• Allanon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-12 20:53

Allanon

appearance is overrated

Op het moment heb ik als hart van mijn HTPC het volgende:

Intel Core 2 Duo E6420 2.13 GHz, 1066 MHz, 4 MB , Boxed
GigaByte Moederbord GA-965P-DS3
Radeon HD 4550
Kingston HyperX Dual Channel NVIDIA SLI-Ready 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 4, Kit Of 2
Arctic Freezer 7 Pro Aluminium, Koper
Standaard 380 Wat voeding

Ik denk erover om een wat stiller/zuinig/sneller systeem te gaan maken voor XBMC, downloaden(par/rar) icm Win 7

Nu is de vraag natuurlijk wat aan te passen!

Optie 1:

#ProductPrijsSubtotaal
1Silverstone NT01-E€ 33,05€ 33,05
1Nexus Real Silent SP802512L-03 , 80mm€ 3,60€ 3,60
1Intel Core i3 2100€ 93,50€ 93,50
1Nexus RX-5300€ 69,95€ 69,95
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 26,04€ 26,04
1Sapphire Ultimate HD 6570 1GB DDR3€ 63,57€ 63,57
1MSI PH67A-C43 (B3)€ 81,36€ 81,36
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 371,07

Volgens mij dan stiller, zuiniger en sneller

Optie 2:

Upgrade van koeler/voeding
#ProductPrijsSubtotaal
1Silverstone NT01-E€ 33,05€ 33,05
1Nexus RX-5300€ 69,95€ 69,95

stiller en zuiniger

Optie 3:

Niets doen, is snel genoeg voor win7/XBMC en winst qua energie besparing is het de moeite niet (geluid is ook acceptabel nu maar mag altijd stiller)

Ik neig naar optie 2, maar mochten er andere suggesties zijn of ideeen dan hoor ik het graag!
(ook tips op de upgrade lijst zijn welkom!)
Phusebox schreef op maandag 04 juli 2011 @ 13:34:
Ok, het is gebeurd, ik heb besteld...

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock H67M B3€ 69,01€ 69,01
1MS-Tech MC-1200€ 76,69€ 76,69
1Nexus Real Silent DF1209SL-3 , 92mm€ 3,30€ 3,30
1Scythe Big Shuriken€ 26,75€ 26,75
1Seagate Barracuda Green 5900.3, 2TB€ 56,87€ 56,87
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 352,16

(Alleen is de prijs hier niet reëel, met verzendkosten en negeren van de webshop e-bug kom ik uit op € 389.
Later upgrade ik dan wel met een blu-ray speler.
3x Hoera!

P.s. Bij verdere problemen met installeren en assembleren kun je overigens niet terecht in dit topic hè. Maar je kunt altijd vragen.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-12 21:14
jaapsander schreef op maandag 04 juli 2011 @ 14:14:
[...]

3x Hoera!

P.s. Bij verdere problemen met installeren en assembleren kun je overigens niet terecht in dit topic hè. Maar je kunt altijd vragen.
Haha ok, bedankt! Nou ik heb alles op mijn laptop werkend gekregen, dus het zal wel lukken.. hoop ik :o
Assembleren zou ook geen probleem mogen zijn, heb denk ik een stuk of 120 pc's gebouwd over de jaren heen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Allanon schreef op maandag 04 juli 2011 @ 13:39:
Optie 3:

Niets doen, is snel genoeg voor win7/XBMC en winst qua energie besparing is het de moeite niet (geluid is ook acceptabel nu maar mag altijd stiller)

Ik neig naar optie 2, maar mochten er andere suggesties zijn of ideeen dan hoor ik het graag!
(ook tips op de upgrade lijst zijn welkom!)
Optie 3 klopt gewoon helemaal, die setup is snel genoeg en de energiebesparing zal nooit zo hoog zijn dat het een nieuw systeem rechtvaardigt van bijna 400 euro.
De vraag is dus of je zelf wat nieuws wilt of dat je echt iets nieuws nodig hebt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Tsurany schreef op maandag 04 juli 2011 @ 14:41:
[...]

Optie 3 klopt gewoon helemaal, die setup is snel genoeg en de energiebesparing zal nooit zo hoog zijn dat het een nieuw systeem rechtvaardigt van bijna 400 euro.
De vraag is dus of je zelf wat nieuws wilt of dat je echt iets nieuws nodig hebt.
Sterker nog, waarom zou optie 2 zuiniger zijn? Die voeding van 530W zal ook niet opereren in het vermogensgebied waar hij het meest efficiënt is. Ik zou er dan een Bequiet 300W of 350W inzetten (ivm 6 pins Pci-e stekker).

Of je HTPC stiller moet worden kun je alleen zelf bepalen. Mijns inziens is een stille HTPC wel wat waard, maar dat is persoonlijk.

• Allanon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-12 20:53

Allanon

appearance is overrated

Is natuurlijk altijd een goede reden voor een tweaker, maar dan zou het wel iets moeten opleveren. En daar twijfel ik zelf ook aan.
Sterker nog, waarom zou optie 2 zuiniger zijn?
Hogere efficientie was het idee (en stiller als bijkomend voordeel). Dit icm met een andere koeler (de huidige is vrij luid) zou het de set wat meer geschikt maken om langer en stiller aan te kunnen laten staan.
Allanon schreef op maandag 04 juli 2011 @ 15:26:
[...]

Is natuurlijk altijd een goede reden voor een tweaker, maar dan zou het wel iets moeten opleveren. En daar twijfel ik zelf ook aan.

[...]

Hogere efficientie was het idee (en stiller als bijkomend voordeel). Dit icm met een andere koeler (de huidige is vrij luid) zou het de set wat meer geschikt maken om langer en stiller aan te kunnen laten staan.
Heb je al gemeten hoeveel je systeem op dit moment verbruikt? Voedingen zijn efficiënt bij een belasting tussen de 30%-80% (grove generalisatie, is per voeding anders). Mocht je systeem 100W gebruiken dan zit je met een 530W voeding op een belasting van ~19%. Onder de 20% zakt de efficiëntie bij veel voedingen behoorlijk in. Bij een 300W belast je die voor ~33%, bij deze belasting is in het algemeen de efficiëntie van een voeding een stuk hoger. Ondanks dat de voeding van 530W op papier misschien zuiniger kan zijn, kan het best zo zijn dat een 300W een stuk zuiniger is. Een bequiet 300W is btw ook erg stil (in mijn setup niet te horen).

Een aftermarket koeler is vaak een goede investering. Is er wel genoeg airflow in de kast aanwezig om deze koeler goed te kunnen laten werken? Anders kun je beter een koeler hebben met een grote stille fan.

• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
sorry, oftopic

hoe verwijder je een bericht? :/

[ Voor 155% gewijzigd door bertp1 op 04-07-2011 15:46 ]

Verwijderd

Wat een bagger zaak is die e-bug toch ook. Het verpest altijd je wenslijst.

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2011 16:42 ]

• BarendB
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-06-2024
jaapsander schreef op maandag 04 juli 2011 @ 09:15:
[Probleem ligt puur bij XBMC (of beter gezegd de combi XBMC SB), MPC-HC heeft geen enkel probleem met dxva en Sandy Bridge. Ik zit niet zo in de XBMC development scene, maar zou wel graag willen weten of hier aan gewerkt wordt.
Haha. Anders weet jij het effe beter dan iemand die FFMPEG patches schrijft :) Beter verdiep je je de volgende keer eerst ergens in voordat je met een mening komt, je maakt zo je zelf nogal belachelijk.

• BarendB
Hier bijvoorbeeld de testvideo die als basis voor mijn WMV-VC1 patch gold: http://www.speedyshare.com/files/28692352/test.wmv
Die doet het niet op VLC, Mplayer, MPC-HC met dxva. Het kan zijn dat je op MPC-HC andere filters dan FFMPEG gebruikt natuurlijk. Bovendien heb ik al die players mijn patch gestuurd dus het kan zelfs zijn dat de nieuwste versies het probleem niet meer hebben ..
BarendB schreef op maandag 04 juli 2011 @ 16:41:
[...]

Haha. Anders weet jij het effe beter dan iemand die FFMPEG patches schrijft :) Beter verdiep je je de volgende keer eerst ergens in voordat je met een mening komt, je maakt zo je zelf nogal belachelijk.
Zo, rustig maar. Het enige wat ik verkondig is dat wanneer ik een willekeurig h264 video afspeel met met XBMC met DXVA ingeschakeld ik ontzettend last heb van macroblocking. Speel ik dezelfde video af met MPC-HC met DXVA ingeschakeld, zie ik de video zoals bedoeld. Experiment is met 5 verschillende video's herhaald. Maak ik mij met deze waarneming belachelelijk?

• BarendB
Het zou heel goed kunnen dat er een probleem is dat specifiek voor XBMC is. Echter reageer jij op mijn comment met de bewering dat 'het' probleem niet FFMPEG zou zijn. Dat is onzinnig, zie mijn patches. Dat er nog meerdere problemen zijn is natuurlijk altijd mogelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door BarendB op 04-07-2011 16:53 ]

BarendB schreef op maandag 04 juli 2011 @ 16:51:
Het zou heel goed kunnen dat er een probleem is dat er een probleem is dat specifiek voor XBMC is. Echter reageer jij op mijn comment met de bewering dat 'het' probleem niet FFMPEG zou zijn. Dat is onzinnig, zie mijn patches. Dat er nog meerdere problemen zijn is natuurlijk altijd mogelijk.
Jouw comment ging over dat het macroblocking probleem van Sandy bridge icm met XBMC puur bij de FFMPEG decoder zou liggen. Vervolgens stel je dat andere players daar ook last van moeten hebben omdat zij dezelfde decoders gebruiken. Ik heb persoonlijk waargenomen dat MPC-HC geen last heeft van dit specifieke probleem met het afspelen van H264 materiaal dmv dxva. Dus vraag mij af of het puur aan FFMPEG zou liggen (logische deductie), of dat het specifiek aan de implementatie van FFMPEG in XBMC ligt.

Ik snap dat je behoorlijk thuis bent in deze materie, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat je mijn reactie als belachelijk moet bestempelen terwijl mijn waarneming puur gebaseerd wat op feiten en waarnemingen door mij persoonlijk gedaan.

Het gaat hier om dit probleem:
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=98037&page=4
it works on all other media players which support dxva2. Clearly its a XBMC problem.

[ Voor 8% gewijzigd door jaapsander op 04-07-2011 17:03 ]

• BarendB
jaapsander schreef op maandag 04 juli 2011 @ 16:56:
[...]

Jouw comment ging over dat het macroblocking probleem van Sandy bridge icm met XBMC puur bij de FFMPEG decoder zou liggen. Vervolgens stel je dat andere players daar ook last van moeten hebben omdat zij dezelfde decoders gebruiken. Ik heb persoonlijk waargenomen dat MPC-HC geen last heeft van dit specifieke probleem met het afspelen van H264 materiaal dmv dxva. Dus vraag mij af of het puur aan FFMPEG zou liggen (logische deductie), of dat het specifiek aan de implementatie van FFMPEG in XBMC ligt.

Ik snap dat je behoorlijk thuis bent in deze materie, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat je mijn reactie als belachelijk moet bestempelen terwijl mijn waarneming puur gebaseerd wat op feiten en waarnemingen door mij persoonlijk gedaan.
De 2 problemen waarvoor ik patches heb geschreven (hardware onafhankelijk, problemen doen zich overal voor), resulteren veelak ook in blokvorming, soms in combinatie met een gedeeltelijk groen scherm. Het is dus niet zo dat er 1 specifiek prolbeem is/was dat hieraan ten grondslag lag.

Overigens, weet je zeker dat je FFMPEG filters gebruikt op MPC-HC ? De filters zelf worden gewoon 1:1 van FFMPEG gebruikt. Het zou ietwat vreemd zijn dat je geen macroblocking ondervindt bij MPC-HC met FFMPEG en wel bij XBMC (overigens niet onmogelijk hoor). Ben niet zo heel erg thuis in de MPC-HC gui, maar er zal vast ergens een optie zijn, zoals de O-key bij XBMC, waarmee je alle info op het scherm kan toveren.
BarendB schreef op maandag 04 juli 2011 @ 17:02:
[...]

De 2 problemen waarvoor ik patches heb geschreven (hardware onafhankelijk, problemen doen zich overal voor), resulteren veelak ook in blokvorming, soms in combinatie met een gedeeltelijk groen scherm. Het is dus niet zo dat er 1 specifiek prolbeem is/was dat hieraan ten grondslag lag.

Overigens, weet je zeker dat je FFMPEG filters gebruikt op MPC-HC ? De filters zelf worden gewoon 1:1 van FFMPEG gebruikt. Het zou ietwat vreemd zijn dat je geen macroblocking ondervindt bij MPC-HC met FFMPEG en wel bij XBMC (overigens niet onmogelijk hoor). Ben niet zo heel erg thuis in de MPC-HC gui, maar er zal vast ergens een optie zijn, zoals de O-key bij XBMC, waarmee je alle info op het scherm kan toveren.
In het geval van SB icm met XBMC geven alle h264 video's icm met dxva macroblocking. Ik denk dat het probleem waar jij een patch voor hebt geschreven iets anders is dan het probleem waar het hier over gaat. Overigens heb ik de standaard mpc-hc dxva decoder gebruikt om h264 af te spelen, ook heb ik de ffdshow decoder geprobeerd, welke ook gewoon werkt icm met dxva. Het enige probleem is dat ik nog geen h264 video ben tegengekomen welke in XBMC afgespeeld kan worden icm dxva2.

• BarendB
En met VLC-dxva ?

• BarendB
(in geval je niet veel VLC gebruikt: tools/preferences/input&codecs/gpu acceleration)

• BarendB
Hmmm zie net dat daaronder een optie staat: "skip H264 in-loop deblocking filter", misschien is dat de oplossing ?

Verwijderd

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 352,16

(Alleen is de prijs hier niet reëel, met verzendkosten en negeren van de webshop e-bug kom ik uit op € 389.
Later upgrade ik dan wel met een blu-ray speler.
proficiat! _/-\o_

hopelijk past het in je kast

;)
BarendB schreef op maandag 04 juli 2011 @ 17:12:
Hmmm zie net dat daaronder een optie staat: "skip H264 in-loop deblocking filter", misschien is dat de oplossing ?
Persoonlijk gebruik ik geen VLC, ik wil best wel even voor je kijken trouwens. Maar het probleem waar we het over hebben is specifiek gerelateerd aan de combinatie van XBMC + dxva2 en Sandy bridge bij het afspelen van h264 materiaal. Wordt melding van het probleem gemaakt in het door mij hierboven aangehaalde topic op het xbmc forum. Weet jij als insider of hier aan gewerkt wordt? Dat is namelijk wat ik mij afvraag. Wanneer dit probleem niet opgelost gaat worden binnen afzienbare tijd zou ik iig geen SB setup adviseren zonder losse vga (als het wel binnen afzienbare tijd opgelost wordt is het natuurlijk geen probleem)

[ Voor 16% gewijzigd door jaapsander op 04-07-2011 18:23 ]

Zo wordt het wel lastig met HTPC adviezen:
- Windows en XBMC: neem geen Intel IGP
- Linux: neem geen Intel of AMD IGP

• Kootstra
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:00
Ik wil een HTPC samenstellen aangezien mijn laptop een beetje aan zijn einde begint te raken. Daarbij kan ik wel meer dan 320gb aan ruimte gebruiken! De HTPC zal niet alleen maar gebruikt worden voor HTPC zaken maar ook voor Office etc.

Hetgeen wat het meeste gedaan zal worden is het kijken van films, voornamelijk HD via XBMC. Dit wil op mijn laptop nog wel eens lastig zijn! Daarnaast zal de computer gebruikt worden voor downloaden via nieuwsgroepen, daarbij het uitpakken en repareren van bestanden. Er kan ook zo nu en dan een spelletje gespeeld worden, een spel dat ik nu speel is Fable 3, dit hoeft niet op maximum maar het moet een beetje speelbaar zijn zoals nu op mijn laptop.

Mijn laptop bestaat uit uit een T8100, 4gb, 320gb en een 9500M. De computer moet wel iets sneller zijn dan dit, al was deze niet echt traag. Echter de laptop gaat op de accu niet langer mee dan 5 minuten en laadt hij niet altijd meer op.. Daarbij vind ik het wel weer leuk om wat nieuws te halen!

Ik heb op het moment de volgende setup in gedachten;
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G840€ 64,11€ 64,11
1Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB€ 60,-€ 60,-
1Scythe Shuriken Rev. B€ 21,94€ 21,94
1Huntkey Jumper 350€ 32,80€ 32,80
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 89,-€ 89,-
1Corsair CMV4GX3M1A1333C9€ 26,36€ 26,36
1Sapphire Ultimate HD 6570 1GB DDR3€ 65,90€ 65,90
1Asrock H61M/U3S3€ 59,13€ 59,13
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 419,24

Nu heb ik enkele reviews door gelezen, bijv die van xbitlabs, en hierin stond dat het hebben van een i3 2100 (in de review wel de 2100T) ten opzichte van een G840 niet enorm veel zin zou hebben voor mijn eisen. Of hebben jullie hier andere gedachten over? Zou het bijvoorbeeld een beter idee zijn om de SSD weg te laten en dan te kiezen voor een i3 2100?

De reden dat ik voor een SSD gekozen heb is dat ik geen vertraging in het algemene werk wil hebben wanneer grabit bezig is met repareren en uitpakken. De downloads zullen dan op de 2TB schijf komen en de SSD zal alleen fungeren voor booten en alle applicaties. Is dit realistisch of zal dit ook gewoon werken wanneer het een kleine laptop schijf is?

Daarnaast wil ik het systeem graag zo zuinig en stil mogelijk hebben.

Nog verdere op of aanmerkingen?
Een SSD in die zin gebruiken is niet erg nuttig. Als het algemene werk enkel office is dan kan dat doorgaans prima op dezelfde hardeschijf aangezien die applicaties vaak al draaien in het werkgeheugen. Echter ga je tussendoor grote bestanden openen of applicaties opstarten kan een aparte schijf handig zijn, dit hoeft zeker geen SSD te zijn maar kan ook een normale hardeschijf zijn. Een SSD is wel sneller natuurlijk, dat merk je wel bij het starten van applicaties, echter is een SSD niet noodzakelijk.

Als je nu aan het maximale van je budget zit is het misschien interessanter om geen SSD te nemen maar een normale hardeschijf en dan die ~40 euro bij de videokaart te stoppen zodat die iets krachtiger is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Phusebox
Dreamvoid schreef op maandag 04 juli 2011 @ 18:26:
Zo wordt het wel lastig met HTPC adviezen:
- Windows en XBMC: neem geen Intel IGP
- Linux: neem geen Intel of AMD IGP
Hoezo geen Intel IGP? Werd mij eerder juist aangeraden icm W7?
Ook lekker dan als ik net besteld heb, nu ga ik dus weer twijfelen of ik niet moet cancelen.

Aargh ik zit gewoon even te lezen op XBMC en je krijgt gewoon echt gewoon prut als je DVXA2 aan zet, en zonder gaat je cpu natuurlijk veel meer verbruiken, hogere temp, meer lawaai, hoge bitrates trekt ie niet...

Lekker dan.

[ Voor 36% gewijzigd door Phusebox op 04-07-2011 19:38 ]

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-12 19:33
ssd is inderdaad niet erg nuttig voor een htpc (naar mijn mening dan), maar je moet die 2tb niet als downloadschijf en bootschijf gebruiken, ik heb dat hier en dan krijg je dus problemen als er bestanden uitgepakt of gerepareerd moeten worden en je tegelijk iets wil doen op die pc. Het is een stuk goedkoper om er een 2e schijf in te zetten en dan heb je die problemen niet (of je kunt de ene als lees en de andere als schrijf schijf gebruiken, dan gaat het 10x zo snel).
Huntkey was vroeger een merk als sweex e.d. waar je dus geen voeding van wil hebben, geen idee of dat nog steeds is maar een A-merk voeding is niet veel duurder.
Verder zou ik er een hd5770 oid in steken, is een stuk sneller dan een hd6570 maar niet veel duurder.
Phusebox schreef op maandag 04 juli 2011 @ 19:30:
[...]

Hoezo geen Intel IGP? Werd mij eerder juist aangeraden icm W7?
Ook lekker dan als ik net besteld heb, nu ga ik dus weer twijfelen of ik niet moet cancelen.

Aargh ik zit gewoon even te lezen op XBMC en je krijgt gewoon echt gewoon prut als je DVXA2 aan zet, en zonder gaat je cpu natuurlijk veel meer verbruiken, hogere temp, meer lawaai, hoge bitrates trekt ie niet...

Lekker dan.
je kunt altijd in xbmc nog media player classic gebruiken als videoplayer. Verder zitten die mannen bij xbmc ook niet stil dus tenzij het technisch onmogelijk is zullen ze daar wel een oplossing vinden voor dxva met de intel's.

[ Voor 33% gewijzigd door Bastard op 04-07-2011 19:42 ]

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Je moet nog een fatsoenlijke voeding bestellen degene in de MS-TECH behuizing is echt crap...
Kootstra schreef op maandag 04 juli 2011 @ 19:14:
Daarnaast wil ik het systeem graag zo zuinig en stil mogelijk hebben.

Nog verdere op of aanmerkingen?
Al eens aan Llano gedacht?
KAdrifter schreef op maandag 04 juli 2011 @ 19:38:
Huntkey was vroeger een merk als sweex e.d. waar je dus geen voeding van wil hebben, geen idee of dat nog steeds is maar een A-merk voeding is niet veel duurder.
Weet jij dan een betere voeding voor laten we zeggen 35 euro of minder?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Phusebox
[...]

je kunt altijd in xbmc nog media player classic gebruiken als videoplayer. Verder zitten die mannen bij xbmc ook niet stil dus tenzij het technisch onmogelijk is zullen ze daar wel een oplossing vinden voor dxva met de intel's.
Ja maar daar gaat mijn eenvoudige oplossing waar mijn vriendin ook mee kan werken als ik xbmc moet opstarten en dan weer een andere player moet gebruiken om films te kijken... *zucht*
Waarom is dit niet eerder ter sprake gekomen? Morgenvroeg maar weer bellen of ik de hele zooi kan annuleren.
Blijkbaar speelt het al maanden en is er geen zicht op een oplossing.
-The_Mask- schreef op maandag 04 juli 2011 @ 19:44:
[...]

Je moet nog een fatsoenlijke voeding bestellen degene in de MS-TECH behuizing is echt crap...
It just keeps getting better; de meerderheid zei hier dat die voeding goed was alleen werd aangeraden de fan te vervangen.

[ Voor 19% gewijzigd door Phusebox op 04-07-2011 19:45 ]

• -The_Mask-
  • Niet online
Konden ze dat dan onderbouwen of riep iedereen maar wat?

[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 27 voor de volgende keer dan maar. (of als de voeding in rook is opgegaan en de rest van de PC nog leeft :p )

[ Voor 20% gewijzigd door -The_Mask- op 04-07-2011 19:50 ]

AMD Nieuwsdiscussie

• Kootstra
ssd is inderdaad niet erg nuttig voor een htpc (naar mijn mening dan), maar je moet die 2tb niet als downloadschijf en bootschijf gebruiken, ik heb dat hier en dan krijg je dus problemen als er bestanden uitgepakt of gerepareerd moeten worden en je tegelijk iets wil doen op die pc. Het is een stuk goedkoper om er een 2e schijf in te zetten en dan heb je die problemen niet (of je kunt de ene als lees en de andere als schrijf schijf gebruiken, dan gaat het 10x zo snel).
Verder zou ik er een hd5770 oid in steken, is een stuk sneller dan een hd6570 maar niet veel duurder.
Dat is juist ook de reden waarom ik voor de SSD gekozen had. Op mijn laptop merk ik het echt heel goed wanneer bestanden worden gerepareerd en uitgepakt, dit wil ik dus echt weg hebben. Hier erger ik me namelijk enorm aan! Dan duurt het opstarten van een programma of het openen van een mkv bestand enorm lang, dan mag ik ook nog van geluk spreken als de mkv fatsoenlijk afspeelt! Dit zou een extra HDD dus oplossen? Daarbij lijkt het snelle opstarten me wel wat.. Daar moet ik dus nog maar even over nadenken..

De reden dat ik voor de HD6570 gekozen heb is dat deze geen extra stroom kabel nodig heeft, redelijk zuinig is en ook nog fatsoenlijk een spelletje kan spelen. Ik heb de HD6670 in gebruik gezien bij mijn vriendin en deze leek me redelijk snel genoeg!
Ik had bij het topic van de zuinige server gezien dat de Huntkey juist beter was, zei het niet veel, dan bijvoorbeeld de Be Quiet voedingen. Welke zou in mijn geval beter zijn? De Huntkey 350 of een Be Quiet van 300 watt?

Ik heb ook wel gekeken naar een Llano, alleen ik wil eigenlijk niet zo enorm lang meer wachten met het bestellen van een nieuwe computer. En het 100 watt verhaal schrikt me toch een beetje af.. In idle is het niet veel alleen valt de prestatie me eigenlijk wat tegen ten opzichte van mijn opstelling!

[ Voor 7% gewijzigd door Kootstra op 04-07-2011 20:01 . Reden: Llano verhaal toegevoegd ]

• Phusebox
-The_Mask- schreef op maandag 04 juli 2011 @ 19:49:
Konden ze dat dan onderbouwen of riep iedereen maar wat?

[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 27 voor de volgende keer dan maar. (of als de voeding in rook is opgegaan en de rest van de PC nog leeft :p )
Onder andere mede door deze review:
productreview: MS-Tech MC-1200 review door iDont
De lijnen zijn erg stabiel, ik heb nog geen spikes of dalen meegemaakt onder zowel load als idle. Volgens de BIOS zitten de lijnen erg dicht op hun normale waardes, in Windows zegt HWmonitor dat de 12V lijn continu 12,6V is. Ik verkies echter de BIOS waarde boven die van Windows en al zou de 12V lijn echt 12,6V zijn, is dat nog net binnen de ATX specificatie.

[...]

Al met al vind ik het een prima voeding. Aangezien een HTPC meestal niet veel stroom verbruikt is 248W op de 12V lijn ruimschoots voldoende. Ook was de lucht die uit de voeding werd geblazen helemaal niet zo warm onder load. Misschien moet ik mijn mening over met-de-kast-meegeleverde voedingen toch maar bijstellen, in ieder geval in het HTPC (low-power) segment.
Dit heb ik ook nog gevonden:
http://www.planet3dnow.de...908&garpg=9#content_start

Aaargh... en bedankt, nu sta ik dus weer op het punt de hele zooi te annuleren. Klotezooi.
Nog erger vind ik het feit dat ik nu gegaan ben voor een duurder systeem (de i3) en ik zometeen niet eens fatsoenlijk een film kan afspelen :S

[ Voor 17% gewijzigd door Phusebox op 04-07-2011 20:11 ]

• -The_Mask-
  • Niet online
Zijn onderbouwing is nutteloos, spanning uitlezen met software/bios geeft altijd een niet kloppende waarde en al zou het kloppen dan nog zegt het niks. Aan de twee foto's te zien van de voeding intern is het iig crap...
Wordt helaas niet naar de voeding gekeken.
Mocht het echt crap zijn dan leg ik mijn losse Antec voeding die ik nog heb wel naast de kast neer. Helaas.

Erger vind ik nog het feit dat ik nu gegaan ben voor een duurder systeem (de i3) en ik zometeen niet eens fatsoenlijk een film kan afspelen :S
Je kunt de bestelling toch nog prima annuleren en helemaal overnieuw beginnen? :)

AMD Nieuwsdiscussie

• Phusebox
-The_Mask- schreef op maandag 04 juli 2011 @ 20:11:
[...]
Je kunt de bestelling toch nog prima annuleren en helemaal overnieuw beginnen? :)
Pff; juliie weten iig mijn week behoorlijk te verzieken... Niet persoonlijk bedoelt, maar het feit dat ik nu weer een aankoop heb gedaan aan de top van mijn budget die blijkbaar alleen maar rotzooi output met hardware acceleratie aan en daarnaast ook nog eens een groot risico heeft dat alles naar de klote gaat door een brakke voeding.

• Kozz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:33
Phusebox schreef op maandag 04 juli 2011 @ 20:01:
Nog erger vind ik het feit dat ik nu gegaan ben voor een duurder systeem (de i3) en ik zometeen niet eens fatsoenlijk een film kan afspelen :S
Gaat prima met Mediaportal en WMC, maar (nog) niet met XBMC en DXVA2 :)

• -The_Mask-
  • Niet online
Je kan ook zeggen bedankt voor het behoeden van een slechte aankoop, maar wil de volgende keer ook wel niks zeggen. :p

AMD Nieuwsdiscussie

• -The_Mask-
  • Niet online
Kootstra schreef op maandag 04 juli 2011 @ 19:57:
Ik heb ook wel gekeken naar een Llano, alleen ik wil eigenlijk niet zo enorm lang meer wachten met het bestellen van een nieuwe computer. En het 100 watt verhaal schrikt me toch een beetje af.. In idle is het niet veel alleen valt de prestatie me eigenlijk wat tegen ten opzichte van mijn opstelling!
Met Llano heb je denk ik geen videokaart meer nodig. Helaas zijn alleen de twee 100W versies nog maar leverbaar, maar dit zou best wel eens zuiniger kunnen zijn en de CPU prestaties zijn ook beter.

AMD Nieuwsdiscussie

• paulus_01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-09 23:20
Ach, hij is pas 4 jaar bezig om een systeem uit te zoeken.

Dan toch maar weer voor de Dune gaan ;)?

Als je nu je wens duidelijk maakt en niet iedere keer verandert, is het ook makkelijker om geholpen te worden.
Als je niet gaat gamen, kun je makkelijk binnen je budget blijven met een eenvoudig amd systeempje.

Voedingen heb ik geen verstand van, anders dan dat ik lees dat de meeste (if not all) voedingen die met de behuizing worden meegeleverd, crap zijn.

• Phusebox
Kozz schreef op maandag 04 juli 2011 @ 20:15:
[...]

Gaat prima met Mediaportal en WMC, maar (nog) niet met XBMC en DXVA2 :)
Waar was iedereen toen ik het hier een week lang heb gehad over een systeem dat alleen XBMC moet draaien onder Windows 7... Ik wil al die andere software niet...

:'(
paulus_01 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 20:21:
Ach, hij is pas 4 jaar bezig om een systeem uit te zoeken.

Dan toch maar weer voor de Dune gaan ;)?

Als je nu je wens duidelijk maakt en niet iedere keer verandert, is het ook makkelijker om geholpen te worden.
Als je niet gaat gamen, kun je makkelijk binnen je budget blijven met een eenvoudig amd systeempje.

Voedingen heb ik geen verstand van, anders dan dat ik lees dat de meeste (if not all) voedingen die met de behuizing worden meegeleverd, crap zijn.
Aaargh... niemand maar dan ook niemand hier zei dat het een crap voeding was. En mijn wensen waren toch allang duidelijk: XBMC onder Windows 7, met mogelijkheden tot uitbreiding in de toekomst...

Ik snap niet dat nu ineens alle haken en ogen te voorschijn komen... :'(

* Phusebox gaat zielig in een hoekje zitten huilen

[ Voor 56% gewijzigd door Phusebox op 04-07-2011 20:23 ]

• Kozz
Phusebox, dan neem je een Ati HD5450 videokaartje erbij. Verbruikt bijna net zoveel als een IGP...
Dan kan het wel wat jij wilt!

• Phusebox
Kozz schreef op maandag 04 juli 2011 @ 20:27:
Phusebox, dan neem je een Ati HD5450 videokaartje erbij. Verbruikt bijna net zoveel als een IGP...
Dan kan het wel wat jij wilt!
Budget niet voor... nu kan ik weer met hangende pootjes morgen gaan bellen en kijken hoe ik alles gecanceld krijg. Kast is al onderweg dus die zal ik moeten terugsturen...

• Kootstra
-The_Mask- schreef op maandag 04 juli 2011 @ 20:20:
[...]

Met Llano heb je denk ik geen videokaart meer nodig. Helaas zijn alleen de twee 100W versies nog maar leverbaar, maar dit zou best wel eens zuiniger kunnen zijn en de CPU prestaties zijn ook beter.
Ik meende dat de CPU prestaties van Llano iets beter waren dan de X4 635, tenminste als ik de review van Anandtech mag geloven. Daar gaven ze ook aan dat een aantal onderdelen van de videokaart nog niet echt lekker werkten voor HD weergave, daarom loop ik nog niet echt warm voor Llano. Mocht ik meer CPU prestaties moeten dan zou ik de G840 kunnen wisselen met een i3 2100 en dan zit daar ook haast geen verschil in.. Zou ik het verschil tussen een G840 en een i3 2100 gaan merken in uitpakken/quickpar en films kijken?

Wanneer de processor ook meer belast wordt dan neemt hij ook wel behoorlijk wat stroom, wat zorgt voor meer warmte en dus zal de fan harder moeten blazen en dus weer meer lawaai maakt? Op zich geen probleem, alleen staat de HTPC op me slaapkamer dus dan zou ik het wel fijn vinden als deze niet al te veel lawaai maakt!

• Kozz
Phusebox schreef op maandag 04 juli 2011 @ 20:30:
[...]

Budget niet voor... nu kan ik weer met hangende pootjes morgen gaan bellen en kijken hoe ik alles gecanceld krijg. Kast is al onderweg dus die zal ik moeten terugsturen...
Een HD5450 is er vanaf 26 Euro. Als je nu de boxed cooler gebruikt, blijf je rond dezelfde totaal prijs.
Zoveel herrie maakt die Intel cooler niet.

• Phusebox
Kozz schreef op maandag 04 juli 2011 @ 20:39:
[...]

Een HD5450 is er vanaf 26 Euro. Als je nu de boxed cooler gebruikt, blijf je rond dezelfde totaal prijs.
Zoveel herrie maakt die Intel cooler niet.
Ja maar dan ga ik er weer een halfbakken oplosing (verouderde videokaart die ik waarschijnlijk over een half jaar weer wil vervangen) bij zetten om allerlei andere problemen weer op te lossen.

*zucht*

• Kozz
Phusebox schreef op maandag 04 juli 2011 @ 20:41:
[...]

Ja maar dan ga ik er weer een halfbakken oplosing (verouderde videokaart die ik waarschijnlijk over een half jaar weer wil vervangen) bij zetten om allerlei andere problemen weer op te lossen.

*zucht*
Wie weet is de ondersteuning van XBMC en Intel Graphics in die tijd verberterd. Maar waarom zou je die videokaart vervangen over een half jaar?

• Phusebox
Kozz schreef op maandag 04 juli 2011 @ 20:46:
[...]

Wie weet is de ondersteuning van XBMC en Intel Graphics in die tijd verberterd. Maar waarom zou je die videokaart vervangen over een half jaar?
Omdat mijn bedoeling was nu een basis-systeem neer te zetten als HTPC; en straks uit te breiden met een HD6570 of wat er dan ook te krijgen is en zo ook af een toe een spelletje te kunnen spelen.

• Kozz
Phusebox schreef op maandag 04 juli 2011 @ 20:47:
[...]

Omdat mijn bedoeling was nu een basis-systeem neer te zetten als HTPC; en straks uit te breiden met een HD6570 of wat er dan ook te krijgen is en zo ook af een toe een spelletje te kunnen spelen.
Hiermee heb je een mooi basis-systeem en als je dan een HD6570 koopt, verkoop je de HD5450 op V&A voor 15 Euro.

• Phusebox
Kozz schreef op maandag 04 juli 2011 @ 20:54:
[...]

Hiermee heb je een mooi basis-systeem en als je dan een HD6570 koopt, verkoop je de HD5450 op V&A voor 15 Euro.
Kom toch op 32/33 euro met verzendkosten of bij de shop waar ik de rest heb gekocht. Plus dan moet ik later nog die cpu koeler kopen, kost me weer 30 euro, en dan deze kaart met 20 euro verlies verkopen en een nieuwe kopen a 60-70 euro. Kost het me nog 120 in de long run, en 50-60 euro meer dan de bedoeling was.

Al helemaal als ik zometeen ook nog eens voor 40 een nieuwe voeding moet kopen. Dan had ik net zo goed voor 600 euro een laptop kunnen kopen. 8)7

• paulus_01
Phusebox,

lees voor de lol nog eens de discussie ergens in de buurt van pagina 175 en verder (afh. van je instelling;))

Opties zijn echt wel genoemd:
paulus_01 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 12:29:
Er zijn meerdere wegen naar Rome.
de optie die ik je gaf met de G840 of G620 desnoods is ook meer dan afdoende, heb je ook nog geld over voor een losse GPU.

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-12 19:33
-The_Mask- schreef op maandag 04 juli 2011 @ 19:44:
Weet jij dan een betere voeding voor laten we zeggen 35 euro of minder?
jij bent de voedingen specialist hier en gezien je reactie gok ik geeneen..
ik had eigenlijk gedacht dat deze beter zou zijn:
pricewatch: be quiet! Pure Power L7 300W
Kootstra schreef op maandag 04 juli 2011 @ 19:57:
[...]

Dat is juist ook de reden waarom ik voor de SSD gekozen had. Op mijn laptop merk ik het echt heel goed wanneer bestanden worden gerepareerd en uitgepakt, dit wil ik dus echt weg hebben. Hier erger ik me namelijk enorm aan! Dan duurt het opstarten van een programma of het openen van een mkv bestand enorm lang, dan mag ik ook nog van geluk spreken als de mkv fatsoenlijk afspeelt! Dit zou een extra HDD dus oplossen? Daarbij lijkt het snelle opstarten me wel wat.. Daar moet ik dus nog maar even over nadenken..

De reden dat ik voor de HD6570 gekozen heb is dat deze geen extra stroom kabel nodig heeft, redelijk zuinig is en ook nog fatsoenlijk een spelletje kan spelen. Ik heb de HD6670 in gebruik gezien bij mijn vriendin en deze leek me redelijk snel genoeg!
Ik had bij het topic van de zuinige server gezien dat de Huntkey juist beter was, zei het niet veel, dan bijvoorbeeld de Be Quiet voedingen. Welke zou in mijn geval beter zijn? De Huntkey 350 of een Be Quiet van 300 watt?

Zo lang alle download data niet op de boot schijf komt heb je er qua snelheid weinig last van als er wat uitgepakt moet worden (tenzij je natuurlijk bijna geen geheugen hebt of een intens trage processor). Dat van Huntkey weet ik niet zeker, vroeger hebben ze wel wat crap-voedingen gehad, maar dat is natuurlijk geen garantie dat die 350w voeding daar ook een van is. Ik kan er zo snel geen review of onderbouwing van vinden, alleen wat over een recente 550w voeding van huntkey, die was iig wel erg goed. Maar er zijn hier genoeg mensen die er een stuk meer vanaf weten dan ik.

[ Voor 69% gewijzigd door Bastard op 04-07-2011 21:29 ]

• Phusebox
paulus_01 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 21:04:
Phusebox,

lees voor de lol nog eens de discussie ergens in de buurt van pagina 175 en verder (afh. van je instelling;))

Opties zijn echt wel genoemd:

[...]
Ja maar opties noemen zonder te zeggen dat een i3 gewoon niet werkt... De i3 is gewoon plain and simple GEEN optie als je geen losse gpu neemt. En daar heeft niemand ooit ook maar een verwijzing naar gemaakt. Er werd alleen maar gezegd; een i3 bied je o.a. quicksync maar is wel duurder dan een g840, maar je hebt niet meer nodig voor HD video playback.

Nou blijkbaar heb je wel meer nodig, namelijk een grafische kaart los erbij.

Ik bedoel dit niet persoonlijk, maar gewoon over het algemeen. Is het niet verstandig om bij de BBG HTPC gewoon i3 af te raden tenzij je een losse GPU gebruikt? Lijkt mij wel, want als er nu nog geen oplossing is, komt die er waarschijnlijk ook niet.

• paulus_01
Wat ik hierboven heb gelezen is dat er wat problemen zijn in combinatie met XBMC.
Je zou toch kunnen overwegen om tot die tijd andere media software te gebruiken?

Heb je ook al gegoogled naar i3 & xbmc?

• Phusebox
paulus_01 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 21:15:
Wat ik hierboven heb gelezen is dat er wat problemen zijn in combinatie met XBMC.
Je zou toch kunnen overwegen om tot die tijd andere media software te gebruiken?

Heb je ook al gegoogled naar i3 & xbmc?
Ja, en dan trek je dus een bak ellende open. XBMC is een must, ik wil geen andere software gaan leren en/of gebruiken.

Dit krijg je dus met een i3 onder xbmc met DVXA2

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/F02ty.jpg

Mwah, kleine issue, niks om me druk over te maken. :X

[ Voor 15% gewijzigd door Phusebox op 04-07-2011 21:21 ]

• -The_Mask-
  • Niet online
KAdrifter schreef op maandag 04 juli 2011 @ 21:09:
[...]

jij bent de voedingen specialist hier en gezien je reactie gok ik geeneen..
ik had eigenlijk gedacht dat deze beter zou zijn:
pricewatch: be quiet! Pure Power L7 300W
Ik verwacht niet dat die beter is qua prestaties, kwaliteit en rendement, maar helemaal zeker weet ik het niet. Dan zou je ze beide tegelijk moeten reviewen met apparatuur van duizenden euro's....

AMD Nieuwsdiscussie

• paulus_01
Phusebox schreef op maandag 04 juli 2011 @ 21:17:
[...]

Ja, en dan trek je dus een bak ellende open. XBMC is een must, ik wil geen andere software gaan leren en/of gebruiken.

Dit krijg je dus met een i3 onder xbmc met DVXA2

[afbeelding]

Mwah, kleine issue, niks om me druk over te maken. :X
Dit ook al gelezen:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=20559186

Verwijderd

Is het mogelijk voor 220 euro een htpc in elkaar te zetten? Als je alle films en dergelijke gewoon van netwerk haalt is dus maar klein schijfje nodig voor systeem. Veder moet windows 7 draaien met media portal en een nette weergaven geven op een 32" Full HD tv. Is dit mogelijk, of is dit onhaalbaar? Ik snap dat ik voor 220 niet de beste kwaliteit krijg maar gewoon een systeempje dat full hd films redelijk kan afspelen

• Phusebox
Ja;
I DID OBSERVE THAT ALL H264 AND AVC FILES ARE NOT PLAYING PROPELRY
En ja als je hardware acceleratie uitzet werkt het wel; maar daar heb ik geen processor voor gekocht die juist daar goed in is...

En dan denk je;ik bestel wel een goedkope grafische kaart straks als het dan niet blijkt te werken; kom je erachter dat die goedkope grafische kaarten haperende audio hebben.... joy oh joy. Waar ben ik in godsnaam aan begonnen.

[ Voor 21% gewijzigd door Phusebox op 04-07-2011 22:23 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2011 @ 21:26:
Is het mogelijk voor 220 euro een htpc in elkaar te zetten? Als je alle films en dergelijke gewoon van netwerk haalt is dus maar klein schijfje nodig voor systeem. Veder moet windows 7 draaien met media portal en een nette weergaven geven op een 32" Full HD tv. Is dit mogelijk, of is dit onhaalbaar? Ik snap dat ik voor 220 niet de beste kwaliteit krijg maar gewoon een systeempje dat full hd films redelijk kan afspelen
Dat is goed mogelijk als je kiest voor een AMD E-350 zelfbouw/ barebone. Je zult ook een basis HTPC kunnen bouwen op basis van de G620. Kijk maar eens tussen mijn wenslijsten ;). Je kunt dan HD films gewoon goed afspelen.

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12 17:48

EaS

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 352,16
Phusebox schreef op maandag 04 juli 2011 @ 20:21:
[...]

Waar was iedereen toen ik het hier een week lang heb gehad over een systeem dat alleen XBMC moet draaien onder Windows 7... Ik wil al die andere software niet...
Phusebox schreef op maandag 04 juli 2011 @ 20:47:
[...]

Dus, opsommend: Only Windows 7, losse GPU lag altijd al in de planning. Correct?

Idee: Dump die Core i3 2100, enter Intel Pentium G620.

Besparing: ~€32

Enter HD6570: Ongeveer €60

Meerkosten: ~€30

Samenvattend: Voor 30 knaken meer is heel het drama voorbij. Klopt dat?

• BarendB
jaapsander schreef op maandag 04 juli 2011 @ 18:21:
[...]

Persoonlijk gebruik ik geen VLC, ik wil best wel even voor je kijken trouwens. Maar het probleem waar we het over hebben is specifiek gerelateerd aan de combinatie van XBMC + dxva2 en Sandy bridge bij het afspelen van h264 materiaal. Wordt melding van het probleem gemaakt in het door mij hierboven aangehaalde topic op het xbmc forum. Weet jij als insider of hier aan gewerkt wordt?
Nee, volgens mij wordt hier niet aan gewerkt. Er zijn recentelijk 3 mensen bezig geweest met DXVA2 voor, we hebben allemaal AMD/ATI GPU's, waarvoor nu dus alle problemen zijn opgelost, maar niemand van ons heeft een Intel GPU ...

Echter, als je effe kan kijken wat ik vroeg, die optie in VLC, als dat het is dan wil ik wel ff naar de source kijken of een dergelijke optie wat voor in XBMC is (die dan standaard aan zou moeten als de intel GPU gebruikt wordt).

En check ook nog een keer, just to be sure, of MPC-HC met FFMPEG dxva2 filters geen problemen opleveren. Mocht dat echt zo zijn dan moet het sowieso niet zo moeilijk zijn om het probleem te lokaliseren ...

[ Voor 24% gewijzigd door BarendB op 05-07-2011 06:30 ]

• BarendB
Hmmm .. denk dat ik het al heb gevonden, zal effe een nieuwe dll compilen ...

[ Voor 202% gewijzigd door BarendB op 05-07-2011 06:49 ]

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
EaS schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 02:29:

Dus, opsommend: Only Windows 7, losse GPU lag altijd al in de planning. Correct?
Idee: Dump die Core i3 2100, enter Intel Pentium G620.

Besparing: ~€32
Enter HD6570: Ongeveer €60
Meerkosten: ~€30

Ja of zoiets:
pricewatch: MSI A75MA-G55
pricewatch: AMD Llano A8 3850 Boxed

is 80,- + 120 = 200,- (en zodra de A8-3800 er is, +- 70 + 95 schat ik ) en dan ben je er ook.
Momenteel zelfde prijs (G620 = 60, H67 = 70, HD6570 = 60 = 200).
Voordeel: geen discrete kaart (ruimte), lager stroomverbruik, beter mainbord, minder herrie, meer uitbreidings/overclock/undervolt opties
Nadeel: CPU iets langzamer (ok, procentje of 25), GPU iets langzamer dan HD6570 (10%)

(nee ben geen AMD fanboy, ik type dit op een Intel machine, mijn nieuwe NAS wordt hoogstwaarschijnlijk een Intel, maar mijn HTPC wordt op zeker een A8-3800 zodra de prijzen wat genormaliseerd zijn

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• BarendB
Hier, mensen met intel GPU: ik heb net deze DLL's gecompiled, overschrijf die uit je XBMC effe met deze en laat effe weten of 't probleem met H264 en dxva is opgelost. Oh ja, gebruik de officiele Dharma10.1 release icm deze dll's (dus niet de nightly builds).

http://www.speedyshare.com/files/29293622/.libs.rar

[ Voor 28% gewijzigd door BarendB op 05-07-2011 07:35 ]

• Phusebox
Llano is geen optie, want dan moet ik weer wachten.
De g620 zou evt een optie zijn, ware het niet dat ik alles bij 1 shop wil kopen en zowel de CPU als gpu daar duur en slecht leverbaar zijn.

Ik ga de dll hierboven gewoon proberen dit weekend als ik alles binnen heb.

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2011 @ 21:26:
Tuurlijk, dat kan, moet je alleen niet de nieuwste generaties verwachten, maar een systeem wat meer dan volstaat is bijvoorbeeld zoiets:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 29,94€ 29,94
1MS-Tech CA-0150€ 20,70€ 20,70
1AMD Athlon II X2 215€ 35,30€ 35,30
1MS-Tech MPS-400€ 19,20€ 19,20
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 23,59€ 23,59
1Asus M4A78LT-M LE€ 37,08€ 37,08
1MSI R6570-MD1GD3LP€ 58,78€ 58,78
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 224,59

Toegegeven, dan is je kast+voeding wel rommel, maar je "zou" kunnen opteren om er minder geheugen of mindere kaart in te zetten, en een betere kast, OF je zou een tientje (of 2) meer kunnen uitgeven....

(zouden wat foutjes in kunnen zitten, ff uit het losse handje)

[ Voor 4% gewijzigd door zion op 05-07-2011 07:23 ]

systeem

• Phusebox
Hmm er is maar 1 passive gekoelde 6570, en dat is een Sapphire. Die troep vertrouw ik niet.

Ik hoop dat de fix van Barend werkt en dat er op tijd een reactie komt. Als die fix niet werkt ga ik kijken of ik nog op tijd voor levering een g840 kan kiezen.

[ Voor 47% gewijzigd door Phusebox op 05-07-2011 07:26 ]

• glenner
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-12 17:32
BarendB schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 06:48:
Hier, mensen met intel GPU: ik heb net deze DLL's gecompiled, overschrijf die uit je XBMC effe met deze en laat effe weten of 't probleem met H264 en dxva is opgelost. Oh ja, gebruik de officiele Dharma10.1 release icm deze dll's (dus niet de nightly builds).

*edit* oops klein foutje gemaakt, nieuwe dll coming up
Hey bedankt voor je moeite! Ik ga dit vanavond als ik thuiskomt onmiddellijk testen en dan laat ik het hier wel weten of het werkt...

[ Voor 10% gewijzigd door glenner op 05-07-2011 07:30 ]

• BarendB
Ok, link in vorige post aangepast met nieuwe bestanden, zag dat ik een klein foutje had gemaakt. Ben weg hier, lees vanavond wel of 't is gelukt, ben benieuwd !

• Phusebox
Ik hoop dat er in de loop van de dag nog reactie op komt, dan kan ik mijn setup nog wijzigen indien nodig...

• glenner
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-12 17:32
Phusebox schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 07:57:
Ik hoop dat er in de loop van de dag nog reactie op komt, dan kan ik mijn setup nog wijzigen indien nodig...
Je kan erop rekenen:-)
Ik wil niet lullig doen, maar wat ben jij een ontzettende drama queen zeg! Zolang die fix in XBMC nog niet werkt zet je toch gewoon dxva2 uit??? Denk je dat daardoor je cpu spontaan op zal blazen samen met die "crappy" voeding? Kom toch op.

Als ik me niet vergis heb je een big shuriken bij je i3 2100. Mijn i3 2100 wordt onder full cpu load (prime 95) amper 45 graden Celcius! die dingen mogen tegen de 100 graden lopen voordat er pas wat aan de hand is. En een 1080p filmpje afspelen is lang niet zo intensief als prime 95.... Sterker nog standaard blu-ray rips (mkv's) zullen je cpu voor ongeveer 15-20% belasten.

Dat the mask zegt dat die voeding crap is valt ook nogal te nuanceren... Tuurlijk de voeding is niet van het niveau seasonic, maar de lat ligt bij the mask ook erg hoog (hij is een audiofiel op het gebied van voedingen). Jij ziet gewoon weer allerlei doemscenario's tevoorschijn komen wat natuurlijk totaal niet gefundeerd is.

Als ik zie hoeveel pc's er na 5 jaar nog prima werken op een "crap" voeding (die overigens nooit zwaar belast zal worden, net als een HTPC) dan lijkt het mij wel heel sterk dat die van jou toevallig in rook op zou gaan (overigens heb ik ook wel eens een a-merk voeding in rook op zien gaan). Overigens bestaat ook ook gewoon zoiets als garantie.....

Dus nu baal je van "slecht" advies? Je gaf ons ook niet echt het makkelijkste materiaal om mee te werken. En jij bent de enige die er een drama van maakt. Wacht een paar weken totdat er een fix voor xbmc is en zet dan dxva2 aan. Wat is het probleem??

Ik zeg dit ook al vanaf het begin, een HTPC werkt out of the box nooit optimaal en je moet tweaken om het goed te krijgen. Wil je dat niet? Koop dan lekker een mediaplayer.....
BarendB schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 07:36:
Ok, link in vorige post aangepast met nieuwe bestanden, zag dat ik een klein foutje had gemaakt. Ben weg hier, lees vanavond wel of 't is gelukt, ben benieuwd !
Ik zal het vandaag nog even testen als ik weer thuis ben. Merci iig.

[ Voor 8% gewijzigd door jaapsander op 05-07-2011 09:28 ]

• Phusebox
Ik vond het gewoon nogal frustrerend en typisch voor mij dat zodra ik op de Bestel knop had geklikt er ineens allerlei problemen naar voren kwamen die ik niet eerder had gehoord. En aangezien ik altijd, maar dan ook echt altijd pech heb met nieuwe aankopen, zag ik de bui al hangen.

Ik ga het zien; laat de bestelling gewoon staan, zet DVXA uit en hoop op het beste.

Wat betreft de voeding; ik heb ook voedingen van meer dan 100 euro gehad die bij mij kapot gingen, twee zelfs binnen een jaar. Dus tja ik heb al slechte ervaringen met A-merken; dus ben ik uiteraard nog huiviger voor B-merken. Het modden van de voeding met die 92mm fan durf ik dan ook nog niet meteen aan denk ik. Immers dan is er geen garantie meer.

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
misschien moet je er betere Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/usericons/54726/got-magenta.gif's insteken *O* _O-

edit:
sorry, ben al zo'n 65 uur wakker (zonder geestveruimende middelen) dus mijn brein wil niet meer zo goed.... oververmoeidheid/insomnia is nooit grappig....

[ Voor 45% gewijzigd door zion op 05-07-2011 10:04 ]

systeem

Phusebox schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 09:47:
Ik vond het gewoon nogal frustrerend en typisch voor mij dat zodra ik op de Bestel knop had geklikt er ineens allerlei problemen naar voren kwamen die ik niet eerder had gehoord. En aangezien ik altijd, maar dan ook echt altijd pech heb met nieuwe aankopen, zag ik de bui al hangen.

Ik ga het zien; laat de bestelling gewoon staan, zet DVXA uit en hoop op het beste.

Wat betreft de voeding; ik heb ook voedingen van meer dan 100 euro gehad die bij mij kapot gingen, twee zelfs binnen een jaar. Dus tja ik heb al slechte ervaringen met A-merken; dus ben ik uiteraard nog huiviger voor B-merken. Het modden van de voeding met die 92mm fan durf ik dan ook nog niet meteen aan denk ik. Immers dan is er geen garantie meer.
Overigens is macroblocking icm met SB en XBMC al eerder in dit topic besproken. DXVA uitzetten is geen probleem. Werkt bij mij ook prima totdat er een fix voor XBMC is. Jij ziet problemen, in werkelijkheid valt het reuze mee (er hoeft namelijk alleen maar een fix voor XBMC gemaakt te worden, wat geen probleem hoeft te zijn want het werkt ook gewoon met MPC-HC en vlc).

Over het modden van de voeding heb je wel een punt, maar je kan eerst die 92mm fan ook gebruiken als intake fan.

Overigens als je altijd zo panisch bent voor problemen bij nieuwe aankopen zul je nooit plezier ervaren van deze. Kun je beter niks kopen.

• Phusebox
jaapsander schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 10:00:
[...]

Overigens is macroblocking icm met SB en XBMC al eerder in dit topic besproken. DXVA uitzetten is geen probleem. Werkt bij mij ook prima totdat er een fix voor XBMC is. Jij ziet problemen, in werkelijkheid valt het reuze mee (er hoeft namelijk alleen maar een fix voor XBMC gemaakt te worden, wat geen probleem hoeft te zijn want het werkt ook gewoon met MPC-HC en vlc).

Over het modden van de voeding heb je wel een punt, maar je kan eerst die 92mm fan ook gebruiken als intake fan.

Overigens als je altijd zo panisch bent voor problemen bij nieuwe aankopen zul je nooit plezier ervaren van deze. Kun je beter niks kopen.
Ja die "panische" houding is dus ontstaan door alle problemen. Zo ging ik steeds maar duurdere spullen kopen om er zeker van te zijn dat het dit keer wel langer dan een jaar zou leven, maar niet dus.
Enige waar ik tot nu toe geen problemen mee heb gehad is mijn i7 desktop (afgezien van de grafische kaart die na een jaar het loodje heeft gelegd).
zion schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 09:59:
misschien moet je er betere [afbeelding]'s insteken *O* _O-
wtf, hoe kom je nou weer aan die oude icon?

[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 05-07-2011 10:03 ]

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
* zion wijst naar Phusebox's icon

@ Phusebox hieronder: ik zeg net dat ik al 65 uur wakker ben, en dan ga jij me een beetje vertellen dat ik dingen zie, lekker dan ;) maar ben toch echt bang dat hij wel degelijk in de GoT cache staat opgeslagen als zijnde je avatar.

[ Voor 73% gewijzigd door zion op 05-07-2011 10:10 ]

systeem

• Phusebox
zion schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 10:06:
* zion wijst naar Phusebox's icon
Vaag, want ik gebruik die icon helemaal niet? al jaren niet meer. Hmm; ik gebruik al 2 of 3 jaar een webicon, maar goed maar eens mijn icon geüpload in een kleinere <10k variant.

[ Voor 25% gewijzigd door Phusebox op 05-07-2011 10:13 ]

Phusebox schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 10:02:
[...]

Ja die "panische" houding is dus ontstaan door alle problemen. Zo ging ik steeds maar duurdere spullen kopen om er zeker van te zijn dat het dit keer wel langer dan een jaar zou leven, maar niet dus.
Enige waar ik tot nu toe geen problemen mee heb gehad is mijn i7 desktop (afgezien van de grafische kaart die na een jaar het loodje heeft gelegd).

[...]

wtf, hoe kom je nou weer aan die oude icon?
Duurder is niet altijd beter en er kan altijd iets kapot gaan. Sterker nog hoe vaak komt het wel niet voor dat bij een bestelling van pc onderdelen er iets niet goed is. Heb al vaker gehad dat of geheugen niet goed was (BSOD's) of dat er pinnetjes van de cpu verbogen waren.

Dit soort dingen moet je gewoon rekening mee houden, zodra je de onderdelen binnen hebt alles netjes assembleren en testen. Als er iets niet goed werkt garantie claimen. Maar dit haal je je op je hals als je ipv een mediaplayer een htpc koopt.

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Nice Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/usericons/54726/pbx-cube10k.gif avatar 'omes

(excuseer het hoge huiskamer gehalte, voel u als mod geheel vrij mijn laatste paar reacties te trashen.)
* zion is offline...

[ Voor 44% gewijzigd door zion op 05-07-2011 10:23 ]

systeem

• paulus_01
Phusebox schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 07:18:
Hmm er is maar 1 passive gekoelde 6570, en dat is een Sapphire. Die troep vertrouw ik niet.
Heb je uberhaupt gekeken of die passief gekoelde 6570 low profile is? Zo niet, gaat ie niet in je kast passen.

Deze zou wel moeten passen (heeft wel een fan): pricewatch: Sapphire HD 6570 1GB DDR3 en is nog goedkoper ook...wel ook een Sapphire, maar of dat nou troep is,,,,?

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Sapphire troep? :?

Volgens mij nog steeds één van de betere A-merken?
HIS heeft overigens ook nog een silent versie van de HD6570

I browse with Vivaldi

• Kozz
BarendB schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 06:11:
[...]En check ook nog een keer, just to be sure, of MPC-HC met FFMPEG dxva2 filters geen problemen opleveren. Mocht dat echt zo zijn dan moet het sowieso niet zo moeilijk zijn om het probleem te lokaliseren ...
Heb jouw dll bestandjes net geprobeerd, maar helaas nog steeds hetzelfde.
Overigens vermoed ik dat het probleem bij FFMPEG zit, want als ik FFDSHOW met DXVA2 ondersteuning gebruik in WMP (met subs) zie ik hetzelfde vervormde beeld.

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb nog een Saphire 5450 passive in de la liggen, maarja dat is blijkbaar troep dus ik laat 'm maar lekker stof verzamelen daar dan ;w

• Phusebox
Frank-NL schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 10:45:
Ik heb nog een Saphire 5450 passive in de la liggen, maarja dat is blijkbaar troep dus ik laat 'm maar lekker stof verzamelen daar dan ;w
Sorry, ik dacht dat het troep was. Toen ik 6 jaar geleden in een computerwinkel werkte waren dat zo ongeveer de enige kaarten die terugkwamen.... ja 6 jaar is lang geleden en er is blijkbaar een hoop veranderd als ze inmiddels een A-merk zijn.

Straks gaan jullie me nog zeggen dat Club3D ook een A-merk is :+

[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 05-07-2011 10:51 ]

• abalone
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
BarendB schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 06:48:

http://www.speedyshare.com/files/29293622/.libs.rar
Ik heb de DLL avcodec-52 vervangen (de ander kon ik niet vinden in de xbmc-map). Het probleem is helaas niet verholpen, nog steeds heel erg blokkerig met DXVA2 aan.

• s1ck
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:46
misschien niet het juiste topic maar dat zien we dan wel (A)

Ik heb op het moment een "game" systeem met het volgende:

Phenom II X4 955 (3.2)
460GTX 1GB OC Gigabyte
4GB OCZ
870EXTREM3 Asrock
Antec 900 behuizing

Nu begint de behuizing op mijn zenuwen te werken, gewoon te groot. Ik zoek dus iets dat "portable" is en omdat ik niet meer game (nja af en toe is) en vaak film kijk wil ik graag de pc naar mijn pc verplaatsen. Dus zoek ik een HTPC behuizing die er leuk uit ziet en betaalbaar is.

http://www.alternate.nl/h...ingen&l2=Desktop+%2F+HTPC
Kwam ik al eerder tegen in dit topic. Zou hier alles in passen denk je? Worden alleen geen fans bij geleverd geloof ik.

Wat denken jullie, zou alles wat ik nu heb er in passen? Ben open voor suggesties!

• paulus_01
s1ck schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 12:03:
misschien niet het juiste topic maar dat zien we dan wel (A)

Ik heb op het moment een "game" systeem met het volgende:

Phenom II X4 955 (3.2)
460GTX 1GB OC Gigabyte
4GB OCZ
870EXTREM3 Asrock
Antec 900 behuizing

Nu begint de behuizing op mijn zenuwen te werken, gewoon te groot. Ik zoek dus iets dat "portable" is en omdat ik niet meer game (nja af en toe is) en vaak film kijk wil ik graag de pc naar mijn pc verplaatsen. Dus zoek ik een HTPC behuizing die er leuk uit ziet en betaalbaar is.

http://www.alternate.nl/h...ingen&l2=Desktop+%2F+HTPC
Kwam ik al eerder tegen in dit topic. Zou hier alles in passen denk je? Worden alleen geen fans bij geleverd geloof ik.

Wat denken jullie, zou alles wat ik nu heb er in passen? Ben open voor suggesties!
Ik denk dat die Antec 900 niet zal passen ;)

Heb je de review op alternate wel gelezen:
Mijn ASUS EAH6950 past wel maar het 5,25 slot is dan NIET meer te gebruiken!!!!! De kaart is namelijk te lang en daardoor past een CD-speler niet meer. Ook past het deksel NIET MEER op de kast. De kaart is dus te lang en te hoog. Heb zelf het deksel aangepast (lees gat gemaakt)

Die kaart is 11" * 5" (dus tegen de 28cm X tegen de 13cm), jouw kaart is 255 mm x 136 mm x 43 mm

Conclusie: denk dat je graka niet gaat passen.

• s1ck
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:46
Haha, ja bedoelde dat mijn huidige kast de 900 was. Raad je een andere kast aan dan? Hoeft niet persee de MS-Tech te zijn, kan ook andere natuurlijk!

• -The_Mask-
  • Niet online
EaS schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 02:29:
[...]

Dan zit die nog met z'n gare MS-TECH voeding. ;)
jaapsander schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 09:27:
[...]

Dat the mask zegt dat die voeding crap is valt ook nogal te nuanceren...
Hoe zou jij deze voeding dan willen omschrijven? Aan de enige twee karige plaatjes te zien zie je alleen een gare voeding, tenminste de primaire kant ervan.
Als ik zie hoeveel pc's er na 5 jaar nog prima werken op een "crap" voeding
En als ik zie hoeveel bagger voedingen een goede PC slopen. Dat het bij sommigen wel werkt wil zegt niet zoveel. Kan ook prima zijn dat de voeding al een onderdeel heeft gesloopt zonder dat iemand doorhad dat het de voeding was. Dat is dus het nadeel van slechte voedingen, die hebben vaak hoge rimple. Iets wat je alleen met een ossiliscoop kan meten en de voeding blijft gewoon werken bij hoge rimple. Ook leuk zijn ontploffende condensators aan de secundaire kant, grote kans dat je het mobo kwijt bent HD gebeurt ook nog wel eens.
(die overigens nooit zwaar belast zal worden, net als een HTPC)
Maakt niet uit, zijn ook voedingen te koop die niet eens 50W stabiel kunnen leveren.
http://www.jonnyguru.com/...views&file=print&reid=123
Overigens bestaat ook ook gewoon zoiets als garantie.....
De vraag is of je garantie krijgt op een mobo met brandplekken, daarnaast volgens mij heeft niet iedereen zin in garantie en garantie zit niet op elk onderdeel een aantal jaren.
zion schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 07:10:
[...]
Toegegeven, dan is je kast+voeding wel rommel, maar je "zou" kunnen opteren om er minder geheugen of mindere kaart in te zetten, en een betere kast, OF je zou een tientje (of 2) meer kunnen uitgeven....
Voor een paar euro meer kun je al iets fatsoenlijks kopen, dus geen reden om zoiets gaars te halen.

AMD Nieuwsdiscussie

-The_Mask- schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 12:45:
[...]

Hoe zou jij deze voeding dan willen omschrijven? Aan de enige twee karige plaatjes te zien zie je alleen een gare voeding, tenminste de primaire kant ervan.

En als ik zie hoeveel bagger voedingen een goede PC slopen. Dat het bij sommigen wel werkt wil zegt niet zoveel. Kan ook prima zijn dat de voeding al een onderdeel heeft gesloopt zonder dat iemand doorhad dat het de voeding was. Dat is dus het nadeel van slechte voedingen, die hebben vaak hoge rimple. Iets wat je alleen met een ossiliscoop kan meten en de voeding blijft gewoon werken bij hoge rimple. Ook leuk zijn ontploffende condensators aan de secundaire kant, grote kans dat je het mobo kwijt bent HD gebeurt ook nog wel eens.

De vraag is of je garantie krijgt op een mobo met brandplekken, daarnaast volgens mij heeft niet iedereen zin in garantie en garantie zit niet op elk onderdeel een aantal jaren.
Zoals ik al eerder zei, je mening is nogal ongenuanceerd. Je speculeert alsof het een tikkende tijdbom is. Ik denk dat de kans groter is dat deze voeding het jaren zonder problemen gaat doen (hierbij speculeer ik evenveel als jij).

Wanneer je alle componenten bij dezelfde shop hebt gekocht (was in dit geval ook zo) krijg je gewoon garantie op een moederbord met brandplekken als de voeding de oorzaak hiervan was.

Vervolgens kun je ook altijd nog een aantal maanden sparen en dan de voeding vervangen?.....

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-12 12:41

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

-The_Mask- schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 12:45:
[...]
Voor een paar euro meer kun je al iets fatsoenlijks kopen, dus geen reden om zoiets gaars te halen.
D'r werd net al een paar keer gevraagd om advies...? Geef dat dan eens? :)

Nofi, I'm just interested en met mij meerderen in dit topique I guess...
-The_Mask- schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 12:45:[...]Maakt niet uit, zijn ook voedingen te koop die niet eens 50W stabiel kunnen leveren.
http://www.jonnyguru.com/...&file=print&reid=123[...]
Hehe, m'n ballen uit m'n broek gelachen... :)

Ben overigens benieuwd of mux zijn MADPSU nog eens afmaakt... :)

[ Voor 37% gewijzigd door Rowdy.nl op 05-07-2011 13:36 ]

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Ik begin jou een beetje vervelend te vinden. Erg negatief ingesteld en constant klagen. Wees eens proactief en denk eens in oplossingen.
We zitten hier nog steeds op GoT, daar wordt een beetje niveau en aardig wat zelfredzaamheid verwacht.

Alternatief voor een voeding welke in die ms-tech kast past (SFX voeding) http://tweakers.net/price...XsFGzOvGqTHnlPod7WdWYUkp_

• Phusebox
Hey jongens, goed nieuws... Geen HTPC voor mij de komende tijd. Pakketjes zijn kwijt bij TNT en nu moet ik 30 dagen geloof ik wachten voordat ze het als verloren beschouwen.

Damn wat heb ik toch altijd mazzel... wat een leven.

Phusebox schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 14:49:
Hey jongens, goed nieuws... Geen HTPC voor mij de komende tijd. Pakketjes zijn kwijt bij TNT en nu moet ik 30 dagen geloof ik wachten voordat ze het als verloren beschouwen.

Vreemd, bij TNT kunnen ze precies traceren waar het pakje zou moeten zijn. Elke stap in de distributieketen heeft een ingangs scan en een uitgangs scan...

In ieder geval tot over een maand!

• Phusebox
jaapsander schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 14:52:
[...]

Vreemd, bij TNT kunnen ze precies traceren waar het pakje zou moeten zijn. Elke stap in de distributieketen heeft een ingangs scan en een uitgangs scan...

In ieder geval tot over een maand!
Tja manco zeggen ze... geen idee waar ze zijn. (Twee pakketten, beide verdwenen)
jaapsander schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 14:58:
[...]

Manco betekend dat er bij TNT tijdens het in/uit scannen iets mis is gegaan. Gewoon bij de shop aangeven dat je vervanging wil. Met een beetje zeuren kun je heel wat bereiken overigens... Je kunt ook altijd nog de order annuleren...
Sorry voor de offtopic posts. Ik heb contact gehad met de webshop, moet morgen even afwachten. Als ze er dan niet zijn kan ik ze als verloren beschouwen en opnieuw bestellen. Dus ga er maar even vanuit dat het nog lukt, maar alleen niet deze week waarschijnlijk.

[ Voor 43% gewijzigd door Phusebox op 05-07-2011 15:05 ]

Phusebox schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 14:54:
[...]

Tja manco zeggen ze... geen idee waar ze zijn. (Twee pakketten, beide verdwenen)
Manco betekend dat er bij TNT tijdens het in/uit scannen iets mis is gegaan. Gewoon bij de shop aangeven dat je vervanging wil. Met een beetje zeuren kun je heel wat bereiken overigens... Je kunt ook altijd nog de order annuleren... edit: of dit proberen

• BarendB
Kozz schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 10:39:
[...]

Heb jouw dll bestandjes net geprobeerd, maar helaas nog steeds hetzelfde.
Overigens vermoed ik dat het probleem bij FFMPEG zit, want als ik FFDSHOW met DXVA2 ondersteuning gebruik in WMP (met subs) zie ik hetzelfde vervormde beeld.
Ai, jammer ! Had gehoopt dat dit de fix zou zijn. Tja het is wat lastig om hieraan te werken zonder zelf een SB te hebben ...

Deze fix was gebaseerd op het feit dat JaapSander hierboven aangaf dat MPC-HC juist *geen* last van het probleem zou hebben met FFDSHOW en DXVA2. Ik keek toen effe naar hun sourcecode en zag dat ze een uitzondering voor intel chipsets hadden gemaakt in hun code, heb die dus effe in de XBMC code gezet maar dat was het dus helaas niet ...

Ik heb nog 1 ideetje, zal dat in de loop van de dag nog effe proberen en in de DLL bakken, mocht dat het ook niet zijn, dan zou ik echt de boel moeten gaan onderzoeken en dat is niet echt te doen zonder zelf een SB te hebben ...

[ Voor 12% gewijzigd door BarendB op 05-07-2011 15:15 ]

• paulus_01
Phusebox schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 14:49:

Misschien is het wel een teken ;)

Nu je zo twijfelt, kun je het ook (in jouw ogen dan) als een geluk bij een ongeluk zien en morgen, bij uitblijven zending, je order cancellen en weer rustig rond kijken.

• Phusebox
BarendB schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 15:12:
[...]

Ai, jammer ! Had gehoopt dat dit de fix zou zijn. Tja het is wat lastig om hieraan te werken zonder zelf een SB te hebben ...

Deze fix was gebaseerd op het feit dat JaapSander hierboven aangaf dat MPC-HC juist *geen* last van het probleem zou hebben met FFDSHOW en DXVA2. Ik keek toen effe naar hun sourcecode en zag dat ze een uitzondering voor intel chipsets hadden gemaakt in hun code, heb die dus effe in de XBMC code gezet maar dat was het dus helaas niet ...

Ik heb nog 1 ideetje, zal dat in de loop van de dag nog effe proberen en in de DLL bakken, mocht dat het ook niet zijn, dan zou ik echt de boel moeten gaan onderzoeken en dat is niet echt te doen zonder zelf een SB te hebben ...
Hmm misschien een topic starten op het xbmc forum dat we als community jullie een SB bak doneren? Hoeft toch niet veel te kosten, en er zullen genoeg mensen bij gebaat zijn?

Pagina: 1 ... 47 ... 93 Laatste

Dit topic is gesloten.