Het enige wat hier haantjesgedrag is is beweren dat A beter is dan B zonder ook maar argumenten te noemen. Oh, en natuurlijk heb je net A gekocht. Als je niet de ervaring of bronnen hebt om die uitspraak te doen, doe dat dan ook niet. Daar heeft niemand wat aan.
Paar mensen hier die ervoor zorgen dat wat mij betreft, alle laptop topics no go zijn door al jullie gezeik over bto/xnotebooks en denken dat een review of persoonlijke ervaring god is, werkloos of zo dat je niks beters te doen hebt?
kom dan eens met argumenten waarom de clevo's beter zijn als de alienware 's ??Graviton12 schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 15:03:
Paar mensen hier die ervoor zorgen dat wat mij betreft, alle laptop topics no go zijn door al jullie gezeik over bto/xnotebooks en denken dat een review of persoonlijke ervaring god is, werkloos of zo dat je niks beters te doen hebt?
ik heb toevallig gister iemand een asus aangeraden, die hij ook daarna gekocht heeft.....
werkeloos? naah, ik wil je morgen om 4:30 wel even bellen als ik richting werk ga
kom in ruil daarvoor, eens met een argument waarom clevo's beter zijn als alienware's ?.....
zoals heir door anderre geopperd is
M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm
Verwijderd
ik twijfel bij de 17 inch Titan tussen een ontspiegeld high contrast scherm en een gamut glans scherm. Ik zou graag kiezen voor de gamut maar ik ben een beetje bang voor het glans scherm. Ik speel alleen maar games op de laptop dus in principe heb ik het gamut scherm niet nodig echter ik lees op de 15 inch (non glare) alleen maar positieve reakties. Heeft iemand foto's van het gamut glans scherm of positieve ervaringen ?
Verwijderd
Hier:
Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 2"
Dat scherm word er gebruikt in 99% van de notebooks die een mat, 17.3" scherm bevatten.
Dat scherm word er gebruikt in 99% van de notebooks die een mat, 17.3" scherm bevatten.
Ik raad geleidende koelpasta eigenlijk al af, arctic silver is er daar dus 1 van.nubcaek schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 19:59:
Niet voor extra koelpasta gekozen, ik heb zat systemen in elkaar gezet om te weten hoe het moet. Heb t bij mn oude laptop onlangs ook vervangen.
Heb zelf koelpasta gekocht, scheelt ongeveer 18 euro voor wellicht zelfs betere prestaties. Je weet immers niet wat ze er op smeren. Mocht dat de beste arctic silver zijn, ik heb zalman troep gekocht die ongeveer n halve graad minder goed werkt. Prima toch?
Als het 10 graden zou schelen is het nog te overwegen, maar dat is het dus echt niet.
Als sprake was geweest van Arctic silver in het geval van:
Bas. in "[Ervaringen] xnotebooks"
dan waren er nog wel wat problemen bij gekomen lijkt mij.
De gestelde winst (ook vanuit reviews) worden gehaald met dikke desktop koelers.
Laptop verhalen zijn anders en daarin is de pasta een nog mindere factor op koelprestaties.
Weinig spreiding (klein koellichaam) en het gebogen weg leiden i.c.m. klein koelvin oppervlak zijn daarin de beperkende factoren.
Je hoort me niet zeggen dat Clevo beter is dan een ander, alles heeft zijn voor en nadeel, ook hardware en software valt hieronder.aron225 schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 21:50:
[...]
kom dan eens met argumenten waarom de clevo's beter zijn als de alienware 's ??
ik heb toevallig gister iemand een asus aangeraden, die hij ook daarna gekocht heeft.....
werkeloos? naah, ik wil je morgen om 4:30 wel even bellen als ik richting werk gano problemo..
kom in ruil daarvoor, eens met een argument waarom clevo's beter zijn als alienware's ?.....
zoals heir door anderre geopperd is
Ik gebruik hem bv voor het werk, zie je me al afkomen met een Alienware, de enige Dell die dezelfde performance kan halen is de Precision maar die heeft dan weer andere dingen die niet mogelijk zijn tov X of BTO dus ik moet een beslissing nemen.
Dells hebben een wat betere bouwkwaliteit, betere ondersteuning omdat ze nou eenmaal een multinational zijn en rechtstreeks leveren naar de klant toe.
Zo kan ik ook beginnen over mijn ervaringen met Lenovo in vergelijking met Dell en Dell ligt eruit (ook X en BTO) maar daar betaal je dan ook voor.
Daar staat dan weer tegenover dat de keuze van onderdelen behoorlijk beperkt is bij Dell terwijl je bij X of BTO veel meer opties hebt. (Ze rekenen allemaal flink door als je een uitbreiding wil, onderdelen x2 in kostprijs tov webshops).
Heb net 24 Dells binnen gekregen, wil dat zeggen dat ik anti Dell ben.
Maar de discussie over hierboven gaat weer 2 pagina's worden ... zucht.
Wat mij betreft, het telkens opnieuw aanhalen van dezelfde reviews en argumenten elke dag weer ... dacht dat ik ergens in de titel "Ervaringen X" zag staan terwijl het meer een "Dell in vergelijking met" topic lijkt.
Verwijderd
en nu het glans gamut scherm : ervaringen ?Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2012 @ 14:33:
Hier:
Heb hem op de Titan, werkt goed, na 6 maand 1 witte pixel maar daar moet ik eens software op loslaten.
Moet wel zeggen dat Hardware Info System aangeeft dat het panel uit 2007 is maar of dat datum van type is of daadwerkelijk production time dunno.
Wel heel vinger afdruk gevoelig glossy
Krijg meestal reacties op laptop vanwege kleuren.
Moet wel zeggen dat Hardware Info System aangeeft dat het panel uit 2007 is maar of dat datum van type is of daadwerkelijk production time dunno.
Wel heel vinger afdruk gevoelig glossy
Krijg meestal reacties op laptop vanwege kleuren.
Verwijderd
Met glansschermen kan je afaik niet echt troep aanschaffen in 17.3" segment. In het 15.6" segment wel. Al gebruikt clevo meestal een scherm met slechts 200cd/m helderheid. Ehm hier: http://www.anandtech.com/...fordable-xlsized-gaming/9Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2012 @ 21:49:
[...]
en nu het glans gamut scherm : ervaringen ?
Ik hem hem naast mn studio 15 gehouden (700:1 contrast, 300cd/m, 60% gamut), en qua kwaliteit zie ik geen verschil. Maar de lage helderheid vond ik wel storend tijdens films en games. Sowieso als je onder spots zit is 200cd/m laag. Je wilt liever 450cd/m zoals in de macbooks, maar dat schijnt nog niet echt door te dringen bij de meeste fabrikanten.
Even een vraagje!
Ik heb een Shure 440 headset. Met mijn vorige laptop was dat echt genieten, met mn huidige (titan iv17) krijg ik het idee dat er iets mis is met de aansluiting. Geluid uit de boxen van de laptop is prima, maar zodra ik mijn headset aansluit is het kijken van films/series kansloos aangezien de stemmen zacht zijn. Het beluisteren van youtube videos is ook veel minder een genot ivm gebrek aan bass/diepte. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Als ik er zo over nadenk kan ik me alleen voorstellen dat er iets mis is met de aansluiting, de 3.5mm jack.
Ik hoor het graag!
Ik heb een Shure 440 headset. Met mijn vorige laptop was dat echt genieten, met mn huidige (titan iv17) krijg ik het idee dat er iets mis is met de aansluiting. Geluid uit de boxen van de laptop is prima, maar zodra ik mijn headset aansluit is het kijken van films/series kansloos aangezien de stemmen zacht zijn. Het beluisteren van youtube videos is ook veel minder een genot ivm gebrek aan bass/diepte. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Als ik er zo over nadenk kan ik me alleen voorstellen dat er iets mis is met de aansluiting, de 3.5mm jack.
Ik hoor het graag!
Verwijderd
brentnl in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops"
Afaik zijn de healphone outs van deze serie gewoon junk. Ik hoor er meer over.
Nou ik zal ook even mijn ervaring uiten.
Ik ben zelf een Dell van, XPS1530M gehad nu een XPS17 LX02 in bezit maar moest voor werk ook wat kleinere laptops hebben die wat kracht bezitten en ben bij BTO en Xnotebooks beland. Reden dat ik voor Xnotebooks koos is toch de wat persoonlijke klantenbenadering en Richard van Xnotebooks mij goed bij dingen adviseerde en mij veel mogelijkheden en opties gaf
Zelf had ik nooit van mijn leven gedacht dat ik een Clevo zou kopen maar moet zeggen over de http://www.xnotebooks.nl/...d4000-optimus-w110er.html XNOTEBOOKS® MINIATOR IV11-GT650 dat ik erg goed te spreken ben. bruut geweld (met een Intel Core i7 - 3610QM) in een klein doosje, de gt650m presteerd ook nog eens beter dan mijn gt555m in mijn dell xps (al blijft de XPS hoor
)
Contact met xnotebooks is erg goed en persoonlijk en morgen bestel ik de 2e Minator IV11
Richard van notebooks nogmaals bedankt voor advies en service
Ik ben zelf een Dell van, XPS1530M gehad nu een XPS17 LX02 in bezit maar moest voor werk ook wat kleinere laptops hebben die wat kracht bezitten en ben bij BTO en Xnotebooks beland. Reden dat ik voor Xnotebooks koos is toch de wat persoonlijke klantenbenadering en Richard van Xnotebooks mij goed bij dingen adviseerde en mij veel mogelijkheden en opties gaf
Zelf had ik nooit van mijn leven gedacht dat ik een Clevo zou kopen maar moet zeggen over de http://www.xnotebooks.nl/...d4000-optimus-w110er.html XNOTEBOOKS® MINIATOR IV11-GT650 dat ik erg goed te spreken ben. bruut geweld (met een Intel Core i7 - 3610QM) in een klein doosje, de gt650m presteerd ook nog eens beter dan mijn gt555m in mijn dell xps (al blijft de XPS hoor
Contact met xnotebooks is erg goed en persoonlijk en morgen bestel ik de 2e Minator IV11
Richard van notebooks nogmaals bedankt voor advies en service
[ Voor 7% gewijzigd door ninoxps op 11-06-2012 01:33 ]
Mijn systemen: http://tweakers.net/gallery/296191#tab:inventaris
Verwijderd
thx : even nog over het spiegelend effect : zit hier een verschil tussen het 15.6 en het 17.3 segment ?Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2012 @ 23:41:
[...]
Met glansschermen kan je afaik niet echt troep aanschaffen in 17.3" segment. In het 15.6" segment wel. Al gebruikt clevo meestal een scherm met slechts 200cd/m helderheid. Ehm hier: http://www.anandtech.com/...fordable-xlsized-gaming/9
Ik hem hem naast mn studio 15 gehouden (700:1 contrast, 300cd/m, 60% gamut), en qua kwaliteit zie ik geen verschil. Maar de lage helderheid vond ik wel storend tijdens films en games. Sowieso als je onder spots zit is 200cd/m laag. Je wilt liever 450cd/m zoals in de macbooks, maar dat schijnt nog niet echt door te dringen bij de meeste fabrikanten.
ik neem aan dat jij doelt op de kwaliteit dat deze in het 17.3 segment hoger is.
N.B. ik denk dat ik zelf naar XNB moet gaan om het verschil te zien
Dank voor je input! Hoewel we hier volgens mij niet van een serie kunnen spreken hoop ik. De moederboarden zijn niet het zelfde, toch? Mijn oude laptop, 17CL35-GT555, had dit namelijk niet.Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 00:11:
brentnl in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops"
Daarbij kunnen we wel praten over kracht dit, energie dat, maar als de laptop een 220watt voeding nodig heeft lijkt het me dat de geluidskaart wel voldoende ondersteund wordt.
Nog even voor de duidelijkheid het volgende op een rijtje:
- Laptop speakers produceren een, voor mijn gevoel, goed en degelijk geluid met bass (Zeker t.o.v. 17CL35-GT555 )
- iPhone oordopjes geven kutgeluid (t.o.v. Galaxy Nexus & 17CL35-GT555)
- Shure440 is een van de betere headsets van het lager prijssegment en produceert kut geluid op de laptop en fantastisch geluid op de 17CL35-GT555
Iemand ideeën? Ik zal ook XNB een email sturen.
Alvast bedankt!
Staat daar ook THX software op geïnstalleerd? Er is daarin een optie "dialog plus", om stemmen te onderdrukken.
Correct, THX is geinstalleerd. Heel goed punt, ik weet niet hoe die ingesteld is maar ik ga vanavond kijken! Bedankt!dask schreef op maandag 11 juni 2012 @ 09:42:
Staat daar ook THX software op geïnstalleerd? Er is daarin een optie "dialog plus", om stemmen te onderdrukken.
Verwijderd
Er zit verschil in moederbord ontwerp tussen de verschillende series. Mijn studio 15 is ook niet helemaal ideaal: al op 5% is het geluid oorverdovend...nubcaek schreef op maandag 11 juni 2012 @ 09:34:
[...]
Dank voor je input! Hoewel we hier volgens mij niet van een serie kunnen spreken hoop ik. De moederboarden zijn niet het zelfde, toch? Mijn oude laptop, 17CL35-GT555, had dit 'probleem' namelijk niet.
Na wat softwarematige tweaks heb ik nu fantastisch geluid met m'n Shure440 ! Bedankt!
hardstikke leuk, maar wat heb je precies veranderd?
wat voor de 1 goed is, is voor de ander weinig..
ik heb mijn receiver altijd op pure direct mode staan, ik hou helemaal niet van die "processed" sound, gewoon the real deal..
anderre mensen vinden deze op spectacle of anderre DD filter meuk, veel lekkerder klinken.
ik ben daarom wel benieuwd wat je aangepast hebt,
wat voor de 1 goed is, is voor de ander weinig..
ik heb mijn receiver altijd op pure direct mode staan, ik hou helemaal niet van die "processed" sound, gewoon the real deal..
anderre mensen vinden deze op spectacle of anderre DD filter meuk, veel lekkerder klinken.
ik ben daarom wel benieuwd wat je aangepast hebt,
M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm
Die termen die je gebruikt ken ik niet. Ik heb met de THX settings geknoeid, voornamelijk de tip hierboven hielp. Ook de optie +15db bass (duh) hielp, die had ik nog niet gezien
[ Voor 23% gewijzigd door nubcaek op 11-06-2012 20:06 ]
Verwijderd
Beste mensen,
Ik wil graag een nieuwe laptop aanschaffen! Nu viel mijn oog op de XNB shockwave laptop!
Hier heb ik iets samengesteld, is dit goed of moet ik er nog wat aan veranderen?
MVG,
Roko777
de laptop zal meer voor mijn studie gebruikt worden dan voor gamen, wil af en toe een game kunnen spelen
XNOTEBOOKS® SHOCKWAVE IV15-GT630 / HD4000 Optimus
Beeldscherm
15.6" HD / Full HD NVIDIA GT630M Optimus Technologie 1GB DDR3 * Direct X11 *
Gratis brightpixel garantie, normaal € 75,-
Aktie,normaal vanaf € 789,-
Glanzend of ontspiegeld scherm
FULL HD (1920 x 1080) ONTSPIEGELD HIGH CONTRAST SCHERM in plaats van glans dit is geen folie / film / screen protector !
* AKTIE tijdelijk geen meerprijs, normaal € 89,- *
Processor
Intel Core i7 - 3610QM Quad Core (2.3GHz -3.3GHz) 6MB cache (Ivy Bridge) 45 Watt
Koeling
Icecold (continue gebruik foto / videobewerking en gaming)
Geheugen
8GB DDR3-1600 ( 2 x 4GB )
Harddisk / SSD
120 GB SSD A-DATA S510 Sata-600 READ: 550Mb/s - WRITE: 510Mb/s ( met TRIM functie )
Opticals
DVD±ReWriter
Toetsenbord
Toetsenbord QWERTY * NEDERLANDS * (US International)
Draadloos
Intel WiFi 150Mbps (N 135) + Bluetooth 2.1, 2,1+EDR, 3.0, 3.0+HS, 4.0 (BLE) (Single band)
Ik wil graag een nieuwe laptop aanschaffen! Nu viel mijn oog op de XNB shockwave laptop!
Hier heb ik iets samengesteld, is dit goed of moet ik er nog wat aan veranderen?
MVG,
Roko777
de laptop zal meer voor mijn studie gebruikt worden dan voor gamen, wil af en toe een game kunnen spelen
Beeldscherm
Gratis brightpixel garantie, normaal € 75,-
Aktie,normaal vanaf € 789,-
Glanzend of ontspiegeld scherm
FULL HD (1920 x 1080) ONTSPIEGELD HIGH CONTRAST SCHERM in plaats van glans dit is geen folie / film / screen protector !
* AKTIE tijdelijk geen meerprijs, normaal € 89,- *
Processor
Intel Core i7 - 3610QM Quad Core (2.3GHz -3.3GHz) 6MB cache (Ivy Bridge) 45 Watt
Koeling
Icecold (continue gebruik foto / videobewerking en gaming)
Geheugen
Harddisk / SSD
120 GB SSD A-DATA S510 Sata-600 READ: 550Mb/s - WRITE: 510Mb/s ( met TRIM functie )
Opticals
DVD±ReWriter
Toetsenbord
Toetsenbord QWERTY * NEDERLANDS * (US International)
Draadloos
Intel WiFi 150Mbps (N 135) + Bluetooth 2.1, 2,1+EDR, 3.0, 3.0+HS, 4.0 (BLE) (Single band)
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2012 17:55 ]
Even een korte bijdrage van een lurker. Sinds eind 2011 was ik me aan het orienteren op een desktop vervanger. Ik werd enthousiast van de XPS 15 reviews en heb er eind februari 2012 een besteld. Dat was niet heel erg succesvol, check de shopreview van Dell voor consumenten voor mijn verhaal.
Ik bleef rondkijken en kwam op een gegeven moment op een mooie review voor de Titan die zich kon meten met Alienware. Ik werd enthousiast en keerde mijn spaarpot weer om om zo'n mooi beest te bestellen. Natuurlijk kan dat via de site maar n00bie als ik ben vind ik het toch fijn om even te sparren met de verkopert.
Richard, de verkopert, adviseerde het e.e.a. en kwam nog met een paar toffe aanpassingen. Gelijk maar besteld en ja hoor, tijdens de laatste test bij Richard kwam hij een dooie pixel tegen. Heel tof dat er dan gewoon gebeld wordt en het scherm wordt omgeruild. Natuurlijk duurt het dan een dag of twee langer voordat je hem in huis hebt maar dan is ie ook helemaal af en rijklaar!
En tuurlijk, ik heb hem nu op tafel staan dus ben bevooroordeeld, maar wat een beauty with teeth! Machtig mooi scherm en fluisterstil.
Ben erg gecharmeerd van de persoonlijke benadering van xnotebooks, de goede communicatie en natuurlijk de prachtige laptop.
Ik bleef rondkijken en kwam op een gegeven moment op een mooie review voor de Titan die zich kon meten met Alienware. Ik werd enthousiast en keerde mijn spaarpot weer om om zo'n mooi beest te bestellen. Natuurlijk kan dat via de site maar n00bie als ik ben vind ik het toch fijn om even te sparren met de verkopert.
Richard, de verkopert, adviseerde het e.e.a. en kwam nog met een paar toffe aanpassingen. Gelijk maar besteld en ja hoor, tijdens de laatste test bij Richard kwam hij een dooie pixel tegen. Heel tof dat er dan gewoon gebeld wordt en het scherm wordt omgeruild. Natuurlijk duurt het dan een dag of twee langer voordat je hem in huis hebt maar dan is ie ook helemaal af en rijklaar!
En tuurlijk, ik heb hem nu op tafel staan dus ben bevooroordeeld, maar wat een beauty with teeth! Machtig mooi scherm en fluisterstil.
Ben erg gecharmeerd van de persoonlijke benadering van xnotebooks, de goede communicatie en natuurlijk de prachtige laptop.
Wat voor soort scherm heb je? Van de Titan bedoel ik?
Op welk model barebone (Compal, Clevo?) is de Sense Plus 15.6 gebaseerd en heeft iemand (uitgebreide) ervaringen met dit model?
Verwijderd
Hallo Cubic,
De Sense Plus is op de Clevo W150ERM gebaseerd.
De Sense Plus is op de Clevo W150ERM gebaseerd.
Cubic X schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 13:20:
Op welk model barebone (Compal, Clevo?) is de Sense Plus 15.6 gebaseerd en heeft iemand (uitgebreide) ervaringen met dit model?
is die dan sneller als de 2gb variant? of bestaat er geen 2gb variant?
ik zag dat alienware ze met 2gb levert..
ik zag dat alienware ze met 2gb levert..
Verwijderd
Als je een spel vind wat ook maar 1% winst krijgt van een dergelijke hoeveelheid VRAM @ 1080p krijg je gratis en voor niets een koekje van mij.
Verwijderd
Hallo,
Ik ben nieuw in dit forum maar ben aan het kijken om een xnotebook te kopen.
De specs:
17.3" HD+ / Full HD, NVIDIA GTX680 / 4.0GB GDDR5 in combinatie met OPTIMUS * DIRECT X11
FULL HD (1920 x 1080) ONTSPIEGELD HIGH CONTRAST SCHERM in plaats van glans dit is geen folie /
16GB DDR3-1600 * CRUCIAL * ( 4 x 4GB ) EXTREME PERFORMANCE (1e klas)
256 GB SSD SAMSUNG 830 Sata-600 READ: 520 MB/s - WRITE: 400 MB/s ( met TRIM functie )
Bigfoot N 1102 ( 300Mbps ) Super Gaming / Mutimedia wireless NIEUW !
Bij xnotebooks ofcourse
maar ik twijfel tussen de 3610QM+680M+8Gig 1600Cruz en de 3820QM+7970M+16Gig 1600Cruz+gamutScreen setup.
Wat zou ik best nemen? maximum 2150 euro
Ik ben nieuw in dit forum maar ben aan het kijken om een xnotebook te kopen.
De specs:
17.3" HD+ / Full HD, NVIDIA GTX680 / 4.0GB GDDR5 in combinatie met OPTIMUS * DIRECT X11
FULL HD (1920 x 1080) ONTSPIEGELD HIGH CONTRAST SCHERM in plaats van glans dit is geen folie /
16GB DDR3-1600 * CRUCIAL * ( 4 x 4GB ) EXTREME PERFORMANCE (1e klas)
256 GB SSD SAMSUNG 830 Sata-600 READ: 520 MB/s - WRITE: 400 MB/s ( met TRIM functie )
Bigfoot N 1102 ( 300Mbps ) Super Gaming / Mutimedia wireless NIEUW !
Bij xnotebooks ofcourse
maar ik twijfel tussen de 3610QM+680M+8Gig 1600Cruz en de 3820QM+7970M+16Gig 1600Cruz+gamutScreen setup.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2012 20:50 ]
Een koekje maar? Je bent niet zo zeker van je zaak danVerwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 20:06:
Als je een spel vind wat ook maar 1% winst krijgt van een dergelijke hoeveelheid VRAM @ 1080p krijg je gratis en voor niets een koekje van mij.
Verwijderd
Plaatje van een taart, dan.
Probeer Laptop Aankoopadvies. En serieus: €2000 is gewoon veel te veel voor een clevo...Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 20:47:
Verwijderd
Ik nam aan dat de 680m bij clevo atm goedkoopste verkoper isVerwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 21:08:
Plaatje van een taart, dan.
[...]
Probeer Laptop Aankoopadvies. En serieus: €2000 is gewoon veel te veel voor een clevo...
Verwijderd
Misschien als ze een kwart van de prijs afhalen: Verwijderd in "Laptop voor CAD, CS5, ... Huidige houden of nieuwe kopen?"
Verwijderd
Ik snap het niet ik kijk op de m17x datasheet zie geen 680m en de dell webshop is veel duurder dan de clevo pc met zelfde settings...Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 21:24:
Misschien als ze een kwart van de prijs afhalen: Verwijderd in "Laptop voor CAD, CS5, ... Huidige houden of nieuwe kopen?"
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2012 21:47 ]
Verwijderd
Hallo allemaal,
Ik zie dat er veel mensen tevreden zijn met XNotebooks en daar ben ik blij mee want ik heb ondertussen de XNOTEBOOKS® TITAN IV17-GTX680 besteld met deze systemspecs:
Beeldscherm / videokaart
Glanzend of ontspiegeld
Processor
Intel Core i7 - 3820QM Quad Core (2.7GHz -3.7GHz) 8MB cache (Ivy Bridge) 45 Watt
Koeling
Freeze (Hoogste koelprestaties)
Geheugen
16GB DDR3-1600 * CRUCIAL * ( 2 x 8GB ) EXTREME PERFORMANCE (1e klas) (Uit te breiden tot 32 GB)
Harddisk / SSD
480 GB SSD INTEL 520 Sata-600 READ: 550Mb/s - WRITE: 520Mb/s ( met TRIM Functie )
2e Harddisk / SSD
750 GB HYBRID (HDD/SSD Combo) 7200rpm Sata-600, 32Mb cache + 8 GB SSD
(SSD Snelheid in combinatie met hoge opslag capaciteit)
Opticals
Blu-Ray writer / DL-DVD-RW
Wireless
Bigfoot N 1102 ( 300Mbps ) Super Gaming / Mutimedia wireless
Besturingssoftware 64Bit
WINDOWS 7 ULTIMATE 64 Bit - ENGELS
Ik ga deze laptop puur gebruiken voor Gaming.
Ik laat meer weten zodra ik hem in huis heb en hoe hij me bevalt.
Ik zie dat er veel mensen tevreden zijn met XNotebooks en daar ben ik blij mee want ik heb ondertussen de XNOTEBOOKS® TITAN IV17-GTX680 besteld met deze systemspecs:
Beeldscherm / videokaart
Glanzend of ontspiegeld
Processor
Intel Core i7 - 3820QM Quad Core (2.7GHz -3.7GHz) 8MB cache (Ivy Bridge) 45 Watt
Koeling
Geheugen
16GB DDR3-1600 * CRUCIAL * ( 2 x 8GB ) EXTREME PERFORMANCE (1e klas) (Uit te breiden tot 32 GB)
Harddisk / SSD
480 GB SSD INTEL 520 Sata-600 READ: 550Mb/s - WRITE: 520Mb/s ( met TRIM Functie )
2e Harddisk / SSD
Opticals
Wireless
Besturingssoftware 64Bit
Neem lekker een 3610QM + ATI 7970 + 8GB RAM en steek je overige geld in een mooie SSD / hou het overVerwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 20:47:
maar ik twijfel tussen de 3610QM+680M+8Gig 1600Cruz
en de 3820QM+7970M+16Gig 1600Cruz+gamutScreen setup.
Een 680 is zo absorbitant duur, dat de meerprijs t.o.v. een 7970 gewoon niet te verantwoorden is, gekkenwerk!
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Dat is te kort door de bocht CBL,
Misschien heeft hij cuda support nodig voor bepaalde software, dan heb je imho veeeeel meer aan een nvidia kaart
Misschien heeft hij cuda support nodig voor bepaalde software, dan heb je imho veeeeel meer aan een nvidia kaart
schitterende specs...Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 22:38:
Hallo allemaal,
Beeldscherm / videokaart
Glanzend of ontspiegeld
Processor
Koeling
Geheugen
Harddisk / SSD
2e Harddisk / SSD
Opticals
Wireless
Besturingssoftware 64Bit
alleen even 2 dingen.. de 3820... die is heeeel duur, in game scheelt het 0 fps tussen de 3820 en 3610,
die harddisk is bij lange na niet zo snel als een gewone SSD, ondanks dat het daar wel zo staat, gelukkig is die intel wel een echte SSD, met dito snelheden .
ik krijg alleen kippenvel bij het display..
17 inch, mat, geen gamut optie genomen.... ik voorspel een chi-mei panel.
deze wil je ECHT niet hebben in een systeem van deze prijs (zoiezo zou een andere notebook aan te bevelen zijn), ik zou iig hier nog even over nadenken.
dat display is voor mij tot 2x toe een deal breaker geweest, echt heel slechte beeldkwaliteit
Als hij uberhaupt weet wat het was, mag ik hopen dat hij dat zelf wel gezegd / bedacht hadaron225 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 04:46:
Dat is te kort door de bocht CBL, Misschien heeft hij cuda support
nodig voor bepaalde software, dan heb je imho veeeeel meer aan een nvidia kaart
Hij biedt zelf twee keuzes / opties aan, met twee verschillende GPU's dus dat zal wel meevallen denk ik.
@ Ven0x: Waarom in godsnaam zo'n / die CPU zoals aron225 aanhaalt...
Met gaming heb je daar echt geen profijt van, maar een 3610QM of 3720QM had je bakken met geld bespaart...
Qua scherm hoop ik voor je dat je een goed panel krijgt, maar sommige opties zijn echt wel way too much imho.
Een 3820QM, GTX680 en een Hybrid HDD bijvoorbeeld, terwijl je met mindere hardware ook gewoon heel goed toekomt. Als het een 3720QM, 7970 en 750GB HDD was, had je al €700,00 bespaart

It's your money, maar sommige keuzes zijn misschien wat te enthousiast geweest, desalniettemin veel plezier!
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
Ik twijfel gewoon enorm aan het feit dat ik al veel ati genomen heb vanwege de goedkopere prijs maar elke keer al problemen mee gehad, vroeger een 8800GTX gehad nooit problemen en ati constant.CLB schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 09:06:
[...]
Als hij uberhaupt weet wat het was, mag ik hopen dat hij dat zelf wel gezegd / bedacht had![]()
Hij biedt zelf twee keuzes / opties aan, met twee verschillende GPU's dus dat zal wel meevallen denk ik.
Daarom dat ik beetje schrik heb van de 7970m
Cuda support is op dit moment niet nodig alhoewel ik binnen dit en een jaar wel moet gaan 3de renderen etc.
dan is dat prima, en ook die cpu kan wel lekker meehelpen met renderren.
k weet niet hoe het met clevo machines zit, maar in een alienware kan je de 3820 nog een stuk overklokken.
trouwens, deze config loopt naar 4k euro toe
ik zou voor de helft van het geld een andere notebook kopen..
helemaal als deze *waarschijnlijk* een heerlijk chinees rot scherm krijgt..
k weet niet hoe het met clevo machines zit, maar in een alienware kan je de 3820 nog een stuk overklokken.
trouwens, deze config loopt naar 4k euro toe
ik zou voor de helft van het geld een andere notebook kopen..
helemaal als deze *waarschijnlijk* een heerlijk chinees rot scherm krijgt..
[ Voor 35% gewijzigd door aron225 op 04-07-2012 13:46 ]
@Zephrex: dit scherm is het geworden: FULL HD (1920 x 1080) GLANS HIGH CONTRAST scherm, haarscherp zeker als ik het vergelijk met de oude Asus van mijn vriendin.
Verwijderd
http://www.notebookcheck....eon-HD-7970M.77110.0.htmlVerwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 13:05:
[...]
Ik twijfel gewoon enorm aan het feit dat ik al veel ati genomen heb vanwege de goedkopere prijs maar elke keer al problemen mee gehad, vroeger een 8800GTX gehad nooit problemen en ati constant.
Daarom dat ik beetje schrik heb van de 7970m
Cuda support is op dit moment niet nodig alhoewel ik binnen dit en een jaar wel moet gaan 3de renderen etc.
Voor profi applicaties wil je juist AMD. Nvidia schakelt bepaalde features uit in hun consumentenkaarten zodat er meer quadro's worden verkocht. Dat slaat natuurlijk nergens op.
Verwijderd
@ CLB
Dat zeg je inderdaad correct. Daar heb ik misschien momenteel geen profijt aan maar aangezien ik deze laptop een x aantal jaar zal gebruiken zal het zeker in mijn voordeel werken (als ik deze laptop bijv. voor werk enzo ga gebruiken).
Ik heb de 3820 QM expres genomen aangezien deze 11% beter werkt (voor zware CPU applicaties) dan de 3610 QM + ik weet ook niet precies wat jij onder de term 'Gaming' verstaat aangezien ik niet alleen een spel heb draaien (livestream irc xplit enzovoorts).
@ aron225
Ik heb liever een onspiegelde scherm dan een gamut.Mijn rede hiervoor is dat ik vrij weinig heb aan een gamut scherm als ik niets kan zien (ik heb namelijk 80% van de tijd dat ik achter mijn laptop zit de zon in mijn scherm) en daarbij vind ik ook dat de gamut scherm beter is als je bijvoorbeeld bezig ben met foto's en dergelijke.
Ik neem aan dat je de 750gb Hybrid bedoeld als mijn 2e harddisk?
ik zal de SSD gebruiken voor gaming en de 750GB hybrid voor andere dingen zoals opslag/andere niet al te veel vragende programma's.
'zoiezo zou een andere notebook aan te bevelen zijn'
Dit gedeelte snap ik niet helemaal aangezien deze laptop precies is wat ik wil en het duurt geen 2+ maanden voordat ik hem heb.
ik heb bij een aantal andere bedrijven gekeken en zover ik gezien heb heeft niemand de GFX 680 of het duurt minimaal een maand of meer voordat ze hem hebben en daarbij ook kan ik niet dezelfde systemspecs krijgen.
Dat zeg je inderdaad correct. Daar heb ik misschien momenteel geen profijt aan maar aangezien ik deze laptop een x aantal jaar zal gebruiken zal het zeker in mijn voordeel werken (als ik deze laptop bijv. voor werk enzo ga gebruiken).
Ik heb de 3820 QM expres genomen aangezien deze 11% beter werkt (voor zware CPU applicaties) dan de 3610 QM + ik weet ook niet precies wat jij onder de term 'Gaming' verstaat aangezien ik niet alleen een spel heb draaien (livestream irc xplit enzovoorts).
@ aron225
Ik heb liever een onspiegelde scherm dan een gamut.Mijn rede hiervoor is dat ik vrij weinig heb aan een gamut scherm als ik niets kan zien (ik heb namelijk 80% van de tijd dat ik achter mijn laptop zit de zon in mijn scherm) en daarbij vind ik ook dat de gamut scherm beter is als je bijvoorbeeld bezig ben met foto's en dergelijke.
ik zal de SSD gebruiken voor gaming en de 750GB hybrid voor andere dingen zoals opslag/andere niet al te veel vragende programma's.
'zoiezo zou een andere notebook aan te bevelen zijn'
Dit gedeelte snap ik niet helemaal aangezien deze laptop precies is wat ik wil en het duurt geen 2+ maanden voordat ik hem heb.
ik heb bij een aantal andere bedrijven gekeken en zover ik gezien heb heeft niemand de GFX 680 of het duurt minimaal een maand of meer voordat ze hem hebben en daarbij ook kan ik niet dezelfde systemspecs krijgen.
De 3820QM geeft je 10% meer performance, echt geen 20%.Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 17:30:
@ CLB
Ik heb de 3820 QM expres genomen aangezien deze 20% beter werkt (voor zware CPU applicaties) dan de 3610 QM
@ aron225
12% hogere clock (3300 vs 3700) en 2MB meer cache, is helaas geen 20% sneller.
http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html
Een hybride HDD heeft alleen nut bij gebruik als OS schijf of zware programma´s.
Bij data heeft ie vrijwel niks te cachen waar jij iets aan gaat hebben.
Bij gebruik van een SSD waar je OS en programs op zet is een hybride daarnaast dus zinloos.
Een normale 7200rpm´er geeft je dezelfde performance.
EDIT: aagezien het geen typo is, tis gamut i.p.v. gumat
[ Voor 10% gewijzigd door Double-X-L op 04-07-2012 18:50 . Reden: dubbele zin ]
Verwijderd
Haha mybad en aangepast.Double-X-L schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 17:46:
[...]
De 3820QM geeft je 10% meer performance, echt geen 20%.
12% hogere clock (3300 vs 3700) en 2MB meer cache, is helaas geen 20% sneller.
http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html
EDIT:aangezien het geen typo is, tis gamut i.p.v. gumat
Een hybride HDD heeft alleen nut bij gebruik als OS schijf of zware programma´s.
Bij data heeft ie vrijwel niks te cachen waar jij iets aan gaat hebben.
Bij gebruik van een SSD waar je OS en programs op zet is een hybride daarnaast dus zinloos.
Een normale 7200rpm´er geeft je dezelfde performance.
EDIT: aagezien het geen typo is, tis gamut i.p.v. gumat
overigens de 20% waar ik aan kwam was van een andere forum waar ik het dus had opgezocht.
de 750 Hybrid heb ik genomen omdat hij ook sneller is dan een normale HDD ik haat namelijk op dingen te moeten wachten
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2012 18:03 ]
Zoals ik zei het is jouw geld, maar je had voor dat geld beter om de anderhalf jaar een nieuwe laptop kunnen kopen van €1500,00 Dat is meer toekomstgericht dan 1x een laptop kopen die volgend jaar alweer wordt ingehaald door nieuwe hardware. Ontspiegeld is niet hetzelfde als gamut... Je hebt glare en non-glare (mat) en gamut in verschillende gradaties. Voor de rest is een 750GB Hybrid HDD niet handig / functioneel als je daar alleen data opzet, wat Double-X-L al aangaf. Je hebt niet voor niks een SSD gekozen toch waar je apps op installed. En dan had je anders een 15,6" model moeten nemen, net als mij, dat is ontspiegeld en gamut, 
Ben wel benieuwd naar je performance
Ben wel benieuwd naar je performance
[ Voor 3% gewijzigd door CLB op 04-07-2012 18:19 ]
Verwijderd
het gaat dus over dit scherm:Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 17:30:
@ aron225
Dan heb je de M17x gemist. Nog een paar €100 goedkoper ook.ik heb bij een aantal andere bedrijven gekeken en zover ik gezien heb heeft niemand de GFX 680 of het duurt minimaal een maand of meer voordat ze hem hebben en daarbij ook kan ik niet dezelfde systemspecs krijgen.
Verwijderd
@Darkstone
Ik heb ook bij alienware gekeken en inderdaad ook de M17x maar aangezien er een verschil zit tussen de 680 's (2GB NVIDA 680M GPU vs 4GB NVIDIA 680M GPU) vind ik niet dat je het daarmee kan vergelijken.
@ CLB
Performance laat ik weten zodra ik hem heb
Ik heb ook bij alienware gekeken en inderdaad ook de M17x maar aangezien er een verschil zit tussen de 680 's (2GB NVIDA 680M GPU vs 4GB NVIDIA 680M GPU) vind ik niet dat je het daarmee kan vergelijken.
@ CLB
Performance laat ik weten zodra ik hem heb
Verwijderd
Dat extra geheugen maakt echt helemaal niets uit. Dat is echt een heel slecht argument om je keuze op te baseren.
4GB op een notebook VGA gaat je echt helemaal niks brengen behalve extra verbruik en warmte.Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 22:15:
@Darkstone
Ik neem aan dat je daar niet op zit te wachten?
Je moet denken aan dual screen gaming op 2 x 2560-1440 met 8xMSAA voordat je daar iet mee kunt doen.
En als je dan dergelijke texture omvang in je VRAM buffer hebt zitten schiet de verwerking van je notebook GPU dusdanig tekort dat je er alsnog niks mee kunt.
SLI en CFX op desktop highend GPU's, die hebben de power om daar wellicht wat mee te kunnen.
Verwijderd
Ik heb mijn keuze daar niet van ik bedoel alleen te zeggen die 680's kan je qua prijs niet vergelijken aangezien ze verschillen.
Verwijderd
In aankoop bij de fabricant scheelt hem dat 30 euro.Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 22:40:
Ik heb mijn keuze daar niet van ik bedoel alleen te zeggen die 680's kan je qua prijs niet vergelijken aangezien ze verschillen.
dus als we het opsommen:
je krijgt een ultra brak scherm.
een gpu met veel stroom verbruikend geheugen waar je niks mee kan.
een cpu waar je 500 euro voor heb betaald, n het verschil nauwelijks van merkt.
een hybride harddisk voor je data?? (had dan een grotere 7200rpm er gekocht)
een brak keyboard *understatement*
bouwkwaliteit die niet te best is.
touchpad die hoogstwaarschijnlijk "op" slijt in een half jaar.
ik weet niet WIE jou voorgelicht heeft..........
en als je zo een powerhouse had willen hebben, had je beter gewoon een 18 inch kunnen nemen met crossfire 7970 ofzo..
en als je zo een powerhouse had willen hebben, had je beter gewoon een 18 inch kunnen nemen met crossfire 7970 ofzo..
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 22:18:
Dat extra geheugen maakt echt helemaal niets uit. Dat is echt een heel goed verkoop] argument om je keuze op te baseren.
Ik snap je punt maar in deze zou je het kunnen vergelijken dat je meer zou betalen voor iets wat je niet zou gebruiken en resulteert in een hoger verbruik en meer warmte.Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 22:40:
Eigenlijk hangt de sweetspot rond de 1500,- en zoals CLB ook al zegt kun je dan beter 2 x een laptop kopen (bijna 3 x gezien je huidige prijs) dan 1 x een hele dure.
Het is helaas geen auto waar je 12 jaar mee gaat doen doordat je over 3 jaar weer veel meer performance kunt krijgen voor 1500,-
Verwijderd
Scherm ik zal het meemakenaron225 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 06:11:
dus als we het opsommen:
gpu stroom geen probleem (altijd netstroom) geheugen ik ga het meemaken en dan laat ik het weten.
cpu ik wou eerst de nieuwste waar je nog eens 500 meer voor betaald dusja.
harddisk ik had ook 2x een SSD kunnen nemen en dan had je het er nooit over gehad maar aangezien ik meer geheugen wil voor minder geld maar wel redelijk snel leek me dat de beste optie.
keyboard wat is hier mis mee? ik zou het namelijk niet weten.
bouwkwaliteit wat is hier mis mee?
touchpad geen probleem aangezien ik het niet zal gebruiken omdat ik een muis gebruik
mijn voorlichting: Forums, Vader (bouwt al jaren zijn eigen pc/laptops), XNotebooks, Reviews, M'n eigen wil
@ Double-X-L
Ik ga ongeveer om de 5 jaar een nieuwe laptop kopen voor dit bedrag rede is omdat er steeds meer uitkomt en alles steeds meer vraagt van je laptop (en omdat ik het kan
Ik doe geen 12 jaar met een auto maar meer 4/5 jaar (2000 euro + je inruil waarde = een nieuwe auto
Verwijderd
Wat er mis mee is? Dat er notebooks bestaan die al die dingen die aron daar op noemt beter doen, en dan ook nog eens goedkoper zijn. Met de aankoop daar ben je echt een dief van je eigen portermornee.
Een i7-2820QM is sowieso het geld niet waard. Bij dell was dat ding vorige maand zelfs gratis. Gratis of voor een paar tientjes is dat leuk, voor een par honderdjes echt niet. (en koop dan sowieso een laptop die je kan overclocken, als je zoveel waarde hecht aan CPU kracht)
De anti-clevo circlejerk van Darkstone en aron is weer begonnen, joepie. Gaan jullie nu weer dezelfde reviews linken en klagen over een versleten touchpad (het is een gaming laptop, get real) om je rant daarna met een bruggetje om te toveren in een verkooppraatje voor Dell XPS/Alienware (met die leuke excelsheet van Darkstone!).
Het is echt jammer aangezien ik echt geloof dat deze jongens kennis van zaken hebben maar een beetje verblind zijn door hun haat.
VenOx heeft misschien inderdaad niet de meest efficiënte specs maar hij zal er vast over nagedacht hebben. Zo'n hybride HDD naast een SSD is inderdaad ook gewoon totaal onnodig maar als je het leuk vindt om te hebben, waarom niet!? Ik heb zelf ook 16GB RAM gekozen "for the lulz".
Het is echt jammer aangezien ik echt geloof dat deze jongens kennis van zaken hebben maar een beetje verblind zijn door hun haat.
VenOx heeft misschien inderdaad niet de meest efficiënte specs maar hij zal er vast over nagedacht hebben. Zo'n hybride HDD naast een SSD is inderdaad ook gewoon totaal onnodig maar als je het leuk vindt om te hebben, waarom niet!? Ik heb zelf ook 16GB RAM gekozen "for the lulz".
Ok inderdaad een keuzeVerwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 17:13:
@ Double-X-L
Ik ga ongeveer om de 5 jaar een nieuwe laptop kopen voor dit bedrag rede is omdat er steeds meer uitkomt en alles steeds meer vraagt van je laptop (en omdat ik het kan).
Maar waarom dan niet om de 2 jaar voor de helft, daaarmee win je toch veel meer?
En waarom dan niet de 3720QM, die 300Mhz is prijs/performance nog enigszins interessant.
Van 3720QM naar 3820QM is het 100Mhz voor 200,- als money = no object, sure be my guest.
Ik zou dan eerder voor een 2e SSD gaan, geen roterende schijven = geruisloze laptop in 2D.
Aangezien je advies vraagt hier wordt het prijskaartje (bang for buck) altijd meegenomen als criteria.
De zwaarste config is qua performance altijd high end en kan dan ook niet verbeterd worden op de prijs na.
Uiteraard succes met de keuze.
Ik heb vandaag de 'XNOTEBOOKS® SENSE IV15-GT650 / HD4000 Optimus' aangeschaft! Op het moment dat ik heb binnen heb en uitgepakt heb zal ik eens een review neerzetten hierzo!
Just do it.
Ik heb inmiddels mijn nieuwe laptop binnen, ik heb alleen wel een vraag. Ik heb momenteel een Toslink kabel liggen voor digitale audio. Deze werkt alleen niet, klopt het dat ik een andere kabel nodig heb? Zoiets als dit:

Ik wil mijn laptop vervolgens via SPDIF aansluiten op een Onkyo TX-SR607.
Op het moment dat ik wat langer gewerkt heb met mijn laptop, en alles werkt zal ik hier een review posten.
Ik wil mijn laptop vervolgens via SPDIF aansluiten op een Onkyo TX-SR607.
Op het moment dat ik wat langer gewerkt heb met mijn laptop, en alles werkt zal ik hier een review posten.
Just do it.
Waarom geen externe geluidskaart?
Ik heb de creative x-fi surround pro gekocht.
Usb naar je laptop.
De geluidskaart via optisch in je onkyo..
Werkt hier echt super goed, krijgt er gewoon dts overheen
Ik heb de creative x-fi surround pro gekocht.
Usb naar je laptop.
De geluidskaart via optisch in je onkyo..
Werkt hier echt super goed, krijgt er gewoon dts overheen
Oh, dat is ook geen verkeerd idee, bestel ik die even! Daarnaast heb ik ook nog een andere fout:

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Zover ik weet heb ik de juiste drivers geïnstalleerd.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Zover ik weet heb ik de juiste drivers geïnstalleerd.
Just do it.
Even het apparaat de-installeren, en opnieuw de laptop starten. Daarna kijken of het apparaat gevonden worden, plus eventueel drivers opnieuw installeren.
Voor zover ik me kan herinneren komt het apparaat wel terug als ik het de-installeer. Ik zal het vanavond even proberen, ik houd jullie op de hoogte!
Misschien dat ik dan ook het geluid via mijn HDMI kabel kan doorsturen, dat werkt momenteel ook nog niet, alleen beeld!
Misschien dat ik dan ook het geluid via mijn HDMI kabel kan doorsturen, dat werkt momenteel ook nog niet, alleen beeld!
[ Voor 29% gewijzigd door Rednas_N op 11-07-2012 10:29 ]
Just do it.
voor de tos link kabel zijn adapters te koop zo dat deze in een koptelefoon aan sluiting passen
zoals deze
http://www.conrad.nl/ce/n...nk-bus-O/1310121&ref=list
zoals deze
http://www.conrad.nl/ce/n...nk-bus-O/1310121&ref=list
Hoi Aalz, deze heb ik inderdaad, het probleem is alleen dat dit niet werkt. Ik heb al diverse mensen gevonden die dit probleem ook hadden die zeiden dit:
what kind of digital out are you using... because optical will not work.
only SPDIF with an 3.5mm to RCA will work.
I went over this a couple of times here.
I went over this for the previous model.
the audio output on the Clevo M570U is as follows:
- headphones or 2/2.1 speakers (even from TV speakers) can be connected to headphone jack
- analog multi-channel (up to 8-channels) can be connected to each jack
Read this:
http://forum.notebookreview.com/show...t=96437&page=3
This is the SPDIF cable that you would use to connect to your multi-channel receiver:
http://www.ramelectronics.net/audio-...prodSPDIF.html
Its a 3.5mm minijack to RCA SPDIF cable.
Eventueel een bron: http://forum.notebookrevi...working-clevo-m570ru.htmlYeah, it's SPDIF with 3.5mm to RCA. It works perfectly in my desktop's digital out. I also do not have the ability to enable digital out in the Realtek software or anywhere else on the laptop like I do on my desktop. I'm still thinking it's driver related, but I've tried both what PCMW gave me and what's available on the Realtek site without success.
[ Voor 5% gewijzigd door Rednas_N op 11-07-2012 11:13 ]
Just do it.
ah,
ik heb zelf nu een aantal weken een xnotebooks titan, maar ik ben zelf nog niet met de hdmi en de spdif aan het experimenteren geweest(zal ik deze week eens doen), ik weet wel dat bij mijn vorig laptop een asus g50 de thx soft ware enorm in de weg zat, maar daar heb ik de digitale audio wel uit gekregen, zowel spdif (toslink) en hdmi.
Je zou zeggen dat realtek deze functionaliteit hetzelfde zou houden bij een nieuwe generatie.
ik heb zelf nu een aantal weken een xnotebooks titan, maar ik ben zelf nog niet met de hdmi en de spdif aan het experimenteren geweest(zal ik deze week eens doen), ik weet wel dat bij mijn vorig laptop een asus g50 de thx soft ware enorm in de weg zat, maar daar heb ik de digitale audio wel uit gekregen, zowel spdif (toslink) en hdmi.
Je zou zeggen dat realtek deze functionaliteit hetzelfde zou houden bij een nieuwe generatie.
Volgens mij zit er geen Realtek kaart in het systeem van mij, ik weet niet hoe dat bij jou is? In daar plaats daarvan heb ik 'VIA'.
[ Voor 16% gewijzigd door Rednas_N op 11-07-2012 11:58 ]
Just do it.
sorry, ik geloof dat ik appels met peren aan het vergelijken ben, (via en realtek)
net getest, via VLC krijg ik via tos link en via de hdmi Dolby digital en dts door naar de versterker
Waar kan je zien dat de sense overeenkomt met de clevo m570U?
Als je bij afspeel apparaten kijkt wat voor opties heb je dan?
net getest, via VLC krijg ik via tos link en via de hdmi Dolby digital en dts door naar de versterker
Waar kan je zien dat de sense overeenkomt met de clevo m570U?
Als je bij afspeel apparaten kijkt wat voor opties heb je dan?
Bij afspeelapparaten heb ik de volgende mogelijkheden:
-SPDIF
-Hoofdtelefoon
-Luidsprekers
Overigens valt mijn model onder de 'W150ERQ'
Overigens staat dit wel bij jouw model, en niet bij die van mij; Digitaal/analoog 7. 1-kanaals S/PDIF SRS Premium Sound ™
-SPDIF
-Hoofdtelefoon
-Luidsprekers
Overigens valt mijn model onder de 'W150ERQ'
Overigens staat dit wel bij jouw model, en niet bij die van mij; Digitaal/analoog 7. 1-kanaals S/PDIF SRS Premium Sound ™
[ Voor 31% gewijzigd door Rednas_N op 11-07-2012 12:27 ]
Just do it.
Als je spdif als standaard ingesteld hebt gaat er dus geen rood lichtje branden bij het invoeren van de tos link kabel?
Ik zag toen ik de hdmi aansloot een nieuw afspeel apparaat in de lijst verschijnen deze heb ik als standaard ingesteld.
Ik zag toen ik de hdmi aansloot een nieuw afspeel apparaat in de lijst verschijnen deze heb ik als standaard ingesteld.
heb je versterker geen hdmi input?
als je receiver dat niet heeft, zou ik echt gewoon lekker een externe soundcard eraan hangen..
kost je 55 euro: pricewatch: Creative SoundBlaster X-Fi Surround 5.1 Pro
en geeft optisch gewoon dts door.
tevens heb je dan veel meer opties, en hoef je niet elke keer dat rare thx programma te draaien..
werkt bij mij iig echt super!
ook kwa drivers (ik heb een creative recon 3di onboard audiokaart in mijn alienware, en deze x-fi op mijn receiver geplakt met plakband)
als je receiver dat niet heeft, zou ik echt gewoon lekker een externe soundcard eraan hangen..
kost je 55 euro: pricewatch: Creative SoundBlaster X-Fi Surround 5.1 Pro
en geeft optisch gewoon dts door.
tevens heb je dan veel meer opties, en hoef je niet elke keer dat rare thx programma te draaien..
werkt bij mij iig echt super!
ook kwa drivers (ik heb een creative recon 3di onboard audiokaart in mijn alienware, en deze x-fi op mijn receiver geplakt met plakband)
Ja, daar gaat mijn voorkeur ook al naar uit, ik denk dat ik dat apparaat vanavond even ga bestellen! Bedankt voor je tip!
[ Voor 9% gewijzigd door Rednas_N op 11-07-2012 16:21 ]
Just do it.
kijk anders nog eens in deze manual,
hier staat e.e.a. beschreven voor het gebruik van de hdmi
http://www.clevo.com.tw/e...ownload.asp?sno=3912&no=3
sheet 284 pagina c-22
hier staat e.e.a. beschreven voor het gebruik van de hdmi
http://www.clevo.com.tw/e...ownload.asp?sno=3912&no=3
sheet 284 pagina c-22
Alle drivers heb ik nu geïnstalleerd! Laptop draait nu als een zonnetje, HDMI werkt nu ook zoals het hoort! Dank jullie wel voor jullie hulp!
Kleine edit:
Ik heb inmiddels de externe geluidskaart besteld.
Kleine edit:
Ik heb inmiddels de externe geluidskaart besteld.
[ Voor 19% gewijzigd door Rednas_N op 11-07-2012 18:59 ]
Just do it.
goed bezig, ik ben er iig ERG tevrede over
In mijn geval kan ik nu een optische kabel gebruiken naar mijn versterker toe. Jij kan dit al, aangezien jouw laptop dit standaard ondersteund. Dit zou ik in principe ook met HDMI kunnen bereiken, maar mijn HDMI kabel gaat naar een beeldscherm (DVI) toe.
Als alternatief zou ik een HDMI kabel naar mijn versterker moeten trekken, en deze vervolgens weer terug naar het externe beeldscherm. Als ik dan mijn tweede scherm wil gebruiken zou ik mijn versterker altijd aan moeten hebben, terwijl ik niet altijd muziek luister.
Als alternatief zou ik een HDMI kabel naar mijn versterker moeten trekken, en deze vervolgens weer terug naar het externe beeldscherm. Als ik dan mijn tweede scherm wil gebruiken zou ik mijn versterker altijd aan moeten hebben, terwijl ik niet altijd muziek luister.
[ Voor 61% gewijzigd door Rednas_N op 12-07-2012 12:00 ]
Just do it.
ok, ik zag inderdaad dat die spdif coaxial 3,5mm naar tulp stekker maar zeer moeilijk verkrijgbaar is
Ik ben van plan binnen 2 maanden ook de destiny aan te schaffen en heb al vast een email gestuurd, misschien zijn er sommigen die de informatie ook interessant vinden: (antwoorden zijn onderlijnd)
[1] ] Is de HD 7970 getweakt door een ander bedrijf (bv. Asus / sapphire /..) of is dit de "fabrieks" versie? (Standaard versie Clevo)
[2] Waarom zou je meer betalen voor dezelfde hoeveelheid RAM met dezelfde snelheid, maar met een verschillend merk? (2x 4gb 1600MHz -> max 65 euro verschil?)
Is dit puur om persoonlijke redenen, of zijn deze gewoon (merkbaar?) beter?
(Het Crucial, Hynix en Samsung geheugen is eerste klas geheugen en zijn het meest stabiel, en gebruiken hun eigen geheugenmodules)
[3] Hoeveel zou de laptop met deze configuratie(* zie onderaan deze post) ongeveer wegen?
(+/- 3.7 Kg)
[4] In de gallerij op de website bij de Destiny IV15 zijn er 2 modellen te zien, hoe zou de laptop met deze configuratie er uit zien? (image 1 vs 2 verschillen best wat)
(inderdaad de foto’s zijn niet hetzelfde, worden komende geupdate maar foto 1 met fingerprintreader is het model)
[5] Heb ook even een vraag gesteld over volgende afbeelding die hier al eerder werd getoond.
Blijkt dat hij dus geen Freeze heeft gekregen, maar de standaard 'chills' versie
(Freeze koelpasta zorgt voor de beste geleiding en afvloeiing van de temperaturen, merken en type geven we niet, dat is het geheim van de smid, wat betreft degene op tweakers.net betreft het een standaard koelpad die zo uit de fabriek komt en bij ons Chills heeft als benaming, wat daar verteld wordt dat het over de Freeze koelpasta gaat klopt dus absoluut niet)
XNOTEBOOKS® DESTINY IV15
-----------------------------------------------
15.6" FULL HD (1920 x 1080) GAMUT ONTSPIEGELD HIGH CONTRAST SCHERM met 95% kleurechtheid
CPU: Intel Core i7 - 3610QM Quad Core
GPU: ATI HD7970 / 2.0GB GDDR5
SSD: 256 GB SSD SAMSUNG 830
RAM: 8GB DDR3-1600 ( 2 x 4GB )
WIFI: Intel Ultimate WiFi Link 6300 ( 450Mbps )
keyboard: Verlicht toetsenbord AZERTY (kleuren en effecten softwarematig aan te passen)
Koelpasta: Icecold (continue gebruik foto / videobewerking en gaming)
DVD±ReWriter
[1] ] Is de HD 7970 getweakt door een ander bedrijf (bv. Asus / sapphire /..) of is dit de "fabrieks" versie? (Standaard versie Clevo)
[2] Waarom zou je meer betalen voor dezelfde hoeveelheid RAM met dezelfde snelheid, maar met een verschillend merk? (2x 4gb 1600MHz -> max 65 euro verschil?)
(Het Crucial, Hynix en Samsung geheugen is eerste klas geheugen en zijn het meest stabiel, en gebruiken hun eigen geheugenmodules)
[3] Hoeveel zou de laptop met deze configuratie(* zie onderaan deze post) ongeveer wegen?
(+/- 3.7 Kg)
[4] In de gallerij op de website bij de Destiny IV15 zijn er 2 modellen te zien, hoe zou de laptop met deze configuratie er uit zien? (image 1 vs 2 verschillen best wat)
(inderdaad de foto’s zijn niet hetzelfde, worden komende geupdate maar foto 1 met fingerprintreader is het model)
[5] Heb ook even een vraag gesteld over volgende afbeelding die hier al eerder werd getoond.
Blijkt dat hij dus geen Freeze heeft gekregen, maar de standaard 'chills' versie
(Freeze koelpasta zorgt voor de beste geleiding en afvloeiing van de temperaturen, merken en type geven we niet, dat is het geheim van de smid, wat betreft degene op tweakers.net betreft het een standaard koelpad die zo uit de fabriek komt en bij ons Chills heeft als benaming, wat daar verteld wordt dat het over de Freeze koelpasta gaat klopt dus absoluut niet)
Bas. schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 13:23:
Weer de laptop open, toch maar eens de koelblokken eraf schroeven, om te kijken hoe het met de koelpasta gesteld is. In de configuratie is gekozen voor Freeze (Hoogste koelprestaties) koelpasta, waarvoor je 24,95 moet neerleggen. Als dit goed gebeurd is je geld goed besteed, maar hier word je toch niet echt vrolijk van.
[afbeelding]
De GTX485m met zijn koelblok. Dit was overigens ook bij de CPU zo.
Hier schrok ik toch wel van. Voor dat geld verwacht je toch wel een mooi aangebracht laagje. Geen standaard rotzooi wat met een pad aangebracht lijkt te zijn.
XNOTEBOOKS® DESTINY IV15
-----------------------------------------------
15.6" FULL HD (1920 x 1080) GAMUT ONTSPIEGELD HIGH CONTRAST SCHERM met 95% kleurechtheid
CPU: Intel Core i7 - 3610QM Quad Core
GPU: ATI HD7970 / 2.0GB GDDR5
SSD: 256 GB SSD SAMSUNG 830
RAM: 8GB DDR3-1600 ( 2 x 4GB )
WIFI: Intel Ultimate WiFi Link 6300 ( 450Mbps )
keyboard: Verlicht toetsenbord AZERTY (kleuren en effecten softwarematig aan te passen)
Koelpasta: Icecold (continue gebruik foto / videobewerking en gaming)
DVD±ReWriter
Goed verhaal maar dan anders......SmokingCrop schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 17:31:
Geheugen is goed of niet goed, minder stabiel is dus kapot en daar heb je garantie voor.
Daarbij zijn er maar enkele chipbakkers zoals Samsung, Hynix, Micron, (Elpida=overgenomen door Micron)
Winbond, Qimonda. Veel meer smaken heb je niet dus dat zit er al snel op.
Garantie op DRAM is zover ik weet in bijna alle gevallen levenslang.
Over de Extreme performance teksten zal ik het maar niet eens hebben.
Vraag de verschillende CL waarden maar eens op........
In andere woorden het is ZINLOOS om meer te betalen tenzij je XMP profielen gaat draaien op Kingston HyperX. Die kunnen volgens mij CL8 op 1600, performance winst 1 tot 3% in het meest gunstige geval.
Lijkt me een interessante kwestie, wellicht dat Tweaker Bas daar uitsluitsel over kan geven.SmokingCrop schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 17:31:
Misschien heeft ie verkeerd gekeken. Moraal van het verhaal blijft dat koelpasta in notebooks veel minder van invloed is dan bij desktops waar veel meer koellichaam aanwezig is. 25,- voor koelpasta is in mijn beleving dan ook 20,- teveel. Vreemd ook dat ze niet willen zeggen wat ze erop smeren, denk dat het wat confronterend is als je weet wat het spul kost. Zal voor 1 CPU niet meer kunnen zijn als €1,-
Ik heb de exterrne geluidskaart vandaag binnen gekregen, werkt uitstekend! Tot nu toe ben ik zeer tevreden over de laptop!
Just do it.
De meerprijs voor de koelpasta is een leuke bijverdienste zullen we maar zeggen, toch ben ik ook voor de Freeze optie gegaan voor mijn Sense. Desondanks gaat onder stress de CPU temperatuur naar +- 96 graden, ergens eerder in een topic op GoT las ik dat dat normaal was. Dus ik wacht toch maar even om er bijv. Antec Formula 7 of IC diamond 7 op te smeren. Tijdens het doorblazen van de fan/koelblok zag ik dat er aan de rand van de CPU een vliezeltje pasta zat en dat leek mij een redelijk dikke substantie.
Toevallig dat ik laatst nog een tube'tje Tuniq TX-1 pasta tegenkwam, dat leek dezelfde klei-achtige structuur te hebben.
Toevallig dat ik laatst nog een tube'tje Tuniq TX-1 pasta tegenkwam, dat leek dezelfde klei-achtige structuur te hebben.
Simpele recensie van de 'XNOTEBOOKS® SENSE IV15-GT650 / HD4000 Optimus'
Inmiddels heb ik nu mijn nieuwe notebook een kleine week, en leek het me wel tijd om een kleine recensie te schrijven over hoe de notebook mij tot nu toe bevalt. Ik zal zo goed en duidelijk mogelijk proberen te schrijven wat ik van deze notebook vindt, en wat mij heeft geleid tot deze keuze.
Reden tot aankoop
Voordat ik deze computer aangeschaft had, had ik een MacBook Pro uit 2008, deze laptop heeft de afgelopen vier jaar goed zijn dienst gedaan, maar voldoet inmiddels niet meer aan mijn eisen. Aangezien ik veel programmeer in ASP.NET moest ik af en toe lang wachten voordat ik eindelijk kon zien wat ik gemaakt had. Dit had ermee te maken dat de hardware niet sterk genoeg was, en de projecten alleen maar groter werden.
Vandaar dat ik dus iets nieuws moest hebben, en aangezien ik vaker met Windows dan met Mac werkte op een gegeven moment, leek het me een verstandige keuze om weer terug te gaan naar een Windows systeem. Daarnaast scheelt het ook aanzienlijk in prijs. Ik heb overigens geen spijt gehad van mijn Mac.
Waarom XNotebooks?
Dit zijn een aantal factoren, vooral prijs en service. Ik heb voordat ik deze laptop had aangeschaft diverse een keer met XNotebooks gebeld. Het kwam naar mijn mening professioneel over, en ze wisten ook waarover ze praatten, wat ook niet onbelangrijk is natuurlijk, als verkoper moet je toch weten wat je verkoopt
.
Een andere factor was de prijs, voor de prijs kreeg ik naar mijn mening het meeste (bang for the buck principe).
Configuratie
Ik heb de laptop met de volgende onderdelen laten assembleren:
- NVIDIA GT650 Optimus Technologie 1GB DDR5
- FULL HD (1920 x 1080) GLANS HIGH CONTRAST scherm
- Intel Core i7 - 3610QM Quad Core (2.3GHz -3.3GHz) 6MB cache (Ivy Bridge) 45 Watt
- Freeze (Hoogste koelprestaties)
- 8GB DDR3-1600 * CRUCIAL * ( 2 x 4GB ) EXTREME PERFORMANCE (1e klas)
- 750 GB 7200rpm WD Scorpio Black S-ATA 16Mb cache
- DVD±ReWriter ( Leest CD / DVD en schrijft CD / DVD )
- Intel® Centrino® Wireless-N 1030
Voor de rest heb ik geen extra's zoals Windows genomen, aangezien ik hier nog een Windows installatie had liggen.
Ik heb er wel zelf nog een SSD in gezet, dit is een Crucial, deze had ik hier ook nog liggen.
Meegeleverde spullen
Toen ik mijn bestelling thuis openmaakte zaten er de volgende spullen bij:
-Notebooktas (deze was gratis, is ook een optie bij het configureren).
-Software DVD (deze werkte overigens niet, en is volgens mij corrupt, dit was in principe geen probleem, aangezien de drivers prima te downloaden zijn van Clevo. Misschien kan dit voor anderen wel een probleem zijn. Neem aan dat dit ook niet bij iedereen voorkomt..).
-Laptop
-Voeding
Het systeem
In tegenstelling tot mijn oude MacBook Pro is dit systeem echt een 'beest'. Ik vind dat alles snel is opgestart, en ook het builden van grote projecten gaat bizar snel. Waar ik eerst nog een half minuut op moet wachten, wacht ik nu 3 - 5 seconden, groot verschil dus!
Daarnaast is het systeem ook binnen no-time opgestart, dit heeft waarschijnlijk ook te maken met de SSD diet erin zit.
Aangezien ik niet heel veel game, heb ik de videokaart die in het systeem zit niet echt heel hard nodig. Ik heb de videokaart eerlijk gezegd ook nog niet getest, dus daar kan ik tot nu toe nog geen mening over geven. Maar die zal vast wel een keer komen neem ik aan.
Daarnaast is het bereik van de draadloze netwerkkaart ook prima, ik kan vanuit de tuin prima internetten, zonder dat het te traag is. De speakers van de laptop zijn niet echt heel erg goed, je kan er muziek op luisteren, maar het is nou niet echt 'je van het'. Op zich is dit niet meer dan logisch, aangezien het laptop speakers zijn. Vandaar dat ik er ook nog een externe geluidskaart heb aangeschaft (USB), op deze manier kan ik via een optische kabel naar mijn versterker lekker muziek luisteren.
Geluidsproductie
Toen ik de laptop ontving kon ik mijn SSD er zo inzetten, het nadeel alleen was de de harde schijf die er vooraf in gemonteerd was vibraties vormde waardoor de case begon te trillen, en dit een irritant geluid veroorzaakte. Ik kon het dempen door mijn hand op het toetsenbord te leggen. Dit was natuurlijk geen structurele oplossing, vandaar dat ik even contact heb opgenomen met Xnotebooks.
XNotebooks raadde mij aan om de SSD en de harde schijf even om te wisselen. Dit heb ik gedaan, en het probleem is nu opgelost. Xnotebooks zei ook al dat ze in eerste instantie altijd de harde schijf op die plek monteerde. Waarschijnlijk omdat ik aangegeven had dat ik zelf nog een schijf erin wou monteren, hebben ze de andere op 'bay 1' gemonteerd, zodat ik makkelijk mijn SSD erin kon plaatsen. Het probleem is tot nu toe opgelost, en ik hoor geen irritante trillingen meer.
Af en toe begint de ventilator in de laptop wel wat te draaien, dit veroorzaakt wel wat geluid, maar is naar mijn mening niet hinderlijk. Over het algemeen is de laptop dus zo goed als 'geluidsstil'.
Het uiterlijk
In tegenstelling tot mijn MacBook Pro is deze laptop wel een stuk dikker, maar in dit geval betaal ik ook niet voor het 'uiterlijk' maar meer voor de hardware die in deze laptop zit. Op zich is het geen probleem dat de laptop wat dikker is. Ik weet ook nog niet zeker of ik hem elke dag naar school ga nemen, ik moet nog even zien hoe dat bevalt.
De body is volgens mij van een soort plastic, het is wel stevig en kan volgens mij ook wel een stootje hebben.
Conclusie
Tot dusver is het een goede laptop, als je met regelmaat een spel speelt en veel processorkracht nodig hebt lijkt me deze configuratie, de configuratie van een goede laptop. Het toestenbord heb ik ook nog geen mening over, aangezien ik een (extern) Logitech toetsenbord gebruik. Tot nu toe vind ik de service van Xnotebooks ook erg goed, ze reageren snel op mijn vragen, en desnoods bellen ze me.
Er zullen vast nog wel dingen zijn die ik vergeten ben, hebben jullie vragen en/of opmerkingen dan hoor ik dat graag en zal ik ze proberen te verwerken in mijn recensie. Dit is niet een heel erg kritisch review, ik probeer meer een globaal beeld te geven hoe deze laptop mij tot nu toe bevalt.
Inmiddels heb ik nu mijn nieuwe notebook een kleine week, en leek het me wel tijd om een kleine recensie te schrijven over hoe de notebook mij tot nu toe bevalt. Ik zal zo goed en duidelijk mogelijk proberen te schrijven wat ik van deze notebook vindt, en wat mij heeft geleid tot deze keuze.
Reden tot aankoop
Voordat ik deze computer aangeschaft had, had ik een MacBook Pro uit 2008, deze laptop heeft de afgelopen vier jaar goed zijn dienst gedaan, maar voldoet inmiddels niet meer aan mijn eisen. Aangezien ik veel programmeer in ASP.NET moest ik af en toe lang wachten voordat ik eindelijk kon zien wat ik gemaakt had. Dit had ermee te maken dat de hardware niet sterk genoeg was, en de projecten alleen maar groter werden.
Vandaar dat ik dus iets nieuws moest hebben, en aangezien ik vaker met Windows dan met Mac werkte op een gegeven moment, leek het me een verstandige keuze om weer terug te gaan naar een Windows systeem. Daarnaast scheelt het ook aanzienlijk in prijs. Ik heb overigens geen spijt gehad van mijn Mac.
Waarom XNotebooks?
Dit zijn een aantal factoren, vooral prijs en service. Ik heb voordat ik deze laptop had aangeschaft diverse een keer met XNotebooks gebeld. Het kwam naar mijn mening professioneel over, en ze wisten ook waarover ze praatten, wat ook niet onbelangrijk is natuurlijk, als verkoper moet je toch weten wat je verkoopt
Een andere factor was de prijs, voor de prijs kreeg ik naar mijn mening het meeste (bang for the buck principe).
Configuratie
Ik heb de laptop met de volgende onderdelen laten assembleren:
- NVIDIA GT650 Optimus Technologie 1GB DDR5
- FULL HD (1920 x 1080) GLANS HIGH CONTRAST scherm
- Intel Core i7 - 3610QM Quad Core (2.3GHz -3.3GHz) 6MB cache (Ivy Bridge) 45 Watt
- Freeze (Hoogste koelprestaties)
- 8GB DDR3-1600 * CRUCIAL * ( 2 x 4GB ) EXTREME PERFORMANCE (1e klas)
- 750 GB 7200rpm WD Scorpio Black S-ATA 16Mb cache
- DVD±ReWriter ( Leest CD / DVD en schrijft CD / DVD )
- Intel® Centrino® Wireless-N 1030
Voor de rest heb ik geen extra's zoals Windows genomen, aangezien ik hier nog een Windows installatie had liggen.
Ik heb er wel zelf nog een SSD in gezet, dit is een Crucial, deze had ik hier ook nog liggen.
Meegeleverde spullen
Toen ik mijn bestelling thuis openmaakte zaten er de volgende spullen bij:
-Notebooktas (deze was gratis, is ook een optie bij het configureren).
-Software DVD (deze werkte overigens niet, en is volgens mij corrupt, dit was in principe geen probleem, aangezien de drivers prima te downloaden zijn van Clevo. Misschien kan dit voor anderen wel een probleem zijn. Neem aan dat dit ook niet bij iedereen voorkomt..).
-Laptop
-Voeding
Het systeem
In tegenstelling tot mijn oude MacBook Pro is dit systeem echt een 'beest'. Ik vind dat alles snel is opgestart, en ook het builden van grote projecten gaat bizar snel. Waar ik eerst nog een half minuut op moet wachten, wacht ik nu 3 - 5 seconden, groot verschil dus!
Daarnaast is het systeem ook binnen no-time opgestart, dit heeft waarschijnlijk ook te maken met de SSD diet erin zit.
Aangezien ik niet heel veel game, heb ik de videokaart die in het systeem zit niet echt heel hard nodig. Ik heb de videokaart eerlijk gezegd ook nog niet getest, dus daar kan ik tot nu toe nog geen mening over geven. Maar die zal vast wel een keer komen neem ik aan.
Daarnaast is het bereik van de draadloze netwerkkaart ook prima, ik kan vanuit de tuin prima internetten, zonder dat het te traag is. De speakers van de laptop zijn niet echt heel erg goed, je kan er muziek op luisteren, maar het is nou niet echt 'je van het'. Op zich is dit niet meer dan logisch, aangezien het laptop speakers zijn. Vandaar dat ik er ook nog een externe geluidskaart heb aangeschaft (USB), op deze manier kan ik via een optische kabel naar mijn versterker lekker muziek luisteren.
Geluidsproductie
Toen ik de laptop ontving kon ik mijn SSD er zo inzetten, het nadeel alleen was de de harde schijf die er vooraf in gemonteerd was vibraties vormde waardoor de case begon te trillen, en dit een irritant geluid veroorzaakte. Ik kon het dempen door mijn hand op het toetsenbord te leggen. Dit was natuurlijk geen structurele oplossing, vandaar dat ik even contact heb opgenomen met Xnotebooks.
XNotebooks raadde mij aan om de SSD en de harde schijf even om te wisselen. Dit heb ik gedaan, en het probleem is nu opgelost. Xnotebooks zei ook al dat ze in eerste instantie altijd de harde schijf op die plek monteerde. Waarschijnlijk omdat ik aangegeven had dat ik zelf nog een schijf erin wou monteren, hebben ze de andere op 'bay 1' gemonteerd, zodat ik makkelijk mijn SSD erin kon plaatsen. Het probleem is tot nu toe opgelost, en ik hoor geen irritante trillingen meer.
Af en toe begint de ventilator in de laptop wel wat te draaien, dit veroorzaakt wel wat geluid, maar is naar mijn mening niet hinderlijk. Over het algemeen is de laptop dus zo goed als 'geluidsstil'.
Het uiterlijk
In tegenstelling tot mijn MacBook Pro is deze laptop wel een stuk dikker, maar in dit geval betaal ik ook niet voor het 'uiterlijk' maar meer voor de hardware die in deze laptop zit. Op zich is het geen probleem dat de laptop wat dikker is. Ik weet ook nog niet zeker of ik hem elke dag naar school ga nemen, ik moet nog even zien hoe dat bevalt.
De body is volgens mij van een soort plastic, het is wel stevig en kan volgens mij ook wel een stootje hebben.
Conclusie
Tot dusver is het een goede laptop, als je met regelmaat een spel speelt en veel processorkracht nodig hebt lijkt me deze configuratie, de configuratie van een goede laptop. Het toestenbord heb ik ook nog geen mening over, aangezien ik een (extern) Logitech toetsenbord gebruik. Tot nu toe vind ik de service van Xnotebooks ook erg goed, ze reageren snel op mijn vragen, en desnoods bellen ze me.
Er zullen vast nog wel dingen zijn die ik vergeten ben, hebben jullie vragen en/of opmerkingen dan hoor ik dat graag en zal ik ze proberen te verwerken in mijn recensie. Dit is niet een heel erg kritisch review, ik probeer meer een globaal beeld te geven hoe deze laptop mij tot nu toe bevalt.
[ Voor 0% gewijzigd door Rednas_N op 14-07-2012 21:03 . Reden: Spellingsfouten ]
Just do it.
Verwijderd
Ik overweeg de Shockwave te kopen in de volgende configuratie:
FULL HD (1920 x 1080) GAMUT ONTSPIEGELD HIGH CONTRAST SCHERM
Intel Core i5 - 3210M Dual Core (2.5GHz-3.1Ghz ) 3MB cache (Ivy Bridge) 35 Watt
Icecold cooling pasta
750 GB HYBRID (HDD/SSD Combo) 7200rpm Sata-600 32Mb cache + 8 GB SSD
Intel WiFi 300Mbps (N 6235) + Bluetooth 2.1, 2,1+EDR, 3.0, 3.0+HS,4.0 (BLE) (dual-band 2.4Ghz & 5.0Ghz)
Mijn vraag is: heeft 1 van jullie ervaring met die Hybride HDs? Bieden die het beloofde voordeel van snel opstarten en veel opslag? Is het nodig om windows op die ssd te zetten (in welk geval ik dus een 32gb ssd nodig heb)?
Ik ben achterdochtig, want het klinkt een beetje 'too good too be true'.
FULL HD (1920 x 1080) GAMUT ONTSPIEGELD HIGH CONTRAST SCHERM
Intel Core i5 - 3210M Dual Core (2.5GHz-3.1Ghz ) 3MB cache (Ivy Bridge) 35 Watt
Icecold cooling pasta
750 GB HYBRID (HDD/SSD Combo) 7200rpm Sata-600 32Mb cache + 8 GB SSD
Intel WiFi 300Mbps (N 6235) + Bluetooth 2.1, 2,1+EDR, 3.0, 3.0+HS,4.0 (BLE) (dual-band 2.4Ghz & 5.0Ghz)
Mijn vraag is: heeft 1 van jullie ervaring met die Hybride HDs? Bieden die het beloofde voordeel van snel opstarten en veel opslag? Is het nodig om windows op die ssd te zetten (in welk geval ik dus een 32gb ssd nodig heb)?
Ik ben achterdochtig, want het klinkt een beetje 'too good too be true'.
Echte SSD snelheden haal je er niet mee.
Het is een compromis.
SSD en losse HDD is zo goed als altijd wel sneller.
Probleem is dat je moet kiezen: optical of SSD+hdd
Als je perse de optische drive wil behouden, is zo een hybride schijf in mijn opinie een hele goede keuze.
Al zal je nooit zo snel zijn als een echte SSD.
Er is by the way, ook een mooie(re) Asus concurrent, zeker het overwegen waard imho
Het is een compromis.
Als je perse de optische drive wil behouden, is zo een hybride schijf in mijn opinie een hele goede keuze.
Er is by the way, ook een mooie(re) Asus concurrent, zeker het overwegen waard imho
[ Voor 59% gewijzigd door aron225 op 17-07-2012 20:13 ]
Verwijderd
echte SSD vind ik erg duur en heeft te weinig geheugen. Ik vind het een acceptabele concessie. Het is voor mij of een optical of een hybride. Hybride lijkt me duidelijk fijner.aron225 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 20:08:
Echte SSD snelheden haal je er niet mee.
Het is een compromis.
Weet jij of je windows op je ssd moet instaleren om van het snelle opstarten te kunnen profiteren?
Welk model? Ben benieuwd!Er is by the way, ook een mooie(re) Asus concurrent, zeker het overwegen waard imho
Ik vind het heel moeilijk om mat/gamut scherm te vinden icm hybride hd en goede prijs
Mijn belangrijkste doel is trouwens om goed foto's te kunnen editen met Lightroom.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2012 21:45 ]
Het is één schijf, dus je hoeft niks 'op je SSD' te installeren
Ik heb de 750GB versie ook gehad,
erg fijn schijfje, check ook: [Ervaringen] Seagate Momentus XT "hybrid" schijf. voor wat meer info!
erg fijn schijfje, check ook: [Ervaringen] Seagate Momentus XT "hybrid" schijf. voor wat meer info!
Verwijderd
Cool, dat is handig. Ik dacht dat als 2 losse schijven opereerde. Thanks!CLB schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 21:23:
Het is één schijf, dus je hoeft niks 'op je SSD' te installerenIk heb de 750GB versie ook gehad,
pricewatch: Asus N56VM-S4050V
nope, is inderdaad 1 schijf..
bij de asus kan je gewoon los een hybrid hdd geinstalleerd worden, en heeft ook een full hd panel (geloof ook mat, maar geen idee welk panel dit is)
daarbij is de overall bouwkwaliteit netjes van die asus!
audio is ook echt top op dat ding..
en een i7 trouwens, wel 2gb ram minder, maar dat kan je altijd nog upgraden voor weinig (8gb kost een tientje of 6 geloof ik)
ow, en alsjeblieft neem niet die koelpasta optie's, lekker standaard nemen, als hij te warm word, is het de plicht van de leverancier om dit op orde te hebben.
een euro of 10 voor een betere pasta oid, zou best kunnen, maar kom eens op, bijna 25 euro voor een dotje pasta... dat ding hoort gewoon binnen specs te lopen, doet hij dit niet, kan je hem terug sturen/aanspraak maken op garantie..
tevens ben je bekend met de clevo keyboards?
bij de asus kan je gewoon los een hybrid hdd geinstalleerd worden, en heeft ook een full hd panel (geloof ook mat, maar geen idee welk panel dit is)
en een i7 trouwens, wel 2gb ram minder, maar dat kan je altijd nog upgraden voor weinig (8gb kost een tientje of 6 geloof ik)
ow, en alsjeblieft neem niet die koelpasta optie's, lekker standaard nemen, als hij te warm word, is het de plicht van de leverancier om dit op orde te hebben.
een euro of 10 voor een betere pasta oid, zou best kunnen, maar kom eens op, bijna 25 euro voor een dotje pasta... dat ding hoort gewoon binnen specs te lopen, doet hij dit niet, kan je hem terug sturen/aanspraak maken op garantie..
tevens ben je bekend met de clevo keyboards?
Verwijderd
Ik vind het over de hele linie toch een stukje minder voor 150e korting. Het belangrijkste punt is dat matte gamut scherm wat ik hier niet direct terug zie (maar wat sowieso altijd moeilijk in specs terug te vinden is).aron225 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 22:20:
pricewatch: Asus N56VM-S4050V
Ik las al zoietsow, en alsjeblieft neem niet die koelpasta optie's, lekker standaard nemen, als hij te warm word, is het de plicht van de leverancier om dit op orde te hebben.
Nee, is daar iets speciaals mee?tevens ben je bekend met de clevo keyboards?
Ik weet niet wat de opmerking over het toetsenbord gaat zijn, maar ik vind het toetsenbord niet anders dan goed. Natuurlijk is dit voor ieder anders, maar over het algemeen is het gewoon een degelijk toetsenbord. Ik heb de laptop nu een week, en bevalt nog steeds prima! Ik neem aan dat jouw toetsenbord en die van de 'Sense' niet veel zullen verschillen.
Just do it.
Verwijderd
Wat is er zo bijzonder aan?Rednas_N schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 22:57:
Ik weet niet wat de opmerking over het toetsenbord gaat zijn, maar ik vind het toetsenbord niet anders dan goed. Natuurlijk is dit voor ieder anders, maar over het algemeen is het gewoon een degelijk toetsenbord. Ik heb de laptop nu een week, en bevalt nog steeds prima! Ik neem aan dat jouw toetsenbord en die van de 'Sense' niet veel zullen verschillen.
Het is geen bijzonder toetsenbord, het is naar mijn mening gewoon een toetsenbord zoals alle andere toetsenborden, niks mis mee dus. Maar misschien dat andere hier weer anders over denken.
[ Voor 9% gewijzigd door Rednas_N op 19-07-2012 13:59 ]
Just do it.