• ZveenT
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15:08
ybos schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 21:32:
Heeft er iemand een tip of goede ervaringen met een boekhouder in regio Amersfoort? Ik ben bezig met omzetting naar Holding/BV. Mn bedrijf is niet zo heel spannend en het meeste doe ik zelf. Ik zoek gewoon een creatieve vraagbaak en iemand voor salarisadmin en jaarrekening :)
Ik zit bij Blaauw accountants - uit Amersfoort. Stuur maar een pb als je wat wil weten.

  • ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:02
KillaZ schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 11:10:
[...]


Harvey Nash bij Ahold. Of ik even mijn hele netwerk en de afgelopen 5 jaar aan referenties kon opgeven met daarbij de nadrukkelijke toestemming om deze contacten te benaderen voor marketing doeleinden.

Nog even los van hoe je een "lijst" kan overhandigen met daarin je "netwerk", dat was zo'n debiel verzoek tesamen met een 60 dagen betaaltermijn dat ik daar, soort van flabbergasted, nooit akkoord mee ben gegaan.

Gelukkig hadden ze ook HeadFirst als optie. Uiteindelijk 2,50 duurder voor Ahold per uur, maar echt veel betere voorwaarden (14 dagen betaaltermijn bijvoorbeeld).
Das wel lang geleden dan want ahold is alweer 2 jaar magnit, net als bol. Overigens zelf ook 2 jaar via HN gezeten en dit stond er hier niet in dus ben wel benieuwd welke periode dit was dan

[ Voor 7% gewijzigd door ID-College op 13-06-2026 09:15 ]


  • KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:08
ID-College schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 09:13:
[...]

Das wel lang geleden dan want ahold is alweer 2 jaar magnit, net als bol. Overigens zelf ook 2 jaar via HN gezeten en dit stond er hier niet in dus ben wel benieuwd welke periode dit was dan
Bij GSO, inderdaad 5 jaar terug, 2,5 jaar geleden vertrokken (waar het bij vertrek nog HN en Headfirst was voor GSO).

Er stonden wel meer irritante dingen in, 60 dagen betaaltermijn bijvoorbeeld. Had jij dat niet? Via welke tak zat jij?

K to the KillaZ


  • page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:51

page404

Website says no

Nou, na een half jaar geen opdracht gehad te hebben lijkt het erop dat ik volgende week kan starten als data-architect. Helaas wel via een verloningsconstructie. Is bij de overheid en die zijn nog doodsbang voor wet-DBA problemen. Ik weet wel weer waarom ik ZZP-er was. Niet alleen bleef er VEEL meer onder de streep over, het was ook allemaal veel simpeler. Komende half jaar maar eens kijken, voor nu heb ik in elk geval inkomen en wellicht dat begin 2027 de markt er wat rooskleuriger uitziet.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional


  • gem-p
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:22
page404 schreef op zondag 14 juni 2026 @ 11:15:
Nou, na een half jaar geen opdracht gehad te hebben lijkt het erop dat ik volgende week kan starten als data-architect. Helaas wel via een verloningsconstructie. Is bij de overheid en die zijn nog doodsbang voor wet-DBA problemen. Ik weet wel weer waarom ik ZZP-er was. Niet alleen bleef er VEEL meer onder de streep over, het was ook allemaal veel simpeler. Komende half jaar maar eens kijken, voor nu heb ik in elk geval inkomen en wellicht dat begin 2027 de markt er wat rooskleuriger uitziet.
Zou je je nieuwe verlonings contract ook tussentijds opzeggen als je ergens anders wel als zzp'er een opdracht kan uitvoeren? Vraag het uit nieuwsgierigheid en voor de volledigheid, dat zou ik dus wel doen.

  • page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:51

page404

Website says no

gem-p schreef op zondag 14 juni 2026 @ 13:09:
[...]


Zou je je nieuwe verlonings contract ook tussentijds opzeggen als je ergens anders wel als zzp'er een opdracht kan uitvoeren? Vraag het uit nieuwsgierigheid en voor de volledigheid, dat zou ik dus wel doen.
dat is een gewetensdilemma :) ik heb wel met mezelf en de verloner afgesproken dat we na dat half jaar verder gaan kijken (liefst een betere constructie bij dezelfde opdrachtgever). Het is ook wel een plek met interessante ervaring en kan me ook verder helpen bij nieuwe opdrachten dus dat is ook wat waard. Maar als de opdracht der opdrachten voorbij komt zal ik daar echt goed over na moeten denken.

[ Voor 4% gewijzigd door page404 op 15-06-2026 09:43 ]

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional


  • mrbones92
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:46
De eerste kamer heeft zojuist de Wet invoering rechtsvermoeden van arbeidsovereenkomst op basis van uurtarief aangenomen. Dit is voorlopig vastgesteld op €38 per uur. Hopelijk haalt dit veel ruis weg uit de schijnzelfstandigheidsdiscussie, zoals bijvoorbeeld de rechtzaak tegen Temper.

https://www.eerstekamer.nl/wetsvoorstel/36783_wet_invoering

  • mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:47
mrbones92 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 16:52:
De eerste kamer heeft zojuist de Wet invoering rechtsvermoeden van arbeidsovereenkomst op basis van uurtarief aangenomen. Dit is voorlopig vastgesteld op €38 per uur. Hopelijk haalt dit veel ruis weg uit de schijnzelfstandigheidsdiscussie, zoals bijvoorbeeld de rechtzaak tegen Temper.

https://www.eerstekamer.nl/wetsvoorstel/36783_wet_invoering
Tja, maar als A = B, wilt niet zeggen dat B = A.... helaas ;-)

  • Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
mrbones92 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 16:52:
De eerste kamer heeft zojuist de Wet invoering rechtsvermoeden van arbeidsovereenkomst op basis van uurtarief aangenomen. Dit is voorlopig vastgesteld op €38 per uur. Hopelijk haalt dit veel ruis weg uit de schijnzelfstandigheidsdiscussie, zoals bijvoorbeeld de rechtzaak tegen Temper.

https://www.eerstekamer.nl/wetsvoorstel/36783_wet_invoering
Dit artikel beschermt de “laagbetaalden”, maar wat zegt het over personen met een hoger uurloon?

  • fry77
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14:59
Wolly schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 18:11:
[...]


Dit artikel beschermt de “laagbetaalden”, maar wat zegt het over personen met een hoger uurloon?
Die krijgen straks te maken met brokers die maximaal 38/u bieden :)

  • Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
mrbones92 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 16:52:
De eerste kamer heeft zojuist de Wet invoering rechtsvermoeden van arbeidsovereenkomst op basis van uurtarief aangenomen. Dit is voorlopig vastgesteld op €38 per uur. Hopelijk haalt dit veel ruis weg uit de schijnzelfstandigheidsdiscussie, zoals bijvoorbeeld de rechtzaak tegen Temper.

https://www.eerstekamer.nl/wetsvoorstel/36783_wet_invoering
Dus straks gaan ze 40 uur werken en mogen ze er maar 32 factureren á 40 euro per uur.

  • Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:10
mrbones92 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 16:52:
De eerste kamer heeft zojuist de Wet invoering rechtsvermoeden van arbeidsovereenkomst op basis van uurtarief aangenomen. Dit is voorlopig vastgesteld op €38 per uur. Hopelijk haalt dit veel ruis weg uit de schijnzelfstandigheidsdiscussie, zoals bijvoorbeeld de rechtzaak tegen Temper.

https://www.eerstekamer.nl/wetsvoorstel/36783_wet_invoering
Waarom zou dit ruis weghalen? Dit zorgt ervoor dat ZZPers met een uurtarief onder de 38€ sneller als verkapt dienstverband aangemerkt kunnen worden. That’s it. Dit maakt de situatie voor iedereen met een uurtarief >38€ niet anders dan dat het nu is.

  • B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:57
Het is echter wel weer een stapje in de goede richting, dus bij mij is het glas dan toch half vol :)

  • mrbones92
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:46
Wolly schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 18:11:
[...]


Dit artikel beschermt de “laagbetaalden”, maar wat zegt het over personen met een hoger uurloon?
Niets, daar gelden de reguliere regels voor. Het punt is hier dat er sprake is van omgekeerde bewijslast, waarbij de opdrachtgever moet bewijzen dat het geen schijnzelfstandigheid is.
Djerro123 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 18:26:
[...]

Waarom zou dit ruis weghalen? Dit zorgt ervoor dat ZZPers met een uurtarief onder de 38€ sneller als verkapt dienstverband aangemerkt kunnen worden. That’s it. Dit maakt de situatie voor iedereen met een uurtarief >38€ niet anders dan dat het nu is.
Klopt, maar heel dat Temper rechtzaken circus was niet nodig geweest als dit al bestond. Het geeft een duidelijke ondergrens aan waarbij er een vergroot risico is op schijnzelfstandigheid.

  • coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-06 19:03

coldasice

business intelligence

Wolly schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 18:11:
[...]


Dit artikel beschermt de “laagbetaalden”, maar wat zegt het over personen met een hoger uurloon?
Het belangrijkste is dat er minder grijs tussen wit en zwart zit.... als ze de onderkant afbakenen is dat de argument dat je daar niet bij hoort, lijkt me een prima argument

freelance-intelligence.info


  • Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
coldasice schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 19:07:
[...]

Het belangrijkste is dat er minder grijs tussen wit en zwart zit.... als ze de onderkant afbakenen is dat de argument dat je daar niet bij hoort, lijkt me een prima argument
Ik zie de relatie niet, een bepaalde groep is nu makkelijker aan te wijzen als in loondienst maar het zegt werkelijk niets over een andere groep?

  • coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-06 19:03

coldasice

business intelligence

Wolly schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 21:13:
[...]


Ik zie de relatie niet, een bepaalde groep is hu makkelijker aan te wijzen als in loondienst maar het zegt werkelijk niets over een andere groep?
Het zegt inderdaad niet dat iemand boven €38/u automatisch ondernemer is. Maar door de onderkant expliciet af te bakenen wordt het grijze gebied wel kleiner. De wetgever geeft daarmee aan waar het grootste risico op schijnzelfstandigheid ligt. Dat is geen bewijs dat iemand boven €38/u veilig zit, maar het maakt de discussie voor die groep wel iets duidelijker.

freelance-intelligence.info


  • page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:51

page404

Website says no

2026 is niet mijn jaar. De opdracht gaat niet door omdat de tussenpersoon de payrolling niet rond gaat krijgen door alle eisen van inkoop. De boel is afgeblazen en nu dus naarstig op zoek naar iets nieuws. Ik heb wel even een paar slechte dagen gehad. Regeldrift maakt dit land echt kapot hoor.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional


  • Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08:04
page404 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 08:15:
2026 is niet mijn jaar. De opdracht gaat niet door omdat de tussenpersoon de payrolling niet rond gaat krijgen door alle eisen van inkoop. De boel is afgeblazen en nu dus naarstig op zoek naar iets nieuws. Ik heb wel even een paar slechte dagen gehad. Regeldrift maakt dit land echt kapot hoor.
Ah erg vervelend voor je. Ik wens je veel succes in je zoektocht!

Autonomy-EV || Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55


  • Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
page404 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 08:15:
Regeldrift maakt dit land echt kapot hoor.
Het is wel de reden dat we al jarenlang lekker aan het verdienen zijn O-)

  • Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:00

Tylen

Neem mij niet te serieus

page404 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 08:15:
Regeldrift maakt dit land echt kapot hoor.
Het land kapot? Alleen de schijnzelfstandige toch die niet echt ondernemer zijn?

Anyways succes met het zoeken naar een nieuwe opdracht.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”


  • Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
page404 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 08:15:
2026 is niet mijn jaar. De opdracht gaat niet door omdat de tussenpersoon de payrolling niet rond gaat krijgen door alle eisen van inkoop. De boel is afgeblazen en nu dus naarstig op zoek naar iets nieuws. Ik heb wel even een paar slechte dagen gehad. Regeldrift maakt dit land echt kapot hoor.
Niet om het een of ander maar ik zie best veel ZZP data architect vragen voorbij komen, zoek je in een specifieke sector / werkgebied?

  • space_lion
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23-06 08:40
Iemand hier ervaring met Stradero? Werd telefonisch benaderd door dit platform. Ze werken op basis van een fee bij succesvolle opdracht. Ik kon telefonisch niet te veel doorvragen dus gevraagd om wat info op de mail te zetten.

Ben wel benieuwd, maar dacht zal eerst hier eens polsen of iemand ze kent of al zaken met ze doet.

  • Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:42
Tylen schreef op maandag 22 juni 2026 @ 09:21:
[...]

Het land kapot? Alleen de schijnzelfstandige toch die niet echt ondernemer zijn?

Anyways succes met het zoeken naar een nieuwe opdracht.
Vind je? Er zijn veel opdrachtgevers die zzp’ers geen opdrachten meer geven uit angst voor problemen met de Belastingdienst. Daar ben je als zzp’er gewoon de dupe van, ook als je geen schijnzelfstandige bent.

  • Roekeloos
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:17
Dennisweb schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 16:21:
[...]

Vind je? Er zijn veel opdrachtgevers die zzp’ers geen opdrachten meer geven uit angst voor problemen met de Belastingdienst. Daar ben je als zzp’er gewoon de dupe van, ook als je geen schijnzelfstandige bent.
Als iets het land kapot maakt, is het niet regeldrift maar het niet nemen van eigenaarschap wat je met name binnen grote bedrijven ziet. De wet DBA is dan iets moois om je achter te verschuilen. Ik werk bij voorkeur voor MKB, die maken zich echt geen seconde druk over wet DBA voor de opdrachten die ik doe.

  • Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:00

Tylen

Neem mij niet te serieus

Roekeloos schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 08:50:
[...]

Als iets het land kapot maakt, is het niet regeldrift maar het niet nemen van eigenaarschap wat je met name binnen grote bedrijven ziet. De wet DBA is dan iets moois om je achter te verschuilen. Ik werk bij voorkeur voor MKB, die maken zich echt geen seconde druk over wet DBA voor de opdrachten die ik doe.
De grotere "enterprises" ook niet hoor. Ligt natuurlijk helemaal aan je werkgebied/expertise/entrepreneurschap.

@Dennisweb ja dat vind ik maar ik snap ook jou problemen maar dat is voor buitenstaanders natuurlijk een uitzondering en verwaarloosbaar. (bedoel dat niet neerbuigend/lullig overigens)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”


  • page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:51

page404

Website says no

Tylen schreef op maandag 22 juni 2026 @ 09:21:
[...]

Het land kapot? Alleen de schijnzelfstandige toch die niet echt ondernemer zijn?

Anyways succes met het zoeken naar een nieuwe opdracht.
blijkbaar ben ik dat dan toch. Nee ik denk het niet. Ik sprak gisteren nog iemand die aangaf dat de detacheerders nu ook niet omkomen in het werk dus er lijkt een daling van werk over het geheel gezien. Dat in combinatie met de wet DBA waardoor er nog veel minder zzp-werk is en een beetje pech aan mijn kant is de oorzaak van de situatie waar ik nu in zit. En dat "kapot maken" was wat stellig maar je ziet nu dus dat ik niet eens via loondienst kan omdat er allerlei onmogelijke eisen gesteld worden. Dat is pure bureacratie.
Wolly schreef op maandag 22 juni 2026 @ 08:50:
[...]


Het is wel de reden dat we al jarenlang lekker aan het verdienen zijn O-)
hahaha dat is wel het dubbele ja. Ik heb jaren veel verdiend aan "regulatory reporting".

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional


  • page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:51

page404

Website says no

Shinji schreef op maandag 22 juni 2026 @ 09:23:
[...]

Niet om het een of ander maar ik zie best veel ZZP data architect vragen voorbij komen, zoek je in een specifieke sector / werkgebied?
eerlijk gezegd zit ik meer in de data-engineering. Sommige data-architect rollen passen bij mij maar de meeste niet. Qua sector maakt het me niet zo uit, meestal financials maar retail vind ik ook prima. Overheid heb ik keer op keer slechte ervaringen mee (zoals ook nu weer).

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional


  • Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:42
Tylen schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:15:
[...]

De grotere "enterprises" ook niet hoor. Ligt natuurlijk helemaal aan je werkgebied/expertise/entrepreneurschap.

@Dennisweb ja dat vind ik maar ik snap ook jou problemen maar dat is voor buitenstaanders natuurlijk een uitzondering en verwaarloosbaar. (bedoel dat niet neerbuigend/lullig overigens)
Hnn, nou, dan ben ik vast en zeker schijnzelfstandige. Gelukkig werken een hoop Tweakers niet bij de opsporingsdienst van de Belastingdienst. ;)

Tweakers hebben er wel vaker een handje van om voor zaken te pleiten als het hen goed uitkomt. Heb ik ook al vaker gezegd: wereldverbeteraars die altijd het beste voor Nederland willen en je kunt de keuze in het stemhokje er gemakkelijk uit afleiden. Totdat ze in hun portemonnee worden geraakt. Dan gaan ze klagen.

  • Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:00

Tylen

Neem mij niet te serieus

Dennisweb schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:38:
[...]

Hnn, nou, dan ben ik vast en zeker schijnzelfstandige. Gelukkig werken een hoop Tweakers niet bij de opsporingsdienst van de Belastingdienst. ;)

Tweakers hebben er wel vaker een handje van om voor zaken te pleiten als het hen goed uitkomt. Heb ik ook al vaker gezegd: wereldverbeteraars die altijd het beste voor Nederland willen en je kunt de keuze in het stemhokje er gemakkelijk uit afleiden. Totdat ze in hun portemonnee worden geraakt. Dan gaan ze klagen.
Gelukkig stem ik nooit en praat ik nooit over politiek ;) En klaag ik niet. (Tenminste dat probeer ik altijd te voorkomen)

Ik tikte ook dat ik jou problemen snap (heb je immers al heel vaak uitgelegd hier). Maar dat is een druppel op een gloeiende plaat. En ik denk dat AI meer een dreiging voor tekstschrijvers is dan de wetDBA.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”


  • wvdl
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:10
page404 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:22:
[...]

En dat "kapot maken" was wat stellig maar je ziet nu dus dat ik niet eens via loondienst kan omdat er allerlei onmogelijke eisen gesteld worden. Dat is pure bureacratie.
Even een selectieve quote.
Welke onmogelijke eisen? Jouw geval klinkt meer dat de tussenpartij flink heeft lopen te verzaken(incompetent) en het dan maar op de inhurende partij afsluit.
Zo mijn 3e opdracht voor een overheidsinstantie en kom wel steeds dezelfde eisen tegen.
Welke voor mij iig redelijk en prima zijn om aan te voldoen.

  • Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:42
Tylen schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 12:13:
[...]

Gelukkig stem ik nooit en praat ik nooit over politiek ;) En klaag ik niet. (Tenminste dat probeer ik altijd te voorkomen)

Ik tikte ook dat ik jou problemen snap (heb je immers al heel vaak uitgelegd hier). Maar dat is een druppel op een gloeiende plaat. En ik denk dat AI meer een dreiging voor tekstschrijvers is dan de wetDBA.
Ja, dat verhaal over AI en teksten schrijven moet ik ook steeds weer uitleggen. Mensen die met AI-teksten schrijven en daar resultaat van verwachten snappen het niet of zijn gewoon lui.

Google straft je echt af op eindeloos herkauwde teksten en onderwerpen. Je moet iets vernieuwends brengen. Dat kan een taalmodel niet, want dat is een echoput die alleen herhaalt wat hij van zijn trainingsdata geleerd heeft.

Ik geloof best dat 1-op-1 vertalers en mensen die weinig origineels schrijven straks vervangen zullen worden. Ik heb mijn strategie gewijzigd voor één klant en kreeg opeens drie keer zoveel teksten. Zo’n opdrachtgever ziet zelf ook wel dat als alle links en teksten gedeïndexeeerd worden, AI weinig waarde toevoegt.

Tegenwoordig schrijf ik veel meer EEAT en helpful content. Dat kan niet iedereen, want er gaat veel tijd in zitten. En AI heeft weinig autoriteit, dus die kan het zeker niet. :)

  • page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:51

page404

Website says no

wvdl schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 12:48:
[...]


Even een selectieve quote.
Welke onmogelijke eisen? Jouw geval klinkt meer dat de tussenpartij flink heeft lopen te verzaken(incompetent) en het dan maar op de inhurende partij afsluit.
Zo mijn 3e opdracht voor een overheidsinstantie en kom wel steeds dezelfde eisen tegen.
Welke voor mij iig redelijk en prima zijn om aan te voldoen.
Die is wel heel selectief ja ;) nee grapje. Er zijn gewoon dingen misgegaan en die tussenpartij heeft zijn stinkende best gedaan dat op te lossen, oa door mij direct in dienst te nemen. In elk geval te proberen, want je weet hoe dat gaat met een eerste keer: alles moet opgetuigd worden. Dan loop je (onder andere) tegen zaken aan die ook bij de belastingdienst gewoon 2-3 maanden kunnen duren en een inkoop die niet flexibel kan of wil zijn. Is het 100% bureaucratie? Nee. De waarheid is altijd genuanceerder en uiteindelijk heb ik het vooral ervaren als: wat een gedoe om ergens te kunnen starten. ik heb dit in 29 jaar niet meegemaakt en het doet mij wel snakken naar het uurtje-factuurtje zoals ik dat al een tijd doe.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional


  • mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:47
Roekeloos schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 08:50:
[...]

Ik werk bij voorkeur voor MKB, die maken zich echt geen seconde druk over wet DBA voor de opdrachten die ik doe.
MKB voelt dan ook direct meer als ondernemen in het uitvoeren. Offertes ed.
Het is jammer maar de kennis die ik heb opgebouwd is niet MKB in te zetten omdat die fabrikanten de grote jongens als klanten hebben.

Om die reden maar nu ook op andere (niet specifiek ict) kennisgebieden inzetten.

  • fry77
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14:59
page404 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:22:
[...]

blijkbaar ben ik dat dan toch. Nee ik denk het niet. Ik sprak gisteren nog iemand die aangaf dat de detacheerders nu ook niet omkomen in het werk dus er lijkt een daling van werk over het geheel gezien. Dat in combinatie met de wet DBA waardoor er nog veel minder zzp-werk is en een beetje pech aan mijn kant is de oorzaak van de situatie waar ik nu in zit. En dat "kapot maken" was wat stellig maar je ziet nu dus dat ik niet eens via loondienst kan omdat er allerlei onmogelijke eisen gesteld worden. Dat is pure bureacratie.


[...]

hahaha dat is wel het dubbele ja. Ik heb jaren veel verdiend aan "regulatory reporting".
Ik zit als data architect met primair financials nog nooit zonder werk. Nu doe ik ook wel engineering erbij als het moet en ben ik primair modeler. Maar als modeller zit je toch al overal aan (code, architectuur, business analyse).

Hoe zoek je normaal je projecten? Altijd via brokers?
Pagina: 1 ... 671 672 Laatste