IGP van het Fusion Platform kan DTS-MA of True-HD bitstreamen naar je receiver. dus is goed genoeg. Je hebt geen apparte insteek kaarten nodig en kan bovenstaande kast gewoon gebruiken.Ibidem schreef op woensdag 13 april 2011 @ 19:19:
Ik wil graag mijn huidige mediaspeler vervangen door een HTPC omdat de processor niet krachtig genoeg is voor 1:1 Blu-Ray's.
Spul moet zo goed as passief zijn, krachtig en alle denkbare formaten (audio/video) kunnen afspelen. Eis is dus dat True-HD en DTS-MA volledig worden ondersteund.
Nu kijk ik naar het nieuwe AMD Fusion Platform deze heeft een krachtige IGP. Maar ondersteund deze ook DTS-MA en True-HD? Of moet ik alsnog naar een losse videokaart toe, die dat dan wel ondersteund?
Andere optie is wellicht het toevoegen van een losse geluidskaart met HDMI. Lus je deze dan door naar je videokaart?
Qua kast wil ik het liefst zo klein mogelijk qua formaat en is de pricewatch: Silverstone SST-LC19B-R een serieuze kandidaat. Deze valt af indien de insteekkaart zoals hierboven benodigd de groot wordt.
Software wordt, Win 7, XBMC en Total Media Theatre van Acrsoft voor de Blu-Ray's. Begreep dat XMBC namelijk (nog niet) DTS-MA en True-HD ondersteund?
Audio moet je ook niet via je tv laten lopen. Je computer ziet je tv als een afspeelapparaat dat alleen stereo aan kan. Wanneer je dan DTS als bron heeft denkt hij dat je tv er niks mee kan. Wanneer je via spdif (toslink of coax kan beide) je receiver direct aansluit op de pc en in windows de digitale uitgang als afspeelapparaat aangeeft moet het werken (indien je je codecs op orde hebt).jacobras schreef op woensdag 13 april 2011 @ 21:43:
[...]
Klopt, bij mijn Fusion-htpc ook. Wil alleen nog niet helemaal lukken om de audio goed door te sturen naar de HDMI-aansluiting (de tv stuurt het weer door naar home cinema set). Stereo spul wordt goed doorgestuurd, krijg alleen nog bij 5.1 DTS en de meeste andere formaten 'Failed to initialize audio device'.
Met nieuwe receivers met een HDMI ingang kun je er ook voor kiezen om de HDMI kabel uit je HTPC aan te sluiten op de receiver en een 2e HDMI kabel van je receiver naar je TV laten lopen. Je receiver pakt automatisch het geluidsspoor uit de datastroom. Ben zelf niet zo'n fan van deze methode omdat je dan ook bij ff je mail checken of surfen je receiver aan moet hebben (hoog idle verbruik)
[ Voor 30% gewijzigd door jaapsander op 14-04-2011 10:32 ]