Ach ik ben sowieso nooit een voorstander geweest van SSD's in een HTPC. Met een SSD kan je alsnog niet sneller opstarten dan wanneer je een pc uit standby laat komen. Standby is gewoon een veel aantrekkelijkere functionaliteit als het komt op opstarttijd. Bovendien kan je veel beter standby gebruiken als je opnames van tv wilt plannen, dan wordt je pc gewoon wakker wanneer nodig.
En daarnaast is in veel gevallen het enige wat aanstaat de XBMC schil, die start behoorlijk snel op en zodra hij opgestart is merk je niks meer aan een SSD. Gebruik standby en het opstarten van XBMC is ook niet meer van toepassing.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:32
Tsurany schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 16:07:
Ach ik ben sowieso nooit een voorstander geweest van SSD's in een HTPC. Met een SSD kan je alsnog niet sneller opstarten dan wanneer je een pc uit standby laat komen. Standby is gewoon een veel aantrekkelijkere functionaliteit als het komt op opstarttijd. Bovendien kan je veel beter standby gebruiken als je opnames van tv wilt plannen, dan wordt je pc gewoon wakker wanneer nodig.
En daarnaast is in veel gevallen het enige wat aanstaat de XBMC schil, die start behoorlijk snel op en zodra hij opgestart is merk je niks meer aan een SSD. Gebruik standby en het opstarten van XBMC is ook niet meer van toepassing.
Kun je met XBMC ook opnemen van tv dan? Of doe je dat met een extern programma?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Met XBMC niet, maar WMC of MediaPortal kunnen dat wel.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12 17:48

EaS

[b]Tsurany schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 16:02

Dus inderdaad, wat je zegt, voor een HTPC voegt het feitelijk niks toe, enkel als de prijs straks lager is dan de G620 oplossing kan het de overweging waard zijn.
In die optiek voegt Brazos niets toe t.o.v. Atom/ION, en voegt G620 niets toe t.o.v. Brazos.

Llano's beeldkwaliteit is beduidend beter t.o.v. welke Sandy Bridge variant dan ook. Overdreven CPU power voor een media spelende bak is daarentegen een wassen neus.

Zelfs een prijs hoger dan G620 is de overweging waard.

• Phusebox
EaS schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 17:27:
[...]

In die optiek voegt Brazos niets toe t.o.v. Atom/ION, en voegt G620 niets toe t.o.v. Brazos.

Llano's beeldkwaliteit is beduidend beter t.o.v. welke Sandy Bridge variant dan ook. Overdreven CPU power voor een media spelende bak is daarentegen een wassen neus.

Zelfs een prijs hoger dan G620 is de overweging waard.
Beduidend beter? Mwah, ik zie toch een hoop verlies details als ik de Anandtech review zie. Ik zie daar geen beduidend betere beeldkwaliteit in ieder geval.

• EaS

EaS

Phusebox schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 17:31:
[...]

Beduidend beter? Mwah, ik zie toch een hoop verlies details als ik de Anandtech review zie. Ik zie daar geen beduidend betere beeldkwaliteit in ieder geval.
Tja.... dan is een fanless Brazos moederbordje de ideale koop voor jou.

Verwijderd

EaS schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 17:39:
[...]

Tja.... dan is een fanless Brazos moederbordje de ideale koop voor jou.
Kom eens met een argumentatie in plaats van dit soort nutteloze oneliners.

• EaS

EaS

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 17:43:
[...]

Kom eens met een argumentatie in plaats van dit soort nutteloze oneliners.
Je bedoeld een op zichzelf staand pleidooi voor een of ander product? Ik reageer alleen op een opmerking, dus in context. Wat een ieder wil, is per persoon verschillend.

Maar opmerkingen in de trant van 'mwoah .. voegt niets toe' ..... 'bijna geen verschil' ..... 'niet beduidend beter' slaan natuurlijk nergens op. Dan zitten echt alle producten in ergens in dezelfde marge. En kunnen we als het ware zó naar beneden redeneren dat een Brazos platformpje voor iedereen de juiste keus is.
EaS schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 17:27:
In die optiek voegt Brazos niets toe t.o.v. Atom/ION
In principe niet, behalve dat het iets sneller is.
, en voegt G620 niets toe t.o.v. Brazos.
En dat is gewoon bullshit, snap je zelf hopelijk ook wel?
Bron? Als ik die review van AnandTech kijk heeft de Sandy Bridge duidelijk betere beeldkwaliteit. Ja in de deinterlacing plaatjes doet de Llano het beter maar in de echte praktijk test met beeld verneuken ze het zwaar, de hele achtergrond wordt onherkenbaar.
EaS schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 17:58:
Maar opmerkingen in de trant van 'mwoah .. voegt niets toe' ..... 'bijna geen verschil' ..... 'niet beduidend beter' slaan natuurlijk nergens op. Dan zitten echt alle producten in ergens in dezelfde marge. En kunnen we als het ware zó naar beneden redeneren dat een Brazos platformpje voor iedereen de juiste keus is.
Doe eens niet zo dom. Je kan ook een normale discussie aangaan in plaats van zulke idiote stellingen neer te zetten waarbij ik me af vraag welk punt je nou probeert te maken. Als je nou eens duidelijk bent en geen onzin gaat roepen, misschien dat het dan nog zin heeft om verder te discussiëren, op deze manier schiet het niks op.

[ Voor 52% gewijzigd door Tsurany op 30-06-2011 18:05 ]

• EaS

EaS

Tsurany schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 17:59:
[...]

In principe niet, behalve dat het iets sneller is.

[...]

En dat is gewoon bullshit, snap je zelf hopelijk ook wel?
Ik neem aan dat je begrijpt dat ik vanuit jouw optiek reageerde?.
[...]

Bron?
Je hebt de diverse reviews gelezen? Misschien de HQV tests gezien? Wat een test is waar op zicht beoordeeld word? Neem aan dat duidelijk is wat dat in houdt?

Voorbeeldje:

The Intel HD Graphics 3000 scores 159 out of 210, which is significantly lower. We’re impressed with Intel HD Graphics 3000’s ability to handle noise and compression artifacts, and to optimize poor skin tones. On the other hand it disappointed us with poor 2:2 Film Resolution cadence support, substandard contrast enhancement, and terrible chroma up-sampling and scaling performance.
[...]

Doe eens niet zo dom.
Tja, dat is exact wat ik denk als elke verbetering terzijde wordt geschoven (neem bijvoorbeeld Llano) en alles weer terug geredeneerd word naar een G620 o.i.d. onder het motto "voegt niets toe". Waarmee ik niet zeg dat de G620 een slechte koop zou zijn.

• paulus_01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-09 23:20
Beiden (a8 vs g620/840/850 setup) zijn denk ik geen slechte koop en hebben voors en tegens.
Ik wilde persoonlijk wat tests van Llano afwachten ivm eventuele aanschaf voor een te bouwen htpc, maar van wat ik zo op tweakers en anandtech gelezen heb, kunnen de resultaten me niet over de streep trekken.

Quadcore is leuk, maar voor een htpc lijkt me dit niet echt nodig. Met een g620/840 setup en losse gpu koop je iets meer gpu kracht voor nagenoeg dezelfde prijs als de a8-3850. Voordeel als je wat wilt gamen, onmogelijk als je een kastje zonder uitbreidingsslot hebt gekozen.
EaS schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 18:16:
Ik neem aan dat je begrijpt dat ik vanuit jouw optiek reageerde?.
Het slaat alleen nergens op, das nou net jammer.
Je hebt de diverse reviews gelezen? Misschien de HQV tests gezien? Wat een test is waar op zicht beoordeeld word? Neem aan dat duidelijk is wat dat in houdt?

Voorbeeldje:

The Intel HD Graphics 3000 scores 159 out of 210, which is significantly lower. We’re impressed with Intel HD Graphics 3000’s ability to handle noise and compression artifacts, and to optimize poor skin tones. On the other hand it disappointed us with poor 2:2 Film Resolution cadence support, substandard contrast enhancement, and terrible chroma up-sampling and scaling performance.
Enkel pak ik de review van AnandTech erbij komt daar weer een totaal andere verhouding uit waarbij het veel dichter bij elkaar ligt. Het is een beoordeling waarbij iemand zelf kijkt naar de beeldkwaliteit en het niet objectief gemeten wordt, een enkele review zegt helemaal niks.
De Llano mag wel echt flink goedkoper gaan worden voor hij echt interessant is. Vergeet ook niet dat de goedkopere Llano modellen een zwakkere GPU hebben waardoor decoding capaciteit ook weer flink omlaag zakt. Het is nog maar afwachten hoe goed de A4 en de A6 door de HQV test komen.
Tja, dat is exact wat ik denk als elke verbetering terzijde wordt geschoven (neem bijvoorbeeld Llano) en alles weer terug geredeneerd word naar een G620 o.i.d. onder het motto "voegt niets toe". Waarmee ik niet zeg dat de G620 een slechte koop zou zijn.
En als je dan eens niet zo zielig reageert maar gewoon een onderbouwde reactie geeft zodat er discussie kan plaatsvinden?

Tsurany schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 16:02:

Een QuickSync achtige transcoding ondersteuning is niet iets wat je in de toekomst hoeft te verwachten.
De vraag is AMD eigenlijk wel dedicated silicon voor encoding nodig heeft: je kan dat soort dingen ook via OpenCL of DirectX 11 op de shaders doen. Intel loopt qua GPGPU features wat achter, dus voor hen is dedicated silicon voor video features zinnig, maar voor AMD? IMO is dat niet iets wat voor (of tegen) Intel pleit, het is gewoon een andere design keuze. Vraag is wel waar de video encoder devs de voorkeur aan geven en het eerste support voor gaan bieden: QuickSync of OpenCL/DirectX 11.
Voldoet dus absoluut niet aan de verwachtingen die er lagen.
Dat is dan ook voorspelbaar, de verwachtingen voor nieuwe AMD produkten liggen op alle tech forums veel te hoog. Ik zie hetzelfde patroon al twintig jaar, iedereen wil zo graag dat AMD Intel nou een echt op zijn fl^kker geeft, de wens wordt de vader van de gedachte, de eerste (selectieve) benches op grond van engineering samples lekken uit, en voor je het weet raakt iedereen meegesleept in de hype: het nieuwe AMD produkt wordt de totale knock-out, Intel gaat nu echt hard onderuit!

Maar ja, die benches vergelijken een toekomstig produkt met de Intel produkten en prijzen van nu. De maanden verstrijken, Intel verlaagt hun prijzen wat, doet wat nieuwe steppings of verzint snel een list (P4->Core), brengt een nieuwe chipset uit, kondigt heel toevallig met veel PR tamtam de volgende generatie alvast aan, net als de AMD richting introductie gaat. De real life reviews komen uit, en wat blijkt: AMD heeft een uitstekend produkt dat veel performance voor je geld geeft, prima competitief is tov het Intel platform (vaak zelfs iets beter), en belangrijker nog: AMD maakt er een beetje winst op en blijft "in the game". Maar de totale knock-out is het allang niet meer. De discussie in de tech pers en op de forums verlegt zich naar het volgende wonderprodukt, dat nu echt kont zal gaan schoppen - dit was nog maar een voorproefje! Ad infinitum. Bulldozer, Llano, Brazos, K10-op-45nm, K10, K8, Barton, Thoroughbred, Palomino, Thunderbird, Athlon...helemaal terug tot aan de 386 klonen van AMD (ik had er eentje! 40 MHz, blaartrekkend snel!), het is elke keer hetzelfde liedje. Elke paar jaar komen er weer nieuwe tech enthousiastelingen van school die het hele circus nog niet eerder gezien hebben, en je hebt de volgende generatie vurige betogers. Idem met reactionaire Intel fans trouwens, want discussieren is niet leuk zonder een paar trolls die lekker het vuurtje opstoken. Zet er nog een paar verbitterde ouwe lullen tussen die hun voetbalclub chipbakker al lang geleden "for life" gekozen hebben, en het feest is compleet. De tech pers vindt het sowieso prachtig, zo'n rivaliteit is erg goed voor de lezers en de reclameinkomsten. Want laten we wel zijn, zonder AMD vs Intel zouden cpu discussies net zo spannend worden als de forums over MIPS chips.

Je kan het AMD niet kwalijk nemen dat ze 'verwachtingen niet waarmaken', IMO is het al knap genoeg dat ze met een veel lager R&D budget zo goed presteren, en Intel zo goed scherp houden. De geschiedenis is bezaaid met de rode cijfers van concurrenten die het in de laptop/desktop markt niet hebben gered: Transmeta, Cyrix, VIA, Alpha, Motorola, IBM, en zelfs Intel's eigen Itanium. AMD maakt geld, ze bestaan nog, de ATi overname is heel slim geweest, en ze spelen een belangrijke rol in de ontwikkeling van x86, waar Intel ook gewoon geld voor betaalt (of eigenlijk, met de cross-licensing van x86 patenten doen ze dat in natura).

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik begin nu wel heel erg te twijfelen tussen een A8-3850 of A8-3800 oplossing, met daartegenover een i3-2100(T) met een HD6570. Beide platformen hebben zijn voor/nadelen.

En ja, ik zal de IGP van de i3 in dat geval niet gebruiken. Persoonlijke voorkeur ligt gewoon bij AMD voor grafische oplossingen middels HDMI ed :)
De machine zal tevens dienen als server, dus idle het liefst zo zuinig mogelijk. Maar wanneer ik om power vraag, heb ik dat wel nodig. Niet puur voor HTPC doeleinden...

Ah dit is de zoveelste opsomming van mij. Normaal gesproken klik ik gelijk op bestellen bij de eerste gedachte, maar ben ik op één of andere manier terughoudend.
De APU oplossing van AMD lokt me wel het meest...

* rlkz dubt weer verder

I browse with Vivaldi

• Phusebox
Same here... ik denk nu dat ik zaterdag maar naar de winkel ga en een Dune HD Smart meeneem... ben d'r klaar mee.

Tuurlijk, part of the fun zit hem in het zelf bouwen bij een HTPC, maar de risico's zijn me te groot dat het straks ook werkt.

Dat en het formaat houdt me nog steeds tegen; als ik HTPC kies dan wil ik ook een fatsoenlijke kast (no offence maar ik durf die MS Tech echt niet te kopen). En elke fatsoenlijke kast is weer echt huge.

rlkz schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 21:00:
En ja, ik zal de IGP van de i3 in dat geval niet gebruiken. Persoonlijke voorkeur ligt gewoon bij AMD voor grafische oplossingen middels HDMI ed :)
Zit daar ook een intelligent idee achter of is het puur gebaseerd op gevoelens?
Phusebox schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 21:09:
Same here... ik denk nu dat ik zaterdag maar naar de winkel ga en een Dune HD Smart meeneem... ben d'r klaar mee.

Tuurlijk, part of the fun zit hem in het zelf bouwen bij een HTPC, maar de risico's zijn me te groot dat het straks ook werkt.

Dat en het formaat houdt me nog steeds tegen; als ik HTPC kies dan wil ik ook een fatsoenlijke kast (no offence maar ik durf die MS Tech echt niet te kopen). En elke fatsoenlijke kast is weer echt huge.
Dat is geheel je eigen gedachtegang, denken in problemen in plaats van in oplossingen. Met zo'n gedachtegang moet je inderdaad geen HTPC nemen maar gewoon een mediaspeler.

• rlkz
  • Niet online
Tsurany schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 21:14:
[...]

Zit daar ook een intelligent idee achter of is het puur gebaseerd op gevoelens?
Ah, sinds ATi (destijds) kwam met HDMI oplossingen heb ik dit naar volledige tevredenheid gebruikt. Inmiddels daar een HD3850, HD4850 en HD5450 voor gebruikt. Puur op basis van ervaring met Drivers, CCC, Scaling, Processing en (Bitstreaming)Audio ed icm MPC-HC. Tussentijds heb ik ook mogen proeven van Intel en nVidia oplossingen.

Ik zeg niet dat Intel of nVidia slecht is, maar AMD geniet mijn voorkeur.

I browse with Vivaldi

• Phusebox
rlkz schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 21:27:
[...]

Ah, sinds ATi (destijds) kwam met HDMI oplossingen heb ik dit naar volledige tevredenheid gebruikt. Inmiddels daar een HD3850, HD4850 en HD5450 voor gebruikt. Puur op basis van ervaring met Drivers, CCC, Scaling, Processing en (Bitstreaming)Audio ed icm MPC-HC. Tussentijds heb ik ook mogen proeven van Intel en nVidia oplossingen.

Ik zeg niet dat Intel of nVidia slecht is, maar AMD geniet mijn voorkeur.
Ik ben anders niet echt te spreken over de Ati HD3450 in mijn laptop. Het beeld is out of the box niet beeldvullend, en als je het wel beeldvullend wil krijgen verlies je weer beeld; of verspringt het telkens weer terug.

Verwijderd

[...]

Ik zou toch je keuze nog eens overwegen want een mediaspeler kan echt niet op tegen een HTPC. Ja, out of the box werkt het beter en mijn ervaring is dat SD-upscaling ook beter is, maar dan houdt het ook echt op.
Brakke UI, Haperende blu-rays, Geen fan-art, geen equalizer (en andere voorkeursinstellingen), geen auto subtitle download, altijd klooien met je PC -> HDD om te streamen/films te kopieren en vooral networkshares die 'ineens' weer weg zijn.

Ik ben juist een aantal weken geleden overgestapt van een Asus mediaplayer naar een HTPC. Had ik eerder moeten doen! Mijn HTPC is een oude, bij elkaar geraapte, Core2Duo, die ik eigenlijk alleen even in de kamer zette om HTPC te proberen, terwijl ik mijn wishlist voor een nieuwe HTPC al klaar had. Blijkt nu dat het perfect werkt (zonder dat deze pc ooit voor HTPC bedoeld was) en de media-ervaring perfect is.

Er zijn overigens meer dan voldoende kasten (slim, HTPC, Kubusvorm) dus er is toch altijd wel iets dat aan je wensen voldoet?

Overigens zit er in CCC (ATI) een optie om de beeldvulling aan te passen zonder beeldverlies....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2011 22:24 ]

• Phusebox
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 22:23:
[...]

Ik zou toch je keuze nog eens overwegen want een mediaspeler kan echt niet op tegen een HTPC. Ja, out of the box werkt het beter en mijn ervaring is dat SD-upscaling ook beter is, maar dan houdt het ook echt op.
Brakke UI, Haperende blu-rays, Geen fan-art, geen equalizer (en andere voorkeursinstellingen), geen auto subtitle download, altijd klooien met je PC -> HDD om te streamen/films te kopieren en vooral networkshares die 'ineens' weer weg zijn.

Ik ben juist een aantal weken geleden overgestapt van een Asus mediaplayer naar een HTPC. Had ik eerder moeten doen! Mijn HTPC is een oude, bij elkaar geraapte, Core2Duo, die ik eigenlijk alleen even in de kamer zette om HTPC te proberen, terwijl ik mijn wishlist voor een nieuwe HTPC al klaar had. Blijkt nu dat het perfect werkt (zonder dat deze pc ooit voor HTPC bedoeld was) en de media-ervaring perfect is.

Er zijn overigens meer dan voldoende kasten (slim, HTPC, Kubusvorm) dus er is toch altijd wel iets dat aan je wensen voldoet?

Overigens zit er in CCC (ATI) een optie om de beeldvulling aan te passen zonder beeldverlies....
Ik kom er dus net pas achter dat XBMC helemaal geen blu-ray discs ondersteund, daar gaat 1 van mijn hoofdredenen om voor een HTPC te gaan. Een Dune kan dit wel perfect, evenals even dat kleine kastje met usb op je pc aansluiten en nieuwe bestanden erop zetten. Voor mij de makkelijkste manier denk ik.
Ook ondersteunen Zappiti en Yadis op de Dune gewoon fan-art.

Automatische subtitles? Dat heeft mijn xbmc ook nog nooit gedaan?

En ja er zijn genoeg kasten; maar er is geen perfecte kast :) (Oh jawel, die zijn er wel, maar wil wel binnen een budget van ca. 120 euro blijven excl. voeding).
De kasten zijn of te hoog, te breed (ivm 42 cm receiver) of bieden niet genoeg koeling, worden geleverd met een brakke voeding of voldoen aan alle eisen maar zijn ronduit lelijk.
De Silverstone GD06 heeft bijna alles, enige nadeel is dat hij net iets te hoog is, net iets te breed en niet zo heel mooi.
De MS-TECH 1200 kan er qua looks wel mee door, maar heeft een brakke voeding die ik er dan meteen uit zou gooien en biedt geen mogelijkheden voor een full pci kaart (geen riser cards beschikbaar).
Verder is er bar weinig dat in de buurt komt.

Ik heb laatst de laatste volledige drivers gedownload van ATI maar daar zat geen CCC meer bij, maar iets anders. Een of ander vaag programma waar niemand wijs uit komt volgens mij. (AMD Vision Engine of zoiets?)

Verwijderd

Ok ok, niet helemaal automatisch maar in het OSD tijdens het afspelen van een film/serie met 1 klik subtitles. Vind ik toch bijna automatisch :)

Heb je wel de goede drivers dan? Misschien op een laptop anders dan een desktop, maar ik heb niks van Vision er op staan. Eventueel een oudere driver nemen via Guru3D kan ook nog.

Koop/bezit je veel blurays?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2011 22:51 ]

• paulus_01
@ Phusebox;
Tja, als je eisen aan je htpc stelt en alles wat je voorgesteld is, het naar jouw mening net niet is; je er daardoor niet meer uitkomt en dan maar besluit dat het een dune gaat worden, een systeem zonder game mogelijkheden, geen uitbreidingsslots enzovoort, dan denk ik dat we je ook niet meer verder kunnen helpen.

Meten met twee maten.

Als die dune in je vizier komt, lijkt me de ms-tech 1200 bijvoorbeeld ook voor je geschikt. Wat is brakke voeding?
Volgens mede-tweakers iDont valt het reuze mee met de voeding: productreview: MS-Tech MC-1200 review door iDont, sterker nog, hij is aangenaam verrast.

[ Voor 20% gewijzigd door paulus_01 op 30-06-2011 22:54 ]

Verwijderd

Voor zover ik weet is die voeding best prima, alleen maakt de fan wat geluid. Die kun je eventueel modden met een stille variant. Mijn HTPC maakt ook herrie, maar daar heb ik een receiver voor ;)

• paulus_01
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 22:52:
Voor zover ik weet is die voeding best prima, alleen maakt de fan wat geluid. Die kun je eventueel modden met een stille variant. Mijn HTPC maakt ook herrie, maar daar heb ik een receiver voor ;)
en wat boxjes ;)

Verwijderd

Phusebox, misschien is het nog even handig om een overzichtje te maken van al jouw eisen? Want het lijkt alsof die soms veranderen.

• paulus_01
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 00:26:
Phusebox, misschien is het nog even handig om een overzichtje te maken van al jouw eisen? Want het lijkt alsof die soms veranderen.
Dat lijkt niet alleen....

Verwijderd

paulus_01 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 00:47:
[...]

Dat lijkt niet alleen....
Dat is zo :+ !

• BarendB
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-06-2024
[...]

Hehe. Dit is dan wel weer grappig. Zit je dagenlang te posten in dit topic, iedereen probeert je te helpen en te adviseren (nou ja, ik was al eerder opgehouden, ik kan niet zo goed tegen getwijfel en dat gedraai) en dan besluit je maar een mediaspeler te nemen, juist DATGENE waarover IEDEREEN het hier wel eens is dat dat de slechtste keuze is die je kan maken 8)7 Wat kom je hier dan in godsnaam doen ? :) Nou ja, veel succes ermee, ben blij dat ik zelf ben overgestapt op HTPC, mediaspelers zijn 1 grote nachtmerrie. Succes !

• Phusebox
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 00:26:
Nee hoor, mijn eisen zijn nog steeds hetzelfde. Ik heb al sinds het begin een blu-ray speler in mijn wenslijst staan; en kom er dus nu pas achter dat dat niet werkt onder XBMC.

En ja ik koop eigenlijk alleen maar blu-rays. Een ander programma daarvoor opstarten is not done omdat mijn vriendin het gewoon ook simpel moet kunnen bedienen met een afstandbediening, en niet tig handelingen moet doen. Gewoon disc erin; autoplay.
BarendB schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 02:34:
[...]

Hehe. Dit is dan wel weer grappig. Zit je dagenlang te posten in dit topic, iedereen probeert je te helpen en te adviseren (nou ja, ik was al eerder opgehouden, ik kan niet zo goed tegen getwijfel en dat gedraai) en dan besluit je maar een mediaspeler te nemen, juist DATGENE waarover IEDEREEN het hier wel eens is dat dat de slechtste keuze is die je kan maken 8)7 Wat kom je hier dan in godsnaam doen ? :) Nou ja, veel succes ermee, ben blij dat ik zelf ben overgestapt op HTPC, mediaspelers zijn 1 grote nachtmerrie. Succes !
Het grappige is dat iedereen met een mediaplayer roept dat ze blij zijn te zijn overgestapt van een HTPC naar een mediaplayer... Werkt nogal verwarrend.
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 22:52:
Tja wat is herrie; als het net zo luid is als een PS3 of Xbox360 dan vind ik dat dus te luid, want die hoor ik boven een voor mij (en mijn buren) acceptabel volume uit.

[ Voor 14% gewijzigd door Phusebox op 01-07-2011 07:10 ]

[...]

Waarom zit iedereen Phusebox over te halen om een HTPC te kopen. Ik ben allang blij dat hij besloten heeft iets te kopen. Persoonlijk verkies ik altijd een HTPC boven een mediaspeler, maar dat heeft iedereen in dit forum (anders hang je toch ook niet rond in het forum over HTPC's?).

De reden waarom ik een HTPC zo'n mooi apparaat vind is dat ik het kan inrichten zoals ik wil. Out of the box heb je alleen maar losse componenten en na een beetje arbeid en creativiteit (en natuurlijk troubleshooting) heb je een systeem dat precies doet wat jij (in dit geval ik) wil.

Phusebox denkt meer in problemen dan in oplossing (hebben we al eerder vastgesteld), adviseren we hem dan een oplossing dat out of the box geen problemen heeft (heb ik het niet over beperkingen) of een oplossing dat wat creativiteit en troubleshooting nodig heeft (HTPC). Ik denk dat hij niet het type is voor een HTPC, dus daarom ben ik blij dat hij de keuze heeft gemaakt voor een mediaspeler.

Wel jammer dat wij daar zoveel tijd in hebben moeten stoppen (zonder resultaat)...

• Phusebox
jaapsander schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 09:13:
[...]

Wel jammer dat wij daar zoveel tijd in hebben moeten stoppen (zonder resultaat)...
Nou sowieso niet zonder resultaat; of word jij er persoonlijk beter van als ik een HTPC koop? Ik waardeer alle hulp en uitleg ontzettend; en nadat ik gisteren dacht HTPC wordt het niet, dacht ik vanochtend weer het omgekeerd. Alleen nog een oplossing vinden voor het blu-ray probleem.

En een Dune werkt ook zeker niet out of the box: je moet een skin installeren, al je films op je pc indexen, dan dat weer synchroniseren met je Dune. Groot voordeel is dat de Dune ook nog eens regiovrij is wat betreft DVD's en blu-ray.

Why can't we have the best of both worlds :X

Phusebox schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 09:23:
[...]

Nou sowieso niet zonder resultaat; of word jij er persoonlijk beter van als ik een HTPC koop? Ik waardeer alle hulp en uitleg ontzettend; en nadat ik gisteren dacht HTPC wordt het niet, dacht ik vanochtend weer het omgekeerd. Alleen nog een oplossing vinden voor het blu-ray probleem.

En een Dune werkt ook zeker niet out of the box: je moet een skin installeren, al je films op je pc indexen, dan dat weer synchroniseren met je Dune. Groot voordeel is dat de Dune ook nog eens regiovrij is wat betreft DVD's en blu-ray.

Why can't we have the best of both worlds :X
Persoonlijk wordt ik er beter van als ik (en de andere actieve posters in dit forum) iemand heb kunnen helpen om een goede keuze te maken in het aanschaffen van een HTPC. Het persoonlijke gewin hierbij is dat ik er plezier uit haal dat ik iemand heb kunnen helpen en kennis heb kunnen delen. Vroeger gebruikte ik GOT alleen maar om antwoorden voor mijn problemen te krijgen. Nu kan ik deze kennis gebruiken om wat terug te doen voor de community.

Over jouw probleem, je hebt alle info die je zou moeten hebben. Nu moet je een keuze maken. Kun je dat niet? Zoek hulp (en dan bedoel ik niet perse een psycholoog, maar bijvoorbeeld je partner). Wij kunnen je in ieder geval niet meer helpen.

p.s. Dat je moeite hebt om een beslissing te maken is natuurlijk spijtig, maar wat mij persoonlijk wel een beetje tegen is gaan staan is dat je hier om advies vraagt en vervolgens niets van ons aan neemt of dit niet durft. Voorbeeld is die ms-tech kast, wij zeggen is een prima ding, in het geval hij wat luidruchtig is vervang je de fan in de voeding. Jij zegt: Ik durf hem niet te kopen....
Over de Llano discussie van de vorige pagina: Volgens mij is dit allemaal nog een beetje voorbarig. Persoonlijk wil ik wachten op de dual core variant en op iets meer ontwikkeling in de drivers. Uit het artikel van annantech heb ik toch wel op moeten maken dat de drivers en bios nog niet helemaal volwassen zijn. Pas dan kun je stellen of Llano geschikt is voor HTPC gebruik. Die A8 die nu getest wordt is meer voor een budget gamepc met crossfireX icm een mid end GPU (wat ook prima werkt volgens de reviews).

[ Voor 16% gewijzigd door jaapsander op 01-07-2011 09:55 ]

• paulus_01
Heren, graag jullie advies over de volgende harde schijf:
pricewatch: Seagate Barracuda Green 5900.3, 1.5TB

Ik kwam deze tegen door op http://www.harddrivebenchmark.net/high_end_drives.html te zoeken naar een schijf met een hoge score voor niet te veel geld. Uiteraard zijn de snelste schijven zonder uitzondering SSD, maar als ik kijk naar de score van deze seagate barracuda green 1,5TB dan staat deze verrassend hoog in de lijst (tussen een heleboel SSD's).

Daarnaast is deze schijf niet zo duur (53 euro).

Zou dit een optie kunnen zijn voor een htpc of lopen we dan tegen andere dingen aan (geluid bijvoorbeeld:
ACOUSTICS
Acoustics (Idle Volume) 2.1 bels
Acoustics (Seek Volume) 2.3 bels

Wat is jullie mening?
paulus_01 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 10:05:
Heren, graag jullie advies over de volgende harde schijf:
pricewatch: Seagate Barracuda Green 5900.3, 1.5TB

Ik kwam deze tegen door op http://www.harddrivebenchmark.net/high_end_drives.html te zoeken naar een schijf met een hoge score voor niet te veel geld. Uiteraard zijn de snelste schijven zonder uitzondering SSD, maar als ik kijk naar de score van deze seagate barracuda green 1,5TB dan staat deze verrassend hoog in de lijst (tussen een heleboel SSD's).

Daarnaast is deze schijf niet zo duur (53 euro).

Zou dit een optie kunnen zijn voor een htpc of lopen we dan tegen andere dingen aan (geluid bijvoorbeeld:
ACOUSTICS
Acoustics (Idle Volume) 2.1 bels
Acoustics (Seek Volume) 2.3 bels

Wat is jullie mening?
Mijn mening is dat je een HDD niet met een SSD kunt vergelijken op basis van performance. Ook kun je een HDD niet met een SSD vergelijken op basis van prijs op opslag. Het grootste verschil tussen SSD's en HDD's zit hem in de random lees en schrijfsnelheid. SSD's blinken hier juist in uit, HDD's zijn hier relatief (!) slecht in.

Een voorbeeld van random lees actie is bijvoorbeeld het opstarten van windows (wat met een SSD dus veel sneller gaat). HDD's zijn daarentegen nog best goed in sequentieel lezen en schrijven (het verplaatsen van grote bestanden van en naar een andere schijf). Dit is helemaal zo bij "green" schijven die op een lager toerental draaien. Hierdoor kunnen ze minder snel random bestanden op de platter van de HDD benaderen.

Voor HTPC gebruik kan een SSD interessant zijn wanneer je bijvoorbeeld al je data op een NAS hebt. Wanneer je je HTPC aan wilt zetten start hij razend snel op (mijn HTPC met Crucial M4 start net zo snel op als dat hij uit slaapstand komt) en je kan je HTPC gewoon uitzetten. Verder heb je geen geluid en zeer weinig warmteproductie.

Maar wanneer je toch een HDD in je HTPC gaat zetten heeft het minder nut, je hebt nog steeds het geluid van de HDD. Het opstarten van de HTPC gaat langzamer, maar dat kun je ondervinden door gebruik te maken van de slaapstand.

Hoe je je HTPC gebruikt is ook van belang, start je XBMC (oid) op en kijk je een filmpje dan maakt het weinig uit of je een snelle of een langzame HDD hebt, XBMC laden duurt ook op een "green" HDD maar enkele seconden, een een film afspelen op de HDD is juist sequentieel lezen waar ook de "green" schijven goed in zijn door de hoge platterdichtheid.

Over het algemeen kun je stellen dat een geschikte schijf voor een HTPC vooral stil is (geen ongewenste trillingen of bijgeluiden), betrouwbaar (lijkt me duidelijk) en goedkoop (je hebt nooit genoeg opslag, maar wel te weinig budget).

• paulus_01
Bedankt, een zeer heldere samenvatting als je het mij vraagt.

Ik heb in mijn wenslijst al tijden een M4 64 gb van Crucial staan, wat meer dan genoeg moet zijn, daar alle media op een NAS staat.
De prijs/prestatie verhouding van deze Seagate schijf deed me even denken om de SSD te vervangen voor een HDD en daarbij de nadelen van de HDD te accepteren.

Als ik wat games zou willen spelen, heeft een SSD daar nog een duidelijk voordeel tov een HDD?

• SilenceMurderer
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Een SSD laad sneller levels (we praten over secondes), verder zal je geen verschil merken. Wat betreft Windows opstarten; je kunt je pc beter in slaapstand zetten, vertelt windows.

http://windows.microsoft....requently-asked-questions

[ Voor 34% gewijzigd door SilenceMurderer op 01-07-2011 12:10 ]

• paulus_01
SilenceMurderer schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 12:07:
Een SSD laad sneller levels (we praten over secondes), verder zal je geen verschil merken. Wat betreft Windows opstarten; je kunt je pc beter in slaapstand zetten, vertelt windows.

http://windows.microsoft....requently-asked-questions
Thanks....hiermee is een goedkope hdd toch ook wel een optie, met of zonder NAS.
Met gamen is een SSD idd leuk met laden ja, echter zou ik dan alsnog meer investeren in een videokaart en processor, pas als dat op niveau is over een SSD nadenken. Voor een HTPC is een SSD vrij onzinnig.

Tsurany schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 12:32:
Met gamen is een SSD idd leuk met laden ja, echter zou ik dan alsnog meer investeren in een videokaart en processor, pas als dat op niveau is over een SSD nadenken. Voor een HTPC is een SSD vrij onzinnig.
Onzinnig zou ik het nog niet willen noemen, maar het is zijn prijs niet waard wanneer het alleen maar HTPC taken met je pc doet.

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
SSD draagt wel zeer bij aan het settopbox gevoel. Mijn mediacenter reageert veel directer op de AB dan voorheen met een HD. Dat is best fijn als je door lijsten met films en series gaat of de TV guide die direct op je scherm staat.
Mijn ervaring is dat standby voor een HTPC veel beter werkt dan een SSD en vrijwel geheel gratis is. Voor veel HTPC's geld zelfs dat aan laten staan goedkoper is dan een SSD.

Frank-NL schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 12:40:
SSD draagt wel zeer bij aan het settopbox gevoel. Mijn mediacenter reageert veel directer op de AB dan voorheen met een HD. Dat is best fijn als je door lijsten met films en series gaat of de TV guide die direct op je scherm staat.
Ik zou een ramdisk instellen en 16 GB geheugen kopen (zie pagina 141+ van dit topic) ;)

edit: Je mag bovenstaande opmerking niet serieus opvatten (zonder iig pagina 141 en 142 van dit topic door te lezen)

[ Voor 12% gewijzigd door jaapsander op 01-07-2011 13:00 ]

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-12 23:40

Wok

Dakloos...

Zo'n twee jaar geleden heb ik besloten om ook een HTPC in elkaar te gaan zetten. Ik had nog relatief jonge hardware over, dus ik bestelde een mooi kastje voor in het TV-meubel en gaan...

Uiteindelijk niet veel mee gedaan wegens het ontbreken van een goede TV (ik had een 55cm CRT), maar sinds kort heb ik een mooie LCD-TV op het meubel staan, dus het begint nu weer te kriebelen.

De belangrijkste aanwezige hardware:
- AMD Athlon X2 BE-2400
- Gigabyte GA-MA69VM-S2
- 2 GB geheugen
- 1 TB HDD

Om het beeld op de CRT te krijgen, gebruikte ik een Radeon 3450 videokaart.

Nu wil ik echter HD-content gaan afspelen met dit apparaat... Daarom zat ik te denken om de volgende componenten toe te voegen/te upgraden:
#ProductPrijsSubtotaal
1Terratec Aureon 5.1 PCI€ 18,10€ 18,10
1Sapphire HD 6450 1GB DDR3€ 41,47€ 41,47
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 59,57

De videokaart spreekt voor zich: beeld en (op korte termijn) ook audio output via HDMI.
De geluidskaart vanwege S/PDIF out, aangezien mijn huidige receiver nog geen HDMI heeft. Aan een nieuwe/andere receiver wordt gewerkt (zie videokaart).

Gebruiksdoelen van de HTPC:
- Afspelen HD content/BD (BD-ROM drive aanwezig)
- Af en toe wat internetten

Te gebruiken software: ik verwacht gebruik te gaan maken van Win7 met XBMC.

Denk ik zo goed of is de reeds aanwezig hardware sowieso ontoereikend voor het afspelen van HD content en zal ik dieper in de buidel moeten tasten voor een nieuwe mobo/cpu/mem?

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• paulus_01
jaapsander schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 12:58:
[...]

Ik zou een ramdisk instellen en 16 GB geheugen kopen (zie pagina 141+ van dit topic) ;)

edit: Je mag bovenstaande opmerking niet serieus opvatten (zonder iig pagina 141 en 142 van dit topic door te lezen)
Je kiest wel een paar gezellige pagina's uit ;)

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
jaapsander schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 12:58:
[...]

Bij mij heeft het topic maar 42 pagina's dus ik heb geen idee waar je het over hebt :+
paulus_01 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 13:19:
[...]

Je kiest wel een paar gezellige pagina's uit ;)
grapje tussendoor na wat verhitte discussies op vorige pagina's ;)

edit:
Frank-NL schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 13:26:
[...]

Bij mij heeft het topic maar 42 pagina's dus ik heb geen idee waar je het over hebt :+
Jij mag mijn opmerking sowieso niet serieus opvatten ;)

[ Voor 36% gewijzigd door jaapsander op 01-07-2011 13:39 ]

Wok schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 13:11:
Denk ik zo goed of is de reeds aanwezig hardware sowieso ontoereikend voor het afspelen van HD content en zal ik dieper in de buidel moeten tasten voor een nieuwe mobo/cpu/mem?
Die hardware is zeker toereikend met die GPU upgrade. Een Fusion systeem voldoet ook aan jou eisen en je huidige processor is een stuk sneller dan een Fusion processor waardoor het echt prima zal werken.
En anders moet een goede CPU koeler met lichte overclock zeker zorgen dat alles goed werkt, maar dat lijkt mij echt niet noodzakelijk.

• JTibben
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-12 10:47
Ik kan nergens vinden of een G620 op een H61 bordje ook DTS-HD en TrueHD en de rest van die audioformaten goed weer geeft. Want op dit moment heb ik een ION330 en die doet dit in ieder geval zeker niet.

Ik heb wel ergens gevonden dat de G9650 geen DTS-HD enz doet maar dus niets over de neiuwe pentiums gevonden.

Iemand die hier meer van weet?

• Mr.Myst
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-12 12:09
WoKo schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 12:23:
[...]

- Knip -

Intel systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G620€ 56,70€ 56,70
1Samsung Spinpoint M7 HM250HI, 250GB SATA-300, 8MB, 5400rpm€ 33,-€ 33,-
1Compucase 8K01€ 41,-€ 41,-
1Scythe Big Shuriken€ 26,75€ 26,75
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/2G€ 13,43€ 13,43
1MSI H61I-E35 (B3)€ 56,42€ 56,42
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 227,30
Ben zelf ook al een flinke tijd aan het kijken voor een HTPC. Belangrijkste is dat W7 i.c.m. XBMC erop komt. XBMC-live zou ook een optie zijn, echter bezit ik nauwelijks kennis/ervaring met Linux.

Ik wilde eigenlijk eerst voor de Foxconn NT3500 of de Zotac AD02 gaan (wetende dat XBMC-live nog niet goed werkt daarop, dus zou ik voor W7 kiezen), maar bij het zien van deze setup ga ik toch twijfelen. Is om en nabij dezelfde prijs, en natuurlijk een beter systeem. Ik moet ook zeggen dat ik niet meer dan 200 euro uit wil geven (die paar cent extra maakt niet veel uit, maar dat is voor mij ook het maximale).
Waar moet ie aan voldoen? Voornamelijk HD-materiaal afspelen (beetje SD, maar dat is te verwaarlozen). Misschien nog wat gaming, en dan gaat het voornamelijk over emulatoren: SNES, N64... meer ook niet.

Ik denk dat ik dan met de Foxconn ook wel goed uit de voeten kan, deze setup is natuurlijk wel 'beter'. Lastig.
Deze setup is zeker een heel stuk sneller dan zo'n Foxconn en het prijsverschil is erg klein.

JTibben schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 13:59:
Ik kan nergens vinden of een G620 op een H61 bordje ook DTS-HD en TrueHD en de rest van die audioformaten goed weer geeft. Want op dit moment heb ik een ION330 en die doet dit in ieder geval zeker niet.
De G620 doet dat wel gelukkig. Zie deze post op AVSForums wat hij wel en niet kan.

Trouwens, die ION330 doet wel 7.1 LPCM audio over HDMI, wat dezelfde lossless audio is als DTS-HD en TrueHD. Je mist dus nu niks aan kwaliteit.

• JTibben
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-12 10:47
Dreamvoid schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 14:08:
[...]

De G620 doet dat wel gelukkig. Zie deze post op AVSForums wat hij wel en niet kan.

Trouwens, die ION330 doet wel 7.1 LPCM audio over HDMI, wat dezelfde lossless audio is als DTS-HD en TrueHD. Je mist dus nu niks aan kwaliteit.
Ohw euhm, ok dank je haha, nooit geweten. Maar dat is een mooi overzichtje wat je daar hebt! Dank je!

• BarendB
jaapsander schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 09:13:
[...]

Waarom zit iedereen Phusebox over te halen om een HTPC te kopen. Ik ben allang blij dat hij besloten heeft iets te kopen. Persoonlijk verkies ik altijd een HTPC boven een mediaspeler, maar dat heeft iedereen in dit forum (anders hang je toch ook niet rond in het forum over HTPC's?).

De reden waarom ik een HTPC zo'n mooi apparaat vind is dat ik het kan inrichten zoals ik wil. Out of the box heb je alleen maar losse componenten en na een beetje arbeid en creativiteit (en natuurlijk troubleshooting) heb je een systeem dat precies doet wat jij (in dit geval ik) wil.
Hehe, jep. Heb zelf meerdere mediaspelers gehad, voordat ik overstapte op HTPC (veel eerder moeten doen). Redenen waarom ik die dingen inmiddels haat:
* Trage networking speeds: Netwerk controlling wordt altijd door de SOC/CPU gedaan, waardoor het ALTIJD traag is. Sneller dan 6-7MB/s wordt het niet. SMB is vaak zelfs te traag om hoge bitrates te streamen (door de overhead) dus je MOET al NFS gebruiken, wat als windows gebruiker sowieso niet echt is wat je wil. Bovendien blijft zelfs NFS @ 7 MB/s frustrerend als je een film wilt kopieren over je gigabit netwerk.
* Bugs: het grote probleem is dat Sigma en Realtek hun chipset API's gesloten houden. Dus er zijn 2 type bugs: bugs in de player en bugs in de API. Bij het eerste type moet je hopen dat de fabrikant ze op wil lossen en bij de tweede heb je echt een probleem; zowel Realtek als Sigma zijn bizar langzaam met oplossen van bugs in die chipsets
* Subtitles: bijna altijd een probleem. Formaten die niet ondersteund worden, niet zelf subs kunnen inladen etc.
* Trage skins
* Hardware problemen die je niet zelf makkelijk kan oplossen, bijvoorbeeld overheating
* Hardware die je niet zelf kan aanpassen: heb je een USB3 hdd maar enkel USB2 controllers ? Tough luck
* Codec afhankelijkheid: speelt een film niet ? Tough luck
* Container afhankelijkheid: same thing.

Al met al, echt, ZO veel frustratie gehad met die dingen. Ben zelf nog een tijdje actief geweest in de hack scenes voor zowel de WDTV Live als TVIX6500, heb zelf maar ondersteuning toegevoegd aan de WDTV Live voor WMApro audio, maar dat was een HELS karwei, je zit dagenlang te ploeteren in de disassemblies (ze hadden het ergens in de code uitgezet). Man man man, echt, wordt gewoon weer kwaad op die ondingen als ik er aan denk :)

Nou ja, ik wens Phusebox meer succes er mee dan ik met die ondingen ooit heb gehad.

Verwijderd

heeft een i3 2100 veel meerwaarde tegen over de g620?
scheelt toch 30 euro
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 15:13:
heeft een i3 2100 veel meerwaarde tegen over de g620?
scheelt toch 30 euro
Ligt waar je de cpu voor gaat gebruiken. Alleen video afspelen? Dan heeft een 2100 geen meerwaarde (behalve bij het afspelen van sommige 3d formaten)

Verwijderd

Ik snap er ook niks van. Phusebox kan nog beter een E-350 barebone kopen je zet het ding achter je TV en niemand die het ziet :). Je sluit er een USB bluray speler op aan en je bent klaar.

• BarendB
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 16:58:
Ik snap er ook niks van. Phusebox kan nog beter een E-350 barebone kopen je zet het ding achter je TV en niemand die het ziet :). Je sluit er een USB bluray speler op aan en je bent klaar.
Hehe, ja dat was ineens zogenaamd niet snel genoeg, toen niet genoeg uitbreidbaar, niet genoeg op de toekomst voorbereid, toen moesten er spelletjes op gespeeld kunnen worden en nu koopt ie een mediaspeler 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door BarendB op 01-07-2011 17:18 ]

• Phusebox
BarendB schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 17:15:
[...]

Hehe, ja dat was ineens zogenaamd niet snel genoeg, toen niet genoeg uitbreidbaar, niet genoeg op de toekomst voorbereid, toen moesten er spelletjes op gespeeld kunnen worden en nu koopt ie een mediaspeler 8)7
Ik heb nooit gezegd dat er spelletjes op gespeeld moeten worden, maar er moet wel een blu-ray speler inzitten aangezien ik alleen nog maar blu-rays koop. Maar goed, ik was alweer teruggekomen van mijn mediaplayer besluit, en moet gewoon geduld opbrengen. Nu nog een beslissing zien te nemen welke kast het wordt.
Vond namelijk de Antec Fusion Remote; die ondersteunt full size kaarten, is net wat kleiner dan de silverstone en heeft een afstandbediening erbij zitten. Nu nog uitvogelen of je die afstandbediening kan vervangen door een andere universele.
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 16:58:
Je bedoelt een Zotac ofzo? Kan me gewoon niet voorstellen dat dat goed werkt en snel genoeg is. Daarnaast kun je daar nooit in de toekomst een kaart insteken om tv mee op te nemen bijvoorbeeld, en aangezien we niks hebben om op te nemen is dat misschien wel een leuke uitbreiding in de toekomst.

[ Voor 25% gewijzigd door Phusebox op 01-07-2011 17:31 ]

Phusebox schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 17:29:
[...]

Vond namelijk de Antec Fusion Remote; die ondersteunt full size kaarten, is net wat kleiner dan de silverstone en heeft een afstandbediening erbij zitten. Nu nog uitvogelen of je die afstandbediening kan vervangen door een andere universele.
Ja dat kan. Is die fusion remote niet te hoog?

• BarendB
[...]

Ik heb nooit gezegd dat er spelletjes op gespeeld moeten worden, maar er moet wel een blu-ray speler inzitten aangezien ik alleen nog maar blu-rays koop. Maar goed, ik was alweer teruggekomen van mijn mediaplayer besluit, en moet gewoon geduld opbrengen. Nu nog een beslissing zien te nemen welke kast het wordt.

[...]

Je bedoelt een Zotac ofzo? Kan me gewoon niet voorstellen dat dat goed werkt en snel genoeg is. Daarnaast kun je daar nooit in de toekomst een kaart insteken om tv mee op te nemen bijvoorbeeld, en aangezien we niks hebben om op te nemen is dat misschien wel een leuke uitbreiding in de toekomst.
Volgens mij zei je ergens dat als je in de toekomst besloot spelletjes te willen spelen, je de boel dan uit zou willen kunnen breiden. Maar goed, zelfs afgezien daarvan is de keuze voor mediaspeler echt compleet belachelijk bij bovenstaande eisen, maar dat zie dus zelf ook wel in begrijp ik.

• Phusebox
jaapsander schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 17:33:
[...]

Ja dat kan. Is die fusion remote niet te hoog?
Nee die is lager dan de Silverstone kast. Kan er alleen niet echt duidelijke plaatjes van vinden. Even het web nog afstruinen.

Als ik deze twee vergelijk (1e is antec), dan lijkt de antec me wat krap en weinig koeling bieden voor de harde schijf. Sowieso waarschijnlijk lawaaierig.

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/cases/2008/antec-htpcs/06.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1125.photobucket.com/albums/l592/schlk21/Silverstone%20Grandia%20GD06%20Build/IMG_1798.jpg?t=1306881636

Maar bij de silverstone denk ik weer dat de optische drive in de weg van de cpu koeler gaat zitten:
Afbeeldingslocatie: http://i1125.photobucket.com/albums/l592/schlk21/Silverstone%20Grandia%20GD06%20Build/IMG_1805.jpg?t=1306881627

[ Voor 53% gewijzigd door Phusebox op 01-07-2011 17:50 ]

• paulus_01
[...]

Maar goed, ik was alweer teruggekomen van mijn mediaplayer besluit, en moet gewoon geduld opbrengen.
4 jaar lijkt me lang zat :D

http://www.antec.com/Believe_it/product.php?id=NzE4 genoeg informatie te vinden lijkt me.

147mm (H) x 446mm (W) x 419mm (D)
Ik denk dat dit hem niet gaat worden voor je aangezien je maar 16cm hoogte hebt en er nog een rand was of zoiets....

• Phusebox
paulus_01 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 17:55:
[...]

4 jaar lijkt me lang zat :D

http://www.antec.com/Believe_it/product.php?id=NzE4 genoeg informatie te vinden lijkt me.

147mm (H) x 446mm (W) x 419mm (D)
Ik denk dat dit hem niet gaat worden voor je aangezien je maar 16cm hoogte hebt en er nog een rand was of zoiets....
Ja een klep maar die sloop ik er wel af dan als het moet (tijdelijk dan he). Ik ga eens proberen of ik een plankje of iets van 15 cm er doorheen krijg.

Nog iets dat ik niet kan ontdekken en de keuze voor een kast kan vergemakkelijken: de silverstone heeft twee usb 3.0 poorten aan de voorzijde, maar heeft het asrock bordje (h67) naast de twee usb 3.0 poorten aan de achterzijde eigenlijk wel andere aansluitingen op het moederbord voor usb 3.0? Anders zinloos om daarvoor de Silverstone kast te kiezen.

[ Voor 24% gewijzigd door Phusebox op 01-07-2011 18:08 ]

Phusebox schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 17:45:
[...]

Nee die is lager dan de Silverstone kast. Kan er alleen niet echt duidelijke plaatjes van vinden. Even het web nog afstruinen.

Als ik deze twee vergelijk (1e is antec), dan lijkt de antec me wat krap en weinig koeling bieden voor de harde schijf. Sowieso waarschijnlijk lawaaierig.

Maar bij de silverstone denk ik weer dat de optische drive in de weg van de cpu koeler gaat zitten:
Ik heb zelf een fusion remote black. En hoe jij er weer bij komt dat een kast krap is en weinig koeling bied is mij weer een raadsel. Lawaaierig nog vreemder, hoe kun je dat zien in een plaatje?? De antec fusion remote is weet ik niet hoevaak aanbevolen in meerdere BGG's van meerdere sites. Het is een prima kast.

Hoeveel koeling denk jij dat een 5400 toeren harde schijf nodig heeft? Waarop baseer jij dat de antec niet genoeg koeling bied? Ik denk dat jij je niet moet bezig houden met conclusies trekken over dit soort gegevens. Het is duidelijk iets waar je niet veel ervaring/aanleg mee/voor hebt.

Ik kan je vertellen dat die antec mijn hardware ontzettend koel houd. Cpu blijft onder stress (prime95) met een big shuriken onder de 45 graden (i3 2100) Warme lucht rond de harde schijven wordt afgezogen door de voeding. Ik heb de 2 12 cm ventilatoren vervangen door 2x nexus real silent van 5 euro per stuk en mijn kast is onhoorbaar stil.

De hoogte van de kast is precies 15cm inclusief pootjes, hij is alleen erg diep, maar heb de achterkant van mijn tvmeubel een beetje bewerkt (lees een gat erin gezaagd) zodat hij nou mooi aan de achterkant uitsteekt.
Phusebox schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 17:59:
[...]

Ja een klep maar die sloop ik er wel af dan als het moet (tijdelijk dan he). Ik ga eens proberen of ik een plankje of iets van 15 cm er doorheen krijg.

Nog iets dat ik niet kan ontdekken en de keuze voor een kast kan vergemakkelijken: de silverstone heeft twee usb 3.0 poorten aan de voorzijde, maar heeft het asrock bordje (h67) naast de twee usb 3.0 poorten aan de achterzijde eigenlijk wel andere aansluitingen op het moederbord voor usb 3.0? Anders zinloos om daarvoor de Silverstone kast te kiezen.
Dat Asrock bordje heeft geen aansluitingen voor front panel usb 3.0, maar dat had je zelf ook best kunnen nalezen in de handleiding van het betreffende moederbord.

edit:
Ik heb net een http://www.dealextreme.co...ckpad-and-red-laser-35354 binnen gekregen Eerste indruk is zeer positief! De ontvangst is over 2.5 meter (zonder obstakels) prima. Ook is het formaat erg geschikt, hij is ongeveer zo groot als mijn hand. Trackpad werkt goed (moest wel even wennen). Tik deze post op m'n htpc en ben voor het typen blij dat ik een logitech mediaboard heb. Hij typt door z'n kleine formaat ongeveer als een smartphone (met 2 duimen). Al met al positief!

[ Voor 28% gewijzigd door jaapsander op 01-07-2011 18:21 ]

• paulus_01
jaapsander schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 18:14:

edit:
Ik heb net een http://www.dealextreme.co...ckpad-and-red-laser-35354 binnen gekregen Eerste indruk is zeer positief! De ontvangst is over 2.5 meter (zonder obstakels) prima. Ook is het formaat erg geschikt, hij is ongeveer zo groot als mijn hand. Trackpad werkt goed (moest wel even wennen). Tik deze post op m'n htpc en ben voor het typen blij dat ik een logitech mediaboard heb. Hij typt door z'n kleine formaat ongeveer als een smartphone (met 2 duimen). Al met al positief!
Compleet off topic, maar dealextreme rulezz :D
selecteer je ook altijd gift pack vor $0.01?

Ik heb overigens pas remotedroid op mijn desire hd geinstalleerd om mijn laptop te bedienen (fungeert nu als laptop / media afspeelapparaat, lol), maar ben hier niet dolenthousiast over. Het werkt, maar soms wel wat lag.

• Phusebox
jaapsander schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 18:14:
[...]

Ik heb zelf een fusion remote black. En hoe jij er weer bij komt dat een kast krap is en weinig koeling bied is mij weer een raadsel. Lawaaierig nog vreemder, hoe kun je dat zien in een plaatje?? De antec fusion remote is weet ik niet hoevaak aanbevolen in meerdere BGG's van meerdere sites. Het is een prima kast.

Hoeveel koeling denk jij dat een 5400 toeren harde schijf nodig heeft? Waarop baseer jij dat de antec niet genoeg koeling bied? Ik denk dat jij je niet moet bezig houden met conclusies trekken over dit soort gegevens. Het is duidelijk iets waar je niet veel ervaring/aanleg mee/voor hebt.

Ik kan je vertellen dat die antec mijn hardware ontzettend koel houd. Cpu blijft onder stress (prime95) met een big shuriken onder de 45 graden (i3 2100) Warme lucht rond de harde schijven wordt afgezogen door de voeding. Ik heb de 2 12 cm ventilatoren vervangen door 2x nexus real silent van 5 euro per stuk en mijn kast is onhoorbaar stil.

De hoogte van de kast is precies 15cm inclusief pootjes, hij is alleen erg diep, maar heb de achterkant van mijn tvmeubel een beetje bewerkt (lees een gat erin gezaagd) zodat hij nou mooi aan de achterkant uitsteekt.
Sorry, ik heb inderdaad weinig ervaring met dat soort hardware. Mijn pc is een i7 920 in een Coolermaster Stacker (full tower) en zelfs die wordt naar mijn gevoel te warm met een Noctua cpu koeler, 2x 12 cm intake en 1x 12 cm out, en 30 cm mobo fan. Maar goed dat terzijde; ik heb inderdaad te weinig inzicht in deze zaken.

Heb net mijn tv meubel eens bekeken; en het past allebei niet. Ik moet de klep er dan afhalen; die met 12 schroeven, waarvan 4 stelschroeven. Dat betekend dat ik elke keer als ik iets wil doen aan dat ding ik de klep eraf moet halen, erop zetten en weer opnieuw afstellen. Ook als ik dus aan de achterkant een kabeltje wil insteken ofzo. Niet werkbaar dus.

• paulus_01
Kom op, denk je nou werkelijk dat je dat zo vaak zal doen?

Je hebt je gebouwde HTPC, sluit hem middels alle benodigde kabels aan op je receiver, tv, stopcontact en dat is het.

Je koopt je nieuwe receiver en dan zul je er weer 1 keer bij moeten.

Welke andere reden, behalve een upgrade van je htpc, zal er toe leiden dat je nog een keer alles los moet halen ??

• Nightwatchman
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-02-2024
Na lang wikken en wegen op deze config uitgekomen: Gaat uitsluitend gebruikt worden worden voor media afspelen vanaf NAS (icm XBMC) en wilde in ieder geval enigszins future-proof zijn. E.e.a. zal ik in eerste instantie besturen met Logitech Harmony remote (en de XBMC-remote app).

Budget is 400 euro dus dat is geen probleem. Kan ik toch nog ergens op bezuinigen omdat ik componenten heb gebruikt die wat 'over te top' zijn voor het gebruik van mijn HTPC?

Edit: ja, ga misschien nog een dvd-drive erbij nemen maar vooralsnog plof ik Openelec of XBMC erop en BR of dvd gebruik ik toch niet.....

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G840€ 64,40€ 64,40
1MS-Tech MC-1200€ 75,-€ 75,-
1Nexus Real Silent DF1209SL-3 , 92mm€ 3,30€ 3,30
1OCZ Onyx SATA II 2.5" SSD 32GB€ 56,92€ 56,92
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 26,52€ 26,52
1Club3D Radeon HD 6450 Noiseless Edition€ 44,-€ 44,-
1Asus P8H61-M LE/USB3 (B3)€ 59,95€ 59,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 356,84

Verwijderd

Nightwatchman schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 19:25:
Na lang wikken en wegen op deze config uitgekomen: Gaat uitsluitend gebruikt worden worden voor media afspelen vanaf NAS (icm XBMC) en wilde in ieder geval enigszins future-proof zijn. E.e.a. zal ik in eerste instantie besturen met Logitech Harmony remote (en de XBMC-remote app).

Budget is 400 euro dus dat is geen probleem. Kan ik toch nog ergens op bezuinigen omdat ik componenten heb gebruikt die wat 'over te top' zijn voor het gebruik van mijn HTPC?

Edit: ja, ga misschien nog een dvd-drive erbij nemen maar vooralsnog plof ik Openelec of XBMC erop en BR of dvd gebruik ik toch niet.....

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G840€ 64,40€ 64,40
1MS-Tech MC-1200€ 75,-€ 75,-
1OCZ Onyx SATA II 2.5" SSD 32GB€ 56,92€ 56,92
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 26,52€ 26,52
1Club3D Radeon HD 6450 Noiseless Edition€ 44,-€ 44,-
1Asus P8H61-M LE/USB3 (B3)€ 59,95€ 59,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 356,84
Ga je Linux gebruiken? Zo ja, dan zou ik kiezen voor een nVidia grafische kaart.

De betrouwbaarheid of onbetrouwbaarheid van die Vertex 1 serie is mij niets over bekend. Maar je kunt een Intel SSD overwegen: pricewatch: Intel 320 40GB Deze heeft een hogere leessnelheid/ lagere schrijfsnelheid.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2011 20:10 ]

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-12 23:40

Wok

Dakloos...

Tsurany schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 13:34:
[...]

Die hardware is zeker toereikend met die GPU upgrade. Een Fusion systeem voldoet ook aan jou eisen en je huidige processor is een stuk sneller dan een Fusion processor waardoor het echt prima zal werken.
En anders moet een goede CPU koeler met lichte overclock zeker zorgen dat alles goed werkt, maar dat lijkt mij echt niet noodzakelijk.
Dat wilde ik horen, thx :) HD6450 is inmiddels onderweg :P

(de geluidskaart heb ik nog niet besteld, want de nieuwe receiver komt mogelijk sneller dan verwacht :) )

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Verwijderd

phusebox, waarom niet zelf een kast inbouwen?

heb het zelf ook gedaan (ttz, ben hem nu aan het verven, finale fase) omdat geen enkele kast naar m'n zin was, is leuk en je kan het perfect laten passen.

alleen een decoupeerzaag en wat vijlen etc. nodig. Je kan er dan fineer opplakken of verven naar eigen zin!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-12 01:05

burgt

Starbass

xbmc ondersteund via een omweg wel blu-ray: klik

[ Voor 43% gewijzigd door burgt op 03-07-2011 22:21 ]

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Verwijderd

jouw link komt op een webmail uit :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 17:25:
jouw link komt op een webmail uit :)
Die omweg lijkt me wel erg omslachtig :').

• rlkz
  • Niet online
Zojuist knoop doorgehakt :)

Lian Li PC-C50B
Intel i3-2100T
Intel DP67DEB3 mATX
Kingston KVR1333D3N9K2/4G
Sapphire HD6570 Ultimate (passief)

Volgende maand ga ik even kijken naar een geschikte CPU koeler ivm kast(ruimte), alhoewel de boxed versie waarschijnlijk ook prima voldoet. Zeker op een 2100T. Dan vul ik de kast ook aan met WD Green 2TB schijven.

I browse with Vivaldi

Verwijderd

rlkz schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 17:49:
Zojuist knoop doorgehakt :)

Lian Li PC-C50B
Intel i3-2100T
Intel DP67DEB3 mATX
Kingston KVR1333D3N9K2/4G
Sapphire HD6570 Ultimate (passief)

Volgende maand ga ik even kijken naar een geschikte CPU koeler ivm kast(ruimte), alhoewel de boxed versie waarschijnlijk ook prima voldoet. Zeker op een 2100T. Dan vul ik de kast ook aan met WD Green 2TB schijven.
Waarom kies je eigenlijk voor dat moederbord? En niet bijvoorbeeld voor deze: pricewatch: Asrock H67M B3

• FrenkieB
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-12 23:17
Na lang lezen in dit topic heb ik zelf een htpc samengesteld.

Ik wil de htpc voornamelijk gebruiken voor het afspelen van tv, blu-ray, dvd, mkv's 1080p via waarschijnlijk XBMC onder Windows 7. Eventueel voor blu-ray een ander programma mocht dat niet mogelijk zijn. Om TV te kunnen kijken met Ziggo wil ik nog een anysee E30TCplus aanschaffen. Spelletjes speel ik op mijn playstation 3.

De kast komt in een relatief laag meubel te staan (30,5 cm hoog) en er komt een receiver op te staan. De achterkant wil ik open maken, zodat er genoeg airflow mogelijk is. Aan de voorkant zit een valklep en deze zou ik het liefst dichthouden, tenminste als het niet te warm wordt.

Het systeem moet in ieder geval stiller zijn dan mijn nog aan te schaffen receiver (waarschijnlijk een Marantz 1501 of 1601)

Mijn vragen zijn is dit systeem compleet? Gaat het passen in de kast en is een extra videokaart niet nodig?

Ik hoor graag jullie op en aanmerkingen en suggesties ter verbetering.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G620€ 56,-€ 56,-
1Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB€ 59,90€ 59,90
1Lian Li PC-C37B€ 105,28€ 105,28
1Samsung SH-B123L/BSBP (12x, SATA-150, dual-layer, Zwart, OEM)€ 49,99€ 49,99
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 34,50€ 34,50
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 26,49€ 26,49
1Asrock H67M B3€ 70,21€ 70,21
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 429,12

[ Voor 0% gewijzigd door FrenkieB op 02-07-2011 20:15 . Reden: besturingsysteem toegevoegd ]

• BarendB
Vind 430 euro vrij veel voor een HTPC waar je alleen mee wilt XBMC-en, dat kan bijna de helft goedkoper en geheel fanless, bijvoorbeeld met een Asus e35m-1m en PICO voeding. Dat board kost 95 euro, een kast 35 euro: http://www.logicsupply.nl/m350 PICO PSU 38 euro: http://www.logicsupply.nl/pk-12v60w, zit je aan 168 euro. Nog een 2 gb rammetje en een ssdtje en klaar. Prima XBMC systeem.

[ Voor 70% gewijzigd door BarendB op 02-07-2011 19:02 ]

Verwijderd

BarendB schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 18:51:
Vind 430 euro vrij veel voor een HTPC waar je alleen mee wilt XBMC-en, dat kan bijna de helft goedkoper.
Waar moet hij volgens jou dan op besparen. En niet zeggen de behuizing, want die zal hij vast hebben gekozen omdat hij die mooi vindt. Of doel jij op een E-350 barebone?

• BarendB
Ja, zie mn vorige post (net ge-edit).

Verwijderd

BarendB schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 18:59:
Ja, zie mn vorige post (net ge-edit).
Ziet er helemaal niet verkeerd uit. Alleen dat kastje ga je niet zonder gene in het zicht zetten ;). Ook zoals ik het begrijp wil hij zijn media kopiëren op die HTPC en heeft dus een HDD nodig. Verder heeft hij nu nog geen bluray speler in jouw setup.

• BarendB
Hehe, vind die kast juist wel mooi omdat ie zo klein is, maar goed, beauty is in the eye of the beholder ;) En idd goed punt van die bluray speler, niet gezien en ik denk ook niet dat dat in die kast gaat passen ...

Verwijderd

FrenkieB schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 18:35:
Na lang lezen in dit topic heb ik zelf een htpc samengesteld.

Ik wil de htpc voornamelijk gebruiken voor het afspelen van tv, blu-ray, dvd, mkv's 1080p via waarschijnlijk XBMC. Eventueel voor blu-ray een ander programma mocht dat niet mogelijk zijn. Om TV te kunnen kijken met Ziggo wil ik nog een anysee E30TCplus aanschaffen. Spelletjes speel ik op mijn playstation 3.

De kast komt in een relatief laag meubel te staan (30,5 cm hoog) en er komt een receiver op te staan. De achterkant wil ik open maken, zodat er genoeg airflow mogelijk is. Aan de voorkant zit een valklep en deze zou ik het liefst dichthouden, tenminste als het niet te warm wordt.

Het systeem moet in ieder geval stiller zijn dan mijn nog aan te schaffen receiver (waarschijnlijk een Marantz 1501 of 1601)

Mijn vragen zijn is dit systeem compleet? Gaat het passen in de kast en is een extra videokaart niet nodig?

Ik hoor graag jullie op en aanmerkingen en suggesties ter verbetering.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G620€ 56,-€ 56,-
1Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB€ 59,90€ 59,90
1Lian Li PC-C37B€ 105,28€ 105,28
1Samsung SH-B123L/BSBP (12x, SATA-150, dual-layer, Zwart, OEM)€ 49,99€ 49,99
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 34,50€ 34,50
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 26,49€ 26,49
1Asrock H67M B3€ 70,21€ 70,21
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 429,12
Onder welk besturingssysteem wil je gaan draaien?

• FrenkieB
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-12 23:17
Ik wil gaan draaien onder Windows 7 (post ge edit). Ook wil ik graag de pc gebruiken om te downloaden etc. Verder heb ik namelijk alleen een macbook pro van mijn werk.

Bedankt voor je suggestie BarendB, maar ik vind de kast niet mooi, past ook niet bij de Marantz en er is geen mogelijkheid voor een optische drive.

Verwijderd

FrenkieB schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 20:14:
Ik wil gaan draaien onder Windows 7 (post ge edit). Ook wil ik graag de pc gebruiken om te downloaden etc. Verder heb ik namelijk alleen een macbook pro van mijn werk.

Bedankt voor je suggestie BarendB, maar ik vind de kast niet mooi, past ook niet bij de Marantz en er is geen mogelijkheid voor een optische drive.
Oke er zijn wel een paar dingen die je moet weten bij de Intel/ bij de G620. Je kunt geen gebruik maken van Quick Sync dat is enkel voor de i3 and up en 3D Frame packing wordt niet ondersteund door de G620. Verder heb je bij Intel, niet alleen de G620, te maken met de 24p bug (http://www.anandtech.com/...00k-core-i3-2100-tested/7). Dit kun je omzeilen door UAC uit te zetten onder Windows, dit is echter een beveiligingsmaatregel die niet iedereen uit wil zetten. Vandaar dat ik ook vroeg welk besturingssysteem je wilt gaan gebruiken omdat deze omzeiling niet werkt onder Linux. Op Anand valt verder te lezen dat er een Intel driver in de maak zou zijn die ervoor zorgt dat de 24p bug wordt verholpen (http://www.anandtech.com/...850-an-htpc-perspective/7). Alleen totdat die er is heb je er last van of je moet UAC uit willen zetten.

Wil je geen last hebben van die 24p bug dan zal je tot op heden moeten kiezen voor een aparte grafische kaart. In deze test van Anand worden verschillende kaarten getest specifiek op basis van HTPC taken: http://www.anandtech.com/...ete-htpc-gpus-shootout/16.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2011 20:33 ]

• rlkz
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 18:03:
[...]

Waarom kies je eigenlijk voor dat moederbord? En niet bijvoorbeeld voor deze: pricewatch: Asrock H67M B3
Intel heeft PWM (4pin) fan aansluitingen, Intel NIC en Consumer IR :)
Daarnaast met een discrete GPU is H67 overbodig.

Ah, toen dacht ik..dan kan ik net zogoed de Intel DP67DE(B3) nemen.

I browse with Vivaldi

Verwijderd

Zijn er mensen die een bluetooth adapter icm bluetooth keyboard gebruiken op hun HTPC? Ik heb namelijk een logitech mediaboard pro met Icidu Bluetooth adapter en de combinatie werkt niet lekker. Na een tijdje idle reageert de PC niet/pas na 3 seconden op toets-/muiscombinaties van mijn keyboard, daarna gaat het bijna perfect. Zo af en toe (vooral bij combinaties als Alt-TAB / CTRL-ALT-DEL) reageert het keyboard niet direct en gaat er wederom een aantal seconden voorbij.

Heb meerdere USB-poorten gebruikt en ook qua afstand adapter-keyboard verschillende opties geprobeerd. Er is ook geen interferentie van andere apparaten/objecten die de weg zouden blokkeren.

Omdat ik van anderen geen problemen heb gehoord over het keyboard ben ik geneigd de ICIDU te verdenken. Het is alleen wel zonde als ik direct weer een nieuwe adapter moet kopen natuurlijk. Iemand nog een idee?

• glenner
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-12 17:32
even mij ervaringen met xbmc en een sandy bridge setup posten. vreemd dat het nog niet eerder vermeld werd, maar als een sandy bridge systeem (met een pentium g620 in mijn geval) wil gebruiken in combinatie met xbmc, gebruikmakend van de intel HD graphics, werkt de harwarematige versnelling(dxva2) niet. je moet deze optie in xbmc uitschakelen of je krijgt erge blokvorming tijdens het afspelen. is zelfs met de allernieuwste nightly build nog niet opgelost. de meeste filmbestanden kan de g620 gelukkig wel probleemloos softwarematig afspelen, maar als je naar hogere bitrates gaat met bv bluray iso`s kom je in de problemen. plus natuurlijk dat je cpu veel hoger belast wordt met meer lawaai en warmte als gevolg....ik denk erover om een aparte videokaart te plaatsen, heb ook geenflauw idee wanneer dit opgelost zal worden....

• BarendB
glenner schreef op zondag 03 juli 2011 @ 15:02:
even mij ervaringen met xbmc en een sandy bridge setup posten. vreemd dat het nog niet eerder vermeld werd, maar als een sandy bridge systeem (met een pentium g620 in mijn geval) wil gebruiken in combinatie met xbmc, gebruikmakend van de intel HD graphics, werkt de harwarematige versnelling(dxva2) niet.
Ik denk dat er sowieso maar weinig hier zijn die de intel HD graphics gebruiken. Alleen al vanwege de 24p bug prikt toch bijna iedereen er een discrete videokaart bij.

Het is inderdaad bekend dat er in sommige gevallen iets mis gaat bij sandybridge en ffmpeg dxva2 (waarop xbmc gebaseerd is). Echter is het ook mogelijk dat het een andere bug is in jouw geval; in de ffmpeg dxva2 code zaten namelijk ook nog wat andere bugs. Ik heb 2 bugs gefixed in de ffmpeg dxva2 implementatie, eentje voor WMV-VC1 dxva2 en eentje voor MPEG2 dxva2. Mijn patches zijn nog niet opgenomen in de nightlybuilds meen ik, maar 'isidrogar' heeft een dxva2 branch uitgebracht met o.a. zijn dxva2 de-interlacing en mijn 2 patches, je moet effe op het development forum kijken daar kan je zijn branch downloaden.

Ik heb zelf dus geen sandybridge, dus kan helaas niet die bug fixen die specifieke problemen bij Sandybridge geeft ...

Op ATI draait het nu na mijn patches volgens mij 100%, heb zelf geen bestanden meer die problemen geven en ook niet meer van anderen gehoord dat er nog problemen met ATI XBMC/dxva2 zijn.

• glenner
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-12 17:32
Hey bedankt voor de tip! Ik ga zeker eens op zoek naar deze thread.zou goed zijn als ik het kon oplossen zonder extra kosten voor een graphics Card.hiervoor had ik een brazos systeem met een amd gpu, en had ik idd ook last met wmv-vc1 bestanden..
BarendB schreef op zondag 03 juli 2011 @ 15:39:
[...]

Ik denk dat er sowieso maar weinig hier zijn die de intel HD graphics gebruiken. Alleen al vanwege de 24p bug prikt toch bijna iedereen er een discrete videokaart bij.

Het is inderdaad bekend dat er in sommige gevallen iets mis gaat bij sandybridge en ffmpeg dxva2 (waarop xbmc gebaseerd is). Echter is het ook mogelijk dat het een andere bug is in jouw geval; in de ffmpeg dxva2 code zaten namelijk ook nog wat andere bugs. Ik heb 2 bugs gefixed in de ffmpeg dxva2 implementatie, eentje voor WMV-VC1 dxva2 en eentje voor MPEG2 dxva2. Mijn patches zijn nog niet opgenomen in de nightlybuilds meen ik, maar 'isidrogar' heeft een dxva2 branch uitgebracht met o.a. zijn dxva2 de-interlacing en mijn 2 patches, je moet effe op het development forum kijken daar kan je zijn branch downloaden.

Ik heb zelf dus geen sandybridge, dus kan helaas niet die bug fixen die specifieke problemen bij Sandybridge geeft ...

Op ATI draait het nu na mijn patches volgens mij 100%, heb zelf geen bestanden meer die problemen geven en ook niet meer van anderen gehoord dat er nog problemen met ATI XBMC/dxva2 zijn.

• BarendB
Hier de thread voor m'n DXVA-VC1 patch: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=103578
En in deze thread vind je de dxva2-deinterlacing build met mijn patches included:
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=96445
BarendB schreef op zondag 03 juli 2011 @ 15:39:
[...]

Een bug die op Windows 7 zonder UAC niet meer aanwezig is, dus vandaar dat de Intel HD Graphics wel vaak gebruikt worden. XBMC moet z'n zaakjes gewoon voor elkaar krijgen.

• BarendB
Tsurany schreef op zondag 03 juli 2011 @ 19:39:
[...]

Een bug die op Windows 7 zonder UAC niet meer aanwezig is, dus vandaar dat de Intel HD Graphics wel vaak gebruikt worden. XBMC moet z'n zaakjes gewoon voor elkaar krijgen.
Tja ,dan moet je UAC uit willen zetten, iets wat ik af zou raden.

XBMC gebruikt FFMPEG voor decoding, net als bijvoorbeeld VLC, MPC-HC, Mplayer en vrijwel alle open source software. Ja, natuurlijk moet 'ffmpeg' haar zaakjes op orde krijgen maar feit is dat maar weinig mensen DXVA beheersen. Aangezien men op het XBMC forum aangaf dat ze geen developers hadden op dat gebied, ben ik toen maar gaan kijken en heb de boel opgelost voor ATI. Heb zelf geen Intel HD, dat mag iemand anders gaan doen :)
Waarom zou je dat afraden? Zeker op een HTPC heb je eigenlijk niks aan UAC.

• Phusebox
Ok ik heb vandaag eindelijk de Dune HD Smart serie in actie mogen zien; en ik werd er niet echt warm van. Vond de kastjes erg lelijk in het echt; en het was allemaal maar plastic.

Gezien het ruimtegebrek ga ik dan dus nu voor de MS Tech MC-1200 kast; en gelijk voor een vriend ook een systeem bestellen. Hij gaat voor een AMD Fusion systeem, en ik twijfel nog tussen een G840 en de i3 2100. (De T is als ik alles nu goed begrepen heb 10 euro duurder, maar is niet echt veel zuiniger dan de normaal 2100).
Ik denk dat ik het wel fijn vind om terug te vallen op de extra kracht van de i3 2100, maar hij is wel 30 euro duurder, en voor 2 tientjes meer heb ik een dedicated gpu.

Ik zie ook hier bij de tweakers pricewatch staan dat de Scythe Big Shuriken compatible is met socket 1155... echter op de scythe site zelf staat van niet?

[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 03-07-2011 23:05 ]

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-12 01:05

burgt

Starbass

burgt schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 16:29:
xbmc ondersteund via een omweg wel blu-ray: klik
Dammit, link gefixed, dat krijg je als je met verschillende dingen tegelijk bezig bent.. is nu geen webmail meer ;)

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

• EaS

EaS

burgt schreef op zondag 03 juli 2011 @ 22:22:
[...]

Dammit, link gefixed, dat krijg je als je met verschillende dingen tegelijk bezig bent.. is nu geen webmail meer ;)
Hmm, zijn er met de MakeMKV methode wel menu's mogelijk? Vindt het namelijk nogal een ietwat ongelukkige workaround. Heb het weleens voorbij zien komen, maar nooit aandacht aan besteed. Zeker niet sinds er ook gewoon bluray playback (via libbluray) direct in xbmc mogelijk is (zowel in iso als folder structuur formaat). Menu's werken daarmee alleen nog niet.

Zelf compilen of gewoon een prebuild van xbmc downloaden (linux dan wel windows) is alles wat nodig is. Een net iets minder omslachtig methode. Toch?

• BarendB
Tsurany schreef op zondag 03 juli 2011 @ 19:50:
Waarom zou je dat afraden? Zeker op een HTPC heb je eigenlijk niks aan UAC.
Ligt er natuurlijk net aan wat je met je HTPC doet. Met name in dit topic zijn de mensen die enkel en alleen films kijken met de HTPC in de zware minderheid heb ik 't idee.
glenner schreef op zondag 03 juli 2011 @ 15:02:
even mij ervaringen met xbmc en een sandy bridge setup posten. vreemd dat het nog niet eerder vermeld werd, maar als een sandy bridge systeem (met een pentium g620 in mijn geval) wil gebruiken in combinatie met xbmc, gebruikmakend van de intel HD graphics, werkt de harwarematige versnelling(dxva2) niet. je moet deze optie in xbmc uitschakelen of je krijgt erge blokvorming tijdens het afspelen. is zelfs met de allernieuwste nightly build nog niet opgelost. de meeste filmbestanden kan de g620 gelukkig wel probleemloos softwarematig afspelen, maar als je naar hogere bitrates gaat met bv bluray iso`s kom je in de problemen. plus natuurlijk dat je cpu veel hoger belast wordt met meer lawaai en warmte als gevolg....ik denk erover om een aparte videokaart te plaatsen, heb ook geenflauw idee wanneer dit opgelost zal worden....
Is al eerder in het topic vermeld.
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 20:31:
[...]

Wil je geen last hebben van die 24p bug dan zal je tot op heden moeten kiezen voor een aparte grafische kaart. In deze test van Anand worden verschillende kaarten getest specifiek op basis van HTPC taken: http://www.anandtech.com/...ete-htpc-gpus-shootout/16.
Ik heb die review van anand goed doorgelezen, maar ben het niet helemaal eens met hun conclusies. Dit niet omdat er onwaarheden instaan, integendeel, maar vooral omdat het (naar mijn mening) niet aansluit op het algemene gebruik van een HTPC. Hoeveel mensen op het forum van tweakers (!) gebruiken madvr als renderer en gebruiken allerlei post-processing stappen om het beeld te verbeteren? Denk heel weinig. Ik durf wel te zeggen dat een HD6450/GT520 voor 95% van de gevallen meer dan voldoende is. Overigens kun je dit ook tussen de regels doorlezen, maar het komt niet terug in de conclusies.
BarendB schreef op zondag 03 juli 2011 @ 19:44:
[...]

Tja ,dan moet je UAC uit willen zetten, iets wat ik af zou raden.

XBMC gebruikt FFMPEG voor decoding, net als bijvoorbeeld VLC, MPC-HC, Mplayer en vrijwel alle open source software. Ja, natuurlijk moet 'ffmpeg' haar zaakjes op orde krijgen maar feit is dat maar weinig mensen DXVA beheersen. Aangezien men op het XBMC forum aangaf dat ze geen developers hadden op dat gebied, ben ik toen maar gaan kijken en heb de boel opgelost voor ATI. Heb zelf geen Intel HD, dat mag iemand anders gaan doen :)
Probleem ligt puur bij XBMC (of beter gezegd de combi XBMC SB), MPC-HC heeft geen enkel probleem met dxva en Sandy Bridge. Ik zit niet zo in de XBMC development scene, maar zou wel graag willen weten of hier aan gewerkt wordt.
Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2011 @ 12:10:
Zijn er mensen die een bluetooth adapter icm bluetooth keyboard gebruiken op hun HTPC? Ik heb namelijk een logitech mediaboard pro met Icidu Bluetooth adapter en de combinatie werkt niet lekker. Na een tijdje idle reageert de PC niet/pas na 3 seconden op toets-/muiscombinaties van mijn keyboard, daarna gaat het bijna perfect. Zo af en toe (vooral bij combinaties als Alt-TAB / CTRL-ALT-DEL) reageert het keyboard niet direct en gaat er wederom een aantal seconden voorbij.

Heb meerdere USB-poorten gebruikt en ook qua afstand adapter-keyboard verschillende opties geprobeerd. Er is ook geen interferentie van andere apparaten/objecten die de weg zouden blokkeren.

Omdat ik van anderen geen problemen heb gehoord over het keyboard ben ik geneigd de ICIDU te verdenken. Het is alleen wel zonde als ik direct weer een nieuwe adapter moet kopen natuurlijk. Iemand nog een idee?
Andere dongle van iemand lenen? Je zou toch eerst moeten testen of het probleem bij de ontvanger of keyboard ligt voordat je verder kan...
Phusebox schreef op zondag 03 juli 2011 @ 22:11:
Ok ik heb vandaag eindelijk de Dune HD Smart serie in actie mogen zien; en ik werd er niet echt warm van. Vond de kastjes erg lelijk in het echt; en het was allemaal maar plastic.

Gezien het ruimtegebrek ga ik dan dus nu voor de MS Tech MC-1200 kast; en gelijk voor een vriend ook een systeem bestellen. Hij gaat voor een AMD Fusion systeem, en ik twijfel nog tussen een G840 en de i3 2100. (De T is als ik alles nu goed begrepen heb 10 euro duurder, maar is niet echt veel zuiniger dan de normaal 2100).
Ik denk dat ik het wel fijn vind om terug te vallen op de extra kracht van de i3 2100, maar hij is wel 30 euro duurder, en voor 2 tientjes meer heb ik een dedicated gpu.

Ik zie ook hier bij de tweakers pricewatch staan dat de Scythe Big Shuriken compatible is met socket 1155... echter op de scythe site zelf staat van niet?
Heb je een krap budget? Neem dan die G840, je zou ook nog prima een G620 kunnen nemen. Zijn prima cpu's voor HTPC gebruik (daarom adviseren we ze ook....) Of jij het geld ervoor over hebt om een 2100 te nemen kun jij alleen beslissen.

Wij adviseren vaak de Big Shuriken voor een socket 1155 bord. Dus dat past. (als je iets verder had gekeken dan je neus lang was had je kunnen lezen dat de bevestigingsgaten voor socket 1156 en 1155 identiek zijn)

[ Voor 81% gewijzigd door jaapsander op 04-07-2011 12:22 ]

• Phusebox
Ok, het is gebeurd, ik heb besteld...

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock H67M B3€ 69,01€ 69,01
1Intel Core i3 2100€ 93,50€ 93,50
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 26,04€ 26,04
1MS-Tech MC-1200€ 76,69€ 76,69
1Seagate Barracuda Green 5900.3, 2TB€ 56,87€ 56,87
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 352,16

(Alleen is de prijs hier niet reëel, met verzendkosten en negeren van de webshop e-bug kom ik uit op € 389.
Later upgrade ik dan wel met een blu-ray speler.

Pagina: 1 ... 46 ... 93 Laatste

Dit topic is gesloten.