Nog niet perfect dus, maar in ieder geval een stuk beter. Ik zal vandaag of morgen ook eens met die nightly gaan stoeien. Overigens wel vreemd dat de mpc-hc uit het ccc pack wel dxva doet. Voor zover ik weet doen alleen de nieuwste builds van mpc-hc van xvideo.ru dxva met SB. Hoewel ik weet natuurlijk niet wat er tegenwoordig in het ccc pack zit (is voor mij alweer een tijdje geleden).XhaiKhaL schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:57:
[...]
De nightly build van gister: XBMCSetup-20110822-2722c9e-master.exe (22-Aug-2011 10:25). Ik moet zeggen dat ik DXVA niet heel uitvoerig getest heb, maar zowel op MPC-HC (geïnstalleerd via het CCCP codec pack) als op XBMC werkte DXVA met mijn x264 1080p films zonder dat ik artifacts te zien kreeg.
Ook heb ik de 1080p Killa Sample (stukje uit planet earth) afgespeeld en daarbij blijft de CPU netjes on de 10% en heb ik geen dropped frames, hetzelfde met een 60 fps 1080p x264 mkv, speelt ook perfect af zonder dropped frames met DXVA.
Andere dingen die ik geïnstalleerd had op een verse W7 install waren de Intel grafische drivers via Windows update en DirectX End-User Runtime (via de Microsoft site) mocht dat nog invloed hebben gehad.
Net heb ik ook even een 1080p testvideo van Microsoft in het VC1 formaat gedownload en daarbij gebruikt XBMC geen DXVA en wordt de CPU wel voor zo'n 25% belast, maar afspelen gaat dan wel soepel.
Heb hier een speculatie kastje voor win7+xbmc+file server+wifi+ab
de laatste 2 prijzen zijn op basis van nieuwsberichten en staan absoluut niet vast... dus afgezien daarvan, een aardige set up? Alle componenten zouden begin september op de markt moeten zijn (in theorie
)
de laatste 2 prijzen zijn op basis van nieuwsberichten en staan absoluut niet vast... dus afgezien daarvan, een aardige set up? Alle componenten zouden begin september op de markt moeten zijn (in theorie
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB | € 56,91 | € 56,91 |
| 1 | Sony Optiarc DDU1681S Zwart | € 12,48 | € 12,48 |
| 1 | Spire PowerCube SPM210B-300W-PFC | € 37,90 | € 37,90 |
| 1 | Sharkoon Silent Eagle 1000 , 80mm | € 6,15 | € 6,15 |
| 1 | Corsair VS2GB1333D3 | € 9,29 | € 9,29 |
| 1 | AMD A4-3300 Boxed | € 70,00 | € 70,00 |
| 1 | ASUS F1A75-I Deluxe | € 109,00 | € 109,00 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 301,73 | |
Standaard reactie op de spire powercubejiquera schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:05:
Heb hier een speculatie kastje voor win7+xbmc+file server+wifi+ab
de laatste 2 prijzen zijn op basis van nieuwsberichten en staan absoluut niet vast... dus afgezien daarvan, een aardige set up? Alle componenten zouden begin september op de markt moeten zijn (in theorie)
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB € 56,91 € 56,91 1 Sony Optiarc DDU1681S Zwart € 12,48 € 12,48 1 Spire PowerCube SPM210B-300W-PFC € 37,90 € 37,90 1 Sharkoon Silent Eagle 1000 , 80mm € 6,15 € 6,15 1 Corsair VS2GB1333D3 € 9,29 € 9,29 1 AMD A4-3300 Boxed € 70,00 € 70,00 1 ASUS F1A75-I Deluxe € 109,00 € 109,00 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 301,73
ik zal eens gaan zoeken en rekenen dan, ik zie ook al dat de fan te dik is 25mm ipv 15mm, hoe kom ik achter een stille 15mm? er zijn geen filters voor in pricewatch
Voor de grap gister eens m'n Ubuntu HTPC overgezet naar Windows 7, en ik denk niet dat ik terug ga. Alle problemen die ik had zijn meteen verholpen. Dit waren:
-ACPI issues. Kon vaak niet met m'n remote opstarten. Afsluiten werkte soms, maar meestal werd ik alleen uitgelogd. Display van de kast ging vaak weer aan na afsluiten.
-LCDProc was een drama. Werkend krijgen was niet zo moeilijk, maar customizen kost dagen. De meegeleverde iMON SoundGraph software werkt VEEL beter.
-In XBMC gaat het afspelen veel sneller (over HTTPS WebDAV). Scheelt een seconde of 3-4 voordat het afspelen begint. Browsen van de remote libraries is VEEL sneller.
- XBMC werkt prima als PVR samen met MediaPortal. Ik was best blij met TVHeadend maar MP doet er niet veel voor onder. Geen reden om terug te gaan dus.
- Lirc werkte redelijk met m'n afstandsbediening, maar irw was niet aan de praat te krijgen. IR codes vinden was dus een drama en vervolgens customizen... Mij niet gezien. De default profile van de iMON Pad is prima. Bijna alle buttons zijn correct gemapped, en de uitzonderingen zijn met die software zo recht te zetten.
- IGP support. M'n vrij nutteloze GT520 kan er dus uit. Scheelt toch weer wat verbruik.
-ACPI issues. Kon vaak niet met m'n remote opstarten. Afsluiten werkte soms, maar meestal werd ik alleen uitgelogd. Display van de kast ging vaak weer aan na afsluiten.
-LCDProc was een drama. Werkend krijgen was niet zo moeilijk, maar customizen kost dagen. De meegeleverde iMON SoundGraph software werkt VEEL beter.
-In XBMC gaat het afspelen veel sneller (over HTTPS WebDAV). Scheelt een seconde of 3-4 voordat het afspelen begint. Browsen van de remote libraries is VEEL sneller.
- XBMC werkt prima als PVR samen met MediaPortal. Ik was best blij met TVHeadend maar MP doet er niet veel voor onder. Geen reden om terug te gaan dus.
- Lirc werkte redelijk met m'n afstandsbediening, maar irw was niet aan de praat te krijgen. IR codes vinden was dus een drama en vervolgens customizen... Mij niet gezien. De default profile van de iMON Pad is prima. Bijna alle buttons zijn correct gemapped, en de uitzonderingen zijn met die software zo recht te zetten.
- IGP support. M'n vrij nutteloze GT520 kan er dus uit. Scheelt toch weer wat verbruik.
Welcome to the dark side.zzattack schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:49:
Voor de grap gister eens m'n Ubuntu HTPC overgezet naar Windows 7, en ik denk niet dat ik terug ga. Alle problemen die ik had zijn meteen verholpen.
Ik heb nog even goed gezocht en de volgende configuratie voldoet aan mijn wensen:jaapsander schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 09:33:
Behuizing is wel heel erg persoonlijk, wat de een prachtig vindt, is voor een ander foei lelijk. Ik kan je best een antec fusion remote black aanbevelen welke full profile kaarten kan huisvesten. Je kunt overigens de pricewatch erbij pakken en filters als hoogte en breedte instellen. Hierdoor blijven er helemaal niet zoveel kasten over die je in detail wilt gaan bekijken.
Het nadeel met een platte kast is overigens dat je goed moet gaan nadenken over de airflow, en dit zeker in combinatie met een 100W TDP APU + low-mid-range videokaart. Iets hogere kasten (zoals bijvoorbeeld die antec) hebben wat meer ademruimte en er passen vaak grotere fans in.
Overigens moet je bij het uitzoeken van een behuizing ook opletten op de diepte. Niet alle kasten passen in de standaard ikea meubels (zo ook die antec).
Over je cpu/gpu combo: Hier kan ik me ook in vinden. Let alleen op dat als je feen full profile kast gaat vinden, de snelste recente GPU in low profile inderdaad die GT450 of een HD6570 of HD5670 (geen 3d) is. Alsnog zou ik voor een AMD cpu + GPU gaan omdat je de APU en GPU in crossfire kan zetten. Al weet ik niet hoe groot de prestatiewinst daardoor is.
Voeding bequiet is prima, seasonic is een kwalitatief beter merk, maar ook duurder. Het is maar net hoe belangrijk de voeding voor je is en of je die in de toekomst mee wil verhuizen naar een nieuw systeem. HDD's hetzelfde, op het moment is het een beetje lood om oud ijzer, zowel de F4 als de ears zijn prima schijven.
Overigens is analoge geluidskwaliteit het beste bij die ALC889, echter ga je het verschil tussen DTS en DTS-HD nooit of te nimmer horen op je logitech speakerset (en je kan DTS-HD altijd decoderen naar multichannel LPCM). Ik zou me daar niet teveel op focussen.
| 1 | Gigabyte GA-A75M-S2V | € 73,01 | € 73,01 |
| 1 | Samsung Spinpoint F4 EcoGreen HD155UI, 1.5TB | € 47,68 | € 47,68 |
| 1 | Silverstone SST-LC11M-S | € 150,- | € 150,- |
| 1 | SilverStone RC01 PCI-e Riser | € 9,- | € 9,- |
| 1 | Scythe Big Shuriken | € 26,50 | € 26,50 |
| 1 | Lite-On IHOS104 (4x, SATA-150, dual-layer, Zwart, OEM) | € 42,80 | € 42,80 |
| 1 | be quiet! TFX Power 300W | € 41,95 | € 41,95 |
| 1 | Kingston HyperX Blu KHX1600C9AD3B1K2/4G | € 25,95 | € 25,95 |
| 1 | Asus EAH6670/DIS/1GD5 | € 75,- | € 75,- |
| 1 | AMD A8-3800 Boxed | € 114,32 | € 114,32 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 606,21 | |
Ik heb gekozen voor de A8 3800 vanwege de lage TDP (ik wacht even met bestellen tot de prijs gedaald is) en goede DX11 prestaties i.c.m. de gekozen 6670 van Asus. Dit is tevens een videokaart die geen 6pin power nodig heeft (gebruikt dus max. 75W toch?)
De Silverstone behuizing ziet er goed uit, past een dual-slot grafische kaart in, is lager dan 100mm én is verkrijgbaar in Nederland
Deze configuratie overschrijdt mijn budget wel iets (toetsenbord moet er nog bij), maar ach, ik ga binnenkort afstuderen en aan het werk
Over dat toetsenbord: ik heb ontzettend goede ervaringen met Logitech, en de DiNovo Edge ziet er echt fantastisch uit, alleen 120 euro vind ik een beetje duur. Wellicht een Mediaboard Pro nemen met losse BT receiver? Logitech heeft nu wel dat Omruilprogramma waarmee je 20% korting kunt krijgen
Verwijderd
Ga je gamen met deze PC? Overigens vind ik het Logitech Mediaboard erg fijn, gebruik hem zelf ook. Let er wel op dat je een goede bluetooth receiver koopt. De Belkin Mini USB Bluetooth adapter werkt beter dan die van ICIDU in elk geval!
Ik ben geen zware gamer, maar ik hou van een racegame op zijn tijd (Dirt3/F1 2010) en ik speel tegenwoordig graag Guitar Hero (niet dat je daar een zware kaart voor nodig hebtVerwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:16:
Ga je gamen met deze PC? Overigens vind ik het Logitech Mediaboard erg fijn, gebruik hem zelf ook. Let er wel op dat je een goede bluetooth receiver koopt. De Belkin Mini USB Bluetooth adapter werkt beter dan die van ICIDU in elk geval!
Ik hoop met deze configuratie een toekomstgerichte pc te hebben die de komende jaartjes af en toe een spelletje kan draaien
Ja klopt, hiermee hoop ik dus goede (mainstream) performance te behalen (zie ook deze benchmark)Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:24:
Het viel me op dat je een A8 neemt en losse videokaart, dus vandaar
Ik zou zelf dan toch voor een losse CPU + GPU combinatie kiezen. Een AMD Athlon X4-840 (die iets beter presteert dan de A-3850) kost je 35 euro minder dan een A-3800 en het moederbord is ook nog eens 30 euro goedkoper. Voor de 75 euro van je eigen kaart + de 65 die je dan bespaart kan je een veel betere videokaart kopen dan je krijgt voor jouw combinatie setje. Eventueel een passief gekoelde gpu zodat hij lekker stil blijft?omenick schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:40:
[...]
Ja klopt, hiermee hoop ik dus goede (mainstream) performance te behalen (zie ook deze benchmark)
In plaats van jouw mobo+cpu+gpu setje van totaal 275 euro heb je hier zowel een betere cpu als veel betere grafische prestaties voor:
| 1 | AMD Phenom II X4 840 Boxed | € 78,30 | € 78,30 |
| 1 | Asus M5A78L-M/USB3 | € 52,50 | € 52,50 |
| 1 | Powercolor SCS3 HD6850 1GB GDDR5 | € 161,20 | € 161,20 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 292,- | |
[ Voor 52% gewijzigd door DeNachtwacht op 23-08-2011 17:51 ]
youtube.com/@hisrep
Die Powercolor SCS3 zou ik niet aanraden, die wordt veel te warm (zie deze review). Ik ben zelf ook aan het kijken voor een HTPC / game machine en ben uitgekomen bij de MSI R6850 Cyclone 1GD5 Power Edition/OC. Deze is niet passief gekoeld, maar wel erg stil en ook nog eens sneller en goedkoper dan de Powercolor.DeNachtwacht schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:47:
[...]
Ik zou zelf dan toch voor een losse CPU + GPU combinatie kiezen. Een AMD Athlon X4-840 (die iets beter presteert dan de A-3850) kost je 35 euro minder dan een A-3800 en het moederbord is ook nog eens 30 euro goedkoper. Voor de 75 euro van je eigen kaart + de 65 die je dan bespaart kan je een veel betere videokaart kopen dan je krijgt voor jouw combinatie setje. Eventueel een passief gekoelde gpu zodat hij lekker stil blijft?
In plaats van jouw mobo+cpu+gpu setje van totaal 275 euro heb je hier zowel een betere cpu als veel betere grafische prestaties voor:
# Product Prijs Subtotaal 1 AMD Phenom II X4 840 Boxed € 78,30 € 78,30 1 Asus M5A78L-M/USB3 € 52,50 € 52,50 1 Powercolor SCS3 HD6850 1GB GDDR5 € 161,20 € 161,20 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 292,-
De rest van je verhaal kan ik me wel in vinden, het is weggegooid geld om voor een Llano te gaan als je de ingebouwde GPU toch niet benut.
Je kunt de voeding er toch beter uithalen dan hem er in laten en gebruiken dus dat lijkt mij geen probleem.jaapsander schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:14:
[...]
Standaard reactie op de spire powercubeEr is erg weinig ruimte tussen de voeding en de cpu koeler. (~5 cm). Ik weet niet hoe hoog de standaard koeler is, maar het kan zo zijn dat het niet gaat passen.
Hij gaat de het video gedeelte van Llano wel gebruiken, de HD6670 kan in CrossFireX werken met de APU. Maar ik zou ook eerder gaan voor een losse videokaart en geen Llano of alleen Llano en geen videokaart.robpol schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:44:
De rest van je verhaal kan ik me wel in vinden, het is weggegooid geld om voor een Llano te gaan als je de ingebouwde GPU toch niet benut.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
http://www.thermaltake.com/products-model.aspx?id=C_00001514jiquera schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:50:
Is het bekend of ThermalTake Element Q wel normale stock coolers kwijt kan? of is dat bij die kast ook problemantisch (net als powercube)
Kast heeft exact dezelfde opbouw als de Spire Powercube.
ik dacht te zien dat de thermaltake een iets kleinere voeding had... wat dus voor meer ruimte zou zorgen, kan dat of moet ik een bril kopen
De voeding eruit halen is inderdaad een optie. Een koeler met een vergelijkbare hoogte als pricewatch: Silverstone SST-NT07-AM2 kan ook werken. Maar door de SFX voeding te vervangen door een andere (betere) SFX voeding heb je nog hetzelfde probleem?-The_Mask- schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:46:
[...]
Je kunt de voeding er toch beter uithalen dan hem er in laten en gebruiken dus dat lijkt mij geen probleem.
[...]
Hij gaat de het video gedeelte van Llano wel gebruiken, de HD6670 kan in CrossFireX werken met de APU. Maar ik zou ook eerder gaan voor een losse videokaart en geen Llano of alleen Llano en geen videokaart.
Zoiets staat mij ook bij, maar durf het niet met zekerheid te zeggen. Het is lastig om reviews van dit soort kastjes te vinden zonder dat er een atom of brazos als platform is gebruikt.jiquera schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 09:09:
ik dacht te zien dat de thermaltake een iets kleinere voeding had... wat dus voor meer ruimte zou zorgen, kan dat of moet ik een bril kopen
[ Voor 22% gewijzigd door jaapsander op 24-08-2011 09:38 ]
Verwijderd
Hallo allemaal,
Ik wil graag een HTPC samenstellen met de volgende eisen:
- Muziek en films (8 a 12gb 1080p) vloeiend afspelen
- Aansluiten op mijn versterker via een optische kabel
- Internetten (niet downloaden)
- Vanaf een NAS streamen naar de HTPC
- W7 en XBMC draaien
- Zo stil mogelijk
Na wat speurwerk op dit forum ben ik tot de volgende setup gekomen:
Mijn budget ligt rond de 500 euro en zoals je ziet wil ik er vrij standaard dingen mee doen.
Graag hoor ik van jullie op- of aanmerkingen.
Alvast bedankt!
- W7 en XBMC draaien
- Zo stil mogelijk
| 1 | Intel Pentium G620 | € 53,20 | € 53,20 |
| 1 | Western Digital Caviar Blue 6Gb/s WD5000AAKX, 500GB | € 31,- | € 31,- |
| 1 | Moneual Moncaso 320 Slim Line (Zwart) | € 249,78 | € 249,78 |
| 1 | Scythe Shuriken Rev. B | € 22,50 | € 22,50 |
| 1 | be quiet! Pure Power L7 300W | € 35,50 | € 35,50 |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G | € 10,22 | € 10,22 |
| 1 | Asrock H67M-GE | € 78,50 | € 78,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 480,70 | |
Mijn budget ligt rond de 500 euro en zoals je ziet wil ik er vrij standaard dingen mee doen.
Alvast bedankt!
't Is ook SFX, wat volgens mij gewoon een gestandaardiseerde maat is. Als ik het plaatje zo bekijk lijkt me ook niet dat er veel verschil in zit. Misschien een paar milimeter. Maar al zou het nét passen met zo'n platte ventilator, dan zit die wel pal tegen de ventilator van de voeding aan de andere kant op te blazen. Lijkt me ook niet praktisch. (lees: veel lawaai, nauwelijks/geen airflow)jiquera schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 09:09:
Als je echt ruimte wilt winnen bouw je er een PicoPSU in. Die heb je tot 160 watt.. Als je het systeem eenvoudig houdt kom je daar wel mee uit de voeten denk ik.
Bedankt voor jullie reacties! Heeft me weer aan het denken gezetDeNachtwacht schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:47:
[...]
Ik zou zelf dan toch voor een losse CPU + GPU combinatie kiezen. Een AMD Athlon X4-840 (die iets beter presteert dan de A-3850) kost je 35 euro minder dan een A-3800 en het moederbord is ook nog eens 30 euro goedkoper. Voor de 75 euro van je eigen kaart + de 65 die je dan bespaart kan je een veel betere videokaart kopen dan je krijgt voor jouw combinatie setje. Eventueel een passief gekoelde gpu zodat hij lekker stil blijft?
# Product Prijs Subtotaal 1 AMD Phenom II X4 840 Boxed € 78,30 € 78,30 1 Asus M5A78L-M/USB3 € 52,50 € 52,50 1 Powercolor SCS3 HD6850 1GB GDDR5 € 161,20 € 161,20 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 292,-
| 1 | AMD Phenom II X4 965 Black Edition | € 98,88 | € 98,88 |
| 1 | Gigabyte GA-M68MT-D3P (rev. 3.0) | € 38,85 | € 38,85 |
| 1 | Asus EAH6770 DC/2DI/1GD5 | € 105,80 | € 105,80 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 243,53 | |
| 1 | Intel Core i3 2100 | € 91,- | € 91,- |
| 1 | Gigabyte GA-H67MA-UD2H-B3 (1.1) | € 71,42 | € 71,42 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 237,42 | |
| 1 | Gigabyte GA-A75M-S2V | € 73,01 | € 73,01 |
| 1 | AMD A8-3800 Boxed | € 114,03 | € 114,03 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 262,04 | |
Ik denk dat de Phenom - 6770 combinatie het snelst is, ik moet alleen even kijken of die 6770 in mijn kast past. Ik zie dat de Be Quiet TFX voeding geen 6pins aansluiting heeft, maar hiervoor kun je een molex->6pin verloopstekkertje kopen...
Ik denk dat de i3 een (ietsjes) sterke processor is (zie ook Tom's Hardware Gaming CPU Hierarchy Chart en deze mooie grafiek). edit: bovendien heeft een i3 een TDP van 65 Watt, is natuurlijk wel een voordeel bij een HTPC (ik weet het, ik ga er een slurpende videokaart naastzetten
Klopt, de A8 i.c.m. 6670 laat in de benchmarks vergelijkbare prestaties zien met een 6770 (echter alleen in DX11 en compatible games).-The_Mask- schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:46:
Hij gaat de het video gedeelte van Llano wel gebruiken, de HD6670 kan in CrossFireX werken met de APU. Maar ik zou ook eerder gaan voor een losse videokaart en geen Llano of alleen Llano en geen videokaart.
Hoger dan een 6770 zou ik niet willen gaan vanwege ruimtegebrek (ik wil de Silverstone LC11M) en tekort aan PSU (300W voeding).
Die behuizing is nogal aan de dure kant, zeker in vergelijking met de rest van je componenten. Je zou eens kunnen kijken naar de Lian Li PC-C37B, dan bespaar je bijna 150 euro! Als je per se een display in je behuizing wilt, kun je ook nog kijken naar de Antec Fusion Remote, die is echter wel wat hoger (147mm).Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 11:14:
Hallo allemaal,
- W7 en XBMC draaien
- Zo stil mogelijk
# Product Prijs Subtotaal 1 Intel Pentium G620 € 53,20 € 53,20 1 Western Digital Caviar Blue 6Gb/s WD5000AAKX, 500GB € 31,- € 31,- 1 Moneual Moncaso 320 Slim Line (Zwart) € 249,78 € 249,78 1 Scythe Shuriken Rev. B € 22,50 € 22,50 1 be quiet! Pure Power L7 300W € 35,50 € 35,50 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G € 10,22 € 10,22 1 Asrock H67M-GE € 78,50 € 78,50 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 480,70
Alvast bedankt!
Met het overgebleven geld zou ik wat meer investeren in de CPU/GPU combinatie en voor het AMD Llano platform kiezen. Dan zou je geen problemen moeten hebben met het afspelen van 24p HD-materiaal.
Ik ben opzoek naar een nieuw videokaartje voor mijn HTPC.
Sinds afgelopen weekend heb ik een nieuwe LED 3d LCD aangeschaft en deze wil ik graag aansluiten via HDMI ipv VGA
Nu gebruik ik een ATI HD 2600 maar ik merk dat het beeld via de DVI --> HDMI convertor er vaag uitziet, dit merkte ik ook al op mijn oude LCD maar ik had toen het vermoeden dat het aan de TV lag via VGA is het beeld wel mooi scherp.
Ook heb ik het idee dat er wat vertraging is met het afspelen van 1080p materiaal.
Ik las op internet dat als ik een 3d film via mijn HTPC wil afspelen HDMI 1.4a wordt aangeraden?
heeft iemand tips wat ik het beste zou kunnen aanschaffen?
De overige specs van mijn HTPC zijn als volgt:
Gigabyte P35-DS3R
core2duo E6750
4Gb memory
2x 2Tb Samsung greenline
Sinds afgelopen weekend heb ik een nieuwe LED 3d LCD aangeschaft en deze wil ik graag aansluiten via HDMI ipv VGA
Nu gebruik ik een ATI HD 2600 maar ik merk dat het beeld via de DVI --> HDMI convertor er vaag uitziet, dit merkte ik ook al op mijn oude LCD maar ik had toen het vermoeden dat het aan de TV lag via VGA is het beeld wel mooi scherp.
Ook heb ik het idee dat er wat vertraging is met het afspelen van 1080p materiaal.
Ik las op internet dat als ik een 3d film via mijn HTPC wil afspelen HDMI 1.4a wordt aangeraden?
heeft iemand tips wat ik het beste zou kunnen aanschaffen?
De overige specs van mijn HTPC zijn als volgt:
Gigabyte P35-DS3R
core2duo E6750
4Gb memory
2x 2Tb Samsung greenline
Ik wil graag inhaken op de vorige spreker. Ik ben namelijk ook op zoek naar een extra videokaart. Mijn htpc werkt prima en heeft alle aansluitingen die ik nodig heb maar af en toe zie ik toch een kleine vertraging bij het bekijken van bepaald HD film materiaal, daarnaast loopt de WMC plugin Media Brwoser ook niet helemaal soepel als ik mijn filmcollectie doorblader. Ik heb het namelijk zo ingesteld dat ik bij elke film natuurlijk de cover zie maar ook op de achtergrond groot filmshots. Ik wil een stille en zuinige kaart met een goede prijs/kwaliteit verhouding voor onder de 100,-. Iemand die iets kan aanraden?
Ik heb trouwens het volgende systeem in huis:
Intel Core i3 530
MSI H55M-ED55
Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G
Nexus Value 430
Intel Core i3 530
MSI H55M-ED55
Nexus Value 430
[ Voor 10% gewijzigd door michielvz op 24-08-2011 17:09 ]
Verwijderd
Na aankoop van een nieuwe LED TV, tijd voor een HTPC
HD heb ik nog liggen en BluRayDrive koop ik achteraf wel bij...
Kenners met opmerkingen? Ik hoor het graag!
| 1 | Silverstone Grandia GD05B | € 76,60 | € 76,60 |
| 1 | Antec Earthwatts EA-380D Green | € 42,38 | € 42,38 |
| 1 | G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-4GBXL | € 28,85 | € 28,85 |
| 1 | AMD Llano A8 3850 Boxed | € 107,35 | € 107,35 |
| 1 | Gigabyte GA-A75M-UD2H | € 90,50 | € 90,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 372,18 | |
HD heb ik nog liggen en BluRayDrive koop ik achteraf wel bij...
Kenners met opmerkingen? Ik hoor het graag!
Ben het eens met Xenergy, een HD6450 is een prima kaartje. Maar heb zelf ook een i3 530 gehad en ik kan me niet echt voorstellen dat de bovengenoemde problemen veroorzaakt worden door het ontbreken van een discrete videokaart. Wat bedoel je eigenlijk met de 'vertraging' van HD materiaal? Loopt het geluid niet in sync? Hebben we het over de 'beruchte 24p bug'? Of speelt de film niet soepel af? Maar verder kun je geen slechte aankoop doen met een HD6450 overigens.michielvz schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 17:07:
Ik wil graag inhaken op de vorige spreker. Ik ben namelijk ook op zoek naar een extra videokaart. Mijn htpc werkt prima en heeft alle aansluitingen die ik nodig heb maar af en toe zie ik toch een kleine vertraging bij het bekijken van bepaald HD film materiaal, daarnaast loopt de WMC plugin Media Brwoser ook niet helemaal soepel als ik mijn filmcollectie doorblader. Ik heb het namelijk zo ingesteld dat ik bij elke film natuurlijk de cover zie maar ook op de achtergrond groot filmshots. Ik wil een stille en zuinige kaart met een goede prijs/kwaliteit verhouding voor onder de 100,-. Iemand die iets kan aanraden?
Intel Core i3 530
MSI H55M-ED55
Nexus Value 430
Verwijderd
Ik heb voor de A8 gekozen omdat ik het systeem ook wil gebruiken om zo nu en dan Starcraft II te spelen. Normaal gezien zouden de systeemeisen moeten voldoen om dit redelijk vlot te draaien...Dreamvoid schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 09:38:
Het kan iets goedkoper met een A6-3500.
Hoop ik :-)
Verwijderd
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 11:14:
Hallo allemaal,
- W7 en XBMC draaien
- Zo stil mogelijk
# Product Prijs Subtotaal 1 Intel Pentium G620 € 53,20 € 53,20 1 Western Digital Caviar Blue 6Gb/s WD5000AAKX, 500GB € 31,- € 31,- 1 Moneual Moncaso 320 Slim Line (Zwart) € 249,78 € 249,78 1 Scythe Shuriken Rev. B € 22,50 € 22,50 1 be quiet! Pure Power L7 300W € 35,50 € 35,50 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G € 10,22 € 10,22 1 Asrock H67M-GE € 78,50 € 78,50 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 480,70
Alvast bedankt!
Bedankt voor je reactie alleen begrijp ik die niet helemaal.robpol schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 13:13:
[...]
Die behuizing is nogal aan de dure kant, zeker in vergelijking met de rest van je componenten. Je zou eens kunnen kijken naar de Lian Li PC-C37B, dan bespaar je bijna 150 euro! Als je per se een display in je behuizing wilt, kun je ook nog kijken naar de Antec Fusion Remote, die is echter wel wat hoger (147mm).
Met het overgebleven geld zou ik wat meer investeren in de CPU/GPU combinatie en voor het AMD Llano platform kiezen. Dan zou je geen problemen moeten hebben met het afspelen van 24p HD-materiaal.
Omdat mijn HTPC in het zicht komt te staan wil ik graag een mooie kast. De kwaliteit/prijs van de inhoud staat daar verder los van en heeft betrekking op wat ik er mee wil lijkt mij.
Wel twijfel ik op dit momement over de processor en het intern geheugen.
Iemand enige tip over Intel pentium G620 vs AMDAthlon II X2 250E Boxed
en SSD vs HDD? (SSD schijnt sneller/stiller te zijn)
Nieuwe lijst ziet er als volgt uit:
| 1 | Moneual Moncaso 320 Slim Line (Zwart) | € 249,78 | € 249,78 |
| 1 | AMD Athlon II X2 250E Boxed | € 56,91 | € 56,91 |
| 1 | be quiet! Pure Power L7 300W | € 34,95 | € 34,95 |
| 1 | OCZ Onyx SATA II 2.5" SSD 32GB | € 49,70 | € 49,70 |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G | € 10,15 | € 10,15 |
| 1 | Asrock H67M-GE | € 78,02 | € 78,02 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 502,01 | |
De kast is inderdaad een zeer persoonlijke keuze. Hij is inderdaad duur, maar als je hem echt heel mooi vindt is hij dat ook waard (behuizing is naar mijn mening nooit iets om op te besparen). En die prijs valt nog wel mee toch, ik zie hier ook mensen die een Origen kast van €350+ hebben gekocht....
Je 2e setup is een stuk slechter dan je eerste. Ten eerste moet je bij het wisselen van cpu ook rekening houden met het wisselen van een moederbord. Intel socket 1155 cpu's zijn onderling uitwisselbaar (in veel gevallen), maar deze zijn zeker niet uitwisselbaar met een AMD socket AM3 cpu. Ook zou ik niet meer gaan voor de athlon x2's. Dit zijn gewoon verouderde cpu's. Je oude setup met de G620 was niet zoveel mis mee. Nu DXVA van XBMC onder windows 7 in bijna alle gevallen werkt (heb gisteren even getest met de nieuwste nightly) is een discrete videokaart ook niet meer strikt noodzakelijk.
Verder zou ik die SSD er gelijk uitgooien. Die 1e generatie OCZ sandforge SSD's staan nogal bekend om hun onbetrouwbaarheid. Of ik zou er een Crucial M4 64GB inzetten van rond de €90,- of ik zou er een gewone HDD inzetten. Het voordeel van een SSD is: snel opstarten (op te lossen door te hybernaten), stil (op te lossen door een stille HDD te kopen) en zuinig (scheelt een paar W).
Verder zou ik de gewone shuriken vervangen door een Big Shuriken, hier heb ik (en vele anderen met mij) goede ervaringen mee.
Je 2e setup is een stuk slechter dan je eerste. Ten eerste moet je bij het wisselen van cpu ook rekening houden met het wisselen van een moederbord. Intel socket 1155 cpu's zijn onderling uitwisselbaar (in veel gevallen), maar deze zijn zeker niet uitwisselbaar met een AMD socket AM3 cpu. Ook zou ik niet meer gaan voor de athlon x2's. Dit zijn gewoon verouderde cpu's. Je oude setup met de G620 was niet zoveel mis mee. Nu DXVA van XBMC onder windows 7 in bijna alle gevallen werkt (heb gisteren even getest met de nieuwste nightly) is een discrete videokaart ook niet meer strikt noodzakelijk.
Verder zou ik die SSD er gelijk uitgooien. Die 1e generatie OCZ sandforge SSD's staan nogal bekend om hun onbetrouwbaarheid. Of ik zou er een Crucial M4 64GB inzetten van rond de €90,- of ik zou er een gewone HDD inzetten. Het voordeel van een SSD is: snel opstarten (op te lossen door te hybernaten), stil (op te lossen door een stille HDD te kopen) en zuinig (scheelt een paar W).
Verder zou ik de gewone shuriken vervangen door een Big Shuriken, hier heb ik (en vele anderen met mij) goede ervaringen mee.
Ik ben op zoek naar een mooie HTPC kast.
Heb al jaren de traditie dat ik mijn oude game pc doorschuif naar de htpc, alleen dit jaar heb ik een nieuwe kast nodig.
Ik heb mijn oog al op de de Silverstone Lascala LC17 laten vallen maar ook de Zalman HD500 is erg mooi.
De kast moet ATX zijn en redelijk hoog omdat de koeler een aardig groot ding is.
Wat komt er in?
P5Q-E
4GB ram
Q9550
GTX265
1TB HDD
Misschien iets teveel voor een HTPC, maar ik speel ook graag met emulators (Wii, PS2, etc) op de TV.
Ook een voeding heb ik nog nodig en wou alles bij elkaar niet meer als 150-170€ uitgeven.
Wie kan mij nog wat advies geven?
Heb al jaren de traditie dat ik mijn oude game pc doorschuif naar de htpc, alleen dit jaar heb ik een nieuwe kast nodig.
Ik heb mijn oog al op de de Silverstone Lascala LC17 laten vallen maar ook de Zalman HD500 is erg mooi.
De kast moet ATX zijn en redelijk hoog omdat de koeler een aardig groot ding is.
Wat komt er in?
P5Q-E
4GB ram
Q9550
GTX265
1TB HDD
Misschien iets teveel voor een HTPC, maar ik speel ook graag met emulators (Wii, PS2, etc) op de TV.
Ook een voeding heb ik nog nodig en wou alles bij elkaar niet meer als 150-170€ uitgeven.
Wie kan mij nog wat advies geven?
Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)
You cannot escape me!jiquera schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:33:
je hebt mazzel tsurany op vakantie is, die is allergisch voor overkill ;-)
Qua case vind ik iets niet snel overkill hoor, die case heeft gewoon duidelijk voordelen die voor sommige mensen het geld waard kunnen zijn.AmonTobin schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:36:
[...]
I know, daarom heb ik gewacht met het posten van m'n nieuwe setup (j/k).
Hij krijgt een hartverzakking zodra ie ziet welke case ik gekozen heb...haha!![]()
Och, ik had een behoorlijke financiele meevaller en vond dat ik mezelf wel een keertje mocht verwennen na een redelijk stressvol begin van dit jaar.
En daarnaast vind ik overkill niet direct erg, het is je eigen geld en je moet het helemaal zelf weten. Alleen ik vind dat er geen argumentatie achter mag zitten die als een lul op een drumstel slaat. Als jij 8GB geheugen wilt moet je dat helemaal zelf weten, achter als jij 8GB geheugen neemt terwijl de taken die jij gaat draaien prima af kunnen met 2GB geheugen dan zal ik dat opmerken omdat het in mijn ogen dan zonde van het geld is. Zodra je geld uitgeeft waar je niks voor terug gaat zien vind ik dat zonde. Investeer het dan in iets waar je het wel terug gaat zien.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Welke nightly is de beste (om dxva te gebruiken)?
Als je het over xbmc hebt? Ik heb de laaste (24 augustus) genomen en dat werkte naar behoren.BobbyDgtl schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 14:24:
Welke nightly is de beste (om dxva te gebruiken)?
Ik volg dit topic al een tijdje en heb hieruit 2 htpc samengesteld, mijn voorkeur gaat uit naar de intel, omdat die zuiniger(?) en goedkoper is, maar wat denken jullie ervan? Kast, voeding, dataschijf en etc. ligt hier al.
Edit: Hij gaat gebruikt worden voor nas, xbmc 1080p en streamen met airplayit voor ipod.
Intel:
Amd:
Edit: Hij gaat gebruikt worden voor nas, xbmc 1080p en streamen met airplayit voor ipod.
Intel:
| 1 | Intel Pentium G620 | € 53,- | € 53,- |
| 1 | Samsung Spinpoint M7 HM641JI , 640GB SATA-300, 8MB, 5400rpm | € 43,- | € 43,- |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 19,93 | € 19,93 |
| 1 | Intel Desktop Board DH67BL (B3) | € 79,37 | € 79,37 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 195,30 | |
Amd:
| 1 | MSI A75MA-G55 | € 75,05 | € 75,05 |
| 1 | Samsung Spinpoint M7 HM641JI , 640GB SATA-300, 8MB, 5400rpm | € 43,- | € 43,- |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 19,93 | € 19,93 |
| 1 | AMD A6-3500 Boxed | € 82,95 | € 82,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 220,93 | |
YIp, XBMC natuurlijk. Merci, vanavond eens testen!jaapsander schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 14:28:
[...]
Als je het over xbmc hebt? Ik heb de laaste (24 augustus) genomen en dat werkte naar behoren.
Btw, kan ik ergens een high bitrate 1080p sample downloaden om te testen?
Zelf zou ik gewoon testen met de video's testen die je normaal gesproken afspeelt. Dat moet hij tenslotte doen. Let er wel op dat dxva icm vc1 nog wat problemen heeft. H264 werkt echter prima.BobbyDgtl schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 14:40:
[...]
YIp, XBMC natuurlijk. Merci, vanavond eens testen!
Btw, kan ik ergens een high bitrate 1080p sample downloaden om te testen?
Beide opties zijn prima. Mijn voorkeur zou uitgaan naar de AMD setup omdat deze net iets krachtiger is (zowel CPU als GPU) en in idle niet zo heel veel meer verbruikt. Hij is alleen wel ietsje duurder.Snijtafel schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 14:39:
Ik volg dit topic al een tijdje en heb hieruit 2 htpc samengesteld, mijn voorkeur gaat uit naar de intel, omdat die zuiniger(?) en goedkoper is, maar wat denken jullie ervan? Kast, voeding, dataschijf en etc. ligt hier al.
Intel:
# Product Prijs Subtotaal 1 Intel Pentium G620 € 53,- € 53,- 1 Samsung Spinpoint M7 HM641JI , 640GB SATA-300, 8MB, 5400rpm € 43,- € 43,- 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 19,93 € 19,93 1 Intel Desktop Board DH67BL (B3) € 79,37 € 79,37 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 195,30
Amd:
# Product Prijs Subtotaal 1 MSI A75MA-G55 € 75,05 € 75,05 1 Samsung Spinpoint M7 HM641JI , 640GB SATA-300, 8MB, 5400rpm € 43,- € 43,- 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 19,93 € 19,93 1 AMD A6-3500 Boxed € 82,95 € 82,95 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 220,93
[ Voor 82% gewijzigd door jaapsander op 25-08-2011 14:49 ]
Vanavond dit eens testen:
http://forums.plexapp.com...dly-encoded-1080p-sample/
en:
http://forums.plexapp.com...-birds-scene-earth-movie/
en:
http://forums.plexapp.com...-birds-scene-earth-movie/
[ Voor 35% gewijzigd door BobbyDgtl op 25-08-2011 15:03 ]
Let wel even op dat het geen vc1 encoded video is. De laaste killer sample bird test bij mij was vc1.BobbyDgtl schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 14:55:
Vanavond dit eens testen:
Verwijderd
Ik ben van plan deze config te kopen:
Seasonic X-460, 460Watt, Fanless, ATX
Intel Core i5-2400S, 2.50GHz, 6MB, HD2000, S1155
GigaByte GA-Z68X-UD3H, S1155, Z68, 4xDDR3, ATX
OCZ Vertex 3 120GB 2.5" SATA3
Kingston ValueRam 8GB(2x4GB) DDR3 1333MHz CL9
Sapphire Radeon HD 5670, 1GB, Ultimate
4x WD Caviar Green 2TB IntelliPower 64MB SATA3 (raid 5)
Scythe Ninja 3
Kast is deOrigen AE 16v (Full ATX)
De configuratie will ik zo still mogelijk houden, hoop dat de case fans voldoende zijn en dat ik de Ninja 3 passief kan gebruiken. Verder will ik de HTPC evenees gebruiken voor (medium) video bewerking en vind het wel fijn als ik een paar games kan draaien. ( +Parren/rarren etc).
Suggesties?
Scythe Ninja 3
De configuratie will ik zo still mogelijk houden, hoop dat de case fans voldoende zijn en dat ik de Ninja 3 passief kan gebruiken. Verder will ik de HTPC evenees gebruiken voor (medium) video bewerking en vind het wel fijn als ik een paar games kan draaien. ( +Parren/rarren etc).
Suggesties?
Geen fans is niet gelijk aan stilte. De (kleine) case fans die op hoge toeren moeten gaan draaien om je ninja van voldoende luchtstroom te voorzien om je cpu passief te kunnen koelen gaan meer herrie maken dan een voeding met een stille 12cm fan. Dus waarom kies je dan voor een enorm dure passief gekoelde variant? Zelf zou ik ook je cpu niet passief gaan koelen (met een hitte producerende videokaart), maar een stille ventilator opzetten (al dan niet met een fanduct).Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 15:54:
Ik ben van plan deze config te kopen:
Scythe Ninja 3
Suggesties?
Waarom overigens geen Llano A8? Kun je een beetje op gamen + 4 cores voor videobewerking?
Verwijderd
Super, das pas een snelle reactie! Goede tip ook!
Ok, kan dus beter op zoek naar een stille koeler met een stille fan tips?. Ik gebruik Premiere semi proffesioneel, en ervaringen (met name van collegae) vwbt AMD en Premiere vallen tegen... de I5 heeft een relatief laag maximaal vermogen (65 watt) dus mijn hoop was dat het niet al te warm zou worden.
Ok, kan dus beter op zoek naar een stille koeler met een stille fan tips?. Ik gebruik Premiere semi proffesioneel, en ervaringen (met name van collegae) vwbt AMD en Premiere vallen tegen... de I5 heeft een relatief laag maximaal vermogen (65 watt) dus mijn hoop was dat het niet al te warm zou worden.
Persoonlijk zou ik de voeding en de cpu niet passief willen koelen in zo'n klein kastje. Voedingen met stille fans zijn genoeg te vinden en voor de cpu kan die ninja prima icm met een stille langzaamdraaiende fan. Hierdoor kunnen de casefans ook op een lager toerental en is het geheel stiller.Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 16:30:
Super, das pas een snelle reactie! Goede tip ook!
Het voordeel van de AMD optie is dat er een redelijk goede videokaart ingebouwd zit. Hierdoor hoef je wanneer de eisen mbt gamen niet zo hoog zijn geen losse videokaart te plaatsen wat scheelt in verbruik en geluid+warmte. Als je semi-prof bezig wilt zou ik overwegen om hiervoor een aparte workstation aan te schaffen. Wanneer het niet zoveel uitmaakt of het renderen 3 of 3.5 uur duurt is de AMD optie gewoon prima.
Verwijderd
Het maakt inderdaad allemaal niet zoveel uit of het nu 3 of 3.5 uur duurt. Zolang het maar redelijk werkt. Bedankt voor de tip ga terug naar de pricewatch voor een andere voeding en zal de post nog eens doorspitten voor een AMD bord. Bedankt voor de feedback!
BTW dat werkstation heb ik uiteraard al, maar will ik niet in de woonkamer..
BTW dat werkstation heb ik uiteraard al, maar will ik niet in de woonkamer..
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2011 17:52 ]
Welcome back ^^, ik hoop voor je dat je buiten Nederland bent geweest want qua weer hier heb je dan niks gemist (tenzij je van regen houdt natuurlijk)
ontopic: heeft iemand ervaring met de Aplus 102B behuizing (icm een be-quiet voeding bijv.)?
Ik heb de 42mbit/s versie getest en met dxva2 aan laat hij geen frames droppen, geen macroblocking.
Works like a charm!
Intel G840, win7, xbmc nightly build van 24/8.
Is er een manier om enkel die dxva-fix in de laatste stable build te krijgen?
Volgens mij is dit em http://trac.xbmc.org/ticket/11846BobbyDgtl schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 10:04:
[...]
Ik heb de 42mbit/s versie getest en met dxva2 aan laat hij geen frames droppen, geen macroblocking.
Works like a charm!
Intel G840, win7, xbmc nightly build van 24/8.
Is er een manier om enkel die dxva-fix in de laatste stable build te krijgen?
Heb je problemen met de laatste nightly dan?
Ik wil graag een HTPC samen stellen voor XBMC onder (ubuntu)Linux. Ik twijfel alleen over wat daar nou de beste keuze voor is.
Hieronder wat ik tot noch toe gevonden heb. Ik hoor graag uw meningen!
| 1 | Hitachi Deskstar 5K3000, 2TB | € 59,95 | € 59,95 |
| 1 | Silverstone Grandia GD04 (Zwart) | € 86,90 | € 86,90 |
| 1 | Enermax EES350AWT-ErP | € 53,10 | € 53,10 |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 20,24 | € 20,24 |
| 1 | Asus ENGT520 SILENT/DI/1GD3(LP) | € 43,10 | € 43,10 |
| 1 | MSI H61M-E33 B3 | € 55,50 | € 55,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 432,29 | |
De beste keuze is natuurlijk afhankelijk van wat je er precies mee wilt. Als cpu heb je een i3 2100, is best een snel ding, maar een pentium G620 is snel genoeg voor htpc taken. Wil je naast het afspelen van video andere cpu intensieve dingen doen, dan is kan een i3 een goede keuze zijn. Maar dat ligt dus aan je gebruik.mpvalk schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:26:
Ik wil graag een HTPC samen stellen voor XBMC onder (ubuntu)Linux. Ik twijfel alleen over wat daar nou de beste keuze voor is.
# Product Prijs Subtotaal 1 Hitachi Deskstar 5K3000, 2TB € 59,95 € 59,95 1 Silverstone Grandia GD04 (Zwart) € 86,90 € 86,90 1 Scythe Shuriken Rev. B € 22,50 € 22,50 1 Intel Core i3 2100 € 91,- € 91,- 1 Enermax EES350AWT-ErP € 53,10 € 53,10 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 20,24 € 20,24 1 Asus ENGT520 SILENT/DI/1GD3(LP) € 43,10 € 43,10 1 MSI H61M-E33 B3 € 55,50 € 55,50 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 432,29
Over het moederbord: Hoe wil je je geluid uitsturen? HDMI via de gpu of optical via de onboard geluidschip? Hoe er even rekening mee met de aansluitingen. Wil je analoog? Kijk dan even uit naar een bordje met de realtek alc889 chip erop. Deze is analoog nog best goed. Let ook even op de fan headers op het bord als je geen losse fancontrollers gaat plaatsen.
Ook is de voeding best prijzig. Je kun ook kiezen voor bijvoorbeeld een bequiet van rond de 30 à 35 euro. Of voor het bedrag van de al uitgekozen voeding een goede zuinige (80+ gold) pricewatch: Huntkey Jumper 300 nemen.
Zelf heb ik goede ervaringen met de scythe big shuriken ipv de gewone shuriken.
Dank voor de reactie!
Ik wil de pc ook als nieuwsgroepen downloader gaan gebruiken, dus veel uitpakken etc. Dan is wat snelheid wel handig.
Geluid heb ik een los PCI hifi kaartje voor, de audiotrak prodigy hd2 de geluidschip op het mobo is dus van minder belang.
Ik heb voor deze voeding gekozen op basis van wat testen bij de concullega's van HWI, daar kwam deze als zeer stil naar voren.
Die big shuriken is wel een plan inderdaad, even checken of het in de kast past maar denk het wel. Die grandia GD04 is redelijk hoog, er gaan ook normale hoogte insteekkaarten in.
Ik wil de pc ook als nieuwsgroepen downloader gaan gebruiken, dus veel uitpakken etc. Dan is wat snelheid wel handig.
Geluid heb ik een los PCI hifi kaartje voor, de audiotrak prodigy hd2 de geluidschip op het mobo is dus van minder belang.
Ik heb voor deze voeding gekozen op basis van wat testen bij de concullega's van HWI, daar kwam deze als zeer stil naar voren.
Die big shuriken is wel een plan inderdaad, even checken of het in de kast past maar denk het wel. Die grandia GD04 is redelijk hoog, er gaan ook normale hoogte insteekkaarten in.
Nog even een laatste check bij jullie voordat ik ga bestellen. De HTPC die ik in een open kast in de woonkamer ga plaatsen moet het volgende kunnen:
- Films afspelen via XBMC op 1080i
- Muziek afspelen
- Streams via Silverlight kijken
- Downloaden van Usenet
- Parren en Rarren
De volgende setup had ik daarvoor in gedachten:
Er komen 2 harde schijven van Samsung in. Dat worden de F4's met ieder 2 TB aan capaciteit. Zo als je ziet vervang ik de casefans door de Nexus casefans.
Is er nog iets waar ik rekening mee moet houden? Zijn er betere setups met de eisen die ik stel voor het bedrag van €450,-?
- Muziek afspelen
- Downloaden van Usenet
- Parren en Rarren
| 1 | Intel Pentium G620 | € 54,60 | € 54,60 |
| 1 | Sitecom CN-516 Bluetooth 2.0 USB Micro Adapter | € 6,95 | € 6,95 |
| 1 | Silverstone Grandia GD06B | € 103,67 | € 103,67 |
| 3 | Nexus Real Silent D12SL-12 OR, 120mm | € 3,93 | € 11,79 |
| 1 | Logitech Cordless Mediaboard Pro (Qwerty) | € 43,23 | € 43,23 |
| 1 | be quiet! Pure Power L7 350W | € 37,50 | € 37,50 |
| 1 | Sapphire HD 6450 512MB DDR3 | € 34,95 | € 34,95 |
| 1 | Asrock H67M-GE | € 76,77 | € 76,77 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 416,20 | |
Er komen 2 harde schijven van Samsung in. Dat worden de F4's met ieder 2 TB aan capaciteit. Zo als je ziet vervang ik de casefans door de Nexus casefans.
Is er nog iets waar ik rekening mee moet houden? Zijn er betere setups met de eisen die ik stel voor het bedrag van €450,-?
Na wat pagina's te hebben doorgebladerd van dit topic ben ik toch benieuwd naar jullie opmerkingen over mijn bij elkaar gezocht systemen. Ik wil mijn Popcorn Hour C200 gaan vervangen voor een htpc met wat game mogelijkheden.
Wat ik ermee wil:
Win7 + XBMC draaien
1080p content afspelen via HDMI > Onkyo TX-SR607
DTS HD / Dolby True HD over HDMI > Onkyo TX-SR607
Op de achtergrond downen/Parren/Rarren
Mogelijkheid om nog een game van deze tijd te kunnen spelen maar dit hoeft niet full spec.
Budget is zo'n 600,- maar minder mag!
Ik heb 2 systemen samengesteld, AMD en Intel. Ik begrijp dat ik bij de Intel een videokaart nodig heb, is dit bij de AMD ook nodig?
Wat ik ermee wil:
Win7 + XBMC draaien
1080p content afspelen via HDMI > Onkyo TX-SR607
DTS HD / Dolby True HD over HDMI > Onkyo TX-SR607
Op de achtergrond downen/Parren/Rarren
Mogelijkheid om nog een game van deze tijd te kunnen spelen maar dit hoeft niet full spec.
Budget is zo'n 600,- maar minder mag!
Ik heb 2 systemen samengesteld, AMD en Intel. Ik begrijp dat ik bij de Intel een videokaart nodig heb, is dit bij de AMD ook nodig?
| 1 | Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB | € 58,26 | € 58,26 |
| 1 | Antec Fusion Remote Zwart | € 132,31 | € 132,31 |
| 1 | be quiet! Pure Power L7 430W | € 45,40 | € 45,40 |
| 1 | OCZ Agility 3 SATA III 2.5" SSD 60GB | € 79,46 | € 79,46 |
| 1 | G.Skill Ripjaws F3-10666CL9D-8GBRL | € 39,20 | € 39,20 |
| 1 | Sapphire Ultimate HD5670 1GB GDDR5 | € 81,95 | € 81,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 630,85 | |
| 1 | Antec Fusion Remote Zwart | € 132,31 | € 132,31 |
| 1 | be quiet! Pure Power L7 430W | € 45,40 | € 45,40 |
| 1 | Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 | € 42,41 | € 42,41 |
| 1 | AMD Phenom II X4 840 Boxed | € 77,90 | € 77,90 |
| 1 | Asus M5A78L-M/USB3 | € 51,87 | € 51,87 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 514,11 | |
Je hebt hoe dan ook een videokaart nodig als je ook maar een beetje wilt gamen, daar zal je vrees ik echt niet aan ontkomen. Ik weet niet hoeveel je wilt gamen maar ik zou eerder de SSD eruit gooien dan een snelle videokaart. Een SSD is handig, stil en leuk maar helpt je qua gamen niet.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ja precies, daar heb je helemaal gelijk in. Ik plaagde je ook maar een beetje (dacht dat ik er wel mee weg zou komen terwijl je op vakantie was...niet dus)Tsurany schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 14:18:
[...]
Qua case vind ik iets niet snel overkill hoor, die case heeft gewoon duidelijk voordelen die voor sommige mensen het geld waard kunnen zijn.
En daarnaast vind ik overkill niet direct erg, het is je eigen geld en je moet het helemaal zelf weten. Alleen ik vind dat er geen argumentatie achter mag zitten die als een lul op een drumstel slaat. Als jij 8GB geheugen wilt moet je dat helemaal zelf weten, achter als jij 8GB geheugen neemt terwijl de taken die jij gaat draaien prima af kunnen met 2GB geheugen dan zal ik dat opmerken omdat het in mijn ogen dan zonde van het geld is. Zodra je geld uitgeeft waar je niks voor terug gaat zien vind ik dat zonde. Investeer het dan in iets waar je het wel terug gaat zien.
Ik heb ook zeker nog geen spijt van die OrigenAE M10, nog dik tevreden over! Ik ben zelf niet zo van het -in kastjes wegstoppen- van apparatuur. Ik houd er juist van om dat in het zicht te hebben en dan zijn looks erg belangrijk...en dat heeft ie in overvloed! En zoals eerder vermeld, over geluids en warmte productie heb ik 0,0 te klagen.
Jammer dat het VFD scherm nog niet werkt in de nieuwere XBMC versies, maar dat komt vast nog wel. Al moet ik zeggen dat het VFD scherm qua functie -voor mij persoonlijk- niet heel erg veel toevoegd. Het is gewoon dat de kast er met zo'n VFD scherm -mijns inziens- 10x mooier uitziet.
Ik denk dat ik het met het gamen toch maar bij de Xbox blijft en puur een HTPC ga bouwen. Zit ik dan wel goed met 1 van deze systemen? Heb zelf het gevoel dat de voeding wat overkill is. Valt 1080p goed af te spelen met deze cpu's of heb ik hier alsnog een losse videokaart voor nodig?Tsurany schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 22:00:
Je hebt hoe dan ook een videokaart nodig als je ook maar een beetje wilt gamen, daar zal je vrees ik echt niet aan ontkomen. Ik weet niet hoeveel je wilt gamen maar ik zou eerder de SSD eruit gooien dan een snelle videokaart. Een SSD is handig, stil en leuk maar helpt je qua gamen niet.
Voor mij zal het wel veel toevoegen zodra het mogelijk zal zijn om daarin te zien hoe ver een film gevorderd is. Dat blijft nu toch vervelend omdat je nergens kan zien hoe lang hij al bezig is zonder dat je ergens op moet drukken. Even een glimp hoe ver hij is gaat niet. Eventueel wat je kijkt is ook wel handig, bij films gaat dat nog wel qua onthouden maar met series kan een season en episode nummer misschien praktisch zijn erbij.
Voeding kan minder, 100watt zou genoeg moeten zijn maar een 300watt BeQuiet is een prima keuze. Je zal geen extra videokaart nodig hebben zolang je moederbord in het geval van de i3 samen werkt met de IGP van de processor (heeft het moederbord een videouitgang is dat zo) en in het geval van de AMD een videochip onboard heeft. Ik zou alleen absoluut geen Phenom adviseren, zuinigheid heeft dat ding nog nooit van gehoord. Ga dan voor zo'n nieuwe AMD processor.
Ik weet niet of in tussentijd het 24p probleem nog beter is opgelost? Misschien dat iemand mij daarover even kan bijpraten.
En 8GB geheugen kan zeker door de helft, 4GB is ruim zat. 2GB zou zelfs nog prima gaan.
Voeding kan minder, 100watt zou genoeg moeten zijn maar een 300watt BeQuiet is een prima keuze. Je zal geen extra videokaart nodig hebben zolang je moederbord in het geval van de i3 samen werkt met de IGP van de processor (heeft het moederbord een videouitgang is dat zo) en in het geval van de AMD een videochip onboard heeft. Ik zou alleen absoluut geen Phenom adviseren, zuinigheid heeft dat ding nog nooit van gehoord. Ga dan voor zo'n nieuwe AMD processor.
Ik weet niet of in tussentijd het 24p probleem nog beter is opgelost? Misschien dat iemand mij daarover even kan bijpraten.
En 8GB geheugen kan zeker door de helft, 4GB is ruim zat. 2GB zou zelfs nog prima gaan.
HD-video moet je niet af willen spelen met de CPU, daar heeft men GPU's met hardwareaccelleratie voor uitgevonden. Dat eerste systeem zal dat wel mee lukken, zelfs als je de videokaart weg laat. Die 2e waarschijnlijk niet. Als je een moederbord met 880G chipset uitzoekt, dan wel. Of ga voor een Llano CPU, daar schijn je zelfs wel redelijk mee te kunnen gamen, zonder losse videokaart.Tweakable schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 22:08:
[...]
Ik denk dat ik het met het gamen toch maar bij de Xbox blijft en puur een HTPC ga bouwen. Zit ik dan wel goed met 1 van deze systemen? Heb zelf het gevoel dat de voeding wat overkill is. Valt 1080p goed af te spelen met deze cpu's of heb ik hier alsnog een losse videokaart voor nodig?
Het valt me op dat bijna iedereen met een Intel-setup kiest voor de i3-2100. Persoonlijk zou ik er een tientje bijlappen en de i3-2105 nemen. Deze heeft de HD3000 GPU ipv de HD2000 van de 2100. Uit de benchmarks blijkt dat deze maar liefst 2 keer zo snel is op grafisch gebied. Mis ik nu iets of missen jullie iets
This title is for sale, please send me a PM
JIj mist iets.
De meesten met een intel setup i3 2100 kiezen voor een extra grafische kaart, die een stuk sneller is dan de HD3000.
[ Voor 5% gewijzigd door Reinout op 27-08-2011 14:56 ]
Waarom zou je een HD3000 nemen? Waar heb je die snelheid op grafisch gebied nodig? Niet bij het decoden van videomateriaal.
Dit is mijn uiteindelijke setup geworden:
De voeding had ik al, om er daarom een be quit bij te kopen ging me wat te ver.
Twijfel alleen nog:
Of ik openelec / xbmc live of xbmc onder windows7 erop installeer.
Of het ik het installeer op de hd of er gewoon een ub(3.0) in stop om het daarop te installeren.
edit: Alle media staan opgeslagen op een Synology DS211
| 1 | Intel Pentium G620 | € 53,90 | € 53,90 |
| 1 | Samsung Spinpoint F3 HD503HI, 500GB | € 33,14 | € 33,14 |
| 1 | Silverstone Grandia GD06B | € 103,67 | € 103,67 |
| 1 | Samsung SH-B123L/BSBP (12x, SATA-150, dual-layer, Zwart, OEM) | € 49,- | € 49,- |
| 1 | Cooler Master GX 450W 80+ Bronze | € 41,38 | € 41,38 |
| 1 | Asus ENGT520 SILENT/DI/1GD3(LP) | € 43,10 | € 43,10 |
| 1 | Asrock H61M/U3S3 | € 60,06 | € 60,06 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 404,49 | |
De voeding had ik al, om er daarom een be quit bij te kopen ging me wat te ver.
Twijfel alleen nog:
Of ik openelec / xbmc live of xbmc onder windows7 erop installeer.
Of het ik het installeer op de hd of er gewoon een ub(3.0) in stop om het daarop te installeren.
edit: Alle media staan opgeslagen op een Synology DS211
Wat gebruiken jullie eigenlijk qua IR-connectiviteit voor bv een Harmony One afstandsbediening?j
ik heb deze gekocht tijdens de ibood hunt, Gyration Draadloos Toetsenbord en Afstandsbediening met Ingebouwde Muis.HyperBart schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 17:00:
Wat gebruiken jullie eigenlijk qua IR-connectiviteit voor bv een Harmony One afstandsbediening?j
Zie ook veel mensen die gewoon een goedkope kopen bij bijvoorbeeld dealextreme.
Je kunt ook zeggen waarom zou je een extra grafische kaart nemen voor een HTPC?Reinout schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 14:55:
JIj mist iets.De meesten met een intel setup i3 2100 kiezen voor een extra grafische kaart, die een stuk sneller is dan de HD3000.
Het is tenslotte geen gewone PC.
Zowel de HD2000 als 3000 zouden dus moeten voldoen voor een HTPC.
Mits je natuurlijk de 24p bug kan omzeilen, dat is de reden waarom veel mensen een aparte videokaart hebben gekocht.
Deze bug wordt m.i. echt overgewaardeerd. In de praktijk zul je er amper iets van merken, laat staan je er aan ergeren. Om daar nu een extra kaart voor te kopen....Tsurany schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 17:47:
Mits je natuurlijk de 24p bug kan omzeilen, dat is de reden waarom veel mensen een aparte videokaart hebben gekocht.
En de extra grafische power is mss niet direct nodig, maar een factor 2 beter voor een tientje, tsja. Het valt me gewoon op dat bijna niemand deze proc noemt, that's all!
This title is for sale, please send me a PM
Jij zal het in de praktijk niet merken, ik zou het zelf zeker wel merken en ik zou er ook een oplossing voor zoeken, zelfs als dat geld zou moeten kosten.
Ook ik ben op zoek naar een goede setup voor een htpc. Het volgende wil ik er graag op kunnen:
- win7 en MP draaien
- 1080p afspelen
- geluid via optisch
- gebruiken als NAS
- downloaden, parren en rarren
- af en toe een game spelen
Na het lezen van dit topic ben ik op het volgende systeem gekomen:
Kan ik hiermee bovenstaand goed en vloeiend doen of heb ik een videokaart er bij nodig? Ook wil ik later meer HDDs er bij gaan plaatsen, heb ik dan genoeg aan de 300watt voeding? Qua budget wil ik graag onder de €500,- blijven.
Graag hoor ik eventuele op- en/of aanmerkingen.
- win7 en MP draaien
- 1080p afspelen
- geluid via optisch
- gebruiken als NAS
- downloaden, parren en rarren
Na het lezen van dit topic ben ik op het volgende systeem gekomen:
| 1 | Antec Fusion Remote Zwart | € 133,49 | € 133,49 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 414,71 | |
Kan ik hiermee bovenstaand goed en vloeiend doen of heb ik een videokaart er bij nodig? Ook wil ik later meer HDDs er bij gaan plaatsen, heb ik dan genoeg aan de 300watt voeding? Qua budget wil ik graag onder de €500,- blijven.
Graag hoor ik eventuele op- en/of aanmerkingen.
Vanavond wil ik gaan bestellen. Ik had geen reacties gekregen op mijn post. Dat kan zijn omdat er geen op of aanmerkingen op zijn, of dat niemand mijn post is opgevallen.
Vandaar deze schop. Voor de laatste keer!
JopieBadmutS schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 21:20:
Nog even een laatste check bij jullie voordat ik ga bestellen. De HTPC die ik in een open kast in de woonkamer ga plaatsen moet het volgende kunnen:
- Muziek afspelen
- Downloaden van Usenet
- Parren en Rarren
# Product Prijs Subtotaal 1 Intel Pentium G620 € 54,60 € 54,60 1 Sitecom CN-516 Bluetooth 2.0 USB Micro Adapter € 6,95 € 6,95 1 Silverstone Grandia GD06B € 103,67 € 103,67 1 Scythe Big Shuriken € 26,50 € 26,50 3 Nexus Real Silent D12SL-12 OR, 120mm € 3,93 € 11,79 1 Logitech Cordless Mediaboard Pro (Qwerty) € 43,23 € 43,23 1 be quiet! Pure Power L7 350W € 37,50 € 37,50 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 20,24 € 20,24 1 Sapphire HD 6450 512MB DDR3 € 34,95 € 34,95 1 Asrock H67M-GE € 76,77 € 76,77 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 416,20
Ziet er goed uit, zie zo niet snel wat echt beter zou kunnen. Moederbord zou wat goedkoper kunnen afhankelijk van welke features je wilt gebruiken.JopieBadmutS schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 12:49:
Vanavond wil ik gaan bestellen. Ik had geen reacties gekregen op mijn post. Dat kan zijn omdat er geen op of aanmerkingen op zijn, of dat niemand mijn post is opgevallen.
Specificeer.Juzzuts schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 12:48:
Af en toe een race game als Dirt of misschien ook WoW. Ben er nog niet helemaal over uit, maar wil de mogelijkheid niet uitsluiten.
Dan zou ik echt voor een dedicated videokaart gaan, zo'n IGP heeft daar niet genoeg kracht voor om dat een beetje leuk te doen.Juzzuts schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 13:01:
[...]
Af en toe een race game als Dirt of misschien ook WoW. Ben er nog niet helemaal over uit, maar wil de mogelijkheid niet uitsluiten.
iets als deze?Tsurany schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 13:19:
[...]
Dan zou ik echt voor een dedicated videokaart gaan, zo'n IGP heeft daar niet genoeg kracht voor om dat een beetje leuk te doen.
Sapphire Ultimate HD 6570 1GB DDR3
Dat hangt er natuurlijk vanaf hoe toekomstig gericht het moet zijn, die kaart is een budget kaart en zal oude games goed spelen maar met nieuwe games het flink moeilijk krijgen.
welke kaart zou je dan aanbevelen zodat het totaal rond de 500eu blijft? Het mediagebruik blijft voorop staan natuurlijk. Ik ben hier zelf niet echt in thuis eerlijk gezegd, maar dat zul je al wel gemerkt hebben
Llano lijkt mij wel geschikt voor jouw, dan krijg je dit dus:
| 1 | Asus F1A75-M | € 79,59 | € 79,59 |
| 1 | Corsair XMS CMX4GX3M2A1600C9 | € 23,54 | € 23,54 |
| 1 | AMD Llano A8 3850 Boxed | € 109,14 | € 109,14 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 438,97 | |
AMD Nieuwsdiscussie
Of je wacht nog even op de A8 3800 die in de pricewatch staat in een 8-tal winkels maar nog niet leverbaar is. Het stroomverbruik van de 3800 zou een stukje lager moeten zijn dan dat van de 3850.
Llano is absoluut niet geschikt voor gaming, daar komt echt bagger performance uit. Losse videokaart presteert sowieso beter. Voor een goede videokaart zou ik kijken naar een budget van 80-100 euro en in het videokaart BBG topic even kijken.
Volgens mij zijn heel weinig mensen het hier met je eens.Tsurany schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 16:06:
Llano is absoluut niet geschikt voor gaming, daar komt echt bagger performance uit
AMD Nieuwsdiscussie
Dus? Dat mensen het oneens zijn betekent niet gelijk dat er geen bagger performance uit komt. Als je fatsoenlijk wilt gamen is Llano gewoon geen optie. Als je een paar jaar oude spellen op het allerlaagste detail in een afgrijselijke resolutie wilt spelen, dan is Llano een optie.-The_Mask- schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 16:11:
Volgens mij zijn heel weinig mensen het hier met je eens.
mwah, de resolutie waarom je een game goed kunt spelen is voornamelijk afhankelijk van de videokaart die je gebruikt. Verder moet je vooral je eigen mening blijven geloven, maar als veel mensen het met je oneens zijn, zou er misschien een lampje kunnen gaan branden
Denk eerder dat ze het niet met je eens zijn omdat dit gewoon totale onzin is. Veel moderne games zullen namelijk gewoon goed speelbaar zijn op full HD met gemiddelde instellingen en bij enkelen zal het iets lager dan gemiddeld moeten, maar wat jij zegt is totale onzin. Llano is prima geschikt voor mensen die soms eens een game spelen en dan niet direct alles op het hoogst willen hebben.Tsurany schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 16:13:
[...]
Dus? Dat mensen het oneens zijn betekent niet gelijk dat er geen bagger performance uit komt. Als je fatsoenlijk wilt gamen is Llano gewoon geen optie. Als je een paar jaar oude spellen op het allerlaagste detail in een afgrijselijke resolutie wilt spelen, dan is Llano een optie.
[ Voor 8% gewijzigd door -The_Mask- op 28-08-2011 16:21 ]
AMD Nieuwsdiscussie
En daar gaat het hier toch juist over? De Llano met de integrated GPU?borft schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 16:18:
mwah, de resolutie waarom je een game goed kunt spelen is voornamelijk afhankelijk van de videokaart die je gebruikt.
Noem eens een moderne game die je op Full HD kan draaien met gemiddelde instellingen op een Llano APU zonder extra videokaart?-The_Mask- schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 16:18:
Denk eerder dat ze het niet met je eens zijn omdat dit gewoon totale onzin is. Veel moderne games zullen namelijk gewoon goed speelbaar zijn op full HD met gemiddelde instellingen en bij enkelen zal het iets lager dan gemiddeld moeten, maar wat jij zegt is totale onzin.
Edit: Als ik reviews mag geloven is mijn paar jaar oude HD 4850 sneller dan die Llano IGP, die heb ik dus een paar jaar geleden voor 130 euro gekocht. dan kan je nu dus voor 70 euro een videokaart kopen die gewoon rondjes loopt om die IGP. Wil je gamen ga dan voor de G620 en koop een videokaart erbij. Kost je een euro of 40 extra voor prestaties die makkelijk het dubbele zijn.
[ Voor 18% gewijzigd door Tsurany op 28-08-2011 16:26 ]
Hier staan wat benchmarks: reviews: Fusion cooking: AMD's Lynx getest
Het lijkt me, voor zover ik het in kan schatten, een goede keuze om in eerste instantie mee te beginnen. Zodra ik merk dat ik er veel op ga gamen kan ik er altijd nog een losse videokaart bij doen. Tegen die tijd heb ik toch weer een beetje kunnen sparen
Is dit gek gedacht?
Het lijkt me, voor zover ik het in kan schatten, een goede keuze om in eerste instantie mee te beginnen. Zodra ik merk dat ik er veel op ga gamen kan ik er altijd nog een losse videokaart bij doen. Tegen die tijd heb ik toch weer een beetje kunnen sparen
als je alleen naar de geintegreerde videokaart kijkt dan is de amd juist erg goed in benchmarks. volgens mij heeft uitgerekend tweakers.net recentelijk nog een review gepubliceerd.
DiRT 3, F1, Black Ops, zie bijvoorbeeld KitGuruTsurany schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 16:21:
Noem eens een moderne game die je op Full HD kan draaien met gemiddelde instellingen op een Llano APU zonder extra videokaart?
Niet iedereen wil tweedehands en voor sommigen is het verbruik en eventueel geluid ook belangrijk.Edit: Als ik reviews mag geloven is mijn paar jaar oude HD 4850 sneller dan die Llano IGP, die heb ik dus een paar jaar geleden voor 130 euro gekocht. dan kan je nu dus voor 70 euro een videokaart kopen die gewoon rondjes loopt om die IGP.
AMD Nieuwsdiscussie
Als ik deze benchmarks erbij pak is het toch om te huilen: http://www.techspot.com/r...d-a8-3850-apu/page12.html
En met die 70 euro bedoel ik dus een nieuwe kaart die vergelijkbaar of sneller is dan die 4850.
En volgens KitGuru is BlackOps dus echt net speelbaar met gemiddeld 35FPS en drops naar de 23. Dat noem ik niet fijn spelen. F1 2010 is pas met een overclock met 31FPS gemiddeld net goed speelbaar. Zelfde geld voor Dead Space, pas na een overclock is het goed speelbaar. En dan hebben ze er helaas geen dedicated videokaarten naast gezet.
Edit: Koop een 6770 voor 90 euro en een G620 setup voor 120 euro en dan heb je voor 210 euro een systeem dat in games een stuk sneller is dan Llano en slechts 20 euro duurder dan die Llano setup die je daar hebt.
En met die 70 euro bedoel ik dus een nieuwe kaart die vergelijkbaar of sneller is dan die 4850.
Zolang je geen goede prestaties verwacht is het niet gek gedacht. Maar als ik die dat een GT430, wat echt een budget kaart is, vaak net zo snel is als een Llano dan zou ik niet veel verwachten van die IGP.Juzzuts schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 16:28:
Hier staan wat benchmarks: reviews: Fusion cooking: AMD's Lynx getest
Het lijkt me, voor zover ik het in kan schatten, een goede keuze om in eerste instantie mee te beginnen. Zodra ik merk dat ik er veel op ga gamen kan ik er altijd nog een losse videokaart bij doen. Tegen die tijd heb ik toch weer een beetje kunnen sparenIs dit gek gedacht?
En volgens KitGuru is BlackOps dus echt net speelbaar met gemiddeld 35FPS en drops naar de 23. Dat noem ik niet fijn spelen. F1 2010 is pas met een overclock met 31FPS gemiddeld net goed speelbaar. Zelfde geld voor Dead Space, pas na een overclock is het goed speelbaar. En dan hebben ze er helaas geen dedicated videokaarten naast gezet.
Edit: Koop een 6770 voor 90 euro en een G620 setup voor 120 euro en dan heb je voor 210 euro een systeem dat in games een stuk sneller is dan Llano en slechts 20 euro duurder dan die Llano setup die je daar hebt.
[ Voor 22% gewijzigd door Tsurany op 28-08-2011 16:56 ]
DiRT 3 is volgens hun speelbaar op full HD met de instellingen op high.En volgens KitGuru is BlackOps dus echt net speelbaar met gemiddeld 35FPS en drops naar de 23. Dat noem ik niet fijn spelen. F1 2010 is pas met een overclock met 31FPS gemiddeld net goed speelbaar. Zelfde geld voor Dead Space, pas na een overclock is het goed speelbaar.
F1 spelen ze ook op full HD en high maar met 8xMSAA!
Black Ops weer full HD op high zonder schaduw.
Deadspace 2 full HD op medium settings, hier heeft die wat moeite mee volgens de reviewer maar nog steeds prima speelbaar volgens hem.
Dus zoals ik al zei: "Veel moderne games zullen namelijk gewoon goed speelbaar zijn op full HD met gemiddelde instellingen en bij enkelen zal het iets lager dan gemiddeld moeten"
Hier hebben ze bij drie van de vier games de instellingen op high en vinden het nog speelbaar, dan moet het zeker ook op medium goed speelbaar zijn.
En dit is wat jij zei: "Als je een paar jaar oude spellen op het allerlaagste detail in een afgrijselijke resolutie wilt spelen, dan is Llano een optie."
[ Voor 7% gewijzigd door -The_Mask- op 28-08-2011 17:03 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Volgens hun ja, maar 28FPS noem ik echt niet speelbaar in een race spel waarbij je razendsnel moet handelen.
Die instellingen waar zij op spelen zijn gewoon niet speelbaar, je kan een gamer niet vertellen dat 30FPS gemiddeld speelbaar is in spellen waarbij snelheid van cruciaal belang is.
En daarnaast is Splinter Cell: Conviction op 1280x800 op medium net speelbaar met gemiddeld 38FPS. Crysis Warhead op dezelfde resolutie met gamer instellingen is net niet speelbaar en dan heb je ook nog geen AA of AF aan staan. World of Conflict op High met 2xAA en 2xAF was nauwelijks speelbaar.
Het is gewoon typisch dat een zelfs een GT430 in heel wat benchmarks sneller is en mensen daarvan zeggen dat je er amper mee kan gamen. Dan is de Llano, die dus trager is, opeens prima om mee te gamen?
Als je heel af en toe wilt gamen is Llano zonder videokaart een optie maar als je redelijk serieus wilt gamen kan ik me niet voorstellen dat je serieus Llano zal overwegen zonder dedicated videokaart. Ik overdreef misschien wat met paar jaar oude spellen, maar elk top spel wat komend half jaar nog uit zal komen zal je niet met plezier op Llano spelen.
Die instellingen waar zij op spelen zijn gewoon niet speelbaar, je kan een gamer niet vertellen dat 30FPS gemiddeld speelbaar is in spellen waarbij snelheid van cruciaal belang is.
En daarnaast is Splinter Cell: Conviction op 1280x800 op medium net speelbaar met gemiddeld 38FPS. Crysis Warhead op dezelfde resolutie met gamer instellingen is net niet speelbaar en dan heb je ook nog geen AA of AF aan staan. World of Conflict op High met 2xAA en 2xAF was nauwelijks speelbaar.
Het is gewoon typisch dat een zelfs een GT430 in heel wat benchmarks sneller is en mensen daarvan zeggen dat je er amper mee kan gamen. Dan is de Llano, die dus trager is, opeens prima om mee te gamen?
Als je heel af en toe wilt gamen is Llano zonder videokaart een optie maar als je redelijk serieus wilt gamen kan ik me niet voorstellen dat je serieus Llano zal overwegen zonder dedicated videokaart. Ik overdreef misschien wat met paar jaar oude spellen, maar elk top spel wat komend half jaar nog uit zal komen zal je niet met plezier op Llano spelen.
[ Voor 7% gewijzigd door Tsurany op 28-08-2011 17:13 ]
Aangezien je selectief blijft lezen heeft een discussie weinig zin...
AMD Nieuwsdiscussie
Volgens jou staat "veel moderne games" kennelijk gelijk aan DiRT 3,, F1, Black Ops en Deadspace 2. Ik noem een serie andere spellen die je gewoon niet op Full HD op medium details kan spelen en een benchmark waaruit blijkt dat praktisch elke dedicated videokaart sneller is en dan lees ik selectief?-The_Mask- schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 17:18:
Aangezien je selectief blijft lezen heeft een discussie weinig zin...
Hehe wat zijn we allemaal weer lekker genuanceerd, natuurlijk hebben jullie beide gewoon gelijk. Het is alleen wat je als referentie gebruikt. Vergeleken met een mid/mid-high range discrete videokaart is Llano zeker minder krachtig. En deze kaarten heb je ook minimaal nodig als je een beetje leuk en competitief wilt gamen. Dan heb je aan 30 fps inderdaad niet genoeg.
Echter als de hoofdtaak van je HTPC het afspelen van video is en gamen is van ondergeschikt belang (dat wil zeggen dat de instellingen best op low/medium mogen staan) is Llano helemaal zo gek nog niet. Je hoeft namelijk geen losse videokaart te plaatsen wat je een stuk flexibeler maakt in het uitkiezen van je kast. Verder kun je natuurlijk ook een AMD HD6000 kaart bijplaatsen voor xfire.
Het is maar net hoe je bekijkt. Wil je een beetje deftig gamen op je htpc dan kom je niet onder een discrete videokaart uit, maar wil je af en toe ook nog een game spelen casual en op lage instellingen dan voldoet Llano vooralsnog best goed en je hebt de optie om later een kaart bij te prikken.
Echter als de hoofdtaak van je HTPC het afspelen van video is en gamen is van ondergeschikt belang (dat wil zeggen dat de instellingen best op low/medium mogen staan) is Llano helemaal zo gek nog niet. Je hoeft namelijk geen losse videokaart te plaatsen wat je een stuk flexibeler maakt in het uitkiezen van je kast. Verder kun je natuurlijk ook een AMD HD6000 kaart bijplaatsen voor xfire.
Het is maar net hoe je bekijkt. Wil je een beetje deftig gamen op je htpc dan kom je niet onder een discrete videokaart uit, maar wil je af en toe ook nog een game spelen casual en op lage instellingen dan voldoet Llano vooralsnog best goed en je hebt de optie om later een kaart bij te prikken.
Ik kom uiteindelijk op dit setje uit om voornamelijk htpc taken te gaan verrichten.
Ik ben er nog niet over uit wat voor videokaart ik er het beste bij kan stoppen (80~120 euro). Suggesties?
En zou ik er beter een i3 2105 in kunnen stoppen of maakt dit geen verschil als ik er een losse gpu bij plaats?
| 1 | Intel Core i3 2100 | € 89,- | € 89,- |
| 1 | Kingston HyperX Genesis KHX1333C7AD3K2/4G | € 27,77 | € 27,77 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 467,94 | |
Ik ben er nog niet over uit wat voor videokaart ik er het beste bij kan stoppen (80~120 euro). Suggesties?
En zou ik er beter een i3 2105 in kunnen stoppen of maakt dit geen verschil als ik er een losse gpu bij plaats?
Die i3 2105 gaat geen verschil maken, die zou ik er niet instoppen. Qua videokaart kan je kijken naar een 6850, zit net 10 euro boven je budget.
Voor voornamelijk HTPC taken zou ik er geen losse GPU bijplaatsen. DXVA werkt nu met de laatste nightlyTweakable schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 10:57:
Ik kom uiteindelijk op dit setje uit om voornamelijk htpc taken te gaan verrichten.
# Product Prijs Subtotaal 1 Antec Fusion Remote Zwart € 133,49 € 133,49 1 Scythe Big Shuriken € 26,50 € 26,50 1 Intel Core i3 2100 € 89,- € 89,- 1 be quiet! Pure Power L7 300W € 34,95 € 34,95 1 OCZ Agility 3 SATA III 2.5" SSD 60GB € 79,46 € 79,46 1 Kingston HyperX Genesis KHX1333C7AD3K2/4G € 27,77 € 27,77 1 Asrock H67M-GE € 76,77 € 76,77 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 467,94
's van XBMC ook icm Sandy Bridge. De IGP van de i3 is snel genoeg. Wil je ook wat gaan gamen met de htpc, kun je altijd nog een videokaart bijplaatsen. Ik zou trouwens de SSD vervangen door een crucial M4 64GB. Ik hoor de laatste tijd zeer veel verontrustende berichten over de sandforce SSD's.
Dit topic is gesloten.
![]()