Ik zit echt zwaar te twijfelen tussen Black Ops en Medal of Honor. Nou ben ik nooit zo'n grote Treyarch-fan geweest: CoD2 was mijn eerste uit de serie, daarna volgde CoD4, en nu MW2. Tussendoor heb ik met vrienden Nazi Zombies gespeeld, maar dat was het dan ook. Treyarch is niet alleen voor mij, maar ook voor vele anderen tweede keus geweest in de Call of Duty serie.
Maar ja, nu stopt IW er mee. Vervelend, maar waar. En je moet anderen natuurlijk ook de kans geven. De trailer van Black Ops ziet er prachtig uit, en ik mag het wel dat het zich weer in het heden afspeelt. Volgens verschillende previews schijnt de singleplayer weer vet te zijn, en erg
over the top. Treyarch probeert iets te bewijzen. Kruisbogen met granaten, Dragon Breath-kogels, gekke bestuurbare autootjes. Lijkt allemaal een beetje onrealistisch, maar is Call of Duty ooit realistisch geweest? AC130, nee, dat gebruiken ze vaak in het leger. En Heartbeat Sensor, daar hebben ze ook veel te weinig van, zo vaak wordt het gebruikt. CoD is altijd keiharde actie geweest, en dat maakte MW2 voor mij ook het beste in zijn genre.
Begrijp me niet verkeerd, ik houd wel van realisme, als er maar een game was die niet half-realistisch is, maar gewoon echt realistisch. Medal of Honor, Battlefield, allemaal zijn ze wel realistischer dan Call of Duty, maar nog niet, tja, realistisch. Natuurlijk heb je games zoals ArmA II, en OF:DR, maar het publiek speelt die games niet echt. Bovendien vind ik graphics ook wel belangrijk. Dat is nog iets. Call of Duty is altijd een beetje mooier dan andere games. Bij Call of Duty krijg ik niet het cartoon-achtige gevoel bij de personen, wat ik wel krijg bij het zien van de trailer van Medal of Honor, bij Battlefield BC2, en ook bij totaal andere games zoals Mafia II. Ik weet niet hoe ze het doen bij Activision, maar iets doen ze in ieder geval goed.
Call of Duty speelt ook lekkerder. Dit is lastig uit te leggen, maar ik denk toch dat mensen die Call of Duty en andere games hebben gespeeld, het wel begrijpen. Het voelt allemaal wat beter aan bij CoD.
Dus ik zal wel voor Black Ops moeten gaan, tenzij er een oorlogsgame komt die echt realistisch wordt, en dat lijstje hierboven ziet er ook leuk uit: Create a Class 2.0, customization is altijd leuk. Ook fijn is dat killstreaks niet meetellen voor de volgende. Zo is een hoge killstreak halen niet meer afhankelijk van hoeveel kills je met een chopper gunner kan maken. De meeste killstreaks nu zijn eigenlijk killstreaks van 7: namelijk de Harrier, of zelfs 5 voor Predator.
Treyarch doet lekker zijn best om de game in alle opzichten beter te maken dan MW2, wat helemaal top is.
Edit: is er trouwens een demo voor Black Ops, en zo nee, gaat die nog komen? En voor Medal of Honor?
[
Voor 3% gewijzigd door
Verwijderd op 29-08-2010 12:09
]