De 5450 of de 6450 zijn beide geschikt om jouw pc full hd af te laten spelen. Het voordeel van de 6450 tov de 5450 is dat deze genoeg power in huis heeft om beeldverbeteringen zoals VA interlacing en sharpening uit te voeren. De 5450 is daar eigenlijk net iets te licht voor. Maar wanneer je dat niet van plan bent is de 5450 het ideale HTPC kaartje. Overigens zijn dingen als VA interlacing en sharpening veel minder nuttig wanneer je 1080p materiaal bekijkt van een goede kwaliteit.
Dag JaapSander,
Kijk daar heb ik wat aan, heel erg bedankt voor je reactie!
Ik ben inderdaad van plan gewoon Full HD content te kijken van hoog kwaliteit. Maar als jij aangeeft dat ik beter dan de 6450 kan nemen zodat het beeld er nog beter op word dan kan ik beter daarop wachten toch? Want ik las dat ze waarschijnlijk leverbaar zijn vanaf volgende week.
Bedankt.
Kijk daar heb ik wat aan, heel erg bedankt voor je reactie!
Ik ben inderdaad van plan gewoon Full HD content te kijken van hoog kwaliteit. Maar als jij aangeeft dat ik beter dan de 6450 kan nemen zodat het beeld er nog beter op word dan kan ik beter daarop wachten toch? Want ik las dat ze waarschijnlijk leverbaar zijn vanaf volgende week.
Bedankt.
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart
Kan je doen. Ga je anders eens verdiepen in die technieken, kan je zelf gewoon een keuze maken.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik wacht gewoon op de 6450, dan weet ik zeker dat ik altijd de laatste nieuwe heb. De TV komt (door goede vrijdag) toch pas die week erop dus kan nog wel even wachten.Tsurany schreef op woensdag 20 april 2011 @ 11:14:
Kan je doen. Ga je anders eens verdiepen in die technieken, kan je zelf gewoon een keuze maken.
Bedankt voor jullie hulp iig!
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart
Je koopt in ieder geval geen kat in de zak met een 6450. Helemaal als wachten geen probleem is. Overigens denk ik dat een 5450 voor jou ook geschikt is. Dus kun je altijd als alternatief gebruiken.
Hallo,
ik ben nu al een tijdje aan het twijfelen om mijn decoder te vervangen met een htpc, dus ik zou graag tv willen kijken & opnemen met een htpc. Ik ben in het bezit van een 50 inch plasma tv, nu weet ik niet of dit wat uitmaakt ivm de grootte etc. Ik heb gekeken naar tv tuners en dergelijke, en het blijkt dat de Anysee erg makkelijk overweg kan met ziggo. Maar het blijkt dus dat je dan een best stevige cpu en dergelijke nodig hebt wil je HD kanalen decoden, dus heb ik zelf maar een samenstelling gemaakt!
Graag zou ik tips of andere mogelijkheden horen!
Nu heb ik al gelezen dat de 6450 volgende week uitkomt dus kan ik mijn 5450 nog vervangen met die.
Eigenlijk denk ik dat een quadcore overkill is voor een htpc maar ik heb geen flauw idee omdat ik ook heb gelezen dat je een degelijke htpc nodig hebt voor het decoden van HD tv.
ik ben nu al een tijdje aan het twijfelen om mijn decoder te vervangen met een htpc, dus ik zou graag tv willen kijken & opnemen met een htpc. Ik ben in het bezit van een 50 inch plasma tv, nu weet ik niet of dit wat uitmaakt ivm de grootte etc. Ik heb gekeken naar tv tuners en dergelijke, en het blijkt dat de Anysee erg makkelijk overweg kan met ziggo. Maar het blijkt dus dat je dan een best stevige cpu en dergelijke nodig hebt wil je HD kanalen decoden, dus heb ik zelf maar een samenstelling gemaakt!
Graag zou ik tips of andere mogelijkheden horen!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Anysee E30C Plus | € 129,10 | € 129,10 |
| 2 | Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB | € 62,- | € 124,- |
| 1 | Silverstone SST-ML03B | € 52,17 | € 52,17 |
| 1 | Scythe Big Shuriken | € 26,- | € 26,- |
| 1 | AMD Athlon II X4 640 | € 78,40 | € 78,40 |
| 1 | Lite-On IHOS104-32 (4x, SATA-300, dual-layer, Zwart) | € 51,02 | € 51,02 |
| 1 | be quiet! Pure Power L7 300W | € 34,30 | € 34,30 |
| 1 | Corsair CMV4GX3M2A1333C9 | € 35,93 | € 35,93 |
| 1 | Gigabyte GA-880GMA-UD2H | € 80,78 | € 80,78 |
| 1 | Powercolor GO! GREEN HD5450 1GB DDR3 HDMI | € 32,12 | € 32,12 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 643,82 | |
Nu heb ik al gelezen dat de 6450 volgende week uitkomt dus kan ik mijn 5450 nog vervangen met die.
Eigenlijk denk ik dat een quadcore overkill is voor een htpc maar ik heb geen flauw idee omdat ik ook heb gelezen dat je een degelijke htpc nodig hebt voor het decoden van HD tv.
Met een Atom zou ik het niet aanraden maar een snelle X2 zou toch prima overweg moeten kunnen met zo'n Anysee kaartje. Ik denk dat een X4 overbodig is. Daarnaast, mocht het niet goed werken zou ik niet direct naar meer cores kijken maar naar meer single core rekenkracht en een i3 setup overwegen.
Uit een user review uit de pricewatch:
Nederland 1 HD (geen encryptie) CPU tussen 1% en 3%
Nederland 2 HD (wel encryptie) CPU tussen 10% en 25% sterk schommelend
RTL4 (wel encryptie) CPU tussen 6% en 13%
En dat op een i7 860, dan zal een i3 het sowieso wel aan kunnen en een vlotte X2 het ook wel.
Kijk ook even hier: http://www.degroeneknop.nl/forum/index.php/topic,6151.0.html
Uit een user review uit de pricewatch:
Nederland 1 HD (geen encryptie) CPU tussen 1% en 3%
Nederland 2 HD (wel encryptie) CPU tussen 10% en 25% sterk schommelend
RTL4 (wel encryptie) CPU tussen 6% en 13%
En dat op een i7 860, dan zal een i3 het sowieso wel aan kunnen en een vlotte X2 het ook wel.
Kijk ook even hier: http://www.degroeneknop.nl/forum/index.php/topic,6151.0.html
[ Voor 39% gewijzigd door Tsurany op 20-04-2011 17:40 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Tis jammer inderdaad dat door de ietwat brakke software decryptie in de Anysee drivers je een nogal krachtige HTPC nodig hebt, maar goed - Anysee is 1 van de weinige goedkope en goed werkende Ziggo tuners. Al valt dat krachtige nog wel mee - een Atom D525 of Zacate E-350 (Fusion) is te traag, maar een Celeron SU2300 is al wel voldoende en een goedkope Athlon 240(e) of Celeron E3400 ook al, daar hoef je geen overpowered/dure/onzuinige quad voor te kopen. Een i3 ook (zuinig, snel maar vrij duur), en binnenkort hopelijk een Pentium G6x0 (als t goed is op 22 Mei introductie) of Llano (20 Juli) als wat voordeliger alternatief.
[ Voor 11% gewijzigd door Dreamvoid op 20-04-2011 21:40 ]
Heb vandaag dan toch eindelijk de keuze gemaakt voor mijn HTPC/Multimedia PC
Dit is 't geworden:
Dit is 't geworden:
| 2 | Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB | € 66,- | € 132,- |
| 1 | Samsung SH-S223C Zwart | € 17,50 | € 17,50 |
| 1 | Antec New Solution NSK2480 | € 97,95 | € 97,95 |
| 1 | Intel Core i3 2100 | € 99,37 | € 99,37 |
| 1 | Lite-On IHOS104 (4x, SATA-150, dual-layer, Zwart, OEM) | € 44,89 | € 44,89 |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 36,- | € 36,- |
| 1 | Asus EAH5570/DI/1GD3(LP) | € 61,89 | € 61,89 |
| 1 | Asus P8H61-M LE (B3) | € 58,75 | € 58,75 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 548,35 | |
It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.
Als ik nog 1 opmerking mag maken? Waarom die HD5570?Schizo007nl schreef op woensdag 20 april 2011 @ 22:40:
Heb vandaag dan toch eindelijk de keuze gemaakt voor mijn HTPC/Multimedia PC
Dit is 't geworden:
# Product Prijs Subtotaal 2 Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB € 66,- € 132,- 1 Samsung SH-S223C Zwart € 17,50 € 17,50 1 Antec New Solution NSK2480 € 97,95 € 97,95 1 Intel Core i3 2100 € 99,37 € 99,37 1 Lite-On IHOS104 (4x, SATA-150, dual-layer, Zwart, OEM) € 44,89 € 44,89 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 36,- € 36,- 1 Asus EAH5570/DI/1GD3(LP) € 61,89 € 61,89 1 Asus P8H61-M LE (B3) € 58,75 € 58,75 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 548,35
De 5570 heeft een veelvoud aan shaders waardoor zware postprocessing effecten een stuk beter toe te passen zijn, de 5450 is daar te zwak voor. Naar mijn idee enkel interessant bij slecht bronmateriaal, bij een goede kwaliteit bron voegt het te weinig toe.
Helemaal mee eens, maar daar hebben we nu een 6450 voor toch?Tsurany schreef op donderdag 21 april 2011 @ 11:25:
De 5570 heeft een veelvoud aan shaders waardoor zware postprocessing effecten een stuk beter toe te passen zijn, de 5450 is daar te zwak voor. Naar mijn idee enkel interessant bij slecht bronmateriaal, bij een goede kwaliteit bron voegt het te weinig toe.
Zodra die leverbaar wordt ja, is nu nog niet het geval helaas.
Helemaal mee eensTsurany schreef op donderdag 21 april 2011 @ 11:36:
Zodra die leverbaar wordt ja, is nu nog niet het geval helaas.
Ja maar ik zit dus ook met dat wachten, hoelang zal dit zijn? Als hij dinsdag nog niet uit is bestel ik ook een 5570 passief heb ik besloten. Anders kan ik geen HD content op mijn nieuwe TV kijkenjaapsander schreef op donderdag 21 april 2011 @ 12:09:
[...]
Helemaal mee eens, maar die kaart is het wel waard om op te wachten (kun je ondertussen gewoon je Intel IGP gebruiken)
Daar had ik nog niet aan gedacht, dat is wel een goede optie ja.jaapsander schreef op donderdag 21 april 2011 @ 12:09:
[...]
Helemaal mee eens, maar die kaart is het wel waard om op te wachten (kun je ondertussen gewoon je Intel IGP gebruiken)
Wanneer ze komen zou ik zo niet weten, ik verwacht ze volgende week wel maar dat is pure gok.
De Antec NSK 2480 ziet er goed uit ook de review op Silentpcreview is goed.
Volgens die website past er ook een volledige videokaart in, dus blijkbaar het mogelijk om een stillere volledig passief gekoelde kaart te plaatsen.
Volgens die website past er ook een volledige videokaart in, dus blijkbaar het mogelijk om een stillere volledig passief gekoelde kaart te plaatsen.
Ja als er dinsdag nog niks bekend is over de levertijd dan ga ik gewoon voor de 5570. Dan weet ik ook zeker dat het gewoon goed werkt en echt goed is.Tsurany schreef op donderdag 21 april 2011 @ 12:22:
[...]
Daar had ik nog niet aan gedacht, dat is wel een goede optie ja.
Wanneer ze komen zou ik zo niet weten, ik verwacht ze volgende week wel maar dat is pure gok.
Ik heb voor de 5570 gekozen omdat die nu goed leverbaar is, een goede prijs heeft en vooral ook omdat deze waarschijnlijk voldoet aan de eisen waar ik de pc voor gebruik.. zo niet dan vervang ik die videokaart over een tijdje wel!
Die Antec NSK2480 is echt prachtig vind ik zelf.. alleen jammer dat er geen zilveren frontjes zijn voor mn optische drives.. dan maar een spuitbus halen bij de gamma
Die Antec NSK2480 is echt prachtig vind ik zelf.. alleen jammer dat er geen zilveren frontjes zijn voor mn optische drives.. dan maar een spuitbus halen bij de gamma
Totdat de 6450 leverbaar is kun je gewoon gebruik maken van de IGP. Intel optie heeft een igp en amd chipsets 880g/890g ook. Kun je er altijd nog een losse vga kaart bijprikken. Wanneer je niet gaat gamen op je tv is de 6450 het ideale kaartje. Maar zelf gebruik ik alleen maar de igp van mijn core i3, kan ook prima HD materiaal versnellen/afspelen.MvRtje schreef op donderdag 21 april 2011 @ 12:14:
[...]
Ja maar ik zit dus ook met dat wachten, hoelang zal dit zijn? Als hij dinsdag nog niet uit is bestel ik ook een 5570 passief heb ik besloten. Anders kan ik geen HD content op mijn nieuwe TV kijken
Hallo,
ben reeds in het bezit van een media speler, maar zou toch graag over een htpc beschikken (oa. om te kunnen browsen en mailen via tv).
Ben dus opzoek naar een goede samenstelling van een htpc die aan de volgende eisen (zou) moeten voldoen :
Even breed als stereomodel (440mm ?), hoogte mag tot 160 mm en zwart (Silverstone ?)
Super stil
Geen grote opslag, alles wordt gestreamed(wired, cat6) van de NAS
Enkel SSD voor OS (liefst win7 met MC)
USB 3.0 aansluiting(en)
Bijna uitsluitend gebruik voor HD content + DVD te bekijken
Budget : ca. 500€ (of lager :-) )
Wordt samen gebruikt met :
QNAP 419P 8T met Cat6 bekabeld netwerk
Panasonic P50G20
Onkyo R538
ben reeds in het bezit van een media speler, maar zou toch graag over een htpc beschikken (oa. om te kunnen browsen en mailen via tv).
Ben dus opzoek naar een goede samenstelling van een htpc die aan de volgende eisen (zou) moeten voldoen :
Even breed als stereomodel (440mm ?), hoogte mag tot 160 mm en zwart (Silverstone ?)
Super stil
Geen grote opslag, alles wordt gestreamed(wired, cat6) van de NAS
Enkel SSD voor OS (liefst win7 met MC)
USB 3.0 aansluiting(en)
Bijna uitsluitend gebruik voor HD content + DVD te bekijken
Budget : ca. 500€ (of lager :-) )
Wordt samen gebruikt met :
QNAP 419P 8T met Cat6 bekabeld netwerk
Panasonic P50G20
Onkyo R538
[ Voor 9% gewijzigd door super27 op 21-04-2011 13:43 . Reden: typpo's ]
Ik zou zeggen doe eens een voorstel. Met zulke duidelijke eisen is het niet zo lastig om een HTPC samen te stellen.
Kast: Zeer persoonlijk, bekijk er eens een paar die je mooi vind
Super stil: Passief asus e350 moederbord met een stille casefan? Of voor meer power een i3/X2 met big shuriken koeler
Opslag: SSD (een vertex 2, Intel of C300)
Moederbord met usb 3.0 is ook geen probleem
Kast: Zeer persoonlijk, bekijk er eens een paar die je mooi vind
Super stil: Passief asus e350 moederbord met een stille casefan? Of voor meer power een i3/X2 met big shuriken koeler
Opslag: SSD (een vertex 2, Intel of C300)
Moederbord met usb 3.0 is ook geen probleem
Zou zo'n SSD nemen: pricewatch: OCZ Onyx SATA II 2.5" SSD 32GB
Als je standby gebruikt zijn de prestaties verder niet heel relevant
Verder weet je precies wat je wilt hebben dus moet je via alle systemen die hier al gepost zijn toch prima je systeem kunnen samenstellen?
Verder weet je precies wat je wilt hebben dus moet je via alle systemen die hier al gepost zijn toch prima je systeem kunnen samenstellen?
Voor een paar euro meer zou ik toch een vertex 2 of een pricewatch: Corsair V32 32GB pakken, 2 GB minder (voor de vertex), maar wel een pak sneller. Die Onyx is nog een Indilinx van 2 generaties terug he.Tsurany schreef op donderdag 21 april 2011 @ 14:02:
Zou zo'n SSD nemen: pricewatch: OCZ Onyx SATA II 2.5" SSD 32GB
Bedoeling is dat ik alles via de hdmi naar de versterker stuur en dan door naar de TV.
(geen adiokabel naar de versterker)
Dit is toch mogelijk ?
dom vraagje ... hoe maak ik z'n priceWatch lijstje hier op ?
Dit is toch mogelijk ?
[ Voor 9% gewijzigd door super27 op 21-04-2011 14:16 ]
Via HDMI aansluiten (HTPC -> Versterker -> TV) gaat prima. Wanneer je wil dat HD audioformaten gebitstreamt kunnen worden moet je voor het zacate platform van AMD gaan, een intel i3 of een discrete videokaart gebruiken.super27 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 14:14:
Bedoeling is dat ik alles via de hdmi naar de versterker stuur en dan door naar de TV.
Dit is toch mogelijk ?
Je kunt een lijstje maken door in de pricewatch een wenslijst samen te stellen en dan op de knop genereer rml te drukken. De output kun je hier copy pasten
Bedankt!Je kunt een lijstje maken door in de pricewatch een wenslijst samen te stellen en dan op de knop genereer rml te drukken. De output kun je hier copy pasten
Begin er meteen aan.
Hier ben ik dus al geraakt :
Ik zou kiezen voor een Intel systeem...
Is een i3 goed genoeg voor dit systeem ? Is er dan een extra grafische kaart nodig?
Welke processor is dus nodig (liefst systeem zonder graka ) en welk mobo (met usb3.0 aansluiting front/niet back panel) raden jullie aan?
Heb goede ervaringen zowel mat asus als msi
| 1 | Lite-On IHOS104-32 (4x, SATA-300, dual-layer, Zwart) | € 51,02 | € 51,02 |
| 1 | Corsair V32 32GB | € 63,25 | € 63,25 |
| 2 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G | € 18,65 | € 37,30 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 203,74 | |
Ik zou kiezen voor een Intel systeem...
Is een i3 goed genoeg voor dit systeem ? Is er dan een extra grafische kaart nodig?
Welke processor is dus nodig (liefst systeem zonder graka ) en welk mobo (met usb3.0 aansluiting front/niet back panel) raden jullie aan?
Heb goede ervaringen zowel mat asus als msi
Als je wat meer kracht wilt dan een AMD oplossing (waarom trouwens?) is een i3 inderdaad prima. De grafische kracht van een i3 zal opzich voldoen, maar je zit met de 24p bug wat verre van fijn is, dus een extra grafische kaart is dan wel aan te raden. Qua moederbord is het gewoon de pricewatch langs gaan op zoek naar een mATX moederbord waar een i3 op kan met DDR3 geheugen en waar USB 3.0 op aangesloten kan worden.
Welk merk je kiest maakt in principe niks uit, het gaat toch niet om een performance moederbord dus er zal weinig verschil in zitten, hoogstens in features.
Over de SSD, ik ben zelf absoluut geen fan van SSD's voor HTPC gebruik, je bent er aardig wat extra geld aan kwijt en als je standby gebruikt start je vele malen sneller op dan wanneer je een cold boot doet met een SSD. Ook voor het gebruiken van applicaties zoals WMC of XBMC is een SSD vrij overbodig, enkel wanneer je ook veel ander werk er op doet kan ik het nut enigszins in zien. Ik zou een SSD dan alleen nemen voor stilte en zuinigheid. En juist zuinigheid doe je eigenlijk weer te niet doordat je SSD veel meer kost dan een hardeschijf en je dat eigenlijk niet terugverdient als hij niet 24/7 aan staat.
Welk merk je kiest maakt in principe niks uit, het gaat toch niet om een performance moederbord dus er zal weinig verschil in zitten, hoogstens in features.
Over de SSD, ik ben zelf absoluut geen fan van SSD's voor HTPC gebruik, je bent er aardig wat extra geld aan kwijt en als je standby gebruikt start je vele malen sneller op dan wanneer je een cold boot doet met een SSD. Ook voor het gebruiken van applicaties zoals WMC of XBMC is een SSD vrij overbodig, enkel wanneer je ook veel ander werk er op doet kan ik het nut enigszins in zien. Ik zou een SSD dan alleen nemen voor stilte en zuinigheid. En juist zuinigheid doe je eigenlijk weer te niet doordat je SSD veel meer kost dan een hardeschijf en je dat eigenlijk niet terugverdient als hij niet 24/7 aan staat.
[ Voor 10% gewijzigd door Tsurany op 21-04-2011 15:41 ]
De reden waarom ik voor een SSD zou kiezen is dat deze geen lawaai produceren en amper of niet warm worden(of ben ik daar mis in?).Tsurany schreef op donderdag 21 april 2011 @ 15:38:
De htpc zou idd in standby/sleep worden gebruikt. (is er een verschil tussen beide ?)
Dus ofwel moet ik een graka bijplaatsen (ivm 24p issue) ofwel overstappen naar AMD?
Ofwel ben ik blind, maar in de PW, vind ik allen maar mobo's met USB 3.0 aan het back panel...
[ Voor 8% gewijzigd door super27 op 21-04-2011 15:59 . Reden: typo/add mobo ]
Mwah, een SSD wordt minder warm ja, maar of dat nu interessant is... tenzij je kast zulke slechte koeling heeft dat de warmteproductie van een enkel hardeschijf al teveel is zou ik me daar niet druk om maken 
Geluid is inderdaad een punt, daarvoor kan je de meest simpele SSD gebruiken om dat op te lossen. Hoewel ik me altijd afvraag in hoeverre geluid relevant is, ik heb mijn HTPC aanstaan en mijn server, die staan net een meter uit elkaar. De HTPC heeft een enkele schijf die draait en de server heeft een stuk of 8 hardeschijven die tegelijk kunnen draaien, dat geluid heeft echter mij nog nooit gestoord tijdens het afspelen van media simpelweg omdat het volume van m'n speakers daar altijd met gemak bovenuit komt.
Maar wil je zekerheid dan zou ik gewoon een van de meest goedkope SSD's nemen.
Als we het over standby/sleep gaan hebben is de correcte terminologie erbij pakken wel zo praktisch:
S0: Werkend systeem
S1: Processor stopt met instructies uitvoeren maar krijgt nog wel stroom gevoed, alle apparaten die niet perse aan moeten blijven mogen uitgezet worden.
S2: Processor wordt uitgezet.
S3: RAM geheugen blijft stroom houden.
S4: RAM geheugen wordt naar hardeschijf geschreven.
We hebben het hier dus over S3, dat inderdaad zowel standby als sleep genoemd kan worden. Wil je S4 gebruiken (wat marginaal zuiniger is) dan zou ik wel een SSD nemen simpelweg omdat het inladen van de SSD naar het RAM vaak sneller gaat dan van HDD naar RAM. Echter het stroomverbruik van S3 is verwaarloosbaar tegenover de winst die je er uit haalt qua tijd. S1 en S2 zou ik nooit gebruiken, zuipt stroom en bied niet echt een voordeel. Bovendien werkt S1 niet leuk samen met een master/slave stekkerdoos.
Geluid is inderdaad een punt, daarvoor kan je de meest simpele SSD gebruiken om dat op te lossen. Hoewel ik me altijd afvraag in hoeverre geluid relevant is, ik heb mijn HTPC aanstaan en mijn server, die staan net een meter uit elkaar. De HTPC heeft een enkele schijf die draait en de server heeft een stuk of 8 hardeschijven die tegelijk kunnen draaien, dat geluid heeft echter mij nog nooit gestoord tijdens het afspelen van media simpelweg omdat het volume van m'n speakers daar altijd met gemak bovenuit komt.
Maar wil je zekerheid dan zou ik gewoon een van de meest goedkope SSD's nemen.
Als we het over standby/sleep gaan hebben is de correcte terminologie erbij pakken wel zo praktisch:
S0: Werkend systeem
S1: Processor stopt met instructies uitvoeren maar krijgt nog wel stroom gevoed, alle apparaten die niet perse aan moeten blijven mogen uitgezet worden.
S2: Processor wordt uitgezet.
S3: RAM geheugen blijft stroom houden.
S4: RAM geheugen wordt naar hardeschijf geschreven.
We hebben het hier dus over S3, dat inderdaad zowel standby als sleep genoemd kan worden. Wil je S4 gebruiken (wat marginaal zuiniger is) dan zou ik wel een SSD nemen simpelweg omdat het inladen van de SSD naar het RAM vaak sneller gaat dan van HDD naar RAM. Echter het stroomverbruik van S3 is verwaarloosbaar tegenover de winst die je er uit haalt qua tijd. S1 en S2 zou ik nooit gebruiken, zuipt stroom en bied niet echt een voordeel. Bovendien werkt S1 niet leuk samen met een master/slave stekkerdoos.
S3 dus.
Maar ivm Intel vs AMD, moet ik bij een AMD systeem dan nog een graka voorzien? Of heeft deze geen last van de 24p bug?
Maar ivm Intel vs AMD, moet ik bij een AMD systeem dan nog een graka voorzien? Of heeft deze geen last van de 24p bug?
AMD heeft geen last van die bug, het is puur een Intel bug. Voor zover ik weet omdat Intel video daadwerkelijk op 24fps afspeelt in plaats van 23.976fps wat de standaard is. Maar durf niet met zekerheid te zeggen dat het daar aan ligt. Als ik jou lijst zo zie dan kan ik geen reden bedenken waarom je eigenlijk een i3 nodig zou hebben, een AMD systeem zou dus prima kunnen werken.
Over USB 3.0, volgens mij is de standaard voor de internal USB 3.0 headers nog niet zo heel erg lang uit en zijn er niet heel veel moederborden die het hebben. Misschien dat er nog geen zijn die USB 3.0 hebben, mATX zijn en socket 1156 accepteren.
Over USB 3.0, volgens mij is de standaard voor de internal USB 3.0 headers nog niet zo heel erg lang uit en zijn er niet heel veel moederborden die het hebben. Misschien dat er nog geen zijn die USB 3.0 hebben, mATX zijn en socket 1156 accepteren.
Voorlopig zit ik hier :
Nu nog een geschikte processor en voeding...
Ben opzoek naar zeer stille voeding.
| 1 | Asus M4A88TD-M/USB3 | € 76,61 | € 76,61 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 280,35 | |
Nu nog een geschikte processor en voeding...
Ben opzoek naar zeer stille voeding.
Qua snelheid? Phenom II X4 955 is de equivalent aan de Core i3 2100. Iets goedkoper ook nog, maar wel onzuiniger.super27 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 16:11:
Als ik dan een tegenhanger voor de i3 in AMD moet zoeken, waar kom ik dan ergens uit ?
[ Voor 11% gewijzigd door Dreamvoid op 21-04-2011 17:34 ]
En deze is in staat om al het grafische en audio werk voor zich te nemen ?Dreamvoid schreef op donderdag 21 april 2011 @ 17:33:
[...]
Qua snelheid? Phenom II X4 955 is de equivalent aan de Core i3 2100. Iets goedkoper ook nog, maar wel onzuiniger.
Heb dan geen graka nodig ?
Heb ondertussen voeding bijgevoegd.
(zag dat Ed L. hem ook gebruikte, en vermoed dat hij geen slechte keuzes maakt :-) )
| 1 | Nexus Value 430 | € 54,20 | € 54,20 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 334,55 | |
[ Voor 73% gewijzigd door super27 op 21-04-2011 17:54 ]
Nee, dat doet je processor niet bij AMD, dat doet de videochip op het moederbord, daar moet je dus een goede voor uitkiezen. Alleen ik snap nog steeds niet waarom jij een i3 of een X4 nodig hebt.
Is het gekozen mobo dan krachtig genoeg ?Tsurany schreef op donderdag 21 april 2011 @ 17:54:
Nee, dat doet je processor niet bij AMD, dat doet de videochip op het moederbord, daar moet je dus een goede voor uitkiezen. Alleen ik snap nog steeds niet waarom jij een i3 of een X4 nodig hebt.
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 76,61 | |
Ivm i3 of X4 ... Je hebt toch processor nodig ?
Zoals ik vermelde in mijn eerste post, wil ik een systeem dat Win7 draait, en alles van mijn NAS streamt.
Dus begrijp ik j evraag niet helemaal (Ben dan ook een leek).
[ Voor 6% gewijzigd door super27 op 21-04-2011 18:05 ]
Ja duh, maar waarom een i3 of een X4? En dat moederbord heeft een Integrated ATI Radeon™ HD 4250 GPU die is volgens mij snel zat voor HD content te decoden.
Ja aangezien je processor bij het decoden van video uit z'n neus zit te vreten. Deze is prima geschikt: pricewatch: AMD Athlon II X2 240E Boxed
Dit vind ik nu zo fantastisch aan dit forum, je krijgt meteen een duidelijk antwoord.
Dit wordt dan de opstelling :
Alleen nog een geschikte (stille) cooler vinden voor de processor.
(Of is de AMD Athlon II X2 met cooler geleverd?)
En die dan past in de case.
Ik lees hier ( http://www.silverstonetek.com/products/p_spec.php?pno=ML03 )op de specs van deze case dat deze maar 105mm hoog is
Dit wordt dan de opstelling :
| 1 | AMD Athlon II X2 240E Boxed | € 48,10 | € 48,10 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 382,65 | |
Alleen nog een geschikte (stille) cooler vinden voor de processor.
(Of is de AMD Athlon II X2 met cooler geleverd?)
En die dan past in de case.
Ik lees hier ( http://www.silverstonetek.com/products/p_spec.php?pno=ML03 )op de specs van deze case dat deze maar 105mm hoog is
De processor is een Boxed variant (staat achterin de naam) dat betekent dat er een standaard koeler is meegeleverd. Deze zal niet erg stil zijn maar de vraag is of je er last van gaat hebben. Echter is het natuurlijk stompzinnig een SSD voor stilte te nemen en de standaard koeler te houden.
Qua koeler zou je naar de Big Shuriken kunnen kijken. Dit is een erg grote lage koeler, daarmee past hij dus goed in je kast maar heeft hij wel een groot koeloppervlakte.
pricewatch: Scythe Big Shuriken
Qua koeler zou je naar de Big Shuriken kunnen kijken. Dit is een erg grote lage koeler, daarmee past hij dus goed in je kast maar heeft hij wel een groot koeloppervlakte.
pricewatch: Scythe Big Shuriken
Dan denk ik dat ik ongeveer rond ben.
Opstelling wordt dan :
Alle opmerkingen over deze configuratie zijn altijd welkom!
Alvast bedankt aan de mensen voor hun replies en hulp!
Opstelling wordt dan :
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 408,65 | |
Alle opmerkingen over deze configuratie zijn altijd welkom!
Alvast bedankt aan de mensen voor hun replies en hulp!
Als je geld wilt besparen kan je gewoon eenmaal 2GB nemen, die andere reep voegt eigenlijk niks toe.
Oh en neem deze: pricewatch: Samsung SH-B123L/BSBP (12x, SATA-150, dual-layer, Zwart, OEM)
Sneller!
Oh en neem deze: pricewatch: Samsung SH-B123L/BSBP (12x, SATA-150, dual-layer, Zwart, OEM)
Sneller!
[ Voor 53% gewijzigd door Tsurany op 21-04-2011 19:00 ]
Gaat dit niet ten kosten van de werking van mijn OS (heb hier Win7Ultimate) of Media Center?Tsurany schreef op donderdag 21 april 2011 @ 18:59:
Als je geld wilt besparen kan je gewoon eenmaal 2GB nemen, die andere reep voegt eigenlijk niks toe.
Sneller!
Geen idee eigenlijk wat deze apps vereisen.
Die samsung is 2-kleurig(of toch verschillend case en tray)...
Weet niet dat dat gaat afsteken in mijn case
[ Voor 8% gewijzigd door super27 op 21-04-2011 19:06 ]
Neuh niet echt, ik draai hier XBMC vloeiend met 512MB geheugen, dan moet 2GB meer dan zat zijn. Vroeger speelden we enorm zware games zoals Battlefield 2 met 2GB ram, nu zou dat niet meer genoeg zijn voor een HTPC? Naaaah, 2GB gaat echt prima werken. Moet je eens kijken wat media afspelen aan geheugen inneemt, bijna niks.
Geen idee in hoeverre hij gaat afsteken, dat moet je zelf kiezen. Ik opteer persoonlijk voor een kast waarbij de bays stealthed zijn.
Geen idee in hoeverre hij gaat afsteken, dat moet je zelf kiezen. Ik opteer persoonlijk voor een kast waarbij de bays stealthed zijn.
[ Voor 16% gewijzigd door Tsurany op 21-04-2011 19:08 ]
Enige voorbeelden ? Daar ik geen mobo heb gevonden om dieUSB 3.0 front aan te sluiten, heb ik nog wel enige speling ivm de case... Zolang ze maar zwart is en ca.43 à 44 cm breed.Tsurany schreef op donderdag 21 april 2011 @ 19:07:
pricewatch: Silverstone LC10-E? Zo op het eerste gezicht een stealthed drive bay. 43x17x42,6
Dat lijkt me niet, dat knopje drukt gewoon op de knop van de drive en het klepje wat er voor zit wordt dan open geduwd of die moet je vast maken aan je drive misschien.
[ Voor 17% gewijzigd door Tsurany op 21-04-2011 22:40 ]
Heb voor alle zekerheid een mailtje naar die jongens van Silverstone gestuurd...
Nu nog wachten op een reply.
Mij lijkt het nogal klein om een "normale" baydrive te zijn.
Nu nog wachten op een reply.
Mij lijkt het nogal klein om een "normale" baydrive te zijn.
Het is een normale baydrive, heb het even nagezocht. Natuurlijk lijkt hij klein, maar dat hele apparaat hoeft niet door die gleuf heen, enkel de disk houder.
In de video zie je het beter, is wel een iets andere kast (met scherm) maar de drivebay werkt hetzelfde. Effe skippen naar 3:50.
In de video zie je het beter, is wel een iets andere kast (met scherm) maar de drivebay werkt hetzelfde. Effe skippen naar 3:50.
[ Voor 37% gewijzigd door Tsurany op 21-04-2011 22:58 ]
Had ook net iets gevonden :-)
"The front panel is made of brushed aluminum, while the rest is 0.8 mm sheet metal. SilverStone includes a cover for the tray of your optical drive."
http://www.tomshardware.c...assis-theater,2412-4.html
Bedankt alvast!
Maar door eventueel van case te veranderen, kom ik van µATX naar ATX(indien ik dat wens).
Is de huidige configuratie dan nog wel ok, of kan ik beter (goedkoper?)overstappen naar ATX ?
"The front panel is made of brushed aluminum, while the rest is 0.8 mm sheet metal. SilverStone includes a cover for the tray of your optical drive."
http://www.tomshardware.c...assis-theater,2412-4.html
Bedankt alvast!
Maar door eventueel van case te veranderen, kom ik van µATX naar ATX(indien ik dat wens).
Is de huidige configuratie dan nog wel ok, of kan ik beter (goedkoper?)overstappen naar ATX ?
Nee, als ik filter op de chipset met de 4250 erin om video te decoden, DDR3 geheugen en USB 3.0 dan zijn de goedkoopste moederborden allemaal mATX en lijkt pricewatch: Asrock 880GMH/USB3 R2.0 me de beste (goedkoopste) keuze.
Ga het bij de Asus houden maar wel de LC10-E case (dit ivm met de afgewerkt baydrive en heeft zowat dezelfde afmetingen als mijn Onkyo versterker 435x151mm)
Bedankt voor de hulp Tsurany!
| 1 | Silverstone LC10-E | € 81,80 | € 81,80 |
| 1 | Samsung SH-B123L/BSBP (12x, SATA-150, dual-layer, Zwart, OEM) | € 52,- | € 52,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 439,26 | |
Bedankt voor de hulp Tsurany!
[ Voor 86% gewijzigd door super27 op 22-04-2011 01:13 . Reden: aanpassing BR ]
Nog steeds geen knoop doorgehakt....
Alles is binnen behalve de processor met moederbord.
Nu heb ik een ION330 en merk dat vooral de grotere rips, zeg maar >15GB soms net niet vloeiend lopen.
Nu ben ik aan het twijfelen of ik voor een Fusion bord moet gaan, en dan denk ik aan het MSI bord met USB3.0 of dat ik toch voor wat meer kracht moet gaan en voor een i3 moet kiezen. Het moederbord moet een M-ITX bord zijn, dus daar is de keus ook al redelijk beperkt in.
Is een Fusion een grote stap voorwaarts ten opzichte van een ION330? Of kan ik beter voor een i3 kiezen?
De bedoeling is om 1080P rips af te spelen en de 1:1 blu-ray kopietjes. Heel misschien later een PVR met een anysee of iets dergelijks.
Alles is binnen behalve de processor met moederbord.
Nu heb ik een ION330 en merk dat vooral de grotere rips, zeg maar >15GB soms net niet vloeiend lopen.
Nu ben ik aan het twijfelen of ik voor een Fusion bord moet gaan, en dan denk ik aan het MSI bord met USB3.0 of dat ik toch voor wat meer kracht moet gaan en voor een i3 moet kiezen. Het moederbord moet een M-ITX bord zijn, dus daar is de keus ook al redelijk beperkt in.
Is een Fusion een grote stap voorwaarts ten opzichte van een ION330? Of kan ik beter voor een i3 kiezen?
De bedoeling is om 1080P rips af te spelen en de 1:1 blu-ray kopietjes. Heel misschien later een PVR met een anysee of iets dergelijks.
[ Voor 0% gewijzigd door JTibben op 22-04-2011 09:19 . Reden: typo ]
Heeft iemand trouwens een link van een review voor de AMD X2 240E, maar dan een low power versie (o.i.d.). Kan best veel reviews vinden, maar bijna allemaal hebben ze er een videokaart bij gedaan, die zelf al behoorlijk wat verbruikt. Waardoor het nogal lastig te zien is hoeveel het platform zelf gebruikt.
Ik kan opzich wel de videokaart niet meerekenen als ik weet hoeveel die verbruikt, maar ook die waardes verschillen behoorlijk.
Ik kan opzich wel de videokaart niet meerekenen als ik weet hoeveel die verbruikt, maar ook die waardes verschillen behoorlijk.
@ Tsurany
Daar ik nu de andere case heb, is het dan niet interessanter om de
te nemen, daar deze de lucht zijdelings afvoert ?
| 1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 34,- | € 34,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 34,- | |
Kijk eens in het zuinige thuisserver topic, daar is die processor ook heel vaak naar voren gekomen.Remy!!!! schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 09:18:
Heeft iemand trouwens een link van een review voor de AMD X2 240E, maar dan een low power versie (o.i.d.). Kan best veel reviews vinden, maar bijna allemaal hebben ze er een videokaart bij gedaan, die zelf al behoorlijk wat verbruikt. Waardoor het nogal lastig te zien is hoeveel het platform zelf gebruikt.
Kan je doen, maar zal in de praktijk werkelijk waar helemaal niks uitmaken. De keren dat die 240e maximaal belast worden zijn al zeldzaam, dat die keren ook daadwerkelijk lang genoeg duren om de temperaturen op te laten lopen zal nog zeldzamer zijn en dan nog heb je genoeg exhaust fans om meer dan genoeg airflow te generen.super27 schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 12:39:
@ Tsurany
# Product Prijs Subtotaal 1 Scythe Mugen 2 Rev. B € 34,- € 34,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 34,-
Ter vergelijking: Ik heb een CoolerMaster Geminii op m'n X2 processor zonder enige fans. Verder heb ik een BeQuiet 300 voeding en een 120mm fan achterin, dat is de enige airflow, en toch komt m'n processor eigenlijk nooit over de 65 graden core temp heen.
Dus ja, het zal ongetwijfeld wel wat helpen, maar dat is vergelijkbaar met een paar duizend liter water in het IJsselmeer gooien, verwaarloosbaar dus
[ Voor 59% gewijzigd door Tsurany op 22-04-2011 12:49 ]
De 240e *is* de low power versie van de 240. Dat 'low power versie' stelt technisch gezien weinig voor, het is in feite een standaard ondervolte gewone 240. Het resultaat is in elk geval dat-ie in idle vrijwel hetzelfde verbruikt als de 240, maar door het lagere voltage op volle snelheid wat minder.Remy!!!! schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 09:18:
Heeft iemand trouwens een link van een review voor de AMD X2 240E, maar dan een low power versie (o.i.d.).
hier wat metingen aan de 240e van een kerel op het silent pc review forum.
@ Tsurany, danku dat topic kende ik nog niet, zal em eens doornemen.
Wat ik bedoel, je ziet best veel reviews van de 240e, echter hebben ze daar best vaak een dikke videokaart inzitten.
Daarom zoek ik een review, die wat meer gericht is op het low power kant van de cpu markt.
Want ik zit toch nog wel een beetje te twijfelen tussen een 2100t of een 240e.
Nu weet ik dat de 2100t heel zuinig kan zijn, en ik ben benieuwd hoe de 240e zich daar tegenover houdt.
Tevens heb ik vernomen dan AMD binnenkort met de Llano komt, dus misschien is dat ook nog wel een leuk alternatief.
Dat begrijp ik, had het enigzins verkeerd verwoord.Dreamvoid schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 14:54:
[...]
De 240e *is* de low power versie van de 240. Dat 'low power versie' stelt technisch gezien weinig voor, het is in feite een standaard ondervolte gewone 240. Het resultaat is in elk geval dat-ie in idle vrijwel hetzelfde verbruikt als de 240, maar door het lagere voltage op volle snelheid wat minder.
hier wat metingen aan de 240e van een kerel op het silent pc review forum.
Wat ik bedoel, je ziet best veel reviews van de 240e, echter hebben ze daar best vaak een dikke videokaart inzitten.
Daarom zoek ik een review, die wat meer gericht is op het low power kant van de cpu markt.
Want ik zit toch nog wel een beetje te twijfelen tussen een 2100t of een 240e.
Nu weet ik dat de 2100t heel zuinig kan zijn, en ik ben benieuwd hoe de 240e zich daar tegenover houdt.
Tevens heb ik vernomen dan AMD binnenkort met de Llano komt, dus misschien is dat ook nog wel een leuk alternatief.
Ik wil zelf upgraden naar een nieuw systeem wat met name minder energie verbruikt. Mijn HTPC functioneerd als fileserver maar dus ook als HTPC.
Momenteel draait het geheel op een GF9300 based moederbord en een C2D E6300 maar ik wil graag naar een sandy bridge i3 systeem. Nou zie ik hier aardig wat van die systeempjes voorbij komen. Echter vraag ik me af waarom iedereen bijna voor de 2100 gaat ipv de 2100T? De laatste lijkt een stuk zuiniger te zijn terwijl hij nog prima 1080P kan decoden. Benieuwd naar jullie antwoorden.
Momenteel draait het geheel op een GF9300 based moederbord en een C2D E6300 maar ik wil graag naar een sandy bridge i3 systeem. Nou zie ik hier aardig wat van die systeempjes voorbij komen. Echter vraag ik me af waarom iedereen bijna voor de 2100 gaat ipv de 2100T? De laatste lijkt een stuk zuiniger te zijn terwijl hij nog prima 1080P kan decoden. Benieuwd naar jullie antwoorden.
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Niet vergeten als je voor i3 gaat, dat je met die 24p bug zit bij Intel en dat je extra videokaart moet voorzien.
2100T is duurder, vraag is hoe groot het verschil is als ze idle zijn, nog niet veel over gevonden. In principe zouden ze dan toch hetzelfde moeten presteren, de 2100 is enkel op full load een stuk sterker en verbruikt daardoor meer stroom, TDP is hoger. TDP zegt echter nagenoeg niks over gemiddeld stroomverbruik en stroomverbruik in praktijk.MaDLiVe schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 10:51:
Ik wil zelf upgraden naar een nieuw systeem wat met name minder energie verbruikt. Mijn HTPC functioneerd als fileserver maar dus ook als HTPC.
Vind deze 2 cpu's idd een beetje vreemd qua specs. De 2100t draait dus max op 2.5ghz waar de 2100 op 3,1ghz kan draaien? Als de laatste harder kan draaien is het ook niet zo gek dat hij dan meer verbruikt.
Heb ook even naar de 24p/23,976 bug gekeken, en ik wil bluray films kijken. Vraag me dan ook af of het probleem zich voordoet met elke tv. Heb nu namelijk een Samsung LE32C650, maar was van plan iets groters te halen. Fact is niets komt in de buurt qua energy efficiency tov de sandy bridge i3. Idle moet het zuinig zijn maar het moet ook zonder problemen alles kunnen decoden, zelfs wanneer de GPU dat niet kan.
Heb ook even naar de 24p/23,976 bug gekeken, en ik wil bluray films kijken. Vraag me dan ook af of het probleem zich voordoet met elke tv. Heb nu namelijk een Samsung LE32C650, maar was van plan iets groters te halen. Fact is niets komt in de buurt qua energy efficiency tov de sandy bridge i3. Idle moet het zuinig zijn maar het moet ook zonder problemen alles kunnen decoden, zelfs wanneer de GPU dat niet kan.
[ Voor 28% gewijzigd door MaDLiVe op 24-04-2011 12:55 ]
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Dat is dan ook precies wat een 2100t is: een standaard onderklokte 2100. Echt niks speciaals aan. Je zou een 2100 ook gewoon zelf kunnen onderklokken, maar helaas heeft Intel daar een stokje voor gestoken: de H6x- en P6x- serie chipsets staan geen onder/overkloks toe.MaDLiVe schreef op zondag 24 april 2011 @ 12:52:
Vind deze 2 cpu's idd een beetje vreemd qua specs. De 2100t draait dus max op 2.5ghz waar de 2100 op 3,1ghz kan draaien? Als de laatste harder kan draaien is het ook niet zo gek dat hij dan meer verbruikt.
[ Voor 4% gewijzigd door Dreamvoid op 24-04-2011 18:31 ]
Even nog een (dom) vraagje voor ik systeem aankoop :
Ik zie op de specs van het mobo ( Asus M4A88TD-M/USB3 ) dat de interne bus aansluitingen voor de harde schijven SATA 600 is, terwijl mijn SSD een SATA 300 is. Gaat dat problemen opleveren? Is dus die SATA 600 aansluiting downgradable naar SATA 300?
Ik zie op de specs van het mobo ( Asus M4A88TD-M/USB3 ) dat de interne bus aansluitingen voor de harde schijven SATA 600 is, terwijl mijn SSD een SATA 300 is. Gaat dat problemen opleveren? Is dus die SATA 600 aansluiting downgradable naar SATA 300?
SATA 3.x (6Gb/s) is backward compatible met SATA 2.x (3GB/s), dus dat gaat geen problemen opleveren:
.
Is geen domme vraag hoor, maar op zich wel redelijk eenvoudig te googelenSATA 6Gb/s is backward compatible with SATA 3Gb/s,
and SATA 3Gb/s is backward compatible with SATA 1.5Gb/s
[ Voor 26% gewijzigd door jacobras op 25-04-2011 10:23 ]
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Bedankt!
Had het idd ook al geggoogled, maar vond alleen topics met sata 2 mobo's met sata 3 schijven...
Maar lijstje is nu besteld bij Alternate, dus afwachten
Had het idd ook al geggoogled, maar vond alleen topics met sata 2 mobo's met sata 3 schijven...
Maar lijstje is nu besteld bij Alternate, dus afwachten
[ Voor 23% gewijzigd door super27 op 25-04-2011 12:09 ]
super27 schreef op zondag 24 april 2011 @ 23:54:
Even nog een (dom) vraagje voor ik systeem aankoop :
Ja, het is mogelijk om SATA 300 te laten werken op een SATA 600 port, het is immers backwards compatible!
Haha, nu staan die berichten van jacobras er wel
[ Voor 5% gewijzigd door Schizo007nl op 25-04-2011 20:39 ]
USB 3.0 front aansluitingen beperkt je keuze in kasten behoorlijk. Ook zijn er maar weinig moederborden die een usb 3.0 front aansluiting hebben. Zelf zou ik een back aansluiting afgewerkt naar voren trekken met een usb 3 kabeltje.super27 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 21:04:
[...]
Enige voorbeelden ? Daar ik geen mobo heb gevonden om dieUSB 3.0 front aan te sluiten, heb ik nog wel enige speling ivm de case... Zolang ze maar zwart is en ca.43 à 44 cm breed.
Overigens voor meer info: Die intel i3 24p bug valt reuze mee. Dit is niet meer dat om de 40 seconden een zeer klein schokje (1 frame) optreed. Verder is het i3 platform erg geschikt voor htpc gebruik. Ze zijn idle erg zuinig snel wanneer nodig. Alleen die 24p "bug" kan een dealbreaker zijn. Hoewel de prijs ook niet mals is.
edit: Had niet gezien dat we al een pagina verder waren... Altijd leuk een maandagochtend gevoel op dinsdag..
[ Voor 6% gewijzigd door jaapsander op 26-04-2011 09:55 ]
Zorgt het ook niet voor problemen met ondertiteling?jaapsander schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 09:47:
[...]
USB 3.0 front aansluitingen beperkt je keuze in kasten behoorlijk. Ook zijn er maar weinig moederborden die een usb 3.0 front aansluiting hebben. Zelf zou ik een back aansluiting afgewerkt naar voren trekken met een usb 3 kabeltje.
Overigens voor meer info: Die intel i3 24p bug valt reuze mee. Dit is niet meer dat om de 40 seconden een zeer klein schokje (1 frame) optreed. Verder is het i3 platform erg geschikt voor htpc gebruik. Ze zijn idle erg zuinig snel wanneer nodig. Alleen die 24p "bug" kan een dealbreaker zijn. Hoewel de prijs ook niet mals is.
edit: Had niet gezien dat we al een pagina verder waren... Altijd leuk een maandagochtend gevoel op dinsdag..
Volgens mij loopt dan na een tijdje de ondertiteling niet meer synchroon met de rest.
Verwijderd
Zit die 24p bug ook in de Intel Core 2 Duo chips? Want daar kijk ik op dit moment nog mee, en heb nooit last van een verspringend frame of van ondertitels die mis gaan.
Nee, die zit daar niet in. Je weet wel wat de 24p bug is toch? Dan is het logisch dat hij niet in de Core2Duo serie zit.
[ Voor 64% gewijzigd door Tsurany op 26-04-2011 11:19 ]
Heb ik zelf totaal geen last van. Heb tv op 60 Hz staan.Remy!!!! schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 10:09:
[...]
Zorgt het ook niet voor problemen met ondertiteling?
Volgens mij loopt dan na een tijdje de ondertiteling niet meer synchroon met de rest.
Wanneer je chip vervangt door chipset is het wel een goede vraagTsurany schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 11:15:
Nee, die zit daar niet in. Je weet wel wat de 24p bug is toch? Dan is het logisch dat hij niet in de Core2Duo serie zit.
[ Voor 32% gewijzigd door jaapsander op 26-04-2011 11:25 ]
Verwijderd
Ik weet dat het iets is met de afronding van 23,976 naar 24 frames en dat je daardoor om de zoveel tijd een schokje ziet. Maar ik had het zelf nog nooit gezien op mijn Core 2 Duo dus ik vroeg me af of ik het ook wel zou zien op een nieuwe i3. Maar goed, dat is nu duidelijk dus.Tsurany schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 11:15:
Dan pak je toch een simpele videokaart waarmee je die 24P bug omzeilt mocht ie zich eventueel laten zien
Het is een probleem met de chipset van de i3, het grafische gedeelte dus, dit zit niet in de Core2Duo. Dan moet het dus een moederbord zijn met een onboard videokaart die dezelfde chipset heeft.Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 11:27:
[...]
Ik weet dat het iets is met de afronding van 23,976 naar 24 frames en dat je daardoor om de zoveel tijd een schokje ziet. Maar ik had het zelf nog nooit gezien op mijn Core 2 Duo dus ik vroeg me af of ik het ook wel zou zien op een nieuwe i3. Maar goed, dat is nu duidelijk dus.
Verwijderd
In een HTPC geen enkel probleem nee, maar in een i3 SB laptop wordt dat lastiger.Schizo007nl schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 11:31:
Dan pak je toch een simpele videokaart waarmee je die 24P bug omzeilt mocht ie zich eventueel laten zien
Stel, ik koop een nieuwe i3 laptop met daarin ook een GT520M. Wat zou er dan gebeuren als ik een 720p of 1080p film afspeel? De geintegreerde GPU van i3 kan dat op zijn sloffen dus zal de GT520M gewoon niets doen, dus heb ik dan alsnog de 24p bug?
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2011 11:42 ]
Dat vindt ik zelf echter geen optie, ben bezig een zo'n zuinig/snel mogelijk systeem samen te stellen. En een extra videokaart bijplaatsen zorgt ook voor meer verbruik.Schizo007nl schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 11:31:
Dan stel je in dat bij gebruik van programma X hij de GT520m gebruiktVerwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 11:40:
[...]
In een HTPC geen enkel probleem nee, maar in een i3 SB laptop wordt dat lastiger.
Stel, ik koop een nieuwe i3 laptop met daarin ook een GT520M. Wat zou er dan gebeuren als ik een 720p of 1080p film afspeel? De geintegreerde GPU van i3 kan dat op zijn sloffen dus zal de GT520M gewoon niets doen, dus heb ik dan alsnog de 24p bug?
Ik zou zeggen test het eens zelf. Heb zelf een i3 530 en heb totaal geen last van deze bugRemy!!!! schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 11:47:
[...]
Dat vindt ik zelf echter geen optie, ben bezig een zo'n zuinig/snel mogelijk systeem samen te stellen. En een extra videokaart bijplaatsen zorgt ook voor meer verbruik.
Maar zit het probleem ook niet in de onboard intel GMA die gebruikt werd in de tijd van de core2duo's? Intel GMA 4500HD zo uit m'n hoofd.Tsurany schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 11:31:
[...]
Het is een probleem met de chipset van de i3, het grafische gedeelte dus, dit zit niet in de Core2Duo. Dan moet het dus een moederbord zijn met een onboard videokaart die dezelfde chipset heeft.
[ Voor 45% gewijzigd door jaapsander op 26-04-2011 11:51 ]
Ik heb zelf geen systeem tot m'n beschikking die deze bug heeft, dus dat gaat lastig worden.jaapsander schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 11:49:
Ik zou zeggen test het eens zelf. Heb zelf een i3 530 en heb totaal geen last van deze bug
Heeft de i5 520M (als ik het goed heb) deze bug ook? Of alleen de i3 serie? Deze zit namelijk in mijn laptop maar daar is me nog nooit iets opgevallen, niet dat ik daar al veel films op heb gekeken maar toch wel wat.
De i5 heeft in principe dezelfde chipset, het kan echter zijn dat in jou laptop voor een andere chipset gekozen is. Als je een andere GPU hebt zoals een Ati of Nvidia GPU dan zal je er geen last van hebben.
Mocht je laptop een aparte videokaart hebben (net als wat ik heb), dan heb je geen last van die bug.JTibben schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 12:21:
Heeft de i5 520M (als ik het goed heb) deze bug ook? Of alleen de i3 serie? Deze zit namelijk in mijn laptop maar daar is me nog nooit iets opgevallen, niet dat ik daar al veel films op heb gekeken maar toch wel wat.
Ach tuurlijk, er zit een 5650 in dus uiteraard geen bug... toch bedankt!Tsurany schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 12:30:
De i5 heeft in principe dezelfde chipset, het kan echter zijn dat in jou laptop voor een andere chipset gekozen is. Als je een andere GPU hebt zoals een Ati of Nvidia GPU dan zal je er geen last van hebben.
Blijft uiteindelijk een moeilijke beslissing, Ik wil een zo energie zuinig mogelijk system wat als krachtige server en HTPC kan dienen. De i3 2100(t) leek me daar de perfecte kandidaat voor. De 24P bug gooit hier dan toch roet in het eten. Misschien toch nog maar even voortborduren met mijn Core2Duo systeem
Verwijderd
Ik las eerst dat Ivy Bridge nog sneller komt dan gepland, dus misschien is een half jaartje extra wachten zo gek nog niet...MaDLiVe schreef op woensdag 27 april 2011 @ 17:37:
Blijft uiteindelijk een moeilijke beslissing, Ik wil een zo energie zuinig mogelijk system wat als krachtige server en HTPC kan dienen. De i3 2100(t) leek me daar de perfecte kandidaat voor. De 24P bug gooit hier dan toch roet in het eten. Misschien toch nog maar even voortborduren met mijn Core2Duo systeem
Maar is dat geen voortborduursel van de Sandy Bridge? Waardoor die chip waarschijnlijk hetzelfde probleem heeft?Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 19:08:
[...]
Ik las eerst dat Ivy Bridge nog sneller komt dan gepland, dus misschien is een half jaartje extra wachten zo gek nog niet...
- Edmin
- Registratie: Januari 2006
- Laatst online: 24-12 11:35
Die kans is zeer behoorlijk. Overigens, als je de bug nooit gezien hebt, speel je waarschijnlijk content af die niet onder de bug valt. Ik heb het op alle core i systemen tot nu toe gezien, tenzij er een discrete grafischa kaart in hangt.
Of het valt je niet op. 1 gemiste frame per 40 seconden zie je snel over t hoofd, zeker als het een film met snelle bewegingen/wisselingen is. In natuurfilms met allemaal langzame panning shots valt het sneller op.
Ik heb inmiddels een E350 systeem (asus e35m1 deluxe) en ben hier niet GEHEEL enthousiast over. Voordelen:
* Geheel passief gekoeld
* Klein, past in een M350 case
* Stroomverbruik, veel zuiniger dan dit wordt het niet
* Speelt meeste bestanden prima af
* Geen 24hz bug zoals in Sandybridge
Maar het nadeel is toch wel dat de CPU zo traag is en je daardoor geheel afhankelijk bent van hardware versnelling. Een voorbeeld is dat je momenteel bijvoorbeeld geen 'uitzending gemist' kan kijken, want dat gebruikt Silverlight en de huidige versie 4 heeft nog geen hardware versnelling (komt in versie 5). Tja, je kan 't wel kijken maar het beeld schokt als een malle.
Verder had ik problemen met WMV/VC1 maar ik ben nog aan het uitzoeken of dat nou een codec probleem is..
*EDIT WMV/VC1 opgelost, met Shark007codec en WMP.
* Geheel passief gekoeld
* Klein, past in een M350 case
* Stroomverbruik, veel zuiniger dan dit wordt het niet
* Speelt meeste bestanden prima af
* Geen 24hz bug zoals in Sandybridge
Maar het nadeel is toch wel dat de CPU zo traag is en je daardoor geheel afhankelijk bent van hardware versnelling. Een voorbeeld is dat je momenteel bijvoorbeeld geen 'uitzending gemist' kan kijken, want dat gebruikt Silverlight en de huidige versie 4 heeft nog geen hardware versnelling (komt in versie 5). Tja, je kan 't wel kijken maar het beeld schokt als een malle.
Verder had ik problemen met WMV/VC1 maar ik ben nog aan het uitzoeken of dat nou een codec probleem is..
*EDIT WMV/VC1 opgelost, met Shark007codec en WMP.
[ Voor 5% gewijzigd door BarendB op 28-04-2011 17:43 ]
Hoe doet de beta van Silverlight 5 het? Die is nl wel al uit.BarendB schreef op donderdag 28 april 2011 @ 16:12:
Een voorbeeld is dat je momenteel bijvoorbeeld geen 'uitzending gemist' kan kijken, want dat gebruikt Silverlight en de huidige versie 4 heeft nog geen hardware versnelling (komt in versie 5). Tja, je kan 't wel kijken maar het beeld schokt als een malle.
Die schijnt het niet te doen met de 350 las ik van users. Heb zelf geen VS2010 geinstalleerd dus kan 't zelf niet testen.Dreamvoid schreef op donderdag 28 april 2011 @ 19:44:
[...]
Hoe doet de beta van Silverlight 5 het? Die is nl wel al uit.
Ik ben een een HTPC aan het samenstellen ter vervaning van mijn Popcorn 100.
Had mijn oog al laten vallen op de Zbox AD02 maar ben toch ook ff zelf aan het kijken of ik wat kan stellen voor wat meer flexibiliteit
Mijn uitgangspunten zijn:
Later wil ik ook een DVB-S pci kaart of usb device kunnen aansluiten icm MythTV of MythBox om Canal Digital te kunnen kijken via mijn HTPC.
Heb na wat browsen in over het forum de volgende componenten bij elkaar gezocht.
Graag jullie opmerkingen of ideeën voor verbetering.
Had mijn oog al laten vallen op de Zbox AD02 maar ben toch ook ff zelf aan het kijken of ik wat kan stellen voor wat meer flexibiliteit
Mijn uitgangspunten zijn:
- Stil
- Zuinig
- Windows 7
- XBMC
- CouchPotato
- Sick Beard
- SABnzbd
Later wil ik ook een DVB-S pci kaart of usb device kunnen aansluiten icm MythTV of MythBox om Canal Digital te kunnen kijken via mijn HTPC.
Heb na wat browsen in over het forum de volgende componenten bij elkaar gezocht.
| 1 | Silverstone Grandia GD04S | € 85,39 | € 85,39 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 330W | € 44,90 | € 44,90 |
| 1 | Kingston SSDNow V Series SNV125-S2/30GB 30GB | € 57,97 | € 57,97 |
| 1 | Corsair CMV4GX3M1A1333C9 | € 35,44 | € 35,44 |
| 1 | Asus E35M1-M | € 93,48 | € 93,48 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 317,18 | |
Graag jullie opmerkingen of ideeën voor verbetering.
Ziet er goed uit, leuke Fusion setup!
Waarom zou je dr zo'n zware voeding inzetten, die bovendien nog geluid maakt ook ? Het voordeel van de Zacate is juist dat ie bijna geen stroom gebruikt, ik zou zeer zeker voor een PICO voeding gaan. Verder, hou er dus rekening mee dat je afhankelijk bent van hardware ondersteuning aangezien de CPU in de Zacate harige ballen zuigt.
Dit topic is gesloten.
![]()