Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casablanca
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-02 23:07
Xnotebooks
www.xnotebooks.nl

Voor afbeeldingen klik op :Afbeeldingen
Titan SA17 (Clevo P170HM)
Aangeschaft in de volgende configuratie:
• Intel HM67 (Chipset)
• Intel 2860QM
• ATI HD6990m(2GB)
• Crucial m4(SSD) en een WD Scropion black (HDD)
• Kingston 1333Mhz (8GB)
• Bigfoot N 1102
• Gamut glans scherm (90% kleurechtheid)
• Freeze koelpasta
• Windows 7
Ik heb de Titan SA17 nog net in 2011 ontvangen. Gezien er weinig reviews/reacties van/op de SA17 zijn is dit een mogelijke aanvulling. Ik zat te dubben tussen de Titan 17inch en de Destiny (15 inch). Vanwege additionele HDD/SSD voor de 17 inch gekozen.

De 6990m is in deze configuratie echt een top ding. Games(NFS, BF, COD etc.) lopen top, ook wanneer als alles ingesteld is op max. Met een 3dmark11 score van 3600 was ik eigenlijk verrast gezien normale 6990m configuraties onder de 3500 zitten. De scores zijn natuurlijk alleen een indicatie! Als je gaat gamen komen de ventilatoren tot leven welke natuurlijk geluid maken maar minder dan mijn notebookcooler (zallman zm-nc2000) welke toch bekend staat als zeer stil!). Bij niet veel eisende programma's hoor is hij stil (wellicht door de betere koelpasta?). De CPU als GPU hebben een eigen luchtuitgang.

Voor verdere prestaties: SSD voor OS en HDD voor de data. De Crucial heeft een Marvell controller, in tegenstelling tot de meeste SSD's waar een Sandforce controller in zit waar ik (en Xnotebooks) twijfels over hebben. Ik wacht momenteel nog op een Plextor M3.Wanneer die is geïnstalleerd zou het helemaal feest moeten zijn. Installatie van een tweede harde schijf gaat middels een bracket welke stevig in de body is gefixeerd. De tweede HD bevindt zich onder de optische drive (welke mogelijk een derde harde schijf zou kunnen huisvesten).

De CPU is natuurlijk gewoon top. Met de huidige 1333Mhz RAM komt de p170HM als een speer vooruit maar 1600 of 1866 is natuurlijk een top toevoeging, gezien doorvoersnelheden van SSD/HDD tegenwoordig niet meer de bottleneck van een systeem hoeft te zijn. 1600(hyper X Pnp) heeft t.o.v. 1333 een prestatie van 125%. 1866 t.o.v.1600(hyper X Pnp) ongeveer 110%. percentage toename is natuurlijk afhankelijk van systeem configuratie. (bron)Binnen de Titan SA17 is ruimte voor 4 reepjes RAM welke tot 32GB aan kan.

De Bigfoot netwerkkaart is echt het einde. Heb het op bedrijfsnetwerk geprobeerd en op m'n linksys E4200. Basis opzet: ping van 6ms maar met een beetje aanpassen 3-4ms. Hij kan blijkbaar nog sneller! Dit werkt dus wel, ook in de praktijk loopt alles soepel. Op de oude Netgear WR614v5 had ik een ping van 12ms maar Qos aanpassen en dan is zal hij ook wel top tijden neerzetten.

LET OP, had McAfee geïnstalleerd en ik kreeg BSOD's! Bigfoot 1102 en McAfee gaan niet samen! Zelfde probleem bij alienware e.d.. Richard van Xnotebooks raade mij Eset Smart Security 5 aan. Dit was een goede aanbeveling. Eset is niet continu bezig met onderbrekingen op al mijn processen/poorten zoals McAfee dit wel doet.
Toen ik het gamut beelscherm bestelde had ik enige twijfels over wat ik nu echt zou ontvangen. Mocht je in de markt zijn voor een Xnotebook vink de gamut glans dan altijd aan! (zie de foto's) Beeldscherm is echt helder en de kleuren zien er goed uit. De andere latop is een clevo m570ru, welke toch een scherm heeft waar ik toch wel zeker tevreden over ben.

Toetsen zijn gewoon goed, geen flex in de body, gewicht is met bijna 4kg niet vederlicht maar wat verwacht je van een 17inch powerhouse. De adapter is een forse jongen 220W (19v 11,57A), bijzonder om te melden is dat de adapter redelijk koel blijft in tegenstelling tot mijn voorgaande Clevo's. De accuduur is volledig afhankelijk van het gebruik maar dit heb ik niet getest, heb er een keer meer dan een uur mee gegamed voordat hij aangaf dat de prik op was.

Het aantal aansluitingen is meer dan op welke andere notebook, alles zit er op (ja zelfs IR). Bij de notebook zit (naast een prima tas) ook een VGA-adapter geleverd. Waar ik tevens blij mee ben is dat aan alle kanten van de notebook een usb(2.0/3.0) aansluiting zit, het is op de een of andere manier fijn in het gebruik.
Speakers kunnen met Creative THX software buitengewoon veel dB's uitslaan en de klanken zijn super voor een notebook. Middels softwarematige luider maken en max. volume krijg je op een begeven moment alleen bij hoge tonen een scheller geluid maar ik ben meer dan tevreden over de speakers!

De indicatielampjes boven het toetsenboord zijn niet irritant mocht je dit wellicht bedenken (hier had ik in het begin m'n bedenkingen over). Tevens is leuk dat achter een van de audiojacks een rode led brand.

De laptop was snel geleverd, ik werd zelfs gebeld dat hij was verzonden en de service was ook top! Ik kreeg snel contact met Xnotebooks (zowel telefonisch als via mail).

Zoals je leest ben ik meer dan tevreden met deze notebook. Met de Xnotebooks Titan SA17 ga ik een aantal zorgeloze en plezierige jaartjes tegemoet!
Check www.xnotebooks.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Casablanca schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 16:30:
De CPU is natuurlijk gewoon top. Met de huidige 1333Mhz RAM komt de p170HM als een speer vooruit maar 1600 of 1866 is natuurlijk een top toevoeging, gezien doorvoersnelheden van SSD/HDD tegenwoordig niet meer de bottleneck van een systeem hoeft te zijn. 1600(hyper X Pnp) heeft t.o.v. 1333 een prestatie van 125%. 1866 t.o.v.1600(hyper X Pnp) ongeveer 110%. percentage toename natuurlijk afhankelijk van systeem configuratie. (bron)Binnen de Titan SA17 is ruimte voor 4 reepjes RAM welke tot 32GB aan kan.
Dat is incorrect. 1600mhz ram levert misschien een halve procent winst op. En 1886mhz ram lever.. geen prestatiewinst op. De processor gaat namelijk maar tot 1666.

De i7-2820QM is bovendien een miskoop. Maar dat moet je zelf weten.

Kleurechtheid is trouwens de verkeerde term. Het is gamut. Kleurechtheid bestaat wel, maar wordt opgegeven in delta-e, niet in een percentage. En volgens mij had ik dat al eens eerder gezegd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casablanca
Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 16:43:
[...]

Dat is incorrect. 1600mhz ram levert misschien een halve procent winst op. En 1886mhz ram lever.. geen prestatiewinst op. De processor gaat namelijk maar tot 1666.

De i7-2820QM is bovendien een miskoop. Maar dat moet je zelf weten.

Kleurechtheid is trouwens de verkeerde term. Het is gamut. Kleurechtheid bestaat wel, maar wordt opgegeven in delta-e, niet in een percentage. En volgens mij had ik dat al eens eerder gezegd ;)
Bij de RAM betreft het de doorvoersnelheid van de aparte units t.o.v. elkaar en niet de algehele performance.
Tevens waarom zou een 2860QM een miskoop zijn? Het is afhankelijk van wat ik van de CPU wens met betrekking tot welke programma's ik run. Tevens heeft de de frequentie van RAM niet alleen betrekking op de processor maar dat onderwerp zal dan op een andere topic moeten worden voortgezet.

[ Voor 9% gewijzigd door Casablanca op 07-01-2012 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Bijna identiek dezelfde config draaien, alleen met 16GB RAM en de 6300 Intel, draait idd niet slecht, vooral met Crucial M4 SSD gaat ie echt vooruit.

Enige is dat er af en toe een knop precies niet goed terugvalt in zijn sja, gat :) ff op tikken en ie zit weet goed.

Wel serieus vingerafdruk gevoelig, minste aanraken is schoonmaken, wat ze naar mijn mening beter hadden kunnen doen is een schuiver gebruiken voor het scherm dicht te doen ipv niets.

Drivers mochten wel iets sneller geüpdate worden bij Clevo imo, toch zeker de grafische, je zit niet 3 maand of langer te wachten tot ze een aangepaste driver uitbrengen, eventuele nieuwe games die uitkomen en gepatched moeten worden .... (en ja, je kan ze altijd bij AMD afhalen maar dan heb je slechtere kleuren bij het gamut scherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Casablanca schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 17:40:
[...]

Bij de RAM betreft het de doorvoersnelheid van de aparte units t.o.v. elkaar en niet de algehele performance.
Tevens waarom zou een 2860QM een miskoop zijn?
Je betaalt €184 voor een snelheidswinst van -ik meen- 3%. Dat is het geld gewoon niet waard. En die snelheidswinst geldt alleen als de koeling het aankan, en dat is vrijwel zeker niet het geval. De netto winst is bijna gelijk aan nul. Van alle upgrades die je kan doen is een cpu upgrade nogal veel theorie, en weinig praktijk. Je haalt meer winst voor minder geld als je simpelweg meer RAM erin steekt: alles wat ik kan bedenken wat veel baat heeft bij een snellere CPU heeft nog meer baat bij veel RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casablanca
Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 18:43:
[...]
Je betaalt €184 voor een snelheidswinst van -ik meen- 3%. Dat is het geld gewoon niet waard. En die snelheidswinst geldt alleen als de koeling het aankan, en dat is vrijwel zeker niet het geval. De netto winst is bijna gelijk aan nul. Van alle upgrades die je kan doen is een cpu upgrade nogal veel theorie, en weinig praktijk. Je haalt meer winst voor minder geld als je simpelweg meer RAM erin steekt: alles wat ik kan bedenken wat veel baat heeft bij een snellere CPU heeft nog meer baat bij veel RAM.
doorvoersnelheden zullen altijd nog afhangen van het systeem als een totaal. Maar je zult toch met me eens zijn dat het toch wel een faaie configuratie is die Xnotebooks kan leveren: sort of stating the obvious :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-08 15:09

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Maar daarom is de CPU-upgrade nog steeds het geld niet waard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet ook niet vergeten dat het verschil tussen een i7-2670QM en i7-2760QM ongeveer 13% is, tegen een vergelijkbaar prijsverschil. En ik heb al erg veel moeite om iemand te vinden die daar profijt van heeft. Die extra 3% gaan geen verschil maken.

En natuurlijk is dat een fraaie configuratie. Maar als iemand de duurst mogelijke computer bestelt (elitebook van €8000 oid..), zou je dan zeggen dat het een fraaie configuratie is, of dat je voor de helft van het geld beter 95% van de performance kan kopen? Ik gok dat laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Heb zelf nog gewacht tot de i7-2760QM geleverd kon worden (ipv de 2720), net iets sneller en beter.

Wat voor mij ook belangrijk was is de ondersteuning van zoveel mogelijk virtuele cpu settings, werk namelijk constant met 2-5 VM's, de 26xx series heeft niet alles, de 27xx wel (vt-x, vt-d), en zoals Darkstone al aangeeft, de 28xx was wat mij betrof de prijs ook niet waard voor het kleine performance verschil.
(En 32GB RAM ondersteuning)

[ Voor 3% gewijzigd door Graviton12 op 08-01-2012 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb onlangs de Xnotebooks Enterprise aangeschaft vergelijkbaar met de MSI GT780 maar zonder dat hinderlijke steelseries toetsenbord.
De Enterprise is voor mij een ware verademing gezien alle vorige notebooks die ik heb gehad. Het scherm alleen al van de Enterprise (Gamut glans 90%) is werkelijk amazing perfecte kleuren en een zeer hoge helderheid.
Samenstelling Enterprise FH17:
AZERTY toetsenbord (belangrijk voor ons Belgen)
Gamut Glans 90%
NVIDIA GTX570 3.0GB
i7-2760QM
16Gb Kingston Hyper X 1600Mhz
2 x Samsung SSD 830 256 Gb
Blu-Ray writer
Bigfoot Killer N 1102

Informatie vooraf en levering geschieden bij Xnotebooks zeer compleet, prettig en snel.

Bedankt jongens van Xnotebooks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casablanca
(let op! X79 in je notebook!!!) Specs en afbeeldingen van de nieuwe Clevo X7200

Voor diegene geïnteresseerd in de opvolger van het slagschip de x7200 hier alvast de eerste plaatjes van Clevo P270WM. Hier past dus een 3960X in, 2xgpu en daarnaast "natuurlijk" 4xHDD. Gaat Xnotebooks hem toevallig ook verkopen?

http://forum.notebookrevi...n-information-thread.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegendekat
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03 23:04
Ik gebruik mijn Destiny nu al bijna 3 maanden en ik ben er erg blij mee.

Ik heb ontdekt dat door de hardware virtualisatie een OS in een VM vrijwel even snel draait als het doet het native geïnstalleerd is. VM's draaien dus prima. De 3D acceleratie werkt met VM's dan weer wel beroerd, maar dit is afhankelijk van de VM die je gebruikt.

Ik draai er zelf hoofdzakelijk Linux op en gebruik deze machine als mijn voornaamste werkplek voor development. Zodoende heb ik ook het een en ander aan Linux foefjes geprobeerd.
Ik heb een Destiny met 2 WD HDD's. Als ik probeer 8GB vanuit ram weg te schrijven gaat dat met ongeveer 120 MB/s. Doe ik dit met beide schijven in een LVM opstelling, dan gaat dit meestal met de dubbele snelheid (240MB/s dus) en dat werkt prima.

Ik draai momenteel zelf weer zonder LVM, omdat ik om op verschillende OS-en te testen met virtuele machines werk. Ik heb dus alle VM's op de 2e HDD geplaatst en mijn development environment (Linux) op de andere schijf, zodat zij elkaar qua IO niet in de weg zitten.

Maar het meeste plezier heb ik nog wel van de Core i7 2860QM en de 16 GB ram geheugen.
Het is hierdoor mogelijk om mijn hele OS in het ram te laden en door de combinatie draait het echt supersnel.

De machine houd zich erg goed onder zware berekeningen. Denk hierbij aan het maken van een squashfs image met 24 threads tegelijk. De Destiny word dan warm, maar niet heet en de ventilatoren beginnen fors te blazen.
Het is mij ook een keer gelukt om de machine onder "normale" omstandigheden in "Thermal Shutdown" te krijgen. Ik begon direct vanuit de sleep-mode een 3D model te renderen in een VM. Dit is ook de enige situatie waarin het mij lukt om de machine in "Thermal-Shutdown" te krijgen en dit is reproduceerbaar. Als de machine langer dan 4 a 5 seconden "wakker" is, krijg ik dit niet meer voor elkaar.

De accutijd is een klein minpuntje aan deze laptop. Laat deze op volle snelheid draaien op de accu, dan zal die 2 uur wel halen maar ook niet veel langer dan dat. Als er daarnaast ook nog veel gebruik word gemaakt van de harddisk zakt dit verder naar beneden en haal je de 2 uur niet!
Als je echt gaat tweaken op stroomverbruik is het mogelijk om er 3,5 uur accutijd uit te halen, maar verwacht niet dat je dan met veel meer open kan zitten dan een plain-text-editor.

Het is jammer dat de BIOS/Firmware images niet publiek beschikbaar zijn. De reden van Clevo (het bedrijf waar XNB de Desitny laat produceren) is dat veel klanten hier niet mee om kunnen gaan. Ik vind dit zelf iets minder prettig, omdat ik al diverse keren heb meegemaakt dat het achter de hand hebben van BIOS/Firmware images ontzettend handig kan zijn, maar de gewone gebruiker / gamer hoort hier geen last van te hebben. Als er updates zijn, dan is het mogelijk deze op te vragen bij XNB, zij zullen deze dan verspreiden (aldus Richard).

Overige opmerkingen:
- Het Gamut scherm dat ik erin heb laten zetten heeft erg mooie kleuren. Ik geef toe dat dit voor mijn dagelijkse activiteiten niet van groot belang is, maar aangezien ik ook zeker 8 uur per dag met deze machine bezig ben, wil het oog soms ook wel eens wat.
- De ATI GPU draait lekker als ik er berekeningen op draai met mijn eigen brouwsels, maar ik heb dit niet getest met games.
- Het is mogelijk om zelfs met een VM als Virtualbox de windows prestatie index boven de 7 te krijgen voor de CPU en de IO naar de harddisk en het ram.
- De toetscombinatie Fn+1 zet de ventilatoren op de hoogste stand en blokkeert vervolgens alle commando's die draaiende programma's naar de fans sturen. Druk je nog een keer op deze toetscombinatie en de controle ligt weer bij de software. Een niet gedocumenteerde hardware-override dus.
- De luchtinlaat zit aan de onderkant. Gebruik de Destiny dus niet op een bed of bank.
- Er staat een optie voor beter koelpasta op de site. Dit scheelt een hoop herrie van de ventilatoren en voor 25 euro moet je dat dus gewoon doen!
- De voeding is van het type "baksteen".
- Alle hardware m.u.v. de USB 3.0 poorten word door de Linux kernel ondersteund vanaf versie 2.6.38. En vanaf versie 3.2.2 werken ook de usb 3.0 poorten zonder problemen.

Bottomline:
Deze machines hebben een hoop kracht in huis. Zelfs zoveel kracht dat het vaak overkill is.
In mijn geval is het een investering die ik over 3 jaar terug wil verdienen. In mijn geval is het zo dat als deze machine mij iedere dag >10 minuten bespaart, ik het al heb terug verdient.

Voor de volledigheid:
Deze review is geschreven door iemand die geen gamer is, maar mijn gebruik doet waarschijnlijk niet onder voor dat van een gamer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal, aangezien ik hier veel mensen zie die bij xnotebooks een laptop hebben gekocht en aangezien ik dit ook van plan ben heb ik een vraagje:

Is zo'n Gamut scherm wel echt de €129 waard is als ik van plan ben om met mijn laptop te gamen en te programmeren, het is namelijk zo dat ik toch wel al een beetje boven mijn budget zit en ik zou graag besparen waar het kan maar als het echt de moeite is wil ik het er wel bijkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]cyberdragon250 schreef op zondag 26 februari 2012 @ 16:23:Is zo'n Gamut scherm wel echt de €129 waard is als ik van plan ben om met mijn laptop te gamen en te programmeren, het is namelijk zo dat ik toch wel al een beetje boven mijn budget zit en ik zou graag besparen waar het kan maar als het echt de moeite is wil ik het er wel bijkopen.
Dat hangt ervan af welke notebook. Dat lijkt mij alleen bij de high-end varianten handig, anders kom je al snel in een hogere prijsklasse waar je beter iets anders kunt halen. €129 vind ik echter vrij gortig, maar ik zou het alsnog aanraden zodat je niet het risico loopt dat er standaard een of ander matig scherm inzit. Panel lottery is een bekend begrip hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om je even een beeld te geven: Ik ben van plan om een Titan of Enterprise te kopen met bvb:

i7 -2760QM

16 Gb Corsair

Bigfoot N1102

ea

afhankelijk van welke computer (Titan of Enterprise) ik kies kan de prijs oplopen tot €1800 (met Gamut), nu vind ik dat €1700 eigenlijk al een beetje over mijn budget is maar als het de moeite waard is wil ik er wel voor betalen.

Ik weet ook niet zo goed of 16Gb niet teveel is (ik ga wel wat 3D editing programmas e.d. moeten runnen) of ik beter deze neem zonder merk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Cyberdragon250,

Indien je advies nodig hebt met betrekking tot de configuraties kun je ons op werkdagen vanaf 9:30 bereiken en kunnen we met je het een en ander bekijken wat wel en niet nodig is aangezien dat voor elk gebruik en toepassingen anders is. Gamut schermen worden in de regel besteld indien je foto/videobewerking en/of CAD/CAM toepassingen gebruikt.
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2012 @ 16:44:
Om je even een beeld te geven: Ik ben van plan om een Titan of Enterprise te kopen met bvb:

i7 -2760QM

16 Gb Corsair

Bigfoot N1102

ea

afhankelijk van welke computer (Titan of Enterprise) ik kies kan de prijs oplopen tot €1800 (met Gamut), nu vind ik dat €1700 eigenlijk al een beetje over mijn budget is maar als het de moeite waard is wil ik er wel voor betalen.

Ik weet ook niet zo goed of 16Gb niet teveel is (ik ga wel wat 3D editing programmas e.d. moeten runnen) of ik beter deze neem zonder merk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-08 15:09

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Volgens mij is dit topic in het leven geroepen om aankoopadvies te verkrijgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2012 @ 17:04:
Hallo Cyberdragon250,

Indien je advies nodig hebt met betrekking tot de configuraties kun je ons op werkdagen vanaf 9:30 bereiken en kunnen we met je het een en ander bekijken wat wel en niet nodig is aangezien dat voor elk gebruik en toepassingen anders is. Gamut schermen worden in de regel besteld indien je foto/videobewerking en/of CAD/CAM toepassingen gebruikt.

[...]
bedankt ik zal het onthouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaMarcus schreef op zondag 26 februari 2012 @ 17:08:
Volgens mij is dit topic in het leven geroepen om aankoopadvies te verkrijgen :+
nja ik vroeg gewoon of het het waard was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Heb zelf het gamut scherm, ik doe nochtans niets met foto of video bewerking, ben nou eenmaal een freak als het aankomt op iets waar ik 8 uur voor kan zitten van tijd tot tijd ...
Wat mij betreft is het het zeker waard.
En als mensen langskomen is het eerste wat ze opmerken "wat een kleuren!".

Enige is dat de drivers van Clevo nogal wat achterlopen, had dus de standaard AMD drivers afgehaald om games beter te laten lopen, was iets minder qua kleuren maar dat kan ook inbeelding zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amok
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:27
Sinds dit weekend de gelukkige eigenaar van een Destiny SA-15. :9

Echt een heerlijk apparaat, die met de uitgevoerde 6990m GPU alle spellen
op hoge grafische settings kan draaien met uitstekende FPS.

BF3 draai ik bijvoorbeeld op high settings, met een gemiddelde van 45/50 fps.

Geluidsproductie van deze laptop is bij gewoon internet/office gebruik vrij stil.
Bij bijvoorbeeld een zwaar grafisch spel als BF3 hoor je de fans wel blazen, maar ik vind het zelf niet
storend.

Ook ik heb gekozen voor een mat GAMUT scherm, en ben er zeer content mee
Ik vind het die extra 99,- absoluut waard.

Zelf heb ik er nog een Crucial M4 SSD ingebouwd wat vrij gemakkelijk gaat.
Met de Harddisk caddy die ik er bijgekocht heb, de standaard 640GB als 2e HD geplaatst.

@ Richard van Xnotebooks.
Harstikke bedankt voor de uitstekende service en snelle levering van deze fantastische Destiny SA15. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Kun je foto's plaatsen van dat scherm? :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staan al zat foto's op het web, en foto's geven nooit een goed beeld van een scherm, met uitzondering van misschien de kijkhoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Dus, dan mag ik er niet om vragen? Dat zou een mooie boel worden :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
@ amok: Heb je nog wat foto's? Hoe vind je de bouwkwaliteit / robuustheid en het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amok
Foto's post ik morgen ff.
Bouwkwaliteit is verder uitstekend, en het is absoluut een zwaar robuust laptopje :9

Zal morgen trachten een foto te maken van het scherm maar zoals Darkstone het al zei
op een foto ziet het er toch weer anders uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Dankje! Ben erg benieuwd naar de afwerking / looks! Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Dankje vriendelijk, het design is toch wel echt CLB-style zeg, pffff lastig... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Heb je nog op- of aanmerkingen over de Destiny? Je hebt 'm nu een 'tijdje' staan... Ik ga 'm maandag bekijken!

EDIT: Er komen ook nog Destiny's met de ATI 6970 uit..
Dit zou ongeveer €65,00 schelen en wordt straks / vanmiddag op de website geupdatet, wat zeggen jullie daarover.. De 6990 nemen of toch de 6970.. Elk tientje is meegenomen natuurlijk en het zijn beide monsters...
Ik weet niet of er grote verschillen zitten in energieconsumptie, warmte, architectuur of wat dan ook?

[ Voor 68% gewijzigd door CLB op 15-03-2012 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga de destiny met 6990 halen, 2670 QM en 8 gb ram.
Ik had ergens op youtube gezien dat de 6990 ivm 580 meer stroom verbruikt. Ik dacht dat de 6990 een crossfire was van 2 andere kaarten d8 de 6970 maar correct me if i''m wrong. Besides het is een topdeal scheelt 65 euro in kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Een 6990 is 1 kaart, welke echt geen 2x een 6970 is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke thx voor de uitleg had me ergens in vergist blijkbaar :D, maareh wat is dan het daadwerkelijk verschil ?
Dat je er meerdere monitors op de 6990 kan aansluiten? Ik zoek benchmarks etc. maar ik vindt helemaal niks behalve dit http://www.notebookcheck.nl/AMD-Radeon-HD-6970M.48201.0.html en dit http://www.notebookcheck....eon-HD-6990M.57308.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Daadwerkelijke verschil zijn de kloksnelheden, kracht... Maar in hoeverre dat verschilt... Geen ideeen..
Heb een eigen topicje gestart what to do voor die €65,00 wel of niet: ATI Radeon 6990 vs 6970 (mobile) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Extace666 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 17:44:
Benieuwd naar de bevindingen van CLB.
Vandaag naar Den Bosch getogen om daar de Destiny SA15 (en Helios en Titan) te bekijken...
De Destiny stond al klaar, met de hardware die ik in overleg met Richard had gekozen / samengesteld.
Stond netjes in de doos te wachten, Destiny werd eruit gehaald en in 1 woord 'wholy moly' wat een ding.
Strak, compact, dun, klein... Had niet verwacht dat het zo'n mooi, degelijk apparaat zou zijn eerlijk gezegd.
Dacht dat het bulky, log, groot en zwaar zou worden maar het tegendeel was waar, snel wat foto's gemaakt:

Verlicht XNB-logo aan de muur :)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nT15HHx2IYsLNe4XU64lNzob/full.jpg

Kingston HyperX modules, 2x onder het toetsenbord, zodat ik er zelf altijd nog makkelijk bij kan steken
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VXnpgqw2Ni4GTKNogqu43DX9/full.jpg

Zonder toetsenbord
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ufFBkjVM2KbAKLrnP5X73v3p/full.jpg

Los toetsenbord, gekozen voor deze kleurschakeringen, met blauw en rode WASD-accenten
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sphCWga636EGMgkgWEFB5tOT/full.jpg

Laptop en het toetsenbord bij elkaar
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HUuCrxXfRdGdcNyPDNi9a1VS/full.jpg

Toetsenbordtype, misschien is er nog een (aftermarket) backlit-versie te vinden? Iemand?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EBxRVp0EYnx8PAPvc0lTIJWC/full.jpg

Speciale Clevo-caddy ipv een standaard caddy met los frontje
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qqC10C0vFnUUNMLNrJbJjTSh/full.jpg

Deel van het toetsenbord
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xij8aLeGfUieXpYW4HDA6SaR/full.jpg

Accent op 3 vd 6 ledjes, HDD, WiFi en BlueTooth
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lDa6nGjZdGWOgLPt8wjgEZVG/full.jpg

Speciale Clevo-caddy ipv een standaard caddy met los frontje
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XqkUjhwj1Z15agQ6FnDZTyrI/full.jpg

Touchpad met fingerprintreader
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/n6TZpvcxGv5N6fMOnYEQX4YX/full.jpg

WASD macro met rode kleurschakeringen
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MnnHHllBv3KHdVq0ByKlEDJK/full.jpg

Caddy was nodig, omdat er als primaire schijf een 512GB SSD inzit, dankzij Dell en ik een 750GB HDD wilde als 'data-schijf' Voor de rest heb ik vanavond de standaard muk zoals Flash, Office, Adobe-zooi enzovoort geinstal- leerd en ben ik wat data aan het overpompen geweest... Morgen zal ik een bunch foto's maken van de laptop zonder al z'n plasticjes... Het 95% gamut scherm (heb gekozen voor de matte versie) is in 1 smiley te vatten: :9~
Het betreft een B156HW01 V4 en het was een van de punten waarom ik gekozen heb voor deze XNB Destiny.

Toetsenbord voelt sturdy en heeft imho een lekkere feedback, tevens is er nergens flex te bekennen. Toen ik
het losse keyboard in m'n hand had viel het me op, dat het in tegenstelling tot (veelal voor mij bekende) andere toetsenborden het een metalen plate was, wat robuust aanvoelde. Alles sluit netjes op elkaar aan, er kan nergens vuil tussen komen (of het komt eronder via de onderkant van de chiclet toetsen) en ziet er allemaal erg strak uit.

Het ding is bloedje snel, komt natuurlijk door de SSD icm de i7 CPU en 8GB ram en alles flitst gewoon voorbij.
Ik moet zeggen dat het wel mijn eerste aanrakingen zijn met SSD's dus misschien ervaar ik alles nog sneller :)

Morgen gaan we is verder met de install van verschillende games, want daar ben ik ook erg benieuwd naar!
Tevens zal ik is verschillende benches gaan draaien, maar of dat morgen is, dat durf ik niet te zeggen :)
Vragen? Die zal ik proberen te beantwoorden? Afspraken om de laptop bij mij te bekijken? Dat kan via DM :+

XNB Destiny - Windows prestatie-index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Destiny SA15
CLB's - XNB Destiny SA15XNB Destiny - Windows prestatie-indexCrystalDiskMark - Dell 512GB 830 series
ATI 6990M driverAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Hg6vHIn60RUs8pZnc9sZAJQU/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/49blxsOobDuxfXdKLZIQWspM/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/H7GnX1p0uWrwCW22wEThylw2/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/v01jR0HNa3xAAqcbFzoGSJNA/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5dPoAkF6BKaQaaJUpeHEVYWi/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DIayWlCozEI8hBWedY612I51/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MMCPnN1nhnfVRfa7kewDJYH0/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/I7zJQGLyMULKC5a4cWpSg3lw/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pAeeQ8G8ZJ9XPejEyggYLx0G/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/oWC6i7HS97R2p5ws5Itcj6Bh/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aD8LUZWcECFqO67PIFglypck/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/q5AsobMm3PqD2a6wPeNeAFZt/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b3zORXGEa2K4p2UyHXkIQCXP/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PnNBZ3NAYYKgnxhPeCKgYJeM/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tIe27O1mf9zXLtcRGL1BpZzp/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2UJ4SH5dny2NkTaDWZdULU0J/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LqzJNDetHZen9a2HpZncTT4K/thumb.jpg

Ding is echt absoluut fenomenaal zeg, de bouwkwaliteit is imho echt heel sturdy en goed.. Ik vind het toetsenbord lekker wegtikken zonder flex en vind het fijn dat ik gekozen heb voor deze kleur van het toetsenbord. De plaat waarin de zwarte toetsen liggen heeft namelijk dezelfde kleur als de barebone, wat een beetje naar koperbruin neigt (als men de Asus K53 serie kent heeft het daar een beetje wat van weg) en dat oogt erg chique.

Erg fijn dat er twee koelsystemen inzitten en niet zoals bij de MSI barebone slechts 1.. Na een GPU-intensieve taak zoals een benchmark (3D Mark Vantage / 11) of een game is de GPU binnen enkele minuten weer afgekoeld tot zo'n 30°C. De fan werkt goed, is uiteraard hoorbaar bij GPU-intensieve taken, maar niet storend en geeft een rustig en kalm geluid, ook als die op full staat dus dat werkt tot nu toe ook erg goed en dat is fijn.

Ik heb nog weinig benchmarks gedraaid maar 3D Mark Vantage is nu 3x gedraaid (basic versie) en de score ligt om en nabij de 14.000 punten wat toch echt wel heel mooi is. Wel wordt er door Futuremark gezegd dat m'n CPU ondermaats presteert, maar tijdens de testen heb ik er eigenlijk niet op gelet of m'n CPU op full speed draait. Overall zijn de scores van 14.000 punten in 3D Mark Vantage weer heel mooi, ik check dit dus nog even!

Vandaag zijn de beschermingsfolies eraf gehaald en dan komt de simpleness van de laptop echt naar voren. Strak, hoekig, zakelijk, mooi afgewerkt met blauwe ledjes (waarom er aan de voorkant dan twee groene / oranje zitten? Maar dat is een klein esthetisch puntje) en een mooie matte rubberfinish wat het echt afmaakt imho.

De bezel om het scherm is van zwart pianolak plastic en alhoewel ik dat nooit mooi vind stoor ik me er niet aan. Onze Sony televisie heeft het ook en door zo'n zwarte rand lijkt het wel net alsof het scherm er nog beter uitkomt. Wel is dat natuurlijk een stofhapper, maar elke week even netjes de bezel afnemen lukt vast wel. Naar het scherm is er weinig omkijken, omdat deze een matte finish heeft en dat is toch wel erg fijn. Ich liebe es!!

En dan het scherm, de kleuren zijn zo mooi en 'gekleurd', gewoon beautiful, lijkt wel op AMOled :9
Dat je een icoontje van Google Chrome zo mooi kan vinden heb ik nooit geweten, ja hele mooie aanwinst!

Het geluid icm THX TruStudiPRO is erg fijn en voor een laptop gewoon erg goed te noemen. Ik zal vandeweek eens de Dell XPS15 van m'n meisje er naast zetten (voor wat foto's) en een geluidstestje, want dat geluid is ook echt top. Voor de muziek die ik luister, de YouTube-filmpjes die ik bekijk of de series die ik op m'n laptop kijk zijn de speaker en subwoofer erg fijn. De hoofdtelefoon werkt ook zoals het hoort met een mooi, vol geluid.

De 5 USB-aansluitingen (waarvan 2x USB 2.0 / 2x USB 3.0 en 1x USB/eSata) zijn erg fijn in aantal..
Standaard zit er al een ontvanger voor m'n muis in aan de rechterkant, zodat ik aan alle kanten van de laptop wat USB-poorten over heb. Handig voor externe USB-sticks, externe harde schijven of het syncen van m'n tablet / telefoon. Op de achterkant zit ook een DVI poort, lelijk wit, waarom niet gewoon zwart gemaakt, maarja ook een klein esthetisch puntje en de achterkant zie ik toch bijna nooit.. Er is trouwens wel een DVI-VGA adapter meegeleverd, klein dingetje, kost 2 euro, maar dat is toch wel erg leuk. Voor de rest hoef je niks te verwachten aan accessoires en dat is bij zo'n beest toch wel zonde te noemen imho. Bij m'n vorige MSI kreeg ik een mooie MSI rugtas (nooit gebruikt maar toch), een mooie MSI-muis (nooit gebruikt, maar toch) en een MSI-HDMI-kabel, altijd handig. Ook was de doos daarvan echt strak vormgegeven, mooie foto erop van de MSI laptop en afgewerkt met rode en zwarte accenten (de laptop zelf was ook rood met zwart) De doos van deze laptop oogt shabby, goedkoop en niet erg interessant, gelukkig is de laptop die erin zat dat wel, maar anders... Wat kost zoiets nou?

De adapter blijft tot nu toe redelijk koel, heb een uurtje gegamed en wat benches gedraaid dus nog niet echt full time gebruik gemaakt van het ding... Het is een log, groot en zwaar ding, maar hij ligt mooi achter de laptop op tafel :) Laptop zelf is echt compact (zie foto's met meetlatje) en licht qua gewicht, wat ik echt niet had gedacht. Zit nog wel is regelmatig op de bank met een laptop op m'n schoot dus een 17" bakbeest van 4KG had niet fijn geweest. Wat de accuduur is zonder netstroom durf ik nog niet te zeggen, nog niet bekeken en getest. We'll c!

Voor sommige van m'n games heb ik nog even een externe DVD-speler nodig om te installeren. M'n meisje heeft er eentje dus die hoop ik vandeweek even op te kunnen halen, om zodoende meer games te kunnen installeren, benchen en testen :) Nu nog wat benchen... (en eind vd middag naar de arbeid om de laptop weer terug te verdienen :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xpoint
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-08 20:39
Mooie review CLB. :)
Zojuist ook de 17" variant besteld, namelijk te Titan. Ben heel benieuwd!

Had ze ook even gebeld om te informeren, blijkbaar ben je al erg bekend bij XNB, CLB. ;) Heb voor hetzelfde toetsenbord gekozen.

Specs:
Geheugen maar standaard gelaten, voor mijn gevoel zal de snelheid niet merkbaar verschillen.

Beeldscherm / videokaart
17.3" Full HD (1920 x 1080), ATI HD 6990 / 2.0GB DDR5 * DIRECT X11

Glanzend of ontspiegeld
GAMUT GLANS HIGH CONTRAST SCHERM met 90% kleurechtheid

Processor
Intel Core i7 - 2670QM Quad Core (2.2GHz -3.1GHz) 6MB cache

Koeling
Freeze (Hoogste koelprestaties)

Geheugen
8GB DDR3-1333 ( 2 x 4GB )

Harddisk / SSD
180 GB SSD INTEL 520 Sata-600 READ: 550Mb/s - WRITE: 520Mb/s ( met TRIM functie ) € 244,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey medetweakerts,

Ben ook een gelukkige Xnotebook bezitter (SA-15 destiny). Heb alle drivers geinstalleerd die ik op de dvd kreeg maar ontbreekt een driver de WLAN en BT driver. Heeft iemand die kunnen bemachtigen van het internet heb superveel sites bezocht en niks kunnen vinden.
Heb ook mijn Clevo model in google opgezocht maar krijg andere specs voor mijn kiezen :(. Dus vroeg me af heeft iemand de WLAN en BT drivers van een destiny sa-15 (I7-2670 QM)? Chipset HM 65?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi imfondofcake,

The WLan drivers staan op de meegeleverde DVD onder de optional drivers, Bluetooth driver wordt automatisch geinstalleerd zodra je Bluetooth aanzet met de Functietoets + F12

Mocht je er desondanks niet uitkomen bel ons dan even we zijn er vandaag tot 14:00 uur.
Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 09:37:
Hey medetweakerts,

Ben ook een gelukkige Xnotebook bezitter (SA-15 destiny). Heb alle drivers geinstalleerd die ik op de dvd kreeg maar ontbreekt een driver de WLAN en BT driver. Heeft iemand die kunnen bemachtigen van het internet heb superveel sites bezocht en niks kunnen vinden.
Heb ook mijn Clevo model in google opgezocht maar krijg andere specs voor mijn kiezen :(. Dus vroeg me af heeft iemand de WLAN en BT drivers van een destiny sa-15 (I7-2670 QM)? Chipset HM 65?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
En gelukt? Anders upload ik 'm vanavond even...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
XNB - Destiny SA15 review - by CLB
-Copyrighted by CLB-

Het was tijd voor een nieuwe laptop... M'n 'oude' laptop functioneerde nog perfect, maar het kon beter...
Specs van m'n vorige laptop waren een i5 CPU, 4GB RAM, 500GB HDD, 1680x1050 glare scherm en 'n ATI5850. Een i7, 8GB RAM, SSD, Full HD mat scherm en een 6990 klonk mij erg top in de oren...

Ik heb een beetje gerekend, laptops bekeken, laptops op een rijtje gezet, voor- en nadelen van elk van deze laptops benoemd, reviews gelezen, benchmarks opgezocht, filmpjes bekeken, gebeld met verschillende leveranciers en uiteindelijk heb ik een Xnotebooks Destiny SA15 aangeschaft via www.xnotebooks.nl.

CLB's XNB Destiny SA15 specs

-Inhoudsopgave review XNB Destiny SA15 by CLB-Waarom een Xnotebooks Destiny SA15?
De door mij aangeschafte XNB Destiny SA15 is eigenlijk een Clevo P150HM, een zogenaamde barebone. Oftewel simpel gezegd een behuizing, waarin alle hardware nog aangepast kan worden. Verschillende soorten optische drives, verschillende soorten schermen, verschillende soorten geheugenmodules, verschillende soorten harde schijven, verschillende soorten toetsenborden enzovoort enzovoort. Deze P150HM is bij verschillende leveranciers verkrijgbaar, onder verschillende namen. Zo zijn er in het buitenland bijvoorbeeld een 'Schenker XMG P501', een 'Sager NP8150' of een 'Deviltech Fragbook' te koop die allemaal gebaseerd zijn op de barebone. In Nederland zijn er echter twee spelers op de markt die deze barebone aanbieden, te weten Xnotebooks en BTO. Bij beide ben ik natuurlijk de website opgedoken om te kijken wat ik kon configureren, wat de prijzen van beide laptops zouden worden en of ik andere op- of aanmerkingen had. Xnotebooks kwam vrij snel als 'winnaar' uit de bus, dit omdat zij hardware aanbieden die BTO niet kon leveren (zoals het 95% matte gamut scherm of de HDD-caddy van Clevo zelf) en ook waren zij enkele tientjes goedkoper. De keuze op papier was al snel gemaakt, maar voordat ik tot aanschaf over zou gaan, wilde ik de laptop toch in het echt bekijken. Dus ik ben eind maart naar Den Bosch getogen om daar de XNB Destiny SA15 te bekijken (en eventueel gelijk aan te schaffen) en ik was gelijk positief verrast over deze unit! Op 19 maart 2012 schreef ik hierover:
Vandaag naar Den Bosch getogen om daar de Destiny SA15. De Destiny stond al klaar, met de hardware die ik in overleg met Richard had gekozen / samengesteld. Stond netjes in de doos te wachten, Destiny werd eruit gehaald en in 1 woord 'wholy moly' wat een ding. Strak, compact, dun, klein... Had niet verwacht dat het zo'n mooi, degelijk apparaat zou zijn eerlijk gezegd. Dacht dat het bulky, log, groot en zwaar zou worden maar het tegendeel was waar. snel wat foto's gemaakt:
toon volledige bericht
Eerste indrukken
De laptop zelf is een strak vormgegeven apparaat, maar daarover later meer...
De doos is echt een shabby ding, van bruin karton, met een algemeen plaatje van een notebook erop.
Niks interessants te zien, niks interessants op aan te merken, alleen dat het er erg tokkie-achtig uitziet.
Het is dat ik wist wat ik zou krijgen (de laptop had ik immers al gezien) maar anders wordt je er niet blij van.
XNB Destiny SA15 - doos

Niet heel erg natuurlijk, want het gaat immers om de laptop zelf, maar besteed er wat aandacht aan, wat kleuren erop, mooie print van de laptop zelf enzovoort. Denk niet dat dit de fabrikant erg veel zou kosten...
Na deze uitgepakt te hebben vind je twee compartimenten in de doos. Eentje waar de laptop zelf inzit en een kartonnen doos, waar de voedingsadapter & DVI-VGA adapter inzitten. Een Engelstalige manual en de driver-cd zitten netjes in een zakje bijgeleverd. Bij mijn vorige laptop, een MSI GX640, werden er een mooie rugzak,
MSI-muis en een HDMI-kabel bijgeleverd, hier dus slechts een DVI-VGA adapter van een hele welgetelde euro.
XNB Destiny SA15 - accessoires

Niet erg veel extra accesoires die meegeleverd worden dus de focus van mij lag gelijk op de laptop.
En dat is maar goed ook! De laptop heeft een heel donkerbruine afgewerkte finish, wat op het eerste oog of met een bepaalde lichtval niet eens te zien is (je denkt dan dat hij donkergrijs / zwartachtig is) en heeft een softe rubbercoating waarmee de gehele laptop is afgewerkt. De bezel rondom het scherm heeft dit niet en deze bestaat uit een zwarte pianolak finish. Zelf ben ik hier nooit zo van, omdat het stof aantrekt en vingerafdrukgevoelig is. Bij de XNB Destiny SA15 zorgt het er wel voor dat het scherm er nog meer uitspringt (net zoals bij onze Sony televisie die ook zo'n bezel heeft) Een kwestie van elke week het stof afnemen en klaar, vingerafdrukken op een schermbezel krijg je toch niet gauw. Voor de rest heeft de laptop een strakke afwerking qua vormgeving, is er veel gewerkt met strakke lijnen, heeft een normaal gewicht en is niet echt onwijs dik* (ik kom hier later op terug bij het kopje 'Mobiliteit') Wat me ook direct opviel is de fingerprintreader, de aanwezigheid van vele aansluitmogelijkheden en het 95% matte gamut scherm... maar daar kom ik op terug!
Ga terug naar de inhoudsopgave

Featureset
Xnotebooks staat inmiddels wel bekend als een reseller waarbij je zelf je eigen hardware kan kiezen die jij in je laptop wilt hebben, oftewel Built To Order fabrikant. Je kunt hierbij kiezen uit bijvoorbeeld verschillende soorten schermen (qua resolutie, glans / mat), verschillende processoren, verschillende harde schijven (qua opslaggrootte / qua RPM / SSD of HDD) en qua geheugen (qua grootte en hoeveelheid van de dimms) Ook zijn er verschillende mogelijkheden qua batterijen, voedingsadapters, turbomodules en wireless-lan kaarten. Zodoende kun je deze XNB Destiny SA15 samenstellen vanaf een prijs (op moment van dit schrijven) van €1185,- tot een prijs van ver boven de €5000,- (bijv. videokaarten of SSD's kunnen de prijs flink opdrijven)

De hardware die in het door mij aangekochte model bestaat uit:
- Intel Core i7 - 2630QM Quad Core (2.0GHz -2.9GHz Turbo, 6MB)
- 8GB DDR3-1600 * KINGSTON HYPER X * ( 2 x 4GB ) EXTREME PERFORMANCE
- 750 GB 7200rpm S-ATA 16Mb cache
- 15.6" FULL HD (1920 x 1080) GAMUT ONTSPIEGELD HIGH CONTRAST SCHERM met 95% kleurechtheid
- ATI HD 6990 / 2.0GB GDDR5 * DIRECT X11
- Intel WiFi 300Mbps (N 6230) + Bluetooth 2.1, 2,1+EDR, 3.0, 3.0+HS
- Windows 7 Home Premium 64bit Nederlands

en is te koop voor een bedrag van een kleine €1650,-

Zelf heb ik een Samsung 830 series - 512GB SSD geleverd, die fungeert als primaire HDD.

Voor de rest bevat de laptop erg veel ingebouwde features die in de datasheet te vinden zijn.
Denk hierbij aan: ingebouwde webcam, fingerprintreader, BlueTooth module, HDMI-out enzovoort...

Poorten en aansluitingen:
Bovenkant:
XNB Destiny SA15 - bovenkantGeheel logo-vrij

Top-view:
XNB Destiny SA15 - topviewWebcam / Scherm / Powerbutton / Toetsenbord / Touchpad / Fingerprintreader / Microfoon / Speakers / Touchpadbutton / Ledbars

Webcam
XNB Destiny SA15 - webcam

Scherm:
XNB Destiny SA15 - scherm15,6" Full HD - mat 95% gamut scherm / Bright pixel garantie

Powerbutton:
XNB Destiny SA15 - powerbutton

Toetsenbord:
XNB Destiny SA15 - toetsenbordBruine backplate met zwarte toetsen met blauwe en rode kleuraccenten

Touchpad en fingerprintreader:
XNB Destiny SA15 - touchpad & fingerprintreader

Speakers:
XNB Destiny SA15 - speakers

Ledbars:
XNB Destiny SA15 - Ledbar: numlock, capslock & scrolllockLedbar: numlock, capslock & scrolllock

XNB Destiny SA15 - ledbar: HDD, WiFi & BlueToothLedbar: HDD, WiFi & BlueTooth

Onderkant:

Batterij met sluitingingsmechanisme
XNB Destiny SA15 - batterij6 cells, 5200mAh, 14,8volt, 76,96Wh

Voorkant:
XNB Destiny SA15 - voorkantgeheel vrij van aansluitingen, alleen twee ledjes voor power & adapter

Linkerkant:
XNB Destiny SA15 - linkerkantTV-aansluiting, internetaansluiting, USB 3.0, USB 3.0, USB 2.0, FireWire, Cardreader

Rechterkant:
XNB Destiny SA15 - rechterkantHDD-caddy, geluid (hoofdtelefoon, microfoon, optisch), USB 2.0, Kensington lock

Achterkant:
XNB Destiny SA 15 -achterkanteSata/USB 2.0, HDMI, DVI, power

Windows-installatie
Aangezien ik al een hele tijd Windows 7 HP draaide op m'n vorige laptop(s) wilde ik dit ook weer op mijn XNB Destiny SA15 installeren. Samen met de 'gekregen' Samsung 830 series - 512GB SSD was dit een kwestie van installeren via USB en dat was echt binnen een tiental minuten gebeurd. De installatie verliep snel en vlekkeloos. Alle drivers zijn bijgeleverd op de bijgeleverde driver-cd. De drivers staan genummerd, zodat je precies weet welke volgorde van drivers je moet aanhouden om te installeren. Alles werd gelijk herkend en er stonden geen onbekende apparaten meer in apparaatbeheer. Totaal een minuutje of 25 tot 30, supersnel dus!!
Momenteel start de laptop binnen 14 seconden op, vanaf de tijd dat je op de powerbutton drukt tot en met het klaar zijn van het laden van het homescreen. Komt natuurlijk ook door de 512GB Samsung Series 830 SSD!

Prestaties
En toen werd het tijd om de XNB Destiny SA15 is aan de tand te gaan voelen... Uiteraard eerst alle Windows updates gedraaid en andere software geinstalleerd (virusscanner, Office) en alle data overgezet, waarna het tijd was om is verschillende benchmarks te doen, evenals het installeren van verschillende soorten games om te kijken hoe goed deze draaien.. Benchmarks van games volgen in de loop der week / weken, kost veel tijd!

De Windows prestatie-index beloofde alvast veel goeds:
Windows 7 - Prestatie-index

Even CPU-Z geinstalleerd wat met de volgende informatie kwam:
XNB Destiny SA15 - CPU-Z

Ook GPU-Z geinstalleerd:
XNB Destiny SA15 - GPU-Z

Daarna is SuperPi geinstalleerd en gedraaid:
XNB Destiny SA15 - SuperPi

Ook 3D Mark Vantage kwam aan de beurt:
XNB Destiny SA15 - 3D Mark Vantage

Driver ati 8.950.0.0 catalyst 12.3, met standaard clockspeeds van de CPU & GPU

Ook werd 3D Mark 11 gedraaid:
XNB Destiny SA15 - 3D Mark 11

Driver ati 8.950.0.0 catalyst 12.3, met standaard clockspeeds van de CPU & GPU

Prestaties van games volgen zo snel mogelijk..
In de vorm van benchmarks, screenshots, filmpjes, frame-rates enzovoort....

Beeldkwaliteit
Ik heb gekozen voor een mat 95% gamut scherm en dat is 1 woord ge-wel-dig!
De kleuren zijn erg vibrant, de resolutie is met 1920x1080 pixels op 15,6" erg fijn en de matte finish: nice

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
Monitor
  Manufacturer............. Lenovo
  Plug and Play ID......... LEN40B2
  Data string.............. B156HW01 V4
  Serial number............ n/a
  Manufacture date......... 2009, ISO week 1
  Filter driver............ None
  -------------------------
  EDID revision............ 1.3
  Input signal type........ Digital
  Color bit depth.......... Undefined
  Display type............. RGB color
  Screen size.............. 340 x 190 mm (15,3 in)
  Power management......... Standby, Suspend, Active off/sleep
  Extension blocs.......... None
  -------------------------
  DDC/CI................... Not supported

Color characteristics
  Default color space...... Non-sRGB
  Display gamma............ 2,20
  Red chromaticity......... Rx 0,676 - Ry 0,314
  Green chromaticity....... Gx 0,215 - Gy 0,665
  Blue chromaticity........ Bx 0,141 - By 0,069
  White point (default).... Wx 0,313 - Wy 0,329
  Additional descriptors... None

Timing characteristics
  Range limits............. Not available
  GTF standard............. Not supported
  Additional descriptors... None
  Preferred timing......... Yes
  Native/preferred timing.. 1920x1080p at 60Hz (16:9)
    Modeline............... "1920x1080" 139,000 1920 1980 2028 2050 1080 1090 1100 1130 -hsync -vsync
  Detailed timing #1....... 1920x1080p at 50Hz (16:9)
    Modeline............... "1920x1080" 115,830 1920 1980 2028 2050 1080 1090 1100 1130 -hsync -vsync

Standard timings supported

Report information
  Date generated........... 20-3-2012
  Software revision........ 2.60.0.972
  Data source.............. Real-time 0x0051
  Operating system......... 6.1.7601.2.Service Pack 1

Raw data
  00,FF,FF,FF,FF,FF,FF,00,30,AE,B2,40,00,00,00,00,01,13,01,03,80,22,13,78,EA,21,35,AD,50,37,AA,24,
  11,50,54,00,00,00,01,01,01,01,01,01,01,01,01,01,01,01,01,01,01,01,4C,36,80,82,70,38,32,40,3C,30,
  AA,00,58,C1,10,00,00,18,3F,2D,80,82,70,38,32,40,3C,30,AA,00,58,C1,10,00,00,18,00,00,00,0F,00,D1,
  09,32,D1,09,28,1B,19,00,06,AF,56,34,00,00,00,FE,00,42,31,35,36,48,57,30,31,20,56,34,20,0A,00,D6

Er bestaan ook glare 95% gamut schermen, maar ik prefereer toch mat. Heb 1,5 jaar een Zepto Znote 6224W gehad met een mat scherm, daarna zo'n 1,5 jaar een MSI GX640 met een glare-scherm. En ik was aan dat laatste scherm wel gewend, maar het schoonmaken, de vingerafdrukken of de fietsende buurvrouw door m'n scherm (als ze achter me langs fietste door de straat) was ik meer dan zat. Standaard wordt er een glare scherm geleverd op de XNB Destiny SA15, een mat scherm kost €69,00 meer en een 95% gamut scherm nog €30,00 meer, totaal dus €99,00, maar dat is het imho meer dan waard. De kleuren zijn echt vibrant, een klein simpel logo'tje van Google Chrome ziet er wonderbaarlijk mooi uit en het neigt een beetje naar AMOled (wat ik ken van mobiele telefoons) Het gebruikte scherm is een B156HW01 V4, dat wereldwijd geprezen wordt en wordt gebruikt in de beste notebooks. De horizontale kijkhoeken van het scherm zijn groot en de kleurweergave van het scherm vervaagt nauwelijk. De verticale kijkhoeken zijn een stuk slechter, maar imho ook minder belangrijk dan de horizontale. Zie onderstaande foto's voor een duidelijke weergave van wat ik bedoel:
XNB Destiny SA15 - scherm

XNB Destiny SA15 - scherm XNB Destiny SA15 - scherm XNB Destiny SA15 - scherm

Ik was een hele tijd 1680x1050 pixels op een 15,4" scherm gewend, maar 1920x1080 op 15,6" is toch wel fijn! De schermhelderheid is in te stellen in 8 stappen (dit met de FN knop icm de F8 en F9 knop) varierend van erg donker tot erg erg helder (doet 's avonds gewoon pijn aan mijn ogen. Ik weet dat dit uiteraard weer subjectief is, maar zo ervaar ik het zeker) Hij staat overdag op 2 a 3, s' avonds op 1 of 2.. Buiten werken met dit scherm kan dus makkelijk.

Bouwkwaliteit en robuustheid
Is erg, erg goed te noemen! Scherm is te openen met 1 hand, terwijl de laptop dan netjes recht op tafel blijft staan. Scharnieren lopen wat stroef, maar dit getuigd niet van cheape makelij. Laptop voelt robuust en stevig aan en is goed mee te nemen onder de arm (door het gewicht van zo'n 3,0kg met 1 HDD / 1 SSD en geen optical)
XNB Destiny SA15
Erg mooi qua styling vind ik deze laptop, met zijn bruine koperachtige kleur, zijn hoekige looks en zijn rubberfinish. De aan-uit knop is een stevige button die gewoon goed functioneert, een blauwe led bevat en is geïntegreerd in de speakerbar. Toetsenbordje tikt lekker weg en geeft lekkere feedback. Toen ik de laptop op ging halen kon ik kiezen voor twee kleuren toetsenborden. Eentje met dezelfde bruine koperachtige backplate als de kleur van de laptop, met zwarte toetsen en rode en blauwe kleuraccenten of een volledig zwart toetsenbord. Het mocht wel wat speels van mij dus ik heb gekozen voor het toetsenbord met wat kleur erop. Aan de linkerkant van de laptop zijn naast de powerbutton 3 blauwkleurige, rechthoekige ledjes te vinden die aangeven of numlock, capslock of scrolllock aan- of uitstaan. Aan de rechterkant van de laptop naast zijn drie ledjes te vinden voor activiteit van de HDD, aan- of uitstaan van WiFi en aan- of uitstaan van BlueTooth. Voor de rest weinig poespas a la tig knopjes en dergelijke. Opzich erg mooi natuurlijk, maar ik mis eigenlijk wel een knop om bijvoorbeeld een programma of website aan te linken. Kwestie van 1x klikken en het programma start op.. Erg handig en gebruikte dat op mijn vorige laptops nagenoeg dagelijks om bijvoorbeeld iTunes op te starten. Ook ontbreken er aparte knoppen om een muzieknummer te skippen of om een vorig nummer af te spelen. De enige mogelijkheid / button voor muziek is een combinatie van FN + ~, waarmee je de muziek kunt pauzeren en weer laten spelen. Graag had ik dus wat mediabuttons gezien, maar helaas, jammer dus.

Ook is het erg handig dat er verschillende panelen op de onderkant van de laptop zit die te openen is
(door het verwijderen van enkele schroeven) waarna je zelf gemakkelijk bij bepaalde hardware kunt komen.
Zo kun je gemakkelijk zelf de harde schijf vervangen of bijvoorbeeld een extra geheugenmodule plaatsen.
Er zit momenteel 2x 4GB RAM in, maar als de prijzen wat zakken, wil ik er nog 2x 4GB RAM bijkopen.

Ergonomie
Toetsenbordje is een chicletversie (bekend van Sony en Apple) tikt lekker weg en geeft een lekkere feedback. Omdat de backplate van metaal is, is er werkelijk waar nergens op het gehele keyboard ook maar iets van keyboardflex te merken en dat is erg fijn. De control-knop zit echt linksonder aan het toetsenbord en daarnaast vind je de FN-knop. Bij sommige laptops (of in ieder geval die ik gehad heb) was het zo, dat de FN-knop linksonder zat, erg onhandig met gamen dus!
XNB Destiny SA15 - chiclet toetsenbord

Een goedwerkende touchpad is een kwestie van de goede Synaptics-instellingen instellen dus daar heb ik geen op of aanmerkingen over. Ikzelf maak altijd gebruik van een losse muis (Logitech Marathon M705) dus de touchpad staat eigenlijk ook altijd uit. De knoppen onder de touchpad werken erg lekker. Klik, klik, klik en je bent al ergens in 'n menu'tje. Zien er ook mooi uit, bevat dezelfde finish als de gehele laptop en in het midden van de twee knoppen bevindt zich de fingerprintreader (die overigens goed werkt)
Via het toetsenbord en de FN-knop, hebben de F1 tot en met de F12 knop ook een functie onder zich:

F1: In- en uitschakelen touchpad
F2: In- en uitschakelen van display backlight
F3: Mute aan en uit
F4: Slaapstand
F5: Volume omlaag
F6: Volume omhoog
F7: Scherm-keuze: Laptop/ extern/ Laptop+ extern
F8: Displayhelderheid omlaag
F9: Displayhelderheid omhoog
F10: Webcam aan en uit
F11: WiFi aan en uit
F12: BlueTooth aan en uit
~ : muziek pauzeren en spelen
XNB Destiny SA15 - FN-buttons

Het muziek / films pauzeren en spelen heb ik getest met Windows Media Player en iTunes en werkt perfect.
Het is het dus alleen gemis dat er geen hardwarebuttons meer aanwezig zijn om apps / sites op te starten.

De cardreader zit ook aan de linkerkant van de laptop en werkt gewoon goed, maar een klein nadeeltje is dat hij een geheugenkaartje niet helemaal opslokt. Het kaartje blijft zo'n centimeter uit de laptop steken. Het had handiger geweest als het hele geheugenkaartje in de laptop zou kunnen blijven zitten: makkelijker met transport, is beschermd, kan niet afbreken en je kunt 'm er zodoende gewoon in laten zitten, maarja ach...
XNB Destiny SA15 - cardreaderHet geheugenkaartje steekt zo'n centimeter uit de laptop

Warmte- en geluidsproductie
Zijn erg goed te noemen. De warmte-exhausts zitten aan de achterkant van de laptop wat erg fijn is.
Er zitten twee aparte koelsystemen in, eentje voor de GPU en eentje voor de CPU. Handig ivm het betere kunnen koelen van deze componenten, waardoor de hardware snel zijn warmte vrij kan, wat erg fijn is.
XNB Destiny SA15 - exhausts XNB Destiny SA15 - exhausts XNB Destiny SA15 - exhausts XNB Destiny SA15 - exhausts XNB Destiny SA15 - exhausts XNB Destiny SA15 - exhausts

maar dit merk je eigenlijk niet tijdens normaal werk a la 'n Word-documentje typen, surfen via internet of 'n filmpje kijken. Ga je gamen, dan is 't merkbaar dat er 'n warme luchtstroom uit de laptop wordt geblazen. Ik zeg warme lucht, omdat het bij lange na geen hete luchtstroom is. De hoogste temperatuur van de videokaart die ik gezien heb, was tijdens een twee uur durende sessie van Call of Duty - MW3 en bedroeg slecht 68°C.
Als ik dit vergelijk met m'n 6224W die onder load makkelijk de 100 graden aantikte, of mijn MSI, die de 80°C weleens bereikte, vind ik dit wel een heel verschil... Dit kan natuurlijk verschillende factoren hebben: Andere behuizing, andere hardware, betere koeling enzovoort enzovoort. Maar een spel spelen onder full load met een maximum temperatuur van 70 graden bevalt me wel heel goed! Soms hoor je de fan draaien, maar dit is ook niet storend en echt onder hele hoge load (bijvoorbeeld bij zware games of tijdens het draaien van een 3D Mark benchmark) De fan werkt goed, is uiteraard hoorbaar bij GPU-intensieve taken, maar niet storend en geeft een rustig en kalm geluid, ook als die op full staat dus dat werkt tot nu toe ook erg goed en dat is fijn. De fan werkt in stappen en gaat harder draaien naarmate de temperaturen hoger en / of lager worden, wat goed werkt.
De voedingsadapter wordt ook niet echt warm, ook al is het een 180Watt exemplaar. De connectoren, zowel die van het stopcontact als die van de oplader bevatten hoek-connectoren, om kabelbreuk te voorkomen.
XNB Destiny SA15 - oplader XNB Destiny SA15 - oplader

Ook wil ik hier nog even de ingebouwde boxjes bespreken... Zijn erg mooi weggewerkt en het lijkt alsof er een hele speakerbar zit, terwijl het slechts twee boxjes zijn. Aan de onderkant van de laptop is er wel een subwoofertje geïntegreerd. Het geluid hiervan is verbazingwekkend goed, het klinkt vol, als het volume harder staat, vervormd het geluid niet en er komt warempel wat bass uit. Ik wil nog een kleine vergelijking amken met de Dell XPS15 van m'n meisje, want het geluid wat daar uit komt is werkelijk fenominaal. De XNB Destiny SA15 haalt het daarbij niet denk ik, maar voor een filmpje, muziekje, YouTube of wat dan ook is het geluid meer dan goed! Geluid via aangesloten hoofdtelefoon werkt ook erg goed, klinkt vol en heeft een goede bass.

Mobiliteit
De dimensies van de laptop zijn: 376x256x35~43mm.
Goed te noemen dus en volgens mij niet echt heel speciaal in vergelijking met andere 15,6" laptops.
Misschien een tandje dikker, maar wat wil je met twee aparte koelingsystemen voor zowel de CPU als GPU.
De laptop zelf weegt slechts 3,00kg met 1 HDD, 1 SSD, geen optical en accu van 5200mAh.

Accuduur
De XNB Destiny SA15 wordt standaard geleverd met een 6 cells accu van 5200mAh / 76.96WH.
Met deze accu kan ik (tot nu toe) zo'n twee uur op de bank zitten, wat surfen en wat Office'n, genoeg imho.
Als je gaat gamen is het natuurlijk nodig om de bijgeleverde adapter te gebruiken, maar dat spreekt voor zich.

Prijs
Zoals ik in het begin al heb gezegd variëren de prijzen erg aangezien Xnotebooks een Built To Order fabrikant is, waarbij je zelf de hardware kan kiezen die jij in jou geconfigureerde laptop wilt hebben. Het instapmodel kost je een kleine €1200,- terwijl een van de duurste configuraties zo boven de €5000,- kan kosten gaan kosten.
De behuizing blijft uiteraard hetzelfde en voor het geld wat je aan je XNB Destiny SA15 besteed, krijg je echt een groot plezier en een fantastisch mooi apparaat terug. Een high-end model (zoals getest in deze review) kost je zo'n 1650,- (daar zit dan nog geen SSD bij van 512GB zoals ik heb, of je moet gaan voor een kleiner model van bijvoorbeeld 128GB) Misschien wat duurder dan een standaard MSI of Asus, maar de geboden kwaliteit compenseert dat gemakkelijk! Ook de standaard 2 jaar garantie, die Xnotebooks standaard geeft, vind ik een erg goed gegeven.

Pro’s & Cons
Dan nog even een korte opsomming van de plus- en de minpunten van deze XNB Destiny SA15:
  • [u]Pluspunten:[/u]
  • Zeer aparte rubberfinish over de gehele laptop
  • Strak design zonder tig knopjes en veel poespas
  • Built To Order concept, dus kies de hardware die jij in je laptop wilt hebben
  • Compleet afgeleverd: 2.0MP webcam, BlueTooth, HDMI-out, fingerprintreader
  • Keuze om er wel of geen OS bij te nemen en zoja welk OS en welke taal
  • Goede prestaties qua benchmarks
  • ATI Radeon 6990 2GB GDDR5 videokaart
  • 4 geheugenslots, voor maximaal 32GB RAM
  • Goede prestaties op gamegebied
  • Temperaturen komen nooit boven de 70°C
  • Airflow is gelijkmatig en alleen onder full load hoor je de fan
  • Mooi mat 95% gamut scherm
  • FN en Control knoppen zitten eindelijk 'goed'
  • Volume, helderheid, bass van de ingebouwde speakers
  • [u]Minpunten:[/u]
  • Bevat geen enkele hardwarebutton meer om een applicatie / internetsite aan te linken
  • Bevat geen media-buttons om naar het volgende en / of vorige nummer te skippen
  • Geheugenkaartje steekt uit de laptop, dus tijdens vervoer moet deze er altijd uit
  • Adapter is een bakbeest qua grootte en weegt maar liefst 800 gram
  • Had graag een optie gezien voor een backlit keyboard, maar die is er helaas niet

Conclusie
Een erg mooie en veelzijdige laptop, die gebaseerd is op de laatste hardware en technieken en waar voor iedereen wel een keuze te maken is tussen prijs en de geboden hardware die men dan krijgt. Prachtig staaltje van kwaliteit en design, waarbij veel mensen even hun hoofd zullen omdraaien om te kijken, wat voor laptop je nou voor je hebt. Wat mij betreft een zeer mooie en goede laptop op alle fronten, met wat kleine minpunten die uiteindelijk bij lange na niet opwegen tegenover de voordelen van deze Xnotebooks Destiny SA15. C'est super!

Disclaimer
Deze gehele review is gebaseerd op m'n eigen benchmarks, eigen footage en eigen meningen...
Heb je vragen over een bepaald aspect van de laptop (wat ik vergeten ben), heb je een andere mening of nog enkele suggesties? Gooi 't hier in 't topic, want dat is er namelijk om hier over Xnotebooks te discussieren.

Meer informatie over Xnotebooks en de XNB Destiny SA15
www.xnotebooks.nl
Xnotebooks - Destiny SA15
Handleiding Xnotebooks Destiny SA15
Clevo P150HM

Gamebenchmarks, screenshots, filmpjes volgen as soon as possible...

-Review- is made by CLB-

[ Voor 100% gewijzigd door CLB op 27-03-2012 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amok
Prachtige en duidelijke review CLB _/-\o_

[ Voor 76% gewijzigd door Amok op 26-03-2012 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ja mooi toch, maar het is dan ook een prachtig apparaat... Ik schrijf weinig reviews, maar als ik het doe, dan doe ik het goed. Jammer genoeg staan er geen XNB's in de PriceWatch, zodat ik de review daar ook kon submitten.

Maar er moet nog wel een hele sectie bij met / over / voor games en benchmarks daarvan, heb uiteindelijk toch niet voor niets voor een ATI 6990 gekozen natuurlijk :+ Momenteel heb ik alleen Call of Duty - Modern Warfare 3 uitvoerig getest op Full HD met alles high en 4x AA en met een gemiddelde framerate van 120fps klaag ik niet.

Misschien maak ik wel wat filmpjes van de start-up, overall performance, bouwkwaliteit, scherm.. Komt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB, ik beschik over een zelfde chassis...nou ja de P170 van Clevo dan maarvolgens mij 99% gelijk maar dan 17 inch en ik heb fingerprint erop.
Ik overweeg me geheugen uit te breiden en heb 4 sloten zag ik. Heb nu 8GB 1333 en wil naar 16GB 1600. Ik zag dat jij HyperX geheugen hebt, vanwaar die keuze? Koelen ze beter of werken ze echt sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De prestatiewinst is echt nul, sowieso ondersteunt zijn processor niet eens 1600mhz geheugen: dat doen alleen de i7-27** en hoger.
Maar zelfs dan is de prestatiewinst bijna nul. Gewoon het goedkoopste geheugen nemen. Het is toch allemaal 1333mhz cl9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ik heb ook een fingerprintreader hoor:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BVFsxmYBp3s0Vc3GhKcHSCX8/full.jpg

Waarom ik voor Kingston Hyper X geheugen heb gekozen... Tsjaa weinig concreets over te melden :)
Merkaffiniteit, ziet er leuk uit met die heatspreaders erop en verder is / kan het altijd handig voor later (zijn)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VXnpgqw2Ni4GTKNogqu43DX9/full.jpg

Het loopt gewoon op 667MHz (x2) dus op 1333MHz, dus sneller / beter dat is het ansich niet :)
Maar als ik een CPU-upgrade wil doen (CPU's zijn nooit zo bijster duur imho op bv eBay.com) is 't 'grappig'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha check, voor het mooie zeg maar ;)

Ik heb even zitten zoeken naar wat ervaringen maar ik hoop niet dat je veel betaald hebt. Ik zie dat XNB 99 euro vraagt voor 8GB HyperX ipv "gewoon" geheugen. Volgens de info van Kingston zelf werkt dit helemaal niet in onze Clevo's :P

Voor de juiste werking heb je een echte 1600MHz module nodig en dit is een overclockte variant die native niet eens goed zou werken onze machine. Ze noemen het: XMP (Extreme Memory Profiles) volgens hun site, marketing trucje wellicht. Wist je dat?

Dus als je 99 euro hebt betaald dan ben je mooi opgelicht. Het ziet er inderdaad misschien mooi uit als je je tobo optilt maar that's it.

jammer dat leveranciers dat niet goed vermelden en ik had ze bijna gekocht.

Je had een ander artikelnummer van Kingston moeten hebben ( die felle blauwe modules ), anders dan in je CPU-z vermeld staat...weet ff niet welke maar ik ga er ook naar op zoek. Op notebookreview staan wat mensen met klachten over de werking en dat Kingston de modules mogelijk terugneemt vanwege klachten. Ik heb een i7-2760 dus wil wel 1600 MHz gaan proberen, alle beetjes helpen toch?

NotebookReview:
http://forum.notebookreview.com/sager-clevo/583205-running-1600mhz-hyperx-np5165-w150hr.html

en

http://forum.notebookreview.com/sager-clevo/563987-ddr3-1600-p150hm-b3-2.html

Volgens user daar:
I can confirm that the 8gb hyper x 1600mhz ram kit (KHX1600C9S3K2/8G) runs at 1600mhz on my eurocom racer.

Make sure you don't get the KHX1600C9S3K2/8Gx version!

http://www.kingston.com/datasheets/KHX1600C9S3K2_8GX.pdf
Each module kit supports Intel®
XMP (Extreme Memory Profiles)..
Each module pair has been tested to run at DDR3-1600MHz at
a low latency timing of 9-9-9-27 at 1.5V. The SPDs are programmed
to JEDEC standard latency DDR3-1333MHz timing of
9-9-9 at 1.5V.

Ik zoek nog ff verder want wil wel zeker weten dat ik de goede heb en niet deze dure niet werkende modules.

Oh ja, heb je ook ervaring met 32GB (4x8 dus)? Ipv 16GB Kingston kan ik bijna 32GB gewoon kopen....leuk voor me VM's.

Ik speur nog verder op tweakers, kijken of ik nog wat ervaringen over mijn P170 kan vinden.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2012 22:22 . Reden: Toevoeging links ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vliegendekat schreef op maandag 06 februari 2012 @ 23:23:

Maar het meeste plezier heb ik nog wel van de Core i7 2860QM en de 16 GB ram geheugen.
Het is hierdoor mogelijk om mijn hele OS in het ram te laden en door de combinatie draait het echt supersnel.
Ik ga ook uitbreiden naar 16GB. Wat voor geheugen heb je erin? 1333 of 1600?
Ik twijfel ook nog over 32GB-1333 vanwege de interessante prijs. Hoeveel VM's draai je naast elkaar? Ik zou er 2 of 3 naast elkaar willen draaien namelijk, Server 2008 R2 vnl.

Oeps, dubbele post..maar moet nog even wennen aan het forum :) .

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2012 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 22:07:
Voor de juiste werking heb je een echte 1600MHz module nodig en dit is een overclockte variant die native niet eens goed zou werken onze machine. Ze noemen het: XMP (Extreme Memory Profiles) volgens hun site, marketing trucje wellicht. Wist je dat?
Volgens het bios van sommige laptops doen ze zelfs 1886mhz :P
Ik heb een i7-2760 dus wil wel 1600 MHz gaan proberen, alle beetjes helpen toch?
Ja, en nee. Natuurlijk helpen alle beetjes, het verschil is gewoon zo marginaal dat je daar niet meer dan een euro of 5 aan moet uitgeven.

Hier:
http://www.anandtech.com/...-choosing-the-best-ddr3/1
En dat is met een desktopboard, met een processor die een stuk sneller is (en dus sneller memory bottlenecked) dan een mobiele variant. Meer geheugen = altijd beter.

Het enige waar sneller geheugen daadwerkelijk zin heeft is met Llano. De grafische kaart en de CPU praten over dezelfde geheugenbus met het RAM:
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/cpu/amd/llano/review/desktop/ddr3scaling-10x7.png
(bron: http://www.anandtech.com/show/4476/amd-a83850-review/4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ik begrijp eerlijk gezegd vrij weinig van je verhaal :)
De enige DDR3 HyperX 1600MHz SoDimms die ik ken zijn deze HyperX KHX1600C9S3K2/8GX... Met 32GB heb ik geen ervaring :) Weet niet eens tot hoeveel GB Win7 HP kan zien en gebruiken :)

[ Voor 3% gewijzigd door CLB op 27-03-2012 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, bij desktops kun je nog rommelen met wat instellingen maar overclock geheugen hoef ik toch echt niet in me Laptop.....als het al zou werken wat het dus niet doet. Jammer.

Heb eigenlijk altijd Corsair gehad en dit heeft me de laatst 7 of 8 jaar nooit in de steek gelaten. Ik dacht ik zoek nu eens verder maar die echte 1600MHz modules van Kingston zijn onbetaalbaar.

Maar eens op zoek naar een leuke kit 4x8GB van Corsair.
CLB schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 22:34:
Ik begrijp eerlijk gezegd vrij weinig van je verhaal :)
De enige DDR3 HyperX 1600MHz SoDimms die ik ken zijn deze pricewatch: Kingston HyperX KHX1600C9S3K2/8GX... Met 32GB heb ik geen ervaring :) Weet niet eens tot hoeveel GB Win7 HP kan zien en gebruiken :)
Ja had blijkbaar moeten hebben de:
KHX1600C9S3K2/8G

Dat zijn de zogenaamde JEDEC versie en dus echt op 1600MHz geprogrammeerd ipv 1333 zoals bij jou en dan met een of andere XMP overclock technolgie....blabla.... Misschien snap je het als ik zeg dat je 99 euro betaald hebt voor iets wat niet werkt en niet gaat werken :P

Maareh, ik zeg niet dat daj je 1600MHz hebt hoor, het staat bij je eigen info en bij CPU-z staat weer 1333. Jij hebt mij aan het denken gezet...thx. Wat ik zei, had ze bijna besteld omdat ik me Clevo wilde uitbreiden en of zoek ging naar ervaringen.

EDIT
Me Ultimate 64 installatie kan tot 192GB....Home Premium 64b tot 16GB dus we hebben nog ruimte :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2012 22:49 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 22:46:
Ja had blijkbaar moeten hebben de: KHX1600C9S3K2/8G
Gelukkig kan ik die niet vinden in de PriceWatch.. haha nee dolletje, maar ik zie ze niet...
Dat zijn de zogenaamde JEDEC versie en dus echt op 1600MHz geprogrammeerd
ipv 1333 zoals bij jou en dan met een of andere XMP overclock technolgie....blabla....
Ik ben benieuwd :) Even een 276QM CPU opscharrelen en testen zou ik zeggen :)
het staat bij je eigen info en bij CPU-z staat weer 1333.
Dat komt simpel gezegd door m'n CPU, die max 1333MHz aankan, dan staat er ook geen 800MHz / 1600MHz.
EDIT: Home Premium 64b tot 16GB dus we hebben nog ruimte :)
Oo dan kan er nog 8GB bij mij bij, doe ik dus als de prijzen weer een stuk zakken, altijd leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 22:56:

Ik ben benieuwd :) Even een 276QM CPU opscharrelen en testen zou ik zeggen :)

Dat komt simpel gezegd door m'n CPU, die max 1333MHz aankan, dan staat er ook geen 800MHz / 1600MHz.
De juiste modules zijn inderdaad bijna niet verkrijgbaar, maar als ik het goed lees ( zie notebookreview ) gaan deze modules het ook NIET doen met een i7-2760 maar uitsluitend met een i7-2920/i72960 mits de BIOS overclocking van memory ondersteunt. In ieder geval een extreme variant en dan uitsluitend nog maar in 1 speciefieke Clevo barebone. Weet zelf niet welke maar niet die van ons en ook niet in de W150/W170 las ik.

Dus doorsparen naar een eXtreme zou ik zeggen :) en anders je 99 euro die je hebt betaald lekker terugvragen. Ik hoop dat er niet al teveel zo verkocht zijn.

Maar ik kwam erop omdat jij in je systeem info hebt staan HYPER X 1600, dat triggerde me omdat ik ook op zoek was en niet kon vinden. Het wordt tijd om er 1333 van te maken denk ik...in je info. En voor je leverancier wordt het tijd om de juiste modules te leveren :)

Ik heb me oog nu laten vallen op deze:
pricewatch: Corsair Vengeance CMSX16GX3M2A1600C10

Goeie deal lijkt me en draaien echt op 1600, volgens mij is de prijs okee. Scheelt de helft met de HyperX versies. _/-\o_

Of.....over een maandje een nieuwe laptop. Ik heb hem alweer krap een jaar. Moest terug naar Duitsland ivm die B2 chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Succes met mailtjes sturen naar alle winkels in de PriceWatch zou ik zeggen :)
Mn info staat zo wel goed, ik maak er toch ook geen 476GB SSD en 698GB HDD van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een beetje tweaker weet dat wel toch? Dat een geformateerde harddisk onder Windows kleiner wordt :)

Maar dat je geheugen niet op 1600MHz werkt als je er wel voor betaald is toch andere koek. 99 euro meerprijs koop ik nu bijna 16GB 1600MHz voor ;)

Prijzen vallen me echt mee, morgen inderdaad eens even rondneuzen wie ze op voorraad heeft of toch voor de nieuwe Clevo series gaan en daar het budget aan uitgeven, het is nog maar een paar weken,pfff, keuzes.

Waarom heb je niet gewacht op de nieuwe chipset GPU's en CPU's? Of scheelt het t weinig, je ziet nog weinig echte reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 00:18:
Waarom heb je niet gewacht op de nieuwe chipset GPU's en CPU's?
Omdat ik nu een laptop wilde, het maar marginale performanceboost zal geven naar wat ik gelezen heb,
5 minuten extra accuduur me vrij weinig interesseert en ik wel weer overstap bij een grote changement :)

En mocht het nu blijken dat Ivy Bridge echt de bom is.. Dan verkoop ik deze wel weer aan wat straatstenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij komt ivy volgende week al: Verwijderd in "[NBBG Aanschaf] GameNotebook - December 2011".

Volgens mij verbreekt hij de NDA door dat nu al aan te bieden, maar ach... Dan is de datum tenminste duidelijk voor ons :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Heb wat mailtjes rondgestuurd naar Kingston, we will see :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 18:52:
Heb wat mailtjes rondgestuurd naar Kingston, we will see :)
Check ees bij je leverancier, die zou dat toch moeten weten? Ik denk dat omruilen voor de juiste modules, "JEDEC" ofzo noemen ze het op notebookreview, de enige mogelijkheid is (wel te vinden maar slecht verkrijgbaar). Die 100 euro had je beter kunnen investeren in iets anders, verlengde garantie, i7-2760...buiten het feit of dat echt zin heeft werkt het in ieder geval wel.

Succes en ik heb nog steeds de keuze niet gemaakt, ga ik deze uitbreiden naar 16GB of wacht ik....ik zit ook nog met een GTX460 dus de nieuwe barebones zijn wel de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Review van de Titan van Tweakers.net zelf: reviews: XNB Titan: gamelaptop van eigen bodem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--------------------------------------------------------------------------------

Beste mede forumleden,

Momenteel ben ik in de markt voor een nieuwe laptop. De afgelopen weken heb ik al e.e.a. uitgezocht; in mijn zoektocht komende van een Asus (goede ervaringen mee maar net niet die met de juiste specs ...), naar een MacBook Pro (te veel betalen voor achterhaalde hardware, wel zeer degelijk), via Sony (F-serie + config, teveel betalen voor verouderde specs ...) en Dell (XPS, teveel negatieve berichten aangaande geluidproductie / overactieve fans en problemen met usb 3.0) nu terecht gekomen bij XNotebooks.

Het is zeer waarschijnlijk dat mijn laptop daar vandaan gaat komen. Echter ben ik redelijk een noob aangaande laptops en ik heb geen ervaring met betreffende merk.

Graag wil ik gebruik maken van jullie kennis en ervaringen in deze:

* wat zijn jullie ervaring(en) met XNB in het algemeen ?
* de Destiny trekt mijn aandacht, is een prachtige laptop echter voor mij net te prijzig - ik zie nu ook een Terminator in het assortiment van XNB staan die voor mij als noob redelijk in de buurt komt - klopt dat?
* mijn keuze zou dan zijn een Terminator met 256 GB SSD CRUCIAL m4 i.p.v. een Destiny met 750 gb HDD of 500 gb / 8 gb Hybrid - een wijs besluit? Waarom wel of niet?

Ik zie jullie reactie graag tegemoet !

Robert .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dar hoort in de [NBBG Aanschaf] GameNotebook - December 2011. Een ervaringentopic is bedoeld voor ervaringen, niet voor aankoopadvies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 april 2012 @ 13:14:
Dar hoort in de [NBBG Aanschaf] GameNotebook - December 2011. Een ervaringentopic is bedoeld voor ervaringen, niet voor aankoopadvies.
Haha ... ik wordt van het ene draadje naar de andere verwezen ...

Excuse moi, ik ben nieuw hier en moet mijn weg nog vinden :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of gewoon het lokale beleid eens lezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waardeloos bedrijf en persoon *snip*...wel verkopen maar service worden zielige verhaaltes over leveranciers die hun afspraken niet nakomen...nou en ik heb alllen mr XNB te maken...

doe er mee wat je wilt maar ik zal er NOOIT meer iets kopen...en als de laptop ook nog eens allemaal gemodificeerde spullen bevat...

:( :( :( :( :( :(

[ Voor 4% gewijzigd door Bolletje op 22-04-2012 19:56 . Reden: persoonsgegevens weg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iets meer uitleg over de case in kwestie zou fijn zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 april 2012 @ 11:42:
Iets meer uitleg over de case in kwestie zou fijn zijn :)
Idd ; en ik vind per definitie iemand op een forum neersabelen vanachter een pc/laptop niet chique. Dan laat je vooral ook heel wat van jezelf zien. Daarnaast ben ik altijd van het principe: hoor en wederhoor.

Amen 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-08 03:12
Verwijderd schreef op zondag 22 april 2012 @ 09:44:
waardeloos bedrijf en persoon *snip*...wel verkopen maar service worden zielige verhaaltes over leveranciers die hun afspraken niet nakomen...nou en ik heb alllen mr XNB te maken...

doe er mee wat je wilt maar ik zal er NOOIT meer iets kopen...en als de laptop ook nog eens allemaal gemodificeerde spullen bevat...

:( :( :( :( :( :(
En wederom een ongefundeerde one liners first post zonder enige onderbouwing.
Jammer maar helaas, al zullen de meeste mensen je met zo'n tekst toch niet serieus nemen.
Vraag me dan ook wederom af of deze post gewoon onderdeel is van ordinaire zwarte propaganda.

[ Voor 2% gewijzigd door Bolletje op 22-04-2012 19:56 . Reden: persoonsgegevens weg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Laatst online: 22:02
Ieder bedrijf heeft wel is iets. Maar ik ben er van overtuigd dat met overleg altijd wel een oplossing te vinden is.
De negatieve post is een eerste post, je geeft niet aan welke machine het is en wat er mee is.

Lijkt mij zonder onderbouwing idd geen serieus te nemen post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Worden nog niet uitgeleverd uiteraard, maar bij de IV15 stonden net? al Ivy Bridge CPU's:
XNB Ivy

Instap is 3610QM... En ik zie geen 3612QM staan.. Daarna dus 3720QM en 3820QM... Hmm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
De 3612QM is een 100MHz lager geclockte cpu met een TDP van 35W. Waarschijnlijk zal deze dan later komen voor een iets hogere prijs?

De 3610QM lijkt mij de vervanger van de OEM 2670QM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Heb hier een IV15 staan met de GTX675 en vernieuwde toetsenbord dus als je vragen hebt, ask them...
Heb 'm nu een half uurtje uitgepakt en het toetsenbord is toch wel van een heel ander kaliber dan wat ik had.

EDIT: Contact opgenomen met XNB, voordat ik er heen ging...
Kwestie van toetsenbord eruit (had m'n RAM eronder laten plaatsen, zodat ik via de onderkant zelf makkelijk 2 geheugenmodules kon plaatsen) maar de flatcable zat niet heel goed (aangedrukt) wat ik net zelf heb gedaan d:)b Weinig tijd om vandaag verder te kijken, maar op het eerste gezicht is m'n problem solved :) Nice!

Die backlight keyboard is wel echt hele toffe shit man:
XNB keyboard
Keuze voor: uit/ donkerblauw / rood/ roze/ groen/ lichtblauw/ geel/ wit (wat meer lila / lichtpaars is)

Scherm is weer een topper (heb het matte 95% gamut scherm), snelheid is subliem (i7 / 8GB RAM / SSD) en de bouwkwaliteit is imho hetzelfde als ik had... Speakers heb ik nog niet goed naar geluisterd, maar klinkt ook gewoon weer goed uit een laptopje... Nu nog maar is wat nieuwe drivers installeren, want HDD/SSD swap werkt goed, maar moet wel wat nieuwe drivers installeren natuurlijk :) Nu dus 4 USB-poorten ipv 5 op de oude barebone, maar wel een Displayport (die ik nooit gebruik maar toch), een grijze DVI-poort :+ & mSata :)
De cardreader is 'n tikkeltje anders dan bij de 'oude', positief, de gehele SD-kaart kan in de laptop!
En de laptop ligt nu al 5 kwartier op m'n schoot en staat op 70% accu, dat is ook wel stukken beter _/-\o_

Oftewel dat toetsenbord moet gefixed worden, dan ben ik blij...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yd5dGfamoQJ0KHuvCxfQqg8T/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LnQUrYZVdfau5uf2WZi9e8FG/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZZ928pRdHxIghFEaPrutLKtO/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/k1BINJ9Of0rPFT5uQ8ttlL1d/full.jpg

En sorry van de brakke foto's :+

[ Voor 21% gewijzigd door CLB op 01-07-2012 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-08 14:11
Aanvulling: Contact gehad met de top service van Xnotebooks! Ze hebben mij aangeboden gratis m'n laptop te voorzien van nieuwe koelpasta. :)

Kleine gebruikers ervaring van mijn SA15. :)

Heb zelf een tijdje een Destiny SA15. Bevalt erg goed, specs:

I7 2820 CPU
12gb Kingston HyperX 1600MHz ram
GTX485M
750gb HDD

Na verloop van tijd werd deze in gebruik toch wel traag, het systeem voelde traag aan. Ik kwam van een Desktop met SSD af, dus wist natuurlijk al wat de oorzaak was. Daarom eens gaan verdiepen welke SSD's op moment interessant zijn, uitgekomen op de Samsung 830 128gb SSD. Deze besteld, samen met een universele HDD caddy. De 7200rpm harddisk verplaatst naar het dvd slot, het frontje van de blu-ray brander kon ik zo over klikken op de caddy. Ziet er strak uit dus!

Laptop draait nu als een speer en het is gewoon heerlijk om icm. de full hd resolutie lekker te multitasken. Als Windows begint te starten, heeft het niet eens meer de tijd om de boot animatie af te maken! :9

Soms speel je dan ook een game, maar dat ging naar mijn ervaring niet meer helemaal lekker. Te hoge temperaturen. Het GTXje ging dan ook makkelijk de 100 graden door. Daar moest wat aan gebeuren. De laptop is een jaar oud, dus maar even de kap eraf schroeven om het een en ander te controleren. Dacht dat ik de oorzaak gevonden had. Stof. Na de koelers eruit gehad te hebben welke helemaal schoongeblazen zijn, ook even de heatsinks doorgeblazen. Toch scheelde dit niet veel in de temperaturen. Onder het gamen werd de GTX485m nog een ruime 90 graden. Dat moest lager kunnen dacht ik toch. ;)

Weer de laptop open, toch maar eens de koelblokken eraf schroeven, om te kijken hoe het met de koelpasta gesteld is. In de configuratie is gekozen voor Freeze (Hoogste koelprestaties) koelpasta, waarvoor je 24,95 moet neerleggen. Als dit goed gebeurd is je geld goed besteed, maar hier word je toch niet echt vrolijk van. 8)7

Afbeeldingslocatie: http://i.minus.com/i0QDkjqtzkriB.jpg
De GTX485m met zijn koelblok. Dit was overigens ook bij de CPU zo.

Hier schrok ik toch wel van. Voor dat geld verwacht je toch wel een mooi aangebracht laagje. Geen standaard rotzooi wat met een pad aangebracht lijkt te zijn. Na flink wat WC papier met 96% schoonmaak alcohol bezig te zijn geweest, ziet het er al een stuk beter uit.

Afbeeldingslocatie: http://i.minus.com/iDlnfLDil3Cac.jpg
De CPU, maar de GPU glimt ook weer mooi!

Beide onderdelen voorzien van een flinterdun laagje Arctic Ceramique. Dit hebben de CPU en GPU toch wel erg goed gedaan. De Destiny is er een stuk stiller van geworden. Ook zijn de temperaturen netjes. De CPU zit nu ik dit stukje tekst lig te typen op 39 graden. De GPU op 42. Daar wordt de laptop [en wij tweakers natuurlijk ook] toch wel vrolijk van!

Al met al ben ik er zeer tevreden over en vind ik de laptop echt ideaal. Als je achter een andere laptop kruipt, merk je toch wel dat dit een mooi stukje techniek is. Alles voelt erg soepel aan en draait als een speer!

Afbeeldingslocatie: http://i.minus.com/iGT3rulKBssIb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarvoor hebben we Tweakers.net V&A uitgevonden.

[ Voor 108% gewijzigd door DaMarcus op 10-05-2012 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

excuses! na wat zoekwerk de V&A sectie gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
  • Laatst online: 23:00
Ik heb twee vraagjes! (Ik ben geinteresseerd in de Titan IV17)

Heeft iemand ervaring met de volgende SSD ? Zo ja, hoe bevalt deze? Is het het waard? Of kan ik beter kiezen voor een 750 GB HDD en er ter zijner tijd een SSD bij kopen?
128 GB SSD LITEON 128M2S (Marvell 88SS9174) Sata-600 READ: 420Mb/s - WRITE: 210Mb/s (+ 0 euro)

Wat is het voordeel van het upgraden van de standaard aanwezige wifikaart?
(Intel WiFi 150Mbps (N 130) + Bluetooth 2.1, 2,1+EDR, 3.0, 3.0+HS // OF // Gigabit-LAN, WLAN IEEE 802.11b/g/n)

Bedankt voor de reacties!

Guido

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Guido,

Indien je vragen hebt met betrekking tot bepaalde adviezen dan kun je die ook direct bij ons stellen per telefoon of mail, het is op Tweakers.net niet toegestaan voor ons om hier zo op in te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tvp-tje: ik hen sterk het vermoeden dat xnotenooks=xxodd en dan hadden ze hun klanten-fan-bestand wel ff een mailtje mogen sturen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
Volgens mij hebben die 2 niets met elkaar te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi Blackgirl ;)

We willen bij deze toch even mededelen dat XNotebooks® een geheel andere firma is dan het voormalige xxodd.
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 16:46:
tvp-tje: ik hen sterk het vermoeden dat xnotenooks=xxodd en dan hadden ze hun klanten-fan-bestand wel ff een mailtje mogen sturen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
Misschien bestaat er verwarring vanwege de verkoop van Clevo barebones. Dat deed Xxodd namelijk ook.
Het merk XNB bestaat toch ook al wat langer trouwens? Ook buiten Nederland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enigmus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-08 15:03
Voor het eerst zaken met XNB gedaan en dat is een erg aangename ervaring geweest. Op 31 mei kon ik mijn bestelde XNB Terminator uitpakken en tot mijn verbazing zag ik dat Windows en de drivers al waren geïnstalleerd! Kant en klaar geleverd in een stevige doos met voldoende beschermpapier, dat zien we graag.

Voor de bestelling plaats nam vonden er een aantal gesprekken plaats met Richard van XNB. In eerste instantie ging het om een vrijblijvend gesprek en al gauw hakte ik de knoop door en had ik een aantal vragen waar ik duidelijk antwoord op kreeg. Ook goed om te weten is dat je geen wachttijd hebt als je belt.

De laptop zelf was erg netjes ingepakt met folie en was gebruiksklaar geleverd. Ben erg te spreken over de kwaliteit van de behuizing. Er is werkelijk géén flex te merken en met de geluidsproductie valt het érg mee. In de toekomst zal ik voor uitbreidingen en nieuwe aankopen nog zeker aankloppen bij XNB. Toppie!

Afbeeldingslocatie: http://i923.photobucket.com/albums/ad79/EvilGarak/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i923.photobucket.com/albums/ad79/EvilGarak/2.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Enigmus op 01-06-2012 22:08 . Reden: 2 pics toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 19:00:
Hi Blackgirl ;)

We willen bij deze toch even mededelen dat XNotebooks® een geheel andere firma is dan het voormalige xxodd.
[...]
+@John

Ahh thanks wist ik niet dacht al.

Ziet er erg leuk uit xnotebooks. Zit zelf naar de "XNOTEBOOKS® SENSE IV15 - GT650 / HD4000 Optimus" te kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nafets
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-07-2017
Ervaring Xnotebooks / Review SHOCKWAVE IV15

Achtergrond:

Ondanks dat mijn zwarte mac book (early 2008) nog prima werkt wou ik toch een nieuwe laptop, dit om dat het scherm te klein is, en voor sommige zaken (VM) toch net te traag.

Uiteraard wou ik wel weer een mac, maar die beginnen met 1750 euro voor 15" en als je dan mat high resolutie (1680x1050 ) scherm wil, dan zit je op 1900 euro.
Daar bij komt dan nog extra geheugen en een sneller harddisk en zit je op 2050 euro. (als je extra geheugen en sneller hdd bij Apple neemt is dit zelfs 2300 euro)
Ondanks dat ik OS X erg fijn vind en Mac book pro's erg mooi. Vind ik dat gewoon te veel geld voor wat je krijgt. Een paar honderd euro Apple tax had ik best willen betalen maar geen 1000 euro.

Voor mij waren tijdens het zoeken naar een nieuwe laptop de volgende punten belangrijk

Goed toetsenbord
Goed trackpad
Goed mat hi-res (1900x...) scherm
Snel
Enigszins draagbaar

En bonus punten voor mooi en licht.

Competitie:

Uiteindelijk kwam ik bij Sony uit die met de F serie een best prima laptop heeft maar die te weinig portable is.
En de S serie die er prima uit ziet en erg licht is. Helaas kwam ik bij de s serie er achter dat het scherm niet goed is. Veel problemen met kleur weergaven zo is rood oranje. Erg jammer als dit niet zo was geweest was ik waarschijnlijke voor die gegaan (achter af gezien juist goed). Dus ik moest verder zoeken.

Lenovo, HP, Samsung, Acer, Fujitsu. Dell, Toshiba, Asus vielen af door dat ze of goed maar qua prijs in de buurt van een Mac book pro kwamen of om dat er echt wat mis was.
Slecht toetsenbord, slecht scherm (lage resolutie, slechte kleuren, spiegel) etc.

Ik kwam bij Xnotebooks te recht via tweakers.net die een review hadden van 1 van hun laptops. Hierdoor kwam ik er achter dat het clevo barebones betrof en daar had ik ook veel goeds overgelezen bij notebookcheck met namen over toetsenbord en het scherm.

Het model wat ik heb gekozen is de SHOCKWAVE IV15-GT630 aka Clevo W251ESQ. Helaas kon ik van dit model geen reviews vinden.
Gezien de positieve ervaring van andere modellen heb ik de gok genomen en er een besteld.

XNOTEBOOKS® SHOCKWAVE IV15 - GT630M / HD4000 Optimus
FULL HD (1920 x 1080) GAMUT ONTSPIEGELD HIGH CONTRAST SCHERM met 95% kleurechtheid
Intel Core i7 - 3610QM Quad Core (2.3GHz -3.3GHz) 6MB cache (Ivy Bridge)
8GB DDR3-1600 (2 x 4GB)
500 GB HYBRID (HDD/SSD Combo) 7200rpm Sata-300, 32Mb cache + 4 GB SSD
Intel Ultimate WiFi Link 6300 (450Mbps)

Totaal ongeveer 1000 euro dus minder dan de helft van een macbook pro maar dan met betere specs. Hij is 550 euro goedkoper dan de Sony s met betere specs :). Wel is het zo dat beide laptops een stuk mooier en dunner zijn. En de Macbook pro stukken langer kan werken op de accu.

XNotebook Service:

Het standaard geheugen was op, maar om mijn bestelling niet te vertragen heb ik een gratis een upgrade naar het crucial geheugen gekregen die normaal 55 euro kost.
Vind ik dus echt een top service!
En ze hadden per ongeluk freez coolpasta gebruikt ipv super cool. Verschil rond de 17 euro.
Ook een beetje pech want de snellere 750GB versie van mijn hdd met dubbel zo veel SSD geheugen is nu goedkoper dan wat ik voor de 500gb heb betaald.
Ik had de laptop woensdag avond rond een uur of 11 besteld en vrijdag was hij onderweg. Prima snelle service dus!

Al met al prima service en vriendelijke mensen.

Uiterlijk:

De laptop zelf is niet zo lelijk als ik had verwacht, ziet er eigenlijk prima uit, beetje glimmend maar zeker niet lelijk.
Jammer van het XNB logo aan de binnen kant. Was op zich zelf niet zo heel erg geweest als die de helft kleiner was geweest en er niet net scheef op zat.
Gelukkig kon ik die er met een beetje gedoe er afhalen :)
Ook had ik liever gezien dat de rand rond het scherm mat was geweest.

Hij is vrij licht 2.3kg en ook niet al te groot dus nog steeds klein en licht genoeg om mee te nemen.

Al met al best tevreden over het uiterlijk.

Input:

Toetsenboard is erg goed misschien nog wel beter dan mijn Mac book, moest wel even wennen aan de net kleinere toetsen. De toetsen zijn wat kleiner omdat dit toetsenboard ook een numpad heeft.

Trackpad is ook erg fijn, glad maar toch genoeg tractie en erg soepel. Wel zijn de knoppen net te klein en op de randen werken ze niet altijd even goed, maar dat is een kwestie van wennen.
Hij ondersteunt gestures en deze werken goed. Ben een fan van 2 finger scrolling en gelukkig werkt dit prima.

Ik had geen os ge nomen en heb hier op Ubuntu 12.04 geïnstalleerd dit gaat vlekkeloos. Ik ben erg onder de indruk van de laatste versie.
Dit is de eerste keer dat ik Linux instaleer en het echt bruikbaar vind (installeer sinds S.u.S.E. 4.2 zo af en toe Linux om te zien hoe het vordert en of dat ik het als main os kan gebruiken ).
12.04 komt aardig in de buurt van OS X en denk dan ook dat ik OS X niet ga missen, in sommige opzichten vind ik het zelfs beter.
Aangezien ik toch weinig osx specifieke applicaties gebruikte verwacht ik op dat gebied ook geen probleem. Wel heb ik Corel Aftershot gekocht (50 euro via US site) als vervanging van Adobe LightRoom.

Games:

Ik had nog een licentie voor Windows en heb dus een dubbel boot gemaakt. Normaal gesproken game ik met de PS/3 en soms op mijn Xbox360 dus mijn standaard in graphics liggen lager dan die van een fanatieke pc gamer :). De NVidia 630m doet prima zijn werk en kan diablo 3 op native resolution met alles op hoog spelen. Mass effect werkt ook prima op native resolutie. Maar de fanatieke pc gamer zal mij ongetwijfeld uit lagen :)

Warmte/Fan:

Alleen bij games gaat de fan aan en maakt best wat geluid maar geen hoge piep dus prima te doen.
Bij CPU intensive taken slaat hij soms heel even aan maar meestal is de fan niet hoorbaar.
De palmrest wordt aan de linker kant wat warm, maar nooit onaangenaam warm.

Geluid:

Prima geluid voor een laptop beter dan de Mac book, of de MSI GX630 of de Dell D830.

Scherm:

Scherm is erg goed het beste TN scherm wat ik gezien heb.
Veel beter dan de 1900x1200 mat scherm van de Dell D830 hoewel dat scherm wat matter lijkt te zijn,
Heeft dit scherm een goede verhouding tussen mat en helderheid. Waar bij de Dell duidelijk minder helder is en dus onprettiger leest.

Ik zal het nog eens vergelijke met een Mac book pro.

Processor etc:

Super snel :)

Conclusie:

Xnotebook heeft een erg goede service en de notebook heeft gezien de prijs kwaliteit verhouding geen concurrenten

[ Voor 5% gewijzigd door Nafets op 05-06-2012 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uriel99
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-08 14:45
Beste tweakers,

Bij deze alvast de melding dat ik gisteren bij Richard een fonkelnieuwe TITAN met de veelgeprezen maar erg moeilijk verkrijgbare AMD HD 7970m heb opgehaald... Ik denk dat menigeen zit te wachten op benchmarks en aanverwante zaken, en ik zal mijn best doen om dat asap hier te droppen... Maar als huisvader van een jong zoontje kan dat niet a la minute ;-)

Wat ik alvast kan zeggen is dat de indruk veelbelovend is, aangezien ik halverwege de Unigine Heaven benchmark gekomen ben, en versteld stond van de vloeiendheid van het geheel!

To be continued!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
Sinds gisteren eveneens eigenaar van de volgende laptop:

Titan IV17
i7 3610QM
HD 7970M
8GB Corsair Vengeance
256GB Samsung 830 SSD

Oude Laptop
i7 2720QM
GT555M
8GB BTO Selected
500 GB HDD

Ik zal zo even wat foto's posten van de tot nu toe gedraaide benchmarks en de laptop (Geschoten met Galaxy Nexus) en aanvullen met stukjes tekst! Ik ga geen uitgebreide review schrijven, ik kan wat dat betreft niet met layout etc overweg namelijk. Sorry!

De binnenkant excl. ssd
Afbeeldingslocatie: http://s13.postimage.org/ub7j6s2t3/2012_06_07_00_34_10.jpg

Vingerafdruk gevoelig!
Afbeeldingslocatie: http://s13.postimage.org/fpl3w9vef/2012_06_07_09_51_22.jpg

Nieuw versus Oud
Het is duidelijk zichtbaar dat de zwarte balk onder véél zwarter is en er minder sprake is van reflectie. Ik heb geen verstand van schermen, maar nu moet ik wel zeggen dat dit scherm véle malen strakker en mooier oogt dan mijn vorige!
Afbeeldingslocatie: http://s13.postimage.org/7b5h86ud3/2012_06_07_11_22_41.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s13.postimage.org/npzekrcc7/2012_06_07_11_23_10.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s13.postimage.org/nrdxrx3jr/2012_06_07_11_25_14.jpg

De benchmarks
3D Mark 11
Afbeeldingslocatie: http://s13.postimage.org/7k7nbuwjb/2012_06_07_11_48_48.jpg
Vantage
Afbeeldingslocatie: http://s13.postimage.org/epzeeb5mf/2012_06_07_11_49_15.jpg
PC Mark 7
Afbeeldingslocatie: http://s13.postimage.org/xwclhhm47/2012_06_07_11_49_37.jpg

Geluid
Het geluid uit de boxen klinkt vele malen beter dan mijn vorige BTO, er zit zelfs een beetje bass achter. Ik kan er totaal niet over klagen, veel beter dan ik had verwacht!

Temperatuur
Ik heb even furmark gedraaid. In de eerste instantie gebeurde er niet heel veel, het programma werd niet gezien als intensief dus de ATI werd niet aangezet. Even geconfigureerd en al snel was de temperatuur zichtbaar. Tot op 90 graden, wat vrij lang duurde, bleef hij muisstil. Vervolgens werd hij 90 graden en ging hij 'harder' koelen. Terwijl ik dat programma draaide was ik op mijn oude laptop windows opnieuw aan het installeren, het geluid van de draaide DVD overstemde het geluid van de ventilatoren, wauw! Hele goede prestaties, niks te klagen.

Toetsenboard
Ook hier ben ik geen kenner in, ik vond mijn vorige toetsenboard prima typen.. maar wederom kan ik hier vooruitgang bespeuren. Het toetsenboard typt fijn.. kan er weinig over zeggen. Het enige wat nu even vervelend is, maar dat is gewenning, is dat de 'del' knop vrij ver naar rechts zit t.o.v. de vorige layout.

Transformator/adapter?
Wat een megablok, wow! Ook deze is flink groter geworden.. maar het is niet anders. Wat ik aan dit geheel wel een flink minpunt vind is dat de kabel van het blok naar de laptop vrij kort is. Daarbij is de aansluiting naar de laptop recht en zit deze precies tussen de ventilatoren in. Mochten deze heet worden kan ik me voorstellen dat de kabel dat ook niet prettig vindt. Hier moet ik dus een oplossing voor zoeken.

Temp & Herrie
Tijdens furmark was de temp van de GPU 90 graden.. ten opzichte van mijn GT555M die 80 graden werd vond ik dat dit minder te voelen was. Wellicht dat dit te wijten is aan het feit dat er nu voor de GPU en CPU een aparte ventilator is geinstalleerd ipv 1 ventilator voor beiden, maar dit kan ik niet met zekerheid aanwijzen als oorzaak. Wel vond ik de laptop opvallend stil t.o.v. de oude laptop. Zoals ik eerder schreef maakte die meer herrie tijdens het installeren van windows dan de nieuwe onder stress. Ook een reden waarom ik een SSD heb aangeschaft, minder herrie. Hier ben ik dus uitermate positief door verrast.

Xnotebooks
Daar kan ik kort over zijn; top!

Extra
Op m'n vorige laptop had ik Gmail apps. Ik kon zeer gemakkelijk mijn email raadplegen. Nu zijn die niet meer te downloaden en heb geen zin om een of andere app te gaan downloaden die niet origineel van google is. Nu heb ik ontdekt dat je met de vingerprint reader ook heel makkelijk sites kan openen! Nu heb ik mijn linker wijsvinger gekoppeld aan Gmail en Facebook en dat werkt fantastisch kan ik je vertellen!

[ Voor 191% gewijzigd door nubcaek op 07-06-2012 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uriel99
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-08 14:45
Inderdaad, heb ook een prima ervaring met Richard, degelijke ondernemer die zeker de afhandeling van zaken serieus neemt. Nubcaek, aangezien jij al behoorlijk wat neer hebt gezet hier betreffende de Titan zal ik me beperken tot het posten van wat game benchmarks. Veel plezier met je notebook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
Uriel99 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 13:25:
Inderdaad, heb ook een prima ervaring met Richard, degelijke ondernemer die zeker de afhandeling van zaken serieus neemt. Nubcaek, aangezien jij al behoorlijk wat neer hebt gezet hier betreffende de Titan zal ik me beperken tot het posten van wat game benchmarks. Veel plezier met je notebook!
Ah dat zou super zijn! Ik ben geen held in het plaatsen van reviews en benchmarks, laat staan een fatsoenlijke layout. Als je het zou kunnen aanvullen dan zou dat geweldig zijn voor onze mede-tweakers! Jij ook veel plezier er van!

[ Voor 4% gewijzigd door nubcaek op 07-06-2012 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Heb de Titan iets langer dan 6 maand met AMD 6990, 2760QM, 16GB RAM, SSD en HDD 7200 rpm met gamut scherm, tot nu toe nog niets snellers tegengekomen.
Alhoewel de 7xxx AMD series er heel verleidelijk uitziet, ms eens zien of ze die MXM kunnen leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
Wat een beest van een laptop, Battlefield 3 alles op ultra behalve anti-aliasing ofzo. 50 fps !! Ziek vloeiend, speelt 10000x beter dan met mijn oude gt555m.

Super aankoop, dik tevreden mee!

[ Voor 11% gewijzigd door nubcaek op 08-06-2012 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norinco
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-08 13:23
nubcaek schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 19:04:
Wat een beest van een laptop, Battlefield 3 alles op ultra behalve anti-aliasing ofzo. 50 fps !! Ziek vloeiend, speelt 10000x beter dan met mijn oude gt555m.

Super aankoop, dik tevreden mee!
Vraagje, aangezien dit een ervaringen topic is. Wat is de reden geweest om van BTO naar XNB te gaan?
Ohja, heb jij gekozen voor de standaard koeling pasta of voor een upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De koelpaste upgrade is totale geldverspilling:
Bas. in "[Ervaringen] xnotebooks"
niet doen. Het is nog erger dan de standaard koelpasta als ik deze user mag geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
Xnb is goedkoper (geloof ik), model trok mij aan, ze hebben de hd7970, kon precies krijgen wat ik zocht etc etc. Niet voor extra koelpasta gekozen, ik heb zat systemen in elkaar gezet om te weten hoe het moet. Heb t bij mn oude laptop onlangs ook vervangen.

Heb zelf koelpasta gekocht, scheelt ongeveer 18 euro voor wellicht zelfs betere prestaties. Je weet immers niet wat ze er op smeren. Mocht dat de beste arctic silver zijn, ik heb zalman troep gekocht die ongeveer n halve graad minder goed werkt. Prima toch?

Overigens kan ik met 100% zekerheid zeggen dat ik met deze aankoop beter af ben dan dat ik een Alienware incl korting zou hebben gekocht.

[ Voor 44% gewijzigd door nubcaek op 08-06-2012 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehh. Hoe heb je die conclusie precies getrokken? Anandtech zegt namelijk precies het omgekeerde, en zo zijn er meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norinco
Is deze laptop een beetje makelijk uit elkaar te halen, ben zelf bezig geweest met mijn eigen thosiba. Maar voordat ik bij de cpu kon komen moest ik bijna alles uit elkaar halen.
Opzich geen probleem. Alleen toen ik klaar was, hield ik 1 schroefje over.........
Ach hij doet het nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norinco
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 20:11:
Ehh. Hoe heb je die conclusie precies getrokken? Anandtech zegt namelijk precies het omgekeerde, en zo zijn er meer.
Als ik de laaste berichten lees in het Alienware topic, wordt je niet vrolijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
oke, wacht even.. ik hou van deze discussies :D

welke laatste post? mijn post?
ik post nu vanaf mijn m17x hoor ;) geen problemen mee, alleen dat mijn accu een millimeter uitsteekt..
verder zit hij wel 10x beter in elkaar, en ook dit probleem word kostenloos opgelost..
sterker nog, er is gister iemand hier thuis geweest..

xennox zijn cpu is stuk, tsjah dat kan gebeuren... gezien alienware een factor 10 meer verkoopt als xnb (geschat)

daarbij is de alienware hoogstwaarschijnlijk goedkoper.
zijn de schermen gewoon van betere kwaliteit.
is het keyboard NIET TE VERGELIJKEN!! (alienware heeft gewoon het beste notebook keyboard.. simple)
touchpad, idem dito.. zo enorm fijn ding.

garantie aan huis is standaard... vandaag bellen, morgen iemand voor de deur.

ik heb zat horror verhalen over clevo's hoor, incl die van mijzelf..
ik heb nu een millimeter speling, tsjah, ff opsturen, en 2 tot 5 dagen is mijn alien terug..
ik heb een clevo met half werkend keyboard, versleten touchpad, gare bouwkwaliteit..

kwalitatief is deze xnb niet te vergelijken met de alienware..

trouwens, ik kan uit je uitspraken concluderen dat jij nooit een alienware vastgehouden heb / geprobeer / gebruikt heb? .. anders had je zulke (m.i. domme) uitspraken niet gedaan! ;)

-----------------
edit: buiten deze rant post
-----------------
19k punten in vantage is wel netjes..
maar echt geen 70% hoger dan de 675m.... met de 580m op iets hogerre clocks is met een sandy bridge ook al 20k gehaald

[ Voor 8% gewijzigd door aron225 op 09-06-2012 12:28 ]

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nafets
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-07-2017
@aron225

Fijn dat je zo blij bent met je laptop. Altijd goed!

Verder vooral slecht (lees: niet) onderbouwde meningen.

Ook goed om te zien (als ex apple gebruiker) dat relegie aanrakende fanboyism niet alleen een appel gebruikers fenomeen is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
Nogmaals, dit is een ervaringentopic, niet een topic om haantjesgedrag te vertonen. Ik ben van mening dat ik een goede aankoop heb gedaan. Nergens voor nodig om dat af te kraken, oke? Wellicht tijd voor een moderator en wellicht tijd voor darkstone en aron om weg van dit topic te blijven.

Ben wel even klaar met 'het beste van het beste'. Tweaken heb ik niet eens tijd voor momenteel. Dus je hoeft ook niet trots te komen doen dat iets beter presteert dan iets anders. Nergens voor nodig toch? Beetje 'mijn vw gti heeft 50pk meer dan jouw renault' verhaal. Dat hoor ik altijd bij 18jarige vmbo'ers. Dat zijn wij niet, toch?

[ Voor 36% gewijzigd door nubcaek op 09-06-2012 13:53 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste