[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 43 Laatste
Acties:
  • 245.612 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-06 19:14
Verwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 01:23:
Dank!

Heb om te beginnen maar Defrost erop gegooid. Helaas heeft Titanium toch niet de data van Angry Birds kunnen backuppen. Dus ik ben wel m'n vele sterretjes kwijt *snif snif*
Hoe doen jullie dat eigenlijk? Er zijn toch wel mensen die hier en Angry Birds spelen en regelmatig een nieuwe rom willen.
xda-developers FTW :).

Ik heb net ook een nieuwe ROM geïnstalleerd en ik was ook bang dat ik alles kwijt was, maar dat was niet het geval :)!! Ik weet niet zeker of ik de data meteen al terug had, maar ik had voor de zekerheid NA het restoren vanaf Titanium Backup Angry Birds opnieuw gerestored (met data uiteraard). Nu heb ik weer al m'n levels terug op Angry Birds :).

[ Voor 25% gewijzigd door SpaceK33z op 02-11-2010 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kees Kluskens schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 08:30:
[...]

xda-developers FTW :).

Ik heb net ook een nieuwe ROM geïnstalleerd en ik was ook bang dat ik alles kwijt was, maar dat was niet het geval :)!! Ik weet niet zeker of ik de data meteen al terug had, maar ik had voor de zekerheid NA het restoren vanaf Titanium Backup Angry Birds opnieuw gerestored (met data uiteraard). Nu heb ik weer al m'n levels terug op Angry Birds :).
Ah! Nog een keer alleen restore data deed inderdaad de trick! Fijn, cuz I want my eggs back!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Zo, DeFrost bevalt steeds beter, eerst wat onwennigheid wat alles nu deed, en nu draait deze mooi. Erg mooi idle verbruik (~1% per uur, met sync en alles aan ;) ), maar zodra je'm gaat gebruiken is het een heel ander verhaal, dan gaan ze hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die me kan helpen .

Heb mijn Desire geflashed met Defrost rom
Er is een backup gemaakt dmv
1"Nandroid
2:Titanium backup

Nu ben ik al mijn contacten kwijt
iemand die weet hoe ik deze kan restoren

Groeten
Jennifer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
Verwijderd schreef op woensdag 03 november 2010 @ 01:37:

1"Nandroid

Groeten
Jennifer
Ik denk dat je weer terug op je nandroid backup moet gaan, bij de contactlijsten op menu klikken en dan alles exporteren. Ik zie zo geen andere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:20
Wat kees hierboven zegt werkt. De Desire kent een aantal soorten contacten, telefoon en Google contacten. De telefoon contacten blijven op de telefoon en worden niet gesynct met Google. De Google contacten wel, die vind je terug bij je [contactpersonen] van Gmail.com.

Advies is om al je contacten om te zetten naar Google contacten, zodat elke keer als je een andere ROM op je telefoon zet, Google automatisch je contacten weer op je telefoon zet.

Groeten terug ;)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Cyleo schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 23:26:
Zo, DeFrost bevalt steeds beter, eerst wat onwennigheid wat alles nu deed, en nu draait deze mooi. Erg mooi idle verbruik (~1% per uur, met sync en alles aan ;) ), maar zodra je'm gaat gebruiken is het een heel ander verhaal, dan gaan ze hard.
welke kernel heb je? of alles stock

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
azz_kikr schreef op woensdag 03 november 2010 @ 10:59:
[...]

welke kernel heb je? of alles stock
6.0b HAVS 1113 Mhz + BFS (875 mV minimum), ik heb het geluk dat mijn Desire waarschijnlijk wel stabiel draait bij dit voltage, doen ze niet allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is al opgelost

thanks jen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Voortaan graag eerst even zelf het een en ander proberen voor je post. Dat verwachten we hier namelijk van je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0bin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:27
Verwacht wordt dat vanavond de test versie nieuwe rom van AdamG ( maker van OpenDesire ) de lucht in gaat.
Oxygen v0.1

AdamG's twitter pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
z0bin schreef op woensdag 03 november 2010 @ 17:27:
Verwacht wordt dat vanavond de test versie nieuwe rom van AdamG ( maker van OpenDesire ) de lucht in gaat.
Oxygen v0.1

AdamG's twitter pagina
Mag ik vragen wat daar zo bijzonder aan is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0bin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:27
Cyleo schreef op woensdag 03 november 2010 @ 17:39:
[...]

Voorlopig niets meer bijzonder aan dan alle alternatieve costum roms,
Ik heb ook niet over bijzonder gesproken, ik vermeld het alleen het in het topic waartoe het behoord.
Ook heeft AdamG al aangegeven dat hij Oxygen zo vanilla mogelijk houdt om het ook zo stabiel mogelijk te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

L0g0ff

omg

Zijn er al status updates omtrent de camera in de desire hd versie? Ik heb was filmpjes zitten kijken en ik zou die rom wel heel graag willen :9~ Alleen ik wil mijn camera hier niet voor opofferen O-)

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
OhMyGod schreef op woensdag 03 november 2010 @ 18:15:
Zijn er al status updates omtrent de camera in de desire hd versie? Ik heb was filmpjes zitten kijken en ik zou die rom wel heel graag willen :9~ Alleen ik wil mijn camera hier niet voor opofferen O-)
Er is nog geen versie met werkende camera... Verder is het wel een prettige rom, ff een nandroid backup maken en je weet het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 18:02
Verwijderd schreef op woensdag 03 november 2010 @ 01:37:

1"Nandroid

Groeten
Jennifer
Restore system data in TB.
Al zouden je contacten gewoon op je gmail account moeten staan.

[ Voor 8% gewijzigd door 13art op 03-11-2010 19:42 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
z0bin schreef op woensdag 03 november 2010 @ 18:02:
[...]

Voorlopig niets meer bijzonder aan dan alle alternatieve costum roms,
Ik heb ook niet over bijzonder gesproken, ik vermeld het alleen het in het topic waartoe het behoord.
Ook heeft AdamG al aangegeven dat hij Oxygen zo vanilla mogelijk houdt om het ook zo stabiel mogelijk te houden.
Ah, ok, ik dacht dat het misschien wat speciaals was ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10-2024

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

Cyleo schreef op woensdag 03 november 2010 @ 17:39:
[...]

Open Desire was voordat ie stopte een van de betere roms wat mij betreft, ben wel benieuwd hiernaar.
Nu Draai ik Defrost en ben zeer te spreken :Y

k heb trouwens een splash.img gemaakt (dat wat voor de animatie komt)
Afbeeldingslocatie: http://img839.imageshack.us/img839/9880/splash1i.png

Voor de liefhebbers heb ik de PSD
Hoe zet je het er op? Staat hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-09 18:31
Thanx voor de link! Heb paar weken terug nog de ''oude'' manier gebruikt om mijn splashscreen te veranderen. Dit ziet er een stuk gemakkelijker uit.

[ Voor 15% gewijzigd door JKratos op 03-11-2010 21:12 ]

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-10-2022
l3art schreef op woensdag 03 november 2010 @ 19:42:
[...]

Restore system data in TB.
Al zouden je contacten gewoon op je gmail account moeten staan.
Wanneer je van een andere ROM komt, is het restoren van system data met TB niet aan te raden! Dat zorgt zo vaak voor bootloops en dergelijke. Ik denk zeker dat meer van de helft van de problemen na het flashen van een nieuwe rom komt door het 1) niet wipen en 2) het terugzetten van system data. Voor de rest is TB wel een enorm goed programma hoor ;)

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Klopt maar handige is dat je ook alleen voor bepaalde onderdelen kiezen. Kan me niet voorstellen dat het restoren van contacten voor voorloop gaat zorgen. Had wel wat uitgebreider kunnen zijn in mn antwoord inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
Ik heb nog wel iets grappigs gevonden, als je DeFroST, OpenDesire of CyanogenMod hebt kun je een Samsung Galaxy S achtige interface installeren. Heb ik gisteren gedaan, ziet er echt heel mooi uit! Hieronder wat eigen gemaakt screenshots. De mod heet Gefrost en staat - als je de DeFroST ROM hebt - bij de app Defrost Setup. Voor OpenDesire of CM moet je even zoeken in het xda-developers forum.

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2yu14bk.png Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/s5igja.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 17:08
Voor alle mensen die angrybirds willen backuppen...

Haal met 'adb pull' de save file van je telefoon af, locatie van die file is:

/data/data/com.rovio.angrybirds/files/highscores.lua
en als je dan toch bezig bent, haal ook gelijk de settings.lua er af ;)

Dan kan je hem naderhand weer terugzetten met adb push.

Locatie van je sms database is: /data/data/com.android.providers/telephony/databases/mmssms.db

Mocht je een permission denied krijgen bij een pull dan moet je de rechten wijzigen met chmod.

[ Voor 32% gewijzigd door Praetorian op 05-11-2010 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10-2024

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

Dit kan trouwens ook met dat QTabd.
zo te zien zijn de files textbased.
lekker is dat, kan je alles op 100% behaald zetten :')

-edit-
met een beetje fatsoenlijk LUA editor is dit idd aan te passen.

[ Voor 22% gewijzigd door marcel-o op 05-11-2010 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Praetorian schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 10:57:
Voor alle mensen die angrybirds willen backuppen...

Haal met 'adb pull' de save file van je telefoon af, locatie van die file is:

/data/data/com.rovio.angrybirds/files/highscores.lua
en als je dan toch bezig bent, haal ook gelijk de settings.lua er af ;)

Dan kan je hem naderhand weer terugzetten met adb push.

Locatie van je sms database is: /data/data/com.android.providers/telephony/databases/mmssms.db

Mocht je een permission denied krijgen bij een pull dan moet je de rechten wijzigen met chmod.
Als je met Titanium eerst angry birds terug zet en dán de data, dan is ook alles weer zoals het was. Dus voor mensen die Titanium gebruiken is dan misschien makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
Ook wel even het vermelden waard, een lid van xda-developers heeft nu eindelijk een speciale browser voor de MIUI roms gemaakt!
Afbeeldingslocatie: http://d.imagehost.org/0486/1_37.png

Heeft trouwens iemand een idee wat op dit moment de beste + laatste MIUI rom is? Ik heb nog eventjes gezocht, maar lang niet alles is up-to-date helaas.

[ Voor 23% gewijzigd door SpaceK33z op 05-11-2010 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
Ik heb de MIUI browser geprobeerd; werkt prima maar ik hou het toch bij de (snellere) stock browser.
(0.)11.5 is de laatste MIUI (vorige was (0.)10.29). Elke week op vrijdag komt er een nieuwe uit (nummering is (jaar) maand en dag), Chinese feestdagen uitgezonderd. Er is (voor zover ik weet) een versie voor de N1, de Evo en de Desire. Ik gebruik altijd de Engelstalige MIUI van eevek; die zit zo dicht mogelijk tegen de stock MIUI aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
Kapitein Prozac schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 01:53:
Ik heb de MIUI browser geprobeerd; werkt prima maar ik hou het toch bij de (snellere) stock browser.
(0.)11.5 is de laatste MIUI (vorige was (0.)10.29). Elke week op vrijdag komt er een nieuwe uit (nummering is (jaar) maand en dag), Chinese feestdagen uitgezonderd. Er is (voor zover ik weet) een versie voor de N1, de Evo en de Desire. Ik gebruik altijd de Engelstalige MIUI van eevek; die zit zo dicht mogelijk tegen de stock MIUI aan.
Oke, thanks :). Ik heb die van n_i_x gepakt, die draait ook op 0.11.5.

Is wel 100% chinees, maar na het starten heb ik deze languagepack erop gezet en ik heb geen enkele Chinese zin meer gezien :).

MIUI draait prachtig, echt een hele mooie ROM; ondanks dat ik merk dat 'ie nog echt niet af is. Zou leuk zijn als ze de Muziek applicatie nog mooi gaan maken en dan de browser nog aanpassen.

Heeft iemand trouwens enig idee hoe je het lockscreen moet aanpassen van MIUI? Ik las namelijk ergens dat er 3 verschillende soorten zijn, maar ik kan ze niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Vandaag en gisteren weer even flink zitten te ergeren aan mijn CM6.0.2 Desire. Crasht nu echt vaak, en heb niet meer ruimte over dan voorheen. Een van mijn ideeën om ruimte te creëren was om de Facebook, ADW Launcher en Twitter uit de ROM te slopen, maar met Android Mate werkt dit niet. Weet iemand hoe dit wel kan? Al gegoogled en alles, maar hij gaat niet weg.
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/13615911/snap20101106_111858.png
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/13615911/snap20101106_111847.png

Ik heb dus ook een schrijnend ruimte gebrek, nu nog maar 15 MB over terwijl ik alles op de SD kaart heb te staan wat er staan kan. Iemand nog goede tips? Heb ook Disk Usage gedownload, maar er is niets op mijn telefoon wat echt belachelijk veel ruimte gebruikt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
Alexander6501 schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 11:29:
Vandaag en gisteren weer even flink zitten te ergeren aan mijn CM6.0.2 Desire. Crasht nu echt vaak, en heb niet meer ruimte over dan voorheen. Een van mijn ideeën om ruimte te creëren was om de Facebook, ADW Launcher en Twitter uit de ROM te slopen, maar met Android Mate werkt dit niet. Weet iemand hoe dit wel kan? Al gegoogled en alles, maar hij gaat niet weg.

Ik heb dus ook een schrijnend ruimte gebrek, nu nog maar 15 MB over terwijl ik alles op de SD kaart heb te staan wat er staan kan. Iemand nog goede tips? Heb ook Disk Usage gedownload, maar er is niets op mijn telefoon wat echt belachelijk veel ruimte gebruikt..
Is het dan niet eens slim om gewoon een andere ROM te installeren, zoals DeFroST? CM is (dacht ik tenminste gelezen te hebben) niet zo geoptimaliseerd voor de Desire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:32
Voor het wisselen van ROM's maak ik netjes een backup met Titanium Backup. Maar moet dat vinkje bij Settings -> Applications -> Development -> USB Debugging er nu wel of niet staan? Ik krijg namelijk steeds een waarschuwing van Titanium dat ik daar iets moet veranderen. Maar als ik dat doe (vinkje neerzetten of juist weghalen), dan blijft de waarschuwing komen. Je zou verwachten dat die melding in een van beide situaties weg blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
[afbeelding]
[afbeelding]

Je kan ook met s-off en root explorer zonder te herflashen al de applicaties verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:11
grun93 schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 12:25:
Voor het wisselen van ROM's maak ik netjes een backup met Titanium Backup. Maar moet dat vinkje bij Settings -> Applications -> Development -> USB Debugging er nu wel of niet staan? Ik krijg namelijk steeds een waarschuwing van Titanium dat ik daar iets moet veranderen. Maar als ik dat doe (vinkje neerzetten of juist weghalen), dan blijft de waarschuwing komen. Je zou verwachten dat die melding in een van beide situaties weg blijft?
Je kan bij de opties van titanium(helemaal onderaan geloof ik) de melding uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Kalua schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 13:08:
Je kan bij de opties van titanium(helemaal onderaan geloof ik) de melding uitzetten.
Gevonden, bedankt. Ik begreep al niet wat die melding met het maken van een backup te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Kees Kluskens schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 10:12:
[...]

Oke, thanks :). Ik heb die van n_i_x gepakt, die draait ook op 0.11.5.

Is wel 100% chinees, maar na het starten heb ik deze languagepack erop gezet en ik heb geen enkele Chinese zin meer gezien :).

MIUI draait prachtig, echt een hele mooie ROM; ondanks dat ik merk dat 'ie nog echt niet af is. Zou leuk zijn als ze de Muziek applicatie nog mooi gaan maken en dan de browser nog aanpassen.

Heeft iemand trouwens enig idee hoe je het lockscreen moet aanpassen van MIUI? Ik las namelijk ergens dat er 3 verschillende soorten zijn, maar ik kan ze niet vinden.
Wist niet dat er 3 verschillende zijn, afgezien van de mods (andere icoontjes) bij sommige MIUI based ROM's. Sinds 11.5 heb je wel de muziek app knoppen (bij gebruik) op het lockscreen. De kalender op het lockscreen zou ook handig zijn. Maar het is inderdaad een work in progress; ze hebben al het hout achter zich gelaten en het oogt nu meer als iOS met een zakelijk vleugje.
[afbeelding]
[afbeelding]

Heb je er honderden apps op staan? Anders klinkt het alsof de Dalvik cache op het interne geheugen staat. Wat zegt de a2sd check in terminal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
Kapitein Prozac schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 13:20:
[...]

Wist niet dat er 3 verschillende zijn, afgezien van de mods (andere icoontjes) bij sommige MIUI based ROM's. Sinds 11.5 heb je wel de muziek app knoppen (bij gebruik) op het lockscreen. De kalender op het lockscreen zou ook handig zijn. Maar het is inderdaad een work in progress; ze hebben al het hout achter zich gelaten en het oogt nu meer als iOS met een zakelijk vleugje.
Tja, ik vind alleen de icoontjes op de homescreens echt oer en oer lelijk, voor de rest een hele mooie ROM die er echt prachtig uit ziet; het beste voorbeeld is de SMS applicatie, dat is de mooiste applicatie die ik ooit gezien heb. Hier kan de iPhone niet aan tippen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
Kapitein Prozac schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 13:20:

Heb je er honderden apps op staan? Anders klinkt het alsof de Dalvik cache op het interne geheugen staat. Wat zegt de a2sd check in terminal?
Nee, niet ontzettend veel. Heb paar screenshotjes gemaakt van situatie:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/13615911/snap20101106_150453.png
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/13615911/snap20101106_150529.png
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/13615911/snap20101106_150505.png
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/13615911/snap20101106_150519.png

Volgens mij zitten die Twitter en Facebook in mijn Google Apps ingebakken, dus dan zou ik een kleinere Google Apps versie moeten flashen denk ik?

Het apk'tje verwijderen is wel gelukt, maar scheelt niet veel ruimte. Wat kan ik met dat Dalvik Cache doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
Alexander6501 schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 15:11:
[...]

Nee, niet ontzettend veel. Heb paar screenshotjes gemaakt van situatie:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Volgens mij zitten die Twitter en Facebook in mijn Google Apps ingebakken, dus dan zou ik een kleinere Google Apps versie moeten flashen denk ik?

Het apk'tje verwijderen is wel gelukt, maar scheelt niet veel ruimte. Wat kan ik met dat Dalvik Cache doen?
Als je in je recovery nou eens de Cache wipet en dan nog de dalvik cache. Of raak je hierdoor dingen kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
Kees Kluskens schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 15:29:
[...]

Als je in je recovery nou eens de Cache wipet en dan nog de dalvik cache. Of raak je hierdoor dingen kwijt?
Cache gewipet, dalvik cache gewiped. Nu 6 mb meer ruimte vrij... :(

In ieder geval bedankt voor de hulp! Zal binnenkort maar eens een andere ROM flashen met een kleinere GApps versie zonder Twitter, facebook en dat soort troep..

[ Voor 21% gewijzigd door Alexander6501 op 06-11-2010 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Screenshot van Quick System Info (app) would be nice,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
Bij dezen,nogmaals bedankt voor de moeite!

Afbeeldingslocatie: http://db.tt/hFyhBbF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Zo te zien heb je een ext3 partitie? Een ext3 partitie van 105 MB lijkt me wat krapjes, meestal zie je een ext3 van rond de 473 MB (is 512 MB opgegeven). Met zo'n partitie kan je de Dalvik cache naar de ext3 verplaatsen middels de commando's

su
a2sd cachesd

in Terminal Emulator (app).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Kapitein Prozac schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 18:16:
Zo te zien heb je een ext3 partitie? Een ext3 partitie van 105 MB lijkt me wat krapjes, meestal zie je een ext3 van rond de 473 MB (is 512 MB opgegeven). Met zo'n partitie kan je de Dalvik cache naar de ext3 verplaatsen middels de commando's

su
a2sd cachesd

Maar werkt dat altijd lekker? Ik heb op verschillende fora problemen gelezen met stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Ik heb tot nu toe geen problemen gehad met de Dalvik cache op SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

same here, als ik sd kaartje in me pc steek, blijkt er toch ook de davlik cache op te staan..

heb niet echt problemen denk ik

//hee ik zit net dat er (weeral) een nieuwe defrost is

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
Kapitein Prozac schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 18:16:

su
a2sd cachesd

ik zie die van mij ook erg terug lopen en heb een flinke ext3 maar dit commando werkt niet geeft bij mij aan dat ie a2sd niet kan vinden.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Heeft je ROM A2SD ingebouwd? Anders zou je A2SD moeten installeren; http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=715940

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Hebben jullie er al zin in? Hij komt er aan!

http://twitter.com/kron0x/status/1308328261066752#
Preparen sus Nexus One (Developer version) para la actualización vía OTA de Android 2.3 (Gingerbread) para los próximos días :-D
("Maak je Nexus One (Developer-versie) gereed voor Android OTA update 2.3 (Gingerbread), die in de komende dagen uitkomt." )

Oftewel, binnen een paar weken hebben we ook Gingerbread :P

Edit: Crap, ik zie net dat Tweakers het net al wat eerder had gepost... Android Gingerbread komt mogelijk op 11 november

[ Voor 18% gewijzigd door janvanduschoten op 08-11-2010 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Wanneer ik een bluetooth headset pair met de desire waarop DeFrost draait, dan meldt ie zich met het Mac adres en niet gewoon met het ID "Jabra BT500" wat ie wel deed bij de vorige smartphone waarop Win Mobile 6.1 draaide. Dus dan denk ik dat de headset wel gewoon het ID uitzendt, maar dat het niet herkend wordt. Deze instelling ergens in de bluetooth settings veranderen is me niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

janvanduschoten schreef op maandag 08 november 2010 @ 11:19:
Oftewel, binnen een paar weken hebben we ook Gingerbread :P
Ja, ben wel benieuwd hoe lang de modders nodig hebben om Gingerbread voor Desire te releasen.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
djc schreef op maandag 08 november 2010 @ 16:03:
[...]

Ja, ben wel benieuwd hoe lang de modders nodig hebben om Gingerbread voor Desire te releasen.
Ik gok binnen 2 weken na release. :)
Desert comment is volledig in gesproken met google voice tsearch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morenoo91
  • Laatst online: 15-09 16:47

Morenoo91

Flexible Mexican

Even een vraag voor een vriend van me, voor een branded orange HTC desire, kan je dat zonder goldcard doen gewoon d.m.v unrevoked?

PSN: MGFlexican.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
grun93 schreef op maandag 08 november 2010 @ 15:46:
Wanneer ik een bluetooth headset pair met de desire waarop DeFrost draait, dan meldt ie zich met het Mac adres en niet gewoon met het ID "Jabra BT500"
Was mij ook opgevallen, maar viel me ook op dat er na een tijdje toch gewoon de naam van het apparaat kwam te staan (in mijn geval de naam van mn carkit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
Morenoo91 schreef op maandag 08 november 2010 @ 19:45:
Even een vraag voor een vriend van me, voor een branded orange HTC desire, kan je dat zonder goldcard doen gewoon d.m.v unrevoked?
Je hebt geen goldcard hiervoor nodig. Sommige mensen zeggen wel dat het beter werkt met Linux, als je toch een Linux pc bij de hand hebt is dit dan natuurlijk wel extra veilig.
janvanduschoten schreef op maandag 08 november 2010 @ 17:29:
[...]

Ik gok binnen 2 weken na release. :)
Desert comment is volledig in gesproken met google voice tsearch
Haha, ik denk het ook ja. Ik gok ook binnen twee weken. Hopelijk komt 'ie ook snel op MIUI; ik heb wel al van verschillende mensen gehoord dat het MIUI dev team deze snel zal opnemen.

[ Voor 28% gewijzigd door SpaceK33z op 08-11-2010 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Laatst online: 15-09 16:57
Dit hoort hier niet.

[ Voor 93% gewijzigd door RoD op 09-11-2010 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door RoD op 09-11-2010 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Is er ook een ROM die hetzelfde is als de stock ROM (RUU) maar dan als extra toevoeging A2SD+ zodat ik via een ext3 partitie alle apps op de SD kaart kan zetten?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
jelmervos schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 22:11:
Is er ook een ROM die hetzelfde is als de stock ROM (RUU) maar dan als extra toevoeging A2SD+ zodat ik via een ext3 partitie alle apps op de SD kaart kan zetten?
Ja, ik denk dat dit wel iets is, anders even verder bladeren op XDA.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=770080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janvanduschoten schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 22:55:
[...]

Ja, ik denk dat dit wel iets is, anders even verder bladeren op XDA.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=770080
Zou ik toch echt voor deze opteren.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Die ziet er goed uit, nog niet met de laatste RUU versie, maar iig bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
jelmervos schreef op woensdag 10 november 2010 @ 13:18:
[...]

Die ziet er goed uit, nog niet met de laatste RUU versie, maar iig bedankt!
Wil je een versie die dicht bij de originele (Sense) ROM ligt, dan moet je ook eens kijken naar de versie van Leedroid of Pays, die zijn ook goed, en krijgen regelmatig een update.

(ik zat al op je reactie te wachten Heppieboeddah ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

janvanduschoten schreef op woensdag 10 november 2010 @ 14:11:
[...]

Wil je een versie die dicht bij de originele (Sense) ROM ligt, dan moet je ook eens kijken naar de versie van Leedroid of Pays, die zijn ook goed, en krijgen regelmatig een update.
Ja, ik hoef al die tweaks e.d. niet. Voor mij is de stock ROM met Sense perfect. Alleen dus het nadeel van het vol raken van interne opslag. Daarom leek me AP2SD+ wel handig.
Maar bedankt voor de tip, zal es kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 13:47
Vraagje over AP2SD+.

ALs ik dit wil gebruiken, dien je een EXT partitie te maken. Als ik dit op internet lees, dan lijkt me dit behoorlijk omslachtig.

Is het zo als ik een custom ROM installeer die AP2SD+ ondersteund, je de mogelijkheid krijgt om stap voor stap je SDcard voor te bereiden of moet je dit zelf doen ?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Possible schreef op woensdag 10 november 2010 @ 21:59:
Vraagje over AP2SD+.

ALs ik dit wil gebruiken, dien je een EXT partitie te maken. Als ik dit op internet lees, dan lijkt me dit behoorlijk omslachtig.

Is het zo als ik een custom ROM installeer die AP2SD+ ondersteund, je de mogelijkheid krijgt om stap voor stap je SDcard voor te bereiden of moet je dit zelf doen ?
Je hebt in Rom Manager een optie om een ext partitie aan te maken op je SD kaart. Heel simpel dus. Let wel op dat je SD kaart hiermee wel alle data verliest. Even een back-up maken dus.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

janvanduschoten schreef op woensdag 10 november 2010 @ 14:11:
[...]

(ik zat al op je reactie te wachten Heppieboeddah ;))
Heb nu deze gevonden, is gebasseerd op WWE_2.29.405.2 maar met:
Rooted
DT A2SD
Deodexed
zipaligned
boot sound disabled
Heb die gedownload, is een zip. In deze zip zit: data, META-INF, system, boot.img, enz. Moet ik deze hernoemen naar PB99IMG.zip, op de SD card zetten en via recovery flashen? Of moet het op een andere manier?

• 13art
Gewoon als zip laten, op de sd kaart zetten en dan flashen via recovery. Hoef je volgens mij niet te hernoemen, als het maar een zip is.
Wel voor de zekerheid even een nandroid backup maken van te voren....

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Ik zit eraan te denken om mijn Desire te rooten, en eventueel een custom rom erop te plaatsen.
Vooral omdat ik me af en toe erger aan het kleine geheugen van de Desire. Maar anderszijds ook vanwege mooie skin van sommige roms.

Maar een paar puntjes (ik heb al op google en de OP gekeken maar echt heel duidelijk vind ik het niet):

Rooten kan makkelijk met Unrevoked, je hebt dat root permissies maar je bent niets kwijt toch?

Daarna kan je alles backuppen met Titanium Backup (+ SD-kaart backuppen).
Als ik dan een custom ROM erop plaats, en ik plaats die backup terug is hij dan weer zoals vanouds? Of moet je alsnog veel werk eraan besteden om alles te herstellen?

Tevens ontvang je na rooten (en uiteraard custom ROM) geen officiele HTC updates meer toch? Dan moet je alles via Custom Roms blijven doen (of unrooten)?

Als je een groter inter geheugen wilt "creeeren" kan dat met APP2SD? Daarmee kan je toch een gedeelte van het SD-kaart geheugen toewijzen als geheugen waar programma's op geinstalleerd kunnen worden?

Of ben ik nu een echt NOOB met deze vragen?

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

• RoD
  • Niet online

RoD

madmaus schreef op donderdag 11 november 2010 @ 12:14:
Ik zit eraan te denken om mijn Desire te rooten, en eventueel een custom rom erop te plaatsen.
Vooral omdat ik me af en toe erger aan het kleine geheugen van de Desire. Maar anderszijds ook vanwege mooie skin van sommige roms.

Maar een paar puntjes (ik heb al op google en de OP gekeken maar echt heel duidelijk vind ik het niet):

Rooten kan makkelijk met Unrevoked, je hebt dat root permissies maar je bent niets kwijt toch?
Niets kwijt.
Daarna kan je alles backuppen met Titanium Backup (+ SD-kaart backuppen).
Als ik dan een custom ROM erop plaats, en ik plaats die backup terug is hij dan weer zoals vanouds? Of moet je alsnog veel werk eraan besteden om alles te herstellen?
Nee, als je die backup terugzet, dan krijg je weer de situatie zoals die was op het punt dat je die backup maakte. Er verandert dus niets.
Tevens ontvang je na rooten (en uiteraard custom ROM) geen officiele HTC updates meer toch? Dan moet je alles via Custom Roms blijven doen (of unrooten)?
Geen HTC-updates meer, maar een custom rom flashen is een fluitje van een cent als je eenmaal root hebt en door hebt hoe het moet. En custom roms updaten vaker ;)
Als je een groter inter geheugen wilt "creeeren" kan dat met APP2SD? Daarmee kan je toch een gedeelte van het SD-kaart geheugen toewijzen als geheugen waar programma's op geinstalleerd kunnen worden?
Ja, die moet je partitioneren en als EXT3 (geloof ik) indelen. Zijn wel guides voor.
Of ben ik nu een echt NOOB met deze vragen?
Een beetje, maar dat geeft niet :P

• madmaus
RoD schreef op donderdag 11 november 2010 @ 12:28:
[...]

Niets kwijt.

[...]

Nee, als je die backup terugzet, dan krijg je weer de situatie zoals die was op het punt dat je die backup maakte. Er verandert dus niets.

[...]

Geen HTC-updates meer, maar een custom rom flashen is een fluitje van een cent als je eenmaal root hebt en door hebt hoe het moet. En custom roms updaten vaker ;)

[...]

Ja, die moet je partitioneren en als EXT3 (geloof ik) indelen. Zijn wel guides voor.

[...]

Een beetje, maar dat geeft niet :P
Duidelijk verhaal! Dank!

Ik ga het van het weekend maar een proberen. Eerst nog even goed nadenken, ik blijf een beetje huiverig (waarom weet ik ook niet). Maar als ik dit zo lees moet het wel te doen zijn. :)

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:18

Denko

|{ing Øf ßlitz

madmaus schreef op donderdag 11 november 2010 @ 12:59:
[...]

Duidelijk verhaal! Dank!

Ik ga het van het weekend maar een proberen. Eerst nog even goed nadenken, ik blijf een beetje huiverig (waarom weet ik ook niet). Maar als ik dit zo lees moet het wel te doen zijn. :)
Hehe, ik heb precies hetzelfde, alleen heb dit weekend echt een werkende telefoon nodig dus ik begin maandag wel met klooien, rooten is al gelukt, superuser, rom manager etc staat er al wel op. alleen nog weer een TI backup maken, een nandroid backup maken en dan een nieuwe rom uitzoeken :P

PSN & XBL: Denkoyugo

• 13art
Heeft iemand ervaring met de MIUI ROM's icm Navigon?
Neem eigenlijk aan dat met die rom de taal bij Navigon ook meteen in het engels gaat?

• RoD
  • Niet online

RoD

madmaus schreef op donderdag 11 november 2010 @ 12:59:
[...]

Duidelijk verhaal! Dank!

Het gaat eigenlijk maar zelden mis. Er zit wel een risico aan, natuurlijk, maar in bijna alle gevallen is het vervolgens weer te herstellen. Ik snap dat je in het begin wat huiverig bent, dat hebben meer mensen bij de eerste keer.. maar het stelt, inderdaad, niet zo heel veel voor.

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Wat is het voordeel/ de verschillen tussen een Desire HD rom en een gewone Desire rom?

Ik ben ervan bewust dat de camera op de DHD nog niet werkt.

• SpaceK33z
koekoek2003nl schreef op donderdag 11 november 2010 @ 20:21:
Wat is het voordeel/ de verschillen tussen een Desire HD rom en een gewone Desire rom?

Ik ben ervan bewust dat de camera op de DHD nog niet werkt.
Best wel veel, als je zoekt op een van mijn eerdere posts kan je het vinden.

Edit:
Sense HD features:
- Super fast boot (in 10 seconds)
- HTC Likes gives you suggestions for apps
- HTC Locations
- Music app has now a landscape option
- Home screens can be moved in a different order
- More customizing (themes made by HTC etc.)
- New way to change scenes
- You can now preview a wallpaper before applying
- HTC Hub; gives you access to nice wallpapers, ringtones, themes and more
- New search application (very nice, but a little bit slow if you search through your music, apps, bookmarks and more at once)
- Browser has been updated, now supports RSS feeds and pinch for tab
- Universal inbox (and you can now mark items in your inbox unread and read very fast)
- You can now add effects to your pictures
- HTC Quick Lookup (search Wikipedia, Google, Youtube, Google Translate at once)
- HTC Reader (just as iBooks on a iPod/iPad, but this doesn't suck)
- New widgets: for HTC Likes, HTC Reader, HTC Navigation (with one tap you can set your navigator to guide you to home), widget that shows nearby people, weather widget has changed, some new settings widgets
- Easy multitasking inside the notification bar
- Improved keyboard (I really, really like it) and text selections
- New power saver, which saves your battery when in need of some extra juice

[ Voor 65% gewijzigd door SpaceK33z op 11-11-2010 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik wil komend weekend deze ROM (RUU WWE 2.29.405.2 + root/A2SD) installeren omdat hier A2SD in zit.

Klopt het dat ik het volgende moet doen:
1. Rooten mbv Unrevoked + clockworkmod recovery flashen.
2. Via ROM Manager partities aanmaken (512MB ext3, 0MB swap, rest FAT32).
3. Bovenstaande ROM (zip bestand) op de SD card zetten.
4. ROM flashen via de recovery.

Backups zijn niet nodig, heb niks belangrijks op mijn Desire staan.

Ben ik verder nog wat vergeten?

[ Voor 3% gewijzigd door jelmervos op 12-11-2010 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
jelmervos schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 09:12:
Ik wil komend weekend deze ROM (RUU WWE 2.29.405.2 + root/A2SD) installeren omdat hier A2SD in zit.

Klopt het dat ik het volgende moet doen:
1. Rooten mbv Unrevoked + clockworkmod recovery flashen.
2. Via ROM Manager partities aanmaken (512MB ext3, 0MB swap, rest FAT32).
3. Bovenstaande ROM (zip bestand) op de SD card zetten.
4. ROM flashen via de recovery.

Backups zijn niet nodig, heb niks belangrijks op mijn Desire staan.

Ben ik verder nog wat vergeten?
1 je kunt ook de recovery van Amon_Ra flashen, deze werkt ook erg goed.

Als je zeker weet dat je geen foto's, smsjes (smsbackup&restore), bookmarks (bookmark backup) of muziek wilt bewaren, dan klopt je bovenstaande verhaal.

Succes ermee :)

edit] Mocht je hierna nog een ROM gaan flashen, maak dan altijd een nandroid back-up, die optie vindt je in het menu van je custom recovery.

[ Voor 6% gewijzigd door janvanduschoten op 12-11-2010 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

janvanduschoten schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 09:25:
[...]
edit] Mocht je hierna nog een ROM gaan flashen, maak dan altijd een nandroid back-up, die optie vindt je in het menu van je custom recovery.
Bedankt voor je reactie!
Ik denk dat deze ROM bevalt, anders ga ik terug naar de laatste stock. Nandroid back-up lijkt me niet echt nodig denk ik. Bij mij gaat nooit wat mis en verlies nooit belangrijke data omdat ik die niet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-08 17:17
Ik heb sinds april mijn HTC Desire en ben sinds een paar maandjes ook aan het rooten geslagen. Nu heb ik laatst een Desire HD rom (RCMix HD 0.12) erop gezet. Ziet er allemaal netjes uit enzo, jammer dat de camera niet werkt.

Nu heb ik alleen een probleem. Mijn MENU knop werkt namelijk niet meer naar behoren. Beter gezegd hij werkt nu als HOME en VOLUME-UP knop in één. Hierdoor kan ik dus niet meer de menus van de meeste apps oproepen.

Om dit probleem op te lossen heb ik al vanalles geprobeerd:

- Volledige reset naar factory
- Wipe van cache
- Verschillende SD kaartjes
- Reflash van ROM
- Leedroid ROM flash
- Unroot terug naar Android 2.1
- OTA Update naar 2.2
- Reroot met Unrevoked 3
- Volledige Wipes
- Leedroid ROM flash
- Flash van de add-on voor het gebruiken van de d-pad om te unlocken
- Flash van een zip welke bovengenoemde add-on moet verwijderen.

Ik kan me geen andere stappen meer bedenken. Mocht iemand een idee hebben, graag. Heb overigens ook al HTC geraadpleegd, maar dat zal nog wel even duren voordat ik reactie krijg.

Alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-10-2022
Jilvoos schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 13:46:
Ik heb sinds april mijn HTC Desire en ben sinds een paar maandjes ook aan het rooten geslagen. Nu heb ik laatst een Desire HD rom (RCMix HD 0.12) erop gezet. Ziet er allemaal netjes uit enzo, jammer dat de camera niet werkt.
...
Ik kan me geen andere stappen meer bedenken. Mocht iemand een idee hebben, graag. Heb overigens ook al HTC geraadpleegd, maar dat zal nog wel even duren voordat ik reactie krijg.

Alvast bedankt! _/-\o_
Betekent dit dat het met alle roms gebeurt? Dus ook na unroot, LeeDroid en dergelijke? Want als dat het geval is, dan is er waarschijnlijk sprake van een hardware fout. Dat betekent, unrooten en terugsturen... Lijkt me.

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelmervos schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 09:34:
[...]

... en verlies nooit belangrijke data omdat ik die niet heb.
Hahaha, Ik heb ook geen belangrijke data. Toch is zo'n backup handig. Je hebt in no-time weer een werkende telefoon als iets mis gaat.
Er schiet me iets te binnen over Murphy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
RoD schreef op donderdag 11 november 2010 @ 16:00:
[...]

Het gaat eigenlijk maar zelden mis. Er zit wel een risico aan, natuurlijk, maar in bijna alle gevallen is het vervolgens weer te herstellen. Ik snap dat je in het begin wat huiverig bent, dat hebben meer mensen bij de eerste keer.. maar het stelt, inderdaad, niet zo heel veel voor.
Zeker nu je tegenwoordig kan unrooten met 1 muisklik, s-off weghalen met 1 druk op enter, en een rom installeren door een paar keer op je scherm te tikken is het redelijk fool-proof :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 14:40:
[...]

Hahaha, Ik heb ook geen belangrijke data. Toch is zo'n backup handig. Je hebt in no-time weer een werkende telefoon als iets mis gaat.
Er schiet me iets te binnen over Murphy
Ja, maar dat is het leuke: het gaat bij mij nooit mis, echt niet. Heb geluk, maar zoek ook goed uit wat en hoe precies. Ga niet zomaar wat doen.

Maar goed, begin nu te twijfelen en je zult net zien. Dus straks toch maar ff een nandroid backup maken. :)

[ Voor 10% gewijzigd door jelmervos op 12-11-2010 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Nieuwe DeFrost is uit, met nu eindelijk:
Version 6.0e:

# *set videoframerate to 30 for 720P (thanks to Dragooon123)
Toch maar eens even gaan vergelijken met een ouder filmpje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Ik heb ook die Defrost 6.0e (AOSP FRG83 + CyanogenMod) geinstalleerd.

Maar ik heb niet echt het idee dat a2sd+ werkt. Ik heb wel via de rom manager de sd kaart geformateerd en daarbij moest ik ook een EXT size van 512mb kiezen en een swap van 0. maar ze worden nog gewoon van mijn geheugen afgeschreven.

Ik heb nu fix permissions aangeklikt en nu was hij even bezig, ben nu aan het rebooten even kijken wat hij doet...

edit: Hmmm ik heb nu weer 128mb vrij. Zal weer even wat installeren en dan weer fix permissions doen. Kijken wat er dan gebeurt.

[ Voor 13% gewijzigd door kaasaanfiets op 12-11-2010 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Moet je even de app quick system info nemen, daar kun je zeer eenvoudig zien of je apps2sd werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

janvanduschoten schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 16:51:
Moet je even de app quick system info nemen, daar kun je zeer eenvoudig zien of je apps2sd werkt.
Hey bedankt.
Daar zie ik idd het volgende staan:
a2sd total 457MB: free 357MB
Hij doet dus wel wat...

Internal storage 148MB Free 114MB Wat is dit dan? gebruikt mijn rom hier ook wat van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
jelmervos schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 15:01:
[...]

Ja, maar dat is het leuke: het gaat bij mij nooit mis, echt niet. Heb geluk, maar zoek ook goed uit wat en hoe precies. Ga niet zomaar wat doen.

Maar goed, begin nu te twijfelen en je zult net zien. Dus straks toch maar ff een nandroid backup maken. :)
Joh dat is echt een kleine moeite, dat is echt zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-08 22:36
janvanduschoten schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 15:16:
Nieuwe DeFrost is uit, met nu eindelijk:

[...]

Toch maar eens even gaan vergelijken met een ouder filmpje ;)
en waar is deze te vinden? (op xda)
ik zie hem denk ik over het hoofd dan :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
koekoek2003nl schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 16:55:
[...]

Hey bedankt.
Daar zie ik idd het volgende staan:
a2sd total 457MB: free 357MB
Hij doet dus wel wat...

Internal storage 148MB Free 114MB Wat is dit dan? gebruikt mijn rom hier ook wat van?
Internal storage is daadwerkelijk internal storage op je telefoon. Sommige apps komen met je ROM mee en worden hierop geinstalleerd, net zoals enkele andere apps die echt niet op een sd kaart kunnen worden gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

janvanduschoten schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 09:25:
[...]

1 je kunt ook de recovery van Amon_Ra flashen, deze werkt ook erg goed.

Als je zeker weet dat je geen foto's, smsjes (smsbackup&restore), bookmarks (bookmark backup) of muziek wilt bewaren, dan klopt je bovenstaande verhaal.

Succes ermee :)

Gelukt, alle applicaties staan er weer op en nog 308MB vrij op A2SD storage en 125MB intern. Ik ben blij!

Het heeft nu met A2SD geen enkele zin meer om applicaties die dat ondersteunen naar de SD card te verplaatsen, toch?

En maakt ROM Manager standaard een ext2 of ext3 partitie aan voor A2SD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Goed dat het is gelukt.! Je moet idd geen apps proberen naar je SD kaart te verplaatsen, daar staan ze al. Rommanager maakt standaard een ext3 partitie, werkt het best op de Desire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 17:23

Grudgie

PSN: Grudgie7

En de Desire Z rom is ook uit voor de Desire. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=837948

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Ik heb telefoon vandaag geroot via Unrevoked. Dat ging eigenlijk prima.

Nu wil ik een ext3 partitie aanmaken voor a2sd+, maar dat lukt niet helemaal.

Ik heb Rommanager geinstalleerd maar als ik daar opgeef hoeveel ik wil (515 ext3, 0 swap) dan gaat hij naar de recovery mode, en dan doet ie niets meer. Vanaf daar kan ik ook geen partition sdcard kiezen.

Ik krijg een foutmelding: Failed to seek in cache/update.zip

Bij quick system info staat A2SD storage: information not availible
Ik ga er dus vanuit dat het niet is gelukt. Ik heb ook nog 14,93 gb over.

sdkaart is wel geformateerd in mijn telefoon.
Er staan nog wel wat andere how to's op internet maar die zijn allemaal behoorlijk lastig.
Wat kan ik nu nog proberen?

Edit:

Ik moest mijn download cache verwijderen in Rom manager en toen deed ie het wel ineens.

Crap, na flashen van a2sd blijft hij hangen op loginscreen.
Is die nu bricked?
Ik kan nog wel in recovery mode. Enige optie zeker factory reset?

[ Voor 17% gewijzigd door madmaus op 13-11-2010 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Als je nog in de recovery kan komen is hij niet gebricked.
Wat je kan proberen is het volgende. Even alle bestanden die eventueel op je SD kaart staan backuppen op je pc.
Daarna nog een keer unrevoked draaien. En dan nog eens een keer proberen. In ieder geval zorgen dat je sd kaart leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Unrevoked vind mijn device niet. Dus daar kan ik niet mee helaas.
Zal toch een factory reset worden denk ik.

Edit:

Defrost rom maar even geflast en nu start hij weer op. Wat een ellende zo de eerste keer rooten haha.
Maar goed hij werkt weer, ik ben nu een nandroid restore aan het terugzetten. Kijken of ik nog iets kan redden.

[ Voor 51% gewijzigd door madmaus op 13-11-2010 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Ik heb de Defrost rom nu geinstalleerd, maar hij bevalt me helemaal niet.
Wat me opviel is dat:
* Het scherm reageert minder snel en goed op mijn vinger. Helemaal bij het swichen van homescreens.
* De agenda die er standaart op staat bevalt me ook niet en werkt zeer ingewikkeld. Ik heb al een andere geinstalleerd maar ik krijg het niet voor elkaar dat je dagen en uren met een swipe omhoog en omlaag kan krijgen, nu staat er een plusje bij en moet je per keer klikken als je een uur omhoog/omlaag wil.
* Over het algemeen vind ik hem niks sneller als mijn oude originele 2.2 rom.
* De apps list gaat traag, waarschijnlijk omdat het 3d is. Wel mooi maar niet sneller als standaart.

Grote pluspunten zijn natuurlijk:
* a2sd+
* het hele bel en contact gebeuren vind ik duidelijker en beter werken
* homescreen is wel mooi, maar ik mis wel sense.

Ik ga even zoeken naar een andere rom, met sense en a2sd+

[FroYo Sense] LeeDrOiD V2.2f (05/11 l Official l OC&UV l FAST l STABLE l WWE maar eens installeren

[ Voor 8% gewijzigd door kaasaanfiets op 14-11-2010 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
koekoek2003nl schreef op zondag 14 november 2010 @ 14:40:
Ik heb de Defrost rom nu geinstalleerd, maar hij bevalt me helemaal niet.
Wat me opviel is dat:
* Het scherm reageert minder snel en goed op mijn vinger. Helemaal bij het swichen van homescreens.
* De agenda die er standaart op staat bevalt me ook niet en werkt zeer ingewikkeld. Ik heb al een andere geinstalleerd maar ik krijg het niet voor elkaar dat je dagen en uren met een swipe omhoog en omlaag kan krijgen, nu staat er een plusje bij en moet je per keer klikken als je een uur omhoog/omlaag wil.
* Over het algemeen vind ik hem niks sneller als mijn oude originele 2.2 rom.
* De apps list gaat traag, waarschijnlijk omdat het 3d is. Wel mooi maar niet sneller als standaart.

Grote pluspunten zijn natuurlijk:
* a2sd+
* het hele bel en contact gebeuren vind ik duidelijker en beter werken
* homescreen is wel mooi, maar ik mis wel sense.

Ik ga even zoeken naar een andere rom, met sense en a2sd+

[FroYo Sense] LeeDrOiD V2.2f (05/11 l Official l OC&UV l FAST l STABLE l WWE
LauncherPro erop en het werkt als een trein, calendar gaat icm met CalWidget erg goed, maar het is wel iets minder mooi en afgerond dan Sense, dat zeker. Daarentegen vind ik het veel makkelijker en sneller werken, functie over vorm. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Cyleo schreef op zondag 14 november 2010 @ 15:09:
[...]

LauncherPro erop en het werkt als een trein, calendar gaat icm met CalWidget erg goed, maar het is wel iets minder mooi en afgerond dan Sense, dat zeker. Daarentegen vind ik het veel makkelijker en sneller werken, functie over vorm. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Dat is wel vreemd want ik merk gewoon dat het zeker niet sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Laat maar even weten hoe die bevalt. Ik heb nu Defrost met launcher pro. Dat werkt opzich wel prima.
Batterijduur lijkt me tot nu toe erg goed zelfs.
Maar ik mis toch ook de optie om te syncen via HTC sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-09 18:31
Ik gebruik al tijden LeeDroid en sinds kort wissel af en toe even DeFrost om die even up to daten en te bekijken maar ik blijf toch altijd weer terug gaan LeeDroid vanwege het net wat strakere uiterlijk en vanwege Sense. Qua snelheid en functionaliteiten lopen de 2 elkaar niet (of nauwelijk) volgens mij.

Betrouwbaarheid van LeeDroid ben ik zeer zeer over te spreken! Over DeFrost durf ik qua betrouwbaarheid/stabiliteit niet te oordelen omdat ik die nooit over een langere periode (week of langer zeg maar) gebruikt heb. LeeDroid wel.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Pagina: 1 ... 32 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.