• RonaldHeirbaut
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 26-11 14:10
Vraag jezelf af: werk je voor je plezier of, heb je plezier in je werk?
Ik dat laatste. En eind van de maand: betalen pannenkoek!
Vrijwilligerswerk doe ik op 4 mei op de Dam, verder niet (meer).

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 22:43

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Huntarr schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:35:
Ik dacht, laat ik mijn vraag hier even stellen. Ik werk nu sinds februari als ZZPer, en dit bevalt mij echt helemaal. Echter loop ik er nu tegenaan dat ik maximaal 8 uur per werkdag mag declareren bij mijn opdrachtgever, maar werk ik eigenlijk steeds vaker 10 uur per dag (er wordt namelijk verwacht dat ik 's avonds "gewoon doorwerk" als ze het nodig achten, bijvoorbeeld voor deployments of voor belangrijke deadlines).

Nou vind ik dat over het algemeen geen probleem; ik vind mijn opdracht namelijk wel erg leuk. Het gaat alleen wel een klein beetje wringen dat ik hierdoor soms bijna 10 uur per week aan declarabele uren "gratis" aan het doen ben voor de eindklant. Als ik een collega ZZP'er hierover aanspreek, geeft hij eigenlijk aan dat dit 'normaal' is bij de klant. Hij zit er nu al voor zijn tweede opdracht, in totaal toch al een goed aantal jaartjes.

Wat vinden jullie 'normaal' qua werkverwachting van een eindklant? Ik zit namelijk in twijfel om hierover wel in gesprek te gaan. Af en toe een keer overwerken omdat ik zelf een deadline lijk te gaan missen vind ik geen enkel probleem, maar dit begint toch eigenlijk wel structureel te worden..
Je bent toch geen loonslaaf meer? Uren die je maakt betalen ze. Punt uit. Anders geen overwerk. Eventueel werk na 18:00 is 150% tarief.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Daeron
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 23:23
Als ik al tijd voor tijd zou gaan doen weer zou ik op zijn minst verwachten dat elk uur overwerk gecompenseerd wordt met op zijn minst anderhalf uur.

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 21:34
@Huntarr De uren die ik werk tel ik bij elkaar op en vervolgens knikker ik een factuur over de schutting. Als ze die factuur te hoog vinden kunnen we een discussie aan gaan of ik niet te lang bezig ben geweest, maar dat is het dan ook wel.
Tijd voor tijd doe ik regelmatig, maar dat is dan ook het hele idee van uurtje-factuurtje. :P

• Wimlem
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 19:55
Ik dacht, laat ik mijn vraag hier even stellen. Ik werk nu sinds februari als ZZPer, en dit bevalt mij echt helemaal. Echter loop ik er nu tegenaan dat ik maximaal 8 uur per werkdag mag declareren bij mijn opdrachtgever, maar werk ik eigenlijk steeds vaker 10 uur per dag (er wordt namelijk verwacht dat ik 's avonds "gewoon doorwerk" als ze het nodig achten, bijvoorbeeld voor deployments of voor belangrijke deadlines).

Nou vind ik dat over het algemeen geen probleem; ik vind mijn opdracht namelijk wel erg leuk. Het gaat alleen wel een klein beetje wringen dat ik hierdoor soms bijna 10 uur per week aan declarabele uren "gratis" aan het doen ben voor de eindklant. Als ik een collega ZZP'er hierover aanspreek, geeft hij eigenlijk aan dat dit 'normaal' is bij de klant. Hij zit er nu al voor zijn tweede opdracht, in totaal toch al een goed aantal jaartjes.

Wat vinden jullie 'normaal' qua werkverwachting van een eindklant? Ik zit namelijk in twijfel om hierover wel in gesprek te gaan. Af en toe een keer overwerken omdat ik zelf een deadline lijk te gaan missen vind ik geen enkel probleem, maar dit begint toch eigenlijk wel structureel te worden..
Ligt er ook aan hoe jet het af spreekt. Ik mag 8 uur per werkdag schrijven en geen overuren. Technisch weekendjes en overwerk moet ik zelf bijhouden en kan ik voor 150% wegschrijven en die kan ik weer wegboeken als ik vrij neem. Dus ik ga betaald op vakantie ;)

Neemt niet weg dat 10 uur week ook gewoon teveel is...

SolarEdge 4000 16A met 6010wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• To_Tall
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 01:13
10 uur per week overwerken betekend dat er iets structureel mis is in het bedrijf.

Ik werk ook wel eens een uurtje langer. Als het mijn eigen fout is schrijf ik dat niet. Wordt het van me verwacht dan is het toch echt extra schrijven.

Je kan niet verwachten of je nou ondernemer bent of werknemer dat je structureel overwerkt. Wil de klant het niet betalen dan wijzen naar het contract. Je huurt mij voor 40 uur in niet voor 50. Wil je dat ik 50 uur werkt dan schrijf ik uren.

Als de markt verzadigd is snap ik dat je wat dingen slikt. Momenteel zit de markt opslot. Personeel is schaars. Dan kijk je verder voor een andere opdracht die ook heel leuk is. En je kan daarmee ook schermen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Aftansert
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 05:11
Ik ga zelf niet akkoord met structureel uren verrekenen tussen meer dan een week. Ik heb contractueel 40 uur per week afgesproken. Als er wordt gevraagd om meer dan dat te werken dan vind ik dat prima, maar dan worden de uren gewoon geschreven, en de volgende week staan er gewoon weer 40 declarabele uren. In de praktijk verreken ik ook niet tussen dagen; tenminste 8 facturabele uren per dag.

Zorg wel dat het expliciet is; "verplicht voelen" is geen afspraak. Heb wel eerder meegemaakt dat opdrachtgevers zich niet realiseren dat vragen om extra te werken ook resulteert in een hogere factuur. Dat is dan een les voor hen. Als dat niet naar wens is zoek ik wel een andere klus (maar de factuur blijft staan).

Incidenteel verrekenen kan wat mij betreft wel, maar dan pas ik evenredige flexibiliteit toe, ook als het de opdrachtgever wellicht even niet uitkomt.

[Voor 42% gewijzigd door Aftansert op 17-11-2021 01:34]

• Crazy D
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 26-11 16:44

Crazy D

I think we should take a look.

Ach als ik 125 euro per uur krijg (ipv 100) wil ik best 2 uur "niet betaald" schrijven. Als het 90 euro per uur is... dikke vinger. Kortom, als het tarief van 8 uur werken prima is om 10 uur werken nog steeds een goed tarief oplevert, is het een stuk acceptabeler dan wanneer het tarief leuk maar niet heel ruim is. Even los van de vraag of het normaal is om 50 uur per week te maken.

Overigens klinkt moeten overwerken wel heel erg als dienstverband. Het klinkt ook heel erg als je moet die uren maken, en dat is weer niet bevordelijk voor wet DBA mocht dat ooit nog eens wel gecontroleerd gaan worden.

Ik zou aangeven dat het niet normaal is als je zo vaak extra moet werken, los van het verhaal over beloning is 10 uur per dag werken gewoon niet gezond. En als jij en je collega zzp'r dat beiden doen, kunnen ze al voor een halve werkweek iemand extra inhuren zodat jullie gewoon op maximaal 40 uur uitkomen. Maar ja, die moeten ze dan betalen en jullie doen het gratis.

Exact expert nodig? itwize.nl

• page404
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 18:51

page404

Website says no

Voor mij deze week weer een kleine mijlpaal. Na 2 jaar bij mijn eerste opdrachtgever ga ik bij een nieuwe opdracht starten. Ik merk dat de markt flink overhit is want ik kon mezelf aanbieden op opdrachten waar ik normaal meteen afgewezen zou worden (op een of twee "eisen" uit een lange lijst, je kent het wel). Ook fietste ik meteen langs inkoop, wat ook wel eens een flinke hindernis kan zijn.
Enige minpunt is dat deze opdracht via een van de grote brokers loopt dus helaas wat afroming op het verder goede tarief. Voordeel is dat ik met deze opdracht mijn positie in dit deel van het vakgebied echt kan consolideren, dus ik zie het ook als een goeie binnenkomer en tegelijkertijd kan ik afscheid gaan nemen van hetgeen ik al veel te lang deed :)
1 januari start ik, nu nog langs die vreselijke pre-employment screening.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• Krystman
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 25-11 13:49
page404 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 07:59:
1 januari start ik, nu nog langs die vreselijke pre-employment screening.
Kom maar op met die basisschool diploma's...

Maar serieus mijn pooier wees naar niet bestaande wetgeving om nogmaals al mijn persoonsgegevens in een database te willen zetten.
Ik vind het goed dat ze iets willen doen voor die 4 euro per uur (naast de 2 flesjes speciaalbier met kerst) die ze afromen maar ik twijfel aan het nut.

- Adde parvum parvo magnus acervus erit -

• Bkkrnh
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 26-11 14:48
Vraagje, aangezien de markt voor freelancers zo wordt "gedomineerd" door recruiters die totaal niet nodig zijn, speelde ik met het idee om een website / document op te zetten met een lijst van bedrijven die freelancers inhuurt. Dit kunnen grote multinationals zijn, maar ook de bakker op de hoek.

Dus gewoon heel simpel, jij zit bij bedrijf A momenteel, gaat naar de website / het document en voegt bedrijf A toe. Zo kunnen andere freelancers makkelijker bedrijven vinden bij hun in de buurt en direct contact opnemen met dat bedrijf, even los van het feit dat je bij sommige bedrijven alleen via een recruiter binnen kunt komen.

Any thoughts? Hou je bv liever voor jezelf waar je zit om concurrentie te voorkomen? Of....?

• poehee
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 20:32

Ik weet niet wat je werk is, maar voor intensief operationeel werk zoals deployment en software ontwikkelen KUN je helemaal niet effectief 10 uur per dag (dag na dag) werken. Klinkt meer als een "cultuur" ding - whatever cultuur moge zijn.
Kun je niet later beginnen? Of gewoon een paar uur iets anders doen?

Ik zou gewoon een streep trekken en zeggen dat je vanaf nu de overuren in rekening gaat brengen.
Laat je niet piepelen.

You're either part of the solution or you're part of the problem

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 21:55
Krystman schreef op woensdag 17 november 2021 @ 08:43:
[...]
Ik vind het goed dat ze iets willen doen voor die 4 euro per uur (naast de 2 flesjes speciaalbier met kerst)
Wow, ik kreeg een paar (iets te kleine) sokken met hun logo en een telefoon standaardje (houtenplankje met een gleufje eruit).

• Krystman
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 25-11 13:49
Bkkrnh schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:38:
Vraagje, aangezien de markt voor freelancers zo wordt "gedomineerd" door recruiters die totaal niet nodig zijn, speelde ik met het idee om een website / document op te zetten met een lijst van bedrijven die freelancers inhuurt. Dit kunnen grote multinationals zijn, maar ook de bakker op de hoek.

Dus gewoon heel simpel, jij zit bij bedrijf A momenteel, gaat naar de website / het document en voegt bedrijf A toe. Zo kunnen andere freelancers makkelijker bedrijven vinden bij hun in de buurt en direct contact opnemen met dat bedrijf, even los van het feit dat je bij sommige bedrijven alleen via een recruiter binnen kunt komen.

Any thoughts? Hou je bv liever voor jezelf waar je zit om concurrentie te voorkomen? Of....?
Meestal is de levensduur van dit soort initiatieven niet zo lang. Goed idee though.

www.inhuurkaart.nl is al zoiets begonnen, ik weet echter de status niet en of alles daar klopt.

- Adde parvum parvo magnus acervus erit -

• init6
  • Registratie: mei 2012
  • Niet online

Zag het ook als een mogelijk leuk projectje, was al aan het kijken of ik een marktplaats kon bouwen voor freelancers en bedrijven en checken of het domein: zondertussenpartij.nl nog vrij was... Maar helaas door een domein kaper al opgepikt.

Heb niet bizar veel tijd op dit moment, dus misschien dat ik het tzt ooit eens oppak.

[Voor 3% gewijzigd door init6 op 17-11-2021 10:39]

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 00:17

t_captain

Moderator General Chat
Topicstarter
freelancedev.nl?

• RonaldHeirbaut
Waarom dev? Er zitten ook mensen meer in ops. Maar goed, het is maar een naampje.

• To_Tall
RonaldHeirbaut schreef op woensdag 17 november 2021 @ 10:48:
[...]

Waarom dev? Er zitten ook mensen meer in ops. Maar goed, het is maar een naampje.
Vraag je twee domeinen aan en verwijs je naar 1 met een redirect of reverse proxy kan je een eind komen :-).

• Splendid
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 26-11 14:54
init6 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 10:39:
[...]

Zag het ook als een mogelijk leuk projectje, was al aan het kijken of ik een marktplaats kon bouwen voor freelancers en bedrijven en checken of het domein: zondertussenpartij.nl nog vrij was... Maar helaas door een domein kaper al opgepikt.

Heb niet bizar veel tijd op dit moment, dus misschien dat ik het tzt ooit eens oppak.
Zet er een 'een' tussen: zondereentussenpartij.nl :)

• Bkkrnh
Krystman schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:45:
[...]

Meestal is de levensduur van dit soort initiatieven niet zo lang. Goed idee though.

www.inhuurkaart.nl is al zoiets begonnen, ik weet echter de status niet en of alles daar klopt.
Klopt inderdaad van inhuurkaart, maar ik dacht dat inhuurkaart meer richt op organisaties zoals Overheid of Philips of iets dergelijks, dus de echt grotere en al wat bekendere.

Waar ik aan dacht kan echt van alles zijn, dus ook echt mkb, startups etc.

Zelf dacht ik ook al een LinkedIn scraper, die NL-personen zoekt en Freelancer zijn en daar dan de bedrijven van schraapt etc.

Maar het kan al beginnen met een simpel, openbaar Google Docs documentje.

• Deveon
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Goed idee. Vervolgens schrijf je een paar koppelingen om openbare portalen uit te lezen en om dat te onderhouden vraag je een kleine bijdrage en voor je het weet ben je een tussenpersoon die ook leuke deals voor AOV’s begint te verkopen aan je mailinglijst ;)

3.9 KW ZO/ZW / Atlantic Explorer V4 / eGolf

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Niet online
Bkkrnh schreef op woensdag 17 november 2021 @ 11:03:
[...]

Klopt inderdaad van inhuurkaart, maar ik dacht dat inhuurkaart meer richt op organisaties zoals Overheid of Philips of iets dergelijks, dus de echt grotere en al wat bekendere.

Zelf dacht ik ook al een LinkedIn scraper, die NL-personen zoekt en Freelancer zijn en daar dan de bedrijven van schraapt etc.

Ik denk dat er maar heel weinig bedrijven geen ZZP-ers willen hebben voor het vervullen van hun vacatures. Sommige bedrijven hebben natuurlijk nog wel een echt oude bedrijfsvoering waarbij ze mensen 10 jaar aan zich willen binden, maar de meeste bedrijven werken nu gewoon met projectteams en als ze je er weer uit kunnen gooien als het project voorbij is, is dat alleen maar handig voor de opdrachtgever.

Ik zit in een compleet andere branche, maar heb nu zelf een leuke lijst met potentiële opdrachtgevers.

Om zo'n lijst te maken gebruik ik Google maps en klik alle bedrijven in mijn vakgebied binnen een bepaalde straal aan en kijk op de site wat voor bedrijf ed. het is.
Daarna gewoon bellen met HR of bij een klein bedrijf naar de bedrijfsleider. 9 van de 10 keer hebben ze wel tijd en zijn ze gewoon geïnteresseerd in de diensten die je kan leveren.
Na dat belletje even die persoon linken op Linkedin en dan heb je grote kans dat ze vanzelf een keer een berichtje sturen met of je beschikbaar bent.

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 00:13
Als t net zo'n hit wordt als het Tweakers ZZP slack kanaal, dan zou ik de moeite er niet insteken :+

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• hackerhater
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 26-11 15:35
Het is erg stil daar ja

• Fable
  • Niet online
De tweakers Linkedin groep gaat ook als een speer :+

• Daeron
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 23:23
Bkkrnh schreef op woensdag 17 november 2021 @ 11:03:
[...]

Als je serieus iets wil opzetten zou je eens met @MarkJoosten moeten praten, die heeft Werken Met .Net opgezet. Een vacaturebank voor mensen die met .Net werken.

[Voor 3% gewijzigd door Daeron op 17-11-2021 13:39]

• Stephan11117
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 25-11 18:55
Dan zou ik wel een .com registreren ipv een .nl

De landsgrenzen vervagen natuurlijk in rap tempo en remote werk is de toekomst.

Volgens mij ga je een (bijna) oneindige lijst aan bedrijven opbouwen. Hoe ga je die onderhouden en hoe kan ik filteren?

[Voor 32% gewijzigd door Stephan11117 op 17-11-2021 13:50]

• c-nan
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 21:57
Ik ben momenteel bijvoorbeeld ook aangemeld op een aantal portals (jobcatcher, brainnet en nog een paar). Mijn inbox loopt daardoor erg vol en het is ook nog eens niet meer overzichtelijk.

Ik wilde een scriptje maken die mijn inbox in de gaten houd en zodra er zo een mail binnenkomt uitlezen en de data in een database dump, zodat ik een overzicht kan maken. Puur persoonlijk voor mij zelf.

Ik ben benieuwd wat jij gaat maken en in welk taal :)

• Bkkrnh
c-nan schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:38:
Ik ben momenteel bijvoorbeeld ook aangemeld op een aantal portals (jobcatcher, brainnet en nog een paar). Mijn inbox loopt daardoor erg vol en het is ook nog eens niet meer overzichtelijk.

Ik wilde een scriptje maken die mijn inbox in de gaten houd en zodra er zo een mail binnenkomt uitlezen en de data in een database dump, zodat ik een overzicht kan maken. Puur persoonlijk voor mij zelf.

Ik ben benieuwd wat jij gaat maken en in welk taal :)
Terugkomend op jouw filter verhaal, dat doe ik al per portal dmv Gmail filters.

Simpel gezegd, voor elk portal doe ik mijn email aanvullend met een +'portal'. En die filter ik in Gmail.

Dus; email = jouwnaam+brainnet@gmail.com, jouwnaam+jobcatcher@gmail.com etc.

Dan filteren in Gmail en aparte folders maken.

Wat ik ga maken weet ik nog niet ;-) Maar zal in volledig Typescript zijn (FE + BE).

• Stephan11117
Bkkrnh schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:43:
[...]

Terugkomend op jouw filter verhaal, dat doe ik al per portal dmv Gmail filters.

Simpel gezegd, voor elk portal doe ik mijn email aanvullend met een +'portal'. En die filter ik in Gmail.

Dus; email = jouwnaam+brainnet@gmail.com, jouwnaam+jobcatcher@gmail.com etc.

Dan filteren in Gmail en aparte folders maken.

Wat ik ga maken weet ik nog niet ;-) Maar zal in volledig Typescript zijn (FE + BE).
Je zou als POC een (gratis) Airtable aan kunnen maken? Volgens mij kom je daar al 90% mee.

Bijv:
Bekijken: https://airtable.com/shr5cILeJIeeWlSaq/tbllmJLQvgSbizS6p
Toevoegen: https://airtable.com/shrYgz8FijrAhOHgX

[Voor 9% gewijzigd door Stephan11117 op 17-11-2021 14:59]

• Afas
  • Registratie: juli 2020
  • Niet online
Mijn opdracht loopt via een tussenpersoon. Waar ik tegenaan loop is dat elke betaling tenminste een paar dagen na de overeengekomen betalingstermijn voldaan wordt. Op zich kan ik prima een paar dagen op het geld wachten maar ik merk dat ik geïrriteerd begin te raken omdat ze de gemaakte afspraken niet na komen. Ik heb daar al een keer vriendelijk een opmerking over gemaakt maar dat leidt niet tot beterschap. Argument is beperkt aantal betaalruns per week. In mijn ogen is dat onzin want dan zorg je gewoon dat het bij een eerdere betaalrun mee gaat zodat binnen de betalingstermijn de factuur voldaan wordt. En risico lopen ze ook amper want de uren zijn dan al lang goedgekeurd door de opdrachtgever, die is ook kredietwaardig en betaalt veel sneller dan mijn tussenpersoon.

Ik twijfel of het de moeite is hier nog een keer een punt van te maken, bijvoorbeeld door als ik ze spreek aan te geven dat dit voor mij reden kan zijn om de opdracht niet te verlengen als dat aan de orde zou komen.

• c-nan
  • Registratie: juni 2008
Afas schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:54:
Mijn opdracht loopt via een tussenpersoon. Waar ik tegenaan loop is dat elke betaling tenminste een paar dagen na de overeengekomen betalingstermijn voldaan wordt. Op zich kan ik prima een paar dagen op het geld wachten maar ik merk dat ik geïrriteerd begin te raken omdat ze de gemaakte afspraken niet na komen. Ik heb daar al een keer vriendelijk een opmerking over gemaakt maar dat leidt niet tot beterschap. Argument is beperkt aantal betaalruns per week. In mijn ogen is dat onzin want dan zorg je gewoon dat het bij een eerdere betaalrun mee gaat zodat binnen de betalingstermijn de factuur voldaan wordt. En risico lopen ze ook amper want de uren zijn dan al lang goedgekeurd door de opdrachtgever, die is ook kredietwaardig en betaalt veel sneller dan mijn tussenpersoon.

Ik twijfel of het de moeite is hier nog een keer een punt van te maken, bijvoorbeeld door als ik ze spreek aan te geven dat dit voor mij reden kan zijn om de opdracht niet te verlengen als dat aan de orde zou komen.
Maar wat is het probleem precies? Dat je je geld soms na 30+1 dagen krijgt en soms na 30+5 dagen?

Bij 1 van mijn eerdere opdrachtgevers had ik dit ook. Ze betaalde maar op 1 vaste dag in de week, vaak kreeg ik mij geld altijd na 30+x dagen.

Je kan je er druk om maken, je staat in je recht, maar wat bereik je er uiteindelijk mee?

• _Arthur
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 21:10
Alles valt en staat of jij bereidt bent om de opdracht te laten schieten. Zo nee, dan is het slikken. Zo ja, dan nog een keer aankaarten met daarbij de melding bij de volgende te late betaling dat ze een opzegging van de opdracht tegemoet kunnen zien. En dat dan natuurlijk ook doen een volgende keer.

En wil je nog meer druk op de ketel zetten; overleg met de klant waar je zit en dat ze een risico lopen dat jij weggaat omdat de tussenpartij zich niet aan de gemaakte afspraken houdt.

[Voor 13% gewijzigd door _Arthur op 17-11-2021 14:58]

• MadEgg
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 00:00

MadEgg

Tux is lievvv

Zou ik zeker doen. Die tussenpartij heeft feitelijk nog maar één taak: je facturen op tijd betalen. Daarvoor krijgen ze waarschijnlijk een veel te groot deel van de taart. Laat ze dat dan op zijn minst goed doen.

Is het zo dat je wettelijk gezien zelfs 1 dag na overschrijding betaaltermijn al een bedrag in rekening kan brengen voor administratiekosten of iets in die richting? Na één keer te laat zou ik dat niet doen maar het dan vriendelijk aankaarten. Als het zo blijft zou ik dat zeker wel doen.

Tja

• Afas
  • Niet online
c-nan schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:56:
[...]

Maar wat is het probleem precies? Dat je je geld soms na 30+1 dagen krijgt en soms na 30+5 dagen?

Bij 1 van mijn eerdere opdrachtgevers had ik dit ook. Ze betaalde maar op 1 vaste dag in de week, vaak kreeg ik mij geld altijd na 30+x dagen.

Je kan je er druk om maken, je staat in je recht, maar wat bereik je er uiteindelijk mee?
Het 'probleem' is dat we een afspraak gemaakt hebben, waarbij zij de opsteller van het contract waren en er weinig flexibiliteit was. En nu komen ze de contractvoorwaarden niet na. Zoals ik het zei, het is voor mij op zich geen groot probleem, maar ik merk dat ik me er aan erger. En mijn principiële kant vindt dat ik daar iets van moet zeggen, wetende dat het niet veel op gaat leveren.

• Afas
  • Niet online
_Arthur schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:56:
[...]

Alles valt en staat of jij bereidt bent om de opdracht te laten schieten. Zo nee, dan is het slikken. Zo ja, dan nog een keer aankaarten met daarbij de melding bij de volgende te late betaling dat ze een opzegging van de opdracht tegemoet kunnen zien. En dat dan natuurlijk ook doen een volgende keer.

En wil je nog meer druk op de ketel zetten; overleg met de klant waar je zit en dat ze een risico lopen dat jij weggaat omdat de tussenpartij zich niet aan de gemaakte afspraken houdt.
Op zich ben ik best bereid als dit zo door gaat de opdracht te laten schieten, ik zou er meer moeite mee hebben mijn opdrachtgever daardoor in de problemen te laten komen. Zeker omdat het probleem daar niet zwaar genoeg voor is. Het zou voor mij wel een reden kunnen zijn om als dat ter sprake komt niet te verlengen.

• Stephan11117
Afas schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:01:
[...]

Het 'probleem' is dat we een afspraak gemaakt hebben, waarbij zij de opsteller van het contract waren en er weinig flexibiliteit was. En nu komen ze de contractvoorwaarden niet na. Zoals ik het zei, het is voor mij op zich geen groot probleem, maar ik merk dat ik me er aan erger. En mijn principiële kant vindt dat ik daar iets van moet zeggen, wetende dat het niet veel op gaat leveren.
Ik weet niet beter dan dat dit zo gaat bij bedrijven. Ik heb er zelf nooit een probleem van gemaakt zolang het binnen de 7 dagen (plusminus) blijft. Dat is me de relatieproblemen niet waard.

• Fable
  • Niet online

Lekker overheen stappen en niks van aantrekken, zolang je geld kort na je factuurtermijn binnen is is het toch goed. Netjes is het niet helemaal maar ik zou er geen seconde extra energie insteken.
Misschien gewoon pas de 15e je bankrekening controleren als je factuur normaal gesproken de 5e betaald wordt, dan is het er altijd als je kijkt. :D

• Woy
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Stephan11117 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:05:
[...]

Ik weet niet beter dan dat dit zo gaat bij bedrijven. Ik heb er zelf nooit een probleem van gemaakt zolang het binnen de 7 dagen (plusminus) blijft. Dat is me de relatieproblemen niet waard.
Dat is leuk en aardig, maar dat vind ik zo'n idiote instelling van die bedrijven. Als het incidenteel een keertje gebeurt heb ik daar niet zo'n problemen mee. Maar als het gewoon beleid is om om pas in de betaalrun na verlopen te betalen en er lakoniek op gereageerd wordt als je het aankaart dan ga ik toch wel actie ondernemen, afhankelijk van hoe de relatie is kan dat een verhoging van het tarief zijn, verkorting van de betaaltermijn of aanmaningskosten rekenen.

Bij een van mijn klanten die constant lastig deed met op tijd betalen ( Op zich geen probleem dat er betaald moest worden, en ik weet zeker dat er geen cash-flow problemen ware, maar het verwerken had blijkbaar altijd vertraging) heb ik nu gewoon beleid dat ze vooraf betalen.

[Voor 15% gewijzigd door Woy op 17-11-2021 15:19]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Hmmbob
In de context rondom later betalen is deze ook wel relevant:

https://www.zipconomy.nl/...rs-heeft-belastingschuld/
Een op de drie payrollers heeft belastingschuld
De belastingschuld onder zakelijk dienstverleners is de afgelopen maanden toegenomen. Samen hadden ze in augustus 2021 voor 3,6 miljard euro aan openstaande belastingschuld.

Vooral onder payrollers en uitzenders zitten veel bedrijven met een belastingschuld. Dat blijkt uit onderzoek van ABN AMRO dat is gebaseerd op data van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

Uitstel betalen belasting
Bijna een op de drie payrollers heeft belastingschulden. Het gaat bij het uitstel vooral om omzetbelasting en personeelskosten, zoals loonheffing, sociale premies en inkomstenbelasting. Dit zogeheten ‘bijzonder uitstel’ kon tot 1 oktober van dit jaar worden aangevraagd. Het demissionaire kabinet Rutte III heeft de ondernemers vervolgens vijf jaar de tijd gegeven, tot 1 oktober 2027, om de schuld terug te betalen. Vanaf 1 oktober 2022 moeten ondernemers maandelijks aflossing betalen.

Omdat bedrijven de schuld nu in 60 maanden mogen terugbetalen, drukt die extra schuld echter minder zwaar op de kasstromen van bedrijven in de zakelijke dienstverlening dan eerder de verwachting was.

Van de payroll-bedrijven met 2 tot en met 49 medewerkers heeft nu 40 procent een openstaande schuld bij de Belastingdienst. De gemiddelde belastingschuld is in deze branche bovendien sterk toegenomen, naar 2,3 miljoen euro.

“Voor payroll-bedrijven lijkt het nog aantrekkelijker uitstel van belastingbetaling aan te vragen, omdat zij gefocust zijn op de ‘backoffice’ van personeelsbeheer. Daarbij hebben ze te maken met dunnere marges dan bredere uitzendbedrijven, die zich ook bezighouden met werving en selectie” zo concludeert ABN AMRO.
Maar een leuk cashflow voordeel nu, betekent niet dat het niet betaald hoeft te worden.....

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• bord4kop
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 18:47

bord4kop

maximaal 100KB!

Afas schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:01:
[...]

Linkit had daar ook een handje van
+ meestal te laat met betalen..

Maar goed; dat onthoud ik natuurlijk allemaal wél. En als ik de keuze heb ;w

Als ik het doe krijg ik direct gezeik en dreigingen. Een ander mag het wel? Vreemde wereld.

Daarom betaal ik tegenwoordig altijd alles gewoon direct. Geen gezeik, geen gedoe.
En als een betaling toch een keer misgaat is er nog voldoende marge om te corrigeren.

[Voor 9% gewijzigd door bord4kop op 17-11-2021 15:46]

| Security Management |

• Alphabrain
  • Registratie: november 2021
  • Laatst online: 19-11 21:24
Ik begin op korte termijn bij mijn eerste freelanceklus. Zin in! Ik lees al een tijdje mee op dit forum en ik heb twee vragen die ik even tegen jullie aan wilde houden:

Ik lees en hoor vaak dat je als freelancer meer vrijheden hebt in het plannen van je uren (als je werk maar af is). Klopt dit wel echt als je in een langer contract zit en hoe vertaalt zich dit naar de praktijk in een team als je gewoon je dagelijkse standupje hebt etc? Ik kan me voorstellen dat dit per klant anders is, maar ik ben benieuwd naar jullie ervaring.

Komt het nou vaak voor dat klussen tussentijds worden opgezegd vanuit opdrachtgever? Om budgettaire redenen oid. Ik heb direct een klus van een jaar en vind het wel een aangenaam gevoel om op die manier mijn buffer wat uit te breiden.

Thnx!

• RonaldHeirbaut
bord4kop schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:45:
[...]

Linkit had daar ook een handje van
+ meestal te laat met betalen..

Maar goed; dat onthoud ik natuurlijk allemaal wél. En als ik de keuze heb ;w

Als ik het doe krijg ik direct gezeik en dreigingen. Een ander mag het wel? Vreemde wereld.

Daarom betaal ik tegenwoordig altijd alles gewoon direct. Geen gezeik, geen gedoe.
En als een betaling toch een keer misgaat is er nog voldoende marge om te corrigeren.
Met LinkIT had ik wel goede ervaringen, maar dat is 3 jaar geleden.

En ook ik betaal alles direct/zo snel mogelijk. Ten eerste moet het uiteindelijk toch betaald worden en kan ik het dan niet meer vergeten en ten tweede wil ik zelf ook zo behandeld worden.

• Afas
  • Niet online
RonaldHeirbaut schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:51:
[...]

Met LinkIT had ik wel goede ervaringen, maar dat is 3 jaar geleden.

En ook ik betaal alles direct/zo snel mogelijk. Ten eerste moet het uiteindelijk toch betaald worden en kan ik het dan niet meer vergeten en ten tweede wil ik zelf ook zo behandeld worden.
Ik heb tot nu toe niet veel zakelijke facturen maar ik betaal ook direct. Als het werk verricht is, zie ik geen reden om betaling weken aan te houden. Helaas is mijn tussenpersoon niet van hetzelfde soort (hoewel het daar onderdeel van het bedrijfsmodel is om pas op/nu de vervaldatum te betalen).

• RonaldHeirbaut
Alphabrain schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:50:
Ik begin op korte termijn bij mijn eerste freelanceklus. Zin in! Ik lees al een tijdje mee op dit forum en ik heb twee vragen die ik even tegen jullie aan wilde houden:

Ik lees en hoor vaak dat je als freelancer meer vrijheden hebt in het plannen van je uren (als je werk maar af is). Klopt dit wel echt als je in een langer contract zit en hoe vertaalt zich dit naar de praktijk in een team als je gewoon je dagelijkse standupje hebt etc? Ik kan me voorstellen dat dit per klant anders is, maar ik ben benieuwd naar jullie ervaring.

Komt het nou vaak voor dat klussen tussentijds worden opgezegd vanuit opdrachtgever? Om budgettaire redenen oid. Ik heb direct een klus van een jaar en vind het wel een aangenaam gevoel om op die manier mijn buffer wat uit te breiden.

Thnx!
Gefeliciteerd. Meteen een klus van een jaar. Daar wordt de Belastingdienst altijd blij van met je 'ondernemersrisico'. Maar goed, ik zou gewoon beginnen!

Vrijheid met het plannen van uren: ja, dat heb je maar je wil ook in een team werken. Als jij denkt dat je wegkomt met werktijden van 05.00-09.00 en 18.00-22.00, dan gaan ze afscheid van je nemen. Maar je hoeft geen vrij te vragen nee. Je bent vrij en je bent professioneel genoeg om te oordelen of dat wel of niet past.

• To_Tall
RonaldHeirbaut schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:54:
[...]

Gefeliciteerd. Meteen een klus van een jaar. Daar wordt de Belastingdienst altijd blij van met je 'ondernemersrisico'. Maar goed, ik zou gewoon beginnen!

Vrijheid met het plannen van uren: ja, dat heb je maar je wil ook in een team werken. Als jij denkt dat je wegkomt met werktijden van 05.00-09.00 en 18.00-22.00, dan gaan ze afscheid van je nemen. Maar je hoeft geen vrij te vragen nee. Je bent vrij en je bent professioneel genoeg om te oordelen of dat wel of niet past.
Daarop volgend, bij aangenomen klussen moet je dus zelf afspraken maken wanneer je gaat beginnen en hoelang je ongeveer bezig zou zijn.

Zo kan je naast je vaste opdrachten ook nog kleinere klusjes oppakken. Voor particulieren zou ik dat niet zo snel doen :+. Maar sportschool voorzien van een nieuw WiFi netwerk. Ja ben je vrij om zelf je afspraken te maken.

• Fable
  • Niet online
To_Tall schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:58:
[...]

Daarop volgend, bij aangenomen klussen moet je dus zelf afspraken maken wanneer je gaat beginnen en hoelang je ongeveer bezig zou zijn.

Zo kan je naast je vaste opdrachten ook nog kleinere klusjes oppakken. Voor particulieren zou ik dat niet zo snel doen :+. Maar sportschool voorzien van een nieuw WiFi netwerk. Ja ben je vrij om zelf je afspraken te maken.
Inderdaad, bij particulieren moet je uit de buurt blijven, vaak veel gezeur en alles is al snel te duur.

• MarkJoosten
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 21:11
Daeron schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:36:
[...]

Als je serieus iets wil opzetten zou je eens met @MarkJoosten moeten praten, die heeft Werken Met .Net opgezet. Een vacaturebank voor mensen die met .Net werken.
Bedankt.
Fable schreef op woensdag 17 november 2021 @ 11:16:
Ik zit in een compleet andere branche, maar heb nu zelf een leuke lijst met potentiële opdrachtgevers.

Om zo'n lijst te maken gebruik ik Google maps en klik alle bedrijven in mijn vakgebied binnen een bepaalde straal aan en kijk op de site wat voor bedrijf ed. het is.
Daarna gewoon bellen met HR of bij een klein bedrijf naar de bedrijfsleider. 9 van de 10 keer hebben ze wel tijd en zijn ze gewoon geïnteresseerd in de diensten die je kan leveren.
Na dat belletje even die persoon linken op Linkedin en dan heb je grote kans dat ze vanzelf een keer een berichtje sturen met of je beschikbaar bent.
Wat wij met het platform gedaan hebben zien veel mensen als een vacaturebank maar dat is nooit de initiële opzet geweest. Ons idee is precies geweest wat @Fable nu handmatig doet. Gewoon een Google maps kaart met daarin alle bedrijven plotten die met .NET werken. We zijn nu 1,5 jaar bezig en met ruim 1.700 bedrijven ziet dit er zo uit:

Op deze manier kun je net als @Fable zélf het heft in handen nemen en deze bedrijven benaderen. De bedrijven waar je enthousiast over bent kun je vervolgens toevoegen aan je lijst van bedrijven die je volgt zodat je deze altijd makkelijk bij de hand hebt.

Verder hebben we nog wat filters aan de linkerkant toegevoegd maar daarin zijn we wel afhankelijk van bedrijven die de juiste info invullen. Inmiddels hebben iets meer dan 320 bedrijven dit gedaan.

Het vergt natuurlijk wel wat ondernemerschap om deze bedrijven te benaderen, maar goed daar ben je tenslotte ZZP'er voor geworden toch? ;)

Oja, het is gratis voor ZZP'ers.

• Aftansert
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 05:11
Je kan bij te laat betaalde facturen gewoon 8% op jaarbasis rekenen, hoef je geen aanmaning voor te sturen. De eerste keer dat het gebeurt een vriendelijk en kort mailtje. De volgende keer dat het gebeurt gewoon de wettelijke handelsrente rekenen op de factuur erna.

Verder geen moeilijke mailtjes met klachten gaan sturen ofzo. Het is gewoon zakelijk. Ik vind het idioot dat mensen dat hier 'beschadiging van relaties' noemen, zeker als het om een tussenpartij gaat. Tenzij je heel afhankelijk van je opdrachtgever bent, maar dat is sowieso een andere situatie.

Willen ze het niet betalen, prima. Loopt de rente gewoon door. Ook niet moeilijk over doen, gewoon vriendelijk blijven en doorwerken. Factuur staat gewoon en verjaart niet zolang je elke 5 jaar een herinnering stuurt.

• RonaldHeirbaut
Aftansert schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:14:
Willen ze het niet betalen, prima. Loopt de rente gewoon door. Ook niet moeilijk over doen, gewoon vriendelijk blijven en doorwerken. Factuur staat gewoon en verjaart niet zolang je elke 5 jaar een herinnering stuurt.
Tot de schuldenaar failliet gaat zoals in mijn geval. 25k weg en 5k rente (ongeveer, weet niet meer precies. Doet allang geen pijn meer).
Overigens vraag ik me wel af waarom je een factuur 5 jaar open wil houden. Na een half jaar gooi ik hem bij een incassobureau binnen. Dreigen met dat bureau helpt vaak al. En dat incassobureau gaat ook eerst bellen en dat helpt ook al.
Ik ben alleen lief voor mijn familie en vrienden ;)

• -Jaap-io
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 20:57
Hmmbob schreef op woensdag 17 november 2021 @ 12:07:
Als t net zo'n hit wordt als het Tweakers ZZP slack kanaal, dan zou ik de moeite er niet insteken :+
:( :+
Je doet je best…

/me doet van alles: brouwt bier, bakt pizza, rijdt Tesla & Cowboy, maakt elektriciteit

• Fable
  • Niet online
t_captain schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:58:
Als je iets doet met python, data engineering en Azure of AWS, dan moet het niet moeilijk zijn om een mooie opdracht te scoren.
Ik heb even de zoekfunctie gebruikt, en op python gezocht, en was wel benieuwd wat iemand met 2 jaar ervaring in python aan uurtarief zou kunnen vragen.

In mijn vakgebied wordt steeds meer geautomatiseerd met python en ik zat er aan te denken om daar ook maar eens flink wat tijd in te gaan stoppen.

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 00:17

t_captain

Moderator General Chat
Topicstarter
X jaar ervaring in python is slechts een deel van wie je bent. Y jaar development ervaring totaal, leadership skills etc?

• Fable
  • Niet online
t_captain schreef op woensdag 17 november 2021 @ 21:07:
X jaar ervaring in python is slechts een deel van wie je bent. Y jaar development ervaring totaal, leadership skills etc?
Ja dat telt natuurlijk allemaal mee, maar ik was een beetje op zoek naar een richting wat zo iemand ongeveer aan tarief zou kunnen vragen. In mijn vakgebied zit ik een beetje aan het plafond en zit er aan te denken om maar eens de overstap te maken richting programmeren.
Veel dingen in min vakgebied kunnen en worden nu geautomatiseerd en dan kan ik zo langzaam aan in een paar jaar de switch gaan maken.

• Freeaqingme
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 20:21
@Fable belangrijker dan X jaar ervaring met een taal, is denk ik de vraag met wat voor soort applicaties je ervaring hebt. Er zit een heel groot verschil tussen zo af en toe een scriptje schrijven (en misschien een paar maanden maintainen), en het onderhouden van een applicatie van een half miljoen regels welke al 10 jaar oud is.

In jouw geval zou ik kijken of je in eerste instantie bij een club terecht kan komen die ervaring in de bouw heeft. Daar heb jij dan een bijzondere combinatie aan kennis die je extra veel waard maakt.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• gotangclan
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 00:58
Heeft iemand ervaring met het geven van trainingen op Hogescholen / Uni's, en zo ja, met wat voor tarieven werk je dan (ongeveer). Zo niet: wat zou je vragen aan tarief?

Edit: o.b.v. @RonaldHeirbaut 's opmerking: het gaat hier niet om structureel werk maar eerder om zo af een toe een gastcollege (ik verwacht hooguit 2-5x per jaar, maar wellicht ook minder).

[Voor 36% gewijzigd door gotangclan op 18-11-2021 09:35]

• pirke
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 18:27
@gotangclan Vraag wat je wil vragen... daar ben je ondernemer voor.

De Belangrijkste Toespraak Die Je Ooit Zal Horen

• Tylen

Tylen

gotangclan schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:05:
Heeft iemand ervaring met het geven van trainingen op Hogescholen / Uni's, en zo ja, met wat voor tarieven werk je dan (ongeveer). Zo niet: wat zou je vragen aan tarief?
Gewoon je normale tarief wat je ook voor andere klanten zou vragen.

• RonaldHeirbaut
Geen ervaring mee. Maar ik neem aan dat het om structureel werk gaat en geen gastcollege oid.

Zelf zou ik hetzelfde tarief aanhouden als bij reguliere bedrijven. 900-1500 per dag afhankelijk van het aantal dagen en het aantal deelnemers. Ik vind het nogal een verschil of ik training geef 1 op 1 of voor 20 man sta. Laat staan 50+ man.

• Fable
  • Niet online
Geen ervaring op een Hogeschool, maar ik ken een basisschool leraar die voor 55 euro per uur werkt.

• Tylen

Tylen

RonaldHeirbaut schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:18:
[...]

Geen ervaring mee. Maar ik neem aan dat het om structureel werk gaat en geen gastcollege oid.

Zelf zou ik hetzelfde tarief aanhouden als bij reguliere bedrijven. 900-1500 per dag afhankelijk van het aantal dagen en het aantal deelnemers. Ik vind het nogal een verschil of ik training geef 1 op 1 of voor 20 man sta. Laat staan 50+ man.
Meestal reken ik 200 per uur plus 500 per cursist. Maar ik wil ook nog wel eens het inschrijf geld zelf rekenen per cursist en dan tikt het aan. (ligt aan welke training er gegeven moet worden).

• sebasd
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 26-11 16:13
Hangt ook van je rol af.

Als je developer / tester / analist / UXer / scrum master / ... bent in een development team, wat voor de meesten hier denk ik op gaat, heb je toch te maken met teamleden. Gemiddeld genomen zijn die er vooral tussen 8 en 5, dus is het logisch dat je je tijden daarop afstemt. Natuurlijk kun je om 9 uur beginnen en tot 6 uur door gaan, en natuurlijk kun je een dag vrij nemen als je wil, maar je zult rekening moeten houden tot op zekere hoogte met je team.

Als je niet afhankelijk bent van een team, bijvoorbeeld als je als enige developer ergens aan werkt (website bouwen voor een klant, om maar wat te noemen) kun je al veel meer vrijheid claimen. Meestal interesseert het zo'n klant weinig welke werktijden je aanhoudt, zolang het werk maar op tijd af is en je binnen redelijke tijd bereikbaar bent.

Zelf heb ik nu als freelancer een rol als director voor een bedrijf in het buitenland, en in mijn geval wordt er helemaal niet naar uren gekeken, maar puur op basis van resultaat. Tarief is deels vast, deels op basis van omzet van de tak die ik leid. Dat geeft ook een heleboel vrijheid wat betreft uren, ook hier weer zolang ik binnen redelijke tijd bereikbaar ben. Ik vind het heerlijk, maar werk wel nog steeds voornamelijk tijdens reguliere kantooruren. Sommige dagen wat meer, andere wat minder. Niemand die naar de uren vraagt.

Dat is denk ik wel een uitzondering, overigens...

• Hydra
  • Laatst online: 26-11 08:41
Ik geef zelf een paar keer per jaar een training voor ongeveer 1800 per dag. Dit is wel iedere keer dezelfde training, dus ik heb er eigenlijk geen extra werk aan. Daarbij heb ik de rechten op het trainingsmateriaal.

Als het een one-off is, zou ik er zelf mijn uurtarief voor vragen maar dan ook de voorbereiding meenemen op z'n minst.

Hou er wel rekening mee dat een training enorm veel waarde heeft. Veel meer dan individueel development werk bijvoorbeeld. Dus het is volkomen normaal dat je daar een flink bedrag voor vraagt.

https://niels.nu

• okio
  • Registratie: juni 2002
Ik heb voor de zaak een setje noise cancelling headphones gekocht (ik zit op een zzp werkplek, waar je met deze nieuw lockdowns redelijk crazy wordt van de teams calls die over de tafel gaan). Kortom een essentieel onderdeel.

Factuur van amazon, normaal staat daar altijd Nederlands factuuradres bij. In dit geval niet, zie onder. Vaag half Chinatown adres helaas.

Kan ik deze factuur gewoon inboeken en btw terugvragen? Of moet ik dan een truc uithalen met terugvragen van buitenlandse btw? (ik twijfel wat omdat ik wel 21% betaal, maar er niet zoals gebruikelijk een NL adres bij staat). Of moet ik deze dan inboeken excl btw?

• Hydra
Je werkt nog steeds gewoon in een team natuurlijk en daar zul je dus mee af moeten stemmen als je er een keer niet bent. Maar in mijn ervaring is dat heel makkelijk. Ben afgelopen zomer ook 4 weken weg geweest bijvoorbeeld.

Je hebt vooral geen gedoe meer met managers die een mening hebben over je hoeveelheid vakantiedagen.
Die contractduur is nogal nietszeggend. Meestal heb je alsnog een opzegtermijn. Ik zit op een contract van 6 maanden met een opzegtermijn van een maand. Een paar andere teamgenoten hebben een opzegtermijn van 2 weken.

Het maakt ook niet uit want als je gewoon goed bent in je werk, is de kans op tussentijds opzeggen nihil. Je ziet wel eens natuurlijk dat budgetten vervallen, maar dat hoort een beetje bij het ZZPer zijn.

• Hydra
Fable schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:18:
Geen ervaring op een Hogeschool, maar ik ken een basisschool leraar die voor 55 euro per uur werkt.
Ik zou echt nooit trainingen gaan geven voor een dergelijk laag tarief. Dan werk ik liever gewoon door in m'n 'gewone' klus.

• SonOfSam
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20:42
okio schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:42:
Ik heb voor de zaak een setje noise cancelling headphones gekocht (ik zit op een zzp werkplek, waar je met deze nieuw lockdowns redelijk crazy wordt van de teams calls die over de tafel gaan). Kortom een essentieel onderdeel.

Factuur van amazon, normaal staat daar altijd Nederlands factuuradres bij. In dit geval niet, zie onder. Vaag half Chinatown adres helaas.

Kan ik deze factuur gewoon inboeken en btw terugvragen? Of moet ik dan een truc uithalen met terugvragen van buitenlandse btw? (ik twijfel wat omdat ik wel 21% betaal, maar er niet zoals gebruikelijk een NL adres bij staat). Of moet ik deze dan inboeken excl btw?

[Afbeelding]
Is een hoop gedoe, kan je niet beter die 12,- btw niet terug vragen? Als je er 10 mee bezig bent maakt je er al verlies op.

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

• Deveon
  • Niet online

[Afbeelding]
Is dat niet Amazon.de en dus geen Nederlandse BTW?

• TucanoItaly
  • Registratie: november 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Hydra schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:49:
Die contractduur is nogal nietszeggend. Meestal heb je alsnog een opzegtermijn. Ik zit op een contract van 6 maanden met een opzegtermijn van een maand. Een paar andere teamgenoten hebben een opzegtermijn van 2 weken.
Bij mijn laatste contract was de opzegtermijn 4 weken, of korter indien het project afliep. Ik wist dat dat laatste best gevaarlijk voor mij was, want dan kan de eindklant gewoon zeggen "dit project stoppen we". Maar ik had me niet gerealiseerd dat ik er zelf ook invloed op had.

Dus anyway, ik wilde graag een andere klant want ik zat hier te lang. Nou wil ik graag dingen afmaken, dus mijn huidige project ging een beetje de bugfixing fase in, en ik vond dat een goed moment om ergens anders heen te gaan. Ik zeg tegen m'n klant dat ik hier ging stoppen, en hij zei: "nou doe dan maar nog twee weken documenteren en dan is het wel klaar -- bugfixing hoeft niet want ik ga het voorlopig toch niet in productie gooien".

Dus toen zat ik ineens twee weken duimen te draaien :D Nou heb ik een beetje uitonderhandeld dat ik nog een week langer kon blijven, en elders vroeger kon starten, maar toch was het een vreemde realisatie: soms kun je beter stoppen op een, voor je klant, onhandig tijdstip.

Renault Zoe Q90

• Skyaero
  • Registratie: juli 2005
  • Niet online
Deveon schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:56:
[...]

Bedrijven boven een bepaalde omzet moeten het BTW tarief kiezen en BTW afdracht afhandelen in het land van de consument waar zij aan verkopen. Het gaat hier dus om het Nederlandse BTW tarief dat Amazon.de in Nederland zal afdragen.

Als dit een zakelijke transactie was geweest, had de BTW verlegd moeten worden middels BTW nummers van Amazon en de klant.

• Hmmbob
sebasd schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:32:
...Zelf heb ik nu als freelancer een rol als director voor een bedrijf in het buitenland,...
Wat is dan je functietitel, of als wat verhuur je jezelf? Interim manager oid? #interesse

• Hmmbob
Deveon schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:56:
[...]

Het is juist andersom: het is Amazon.de en dus Nederlandse BTW :+

Amazon berekent BTW op basis van het afleveradres. Is dus gewoon Nederlandse BTW, kan je gewoon terugvorderen.

@okio gewoon inboeken zoals je ook voor een Nederlandse inkoopfactuur zou doen.

edit: ik was nog niet bij de reactie van @Skyaero aangekomen, maar dat dus.

[Voor 8% gewijzigd door Hmmbob op 18-11-2021 11:24]

• Hmmbob
TucanoItaly schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:02:
...bugfixing hoeft niet want ik ga het voorlopig toch niet in productie gooien"....

Dus toen zat ik ineens twee weken duimen te draaien :D
Ik zou hier meer last van hebben dan van 2 weken extra vrij, als in: waarom heb ik dit gedaan dan?

[Voor 5% gewijzigd door Hmmbob op 18-11-2021 11:26]

• TweakerVincent
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 00:12
Ik stond op het punt akkoord te geven voor zonnepanelen tot ik het belastingdocument las over BTW teruggave en zonnepanelen. Als particulier is dit simpel. Echter wil ik 01-2023 ZZP-er worden (wss). Dan heeft dit gevolgen las ik.

Als ik de komende 3 jaar ondernemer wordt kan ik niet zomaar BTW teruggave op de ‘normale’ manier doen. Ik weet alleen niet goed wat ik nu wel moet doen. Hebben jullie hier ervaring mee?

Inno3D RTX 3090 iChill X4 | AMD 5950x | Gigabyte MASTER x570 | G.Skill Trident Z Neo F4-3600C14D 32 GB | Samsung Pro 980 2 TB | Samsung Pro 980 1 TB | Meshify 2 XL | Reverb 2 | Quest 2

• unex154
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 22:11
TweakerVincent schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:32:
Ik stond op het punt akkoord te geven voor zonnepanelen tot ik het belastingdocument las over BTW teruggave en zonnepanelen. Als particulier is dit simpel. Echter wil ik 01-2023 ZZP-er worden (wss). Dan heeft dit gevolgen las ik.

Als ik de komende 3 jaar ondernemer wordt kan ik niet zomaar BTW teruggave op de ‘normale’ manier doen. Ik weet alleen niet goed wat ik nu wel moet doen. Hebben jullie hier ervaring mee?
Als je een partner hebt, energiecontract op de naam van je partner zetten en op naam van je partner de btw terugvragen. Anders is er niet echt een goede oplossing :/

edit: en dan moet je partner natuurlijk ook geen ondernemer zijn/willen worden.

[Voor 5% gewijzigd door unex154 op 18-11-2021 11:47]

• Deveon
  • Niet online

Als eenmanszaak loont de BTW aftrek van zonnepanelen niet tot nauwelijks. Alternatieven zijn geen BTW aftrek toepassen, op naam van je vrouw (net als het energiecontract) of als een BV gaan ZZP'en.

• pasibun
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 26-11 07:43
Dag medetweakers!

Na twee jaar lang twijfelen heb ik mij eindelijk ingeschreven bij de KvK als eenmanszaak!
Heb de stap uiteindelijk gemaakt omdat ik een leuke opdracht aangeboden heb gekregen voor z'n 8/10uur in de week als software ontwikkelaas.
Naast dit werk ik nog fulltime als software ontwikkelaar, dit doe ik nu ongeveer 4 jaar.

Waar ik benieuwd naar ben is wat voor tarief ik moet gaan kiezen als beginnende ondernemer.
Heb namelijk veel 'externe' collega's die tussen de 100/120 euro per uur krijgen.
Alleen lijkt mij niet heel realistisch voor een parttime ontwikkelaar.

Hebben jullie tips voor mij?
Los van het tarief zijn alle tips welkom!

Alvast bedankt!
Pasibun

• page404
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 18:51

page404

Website says no

pasibun schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:13:
Dag medetweakers!

Na twee jaar lang twijfelen heb ik mij eindelijk ingeschreven bij de KvK als eenmanszaak!
Heb de stap uiteindelijk gemaakt omdat ik een leuke opdracht aangeboden heb gekregen voor z'n 8/10uur in de week als software ontwikkelaas.
Naast dit werk ik nog fulltime als software ontwikkelaar, dit doe ik nu ongeveer 4 jaar.

Waar ik benieuwd naar ben is wat voor tarief ik moet gaan kiezen als beginnende ondernemer.
Heb namelijk veel 'externe' collega's die tussen de 100/120 euro per uur krijgen.

Het is onmogelijk te bepalen wat je tarief is puur op basis van het aantal uren per week. Ik doe wel eens wat onderhoud tussendoor voor een kleine ondernemer, daar vraag ik 60€ per uur en schrijf nog niet eens de volle uren. Maar dat komt omdat het niet echt rocket science is wat ik daar doe. Gelukkig heb ik ook een voltijds opdracht waar ik mijn inkomen echt uit genereer en daar vraag ik rond de 90€. Maar met die cijfers kan jij dus eigenlijk niks.
Als je blijkbaar specialistisch werk doet waar anderen met dezelfde ervaring 100-120€ per uur voor krijgen, dan moet jij dat gewoon vragen.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• Hmmbob
pasibun schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:13:
Dag medetweakers!

Alvast bedankt!
Pasibun
En wat heb je zelf al gevonden in dit topic?

(ok, de laatste 20 pagina's misschien)

[Voor 79% gewijzigd door Hmmbob op 18-11-2021 12:21]

• TweakerVincent
unex154 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:46:
[...]

Als je een partner hebt, energiecontract op de naam van je partner zetten en op naam van je partner de btw terugvragen. Anders is er niet echt een goede oplossing :/

edit: en dan moet je partner natuurlijk ook geen ondernemer zijn/willen worden.
Heb geen nu vriendin en een familielid oid erop zetten lijkt mij ook niet handig (fraude). Dat betekent dus eigenlijk dat ik geen BTW eraf kan halen? (wil eenmanszaak)

Inno3D RTX 3090 iChill X4 | AMD 5950x | Gigabyte MASTER x570 | G.Skill Trident Z Neo F4-3600C14D 32 GB | Samsung Pro 980 2 TB | Samsung Pro 980 1 TB | Meshify 2 XL | Reverb 2 | Quest 2

• El Polo Diablo
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 19:32
TweakerVincent schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:36:
[...]

Heb geen nu vriendin en een familielid oid erop zetten lijkt mij ook niet handig (fraude). Dat betekent dus eigenlijk dat ik geen BTW eraf kan halen? (wil eenmanszaak)
Ik zit al enigszins in hetzelfde schuitje. wij hebben iets meer dan 2 jaar geleden onze nieuwbouwwoning opgeleverd gekregen en toen gebruik gemaakt van de BTW teruggaaf. De belastingdienst heeft mij toen in de KOR geplaatst waardoor ik nu (sinds 01-10 zzp'er) geen BTW kan verrekenen en ook niet in rekening mag brengen op mijn facturen. De KOR vervalt op het moment je de 20k grens aan omzet passeert. Maar zeker gezien de investeringen die je in het begin doet (Laptop, telefoon, etc) is het de teruggaaf van de BTW op de zonnepanelen zeker niet waard geweest.

• pirke
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 18:27

[Afbeelding]
Dat is geen Nederlandse BTW maar Luxemburgse (BTW nummer begint met LU...), kun je niet terugvragen.

De Belangrijkste Toespraak Die Je Ooit Zal Horen

• CodeCaster
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

👌👀 good shit ✔💯

[Afbeelding]
Hebt u btw betaald in een ander EU-land? Over goederen, diensten of bij de invoer van goederen uit een niet-EU-land en u doet daar geen btw-aangifte? U kunt deze btw dan makkelijk terugvragen uit dat EU-land via de Nederlandse belastingdienst.
Of het de moeite waard is voor die 12 euro moet je zelf weten.

As always, we are nailed to a cross of our own construction.

• TucanoItaly
  • Registratie: november 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Hmmbob schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:26:
Ik zou hier meer last van hebben dan van 2 weken extra vrij, als in: waarom heb ik dit gedaan dan?
Ja, het was een beetje zuur om dat te horen. Maar ik heb wel enorm van dat project geleerd, dus tsja.

Renault Zoe Q90

• pasibun
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 26-11 07:43
Hmmbob schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:21:
[...]

En wat heb je zelf al gevonden in dit topic?

(ok, de laatste 20 pagina's misschien)
Heb de eerste 30/40 pagina's gelezen en niet echt een vergelijkbare situatie gevonden.
Maar thanks voor de tip! Ik zal de laatste 20 pagina's ook nog even doornemen.

• FoOnEeN
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 26-11 15:29
El Polo Diablo schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:41:
[...]

Ik zit al enigszins in hetzelfde schuitje. wij hebben iets meer dan 2 jaar geleden onze nieuwbouwwoning opgeleverd gekregen en toen gebruik gemaakt van de BTW teruggaaf. De belastingdienst heeft mij toen in de KOR geplaatst waardoor ik nu (sinds 01-10 zzp'er) geen BTW kan verrekenen en ook niet in rekening mag brengen op mijn facturen. De KOR vervalt op het moment je de 20k grens aan omzet passeert. Maar zeker gezien de investeringen die je in het begin doet (Laptop, telefoon, etc) is het de teruggaaf van de BTW op de zonnepanelen zeker niet waard geweest.
Ik had dit probleem ook, alleen zou je op een gegeven moment ook weer uit de KOR moeten geraken wat bij mij niet was gebeurt (tussenpartij regelde dat, en zat blijkbaar ook nog steeds automatisch btw aangiftes te doen..). Daarnaast kan je als je in de KOR zit ook geen BTW rekenen op facturen naar anderen volgens mij, aka je opdrachtgever.
Dit heb ik opgelost door volgens mij een brief te sturen naar de belastingdienst met de melding om mij uit de KOR te halen omdat verwachte omzet ver boven de 20k uit zou komen ivm werkzaamheden. Dat werd toen geaccepteerd maar duurde wel even voordat dit verwerkt was.

• Deveon
  • Niet online
CodeCaster schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:02:
[...]

[...]

Minder zelfs aangezien je die 12 euro BTW natuurlijk wel als zakelijke kosten mag verrekenen en dus (iets) minder inkomstenbelasting betaald.

• gotangclan
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 00:58
CodeCaster schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:02:
[...]

[...]

Als het hierbij blijft voor dit kwartaal jaar dan kan hij zelfs niets terugvragen aangezien er een drempelbedrag geldt van €50 (en dit gaat volgens mij om het btw-bedrag, niet het gehele aankoopbedrag):

https://download.belastin..._andere_eu_ob412b21fd.pdf

• TweakerVincent
El Polo Diablo schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:41:
[...]

Thanks!

Wat een gedoe zeg. Blij dat ik er nu achter kom.

• Hmmbob
pirke schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:55:
[...]

Dat is geen Nederlandse BTW maar Luxemburgse (BTW nummer begint met LU...), kun je niet terugvragen.
Scherp!

• sebasd
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 26-11 16:13
Hmmbob schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:21:
[...]

Wat is dan je functietitel, of als wat verhuur je jezelf? Interim manager oid? #interesse
Op LinkedIn 'director of <naam van de afdeling> at <naam van het bedrijf>'

Ik ben 15 jaar lang uurtje-factuurtje tester / testautomatiseerder geweest (8 jaar detachering, 7 jaar ZZP) en in de laatste jaren een naam opgebouwd met trainingen, artikelen en presentaties, en dat heeft deze kans opgeleverd. Heb vooral inhoudelijke ervaring dus.

• DarkFire1985
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 23:34

https://www.belastingdien...panelen-ik-ben-ondernemer
https://www.ikwordzzper.n...en-aftrekbaar-als-zzp-er/

Oftewel je kan wel aftrekken (in bepaalde situaties) maar je moet voor jezelf nagaan of het handig is of niet.

• RichieB
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 23:03
[...]
Kan ik deze factuur gewoon inboeken en btw terugvragen? Of moet ik dan een truc uithalen met terugvragen van buitenlandse btw?
[...]
Het BTW nummer op de factuur begint met LU dus het in een BTW nummer uit Luxemburg. Je kan de BTW daar terug vragen. De afspraken zijn echter zo dat als een bedrijf uit de EU goederen levert aan een bedrijf in een ander EU land ze het 0% BTW tarief moeten rekenen. Nu ze dat niet hebben gedaan is het een vrij lastig traject om het alsnog terug te krijgen.
https://tweakers.net/i/INNPhCA8k8HmWV3KdqMnQmgmTD0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OMTWJ6MA3pBZMZxb3rSB29oh.png?f=user_large
Edit: wat @pirke zegt dus. 8)7

[Voor 6% gewijzigd door RichieB op 18-11-2021 15:15]

• TweakerVincent
FoOnEeN schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:19:
[...]

Ik had dit probleem ook, alleen zou je op een gegeven moment ook weer uit de KOR moeten geraken wat bij mij niet was gebeurt (tussenpartij regelde dat, en zat blijkbaar ook nog steeds automatisch btw aangiftes te doen..). Daarnaast kan je als je in de KOR zit ook geen BTW rekenen op facturen naar anderen volgens mij, aka je opdrachtgever.
Dit heb ik opgelost door volgens mij een brief te sturen naar de belastingdienst met de melding om mij uit de KOR te halen omdat verwachte omzet ver boven de 20k uit zou komen ivm werkzaamheden. Dat werd toen geaccepteerd maar duurde wel even voordat dit verwerkt was.
Ik heb net even snel ingelezen en volgens mij is het echt een hoop gedoe. Ik denk dat ik maar gewoon die 1200 euro btw laat liggen en geen BTW terug vraag. Dan ben ik niet meer verplicht aangifte te doen toch over het bedrag wat ik saldeer? Of blijf ik dan ondernemer voor de fiscus?

• Afas
  • Niet online
FoOnEeN schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:19:
[...]

Het ligt nog net iets ingewikkelder.

Als je in de nieuwe KOR valt (vanaf 2020) dan kun je alleen uit de KOR na 3 jaar of als je de €20.000 omzet over gaat.

Ben je automatisch aangemeld voor de KOR omdat al in 2019 of eerder vrijstelling van administratieve verplichting had, dan is het óf de €20.000 omzet over of als je het aan vraagt. Die aanvraag kun je alleen per adminstratieve periode van 3 maanden doen en dan minimaal 4 weken daarvoor aanvragen. Je bent dan weer BTW ondernemer per de start van de nieuwe periode.

Als je denkt nog dit jaar de 20k over te gaan dan kun je het formulier invullen direct nadat je de factuur verstuurd hebt waarmee je over de 20k heen gaat.Je bent direct daarna BTW ondernemer. Denk je dit jaar niet meer over de 20k te gaan en zit je nog in de oude KOR dan moet je uiterlijk begin december een verzoek tot beëindiging indienen en ben je vanaf 1 januari BTW ondernemer.

• Afas
  • Niet online
TweakerVincent schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:41:
[...]

Ik heb net even snel ingelezen en volgens mij is het echt een hoop gedoe. Ik denk dat ik maar gewoon die 1200 euro btw laat liggen en geen BTW terug vraag. Dan ben ik niet meer verplicht aangifte te doen toch over het bedrag wat ik saldeer? Of blijf ik dan ondernemer voor de fiscus?
De enige reden om in jouw geval BTW ondernemer te worden met zonnepalen is om de BTW af te kunnen trekken. Vervolgens vraag je vrijstelling administratieve verplichting aan door je aan te melden voor de KOR.

Als jij de zonnepanelen inclusief BTW betaald en geen BTW terug vraagt, heb je de set privé gekocht en hoef je dus ook niet als ondernemer BTW te gaan betalen straks. Zit je straks ook niet in de KOR en kun je vanaf 2023 direct als BTW ondernemer starten.

[Voor 5% gewijzigd door Afas op 18-11-2021 15:54]

• Deveon
  • Niet online
Nu toch de BTW van zonnepanelen ter sprake komen.. Hoe zit het eigenlijk bij verkoop van de woning? Moet ik hiervoor dan weer BTW afdragen aan de Belastingdienst? Ik heb ze namelijk pas 3 jaar maar de waarde ervan is los van het huis zeer laag, of moet ik een BTW factuur voor koper opstellen voor enkel de panelen?

BTW ondernemer en BTW van de panelen destijds als particulier teruggevraagd.

[Voor 13% gewijzigd door Deveon op 18-11-2021 16:13]

• TweakerVincent
Afas schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:53:
[...]

De enige reden om in jouw geval BTW ondernemer te worden met zonnepalen is om de BTW af te kunnen trekken. Vervolgens vraag je vrijstelling administratieve verplichting aan door je aan te melden voor de KOR.

Als jij de zonnepanelen inclusief BTW betaald en geen BTW terug vraagt, heb je de set privé gekocht en hoef je dus ook niet als ondernemer BTW te gaan betalen straks. Zit je straks ook niet in de KOR en kun je vanaf 2023 direct als BTW ondernemer starten.
Volgens mij maak ik het mijzelf allemaal veel makkelijker als ik gewoon prive koop en dus niet aftrek. Volgens mij kan ik altijd in de toekomst nog mij bedenken en wel BTW terugvragen toch?

• Hydra
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Yucon
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22:07

Yucon

*broem*

Koude douche. Ik had al een maand m'n agenda geblockt omdat ik voor een grote, mondeling goedgekeurde klus in de papiermolen zat. Het moest via
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
als een soort buffer lopen want die klant "werkte niet met ZZP'ers". Daarom trad B als een soort administratiekantoor op werd gezegd.

Zojuist heb ik voor het eerst met B gesproken. Het had lang geduurd wegens wat stroefheid aan de klantkant en tevens twee zieken op onhandige plaatsen. Ik had er al een andere klant voor geweigerd waar ik 2,5 week geleden gestart had kunnen zijn.

Nu blijkt de verwachting te zijn dat ik bij B in dienst treed :( Wel tegen het afgesproken best nette tarief. Maar het mag duidelijk zijn wat dat allemaal met de diverse belastingregelingen doet. }:|
Pagina: 1 ... 260 ... 263 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee