Phusebox schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 15:49:
[...]

Hmm misschien een topic starten op het xbmc forum dat we als community jullie een SB bak doneren? Hoeft toch niet veel te kosten, en er zullen genoeg mensen bij gebaat zijn?
In de buurt van Groningen heb ik binnenkort (is nu in bestelling) een G620 + Arock h61 + 2GB DD3 te leen.

Verder wel een goed idee btw, alleen dan creëer je wel het probleem dat er een oplossing uit moet komen. Mocht het niet lukken gaan de mensen die gedoneerd hebben klagen...

[ Voor 14% gewijzigd door jaapsander op 05-07-2011 15:55 ]

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-12 21:14
jaapsander schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 15:51:
[...]

In de buurt van Groningen heb ik binnenkort (is nu in bestelling) een G620 + Arock h61 + 2GB DD3 te leen.

Verder wel een goed idee btw, alleen dan creëer je wel het probleem dat er een oplossing uit moet komen. Mocht het niet lukken gaan de mensen die gedoneerd hebben klagen...
Mwah, voor 300 euro heb je een systeem. Als 300 mensen 1 euro doneren, wat makkelijk te doen moet zijn, lijkt het me niet dat men daarover gaat klagen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Phusebox schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 15:57:
[...]

Mwah, voor 300 euro heb je een systeem. Als 300 mensen 1 euro doneren, wat makkelijk te doen moet zijn, lijkt het me niet dat men daarover gaat klagen.
Vind jij maar eens 300 mensen, zal eerder 30 zijn. En voor een 10tje verwacht je al wat meer resultaat...

edit: 300 euro is behoorlijk aan de hoge kant. Mobo + CPU (+geheugen) hoeft niet meer dan 150 euro te kosten..

[ Voor 13% gewijzigd door jaapsander op 05-07-2011 16:00 ]

• Phusebox
jaapsander schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 15:59:
[...]

Vind jij maar eens 300 mensen, zal eerder 30 zijn. En voor een 10tje verwacht je al wat meer resultaat...

edit: 300 euro is behoorlijk aan de hoge kant. Mobo + CPU (+geheugen) hoeft niet meer dan 150 euro te kosten..
Op het XBMC forum lopen toch wel zeker meer dan 300 mensen rond met dit probleem?

Phusebox schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 16:01:
[...]

Op het XBMC forum lopen toch wel zeker meer dan 300 mensen rond met dit probleem?
Correctie, vind maar eens 300 mensen die dusdanig veel vertrouwen in 1 persoon hebben om geld te doneren voor een SB systeem.

• Phusebox
jaapsander schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 16:22:
[...]

Correctie, vind maar eens 300 mensen die dusdanig veel vertrouwen in 1 persoon hebben om geld te doneren voor een SB systeem.
Haha ok dan is het een beetje een trieste community, ik bedoel een admin vanuit XBMC moet dat toch kunnen beheren?

Phusebox schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 16:25:
[...]

Haha ok dan is het een beetje een trieste community, ik bedoel een admin vanuit XBMC moet dat toch kunnen beheren?
Geen idee hoe de community is, ik heb het over mensen in het algemeen, maar we gaan nu wel heel erg offtopic (hoewel het nog wel over het aanschaffen van htpc onderdelen gaat)

[ Voor 14% gewijzigd door jaapsander op 05-07-2011 16:48 ]

Zullen we het weer gewoon over de samenstelling van htpc's hebben, heren? Het gaat nu wel heel erg offtopic.

Verwijderd

net mn htpc besteld met een i3, staat op alternate de AMD A6-3650 voor 100€ nog weinig over te vinden,heb nu voor de zekerheid een extra videokaart vanwege de 24p bug, ben benieuwd hoe deze cpu gaan concurreren op htpc gebied

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Zojuist alvast moederbord en i3 klaargelegd. Gezien het grote verschil tussen een i3 en i7 boxed koeler, heb ik de i7 boxed koeler erop gezet (coper base, hoger). Nu enkel nog even wachten op mijn Lian Li kast incl Sapphire HD6570. Ik zal tevens, als ik het niet vergeet, even foto's maken van het geheel. Misschien is dit nog nuttig voor iemand ;)

Update asap!

I browse with Vivaldi

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
jaapsander schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 13:00:
[...]

Zoals ik al eerder zei, je mening is nogal ongenuanceerd. Je speculeert alsof het een tikkende tijdbom is. Ik denk dat de kans groter is dat deze voeding het jaren zonder problemen gaat doen (hierbij speculeer ik evenveel als jij).
Probleem is jij denkt of hoopt dat het wel goed zal gaan. Dat is dus het probleem het kan misschien goed gaan maar de kans dat het mis gaat is ook nogal groot... Zie zo vaak PC's die gesloopt zijn door een gare voeding. Maar wat ook ongetwijfeld heel veel voorkomt is een voeding die onderdelen sloopt door hoge rimple zoals in de review van Jonnyguru die ik hierboven al gaf. Dit is alleen niet zo gemakkelijk te achterhalen.

Maar als je het stukje van Jonnyguru leest en begrijpt dan overdrijf ik toch echt niet...
Wanneer je alle componenten bij dezelfde shop hebt gekocht (was in dit geval ook zo) krijg je gewoon garantie op een moederbord met brandplekken als de voeding de oorzaak hiervan was.
Misschien, misschien geven ze jouw ook de schuld, maar sowieso koop ik ook liever fatsoenlijke onderdelen hoef je in principe nooit iets RMA te sturen, tenminste dat is mijn ervaring.
Rowdy.nl schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 13:14:
[...]

D'r werd net al een paar keer gevraagd om advies...? Geef dat dan eens? :)
Iets van InWin is bijvoorbeeld, maar iets duurder dan MS-TECH behuizing en voeding.
pricewatch: In-win Z611
pricewatch: Inwin Z638 (Zwart)
pricewatch: Inwin Z616 (Zwart)
Verschil in de behuizingen is alleen de voorkant, zijn voor de rest dezelfde behuizingen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Die behuizingen zijn toch wel de definitie van fugly.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• -The_Mask-
  • Niet online
Niet echt, tenminste een stuk beter dan hoe ze eruit zien op de foto.
Gebruik zelf de pricewatch: In-win Z583 altijd voor een standaard peeceetje, prachtige behuizing voor zijn prijs. Goede en stevige toolless behuizing met prima voeding en ik vind ze er ook prima uitzien.

AMD Nieuwsdiscussie

• paulus_01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-09 23:20
Ik neem bijna direct van je aan dat de voeding beter in orde is (ps...hoe kun je dat zien?)
Echter, dit is het HTPC topic, deze kasten ga je toch niet voor je lol in je woonkamer zetten?

• -The_Mask-
  • Niet online
Open schroeven. ;)
Echter, dit is het HTPC topic, deze kasten ga je toch niet voor je lol in je woonkamer zetten?
Nee was gewoon als veel betere optie dan de MS-TECH die zion noemde wat ook gewoon een standaard ATX behuizing was.

InWin heeft trouwens ook desktop/HTPC behuizingen. Anders is er nog Silverstone en Antec en vooral Silverstone heeft heel veel keuze.

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

-The_Mask- schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 21:27:
[...]
Open schroeven. ;) [/q]Echter, dit is het HTPC topic, deze kasten ga je toch niet voor je lol in je woonkamer zetten?[/quote]Nee was gewoon als veel betere optie dan de MS-TECH die zion noemde wat ook gewoon een standaard ATX behuizing was.

InWin heeft trouwens ook desktop/HTPC behuizingen. Anders is er nog Silverstone en Antec en vooral Silverstone heeft heel veel keuze.
Weet jij wat het geluidsniveau van de voedingen in zo'n InWin behuizing is of ken je een review die daar over rept?

Informatique heeft in elk geval een grote collectie InWin behuizingen (waarvan sommige ook niet eens in de PW staan).

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2011 22:09 ]

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 22:05:
[...]

Weet jij wat het geluidsniveau van de voedingen in zo'n InWin behuizing is
Alleen hoorbaar als je je oor er heel dicht bij hebt, een beetje zoals elke moderne fatsoenlijke voeding. Bij een standaard PC zonder mainstream/high-end videokaart dan.
of ken je een review die daar over rept?
Zou geen review weten.
Informatique heeft in elk geval een grote collectie InWin behuizingen (waarvan sommige ook niet eens in de PW staan).
Klopt Informatique is één van de twee distributeurs hier in NL, Complies is de andere. Informatique is alleen ook nog een webshop waar je als consument kunt kopen. EA of EM serie zou ik trouwens niet nemen dat zijn een beetje de budget behuizingen.

AMD Nieuwsdiscussie

• paulus_01
-The_Mask- schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 21:27:
[...]
Open schroeven. ;)
[...]
Nee was gewoon als veel betere optie dan de MS-TECH die zion noemde wat ook gewoon een standaard ATX behuizing was.

Ok, maar is er dan vanuit te gaan dat InWin, Silverstone en Antec, als ze voedingen bij leveren, deze ok zijn?
Ongeacht type kast (tower, htpc, etc)?

Voor voeding leken is dit lastig te verifiëren.

• -The_Mask-
  • Niet online
Ja bij InWin, Silverstone en Antec zal je altijd wel minimaal een redelijke voeding krijgen, soms misschien een matige maar slechte voedingen hoef je niet (meer) te verwachten.

AMD Nieuwsdiscussie

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
Ik zat zelf ook naar wat Inwin behuizingen te kijken en dan met name naar de mini-itx varianten. Ik zit eraan te denken om een er een Core i3 systeem in te bouwen. Ik ben zelf niet zo'n fan van de standaard HTPC behuizingen die op ouderwetse VCR's lijken en die Inwin's zijn de enige behuizingen die ik kan vinden -in dat formaat- die ik mooi vind. Voorbeeld:

http://www.in-win.com.tw/...series_id=47&model_id=294

Vind ik een erg mooi kastje. Verkrijgbaarheid van dat model is, ermm....momenteel nihil. Maar goed, ik heb er geen haast mee. Heb net een Zotac Zbox AD02 aangeschaft, maar het begint toch te kriebelen om zelf iets te bouwen en dan meteen een systeem met iets meer 'oomph'. Die kan dan mooi in de woonkamer en dan de Zotac in de slaapkamer. XBMC met MySQL backend en gaan! :)

Verwijderd

Phusebox! Ik heb voor jou de oplossing! Morgen kom je naar mij, laat ik je zien dat mijn HTPC als een trein draait en mag je hem direct meenemen! Win7, XBMC inclusief Harmony remote! Aansluiten thuis en klaar is Phusebox. Dan koop ik van jouw budget wel een nieuwe :)

Even zonder grappen; het samenstellen van een HTPC zou leuk moeten zijn....out of THE box alles werkend betekent na 10 min verveeld zijn met je nieuwe hardware. Voor je problemen zijn diverse oplossingen. Zie hier het bewijs: Mijn C2D E4600 trekt blurays zelfs met DXVA uit en mijn pc maakt herrie, daarom kijk ik altijd films met geluid :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2011 00:38 ]

• -The_Mask-
  • Niet online
Je zou een mailtje naar Informatique kunnen doen, al verwacht ik niet echt dat het zin heeft. Maar anders kun je wel eens heel lang wachten op een beschikbaar exemplaar.

AMD Nieuwsdiscussie

-The_Mask- schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 20:37:
[...]
Probleem is jij denkt of hoopt dat het wel goed zal gaan. Dat is dus het probleem het kan misschien goed gaan maar de kans dat het mis gaat is ook nogal groot... Zie zo vaak PC's die gesloopt zijn door een gare voeding. Maar wat ook ongetwijfeld heel veel voorkomt is een voeding die onderdelen sloopt door hoge rimple zoals in de review van Jonnyguru die ik hierboven al gaf. Dit is alleen niet zo gemakkelijk te achterhalen.

Maar als je het stukje van Jonnyguru leest en begrijpt dan overdrijf ik toch echt niet...

[...]
Misschien, misschien geven ze jouw ook de schuld, maar sowieso koop ik ook liever fatsoenlijke onderdelen hoef je in principe nooit iets RMA te sturen, tenminste dat is mijn ervaring.

[...]

Iets van InWin is bijvoorbeeld, maar iets duurder dan MS-TECH behuizing en voeding.
pricewatch: In-win Z611
pricewatch: Inwin Z638 (Zwart)
pricewatch: Inwin Z616 (Zwart)
Verschil in de behuizingen is alleen de voorkant, zijn voor de rest dezelfde behuizingen.
Probleem is dat jij er vanuit gaat dat het niet goed zal gaan. Daarbij speculeer je evenveel als ik. Het is bij het aanschaffen van computeronderdelen altijd maar de vraag of het stuk gaat of niet. De kans bij een a-merk is inderdaad groter dat het probleemloos over een lange periode gaat werken, maar dat wil niet zeggen dat het bij die Ms-tech een grote kans is dat het mis zal gaan.... De kans is alleen groter dan bij een a-merk. Ik ben het met je eens dat je niet op een voeding moet bezuinigen en je beter een a-merk (of beter a-klasse) voeding kan kopen, maar jouw mening is wel erg zwart wit.

Mocht het zo zijn dat Ms-tech echt slechte voedingen verkoopt dan was daar gewoon meer over bekend, de kast wordt wel vaker voor HTPC's gebruikt (en niet alleen met een andere voeding). Mochten ze allemaal kapot gaan dan zou daar vast meer over bekend zijn (zoals bijvoorbeeld slecht soldeersel bij Nvidia Gpu's).

Verder is de desbetreffende persoon ook gewezen op bijvoorbeeld een Bequiet 300W sfx voeding, maar alleen deze kast voldeed aan de eisen, waarbij het budget ook nog eens erg krap was. Desbetreffende persoon investeerde liever in een cpu upgrade. Maar dit had je allemaal wel gelezen neem ik aan?

Verder heb ik ook gisteren even gekeken naar de combi van verschillende videoplayers, codecs en Sandy Bridge met DXVA. Samenvatting staat in dit document:
DXVA SB samenvatting.docx - 11.1 Kb

[ Voor 3% gewijzigd door jaapsander op 06-07-2011 09:18 ]

• Phusebox
Nou geen ophef maken over die voeding; ik gok erop dat de voeding voor mijn gebruik ok is, en dat ik hem binnen een paar maanden zal vervangen door een Bequiet voeding.

Mocht het binnen die paar maanden kapot gaan, wacht ik wel op een onweer en gooi ik het daar op.

Iedereen maakt keuzes; en ik ben het met Jaap eens dat wanneer er grote problemen met deze voeding en kast waren (derde revisie inmiddels) dan was daar allang ergens een negatieve review verschenen. Alle reviews tot nu toe zijn (gematigd) positief.

edit: Dat document heb je wel op een irritante site geüpload zeg... een Dropbox niks voor jou? Veel makkelijker.

[ Voor 47% gewijzigd door Phusebox op 06-07-2011 09:37 ]

Phusebox schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 09:30:
Nou geen ophef maken over die voeding; ik gok erop dat de voeding voor mijn gebruik ok is, en dat ik hem binnen een paar maanden zal vervangen door een Bequiet voeding.

Mocht het binnen die paar maanden kapot gaan, wacht ik wel op een onweer en gooi ik het daar op.

Iedereen maakt keuzes; en ik ben het met Jaap eens dat wanneer er grote problemen met deze voeding en kast waren (derde revisie inmiddels) dan was daar allang ergens een negatieve review verschenen. Alle reviews tot nu toe zijn (gematigd) positief.

edit: Dat document heb je wel op een irritante site geüpload zeg... een Dropbox niks voor jou? Veel makkelijker.
Das wel een goede nuancering van bovenstaande discussie. Overigens is dit best wel een nuttige inhoudelijke discussie. Voedingen zijn natuurlijk belangrijke onderdelen van een configuratie.

Dropbox is inderdaad iets wat ik nog moet checken. Had nu gewoon de eerste file upload site gepakt die ik zag.

• paulus_01
AmonTobin schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 00:10:
Ik zat zelf ook naar wat Inwin behuizingen te kijken en dan met name naar de mini-itx varianten. Ik zit eraan te denken om een er een Core i3 systeem in te bouwen. Ik ben zelf niet zo'n fan van de standaard HTPC behuizingen die op ouderwetse VCR's lijken en die Inwin's zijn de enige behuizingen die ik kan vinden -in dat formaat- die ik mooi vind. Voorbeeld:

http://www.in-win.com.tw/...series_id=47&model_id=294

Vind ik een erg mooi kastje. Verkrijgbaarheid van dat model is, ermm....momenteel nihil. Maar goed, ik heb er geen haast mee. Heb net een Zotac Zbox AD02 aangeschaft, maar het begint toch te kriebelen om zelf iets te bouwen en dan meteen een systeem met iets meer 'oomph'. Die kan dan mooi in de woonkamer en dan de Zotac in de slaapkamer. XBMC met MySQL backend en gaan! :)
Da's inderdaad niet gek en mooiste van alles, een low profile uitbreidingsslot dus een hd6570 lp zou moeten werken :D

Heb je denk ik een alleraardigst systeempje met een i3-2100.
jaapsander schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 09:57:

Dropbox is inderdaad iets wat ik nog moet checken. Had nu gewoon de eerste file upload site gepakt die ik zag.
* offtopic mode on: dropbox is superhandig, 2gb gratis cloud ruimte en je kunt met je laptop, pc, htpc, smarthphone etc aan al je files. Plus sharen is easy ;) tweaker essential ;)

[ Voor 16% gewijzigd door paulus_01 op 06-07-2011 10:34 ]

• BarendB
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-06-2024
Verder heb ik ook gisteren even gekeken naar de combi van verschillende videoplayers, codecs en Sandy Bridge met DXVA. Samenvatting staat in dit document:
DXVA SB samenvatting.docx - 11.1 Kb
Ok, dus de MPC/FFMPEG dxva werkt inderdaad ook niet voor Sandybridge H264, zoals ik al verwachtte. Overigens zijn er wel een aantal verschillen tussen de MPC/FFMPEG en de XBMC/FFMPEG dxva implementatie van H264 (in de MPC code hebben ze wat zitten rommelen), dus vandaar dat in theorie het wel *mogelijk* was dat het bij de een wel werkte en de andere niet. Ik had op basis daarvan nog een laatste nieuwe test versie van de xbmc dll op het xbmc development forum gepost, maar die zal dan ook wel niks uithalen. Nee, dan wordt het echt de API documentatie erbij pakken en studeren op het geheel. Aangezien ik dus een ATI heb, laat ik dat maar aan anderen over ...

• BarendB
Ok, net op het XBMC forum gehoord dat m'n nieuwe DLL, wederom gebaseerd op de verschillen tussen MPC-HC en XBMC, ook niet werkt voor Sandybridge. Wat in overeenstemming is met het laatste bericht van JaapSander, dat, zoals ik al vermoedde, de bug in *alle* software zit die FFMPEG gebruikt.

Kortom, wel iets om rekening mee te houden bij de aankoop van een HTPC denk ik ... Wie weet is er iemand met SandyBridge die morgen een patch uitbrengt, maar aangezien er maar weinig developers zijn die wat van DXVA weten en/of zin hebben er tijd in te steken, denk ik dat 't verstandig is om er rekening mee te houden dat 't wel effe kan duren voordat er een oplossing ligt ...

Niet dat het echt een probleem hoeft te zijn overigens; de Sandybridges zijn snel genoeg om softwarematig te decoden, maar altijd goed om dit van te voren effe te weten ...

[ Voor 12% gewijzigd door BarendB op 07-07-2011 00:00 ]

• paulus_01
BarendB, misschien handig om het issue heel kort uiteen te zetten voor diegene die niet de vorige 'X' pagina's hebben gelezen?
De technische zaken daargelaten, begrijp ik, min of meer, als je een Sandybridge setup kiest voor je HTPC (dus bijvoorbeeld een Intel G620, G840, G850, i3-2100 cpu), en je DXVA aan hebt en je geen losse GPU hebt geinstalleerd, dan zal het afspelen van een h264 file problemen opleveren ....

toevoeging altijd welkom ;)

• BarendB
paulus_01 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 00:06:
De technische zaken daargelaten, begrijp ik, min of meer, als je een Sandybridge setup kiest voor je HTPC (dus bijvoorbeeld een Intel G620, G840, G850, i3-2100 cpu), en je DXVA aan hebt en je geen losse GPU hebt geinstalleerd, dan zal het afspelen van een h264 file problemen opleveren ....
Klopt. Alleen de toevoeging dan nog dat het probleem zich alleen voordoet bij FFMPEG gebaseerde software (VLC, XBMC, Mplayer, MPC-HC, alhoewel je bij die laatste gewoon MSDTV kan gebruiken ipv FFMPEG). Je kan echter gewoon DXVA uitzetten of een discrete videokaart erbij prikken. Ik zie het ook meer als een theoretisch probleem dan dat het in de praktijk voor veel problemen zal zorgen :)

• paulus_01
BarendB schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 00:13:
[...]

Klopt. Alleen de toevoeging dan nog dat het probleem zich alleen voordoet bij FFMPEG gebaseerde software (VLC, XBMC, Mplayer, MPC-HC, alhoewel je bij die laatste gewoon MSDTV kan gebruiken ipv FFMPEG). Je kan echter gewoon DXVA uitzetten of een discrete videokaart erbij prikken. Ik zie het ook meer als een theoretisch probleem dan dat het in de praktijk voor veel problemen zal zorgen :)
Zelfs al zou je geen kaart er bij kunnen prikken, dan zal de cpu het werk op kunnen knappen en dit geldt voor zowel de i3 als de 'G' serie van SB, correct?

• BarendB
paulus_01 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 00:16:
[...]

Zelfs al zou je geen kaart er bij kunnen prikken, dan zal de cpu het werk op kunnen knappen en dit geldt voor zowel de i3 als de 'G' serie van SB, correct?
Poeh, dat zou ik zo niet durven garanderen, heb zelf geen SB en me er ook niet genoeg in verdiept. Ik zou zeggen dat die CPU's het makkelijk moeten kunnen trekken, maar daar kunnen anderen hier vast meer over vertellen ...

• Phusebox
[...]

Men zegt van wel... ik kan het je waarschijnlijk dit weekend vertellen.

Heb de MS-Tech kast binnen, en hij ziet er op zich best goed uit. In tegenstelling tot de kast in de reviews op tweakers is deze helemaal zwart gespoten van binnen.

[ Voor 19% gewijzigd door Phusebox op 07-07-2011 00:21 ]

• paulus_01
;) je had toch de i3 besteld? Dat zou geen probleem moeten zijn denk ik ;)
vroeg het me met name af t.o.v. de g types.

• BarendB
paulus_01 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 00:21:
;) je had toch de i3 besteld? Dat zou geen probleem moeten zijn denk ik ;)
vroeg het me met name af t.o.v. de g types.
Denk zelf dat het decoden echt geen enkel probleem zal zijn, zelfs met de g types. Het is misschien meer dat het voor problemen kan zorgen als je allerlei dingen tegelijk wilt doen, zoals op hoge snelheid newsleecher draaien (vooral met veel bestanden in de queue is dat een enorme CPU hog), video opnemen en dan ook nog een H264 film wilt afspelen. In een dergelijk scenario is 't wel fijn als de hardware de decoding kan overnemen ... Maar dan nog, het is meer een 'minor inconvenience' dan een echt probleem en als je je er echt aan stoort kan je dus gewoon een videokaart er bij prikken of andere player software gebruiken die WEL correct H264 DXVA aanstuurt (alhoewel XBMC natuurlijk wel helemaal da bomb is ;) )

[ Voor 7% gewijzigd door BarendB op 07-07-2011 01:07 ]

• paulus_01
BarendB schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 01:03:
[...]

Denk zelf dat het decoden echt geen enkel probleem zal zijn, zelfs met de g types. Het is misschien meer dat het voor problemen kan zorgen als je allerlei dingen tegelijk wilt doen, zoals op hoge snelheid newsleecher draaien (vooral met veel bestanden in de queue is dat een enorme CPU hog), video opnemen en dan ook nog een H264 film wilt afspelen. In een dergelijk scenario is 't wel fijn als de hardware de decoding kan overnemen ... Maar dan nog, het is meer een 'minor inconvenience' dan een echt probleem en als je je er echt aan stoort kan je dus gewoon een videokaart er bij prikken of andere player software gebruiken die WEL correct H264 DXVA aanstuurt (alhoewel XBMC natuurlijk wel helemaal da bomb is ;) )
Dat denk ik ook ;)
En ja, wil juist een htpc bouwen voor XBMC omdat mijn gare XBOX1 nog net 720p trekt en mijn mediaplayer.....*kuch*...draak van een UI.....*kuch*

• glenner
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-12 17:32
[...]

Ik heb een sandybridge setup met de pentium g620 ism xbmc onder win7... ik kan je vertellen dat die g620 softwarematig geen hoge bitrates kan trekken. Vanaf 15 a20 mb/s (bluray iso bijvoorbeeld) komt ie al zwaar in de problemen. Ik vermoed dat de i3 en zeker de i5 hier minder snel last van gaan hebben aangezien deze een stuk krachtiger zijn.
Omdat ik ook vermoed dat er niet direct een patch zal komen voor dxva en ik ook zweer bij xbmc, heb ik gisteren dan maar een losse videokaart bijgestoken, een ati 6450 passief. Die doet voor weinig geld zijn werk uitstekend!

• paulus_01
glenner schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 09:27:
[...]

Ik heb een sandybridge setup met de pentium g620 ism xbmc onder win7... ik kan je vertellen dat die g620 softwarematig geen hoge bitrates kan trekken. Vanaf 15 a20 mb/s (bluray iso bijvoorbeeld) komt ie al zwaar in de problemen. Ik vermoed dat de i3 en zeker de i5 hier minder snel last van gaan hebben aangezien deze een stuk krachtiger zijn.
Omdat ik ook vermoed dat er niet direct een patch zal komen voor dxva en ik ook zweer bij xbmc, heb ik gisteren dan maar een losse videokaart bijgestoken, een ati 6450 passief. Die doet voor weinig geld zijn werk uitstekend!
Thanks, altijd handige info.
Ik zit zelf ook te kijken naar een setup met een 6450 kaartje.
Heb je die His variant?

• glenner
paulus_01 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 09:40:
[...]

Thanks, altijd handige info.
Ik zit zelf ook te kijken naar een setup met een 6450 kaartje.
Heb je die His variant?
Heb gewoon het eerste beste kaartje gehaald bij de locale hardware winkel. Even een snelle Google gedaan op die 6450, en blijkt alles te hebben wat ik nodig heb...low profile bracket, hdmi, passief en alle nodige opties aan boord om alles netjes te kunnen afs intel igp.pelen.het is een asus h2mb silent. Heb er nog geen moment spijt van gehad. Speelt alles dxva af zonder enige hapering, en beeldkwaliteit is mooier vind ik precies dan die Intel igp. Voor zware postprocessing taken zal deze kaart niet voldoen denk ik, maar voor xbmc gebruik meer dan voldoende ...

• BarendB
[...]

Ik heb een sandybridge setup met de pentium g620 ism xbmc onder win7... ik kan je vertellen dat die g620 softwarematig geen hoge bitrates kan trekken.
Hmm dat had ik niet verwacht, valt me tegen. Maar goed dat dat duidelijk is dan, denk ik wel belangrijk voor de keuze voor de aanschaf ...

• BarendB
glenner schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 15:00:
[...]

Heb gewoon het eerste beste kaartje gehaald bij de locale hardware winkel. Even een snelle Google gedaan op die 6450, en blijkt alles te hebben wat ik nodig heb...low profile bracket, hdmi, passief en alle nodige opties aan boord om alles netjes te kunnen afs intel igp.pelen.het is een asus h2mb silent. Heb er nog geen moment spijt van gehad. Speelt alles dxva af zonder enige hapering, en beeldkwaliteit is mooier vind ik precies dan die Intel igp. Voor zware postprocessing taken zal deze kaart niet voldoen denk ik, maar voor xbmc gebruik meer dan voldoende ...
Jup, als je niet zo veel geeft om zware postprocessing is dat echt een prima kaart. Als je wel voor het zwaardere postprocessing werk wilt gaan, moet je dat artikel van Anand even lezen: http://www.anandtech.com/...ete-htpc-gpus-shootout/16
BarendB schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 16:25:
[...]

Jup, als je niet zo veel geeft om zware postprocessing is dat echt een prima kaart. Als je wel voor het zwaardere postprocessing werk wilt gaan, moet je dat artikel van Anand even lezen: http://www.anandtech.com/...ete-htpc-gpus-shootout/16
Dat artikel is inderdaad zeer interessant. Overigens zou ik adviseren om niet alleen de conclusie te lezen, wanneer je de hele test leest kun je zien dat bijvoorbeeld een HD6450 (GDDR5 variant!) alleen op een paar heel specifieke postprocessing taken tekort schiet. Deze taken zijn overigens voor lang niet iedereen van toepassing. Wanneer je het hele artikel doorneemt kun je nagaan of je die specifieke situaties zelf gaat meemaken.

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-12 17:08
[...]

Als het een softwareprobleem is, waarom heb je dan niet XBMC standalone geinstalleerd?

• glenner
mcDavid schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 16:49:
[...]

Als het een softwareprobleem is, waarom heb je dan niet XBMC standalone geinstalleerd?
Hoe bedoel je standalone?de live versie die op Linux draait dan? Dat maakt volgens mij helemaal niets uit. Al die builds zijn volgens mij allemaal hetzelfde op verschillende platformen. Ik heb vroeger veel met de xbnc live versie gewerkt en die was identiek aan de Windows versie, zelfde features, zelfde bugs.

• BarendB
mcDavid schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 16:49:
[...]

Op Linux bestaat uiteraard geen DXVA. Wel de door Nvidia ontworpen 'VDPAU', dat een beetje de Linux tegenhanger daarvan is, maar dat draait alleen voor Nvidia (niet voor ATI en Intel), dus dat is sowieso al geen oplossing in dit geval.
*EDIT* Heb er zelf nog niet echt naar gekeken, misschien dat VA API een mogelijkheid is onder Linux .... Maar VA API is beperkter dan VDPAU zoals ik 't begrepen heb.

Ik draai zelf geen Linux, dus weet 't fijne er niet van ...

[ Voor 19% gewijzigd door BarendB op 07-07-2011 21:29 ]

• -The_Mask-
  • Niet online
jaapsander schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 09:16:
[...]

Mocht het zo zijn dat Ms-tech echt slechte voedingen verkoopt dan was daar gewoon meer over bekend, de kast wordt wel vaker voor HTPC's gebruikt (en niet alleen met een andere voeding). Mochten ze allemaal kapot gaan dan zou daar vast meer over bekend zijn (zoals bijvoorbeeld slecht soldeersel bij Nvidia Gpu's).
Waarom? Mensen met verstand van voedingen zijn er amper. Dat MS-Tech rommel voedingen maakt daar hoef je niet eens een discussie over te houden dat is al te zien aan de prijzen, foto's en specificaties.

Dit is waarschijnlijk hetzelfde design, lijkt er namelijk sprekend op, een Key Mouse dus (naam alleen al...)
http://www.jonnyguru.com/forums/showthread.php?t=7476

AMD Nieuwsdiscussie

• Phusebox
Nou vandaag mijn i3 2100 systeem gebouwd;

Conclusies:
- MS Tech MC-1200 voeding maakt inderdaad lawaai
- Hele HTPC maakt lawaai
- Ding wordt warm: idle 45-50 graden
- Trekt niet alles (zonder dxva vanwege de fijne bug)

Dat laatste is nog wel het vervelendste; heb gewoon een 720p WMVHD bestand welke steeds lijkt te versnellen om vervolgens weer te haperen, weer versnellen etc.

Ook duurt het heel lang als je vooruit skipt voor hij weer goed verder gaat en het geluid terugkomt. Dit alles ging op mijn netbook nog sneller.
En dan denk je; ik prik er een grafische kaart bij; maar dat gaat nooit passen, want in het eerste slot zit de cpu koeler in de weg, en in het onderste slot de kabels van de voeding etc.

Dus al met al 500 euro armer, een lawaaierig ding in de huiskamer en speelt nog minder af dan mijn netbook van 2 jaar geleden. Heb nu een uur of 3 systematisch alle instellingen nagelopen maar merk geen verschil.

Als ik bij Hardware kijk vind ik het vreemd dat mijn tv bijvoorbeeld op 1920x1080 @ 50Hz staat, en daarachter staat een aantal Hz dat enorm fluctueert?

Dump er een low profile videokaart in, moet passen lijkt me. Hoewel het mij enorm verbaast dat een i3 2100 niet snel genoeg is om met de processor video te decoden, zelfs zo'n G620 zou dat makkelijk moeten kunnen.

[ Voor 56% gewijzigd door Tsurany op 08-07-2011 00:46 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• BarendB
CUT
Heb je de hele tijd al gezegd dat je gewoon een E350 moest kopen :) 0 db geluid, speelt alles perfect met DXVA en je had de helft van 't geld nog op zak gehad. Maar nee, E350 was niet goed, dat was te traag :*)

[ Voor 11% gewijzigd door BarendB op 08-07-2011 01:07 ]

Of de G620 met AMD/Nvidia kaart er los bij.

• Phusebox
BarendB schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 00:57:
[...]

Heb je de hele tijd al gezegd dat je gewoon een E350 moest kopen :) 0 db geluid, speelt alles perfect met DXVA en je had de helft van 't geld nog op zak gehad. Maar nee, E350 niet goed, dat was te traag :*)
:'( Je zei ook dat een i3 het allemaal makkelijk software matig aan zou kunnen enzo.

Iedereen lult hier maar wat en spreekt elkaar tegen. Niemand, of althans geen normaal persoon zoals ik, die er nog wijs van wordt.
Tsurany schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 00:42:
Dump er een low profile videokaart in, moet passen lijkt me. Hoewel het mij enorm verbaast dat een i3 2100 niet snel genoeg is om met de processor video te decoden, zelfs zo'n G620 zou dat makkelijk moeten kunnen.
Gaat echt niet passen in die MS-Tech kast, zou niet weten waar ik de plaats vandaan moet halen. Ja ok als ik weer een andere cpu koeler koop of een ander moederbord...

[ Voor 55% gewijzigd door Phusebox op 08-07-2011 01:05 ]

• BarendB
Ach ja, heb zo'n idee dat wat 'phusebox' ook had gekocht, het was toch nooit goed geweest ...
Phusebox schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 01:03:
:'( Je zei ook dat een i3 het allemaal makkelijk software matig aan zou kunnen enzo.
Dat is ook zo, dat moet ook prima kunnen.

• BarendB
[...]

Lees m'n posts terug, mij werd door iemand gevraagd of een I3 dat aan zou kunnen. Ik zei, dat ik dat niet durfde te garanderen, aangezien ik me niet echt in SB heb verdiept, maar dat ik dacht dat 't wel zou moeten kunnen. Het verbaast me ook enorm te horen dat dat niet kan, heb je alles wel goed ingesteld ? Niet bijvoorbeeld allerlei post processing dingen aangezet ofzo ?

• BarendB
Tsurany schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 01:10:
[...]

Dat is ook zo, dat moet ook prima kunnen.
Dat lijkt mij toch ook, ding is er snel zat voor. Denk dat Phusebox loopt te klooien met instellingen en/of drivers, dat lijkt me plausibeler dan dat een I3 te traag zou zijn om video te decoden ...

[ Voor 12% gewijzigd door BarendB op 08-07-2011 01:17 ]

• BarendB
Phusebox schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 00:32:
- Trekt niet alles (zonder dxva vanwege de fijne bug)

Dat laatste is nog wel het vervelendste; heb gewoon een 720p WMVHD bestand welke steeds lijkt te versnellen om vervolgens weer te haperen, weer versnellen etc.
Hehe en je wil hier dus zelfs beweren dat een i3 niet eens snel genoeg zou zijn om een 720p vid te decoden 8)7 Dat kan een 5 jaar oude PC al makkelijk. Wat zeg ik, 10 jaar geleden kon m'n pc dat ook al. Nee, je loopt echt te klooien Phusebox.

[ Voor 4% gewijzigd door BarendB op 08-07-2011 01:32 ]

• BarendB
Niemand, of althans geen normaal persoon zoals ik
Haha. Ja jij bent de enige normale hier Phusebox, dat viel me gelijk al op O-) De rest heeft een tik, volgens mij zijn ze manisch depressief of bi-polar ofzo. Heel vreemd, alleen maar negativiteit, niks is goed, alles en iedereen de schuld geven etc. Gelukkig zijn er ook nog normale mensen zoals jij hier, mensen die in oplossingen denken en niet gelijk bij de pakken gaan neerzitten 8)

[ Voor 39% gewijzigd door BarendB op 08-07-2011 01:40 ]

• Phusebox
Heb niet gezegd dat ik het niet ga proberen op te lossen.

Enige dat ik gedaan heb is wimdows geïnstalleerd, drivers van moederbord geïnstalleerd, uac uit, xbmc 10.1 geïnstalleerd. Deinterlacing uit, dxva uit, postprocessing uit, rendermethod auto.

En met normale mensen bedoelde ik eigenlijk mensen die geen xbmx/htpc guru zijn en dus alles al weten. Door alle tegenstrijdige informatie hier is het moeilijk eruit te filteren wat nou klopt en wat niet.

Heb ook al geprobeerd de igp 512mb te geven in de bios.

Het vreemde vind ik dus die refreshrate die zo schommelt...
Kan ik nergens recommended settings vinden? Straks maar eens verder zoeken.

PS. Heb je ooit die edit knop Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif al ontdekt... gave nieuwe feature op GoT

[ Voor 17% gewijzigd door Phusebox op 08-07-2011 08:04 ]

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:55

OzzieMann

PSN: OzzieMann

@ phusebox: Ik ben zelf een leek wat betreft XBMC etc. Ik heb tijdje geleden een I3 2100T (in principe langzamer dan de gewone 2100) gekocht en deze trekt out of the box makkelijk een BLU-ray rip van EARTH, wat volgens mij toch best heavy is.
Ik zou niet weten wat jij verkeerd hebt gedaan maar de mijne speelt toch echt alles af zonder losse videokaart.

https://untappd.com/user/OzzBier

• paulus_01
ik heb hier nog een xbox1 die 720p vloeiend speelt en waarbij spoelen geen enkel probleem is ;)

Anyway, @ Phusebox, alle gekkigheid op een stokje, ik hoop dat je het goed werkend gaat krijgen en je veel plezier er aan kunt gaan beleven.

Hoe is de kast zelf qua uiterlijk?

• Phusebox
paulus_01 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 08:28:
ik heb hier nog een xbox1 die 720p vloeiend speelt en waarbij spoelen geen enkel probleem is ;)

Anyway, @ Phusebox, alle gekkigheid op een stokje, ik hoop dat je het goed werkend gaat krijgen en je veel plezier er aan kunt gaan beleven.

Hoe is de kast zelf qua uiterlijk?
De kast ziet er super uit, maar die voeding maakt echt een bak herrie, die wordt dus als eerste vervangen. Het feit dat ie in een tv meubel staat versterkt natuurlijk ook nog het volume.

Het gekke is dat ik 1080p bestanden wel vloeiend af kon spelen vanmorgen. Ik vermoed dat het dus in de WMV HD container zit; las ergens iets over een probleem met WMV HD audio streams, straks eens converteren kijken of het dan wel werkt.

• paulus_01
Phusebox schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 08:32:
[...]

De kast ziet er super uit, maar die voeding maakt echt een bak herrie, die wordt dus als eerste vervangen. Het feit dat ie in een tv meubel staat versterkt natuurlijk ook nog het volume.

Het gekke is dat ik 1080p bestanden wel vloeiend af kon spelen vanmorgen. Ik vermoed dat het dus in de WMV HD container zit; las ergens iets over een probleem met WMV HD audio streams, straks eens converteren kijken of het dan wel werkt.
Ah, dat scheelt al weer een beetje.

En is het absoluut onmogelijk een low profile hd 6450 kaartje te plaatsen?
Ik wil deze kast ook eventueel halen, maar alleen als ik er een videokaart bij kan plaatsen (anders wordt het toch Llano ben ik bang ;))

Verwijderd

Phusebox je hebt echt iets verkeerd gedaan volgens mij. Zoals al vaker gezegd: mijn C2D E4600 van zo'n 5 jaar oud speelt zelfs zonder DXVA vloeiend 1080P en 720P af. Nu is dat een prima processor voor een HTPC, maar ik zou graag ruilen met een I3 hoor :)

Overigens kun je in XBMC de video-setting: 'Auto adjust display refresh rate to content' (of zoiets) uitzetten. Dit scheelt bij velen enorm in judder en haperingen.

@paulus: ik heb op andere fora gelezen dat een videokaart prima past, mits je andere onderdelen (CPU koeler, etc.) niet overdreven groot zijn. Zie ook hier.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2011 08:49 ]

• Phusebox
paulus_01 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 08:40:
[...]

Ah, dat scheelt al weer een beetje.

En is het absoluut onmogelijk een low profile hd 6450 kaartje te plaatsen?
Ik wil deze kast ook eventueel halen, maar alleen als ik er een videokaart bij kan plaatsen (anders wordt het toch Llano ben ik bang ;))
Nou het probleem zit niet in de kast, alhoewel gedeeltelijk. Ik weet even niet precies hoe groot een HD6450 is, maar:

- mijn scythe big shuriken komt tot aan de bovenkant van het eerste pci-e slot, dus tenzij de printplaat 1mm dik is en er niks aan de 'bovenkant' zit past het wel, maar dat lijkt me sterk
- het onderste pci-e slot zit vrij dicht op de voeding, en eigenlijk lopen daar dwars overheen een aantal kabels, waaronder de front panel audio kabel die extreem kort is.

Maar goed, iemand die een beetje creatief is lukt het wel denk, alleen niet icm een scythe big shuriken en het bovenste slot lijkt me.

ps. Als ik nu mijn voeding wil vervangen, kan ik dan het beste een BeQuiet SFX 300W of 350W nemen?
(Hardware: i3 2100, 1x 5940rpm HDD, 1x Blu-Ray speler, 1x 92mm fan, later nog HD6450 gpu.)

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 08-07-2011 09:06 ]

Verwijderd

Volgens mij heeft de 300W geen 6pin PCIe aansluiting. Die heb je wel nodig voor je toekomstige GPU. Ik weet niet of je op de 300W een stekkertje kunt plaatsen om een 6pin PCIe aansluiting te maken, dus dat zou ik even uitzoeken.

PS: heb je al die refrresh rate optie geprobeerd die ik net zei?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2011 09:07 ]

• Phusebox
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 09:07:
Volgens mij heeft de 300W geen 6pin PCIe aansluiting. Die heb je wel nodig voor je toekomstige GPU. Ik weet niet of je op de 300W een stekkertje kunt plaatsen om een 6pin PCIe aansluiting te maken, dus dat zou ik even uitzoeken.

PS: heb je al die refrresh rate optie geprobeerd die ik net zei?
Zit nu niet thuis; maar ik heb die optie wel aan en uit gehad ja zonder verschil.
Ik ga ook nog een andere tv proberen vanavond om uit te sluiten dat het een sync issue met de tv is.

Je kan sowieso een molex naar 6pin PCI-E stekkertje op je voeding zetten. Vraag me alleen af of je die nodig gaat hebben, de kaarten die voor een HTPC interessant zijn moeten over het algemeen prima in staat zijn zich te redden met de voeding uit de PCI-E slot.

Verwijderd

waarom btw niet eerst een nieuwe fan in de huidige voeding plaatsen?
[...]

Iedereen lult hier maar wat en spreekt elkaar tegen. Niemand, of althans geen normaal persoon zoals ik, die er nog wijs van wordt.

[...]

Gaat echt niet passen in die MS-Tech kast, zou niet weten waar ik de plaats vandaan moet halen. Ja ok als ik weer een andere cpu koeler koop of een ander moederbord...
Volgens mij snap jij er dus weer eens helemaal niks van. Ten eerste, ik heb een i3 2100 en die doet het softwarematig allemaal prima zoals je in mijn testoverzichtje kunt lezen. Conclusie, jij doet iets niet goed. Verder hebben we al een paar keer gezegd dat een HTPC wat tweaken nodig heeft en niet out of the box gelijk werkt. Dat jij na het afspelen van 1 video al begint te gillen kunnen wij ook niks aan doen.

Over je videokaart, je shuriken zit in de weg? 90 graden draaien zodat de heatpipes niet boven het videokaartslot hangen? Misschien geen slecht idee om de cpu koeler opnieuw te plaatsen, als je i3 idle meer dan 40 graden is onder een big shuriken heb je of het verkeerde programma gebruikt (tip: core temp) om de temperatuur uit te lezen of veel te veel koelpasta gebruikt.

Verder werkt het zo op een forum dat wij als HTPC bezitters of geïnteresseerden jou onze mening geven over het samenstellen van een HTPC. Vervolgens moet jij zelf de optimale config voor jouw eisen geven. Die verantwoordelijkheid kun je niet bij ons neerleggen. Das nogal zwak.

Verwijderd

Wellicht heb heb je hier nog iets aan: mijn settings in XBMC (alle opties uit, behalve teletext) waarmee ik alles vloeiend afspeel. Normaal DXVA aan, maar voor jou nog even getest hoe het afspelen zonder DXVA loopt. Zie taakbeheer voor processorload tijdens afspelen 1080p. Ik verwacht dat een i3 dus nog veel lager qua load ligt.

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/07/08/1310091187-70.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2011 09:23 ]

• Phusebox
jaapsander schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 09:16:
[...]

Volgens mij snap jij er dus weer eens helemaal niks van. Ten eerste, ik heb een i3 2100 en die doet het softwarematig allemaal prima zoals je in mijn testoverzichtje kunt lezen. Conclusie, jij doet iets niet goed. Verder hebben we al een paar keer gezegd dat een HTPC wat tweaken nodig heeft en niet out of the box gelijk werkt. Dat jij na het afspelen van 1 video al begint te gillen kunnen wij ook niks aan doen.

Over je videokaart, je shuriken zit in de weg? 90 graden draaien zodat de heatpipes niet boven het videokaartslot hangen? Misschien geen slecht idee om de cpu koeler opnieuw te plaatsen, als je i3 idle meer dan 40 graden is onder een big shuriken heb je of het verkeerde programma gebruikt (tip: core temp) om de temperatuur uit te lezen of veel te veel koelpasta gebruikt.

Verder werkt het zo op een forum dat wij als HTPC bezitters of geïnteresseerden jou onze mening geven over het samenstellen van een HTPC. Vervolgens moet jij zelf de optimale config voor jouw eisen geven. Die verantwoordelijkheid kun je niet bij ons neerleggen. Das nogal zwak.
Het zijn niet de heatpipes, maar het blok dat in de weg zit, en dit is vierkant, dus draaien heeft weinig zin?

Die koeler monteren was al een hel, je komt er nauwelijk bij om die zwarte dingen vast te klikken; en dan het meest wazige punt in de beschrijving, waar geen omschrijving bij staat (push/pull the anchors towards the holes in the cpu core???)

En heb zeker niet teveel koelpasta gebruikt; als ik dat crap plastic zakje wat erbij zat had moeten gebruiken had er zeker meer op gezeten en ook niet zo goed verdeeld als nu.

Maar ik ga het met core temp proberen, kijken wat die aangeeft. Wat is een normale idle/load tempd an? 35/45?
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 09:15:
waarom btw niet eerst een nieuwe fan in de huidige voeding plaatsen?
Garantie.

Verwijderd

Als je de voeding nu crap vindt en een andere wilt monteren dan maakt garantie toch niet meer uit? Is ie stuk dan kun je altijd nog een nieuwe kopen....

• Phusebox
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 09:29:
Als je de voeding nu crap vindt en een andere wilt monteren dan maakt garantie toch niet meer uit? Is ie stuk dan kun je altijd nog een nieuwe kopen....
Wel als die voeding na het modden je moederbord sloopt of wat dan ook. Dan hoef je niet eens te proberen schade te verhalen.

Kunnen we niet een "Het grote Phusebox problemen topic" openen?

• Yodah
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-12 15:24
Phusebox schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 09:31:
[...]

Wel als die voeding na het modden je moederbord sloopt of wat dan ook. Dan hoef je niet eens te proberen schade te verhalen.
Komaan zeg. Het vervangen van een fan in een voeding kan toch onmogelijk een moederbord slopen. Ik heb zelf een nieuwe fan in de voeding van de "spire powercube" kast gehangen. maar ik zou niet weten hoe dat invloed zou moeten hebben op je moederbord (tenzij je met de verwijderde fan op je moederbord gaat inhakken...). En zelfs al zou je je fan vervangen en er gaat daarna iets stuk. Hoe zou dit de garantie beinvloeden? Niemand weet dat je die fan vervangen hebt en dan nog lijkt me dat geen handeling die de garantie doet vervallen.

Edit*: Tsurany, ik snap dat de garantie van de voeding vervalt maar van het moederbord toch niet. Wanneer je met een defect moederbord terug gaat weet toch niemand dat die aan een 'getweakte' voeding heeft gehangen. Wanneer je de voeding toch wilt vervangen zou ik eerst eens kijken of je de bestaande voeding stiller kan krijgen.

[ Voor 17% gewijzigd door Yodah op 08-07-2011 09:52 ]

Op elke voeding zitten stickers waar op staat dat de garantie vervalt zodra je hem open maakt. Van die leuke stickers die precies over het stuk zitten wat open moet en die je eigenlijk niet fatsoenlijk kan verwijderen voor je de behuizing open maakt.

• Phusebox
Yodah schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 09:46:
[...]

Komaan zeg. Het vervangen van een fan in een voeding kan toch onmogelijk een moederbord slopen. Ik heb zelf een nieuwe fan in de voeding van de "spire powercube" kast gehangen. maar ik zou niet weten hoe dat invloed zou moeten hebben op je moederbord (tenzij je met de verwijderde fan op je moederbord gaat inhakken...). En zelfs al zou je je fan vervangen en er gaat daarna iets stuk. Hoe zou dit de garantie beinvloeden? Niemand weet dat je die fan vervangen hebt en dan nog lijkt me dat geen handeling die de garantie doet vervallen.
Dat bedoel ik ook helemaal niet, iedereen vind het altijd fijn om mij aan te vallen omdat ik vaak misschien ongelukkig mijn problemen beschrijf, maar meestal worden ook onschuldige posts meteen overtrokken opgevat.
edit: Ik zal wat meer research gaan doen, en hopelijk leer ik voldoende om anderen in de toekomst daarmee te helpen. Was gewoon even in the heat of the moment, aangezien het me tegenviel dat een oude netbook met een singlecore processor out of the box gewoon perfect werkte met een schone installatie.

Ik bedoel dus; dat als ik die voeding heb opengedraaid, en in al zijn brakheid gaat er iets kapot, niet gerelateerd aan de vervanging van de fan, dan heb ik dus geen garantie meer omdat ie open is geweest.

Maar goed ik kan dus blijkbaar beter voor de 350W gaan in verband met de 6 pins connector.

[ Voor 15% gewijzigd door Phusebox op 08-07-2011 10:04 ]

• Yodah
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-12 15:24
Aan de andere onderdelen kan je toch niet zien dat je je voeding open hebt gehad? Of ben ik nu heel naief? Je kan toch best garantie op een defect onderdeel verhalen ongeacht of je een fan in je voeding vervangen hebt. Buiten dat, is bij het vervangen van de gehele voeding de kans kleiner dat je iets stuk maakt dan bij het vervangen van een fan in de huidige voeding?

En het is zeker niet mijn bedoeling om iemand aan te vallen, probeer het aub niet zo op te vatten. Probeer wel enigszins selectief te zijn in welke 'problemen' of afwegingen je wel en niet post. Ik lees zo'n stortvloed aan posts met vragen en overwegingen die je volgens mij deels had kunnen oplossen door goed te zoeken. Hiermee voorkom je dat mensen 'moe' worden om relatief simpele vragen te beantwoorden en zullen ze alleen maar meer bereid zijn om je bij wat lastigere problemen te helpen. Dat gezegd hebbende, hopelijk krijg je je systeempje zoals je wil hebben en ga je er veel plezier van hebben.

[ Voor 0% gewijzigd door Yodah op 08-07-2011 10:00 . Reden: typo ]

Phusebox schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 09:50:
Maar goed ik kan dus blijkbaar beter voor de 350W gaan in verband met de 6 pins connector.
Heeft jou toekomstige videokaart dat nodig dan? Heb je geen molex vrij?

• The-Priest-NL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-12 22:11
Niet gewenst dus verwijderd.

[ Voor 90% gewijzigd door The-Priest-NL op 09-07-2011 12:53 . Reden: Niet gewenst dus verwijderd. ]

•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.

The-Priest-NL schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 10:08:
Eerst even de opmerking dat ik niet mijn eigen topic wil pluggen!

Maar aangezien ik weinig reactie krijg binnen het topic wat ik heb aangemaakt en ik toch wel wat advies wil de vraag of jullie je mening hier eens over kunnen laten gaan?

[HTPC Project] Zelfbouw HTPC+NAS

Mocht een post als dit not done zijn, dan haal ik hem weer weg, maar ik vindt het ook niet logisch om die post hier te copy/pasten :/
Dus je wilt je topic wel pluggen! Verder kun je beter in de desbetreffende topics (BGG aanschaf HTPC of NAS) je vraag posten, losse bbg vragen zijn niet toegestaan voor zover ik weet.
Phusebox schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 09:50:
[...]

Dat bedoel ik ook helemaal niet, iedereen vind het altijd fijn om mij aan te vallen omdat ik vaak misschien ongelukkig mijn problemen beschrijf, maar meestal worden ook onschuldige posts meteen overtrokken opgevat.
edit: Ik zal wat meer research gaan doen, en hopelijk leer ik voldoende om anderen in de toekomst daarmee te helpen. Was gewoon even in the heat of the moment, aangezien het me tegenviel dat een oude netbook met een singlecore processor out of the box gewoon perfect werkte met een schone installatie.

Ik bedoel dus; dat als ik die voeding heb opengedraaid, en in al zijn brakheid gaat er iets kapot, niet gerelateerd aan de vervanging van de fan, dan heb ik dus geen garantie meer omdat ie open is geweest.

Zelf vind ik het helemaal niet fijn om jou aan te vallen. Sterker nog ik vind het erg vervelend dat ik elke keer mijn uitspraken opnieuw moet uitleggen omdat jij óf totaal verkeerde conclusies trekt óf/én ons verwijt slecht of onvolledig advies te geven! Lees voor de grap je eigen posts te laatste pagina's nog eens...

In the heat of the moment moet je nooit dingen gaan schreeuwen. Probeer eerst maar eens tot 10 te tellen, je problemen te relativeren en je af te reageren op iets/iemand anders. Op deze manier jaag je nogal wat mensen tegen je in het harnas die je anders graag hadden willen helpen bij je HTPC project (let op ik zeg project ipv product)...

edit tav jouw edit: Je moet niet zozeer meer research gaan doen, je moet leren om gegevens in perspectief te zien. Wanneer ik of iemand anders op het internet een uitspraak doen over een bepaald computeronderdeel of functie dan moet je dat in perspectief kunnen plaatsen. Voorbeeld over de discussie tav de voeding van die mstech kast. Feit: Die voeding is niet zo best. Mijn mening: je loopt een risico, maar die is nog wel te overzien. Mening the mask: Je loopt een groot risico, die voeding kan bepaalde componenten in je computer kapot maken als het mis gaat. Beide hebben we een punt, maar jij moet hier je eigen advies uit halen. Verder zou ik jou niet adviseren om iemand anders te adviseren. Daarvoor moet je gegevens in perspectief kunnen zien en je verplaatsen in het gebruik en de wensen van een ander persoon jij hebt al moeite met je eigen wensen en gebruik.

Net als je uitspraak over ik kan beter de 350W voeding hebben ivm de 3 pins connector: Waarop baseer je dat?? Feit 1: zowel voeding 1 als voeding 2 leveren meer dan genoeg vermogen (op de 12v lijn) om je systeem + videokaart van stroom te kunnen voorzien.
Feit 2: De beoogde bij te plaatsen videokaart heeft x (ligt aan videokaart) 6 pins stroomstekkers nodig (waarschijnlijk 0 of 1)
Feit 3: Met een 2x molex naar 6pins pci-express stekker kun je een 6 pins pci-e stroomstekker krijgen
Feit 4: Je voeding heeft op dit moment x aantal bruikbare molex stekkers.

conclusie: Vul zelf maar in

[ Voor 75% gewijzigd door jaapsander op 08-07-2011 13:54 ]

• paulus_01
Ik ben het met je eens dat de manier van verwoorden van Phusebox inderdaad nogal eens wat "onhandig" is en soms ongepast.
'Jongens, ik heb mijn systeem in elkaar gezet en het ziet er super uit, alleen ik heb nog wat problemen met het afspelen van file x. Dit is wat ik heb gedaan....zouden jullie me een zetje de goede kant op willen geven' klinkt heel anders bijvoorbeeld en daarmee bereik je denk ik ook iets meer.

Ik hoop /denk dat Phusebox dit zelf inmiddels ook inziet en door heeft dat de mede-tweakers hier echt wel bereid zijn een handje te helpen en het beste met hem (of eenieder ander) voor hebben. Dergelijke woordgebruik is dan niet handig / ongepast.

Voor iedereen geldt, hier wordt advies gegeven, maar je bent altijd zelf verantwoordelijk voor je aankoopbeslissing, onderzoek doen enzovoorts.

• Phusebox
Ik heb zojuist wel even met coretemp alvast mijn temperaturen gemonitord; en idle zit ik op 32-38 graden ongeveer, en onder load tot nu toe maximaal 49 graden. Kamertemperatuur is 22 graden en behuizing staat zoals gezegd in een dichte kast, met aan de voorkant een klep die tijdens gebruik open is, en achterzijde ca. 3x 7cm doorsnee gaten.

Phusebox schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 13:57:
Ik heb zojuist wel even met coretemp alvast mijn temperaturen gemonitord; en idle zit ik op 32-38 graden ongeveer, en onder load tot nu toe maximaal 49 graden. Kamertemperatuur is 22 graden en behuizing staat zoals gezegd in een dichte kast, met aan de voorkant een klep die tijdens gebruik open is, en achterzijde ca. 3x 7cm doorsnee gaten.
Prima, gaan we dat even voor je in perspectief zetten.
Feit 1: idle 32-38 graden
Feit 2: load max 49 graden
Feit 3: Max temp voor cpu ~90 graden overleven ze wel.

conclusie: Temperaturen zijn prima (40 graden onder de bovengrens)

• AmonTobin
Ik zit nog steeds in een dubio over m'n HTPC build. De interne componenten ben ik wel over uit; Dat wordt een Intel Core i3-2100 op een Zotac H67-ITX mobo met wat opslag/werk-geheugen etc...maar die kast...ik kom er gewoon niet uit.

Ik wil een mooi klein kastje van rond de 10x20x30 cm qua formaat en dan het liefst een beetje een fancy look, maar het mag niet te veel op een typische HTPC lijken (model VCR/versterker) en het mag ook niet te veel op een standaard PC lijken. Die Inwin case die ik eerder postte is niet verkrijgbaar. Nu zat ik naar de Inwin BQ656 te kijken, maar ik vermoed dat deze net te klein is voor een fatsoenlijk i3 systeempje (qua airflow e.d.). Sowieso heeft ie een voeding die slechts 80w levert, dus daar zou dan i.i.g. een andere PSU in moeten.

Als iemand nog een suggestie heeft voor een mooi/klein exotisch mini-itx kastje, die aan mijn -toegegeven erg strenge- eisen voldoet, houd ik mij aanbevolen!

En dan moet je niet met de Antec Mini Skeleton 90 aankomen! Ja inderdaad, hij is erg exotisch, klein en lijkt zeker niet op een standaard HTPC of PC...maar errrr, dat is nou ook weer niet wat ik bedoel..haha! :)

[ Voor 12% gewijzigd door AmonTobin op 08-07-2011 14:11 ]

AmonTobin schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 14:08:
Ik zit nog steeds in een dubio over m'n HTPC build. De interne componenten ben ik wel over uit; Dat wordt een Intel Core i3-2100 op een Zotac H67-ITX mobo met wat opslag/werk-geheugen etc...maar die kast...ik kom er gewoon niet uit.

Ik wil een mooi klein kastje van rond de 10x20x30 cm qua formaat en dan het liefst een beetje een fancy look, maar het mag niet te veel op een typische HTPC lijken (model VCR/versterker) en het mag ook niet te veel op een standaard PC lijken. Die Inwin case die ik eerder postte is niet verkrijgbaar. Nu zat ik naar de Inwin BQ656 te kijken, maar ik vermoed dat deze net te klein is voor een fatsoenlijk i3 systeempje (qua airflow e.d.). Sowieso heeft ie een voeding die slechts 80w levert, dus daar zou dan i.i.g. een andere PSU in moeten.

Als iemand nog een suggestie heeft voor een mooi/klein exotisch mini-itx kastje, die aan mijn -toegegeven erg strenge- eisen voldoet, houd ik mij aanbevolen!

En dan moet je niet met de Antec Mini Skeleton 90 aankomen! Ja inderdaad, hij is erg exotisch, klein en lijkt zeker niet op een standaard HTPC of PC...maar errrr, dat is nou ook weer niet wat ik bedoel..haha! :)
Hier zit een 200W voeding bij pricewatch: Inwin Mini-ITX Chassis BP655 for formfactor mini-ITX front 2x USB en audio inc. 200Watt psu

Of deze:
pricewatch: Compucase 8K01

pricewatch: In-win BM639 Zwart

Genoeg te vinden!

Over de interne componenten moet je overigens wel even opnieuw nadenken nadat je een kast hebt uitgekozen. Dan heb ik het vooral over de hoogte van de koeler en extra ventilatoren indien nodig. Met een beetje airflow kun je overigens best een i3 2100 in een klein kastje proppen, mits deze een beetje een fatsoenlijke koeler heeft.

[ Voor 14% gewijzigd door jaapsander op 08-07-2011 14:18 ]

• AmonTobin
jaapsander schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 14:16:
[...]

Genoeg te vinden!

Over de interne componenten moet je overigens wel even opnieuw nadenken nadat je een kast hebt uitgekozen. Dan heb ik het vooral over de hoogte van de koeler en extra ventilatoren indien nodig. Met een beetje airflow kun je overigens best een i3 2100 in een klein kastje proppen, mits deze een beetje een fatsoenlijke koeler heeft.
Ja, ik had ze al gezien...maar die kastjes vind ik niet zo mooi, of net iets te 'gewoontjes' (dat is die BQ656 eigenlijk ook, maar die heeft op e.o.a. wel iets wat me aanspreekt).

Ik heb zelf al (bij wijze van) heel het internet afgestruind en het blijft lastig (grotendeels omdat ik, wat dit betreft, nogal miereneukerig ben). Ik post dit hier ook meer in het kader van: "Mocht je toevallig iets te binnen schieten na het lezen van mijn eisen/wensen, let me know!". :)

Hoogte van de CPU koeler is i.d.d. een issue wat ik erg nauwlettend in de gaten houd, aangezien dat de meest lastige factor lijkt bij het bouwen van een klein HTPC systeempje.

• BobbyDgtl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-08-2024
Ik heb enkele dagen geleden onderstaand systeem besteld. Past hier zo'n Sapphire RADEON HD 6450 low-profile in?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G840€ 64,11€ 64,11
1Silverstone LC10-E€ 88,90€ 88,90
1Scythe Big Shuriken€ 26,75€ 26,75
2Nexus Real Silent DF1209SL-3 , 92mm€ 3,30€ 6,60
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 34,50€ 34,50
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 23,04€ 23,04
1Asrock H67M B3€ 68,70€ 68,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 312,60

• paulus_01
Ik zou denken dat een gewone kaart ook moet lukken.

***edit***7 expansion slots ;)

http://www.tomshardware.c...assis-theater,2412-4.html
With support for full ATX as well as microATX, the case can take up to seven expansion cards. This provides more platform flexibility. Users can create an HTPC not only able to take care of audio and video but also become a full-blown gaming machine with multiple graphics cards.

[ Voor 79% gewijzigd door paulus_01 op 08-07-2011 15:00 ]

• Phusebox
jaapsander schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 14:03:
[...]

Prima, gaan we dat even voor je in perspectief zetten.
Feit 1: idle 32-38 graden
Feit 2: load max 49 graden
Feit 3: Max temp voor cpu ~90 graden overleven ze wel.

conclusie: Temperaturen zijn prima (40 graden onder de bovengrens)
Ja voor zo'n kleine behuizing, zonder outtake fan vond ik dat eigenlijk nog wel meevallen, daarbij heb ik de fans van cpu en case ook nog op de laagste stand ongeveer staan.

Mijn i7 is in een fulltower met een big ass Noctua koeler, 3 stuks 12 cm in/out fans, en 30cm mobo fan ook idle 38-40 graden.

Ga toch mijn voeding maar aanpassen denk ik voor het lawaai.
AmonTobin schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 14:37:
[...]

Ja, ik had ze al gezien...maar die kastjes vind ik niet zo mooi, of net iets te 'gewoontjes' (dat is die BQ656 eigenlijk ook, maar die heeft op e.o.a. wel iets wat me aanspreekt).

Ik heb zelf al (bij wijze van) heel het internet afgestruind en het blijft lastig (grotendeels omdat ik, wat dit betreft, nogal miereneukerig ben). Ik post dit hier ook meer in het kader van: "Mocht je toevallig iets te binnen schieten na het lezen van mijn eisen/wensen, let me know!". :)

Hoogte van de CPU koeler is i.d.d. een issue wat ik erg nauwlettend in de gaten houd, aangezien dat de meest lastige factor lijkt bij het bouwen van een klein HTPC systeempje.
Hoogte moet geen probleem zijn als je een Scythe Big Shuriken neemt, is 58 mm hoog en past ruim in mijn 10 cm hoge case. Let wel op dat er een 12 cm fan en koelribben op zitten, dus die nemen wel wat ruimte in beslag.

[ Voor 48% gewijzigd door Phusebox op 08-07-2011 15:30 ]

• BobbyDgtl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-08-2024
Tgaat me in feite eerder over de plaatsing van de pci-e slot tov de scythe big shuriken. Is er plek genoeg voor een kaart?
En zo ja, welke cheap kaart zou ik er dan best inploffen? Puur htpc-gebruik in feite.
BobbyDgtl schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 15:27:
Tgaat me in feite eerder over de plaatsing van de pci-e slot tov de scythe big shuriken. Is er plek genoeg voor een kaart?
En zo ja, welke cheap kaart zou ik er dan best inploffen? Puur htpc-gebruik in feite.
Bij mij past er prima een videokaart onder mijn big shuriken, maar als je de koeler hebt geplaatst kun je zien of hij over het pci-express slot hangt?

Welke kaart je erin wil ploffen is nogal afhankelijk van je eisen. Puur HTPC gebruik is erg breed. Gebruik je Windows/linux. Wil je post processen?

Gebruik je windows zonder al te vreemde post-processing? Dan is een HD5450 of HD 6450 prima, in de pricewatch staat wel waar die het goedkoopst is.

• AmonTobin
Phusebox schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 15:27:
[...]

Hoogte moet geen probleem zijn als je een Scythe Big Shuriken neemt, is 58 mm hoog en past ruim in mijn 10 cm hoge case. Let wel op dat er een 12 cm fan en koelribben op zitten, dus die nemen wel wat ruimte in beslag.
Ah, ok. Thanks for the heads up!
AmonTobin schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 15:43:
[...]

Ah, ok. Thanks for the heads up!
Er zijn overigens wel behuizingen waar een big shuriken niet in gaat passen zoals een: pricewatch: Spire PowerCube SPM210B-300W-PFC

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12 17:48

EaS

AmonTobin schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 14:08:

Habey EMC-600B (B=black S=Silver) misschien iets?
Afmetingen:
20cm breed
22cm diep
5,7cm hoog

Afbeeldingslocatie: http://www.datacenterhardware.com/products/images/1287807806_16.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.datacenterhardware.com/products/images/EMC-600S.jpg

120W voeding zit erin:

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/-Hu9nSBIoZMg/Tf-UZkjDTTI/AAAAAAAABpg/1ONbH6n__VA/s500/Habey_EMC600B_22.jpg

Kastjes zijn erg laag, daardoor moet er wel een extreme low-profile koeler in. Maar die zijn er, bijv.:
Afbeeldingslocatie: http://www.gdm.or.jp/image/item/201011/hpl-815ep_120x96.jpg
HPL-815EP, 45mm hoog.

Dat wordt het pas echt mini-ITX ;)
Alleen dan zit je koeler wel echt tegen de bovenkant aan, zuigt hij ook amper lucht aan. Het kan wel, als je een systeem kiest dat echt amper hitte veroorzaakt.

Waarom trouwens een i3 en geen G620?

• Phusebox
Ok ik heb de fan van de voeding van de MS-Tech MC-1200 kast vervangen. Lijkt stiller nu, en temperaturen zijn volgens mij nog goed. Heb er gewoon een regelbare 80mm fan ingezet, want die 92mm fan ging me niet lukken.

• AmonTobin
@ jaapsander: Hmmm, inderdaad voor oppassen dan. Thanks!

@ EaS: Het komt wel een beetje in de buurt moet ik zeggen, maar het is 'm toch net niet, zeg maar. Hij mag van mij dan wel iets groter, met wat minder prominente ventilatiegaatjes. Dan komt een Viako wel iets dichter bij wat ik wil. Maar die zijn echter erg lastig verkrijgbaar en ik moet dan ff goed uitzoeken of dat allemaal wel gaat passen. Maar, ik denk dat ik wel een beetje in die hoek ga zoeken. Bedankt voor het meedenken i.i.g!

@Tsurany: Want hij moet dienstdoen als Media PC, fileserver, downloadserver, MySQLserver etc. Hij moet wel aardig wat werk verrichten en dan denk ik dat de i3-2100 de juiste processor is voor wat ik ermee wil doen. :) De G620 komt dan denk ik net iets te kort...
Inderdaad, als je dat er allemaal mee wilt doen is de i3 een prima keuze.

• BarendB
@EAS: gaaf kastje ! Kende 'm niet. Ideaal ook dat ie met 120W PICO PSU komt. En voor $63 ook geen geld (geen idee wat ie in NL kost). Ideaal voor een E350 fanless setup.
Pagina: 1 ... 48 ... 93 Laatste

Dit topic is gesloten.