The-Priest-NL schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 10:08:
Eerst even de opmerking dat ik niet mijn eigen topic wil pluggen!
Maar aangezien ik weinig reactie krijg binnen het topic wat ik heb aangemaakt en ik toch wel wat advies wil de vraag of jullie je mening hier eens over kunnen laten gaan?
[HTPC Project] Zelfbouw HTPC+NAS
Mocht een post als dit not done zijn, dan haal ik hem weer weg, maar ik vindt het ook niet logisch om die post hier te copy/pasten

Dus je wilt je topic wel pluggen! Verder kun je beter in de desbetreffende topics (BGG aanschaf HTPC of NAS) je vraag posten, losse bbg vragen zijn niet toegestaan voor zover ik weet.
Phusebox schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 09:50:
[...]
Dat bedoel ik ook helemaal niet, iedereen vind het altijd fijn om mij aan te vallen omdat ik vaak misschien ongelukkig mijn problemen beschrijf, maar meestal worden ook onschuldige posts meteen overtrokken opgevat.
edit: Ik zal wat meer research gaan doen, en hopelijk leer ik voldoende om anderen in de toekomst daarmee te helpen. Was gewoon even in the heat of the moment, aangezien het me tegenviel dat een oude netbook met een singlecore processor out of the box gewoon perfect werkte met een schone installatie.
Ik bedoel dus; dat als ik die voeding heb opengedraaid, en in al zijn brakheid gaat er iets kapot, niet gerelateerd aan de vervanging van de fan, dan heb ik dus geen garantie meer omdat ie open is geweest.
Maar goed ik kan dus blijkbaar beter voor de 350W gaan in verband met de 6 pins connector.
Zelf vind ik het helemaal niet fijn om jou aan te vallen. Sterker nog ik vind het erg vervelend dat ik elke keer mijn uitspraken opnieuw moet uitleggen omdat jij óf totaal verkeerde conclusies trekt óf/én ons verwijt slecht of onvolledig advies te geven! Lees voor de grap je eigen posts te laatste pagina's nog eens...
In the heat of the moment moet je nooit dingen gaan schreeuwen. Probeer eerst maar eens tot 10 te tellen, je problemen te relativeren en je af te reageren op iets/iemand anders. Op deze manier jaag je nogal wat mensen tegen je in het harnas die je anders graag hadden willen helpen bij je HTPC project (let op ik zeg project ipv product)...
edit tav jouw edit: Je moet niet zozeer meer research gaan doen, je moet leren om gegevens in perspectief te zien. Wanneer ik of iemand anders op het internet een uitspraak doen over een bepaald computeronderdeel of functie dan moet je dat in perspectief kunnen plaatsen. Voorbeeld over de discussie tav de voeding van die mstech kast. Feit: Die voeding is niet zo best. Mijn mening: je loopt een risico, maar die is nog wel te overzien. Mening the mask: Je loopt een groot risico, die voeding kan bepaalde componenten in je computer kapot maken als het mis gaat. Beide hebben we een punt, maar jij moet hier je eigen advies uit halen. Verder zou ik jou niet adviseren om iemand anders te adviseren. Daarvoor moet je gegevens in perspectief kunnen zien en je verplaatsen in het gebruik en de wensen van een ander persoon jij hebt al moeite met je eigen wensen en gebruik.
Net als je uitspraak over ik kan beter de 350W voeding hebben ivm de 3 pins connector: Waarop baseer je dat?? Feit 1: zowel voeding 1 als voeding 2 leveren meer dan genoeg vermogen (op de 12v lijn) om je systeem + videokaart van stroom te kunnen voorzien.
Feit 2: De beoogde bij te plaatsen videokaart heeft x (ligt aan videokaart) 6 pins stroomstekkers nodig (waarschijnlijk 0 of 1)
Feit 3: Met een 2x molex naar 6pins pci-express stekker kun je een 6 pins pci-e stroomstekker krijgen
Feit 4: Je voeding heeft op dit moment x aantal bruikbare molex stekkers.
conclusie: Vul zelf maar in
[
Voor 75% gewijzigd door
jaapsander op 08-07-2011 13:54
]