en energieverbruik hier wel flink op vooruit te gaan.

Mijn vragen:
Kan het sneller, zonder veel meer energie te verbruiken (met name in processor-relateerde taken) ?
Mogelijk een intel setup met aparte videokaart (of mogelijk zelfs de HD4550 handhaven)

Verder nog vreemde dingen in mijn setup?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 171,-€ 171,-
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 87,29€ 87,29
1Corsair XMS CMX4GX3M2A1600C9€ 23,75€ 23,75
1Antec Multimedia Station E-Z€ 11,90€ 11,90
1Asus P8H67-M Pro v3.0€ 84,-€ 84,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 461,18

Voor 50 euro meer kan ik een 2500K-setup maken, die stukken sneller is en toch nog relatief weinig energie verbruikt (idle gezien dan..)
http://www.servethehome.c...sandy-bridge-home-server/
(op andere plekken vergelijkbare resultaten)

Voordelen:
- sneller (duh)
- Bij multitasking veel meer kracht tot mn beschikking, waardoor taken sneller afgehandeld kunnen worden. Dat heeft weer tot voordeel dat het systeem weer sneller naar de idle-stand kan.
- ik kan langer met het systeem doen voordat het systeem weer te traag naar mijn zin wordt

8 GB geheugen zal wel wat overdreven zijn? Meerprijs is zo'n 20 euro, dus voor het geld hoef ik het niet te laten.

Quacka schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 11:13:
[...]

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 171,-€ 171,-
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 87,29€ 87,29
1Antec Multimedia Station E-Z€ 11,90€ 11,90
1Asus P8H67-M Pro v3.0€ 84,-€ 84,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 461,18

Voor 50 euro meer kan ik een 2500K-setup maken, die stukken sneller is en toch nog relatief weinig energie verbruikt (idle gezien dan..)
http://www.servethehome.c...sandy-bridge-home-server/
(op andere plekken vergelijkbare resultaten)

Voordelen:
- sneller (duh)
- Bij multitasking veel meer kracht tot mn beschikking, waardoor taken sneller afgehandeld kunnen worden. Dat heeft weer tot voordeel dat het systeem weer sneller naar de idle-stand kan.
- ik kan langer met het systeem doen voordat het systeem weer te traag naar mijn zin wordt

8 GB geheugen zal wel wat overdreven zijn? Meerprijs is zo'n 20 euro, dus voor het geld hoef ik het niet te laten.
Ik lees in je 1e post dat je wilt gaan spelen met deze machine en wilt gaan virtualiseren. Dat zou mogelijk een reden kunnen zijn om een 2500k te nemen, maar dat ligt er natuurlijk helemaal aan wat je wilt gaan doen. Voor alle andere (HTPC) taken is een 2500k een enorme overkill. Dat je (parallelle taken) sneller afhandelt waardoor je cpu eerder idle wordt is een voordeel, maar daar ga je zeker geen stroom mee besparen (cpu verbruikt onder load ook gewoon meer) laat staan dat je die extra investeringskosten terug kan "verdienen" (besparen).

Als je een zuinig machine wilt hebben welke snel aanvoelt (SSD!) en dat voor een aantal jaar blijft doen zou ik persoonlijk gewoon een i3 (2100) pakken zonder losse vga kaart. Kun je in de toekomst altijd nog een kaartje bijprikken of upgraden door een ivy bridge cpu te plaatsen.
Als je een snellere processor wilt zou ik geen 2500k nemen maar een normale 2500. De 2500k heeft geen VT-D en als je wilt virtualiseren is het wel zo fijn om ook VT-D ondersteuning te hebben.

• omenick
Heb nog even goed naar mijn configuratie gekeken (blijft ook pure hobby he, zoiets uitzoeken :P):

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F4 EcoGreen HD155UI, 1.5TB€ 48,73€ 48,73
1Silverstone Grandia GD04 (Zwart)€ 87,99€ 87,99
1Logitech Wireless Touch Keyboard K400€ 32,95€ 32,95
1Corsair Builder CX430 V2€ 35,95€ 35,95
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 20,19€ 20,19
1Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE€ 129,90€ 129,90
1MSI H67MA-E45 (B3)€ 87,41€ 87,41
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 632,58

Enige vraag die ik eigenlijk nog heb is de volgende: de gekozen Silverstone GD04 heeft 3 casefans, alledrie met een 3pins aansluiting. Ik zou deze graag op het moederbord aan willen sluiten, zodat ik de snelheid kan regelen. Het gekozen MSI bord is echter de enige geschikte die ik hiervoor heb gevonden. Hebben Asus/ASRock/Gigabyte geen MATX moederborden met 3 fan headers? Ik lees toch in enkele reviews dat de casefans redelijk te horen zijn wanneer ze op volle toeren draaien, vandaar dat ik ze automatisch zou willen laten regelen o.b.v. temperatuur :)
Zou dan eerder de casefans vervangen door een type dat ook op volle toeren geen herrie maakt.

Tsurany schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:36:
Zou dan eerder de casefans vervangen door een type dat ook op volle toeren geen herrie maakt.
Precies en dan deze stille fans aansluiten op een moederbord met 3 fan headers (pricewatch: Asrock H67M-GE) zodat het onhoorbaar stil is met voldoende airflow.

• Sjeng_
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-10 21:20

Sjeng_

BIERTJAH!?

Nou, een aantal pagina's lezen later een lijstje gemaakt van diverse mogelijke onderdelen:
(ik heb alle mogelijke onderdelen even bij elkaar gegooid die nog in de selectie zitten)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G620€ 54,60€ 54,60
1MS-Tech MC-1200€ 85,69€ 85,69
1Silverstone SST-ML03B€ 54,60€ 54,60
1Asrock H67M-GE€ 77,50€ 77,50
1AMD A8-3850 Boxed€ 109,-€ 109,-
Bekijk collectie
Importeer producten

Dus een HTPC met Blu-Ray speler en 2TB HDD. XBMC erop. Met afstandsbediening bedienbaar (dus ik denk dat de Silverstone kast sowieso afvalt?). Ik heb geen smartphone, dus voorlopig de TV steeds aan, maar zodra ik er ooit een zou kopen, moet ik de HTPC daar wel mee kunnen bedienen (maar dat vereist geloof ik alleen wat software?)
Ik wil em draadloos op het netwerk kunnen aansluiten, wat moet ik daar nog voor doen?
Welke onderdelen zouden jullie houden/verwerpen om tot een fijn systeem te komen (beste prijs/kwaliteitverhouding)? :*)

Sjeng aon de geng!!!

Sjeng_ schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 16:44:
Nou, een aantal pagina's lezen later een lijstje gemaakt van diverse mogelijke onderdelen:
(ik heb alle mogelijke onderdelen even bij elkaar gegooid die nog in de selectie zitten)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G620€ 54,60€ 54,60
1MS-Tech MC-1200€ 85,69€ 85,69
1AMD A8-3850 Boxed€ 109,-€ 109,-
Bekijk collectie
Importeer producten

Dus een HTPC met Blu-Ray speler en 2TB HDD. XBMC erop. Met afstandsbediening bedienbaar (dus ik denk dat de Silverstone kast sowieso afvalt?). Ik heb geen smartphone, dus voorlopig de TV steeds aan, maar zodra ik er ooit een zou kopen, moet ik de HTPC daar wel mee kunnen bedienen (maar dat vereist geloof ik alleen wat software?)
Ik wil em draadloos op het netwerk kunnen aansluiten, wat moet ik daar nog voor doen?
Welke onderdelen zouden jullie houden/verwerpen om tot een fijn systeem te komen (beste prijs/kwaliteitverhouding)? :*)
Persoonlijk zou ik óf een Llano build aanschaffen wanneer ik wat meer grafische eisen heb (dat wil zeggen of gamen of interlaced materiaal VA deinterlacen icm met sharpening enz enz). Denk je niet dat je die grafische kracht nodig hebt dan zou ik een G620 (of een i3 2100 wanneer 3d een issue is) pakken zonder discrete videokaart (welke in een later stadium altijd nog bijgeplaatst kan worden wanneer nieuwe standaarden dat vereisen).

De kast zou ik vooral selecteren op welke je het mooist vindt. Een afstandsbediening is niet zo lastig te vinden wanneer je weet waar je een beetje goedkoop een ir ontvanger kan krijgen (http://www.dealextreme.co...ver-for-pc-1-cr2025-26368) kun je gebruiken met verschillende configureerbare afstandsbedieningen zoals een logitech harmony. Ondanks dat je al een toetsenbord met trackpad hebt kan ik je aanbevelen om een afstandsbediening te gebruiken. Wanneer je een film aan het kijken bent wil je gewoon op de pauze knop kunnen drukken (zoals je gewend bent van DVD) zonder eerst een toetsenbord erbij te hoeven pakken.

Die Mstech kast heeft overigens geen beste voeding. Sommige forumgenoten achten de kans zelfs groot dat hij stuk gaat. In ieder geval zou je er voor kunnen kiezen om b.v. een bequiet SFX voeding er bij aan te schaffen.

Verder is het gewoon een prima lijstje.

• omenick
jaapsander schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 15:19:
[...]

Precies en dan deze stille fans aansluiten op een moederbord met 3 fan headers (pricewatch: Asrock H67M-GE) zodat het onhoorbaar stil is met voldoende airflow.
In de handleiding van ASRock staat dat deze slecht 2 system fan headers heeft, weet je zeker dat het er 3 zijn?

Verder heb ik gevonden dat die Silverstone fans best prima zijn, dus ik ga het gewoon proberen (kan ze altijd nog vervangen). Wel zou ik ze dus graag willen aansluiten op het MB; is het mogelijk om ze dan automatisch te laten regelen naar temperatuur van het MB? Ik vind deze functie niet terug in de software van MSI of AsRock...

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Heb hier nu een HDX-1000 staan maar nadat de zoveelste MKV container het niet doet vroeg ik me toch eens af wat een HTPC te bieden heeft. Ik neem aan dat je zo rond de 200 euro een leuke htpc kan bouwen die alles full hd kan afspelen via het netwerk?

Dus alle codec's en dergelijken die er maar te vinden zijn.Is het ook mogelijk een afstandsbediening bij zo'n ding te krijgen?

• Quacka
Tsurany schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 12:19:
Als je een snellere processor wilt zou ik geen 2500k nemen maar een normale 2500. De 2500k heeft geen VT-D en als je wilt virtualiseren is het wel zo fijn om ook VT-D ondersteuning te hebben.
Daar hoef ik me niet zo druk om te maken:
Zie de reactie van de Intel-man:
http://forums.anandtech.c...read.php?t=2133898&page=2
Het kan niet eens gebruikt worden op de moederborden. Dus welk nut heeft het?

VT-X wordt wel ondersteunt door de processor en hopelijk ook door het moederbord

Goed: stel dat het wel werkt:
Negatief:
http://tombuntu.com/index...ntels-vt-x-in-virtualbox/
Het is soms zelfs langzamer

positief
http://www.phoronix.com/s...?page=news_item&px=OTY2NA
Maar goed.. Ik heb geen idee of ik hier iets mee kan. De enige realistische toepassing die ik kan bedenken is mijn htpc doorlinken naar de slaapkamer. Daar zou dit waarschijnlijk wel voor gebruikt kunnen worden (is mijn gok). Maar misschien kan het ook zonder. Begrijp me goed: ik weet nog niet zoveel over het onderwerp: het is iets wat mijn interesse heeft, meer ook nog niet.

Het is de vraag of een Q67-moederbord of Z68-moederbord.
Q67 wordt volgens mij niet echt veel gebruikt door consumenten. En sommige Z68-moederborden ondersteunen het, anderen niet.

Verder 2500 -> 2500K:
Betere gpu
unlocked (dat is totaal niet interessant voor mij, maar misschien wel voor de restwaarde indien nodig..)

De betere GPU zal ik misschien sneller nodig hebben, dan de VT-d mogelijkheid.

edit:
Plus het feit dat ik met VT-d dan een 2e netwerkaansluiting nodig heb:
http://software.intel.com...-your-virtualized-system/

Dus nee: niet van belang voor mij. Maar bedankt voor het melden!!

[ Voor 8% gewijzigd door Quacka op 06-09-2011 22:02 ]

• Sjeng_
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-10 21:20

Sjeng_

BIERTJAH!?

jaapsander schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 17:10:Denk je niet dat je die grafische kracht nodig hebt dan zou ik een G620 pakken zonder discrete videokaart (welke in een later stadium altijd nog bijgeplaatst kan worden wanneer nieuwe standaarden dat vereisen).

Die Mstech kast heeft overigens geen beste voeding. Sommige forumgenoten achten de kans zelfs groot dat hij stuk gaat. In ieder geval zou je er voor kunnen kiezen om b.v. een bequiet SFX voeding er bij aan te schaffen.

Verder is het gewoon een prima lijstje.
Bedankt! Lijst dus wat uitgedund.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G620€ 55,-€ 55,-
1Corsair XMS CMX4GX3M2A1600C9€ 24,30€ 24,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 477,13

Nou heb ik deze oude voeding nog, die het nog prima doet: Enermax EG365AX-VE 350W, maar die heeft dus een main voedingsplug met 2x10 stekkertjes, en een 12V plug 2x2. Nieuwere moederborden hebben 2x12 en 2x4 aansluitingen voor stroom. Ik heb ook een PC waarbij de voeding die 2x10 en 2x2 los van elkaar, maar wel netjes naast elkaar, in het mobo heeft zitten (en die 2x4 geloof ik onbenut? zou eens moeten nakijken; 2x12 en 2x2 dus en allebei in gebruik, en een boel SATA power plugjes).

Kan ik die Enermax nog gebruiken in m'n HTPC op het H67M-GE mobo, of gaat dat niet meer lukken?

Verder heeft de enermax een vreemde platte AUX plug, 8 molex pluggen en 2 kleine plugjes voor floppy drives. Het is een oudje. HDD zal ook wel geen molexen meer ondersteunen, maar SATA... Zonde ;w

Kastkeuze blijft moeilijk... De duurdere is completer, mooier, degelijk, en met remote en fans. Dus wel gelijk klaar op de voeding na.
Met die blu-ray erin dus toch al op een 425,-. En als ik ooit TV wil gaan kijken en opnemen via de HTPC, moet er nog eens een hauppauge ofzo in, en die zijn ook niet mals :|
*ga me maar eens verdiepen in blu-ray HD recorders en mediaplayers uit de winkel, kijken of dat scheelt*

Sjeng aon de geng!!!

• twente18
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-02-2023
Hallo,

Ik wil een mediacenter gaan bouwen en kom op de volgende setup:
Heeft iemand nog aanbevelingen om eea anders in te richten?

Alvast bedankt!!

Kast: Antec VERIS Fusion Remote
Prosessor: Intel Core i3 2100 / 3.1 GHz
Moederbord: ASUS P8H61-M PRO B3 Revision
Videokaart: ASUS ENGT520 SILENT/DI/1GD3(LP)
Koeling: Scythe BIG Shuriken SCBSK-1000
Geheugen: Kingston ValueRAM 2x2GB DDR3 1333Mhz
Voeding: Sea Sonic S12II-380
HDD: Hitachi Deskstar 5K3000 HDS5C3020ALA632
DVDR: Plextor PX-L890SA
Toetsenbord: Enermax Aurora Micro

Totaal 600 euries

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:11
Waarom 1x 3TB? Dat is nogal duur en kun je gemakkelijk 4TB voor halen in 2x2TB schijven. Eventueel in een externe behuizing. Je zou anders eventueel de dvd-speler buiten beschouwing kunnen laten.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:56

D4NG3R

kiwi

:)

twente18 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 00:24:
Prosessor Processor: Intel Core i3 2100 / 3.1 GHz
Beetje overkill als je de PC puur als HTPC gaat gebruiken ;) .
Videokaart: ASUS ENGT520 SILENT/DI/1GD3(LP)
Goedkoper en doet hetzelfde: pricewatch: Sapphire Radeon HD 6450 512MB Silent
Geheugen: Kingston ValueRAM 2x2GB DDR3 1333Mhz
2x1GB is meer als zat voor een HTPC..
Voeding: Sea Sonic S12II-380
Overkill voeding voor deze setup. Je kan beter kijken naar een goedkope(re) kast met een 150-200w voeding meegeleverd.
HDD: Hitachi Deskstar 5K3000 HDS5C3020ALA632
Zoals aangegeven vrij duur, 2x2TB is niet alleen veiliger (Je verliest niet direct al je data mocht er 1 schijf kapot gaan) maar ook goedkoper.
DVDR: Plextor PX-L890SA
Verwacht je echt je DVD speler te gaan gebruiken?

* poef * en toen stonden we op magischerwijze in het juiste topic :+ .

[ Voor 11% gewijzigd door D4NG3R op 07-09-2011 00:44 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• zzattack
alex3305 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 00:28:
Waarom 1x 3TB? Dat is nogal duur en kun je gemakkelijk 4TB voor halen in 2x2TB schijven. Eventueel in een externe behuizing. Je zou anders eventueel de dvd-speler buiten beschouwing kunnen laten.
De schijf die hij aanhaalt is een 2TB
omenick schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 17:50:
[...]

In de handleiding van ASRock staat dat deze slecht 2 system fan headers heeft, weet je zeker dat het er 3 zijn?

Verder heb ik gevonden dat die Silverstone fans best prima zijn, dus ik ga het gewoon proberen (kan ze altijd nog vervangen). Wel zou ik ze dus graag willen aansluiten op het MB; is het mogelijk om ze dan automatisch te laten regelen naar temperatuur van het MB? Ik vind deze functie niet terug in de software van MSI of AsRock...
De 3e fan header is een power fan header die je net als de system fan headers in het bios in kan stellen om op een lager toerental te draaien (is ook gewoon 3 pins).
D4NG3R schreef op woensdag 07 september 2011 @ 00:32:

Goedkoper en doet hetzelfde: pricewatch: Sapphire Radeon HD 6450 512MB Silent

2x1GB is meer als zat voor een HTPC..

Overkill voeding voor deze setup. Je kan beter kijken naar een goedkope(re) kast met een 150-200w voeding meegeleverd.

Verwacht je echt je DVD speler te gaan gebruiken?
Een GT520 is toch echt wat anders dan een HD6450. Helemaal als je gebruik wilt gaan maken van Linux/XBMC live of Cuda..... (Cuda kun je bijvoorbeeld gebruiken voor het decoden van HD video als dxva niet lekker werkt bij sommige video's met coreavc of LAV decoder)

Nu de prijzen zo gekelderd zijn voor intern geheugen is €10,- voor 2GB geheugen extra de investering best waard.

Voeding is wat vermogen inderdaad veel meer dan nodig, maar wel van zeer goede kwaliteit. Persoonlijk zou ik dan wel die 80+ gold 300W huntkey nemen. Welke kast met een degelijke voeding van 150-200W bedoel jij eigenlijk? Ik zie er zo geen staan die dezelfde looks en features bieden als die antec (en daar koop je tenslotte een behuizing voor).

DVD speler kan best handig zijn, stel dat jij 200+ dvd's in je kast hebt staan. Dan wil je die toch ook gewoon af kunnen spelen...

[ Voor 49% gewijzigd door jaapsander op 07-09-2011 09:08 ]

• Marando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-11 13:43

Marando

Muziekje?

Tc-Chub schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 18:56:
Heb hier nu een HDX-1000 staan maar nadat de zoveelste MKV container het niet doet vroeg ik me toch eens af wat een HTPC te bieden heeft. Ik neem aan dat je zo rond de 200 euro een leuke htpc kan bouwen die alles full hd kan afspelen via het netwerk?

Dus alle codec's en dergelijken die er maar te vinden zijn.Is het ook mogelijk een afstandsbediening bij zo'n ding te krijgen?
Ik zit met hetzelfde probleem, maar dan met een (gelijkwaardige) Popcorn Hour A-110. Ik ben er nog niet helemaal over uit, maar ik ga mogelijk voor de Zotac ZBOX AD02 barebone (AMD E-350). Daar komt dan 2GB geheugen in en ik ga dan [url="http://http://www.openelec.tv"]OpenElec[/url] installeren op een USB stickje. Al mijn films stream ik dan (bedraad, gigabit netwerk) vanaf mijn NAS.

Zbox AD02 + 2GB ram + 4GB USB stick is ongeveer €200,= :)

Ik ben van plan mijn iPhone te gebruiken met de XBMC remote app, dus dan heb ik geen extra afstandsbediening nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door Marando op 07-09-2011 09:27 ]

• jiquera
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
FYI, de A4 3400 staat nu in pricewatch pricewatch: AMD A4-3400 Boxed, wellicht een goed alternatief voor de G620
Voor die prijs zeker, een betere keuze dan de G620 vanwege de videochip.

Tsurany schreef op woensdag 07 september 2011 @ 11:18:
Voor die prijs zeker, een betere keuze dan de G620 vanwege de videochip.
Inderdaad. Hoewel ik de videochip graag nog wel even in een benchmark zou willen zien om te kijken of hij genoeg kracht heeft om geavanceerd te kunnen post-processen. Maar over het algemeen acht ik de IGP's van AMD een stuk beter dan die van Intel. Al is het alleen al op het gebied van ondersteuning en ontwikkeling.

Voor die prijs is een A4 3400 gewoon een winnaar voor HTPC gebruik (in mijn ogen dan he).

[ Voor 8% gewijzigd door jaapsander op 07-09-2011 12:28 ]

Behalve voor Linux dan weer, waar de Intel support een stukje beter is dan de AMD drivers. Maar allebei lang niet zo goed als nVidia.

[ Voor 24% gewijzigd door Dreamvoid op 07-09-2011 12:30 ]

Dreamvoid schreef op woensdag 07 september 2011 @ 12:30:
Behalve voor Linux dan weer, waar de Intel support een stukje beter is dan de AMD drivers. Maar allebei lang niet zo goed als nVidia.
Daar heb je wel een punt. Maar daar heeft Nvidia nog steeds de voorkeur. Misschien gaat dit snel veranderen aangezien ze de openelec distr. al geschikt hebben gemaakt voor het E350 brazos platform. Neem aan dat op het gebied van api's er niet zo heel veel verschil tussen de igp van brazos en Llano is?

• Mark de Vaal
Ik heb zelf Vaapi (DXVA) aan het werk gekregen onder Kubuntu met een tutorial op xbmc.org (msi cyclone 6850). Ook voor mensen die het willen proberen, zag ik ook wat op xbmcfreak voorbij komen met xbmc op een foxconn a3500 systeem.

[ Voor 4% gewijzigd door Mark de Vaal op 07-09-2011 13:14 ]

jaapsander schreef op woensdag 07 september 2011 @ 12:27:
Inderdaad. Hoewel ik de videochip graag nog wel even in een benchmark zou willen zien om te kijken of hij genoeg kracht heeft om geavanceerd te kunnen post-processen. Maar over het algemeen acht ik de IGP's van AMD een stuk beter dan die van Intel. Al is het alleen al op het gebied van ondersteuning en ontwikkeling.
Er zit een AMD 6410 in, daar zou ik niet teveel van verwachten met betrekking tot post processing.
Voor die prijs is een A4 3400 gewoon een winnaar voor HTPC gebruik (in mijn ogen dan he).
Vergeleken met een G620 lijkt het mij voor Windows systemen zeker een beter systeem.

Pagina: 1 ... 61 ... 93 Laatste

Dit topic is gesloten.