@ PinokkioTV
Of je doet je naam eer aan of je bent in de war met Opera.
Ja damn, kan die link niet meer vinden, zal wel een flop zijn, stond nog op niet leverbaar maar dat is logisch. Als ik nog es iets tegen kom dan plak ik de link er meteen in, bij deze beloofd.
[ Voor 25% gewijzigd door liffey op 27-08-2010 13:37 ]
[ Voor 73% gewijzigd door RoD op 31-08-2010 22:23 ]
[ Voor 82% gewijzigd door RoD op 31-08-2010 22:23 ]
Verwijderd
[ Voor 85% gewijzigd door RoD op 31-08-2010 22:23 ]
Verwijderd
Je zal een leveradres in nederland moeten zoeken vrees ik. Ik ga de mijne laten leveren op het adres van volvo nederland. Belgische prijs zal waarschijnlijk ook een stuk hoger liggen.Verwijderd schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 11:05:
hoi, klein vraagje
online bestellen van N8 gaat nu reeds voor nokia nederland,maar die leveren enkel in nederland zie ik, hoe zit het voor ons vlamingen ? de optie bij nokia belgie online te bestellen is er niet, iemand die me kan zeggen hoe wij belgen online kunnen bestellen? thanks & grtz
Verwijderd
thanks, ga nog effe kat uit de boom kijken dan ...Verwijderd schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 13:09:
[...]
Je zal een leveradres in nederland moeten zoeken vrees ik. Ik ga de mijne laten leveren op het adres van volvo nederland. Belgische prijs zal waarschijnlijk ook een stuk hoger liggen.
Kijk maar naar de prijs van de samsung wave belgie 400 vs nederland vanaf 305
Master_A
Er was een Hyves-app, maar die hebben ze kennelijk vervangen door een "bladwijzer". Te downloaden op hyves.nlAmiet01 schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 14:33:
Is er eigenlijk wel een officiele hyves app voor de S60V5 die lekker werkt? Ik kan me wel herinneren dat ik een app had gedownload van hyves voor mn nokia 5800, maar die werkte helemaal niet goed. Zomaar vragen om bluetooth verbinding? En werkte heel traag. De app voor de Iphone werkt erg goed. Als er een officiele app van hyves zou zijn, dan zou hij toch wel te downloaden zijn via de OVI store? Ik kan me ook nog de reclame van de Nokia N97 herinneren, waarin ze de hyves app lieten zien.
Native browser bij alle toestellen die hieronder genoemd worden, het was altijd één van de eerste dingen die ik veranderde. Het grappige is dat ik deze instelling nu ook nergens kon vinden. Default kreeg je bij terug altijd een soort overzichtje van de pagina's waar je naar terug kon, bij mij is 'terug' nu dus echt 1 pagina terug.Tweade schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 13:19:
@ PinokkioTV
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Verwijderd
Die heb ik onlangs ook geprobeerd en deze voldoet wel goed! Ik word nu automatisch ingelogd (lukte eerder ook niet goed via browser), en heb geen bluetooth probleem (de vraag) bij die ene applicatie die je ook eerder had. Oké het blijft geen super appl., omslachtige menu's en zo maar het werkt tenminste een beetje.PinokkioTV schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 19:42:
[...]
Er was een Hyves-app, maar die hebben ze kennelijk vervangen door een "bladwijzer". Te downloaden op hyves.nl
Hehe, zoiets bedoelde ik idd.... Bedankt voor deze tip!!Maite schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 20:15:
Als je meteen terug wil naar de vorige pagina in de browser moet je onder opties > instellingen > algemeen > geschiedenislijst op "uit" zetten
Kijk dat is duidelijk! top. ga ik meteen ook in n97 zetten.Maite schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 20:15:
Als je meteen terug wil naar de vorige pagina in de browser moet je onder opties > instellingen > algemeen > geschiedenislijst op "uit" zetten
Thanks, daar word ik ook erg blij van!liffey schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 14:18:
[...]Kijk dat is duidelijk! top. ga ik meteen ook in n97 zetten.
---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---
Iphone 5 -- eerste Iphone
[ Voor 45% gewijzigd door BoXie op 31-08-2010 22:49 ]
Iedere telefoon blinkt wel ergens in uit. De n8 is fantastisch qua camera, dat is geen twijfel. verder lijkt het een redelijk complete telefoon te worden, gebruikerservaringen zullen uitwijzen of alles het gewoon doet, debacle van de n97 is nog niet vergeten natuurlijk.BoXie schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:44:
Ja dat klopt. De camera is uitmuntend voor foto's ... voor video doet ie qua framerate nog wat onder voor de iPhone (25fps vs 30) ... Maar de camera in de iPhone is ook 'goed' ... dus ik vind dat geen fundamenteel argument om je keus op te baseren. Tenzij je ECHT puur voor de foto's gaat, maar dan koop je toch een SLR.
Waarom ik de N8 wil :
- Symbian .. lekker vertrouwd, energiezuinig, stabiel en nog een beetje dat nostalgische 'tis tenminste een telefoon en geen PC op handformaat'-idee. Bovendien ben ik zeer tevreden met de Nokia E-mail push dienst. En uiteraard .. de camera.
- iPhone : vind hem gewoon te duur (je zult hem maar verliezen of slopen en verzekeringen voor telefoons doe ik niet aan) en ik wil geen 2 jaar T-Mobile.
- Android / HTC : Android is leuk. Maar nog niet volwassen en ik vind de hardware van HTC k*t.
[ Voor 10% gewijzigd door BoXie op 01-09-2010 10:42 ]
Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12
Verwijderd
[ Voor 27% gewijzigd door pven op 27-09-2010 20:43 ]
Heb geen ervaring met Ovi Maps maar vind Sygic ook wel regelmatig "creatieve" routes nemenBoXie schreef op woensdag 01 september 2010 @ 10:42:
Hebben meer mensen de mening dat de route-calculatie van Ovi Maps stuk slechter is dan bijv. Sygic ?
Ik moet regelmatig omkeren op de snelweg ... of een 'omweg' rijden van Ovi ... Sygic snapt het dan gelukkig wel.
Hoop dat dat wel snel verandert in Ovi Maps.
Verwijderd
Ik zit ook te twijfelen of ik deze telefoon zal kopen. Het enige wat voor mij een nadeel is bij deze telefoon is dat het besturingssysteem draait op symbian. Heb nu ook een nokia met symbian en dat bevalt niet geweldig. Ik zit daarom dus te twijfelen tussen deze of een android telefoon ( sony ericsson x10 bijv. ) Maar, daar tegenover staat natuurlijk wel de 12 megapixel camera enz. Dat zul je weer niet zien op een android telefoon.Verwijderd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 15:42:
ik ben van plan de Nokia N8 te kopen, online. maar zijn er mensen die deze telefoon echt afraden? en zo ja, waarom?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2010 12:26 ]
Verwijderd
Ja, ik had laatst een filmpje gezien en toen zag ik dat er een portrait qwert keyboard op zit.BoXie schreef op donderdag 02 september 2010 @ 14:35:
Zit er eigenlijk ook een portrait qwerty keyboard optie op de N8 ? Want als dat er niet op zit dan is dat echt een groot gemis ! Zie wel een screenshot op google dat het kan, maar is wellicht pre-release software. Nokia spreekt er nl. niet over.
Verwijderd
Swype keyboard is er voor de N8, schijnt zelfs direct mee geleverd te worden. Is overigens ook leverbaar voor Symbian S60 devices via Nokia Betalabs.BoXie schreef op donderdag 02 september 2010 @ 14:35:
Zit er eigenlijk ook een portrait qwerty keyboard optie op de N8 ? Want als dat er niet op zit dan is dat echt een groot gemis ! Zie wel een screenshot op google dat het kan, maar is wellicht pre-release software. Nokia spreekt er nl. niet over.
Symbian op de N8 is andere koek dan dat je op de huidige toestellen van Nokia tegenkomt. Het werkt beter, intuïtiever en steekt logischer in elkaar. Qua UI en gebruiksgemak is het er een stuk op vooruitgegaan.Verwijderd schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 12:24:
[...]
Ik zit ook te twijfelen of ik deze telefoon zal kopen. Het enige wat voor mij een nadeel is bij deze telefoon is dat het besturingssysteem draait op symbian. Heb nu ook een nokia met symbian en dat bevalt niet geweldig. Ik zit daarom dus te twijfelen tussen deze of een android telefoon ( sony ericsson x10 bijv. ) Maar, daar tegenover staat natuurlijk wel de 12 megapixel camera enz. Dat zul je weer niet zien op een android telefoon.
De Galaxy S levert een hogere kwaliteit dan de Nokia N8. Echter doet de Nokia N8 het een stuk beter ten opzichte van de Galaxy S. Ik heb met beide tegelijkertijd gefilmd maar m'n Galaxy S (welke toch niet de minste prestaties levert op film- / fotogebied) kon ik bombarderen tot weggooicamera.Verwijderd schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 13:19:
kan iemand mij vertellen of de camera van de samsung galaxy een stuk beter is dan die van de nokia 5800?
Dat bepaalt misschien de keuze voor wel of geen n8. Ik heb nu nl.5800
[ Voor 37% gewijzigd door DaMarcus op 03-09-2010 13:26 ]
Verwijderd
Ja dat scheelt inderdaad wel weer. Maar voor de rest wordt er wel gezegd dat je met android veel meer kunt doen dan met symbian, qua applicaties etc. Daar ligt mijn twijfel meer.DaMarcus schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 13:24:
[...]
Symbian op de N8 is andere koek dan dat je op de huidige toestellen van Nokia tegenkomt. Het werkt beter, intuïtiever en steekt logischer in elkaar. Qua UI en gebruiksgemak is het er een stuk op vooruitgegaan.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2010 15:11 ]
Zoals DaMarcus ook al schrijft, is de camera van de Galaxy S idd beter, dan die van de 5800XM, maar vergeleken met 5 megapixel camera's van andere toestellen (bijv. N95 of N97) zijn de resultaten teleurstellend. Ook heeft hij geen flits.Verwijderd schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 13:19:
kan iemand mij vertellen of de camera van de samsung galaxy een stuk beter is dan die van de nokia 5800?
Dat bepaalt misschien de keuze voor wel of geen n8. Ik heb nu nl.5800
Iphone 5 -- eerste Iphone
Verwijderd
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2010 21:32 ]
Verwijderd
Zien er goed uit! Maar echt zo veel beter dan de foto's die met een iPhone4 zijn geschoten? Maar ja in het donker zal de N8, vanwege de Xenon flash, opzeker wél winnen.DaMarcus schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 21:31:
Hier een aantal foto's welke allen zijn geschoot met een N8.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2010 21:40 ]
Verwijderd
Ja klopt, de N8 camera zal voor een kleine groep gebruikers ook zeker beter zijn (zeker gezien de Xenonflash). Maar ik denk dat een goede camera voor het eerst niet meer iets unieks van Nokia is (/SE). Met het camerasysteem van de iPhone 4 is er voor het eerst - voor de gewone consument - ook een smartphone die goed mee kan komen op dit gebied, wat voorheen altijd toch wel bij Nokia (en SE) lag.DaMarcus schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 21:40:
Niet om de N8 te verdedigen maar deze foto's zijn wel geschoten in een andere omgeving met betere belichting.
Neemt niet weg dat ik benieuwd naar de test wanneer je ze naast elkaar legt
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2010 21:48 ]
Verwijderd
Nu ik het zo bekijk, zie ik bijna geen verschillen met mijn n86 8mp. Had eerlijk gezegd meer verschil verwacht tussen 8 en 12 megapixel. maar buiten dat om blijft het natuurlijk zeer goeie kwaliteit foto's.DaMarcus schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 21:31:
Hier een aantal foto's welke allen zijn geschoot met een N8.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2010 12:25 ]
Verwijderd
Verwijderd
Zeer interessant. Is er een manier om dit op te lossen?Fuzzillogic schreef op zondag 05 september 2010 @ 13:43:
Ik denk dat het vooral door de mismatch tussen de 25fps van de opname en de (waarschijnlijk) 60fps die je display weergeeft.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2010 14:39 ]
Verwijderd
Omdat ik weer wat breedbeeld foto's voorbij zie schuiven; nog maar eens de vraag of je met de N8 de verhouding kunt kiezen/ instellen.Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 23:25:
[...]
Misschien wat premature maar weet iemand of je toevallig ook de verhoudingen kunt instellen van de camera van de N8? "Ouderwets" kleinbeeld heeft een verhouding van 2:35, de meeste digitale compact camera's een van 3:4
De foto's die Robbert Webbe toont zijn volgens mij 16:9 (breedbeeld). Leuk misschien voor liggende foto's maar staand is het geen pan (sorry Robert, ik bedoel de foto. Verder niks persoonlijks):
http://www.flickr.com/pho...6133/in/pool-1512949@N22/
Verwijderd
Als we het dan toch over basic dingen hebben, hoop ik op een deftige wekker. Mijn huidige gsm is kortweg zielig te noemen: Als hij op stil staat gaat mijn wekker gewoon niet af (ook in de instellingen valt dat nergens aan te passen) Op je scherm krijg je nergens een melding of je wekker nu aan of uit staat. Als je een paar keer 'snooze' doet, geeft ie er na een tijdje gewoon de brui aan. Ik kan maar 1 wekker instellen, ...wheez50 schreef op zondag 05 september 2010 @ 17:17:
Iets wat ik zelf heel erg belangrijk vind is batterijduur en bereik. Ik heb met mijn 5800 een week gehaald (internet uit / gsm). En heb lol gehad met 'problemen' met tmobile en een iphone (zelfs terwijl ik op mijn telefoon zat had ik beter bereik/internet).
Ik hoop heel hard dat de n8 hetzelfde kan. Goed bereik en een goede omgang met batterij zijn voor mij toch eigenlijk uiteindelijk doorslaggevend. Bellen is bij eigenlijk elke telefoon gewoon goed te doen.
Werkt het wel,Verwijderd schreef op zondag 05 september 2010 @ 22:16:
[...]
Als we het dan toch over basic dingen hebben, hoop ik op een deftige wekker. Mijn huidige gsm is kortweg zielig te noemen: Als hij op stil staat gaat mijn wekker gewoon niet af (ook in de instellingen valt dat nergens aan te passen) Op je scherm krijg je nergens een melding of je wekker nu aan of uit staat. Als je een paar keer 'snooze' doet, geeft ie er na een tijdje gewoon de brui aan. Ik kan maar 1 wekker instellen, ...
Iemand enig idee hoe dit zit bij symbian?
Verwijderd
Bij mijn vorig model van sony ericsson werkte dit ook allemaal + meerdere wekkers. Het model van 2 jaar erna vond sony ericsson het blijkbaar nodig om de software te downgraden naar een miserabel niveau. Bij nokia is dit (hopelijk) niet het geval.Giem schreef op zondag 05 september 2010 @ 23:18:
[...]
Werkt het wel,
Telefoon op stil, wekker gaat netjes af. Telefoon uit en zelfs dan gaat de wekker netjes af. Dan kan je kiezen om de telefoon aan te zetten of de snoozen. (kan overigens al vanaf de 3310 o.i.d.)
Ja dat is wel erg jammer... als nokia dat nu ook zou doen is dat wel een afknapper voor mijn.Verwijderd schreef op maandag 06 september 2010 @ 07:18:
[...]
Bij mijn vorig model van sony ericsson werkte dit ook allemaal + meerdere wekkers. Het model van 2 jaar erna vond sony ericsson het blijkbaar nodig om de software te downgraden naar een miserabel niveau. Bij nokia is dit (hopelijk) niet het geval.
Alle nokia's hebben een prima wekker dus dat lijkt me nou niet echt een punt van zorg bij de n8.Giem schreef op maandag 06 september 2010 @ 08:34:
[...]
Ja dat is wel erg jammer... als nokia dat nu ook zou doen is dat wel een afknapper voor mijn.
Verwijderd
Heb je het dan over multitasking die niet efficient gebeurt of over stroomgebruik dat de hoogte inschiet? Wat zou het probleem kunnen zijn misschien?liffey schreef op maandag 06 september 2010 @ 10:07:
[...]
Alle nokia's hebben een prima wekker dus dat lijkt me nou niet echt een punt van zorg bij de n8.
geheugenbeheer, daar draait het bij dit ding om.
Verwijderd
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2010 11:12 ]
multitasken is veelgezegd...Verwijderd schreef op maandag 06 september 2010 @ 10:15:
[...]
Heb je het dan over multitasking die niet efficient gebeurt of over stroomgebruik dat de hoogte inschiet? Wat zou het probleem kunnen zijn misschien?
op de websites zie ik ze nog niet. ht is nog eventjes wachten op de aanbiedingen samen met een abonnement blijkbaar...Verwijderd schreef op maandag 06 september 2010 @ 11:09:
Bij Belcompany komt ie volgens de site pas in week 44 uit. Maar bij de The Phonehouse zeggen ze 18 September.
Dat is rap dan.Verwijderd schreef op maandag 06 september 2010 @ 11:09:
Bij Belcompany komt ie volgens de site pas in week 44 uit. Maar bij de The Phonehouse zeggen ze 18 September.
Verwijderd
Dit vraag ik mij dus ook af, hoe snel de N8 is in vergelijking met de 5800. Deze heeft minder RAM geheugen, maar ondanks dat ik bijna niets tegelijk draai, vliegt er snel een applicatie uit. Wel heb ik van allerlei applicaties gedownload, zoveel mogelijk op de geheugenkaart maar sommige dingen doet hij toch alleen maar in het telefoongeheugen zelf (bijv. dingen uit de OVI Store). Ook op de N8 zou ik er van alles op willen zetten, zoniet nog veel meer dan ik nu al doeliffey schreef op maandag 06 september 2010 @ 13:41:
[...]
multitasken is veelgezegd...
heb een n97 en daar kunnen geregeld toepassingen niet geopend worden ivm geheugenproblemen. en dan heb ik niet zo gek veel op de achtergrond draaien.
email altijd uiteraard maar verder geen bijzonderheden.
web valt opeens uit, en bij foto gallery openen krijg ik ook vaak de melding dat dit niet kan. Als ik het daarna opnieuw doe dan lukt het wel.
gaat dus om ram gebruik. Nu zijn de harmware specificaties een stuk beter, 256 ram iig, samen met het nieuwe symbian gaat dit hopelijk goed werken.
Batterijgebruik maak ik mij niet zo'n zorgen om. Dat gaat bij mij ruim 1 dag mee, wat voor mij voldoende is. heb tenslotte een huis met stopcontacten :-)
het is wachten o pde eerste hands on van gewone gebruikers, die hem een week gebruiken waaroor het geheugen een beetje vol loopt. n97 draait fris ook als een zonnetje maar na een paar dagen is rebooten en cache legen echt noodzakelijk.Verwijderd schreef op maandag 06 september 2010 @ 20:23:
[...]
Dit vraag ik mij dus ook af, hoe snel de N8 is in vergelijking met de 5800. Deze heeft minder RAM geheugen, maar ondanks dat ik bijna niets tegelijk draai, vliegt er snel een applicatie uit. Wel heb ik van allerlei applicaties gedownload, zoveel mogelijk op de geheugenkaart maar sommige dingen doet hij toch alleen maar in het telefoongeheugen zelf (bijv. dingen uit de OVI Store). Ook op de N8 zou ik er van alles op willen zetten, zoniet nog veel meer dan ik nu al doemaar ben dan bang dat 'ie het dus ook niet trekt... of zou dat wel meevallen, denken jullie?
Verwijderd
Een echte keyboard tikt toch net ff lekkerder niet waar?Well, it looks like the mystery of Nokia's Symbian^3 slider may soon be solved -- Reuters is reporting that the company will introduce its new "flagship" E7 smartphone at its Nokia World event in London next week, and it says that the device will pack both a "large" touchscreen and a full QWERTY keyboard. That's further backed up by the existence of an XML file on Nokia's own site, which seemingly confirms that the E7 does indeed run Symbian^3, and that it boasts a 640 x 360 display along with that QWERTY keyboard. Not much more than that at the moment, but those previous leaks suggest that we're basically looking at a slider version of the Nokia N8.
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2010 22:51 ]
Verwijderd
[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2010 23:05 ]
---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---
Volgens Nokia zal oranje en blauw exclusief in nokia's online store te koop zijn. De overige kleuren kunnen door elk andere aanbieder worden verkochtBinks050 schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 12:25:
En is iemand al een provider tegengekomen die de andere kleuren levert, want voor zover ik het zie zijn deze alleen rechtstreeks bij Nokia te bestellen?
Als het goed is zal Nokia de telefoons leveren op 18 september aan degene die ze heeft besteld via de site. En vanaf begin oktober zullen ze te koop zijn via andere aanbiedersVerwijderd schreef op maandag 06 september 2010 @ 11:09:
Gelukkig zijn daar allerlei oplossingen voorMiki schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 14:16:
[...]
Vraag is alleen of je dit echt wilt aangezien Vodafone een bekrompen firmware policy op na houdt.
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Heeft formeel gezien wel consequenties voor je garantie aldus Nokia. Meeste NSP doen gelukkig niet moeilijk maar wees gewaarschuwd!PinokkioTV schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 15:20:
[...]
Gelukkig zijn daar allerlei oplossingen voor![]()
![]()
De-branden noemen ze dat ...
Ik heb er in elk geval nog nooit problemen mee gehad. Meerdere keren bij een NSP geweest, nooit ook maar iets van gezegt.Miki schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 15:52:
[...]
Heeft formeel gezien wel consequenties voor je garantie aldus Nokia. Meeste NSP doen gelukkig niet moeilijk maar wees gewaarschuwd!
Hm dat is wel interessant op 18 september al. Heb je nog een bron van deze datum misschien?M.E.Amrani schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 14:17:
[...]
Volgens Nokia zal oranje en blauw exclusief in nokia's online store te koop zijn. De overige kleuren kunnen door elk andere aanbieder worden verkocht
[...]
Als het goed is zal Nokia de telefoons leveren op 18 september aan degene die ze heeft besteld via de site. En vanaf begin oktober zullen ze te koop zijn via andere aanbieders
Sterker nog, Vodafone heeft mij al meermaals geadviseerd dat te doen. Wel netjes bij een NSP doen, niet zelf thuis proberen.Giem schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 16:12:
[...]
Ik heb er in elk geval nog nooit problemen mee gehad. Meerdere keren bij een NSP geweest, nooit ook maar iets van gezegt.
Verwijderd
Ik zie niets van UPnP/DLNA. Imo toch een zeer wenselijk feature, zeker nu het (in geval van N95 dan) best leuk out-of-the-box samenwerkt met Windows 7. Iemand info hoe dat zit? En weet ook iemand al of er nu eindelijk de mogelijkheid is om self-signed certificaten te importen voor het ondertekenen van software?Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 12:17:
Intussen is wel de nederlandse handleiding online gezet!
http://nds1.nokia.com/phones/files/guides/Nokia_N8-00_UG_nl.pdf
Verwijderd
De N8 werd al vrij vroeg gelekt, om die negatief getinte berichtgeving wat te kunnen weerleggen was Nokia wel gedwongen om de N8 al zo vroeg te lanceren. Daarbij heeft is er omtrent Nokia en S60v5 veel negatieve berichtgeving hoe kun je dit beter weerleggen door alvast nieuws te brengen over het nieuwe OS dat verandering gaat brengen. Zo hou je een beetje een 'buzz' rond je merk.Verwijderd schreef op donderdag 09 september 2010 @ 12:09:
waarom is er over de e7 niet eerder iets gemeld en is overal alleen de n8 gepromoot, ook door nokia zelf??
E7 is zeker geen N9, N9 zal waarschijnlijk meer processing power hebben dan de E7 die dat niet echt nodig heeft. Overeenkomsten zijn er desondanks wel, naar verluidt hebben beide toestellen een 4" scherm al wordt de resolutie van de E7 op 640x360 geschat en die van de N9 op 900x...Woudtwe schreef op donderdag 09 september 2010 @ 12:36:
De E7 is volgens mij toch gewoon de N9? Dus daar wordt al wel langer over gepraat. En dat Nokia er zelf nog niet mee begonnen is vindt ik alleen maar netjes. De N8 is zo lang van te voren aangekondigt dat het wachten wel tergent lang duurt.
[ Voor 8% gewijzigd door Beanie op 09-09-2010 13:32 ]
True. Trouwens, krijg je als shop meerdere kleuren? Uitgaande van dat ze voor retailers zijn bedoeld
Zijn niet van mij mocht je dat denkenDaMarcus schreef op donderdag 09 september 2010 @ 14:49:
[...]
True. Trouwens, krijg je als shop meerdere kleuren? Uitgaande van dat ze voor retailers zijn bedoeld
Ik acht de kans klein dat de N8 ooit wordt voorzien van S^4, dat is vroeger nooit gebeurd en zal naar mijn mening ook nu niet gebeuren. S^3 en S^4 worden los van elkaar ontwikkeld en zijn geen opvolgers van elkaar. De N8 is een tussen model en puur bedoeld om niet achterop te raken bij de concurrentie. MeeGo en S^4 zullen de high-end markt gaan bedienen en daar horen ook flagships bij en geen (tegen die tijd) achterhaalde N8.IronFist schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 17:34:
Levert Hi sowieso de zwarte bij voorbestellen of kopen ze uberhaupt alleen de zwarte in?
Met andere woorden: zou je kunnen aangeven dat je liever op de zilvere wil wachten?
Ik heb hem ook met bovenstaand abbonnement voorbesteld. Begin wel mn twijfels te krijgen over Symbian OS^3. Wordt de N8 de enige met dit platform? Hoe zit het dan met de updates, of wordt OS4 mogelijk geschikt?
En hoe zit het met open source, gaat dit voordelen geven? Ik hoop dan ook dat iemand komt met Android port, wat meer vrijheid kan bieden.
Het zal misschien allemaal wel koffiedik kijken zijn, maar levert misschien wel een interessante discussie op.
Sowieso wordt de N8 niet de enige met S3, de C7 is al min of meer bevestigd dat die S3 draait net als de E7 en de aankomende (geruchten) X7.IronFist schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 17:34:
Levert Hi sowieso de zwarte bij voorbestellen of kopen ze uberhaupt alleen de zwarte in?
Met andere woorden: zou je kunnen aangeven dat je liever op de zilvere wil wachten?
Ik heb hem ook met bovenstaand abbonnement voorbesteld. Begin wel mn twijfels te krijgen over Symbian OS^3. Wordt de N8 de enige met dit platform? Hoe zit het dan met de updates, of wordt OS4 mogelijk geschikt?
En hoe zit het met open source, gaat dit voordelen geven? Ik hoop dan ook dat iemand komt met Android port, wat meer vrijheid kan bieden.
Het zal misschien allemaal wel koffiedik kijken zijn, maar levert misschien wel een interessante discussie op.
Een ander voordeel van developen voor iOS is de eenheidsworst binnen de devices. iPod en iPhone zijn nagenoeg gelijk en dus een strak platform om voor te ontwikkelen i.t.t. Symbian met zo'n divers aanbod aan toestellen met zoveel verschillende resolutie schermen en onderliggende hardware. En natuurlijk een zeer solide platform waar ze het op kunnen aanbieden.Miki schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 17:46:
[...]
Ik acht de kans klein dat de N8 ooit wordt voorzien van S^4, dat is vroeger nooit gebeurd en zal naar mijn mening ook nu niet gebeuren. S^3 en S^4 worden los van elkaar ontwikkeld en zijn geen opvolgers van elkaar. De N8 is een tussen model en puur bedoeld om niet achterop te raken bij de concurrentie. MeeGo en S^4 zullen de high-end markt gaan bedienen en daar horen ook flagships bij en geen (tegen die tijd) achterhaalde N8.
Open source zegt helemaal niets, het gaat om de SDK en deployment met daaraan gekoppeld verdienmodel of er interessante apps en andere initiatieven ontwikkeld gaan worden. Het iOS platform is dan erg gesloten maar developers kiezen daar op dit moment massaal voor.
[ Voor 4% gewijzigd door Beanie op 10-09-2010 19:20 ]
Verwijderd
iPod 3G (traag, lage resolutie, geen gyroscope)Beanie schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 19:19:
Een ander voordeel van developen voor iOS is de eenheidsworst binnen de devices. iPod en iPhone zijn nagenoeg gelijk en dus een strak platform om voor te ontwikkelen i.t.t. Symbian met zo'n divers aanbod aan toestellen met zoveel verschillende resolutie schermen en onderliggende hardware.
[ Voor 56% gewijzigd door pven op 11-09-2010 19:12 ]
"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."
Ik heb een houder gekocht op ebay uit de UK, zoeken op: n8 holder.SpitfireNL schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 00:45:
Weet iemand welke telefoonhouder/standaard voor in de auto wellicht compatible is met de N8?? Eigenlijk zodat de aux-out en usb en oplaad poorten nog vrij blijven om te gebruiken als de telefoon in de houder zit.
[ Voor 7% gewijzigd door emmerx op 11-09-2010 10:52 ]
Draadloos laden op onze Zon
2 gaatjes in mijn voorruit? weet nog niet of ik daar voor kies.emmerx schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 10:50:
[...]
Zuignap sucks...
Heb ik gewoon 2 gaten in geboord en met schroefjes vastgezet.
Ik had een voorruit met zo'n speciale coating die straling tegenhoudt; GPS werkte daardoor niet goed.liffey schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 11:02:
[...]
2 gaatjes in mijn voorruit? weet nog niet of ik daar voor kies.
[ Voor 6% gewijzigd door emmerx op 11-09-2010 11:09 ]
Draadloos laden op onze Zon
Ah vandaar mijn problemen met gps bij de n97! Ik ga ook plexi nemen, en dan de n8. Lekker boren in dat glas, lol.emmerx schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 11:07:
[...]
Ik had een voorruit met zo'n speciale coating die straling tegenhoudt; GPS werkte daardoor niet goed.
Daarom heb ik mijn voorruit vervangen door een van plexiglas/lexaan en daar kun je prima in boren hoor.
Schroefjes steken aan buitenkant iets uit en daardoor slijten mijn ruitenwissers wel snel ...
Ik heb de houder op mijn dashboard, lager dan de voorruit zodat ik daardoor ook 's avonds gewoon fietsers van rechts kan zien. Heb ik ook niet zo'n 'gezellige' TL-verlichting in mijn auto ...
En GPS werkt prima op die positie (zowel N82 als de 97)
Voor een houder kijk ik straks wel bij Brodit.SpitfireNL schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 00:45:
[mbr]*weg* voor het waarom: kijk twee berichten hierboven[/]
Ik heb al gezocht maar eigenlijk in alle nederlandse shops is hij alleen i.c.m. abonnement te verkrijgen.
Verder is er nog een ding dat ik me sterk afvraag.
Weet iemand welke telefoonhouder/standaard voor in de auto wellicht compatible is met de N8?? Eigenlijk zodat de aux-out en usb en oplaad poorten nog vrij blijven om te gebruiken als de telefoon in de houder zit.
Nokia heeft er een aantal maar die staan geen van alle vermeld in de compatible accessoires list voor de N8 op de nokia website.
Verwijderd
Klopt, Nokia World 2010 begint dinsdag.Verwijderd schreef op zondag 12 september 2010 @ 20:10:
n8, c7, e7... las ergens dat er deze week meer duidelijkheid komt wat wel/niet en wanneer uitkomt. Even afwachten dus nog....
Er zit toch "gewoon"usb op, en een externe mic zou ook moeten kunnen via de 3,5 jack aansluiting.Exphy schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 01:29:
ik hoop dat er een mogelijkheid komt om een externe microfoon voor audio-opnamen aan te sluiten.
Ik twijfel nogsteesd of dit wel m'n volgende telefoon moet worden. De camera is gewoon te idioot goed, maar qua performance en extra's lijkt deze telefoon me toch wat minder. Maar die camera
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq