• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:31

jacobras

Developer

Inderdaad! Ziet er krap uit, maar wel erg vet!

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

• richy t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-12 23:51
Phusebox schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 18:19:
Ok ik heb de fan van de voeding van de MS-Tech MC-1200 kast vervangen. Lijkt stiller nu, en temperaturen zijn volgens mij nog goed. Heb er gewoon een regelbare 80mm fan ingezet, want die 92mm fan ging me niet lukken.
De 92mm fan is te groot? zit er zelf namelijk ook te twijfelen om hem te vervangen.
In een van de productreviews heeft iemand hem namelijk wel vervangen.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:14
richy t schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 00:35:
[...]

De 92mm fan is te groot? zit er zelf namelijk ook te twijfelen om hem te vervangen.
In een van de productreviews heeft iemand hem namelijk wel vervangen.
Nou, hij past misschien net.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-CZ1mVbp8_is/ThcfsYKanSI/AAAAAAAAAEA/VbqANelC70U/s800/2011-07-08+17.17.44.jpg
Linksboven zit die kabel eigenlijk net wat in de weg, dus je moet die al aan de kant drukken, en dan valt ie net tussen de kabel links en de condensators (?) rechts te drukken. Om hem onder de richeltjes boven en onder te krijgen moet je dan de behuizing wat uit elkaar 'buigen'.

Ook moet je de aardekabel verplaatsen, omdat die in de weg zit, en moet je nu met de zwarte behuizing dus even ergens een stukje behuizing kaal maken om contact te maken.

Al met al; niet een 'simpele plug & play' mod en met een kwaliteit 8 cm fan is hij ook al een stuk stiller.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-12 10:24
Mijn oom wil graag een HTPC hebben voor een maximum prijs van ongeveer €400 zonder Windows en andere software. De belangrijkste eisen zijn:
  • stille pc
  • met een afstandsbediening
  • Blu-ray disks kunnen afspelen
  • 1080p mkv's kijken
Nu had ik het volgende in gedachte:

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB€ 60,90€ 60,90
1Nox Live 2€ 118,85€ 118,85
1Sharkoon Silent Eagle 1000 , 120mm€ 7,40€ 7,40
2Sharkoon Silent Eagle 2000 , 80mm€ 6,15€ 12,30
1Samsung SH-B083L (8x, SATA-150, dual-layer, Zwart, Retail)€ 59,17€ 59,17
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 34,50€ 34,50
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 23,04€ 23,04
1Asus E35M1-M€ 88,89€ 88,89
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 405,05

Nu heeft mijn oom nog geen NAS of een andere PC waarop de mediabestanden kunnen worden opgeslagen, vandaar de 2 TB hardeschijf. Ik heb voor die moederbord gekozen, omdat deze passief wordt gekoeld, wat uiteraard het geluidsniveau van de HTPC ten goede komt. Geheugen is standaard en voldoet prima voor een pc van dit kaliber volgens mij.

Mijn enige echte vragen gaan over de voeding en de fans die ik heb gekozen. Ik heb voor twee rear fans en een side fan van sharkoon gekozen, omdat het bordje natuurlijk goed gekoeld moet worden en volgens de pricewatch hebben ze goede reviews gekregen. Zijn hier betere alternatieven voor, of voldoen deze prima?

Nu de voeding dan. Ik denk dat deze 300 Watt voeding meer dan voldoende is, maar is deze ook een beetje stil? Nu kan er misschien ook een passieve voeding in, maar wat ik heb gezien, lijkt dit de prijs nogal flink omhoog te stuwen.

• BarendB
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-06-2024
Nu de voeding dan. Ik denk dat deze 300 Watt voeding meer dan voldoende is
Understatement van de dag :) Dat systeem van je draait hoogst waarschijnlijk al prima op een 60w voeding. Aangezien het stil moet zijn zou ik gewoon kiezen voor een PICO psu, die zijn helemaal niet zo duur hoor, deze bijvoorbeeld: pricewatch: Mini-box picoPSU 90 + 80W Adapter Power Kit

Ik heb de E35m1-m met 60w pico psu, draai 'm geheel fanless. Ik heb wel een ssd ipv een hdd, die zal wat meer warmte genereren, maar ik denk dat 't wel moet lukken om 'm fanless te draaien. Anders bestel je 1 case fan, die je nog niet aansluit en kijk je of 't goed gaat, ik denk van wel. Zo niet, sluit je die gewoon aan. Mijn ervaring is dat 't advies dat je tenminste 1 case fan moet hebben, vaak overdreven is.

[ Voor 10% gewijzigd door BarendB op 09-07-2011 15:26 ]

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
@Phusebox
Deze voeding is echt wel heel erg bagger hoor. :p

Totaal helemaal geen transient filter, dus kleine spanningspiekjes (of grote) worden niet gefilterd, wat zowel slecht voor de voeding als voor de PC is en de 230V heeft nog al eens last van storingen. Ook stroringen welke vanuit de voeding komen worden niet gefiltert en dus gewoon op het net gezet, wat weer slecht is voor andere apparatuur.

Dan is er nog spanningsregulatie wat helemaal bagger zal zijn, de 3,3V, 5V en 12V wordt allemaal tegelijk gedaan. Een goede voeding regelt ze alle drie los, de goedkoperen doen de 3,3V los en de 5V en 12V tegelijk. Deze voeding doet alle drie in één keer....

Dan hebben we nog de rimple filtering in het secundaire gedeelte wat ook heel erg slecht is, goedkope condensators en dan ook nog eens heel weinig. De 12V en 5V zal ongetwijfeld last hebben van erg hoge rimple, wat erg slecht is voor je hardware.

De efficientie van deze voeding zullen we het ook maar niet over hebben, want die zal onder de 70% liggen. Onderdelen zijn ook van bagger kwaliteit dus de fan vervangen door een stillere met veel minder airflow is ook niet erg slim. De grote vraag is hoeveel kan die stabiel leveren is dit meer of minder dan 100W? Minder dan 100W zou helemaal niet vreemd zijn overigens.

Dit is dezelfde voeding, hier vind je dus ook nog wat meer info.

[ Voor 4% gewijzigd door -The_Mask- op 09-07-2011 15:18 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Hallo medetweakers,

Ik heb op internet research gedaan, maar kom niet echt verder. Hoe zou dit systeem werken als een HTPC? Zou het 720p en 1080p ondersteunen?

- Intel AtomTM N280 (1,66 GHz)
- Intel GMA 950 128 MB
- 1 GB geheugen

Ik weet dat het geen snelle core 2 duo systeem is, maar ik ben benieuwd naar jullie meningen.

Bedankt :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2011 15:50 ]

• BarendB
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-06-2024
Waarom zou je nog voor een Atom gaan ? De E350 is volgens mij niks duurder en op alle fronten beter. En daar vlak boven, qua prijs, heb je al weer de Sandybridge.

[ Voor 6% gewijzigd door BarendB op 09-07-2011 15:54 ]

Verwijderd

Omdat ik dit systeem voor een leuk prijsje kan krijgen. Wat denk je er van? Zal het wat worden?

• Phusebox
-The_Mask- schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 15:17:
@Phusebox
Deze voeding is echt wel heel erg bagger hoor. :p

Totaal helemaal geen transient filter, dus kleine spanningspiekjes (of grote) worden niet gefilterd, wat zowel slecht voor de voeding als voor de PC is en de 230V heeft nog al eens last van storingen. Ook stroringen welke vanuit de voeding komen worden niet gefiltert en dus gewoon op het net gezet, wat weer slecht is voor andere apparatuur.

Dan is er nog spanningsregulatie wat helemaal bagger zal zijn, de 3,3V, 5V en 12V wordt allemaal tegelijk gedaan. Een goede voeding regelt ze alle drie los, de goedkoperen doen de 3,3V los en de 5V en 12V tegelijk. Deze voeding doet alle drie in één keer....

Dan hebben we nog de rimple filtering in het secundaire gedeelte wat ook heel erg slecht is, goedkope condensators en dan ook nog eens heel weinig. De 12V en 5V zal ongetwijfeld last hebben van erg hoge rimple, wat erg slecht is voor je hardware.

De efficientie van deze voeding zullen we het ook maar niet over hebben, want die zal onder de 70% liggen. Onderdelen zijn ook van bagger kwaliteit dus de fan vervangen door een stillere met veel minder airflow is ook niet erg slim. De grote vraag is hoeveel kan die stabiel leveren is dit meer of minder dan 100W? Minder dan 100W zou helemaal niet vreemd zijn overigens.

Dit is dezelfde voeding, hier vind je dus ook nog wat meer info.
Ok, thanks voor de info. Gelukkig is de stekkerdoos uitgerust met filters om pieken e.d. op het 230V net op te vangen. Toch maar een bequiet bestellen dan.

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik ben een HTPC aan het bouwen met de volgende onderdelen.

HP DC7700
E6300
4x 512mb
80GB (heb nog wel wat anders liggen)
Het is een SFF kast dus heb Low Profile kaartjes nodig.

Ik ben dus opzoek naar een goede/goedkope videokaart met DVI en/of HDMI (Ik heb een DVI naar HDMI kabel, maar ook nog wel een hdmi kabel.)
en een geluidskaart met S/PDIF. Liefst optisch maar coaxiaal kan ook denk ik? Heb moet iig 5.1 aankunnen.

Mijn versterker heeft geen HDMI aansluitingen(dus ook geen True HD oid) dus vandaar dat ik een manier zoek om digitaal geluid naar mijn versterker te krijgen. Ik kan alleen nergens een low profile kaart vinden met een optische aansluiting wat geen klauwen met geld kost. Heeft Sweex niet gewoon zoiets ofzo?

Qua video zat ik te denken aan een ATI 5450 van +- 28 euro. Zijn er nog leuke alternatieven die qua prijs niet duurder zijn?

Is die ronde gele stekker (coaxiaal?) net zo goed als een optische digitale kabel(met date rode ledje)?

• Driftkikker
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-05 13:04
Ik wil ook zo'n ding in elkaar schroeven, en nu heb ik nog een Athlon 5200+ 2.7Ghz liggen. Zou deze icm een 6450 krachtig genoeg zijn voor BluRay?

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12 17:48

EaS

Tsurany schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 18:11:
Alleen dan zit je koeler wel echt tegen de bovenkant aan, zuigt hij ook amper lucht aan. Het kan wel, als je een systeem kiest dat echt amper hitte veroorzaakt.
Klopt. Het is wel aardig krap allemaal. Maar er zijn nog lagere CPU koelers, en er is de mogelijkheid tot een 50x10 case fan. Normaal gesproken een beetje lawaaischoppers, maar heb zeer goede resultaten gevonden over de pricewatch: Rasurbo Basic Silent 50 mm, 50mm fan wanneer deze op 5V draait (wat niet alle fans kunnen, maar deze wel).
BarendB schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 23:51:
@EAS: gaaf kastje ! Kende 'm niet. Ideaal ook dat ie met 120W PICO PSU komt. En voor $63 ook geen geld (geen idee wat ie in NL kost). Ideaal voor een E350 fanless setup.
jacobras schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 00:14:
Inderdaad! Ziet er krap uit, maar wel erg vet!
Ja ben ook wel gecharmeerd van het kastje. De industriële look staat me wel aan. Heb nu een een Ahanix MCE301, blijft ook, ook gekocht om er nog een DVB-S2 kaart in te zetten, maar het is toch wel een diepe kast. Dus vandaar dat ik eens zat te kijken naar een 2de systeempje. Maar dan echt mini.

Als ik het dingetje nu zou aanschaffen zou ik het met de volgende componenten doen. Passen gegarandeerd allemaal in 't kastje:

CPU cooler: Gelid Slim Silence - 28mm hoog!
pricewatch: Gelid Solutions Slim Silence i-Plus (socket 775, 1155, 1156)
pricewatch: Gelid Solutions Slim Silence AM2/AM3 (socket AM2/2+/3/3+,FM1)

Casefan: 50x50x10mm @ 5V
pricewatch: Rasurbo Basic Silent 50 mm, 50mm
    Phobya Adapter 3Pin (12V) naar 3Pin (5V)

Hier nog wat pics waarop ik heb gebaseerd dat het kwa ruimte toch wel redelijk snor zit:
  • Gelid CPU cooler komt niet boven heatsink uit van gemiddeld mITX bord, sterker nog, is zelfs aardig wat lager dan de I/O backplate. Past dus gegarandeerd in 't kastje.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Lrochs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MpFu1s.jpg
  • Dat er toch nog wel aardig wat ruimte overblijft in de hoogte blijkt wel uit deze pics van een user op het XBMC forum. Er was zelfs nog ruimte voor een 120x120x12mm fan:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com//fzpvvs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RrRLZs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/g6vL1s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h306/prongATO/2011%20build/2011-04-06_19-45-42_972.jpg

En wat zal het kosten in totaal? Zonder de hardware zelf?
Systeem koeler incl. 5V adapter ~€20 (incl. verz. kosten)
CPU koeler ~€25 ((incl. verz. kosten)
Kastje, laten we zeggen $65 (=€46,80 paypal conversion rate), verzending iets van USPS Priority Mail International $39,90 (€28,73).

Dat wordt dan ongeveer €120 voor kastje plus benodigde koeling. Maar dat is wel incl 120W voeding!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 15:42:
Hallo medetweakers,

Ik heb op internet research gedaan, maar kom niet echt verder. Hoe zou dit systeem werken als een HTPC? Zou het 720p en 1080p ondersteunen?

- Intel GMA 950 128 MB
- 1 GB geheugen

Ik weet dat het geen snelle core 2 duo systeem is, maar ik ben benieuwd naar jullie meningen.

Dan moet je er wel een recente VGA indrukken, want die onboard chip gaat geen HD video doen.
Driftkikker schreef op zondag 10 juli 2011 @ 00:51:
Ik wil ook zo'n ding in elkaar schroeven, en nu heb ik nog een Athlon 5200+ 2.7Ghz liggen. Zou deze icm een 6450 krachtig genoeg zijn voor BluRay?
Als het energie verbruik je niet zoveel uitmaakt, geen probleem. Aangezien de CPU nauwelijks gebruikt gaat worden zou ik zeker C&Q aanzetten en mss een beetje ondervolten?

[ Voor 28% gewijzigd door wagenveld op 10-07-2011 01:18 ]

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-12 17:08
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 15:42:
Hallo medetweakers,

- Intel GMA 950 128 MB
- 1 GB geheugen

Da's een single-core atom. Die gaat je echt frustreren. Als het nagenoeg gratis is is het misschien leuk, maar aangezien je er gelijk al in moet investeren met een grafische kaart, zou ik zeggen: niet doen.

Verwijderd

@mcDavid Bedankt voor je reactie. Ik had ook al zo'n vermoeden dat het niet lekker ging draaien.
Ik ga na mijn vakantie een systeem samenstellen met minimaal een dual core processor. Dit gaat toch wel lukken voor 150 euro? (tweede hands)

• mcDavid
Het is mij een jaar geleden gelukt voor ongeveer 250 euro, nieuw. Dus 2e hands moet dat inmiddels zeker wel lukken denk ik ja.

Zorg dat je op zijn minst een Atom330 ION systeem hebt. Dan kun je in ieder geval gewoon goed 1080P beeldmateriaal afspelen.

[ Voor 33% gewijzigd door mcDavid op 10-07-2011 15:42 ]

• Driftkikker
Ik wil onderstaand moederbord gaan kopen i.c.m. met een Athlon X2 255. Is deze setup voldoende om Bluray af te spelen of moet ik er nog een 6450 bij prikken?

pricewatch: AMD Athlon II X2 255 Boxed
pricewatch: Asus M5A78L-M/USB3

• mcDavid
Ik heb (volgens mij in dit topic) weleens begrepen dat het met een moederbord met 880G prima gaat. Deze heeft een 760G. Geen idee of die het ook zonder meer trekt.
Ik zou dan even een andere uitzoeken, beter een paar euro meer uitgeven aan je moederbord dan er een insteekkaart bij moeten kopen.

[ Voor 7% gewijzigd door mcDavid op 10-07-2011 15:51 ]

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Wat voor low profile videokaart en geluidskaart(met SPDIF) kunnen jullie mij aanraden?
Een 5450 of 6450 als je geen post processing wilt. Qua geluid maakt het helemaal niks uit, onboard zou ideaal zijn als je dat hebt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
Ik ben in mijn zoektocht naar een HTPC kastje wel wat kastjes tegengekomen die, qua uiterlijk/dimensies, ruimschoots aan mijn wensen voldoen...enig probleem is: je betaalt meteen de hoofdprijs. Wat ik tot dusver ben tegengekomen:

Luxa2 LM100 Mini
OrigenAE M10
Nexus Psile 10b

Toen ik de Luxa2 LM100 zag, was ik meteen verliefd...wat een beauty zeg! Helaas blijkt deze niet bijzonder stil te zijn en wat designflaws m.b.t. ventilatie te hebben. Die twee 50mm casefans en een onhandig geplaatste PSU lijken daar de grootste offenders.

De OrigenAE is me ook een stunner hoor! En, deze blijkt ook nog 's stil te zijn en qua ventilatie goed in elkaar te zitten. Ik ben zowat geneigd om 'm te halen want het is echt bijna de ideale HTPC kast voor mij, maar die prijs...arggh!

De Nexus Psile 10b ziet er ook wel netjes uit, maar is mijns inziens iets te vierkant. Zou, van wat ik gelezen heb, ook aardig stil moeten zijn. Bij deze kast ontbreekt overigens een PSU.

Nu heb ik nog wel een cadeaubon van 250 Euro van de zaak die ik helemaal vergeten was, dus dat is dan wel een financiele meevaller die ik zou kunnen gebruiken om dit te financiëren, maar toch...wat een prijzen jongens...

• EaS

EaS

AmonTobin schreef op zondag 10 juli 2011 @ 20:15:

De OrigenAE is me ook een stunner hoor! En, deze blijkt ook nog 's stil te zijn en qua ventilatie goed in elkaar te zitten. Ik ben zowat geneigd om 'm te halen want het is echt bijna de ideale HTPC kast voor mij, maar die prijs...arggh!

...wat een prijzen jongens...
Misschien is de Wesena ITX6 dan wat? Kosten: ~$72,-

Afbeeldingslocatie: http://perfecthometheater.com/perfecthometheater/itx6-4%20Front_small.JPG

De Wesena ITX6 is een kloon van de Origen AE M10, alleen zonder display.
Zo'n display als in de Origen AE M10 zit ook in de Ahanix MCE301 en biedt eigenlijk weinig toegevoegde waarde - op afstand nauwelijks leesbaar.

Zie ook dit overzicht voor nog meer vergelijkbare kasten:
http://perfecthometheater...ometheater/Pictures-2.htm

• TOYS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-12 20:33

TOYS

Zeg ik nie!!

EaS schreef op zondag 10 juli 2011 @ 21:50:
[...]

Misschien is de Wesena ITX6 dan wat? Kosten: ~$72,-

[afbeelding]

De Wesena ITX6 is een kloon van de Origen AE M10, alleen zonder display.
Zo'n display als in de Origen AE M10 zit ook in de Ahanix MCE301 en biedt eigenlijk weinig toegevoegde waarde - op afstand nauwelijks leesbaar.

Zie ook dit overzicht voor nog meer vergelijkbare kasten:
http://perfecthometheater...ometheater/Pictures-2.htm
Interessante link. ik vind de ITX7 wel iets... maar twijfel een beetje over de kwaliteit van de behuizing... aan de andere kant hoeft hij alleen maar te staan :P

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

• EaS

EaS

TOYS schreef op zondag 10 juli 2011 @ 21:57:
[...]

Interessante link. ik vind de ITX7 wel iets... maar twijfel een beetje over de kwaliteit van de behuizing... aan de andere kant hoeft hij alleen maar te staan :P
Kwaliteit is denk ik vergelijkbaar met de meeste kasten van merken als Origen, Ahanix, Dvine etc. Allemaal: "aluminum housing, finished by sandblasting and oxidation", en die geborsteld aluminium front look.

Komt vaak zelfs uit dezelfde fabriek rollen (Zo waren de Ahanix D.Vine 5 en Origen AE H5 ook gewoon klonen met alleen een ander labeltje)

• AmonTobin
@EaS: Erg interessant inderdaad!

Moet wel zeggen dat ie zonder het display wat aan 'elegance' moet inleveren, maar het is zeker een bijzonder fraai alternatief.

Verkrijgbaarheid is dan wel weer een issue; Ik heb er een hekel aan om dingen uit het buitenland te bestellen. Dan moet ik eerst weer paypal tegoed toevoegen waar zeker een week overheen gaat (heb geen creditcard), dan nog laten bezorgen, hopen dat er onderweg geen vertragingen/issues zijn met de douane en als er dan wat defect/doa is ga je weer een lastig traject in etc etc.

Ik gaat er 's even goed over nadenken...Bedankt voor de input! :)

• EaS

EaS

AmonTobin schreef op zondag 10 juli 2011 @ 22:50:
@EaS: Erg interessant inderdaad!

Moet wel zeggen dat ie zonder het display wat aan 'elegance' moet inleveren, maar het is zeker een bijzonder fraai alternatief.
Ben ik met je eens. Maar het display is na verloop van tijd niet meer dan "aanwezig". Ik mijn kast zit exact hetzelfde 2x16 matrix display. En was het in het begin een mooi show item, nu is het niet meer dan - hmmm ja, gebruik em niet eens. Op afstand echt niet te lezen.

Aan de andere kant: Ik zou het display ook weer niet willen missen, want dan wordt de kast wel heel vlak kwa look. Het display geeft wel wat 'kleur' aan het uiterlijk wat dat betreft.

Dus ik begrijp zeker je punt. Maar om daar nu iets van €200 meer voor uit te geven? Is een keuze uiteraard, maar toch een beste bak geld.
Verkrijgbaarheid is dan wel weer een issue; Ik heb er een hekel aan om dingen uit het buitenland te bestellen. Dan moet ik eerst weer paypal tegoed toevoegen waar zeker een week overheen gaat (heb geen creditcard), dan nog laten bezorgen, hopen dat er onderweg geen vertragingen/issues zijn met de douane en als er dan wat defect/doa is ga je weer een lastig traject in etc etc.

Ik gaat er 's even goed over nadenken...Bedankt voor de input! :)
Je kunt je paypal account ook koppelen aan je bankrekening. Is eenmalig, en daarna kun je ten alle tijde direct betalen met paypal. Nu heb je dat nog niet gedaan natuurlijk, en dat koppelen duurt ook even (is verificatie nodig) - maar als je dan toch paypal besluit te gebruiken, kun je beter direct de koppeling aan je bankrekening uitvoeren i.p.v. tegoed storten. Onder de streep heb je er uiteindelijk meer gemak van.

• AmonTobin
EaS schreef op zondag 10 juli 2011 @ 23:16:
Ben ik met je eens. Maar het display is na verloop van tijd niet meer dan "aanwezig". Ik mijn kast zit exact hetzelfde 2x16 matrix display. En was het in het begin een mooi show item, nu is het niet meer dan - hmmm ja, gebruik em niet eens. Op afstand echt niet te lezen.

Aan de andere kant: Ik zou het display ook weer niet willen missen, want dan wordt de kast wel heel vlak kwa look. Het display geeft wel wat 'kleur' aan het uiterlijk wat dat betreft.

Dus ik begrijp zeker je punt. Maar om daar nu iets van €200 meer voor uit te geven? Is een keuze uiteraard, maar toch een beste bak geld.
Ja precies...dat is de vraag. Ben ik nog geneigd om te doen ook. Och, ik gaat er eerst 's even goed over nadenken. Ik ben wel iemand die graag mooie spulletjes koopt en als het kan even wat extra geld uitgeeft voor net dat beetje extra design...maar het moet ook niet té gek worden natuurlijk, heh heh... :)
EaS schreef op zondag 10 juli 2011 @ 23:16:
Je kunt je paypal account ook koppelen aan je bankrekening. Is eenmalig, en daarna kun je ten alle tijde direct betalen met paypal. Nu heb je dat nog niet gedaan natuurlijk, en dat koppelen duurt ook even (is verificatie nodig) - maar als je dan toch paypal besluit te gebruiken, kun je beter direct de koppeling aan je bankrekening uitvoeren i.p.v. tegoed storten. Onder de streep heb je er uiteindelijk meer gemak van.
Ja dat heb ik inderdaad al, maar zover ik weet houdt dit enkel in dat je geld kunt overhalen van je bankrekening naar je Paypal rekening. Je kan dan kiezen voor 'Geld overmaken' en dan haalt Paypal het geld van je bankrekening. M.a.w: Als mijn Paypal saldo leeg is en ik probeer iets te via Paypal te kopen, dan moet ik alsnog handmatig vanuit mijn Paypal account 'Geld overmaken'. Ik weet dat dit met een creditcard niet zo is, dan gebeurt dit allemaal dynamisch, maar helaas werkt dat 'bankrekening koppelen' niet zo (heb ik proefondervindelijk geleerd).

Edit: Hmm, toch nog even verder op ingelezen en het geld zou wel automatisch afgeschreven moeten worden wanneer ik iets met Paypal koop. Echter duurt het dan nog steeds een paar dagen voordat het geld van de rekening is gehaald, maar inderdaad kan dat dus wel zo.

[ Voor 7% gewijzigd door AmonTobin op 11-07-2011 00:21 ]

• Driftkikker
Oke, ik denk dat dit het gaat worden. Iemand nog opmerkingen of dingen die beter zouden kunnen?

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Green WD5000AADS, 500GB€ 32,90€ 32,90
1MS-Tech MC-1200€ 89,-€ 89,-
1Scythe Big Shuriken€ 26,75€ 26,75
1Nexus Real Silent DF1209SL-3 , 92mm€ 3,30€ 3,30
1AMD Athlon II X2 240E Boxed€ 50,-€ 50,-
1Corsair VS2GB1333D3€ 13,29€ 13,29
1Asus M4A88T-M€ 67,45€ 67,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 282,69

De losse fan is bedoeld om de luidruchtige fan die in de standaard voeding zit te vervangen.
Dvd brandertje heb ik al.
Alvast bedankt!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Tsurany schreef op zondag 10 juli 2011 @ 19:54:
Een 5450 of 6450 als je geen post processing wilt. Qua geluid maakt het helemaal niks uit, onboard zou ideaal zijn als je dat hebt.
Die 5450 zat ik ook al aan te denken, omdat die ook relatief goedkoop is. Maar wat word er precies bedoelt met post processing?
Dat het kaartje ook een gedeelte van de load op zich neemt oid? Ik mijn geval is dat misschien wel handig want ik heb maar een e6300 dat is een dual core op 1.8Ghz, dus vast kantje boort met 1080mkv ?

Qua geluid zit er alleen een 3.5mm plug op mijn pc. Dus niks geen digitaal oid.

• Phusebox
Misschien dat iemand hier er ervaring mee heeft dus vandaar dat ik het hier vraag. Ik wil een fan achter in mijn tv-meubel bouwen om de warme lucht af te voeren. Heb er nu een 12cm fan gemod en via usb aangesloten; maar daar zijn twee problemen mee: USB is 5V, fan is 12V en de fan blijft draaien als de pc uit is.

Ik zoek dus eigenlijk een low profile 12v aansluiting, of een andere oplossing; iemand enig idee? Of andere oplossingen, welke dus aan/uit schakelen samen met de pc.
Driftkikker schreef op maandag 11 juli 2011 @ 01:01:
Oke, ik denk dat dit het gaat worden. Iemand nog opmerkingen of dingen die beter zouden kunnen?

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 282,69

De losse fan is bedoeld om de luidruchtige fan die in de standaard voeding zit te vervangen.
Alvast bedankt!
Ben benieuwd of je de 92mm fan er wel in krijgt... ik durfde het niet aan in ieder geval. Voelde nogal gepropt...

[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 11-07-2011 09:02 ]

Phusebox schreef op maandag 11 juli 2011 @ 08:38:
Misschien dat iemand hier er ervaring mee heeft dus vandaar dat ik het hier vraag. Ik wil een fan achter in mijn tv-meubel bouwen om de warme lucht af te voeren. Heb er nu een 12cm fan gemod en via usb aangesloten; maar daar zijn twee problemen mee: USB is 5V, fan is 12V en de fan blijft draaien als de pc uit is.

Ik zoek dus eigenlijk een low profile 12v aansluiting, of een andere oplossing; iemand enig idee? Of andere oplossingen, welke dus aan/uit schakelen samen met de pc.

[...]

Ben benieuwd of je de 92mm fan er wel in krijgt... ik durfde het niet aan in ieder geval. Voelde nogal gepropt...
Molex stekkertje aan de achterkant van je kast uit laten steken?
koekoek2003nl schreef op maandag 11 juli 2011 @ 04:19:
[...]

Die 5450 zat ik ook al aan te denken, omdat die ook relatief goedkoop is. Maar wat word er precies bedoelt met post processing?
Dat het kaartje ook een gedeelte van de load op zich neemt oid? Ik mijn geval is dat misschien wel handig want ik heb maar een e6300 dat is een dual core op 1.8Ghz, dus vast kantje boort met 1080mkv ?

Qua geluid zit er alleen een 3.5mm plug op mijn pc. Dus niks geen digitaal oid.
Post-processing is wat anders dan hardware versnelling van video. Beide kaartjes kunnen prima de cpu assisteren in het afspelen van (full) hd materiaal. Met beide kaartje kun je in principe alle video's afspelen die je wilt (als je je software iig goed voor elkaar hebt ;) ).

Post-processing is het nabewerken van video's. Door algoritmes voor bijvoorbeeld verscherpen of deinterlacen te gebruiken kan vooral video van mindere kwaliteit er beter uit komen te zien. Dit kan door de videokaart gedaan worden, maar hoe geavanceerder je wilt gaan post-processen hoe sterker je videokaart moet gaan worden. Een paar pagina's geleden werd gelinkt naar een interessant artikel van anandtech waar dit uitvoerig besproken werd.

Met een 5450 kun je alleen basaal post-processen
Met een 6450 kun je bijna al het post-processing werk doen, op een paar zeer specifieke taken na
Met een 6570 kun je alle post-processing uitvoeren.

verder is een coaxiale spdif gelijk aan een optische spdif wat mogelijkheden, alleen de manier van signaaloverdracht (electrisch tov optisch) (niet echt relevant) en de aansluiting is anders.
Bijvoorbeeld een pricewatch: Terratec Aureon 5.1 PCI heeft gewoon een optische aansluiting. Maar je kunt natuurlijk ook gewoon 1 pakken met een coaxiale als je receiver daar een aansluiting voor heeft.

[ Voor 57% gewijzigd door jaapsander op 11-07-2011 09:34 ]

• Phusebox
jaapsander schreef op maandag 11 juli 2011 @ 09:23:
[...]

Molex stekkertje aan de achterkant van je kast uit laten steken?
[...]
Ja dat is de McGyver oplossing... as in niet mooi, maar het werkt. Alleen draaien ze dan altijd op volle toeren. Hmm.

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 11-07-2011 10:19 ]

• paulus_01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-09 23:20
Wat denken jullie hiervan:
#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda Green 5900.3, 1.5TB€ 50,50€ 50,50
1Silverstone Grandia GD04 (Zwart)€ 85,50€ 85,50
1Intel Core i3 2100€ 91,70€ 91,70
1Corsair Builder CX430 V2€ 36,12€ 36,12
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G€ 43,49€ 43,49
1Sapphire Radeon HD 6770 1GB GDDR5€ 94,70€ 94,70
1MSI H67MA-E35€ 50,-€ 50,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 452,01

HTPC met redelijke gaming mogelijkheid denk ik.
De videokaart zou redelijk stil moeten zijn en volgens reviews geschikt zijn voor HTPC doeleinden.
Mobo is nu cheap.
8gb geheugen is nu zo cheap, waarom niet (en mobo heeft maar 2 sleufjes ;))
Doelstelling: films kijken (gestreamd vanaf NAS), klein beetje gamen (niet heel veel en meer spellen als fifa, virtua tennis, misschien beetje cod), office taken.

Als ik me niet vergis moet de videokaart passen in de kast.
Phusebox schreef op maandag 11 juli 2011 @ 10:18:
[...]

Ja dat is de McGyver oplossing... as in niet mooi, maar het werkt. Alleen draaien ze dan altijd op volle toeren. Hmm.
Kun je modden naar 7V

edit: Je kunt natuurlijk ook gewoon een 3/4 pins fan aansluiting van je moederbord gebruiken. Dan regelt je moederbord het toerental van de fan.

[ Voor 22% gewijzigd door jaapsander op 11-07-2011 12:31 ]

• niekvanprooijen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-12 21:42
Ik heb de volgende PC samengesteld:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G620€ 56,91€ 56,91
1Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 33,-€ 33,-
1Samsung SN-S083F Zwart€ 25,-€ 25,-
1Codegen MX-31-A11€ 36,60€ 36,60
1Fractal Design Silent Series , 80mm€ 6,90€ 6,90
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G€ 11,90€ 11,90
1Sweex CR005V2 internal card reader all-in-1 USB 2.0 black€ 5,90€ 5,90
1Asrock H67M-ITX€ 72,72€ 72,72
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 248,93

Nu heb ik standaard last van Tearing. Erg vervelend bij het kijken van een Film. De HTPC is via HDMI aangesloten op een Samsung 37Inch FullHD tv.
Ik heb flink gezocht op Internet voor een oplossing, maar kwam geen oplossing tegen.

Wat heb ik geprobeerd?
Verschillende refresh-rates (van 24 tot 60Hz)
Verschillende Players: VLC, MPC-HT, XBMC)
Nieuwste driver van Intel.

Er wordt overal vooral gesproken over V-Sync, maar dit is in de software van Intel niet echt in te stellen. Wie kan mij helpen/heeft ideeen om dit probleem op te lossen?

• XanaduNL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 16:46
Heb je geen last van tearing met andere apparaten zoals spelcomputers of TV decoders?

Probeer eens wat opties van je TV zelf, zoals Game Mode.

• Phusebox
niekvanprooijen schreef op maandag 11 juli 2011 @ 13:41:
Nu heb ik standaard last van Tearing. Erg vervelend bij het kijken van een Film. De HTPC is via HDMI aangesloten op een Samsung 37Inch FullHD tv.
Ik heb flink gezocht op Internet voor een oplossing, maar kwam geen oplossing tegen.

Wat heb ik geprobeerd?

Er wordt overal vooral gesproken over V-Sync, maar dit is in de software van Intel niet echt in te stellen. Wie kan mij helpen/heeft ideeen om dit probleem op te lossen?
Ik heb hetzelfde probleem, maar voornamelijk bij trailers en of video add-ons in xbmc. Heb nog geen oplossing gevonden, maar eerlijk gezegd ook nog niet alles geprobeerd wat er mogelijk is qua instellingen in xbmc.

niekvanprooijen schreef op maandag 11 juli 2011 @ 13:41:
Ik heb de volgende PC samengesteld:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G620€ 56,91€ 56,91
1Samsung SN-S083F Zwart€ 25,-€ 25,-
1Codegen MX-31-A11€ 36,60€ 36,60
1Fractal Design Silent Series , 80mm€ 6,90€ 6,90
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G€ 11,90€ 11,90
1Sweex CR005V2 internal card reader all-in-1 USB 2.0 black€ 5,90€ 5,90
1Asrock H67M-ITX€ 72,72€ 72,72
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 248,93

Wat heb ik geprobeerd?

Misschien is deze vraag meer op zijn plaats in een xbmc ervaringstopic oid, ipv van een aanschaftopic. Maar om je even op weg te helpen: Al gebruik gemaakt van een andere decoder? VLC, XBMC en mpc-hc maken gebruik van dezelfde H264 decoder (ffmpeg). Je kunt mpc-hc instellen om met de msDTV decoder te werken (aan te bevelen ivm dxva) of bijvoorbeeld coreavc (softwaredecoding). Verder misschien handig om te vermelden welke videobestanden problemen geven (welke codec) en welke instellingen je verder hebt gedaan.

edit: Guide om mpc-hc te configureren met een andere decoder
http://imouto.my/watching...-dxva-clearvideo-version/

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-12 10:24
Ik wilde voor mijn HTPC de pricewatch: Nox Live 2 als behuizing gebruiken, maar deze is nu verdwenen van de website van Highflow. Als alternatief ziet de pricewatch: MS-Tech MC-1200 er erg goed uit. Er zit volgens de reviews alleen een nadeel aan, en dat is het geluid dat de voeding maakt. Nu was de planning dat er een AMD fusion met een blu-ray speler en een enkele HDD in de behuizing komt, dus een pico-psu zou moeten voldoen. Nu rest mij alleen de vraag wat er met dat ontzettende gapende gat aan de achterkant moet gebeuren, want dat zal gegarandeerd de hoofdroute voor stof worden in mijn systeempje.

Verder had ik al een tijdje terug wat op een aanmerkingen gevraagd over het systeem dat ik het samengesteld, maar daar heb ik geen respons op gehad. Dus lieve mede gotters, kunnen jullie eens een blik werpen op het systeem dat ik heb samengesteld. De belangrijkste eisen zijn:
  • stille pc
  • 1080p mkv's kijken
#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB€ 60,-€ 60,-
1Sharkoon Silent Eagle 2000 , 80mm€ 6,15€ 6,15
1Mini-box picoPSU 90 + 80W Adapter Power Kit€ 55,22€ 55,22
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 22,99€ 22,99
1Asus E35M1-M€ 97,30€ 97,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 389,83

Nu heeft mijn oom nog geen NAS of een andere PC waarop de mediabestanden kunnen worden opgeslagen, vandaar de 2 TB hardeschijf. Ik heb voor die moederbord gekozen, omdat deze passief wordt gekoeld, wat uiteraard het geluidsniveau van de HTPC ten goede komt. Geheugen is standaard en voldoet prima voor een pc van dit kaliber volgens mij.

Verwijderd

Afgelopen vrijdag is mijn HTPC binnengekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB€ 59,99€ 59,99
1Sony Optiarc AD-7710H Zwart€ 21,95€ 21,95
1Silverstone SST-SG06S€ 95,10€ 95,10
1Scythe Shuriken Rev. B€ 21,94€ 21,94
1Asus P8H61-I€ 70,-€ 70,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 383,67

Ik ben er nu achtergekomen dat ik dus het juiste SATA/voeding kabeltje mis om de slimline optical drive aan te sluiten. Ik weet alleen niet precies welk kabeltje ik hiervoor moet kopen. Als ik kijk op Azerty zie ik connectors met 4 pins en met 2 pins. Welke van deze twee moet ik hebben?
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2011 @ 15:43:
Afgelopen vrijdag is mijn HTPC binnengekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB€ 59,99€ 59,99
1Sony Optiarc AD-7710H Zwart€ 21,95€ 21,95
1Silverstone SST-SG06S€ 95,10€ 95,10
1Scythe Shuriken Rev. B€ 21,94€ 21,94
1Asus P8H61-I€ 70,-€ 70,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 383,67

Ik ben er nu achtergekomen dat ik dus het juiste SATA/voeding kabeltje mis om de slimline optical drive aan te sluiten. Ik weet alleen niet precies welk kabeltje ik hiervoor moet kopen. Als ik kijk op Azerty zie ik connectors met 4 pins en met 2 pins. Welke van deze twee moet ik hebben?
Heb geen ervaring met slimline drives, maar misschien kun je een foto maken van de achterkant? op zicht moet een http://azerty.nl/0-1593-3...a-slimline-all-in-on.html lukken toch? Op een slimline zit de data en power zo dicht bij elkaar dat het met 1 stekker kan? molex erop voor de stroom.. Maar een foto zou wel helpen.
Lt-Crash schreef op maandag 11 juli 2011 @ 15:27:
Ik wilde voor mijn HTPC de pricewatch: Nox Live 2 als behuizing gebruiken, maar deze is nu verdwenen van de website van Highflow. Als alternatief ziet de pricewatch: MS-Tech MC-1200 er erg goed uit. Er zit volgens de reviews alleen een nadeel aan, en dat is het geluid dat de voeding maakt. Nu was de planning dat er een AMD fusion met een blu-ray speler en een enkele HDD in de behuizing komt, dus een pico-psu zou moeten voldoen. Nu rest mij alleen de vraag wat er met dat ontzettende gapende gat aan de achterkant moet gebeuren, want dat zal gegarandeerd de hoofdroute voor stof worden in mijn systeempje.

Verder had ik al een tijdje terug wat op een aanmerkingen gevraagd over het systeem dat ik het samengesteld, maar daar heb ik geen respons op gehad. Dus lieve mede gotters, kunnen jullie eens een blik werpen op het systeem dat ik heb samengesteld. De belangrijkste eisen zijn:
  • stille pc
  • 1080p mkv's kijken
#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB€ 60,-€ 60,-
1Sharkoon Silent Eagle 2000 , 80mm€ 6,15€ 6,15
1Mini-box picoPSU 90 + 80W Adapter Power Kit€ 55,22€ 55,22
1Asus E35M1-M€ 97,30€ 97,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 389,83

Prima setup, alleen 4GB intern geheugen plaatsen is misschien een beetje overkill, maar voor de prijs van geheugen hoef je het inderdaad niet te laten. Heb geen ervaring met de door jou aangehaalde ventilator, maar kun je in die Ms-tech niet een 92mm fan plaatsen en een 60 of 70mm outtake? Verder hebben dit soort bordjes natuurlijk wel wat airflow nodig, maar hij zal zijn warmte best kwijt kunnen in een vrij ruime kast met wat airflow.

Over het stofgat, plaats een stoffilter ;) Goedkope manier: door een panty te spannen over het gat (hoewel ik eigenlijk geen idee heb hoe duur een panty is, maar je kan er vast wel 1 met een ladder scoren).

[ Voor 41% gewijzigd door jaapsander op 11-07-2011 15:57 ]

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-12 12:41

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Lt-Crash schreef op maandag 11 juli 2011 @ 15:27:
[...]
Nu was de planning dat er een AMD fusion met een blu-ray speler en een enkele HDD in de behuizing komt, dus een pico-psu zou moeten voldoen. Nu rest mij alleen de vraag wat er met dat ontzettende gapende gat aan de achterkant moet gebeuren, want dat zal gegarandeerd de hoofdroute voor stof worden in mijn systeempje.
[...]
Dat gat kun je toch prima gebruiken om een fan in te plaatsen? Mooi groot gat voor een stille koeler... Resterend gat netjes opvullen met een metaalstripje en daarin een mooi plaatsje vinden voor je voedingskabeltje... :)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Verwijderd

of gewoon een stuk MDF op vast vijzen (niemand ziet toch die achterkant)

Verwijderd

jaapsander schreef op maandag 11 juli 2011 @ 15:53:
[...]
...
[...]

Prima setup, alleen 4GB intern geheugen plaatsen is misschien een beetje overkill, maar voor de prijs van geheugen hoef je het inderdaad niet te laten. Heb geen ervaring met de door jou aangehaalde ventilator, maar kun je in die Ms-tech niet een 92mm fan plaatsen en een 60 of 70mm outtake? Verder hebben dit soort bordjes natuurlijk wel wat airflow nodig, maar hij zal zijn warmte best kwijt kunnen in een vrij ruime kast met wat airflow.

Over het stofgat, plaats een stoffilter ;) Goedkope manier: door een panty te spannen over het gat (hoewel ik eigenlijk geen idee heb hoe duur een panty is, maar je kan er vast wel 1 met een ladder scoren).
Die gaat waarschijnlijk wel passen, maar hij is exact hetzelfde als deze: http://azerty.nl/0-1593-2...a-slimline-all-in-on.html

Alleen heeft die een 2-Pins connector. Dus ik weet niet welke ik moet pakken.

Foto:
Afbeeldingslocatie: http://img695.imageshack.us/img695/123/20110711160741.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2011 18:33 ]

Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2011 @ 16:21:
[...]

Die gaat waarschijnlijk wel passen, maar hij is exact hetzelfde als deze: http://azerty.nl/0-1593-2...a-slimline-all-in-on.html

Alleen heeft die een 2-Pins connector. Dus ik weet niet welke ik moet pakken.

Foto:
[afbeelding]
Ow 2 of 4 pins molex connector. Gewoon de 4 pins pakken. Is geen probleem

• pimmedoris
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-08 16:04
Ik ben me hier nu al een tijdje aan het inlezen omdat het me toch wel gaaf lijkt om zo'n HTPC te bouwen.

Mijn eisen aan HTPC:
- 1080p video's kijken
- HD audio
- downloaden van films en muziek
- centrale plaats voor al mijn films en muziek (soort NAS dus ook)
- gewoon internetten
- geen TV kijken
- geen games

Ik heb me tot nu toe nooit zo heel erg verdiept in alle hardware en wat bij elkaar past en wat dat voor resultaat gaan hebben. Ik heb ook nooit iets geklust aan computers. Is het dan aan te raden voor mij om aan zo'n project te beginnen? Bijvoorbeeld het in mekaar schroeven van de onderdelen. Zitten daar handleidingen bij (of zijn die te vinden op internet over wat waar in de kast moet bijvoorbeeld?
Bij elk onderdeel zitten de relevante handleidingen, echter is het wel aan te raden je een beetje in te gaan lezen. Ook bieden veel webwinkels een assemblage dienst.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• TOYS

TOYS

Zeg ik nie!!

Waar ik nog stees een beetje tegenaan zit te hikken is de besturing met mijn logitech harmony one. Ik wil graag een htpc met mediaportal. Echter wil ik met de logitech wel mijn syteem kunnen aanzetten en ook weer in de sluimerstand zetten. Is dit mogelijk? werkt dit met aparte software voor een IR ontvanger?

Graag hoor ik ervaring van iemand met ook een logitech afstandsbediening of dit goed gaat en welk device je hebt ingesteld voor de IR codes.

Verwijderd

Ja dit werkt, indien je mobo beschikt over de functie 'wake up on USB' of iets dergelijks. Verder werkt een Harmony prima met een IR-ontvanger van Dealextreme. Heb er zelf ook een. Houd er wel rekening mee dat het nooit zo vloeiend gaat als met een keyboard. Dit is best irritant als je door een library moet scrollen....

De software die ik gebruikt heb is gewoon die van Harmony zelf. Vervolgens alle knoppen programmeren en klaar.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2011 20:49 ]

• TOYS

TOYS

Zeg ik nie!!

oke.. ja het gaat me vooral om het aanzetten en uitzetten. Dit omdat mn reciever ook naar het goeie kanaal moet... Dan kan ik alles booten en afsluiten met mijn harmony. Maar dit is gewoon een IR ontvanger op USB wat je bedoelt?

Zou wel mooi zijn dan kan ik hem bij wijze van in een kast zetten en de IR ontvanger naast de reciever plaatsen.

Verwijderd

Ik heb deze gekocht. Er zijn goedkopere varianten bij DealExtreme, maar ik wist niet zeker of mijn Harmony ging werken en heb daarom een afstandsbediening erbij genomen die in elk geval de functies heeft die ik nodig heb. Kort stappenplan:

1. Aansluiten IR-ontvanger USB (Win7 installeert deze automatisch)
2. Starten Logitech software
3. Nieuw device toevoegen (Mediacenter PC - Microsoft - MCE Keyboard)
4. Harmony commando's van originele afstandsbediening leren
5. Klaar

Anderen hoefden niet alle commando's te leren, maar ik kreeg het niet voor elkaar zonder dit te doen. Het werkt nu perfect. De IR-ontvanger reageert door heel de huiskamer en heeft een draad van ongeveer 1 meter. Een verlengkabel kan dus handig zijn.

Mijn mobo heeft geen wake on usb, dus ik moet de PC handmatig aanzetten, maar uitzetten/hibernate kan wel met de afstandsbediening. Eerlijk gezegd is de bijgeleverde afstandsbediening nog best redelijk. Als ik geen Harmony had dan zou ik hem gebruikt hebben.

Voor activiteiten weet ik niet in hoeverre dat gaat lukken, maar dat lijkt me wel. Al moet ik wel zeggen dat ik geen activiteiten heb geprogrammeerd omdat dit enorm op mijn zenuwen werkt (start altijd wel iets niet goed).

• TOYS

TOYS

Zeg ik nie!!

oke thanks... ja als de functies werken moeten ze in de activiteiten ook gewoon goed gaan. Zelf heb ik niet heel veel problemen met de activiteiten... moest in het begin wel de signaallengte aanpassen voordat alles goed werkte. Maar ik ga er eens 1 bestellen. Thanks!

Verwijderd

Voor dat geld kan er weinig mis gaan :) Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel. Moet wel zeggen dat mijn HTPC echt 'ontspannend' is sinds ik een remote gebruik :)

Moet helaas ook zeggen dat ik door dit topic continu te volgen enorm veel zin krijg een nieuwe HTPC te bouwen. Niet omdat mijn huidige niet werkt, maar omdat ik er gewoon erg veel zin in heb en de hardware absurd goedkoop is.....nu mezelf maar in zien te houden :+

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2011 21:18 ]

• paulus_01
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2011 @ 21:17:

Moet helaas ook zeggen dat ik door dit topic continu te volgen enorm veel zin krijg een nieuwe HTPC te bouwen. Niet omdat mijn huidige niet werkt, maar omdat ik er gewoon erg veel zin in heb en de hardware absurd goedkoop is.....nu mezelf maar in zien te houden :+
Idem, enorm zin om iets te gaan bouwen, maar de keuze aan onderdelen is te groot.

Ga ik voor klein en puur media, of wil ik toch ooit kunnen gamen, mag het een tower zijn of wil ik per se een mooie, strakke behuizing die in mijn tv meubel past.

Ben er nu overigens bijna uit....ga denk ik vandaag of deze week bestellen (zie wenslijst wenslijst: HTPC Intel)

Verwijderd

Jouw lijst ziet er erg goed uit! Gamen doe ik eigenlijk niet (xbox 360) maar ik wil wel uit kunnen breiden indien nodig. Dat heb je slim aangepakt met die Radeon erbij! Anderzijds is een kleine kast ook erg gaaf. Punt is alleen dat ik het niet per se nodig heb omdat mijn huidige HTPC voldoet. Maar als ik daar een andere kast voor koop dan wil ik ook gelijk alles nieuw.

• paulus_01
Thx :D

Tja, ik heb nog een xbox 1 en die trekt maar net 720p, plus daar zijn nagenoeg geen games meer voor.
Op mijn laptop gamen vind ik niet handig en mijn wii werd amper gebruikt.

Dan maar een pc variant, met een strakke kast en hopen dat mijn 5.1 installatie de fans overstijgt ;)

Oh, vergeet ik te zeggen, heb me suf gezocht naar htpc behuizingen die geen low profile slots hebben en waar een normale videokaart in kan.

En ze zijn er wel, maar dan ga ik denk ik echt met de koeling in de knoei komen, want dan wil ik deze ook in het daarvoor bestemde meubel plaatsen. De enige die past is de Silverstone grandia 04, maar deze heeft aan de zijkant fans, en dat is weer net lastig, aangezien ie daar net 1-2cm speling per kant gaat krijgen. De meeste andere kasten, passen helemaal niet (te diep, kan max. 40cm hebben).

Deze tower kan ik in de buurt van de tv uit het zicht plaatsen :D

[ Voor 51% gewijzigd door paulus_01 op 11-07-2011 21:44 ]

Verwijderd

Hey iedereen,

Ben op dit moment bezig om deze zomer een HTPC in elkaar te zetten, na veel posts van vele fora te hebben bekeken ben ik tot het volgende systeem gekomen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Hitachi Deskstar 5K3000, 2TB€ 58,-€ 58,-
1Antec Fusion Remote Zilver€ 133,50€ 133,50
1Scythe Mugen 3€ 37,90€ 37,90
1LG CH10LS20 (10x, SATA-300, dual-layer, Zwart, Retail)€ 56,-€ 56,-
1be quiet! Pure Power L7 430W€ 45,-€ 45,-
1Asrock H67M-GE€ 77,35€ 77,35
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 522,44

Het doel voor mij was, met het oog op de toekomst, om een HTPC systeem te bouwen waarbij prijs, kwaliteit en presetatie hand in hand gaan. Om te beginnen met de prijs, ik heb rond de 500 euro als doel gesteld. Kwaliteit, zo stil mogelijk en een estetisch verantwoorde casing. En ten slotte de prestatie, waarbij het afspelen van vloeiende 1080p een eis is.

Mijn vraag nu is of er hier misschien mensen naar zouden kunnen kijken? Mocht er kritiek zijn, dan hoor ik dat natuurlijk heel graag! :)

Mvg,
Fray

Verwijderd

Je voeding is misschien wat zwaar voor deze PC. Een 300 of 350 watt zou volstaan. Ga je XBMC gebruiken? Daar is momenteel nog geen bluray disc ondersteuning voor. Wel voor de gedownloade/geripte blurays maar dat wil je vast niet met die speler :)

• paulus_01
@ fray....heb je toevallig de discussie gelezen in dit topic, mbt SB processors, dxva en bepaalde video content?
Wellicht even teruglezen (dag of 4-5 geleden).

Verwijderd

Ik zit ook met de kast. Gebruik nu een midtower achter het gordijn en de voeding daarin maakt herrie. Niet storend tijdens het afspelen van content, maar wel als ik zit te internetten of de pc idle is (staat hele dag aan). Ook lopen de PC kabels 1 meter in het zicht voordat ze bij het TVmeubel komen. Ondertussen heb ik ruimte in het meubel van zo'n 40cm breed en 12cm hoog. Vrij beperkt dus. Dan ook nog het probleem dat ik geen low profile GPU en soundcard heb.

Kan ook een nieuwe voeding kopen die stil is en dan is dat probleem opgelost, maar ik weet dat ik in de toekomst toch een nieuwe set wil en wil dan eigenlijk niet beperkt zijn omdat ik reeds een voeding gekocht heb. Dit, omdat een aantal mooie kasten incl. voeding geleverd wordt.

De kast in jouw lijstje vind ik erg mooi, maar dan blijft het kabelprobleem voor mij.
paulus_01 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 22:21:
@ fray....heb je toevallig de discussie gelezen in dit topic, mbt SB processors, dxva en bepaalde video content?
Wellicht even teruglezen (dag of 4-5 geleden).
Zo'n i3 kan ook eenvoudig software decoding doen, dat eventueel een optie tot XBMC gefixt is.

• Driftkikker
Ik had eerder deze lijst gepost en if er nog op of aanmerkingen waren, maar heb helaas geen reacties gekregen. Voordat ik dit setje bestel wil ik er toch graag zeker van zijn dat de onboard chip BluRay kan afspelen.
Alvast bedankt!
Driftkikker schreef op maandag 11 juli 2011 @ 01:01:

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 282,69

Alvast bedankt!

• paulus_01
Tsurany schreef op maandag 11 juli 2011 @ 22:38:
[...]

Zo'n i3 kan ook eenvoudig software decoding doen, dat eventueel een optie tot XBMC gefixt is.
I know....maar wel handig om te weten voor je tot aanschaf beslist, vandaar ;)
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2011 @ 22:31:
Ik zit ook met de kast. Gebruik nu een midtower achter het gordijn en de voeding daarin maakt herrie. Niet storend tijdens het afspelen van content, maar wel als ik zit te internetten of de pc idle is (staat hele dag aan). Ook lopen de PC kabels 1 meter in het zicht voordat ze bij het TVmeubel komen. Ondertussen heb ik ruimte in het meubel van zo'n 40cm breed en 12cm hoog. Vrij beperkt dus. Dan ook nog het probleem dat ik geen low profile GPU en soundcard heb.

Kan ook een nieuwe voeding kopen die stil is en dan is dat probleem opgelost, maar ik weet dat ik in de toekomst toch een nieuwe set wil en wil dan eigenlijk niet beperkt zijn omdat ik reeds een voeding gekocht heb. Dit, omdat een aantal mooie kasten incl. voeding geleverd wordt.

De kast in jouw lijstje vind ik erg mooi, maar dan blijft het kabelprobleem voor mij.
Ik zit zelf met een soortgelijk probleem idd. Mijn ruimte is max. 40cm diep, max 48 cm breed, en max 14cm hoog. Dan hou je nog maar weinig mogelijkheden over, zeker als je nog wat ruimte rond de kast voor lucht e.d. wil over houden.

gelukkig kan ik de kast uit het zicht leggen en zullen de kabels ook niet zichtbaar zijn :D

[ Voor 68% gewijzigd door paulus_01 op 11-07-2011 23:40 ]

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Driftkikker schreef op maandag 11 juli 2011 @ 22:58:
Vervang liever de voeding, zie anders enkele pagina's terug hierover.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2011 @ 22:21:
Je voeding is misschien wat zwaar voor deze PC. Een 300 of 350 watt zou volstaan. Ga je XBMC gebruiken? Daar is momenteel nog geen bluray disc ondersteuning voor. Wel voor de gedownloade/geripte blurays maar dat wil je vast niet met die speler :)
Ja daar heb je inderdaad gelijk in, maar ik ben van plan om misschien later nog uit te breiden met een grafische kaart, een tweede HD en een WinTV kaart. Denk dat ik de power dan wel nodig zou kunnen hebben.

Ben van plan om een multi boot te maken met windows 7 als default (heb namelijk nog ergens een sleutel voor de professional versie liggen), voor de rest wil ik er ook de linux versie van XBMC op zetten en heel misschien voor wat experimenten een normale versie van Ubuntu. Dus denk dat de BlueRay wel van pas gaat komen.

Dank voor de reactie!
Fray
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2011 @ 22:09:
Hey iedereen,

Ben op dit moment bezig om deze zomer een HTPC in elkaar te zetten, na veel posts van vele fora te hebben bekeken ben ik tot het volgende systeem gekomen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Hitachi Deskstar 5K3000, 2TB€ 58,-€ 58,-
1Antec Fusion Remote Zilver€ 133,50€ 133,50
1Scythe Mugen 3€ 37,90€ 37,90
1LG CH10LS20 (10x, SATA-300, dual-layer, Zwart, Retail)€ 56,-€ 56,-
1be quiet! Pure Power L7 430W€ 45,-€ 45,-
1Asrock H67M-GE€ 77,35€ 77,35
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 522,44

Het doel voor mij was, met het oog op de toekomst, om een HTPC systeem te bouwen waarbij prijs, kwaliteit en presetatie hand in hand gaan. Om te beginnen met de prijs, ik heb rond de 500 euro als doel gesteld. Kwaliteit, zo stil mogelijk en een estetisch verantwoorde casing. En ten slotte de prestatie, waarbij het afspelen van vloeiende 1080p een eis is.

Mijn vraag nu is of er hier misschien mensen naar zouden kunnen kijken? Mocht er kritiek zijn, dan hoor ik dat natuurlijk heel graag! :)

Mvg,
Fray
Nog wat meer opmerkingen. Die mugen 3 gaat waarschijnlijk niet passen. Volgens mij past er max in de fusion remote een mini ninja van scythe. Heb zelf een big shuriken in een fusion remote en dat kan ik ook aanbevelen. verder zou ik de standaardfans van de antec vervangen door bijvoorbeeld pricewatch: Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120mm of de oranje variant. Het toerental van deze fans kun je laten regelen door het moederbord (wanneer het moederbord dat natuurlijk ondersteund) en dan is je setup met een stille voeding bijna onhoorbaar.

edit: Dit moederbord kan prima de fan snelheid regelen (heb hetzelfde moederbord)

• lkuhn
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-12 16:49
Heeft iemand nog op- en of aanmerkingen op onderstaande systeem?
Als ik het goed uitgezocht heb moet alles passen.

Ik zal ook nog een 6450 (LP) toevoegen aan het systeem, welke ik al heb liggen.

De pc zal voornamelijk dienen als HTPC, met XMBC onder Windows 7.

#ProductPrijsSubtotaal
1Silverstone Grandia GD04 (Zwart)€ 85,50€ 85,50
1Intel Core i3 2100€ 91,30€ 91,30
1Seasonic S12II 380W€ 51,90€ 51,90
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 92,-€ 92,-
1Asrock H67M B3€ 69,70€ 69,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 440,14

Data zal via een NAS worden geleverd en/of via een 2TB hdd die ik nog heb liggen.
Vraag me af waarom er zoveel i3's gekozen worden als een G620 ook ruim voldoet. En een BeQuiet voeding zou ook voldoen, die 20 euro verschil verdien je niet snel terug in de extra zuinigheid denk ik.

[ Voor 43% gewijzigd door Tsurany op 12-07-2011 12:47 ]

Tsurany schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 12:46:
Vraag me af waarom er zoveel i3's gekozen worden als een G620 ook ruim voldoet. En een BeQuiet voeding zou ook voldoen, die 20 euro verschil verdien je niet snel terug in de extra zuinigheid denk ik.
Ik denk dat een 300W beQuiet misschien wel zuiniger is wanneer de pc idle is. Maar dan zou je de efficiëntie curves er bij moeten pakken bij een belasting van ~30W-50W. Overigens is die seasonic wel een prima voeding.

• Phusebox
Vandaag mijn BeQuiet voeding besteld; dus die komt straks in mijn MC-1200 kast; zal wel posten of er echt veel verschil in zit qua geluid (qua kwaliteit zijn we het er allemaal wel over eens denk ik).

Tevens komt er dan een 12cm fan in mijn tv meubel om de warme lucht af te voeren. Wordt nu toch wel warm als ik de cpu en case fan op 500-1000 rpm zet.

Verwijderd

Ik weet niet of de G620 ook de 24P bug heeft maar in dat geval (en je wilt UAC aan laten) weet ik niet of deze snel genoeg is om blurays CPU te decoden? Wellicht dat mensen daarom voor i3 kiezen. En ik denk eveneens omdat deze processoren bekender zijn dan de G's. De meesten kennen enkel i3, i5, i7.

Overigens zie ik dat die TDP's 65 watt zijn. Nu is mijn E4600 ook TDP 65 watt. Is deze dan even zuinig of is de mijne minder zuinig omdat die langzamer is en dus meer werk moet verrichten?

@phusebox: ik ben benieuwd naar je ervaringen met de nieuwe voeding!
Die heeft ook de 24p bug inderdaad, dat zit gewoon in de gehele Sandy Bridge reeks. Echter de G620 moet meer dan snel genoeg zijn om via de cpu een film te decoden. Een G620T is net zo snel als een E8400, de G620 nog net wat sneller, die horen geen problemen te hebben met zulk decoderingswerk.
Daarnaast is een G620 met 5450 goedkoper dan een i3, daar hoeft het al helemaal niet voor dus.

TDP zegt niks over het verbruik he, op basis van TDP kan je dus niet vergelijken.

• Phantoman
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-11 00:48
Even een waarschuwing voor de mensen die een Silverstone Grandia GD06B op het oog hebben. Tenminste mensen zoals ik die voor het eerst een HTPC gaan bouwen, die 5 jaar geleden voor het laatst een PC in elkaar hebben gezet en die niet op alle details letten :)

Na enkele weken dit topic te hebben gevolgd besloot ik afgelopen week het volgende te bestellen:

#ProductPrijsSubtotaal
2Western Digital Caviar Green WD20EARX, 2TB SATA-600, 64MB, 5400rpm€ 63,07€ 126,14
1Silverstone Grandia GD06B€ 103,67€ 103,67
1Intel Core i3 2100€ 93,30€ 93,30
1Lite-On iHBS112 Zwart€ 84,-€ 84,-
1be quiet! Straight Power E8 400W€ 56,-€ 56,-
2Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G€ 11,86€ 23,72
1Sapphire Ultimate HD 6570 1GB DDR3€ 64,30€ 64,30
1Asus P8H61-M EVO (rev. 3.0)€ 74,-€ 74,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 684,88

Ik dacht dat ik afgelopen weekend met mijn nieuwe HTPC even kon chillen, maar dat viel vies tegen vanwege twee kleine punten die ik over het hoofd heb gezien (dus eigen schuld).

1) Aan het eind van deze 'bouwervaring' besefte ik me dat de PSU te groot was (diepte) en dat de 'hotswappable hdd cage' niet meer op z'n plaats paste. De GD06 kan nl. alleen een PSU aan met een maximale diepte van 15cm, dus daar sta ik nou met m'n splinternieuwe 'be quiet! Straight Power E8 400W' PSU |:( Dan maar een van deze dagen te koop zetten :'( In de tussentijd heb ik de Silverstone ST50F-P besteld.

2) Diezelfde 'hotswappable hdd cage' gebruikt alleen van die molex stekkertjes. En ja hoor, iedereen heeft dozen vol SATA-Molex adapters 8)7 Dus ook nog een paar van die adapters besteld.

Hopelijk heeft iemand wat hieraan.

• Phantoman
Tsurany schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 21:12:
Echter de G620 moet meer dan snel genoeg zijn om via de cpu een film te decoden. Een G620T is net zo snel als een E8400, de G620 nog net wat sneller, die horen geen problemen te hebben met zulk decoderingswerk.
Als ik het bericht hieronder lees kan het ook tegenvallen.
glenner schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 09:27:
Ik heb een sandybridge setup met de pentium g620 ism xbmc onder win7... ik kan je vertellen dat die g620 softwarematig geen hoge bitrates kan trekken. Vanaf 15 a20 mb/s (bluray iso bijvoorbeeld) komt ie al zwaar in de problemen. Ik vermoed dat de i3 en zeker de i5 hier minder snel last van gaan hebben aangezien deze een stuk krachtiger zijn.
Omdat ik ook vermoed dat er niet direct een patch zal komen voor dxva en ik ook zweer bij xbmc, heb ik gisteren dan maar een losse videokaart bijgestoken, een ati 6450 passief. Die doet voor weinig geld zijn werk uitstekend!
Volgens mij moet 20Mbit voor een G620 nog geen probleem zijn met een goede software decoder. Hangt natuurlijk ook enorm van de decoder software af, misschien dat die van XBMC niet goed genoeg is hiervoor?

• whazzzup
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-12 12:56
ik ben nu al weken aan het twijfelen of ik nu voor een systeempje met een Asus AT5IONT-I te gaan.
de één zegt dat MKV'tjes op 1080P prima gaat, de ander weer niet.

of een SB systeem bouwen, maar die heeft ook weer de nodige probleempjes + er komen automatisch meer fans bij, dus meer "herrie".

of toch nog ff wachten totdat de Mini-ITX bordjes uit komen van LIano.

De bedoeling is eigenlijk om een Lian Li PC-Q09 te gebruiken, dus een extra grafische kaart plaatsen is al geen optie.

Maar enige wat hij moet doen is XBMC (Live) te draaien en de boel te streamen van een servertje.

ik kom er vorlopig nog niet uit.
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 21:03:
Ik weet niet of de G620 ook de 24P bug heeft maar in dat geval (en je wilt UAC aan laten) weet ik niet of deze snel genoeg is om blurays CPU te decoden? Wellicht dat mensen daarom voor i3 kiezen. En ik denk eveneens omdat deze processoren bekender zijn dan de G's. De meesten kennen enkel i3, i5, i7.

Overigens zie ik dat die TDP's 65 watt zijn. Nu is mijn E4600 ook TDP 65 watt. Is deze dan even zuinig of is de mijne minder zuinig omdat die langzamer is en dus meer werk moet verrichten?

Tsurany schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 23:20:
Volgens mij moet 20Mbit voor een G620 nog geen probleem zijn met een goede software decoder. Hangt natuurlijk ook enorm van de decoder software af, misschien dat die van XBMC niet goed genoeg is hiervoor?
Waarom zou je bluray CPU decoden met een G620? DXVA icm SB met werkt alleen niet met XBMC (en andere decoders op basis van ffmpeg). Voor zover ik weet werkt bluray (iso's) out of the box toch niet met xbmc, dus dan gebruik je toch gewoon andere software (inclusief andere decoder) voor het afspelen van blurays?

Is het btw niet mogelijk om binnen XBMC een externe player te gebruiken? Kan me iets voor de geest halen dat dat wel mogelijk is... Dan heb je nergens problemen mee.
whazzzup schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 23:49:
ik ben nu al weken aan het twijfelen of ik nu voor een systeempje met een Asus AT5IONT-I te gaan.
de één zegt dat MKV'tjes op 1080P prima gaat, de ander weer niet.

of een SB systeem bouwen, maar die heeft ook weer de nodige probleempjes + er komen automatisch meer fans bij, dus meer "herrie".

of toch nog ff wachten totdat de Mini-ITX bordjes uit komen van LIano.

De bedoeling is eigenlijk om een Lian Li PC-Q09 te gebruiken, dus een extra grafische kaart plaatsen is al geen optie.

Maar enige wat hij moet doen is XBMC (Live) te draaien en de boel te streamen van een servertje.

ik kom er vorlopig nog niet uit.
Atom + ion(2) kan prima 1080p mkv's afspelen mits goed geconfigureerd. Zolang hardware acceleratie van de ion chipset werkt is het geen probleem. Het is alleen een probleem wanneer de IGP/GPU niet meer wordt gebruikt, de Atom zelf heeft niet genoeg kracht voor 1080p.

Llano is interessant, maar produceert niet veel minder warmte dan een SB setup. Op het moment worden alleen nog maar quad core's uitgebracht, die naar mijn mening minder interessant zijn voor HTPC gebruik. De dual core's komen in Q3 uit (volgens planning).

Overigens kun je voor een alternatief op atom+ion ook voor een brazos setup gaan. Overigens kan ik je wel aanbevelen om een Nvidia ion chipset aan te schaffen wanneer je XBMC live gaat draaien. Hardwareacceleratie onder linux werkt out of the box niet met ATI of Intel. Nvidia heeft een veel betere ondersteuning.

[ Voor 47% gewijzigd door jaapsander op 13-07-2011 09:56 ]

jaapsander schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 09:49:
Waarom zou je bluray CPU decoden met een G620? DXVA icm SB met werkt alleen niet met XBMC (en andere decoders op basis van ffmpeg). Voor zover ik weet werkt bluray (iso's) out of the box toch niet met xbmc, dus dan gebruik je toch gewoon andere software (inclusief andere decoder) voor het afspelen van blurays?
Je kan natuurlijk MediaPortal gebruiken, min of meer dezelfde features maar dan mogelijk je eigen codecs te kiezen.
Is het btw niet mogelijk om binnen XBMC een externe player te gebruiken? Kan me iets voor de geest halen dat dat wel mogelijk is... Dan heb je nergens problemen mee.
Dat is volgens mij inderdaad wel mogelijk ja.

• Phusebox
Weet iemand een goede kaart of usb geval waarmee je Ziggo digitiale tv kunt kijken en opnemen?
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 21:03:
BeQuiet SFX voeding ingebouwd; en ik moet zeggen dat deze inderdaad een stuk stiller is. Niet stil as in onhoorbaar, maar wel echt een degelijk verschil.

Alleen voor het geluid zou ik het de prijs niet waard vinden, was meer ook een stukje gemoedsrust dat ik weet dat de voeding nu in ieder geval niet meer zo'n grote troep is en het risico op kapotte hardware is afgenomen.

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 13-07-2011 19:46 ]

• paulus_01
Maar nog belangrijker, heb je nu ook plezier van je systeempje? ;)
jaapsander schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 09:49:
Overigens kun je voor een alternatief op atom+ion ook voor een brazos setup gaan. Overigens kan ik je wel aanbevelen om een Nvidia ion chipset aan te schaffen wanneer je XBMC live gaat draaien. Hardwareacceleratie onder linux werkt out of the box niet met ATI of Intel. Nvidia heeft een veel betere ondersteuning.
Voor de Linux fans is het treurig te zien dat er eigenlijk een stap terug gezet is. Het enige wat fatsoenlijk werkt is nVidia, maar nVidia staat bij alle nieuwe architecturen (Brazos, Llano en Sandy Bridge) buitenspel. En de volgende generatie Atom heeft weer een andere, onder Linux slecht ondersteunde IGP: de PowerVR gpu.

Snel maar hopen op Tegra 2-based HTPC's - al is dat qua cpu nog weer 2-4x trager dan een Atom/Brazos.

[ Voor 12% gewijzigd door Dreamvoid op 13-07-2011 20:21 ]

Phusebox schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 18:42:
Weet iemand een goede kaart of usb geval waarmee je Ziggo digitiale tv kunt kijken en opnemen?
Check effe hier: \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]
Daar moet je denk ik wel wat kunnen vinden. Volgens mij worden de Anysee producten zoals de pricewatch: Anysee E30TCPlus wel veel gebruikt. Even kijken wat momenteel de beste optie is.

• paulus_01
Tsurany schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 20:26:
[...]

Check effe hier: \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]
Daar moet je denk ik wel wat kunnen vinden. Volgens mij worden de Anysee producten zoals de pricewatch: Anysee E30TCPlus wel veel gebruikt. Even kijken wat momenteel de beste optie is.
weet je toevallig of er zoiets ook voor UPC is, of is dit daar ook mee te gebruiken?

Heb er wel eens naar gezocht maar kon het niet 1-2-3 vinden.
Nee, dat zou ik zelf niet weten. Voor zover ik weet is er geen oplossing voor maar ik heb dan ook nooit uitgebreid gezocht aangezien ik zelf geen tv aansluiting blief.

• paulus_01
ik heb het ooit op mijn medion pc (classic 8080xl ;)) gehad....3 keer gebruikt :)
Werkte op zich wel goed btw, maar destijds waren schijven relatief klein en het vergt toch aardig wat ruimte wanneer je op wilt nemen.
Heb je het dan niet over analoge TV? Dan kan het natuurlijk wel gewoon.

• paulus_01
excuus, ja....de digitale variant heb ik naar gezocht, niet gevonden, de analoge had ik op mijn medion een jaar of 9 al.

• Phusebox
Even een vraag mbt eventuele upgrade met een radeon kaart. Ik heb tegelijkertijd met mijn systeem ook een AMD 350 systeem gebouwd voor een vriend. Daar werkt dxva dus wel, maarrr hij kan geen wmv HD bestanden afspelen. Dan krijg je ook alleen maar blokjes enzo. Zet ik dxva uit werkt het wel, maar dan trekt de CPU het niet meer.

Phusebox schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 07:12:
Even een vraag mbt eventuele upgrade met een radeon kaart. Ik heb tegelijkertijd met mijn systeem ook een AMD 350 systeem gebouwd voor een vriend. Daar werkt dxva dus wel, maarrr hij kan geen wmv HD bestanden afspelen. Dan krijg je ook alleen maar blokjes enzo. Zet ik dxva uit werkt het wel, maar dan trekt de CPU het niet meer.
Bekend probleem van XBMC en WMV HD. Zal met een ati kaartje niet werken, maar jouw cpu is iig snel genoeg om de file af te kunnen spelen.
Dreamvoid schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 20:11:
[...]

Voor de Linux fans is het treurig te zien dat er eigenlijk een stap terug gezet is. Het enige wat fatsoenlijk werkt is nVidia, maar nVidia staat bij alle nieuwe architecturen (Brazos, Llano en Sandy Bridge) buitenspel. En de volgende generatie Atom heeft weer een andere, onder Linux slecht ondersteunde IGP: de PowerVR gpu.

Snel maar hopen op Tegra 2-based HTPC's - al is dat qua cpu nog weer 2-4x trager dan een Atom/Brazos.
Erg jammer dat linux zover achterloop op Windows mbt hardwareacceleratie van video. Dit ook mede door Intel en AMD/Ati... Voor HTPC's zou linux het ideale platform kunnen zijn omdat je toch voor het grootste gedeelte met een (bijvoorbeeld) XBMC GUI werkt. Scheelt toch behoorlijk wat licentiekosten wanneer je geen windows 7 hoeft aan te schaffen.

[ Voor 43% gewijzigd door jaapsander op 14-07-2011 09:05 ]

• Phusebox
jaapsander schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 09:02:
[...]

Bekend probleem van XBMC en WMV HD. Zal met een ati kaartje niet werken, maar jouw cpu is iig snel genoeg om de file af te kunnen spelen.

[...]
Haha dus XBMC is eigenlijk nogal troep als je het zo bekijkt 8) .Je kunt er geen blu-rays mee afspelen, dxva werkt niet met intel, wmv hd werkt niet met amd/ati, geen ondersteuning voor tv kijken/opnames. And the list goes on and on :)

Phusebox schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 09:33:
[...]

Haha dus XBMC is eigenlijk nogal troep als je het zo bekijkt 8) .Je kunt er geen blu-rays mee afspelen, dxva werkt niet met intel, wmv hd werkt niet met amd/ati, geen ondersteuning voor tv kijken/opnames. And the list goes on and on :)
wmv hd werkt niet met alle dxva oplossingen, maar daar werd aan gewerkt BarendB had het daar in het begin over (hij had daar een patch voor gemaakt). Overigens kun je zeggen wat je wil, maar voor gratis (!) software ontwikkeld door een community is XBMC behoorlijk volwassen, alleen heeft het altijd zijn beperkingen.

Overigens werken veel dingen out of the box natuurlijk niet, maar dat wil nog niet zeggen dat je met wat omwegen en tweaks zelf dingen als blu-ray playback en tv-opnames voor elkaar krijgt. En laat dat nou juist het leuke zijn van een htpc...

• Phusebox
jaapsander schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 09:54:
[...]

wmv hd werkt niet met alle dxva oplossingen, maar daar werd aan gewerkt BarendB had het daar in het begin over (hij had daar een patch voor gemaakt). Overigens kun je zeggen wat je wil, maar voor gratis (!) software ontwikkeld door een community is XBMC behoorlijk volwassen, alleen heeft het altijd zijn beperkingen.

Overigens werken veel dingen out of the box natuurlijk niet, maar dat wil nog niet zeggen dat je met wat omwegen en tweaks zelf dingen als blu-ray playback en tv-opnames voor elkaar krijgt. En laat dat nou juist het leuke zijn van een htpc...
Ja ik weet dat XBMC gratis software is, en het werkt best goed. Blu-ray doe ik nu maar gewoon via PowerDVD omdat ik anders niet weet hoe ik het aan de gang moet krijgen. Kan er geen duidelijke info over vinden iig.
Zelfde geld voor ISO bestanden, die pak ik ook maar handmatig uit omdat ik ze anders niet afgespeeld krijg.

Besturing van DVD menu's is ook nog een issue, vaak werkt het niet, of is je cursor weg en zie je niet waar je staat. En dan is er nog het irritante foutmeldings popup scherm dat alleen weggaat als je op ESC drukt. Mijn afstandbediening heeft geen ESC en de ESC op mijn iPad app (XBMC commander) werkt dan niet. Ik moet dan opstaan, toetsenbord uit de kast halen, insteken, ESC drukken en toetsenbord weer opbergen.

Maar goed... binnenkort maar eens MediaPortal proberen.

MediaPortal is inderdaad een goed alternatief, het werkt wel met losse plugins voor video en tv series maar is ook gewoon een kwalitatief goed pakket, zeker met de juiste codecs werkt het ook gewoon prima. Even op het forum zelf kijken welke codecs aangeraden wordt. Ik heb het met het SAF pakket geprobeerd, dat werkte prima.

• ronnym
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-12 13:29
Wie heeft er een htpc gebouwd met de volgende mogelijkheden erin:

- nas
- digitale tv i.c.m. bijv Anysee ( eventueel ook het streamen naar andere kamers/tv's )
- downloaden van films, series e.d.
- mediaportal of xmbc

Ik wil graag 1 kast neerzetten waarmee ik alles kan doen en alles kan afspelen.
Dus een mediaplayer valt af.

Er zijn bedrijven die kant en klare systemen verkopen met deze mogelijkheden erin alleen kosten weer erg veel in vergelijking met zelfbouw.

Het mag wel wat kosten maar het moet niet een godsvermogen kosten.

Wie o wie kan en wil mij er hierbij helpen _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Euh praktisch elke HTPC voldoet aan die eisen denk ik. Een G620 HTPC met voldoende opslag is ideaal als je MediaPortal en MediaPortal TV server wilt gebruiken. Kan je ook prima mee downloaden.

ronnym schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 12:51:
Wie heeft er een htpc gebouwd met de volgende mogelijkheden erin:

- nas
- digitale tv i.c.m. bijv Anysee ( eventueel ook het streamen naar andere kamers/tv's )
- downloaden van films, series e.d.
- mediaportal of xmbc

Ik wil graag 1 kast neerzetten waarmee ik alles kan doen en alles kan afspelen.
Dus een mediaplayer valt af.

Er zijn bedrijven die kant en klare systemen verkopen met deze mogelijkheden erin alleen kosten weer erg veel in vergelijking met zelfbouw.

Het mag wel wat kosten maar het moet niet een godsvermogen kosten.

Wie o wie kan en wil mij er hierbij helpen _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Wat is het budget? Er zijn meerdere configs de laaste pagina's voorbij gekomen die prima aan jouw wensen kunnen voldoen. Een intel pentium of core i3 setup met of zonder losse vga kaart voldoet. De grootste eisen en beperkingen zijn voor jou waarschijnlijk de behuizing.

Probeer eerst je eigen wensen te definiëren.
Omvang: Wat zijn de maximale maten van de behuizing mbt de plaats waar de kast moet komen te staan?
Nas: Hoeveel schijven moeten erin kunnen?
Budget: Wat is een godsvermogen en was is "mag wat kosten"?

• Phantoman
Een vraagje. Zijn er problemen bekend met Windows 2008 op een HTPC ? Ik ben van plan om mijn HTPC ook als Windows Domain Controller te gaan gebruiken, dan kan ik mijn huidige Windows 2003 server uitdoen. Voor de rest ga ik voornamelijk XBMC gebruiken met als backup PowerDVD en VLC Player. Ik kan dan ook meteen gebruik maken van Windows Media Services om bepaalde dingen met anderen te delen via een stream.

Zie mijn configuratie hieronder:

#ProductPrijsSubtotaal
2Western Digital Caviar Green WD20EARX, 2TB SATA-600, 64MB, 5400rpm€ 64,26€ 128,52
1Silverstone Grandia GD06B€ 103,67€ 103,67
1Intel Core i3 2100€ 93,30€ 93,30
1Lite-On iHBS112 Zwart€ 84,-€ 84,-
1Silverstone ST50F-P€ 63,65€ 63,65
2Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G€ 11,99€ 23,98
1Sapphire Ultimate HD 6570 1GB DDR3€ 64,30€ 64,30
1Asus P8H61-M EVO (rev. 3.0)€ 74,-€ 74,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 695,17

[ Voor 79% gewijzigd door Phantoman op 14-07-2011 14:17 ]

Je bedoelt Windows Server 2008 R2? In principe deelt het de basis met Windows 7 dus drivers zouden geen probleem mogen zijn. XBMC zou dan ook gewoon prima moeten draaien. Heb het alleen nooit zelf uitgetest, ik heb twee aparte systemen.

Verwijderd

Argh, kon het toch weer niet laten dus net maar gaan meten in mijn Tv-meubel. Heb 12-13cm ruimte en 2 niet low-profile kaarten. Alle kasten die daar mee om kunnen gaan beginnen bij zo'n 14 cm. Dan maar kijken of ik deze PC kan verkopen.
Pagina: 1 ... 49 ... 93 Laatste

Dit topic is gesloten.