Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Dat er een jackplug-aansluiting op zit wil nuet zeggen dat een externe mic ook zal werken. Same like Playstation 3, daar zit ook een HDMI-aansluiting op maar het is geen ingang.

Ondanks dat de N8 niet eens zo gek traag is had ik liever een ARMv7-CPU terug willen zien. Toch net even wat meer futureproof dan de huidige CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-08 10:49
Deze jackplug wordt ook gebruikt voor de meegeleverde headset, waar uiteraard ook een mic in zit.
Daarnaast is de USB connectie ook te gebruiken voor een eventueel toetsenbord, muis of stick en doorom denk is dat als je een fatsoenlijke mic hebt met usb, dat je dan ook deze kan gebruiken op de N8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peligro schreef op maandag 13 september 2010 @ 21:03:
Deze jackplug wordt ook gebruikt voor de meegeleverde headset, waar uiteraard ook een mic in zit.
Daarnaast is de USB connectie ook te gebruiken voor een eventueel toetsenbord, muis of stick en doorom denk is dat als je een fatsoenlijke mic hebt met usb, dat je dan ook deze kan gebruiken op de N8.
De software-app moet het dan ook ondersteunen (dat hij de usb-mic gaat gebruiken ipv de ingebouwde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 17:54
http://events.nokia.com/nokiaworld/home.htm

Ik hou de ontwikkelingen in de gaten. Mag al verlengen maar wil geen telefoon die al een jaar op de markt is (desire e.d.) en ik wil misschien eens wat anders dan de iPhone. Van de najaars-telefoons is dit de eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nokia Italië heeft wat nieuwe filmpjes op het YouTubekanaal gezet:
YouTube: Nokia E7 - The ultimate business smartphone
YouTube: Nokia N8 - Cosa ti inventerai adesso?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 11:11:
http://events.nokia.com/nokiaworld/home.htm

Ik hou de ontwikkelingen in de gaten. Mag al verlengen maar wil geen telefoon die al een jaar op de markt is (desire e.d.) en ik wil misschien eens wat anders dan de iPhone. Van de najaars-telefoons is dit de eerste.
Ziet er wel leuk uit, de C7. Toch een soort N8 met uitschuifbaar qwerty maar vast wel andere dingetjes wat minder gelikt.
Hier de specs: http://europe.nokia.com/f...okia-e7-00/specifications
8 MP camera, wel weer een dubbele LED flits lees ik. Helaas geen Xenonflits. Maar als de foto's veel beter zijn met flits dan bijv. de 5800, lijkt het me serieus wel wat. Nog geen idee van de prijs... (tov de N8).
Ik hou het wel in de gaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we nou eerst maar de reviews afwachten. Op papier was de N97 ook fantastisch, maar het topic op GoT wijst in de helft of meer van de gevallen toch op veel problemen - in de praktijk.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2010 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro
Verwijderd schreef op maandag 13 september 2010 @ 21:07:
[...]

De software-app moet het dan ook ondersteunen (dat hij de usb-mic gaat gebruiken ipv de ingebouwde).
Dat klopt idd, maar de open source van symbian betekend wel dat het waarschijnlijk gewoon gemaakt kan worden. Toch?

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 12:34
Exphy schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 01:29:
ik hoop dat er een mogelijkheid komt om een externe microfoon voor audio-opnamen aan te sluiten.

Ik twijfel nogsteesd of dit wel m'n volgende telefoon moet worden. De camera is gewoon te idioot goed, maar qua performance en extra's lijkt deze telefoon me toch wat minder. Maar die camera O+
In deze videoreview maken ze gebruik van een externe microfoon, dus dat lijkt me geen probleem:

http://www.mobilecowboys.nl/toestellen/12762

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
Woudtwe schreef op woensdag 15 september 2010 @ 21:55:
[...]

In deze videoreview maken ze gebruik van een externe microfoon, dus dat lijkt me geen probleem:

http://www.mobilecowboys.nl/toestellen/12762
Ooh, dat belooft veel

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
iemand al een test met de gps gezien? dat is voor mij het slechts werkende onderdeel van de n97 en accepteer geen toestel meer met zo'n brakke positiebepaling. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze nogmaal een brakke gps inbouwen, want ze kunnen het wel, er zijn genoeg nokia modelletjes met uitstekende positiebepaling.

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09 13:21
Waarom doet Nokia zo geheimzinnig over wanneer de telefoons precies verzonden gaan worden naar de mensen die hem besteld hebben en wanneer deze naar de winkels gaan. Het lijkt me dat een planning toch wel minimaal 3 weken van te voren gemaakt kan worden?
Of wil Nokia kosten wat het kost de datum op het laatste moment nog uit willen kunnen stellen. Iemand hier een idee van? Het zelfde geldt voor de winkels. Is het echt zo dat ze pas een paar dagen van te voren te horen krijgen wanneer de telefoon geleverd gaat worden?

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

• peligro
Telfordia schreef op donderdag 16 september 2010 @ 16:02:
Waarom doet Nokia zo geheimzinnig over wanneer de telefoons precies verzonden gaan worden naar de mensen die hem besteld hebben en wanneer deze naar de winkels gaan. Het lijkt me dat een planning toch wel minimaal 3 weken van te voren gemaakt kan worden?
Of wil Nokia kosten wat het kost de datum op het laatste moment nog uit willen kunnen stellen. Iemand hier een idee van? Het zelfde geldt voor de winkels. Is het echt zo dat ze pas een paar dagen van te voren te horen krijgen wanneer de telefoon geleverd gaat worden?
Ik krijg hem via een website / provider de 10e.
Het heeft er mischien ook mee te maken dat de software nog wat ge-finetuned moet worden.

Verwijderd

Zwaar positieve (pre)review verschenen @ZDNet Deutschland: gezegd wordt zelfs dat Symbian ^3 zich kan meten met iOS4 en Android.

(met ook een filmpje onderaan)

http://www.zdnet.de/mobil...y-20000153-41537776-1.htm

Dus dat is goed nieuws voor de mensen die hem overwegen aan te schaffen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2010 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 08:46
Zo, heb gisteren de N8 toch maar besteld/gereserveerd op nokia.nl

Trouwens http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a code gaf nog eens mooie 10 procent korting. Totaal incl verzendkosten was ie 431,10 euro.

Had nog nokia shop Nederland gebeld, en die beweerden levering te krijgen "eind september", terwijl winkels ze een week later krijgen, in de eerste week van oktober.

Kan niet wachten tot hopelijk volgende week al een pakketje binnengekomt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 21:14:
Zwaar positieve (pre)review verschenen @ZDNet Deutschland: gezegd wordt zelfs dat Symbian ^3 zich kan meten met iOS4 en Android.

(met ook een filmpje onderaan)

http://www.zdnet.de/mobil...y-20000153-41537776-1.htm

Dus dat is goed nieuws voor de mensen die hem overwegen aan te schaffen.
Ik snap het niet, overal lees je toch ook dat Android veel meer voorloopt dan het 'ouderwetse' symbian??
Of worden deze reclamefilmpjes behoorlijk gesponsord door nokia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 08:46
Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 12:50:
[...]

Ik snap het niet, overal lees je toch ook dat Android veel meer voorloopt dan het 'ouderwetse' symbian??
Of worden deze reclamefilmpjes behoorlijk gesponsord door nokia?
Ja voorloopt is relatief, ik vind de Galaxy S geen fatsoenlijke camera hebben. Verder voelt het toestel heel plastic aan.

Symbian is zeker niet cutting edge, maarja, het is maar wat je zoekt in een telefoon. Verder is Symbian V3 zeker snel op de N8 en kan je toch lekker snel bladeren door foto´s en muziek. Verder is Ovi maps handig en biedt de mogelijkheid lokaal maps op te slaan(van hele landen). De galaxy S heeft zo een gratis navigatie app, maar heeft geen out-of-the-box mogelijkheid om kaarten van landen lokaal op te slaan(wel mogelijk om routes te pre loaden via een 3d party app). Dus op vakantie kan je dat roaming data gaan kosten, en dat is dan weer snel prijzig.

Laat wel in het midden dat voor mij de keuze tussen een Galaxy S en een N8 ging, wil niet zeggen dat jij misschien een andere Android mobiel op het oog hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door Sharkys op 17-09-2010 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Sharkys schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 12:47:
Zo, heb gisteren de N8 toch maar besteld/gereserveerd op nokia.nl

Trouwens http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a code gaf nog eens mooie 10 procent korting. Totaal incl verzendkosten was ie 431,10 euro.

Had nog nokia shop Nederland gebeld, en die beweerden levering te krijgen "eind september", terwijl winkels ze een week later krijgen, in de eerste week van oktober.

Kan niet wachten tot hopelijk volgende week al een pakketje binnengekomt :*)
goede tip die 10 %!
ik wacht nog even de aanbiedingen via andere mobile telefoonaanbieders af, hoop dat de webshops met goede aanbiedingen komen. Heb toch het idee dat ik dan goedkoper uit ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
Sharkys schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 12:58:
[...]

Ja voorloopt is relatief, ik vind de Galaxy S geen fatsoenlijke camera hebben. Verder voelt het toestel heel plastic aan.

Symbian is zeker niet cutting edge, maarja, het is maar wat je zoekt in een telefoon. Verder is Symbian V3 zeker snel op de N8 en kan je toch lekker snel bladeren door foto´s en muziek. Verder is Ovi maps handig en biedt de mogelijkheid lokaal maps op te slaan(van hele landen). De galaxy S heeft zo een gratis navigatie app, maar heeft geen out-of-the-box mogelijkheid om kaarten van landen lokaal op te slaan(wel mogelijk om routes te pre loaden via een 3d party app). Dus op vakantie kan je dat roaming data gaan kosten, en dat is dan weer snel prijzig.

Laat wel in het midden dat voor mij de keuze tussen een Galaxy S en een N8 ging, wil niet zeggen dat jij misschien een andere Android mobiel op het oog hebt.
De camera op de Galaxy is uitstekend hoor, maar het vereist nou eenmaal wel daglicht er zit immers geen flitser op.
De foto's zijn beduidend beter dan op mijn oude milestone of N85/E75

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velga
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-10-2021
ik ben benieuwd of de camera net zo goed is of beter dan de satio
Die heeft ook 12 mp maar meer digitale zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elzooi
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-08 21:45
Tja, digitale zoom zou mij niks uitmaken. Ik kan later op de computer de foto dan zelf ook wel handmatig gaan uitvergroten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:43
Voor de geluksvogels die al een N8 in hun bezit hebben: er is een beta versie van WhatsApp beschikbaar die werkt op de N8. Het is nog een hele vroege beta waarin je alleen nog maar tekst kunt sturen, de rest volgt in de volgende update. Hij is hier te downloaden (via de mobiele browser): http://www.whatsapp.com/nokia/

Voor degenen die WhatsApp nog niet kennen, het is een ping applicatie (pingen is de samensmelting van SMS en Instant Messaging op de mobiele telefoon). WhatsApp is ook beschikbaar voor andere platformen zoals BlackBerry OS, Apple iOS en Android (vanaf 2.2). Hier staat een demo tussen 2 iPhones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 12:34
Velga schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 15:08:
ik ben benieuwd of de camera net zo goed is of beter dan de satio
Die heeft ook 12 mp maar meer digitale zoom
Als ik het stukje van meneer Damien goed begrepen heb heb je bij de digitale zoom van Nokia (bijna) geen kwaliteitsverlies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Check dit dan . Prachtige foto's gemaakt door N8. Gepost op Twitter vandaag door Damian Dinning.

http://www.flickr.com/photos/dinning/sets/72157624971870802/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• made
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-08 23:47

made

.. made by made ..

BoXie schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 17:29:
Check dit dan . Prachtige foto's gemaakt door N8. Gepost op Twitter vandaag door Damian Dinning.

WOW :9~ _/-\o_

ben benieuwd of de foto's echt zo netjes zijn. Vooral die in het donker zijn volgens mij gewoon echt goed voor een telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

BoXie schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 17:29:

In de donkere stukken is op pixelniveau aardig wat ruis te zien, maar hij heeft het aardig goed onder controle. Nauwelijks paarsige vlekken te zien langs de randen.
Mooie beelden inderdaad. :)

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-08 10:35

M.E.Amrani

...heeft honger

Wat is dit nou?? Staat nu opeens op de website dat de N8 pas eind oktober op voorraad is!!! Nog een maand wachten, ik dacht het ff niet. Annuleren die handel!

instagram - linkedin

Verwijderd

Dat is niet zo mooi, zo kunnen ze wel door blijven gaan met uitstellen.

Verwijderd

Onvoorstelbaar. Nog een maand uitstel? Dat kunnen ze echt niet maken.

Is het überhaupt mogelijk om pre-orders te annuleren?

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:20
In de bevestiging van Nokia stond als verwachte verzenddatum 18 september.
Er was 50% kans dat ie eerder geleverd zou worden, dat is niet gebeurd.
Wordt dus later.

Ergste vind ik dat ik sinds eind augustus niets meer van Nokia heb vernomen,
ook niet op de verwachte verzenddatum: iPhone!

Draadloos laden op onze Zon

• Paul01
Typisch dat een bedrijf dat zich op communicatiemiddelen richt zelf zo slecht is in communiceren en openheid geven. Als het nog een maand duurt voor nokia zelf gaat leveren dan wordt het voor de (web)winkels begin tot eind november. Zo lang ga ik niet meer wachten. Dan ga ik op zoek naar een ander mooi merk. Mijn N82 is onderhand echt toe aan vervanging.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

• liffey
dit bericht meld verschillende signalen, geen zin om te lezen:
india meld vertraging, nokia uk en us houden vast aan levering eind september.
http://www.slashgear.com/...s-nokia-says-no-16102633/

• robertwebbe
Ik heb vrijdag iemand van Nokia gesproken en die bevestigde dat er inderdaad vertraging is. De reden is dat er in de huidige 011.011 softwareversie nog een aantal bugs zitten waarvan Nokia vindt dat die er echt uit moeten voordat die verkocht wordt. Het is een keuze die je als fabrikant niet snel maakt, denk aan bijvoorbeeld reeds ingekochte marketingscampagnes, ingeplande trainingen, etc.

• emmerx
robertwebbe schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 16:19:
Ik heb vrijdag iemand van Nokia gesproken en die bevestigde dat er inderdaad vertraging is. De reden is dat er in de huidige 011.011 softwareversie nog een aantal bugs zitten ...
Als je release versie van software 011.011 heet dan is er echt iets mis bij de afdeling firmware ontwikkeling.
Nou was de Symbian3 software en de applicaties al de achilleshiel van de N8, maar dat wordt nu dus bevestigd.
Ik maak gebruik van mijn recht als consument om het apparaat binnen 10 dagen retour te sturen, want zonder enige communicatie naar je klant dit soort fratsen kan echt niet. Dan maar een iPhone4
Wat dat betreft neemt Apple zijn klanten heel wat serieuzer.

Nooit verwacht dat ik dit ooit zou doen, na 16 jaar Nokia ...

• Paul01
Erg bijzonder dat Nokia zo'n stap neemt na zo'n lange ontwikkel tijd. Moet dan toch wel iets serieus zijn. Het vertrouwen in de telefoon wordt op zo'n manier ook niet groter bij mij. Ik zie verder nog geen webwinkels die de datum veranderd hebben. Misschien dat de telefoon eind oktober wel tegelijk in de winkels in de verkoop gaat. De productie moet tegen die tijd toch wel aardig op peil zijn lijkt me.....of zo Nokia ook dat niet onder controle hebben...

• robertwebbe
Ik denk dat Nokia met de N8 weer een nieuwe kwaliteitsstandaard wil neerzetten. In het verleden werden toestellen nog wel eens gereleased terwijl er nog bugs in zaten die eigenlijk niet in een initiele versie horen. Waarschijnlijk was men van menig dat die achteraf prima weggepoetst konden worden via de Firmwareupdate over the internet (FOTI). De praktijk wees echter uit dat lang niet iedereen dit deed en dan vervolgens terug ging naar de winkel.

Eigenlijk heb ik liever dat een toestel nog even wordt uitgesteld en dat problemen worden opgelost dan dat ik met problemen word geconfronteerd die ik zelf niet kan oplossen. Vanuit commercieel oogpunt kost dit natuurlijk bakken vol met geld...

Ik heb trouwens vandaag even gespeeld met de camera en ik ben zeer aangenaam verast :). Tot voor kort had ik altijd een Nokia N86 (naast mijn iPhone 4) voor de foto's maar sinds de iOS4.1 update vond ik dat niet meer nodig. Nu ik de kwaliteit van de N8 heb gezien ga ik de N8 gebruiken voor de foto's en videos.

Foto's en videos zijn hier te vinden: http://www.flickr.com/pho...e/sets/72157624981669112/

• Paul01
Feit blijft dat Nokia heel slecht communiceert en dat gaat ze veel klanten kosten op deze manier. Breng dan een bericht naar buiten waarin de reden staat. Maar eerst toezeggen dat bestellingen voor eind september uitgeleverd gaan worden en er dan een maand later van maken, kan in mijn ogen niet.

Verwijderd

Telfordia schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 19:17:
Feit blijft dat Nokia heel slecht communiceert en dat gaat ze veel klanten kosten op deze manier. Breng dan een bericht naar buiten waarin de reden staat. Maar eerst toezeggen dat bestellingen voor eind september uitgeleverd gaan worden en er dan een maand later van maken, kan in mijn ogen niet.
Inderdaad, ben ik mee eens. Ik neem nu geen N8 meer, niet alleen vanwege de late release, maar ook omdat ik met Nokia geen goeie ervaringen heb. ( vandaag m'n nokia terug gekregen van de 5e keer reparatie en nog steeds kapot ).Heb er toch niet echt meer vertrouwen meer in. Als je dat combineert met de reden waarom de N8 uitgesteld wordt, hoef ik geen Nokia meer.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2010 19:40 ]

• robertwebbe
Ik heb zojuist ook nog even gespeeld met de BH-905 stereo bluetooth headset en ook hier perfectie. Ik snap dat ik nu als een Nokia fanboy begin te klinken maar dit is weer een punt waar de N8 goed op scoort. Aanmelden ging probleemloos, geluid is echt klasse en alle bedieningsknoppen werken ook zoals het hoort.

Ik heb eerder eens een review geschreven over deze headset, hier te vinden: productreview: Nokia BH-905 review door robertwebbe

@Telfordia; ik zie dat je ook in Arnhem woont, wellicht kunnen we eens afspreken zodat je toch eens de N8 zelf eens kunt proberen, ik weet bijna zeker dat je toch zult willen wachten...

[ Voor 15% gewijzigd door robertwebbe op 18-09-2010 19:56 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 09:48:

Ik meen ooit te hebben gevonden dat als een toestel binnen een maand na de afgesproken datum nog niet kan worden geleverd, je het contract/overeenkomst kunt annuleren. Kijk hiervoor in elk geval eerst naar de voorwaarden van de webshop waar je het toestel hebt besteld. Als het om een pre-order gaat, is dit misschien nog wel makkelijker om te ontbinden.

Verwijderd

Ziet er goed uit, vooral de video. Ik mis wel een foto van iets in het donker, ben hier wel benieuwd naar. Heb je hier ook foto's van? Vind je de N8 een waardige vervanger voor een 'gewone' digitale camera? (dus wat de gemiddelde Nederlander meeneemt op vakantie bijv.)

• robertwebbe
Verwijderd schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 20:00:
[...]
Ziet er goed uit, vooral de video. Ik mis wel een foto van iets in het donker, ben hier wel benieuwd naar. Heb je hier ook foto's van?
Hierbij een foto in de scherming genomen:
http://www.flickr.com/photos/robertwebbe/5001355875/

en even later dezelfde positie maar dan volledig in het donker:
http://www.flickr.com/photos/robertwebbe/5001427885/

En hier eentje gemaakt in een compleet donkere schuur zonder licht aan met flits (let niet op de troep):
http://www.flickr.com/photos/robertwebbe/5001359211/

En even later in het donker buiten met flits:
http://www.flickr.com/photos/robertwebbe/5002108198/
Vind je de N8 een waardige vervanger voor een 'gewone' digitale camera? (dus wat de gemiddelde Nederlander meeneemt op vakantie bijv.)
Absoluut. Toch zijn er voor beide wat voor- en nadelen.
Nadelen:
- minder inzoommogelijkheden
- kleine flitsbereik

Voordelen:
- altijd bij je
- direct uploaden via internet
- automatisch geotagging

[ Voor 15% gewijzigd door robertwebbe op 18-09-2010 21:24 ]

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

Verwijderd schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 09:48:

Het is een reservering, dus je zou het probleemloos kunnen annuleren

@ emmerx, telfordia: Dat is inderdaad het vreemde, als klant wordt je totaal niet op de hoogte gehouden. Het is wel netjes om even door te geven dat de release vertraging heeft, al helemaal als het anderhalf maand bedraagt

@ robertwebbe: Om eerlijk te zijn vind ik dit niet echt kunnen. Ze hebben ruim de tijd gehad om alles op orde te krijgen. De telefoon is in april aangekondigd (dan neem je aan dat de ontwikkeling van de telefoon en software zich al in de final stage bevindt) en dat het dan in september nog niet af is, dat is wel heel lang.

instagram - linkedin

Verwijderd

Dit soort foto's bedoel ik. Op 1 ding na ziet het er prima uit. De lantaarnpalen op de hele donkere foto's geven vervelende reflectiestralen op de foto. Of heeft dit met weersomstandigheden te maken?

• robertwebbe
Ik heb net ook nog wat videos gemaakt in het donker.

Hier een met lichtinstellingen op weinig licht:
http://www.flickr.com/photos/robertwebbe/5001551689/

Hier een met lichtinstellingen op automatisch:
http://www.flickr.com/photos/robertwebbe/5001560119/

Het is gewoon uit de hand gefilmd dus ieder kuiltje in de weg is zichtbaar.

Zelfs als ik het via de HDMI kabel afspeel op mijn 42" HD tv dan vind ik het er nog steeds best wel goed uitzien.

• emmerx
Verwijderd schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 19:56:
[...]

Ik meen ooit te hebben gevonden dat als een toestel binnen een maand na de afgesproken datum nog niet kan worden geleverd, je het contract/overeenkomst kunt annuleren. Kijk hiervoor in elk geval eerst naar de voorwaarden van de webshop waar je het toestel hebt besteld. Als het om een pre-order gaat, is dit misschien nog wel makkelijker om te ontbinden.
Het is nog veel eenvoudiger:

In de EU heb je als consument het recht alles wat je koopt binnen 10 dagen te retourneren als je van de koop af wil zien. Zonder daarvoor een reden op te hoeven geven!
Wacht dus gerust de N8 af, speel er een paar dagen mee en geef hem daarna terug. Communiceer verder niets over de reden van de koopontbinding. Voelen zij ook iets van deze trieste gang van zaken.

Ik ben echt sprakeloos over de waardeloze non-communicatie van Nokia over de levering van hun nieuwe product van toch dik 450,- Vertraging in een levering van een nieuw product kan gebeuren, maar elke laptop-/auto- en game console fabrikant zal je in de watten leggen als het hen gebeurt. Zelfs in een restaurant laten ze je weten wanneer er een vertraging is in de bestelling en krijg je vaak een extra drankje ...
Nokia is met het sterk verder krimpende marktaandeel in smart phones niet in de positie om dit soort arrogant gedrag te vertonen.

Ik heb me vandaag daarmee voor het eerst echt verdiept in de hardware specs van o.a. de iPhone4 en ben tot de conclusie gekomen dat die ruimschoots voldoen voor mij. Qua software gaat er daarnaast een wereld open.
Dit had ik nooit gedaan als Nokia me vandaag op de hoogte had gehouden van wat er aan de hand is en hoe het opgelost gaat worden. Stelletjes amateurs; qua interne kwaliteit (v011.011 ??) en qua externe communicatie/ marketing.

Bye bye Symbian, hello Android of iOS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
robertwebbe schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 17:55:
Eigenlijk heb ik liever dat een toestel nog even wordt uitgesteld en dat problemen worden opgelost dan dat ik met problemen word geconfronteerd die ik zelf niet kan oplossen.
Prima voor jou, maar ik wil op de hoogte gehouden worden van uitstel van een bestelling van mij.

En als het inderdaad om de firmware gaat, dan kunnen ze toch aanbieden dat mensen met voldoende kennis om zelf een update te doen wel beleverd zouden kunnen worden.

Heb jij dit al eerder meegemaakt; dat klanten zo behandeld worden en dat accepteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Laatst online: 01-07 22:34
emmerx schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 23:54:
[...]
Ik heb me vandaag daarmee voor het eerst echt verdiept in de hardware specs van o.a. de iPhone4 en ben tot de conclusie gekomen dat die ruimschoots voldoen voor mij. Qua software gaat er daarnaast een wereld open.
Interessante woordkeuze voor een platform dat juist extreem gesloten is...

De vraag blijft of Symbian^3 open genoeg is naar mijn smaak. Mijn eisen zijn dat ik zelf software moet kunnen maken op een vrij platform en dat ik de daarmee gemaakte software ook zonder gezeik door vriendjes en vriendinnetjes geïnstalleerd kan worden. iPhone voldoet aan geen van beide eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
robertwebbe schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 21:30:
Ik heb net ook nog wat videos gemaakt in het donker.
heb je de gps ook uitgeprobeerd op een stuk van meer dan 30 km. Ben benieuwd of ie een beetje route vast is. waarbij een beetje als volledig gelezen moet worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vorige week ook een pre order geplaatst voor de N8 (naar mijn mening gewoon een top telefoon).
Jammer van de berichten over een eventueel uitstel, maar het kan nog wel meevallen voor de mensen die een pre order hebben geplaatst volgens dit bericht:

Uitstel levering van de Nokia N8?
Roel - zaterdag 18 september 2010, 16:53 - Hardware

Mocht je een pre-order hebben geplaatst dan zal de Nokia N8 eerder worden uitgeleverd maar anders lijkt het erop dat je moet wachten tot half/eind oktober.

(...)

Ondanks als het moois zullen geinteresseerden in het toestel nog even geduld moeten hebben want Eric Sijm kreeg te horen dat de levering van de N8 is uitgesteld tot half/eind oktober. Mocht je een pre-order hebben geplaatst dan hoef je niet zo lang te wachten en kun je de levering al eerder tegemoet zien.

Bron
Heb verder geen idee wie meneer Sijm is, dus weet niet wat dat zegt over de betrouwbaarheid. Ik hoop de N8 toch eind september, begin oktober binnen te hebben!
Het zou wel de non-communicatie kunnen verklaren. Misschien is er niets veranderd voor de mensen die hem besteld hebben toen ie nog op 'eind september 2010' stond. Ligt er een voorraad speciaal voor pre orders die nog snel even een update kunnen krijgen? Was dan alsnog wel even netjes geweest om de onzekerheid weg te nemen.

Echt mooie foto's trouwens duiken overal op! Ongelooflijke kwaliteit voor zo'n dingetje. Optische zoom erbij en de kleinere compactcamera's zijn definitief verleden tijd.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2010 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 september 2010 @ 12:04:
Het zou wel de non-communicatie kunnen verklaren. Misschien is er niets veranderd voor de mensen die hem besteld hebben toen ie nog op 'eind september 2010' stond. Ligt er een voorraad speciaal voor pre orders die nog snel even een update kunnen krijgen? Was dan alsnog wel even netjes geweest om de onzekerheid weg te nemen.
Hmm... Dit zou natuurlijk kunnen. Dat ze een bepaalde hoeveelheid preorder-toestellen hadden en dat die nu simpelweg uitverkocht zijn omdat het zo hard gaat met de pre-orders, en dat die tekst "eind oktober" geldt voor de mensen die vanaf nu een pre-order plaatsen. Ik hoop het, want anders zou het gebrek aan communicatie van Nokia echt niet acceptabel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
@robertwebbe : jij hebt dus al een N8 ? Vertel er eens over. Waar ik benieuwd naar ben :

- is een qwerty-keyboard in portrait-modus echt niet mogelijk ? (alleen T9?) Ook niet ergens in een opties-menu in te stellen ?

- hoe bevalt hij verder ? Werkt touchscreen goed en 'reageert hij goed op aanraking e.d.' . ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korte review van een aantal N8 Launch Games:

http://www.pocketgamer.co...ia+N8/feature.asp?c=23570

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 07:15

Ad Hox

N/A

BoXie schreef op zondag 19 september 2010 @ 13:07:
@robertwebbe : jij hebt dus al een N8 ? Vertel er eens over. Waar ik benieuwd naar ben :

- is een qwerty-keyboard in portrait-modus echt niet mogelijk ? (alleen T9?) Ook niet ergens in een opties-menu in te stellen ?

- hoe bevalt hij verder ? Werkt touchscreen goed en 'reageert hij goed op aanraking e.d.' . ?
Ik ben ook erg benieuwd naar de mogelijkheden m.b.t. het keyboard. Als er in portrait-modus geen volledig qwerty-indeling beschikbaar is, vind ik dat wel een gemis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

Verwijderd schreef op zondag 19 september 2010 @ 12:04:
Heb vorige week ook een pre order geplaatst voor de N8 (naar mijn mening gewoon een top telefoon).

Het zou wel de non-communicatie kunnen verklaren. Misschien is er niets veranderd voor de mensen die hem besteld hebben toen ie nog op 'eind september 2010' stond.
Ik weet het niet helemaal. Eerst stond de leveringsdatum op eind september (en overige aanbieders zouden ze krijgen in oktober), nu staat het op eind oktober en waarschijnlijk zullen winkels/providers ze pas in november krijgen.

Bovendien zou de verzending op 16 september zijn, maar mijn bestelstatus staat nog steeds op 'gereserveerd'. Wat voor datum staat in jouw mail die je hebt gekregen na het bestellen?
Verwijderd schreef op zondag 19 september 2010 @ 12:48:
[...]

Hmm... Dit zou natuurlijk kunnen. Dat ze een bepaalde hoeveelheid preorder-toestellen hadden en dat die nu simpelweg uitverkocht zijn omdat het zo hard gaat met de pre-orders, en dat die tekst "eind oktober" geldt voor de mensen die vanaf nu een pre-order plaatsen. Ik hoop het, want anders zou het gebrek aan communicatie van Nokia echt niet acceptabel zijn.
Ik hoop dat dit het geval is!

[ Voor 24% gewijzigd door M.E.Amrani op 19-09-2010 20:31 ]

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_denstar
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-09-2023
Hey Robbert,

Ik was even benieuwd of je een Volkswagen/audi/skoda/seat bluetooth premium carkit heb? Ik heb er namelijk één in mijn VW golf variant. Dit type carkit ondersteund dus alleen het Bluetooth protocol RSAP oftewel Remote Sim Access Profile. Ik heb nokia 2 weken geleden gemailed en aan de lijn gehad dat dit protocol ook ondersteund wordt op de Nokia N8. De iPhone 4 ondersteund dit protocol dus niet bijvoorbeeld. Reeds ook al getest met nieuwe firmware update bij volkwagen. Een concurrent als de HTC HD2 werkt dus wel in mijn auto. Maar goed ik heb dus alle pijlen gericht op de Nokia N8, de toestellen met RSAP worden schaars. Android ondersteund dit dus bijvoorbeeld ook niet.. Nu las ik dat je in Arnhem woont. Ik kom uit de buurt (Duiven), nu vroeg ik me af of het mogelijk is om een keer te kijken of de Nokia N8 ook daadwerkelijk werkt i.c.m. met mijn VW carkit. Als dit werkt, ga ik namelijk de bestelling plaatsen :-) En wellicht een boel andere collega's in het bezit van een VW idem :-)
Ik hoor graag van je stuur anders een pm of mail.

Alvast bedankt!
robertwebbe schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 19:54:
Ik heb zojuist ook nog even gespeeld met de BH-905 stereo bluetooth headset en ook hier perfectie. Ik snap dat ik nu als een Nokia fanboy begin te klinken maar dit is weer een punt waar de N8 goed op scoort. Aanmelden ging probleemloos, geluid is echt klasse en alle bedieningsknoppen werken ook zoals het hoort.

Ik heb eerder eens een review geschreven over deze headset, hier te vinden: productreview: Nokia BH-905 review door robertwebbe

@Telfordia; ik zie dat je ook in Arnhem woont, wellicht kunnen we eens afspreken zodat je toch eens de N8 zelf eens kunt proberen, ik weet bijna zeker dat je toch zult willen wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Struik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-08-2022
emmerx schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 23:54:
[...]

Het is nog veel eenvoudiger:

In de EU heb je als consument het recht alles wat je koopt binnen 10 dagen te retourneren als je van de koop af wil zien. Zonder daarvoor een reden op te hoeven geven!
Wacht dus gerust de N8 af, speel er een paar dagen mee en geef hem daarna terug. Communiceer verder niets over de reden van de koopontbinding. Voelen zij ook iets van deze trieste gang van zaken.

Ik ben echt sprakeloos over de waardeloze non-communicatie van Nokia over de levering van hun nieuwe product van toch dik 450,- Vertraging in een levering van een nieuw product kan gebeuren, maar elke laptop-/auto- en game console fabrikant zal je in de watten leggen als het hen gebeurt. Zelfs in een restaurant laten ze je weten wanneer er een vertraging is in de bestelling en krijg je vaak een extra drankje ...
Nokia is met het sterk verder krimpende marktaandeel in smart phones niet in de positie om dit soort arrogant gedrag te vertonen.

Dit had ik nooit gedaan als Nokia me vandaag op de hoogte had gehouden van wat er aan de hand is en hoe het opgelost gaat worden. Stelletjes amateurs; qua interne kwaliteit (v011.011 ??) en qua externe communicatie/ marketing.

Bye bye Symbian, hello Android of iOS4.
Is er iets wat jou omtrent Nokia dwars zit of iets dergelijks? Eerlijk gezegd vind ik dat je een beetje doorslaat. Over de communicatie heb je een punt, echter lijk jij de eis te stellen dat je behandeld wil worden als god in Frankrijk, enigszins niet proportioneel. Hetgeen wat jij zegt over de behandeling van een merk m.b.t. uitstel van een product is echt niet overal zo. Daarnaast zijn dergelijke uitstellen, zonder heel goede communicatie, niet heeeel erg vreemd, bij andere telefoon merken ook niet, hoe vervelend ook. Je kunt i.p.v. nu alles negatief te benaderen het ook positief zien, Nokia werkt aan de weg en wil een degelijk product op de markt zetten. Als je dit alles niet geweten had en een Nokia gekocht had, die later kuurtjes had, had je ook van leer getrokken.....
Misschien is het een idee dan maar niet een telefoon op dag één van de release te willen hebben? Maar een model dat al langer uit is..?
Ik zeg ;w, have fun in het iPhone 4 topic....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
robertwebbe schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 19:54:

@robertwebbe, lijkt me leuk om er eens mee te kunnen spelen. Hoe kunnen we dit regelen? :9~

ps heb je ook tweet gestuurd via twitter.

[ Voor 5% gewijzigd door Paul01 op 19-09-2010 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 14:30

RV

®

Ik snap niet dat mensen moeilijk doen over uitstel.
Tuurlijk is dat niet relaxt als je op een telefoon zit te wachten.
En ook zou je denken dat Nokia wel genoeg ontwikkel tijd heeft gehad.

Maar, een telefoon releasen die half af is schiet al helemaal niet op.
Ja, je kan zeggen dat mensen die altijd updaten de telefoon eerder zouden moeten krijgen.
Maar een gemiddelde firmwareupdate duurt 2 maanden en dan ga je vanzelf klagen dat de telefoon niet goed is.

Wachten dus maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ad Hox schreef op zondag 19 september 2010 @ 16:54:
[...]

Ik ben ook erg benieuwd naar de mogelijkheden m.b.t. het keyboard. Als er in portrait-modus geen volledig qwerty-indeling beschikbaar is, vind ik dat wel een gemis!
Ik heb hem in handen gehad en weet bijna zeker dat je wel een qwerty-toetsenbordje krijgt als je hem kantelt. Aan de andere kant heeft Nokia zelf aangegeven dat ze toe gaan staan dat er andere keyboard-drivers worden geschreven, als het er niet inzit dan komt het er vast in. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:56
The_ReVenger schreef op zondag 19 september 2010 @ 22:32:
Maar, een telefoon releasen die half af is schiet al helemaal niet op.
gebeurd dit niet met zo'n beetje elke telefoon? releasen ook al is het net niet helemaal af?..(n97?)

ik snap de reactie van emmerx wel. het gaat niet om een god in frankrijk, maar om een stukje respect richting je klant.
Daar hoef je niet perse dingen bij weg te geven, maar als je iets belooft en je kan het niet nakomen, dan siert het je als fabrikant als je je klant daar in tegemoet komt, in woord of in daad.
Nu is het stil......en dan loopt je klant weg, net als in het restaurant of bij de autodealer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Cendris_Fisher schreef op zondag 19 september 2010 @ 20:53:
[...]
Is er iets wat jou omtrent Nokia dwars zit of iets dergelijks?
Ja. Dat ze me als klant niet laten weten als ze een 'belofte' niet nakomen. In mijn bevestigingsemail van eind augustus staat als verwachte verzenddatum 18 september. Als je dan niet verzendt stuur je de klant toch een bericht, of ben ik dan gek/verwend?
In mijn branche is de klant gevlogen als er dit soort kwaliteit wordt geleverd. Nokia gaat er prat op dat ze alles weten van communicatie: connecting people. Niet dus.

Ik heb helemaal geen problemen met firmware die nog niet 100% is, doe ik zelf een update (liever nog dat de fabrikant dat doet bv OTA). Zo werkte bij mijn eerste n73 de BT-stack i.c.m. de tomtom gps pas na 2 maanden, bij mijn n82 waren er genoeg (nu opgeloste) problemen en helaas zijn die er bij de n97 (Vodafone branded...) nog veel teveel.
Maar daar is voor mij mee te leven; met de gang van zaken rond het uitleveren van de N8 dus niet.

Waar ik eerst blind koos voor Nokia en Symbian vanwege vertrouwdheid met de interface en -gratis- navigatie, besef ik me nu na een oriëntatie op de huidige smart phones dat het niet gek is dat Nokia zo ontzettend snel marktaandeel verliest (en haar topmensen vervangt). Al beloofde de N8 qua hardware specs veel goeds, de software (buiten navigatie) blijft echt achter.

Android en iOS4 bieden veel meer bruikbare functionaliteit voor een gebruiker, zo is me nu gebleken. Als echte Nokia fan hield ik mijn kop eerder in het zand.
En natuurlijk ben ik tegen een gesloten systeem als iOS, maar Symbian was ook een drama met het signen.
Wordt dus waarschijnlijk Android.

Maar ik heb nu genoeg tijd om een keuze te maken en zal zeker de 10-dagen retourtermijn gebruiken om ook de N8 nog te testen. Kans dat ik die ga houden is echter wel minimaal geworden, na Nokia's behandeling als 'klant-in-Nederland'.

[ Voor 18% gewijzigd door emmerx op 19-09-2010 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
Nee een telefoon releasen met slecht bereik, dit ontkennen en vervolgens een stuk rubber er gratis bijgeven en dit communiceren met een bak arrogantie waar je akelig van wordt.... DAT is pas respectvol omgaan met je klanten natuurlijk.

Oftewel, richt je frustratie DAN tenminste op Vodafone, KPN etc .. met hun belachelijke tarieven en voorwaarden van tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Dacht dat dit topic ging over Nokia, specifiek de N8 ....
Telecomproviders hebben hun eigen klaagmuur/-box.

Vanochtend een uurtje gespeeld met een paar Android toestellen en de 'verfoeide' iPhone4.
Overgaan naar een ander OS is even lastig maar ook weer geen ramp en geen ontvangstproblemen met mijn grip.

Heb vanochtend ook geprobeerd contact te krijgen met Nokia over het annuleren van mijn bestelling, zou hen en mij toch weer kosten schelen. Maar kom er niet doorheen, niemand kan er iets over zeggen ...
Misschien wel hun tactiek: hopen dat klanten uiteindelijk toch blij zijn als het speeltje er is en niet de moeite van het terugsturen nemen. Beloofde specs van de N8 blijven indrukwekkend.

Vervelende is dat mijn ovi maps licentie net is verlopen en ik dus echt vervanging nodig heb. Geplande verzenddatum sloot mooi aan. Nu (net?) niet.
[droom]
Wel attent van Nokia dat ze me zomaar opbellen of ik gratis een een tijdelijke licentie voor mijn n82 wil.
[/droom]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
Ach ik denk dat er voor Nokia een goede reden is om de release uit te stellen. Binnen Nokia zijn er vast velen die hier nog veeeeel meer mee in hun maag zitten. Dus, als het niet perse had gehoeven, zou het niet gebeurd zijn. Elk uitstel kost ze geld.

Ben alleen zwaar benieuwd hoe dit praktisch werkt. Zijn die dingen nu al gefabriceerd en liggen ze ergens te wachten tot op een moment dat iemand 500.000 telefoons van nieuwe firmware gaat voorzien (ervanuitgaande dat het hier om software-issue gaat) ? Of worden ze last-minute gefabriceerd .. etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
Niet specifiek N8 gerelateerd, maar wel erg interessant om te lezen m.b.t. de positie (en oorzaak daarvan) waarin Nokia c.q. Symbian zich momenteel bevindt t.o.v. de concurrenten als Andoid, iPhone en Windows Phone 7. Het is een lange column en bevat de (prikkelende?) mening van de auteur... ;)

http://www.mobile-review.com/articles/2010/birulki-84-en.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Werd net teruggebeld door Nokia Sales en ik heb de reservering na een korte uitleg kunnen annuleren.
Wordt namelijk ten vroegste eind oktober voor de eerste afleveringen starten...

Blijft jammer van de mooie specs en de al door mij aangeschafte N8 accessoires.
Maar ik ben echt klaar met Nokia na het N97 drama en nu deze N8merrie.
Hoop dat anderen beter ervaringen zullen hebben.
Misschien tot later in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Modbreak:Graag weer ontopic!

Berichten over abonnementen en levertijden mogen in Telecomproviders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velga
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-10-2021
*weg* Commentaar op moderatie mag via mail of DM

[ Voor 74% gewijzigd door pven op 20-09-2010 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga me nu ook zorgen maken over wat er precies aan de hand is. Volgens het officiële Twitter-account van Hi is de release van de N8 uitgesteld tot NOVEMBER, wegens een "wereldwijd software-probleem." Meer informatie volgt nog, volgens hen.

Wat kan er in vredesnaam aan de hand zijn dat ze een paar dagen voor de release besluiten om deze anderhalve maand uit te stellen? Dan is er toch iets goed mis met de interne kwaliteitscontrole van Nokia? Een eigen Antenna-gate?

Publicitair gezien natuurlijk een ramp om het toestel nu pas beschikbaar te hebben meer dan 7 maanden na de aankondiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
BoXie schreef op zondag 19 september 2010 @ 13:07:

Qwerty is alleen mogelijk in landscape modus. Zie YouTube: Nokia N8 tekstinvoermethodes

Het touchscreen werkt lekker snel en soepel, precies zoals je verwacht dat een touchscreen moet werken. Zie http://thenokiaguide.com/...mooth-just-like-the-n900/ voor meer achtergrond.

da_denstar schreef op zondag 19 september 2010 @ 20:36:
Ik was even benieuwd of je een Volkswagen/audi/skoda/seat bluetooth premium carkit heb? Ik heb er namelijk één in mijn VW golf variant. Dit type carkit ondersteund dus alleen het Bluetooth protocol RSAP oftewel Remote Sim Access Profile. Ik heb nokia 2 weken geleden gemailed en aan de lijn gehad dat dit protocol ook ondersteund wordt op de Nokia N8. De iPhone 4 ondersteund dit protocol dus niet bijvoorbeeld. Reeds ook al getest met nieuwe firmware update bij volkwagen. Een concurrent als de HTC HD2 werkt dus wel in mijn auto. Maar goed ik heb dus alle pijlen gericht op de Nokia N8, de toestellen met RSAP worden schaars. Android ondersteund dit dus bijvoorbeeld ook niet.. Nu las ik dat je in Arnhem woont. Ik kom uit de buurt (Duiven), nu vroeg ik me af of het mogelijk is om een keer te kijken of de Nokia N8 ook daadwerkelijk werkt i.c.m. met mijn VW carkit. Als dit werkt, ga ik namelijk de bestelling plaatsen :-) En wellicht een boel andere collega's in het bezit van een VW idem :-)
Goed nieuws, de N8 ondersteunt inderdaad het Remote SIM Access Profile. In het bluetooth menu wordt dit aangeduid als Externe SIM-modus.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4103/5008248781_024a33015c.jpg

Ik heb een Renault Carminat carkit en die ondersteunt weer geen RSAP. Als je een keer wilt testen, PM me dan, dan kunnen we een afspraak maken. Dit aanbod geldt overiges ook voor Telfordia.
Als je hem wilt bestellen, bestel dan wel bij het juiste bedrijf ;)

[ Voor 49% gewijzigd door robertwebbe op 20-09-2010 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
pven schreef op maandag 20 september 2010 @ 15:42:
[modbreak]Graag weer ontopic!

Berichten over abonnementen en levertijden mogen in Telecomproviders[/modbreak]
Ik heb je subtiele hint opgevolgd, vanaf nu gaat de Nokia soap verder op:
Nokia N8merrie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.E.Amrani schreef op zondag 19 september 2010 @ 20:31:
[...]

Ik weet het niet helemaal. Eerst stond de leveringsdatum op eind september (en overige aanbieders zouden ze krijgen in oktober), nu staat het op eind oktober en waarschijnlijk zullen winkels/providers ze pas in november krijgen.

Bovendien zou de verzending op 16 september zijn, maar mijn bestelstatus staat nog steeds op 'gereserveerd'. Wat voor datum staat in jouw mail die je hebt gekregen na het bestellen?
Ik heb 'm vorige week donderdag besteld en er stond als verwachte verzenddatum 27/09/2010. Tja ik kan natuurlijk alleen maar hopen dat dat gewoon gaat gebeuren.

Belcompany heeft trouwens al heel lang 'beschikbaarheid vanaf week 44' (begin november dus) op de site staan. Misschien zagen ze dit al aankomen? Hi gaat nog steeds uit van 7 oktober en Telfort van 22 oktober. (Vreemd want het is beide KPN). Herinner me dit gedoe ook met de SE Satio een tijd terug, die werd ook steeds verder uitgesteld. Hoop dat het me nu wel lukt de N8 te bemachtigen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Laten we discussie over levertijden en aanbiedingen hier voeren:
[ABO] Nokia N8 levertijden- en abonnementen topic

Dan kunnen dit topic schoon houden en inhoudelijk over de techniek van de N8 bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Modbreak:Recente berichten over levertijden zijn naar [ABO] Nokia N8 levertijden- en abonnementen topic verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op maandag 20 september 2010 @ 19:56:
Laten we discussie over levertijden en aanbiedingen hier voeren:
[ABO] Nokia N8 levertijden- en abonnementen topic

Dan kunnen dit topic schoon houden en inhoudelijk over de techniek van de N8 bespreken.
En het wordt voorlopig weer even stil in dit topic :P

nu niemand binnenkort ervaringen gaat kunnen posten. Dan maar weer even kijken naar:

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2010 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Zojuist heb ik me verdiept in SIP, een ander punt waar Nokia zich goed in onderscheid t.o.v. andere platformen. En het is gelukt, ik heb de N8 weten in te stellen voor gebruik met Voipbuster :). Als je Voipbuster nog niet kent, kijk dan even op Voipbuster.com voor meer info. Je kunt naar heel veel vaste bestemmingen gratis bellen. Daarnaast is de gesprekskwaliteit ook nog eens beter dan via het mobiele netwerk, het is vergelijkbaar met een DECT gesprek.

Je moet wel eerst even een service app downloaden van de Nokia site: http://www.forum.nokia.co...ec/SIP_VoIP_Settings.html. Kies hier de Symbian^3 versie.

Nokia heeft deze service er denk ik standaard niet in gezet om gezeur van de netwerkpartners te voorkomen. Ze willen natuurlijk niet dat iedereen massaal via SIP gaat bellen... De service app is eigenlijk ook bedoeld om te kunnen bellen via bedrijfs SIP switches maar als je je een beetje verdiept in de mogelijke instellingen dan kun je de instellingen van Voipbuster er in zetten.

Als je wilt kunt je ook een inkomend (lokaal) telefoonnummer bij Voipbuster krijgen voor maar 1 euro. Meer info is hier te vinden: http://www.voipbuster.com/nl/voip-in.html. Als je deze wilt gebruiken moet je er wel instellen dat de verbinding met de SIP service altijd beschikbaar blijft. Dit kost je natuurlijk energie en zal de standby tijd verminderen. Als je Voipbuster alleen wilt gebruiken voor uitgaande gesprekken, dan kun je instellen dat er per gesprek een verbinding met de SIP server tot stand wordt gebracht. Het opzetten van de verbinding duurt dan wel wat langer dan als je via je mobiele provider belt, meestal iets van een seconde of 10. Daar staat dan wel tegenover dat je vaak gratis belt en de kwaliteit van het geluid beter is.

Bij de instellingen kun je kiezen of dat SIP de standaard verbinding is of niet. Als je deze op ja zet dan worden alle uitgaande gesprekken standaard via SIP tot stand gebracht. Als je dit instelt, kijk dan even goed naar alle tarieven. Bij Voipbsuter bijvoorbeeld kosten Nederlandse mobiele nummers 25 cent per minuut!

Wil je per gesprek zelf beslissen of je via SIP belt dan toets je het nummer in of selecteer je een nummer uit je contactpersonen, dan druk je Opties > Bellen > Voipbsuter-oproep (of een andere naam die je aan de verbinding hebt gegeven).

Ik heb het hele verhaal met instellingen al een keer gedocumenteerd bij de N86 (robertwebbe in "Nokia N86 8MP"). Het is grotendeels hetzelfde alleen staat het in een ander menu. Je kunt het hier vinden: Menu > Instellingen > Connectiviteit > Beheerinstellingen. Hier vind je de SIP-instellingen voor de server en Netinstellingen. Deze laatste is standaard leeg, via bovenstaande service app krijg je de mogelijkheid om via SIP te gaan bellen.

[ Voor 10% gewijzigd door robertwebbe op 03-10-2010 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
@robertwebbe : bedankt voor je antwoord.

Nu gaat hier en daar het gerucht dat de N8 toch wel wat tekortkomingen / problemen zou vertonen en daarom mede vertraagd is.

Kun jij eens noemen wat je minder goed vindt aan de N8 ? Heb je negatieve punten ervaren tot nu toe ? Of kwam het allemaal redelijk 'final' over.

[ Voor 11% gewijzigd door BoXie op 20-09-2010 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Je benadert het nu wel erg negatief. Een jaar geleden zou Nokia dit toestel zonder blikken of blozen in deze toestand op de markt hebben gebracht. Echter zijn de kwaliteitseisen flink opgeschroeft waardoor men veel kritischer is. Ik ben er al heel blij mee, ondanks dat er nog wat kleine buggies hier en daar te vinden zijn.

Vandaag vroeg iemand op twitter nog wat ik van de N8 vond t.o.v. de iPhone 4. Mijn antwoord hierop was dat de iPhone 4 een betere userinterface heeft, veel meer apps, meerdere exchange accounts en een betere verstaanbaarheid van telefoongesprekken. De N8 is weer beter op gebied van foto, video, gebruikstijd, 3G petaband, voetgangers navigatie en een betere stereo bluetooth ondersteuning. Op twitter kun je natuurlijk niet echt uitwijden en ik ben nog volop aan het ontdekken. Zodra ik het gevoel heb alles gezien te hebben zal ik een review schrijven.

[ Voor 32% gewijzigd door robertwebbe op 20-09-2010 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
robertwebbe schreef op maandag 20 september 2010 @ 23:26:
Vandaag vroeg iemand op twitter nog wat ik van de N8 vond t.o.v. de iPhone 4. Mijn antwoord hierop was dat de iPhone 4 een betere userinterface heeft, veel meer apps, meerdere exchange accounts en een betere verstaanbaarheid van telefoongesprekken. De N8 is weer beter op gebied van foto, video, gebruikstijd, 3G petaband, voetgangers navigatie en een betere stereo bluetooth ondersteuning. Op twitter kun je natuurlijk niet echt uitwijden en ik ben nog volop aan het ontdekken. Zodra ik het gevoel heb alles gezien te hebben zal ik een review schrijven.
Het ontbreken van A2DP was voor mij voor altijd een sterk argument (naast gratis off line navigatie en de camera) tegen de iPhone lovers; ik wilde goede audio hebben in de auto zonder steeds kabeltjes te moeten aansluiten. FM-transmitter audiokwaliteit is meestal net te laag.
Vandaag een iPhone 4 in de auto gehad en probleemloos car kit en audiostreaming via de Sony BT-autoradio. Wat is er dan nog beter qua audio aan de N8?

Foto's lijken me inderdaad wel beter, maar vind je de 'HD'-video ook nog steeds beter van de N8?

Grootste verschil was voor mij de leesbaarheid van het scherm, vooral buiten met zon. Daar viel mij de pre-productie N8 (aug) tegen, evenals de tragere reactie op het touch screen in een vergelijking met de iPhone.
Zie je hierin verbeteringen met de laatste firmwares (komen die überhaupt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijgt de Nokia ook DNLA of iets als Airplay zodat je zonder kabel je gemaakte fotos en video's maar je tv kunt afspelen want via een kabeltje is best wel 1990.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
emmerx schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 00:03:
[...]

Het ontbreken van A2DP was voor mij voor altijd een sterk argument (naast gratis off line navigatie en de camera) tegen de iPhone lovers; ik wilde goede audio hebben in de auto zonder steeds kabeltjes te moeten aansluiten. FM-transmitter audiokwaliteit is meestal net te laag.
Vandaag een iPhone 4 in de auto gehad en probleemloos car kit en audiostreaming via de Sony BT-autoradio. Wat is er dan nog beter qua audio aan de N8?

Foto's lijken me inderdaad wel beter, maar vind je de 'HD'-video ook nog steeds beter van de N8?

Grootste verschil was voor mij de leesbaarheid van het scherm, vooral buiten met zon. Daar viel mij de pre-productie N8 (aug) tegen, evenals de tragere reactie op het touch screen in een vergelijking met de iPhone.
Zie je hierin verbeteringen met de laatste firmwares (komen die überhaupt?)
De N8 heeft een betere A2DP implementatie dan de iPhone iOS4, je hoort het vooral met een headset, het geluid klinkt echt beter. De N8 heeft trouwens ook een FM transmitter maar omdat het bereik maximaal 1,5 meter is kun je er niet zoveel mee.

De HD video van de N8 is ook echt veel beter dan de iPhone. Betere (Carll Zeis) lens en veel gevoeliger elemement. Vooral bij snelle beweging en 's avonds zie je flink verschil.

De leesbaarheid van de display's ontloopt elkaar niet erg veel, het blijft bij veel zonlicht een probleem.

Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 00:19:
Krijgt de Nokia ook DNLA of iets als Airplay zodat je zonder kabel je gemaakte fotos en video's maar je tv kunt afspelen want via een kabeltje is best wel 1990.
Nokia heeft al een paar jaar standaard DLNA ingebouwd dus als je een geschikt apparaat hebt kun je daar al je content op afspelen.

Edit: Hier heb ik een fout gemaakt, de N8 ondersteunt geen DLNA!
De reden is vermoedelijk de bandbreedte voor HD video. Toch vind ik het jammer, ik gebruikte het op mijn oude Nokia's altijd voor de muziek.

[ Voor 18% gewijzigd door robertwebbe op 21-09-2010 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
Hmm wel frappant dat je de gesprekskwaliteit / weergave van de N8 minder vindt dan die van de iPhone. Nokia floreerde hier toch altijd in ! Maar goed ..geneuzel in de marge wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
BoXie schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 09:46:
Hmm wel frappant dat je de gesprekskwaliteit / weergave van de N8 minder vindt dan die van de iPhone. Nokia floreerde hier toch altijd in ! Maar goed ..geneuzel in de marge wellicht.
Misschien is het ook wel persoonlijk hoor. Ik vind het geluid op de iPhone wat warmer en natuurlijker klinken.

Ik heb net ook nog wat anders grappigs ontdekt bij de USB on te go. Nadat ik er een USB geheugenstick in had gedaan heb ik er mijn draadloze muis eens in gestoken om te zien wat het zou doen en het werkte ook nog :) Zie hier een korte demo: YouTube: Nokia N8 with wireless USB mouse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
robertwebbe schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 08:10:
[...]
De N8 heeft een betere A2DP implementatie dan de iPhone iOS4, je hoort het vooral met een headset, het geluid klinkt echt beter.
Wat ik van A2DP weet (white papers etc) is dat de audio data (bv mp3 of aac) gewoon digitaal in origineel formaat verzonden wordt. De kwaliteit hangt dus af van opslagformaat/datarate en grotendeels van het afspelende apparaat.
Zou vreemd zijn als er verschil zit tussen deze 2 zenders.

Lijkt me dus meer een persoonlijke kleuring.
Interessant om eens mee te doen met http://soundexpert.org .
Dat is echt objectief testen van alle onderdelen in de audioketen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
emmerx schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 11:20:
[...]

Wat ik van A2DP weet (white papers etc) is dat de audio data (bv mp3 of aac) gewoon digitaal in origineel formaat verzonden wordt. De kwaliteit hangt dus af van opslagformaat/datarate en grotendeels van het afspelende apparaat.

Lijkt me dus meer een persoonlijke kleuring.
Interessant om eens mee te doen met http://soundexpert.org .
Dat is echt objectief testen van alle onderdelen in de audioketen.
Ik ben tot op heden nog niet echt aan het uitzoeken geweest wat de implementatie verschillen zijn maar ik vermoedde in eerste instantie dat er een andere codec werd gebruikt. Ik zal het binnenkort eens vergelijken.

Ik kwam net op Nokia Conversations een mooi artikel tegen over de camera, met name staan er heel veel vragen beantoord: http://conversations.noki...photography-all-the-faqs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
emmerx schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 11:20:
[...]

Maar de ondersteuning voor extra codecs door headsets is optioneel. Vziw is er maar één verplicht, het SBC-formaat. Uit "luiheid" of om compatibiliteitproblemen te omzeilen zou een implementatie dus kunnen kiezen om simpelweg alles te transcoden naar SBC, ook al zou de headset prima in staat zijn om de originele codec af te spelen. Met BT EDR is er voldoende bandbreedte om data lossless naar je headset te krijgen, de vraag is ook of dat gebeurt.

Ik ben zelf ook nooit de precieze details tegengekomen wat welke mobiel en headset ondersteunt. Zou leuk zijn om dat te weten voor de nieuwere toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@robertwebbe: bellen via SIP kan volgens mij ook op de nokia 5800. Maar je kunt met zo'n soort account, net als met skype bijv toch alleen maar met mensen bellen die zelf ook zoiets gebruiken??

Gratis bellen met wifi is natuurlijk wel interessant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
@Fuzzilogic;
De bron voor mijn onderzoek is meestal de bleutooth qualification database.
Voor de BH-905 headset kun je dit vinden: https://www.bluetooth.org/tpg/QLI_viewQDL.cfm?qid=15344
en voor de N8: https://www.bluetooth.org/tpg/QLI_viewQDL.cfm?qid=16616.

Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 13:00:
@robertwebbe: bellen via SIP kan volgens mij ook op de nokia 5800. Maar je kunt met zo'n soort account, net als met skype bijv toch alleen maar met mensen bellen die zelf ook zoiets gebruiken??

Met Voipbuster kun je de hele wereld bellen op gewone telefoonnummers.

[ Voor 48% gewijzigd door robertwebbe op 21-09-2010 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 13:00:

SIP VoIP is zeg maar de open, decentralized variant van Skype. Er zijn veel aanbieders, ook gewoon in NL. Mogelijk dat je zelfs al via SIP belt: Telfort telefonie is gewoon SIP. Nou hebben die &%$^@ toegang tot de centrale van buiten het eigen netwerk geblokkeerd...

Thuis gebruik ik m'n N95 als extra handset voor vaste telefonie icm de FritzBox 7270 via wifi. De 7270 heeft en SIP PBX ingebouwd. Werkt uitstekend, en ik verlang van m'n volgende telefoon dat SIP VoIP ook goed werkt en goed geïntegreerd is in de rest van het systeem. De N8 lijkt daaraan te voldoen :)

De telco's zijn als de dood voor VoIP. Het haalt hun hele schandalige belminuten-scam in één keer onderuit, aangezien er genoeg aanbieders zijn die onbeperkt bellen aanbieden voor ~€10/maand, en je dus met één nummer zowel vast als mobiel bereikbaar bent. Je hebt dan dus (ook) gewoon een normaal telefoonnummer waar je mee belt en door iedereen op de normale manier op gebeld kunt worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Fuzzillogic op 21-09-2010 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Fuzzillogic schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 12:41:
[...]

Maar de ondersteuning voor extra codecs door headsets is optioneel. Vziw is er maar één verplicht, het SBC-formaat. Uit "luiheid" of om compatibiliteitproblemen te omzeilen zou een implementatie dus kunnen kiezen om simpelweg alles te transcoden naar SBC, ook al zou de headset prima in staat zijn om de originele codec af te spelen. Met BT EDR is er voldoende bandbreedte om data lossless naar je headset te krijgen, de vraag is ook of dat gebeurt.

Ik ben zelf ook nooit de precieze details tegengekomen wat welke mobiel en headset ondersteunt. Zou leuk zijn om dat te weten voor de nieuwere toestellen.
Ik dacht dat SBC bij A2DP werd gebruikt op 372 kbps. In de SoudExpert tests doet die SBC 372 het vergelijkbaar met mp3 op 320 kbps.
http://soundexpert.org/encoders-320-kbps
Zou dan toch veel beter moeten zijn dan gebruik van een native 128 kbps mp3 codec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

@ Robert, heb je ook videobestanden proberen af te spelen? Ik zou graag willen weten of mkv en avi's (goed) worden afgespeeld. Alvast bedankt!

ps. Grappig trouwens dat je het met muis kan besturen : D

[ Voor 17% gewijzigd door M.E.Amrani op 21-09-2010 15:36 ]

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuzzillogic schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 13:40:
[...]

SIP VoIP is zeg maar de open, decentralized variant van Skype. Er zijn veel aanbieders, ook gewoon in NL. Mogelijk dat je zelfs al via SIP belt: Telfort telefonie is gewoon SIP. Nou hebben die &%$^@ toegang tot de centrale van buiten het eigen netwerk geblokkeerd...

Thuis gebruik ik m'n N95 als extra handset voor vaste telefonie icm de FritzBox 7270 via wifi. De 7270 heeft en SIP PBX ingebouwd. Werkt uitstekend, en ik verlang van m'n volgende telefoon dat SIP VoIP ook goed werkt en goed geïntegreerd is in de rest van het systeem. De N8 lijkt daaraan te voldoen :)

De telco's zijn als de dood voor VoIP. Het haalt hun hele schandalige belminuten-scam in één keer onderuit, aangezien er genoeg aanbieders zijn die onbeperkt bellen aanbieden voor ~€10/maand, en je dus met één nummer zowel vast als mobiel bereikbaar bent. Je hebt dan dus (ook) gewoon een normaal telefoonnummer waar je mee belt en door iedereen op de normale manier op gebeld kunt worden.
Ik ga me er (weer) eens in verdiepen... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
M.E.Amrani schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 15:34:
@ Robert, heb je ook videobestanden proberen af te spelen? Ik zou graag willen weten of mkv en avi's (goed) worden afgespeeld. Alvast bedankt!
MKV's speelt die niet af, AVI's wel.

Ik heb een aflevering van Futurama (DIVX) erop gezet welke ik normaal via de NMT mediaplayer op de 42" bekijk en dat ging moeiteloos.

[ Voor 47% gewijzigd door robertwebbe op 21-09-2010 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Tijdens het N8-event werd gemeld dat MKV's afgespeeld kunnen worden. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
MKV is een zogenaamd container formaat. Niet alles wat in de container zit kan afgespeeld worden.
Op http://www.forum.nokia.com/Devices/Device_specifications/N8/ staat de volgende lijst van compatible video playback formats:
  • 3GPP formats (H.263)
  • D-1
  • Flash Video
  • H.264/AVC [H.264 Baseline, Main & High profiles 3.1 30fps 14Mbps]
  • MPEG-4 [Advanced simple profile level 6 30fps 12Mbps. Audio: stereo 48kHz 128kbps]
  • RealVideo 10 [@ QVGA 30fps]
  • Sorenson Spark
  • VC-1
  • VP6
  • WMV 9 Video
Playback Frame Rate: 30 fps

Mijn conclusie dat de N8 geen MKV's afspeelt is dus te kort door de bocht. Ik zal nog even wat meer files proberen.

Edit: Ik heb nu een MKV geprobeerd die H264/AVC video had en deze speelde wel prima af.

Conclusie: niet alle MKV's spelen per definitie af, het is afhankelijk van de audio en video inhoud in de container.

[ Voor 44% gewijzigd door robertwebbe op 21-09-2010 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 14:18
*weg* berichten over levertijden mogen tegenwoordig in [ABO] Nokia N8 levertijden- en abonnementen topic

[ Voor 87% gewijzigd door pven op 21-09-2010 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Jammer dat VP8/WebM en Theora ontbreken. Then again, Nokia was één van de bedrijven die zich verzet heeft tegen standaard-codecs in HTML5 :( Nou kan dat wel achteraf toegevoegd worden, maar ik vrees dat het zonder hardware-assist niet de beste performance zal krijgen.

HTML5 staat niet in het lijstje van ondersteunde technieken erbij. Ok, het is nog geen standaard (en echt blij met HTML5 ben ik sowieso niet) en wellicht dat veel al wel werkt, als ze een recente WebKit-build hebben gebruikt, maar toch...

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
robertwebbe schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 11:06:
[...]

Misschien is het ook wel persoonlijk hoor. Ik vind het geluid op de iPhone wat warmer en natuurlijker klinken.

Ik heb net ook nog wat anders grappigs ontdekt bij de USB on te go. Nadat ik er een USB geheugenstick in had gedaan heb ik er mijn draadloze muis eens in gestoken om te zien wat het zou doen en het werkte ook nog :) Zie hier een korte demo: YouTube: Nokia N8 with wireless USB mouse.
Hallo robert. Ik heb een vraagje over een instelling die ik in het homescreen van de N8 zag. De widget met de agenda-functie die meerdere afspraken laat zien in de toekomst.
Ik heb nu N97Mini en kan maar 1 afspraak ind etoekomst laten zien in de widget...
Is dat een instelling die N8 wel kan hebben en de N97 niet? odf is dta een agendafunctie die ik nog niet ondekt heb???
Kan je me meer vertellen?

Al vast bedankt. :)

• robertwebbe
Hi Peerke, standaard staan er 2 regels en zover ik weet kun je niets wijzigen aan de manier hoe de widget het weergeeft. Ik denk dat de oplossing voor meer regels moet gaan liggen in een widget die een ontwikkelaar heeft gemaakt, je bent vast niet de enige met die wens.

Wellicht kun je voor je huidige toestel ook al een vinden in de OVI store.
Pagina: 1 ... 5 ... 92 Laatste

Let op:
Discussie over levertijden, abonnementen en aanbiedingen mag in [ABO] Nokia N8 levertijden- en abonnementen topic