• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
jaapsander schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 10:51:
Hehe wat zijn we allemaal weer lekker genuanceerd, natuurlijk hebben jullie beide gewoon gelijk.
Dan zou ik nog maar eens kijken wat hij zei en wat de eisen van degene waren.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

-The_Mask- schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 11:20:
[...]
Dan zou ik nog maar eens kijken wat hij zei en wat de eisen van degene waren.
Als je niet alles letterlijk op vat en tussen de regels doorleest hadden jullie beiden een punt. Tsurany's punt was dat als je met huidige games en toekomstige games een deftig wilt gamen (minimaal medium settings en hoge framerate's) je een discrete kaart nodig hebt. De manier waarop hij dit bracht was niet echt genuanceerd en ook niet helemaal correct, maar het punt staat.

Jij maakt een ander punt wat ook gewoon klopt.

• Juzzuts
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-12 22:47
Haha sorry dat ik zon discussie heb doen oplaaien. Ik ga denk ik toch voor de AMD setup die mij aangeraden is. Vooral omdat ik er mee kan testen hoeveel ik er op ga gamen en de beslissing voor een upgrade makkelijker te maken is zonder hardware weg te hoeven doen.
Qua rekenkracht van de CPU zal ik, denk ik, weinig te klagen hebben bij beide setups. Noch tijdens het gamen, noch bij het htpc gebruik (correct me if i'm wrong).

Bedankt in ieder geval voor de hulp en goede tips! :)
Juzzuts schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 11:35:
Haha sorry dat ik zon discussie heb doen oplaaien. Ik ga denk ik toch voor de AMD setup die mij aangeraden is. Vooral omdat ik er mee kan testen hoeveel ik er op ga gamen en de beslissing voor een upgrade makkelijker te maken is zonder hardware weg te hoeven doen.
Qua rekenkracht van de CPU zal ik, denk ik, weinig te klagen hebben bij beide setups. Noch tijdens het gamen, noch bij het htpc gebruik (correct me if i'm wrong).

Bedankt in ieder geval voor de hulp en goede tips! :)
Inhoudelijke discussies over het aanschaffen van hardware is juist het mooie van dit soort topics. Zolang het maar inhoudelijk blijft. En naar mijn mening heb je de juiste conclusies getrokken uit de discussies ;).

• -The_Mask-
  • Niet online
jaapsander schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 11:25:
[...]

Als je niet alles letterlijk op vat en tussen de regels doorleest hadden jullie beiden een punt. Tsurany's punt was dat als je met huidige games en toekomstige games een deftig wilt gamen (minimaal medium settings en hoge framerate's) je een discrete kaart nodig hebt. De manier waarop hij dit bracht was niet echt genuanceerd en ook niet helemaal correct, maar het punt staat.

Jij maakt een ander punt wat ook gewoon klopt.
Ik zei juist dat je veel moderne games nog prima op gemiddelde instellingen kon spelen en sommigen weer met wat mindere instellingen (volgens de reviews kunnen sommigen zelfs dus nog op high). Ik zei dat dus, volgens hem kon je er helemaal niet fatsoenlijk mee gamen.

AMD Nieuwsdiscussie

• jiquera
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Het is hier een thread om info te verschaffen niet om je gelijk te halen, Als je iets roept heb je er waarschijnlijk bronnen bij, als je die hebt gegeven is het klaar. Het is aan de lezer zelf om te oordelen welke bronnen hij leest/gelooft/meeneemt in zijn oordeel.

Ik begrijp dat het irritant is als iemand weigert te snappen wat (in jouw ogen) zo simpel is, maar zo is het leven nou eenmaal en het is niet de bedoeling dat men hier oorlog gaat voeren om zijn gelijk te krijgen. Wat mij betreft is jouw punt duidelijk net als die van Tsurany, laat het lekker aan de lezer om te bepalen wat ie er mee doet...

[ Voor 0% gewijzigd door jiquera op 29-08-2011 11:50 . Reden: typo ]

-The_Mask- schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 11:45:
[...]

Ik zei juist dat je veel moderne games nog prima op gemiddelde instellingen kon spelen en sommigen weer met wat mindere instellingen (volgens de reviews kunnen sommigen zelfs dus nog op high). Ik zei dat dus, volgens hem kon je er helemaal niet fatsoenlijk mee gamen.
En daar had je helemaal gelijk in, alleen is fatsoenlijk gamen in Tsurany's ogen waarschijnlijk 50/60 fps. Dat is weer voor iedereen anders...
jiquera schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 11:50:
Het is hier een thread om info te verschaffen niet om je gelijk te halen, Als je iets roept heb je er waarschijnlijk bronnen bij, als je die hebt gegeven is het klaar. Het is aan de lezer zelf om te oordelen welke bronnen hij leest/gelooft/meeneemt in zijn oordeel.

Ik begrijp dat het irritant is als iemand weigert te snappen wat (in jouw ogen) zo simpel is, maar zo is het leven nou eenmaal en het is niet de bedoeling dat men hier oorlog gaat voeren om zijn gelijk te krijgen. Wat mij betreft is jouw punt duidelijk net als die van Tsurany, laat het lekker aan de lezer om te bepalen wat ie er mee doet...
Amen ;)

[ Voor 41% gewijzigd door jaapsander op 29-08-2011 12:07 ]

• jiquera
  • Niet online
vraagje: IS het performance verschil voor een htpc op wat voor manier ook merkbaar tussen

1) 1333 mhz geheugem
2) 1600 mhz geheugen
3) 1 van bovenstaande in dualchannel

?

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-12 17:08
Nee.

• Juzzuts
De prestaties van de Llano schijnen wel flink te verbeteren met sneller geheugen, omdat daar tevens je GPU in geïntegreerd zit. Voor die (letterlijk) paar euro hoef je dat niet te laten. Of dat ook voor htpc gebruik duidelijk te merken is, kan ik je niet vertellen. Maar als leek ga ik er idd van uit van niet.
Juzzuts schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 12:28:
De prestaties van de Llano schijnen wel flink te verbeteren met sneller geheugen, omdat daar tevens je GPU in geïntegreerd zit. Voor die (letterlijk) paar euro hoef je dat niet te laten. Of dat ook voor htpc gebruik duidelijk te merken is, kan ik je niet vertellen. Maar als leek ga ik er idd van uit van niet.
Precies, Llano kan er profijt van hebben. Dus interessant als je de gpu wat zwaarder gaat gebruiken. Hierbij kun je denken aan post-proscessen van video en (casual) gamen.

Voor Llano is 1600 MHz in dual channel gok ik optimaal (prijs/prestatie). Voor het intel platform of wanneer je een discrete videokaart gebruik met dedicated geheugen is 1333 MHz prima.

[ Voor 13% gewijzigd door jaapsander op 29-08-2011 12:52 ]

• Chris12
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:49
Na mezelf een aantal dagen door dit gigantische topic te hebben geworsteld (de laatste 50-60 pagina's)
kom ik tot onderstaande lijst voor mn HTPC.

Eisen:
* Genoeg processing power dat alle formaten aan kan. 1080p,m2ts,DTS moet geen probleem opleveren.
* HDMI 1.4 -> Real3D BluRay ISO (50GB) streamen van mijn NAS (is zo'n beetje de max die erop staan)
* BluRays kunnen afspelen + eventueel branden
* Werken met mijn afstandsbediening de Logitech Harmony One
* Genoeg processing power om de zware grafische skins van XBMC + win7 aan te kunnen.
* Ter vervanging van AC.Ryan mediaplayer (met 1.5TB HDD, deze wordt overgezet in HTPC)
* Aansluiten op mijn versterker via een optische kabel
* Toekomst: gamen middels de HTPC.

Zit ik hier nog ergens mis bij? Bv. dat de processorkoeling past in de case, en dat de videocard ook past qua hoogte?
Ook of het type voeding OK is.
De case heeft volgens mij al een IR ontvanger aan boord, werkt deze ook met de Harmony One (geloof het wel, maar kon dit niet zo zsm terug vinden)

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Fusion Remote Zwart€ 133,49€ 133,49
1Scythe Big Shuriken€ 26,50€ 26,50
2Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120mm€ 11,40€ 11,40
1Intel Core i3 2100€ 89,-€ 89,-
1Sony Optiarc BD-5300S Blu-ray Disc Writer Zwart€ 85,65€ 85,65
1be quiet! SFX Power 300 Watt€ 36,89€ 36,89
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 20,24€ 20,24
1Sapphire Ultimate HD 6570 1GB DDR3€ 62,21€ 62,21
1Asrock H67M-GE€ 76,77€ 76,77
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 542,15

Helaas net iets boven mn budget van eur 500,- , wellicht dat ik de BluRay brander voorals nog dan eruit laat.

Oja: Keyboard erbij is ook wel makkelijk: Logitech Wireless Touch Keyboard K400

[ Voor 0% gewijzigd door Chris12 op 29-08-2011 14:52 . Reden: keyboard erbij gezet ]

Mijn PVOutput

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:23
ik ben ook op zoek naar een HTPC. De componenten inside zijn nog niet bepaald (of een E350, of e450, of een AMD systeem... ben er nog niet helemaal uit). De kast wordt in ieder geval een MS Tech 1200.

De HTPC wordt via een receiver aangesloten op een Hitachi PJ-TX100 projector. De Projector en receiver zijn via een component kabel aangesloten. Om het eenvoudig te houden zou ik de HTPC ook voorzien willen hebben van een component uitgang, op het moederbord danwel aparte videokaart.

Ik heb dus een halfhoge videokaart nodig, met component uit, het liefst passief. Bestaat zo'n kaart? Ik kan hem iig niet vinden!

• jiquera
  • Niet online
Als je E350 oid gebruikt heb je niet per se een video kaart nodig, en anders moet je zoeken in de pricewatch met de filters "low profile" en "passive" dan staan ze er gewoon bij

• Impulzer
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-10 10:24
Weet iemand of ik het volgende kan bereiken:
Content HTPC naar 2e televisie streamen

En met content bedoel ik 720p en 1080p MKV files.

Met deze setup:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G620€ 53,90€ 53,90
1Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB€ 59,90€ 59,90
1Fractal Design ARRAY R2 MINI ITX NAS CASE W/ 300W SFX PSU€ 148,75€ 148,75
1Logitech Wireless Touch Keyboard K400€ 32,97€ 32,97
1Zotac H67ITX-C-E€ 101,90€ 101,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 444,16

Kratradio: Raveland TRX 69 - 6X9" Speakers // TA2024 Versterker (Modded) // hKS // 12v Loodgelaccu // Loodacculader AL 600 // USB/SD Mp3 Player

• Juzzuts
Ik heb nog een laatste blik op mijn setup geworpen en kwam er achter dat de `be quiet! Pure Power L7 300W` maar 3 sata voedingen heeft. Nu wil ik de mogelijkheid om 2xhdd, 1xssd en 1xBlu-ray speler er in te plaatsen mezelf niet ontnemen. Zijn er grote bezwaren om voor de 350W versie te gaan zodat er wel 4xsata voeding aanwezig is?

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-12 14:05
je kan toch ook zon splitter kopen?
Chris12 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 14:13:
Na mezelf een aantal dagen door dit gigantische topic te hebben geworsteld (de laatste 50-60 pagina's)
kom ik tot onderstaande lijst voor mn HTPC.

Eisen:
* Genoeg processing power dat alle formaten aan kan. 1080p,m2ts,DTS moet geen probleem opleveren.
* HDMI 1.4 -> Real3D BluRay ISO (50GB) streamen van mijn NAS (is zo'n beetje de max die erop staan)
* BluRays kunnen afspelen + eventueel branden
* Werken met mijn afstandsbediening de Logitech Harmony One
* Genoeg processing power om de zware grafische skins van XBMC + win7 aan te kunnen.
* Ter vervanging van AC.Ryan mediaplayer (met 1.5TB HDD, deze wordt overgezet in HTPC)
* Aansluiten op mijn versterker via een optische kabel
* Toekomst: gamen middels de HTPC.

Zit ik hier nog ergens mis bij? Bv. dat de processorkoeling past in de case, en dat de videocard ook past qua hoogte?
Ook of het type voeding OK is.
De case heeft volgens mij al een IR ontvanger aan boord, werkt deze ook met de Harmony One (geloof het wel, maar kon dit niet zo zsm terug vinden)

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Fusion Remote Zwart€ 133,49€ 133,49
2Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120mm€ 11,40€ 11,40
1Intel Core i3 2100€ 89,-€ 89,-
1Sony Optiarc BD-5300S Blu-ray Disc Writer Zwart€ 85,65€ 85,65
1Sapphire Ultimate HD 6570 1GB DDR3€ 62,21€ 62,21
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 542,15

Helaas net iets boven mn budget van eur 500,- , wellicht dat ik de BluRay brander voorals nog dan eruit laat.

Oja: Keyboard erbij is ook wel makkelijk: Logitech Wireless Touch Keyboard K400
In die antec moet je geen SFX voeding zetten, maar een ATX. Verder kun je je harmony leren om of WMC afstandsbediening codes te leren of IMON codes. Geen probleem dus

• Chris12
Ok, dus ipv de SFX dan deze: be quiet! Pure Power L7 300W
(pricewatch: be quiet! Pure Power L7 300W)

Verder past die koeler en grafische kaart ook zonder problemen? en zijn de twee extra fans echt nodig (ter vervanging van de reeds aanwezige (luidruchtige??) fans)

Mijn PVOutput

Chris12 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 16:07:
Ok, dus ipv de SFX dan deze: be quiet! Pure Power L7 300W
(pricewatch: be quiet! Pure Power L7 300W)

Verder past die koeler en grafische kaart ook zonder problemen? en zijn de twee extra fans echt nodig (ter vervanging van de reeds aanwezige (luidruchtige??) fans)
Heb zelf ook een antec fusion (toevallig ook hetzelfde moederbord en cpu + koeler) en zoals je het nu hebt gaat het allemaal passen. Die normale 300W bequiet is prima. Zelf ben ik zeer tevereden over de relatief kleine investering in 2 nexus fans. Door deze op de fanheaders van het moederbord aan te sluiten is het systeem echt fluisterstil (itt bij gebruik van stock fans). Overigens zijn de oranje versie van die fans nog goedkoper.

[ Voor 3% gewijzigd door jaapsander op 29-08-2011 16:12 ]

• Chris12
Ok, mooi dan ben ik eruit! Had je verder nog wat extra kabels nodig etc. (bv. om één en ander te verlengen), naast SATA kabels, welk ik al heb liggen ?

Tevens een vraag hoe ik dit nu gemakkelijk bestel, moet ik dan de collectie importeren en zoekt de pricewatch dan de best matchende shop (waar de meeste zaken verkrijgbaar zijn, bij ene zo gunstig mogelijke totaalprijs?
Of is dit wishfull thinking...

Werkt mooi die pricewatch, kan bij 2 shops alles bestellen!

[ Voor 8% gewijzigd door Chris12 op 29-08-2011 16:19 . Reden: pricewatch dingetje verwidjerd ]

Mijn PVOutput

Chris12 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 16:15:
Ok, mooi dan ben ik eruit! Had je verder nog wat extra kabels nodig etc. (bv. om één en ander te verlengen), naast SATA kabels, welk ik al heb liggen ?

Tevens een vraag hoe ik dit nu gemakkelijk bestel, moet ik dan de collectie importeren en zoekt de pricewatch dan de best matchende shop (waar de meeste zaken verkrijgbaar zijn, bij ene zo gunstig mogelijke totaalprijs?
Of is dit wishfull thinking...

Werkt mooi die pricewatch, kan bij 2 shops alles bestellen!
Owja ik zou nog een p4 verlengkabel kopen! http://www.highflow.nl/aa...4-verleng-kabel-20cm.html bijvoorbeeld. Die bequiet p4 kabel is net iets te kort.

• Tweakable
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-12 08:42
Heb zelf ook een antec fusion (toevallig ook hetzelfde moederbord en cpu + koeler) en zoals je het nu hebt gaat het allemaal passen. Die normale 300W bequiet is prima. Zelf ben ik zeer tevereden over de relatief kleine investering in 2 nexus fans. Door deze op de fanheaders van het moederbord aan te sluiten is het systeem echt fluisterstil (itt bij gebruik van stock fans). Overigens zijn de oranje versie van die fans nog goedkoper.
Heb zojuist ook de Antec Fusion Remote besteld ;)
Kunnen de standaard fans niet worden aangesloten op het moederbord?
Tweakable schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 16:22:
[...]

Heb zojuist ook de Antec Fusion Remote besteld ;)
Kunnen de standaard fans niet worden aangesloten op het moederbord?
Nee, die hebben alleen een molex connector. Deze fans hebben overigens wel een "fancontroller" in de kabel zitten waardoor je ze op low/med/high kan instellen. Het is echter een stuk stiller om nexus fans (voor ~€4,0 p/s) te kopen en deze op een laag toerental, geregeld door je moederbord te gebruiken. Indien je systeem dan opwarmt gaan ze ook automatisch harder draaien (handig bij een passieve GPU).

Verwijderd

Waarom toch altijd die Scyte op de intel systemen? De standaardkoeler is prima en zeer stil....

• jiquera
  • Niet online
iemand hier heeft aandelen denk ik ;)

[ Voor 4% gewijzigd door jiquera op 29-08-2011 16:34 ]

jiquera schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 16:34:
iemand hier heeft aandelen denk ik ;)
Denk niet dat er door zijn opmerking meer of minder intel koelers verkocht gaan worden... Ze worden hoogstens wat meer waard op V&A omdat het aanbod kleiner is ;)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12 12:05

job

Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 16:31:
Waarom toch altijd die Scyte op de intel systemen? De standaardkoeler is prima en zeer stil....
Zeer stil is het ding niet, maar daar kom je pas achter als je een stille voeding en casefans hebt.
Met een scythe (of coolermaster, of....) heb je met dezelfde temperatuur een veel stillere koeler.

Verwijderd

Als je een fatsoenlijke kast koopt (en geen ms-tech stofzuiger) dan hoor je die intel koeler niet. En ik heb een bequiet voeding en casefans van fractal. Mijn HDD maakt het meest geluid.

Persoonlijk vind ik, aangezien de koeler er toch standaard bij zit, het best het proberen waard alvorens je een upgrade koopt. Een scyte is inderdaad stiller, echter of het doodstil of zeer stil moet zijn kun je voor jezelf afwegen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2011 16:40 ]

• jiquera
  • Niet online
wat is btw een stille DVD lezer? (branden hoeft niet en BR ook niet) en hij moet el cheapo zijn ;-)
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 16:39:
Als je een fatsoenlijke kast koopt (en geen ms-tech stofzuiger) dan hoor je die intel koeler niet. En ik heb een bequiet voeding en casefans van fractal. Mijn HDD maakt het meest geluid.

Persoonlijk vind ik, aangezien de koeler er toch standaard bij zit, het best het proberen waard alvorens je een upgrade koopt. Een scyte is inderdaad stiller, echter of het doodstil of zeer stil moet zijn kun je voor jezelf afwegen.
Goed advies, alleen is het vaak voordeliger om een koeler direct mee te bestellen en in te bouwen bij het assembleren van je systeem. Maar het verschil tussen de standaardkoeler en een big shuriken is inderdaad het verschil tussen stil of zeer stil. Mag iedereen zelf beslissen wat belangrijk is.

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-12 16:54

PoweRoy

funky!

Ik had een Mugen B gekocht voor mijn HTPC. Bleek dat die niet paste in een Antex ISK-300 :/ Gewoon stockcooler erop en de andere RMA. Mooi weer geld 'verdiend' ;)

[This space is for rent]

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
jiquera schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 16:42:
wat is btw een stille DVD lezer? (branden hoeft niet en BR ook niet) en hij moet el cheapo zijn ;-)
Volgens mij kun je met een tooltje er wel voor zorgen dat je DVD drive op max 2x gaat draaien ofzo. Dat is snel genoeg om een film mee te kijken, maar het maakt inderdaad niet zo'n teringherrie.

• jiquera
  • Niet online
oe dat is ff awesome om te weten :P thx!
edit: tooltje genaamd RimHill gevonden, thuis maar eens testen

[ Voor 44% gewijzigd door jiquera op 29-08-2011 16:55 ]

• tweaden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
#ProductPrijsSubtotaal
1MS-Tech MC-1200€ 85,75€ 85,75
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 300,05

Ik heb mijn cofig enigzins aangepast op basis van adviezen en ben er nu uit op de videokaart na.
Ik ga m alleen gebruiken voor afspelen van hd content (W7 icm XBMC 1080 en Windows Media Center).
Ik ga deze kast nemen: MS-Tech MC-1200
Deze kan alleen een low profile videokaart aan.

Wat is de beste passieve kaart voor onder de 100 euro die ik erin kan zetten?

• Petertjuh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:39
tweaden schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 18:40:
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 300,05

Ik heb mijn cofig enigzins aangepast op basis van adviezen en ben er nu uit op de videokaart na.
Ik ga m alleen gebruiken voor afspelen van hd content (W7 icm XBMC 1080 en Windows Media Center).

ik heb een asus engt520 genomen, dik 40 euro en passief

Verwijderd

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 300,05

De vier belangrijkste kaarten van dit moment voor een HTPC worden hier getest: http://www.anandtech.com/...crete-htpc-gpus-shootout/

• Ensinker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-12 13:37
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 300,05

Heb precies de zelfde config als jij met een GT520 uitgerust (Asus ENGT520) bevalt voor alle vormen van 2d video kijken perfect! Alleen het overschakelen van 2d/3d blijft wat moeizaam gaan. Dit ging icm AMD E350apu wel goed, maar daarbij was het systeem voor full 3d bd films net te zwak.
Systeem blijft in combinatie met een op 500rpm draaiende 120mm case fan prima op temperatuur, dat raad ik je wel aan, gezien de case nogal laag/klein is.

• Chris12
Weet iemand toevallig de afmetingen van de Logitech Wireless Touch Keyboard K400 ?
Zit er bij dit keyboard een USB ontvanger?

Of zijn andere goede alternatieven voor een HTPC keyboard welke niet al te groot uitvallen?
(moet namelijk is een lade onder tafel passen, lees opgeruimd worden)

Mijn PVOutput

• tweaden
  • Niet online
Heb precies de zelfde config als jij met een GT520 uitgerust (Asus ENGT520) bevalt voor alle vormen van 2d video kijken perfect! Alleen het overschakelen van 2d/3d blijft wat moeizaam gaan. Dit ging icm AMD E350apu wel goed, maar daarbij was het systeem voor full 3d bd films net te zwak.
Systeem blijft in combinatie met een op 500rpm draaiende 120mm case fan prima op temperatuur, dat raad ik je wel aan, gezien de case nogal laag/klein is.
Waar kun je in die kast een 12cm fan kwijt is dat voorin op de bodem van de kast?

• Ensinker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-12 13:37
tweaden schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 20:56:
[...]

Waar kun je in die kast een 12cm fan kwijt is dat voorin op de bodem van de kast?
Klopt, maar zie inderdaad wel dat je de H67 hebt staan daarbij lijkt het niet te passen. Met de H61M-GS laat er precies de ruimte voor.

• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-12 11:44

s3.

#ProductPrijsSubtotaal
1LG GH22NS70 Zwart€ 16,36€ 16,36
1Gigabyte MIB T3140€ 66,94€ 66,94
1Intel Core i5 2500 Boxed€ 164,10€ 164,10
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 85,30€ 85,30
1Asus P8H61-I€ 69,91€ 69,91
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 422,85

Geen HTPC, maar omdat hier zeer zeker op powerconsumption wordt gelet, twijfel ik of dit systeem goed zal werken met een meegeleverde 160W voeding? Calculators geven tegen de 200W aan, maar diverse fora geven aan dat het wel goed zou moeten werken. Jullie mening?

Verwijderd

s3. schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 22:03:
#ProductPrijsSubtotaal
1LG GH22NS70 Zwart€ 16,36€ 16,36
1Gigabyte MIB T3140€ 66,94€ 66,94
1Intel Core i5 2500 Boxed€ 164,10€ 164,10
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 85,30€ 85,30
1Asus P8H61-I€ 69,91€ 69,91
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 422,85

Geen HTPC, maar omdat hier zeer zeker op powerconsumption wordt gelet, twijfel ik of dit systeem goed zal werken met een meegeleverde 160W voeding? Calculators geven tegen de 200W aan, maar diverse fora geven aan dat het wel goed zou moeten werken. Jullie mening?
Het is een beetje gissen naar de exacte specificaties van die voeding. Als je die weet dan kun je je conclusies trekken want een i5 systeem zal niet meer dan zo'n 120w max verbruiken (http://www.guru3d.com/art...nd-core-i7-2600k-review/7 en reviews: Intel Core i7 2600K en i5 2500K: benchmarks).

Je kunt je post het beste ook nog een keer hier: [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 28 neerzetten. Het is een apart topic over voedingen.

• -The_Mask-
  • Niet online
s3. schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 22:03:
160 W zegt niks en calculators even min.

AMD Nieuwsdiscussie

• s3.
  • Laatst online: 20-12 11:44

s3.

-The_Mask- schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 23:15:
[...]

160 W zegt niks en calculators even min.
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/15pinww.jpg

Zo beter? Ik zal hem inderdaad even in de andere topic plaatsen.
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 300,05

Ik zou zeggen geen enkele discrete kaart! Waarom niet gewoon de IGP, deze is snel genoeg om 1080p HD materiaal af te spelen (aangezien dxva icm XBMC nu gewoon werkt). Indien je later meer wilt kun je altijd nog een losse vga kaart bijplaatsen zoals bijvoorbeeld de AMD HD6450 of Nvidia GT520.

• Chris12
Chris12 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 20:05:
Weet iemand toevallig de afmetingen van de Logitech Wireless Touch Keyboard K400 ?
Zit er bij dit keyboard een USB ontvanger?

Of zijn andere goede alternatieven voor een HTPC keyboard welke niet al te groot uitvallen?
(moet namelijk is een lade onder tafel passen, lees opgeruimd worden)
De afmetingen van de K400 zijn (LxBxH): 35,4x13,5x2,38 cm
En er zit een USB dongle bij.
(zie de logitech japan site)

Mijn PVOutput

• tweaden
  • Niet online
Gilly schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 21:41:
[...]

Klopt, maar zie inderdaad wel dat je de H67 hebt staan daarbij lijkt het niet te passen. Met de H61M-GS laat er precies de ruimte voor.
Wat de is de maximale diepte die je kwijt kunt in deze kast qua moederbord?
Is er iemand die dat kan opmeten?
Ik vind mobo's van 21,5 en 19,8 cm diep.
tweaden schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:10:
[...]

Wat de is de maximale diepte die je kwijt kunt in deze kast qua moederbord?
Is er iemand die dat kan opmeten?
Ik vind mobo's van 21,5 en 19,8 cm diep.
Maar dan wil je een 120 mm fan door een 92mm gat lucht aan laten zuigen? De verbetering zal niet zo groot zijn.... Ik zou gewoon geen discrete videokaart plaatsen, dan heb je geen problemen met je airflow. Kun je altijd later nog een kaart bijplaatsen. En een HD6450 genereert helemaal niet zoveel warmte....

[ Voor 5% gewijzigd door jaapsander op 30-08-2011 12:02 ]

• Tweakable
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-12 08:42
Past een 2,5 inch SSD eigenlijk in de Antec Fusion Remote? Zie dat er geen 2,5" bay in zit.
Bij de SSD worden geen 2,5 naar 3,5 brackets geleverd, bij de Fusion kast wel?
Bij kasten meestal niet. Zijn gelukkig ook niet zo duur om bij te bestellen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Hey tweakers,

Na lang zoeken ben ik er nog steeds niet uit wat systeem te kopen voor men HTPC met game mogelijkheden.

Mijn vereisten:
- Vlot HD content stream
- (un)Rarren / Parren
- XBMC op Win7
- deftige FPS voor Starcraft2 / World of Warcraft (niet op hoogste detail)
- Stil

Budget:
- Max €500

#ProductPrijsSubtotaal
1Hitachi Deskstar 5K3000, 2TB€ 59,95€ 59,95
1Silverstone Grandia GD05B€ 76,60€ 76,60
1Intel Core i3 2100€ 92,-€ 92,-
1Antec Earthwatts EA-430D Green€ 57,80€ 57,80
1G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-4GBXL€ 28,85€ 28,85
1Asus EAH6850 DC/2DIS/1GD5/V2€ 134,20€ 134,20
1Asus P8H67-M EVO€ 89,15€ 89,15
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 565,05

Opmerkingen om de prijs te doen dalen of gewoon technisch advies altijd welkom!
Alvast bedankt!
Als het puur Starcraft 2 en World of Warcraft is kan je prima een goedkopere videokaart gebruiken, wil je meer spelen in de toekomst dan zou ik deze videokaart houden. Als je toch aan je budget wilt komen kan een goedkopere voeding icm een goedkoper moederbord al wat geld besparen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Tweakable schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 14:56:
Past een 2,5 inch SSD eigenlijk in de Antec Fusion Remote? Zie dat er geen 2,5" bay in zit.
Bij de SSD worden geen 2,5 naar 3,5 brackets geleverd, bij de Fusion kast wel?
Tegenwoordig is de Antec Fusion Remote 2.5" ready. Dit houd in dat onder de DVD cage er een aantal gaatjes in de bodem zitten waar je een SSD in vast kan schroeven. Overigens heb ik hem gewoon los liggen, wil ook prima met een SSD omdat hij toch niet draait.

Verwijderd

Tsurany schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 15:55:
Als het puur Starcraft 2 en World of Warcraft is kan je prima een goedkopere videokaart gebruiken, wil je meer spelen in de toekomst dan zou ik deze videokaart houden. Als je toch aan je budget wilt komen kan een goedkopere voeding icm een goedkoper moederbord al wat geld besparen.
En goedkoper geheugen van 1333mhz. Want even voor de goede orde, heb al in een ander topic met iemand hierover gebakkeleid, 1600mhz en hoger gaat toch niet werken op H61 en H67 moederborden?
Dit nu deze snelheid noch door het moederbord noch door de processor zelf wordt ondersteund.

In dit geval dit moederbord: http://www.asus.com/Mothe...8H67M_EVO/#specifications
En deze processor: http://ark.intel.com/prod...r-%283M-Cache-3_10-GHz%29

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:23
Ik ben op zoek naar een HTPC met bluray speler. De uitdaging is om deze goedkoper te laten worden dan de Dune HD Smart B1 van 279 euro, wat een alternatief is voor de HTPC. De kast moet er wel fatsoenlijk uitzien, dus ik wil geen twee-knaken-mini-tower. Waarom dan een HTPC ipv een dune?
  • rippen van Blu-ray
  • uitdaging en hobby
  • flexibiliteit van een HTPC
  • integratie met internet (youtube / webradio / browsen).
  • en het minst belangrijk: spelen van eenvoudige games.
ik heb het volgende geselecteerd:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock E350M1€ 82,05€ 82,05
1Seagate Barracuda 7200.12 ST3500418AS, 500GB€ 29,75€ 29,75
1Lite-On IHOS104 (4x, SATA-150, dual-layer, Zwart, OEM)€ 42,80€ 42,80
1Mushkin DDR3 PC3-10666 9-9-9-24 Essentials€ 8,98€ 8,98
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 249,33

opmerkingen op deze config??
Je hebt nog 30 euro over, dat geld zou ik gebruiken voor een systeem op basis van de G620 processor, dan krijg je een veel sneller systeem. De E-350 heeft soms problemen met bijvoorbeeld skins voor XBMC. Qua processor is het gewoon te traag eigenlijk.

• jiquera
  • Niet online
en de voeding bij de mc1200 schijnt nogal lawaaierig te zijn
Het gebruiken van de voeding van de MS-Tech MC-1200 is een klein risico omdat deze van dubieuze kwaliteit is. Maar waarom zou je met een E350 setup niet een klein compact kastje nemen? Bijvoorbeeld een pricewatch: In-win BM639 Zwart (wel een slim line blu-ray speler nodig...) Verder heb je een NAS? een 500GB HDD is wel erg krap voor blu-ray rips.

Wanneer je toch voor die MS-tech wilt gaan zou ik inderdaad een G620 setup overwegen. Het is misschien iets duurder, maar je krijgt er toch een behoorlijke prestatiewinst door.

[ Voor 17% gewijzigd door jaapsander op 30-08-2011 16:43 ]

• jiquera
  • Niet online
slim bluray is duur, dan bust je zijn budget denk ik :P
jiquera schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 16:43:
slim bluray is duur, dan bust je zijn budget denk ik :P
Kasje is ook paar tientjes goedkoper.... En de voeding erin is beter

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Green WD15EARS, 1.5TB€ 48,95€ 48,95
1In-win BM639 Zwart€ 46,34€ 46,34
1Sony NEC Optiarc BC-5500S (2x, SATA-150, dual-layer, slimline, Zwart)€ 87,98€ 87,98
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G€ 10,15€ 10,15
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 275,47

[ Voor 81% gewijzigd door jaapsander op 30-08-2011 16:51 ]

• jiquera
  • Niet online
Hoeveel watt heb je eigenlijk grofweg nodig voor 65TDP proc + mITX mobo + 2x hdd 3.5", gaat niet passen op een pico of wel?
jiquera schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 16:45:
Hoeveel watt heb je eigenlijk grofweg nodig voor 65TDP proc + mITX mobo + 2x hdd 3.5", gaat niet passen op een pico of wel?
Ligt aan de pico en de aangesloten adapter ;) Ook ligt het eraan wat je met de cpu doet. Maximaal gaat het misschien niet lukken, maar op normaal gebruik misschien wel....

• jiquera
  • Niet online
ik zie dat de picos tot ongeveer 150watt gaan (heb ook adapter gevonden die zo ver kan), heb alleen niet zo'n zin dat als er een keer load op komt dat ie dan uitvalt...
jiquera schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 16:55:
ik zie dat de picos tot ongeveer 150watt gaan (heb ook adapter gevonden die zo ver kan), heb alleen niet zo'n zin dat als er een keer load op komt dat ie dan uitvalt...
150W is geen probleem. Denk niet dat het systeem veel hoger dan 100W piek gaat verbruiken, maar daarvoor moet je natuurlijk wel de volledige setup weten.

[ Voor 7% gewijzigd door jaapsander op 30-08-2011 17:02 ]

Verwijderd

jaapsander schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 16:44:
[...]

Kasje is ook paar tientjes goedkoper.... En de voeding erin is beter

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Green WD15EARS, 1.5TB€ 48,95€ 48,95
1In-win BM639 Zwart€ 46,34€ 46,34
1Sony NEC Optiarc BC-5500S (2x, SATA-150, dual-layer, slimline, Zwart)€ 87,98€ 87,98
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G€ 10,15€ 10,15
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 275,47
Die is niet verkrijgbaar voor dat geld behalve dan bij Amazon.de :?. Deze wel: pricewatch: Sony Optiarc BD-5730S Zwart

Maar rippen van blurays op een E-350 duurt dat niet heel lang?

• Juzzuts
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 15:43:
Hey tweakers,

Na lang zoeken ben ik er nog steeds niet uit wat systeem te kopen voor men HTPC met game mogelijkheden.

Mijn vereisten:
- Vlot HD content stream
- (un)Rarren / Parren
- XBMC op Win7
- deftige FPS voor Starcraft2 / World of Warcraft (niet op hoogste detail)
- Stil

Budget:
- Max €500

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Earthwatts EA-430D Green€ 57,80€ 57,80
1G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-4GBXL€ 28,85€ 28,85
1Asus EAH6850 DC/2DIS/1GD5/V2€ 134,20€ 134,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 565,05

Opmerkingen om de prijs te doen dalen of gewoon technisch advies altijd welkom!
Alvast bedankt!
Ik twijfel of je geheugen past onder die koeler..

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Tsurany schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 16:23:
Je hebt nog 30 euro over, dat geld zou ik gebruiken voor een systeem op basis van de G620 processor, dan krijg je een veel sneller systeem. De E-350 heeft soms problemen met bijvoorbeeld skins voor XBMC. Qua processor is het gewoon te traag eigenlijk.
Met welke skins zijn die problemen te verwachten op een Fusion E-350 systeem? Op een Windows platform wordt de Aeon MQ2 skin prima en soepel verwerkt en de MQ3 skin is al helemaal geen probleem. De MQ2 skin is volgens mij toch een van de zwaardere XBMC skins of vergis ik me?

Testing, one, two ...

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

hardware-lover schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 17:35:
[...]

Met welke skins zijn die problemen te verwachten op een Fusion E-350 systeem? Op een Windows platform wordt de Aeon MQ2 skin prima en soepel verwerkt en de MQ3 skin is al helemaal geen probleem. De MQ2 skin is volgens mij toch een van de zwaardere XBMC skins of vergis ik me?
XBMC en E350 zijn nu gewoon nog geen goede vriendjes. Er wordt wel erg hard aan gewerkt, dus het zal niet lang duren, mss enkele weken. Maar als je NU je spul wilt kopen en thuis probleemloos wilt draaien, dan kun je beter voor een Intel-setup kiezen, of gewoon een Athlon X2.

This title is for sale, please send me a PM

Verwijderd

Ik heb wat kleine aanpassingen gedaan om het geheel onder de 500 euro te krijgen.
- 1333 DDR3 geheugen
- Andere voeding
- Andere Gfx kaart

Basisvraag blijft dezelfde: "Voldoet dit systeem voor basic HTPC & game gebruik"

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Builder CX430 V2€ 35,95€ 35,95
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 20,04€ 20,04
1Sapphire Radeon HD 6770 1GB GDDR5€ 89,90€ 89,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 490,09
Ja met gemak. Je kan ook een goedkoper moederbord nog nemen als je nog wat meer wilt besparen.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

the-body schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 18:22:
[...]

XBMC en E350 zijn nu gewoon nog geen goede vriendjes. Er wordt wel erg hard aan gewerkt, dus het zal niet lang duren, mss enkele weken. Maar als je NU je spul wilt kopen en thuis probleemloos wilt draaien, dan kun je beter voor een Intel-setup kiezen, of gewoon een Athlon X2.
Je doelt op een XBMC versie die niet onder een Windows OS draait neem ik aan?
XBMC i.c.m. een Fusion E-350 en Windows 7 draait namelijk d:)b

En nee, ik heb geen AMD aandelen of heb een AMD voorkeur, ik plaats enkel reacties gebaseerd op eigen waarnemingen. Dus wil men voor een Windows (7) besturingssysteem gaan dan zal dat vlekkeloos kunnen draaien. Met andere OS-en heb ik geen ervaringen opgedaan en kan daar ook geen zinnige uitspraken over doen.

Testing, one, two ...

• The-Priest-NL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-12 16:06
[...]

Onder linux ja, niet onder windows.

Laatst nog Aeon Nox getest voor iemand hier op mijn E-350 setup, video kan je hier wel vinden.
Ik moet alleen nog Aeon MQ2 testen, maar daar heb ik qua drukte op het werk nog geen tijd voor gehad.

•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:17

jacobras

Developer

[...]

XBMC en E350 zijn nu gewoon nog geen goede vriendjes. Er wordt wel erg hard aan gewerkt, dus het zal niet lang duren, mss enkele weken.
Het gaat in ieder geval de goede kant op! Ik draai OpenELEC op mijn E350-zelfbouw, werkt perfect! Slechts één film uit mijn collectie doet het niet, voor de rest ben ik slechts één kleine bug tegengekomen :)

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

• the-body
  • Niet online

the-body

hardware-lover schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:20:
[...]

Je doelt op een XBMC versie die niet onder een Windows OS draait neem ik aan?
XBMC i.c.m. een Fusion E-350 en Windows 7 draait namelijk d:)b
Ik kan me echter niet voorstellen dat iemand een legale ( O-) ) W7 à EUR100 installeert op een goedkoop E350 systeempje...... ;)

Verwijderd

the-body schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:30:
[...]

Ik kan me echter niet voorstellen dat iemand een legale ( O-) ) W7 à EUR100 installeert op een goedkoop E350 systeempje...... ;)
A 85 euro pricewatch: Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) ;).

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

the-body schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:30:
[...]

Dat jij zo denkt zegt meer over jou dan over mij :F

Wat heeft de aanschaf van een OS nu te maken met de aanschafprijs van een (HT)PC? Er moet een bepaalde verhouding zijn?

Misschien wordt het tijd dat je kijkt naar de werkelijke prijzen voor Windows 7? Daarbij zijn er ook Familiy versies (geweest) waarbij de kosten van Windows 7 Premium omgerekend nog geen 40 euro per installatie bedroegen.

Testing, one, two ...

Verwijderd

hardware-lover schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:38:
[...]

Wat heeft de aanschaf van een OS nu te maken met de aanschafprijs van een (HT)PC? Er moet een bepaalde verhouding zijn?

Misschien wordt het tijd dat je kijkt naar de werkelijke prijzen voor Windows 7? Daarbij zijn er ook Familiy versies (geweest) waarbij de kosten van Windows 7 Premium omgerekend nog geen 40 euro per installatie bedroegen.
Die zijn er toch niet meer? Ik zie ze in elk geval niet want dat klinkt wel aantrekkelijk :).
Als ik moest betalen voor Windows 7 had ik vast ook wel XBMC Live gedraait. Gelukkig kan ik nog gratis aan windows komen :9

• Sjeng_
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-10 21:20

Sjeng_

BIERTJAH!?

Ik ben volledig nieuw in het HTPC gebeuren (lees "noob"), dus heb nog maar pas een beetje in de materie ingelezen. Dit topic is alvast een ideaal startpunt ;)
Ik ben zoekende naar een systeem dat het volgende allemaal kan, en er werd mij direct een HTPC aangeraden, aangezien de meeste kan-en-klare mediacenters wel iets van die lijst missen:
  • Blu-Ray speler
  • HDD schijf 2TB
  • afstandsbediening om vanaf de bank te kunnen bedienen ipv via desktop PC
  • LCD schermpje indien mogelijk (om TV uit te kunnen laten voor afspelen muziek) <- geen must maar wel een plus
  • Stil en energiezuinig
  • Wifi + ethernet uiteraard
  • HD 1080 + DD5.1/DTS mogelijkheid
  • HDMI/digitaal optische uitgangen
  • eenvoudige/mooie interface (eventueel Win7 met media center)
  • alle gangbare video/audio formaten afspelen + subtitles
  • USB poort front voor externe HDD/USB stick
  • USB poort achter (indien een wifi usb adapter nodig is)
  • eventueel eSATA achter
  • internet toegang: youtube/picasa/etc.
  • media streamen via WLAN (voor het kleinere werk. complete HD films gewoon op de HDD)
  • torrents kunnen downloaden terwijl desktop PC uit staat
  • emulators spelen? het kleinere game-werk als extra optie. hoewel ik nog moet nadenken over de bediening :P
Nu zag ik deze samenstelling:
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 300,05

Ik heb mijn config enigzins aangepast op basis van adviezen en ben er nu uit op de videokaart na.

Als dit een systeempje is dat W7 kan draaien, ben je er met WinMediaCenter qua gui al uit.
Kastje is mooi en klein, plek voor blu-ray speler, en afstandsbediening. USB poorten etc. ideaal.
Ik weet alleen niet hoe je het systeem met de afstandsbediening bedient (ik ben immers alleen W7 gewend op een PC met muis en keyboard). En ik moet me nog helemaal inlezen in XBMC.
En 300,- is een prima prijs, maar blijkbaar moet er nog een grafische kaart in. Ik zou niet weten welke ik moest kiezen voor dit doeleinde.
Alvast bedankt voor de feedback :)

Sjeng aon de geng!!!

XBMC is een programma vergelijkbaar met Windows Media Center maar dan met veel uitgebreidere mogelijkheden. Er hoeft niet perse een videokaart bij, XBMC werkt met de laatste build goed met Sandy Bridge.
Wel moet er nog een WLAN kaartje bij.

Met afstandsbediening besturen is simpel, koop een afstandbediening en koop een ontvanger. Zelf zou ik XBMC aanraden met een goedkoop Android apparaat. Al voor 100 euro een apparaat waarmee je heel XBMC kan aansturen zonder je TV aan te moeten zetten, ideaal voor muziek.

Verwijderd

XBMC app ziet er inderdaad erg mooi uit:
http://code.google.com/p/android-xbmcremote/wiki/Gallery

Afbeeldingslocatie: http://android-xbmcremote.googlecode.com/svn/trunk/Documentation/Images/v0.7.0/wvga/home.png
Zodat je ook als de TV uitstaat gemakkelijk de door jouw gewenste audio kunt afspelen :).

• jiquera
  • Niet online
*woot* Asus F1A75-I Deluxe eindelijk in de pricewatch :) pricewatch: Asus F1A75-I Deluxe nu nog wachten op de a4-3300

Verwijderd

jiquera schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 22:33:
*woot* Asus F1A75-I Deluxe eindelijk in de pricewatch :) pricewatch: Asus F1A75-I Deluxe nu nog wachten op de a4-3300
Prijzig bordje.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:54:
[...]

Die zijn er toch niet meer? Ik zie ze in elk geval niet want dat klinkt wel aantrekkelijk :).
Het was inderdaad een tijdelijk aanbod en via PW staat er nog één winkel-keten die bij enkele vestigingen er nog moeten hebben liggen als de voorraad-opname correct is. Ik heb buiten de PW om ook nog een locatie gevonden en uit voorzorg ook nog maar even een bestelling geplaatst :)
Die 3 licenties worden wel weer gebruikt vroeger of later.

Testing, one, two ...

• the-body
  • Niet online

the-body

[...]

Daar heb je gelijk in :Y)
Bij voorkeur wel ja. En om een zeer compleet OS te gebruiken met alle resources vandien om enkel en alleen XBMC te draaien vind ik niet zo logisch. Dat heeft alleen zin als je er meer dingen mee wilt doen (downloaden, fileserver, gamen), maar dan is het E350-platform weer de bottleneck.
Leuk overzicht! Is inderdaad goedkoper dan ik dacht, maar dit zijn wel OEM-versies. Lees de regels van Microsoft hier maar 's goed over (doet toch niemand..) en concludeer dat er nogal wat juridische haken en ogen aan zitten (vooral voor de verkoper van de OEM-versies, maar dit terzijde).

En nu verder ontopic!

• Sjeng_
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-10 21:20

Sjeng_

BIERTJAH!?

Tsurany schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 21:20:
Er hoeft niet perse een videokaart bij, XBMC werkt met de laatste build goed met Sandy Bridge.
Wel moet er nog een WLAN kaartje bij.
Zou je me kunnen doorgeven welke wlan kaartjes erin passen en een beetje snel werken?
En zou een eventuele goedkope videokaart extra voordelen bieden? (zo ja, welke raad je aan?)
[b][message=36677424,noline]Met afstandsbediening besturen is simpel, koop een afstandbediening en koop een ontvanger. Zelf zou ik XBMC aanraden met een goedkoop Android apparaat. Al voor 100 euro een apparaat waarmee je heel XBMC kan aansturen zonder je TV aan te moeten zetten, ideaal voor muziek.
Dankjewel!
Die kast uit de specs heeft wel al een afstandsbediening erbij zitten. Betekent dat niet dat deze behuizing al een ingebouwde ontvanger heeft? En dat er dus wel software zou moeten zijn die daarmee werkt? (anders heeft zo'n kast op de markt brengen weinig nut toch?) Hoef ik niet meteen zo'n dure tablet te kopen.

oh ja, is XBMC gratis (open source?) software? Ziet er iig mooi uit!

[ Voor 15% gewijzigd door Sjeng_ op 30-08-2011 23:25 ]

Sjeng aon de geng!!!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 18:47:
Ik heb wat kleine aanpassingen gedaan om het geheel onder de 500 euro te krijgen.
- 1333 DDR3 geheugen
- Andere voeding
- Andere Gfx kaart

Basisvraag blijft dezelfde: "Voldoet dit systeem voor basic HTPC & game gebruik"
Te overdreven je noemde WoW en StarCraft maar hoefde niet op high, terwijl dit met gemak beide games op het hoogst kan draaien. Zou kijken naar Llano goedkoper, zuiniger, stiller en moet snel genoeg zijn.
jaapsander schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 16:42:
Het gebruiken van de voeding van de MS-Tech MC-1200 is een klein risico omdat deze van dubieuze kwaliteit is.
Gewoon troep, niet dubieus, iedereen die verstand van voedingen heeft zal hetzelfde zeggen.

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

-The_Mask- schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 00:07:
[...]

Te overdreven je noemde WoW en StarCraft maar hoefde niet op high, terwijl dit met gemak beide games op het hoogst kan draaien. Zou kijken naar Llano goedkoper, zuiniger, stiller en moet snel genoeg zijn.

[...]

Gewoon troep, niet dubieus, iedereen die verstand van voedingen heeft zal hetzelfde zeggen.
Is toch alleen maar leuk als je het op je 1080p scherm op ultra detail kan draaien?

• -The_Mask-
  • Niet online
Misschien maar dat was niet zijn eis, dat was medium quality en dat is met Llano prima mogelijk. Anders kun je ook wel een HD6950 gaan adviseren kan die zelfs drie TV's nemen en Eyefinity gebruiken.

[ Voor 34% gewijzigd door -The_Mask- op 31-08-2011 00:35 ]

AMD Nieuwsdiscussie

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:17

jacobras

Developer

Sjeng_ schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:20:
[...]

XBMC is inderdaad volledig gratis! :)

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Verwijderd

-The_Mask- schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 00:33:
Misschien maar dat was niet zijn eis, dat was medium quality en dat is met Llano prima mogelijk. Anders kun je ook wel een HD6950 gaan adviseren kan die zelfs drie TV's nemen en Eyefinity gebruiken.
Dit blijft binnen zijn budget, een HD6950 niet.

@Rafiki83
Dit moederbord heeft ook de meest belangrijke opties voor een HTPC pricewatch: Asrock H67M B3 maar is een stuk goedkoper. Ik zou niet inzien waarom je dat dure moederbord moet houden.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2011 00:49 ]

Sjeng_ schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:20:
[...]

Zou je me kunnen doorgeven welke wlan kaartjes erin passen en een beetje snel werken?
Je hebt low profile nodig. Neem aan dat je het enkel voor streaming wilt gebruiken? Eentje waarbij je 5MB/s kan halen is voldoende. Geen WiFi G dus, WiFi N is echt noodzakelijk.
En zou een eventuele goedkope videokaart extra voordelen bieden? (zo ja, welke raad je aan?)
Eventueel op gebied van post processing maar daar zal je denk ik niet snel extra eisen voor willen hebben.
Dankjewel!
Die kast uit de specs heeft wel al een afstandsbediening erbij zitten. Betekent dat niet dat deze behuizing al een ingebouwde ontvanger heeft? En dat er dus wel software zou moeten zijn die daarmee werkt? (anders heeft zo'n kast op de markt brengen weinig nut toch?) Hoef ik niet meteen zo'n dure tablet te kopen.
Als er een remote bij zit dan zal er idd een ontvanger in zitten. XBMC zal er standaard mee werken. Eventueel wat speciale knoppen op de afstandbediening die niet werken maar dat is vaak een kwestie van instellen.
Ja gratis en volgens mij open source.

• xburchartz
  • Laatst online: 03-12 07:45
[...]

Nog 1 vraagje hierover... want ik zie in de pricewatch dat Windows Home Server ongeveer 50 euro kost... Is dat ook een geschikt OS voor een HTPC die 3D films weer moet geven en verder ingericht wordt met XBMC/Mediafrontpage/Sabnzbdplus/Couchpotato/Sickbeard/Headphones?

• jiquera
  • Niet online
volgens mij werkte hardware acceleratie niet goed op de windows-server edities... dus nee, staat iets over op de xbmc wiki

[ Voor 5% gewijzigd door jiquera op 31-08-2011 09:18 ]

• Rowdy.nl
  • Laatst online: 15-12 12:41

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Hmz, €74,50 zelfs al. Maar de simpelste versie is Home Premium, jammer dat je hier niet meer zoals die miskleun (Vista) een Basic of starter kunt kopen; dat was interessanter geweest voor HTPC gebruik. (Ik neem tenminste aan dat ze gebruik van codecs etc niet limiteren, alleen de 64bits ondersteuning in starter)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Windows Home Server is niet geschikt als OS om dagelijks op te werken, daar is het OS niet voor ontwikkeld en dat zal ook niet lekker gaan werken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 00:49:
@Rafiki83
Dit moederbord heeft ook de meest belangrijke opties voor een HTPC pricewatch: Asrock H67M B3 maar is een stuk goedkoper. Ik zou niet inzien waarom je dat dure moederbord moet houden.
What about Asus P8H61-M PRO (B3). Ik ben namelijk voorstander van Asus MoBos omdat ze me in 't verleden nooit in de steek gelaten hebben. Bijna zelfde prijscategorie als de Asrock

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-11 15:20
Chris12 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:28:
De afmetingen van de K400 zijn (LxBxH): 35,4x13,5x2,38 cm
En er zit een USB dongle bij.
(zie de logitech japan site)
Heeft iemand hier toevallig enig idee waar dit Logitech K400 plankje te koop (en leverbaar!) is? Lijkt me een ideaal ding voor de HTPC t.o.v de trust met trackball (waar alle kattenharen en andere meuk in gaat zitten) die ik nu heb.

[ Voor 19% gewijzigd door PhoeniX- op 31-08-2011 11:37 ]

• Impulzer
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-10 10:24
PhoeniX- schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:37:
[...]

Heeft iemand hier toevallig enig idee waar dit Logitech K400 plankje te koop (en leverbaar!) is? Lijkt me een ideaal ding voor de HTPC t.o.v de trust met trackball (waar alle kattenharen en andere meuk in gaat zitten) die ik nu heb.
Ik ben zelf ook naar dit toetsenbord op zoek, alle winkels in de Pricewatch hebben het echter niet op voorraad :-(

Kratradio: Raveland TRX 69 - 6X9" Speakers // TA2024 Versterker (Modded) // hKS // 12v Loodgelaccu // Loodacculader AL 600 // USB/SD Mp3 Player

Pagina: 1 ... 60 ... 93 Laatste

Dit topic is gesloten.