Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miki schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 20:21:
De grote concurrenten van Nokia bieden opslag van media aan via cloudstorage en Nokia gaat compleet de andere weg in :F
Gelukkig wel, ik moet er niet aan denken dat mijn belangrijke data alleen ergens op een server staat die niet onder mijn controle is staat. En al helemaal niet dat een spywarebedrijf als Google de zaak gaat doorspitten.

Geheugenkaartjes kunnen me niet groot genoeg zijn, jammer dat het voorlopig met 32GB wel ophoudt voor microsd. Toegang tot een USB stick vanuit de telefoon lijkt me dan ook zeer handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:25
Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 05:26:
[...]

Gelukkig wel, ik moet er niet aan denken dat mijn belangrijke data alleen ergens op een server staat die niet onder mijn controle is staat. En al helemaal niet dat een spywarebedrijf als Google de zaak gaat doorspitten.

Geheugenkaartjes kunnen me niet groot genoeg zijn, jammer dat het voorlopig met 32GB wel ophoudt voor microsd. Toegang tot een USB stick vanuit de telefoon lijkt me dan ook zeer handig.
Ehm.. mag ik vragen waar deze reactie precies opslaat? Het gaat helemaal niet om belangrijke data het geen ook niet word vertoond in het USBhost filmpje van Nokia. Op het filmpje liet men namelijk zien dat er wat media bestanden konden worden afgespeeld vanaf een usb opslag medium.

Kun je me daarnaast ook wijzen waar bewezen staat dat Google door je prive bestanden spit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miki schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:06:
[...]

Ehm.. mag ik vragen waar deze reactie precies opslaat? Het gaat helemaal niet om belangrijke data het geen ook niet word vertoond in het USBhost filmpje van Nokia. Op het filmpje liet men namelijk zien dat er wat media bestanden konden worden afgespeeld vanaf een usb opslag medium.

Kun je me daarnaast ook wijzen waar bewezen staat dat Google door je prive bestanden spit?
Is het je nog niet opgevallen dat naast elke mail die je stuurt met Gmail er advertenties staan die "toevallig" over het mailonderwerp gaan?
bvb: als ik iets mail over een reis adverteren ze over last minutes, als ik iets mail over enzymologie proberen ze mij PCR toestellen aan te smeren...

Mij kan het bitter weinig schelen maar ik kan mij inbeelden dat sommige mensen zich hier niet goed bij voelen.

Verbinding met USB sticks beperkt zich niet enkel tot afspeelbare media. Ook andere bestanden kunnen hiermee gekopieerd of geplakt worden.

Ik ben geen nokia fanboy, in tegendeel ik heb nokia in het verleden altijd gemeden maar ik vind dat dit toestel een aantal features heeft die niet genegeerd kunnen worden. Ik vroeg mij gewoon af of bvb de HTC desire HD ook usb sticks zou kunnen hosten, want die ziet er ook veelbelovend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:17
Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 05:26:
[...]

En dat je daarbij ook nog eens bijna verplicht bent ook een data abbo af te sluiten bij je telefoon. Omdat je anders niet bij je data kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:27:
[...]

Is het je nog niet opgevallen dat naast elke mail die je stuurt met Gmail er advertenties staan die "toevallig" over het mailonderwerp gaan?
bvb: als ik iets mail over een reis adverteren ze over last minutes, als ik iets mail over enzymologie proberen ze mij PCR toestellen aan te smeren...

Mij kan het bitter weinig schelen maar ik kan mij inbeelden dat sommige mensen zich hier niet goed bij voelen.
Dat fenomeen heet Addwords, zie ook bovenaan deze pagina. Reclame gegenereerd door steekwoorden is echt niet zo bijzonder en daarbij komen echt geen mensen handen aan te pas. Diezelfde informatie die we met z'n alle vrijgeven aan Google word ook weer gretig gebruikt doordat het ons de informatie geeft waar vraag naar is.
Als je werkelijk privacy bewust bent dan zul je je mail moeten encrypten of per post moeten versturen want in theorie kan iedere systeembeheerder van provider tot je werkgever meekijken wat je per mail verzend dan wel ontvangt.
Verbinding met USB sticks beperkt zich niet enkel tot afspeelbare media. Ook andere bestanden kunnen hiermee gekopieerd of geplakt worden.
Je zou is voor de grap Dropbox eens moeten proberen, ik denk dat er een wereld voor je open gaat.
Ik ben geen nokia fanboy, in tegendeel ik heb nokia in het verleden altijd gemeden maar ik vind dat dit toestel een aantal features heeft die niet genegeerd kunnen worden. Ik vroeg mij gewoon af of bvb de HTC desire HD ook usb sticks zou kunnen hosten, want die ziet er ook veelbelovend uit.
Ik denk dat niemand beweerd dat je een fanboy bent. Echter denk ik wel dat als je open staat voor wat er nu allemaal mogelijk is met smartphones je je zult beseffen dat Nokia nog een helehoop goed te maken heeft.

Officieel ondersteunt Android OS geen usb hosting dus reken er niet op dat dit wel op de Desire HD mogelijk is.
Maar ja als je het aandurft kun je natuurlijk je Android smartphone wel tweaken: http://www.engadget.com/2...ude-with-an-oscilloscope/
Dan kun je er ook een webcam of toestenbord aan hangen :+
Giem schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:47:
En dat je daarbij ook nog eens bijna verplicht bent ook een data abbo af te sluiten bij je telefoon. Omdat je anders niet bij je data kan.
Het gaat om een tientje extra in de maand, waar hebben we het over? Als je dit niet kunt missen moet je je afvragen waarom je dan een kleine €500 wilt uitgeven aan een smartphone.

[ Voor 8% gewijzigd door Miki op 10-08-2010 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
Miki schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:00:
[...]

Dat fenomeen heet Addwords, zie ook bovenaan deze pagina. Reclame gegenereerd door steekwoorden is echt niet zo bijzonder en daarbij komen echt geen mensen handen aan te pas. Diezelfde informatie die we met z'n alle vrijgeven aan Google word ook weer gretig gebruikt doordat het ons de informatie geeft waar vraag naar is.
Als je werkelijk privacy bewust bent dan zul je je mail moeten encrypten of per post moeten versturen want in theorie kan iedere systeembeheerder van provider tot je werkgever meekijken wat je per mail verzend dan wel ontvangt.

[...]

Je zou is voor de grap Dropbox eens moeten proberen, ik denk dat er een wereld voor je open gaat.

[...]
Ik denk dat niemand beweerd dat je een fanboy bent. Echter denk ik wel dat als je open staat voor wat er nu allemaal mogelijk is met smartphones je je zult beseffen dat Nokia nog een helehoop goed te maken heeft.

Officieel ondersteunt Android OS geen usb hosting dus reken er niet op dat dit wel op de Desire HD mogelijk is.
Maar ja als je het aandurft kun je natuurlijk je Android smartphone wel tweaken: http://www.engadget.com/2...ude-with-an-oscilloscope/

[...]

Het gaat om een tientje extra in de maand, waar hebben we het over? Als je dit niet kunt missen moet je je afvragen waarom je dan een kleine €500 wilt uitgeven aan een smartphone.
Ja en? Dat is over 2 jaar wel 24 keer een tientje.. en dat is even 240 euro wat er bij op komt.. dus de helft van het toestel.. dan kan ik er wel wat anders leuks voor bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Miki schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:00:
Ofwel kan je je data fysiek bijhouden. Mij kan het niet schelen wat ze ermee doen maar het fenomeen addwords bewijst wel dat ze ermee doen wat ze willen.
vroeger durfde ik soms data op mijn rapidshare account te bewaren, soms gebruik ik google documents om overal aan bestanden te geraken maar de conclusie is dat dit allemaal nogal omslachtig is + downloadlimiet vreet. Op het einde van het verhaal zette ik toch maar alles op memorystick omdat de klikafstand veel te groot is + je hebt geen internet nodig om bestanden te delen. Dropbox is handig maar ik gebruik meer toestellen dan enkel mijn PC, laptop en gsm. Op school gebruiken we iedere dag andere pcs, in de labos ook, en op sommige locaties is internet gewoon niet toegelaten of niet mogelijk. Der is in mijn ogen maar 1 locatie handiger om je data te bewaren dan op internet: in je broekzak.
Goede tip, zeker het proberen waard.
Voor zover ik weet betaal je hier in belgie 15 euro voor een abbo met 500mb verbruik. Als je via dropbox of eender welke ander cloud oplossing wil werken om je fotos, muziek, persoonlijke bestanden en wat nog allemaal te beheren en te bereiken geraak je niet ver vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:33:
[quote]Miki schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:00:

[...]

Ofwel kan je je data fysiek bijhouden. Mij kan het niet schelen wat ze ermee doen maar het fenomeen addwords bewijst wel dat ze ermee doen wat ze willen.

[...]

vroeger durfde ik soms data op mijn rapidshare account te bewaren, soms gebruik ik google documents om overal aan bestanden te geraken maar de conclusie is dat dit allemaal nogal omslachtig is + downloadlimiet vreet. Op het einde van het verhaal zette ik toch maar alles op memorystick omdat de klikafstand veel te groot is + je hebt geen internet nodig om bestanden te delen. Dropbox is handig maar ik gebruik meer toestellen dan enkel mijn PC, laptop en gsm. Op school gebruiken we iedere dag andere pcs, in de labos ook, en op sommige locaties is internet gewoon niet toegelaten of niet mogelijk. Der is in mijn ogen maar 1 locatie handiger om je data te bewaren dan op internet: in je broekzak.

[...]

Goede tip, zeker het proberen waard.

[...]

Voor zover ik weet betaal je hier in belgie 15 euro voor een abbo met 500mb verbruik. Als je via dropbox of eender welke ander cloud oplossing wil werken om je fotos, muziek, persoonlijke bestanden en wat nog allemaal te beheren en te bereiken geraak je niet ver vrees ik.
Ik wis niet dat je in België woonachtig bent, dan kan ik me idd. voorstellen dat je dan voorzichtiger bent met data overdracht. Op KPN na kun je hier in nederland nagenoeg onbeperkt internetten op je mobiel voor €10 tenzij je het heel gortig aan het maken bent.
Het is trouwens niet zo dat ik allerei cruciale prive documenten op mijn cloudstorage bewaar, maar eerder foto's en documenten die ik veelvuldig raadpleeg dan wel deel met collega's en vrienden. Het grote voordeel is dat ik niet vast zit aan het sychroniseren met mijn pc thuis maar dat ik overal waar internet is, mijn bestanden kan uitwisselen onder zowel mijn mijn pc, laptop en mobieltje.
Giem schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:19:
Ja en? Dat is over 2 jaar wel 24 keer een tientje.. en dat is even 240 euro wat er bij op komt.. dus de helft van het toestel.. dan kan ik er wel wat anders leuks voor bedenken.
Tja met die redenering kun je van alles en nog wat bedenken, voor €470 die de N8 kost kun je ook op vakantie. Een tientje in de maand is 4 biertjes voor je vrienden in de kroeg of een keer helemaal los gaan bij de Mac _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

USB on the go lijkt hardstikke leuk. Totdat je in het praktijk meemaakt. Deze feature had ik al sinds 2005 op mijn iaudio mp3 speler en het viel echt vies tegen hoevaak ik er gebruik van gemaakt heb. Namelijk 0 keer.

Denk je nou echt dat het handig is om de hele tijd met een kabel rond te lopen voor als je is een keer gegevens van een usb stick wilt downloaden. Voor hetzelfde gemak gebruik je gewoon een microsd kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 14:23:
USB on the go lijkt hardstikke leuk. Totdat je in het praktijk meemaakt. Deze feature had ik al sinds 2005 op mijn iaudio mp3 speler en het viel echt vies tegen hoevaak ik er gebruik van gemaakt heb. Namelijk 0 keer.

Denk je nou echt dat het handig is om de hele tijd met een kabel rond te lopen voor als je is een keer gegevens van een usb stick wilt downloaden. Voor hetzelfde gemak gebruik je gewoon een microsd kaart.
Afbeeldingslocatie: http://kabeltje.com/bmz_cache/3/39e9d3c6596be043667e684ae46c39b7.image.120x120.JPG

micro usb male naar usb female. Kost 2.95 en ik vind wel iets om het aan mijn sleutelhanger te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De grote concurrenten van Nokia bieden opslag van media aan via cloudstorage en Nokia gaat compleet de andere weg in
Yeah right. Not. http://www.ovi.com/services/worldwide
En uiteraard werken de Ovi Services een stuk minder lekker dan Google. Zo is Ovi Mail een hel vergeleken bij Gmail.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2010 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:13:
[...]

Yeah right. Not. http://www.ovi.com/services/worldwide
En uiteraard werken de Ovi Services een stuk minder lekker dan Google. Zo is Ovi Mail een hel vergeleken bij Gmail.
Wel het hele verhaal quoten he :)
[...]

Misschien de windows mobile toestellen, van Android en iPhone weet ik zeker dat ze het niet kunnen.

Persoonlijk vind ik het geen bijzondere feature, zie het nut er niet zo van in. Ik hoop van harte dat ze net zo veel tijd hebben gespendeerd in het pletten van bugs als het inbouwen van deze nutteloze feature. De grote concurrenten van Nokia bieden opslag van media aan via cloudstorage en Nokia gaat compleet de andere weg in :F
Lijkt me verstandiger als ze het OVI framework is echt serieus gaan oppakken en daar een goed mobileme dan wel google apps alternatief van maken.
Maar inderdaad het OVI platform is niet veel soeps op dit moment. Het is al eerder aangehaald door iemand, het is het allemaal net niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Miki op 10-08-2010 22:44 ]

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
en de laatste review, redelijk uitgebreid:
http://www.allaboutphones...ring-met-de-Nokia-N8.html

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Heeft de N8 eigenlijk een fatsoenlijke Youtube player ingebakken ? Of moet je het doen met de software van Youtube zelf ? Zou het liefst zoiets zien als op de iPhone

• Giem
BoXie schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 18:50:
Heeft de N8 eigenlijk een fatsoenlijke Youtube player ingebakken ? Of moet je het doen met de software van Youtube zelf ? Zou het liefst zoiets zien als op de iPhone
Wat is het probleem met het downloaden van een gratis speler uit de store? Ik zie het probleem niet.. als je die rommel er niet op wil, zit het er gelukkig niet op. En wil je het wel, is het gratis uit de store te halen..

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

BoXie schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 18:50:
Omgekeerde wereld, ik zie liever mobieltjes zonder al die troep erop. Als ik iets wil hebben zoals hyves/twitter/facebook/youtube/etc dan download ik dat zelf wel. Ze kunnen er beter een goede shop / universele downloader op zetten waarmee alles toegankelijk is dan al die voorgeinstalleerde meuk die ik niet gebruik.

Software / Meuk op je nieuwe mobiel

[ Voor 4% gewijzigd door NeoMe op 12-08-2010 22:02 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:34
Hij is ondertussen bij Hi al te reserveren:

http://shop.www.hi.nl/hi/RAPRD/Nokia-N8/TNON8gy.html

Toestelprijs €469,- Hopelijk komt hij nog voor een lagere prijs....

[ Voor 26% gewijzigd door Woudtwe op 13-08-2010 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of het qwerty scherm van deze telefoon verder uit elkaar staande 'knoppen' heeft dan de 5800 xm? Ik heb deze laatste en druk regelmatig verkeerde letter in. N8 lijkt mij zeer leuke telefoon, maar jammer dat er geen aparte qwerty op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Ik heb hem net besteld...leverbaar vanaf 07-10-2010. _/-\o_
Nog even wachten dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig hoe (of hoe snel) je de camera kunt activeren? Mijn N86 heeft een schuifje; openschuiven en schieten maar...

Dat schuifje ontbreekt op de N8 dus ik hoop wel dat er voor de lens een kapje zit van echt glas zodat het niet als een gek gaat krassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
Nou ik neem aan gewoon de cameraknop indrukken. Das op de meeste telefoons zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woudtwe schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 00:32:
Nou ik neem aan gewoon de cameraknop indrukken. Das op de meeste telefoons zo...
??? en waar zit dat dan, die cameraknop? Als ik de schuif op de N86 niet gebruik dan kan ik alleen via het menu van het OS de camera activeren hetgeen omslachtig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 01:13:
[...]

??? en waar zit dat dan, die cameraknop? Als ik de schuif op de N86 niet gebruik dan kan ik alleen via het menu van het OS de camera activeren hetgeen omslachtig is...
Als je dit even bekijkt, weet je het gelijk :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 21:53:
Dat schuifje ontbreekt op de N8 dus ik hoop wel dat er voor de lens een kapje zit van echt glas zodat het niet als een gek gaat krassen.
Het is gorilla glas, en krast dus niet zo snel ;)
gorilla glas promo: http://www.youtube.com/watch?v=KGPfKAwifqk

[ Voor 10% gewijzigd door Alternative op 15-08-2010 09:45 . Reden: promo film toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
Woudtwe schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 22:59:
Hij is ondertussen bij Hi al te reserveren:

http://shop.www.hi.nl/hi/RAPRD/Nokia-N8/TNON8gy.html

Toestelprijs €469,- Hopelijk komt hij nog voor een lagere prijs....
maar een n97 mini kost bij Hi ook al 440, terwijl die op veel plaatsen rond de 320 kost.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PinokkioTV schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 07:39:
[...]

Als je dit even bekijkt, weet je het gelijk :)
Ik zal wel gek zijn maar daar zie ik niets aan, alleen een demootje van een reeds opgestarte camera.... :+

Uiteraard zie ik we de ontspankop bovenop/ zijkant maar daar activeer je de camera niet mee, althans niet op de N86. Kun je trouwens met de N8 ook de volume knop gebruiken om in en uit te zoomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 01:13:
[...]

net als bij de N96 en de 5800 die ik heb, aan de zijkant. Dus als je de telefoon kantelt, dan zit hij op dezelfde plek als bij elke normale camera. Daarmee zet je de camera dus ook aan.

Wel jammer dat je de kleur blauw niet in de winkel kan krijgen. Althans dat las ik ergens. Die is alleen via de nokia site te bestellen. ;(

[ Voor 3% gewijzigd door Giem op 15-08-2010 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alternative schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 09:33:
[...]

Het is gorilla glas, en krast dus niet zo snel ;)
gorilla glas promo: http://www.youtube.com/watch?v=KGPfKAwifqk
Ook voor de lens? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 12:42:
[...]

Ik zal wel gek zijn maar daar zie ik niets aan, alleen een demootje van een reeds opgestarte camera.... :+

Uiteraard zie ik we de ontspankop bovenop/ zijkant maar daar activeer je de camera niet mee, althans niet op de N86. Kun je trouwens met de N8 ook de volume knop gebruiken om in en uit te zoomen?
Ik kan niet anders dan concluderen dat je net niet ver genoeg kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PinokkioTV schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 13:03:
[...]

Ik kan niet anders dan concluderen dat je net niet ver genoeg kijkt.
Blijkbaar is de ontspanknop (door sommige cameraknop genoemd) tegelijkertijd ook voor de activatie van de camera bedoelt, nogmaals dat haal je niet uit de link... (enkel de positie van de knop maar die had ik allang gevonden ;) )

Mijn enige referentie is de N86 en daar moet om (snel) de camera te activeren het schuifje wegschuiven, op dat model werkt de ontspanknop niet om de camera te activeren. Maar mijn vraag is nu beantwoord, merci.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
Ja, ook voor de lens ;)
Lees dit eens door http://conversations.noki...ys-in-the-making-part-22/
Het antwoord op je vragen,...speciaal over de camera :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand die meer weet over het touchqwertscherm??? Kan er maar geen foto van vinden op internet...

Ik ben dus nu ook al benieuwd wanneer de n9 komt, er is nog geen topic over dus ik stel hier de vraag. De n9 zou de n8 zijn met een uitschuifbaar qwerty. Dat is pas helemaal super.

Verder ben ik zeer benieuwd naar de prijzen van de n8 icm. Abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 13:51:
iemand die meer weet over het touchqwertscherm??? Kan er maar geen foto van vinden op internet...

Ik ben dus nu ook al benieuwd wanneer de n9 komt, er is nog geen topic over dus ik stel hier de vraag. De n9 zou de n8 zijn met een uitschuifbaar qwerty. Dat is pas helemaal super.

probeer google eens.... ;)
kijk hier is http://www.best-choice-te...he-onscreen-keyboard.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Laatst online: 01-07 22:34
Een posting van APRIL. Lijkt me niet dat dat de definitieve versie is.

Bovendien: het is Symbian, je kunt er dus zonder problemen via bluetooth een extern keyboardje en muis(!) aan koppelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 13:51:

Dat zou mooi zijn van die N9, maar helaas wordt de camera daar waarschijnlijk minder van aangezien er veel minder dikte voor de camera in zit...

En de eerste prijzen zijn al bekent, zie de link van Hi van een paar reacties terug. Maar goed ik hoop dat ik hem sim only goedkoper kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3
  • Laatst online: 26-08 11:29

ronaldm3

Apple Watch :)

Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 13:20:
[...]

Blijkbaar is de ontspanknop (door sommige cameraknop genoemd) tegelijkertijd ook voor de activatie van de camera bedoelt, nogmaals dat haal je niet uit de link... (enkel de positie van de knop maar die had ik allang gevonden ;) )

Mijn enige referentie is de N86 en daar moet om (snel) de camera te activeren het schuifje wegschuiven, op dat model werkt de ontspanknop niet om de camera te activeren. Maar mijn vraag is nu beantwoord, merci.
Tevens zou je het even kunnen proberen bij je N86..
Doe het schuifje naar beneden... sluit dan de camera app af en houd dan de focusknop ff ingedrukt en zal je zien dat ie ook aangaat! :)
Tevens kan ik niet wachten op dit toestel... heb nu Desire maar mis toch echt wel een goede camera en ook normale playback van 720P... als je dat afspeeld op de Desire dan is het een beetje schokkerig :'(

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jullie tips even bekeken, ik ben bang dat de qwertytoetsen net zo'n gepriegel zijn als op de 5800, hoewel het scherm 3,5 ipv 3,2 inch zal zijn dus misschien scheelt het iets.
De prijzen van de hi site zijn een leuk begin. Als je een paar maanden extra kan wachten, misschien begint het prijsstunten dan?
Addertje onder het gras, afgelopen week in het nieuws geweest dat er een einde komt aan onbeperkt mobiel internet. Daar zit je dan als je nu met hi of kpn voor 2,50 onbeperkt mobiel wilt internetten. Zou dat toch weer veranderen...

Uit de reviews kan ik niet opmaken dat de telefoon ook handschriftherkenning en stylus heeft. De stylus vind ik bij de 5800 ideaal, hoe kijken andere 5800 gebruikers hier tegenaan? Want dat zal wel wennen zijn als de n8 zonder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 21:18:
jull
Addertje onder het gras, afgelopen week in het nieuws geweest dat er een einde komt aan onbeperkt mobiel internet. Daar zit je dan als je nu met hi of kpn voor 2,50 onbeperkt mobiel wilt internetten. Zou dat toch weer veranderen...
Einde aan onbeperkt mobiel internet? Dat lijkt me sterk, de ontwikkelingen gaan eerder richting goedkoper en sneller mobiel internet...

Het zou me ook niet verbazen dat we op termijn binnen Europa flat fee mobiel internet krijgen afgedwongen door "onze vrienden" in Brussel. Doen ze eindelijk ook eens wat goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ronaldm3 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 20:50:
[...]

Tevens zou je het even kunnen proberen bij je N86..
Doe het schuifje naar beneden... sluit dan de camera app af en houd dan de focusknop ff ingedrukt en zal je zien dat ie ook aangaat! :)
Klopt als een bus maar het is weinig functioneel op deze manier, niet? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 23:35:
[...]

Einde aan onbeperkt mobiel internet? Dat lijkt me sterk, de ontwikkelingen gaan eerder richting goedkoper en sneller mobiel internet...
Dat "sneller" is ook alleen maar op de consument te lokken. En met sneller zal er juist ook meer data worden verstookt, en dat is nu het "probleem" van de providers.
Het zou me ook niet verbazen dat we op termijn binnen Europa flat fee mobiel internet krijgen afgedwongen door "onze vrienden" in Brussel. Doen ze eindelijk ook eens wat goed ;)
Laten ze maar eens beginnen met netneutraliteit te vereisen. Dat vind ik belangrijker. Het is bezopen dat telco's nu VoIP en tethering mogen verbieden - ook al mogen ze dat vervolgens niet controleren. En verder: als telco's nu duidelijk (haha) adverteren met een internetbundel die NIET onbeperkt is, wat moet Brussel daaraan doen?

Maar voor nu is het zeer verstandig om eens te kijken naar de voorwaarden alvorens zomaar bij de goedkoopste tent een abo + mobiel te nemen. Om direct naar KPN/Hi te rennen omdat ze daar toevallig de N8 als eerste in het lijstje hebben staan lijkt me niet verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 10:54
Hoe zit het met Symbian^3 third party support?
Is S^3 backwards compatible met S60 v5? Of moeten developers opnieuw gaan schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Mad_Cow schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 08:35:
Is S^3 backwards compatible met S60 v5? Of moeten developers opnieuw gaan schrijven?
Backwards compatibility support zit in S^3, dus de meeste programma's die je op N97 kon gebruiken zul je zonder al te veel problemen ook op de N8 kunnen gebruiken.
Het grote probleem is echter third party support, zowel iOS als Android hebben veel ontwikkelaars aangetrokken die daar ook nog eens een goede boterham mee hebben kunnen verdienen. Het is maar de vraag of men durft over te stappen, wetende dat ze voor een specifiek platform moeten programmeren wat nu al EOL is over 10 maanden. Nokia heeft namelijk al aangegeven dat de N8 het eerste en het laatste N serie telefoon zal zijn met S^3.
Natuurlijk kun je met het Qt platform je apps op zowel MeeGo als S^4 en S^3 draaien maar het vraagt wel om extra testen en hier en daar ook specifieke code opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mad_Cow schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 08:35:
Hoop dat s60v5 er idd wel op kan, heb op mijn 5800 zoveel leuks zitten... Jammer als je er bijv.alleen maar dure dingen bij kunt kopen in bijv ovi store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 23:35:
[...]

Einde aan onbeperkt mobiel internet? Dat lijkt me sterk,
Zie http://mobiel.nu.nl/pda/t...groeiend-dataverkeer.html bijvoorbeeld,vandaag op nu.nl
maar ik lees tegenstrijdige berichten. er zou nl ook concurrentie komen tussen providers rondom mobiel internet. misschien alleen nog maar gelimiteerd dataverbruik?
lijkt me helemaal niks...
Tegenstrijdig met bijv. http://www.kpn.com/mobiel...d?default=true&sku=966003

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2010 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
De fimpjes die de laatste dagen door de testers online worden gezet zijn wel veelbelovend qua soepel touchscreen en snel werkend geheugen! (delay tijd tussen foto's is erg kort en video bewerken op het toestel gaat goed, toch 2 geheugen vretende zaken.
YouTube: Nokia N8 Review: Early Hands-On (Part 1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
liffey schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:09:
De fimpjes die de laatste dagen door de testers online worden gezet zijn wel veelbelovend qua soepel touchscreen en snel werkend geheugen! (delay tijd tussen foto's is erg kort en video bewerken op het toestel gaat goed, toch 2 geheugen vretende zaken.
YouTube: Nokia N8 Review: Early Hands-On (Part 1)
Ik zou er nog niet al teveel waarde hechten aan dit soort filmpjes. De reden hiervoor is is dat de mensen die nu een Nokia N8 hebben deze gekregen hebben van Nokia zelf. De bedoeling is dat zij gecontroleerd hier en daar "lekken" over de N8. Je kunt op je vingers na tellen dat als er filmpjes zouden opduiken met allerei zware bugs en andere tekortkomingen e.d. dat dit consequenties heeft voor de toekomstige verstrekking van Nokia's voor deze personen. Het valt ook op hoeveel aandacht er is voor de camera en de filmpjes is maar inhoudelijk weinig los gelaten wordt over S^3 zelf.

Als Engadget dit toestel goedkeurd ben ik overtuigd dat dit een mustbuy is en zal ik ook niet schromen om er één te halen. Alle andere reviewsites vertrouw ik allang niet meer. De N97 werd de hemel in geprezen door een groot aantal reviewsites maar één van de weinige sites die echt kritisch was, was Engadget. Met veel hoongelach werden ze beticht van iPhone fanboy-isme maar achteraf hebben zij meer dan gelijk gehad, de N97 was overduidelijk een flop.
Met dat betreft begint de journalistieke "onafhankelijkheid" vormen aan te nemen die in de gaming wereld al de dagelijkse praktijk zijn. Als je niet een goed cijfer geeft dan krijg je geen dan wel tijdig een review exemplaar toegezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Miki schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:36:
[...]

Als Engadget dit toestel goedkeurd ben ik overtuigd dat dit een mustbuy is en zal ik ook niet schromen om er één te halen. Alle andere reviewsites vertrouw ik allang niet meer. De N97 werd de hemel in geprezen door een groot aantal reviewsites maar één van de weinige sites die echt kritisch was, was Engadget. Met veel hoongelach werden ze beticht van iPhone fanboy-isme maar achteraf hebben zij meer dan gelijk gehad, de N97 was overduidelijk een flop.
Met dat betreft begint de journalistieke "onafhankelijkheid" vormen aan te nemen die in de gaming wereld al de dagelijkse praktijk zijn. Als je niet een goed cijfer geeft dan krijg je geen dan wel tijdig een review exemplaar toegezonden.
enig idee hoe vlot zij met een review komen dan, ben wel benieuwd naar een degelijk onafhankelijke ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
Op zich vond ik hun preview iig wel redelijk positief:

http://www.engadget.com/2010/06/14/nokia-n8-preview/

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09 13:21
Van mij mag het toestel onderhand wel geleverd gaan worden. Ik ben zo benieuwd! Ik twijffel op het moment heel erg om te wachten op de N8. Ik heb altijd Nokia's gehad of te gaan voor de Samsung Galaxy S. Hoe meer ik naar dit toestel kijk hoe enthousiaster ik word.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

• Miki
Telfordia schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 08:31:
Van mij mag het toestel onderhand wel geleverd gaan worden. Ik ben zo benieuwd! Ik twijffel op het moment heel erg om te wachten op de N8. Ik heb altijd Nokia's gehad of te gaan voor de Samsung Galaxy S. Hoe meer ik naar dit toestel kijk hoe enthousiaster ik word.
Beide toestellen verschillen zoveel van elkaar dat ik niet begrijp dat je tussen die twee zou moeten twijfelen.

Verschillen:
Camera: 12mp vs 5mp
CPU: ARM 11 680mhz vs ARM 8 cortex 1Ghz hummingbird
Scherm: 640*380 amoled vs 840*480 super amoled
Apps: amper serieuze 3rd party ondersteuning vs voldoende 3rd party ondersteuning
Afwerking: kwalitatieve afwerking (alu body) vs plastic met een randje alu
Randapparatuur: USB hosting vs basis USB ondersteuning
Vul zelf maar in

Beide toestellen overtreffen elkaar in uitéénlopende dingen dat ze amper te vergelijken zijn.

• reyals
Miki schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 12:07:
[...]

...knip...

Beide toestellen overtreffen elkaar in uitéénlopende dingen dat ze amper te vergelijken zijn.
het lijkt me het best om zelf eerst te kijken wat je met het toestel wilt doen en wilt kunnen. als je voor jezelf een lijstje maakt met de eisen die je hebt aan het toestel moet je wel kunnen zien welk toestel aan je eisen voldoet.

en de s^3 kan ook gebruik maken van s60v5 apps, dus het begint niet compleet leeg

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• Miki
reyals schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 12:13:
[...]

het lijkt me het best om zelf eerst te kijken wat je met het toestel wilt doen en wilt kunnen. als je voor jezelf een lijstje maakt met de eisen die je hebt aan het toestel moet je wel kunnen zien welk toestel aan je eisen voldoet.

en de s^3 kan ook gebruik maken van s60v5 apps, dus het begint niet compleet leeg
Ik neem aan dat dit een reactie is op Telfordia in "Nokia N8" ipv mijn post.

Met S^3 kun je de S60v5 apps(j2eeJ2ME) draaien maar dit zijn geen serieuze apps die enigszins te vergelijken zijn met de apps die je op het Android of iOS platform tegenkomt. Die discussie is hier trouwens al wat pagina's terug gevoerd dus het lijkt me niet verstandig om die weer opnieuw te herhalen.

• Fuzzillogic
Ik gok dat je J2ME bedoelt ;) Maar S60 en J2ME zijn hele andere dingen die (op een JSR of 2 na) niets met elkaar te maken hebben. Overigens ben ik het niet mee eens dat J2ME bij voorbaat "niet serieus" kan zijn. Ja, het is een oud en minder uitgebreid platform, maar je kunt er nog steeds leuke dingen mee doen. En IMO ronduit idioot dat Android en iOS het niet ondersteunen.

Verwijderd

[...]

Beide toestellen verschillen zoveel van elkaar dat ik niet begrijp dat je tussen die twee zou moeten twijfelen.

Verschillen:
Camera: 12mp vs 5mp
CPU: ARM 11 680mhz vs ARM 8 cortex 1Ghz hummingbird
Scherm: 640*380 amoled vs 840*480 super amoled
Apps: amper serieuze 3rd party ondersteuning vs voldoende 3rd party ondersteuning
Afwerking: kwalitatieve afwerking (alu body) vs plastic met een randje alu
Randapparatuur: USB hosting vs basis USB ondersteuning
Vul zelf maar in

Verbeter mij als ik fout ben, maar bij mijn weten heeft de N8 een echte + gratis GPS pakket, waar ik hier niets van terugvind voor de galaxy S. Een gps waar je internetverbinding voor nodig hebt is imo waardeloos, aangezien je hier vooral gebruik van maakt in het buitenland. Over het softwarepakket weet ik enkel dat je voor de iphone 1 kan kopen van tomtom voor 80 euro en dat dit zeer veel geld is. Ik verwacht ook zoiets voor een android telefoon.

De CPU van de N8 is dan niet zo spectaculair maar de grafische capaciteiten zijn dit dan weer wel. Ik ben de bron even kwijt maar meen dat de grafische kracht te vergelijken was met de Ipad.

• Miki
Fuzzillogic schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 13:02:
Ik gok dat je J2ME bedoelt ;) Maar S60 en J2ME zijn hele andere dingen die (op een JSR of 2 na) niets met elkaar te maken hebben. Overigens ben ik het niet mee eens dat J2ME bij voorbaat "niet serieus" kan zijn. Ja, het is een oud en minder uitgebreid platform, maar je kunt er nog steeds leuke dingen mee doen. En IMO ronduit idioot dat Android en iOS het niet ondersteunen.
My bad, je hebt helemaal gelijk.

Echter ben ik het niet met je eens dat het niet een serieus alternatief zou kunnen zijn. Door de beperkingen in j2me is het nagenoeg onmogelijk een Rich UI app te maken.

• Miki
Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:20:
[...]

Verbeter mij als ik fout ben, maar bij mijn weten heeft de N8 een echte + gratis GPS pakket, waar ik hier niets van terugvind voor de galaxy S. Een gps waar je internetverbinding voor nodig hebt is imo waardeloos, aangezien je hier vooral gebruik van maakt in het buitenland. Over het softwarepakket weet ik enkel dat je voor de iphone 1 kan kopen van tomtom voor 80 euro en dat dit zeer veel geld is. Ik verwacht ook zoiets voor een android telefoon.

De CPU van de N8 is dan niet zo spectaculair maar de grafische capaciteiten zijn dit dan weer wel. Ik ben de bron even kwijt maar meen dat de grafische kracht te vergelijken was met de Ipad.
Je hebt helemaal gelijk, OVI maps kan geheel los staand draaien. Dat kan dus nog een overweging zijn om te kiezen voor de N8. Vandaar ook mijn opmerking dat ik het raar vind dat er tussen de N8 en GS twijfels mogen zijn. Door de enorme verschillen kun je al heel gemakkelijk een keuze maken door gewoon puur te kijken naar het geen waar je waarde aanhecht.

Voor zover mijn kennis gaat heeft de GS ook een krachtige GPU, krachtiger dan de andere droid's (Desire, N1, X10) van dit moment. Zie ook nieuws: 'Samsung Galaxy S heeft veruit krachtigste gpu tot nog toe'
Vandaar dat ik de GPU's even in het midden heb gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Ik ben benieuwd, mooi design en ik ben uitgenodigd voor de preview event, leuke specs ook al neig ik zelf meer naar Android voor m'n volgende toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Ik ben niet het type dat z'n telefoon volstouwt met allerlei proggies dus ik vraag me af; wat zijn nu echt onmisbare apps die niet voor Symbian verkrijgbaar zijn?

De enige apps die ik gebruik zijn Fring, Shozu, Mapbooster, NS reisplanner, Google maps, Opera als extra browser en een spelletje. Voor de rest vind ik een hoop apps echt onzin (komt een collega met z'n Iphone waarmee opgenomen stemmen in een robotstem worden herhaald, leuk de eerste 2 keer maar daarna... 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Verwijderd schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 18:36:
[...]

Ik ben niet het type dat z'n telefoon volstouwt met allerlei proggies dus ik vraag me af; wat zijn nu echt onmisbare apps die niet voor Symbian verkrijgbaar zijn?

De enige apps die ik gebruik zijn Fring, Shozu, Mapbooster, NS reisplanner, Google maps, Opera als extra browser en een spelletje. Voor de rest vind ik een hoop apps echt onzin (komt een collega met z'n Iphone waarmee opgenomen stemmen in een robotstem worden herhaald, leuk de eerste 2 keer maar daarna... 8)7 )
Deze discussie is in dit topic al eens gevoerd. Onzin is het bestempelen dat er een hoop onzin apps zijn, terwijl er zat prachtige apps zijn die het hebben van een Android of iPhone alleen maar rechtvaardigen.
Apps zoals; trein, rabobank, t.net, appie, nike+, engadget, dropbox, belstatus, imdb, ov9292, tvgids.nl, noem ik persoonlijk niet onzinnig, eerder zeer handig en prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miki schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:31:
[...]

Deze discussie is in dit topic al eens gevoerd. Onzin is het bestempelen dat er een hoop onzin apps zijn, terwijl er zat prachtige apps zijn die het hebben van een Android of iPhone alleen maar rechtvaardigen.
Apps zoals; trein, rabobank, t.net, appie, nike+, engadget, dropbox, belstatus, imdb, ov9292, tvgids.nl, noem ik persoonlijk niet onzinnig, eerder zeer handig en prettig.
Ehm? Er zijn toch ook een heleboel onzin apps voor Android en iPhone?? Daarom vraag ik ook naar de wel zinvolle apps. Degene die je noemt zijn voor jou wellicht zinvol maar kom op er zit toch ook een hoop ruis tussen; imdb, appie en tvgids.nl vind ik nu niet bepaald "life saving" applicaties. Zelf zou ik daar een keuze voor een mobiele telefoon/ OS niet vanaf laten hangen.

Maar da's persoonlijk natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind Apps toch wel belangrijk hoor. Naast de apps die de gast boven me noemt. Ik moet ook WhatsApp of Pingchat kunnen draaien. Een goede podcast(rss) player. Een car-locator enz.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2010 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Miki schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:31:
[...]

de ns reisplanner staat gewoon in ovistore en het merendeel van de overigen is fewoon via een bookmark te gebruiken. Als je dan gaat kijken wat je werkelijk gebruikt zit er niets bij waarvoor ik speciaal apps voor moet gebruiken.

Maar weer ontopic: de n8 is een toestel met potentie en ik kan niet wachten op de gebruikersreviews. Dan weten we wat er mee kan en waar de problemen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velga
  • Laatst online: 23-10-2021
Wat voor beeldscherm heeft de N8?
Ik bedoel kunstof of glas?
ivm krassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Velga schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 22:11:
Wat voor beeldscherm heeft de N8?
Ik bedoel kunstof of glas?
ivm krassen
Glas versterkt met kunststof; sommige noemen Gorilla Glass (merk). Als het vandezelfde kwaliteit is als de N86 dan kan ik je verzekeren dat er na een jaar bij normaal gebruik geen krasje op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met samsung galaxy kun je swypen, dat is iets nieuws en het snelste typen tot nu toe.
maar in ovi store is ook een progje te koop met zoiets voor s60v5. zou dit net zo werken als swypen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 11:17:
met samsung galaxy kun je swypen, dat is iets nieuws en het snelste typen tot nu toe.
maar in ovi store is ook een progje te koop met zoiets voor s60v5. zou dit net zo werken als swypen?
ja, slideIT werkt op dezelfde manier. en gaat ook best lekker. alleen heb ik een n97mini dus mijn hardware keyboard is sneller.
http://www.dasur.co.il/Product/SlideIT/symbian/download.php staat de link naar de demo en full version in ovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
in de uk gaat het gerucht dat de release is uitgesteld tot oktober ivm problemen met symbian 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
liffey schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 15:30:
in de uk gaat het gerucht dat de release is uitgesteld tot oktober ivm problemen met symbian 3.
Ik twijfel of dat gerucht wel juist is.

Neem de woorden van Robert Webbe er maar eens bij.
robertwebbe schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:52:
Vandaag is Nokia geweest en tijdens het gesprek kwam de N8 ook ter sprake. Voor Nederland wordt hij pas eind oktober - begin november verwacht. Ze nemen meer tijd om de software te verbeteren en niet meer, zoals in het verleden voorkwam, te snel de markt op te komen met te veel bugs in de software. Ik heb tijdens het gesprek even met het toestel gespeeld en met de beta software die er in zat heb ik even mogen spelen. De bediening voelde erg goed en soepel aan. Daar waar ik bij S60v5 nog wel eens teleurgesteld was, had ik dat nu zeker niet. Het bladeren door muziek, foto's, e.d. ging geweldig en de reactie was ook precies zoals ik verwacht dat het werkt. Nog lang niet alle features werkte dus echt testen kon nog niet. Ik heb er wel even snel 2 foto's mee gemaakt (1 door het raam naar buiten en 1 van mezelf met het licht van buiten).

De behuizing voelde ook goed. Hij houdt lekker in de hand vast, past goed in de achterzak en de uitpuilende camera is niet irritant aanwezig of storend. Hij komt in het begin in de standaard kleuren (zwart/wit), kleurtjes komen later en er wordt nog met partijen onderhandeld over exclusiviteiten.

Ik sta in ieder geval op de lijst voor een public beta toestel. Als het goed is worden de eind september - begin oktober uitgeleverd. Zodra ik hem heb zal ik meer gaan testen.
Het zou toch raar zijn als de N8 in de UK te koop zou zijn en Robert een paar weken later een beta toestel zou krijgen of niet soms?

[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 23-08-2010 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Miki schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 17:03:
[...]

Neem de woorden van Robert Webbe er maar eens bij.

[...]

Het zou toch raar zijn als de N8 in de UK te koop zou zijn en Robert een paar weken later een beta toestel zou krijgen of niet soms?
tja, ik hoop ook van harte dat ik in oktober kan gaan bestellen en eind oktober geleverd krijg, maar ja.
Als robert eind september zijn beta krijgt dan is een release in de uk eind oktober niet heel wonderlijk.
Ik ls ergens anders dat er deze week een grote n8 presentatie is dus wellicht krijgen we daat meer duidelijkheid. In de us kun je al bestellen, ook in uk trouwens voor 419 pond.

wacht echt met smart op gewone gebruikrservaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reyals schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 13:08:
[...]

ja, slideIT werkt op dezelfde manier. en gaat ook best lekker. alleen heb ik een n97mini dus mijn hardware keyboard is sneller.
http://www.dasur.co.il/Product/SlideIT/symbian/download.php staat de link naar de demo en full version in ovi
Ik heb de demo geprobeerd, waardeloos op de 5800. Alleen maar Engels en het is zo klein op het scherm dat ik er elke keer naast veeg. Misschie is het op de n8 wel groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien wat premature maar weet iemand of je toevallig ook de verhoudingen kunt instellen van de camera van de N8? "Ouderwets" kleinbeeld heeft een verhouding van 2:35, de meeste digitale compact camera's een van 3:4

De foto's die Robbert Webbe toont zijn volgens mij 16:9 (breedbeeld). Leuk misschien voor liggende foto's maar staand is het geen pan (sorry Robert, ik bedoel de foto. Verder niks persoonlijks ;) ):

http://www.flickr.com/pho...6133/in/pool-1512949@N22/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lohost
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:30

lohost

iemand had al localhost :-(

Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 21:15:
[...]

Ik heb de demo geprobeerd, waardeloos op de 5800. Alleen maar Engels en het is zo klein op het scherm dat ik er elke keer naast veeg. Misschie is het op de n8 wel groter.
Er is een Nederlands vertaalbestand verkrijgbaar. Is deze niet te gebruiken in combinatie met de demo?

---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Alternative schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 13:49:
Ik heb hem net besteld...leverbaar vanaf 07-10-2010. _/-\o_
Nog even wachten dus :P
Telfort? Ik heb 'm besteld namelijk en ook va 7-10 leverbaar.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lohost schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 09:02:
[...]

Er is een Nederlands vertaalbestand verkrijgbaar. Is deze niet te gebruiken in combinatie met de demo?
o geen idee, ik zal er eens naar zoeken.
i.c.m. met de n8 is dat natuurlijk wel hip.
Vanmiddag in de mediamarkt een samsung omnia getest (de galaxy hadden ze nog niet), daar stond ook al swype op maar ik vond het ook erg klein allemaal. Voor mij geen reden om de galaxy te kopen.
Ik ga toch denk ik voor de n8, maar er zijn veel tegenstrijge berichten over symbian^3.
Ik vraag me wel af wat ik voor mijn nokia 5800 kan krijgen, via marktplaats zie ik wel bedragen staan maar weet niet wat mensen er in werkelijkheid nog voor willen geven.

Weet iemand trouwens, kan ik in de filmpjes op youtube niet goed zien, of de browser van de n8 wat is verbeterd, dwz. dat je gewoon een 'back' knop hebt om terug te bladeren? bij de 5800 is dat zeer omslachtig met de terug-button, en dan moet je nog weer een pagina selecteren en dan op selecteren-button drukken. 3 handelingen voor 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:44:
[...]

[...]

Weet iemand trouwens, kan ik in de filmpjes op youtube niet goed zien, of de browser van de n8 wat is verbeterd, dwz. dat je gewoon een 'back' knop hebt om terug te bladeren? bij de 5800 is dat zeer omslachtig met de terug-button, en dan moet je nog weer een pagina selecteren en dan op selecteren-button drukken. 3 handelingen voor 1.
Dan doe je iets verkeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Dan doe ik blijkbaar ook iets verkeerd (n97). Ook ik moet op terug klikken en dan een pagina kiezen en dan op okay.
Gewoon over de pagina vegen zou je naar de vorige moeten brengen mijns inziens. Hoe doe jij dat dan?
Als dit soort bugs eruit zijn (neem aan dat de gpshardware wel in orde is dit keer) dan maakt de n8 een grote kans om mijn nieuwe telefoontje te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 16:13
liffey schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 09:37:
[...]

Dan doe ik blijkbaar ook iets verkeerd (n97). Ook ik moet op terug klikken en dan een pagina kiezen en dan op okay.
N95 (8gb) was hetzelfde verhaal, en met Satio (s60v5) ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
businka19 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 13:05:
[...]

N95 (8gb) was hetzelfde verhaal, en met Satio (s60v5) ook.
Lijkt mij ook maar PinokkioTV ( 8)7 )lijkt het anders te doen, zal me benieuwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
businka19 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 13:05:
[...]

N95 (8gb) was hetzelfde verhaal
Je had ook best een handleiding / help-documenatie kunnen lezen. Daar staat gewoon dat je met de 3-knop een pagina terug gaat...

Geen idee hoe het in S60v5 zit, die heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Fuzzillogic schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 14:25:
[...]

Je had ook best een handleiding / help-documenatie kunnen lezen. Daar staat gewoon dat je met de 3-knop een pagina terug gaat...

Waarom die cynische opmerking mbt de handleiding?
We hebben hier een conversatie over een touchscreen toestel (ja overige toestellen hebben ook een touchscreen, 5800 en n97). Dus de opmerking dat je met de 3 terugkomt lijkt mij hier niet van toepassing.
Gesprek gaat erover dat we hopen dat deze zaken op de n8 verbeterd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
verkoopprijs is ook bekend €479, levering eind september. Het rekenen kan beginnen!
http://www.allaboutphones...ed%29&utm_content=Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
liffey schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 14:40:
[...]

Waarom die cynische opmerking mbt de handleiding?
We hebben hier een conversatie over een touchscreen toestel (ja overige toestellen hebben ook een touchscreen, 5800 en n97). Dus de opmerking dat je met de 3 terugkomt lijkt mij hier niet van toepassing.
Gesprek gaat erover dat we hopen dat deze zaken op de n8 verbeterd zijn.
Ik kan me niet voorstellen dat om een pagina terug te gaan er zoveel moeite gedaan moet worden. Dat is in S60v3 dus ook niet zo. Ik wil maar zeggen: het staat vast in de handleiding wat de handigere methode is. Moet je wel even de moeite nemen om die te lezen, iets wat veel mensen schijnbaar niet doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Fuzzillogic schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 15:17:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat om een pagina terug te gaan er zoveel moeite gedaan moet worden. Dat is in S60v3 dus ook niet zo. Ik wil maar zeggen: het staat vast in de handleiding wat de handigere methode is. Moet je wel even de moeite nemen om die te lezen, iets wat veel mensen schijnbaar niet doen...
zoek jij lekker een forum over de s60v3 op....

DIT KAN DUS NIET HANDIGER...op de s60v5 DAAR GAAT HET JUIST OM.
Of ga je iedereen nogmaals op een handleiding wijzen waar geen betere methode instaat...
http://qelp.kpn.com/files...97_Gebruiksaanwijzing.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 16:13
Fuzzillogic schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 14:25:
[...]

ok, N95 was misschien geen goed voorbeeld, die sluipt bij mij telkens in als het over Symbian gaat.

Maar SE Satio, idd touchscreen met s60v5, heeft dezelfde irritante hierboven beschreven manier van het navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
De eerste gebruikers ervaringen zijn opgedaan tijdens een Tweakers.net event i.s.m. Nokia.
Zie Exclusief: Tweakers.net-event met Nokia N8 en Symbian^3 en dan zoeken naar reacties vanaf 24 augustus.

[ Voor 5% gewijzigd door Miki op 25-08-2010 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bron: TELEGRAAF

AMSTERDAM (AFN) - Vanaf woensdag kan de Nokia N8, de nieuwste smartphone van de Finse mobieltjesfabrikant, in Nederland besteld worden. Eind september worden de eerste toestellen uitgeleverd. De wereldwijde marktleider in mobiele telefoons maakte dat woensdag bekend.

http://www.telegraaf.nl/d...hone__.html?cid=hyves_tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onzinnige opmerking. Geen andere manier op dit touchscreentoestel.

Wat betreft N8 nieuws, op Rtl nieuws werd in twijfel getrokken of n8 de iphone en blackberry kan overtroefen. Ik heb gisteren even met een iphone en met een samsung omnia zitten spelen en ja dit zijn wel hippe, vlotte screens, scherpe ikonen, etc. Symbian lijkt dan wel wat ouderwets. Maar goed een iphone is wel stukken duurder en slechtere camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 20:55:
[...]

Onzinnige opmerking. Geen andere manier op dit touchscreentoestel.

Wat betreft N8 nieuws, op Rtl nieuws werd in twijfel getrokken of n8 de iphone en blackberry kan overtroefen. Ik heb gisteren even met een iphone en met een samsung omnia zitten spelen en ja dit zijn wel hippe, vlotte screens, scherpe ikonen, etc. Symbian lijkt dan wel wat ouderwets. Maar goed een iphone is wel stukken duurder en slechtere camera.
ben ik met je eens, de interface komt verouderd over, zo gelikt als een iphone is wordt ie niet.
Aan de andere kant als je de specs naast elkaar legt dan kom de n8 zeker niet slecht uit de bus. Camera en open source zijn natuurlijk enorme voordelen!

scherm en interface van de eiphone zijn ongeëvenaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

liffey schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 21:34:
[...]

ben ik met je eens, de interface komt verouderd over, zo gelikt als een iphone is wordt ie niet.
Aan de andere kant als je de specs naast elkaar legt dan kom de n8 zeker niet slecht uit de bus. Camera en open source zijn natuurlijk enorme voordelen!

scherm en interface van de eiphone zijn ongeëvenaard.
Is al dat flashy gedoe nodig?

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 22:22:
[...]

Is al dat flashy gedoe nodig?
Nee, maar een beetje eye-candy is nooit weg. Je koopt toch ook niet een Lada omdat ie hetzelfde doet als een iets mooiere Kia bijvoorbeeld?
Anyway, wat betreft de verouderde iconen; dat duurt niet lang voordat daar iemand wat anders voor bedenkt. Zo heb ik zelf al sinds aanschaf een iPhone iconenset op m'n N97. 8)7

• liffey
Beanie schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 00:04:
[...]

Nee, maar een beetje eye-candy is nooit weg. Je koopt toch ook niet een Lada omdat ie hetzelfde doet als een iets mooiere Kia bijvoorbeeld?
Anyway, wat betreft de verouderde iconen; dat duurt niet lang voordat daar iemand wat anders voor bedenkt. Zo heb ik zelf al sinds aanschaf een iPhone iconenset op m'n N97. 8)7
haha die ken ik niet. Waar haal je die?

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Toch leuk om de Symbian Developer Bug Tracker te lezen, zo kom je nog eens achter wat feiten. Bijv. deze 'bug' / feature request :

Description From michal.lazo@firma.seznam.cz
2010-08-25 07:57:25

In current state when user want to change page of homescreen he need to make
gesture left/right to change homescreen page(fter I finished gesture it will
switch homescreen.).

Is it possible to move homescreen pages in real time. Lake when you change page
in the book. grab and move page.

Comment #5 From jaakko.haukipuro@nokia.com
2010-08-25 09:05:26 -------

Not a performance reasons on N8. Symbian^3 Homescreen is built on top of legacy
components and the finger follow page switch was quite a big effort to
implement in that architecture. In Symbian^4 Homescreen it is there from the
beginning.

N97 would have performance problems as it does not have GPU. I doubt that back
port happens.

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
liffey schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 09:12:
[...]

haha die ken ik niet. Waar haal je die?
Weet niet meer precies waarvandaan maar dacht dat Dailymobile.se ze wel had. En anders even zoeken op iPhone by DSMA. :)

Kleine kanttekening, tis eigenlijk een theme voor een 5800, daardoor ziet de onderste balk er niet helemaal eenduidig uit. Maja das een kleinigheidje. De bijna doorzichtige balken van de widgets is dan weer een pluspunt.

[ Voor 28% gewijzigd door Beanie op 26-08-2010 17:28 ]

• Tweade
  • Laatst online: 10-09 19:32
Beanie schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 17:26:
[...]

Weet niet meer precies waarvandaan maar dacht dat Dailymobile.se ze wel had. En anders even zoeken op iPhone by DSMA. :)

Kleine kanttekening, tis eigenlijk een theme voor een 5800, daardoor ziet de onderste balk er niet helemaal eenduidig uit. Maja das een kleinigheidje. De bijna doorzichtige balken van de widgets is dan weer een pluspunt.
Iets meer "on-topic": op m'n N97 mini heb ik een N8 theme (MySymbian3 Rugge). Lekker fris vergeleken met het standaard thema:
http://dailymobile.se/201...heme-mysymbian3-by-rugge/

• liffey
ding is in duitsland inmiddels voor 399 te bestellen, gaat de goede kant op zou ik zeggen!

Verwijderd

liffey schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 20:49:
ding is in duitsland inmiddels voor 399 te bestellen, gaat de goede kant op zou ik zeggen!
Welke website? Wanneer leverbaar?

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:43
Ik zie hem alleen op www.nokia.de voor de pre-order staan...

[ Voor 21% gewijzigd door robertwebbe op 26-08-2010 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Laatst online: 12-08 10:35

M.E.Amrani

...heeft honger

Heb m alvast besteld :D. Nu nog een maandje afwachten!

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
liffey schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 09:37:
[...]

Gewoon over de pagina vegen zou je naar de vorige moeten brengen mijns inziens. Hoe doe jij dat dan?
Als dit soort bugs eruit zijn (neem aan dat de gpshardware wel in orde is dit keer) dan maakt de n8 een grote kans om mijn nieuwe telefoontje te worden.
Als ik op "terug" klik (met alle S60v5 toestellen die ik heb O-)), gaat de browser 1 pagina terug. Kwestie van instellingen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

liffey schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 20:49:
Waar dan? Kan het niet vinden!
PinokkioTV schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 03:41:
[...]

Als ik op "terug" klik (met alle S60v5 toestellen die ik heb O-)), gaat de browser 1 pagina terug. Kwestie van instellingen ...
Nou breekt mijn klomp... zit nog eens bij de instellingen van internet te kijken, maar zie echt geen optie staan om te selecteren dat je automatisch 1 pagina terug gaat. Waar stel jij dat in dan??? Ik (en anderen met mij dus...) ben zeer benieuwd!!
:?
Pagina: 1 ... 3 ... 92 Laatste

Let op:
Discussie over levertijden, abonnementen en aanbiedingen mag in [ABO] Nokia N8 levertijden- en abonnementen topic