• RonaldHeirbaut
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 26-11 14:10
Vraag jezelf af: werk je voor je plezier of, heb je plezier in je werk?
Ik dat laatste. En eind van de maand: betalen pannenkoek!
Vrijwilligerswerk doe ik op 4 mei op de Dam, verder niet (meer).

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 22:43

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Huntarr schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:35:
Ik dacht, laat ik mijn vraag hier even stellen. Ik werk nu sinds februari als ZZPer, en dit bevalt mij echt helemaal. Echter loop ik er nu tegenaan dat ik maximaal 8 uur per werkdag mag declareren bij mijn opdrachtgever, maar werk ik eigenlijk steeds vaker 10 uur per dag (er wordt namelijk verwacht dat ik 's avonds "gewoon doorwerk" als ze het nodig achten, bijvoorbeeld voor deployments of voor belangrijke deadlines).

Nou vind ik dat over het algemeen geen probleem; ik vind mijn opdracht namelijk wel erg leuk. Het gaat alleen wel een klein beetje wringen dat ik hierdoor soms bijna 10 uur per week aan declarabele uren "gratis" aan het doen ben voor de eindklant. Als ik een collega ZZP'er hierover aanspreek, geeft hij eigenlijk aan dat dit 'normaal' is bij de klant. Hij zit er nu al voor zijn tweede opdracht, in totaal toch al een goed aantal jaartjes.

Wat vinden jullie 'normaal' qua werkverwachting van een eindklant? Ik zit namelijk in twijfel om hierover wel in gesprek te gaan. Af en toe een keer overwerken omdat ik zelf een deadline lijk te gaan missen vind ik geen enkel probleem, maar dit begint toch eigenlijk wel structureel te worden..
Je bent toch geen loonslaaf meer? Uren die je maakt betalen ze. Punt uit. Anders geen overwerk. Eventueel werk na 18:00 is 150% tarief.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Daeron
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 23:23