[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 43 Laatste
Acties:
  • 245.683 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10-2024

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

Dus HAVS zou t minste aan prik gebruiken van de accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-09 13:08
marcel-o schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 13:10:
Dus HAVS zou t minste aan prik gebruiken van de accu?
Dat is het idee. Stabiliteit kan echter minder zijn dan SVS...

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 18:24
Ik heb een nieuwe video gemaakt over de nieuwste MIUI ROM om een impressie te geven van wat 'ie allemaal kan en wat er bijzonder aan is. De download links van alles wat hierin wordt gebruikt staan in de beschrijving van het filmpje.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=5fWtzyTGLYc]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-10 08:18

Grudgie

PSN: Grudgie7

SpaceK33z schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 17:48:
Ik heb een nieuwe video gemaakt over de nieuwste MIUI ROM om een impressie te geven van wat 'ie allemaal kan en wat er bijzonder aan is. De download links van alles wat hierin wordt gebruikt staan in de beschrijving van het filmpje.
[video]
Dat is wel een hele vette rom zeg :9~

Alleen wel jammer dat ie niet in het nederlands is :(

[ Voor 5% gewijzigd door Grudgie op 20-11-2010 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

errug mooi :p

mss moet ik deze rom ook es bekijken, zit momenteel op defrost...

Btw van wie is dat liedje dat je speelt?

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
Grudgie schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 18:49:
[...]

Dat is wel een hele vette rom zeg :9~

Alleen wel jammer dat ie niet in het nederlands is :(
Tja, dat is inderdaad wel jammer. Ik weet wel dat de ROM al voor iets van 98% in het Nederlands vertaald is (ik heb zelf nog een heel klein deel vertaald), maar ik zie nog geen custom ROMs verschijnen.
De browser die je in het filmpje ziet heb ik zelf vertaald naar het Nederlands en daar komt binnenkort de 'officiële' versie van uit met mijn vertaling erin.
azz_kikr schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 18:59:
[...]

errug mooi :p

mss moet ik deze rom ook es bekijken, zit momenteel op defrost...

Btw van wie is dat liedje dat je speelt?
MIUI kan ik iedereen inderdaad wel aanraden, vooral de nieuwste. De link naar de ROM die ik voor dit filmpje heb gebruikt staat in de beschrijving.

Het liedje is de soundtrack van Public Enemies. Dat had je trouwens ook zelf kunnen shazammen (nieuw werkwoord :P), zo heb ik 'm immers ook gevonden.

[ Voor 46% gewijzigd door SpaceK33z op 20-11-2010 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-10 16:17
Zou hem best uit willen proberen, maar nadeel is, en dat houdt me tegen, dat de instructies bij navigon gegeven worden in de taal van het systeem. MIUI is in het engels, dus navigon dan ook.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03-2023
mbroeders schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 17:02:
[...]

Dat is het idee. Stabiliteit kan echter minder zijn dan SVS...
heb de HAVS (875mV) nu draaien, maar merk niet echt veel verschil qua batterijduur..?!

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Zijn meer mensen (regelmatig terug te vinden in DeFrost topic op XDA) dat mensen weinig verschil merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

[video]
Wow zeer impressive. Ziet er zeer goed uit en ga het zeker een keer uitproberen. Misschien dat er tegen die tijd dan een nederlandse versie is.

Ik draai nu Leedroid, het draait al een paar dagen stabiel (gister vastlopen bij het copieren van mp3's via een usb kabel, trok de kabel eruit omdat hij vast leek te zitten (nog 17mb waar hij al 5 minuten over deed) en toen zat hij vast. Maar voor de rest geen problemen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:01

L0g0ff

omg

m-snel schreef op donderdag 18 november 2010 @ 15:52:
[...]

Ik zoek dus een stabiele en goede sense ROM met bij voorkeur een OTA update mogelijkheid (dan hoef ik niet steeds handmatig te kijken of er een nieuwe versie is, of is er een soort nieuwsbrief bij Leedroid).
Je kunt leedroid volgen op twitter: http://twitter.com/#!/leedroid
Daar zie je meteen dat hij zelf is over gestapt naar een Desire HD dus ik denk dat er steeds minder Desire roms zullen komen van Lee zelf (ik kan dit mis hebben).

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

OhMyGod schreef op maandag 22 november 2010 @ 00:35:
[...]

Je kunt leedroid volgen op twitter: http://twitter.com/#!/leedroid
Daar zie je meteen dat hij zelf is over gestapt naar een Desire HD dus ik denk dat er steeds minder Desire roms zullen komen van Lee zelf (ik kan dit mis hebben).
@twics7 I will be continuing Dec with the Desire.. there is always more to come! ;)
7:53 AM Nov 17th via Twitter for Android in reply to twics7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relaxed2000
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 21:02
Weet iemand hoe ik de internet van mijn pc kan delen via USB aan mijn HTC Desire ? (Met windows mobile kon dit zonder probleem mbv ActiveSync)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-10 09:31
Relaxed2000 schreef op maandag 22 november 2010 @ 08:57:
Weet iemand hoe ik de internet van mijn pc kan delen via USB aan mijn HTC Desire ? (Met windows mobile kon dit zonder probleem mbv ActiveSync)
Heb je HTC Sync wel geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je in de MIUI rom ook die balk boven je dock laten verdwijnen zo gauw je niet meer van homescreens wisselt? Want die zit over mijn widget heen zodat ik die niet meer kan gebruiken.
Voorbeeldje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
Voor zover ik weet niet.
Relaxed2000 schreef op maandag 22 november 2010 @ 08:57:
Als het goed is kan het met PdaNet; http://www.junefabrics.com/android/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-10 18:49
is er met launcherpro ook niet zoiets te bewerkstelligen?
want om nou elke keer alles te gaan overzetten zie ik niet zo zitten moet ik eerlijk zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Hmmm vreemd. Ik had Lee erop staan. Toen voor de test even pays erop gezet. Maar de battery drain bij Pays was echt enorm. Onder normaal gebruik ging te teller van 100% naar 80% in 7 uur tijd... Vond ik best veel eigenlijk... Ben gewend aan de helft van dat.....

edit:
Nu lee er weer op staan. Maar merk dat ik wireless tether niet aan de praat krijg. Hij verbind wel maar er is geen netwerk toegang.... Kent iemand dit probleem?

[ Voor 24% gewijzigd door 13art op 23-11-2010 06:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
l3art schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 01:56:
Hmmm vreemd. Ik had Lee erop staan. Toen voor de test even pays erop gezet. Maar de battery drain bij Pays was echt enorm. Onder normaal gebruik ging te teller van 100% naar 80% in 7 uur tijd... Vond ik best veel eigenlijk... Ben gewend aan de helft van dat.....

edit:
Nu lee er weer op staan. Maar merk dat ik wireless tether niet aan de praat krijg. Hij verbind wel maar er is geen netwerk toegang.... Kent iemand dit probleem?
Wat vind jij wel een normaal gebruik van de batterij dan?
Ik ga leedroid ook maar is gebruiken dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-10 17:55
Johantjuuh schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 09:11:
[...]

Wat vind jij wel een normaal gebruik van de batterij dan?
Ik ga leedroid ook maar is gebruiken dan :)
Ik heb in Leedroid een drain van 6 a 7% van 23:00 - 7:00. Dmv tasker sluit WiFi en Mobiel internet af in die tijd.
Dit is ongeveer vergelijkbaar met toen ik nog met de stock rom draaide.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

bizar probleempje met defrost 6.0g/desire...

Ik neem enkele fotos -> geen probleem, fotos zijn bekijkbaar op gsm (in gallery en file manager). Als ik de gsm aan de pc hang, zet hem in USB modus, geen probleem, de fotos staan onder DCIM->Camera.

Als ik nu fotos neem, geen probleem, komen in gallery en filemanager.Maar als ik Desire aan de pc hang, staat er geen nieuwe fotos in de map camera?? heb al overaal op SDkaartje gekeken maar nergens te vinden.

iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-10 20:34
Hmm, apart verhaal. Ik heb net even gekeken maar heb dit probleem niet (draai ook defrost). Het moet ergens op je SDkaart staan, want zonder kaartje kan je geen foto's nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
azz_kikr schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 17:07:
bizar probleempje met defrost 6.0g/desire...

Ik neem enkele fotos -> geen probleem, fotos zijn bekijkbaar op gsm (in gallery en file manager). Als ik de gsm aan de pc hang, zet hem in USB modus, geen probleem, de fotos staan onder DCIM->Camera.

Als ik nu fotos neem, geen probleem, komen in gallery en filemanager.Maar als ik Desire aan de pc hang, staat er geen nieuwe fotos in de map camera?? heb al overaal op SDkaartje gekeken maar nergens te vinden.

iemand een idee?
Ik wou dat ik je kon helpen, maar helaas. Wel heb ik dit probleem vaker op xda voorbij zien komen. Alleen ik weet niet meer wat de oplossing nu was |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-10 20:58
azz_kikr schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 17:07:

iemand een idee?
Klinkt een beetje als dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
Inderdaad, hier de betreffende thread op XDA: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=748793

Ik zou eerst de SD kaart backuppen en vervolgens opnieuw formateren/partitioneren. Mocht dat niet helpen dan staat er misschien in deze thread nog wel iets wat je kunt doen, maar volgens mij zou opnieuw formateren al kunnen helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik ben vrij nieuw met android en wil mijn HTC Desire(Gekocht via Vodafone) voorzien van een andere ROM.
Heb je een goldcard nodig als je je telefoon al geroot hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thombias schreef op woensdag 24 november 2010 @ 12:23:
[...]
Heb je een goldcard nodig als je je telefoon al geroot hebt?
Om kort te zijn, neen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Bedankt! Dus ik kan er zo een andere rom op plaatsen zonder dat ik last heb van Vodafone branding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
Thombias schreef op woensdag 24 november 2010 @ 12:36:
[...]

Bedankt! Dus ik kan er zo een andere rom op plaatsen zonder dat ik last heb van Vodafone branding?
Ja. Ik kan je MIUI aanraden, en dan wel deze ROM:
http://forum.xda-develope...?p=9385342&postcount=2903

Ik heb een filmpje van de features van MIUI gemaakt:
http://forum.xda-develope...?p=9322208&postcount=2654

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Laatst online: 09:06
Ik heb zitten zoeken op XDA maar heb het niet kunnen vinden.

Ik zoek het volgende:
Buttonized Notification Window Power Control Widget for Sense ROMs
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=838013
Maar dan voor een Sense HD rom, zoals degene die ik gebruik: RCMixHD.
Ik heb een tijd gezocht en dacht dat ik het had gevonden, geflashed maar blijft in boot screen hangen.

Ik hoop dat iemand dit al gevonden heeft en mij wil wijzen waar ik het vandaan kan halen.

[ Voor 6% gewijzigd door LogiZ5500 op 24-11-2010 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
SpaceK33z schreef op woensdag 24 november 2010 @ 13:51:
[...]

Bedankt. Ik ga er vanavond eens mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
nu wil ik toch wel de miui rom gaan proberen, staat er ergens in de link (ook te vinden in de bovenstaande post van tobias) waar staat wat werkt en wat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
mesm90 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 22:35:
nu wil ik toch wel de miui rom gaan proberen, staat er ergens in de link (ook te vinden in de bovenstaande post van tobias) waar staat wat werkt en wat niet?
Hoe bedoel je wat wel en niet werkt? In de MIUI rom werkt in principe alles. Het is niet als bijvoorbeeld de HD roms dat je geen camera hebt.

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-10 12:26
Wow, door die video van MIUI ga ik Leedroid toch maar niet flashen morgen (ik gebruik nu 2 weken OpenDesire, maar mis de Sense-widgets, dialer, sms-app, etc wel), maar zeker weten MIUI _O_

Bambu Lab P1S Combo

Verwijderd

Ik draai nu een paar dagen MIUI en het bevalt uitstekend. Het enige wat ik een beetje vervelend vind is dat er geen standaard applicatiescherm is, maar dat gewoon alles op je homescreens wordt gegooid. Dus je moet ook alles in foldertjes gaan zetten. Ook vervelend als je een update wil installeren.

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 02:35:
Ik draai nu een paar dagen MIUI en het bevalt uitstekend. Het enige wat ik een beetje vervelend vind is dat er geen standaard applicatiescherm is, maar dat gewoon alles op je homescreens wordt gegooid. Dus je moet ook alles in foldertjes gaan zetten. Ook vervelend als je een update wil installeren.
Ik kon helemaal niet aan MIUI wennen, ben weer lekker terug naar DeFrosT gegaan (met LauncherPro), blijft voor mij toch wel de lekkerste combinatie. De Cyanogenmod instellingen zijn ook erg handig, als je ze eenmaal gewend bent, valt de rest wat tegen qua tweakbaarheid.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

yep, identiek hetzelfde, reboot lost het voorlopig op, ga even het threadje op xda doorlezen

• mesm90
Ilya schreef op woensdag 24 november 2010 @ 23:01:
[...]

Hoe bedoel je wat wel en niet werkt? In de MIUI rom werkt in principe alles. Het is niet als bijvoorbeeld de HD roms dat je geen camera hebt.
ik bedoel bij veel posts kun je bijvoorbeeld zien of apps2sd+ werkt of niet, dit kan ik nergens vinden :(

• mbroeders
janvanduschoten schreef op donderdag 25 november 2010 @ 08:49:
[...]

Ik kon helemaal niet aan MIUI wennen, ben weer lekker terug naar DeFrosT gegaan (met LauncherPro), blijft voor mij toch wel de lekkerste combinatie. De Cyanogenmod instellingen zijn ook erg handig, als je ze eenmaal gewend bent, valt de rest wat tegen qua tweakbaarheid.
Helemaal mee eens! Het draait erg soepel en heeft veel eye-candy, maar kan toch niet tippen aan DeFrost. Wat betreft de CM instellingen, leuk is dat nu ook de berichten en bel koppelingen van het MIUI lockscreen in de nieuwste CM nightly zitten. Dus een kwestie van tijd voordat deze ook naar DF komen. Net als het bouncy effect van MIUI dat je nu ook al bij DeFrost kunt instellen...

@Mesm90, even googlen kan geen kwaad. Hier in ieder geval een post op xda: http://forum.xda-develope...p?p=8401883&postcount=185

-EDIT- Die lockscreen functie zit dus blijkbaar al in DeFrost, mooi...

[ Voor 12% gewijzigd door mbroeders op 25-11-2010 10:21 ]

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-10 21:11
Ik ben tevreden gebruiker van DeFrost, maar vind het altijd leuk dingen te bekijken. Wat voor mij een belangrijk punt is, is de geluidskwaliteit over bluetooth (ik gebruik een SE MW-600). Nu is die in DeFrost goed (beter dan stock android, vanwege hogere bitrate in cynogen). Ik vroeg mij af hoe deze in MIUI roms is? Als deze hetzelfde is als in stock heeft het voor mij namelijk direct al geen meerwaarde meer.

• Kapitein Prozac
mesm90 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 10:06:
[...]

ik bedoel bij veel posts kun je bijvoorbeeld zien of apps2sd+ werkt of niet, dit kan ik nergens vinden :(
Yep, ook dat werkt gewoon. De standaard MIUI verplaatst de Dalvik niet automatisch en dan moet je het zelf doen maar een aantal custom MIUI's doen dat wel automatisch.

MIUI is ook niet voor iedereen; genoeg mensen die liever een app drawer willen (is op te lossen met LauncherPro) of toch Sense missen. Ikzelf ben sinds MIUI 9.30 een tevreden gebruiker; het ziet er kek uit, het werkt soepel en snel en de batterij gaat (voor mezelf) met wat tweaks en een andere kernel lang mee. ik vind het leuk om MIUI stukje bij beetje te zien veranderen qua stijl en uniformiteit.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

kak, heb een irri probleempje met defrost (en blijkbaar ben ik niet alleen)

altijd als ik een speciaal teken in men sms typ, daalt het aantal characters naar 70 (ipv 160), blijkbaar omdat die dan sms omzet naar unicode;

kan er nog iemand proberen met een é of ç in zijn sms te zetten??

ow gebeurt zelfs als ik een "-" in een sms-je typ.. (daar gaan m'n smilies)

[ Voor 11% gewijzigd door SadisticPanda op 25-11-2010 18:51 ]

• 13art
Ik weet niet anders dan dat dat zo is. Dat was al met de vroegere nokia's. Is tot nu toe altijd nog geweest met elk toestel dat ik heb gehad. Ligt dus niet aan Defrost.

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-10 19:26
Standaard SMS alfabet ondersteunen die characters niet, dus wordt het inderdaad omgezet, maar die nemen meer ruimte in en dus daalt het aantal overgebleven tekens. Geen fout van de telefoon hoor, dit hebben alle toestellen. Het is gewoon een beperking van SMS.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

mja ok, van die é en ç kan ik nog begrijpen maar ik heb het ook voor als ik een "-" typ :'(

en dat was op men nokia geen probleem in ieder geval

//EDIT -> hmm bizar, heb mss oplossing gevonden...

ik gebruikte swiftkey als keyboard, heb het nu eens op het default HTC_MOD keyboard gezet, en dan heeft die het niet voor....

kan ik gewoon - enzo typen...

mss handig voor als er nog mensen hetzelfde probleem hebben...

[ Voor 48% gewijzigd door SadisticPanda op 25-11-2010 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Sinds vandaag merk ik dat opeens mijn accu verslonden wordt! Geen idee wat het is. Als ik bij spare parts in accu geschiedenis kijk, zie ik bij netwerk verbruik 'iets' dat 0 genoemd wordt, wat voor het grootste netwerk verbruik zorgt. Iemand enig idee wat dit is of hoe hier achter te komen is, want als ik er op klik in spare parts krijg ik een foutmelding en sluit de boel af.

edit:
hmmm na wat te hebben gegoogled, zijn er toch meer mensen die er last van hebben. Bij de één is het opgelost door het wipen van de dalvik cache, bij een ander niet..... Het heeft met de 'radio' functies te maken want als ik netwerk uit zet dan is het verbruik minimaal. Heb er al een andere radio op geflashed, maar dat was zonder succes. Ook heb ik setCPU even verwijderd omdat ik ook gelezen heb dat een programma met rootacces bepaalde functies overruled wat kan zorgen voor meer energie verbruik... Eens kijken wat er nu gebeurd....

[ Voor 41% gewijzigd door 13art op 26-11-2010 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Nu online
Ik heb zelf ook het gevoel dat mijn batterijverbruik is toegenomen na het installeren van setCPU. Defrost heeft het daarvoor altijd netjes gedaan, totdat ik setCPU heb geïnstalleerd en diverse kernels ben gaan proberen. Ik volg je voorbeeld I3art.

Voor de Defrost gebruikers, is er (vind ik) een mooi theme, Shadowfrost

bron: XDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Kijk eens in je spare parts bij energie verbruik... Staat bij jou ook proces 0 die het meeste energie gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Nu online
l3art schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 11:35:
Kijk eens in je spare parts bij energie verbruik... Staat bij jou ook proces 0 die het meeste energie gebruikt?
Nee, heb ik niet, alleen maar namen van apps die ik ook echt heb gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Hmmm proces 0 is nu in ieder geval tot nu toe gehalveerd, maar verbruikt nog altijd de helft van al het data verkeer.
Maar even een paar dagen aankijken en anders even alles helemaal schoon en fris installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte12345
  • Laatst online: 07-05-2024
Zoals iedereen waarschijnlijk wel weet zit gingerbread eraan te komen.
Als die eenmaal is uitgebracht voor de N1 hoelang zou het dan ongeveer duren voordat er een rom is die enigsins draaiend is op de Desire?
Of is daar echt niks aan te voorspellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Nu online
Jelte12345 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 12:59:
Zoals iedereen waarschijnlijk wel weet zit gingerbread eraan te komen.
Als die eenmaal is uitgebracht voor de N1 hoelang zou het dan ongeveer duren voordat er een rom is die enigsins draaiend is op de Desire?
Of is daar echt niks aan te voorspellen?
Mijn glazen bol zegt binnen 2 weken. Als hij uit is duiken alle XDA Dev's erop, en die hebben vaak weinig slaap nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-10 21:05
Mijn build-nummer is 2.10.xxx.x

Bestaat er nu geen mogelijkheid om hem te rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-10 17:55
Mi6 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 16:21:

Waarom zou je hem niet kunnen rooten met dit build-nummer dan?

Volgens mij moet het via unrevoked gewoon lukken?

[ Voor 3% gewijzigd door madmaus op 26-11-2010 18:13 ]

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Mi6 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 16:21:

Zolang je een Desire hebt kan deze worden geroot met unrevooked :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King_Pin
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-05 11:10
Ik krijg mijn desire niet geroot.
Als ik alle stappen volg van http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=748618
Dit zijn de laatste paar stappen:

Start the reflash.exe in Admin mode (Right Click > Run as Admin (Only required for Windows Vista + 7)
9. Go to File > Custom Recovery and select the ClockworkMod v2.5.0.1 SLCD recovery image.
10. Connect your Desire.
11. Wait (it should take about 1-2 minutes)
12. Then, your Desire should be in recovery mode! Hit reboot.

en bij nr 12 blijf ik hangen. Dan zegt unREvoked: failed to flash recovery image.
Mooi crap dus.

HBOOT is currently: 0.93.0001
Radio: - 5.09.05.30_2

nog slimme ideeën?

okej ik kom erachter dat ik mijn HBOOT moet downgraden. Helaas lukt dat niet met het overbekende PB99IMG.zip bestand omdat mijn Desire met SLCD dat niet pikt.
Vraag is dus nu. Hoe kom ik terug op HBOOT 0.83 met een desire met SLCD

[ Voor 15% gewijzigd door King_Pin op 27-11-2010 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
King_Pin schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 11:13:
Als ik alle stappen volg van http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=748618

Start the reflash.exe in Admin mode (Right Click > Run as Admin (Only required for Windows Vista + 7)
9. Go to File > Custom Recovery and select the ClockworkMod v2.5.0.1 SLCD recovery image.
10. Connect your Desire.

en bij nr 12 blijf ik hangen. Dan zegt unREvoked: failed to flash recovery image.
Mooi crap dus.

nog slimme ideeën?

okej ik kom erachter dat ik mijn HBOOT moet downgraden. Helaas lukt dat niet met het overbekende PB99IMG.zip bestand omdat mijn Desire met SLCD dat niet pikt.
Het is nergens voor nodig om te downgraden. Hier staat de nieuwste unrevoked en die werkt ook met hboot 0.93. Clockworkmod zit er ook al ingebakken, die hoeft niet meer apart opgehaald te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

King_Pin schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 11:13:

10. Connect your Desire.

Mooi crap dus.

nog slimme ideeën?

ik heb ook desire met S-LCD , rooten was klaar in minder dan minuutje :s

Usb debugging staat toch aan? Ik ben gewoon op de site gegaan van unrevoked..daar filetje afgehaald en gestart??

moet wel zeggen, ik heb het geroot vanop linux systeem... mss moet je eens proberen met bootable ubuntu cd-tje? heb voor de rest niets hoeven doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King_Pin
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-05 11:10
Het is inmiddels gelukt.

Ik heb succesvol weten te downgraden met de volgende how-to:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=768256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Nu online
Zoek dan ook even de laatste recovery op van Amon_Ra, en flash die met Unrevoked, dan heb je alles up to date.

Welcome to the club ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-10 16:37
Iemand al ervaringen met dit?
http://forum.xda-develope...php?p=9432197&postcount=5

Wat zijn de voordelen hier nou van? Een heel leeg intern geheugen. Wordt die daar rete snel van?? ;) Als dat zo is, me er maar eens in verdiepen dan. :9

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-10 21:58
waarom zou je je telefoon rooten? want de enige reden die ik kan bedenken is voor setcpu en daarvoor heb je een goede kernel nodig :P

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Er is een nieuwe MIUI versie voor de geintresseerden:
YouTube: Android MIUI ROM 4th Testing

Ziet er goed uit :) Misschien maar eens proberen als ik DeFrost zat ben. Bizar hoeveel ze kunnen aanpassen, je herkent er android niet in terug :P (Ook de reden dat het mij nog niet zo heel erg trekt, te veel iPhone-ig)

[ Voor 22% gewijzigd door Cyleo op 27-11-2010 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Die MIUI folder in dock feature had ik nog niet eens door; zo kan je er een app drawer van maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
MrDucky schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 15:26:
waarom zou je je telefoon rooten? want de enige reden die ik kan bedenken is voor setcpu en daarvoor heb je een goede kernel nodig :P
Ik deed het om andere roms te kunnen draaien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-10 19:45

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik denk dat ik ook maar eens aan de gang ga met rooten en een custom rom. De belangrijkste reden voor mij is dat ik de (voor mij) overbodige shizzle eruit wil kunnen kiepen. Sense is niet slecht, maar er zitten een paar apps in die ik écht niet gebruik, en die toch aanwezig zijn (dat alleen al) en ook nog eens automagisch starten.
Daarbij loop het ding de laatste tijd steeds vaker te piepen dat het geheugen vol zit. Dat vind ik raar, want als ik kijk, is er nog iets van 13Mb vrij telefoongeheugen (dat is toch waar ie het in zet?). Anyway, het zit (bijna) vol en er kan niet meer naar de SD dan dat er nu op staat.
Als ik met root en een custom rom beter kan bepalen wat er wel en niet op mijn Desire draait, denk ik dat ik meer geheugen over hou.

Vraag is nu: welke ROM? Die vraag is natuurlijk moeilijk om voor mij te beantwoorden. Ik zoek een ROM die gewoon goed werkt, stabiel is en waarbij de nadruk ligt op functionaliteit en niet in eerste instantie op eyecandy. Ik heb niets aan een supercool scherm waarbij niets (goed) werkt. Maar om nou alles uit te gaan proberen is ook niet handig. Veel roms hebben een andere launcher en je moet toch echt een paar dagen rommelen met zo'n ding voordat je alles snapt en kunt inrichten naar je eigen smaak.

Ik had zelf al zo'n beetje bedacht dat de Villainrom wel wat zou zijn, en dan (misschien) de SuperVillain. Maar die MIUI zag er ook wel goed uit. Wel veel eyecandy, maar daarbij ook veel handy dandy features. Suggesties? Is er een rom die door 'iedereen' als 'beste' wordt beschouwd?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
mphilipp schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 18:47:
Is er een rom die door 'iedereen' als 'beste' wordt beschouwd?
Was het maar zo makkelijk :P Nee, verschillende gebruikers hebben nu eenmaal verschillende wensen. Het is toch gewoon een kwestie van proberen. Zodra je je telefoon eenmaal hebt geroot en bekend bent met het flashen van een ROM is het een fluitje van een cent om er een aantal uit te proberen. Ik zou dat gewoon doen, daar leer je het meest van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Ik ben zelf heel blij met DeFrost, heel erg basic (gewoon stock android i.c.m. CyanogenMod en wat aanpassingen). Weinig eyecandy, al kun je dit zelf natuurlijk aanpassen met lauchers. Een ander alternatief is OpenDesire, deze is voor zover ik weet nog meer basic en gebruikt echt alleen stock android.

Voor de Iphone gevoel is MIUI erg handig, en als je toch gehecht bent aan Sense zou je de twee door jou beschreven roms kunnen proberen, zover ben ik zelf nog niet ;)

Wat dus wat voor jou ideaal is licht aan jou voorkeuren. Zelf wil ik graag een CyanogenMod hebben draaien, omdat deze de bluetooth stack heeft verbeterd, en dit merk ik goed icm mijn SE MW600 (voor zover ik weet zit dat (nog?) niet in andere ROMS, maar zo wel dan hoor ik dat graag :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:01

L0g0ff

omg

Ik zou een Leedroid rom erop zetten. Die werkt gewoon perfect. Nu ben ik wel echt een sense fan. Als zo'n kaal mogelijke rom wil kijk dan eens naar cyanogenmod. Dan moet je echt alles zelf inbouwen.

Ik heb cyanogen en defrost geprobeerd maar ik kwam er achter dat ik elke keer weer alles naar sense aan het ombouwen was. Is een beetje zonde van de tijd dan ;)

Zelf zou ik het liefst de Desire HD rom op mijn desire zien maar omdat ten koste gaat van je camera (wordt nog niet ondersteund) wacht ik nog maar even.

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
knip al gevonden :)

[ Voor 103% gewijzigd door mesm90 op 27-11-2010 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

grootste keuze punt zal zijn, neem je sense based rom/vanilla based rom/MIUI(geval apart)

-> sense based, geen idee, nooit getest maar veronderstel -> leedroid
-> niet sense based -> heb pays rom getest, deed goed kreeg enkel bij opstarten altij fout -> vandaar naar defrost gegaan -> I love it, regelmatig update van rom/kernel :p (veel kaler dan pays)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

RoD schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 18:55:
[...]
Was het maar zo makkelijk :P Nee, verschillende gebruikers hebben nu eenmaal verschillende wensen. Het is toch gewoon een kwestie van proberen.
Nee, dat snap ik. Daarom had ik de beste ook tussen aanhalingstekens gezet. Er zou best consensus kunnen zijn over een bepaalde rom, voor wat betreft stabiliteit enzo.
Zodra je je telefoon eenmaal hebt geroot en bekend bent met het flashen van een ROM is het een fluitje van een cent om er een aantal uit te proberen. Ik zou dat gewoon doen, daar leer je het meest van :)
Ja, maar ik kan bij elke flash weer helemaal opnieuw alles gaan instellen enzo. Dat kost erg veel tijd en ondertussen moet ik dat apparaat nog gebruiken ook. Dus vandaar de vraag.

Die MIUI ziet er idd wel leuk uit, alleen dat iPhone uiterlijk vind ik weer een beetje minder. Dan is het net alsof je eigenlijk een iPhone had willen hebben. Maar de features van MIUI zijn wel erg cool, vooral het gemak van instellingen aanpassen (pull down en dan wifi aan/uit zetten bv). Is dat iets van MIUI specifiek of is dat weer een plugin ofzo?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Volgens mij zijn er ook andere ROM's die dat hebben (helaas geen idee welke). Het blijft een kwestie van inlezen en proberen. Het XDA forum is een goed startpunt voor ROM's; http://forum.xda-developers.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

mphilipp schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 22:42:
[...]

Nee, dat snap ik. Daarom had ik de beste ook tussen aanhalingstekens gezet. Er zou best consensus kunnen zijn over een bepaalde rom, voor wat betreft stabiliteit enzo.

[...]

Maar de features van MIUI zijn wel erg cool, vooral het gemak van instellingen aanpassen (pull down en dan wifi aan/uit zetten bv). Is dat iets van MIUI specifiek of is dat weer een plugin ofzo?
zit bij mij in Defrost (en volgens mij in elke CM-rom), statusbalk uitslepen en daar heb je shortcurts naar wifi/data/gps/bluetooth (kan je opties toevoegen/verwideren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Laatst online: 28-10 20:27
In DeFrost setup staat een lijstje van kernels. Kun je steeds de nieuwe kernel installeren of moet je wachten op een ROM met de nieuwste kernel? Of staan die kernels er alleen om bepaalde opties zoals SVS e.d. te kunnen selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

je kan altijd en nieuwe kernel installeren volgens mij..

ik heb nieuwe kernel draaien (K)...

heb es getest tussen SVS-BFS en SVS-CFS maar ik moet zeggen dat ik weinig verschil merk...

(btw ik denk dat SVS nu standaard is op alle kernels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Zo! Ik heb de boel geroot en Miui erop gezet. Het ziet er erg goed uit. Niet zomaar wat dingen bij elkaar gegooid, maar echt een heel nieuwe UI gemaakt. Petje af! Nou eens kijken hoe het bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
SpaceK33z schreef op woensdag 24 november 2010 @ 13:51:
[...]

ik heb de zip file ervan uitgepakt, hier vind ik de boot.img en nog wat andere mappen,
hoe zit het met de radio rom? of is de stock rom al genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Je kan een andere radio flashen als je dat wil maar het hoeft niet. Desire radio's; http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=687464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
azz_kikr schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 22:11:
grootste keuze punt zal zijn, neem je sense based rom/vanilla based rom/MIUI(geval apart)

-> sense based, geen idee, nooit getest maar veronderstel -> leedroid
-> niet sense based -> heb pays rom getest, deed goed kreeg enkel bij opstarten altij fout -> vandaar naar defrost gegaan -> I love it, regelmatig update van rom/kernel :p (veel kaler dan pays)
Pays is ook gebasseerd op Sense hoor. Werkt hier bij bij prima!
Haal zonder overclock 1500 punten in quadrant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
mesm90 schreef op zondag 28 november 2010 @ 16:17:
[...]

ik heb de zip file ervan uitgepakt, hier vind ik de boot.img en nog wat andere mappen,
Je moet de .zip niet uitpakken, maar zo op je SD-kaart zetten. Trouwens, die versie is ondertussen al veroudert. De nieuwste MIUI is nu deze:
http://forum.xda-develope...?p=9431275&postcount=3011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
SpaceK33z schreef op zondag 28 november 2010 @ 18:07:
[...]

Je moet de .zip niet uitpakken, maar zo op je SD-kaart zetten. Trouwens, die versie is ondertussen al veroudert. De nieuwste MIUI is nu deze:
http://forum.xda-develope...?p=9431275&postcount=3011
aah da's mooi, geen geklooi dus met radio's
moet ik dan gewoon de zip flashen?

ik geloof dat ik laatst nog een keer boot geflashed heb, misschien dat ik in de war ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik ben tot nu toe (ik ben er min of meer de hele dag al mee bezig ;) ) erg tevreden over Miui. Wat mij enorm bevalt is dat ik een paar programma's niet meer nodig heb, omdat de functionaliteit in Miui zit en ik de (voor mij) overbodige shizzle van Sense kwijt ben:

*notification bar met shortcuts om van alles uit te schakelen scheelt me de power widget
*de standaard SMS app lijkt veel uitgebreider dan de gewone app (ik had al Handscent geinstalleerd)
*sdmove is nu vervangen door a2sd+ die in Miui zit

Waarschijnlijk is de grootste klap de overbodige Sense programma's. Ik heb nu bijna alle apps die ik voorheen gebruikte weer geïnstalleerd en zit nog maar op de helft van wat ik eerst had (30mb nu tegen 59mb eerst).

En het werkt ook best goed. De manier van widgets installeren is geniaal en het ordenen van homescreens is ook erg mooi. Het enige wat ik eigenlijk een beetje mis is apps organiser. Deze app maakt (dynamische) mapjes voor je apps. Nu kan ik wel een map maken, maar een app kan nooit in 2 mappen zitten. Klinkt gek, maar soms is dat handig. En apps die je aanmerkt als 'favourite' zitten altijd in een 'favourite' mapje (duh!) die je bv op je home screen kan plaatsen. Altijd je favo apps bij de hand zonder steeds te slepen. En ze kunnen ook nog in hun eigen mapje zitten. Misschien ga ik 'm toch maar weer installeren. Of ik tip die lui of ze eens naar die functionaliteit willen kijken. Is vreselijk handig!

Al met al is dat rooten (waar ik erg terughoudend over was) en met roms spelen niet verkeerd geweest. Ik heb ook maar meteen Titanium Backup pro gekocht. Zo kan je nog eens een keer straffeloos met nieuwe roms spelen als het een keer nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Laatst online: 27-10 10:27
mesm90 schreef op zondag 28 november 2010 @ 16:17:
[...]

Ik wil er wel bij zeggen dat de nieuwste radio 32.49.00.32U_5.11.05.27, erg slecht werkt bij mij. Slechte batterij en slecht ontvangst. En bij meer mensen. Ik gebruik zelf de 32.48.00.32u_5.10.05.30.

http://forum.xda-develope...t=32.48.00.32U_5.10.05.30

Bottomline, zelf testen wat het beste werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-10 19:26
new sense + htc camera app on a desire classic:

Afbeeldingslocatie: http://img259.imageshack.us/img259/1441/img6583w.th.jpg

just made a few shots, camera seems to be fully functional, tested also w/ quickmark
there is still an issue w/ the camcorder, i'll try to fix it and release rsn
Goed nieuws voor de SenseHD gebruikers dus! Eindelijk een camera werkend. De makers van RCmixHD en AuraxHD zijn al bezig om het in hun rom te verwerken..

[ Voor 18% gewijzigd door Kalua op 29-11-2010 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Kalua schreef op maandag 29 november 2010 @ 13:15:
[...]

Goed nieuws voor de SenseHD gebruikers dus! Eindelijk een camera werkend. De makers van RCmixHD en AuraxHD zijn al bezig om het in hun rom te verwerken..
Geweldig nieuws :) Kan ik die roms ook nog eens proberen, was echt een no-go zolang de camera niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Kalua schreef op maandag 29 november 2010 @ 13:15:
[...]

Oeh zeer goed nieuws idd. Het zat er natuurlijk wel aan te komen maarja wanneer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
Cyleo schreef op maandag 29 november 2010 @ 17:57:
[...]

Geweldig nieuws :) Kan ik die roms ook nog eens proberen, was echt een no-go zolang de camera niet werkt.
Ik heb het wel een tijd lang zonder camera vol gehouden. Maar soms wil je even snel een foto van maken, dan pak je je telefoon en dan bedenk je dat je geen camera hebt (vaak al scheldend :P).

Wat betreft het MIUI en 'iPhone-gevoel', ben ik het niet helemaal met je eens. MIUI kopieert alleen de allerbeste ideeën van de iPhone interface, en dat zijn er niet veel. Ze hebben bijvoorbeeld al die instellingen menus die zwart waren wit gemaakt; wat ik zelf een zeer verstandige keuze vind.

MIUI is echter bij lange na niet een regelrechte kopie van de iPhone, het voegt namelijk veel belangrijke elementen toe en is ook mooi afgewerkt (in tegendeel van vele andere dingen uit China :P).
De eerste keer dat je met MIUI werkt zal het wel even tegenvallen, totdat je de leuke features ontdekt.

Zo ondersteund MIUI standaard thema's, dus zonder dat je in recovery gevaarlijke dingen moet doen die voor een bootloop kunnen zorgen. Het toepassen van thema's is gewoon een kwestie van naar de sd-kaart slepen en apply'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
MIUI is inderdaad een goeie mix van Android en iOS. De bekende (Android) telefoon fabrikanten zouden het niet beter kunnen. Petje af voor de Chinese devs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-07-2021
Het leuke van Miui is juist dat ze steeds maar weer door-ontwikkelen. Ze streven ernaar om iedere week een nieuwe versie uit te brengen die weer iets beter is nadat ze feedback hebben gekregen van gebruikers. Leuk vind ik ook dat er zoveel is aan te passen en dat het er gewoon leuk uit ziet. Maar ja, over smaak valt natuurlijk te twisten.

Wat ik wel jammer vind is dat er zo af en toe problemen zijn met mijn telefoon. Sommige versies hadden te maken met vele force-closes en ikzelf heb zo nu en dan te maken met een zwart scherm. Wanneer ik dan op de power knop druk, gaat het licht branden van de knopjes onderin, maar blijft het scherm doodleuk uit. Dan moet ik weer de batterij eruit halen enzo...wel zo vervelend. Ook heb ik meegemaakt dat de verbinding (met name de data verbinding) gewoon wegvalt, ook al laat de telefoon zien dat er wel degelijk een verbinding is. Beetje vreemd. Dit kan echter ook liggen aan het feit dat m'n telefoon een keer hard op de grond is gevallen. Verder doet hij het gewoon goed.

Is het niet zo dat de developers van Miui gewoon in dienst zijn van Google en dat ze hiermee een (hele) grote groep klanten/gebruikers proberen te bereiken? Ik vind het namelijk gewoon leuk om deze dingen uit te proberen op m'n telefoon. Gewoon iets anders dan wat standaard wordt geleverd door je leverancier. Je wilt toch ook niet blijven hangen op Windows XP als je een computer in elkaar zet of koopt? En nu wil het zo zijn dat Miui ook nog eens speciaal gericht is op de Chinese markt. Anyway, ik heb echt geen idee waar al die mensen de tijd vandaan halen om zoveel, en zo vaak een update uit te brengen! Soms sla ik een update over om te daarna te kijken wat er zoal nieuw is.

Handig van deze rom is dat je met een programma "Miui Backup" je programma's kan backuppen en deze bij de installatie van een nieuwe versie gewoon weer terug kan zetten! Wel zo leuk als je bijvoorbeeld ver bent met AngryBirds ofzo.

Ik ben verder blij dat ik kan kiezen. Had afgelopen week nog de standaard rom van HTC er op gezet. Ook wel leuk, maar het had het net niet weet je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
De camera doet het eindelijk van de Sense HD ROM! Net getest en werkt perfect, de camera app is zelfs nog heel veel verbeterd :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-10 16:15
Ik draai op dit moment een standaard Froyo rom met A2SD+ op een 8GB class 4 SD kaart, ik heb nu een nieuwe 8GB class 6 kaart besteld en ik vraag me af wat de beste manier is om de gegevens over te zetten zonder alle apps opnieuw te hoeven installeren. Ik heb via google wel wat manieren gevonden maar weet iemand wat de makkelijkste manier is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1shot1kill schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 00:30:
Ik draai op dit moment een standaard Froyo rom met A2SD+ op een 8GB class 4 SD kaart, ik heb nu een nieuwe 8GB class 6 kaart besteld en ik vraag me af wat de beste manier is om de gegevens over te zetten zonder alle apps opnieuw te hoeven installeren. Ik heb via google wel wat manieren gevonden maar weet iemand wat de makkelijkste manier is?
  • Opstarten in de recovery
  • Nandroid+ext backup maken
  • Sdkaartje uit je telefoon halen
  • Bestanden [uiteraard inclusief je nandroid backup] van je oude sdcard backuppen naar pc
  • Nieuwe kaartje in je telefoon doen en via de recovery partioneren swap=0, ext=512/768, remainder=fat32. Ext2 updaten naar ext3
  • Kaartje weer uit je telefoon halen
  • De bestanden van je pc plaatsen op je nieuwe sdkaartje
  • Nieuwe kaartje met de bestanden weer in je telefoon doen.
  • Opstarten in recovery en je nandroid-backup restoren
.

Bovenstaande is met de Amon-Ra recovery.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2010 01:33 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-07 09:53

wph

Inmiddels draai ik al weer een tijdje Cyanogen Nightlies na heel lang OpenDesire te hebben gehad. Bevalt me op zich prima, alleen heb ik het idee dat OD net iets beter was voor mn batterij. Wel is CM erg stabiel en zelfs in de nightlies heb ik zelden last van bugs. Echter wat ik vervelend vind is dat ik steeds zelf een blackbar mod moet moet aanmaken omdat het framework ongeveer 2 a 3x per week veranderd omdat ik de standaard android look (vooral de statusbar iconen) helemaal niks vindt.

Eigenlijk was ik van plan morgen een DesireHD rom te flashen, maar ook de UltimateDroid rom lijkt me erg netjes en zou morgen uitkomen. Twijfels wat ik morgen ga proberen.... Ben toch wel een fan van sommige features van Sense, maar de combi ASOP rom+Launcher Pro werkt ook wel erg goed en daar ben ik eigenlijk ook al wel heel erg aan gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
on99 schreef op maandag 29 november 2010 @ 23:42:
Wanneer ik dan op de power knop druk, gaat het licht branden van de knopjes onderin, maar blijft het scherm doodleuk uit. Dan moet ik weer de batterij eruit halen enzo...wel zo vervelend.
Dat is idd vervelend, helemaal als je ook een TPU case of iets dergelijks gebruikt. Maar gelukkig hoeft het niet meer: tegelijkertijd de powerknop + vol down + trackpad indrukken werkt net zo goed en gaat sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Even een (misschien domme) vraag: als ik een nieuwe versie van Miui zou willen installeren (ik begrijp dat ze elke week een nieuwe releasen), kan ik die dan straffeloos eroverheen kiepen zonder gegevens- en instellingen verlies als ik geen wipe doe voor het flashen? En ook even een backup maken met Titanium om mijn apps weer terug te zetten naderhand.

[ Voor 14% gewijzigd door mphilipp op 30-11-2010 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Nu online
mphilipp schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 09:34:
Even een (misschien domme) vraag: als ik een nieuwe versie van Miui zou willen installeren (ik begrijp dat ze elke week een nieuwe releasen), kan ik die dan straffeloos eroverheen kiepen zonder gegevens- en instellingen verlies als ik geen wipe doe voor het flashen? En ook even een backup maken met Titanium om mijn apps weer terug te zetten naderhand.
Normaal gesproken kun je een nieuwe versie van een ROM straffeloos over de oude heen flashen. Kijk altijd wel eerst even in de 1e post van de ROM, om er zeker van te zijn. Maak ook altijd een Nandroid backup, dan zit je er nooit naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

heeft er iemand currentwidget op zijn tel staan??

hoeveel slurpt jow phone als die niet doet maar het scherm staat gewoon aan?

ik vind dat batt nogal snel achteruit gaat als ik surf :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Klein vraagje: werkt automatische update niet meer naar een root van je desire?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpaceK33z schreef op maandag 29 november 2010 @ 23:59:
De camera doet het eindelijk van de Sense HD ROM! Net getest en werkt perfect, de camera app is zelfs nog heel veel verbeterd :-).
welke versie heb je gepakt? Nog bugs tegengekomen?

Ik heb nu inmiddels mijn Desire een half jaar en ben er eerlijk gezegd wel op uitgekeken. Een Desire HD rom zou leuk zijn voor de verandering en verder houdt het me wel een beetje tegen dat de telefoon bricked raakt maar het lijkt mij dat er zoveel hulp daarvoor geboden wordt op heel internet dat dat geen belemmering zou moeten zijn?
Pagina: 1 ... 34 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.