[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 43 Laatste
Acties:
  • 245.613 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

madmaus schreef op zondag 14 november 2010 @ 19:32:
[...]

Laat maar even weten hoe die bevalt. Ik heb nu Defrost met launcher pro. Dat werkt opzich wel prima.
Batterijduur lijkt me tot nu toe erg goed zelfs.
Maar ik mis toch ook de optie om te syncen via HTC sync.
Ik heb hem er nu een halve dag op staan maar ik heb nu al het gevoel dat de overal feeling een stuk sneller is. En ik miste sense. Hij bevalt me nu al stukken beter dan Defrost.
Batterijduur kan ik nog niks over zeggen, maar ik ben niet echt demanding daarin.

Hehe Leedroid heeft echt een grappig bootscreen :D

[ Voor 4% gewijzigd door kaasaanfiets op 14-11-2010 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:57
Voor al diegenen die naar een lekkere snelle en recente custom rom op zoek zijn...probeer eens de SuperVillainHD 0.2.0 : http://forum.xda-develope...php?p=8485216&postcount=2

Gebaseerd op de DesireHD rom, maar dan zonder Sense (en zonder camera nog steeds). Zeer stabiel en snel.

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 15-11-2010 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 14:55
madmaus schreef op zondag 14 november 2010 @ 19:32:
[...]

Laat maar even weten hoe die bevalt. Ik heb nu Defrost met launcher pro. Dat werkt opzich wel prima.
Batterijduur lijkt me tot nu toe erg goed zelfs.
Maar ik mis toch ook de optie om te syncen via HTC sync.
Ik heb zojuist LeeDroid erop gezet. Moet zeggen dat hij weer erg goed loopt en geen negatieve dingen gevonden. Maar goed, de tijd zal het natuurlijk uit moeten wijzen.

p.s. wat is Titanium Backup Pro toch fijn als je alles terug wil zetten op een nieuwe ROM _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Ik heb Leedroid nu ook draaien.
het opstarten lijkt wel wat langer te duren? Het duurt vrij lang voordat dat witte HTC scherm verdwijnt.

Verder loopt het prima.
MybackupPRO is ook wel aardig voor backups. Dan kan je zelfs je homescreen backuppen.

Ik wilde eerst mijn nandroid backup terug plaatsen maar toen had ik mijn vorige rom weer. Oeps die maakt een backup van je volledige rom ipv de data.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Ook ik ga Leedroid proberen. Draai nu de AuraxNewSense, en om eoa reden valt mijn 3G lukraak weg, om vervolgens alleen nog maar gprs door te geven. Heb alle passende radio's geprobeerd, maar geen verbetereing.

Hopelijk geeft LeeDroid de oplossing... Niemand anders dit probleem op T-Mobile hoop ik (regio Den Bosch)?

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
dafmay schreef op maandag 15 november 2010 @ 13:52:
Voor al diegenen die naar een lekkere snelle en recente custom rom op zoek zijn...probeer eens de SuperVillainHD 0.2.0 : http://forum.xda-develope...php?p=8485216&postcount=2

Gebaseerd op de DesireHD rom, maar dan zonder Sense (en zonder camera nog steeds). Zeer stabiel en snel.
Het gemis van een camera vond ik toch te groot, ik hoop dat ze dat nog kunnen fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:20
Ik krijg sinds vanmorgen geen email meer verstuurd via Gmail. Wel ontvangen, maar hij blijsft staan op "verzenden". Telefoon al eens gereboot, cache gewist, nandroid teruggezet helpt allemaal niets. Werkt niet via WiFi en 3G. Iemand al eens gehad?

Ben nu Defrost opnieuw aan het flashen op een schone telefoon, misschien dat dat helpt.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:28
Weet iemand wat de voortgang is van het vertalen van de MIUI rom naar NL?

Lijkt mij een mooie rom, maar zou mooi zijn als ie ook in het NL te krijgen zou zijn.

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:32
janvanduschoten schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 12:09:
Ik krijg sinds vanmorgen geen email meer verstuurd via Gmail. Wel ontvangen, maar hij blijsft staan op "verzenden". Telefoon al eens gereboot, cache gewist, nandroid teruggezet helpt allemaal niets. Werkt niet via WiFi en 3G. Iemand al eens gehad?
KPN? Die heeft op dit moment last van storingen, maar niet overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
wat is het voordeel van MIUI eigenlijk? krijg dat niet helder in mijn hoofd...

anyway; LeeDroid werkt voor mij beter dan Aurax. 3g/HSPDA blijft nu wel gewoon actief.. toch een bugje in die rom denk ik... Beide geflashed na volledige wipe, Aurax 2 keer zelfs, maar probleem bleef bestaan. Helaas pindakaas, want Aurax was wel mooier.

Nu maar wachten tot de Camera wordt gefixed voor de HD-roms, dan stap ik daarop over...

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
grun93 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 12:54:
[...]

KPN? Die heeft op dit moment last van storingen, maar niet overal.
Hi ! :w

Schone rom geflashed, probleem is weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-10-2022
joeltje schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 12:55:
Ik denk dat er niet echt een voordeel is, maar het is iets anders. Je hebt de snelheid van een AOSP rom zonder alle rotzooi die er bij Sense bijzit, maar grafisch is het weer een stapje verder of mooier dan een kale AOSP rom. Ik vond de snelheid echt prettig, maar val na 2 dagen toch altijd weer terug op CM vanwege het minimalistische karakter en de toch iets betere batterijduur. Maar als je het uiterlijk mooi vindt, dan is het echt een goede rom!

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
mbroeders schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 14:32:
[...]

Ik denk dat er niet echt een voordeel is, maar het is iets anders. Je hebt de snelheid van een AOSP rom zonder alle rotzooi die er bij Sense bijzit, maar grafisch is het weer een stapje verder of mooier dan een kale AOSP rom. Ik vond de snelheid echt prettig, maar val na 2 dagen toch altijd weer terug op CM vanwege het minimalistische karakter en de toch iets betere batterijduur. Maar als je het uiterlijk mooi vindt, dan is het echt een goede rom!
Over AOSP en andere niet-Sense rom's gesproken. Ik gebruikte vaak de OpenDesire rom vanwege de snelheid en het feit dat ie erg clean is. Maar toch miste ik vaak de mooiere grafische look van de meer recente rom's en bijvoorbeeld het custom (4-in-1) afsluit-menu dat bij de vele Sense custom rom's zit ingebouwd. Ik ben daarom overgestapt op de SuperVillainHD0.2 custom rom...zie mijn post van gisteren. Deze custom rom is erg snel, met een zeer goede batterijduur...mag wel zeggen een van de beste van alle custom rom's welke ik zover op m'n Desire heb gedraaid. En je hebt alle mooie grafische zaken uit de DesireHD rom. Tja het gemis van de camera is wel jammer, maar ik kan er tot nu toe mee leven. Hopelijk snel een oplossing hiervoor, maar verder een perfecte rom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09 10:01
grun93 schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 13:26:
[...]

Opnieuw proberen te rooten dan, beter? ;)

@vankooten. Hier volgt een simpele manier om je HTC Desire te rooten, zonder rekening te hoeven houden met drivers, besturingssystemen, SDKtools en dergelijke. Op je computer hoef je niks te installeren of te configureren. Met onderstaande beschrijving krijg je Clockworkmod als recovery image. Onderaan wordt beschreven hoe je Amon RA als recovery image kunt gebruiken, in plaats van Clockworkmod.

Disclaimer: de beschreven methode is getest en toegepast op een unbranded HTC Desire met HBOOT 0.93 en met een SLCD scherm. Ik ben niet verantwoordelijk voor eventuele schade, je doet dit op eigen risico. Mogelijk verlies je je garantie.

1. Controleer de batterij van de Desire en laadt hem zo nodig bij. Het hele proces duurt maar een paar minuten maar je hebt een serieus probleem als de stroom halverwege uitvalt.

4. Linksonder vind je een icoontje van Firefox. Start die op en ga naar de unrevoked site. Kies de Desire op de beginpagina (tweede van rechts). Controleer je keuze op de volgende pagina en klik op unrevoked3. Je kunt nu unrevoked3 downloaden voor drie verschillende besturingssystemen. Kies Download for Linux, je draait immers tijdelijk een linux besturingssyteem vanaf de live cd. Sla het bestand op, bestandsnaam en lokatie hoeven niet gewijzigd te worden. (Er wordt niets op je HD geschreven, alles wordt opgeslagen in het RAM geheugen van je pc).

5. Sluit alle openstaande vensters en dubbelklik op het Home icoontje linksboven op je desktop. Ga naar de folder Downloads. Daar vind je het bestand Reflash.tar.gz. Dit is het bestand wat je net gedownload hebt. Klik erop met de rechtermuistoets en kies "Preview in Archiver". Klik met de rechtermuisknop op het bestand wat dan zichtbaar wordt en kies "Extract". Als om een locatie gevraagd wordt, klik dan op het folder-icoontje rechts naast het tekstveld waarin "root" staat en kies de folder Downloads. Druk op OK.

6. Start de Desire op en ga naar Settings > Applications > Development en zet een vinkje bij "USB Debugging".

7. Start op de pc in de folder Downloads het bestand Reflash op, dit is het bestand wat je net uitgepakt hebt.

8. In het midden kun je de voortgang zien. Als er staat "Waiting for Device", verbindt dan de Desire met de USB poort van je pc. Leg de Desire neer, verder gaat alles vanzelf.

9. Na een paar minuten, nadat de Desire een paar keer gereboot is, verschijnt de mededeling "Done" in het venster van unrevoked en kun je de usb kabel verwijderen. Klaar!
Via Ubuntu gedaan. Dat scheelt een paar stappen. reflash opgestart en bleef maar zeggen Waiting for device, terwijl ie 'gewoon' gekoppeld was. Toen maar eens via een terminal-window een sudo ./reflash uitgevoerd en toen vond unrevoked3 de Desire wel:

dick@laptop:~/Downloads$ sudo ./reflash
[sudo] password for dick:
unrEVOked recovery reflash tool
git version: 4f78f67
ERROR: n = -1, errno = 19 (Onjuist apparaat)

Wel op een gegeven moment Done, maar een paar x dus bovenstaande melding Onjuist apparaat. Wat daarmee bedoeld wordt is niet geheel duidelijk, maar unrevoked3 gaf tussendoor dat alles suc6vol ging. Heb geen andere flash en dergelijke opgegeven. Wil dat later bekijken. Dacht eerst maar eens root-access. Zal met adb maar eens testen of er wat (meer) mogelijk is en me maar verder verdiepen in de materie.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03-2023
Ik gebruik nu de ROM van PAYS :)

Linkje: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=729172

Loopt perfect hierzo, ook hiervoor even mn SDkaart gepartioneerd (met ROMManager). Maar hoe zit het nu precies met installeren op SDkaart. Ik zie nog steeds deze optie, maar dit is dus nu niet echt meer nuttig?

Verder draait bij mij ook de app openVPN, maar wat is/doet dit eigenlijk?

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Johantjuuh schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 20:11:
Ik gebruik nu de ROM van PAYS :)

Linkje: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=729172

Loopt perfect hierzo, ook hiervoor even mn SDkaart gepartioneerd (met ROMManager). Maar hoe zit het nu precies met installeren op SDkaart. Ik zie nog steeds deze optie, maar dit is dus nu niet echt meer nuttig?

Verder draait bij mij ook de app openVPN, maar wat is/doet dit eigenlijk?
Gewoon apps2sd zijn werk later doen, niets handmatig verplaatsen. Ik weet niet wat er gebeurd, maar een app die al op je SD staat zou ik niet proberen te verplaatsen. Pays is idd een fijne ROM, vaak gewisseld tussen Leedroid en Pays, beide fijne roms. Ben nu zelf fan geworden van DeFrost icm LauncherPro, nog niets tegengekomen wat nog meer te tweaken is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
oke, maar goed. App2sd zijn werk laten doen? (je bedoeld dat met ext3 of een applicatie?)
Oftewel, gewoon een app instaleren en verder niks meer aan doen? Maar ik heb nu toch een app die al wel op mn "sd kaart staat". (Bij bestanden beheren)

En dat openVPN wat is dat nou precies? Het draait bij mij, kan het niet uitzetten? Maar weet niet wat het is en wat ik ermee moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-06 19:14
joeltje schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 12:55:
Ik wist het zelf eerst ook niet, maar ik draai MIUI nu al een week of 3 en hij bevalt me echt enorm (na wat tweaken :P).
De features:
  • Echt een geweldig, bij sommige applicaties, niet normaal mooie interface. Voorbeeld is de Contacts applicatie, Dialer en de talloze aanpassingen in applicaties.
  • Oneindig homescreens maken
  • Geen launcher zoals je die standaard kent, alles staat net zoals bij de iPhone op de homescreens. Met het verschil dat je bij MIUI widgets kunt plaatsen (en natuurlijk oneindig homescreens)
  • Handig Lockscreen: Met één slide vanuit het homescreen ga je naar de Telefoon of SMS applicatie.
  • Verbeterde menubalk. Als je nu omlaag slidet, dan kun je met een klik je telefoon op stil zetten, helderheid aanpassen, wifi aan/uit enz. enz.
  • En er zullen er ongetwijfeld nog veel meer zijn...
In het kort, MIUI combineert de gebruiksvriendelijkheid en de mooie interface van de iPhone, met het hoog tweakgehalte van Android.

[ Voor 10% gewijzigd door SpaceK33z op 16-11-2010 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:17
joeltje schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 11:13:
Ook ik ga Leedroid proberen. Draai nu de AuraxNewSense, en om eoa reden valt mijn 3G lukraak weg, om vervolgens alleen nog maar gprs door te geven. Heb alle passende radio's geprobeerd, maar geen verbetereing.

Hopelijk geeft LeeDroid de oplossing... Niemand anders dit probleem op T-Mobile hoop ik (regio Den Bosch)?
Dat is dus bekend bij deze ROM. Groot probleem is helaas dat de meeste mensen niet op de eerste pagina kijken van de maker. Daar staat vaak nuttige info 8)

If you have any problem with 2G/3G/WCDMA coverage, Go to AuraCPU Manager, tip DISABLE and reboot, should work all after this (after this for changes in frequency have to use SetCPU)

Er is zelf een speciale wiki pagina: http://forum.xda-develope...dex.php?title=AuraxTSense

[ Voor 6% gewijzigd door MikeOO op 17-11-2010 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Dat had ik wel gelezen, en uitgevoerd, echter het probleem bleef...

@SpaceK33z; klinkt goed, wellicht toch eens proberen. Alles werkt wel gewoon naar behoren (Camera, wifi, BT etc.)?

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Ik draai de rom van Pays,maar nu deed ik net een benchmark met quadrant,kom ik maar op 490 punten! Waarom zo laag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 18:02
Start eens opnieuw op, wacht 10 minuten en doe het dan nog eens.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Johantjuuh schreef op woensdag 17 november 2010 @ 10:33:
Ik draai de rom van Pays,maar nu deed ik net een benchmark met quadrant,kom ik maar op 490 punten! Waarom zo laag?
Wat vind jij normaal dan? Ik kende die app niet maar heb hem nu ook eens gedraaid. Weliswaar kom ik (veel) hoger uit, maar volgens de scorebalkjes van quadrant zou een normale waarde voor de HTC Desire maar een klein beetje meer dan 500 zijn. Daar zit jij niet zo heel ver vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Net ook even Quadrant laten testen:
Defrost laatste versie 6.0e (standaard kernel, geen overklok oid), met LauncherPro, en met 103 apps in de app lijst

Score benchmark

1e keer 1503
2e keer 1426
3e keer 1518

Al met al niet slecht, lekkere ROM al zeggen de Linpack en Quadrant scores mij ook niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Netjes ! Ik kom nu uit op 1220....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 16:08
1091 met htc stock 2.2

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
Zoveel zeggen die Quadrant scores nu ook weer niet. Er zit bijvoorbeeld vrij vaak veel variatie tussen de metingen. Als je ze een paar keer herhaald zie je de scores oplopen. En ik vind 500 voor een Desire aan de lage kant, toen ik nog stock had zat ik ook ruim boven de 1000.

Dus, dat gezegd hebbende is 490 wel een beetje aan de lage kant, zeker voor een custom rom! Misschien kun je eens een andere kernel proberen, bijvoorbeeld van Richard Trip http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=801435. -Ik heb er geen ervaring mee, dus check even in het topic of dit goed zou werken! Volgens mij las ik echter van wel-. En probeer het eens terwijl je geen andere applicaties hebt runnen. Het maakt vrij veel verschil wanneer je de test uitvoert, bijvoorbeeld na een verse installatie of na het installeren van een heleboel programma's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
joeltje schreef op woensdag 17 november 2010 @ 10:01:
Dat had ik wel gelezen, en uitgevoerd, echter het probleem bleef...

@SpaceK33z; klinkt goed, wellicht toch eens proberen. Alles werkt wel gewoon naar behoren (Camera, wifi, BT etc.)?
Ja, alles werkt gewoon goed. Ik zal je dan wat op weg helpen, ik heb mezelf er in verdiept en ik kan je deze mod van MIUI aanraden: http://forum.xda-develope...?p=9188698&postcount=2338

Voor deze ROM heb ik zelf een paar zelfgemaakte mods gemaakt. Mijn eigen mods zijn hier te vinden:
HTC toetsenbord (lichte kleuren)
HTC toetsenbord (donkerder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

oei oei oei,

kreeg allemaal fouten in de leedroid rom.

iets met android.media.process ofzo en core.android.process (weet niet precies maar het waren iig media en core processen)
Na de core fout zat hij in een reboot loop.

Ben hem nu weer opnieuw aan het flashen maar kreeg net geen rom manager en kon geen partitie aanmaken met de rom manager(die niet standaard geinstalleerd was, terwijl dat de eerste flash wel zo was).

Hopen dat het nu wel goed is.

Ik heb mijn radio niet gewijzigt, hoe kom ik er achter welke radio rom ik heb en hoe weet ik of die compatible is met de leedroid rom?

Tijdens het schrijven van deze post kan ik nogsteeds geen a2sd partitie aanmaken. Als ik het via de ROM manager doe kies ik eerst 512mb en 0swap en dan rebooten en dan zou hij bezig moeten gaan maar ik krijg een 3hoekje met een ! erin met een groep android poppetje.
verder geen melding.

Misschien is hij nog goed gepartitioneert? hoe moet ik die weer koppelen aan mijn rom dan?

edit: oh ik klikte op reboot en nu is hij wel bezig... Mooi dat probleem uit de wereld dus.

[ Voor 4% gewijzigd door kaasaanfiets op 17-11-2010 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
koekoek2003nl schreef op woensdag 17 november 2010 @ 14:42:
Ik heb mijn radio niet gewijzigt, hoe kom ik er achter welke radio rom ik heb en hoe weet ik of die compatible is met de leedroid rom?
Dat kun je vinden in de settings. Bij mij staat dat onderaan bij About Phone, Baseband version. Ik weet eigenlijk niet precies of dat bij iedere rom hetzelfde is. Meestal kun je wel iets over een recommended radio version vinden op xda, vaak in het eerste berichtje van je rom of anders op de eerste pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

grun93 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 15:24:
[...]

Dat kun je vinden in de settings. Bij mij staat dat onderaan bij About Phone, Baseband version. Ik weet eigenlijk niet precies of dat bij iedere rom hetzelfde is. Meestal kun je wel iets over een recommended radio version vinden op xda, vaak in het eerste berichtje van je rom of anders op de eerste pagina.
Ja meestal wel maar ik zal er wel overheen kijken want ik zie het niet staan op de pagina
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=768703

Ik zie alleen dat hij zelf: Baseband: 32.47.00.32U_5.10.05.23 gebruikt terwijl ik 32.44.00.32u_5.09.05.30_2 gebruik.
Maar ik ga er vanuit dat de fouten die ik kreeg niet te maken hebben met de radio die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
koekoek2003nl schreef op woensdag 17 november 2010 @ 15:46:
[...]

Ja meestal wel maar ik zal er wel overheen kijken want ik zie het niet staan op de pagina
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=768703

Ik zie alleen dat hij zelf: Baseband: 32.47.00.32U_5.10.05.23 gebruikt terwijl ik 32.44.00.32u_5.09.05.30_2 gebruik.
Maar ik ga er vanuit dat de fouten die ik kreeg niet te maken hebben met de radio die ik heb.
Bij de rode driehoek moet je eens op de volume down en power toets drukken, dan kom je in je custom recovery menu terecht. Daar kun je je SD kaart partitioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
1439/1653/1671 met Oxygen 0.2.1beta, maar ik zag posts van mensen die 1900 kunnen halen met hun Desire on Oxygen (wellicht helemaal kaal?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:56
Wat ik erg jammer vind is dat er totaal niet meer ontwikkeld wordt om de camera op de desireHD roms werkend te krijgen op de desire.. Het kan toch niet zo moeilijk zijn als ze het zelfs op de motorola milestone werkend gekregen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Kalua schreef op woensdag 17 november 2010 @ 16:47:
Wat ik erg jammer vind is dat er totaal niet meer ontwikkeld wordt om de camera op de desireHD roms werkend te krijgen op de desire.. Het kan toch niet zo moeilijk zijn als ze het zelfs op de motorola milestone werkend gekregen hebben?
Ik zou zeggen: wie houdt je tegen? Ik denk dat heel veel mensen je dankbaar zullen zijn.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Ik kan niet programmeren oid en heb totaal geen verstand van linux, dus echt ver zal ik wel niet komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Weet iemand al wat openVPN doet/is ? Is bij mij continue actief (pays rom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Oh ja ik was even vergeten dat internet het ook niet doet, als ik de browser opstart krijg ik telkens:

HELAAS
De applicatie internet (proces com.android.browser) is onverwachts gestopt. Probeer het opnieuw.

Nog meer die daar problemen mee hebben? en wat kan ik daar aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Johantjuuh schreef op woensdag 17 november 2010 @ 17:03:
Weet iemand al wat openVPN doet/is ? Is bij mij continue actief (pays rom)
kijk eens op openvpn.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-snel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-03 13:24
Oké, mijn geheugen begint nu ook vol te raken dus ik moet wat. Ik heb een originele HTC desire (unbranded) met de originele rom erin (wel een update naar Froyo gehad).

Ik heb me ingelezen en rooten met unrevoked moet me wel lukken (blijft dan alles erin staan)?

Nu wil ik eigenlijk enkel apps2sd(+) toevoegen aan deze originele rom (en dus geen custom rom erop zetten), is dit mogelijk en hoe? Ik wil namelijk de HTC on the air updates blijven gebruiken en HTC sync blijven gebruiken. Is dit mogelijk?

Zo niet, er zijn zo veel custom roms is er ergens een overzicht wat de verschillen zijn (dat heb ik nog nergens kunnen vinden, een handig overzicht van de roms met verschillen)? Worden deze custom roms ook geupdate OTA (als straks bijvoorbeeld Gingerbread komt)?

Ten slotte mocht een custom rom nodig zijn, heb ik dan genoeg aan Mybackup pro om alles terug te zetten of zijn er toch zaken die verloren gaan? En als ik dat doe, gaat het daarna goed met HTC sync (dat er geen contacten en dergelijke verdwijnen, of juist dubbel in komen)

Ik hoop dat iemand de tijd wil nemen om deze first timer te helpen.

[ Voor 6% gewijzigd door m-snel op 17-11-2010 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
m-snel schreef op woensdag 17 november 2010 @ 17:19:

Nu wil ik eigenlijk enkel apps2sd(+) toevoegen aan deze originele rom (en dus geen custom rom erop zetten), is dit mogelijk en hoe? Ik wil namelijk de HTC on the air updates blijven gebruiken en HTC sync blijven gebruiken. Is dit mogelijk?
Nope, op het moment dat je root zul je geen OTA updates meer ontvangen. Maar waarom zou je dat willen? Ik durf te zeggen dat de nieuwste updates eerder op XDA staan dan dat je ze zelf zult ontvangen...

Na rooten gewoon een simpele ROM erop zetten met A2SD+ die zo dicht mogelijk bij de originele ligt is mijn advies. Ik ben zelf CM gebruiker dus ben niet zo thuis welke Sense rom het beste voor je is, maar volgens mij zijn er al verscheidene alternatieven genoemd hier...

[ Voor 4% gewijzigd door mbroeders op 17-11-2010 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
1285 bij de LeeDroid Rom 2.2f zonder overclock.
janvanduschoten schreef op woensdag 17 november 2010 @ 11:56:
Net ook even Quadrant laten testen:
Defrost laatste versie 6.0e (standaard kernel, geen overklok oid), met LauncherPro, en met 103 apps in de app lijst

Score benchmark

1e keer 1503
2e keer 1426
3e keer 1518

Al met al niet slecht, lekkere ROM al zeggen de Linpack en Quadrant scores mij ook niet alles.
Dat is wel heel snel zonder overclock... Dat haalde ik net als ik overclockte naar bijven de 1133 oid....

Sowieso zit er best veel verschil in processoren in de verschillende Desires.
De ene is veel stabieler dan de andere. De mijne is bijvoorbeeld alles behalve stabiel. Ik kan nauwelijks overclocken. Ik hoef ook niet te proberen een HAVS kernel te installeren want dan heb ik veel spontane reboots. Ook als ik maar iets overclock heb ik al snel een reboot te pakken. Andere mensen kunnen bijvoorbeeld ook een stuk met het voltage zakken terwijl anderen dat weer niet moeten doen.... Kortom ze hanteren bij HTC best een ruime marge als het aankomt op hoe stabiel een processor moet zijn.
koekoek2003nl schreef op woensdag 17 november 2010 @ 17:07:
Oh ja ik was even vergeten dat internet het ook niet doet, als ik de browser opstart krijg ik telkens:

HELAAS
De applicatie internet (proces com.android.browser) is onverwachts gestopt. Probeer het opnieuw.

Nog meer die daar problemen mee hebben? en wat kan ik daar aan doen?
Lijkt toch echt op het niet goed flashen (geen full wipe oid), of dat je gewoon teveel hebt terug gezet met Titanium backup oid. Je kan echt alleen maar programma's die je zelf gedownload hebt terug zetten met Titanium backup. Zet je meer terug, zoals bijv browser instellingen, dan is dat geheid vragen om problemen. En dan met name als je van een andere rom af komt....

Ben zelf afgekomen van Defrost en gisteren Leedroid er op gezet. Enige wat ik gedaan heb is de programma's met data gerestored die ik gedownload had, kortom programma's al Handcent, games, etc.

Ik had ook de browser bookmarks terug gezet met TB, maar dat ging dus al niet goed. Als ik in een link klikte in bijv facebook of Seemic, dan kreeg ik een foutmelding in de browser. Nu was dat gelukkig snel op te lossen door bij Instellingen -> Applicaties de gegevens van de browser te wissen, maar goed, om maar aan te geven hoe snel er iets fout kan gaan wat dan weer zorgt voor forced closes.

[ Voor 36% gewijzigd door 13art op 17-11-2010 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Een stukje hoger / andere bladzijde staat nog een close to standard ROM. Als je je contacten synct met Google, dan krijg je ze automatisch weer terug. Idem uiteraard voor je agenda. Ikzelf maak alleen een backup van mijn smsjes ( smsbackup &restore) en mijn bookmarks (bookmark backup). Je kunt een backup maken van je apps, met titanium (na het rooten) of idd My backup Pro.

Wat betreft OTA updates ga je niets missen, als er wat nieuws is, ben je een van de eerste die het heeft. W je op HTC wachten, dan duurt dat toch wel weken danwel maanden langer (als het überhaupt wel gebeurt). Als je eenmaal een ext3 partitie hebt gemaakt dan komen je apps automatisch daarop te staan, hoef je niets voor te doen. Ga je een andere rom proberen, maak dan een nandroid backup en wipe (wis) je ext3 partitie dan niet. Je nieuwe rom is dan gelijk voorzien van je apps. Wil je weer terug, dan restore je je backup weer.

Veel plezier bij het flashen. :)

@ buurman hierboven: ik ben zelf opgehouden met Titanium, toch vaak FC's na het restoren. Schone installatie en een paar dingen terugzetten (sms, bookmarks en handmatig de score van angry birds :p) werkt toch het meest fail safe. Wat betreft de kwaliteit van processors van HTC ben ik het met je eens. Ik ben nu voor het eerst een andere kernel aan her proberen met de opmerking "not stable on all phones ", tot nu toe probleemloos( na 5 uur)

[ Voor 19% gewijzigd door janvanduschoten op 17-11-2010 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Dan heb jij geluk denk ik en dus 1 van de wat meer stabielere processoren....

Wat betreft TB ik ben er op zich wel tevreden over. Eigenlijk maar weinig FC's gehad mits ik bij dezelfde type rom bleef. Alleen na een zoveelste update van een ROM deed ik inderdaad ook wel eens een compleet schonen installatie met alleen sms restoren en dan merk je toch dat het weer iets soepeler lijkt te werken allemaal. Maar gezien de hoeveelheid updates van Defrost, had ik geen zin om telkens een clean install te doen, aangezien ik toch nog veel instellingen zelf veranderd had, en die dan ook elke keer weer terug moest zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

l3art schreef op woensdag 17 november 2010 @ 18:10:
[...]

Lijkt toch echt op het niet goed flashen (geen full wipe oid), of dat je gewoon teveel hebt terug gezet met Titanium backup oid. Je kan echt alleen maar programma's die je zelf gedownload hebt terug zetten met Titanium backup. Zet je meer terug, zoals bijv browser instellingen, dan is dat geheid vragen om problemen. En dan met name als je van een andere rom af komt....

Ben zelf afgekomen van Defrost en gisteren Leedroid er op gezet. Enige wat ik gedaan heb is de programma's met data gerestored die ik gedownload had, kortom programma's al Handcent, games, etc.

Ik had ook de browser bookmarks terug gezet met TB, maar dat ging dus al niet goed. Als ik in een link klikte in bijv facebook of Seemic, dan kreeg ik een foutmelding in de browser. Nu was dat gelukkig snel op te lossen door bij Instellingen -> Applicaties de gegevens van de browser te wissen, maar goed, om maar aan te geven hoe snel er iets fout kan gaan wat dan weer zorgt voor forced closes.
Oh ik wist niet dat dat niet kon, nou voor de 3e keer vandaag maar weer flashen dan :D
Blijkt dat de gegevens van internet wissen bij applicaties het probleem te verhelpen.
Als ik nog meer/weer errors krijg flash ik hem wel opnieuw zonder alles van TB terug te zetten.

[ Voor 7% gewijzigd door kaasaanfiets op 17-11-2010 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Mooi zo :)
Dan is het probleem denk ik echt TB....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-09 18:31
Weet iemand in welke map je de backups van MyBackup Pro kunt vinden?

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

m-snel schreef op woensdag 17 november 2010 @ 17:19:
Ik hoop dat iemand de tijd wil nemen om deze first timer te helpen.
Zoek hier eens op mijn posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
JKratos schreef op woensdag 17 november 2010 @ 20:00:
Weet iemand in welke map je de backups van MyBackup Pro kunt vinden?
In de map rerware op de SD kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Wat kan je nou eigenlijk precies met het bestandje, update.zip op je SD kaart??

En een vraagje, ik draai nu de pays rom. Maar kan ik nu ook de kernel en radio updaten? (en is dit aan te raden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
janvanduschoten schreef op woensdag 17 november 2010 @ 18:31:

@ buurman hierboven: ik ben zelf opgehouden met Titanium, toch vaak FC's na het restoren. Schone installatie en een paar dingen terugzetten (sms, bookmarks en handmatig de score van angry birds :p) werkt toch het meest fail safe. Wat betreft de kwaliteit van processors van HTC ben ik het met je eens. Ik ben nu voor het eerst een andere kernel aan her proberen met de opmerking "not stable on all phones ", tot nu toe probleemloos( na 5 uur)
Hoe krijg je die backup gegevens van angry birds? Ik ben alles kwijt na het flashen. Gegevens kunnen niet terug gezet worden door Mybackup.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-06 15:11
Ik ben op zoek naar een vanilla Android Froyo ROM voor mijn unbranded Desire. Welke raden jullie aan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Registratie: Februari 2009
Johantjuuh schreef op woensdag 17 november 2010 @ 22:33:
Wat kan je nou eigenlijk precies met het bestandje, update.zip op je SD kaart??

En een vraagje, ik draai nu de pays rom. Maar kan ik nu ook de kernel en radio updaten? (en is dit aan te raden)
Ik gebruik RCmixHD en heb diverse Kernels geprobeert, deze zijn gewoon te flashen. Heb gelezen dat je alleen wel op moet letten of je Rom en Kernel voor Sense zijn of niet.
Radio heb ik al vaker apart gedownload en geinstalleerd.
Pays Rom heb ik alleen geen ervaring mee.
Radio update heeft voor mij ontzettend veel besparing op de batterij gebracht. Mobiel standby stond altijd bovenaan in verbruik en is nu na 14u 13% van mijn verbruik (accu nog op 64%).
Kernel scheelt redelijk in snelheid en ook efficientie met de batterij.

[ Voor 17% gewijzigd door LogiZ5500 op 17-11-2010 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
LogiZ5500 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 22:45:
[...]

Ik gebruik RCmixHD en heb diverse Kernels geprobeert, deze zijn gewoon te flashen. Heb gelezen dat je alleen wel op moet letten of je Rom en Kernel voor Sense zijn of niet.
Radio heb ik al vaker apart gedownload en geinstalleerd.
Pays Rom heb ik alleen geen ervaring mee.
Oke bedankt, die kan je dus over je rom heen flashen? Zonder te wipen en dergelijke?

Maar wat is precies die update.zip op mn SD kaart nu? Kan ik die ook flashen?(wat gebeurd er dan?)

EDIT: En welke radio gebruik je nu dan? Die nieuwste met 11.05? En waar kan ik iets vinden over kernals e.d?

[ Voor 8% gewijzigd door Johantjuuh op 17-11-2010 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
Johantjuuh schreef op woensdag 17 november 2010 @ 22:48:
[...]

Oke bedankt, die kan je dus over je rom heen flashen? Zonder te wipen en dergelijke?

Maar wat is precies die update.zip op mn SD kaart nu? Kan ik die ook flashen?(wat gebeurd er dan?)
Kernel en Radio heb ik gewoon over mijn rom heen geflashed zonder wipe of iets.
Zou sowieso eerst een backup maken met ClockWorkMod voor je een kernel of radio flashed, kan je iig altijd terug.
Ik heb bij het updaten van ClockWorkMod het zip bestand update.zip moeten noemen volgens een tutorial. Verder heb ik er nooit iets aan gehad/mee gedaan.

Mijn Radio versie is nu 32.49.00.32U_5.11.05.27
XDA forums is een uitstekende plek om meer info over Kernels te vinden, Google waarschijnlijk ook..

[ Voor 10% gewijzigd door LogiZ5500 op 17-11-2010 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
kijk eens aan ;) Dankje.

Ja, ik maak backups via rommanager werkt ook super. Daarbij zit trouwens ook clockworkmod geinstalleerd. (hoe maak je hiermee aan back-up dan, in recovery?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Johantjuuh schreef op woensdag 17 november 2010 @ 22:48:
[...]

EDIT: En welke radio gebruik je nu dan? Die nieuwste met 11.05? En waar kan ik iets vinden over kernals e.d?
De update.zip hoort bij clockworkmod en zorgt voor je custom recovery van clockworkmod. Als je hem weg haalt uit de root van je SD card zal rommanager niet meer goed werken, ik denk dat je dan niet meer kunt flashen. Ik zal het eens proberen :)

Edit: je kunt vanuit rommanager niet meer rebooten naar de recovery, dus flashen werkt niet meer.

@kavish, probeert DeFrost eens met LauncherPro, echt een aanrader!

[ Voor 6% gewijzigd door janvanduschoten op 17-11-2010 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
oke, duidelijk! Gewoon laten staan dus!

Nog 2 vraagjes dan:

Wat is/doet busybox precies?
En wat is/doet openVPN precies? (kan ik die eraf gooien, kost nogal veel batterij?!)

Verwijderd

l3art schreef op woensdag 17 november 2010 @ 18:10:
1285 bij de LeeDroid Rom 2.2f zonder overclock.
Met Oxygen 0.2 beta zit ik op 1783/1863. Dit is met een OC op on demand naar 1152.
Oxygen kan ik zowieso aanbevelen, het is van de maker van OpenDesire. Hij wilde een nieuwe no nonsense rom maken, close to stock maar fast as hell!

• 13art
Heb je screenshots van die ROM?
Want hoe basic is basic? Nog meer basic dan een standaard Nexus ROM? Geen ringtones? Geen wallpapers, etc? Wat voor dialer/telefoon zit er in? etc?
Neem aan dat je ook dan met LauncherPro etc kan werken?

[ Voor 19% gewijzigd door 13art op 18-11-2010 09:35 ]

• janvanduschoten
l3art schreef op donderdag 18 november 2010 @ 09:29:
Heb je screenshots van die ROM?
Want hoe basic is basic? Nog meer basic dan een standaard Nexus ROM? Geen ringtones? Geen wallpapers, etc? Wat voor dialer/telefoon zit er in? etc?
Neem aan dat je ook dan met LauncherPro etc kan werken?
Wel een rits ringtones, 2 standaard wallpapers waarvan 1 helemaal zwart. De Dailer is de standaard Froyo dailer. Werkt gewoon met LauncherPro. Screenshots volgen zo.

Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_jgGywM4bpS4/TOUAawlRMNI/AAAAAAAABDQ/n9dObhgoGzo/s512/snap20101118_110914.png

Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_jgGywM4bpS4/TOUAe-9hrzI/AAAAAAAABDU/NhuHN19lYAE/s512/snap20101118_111553.png

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_jgGywM4bpS4/TOUAgzOyY8I/AAAAAAAABDY/4HI7iqrPWq4/s512/snap20101118_111640.png

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_jgGywM4bpS4/TOUAu_nS8kI/AAAAAAAABDc/z5qFeEsydV8/s512/snap20101118_113217.png

[ Voor 31% gewijzigd door janvanduschoten op 18-11-2010 11:36 ]

Verwijderd

madmaus schreef op woensdag 17 november 2010 @ 22:35:
[...]

Hoe krijg je die backup gegevens van angry birds? Ik ben alles kwijt na het flashen. Gegevens kunnen niet terug gezet worden door Mybackup.
http://forum.xda-develope...d01&p=8895927&postcount=5

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Ik heb nu 2 dagen DeFrost draaien met de 6.0c 1113Mhz + BFS op 875 mV draaien en het is zowaar redelijk stabiel op mijn telefoon :) Ik weet nog niet echt hoeveel het scheelt qua batterij t.o.v. stock kernel, daarvoor heb ik het nog niet representatief genoeg gebruikt. één vreemde vastloper gehad tijdens google talk waarschijnlijk n.a.v. de kernel, maar dat weet ik niet zeker en is ook niet reproduceerbaar, dus nog even verder proberen.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Johantjuuh schreef op woensdag 17 november 2010 @ 23:20:

Nog 2 vraagjes dan:

En wat is/doet openVPN precies? (kan ik die eraf gooien, kost nogal veel batterij?!)
Busybox is een soort van shell waarmee je extra linux commandos kan geven die STd niet beschikbaar zijn in android (en die je nodig kan hebben voor sommige root dingen)

OpenVPN -> opensource VPN implementatie -> kan je met je telefoon naar huis/werk verbinden (op voorwaarde dat er openvpn server draait) en het lijkt of je dan effectief ook daar zit (maak je deel uit van dat netwerk)...

je gebruikt openvpn (of andere software) op de pc bv voor van thuis te werken ... op je cellphone heb je dat niet nodig (aangezien je vraagt wat openVPN is)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Verwijderd

Johantjuuh schreef op woensdag 17 november 2010 @ 23:20:

Nog 2 vraagjes dan:

http://www.busybox.net/FAQ.html

http://openvpn.net/index..../333-what-is-openvpn.html

Heb jij soms een ip-ban van Google?

• 13art
janvanduschoten schreef op donderdag 18 november 2010 @ 11:12:
[...]

Wel een rits ringtones, 2 standaard wallpapers waarvan 1 helemaal zwart. De Dailer is de standaard Froyo dailer. Werkt gewoon met LauncherPro. Screenshots volgen zo.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Top! dank.

• madmaus
Oke bedankt!
Nu ben ik dus te laat alles is al overschreven.
Gaan al mijn sterren :'(

• marcel-o
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10-2024

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

madmaus schreef op donderdag 18 november 2010 @ 12:48:
[...]

Oke bedankt!
Nu ben ik dus te laat alles is al overschreven.
Gaan al mijn sterren :'(
met n beetje fatsoenlijke LUA editor en wat program skills, kan je makkelijk die sterren terugplaatsen.
Bekijk de file en je snapt wat k bedoel :)

hier kom je ook n eind mee 8)

[ Voor 13% gewijzigd door marcel-o op 18-11-2010 12:55 ]

• Johantjuuh
Bedankt! OpenVPN heb ik er dus afgegooid nu :)
Ga binnenkort eens voor andere kernels kijken :)

Draai nu ook met de nieuwste radio, heeft volgens mij alleen maar voordelen toch? Heb in ieder geval wel het idee dat mn batterij langer meegaat!

• m-snel
janvanduschoten schreef op woensdag 17 november 2010 @ 18:31:
Een stukje hoger / andere bladzijde staat nog een close to standard ROM. Als je je contacten synct met Google, dan krijg je ze automatisch weer terug. Idem uiteraard voor je agenda.

Wat betreft OTA updates ga je niets missen, als er wat nieuws is, ben je een van de eerste die het heeft. W je op HTC wachten, dan duurt dat toch wel weken danwel maanden langer (als het überhaupt wel gebeurt).
Nog 3 vraagjes en dan ga ik van het weekend even los:
- Je bedoelt Leedroid? Is dit de meest standaard met wel alle benodigde uitbreidingen? Of bedoel je die niet/zijn er nog andere ROMs aan te raden (en waarom)? Ik wil wel graag de Sense houden.
- Ik sync met outlook en HTC sence (agenda/contactpersonen), werkt dit nog gewoon na het flashen? Ik sync niet met google contacts.
- Krijg ik de updates van de nieuwe ROM dan ook OTA (maar dan vanaf de site van de maker oid) of moet ik elke keer opnieuw flashen?

• janvanduschoten
m-snel schreef op donderdag 18 november 2010 @ 13:09:
[...]

Nog 3 vraagjes en dan ga ik van het weekend even los:
- Je bedoelt Leedroid? Is dit de meest standaard met wel alle benodigde uitbreidingen? Of bedoel je die niet/zijn er nog andere ROMs aan te raden (en waarom)? Ik wil wel graag de Sense houden.
- Ik sync met outlook en HTC sence (agenda/contactpersonen), werkt dit nog gewoon na het flashen? Ik sync niet met google contacts.
- Krijg ik de updates van de nieuwe ROM dan ook OTA (maar dan vanaf de site van de maker oid) of moet ik elke keer opnieuw flashen?
Goede Sense ROMs zijn idd Leedroid en Pays, maar die zijn toch wel een beetje custom gemaakt. Wil je een ROM die zo dicht mogelijk bij de originele ligt, dan moet je die pakken die in de post van Heppieboeddah staat, 1 a 2 pagina's terug. Leedroid is ook een goede ROM, zeker een aanrader.

Volgens mij werkt HTC sync gewoon met Sense ROM's, maar durf hier geen zekerheid over te geven. Mocht je wat meer ROM's gaan proberen, dan zou ik toch al de contacten omtoveren in Google contacten, dan raak je ze niet kwijt, 1x syncen en ze zijn er weer. Idem voor de agenda.

Sommige ROM's hebben een OTA functie, Leedroid dacht ik niet. Als je behoefte hebt, kun je steeds een nieuwere versie downloaden en flashen. Dit is exact hetzelfde als OTA updaten, alleen is het minder geautomatiseerd, je moet het ff met de hand doen. Lijkt misschien ingewikkeld, is appel&eitje :)

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

m-snel schreef op donderdag 18 november 2010 @ 13:09:
[...]
Hier zijn ROM's te vinden die gelijk zijn aan de stock (standaard, dus met Sense e.d., zoals je gewend bent) maar met A2SD als toevoeging. Als je had gedaan wat ik eerder tegen je zei (zoek eens naar mijn posts hier) dan zie je dat ik ook die ROM draai. Dit werkt echt perfect!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Gister spontaan wederom core.android vastlopers en bleef weer in een bootloop hangen.
(ditmaal na het installeren van Handcent vanuit de market)

Nu wil ik hem echt even goed flashen en gebruik ik titaniumbackup helemaal niet meer om iets terug te zetten (had niet zoveel bizonders/belangrijks er op staan)

Maar ik wil even een volledige goede wipe doen, ik deed steeds:
* Wipe data/factory reset
* Wipe dalvik cache

Moet ik nog iets anders doen voordat ik een andere rom flash?

Dit is de laatste keer dat ik Leedroid flash, Hoewel ik besef ben dat het volledig aan mij ligt want ik hoor van niemand anders klachten over deze rom ga ik (ook deels vanwege nieuwschierigheid) als deze rom weer problemen levert een andere proberen.

• janvanduschoten
Ikzelf wipe zelf altijd de bovenste 3 opties, zonder de ext3 partitie. Ik vermoed dat het in jouw geval ligt aan een app of idd een onvolledige wipe. Ik zou in jouw geval alle opties wipen incl ext3, even helemaal schoon beginnen en even je apps opnieuw installeren. Ik denk dat je dan een probleemvrije rom krijgt.

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

janvanduschoten schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:10:
Ikzelf wipe zelf altijd de bovenste 3 opties, zonder de ext3 partitie. Ik vermoed dat het in jouw geval ligt aan een app of idd een onvolledige wipe. Ik zou in jouw geval alle opties wipen incl ext3, even helemaal schoon beginnen en even je apps opnieuw installeren. Ik denk dat je dan een probleemvrije rom krijgt.
Bovenste 3?

Ik wipe door volume down + power in te drukken dan kom ik in een menutje met fastboot, recovery, clear storage, simlock.
Dan kies ik recovery en kom ik in de ClockworkMod Recovery v2.5.0.7

De opties zijn dan van boven naar beneden:
* Reboot system now
* Apply sdcard update.zip
* Wipe data/factory reset
* wipe cache partition
* install zip from sdcard
* backup and restore
* mounts and storage
* advanced

Ik doe dan altijd wipe data/factory reset, wipe cache(wad deze even vergeten), wipe dalvik cache

Welke bovenste 3 bedoel jij dan?

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
Die drie doe ik ook; levert bij mij zelden problemen op.

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Kapitein Prozac schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:36:
Die drie doe ik ook; levert bij mij zelden problemen op.
Ok ik heb hem weer geflashed. Even afwachten maar ik installeer alles nu gewoon los op de market.
Als ik nu geen problemen heb heeft het puur aan TitaniumBackup gelegen.

[ Voor 11% gewijzigd door kaasaanfiets op 18-11-2010 14:47 ]

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 14:30

emzed

*

[b][message=35054110,noline]koekoek2003nl schreef op donderdag 18 november 2010 @

Dit is de laatste keer dat ik Leedroid flash, Hoewel ik besef ben dat het volledig aan mij ligt want ik hoor van niemand anders klachten over deze rom ga ik (ook deels vanwege nieuwschierigheid) als deze rom weer problemen levert een andere proberen.
Nou hier nog iemand dan. Ik heb ook wel eens Leedroid geinstalleerd en een van de versies hing bij mij in een bootloop. Ik draai nou al weer een tijd DeFrost, maar ik update wel steeds naar laatste versie. Nu is dat 6.0e.
Het grootste voordeel van de niet Sense roms vind ik de dialer. Die is veel functioneler dan die van HTC Sense. De browser is wel weer minder goed, camera vind ik ook niet super op niet-Sense roms.

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

emzed schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:53:
Het grootste voordeel van de niet Sense roms vind ik de dialer. Die is veel functioneler dan die van HTC Sense.
Leg uit...

Ik vind de HTC Dialer namelijk veeeeeel prettiger.
Hij zoekt op nummer en naam tegelijk, je favorieten (ster) staan bovenaan.
Ik heb andere dialers weinig kans gegeven moet ik zeggen, omdat ik deze gewoon perfect vind.

Dus....maak me wijzer! :)

Te koop....

Verwijderd

Ik ben al jaren een iPhone gebruiker maar heb onlangs besloten over te stappen op Android/HTC Desire.

Voordat ik dat doe heb ik echter één vraagje dat nog onbeantwoord is.

Een iPhone is te jailbreaken waardoor je o.a zelf applicaties kan downloaden en installeren zonder gebruik te maken van appstore van Apple. Bestaat zoiets ook voor de Android? Of kun je eigenlijk niet om de Market Place heen?

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 15:14:
Een iPhone is te jailbreaken waardoor je o.a zelf applicaties kan downloaden en installeren zonder gebruik te maken van appstore van Apple. Bestaat zoiets ook voor de Android? Of kun je eigenlijk niet om de Market Place heen?
Dit kan standaard. Applicaties kunnen installeren buiten de Market om is gewoon een vinkje (Onbekende bronnen) goed zetten in de instellingen. Lang leve Android!

[ Voor 11% gewijzigd door jelmervos op 18-11-2010 15:19 ]

Verwijderd

jelmervos schreef op donderdag 18 november 2010 @ 15:18:
[...]

Dit kan standaard. Applicaties kunnen installeren buiten de Market om is gewoon een vinkje (Onbekende bronnen) goed zetten in de instellingen. Lang leve Android!
Thanks! Ik heb je trouwens een vraagje per bericht verzonden over Android :)

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 15:28:
[...]

Thanks! Ik heb je trouwens een vraagje per bericht verzonden over Android :)
Niet gekregen. ;)

• dafmay
SpaceK33z schreef op woensdag 17 november 2010 @ 13:36:
[...]

Ja, alles werkt gewoon goed. Ik zal je dan wat op weg helpen, ik heb mezelf er in verdiept en ik kan je deze mod van MIUI aanraden: http://forum.xda-develope...?p=9188698&postcount=2338

Voor deze ROM heb ik zelf een paar zelfgemaakte mods gemaakt. Mijn eigen mods zijn hier te vinden:
HTC toetsenbord (lichte kleuren)
HTC toetsenbord (donkerder)
Zeer leuke custom rom inderdaad...weer iets geheel anders met de icons in beeld zoals een eifeun. Lekker vlot ook en icm de kernel van RichardTrip een erg goede batterijduur zelfs bij OC naar 1113Mhz. Ga deze eens een weekje gebruiken...

Dank ook voor de diverse keyboards...strak!

• m-snel
janvanduschoten schreef op donderdag 18 november 2010 @ 13:29:
Goede Sense ROMs zijn idd Leedroid en Pays, maar die zijn toch wel een beetje custom gemaakt. Wil je een ROM die zo dicht mogelijk bij de originele ligt, dan moet je die pakken die in de post van Heppieboeddah staat, 1 a 2 pagina's terug. Leedroid is ook een goede ROM, zeker een aanrader.

...

Sommige ROM's hebben een OTA functie, Leedroid dacht ik niet. Als je behoefte hebt, kun je steeds een nieuwere versie downloaden en flashen. Dit is exact hetzelfde als OTA updaten, alleen is het minder geautomatiseerd, je moet het ff met de hand doen. Lijkt misschien ingewikkeld, is appel&eitje :)
Oké duidelijk. Het hoeft niet helemaal origineel te zijn hoor (als ik dan toch een andere ROM erin zet kan ik net zo goed van alle verbeteringen gebruik maken). Ik zoek dus een stabiele en goede sense ROM met bij voorkeur een OTA update mogelijkheid (dan hoef ik niet steeds handmatig te kijken of er een nieuwe versie is, of is er een soort nieuwsbrief bij Leedroid).

Laatste vraagje
Wie kan me tips geven of weet een "vergelijkingspagina" waar ik de diverse ROM's kan vergelijken (op XDA zie ik veel ROM's, maar ik zoek een overzicht van de mogelijkheden/verschillen).

• Johantjuuh
ik ga denk ik maar eens de kernel van RichardTrip erop flashen :)
(link: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=801435)

Gebruik nu gewoon nog de standaard kernel (werkt eigenlijk prima daar niet van). Maar deze kernel ziet er goed uit. Lees ook langere batterijduur zelfs en sneller?

Wat zijn overigens verdere voordelen van andere kernels?

PS: Welke van richardtrip moet ik hebben? (deze? Froyo Kernel V5f 1113Mhz max)
Wat wordt er bedoeld met de audiomod?

• Johantjuuh
heb nu deze versie geinstalleerd:
Froyo Kernel V5f 1113Mhz max

Zou megot niet weten wat het verschil is met die andere 2 erboven?
(uit dit lijstje:)
Froyo Kernel V5f_HAVS@925mV min

Froyo Kernel V5f_HAVS@875mV min

Froyo Kernel V5f 1113Mhz max

Froyo Kernel V5f 1190Mhz max

Wat wordt hier overigens met de audiomod bedoeld en is dit aan te raden?

Mijn 2e vraag is nu, nu ik deze kernel geflasht heb, kan je met setCPU je snelheid instellen. Maar hier kan je bij scaling ook allerlei dingen instellen zoals: interactive, smartass, powersave etc. Wat wordt hier mee bedoeld?

En ik neem aan dat de beste batterijduur gewoon bij 998MHz zal zijn? (ipv de OC 1113 Mhz)

• SpaceK33z
dafmay schreef op donderdag 18 november 2010 @ 15:36:
[...]

Zeer leuke custom rom inderdaad...weer iets geheel anders met de icons in beeld zoals een eifeun. Lekker vlot ook en icm de kernel van RichardTrip een erg goede batterijduur zelfs bij OC naar 1113Mhz. Ga deze eens een weekje gebruiken...

De MIUI ROM is inderdaad erg goed vind ik, ik gebruik hem al een paar weken :). Wil je me laten weten welke van die toetsenborden je het mooiste vind? Ik weet zelf namelijk niet welke ik het mooiste vind :P.

Ik heb trouwens weer een nieuw toetsenbord gemaakt, gebaseerd op de HTC IME Mod.
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2ppnebn.png
En die is hier te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
SpaceK33z schreef op donderdag 18 november 2010 @ 18:50:
[...]

De MIUI ROM is inderdaad erg goed vind ik, ik gebruik hem al een paar weken :). Wil je me laten weten welke van die toetsenborden je het mooiste vind? Ik weet zelf namelijk niet welke ik het mooiste vind :P.

Ik heb trouwens weer een nieuw toetsenbord gemaakt, gebaseerd op de HTC IME Mod.
[afbeelding]
En die is hier te downloaden.
Deze had ik reeds gezien op http://forum.xda-develope...php?p=9267339#post9267339

Meteen geinstalleerd :) Vind het persoonlijk de meest frisse van de 3.

[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 19-11-2010 03:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op donderdag 18 november 2010 @ 15:36:
[...]

Welke kernel zet je er dan op? Een van de UV-kernels?

Als ik bij deze MIUI - ROM een van de custom keyboards installeer blijft de telefoon hangen in het bootscherm. Erg jammer. En, had een nandroid backup gemaakt, die terug gezet, blijft bij het rebooten ook weer hangen op het HTC-bootscherm. Iemand dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 09:34:
[...]
Op deze pagina, helemaal onderaan : http://forum.xda-develope...php?p=8497727&postcount=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 09:34:
[...]

Als ik bij deze MIUI - ROM een van de custom keyboards installeer blijft de telefoon hangen in het bootscherm. Erg jammer. En, had een nandroid backup gemaakt, die terug gezet, blijft bij het rebooten ook weer hangen op het HTC-bootscherm. Iemand dezelfde ervaring?
Had je wel eerst het HTC_ime toetsenbord verwijderd voordat je een custom toetsenbord installeerde? Dat leidt namelijk nogal eens tot bootproblemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Even voor mijn informatie.
Hoe lang duurt bij jullie een Reboot van Leedroid 2.2f?

Ik kijk 52 seconden (ik heb ze geteld :P ) tegen het witte scherm met HTC logo aan.
Pas dan gaat hij doorstarten.

Is dit normaal? Ik had hem al opnieuw geflasht maar dat hielp niet. Met de defrost rom had ik het niet.
Of kan het aan mijn sdkaart liggen (class 2)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
dat ligt denk ik gewoon aan leedroid zelf. Had die eerst ook draaien en duurde bij mij ook wel rond de minuut, echt super lang! Nu met pays is het iets minder lang, maar ook langer als normaal.

Hoe bevalt bij jou die kernel van RichardTrip trouwens? Heb je ook die 1113MHz max? En wat houdt die audiomod precies in? (ik heb nu degene zonder audiomod)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Johantjuuh schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 15:26:
dat ligt denk ik gewoon aan leedroid zelf. Had die eerst ook draaien en duurde bij mij ook wel rond de minuut, echt super lang! Nu met pays is het iets minder lang, maar ook langer als normaal.

Hoe bevalt bij jou die kernel van RichardTrip trouwens? Heb je ook die 1113MHz max? En wat houdt die audiomod precies in? (ik heb nu degene zonder audiomod)
Oke dan weet ik dat het niet aan mij ligt :)
Ik kan setCPU tot 1190 zetten als dat is wat je bedoeld.
Verder kan ik je niets over Kernels vertellen aangezien ik pas een paar dagen voor het eerst mijn stock HTC naar een custom rom gezet heb.
Audiomod ben ik zelf nog niet tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
dafmay schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 03:07:
[...]

Deze had ik reeds gezien op http://forum.xda-develope...php?p=9267339#post9267339

Meteen geinstalleerd :) Vind het persoonlijk de meest frisse van de 3.
Oke, fijn om te weten :). Wel grappig om te zien dat in sommige mods van MIUI mijn keyboard al wordt meegeleverd; ik had niet verwacht dat ze zo in de smaak vielen :+.

MIUI 0.11.19 is trouwens uit. Ik heb hem al geïnstalleerd, maar ik merk nog niet veel verschil. Hier staan de links. Er schijnt nog een probleem te zijn bij het versturen van sms'jes, dan zou de ROM vastlopen. Voor degenen die veel SMS'en is het dus aan te raden om nog even te wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mbroeders schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 14:09:
[...]

Had je wel eerst het HTC_ime toetsenbord verwijderd voordat je een custom toetsenbord installeerde? Dat leidt namelijk nogal eens tot bootproblemen...
Had ik niet gedaan. Nu wel en werkt perfect. Zeer veel dank voor de tip. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

vraagje, ik heb defrost op me desire staan in ik zie onder defrost setup allerlei andere kernels staan;..

SVS, BFS, :s

heeft een andere kernel draaien (ik draai nu std) nog voordelen buiten overclocken? ik ben niet van plan om gsm te overklokken maar als een andere kernel nog voordelen heeft? Of ben ik beter met std?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Nieuwe Defrost,6.0g, maar nu met:
# *Contacts: fix Contact icon cannot be replaced when set from gallery.
Ik ga eens even kijken of een hires foto na een keertje syncen nu ook hires blijft, zou wel mooi zijn ;)

@ hierboven, een stukje knippen&plakken voor u:

SVS/HAVS dynamically scale the frequency, w/o SetCPU, depending on the CPU load (245MHz ... 998MHz)
SVS (Static voltage scaling): Each freq. got a fixed voltage value (925mV ... 1275mV (undervolted))
HAVS (Hybrid Adaptive Voltage Scaling): Each freq. got a variable voltage range. Depending on temperature the kernel dynamically, on its own, is able to reduce the voltage further than it's possible with SVS
SetCPU: You can overclock the CPU, change the governor and apply profiles, that's all.

[ Voor 55% gewijzigd door janvanduschoten op 20-11-2010 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

en je hebt ook nog keuze tussen:
CFS = "Completely Fair Scheduler"
BFS = "Brain Fuck Scheduler".

darn :s, kzal maar standaard blijven draaien, heb momenteel geen problemen...

If it ain't broken, dont mess with it!

of mss net wel })

Pagina: 1 ... 33 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.