Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-05 19:55
@Xabre

Dank! Dan ga ik dit weekend is een poging wagen! De handleiding die op de blog staat 'How To Flash' is goed genoeg om te gebruiken dus? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
ja die handleiding klopt wel :) vergeet niet je sd kaart en interne geheugen te formatteren voor betere performance, eerst alles backuppen natuurlijk, ook je contacten mochten die niet op je simkaart staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-05 19:55
Super bedankt! Ga het de komende dagen proberen en zal laten weten of het gelukt is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urtmensch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-12-2021
Nog geen grote problemen gehad met CFW The One v6.2.0. Alleen sommige apps draaien niet zoals appstop en incredible circus, valt mee te leven. Daarentegen werken andere weer wel......

Om je feune wat op te pimpen zijn deze effects wel aardig : http://www.n8fanclub.com/...awesome-custom-theme.html

Zet ze in C:\data\_tools\effects, restart en zet thema-effects aan (instellingen;thema)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-05 16:33

Nulnulnix

BOFH

Hmmm Appstop functioneert hier wel... Ben even de kat uit de boom aan het kijken vwb batterij, die was wel erg snel leeg op 6.1.0. Verder loopt e.e.a. prima!

We have just one world, but we live in different ones...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0burn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-05 12:45

c0burn

Feed your head

Voor de gebruikers van ComingNext:
Ik had vandaag voor de tweede keer de volgende melding in mijn widget: "error loading calendar items list..." Dit heb ik beide keren opgelost door deze methode te gebruiken die beschreven staat in de FAQ van ComingNext. Om te voorkomen dat ik een volledige reset moest doen, moest ik mijn telefoon hacken met de Norton methode, ROMPatcher+ installeren en de Open4All RP+ patch daarin aanzetten. Vervolgens kon ik met X-Plore de config file terugzetten.

[ Voor 0% gewijzigd door c0burn op 06-02-2013 12:11 . Reden: typo ]

Remember what the dormouse said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

Wortelstok schreef op donderdag 06 december 2012 @ 20:51:
[...]
...
• autonomie (sinds vanmiddag heb ik er een BV-4D accu in, die kun je gewoon verwisselen)
...
Hoe zijn nu je ervaringen met deze accu?
Doe je er merkbaar langer mee?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Gutteguttegut schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 15:53:
[...]
Hoe zijn nu je ervaringen met deze accu?
Doe je er merkbaar langer mee?
Ja mijn nieuwe accu is prima, gaat twee dagen mee met stevig gebruik. Accu indicator (ik gebruik die van Belle Extra Buttons) staat heel snel op 85% maar doet het verder goed.
Ik denk verder dat de CFW van TheOne 6.1 minder zuinig is dan zijn voorganger 5.5, en dat 6.2 weer zuiniger is. Ik draai nog op 6.1.

[\edit bij nader inzien toch wat optimistisch. Ik denk dat bij "stevig gebruik" het geen twee dagen is. /edit]

[ Voor 10% gewijzigd door Wortelstok op 05-02-2013 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-05 09:52
Tijd voor een firmware update; tijd voor The One V6.2.
Zit nog op 5.4 en merk dat C; weer volloopt, momenteel met 90MB is het wel kritiek, vaker vastlopers en traag reageren.

Edit: Zoals altijd weer flink wat sneller en >210 MB vrij op C. Ben erg benieuwd naar de batterijduur, hou jullie op de hoogte!

[ Voor 24% gewijzigd door Reaper.JA2 op 12-02-2013 23:08 ]

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
En, wat zijn je ervaringen Karel17? Ik ben ook over naar TheOne 6.20. Mooie CFW weer, inderdaad vloeiender en ik denk zuiniger met energie.
Grote tegenvaller is dat Swype, dat net gepatched is voor de expiration datum, nu weer niet werkt omdat de woordenboeken ook expired zijn. Maar dat ligt niet aan de CFW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
Wortelstok schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 14:01:
En, wat zijn je ervaringen Karel17? Ik ben ook over naar TheOne 6.20. Mooie CFW weer, inderdaad vloeiender en ik denk zuiniger met energie.
Grote tegenvaller is dat Swype, dat net gepatched is voor de expiration datum, nu weer niet werkt omdat de woordenboeken ook expired zijn. Maar dat ligt niet aan de CFW.
Op zich goed, ware het niet dat het af en toe spontaan herstart. Niet bijgehouden hoevaak maar minimaal één keer per dag. Ervaar je hetzelfde?

Goed snel en lekker! Bij jou?

• xabre16v
  • Niet online
Vandaag afscheid genomen van de N8. Volledig over op de 808.

Warme herinneringen aan de N8 zullen me bijblijven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127014

Volgens de laatste berichten komt er weer een nieuwe versie van Delight aan voor de N8, gevolgd door een versie voor de 808..... http://n8delight.blogspot.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Reaper.JA2 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 20:10:
[...]Op zich goed, ware het niet dat het af en toe spontaan herstart. Niet bijgehouden hoevaak maar minimaal één keer per dag. Ervaar je hetzelfde?
Goed snel en lekker! Bij jou?
Inderdaad, goed en lekker snel. Leuke nieuwe features:
  • Wifi gaat onmiddelijk uit als je het niet nodig hebt (bijv. Whatsapp kan ook over 2G); bespaart veel energie
  • Pop-up keuzemenu'tje als je een contact aanklikt (tel/SMS/mail)
  • Rompatcher+ met kant en klare patches
Ik heb geen last van rebooten, mogelijk komt dat doordat je je drives niet hebt geformatteerd of Nokia suite hebt gebruikt om settings te restoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Anoniem: 127014 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 01:12:
Volgens de laatste berichten komt er weer een nieuwe versie van Delight aan voor de N8, gevolgd door een versie voor de 808..... http://n8delight.blogspot.nl/
Ik vind het geweldig dat we nu nog zeker drie aktieve en hoge kwaliteit CFW hebben:
  • TheOne: zo compact en efficient mogelijk
  • Delight: eigen font, tools/mods ingebouwd, aandacht voor design
  • Xeon: met applicaties in CFW ingebouwd (alleen engels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Wortelstok schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 14:01:

Inderdaad, dit is bloed-irritant. Dacht je dat ze het eindelijk voor elkaar hadden na de update naar Swype 2.1.4436, werken de individuele woordenboeken weer niet. Aargh, om gek van te worden. Hopelijk veranderen ze die expiratie-data nog....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staffpride
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06-2020
choogen schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 21:51:
[...]

Inderdaad, dit is bloed-irritant. Dacht je dat ze het eindelijk voor elkaar hadden na de update naar Swype 2.1.4436, werken de individuele woordenboeken weer niet. Aargh, om gek van te worden. Hopelijk veranderen ze die expiratie-data nog....
Zie nu pas dat ze swype geupdate hebben (zat alweer een tijdje zonder :X )

Heb hem weer ff geinstaleerd en bij mij werkt het nl woordenboek gewoon goed :*)

Waarschijnlijk omdat hij nog geïnstaleerd stond.

Typt iig weer een stuk beter als het nokia toetsenbord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaisor
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-03-2021
Ik had mijn gsm binnen gedaan voor camera defect. Ik heb nu een nieuwe gsm ( swap) van hun gekregen.

Nu ik mijn gmail account terug wil instellen als exchange active sync doet deze het niet meer.
Ik krijg geen nieuwe mails binnen,en ook geen nieuwe kalender items.

Is er iemand die dit al heeft gehad en zegt van daar ligt die fout?
Ik gebruik als server m.google.com .
2 weken ervoor gebruikte ik het nog elke dag zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0burn

c0burn

Feed your head

Sinds 30 januari heeft Google exchange active sync stopgezet voor 'nieuwe' setups. Zie ook bijvoorbeeld hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaisor
Vrij vervelend dus.. Iemand al een alternatief gevonden om dit te omzeilen ? Niet met Googasync ofz.. Een freeware alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09-2023
Overstappen naar outlook? Werkt best goed met windows 8 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaisor
Ik bezit wel al een outlook account en voorlopig doe ik het ook op deze manier.
Ik heb meerdere online agenda's die ik volg. (School, etc)
Met google calendar kon ik die gewoon kopieren naar mijn agenda die ik op die manier synchroniseerde met de n8.
Heb je enig idee of dat ook met outlook mogelijk is? (Ik heb de agenda's wel geimporteerd maar ik kan ze niet in mijn sync agenda plaatsen. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
Hé jongens ik ga dit topic na lange tijd verlaten. Verhuis naar het 920 topic.
Sinds vanavond in gebruik en..Het is echt een verbetering. Het gemak van WP8 is echt geweldig.

Dus, mocht je ook denken over de overstap van een N8 naar een L920, vraag me via DM gerust om ervaringen.

Bedankt voor de tips en antwoorden in dit draadje! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-05 01:41
Ik heb nu al 10 x gepost dat ik maar neit van de vanilla symbian^3 af kom.
Ik draai er gewoon nog steeds op, maar nu heb ik geheugen op mijn C schijf gecreëerd door echt van alles te verwijderen. En mijn telefoon loopt als een tierelier (enkele keer crasht die, door whatsapp).
Maarja, ik denk als ik nu up date dat mijn telefoon wel nog beter is, maar het kan gewoon niet. Verbinding met een computer is onmogelijk, behalve mass storage.
Hoe lang gaat bij jullie nog de accu mee? Bij mij ongeveer 40 uur, met regelmatig gebruik. Bijna geen muziek, geen 3G (heb geen internet abbo). En hij staat heel vaak op energie-spaarstand.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Reaper.JA2 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 22:10:
Hé jongens ik ga dit topic na lange tijd verlaten. Verhuis naar het 920 topic.
Sinds vanavond in gebruik en..Het is echt een verbetering. Het gemak van WP8 is echt geweldig.

Dus, mocht je ook denken over de overstap van een N8 naar een L920, vraag me via DM gerust om ervaringen.

Bedankt voor de tips en antwoorden in dit draadje! :)
De 808 vind ik persoonlijk fijner dan de Lumia-serie (werkt veel soepeler dan alle andere symbian-devices & de cam is gewoon zo ontzettend veel beter).
alaintje schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 22:23:
Ik heb nu al 10 x gepost dat ik maar neit van de vanilla symbian^3 af kom.
Ik draai er gewoon nog steeds op, maar nu heb ik geheugen op mijn C schijf gecreëerd door echt van alles te verwijderen. En mijn telefoon loopt als een tierelier (enkele keer crasht die, door whatsapp).
Maarja, ik denk als ik nu up date dat mijn telefoon wel nog beter is, maar het kan gewoon niet. Verbinding met een computer is onmogelijk, behalve mass storage.
Hoe lang gaat bij jullie nog de accu mee? Bij mij ongeveer 40 uur, met regelmatig gebruik. Bijna geen muziek, geen 3G (heb geen internet abbo). En hij staat heel vaak op energie-spaarstand.
Zoals ik waarschijnlijk al meerdere keren heb gezegd (sowieso al vaker in dit topic, misschien niet tegen jou persoonlijk): Ga naar een NCP/NSP of flash zelf een custom rom, heb je meteen extra geheugen vrij. Moet je er dus ff iets meer moeite in steken, maar een andere manier werkt blijkbaar niet, dus het één of het ander ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-06-2019
De Nokia N8 laat de Sony Xperia Z achter zich wat betreft de foto's;-)

http://www.allaboutsymbia...lvr.it&utm_medium=twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Xmasjos schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 23:48:
[...]

De 808 vind ik persoonlijk fijner dan de Lumia-serie (werkt veel soepeler dan alle andere symbian-devices & de cam is gewoon zo ontzettend veel beter).

[...]

Zoals ik waarschijnlijk al meerdere keren heb gezegd (sowieso al vaker in dit topic, misschien niet tegen jou persoonlijk): Ga naar een NCP/NSP of flash zelf een custom rom, heb je meteen extra geheugen vrij. Moet je er dus ff iets meer moeite in steken, maar een andere manier werkt blijkbaar niet, dus het één of het ander ;-)
geflasht ook al geprobeerd, hij krijgt geen verbinding met de mobiel. En als die er is, wordt die verbroken zodra er iets gebeurt. echt Vervelend. Probeer het na een clean install op mijn computer nog maals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
alaintje schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 00:01:
[...]

geflasht ook al geprobeerd, hij krijgt geen verbinding met de mobiel. En als die er is, wordt die verbroken zodra er iets gebeurt. echt Vervelend. Probeer het na een clean install op mijn computer nog maals.
Dead phone flash? Met phoenix is dat een vrij gemakkelijke manier, zelf ook al meerdere keren gedaan. Of krijg je in nokia suite-mode al geen verbinding? Dan moet je alle troep van nokia (icm drivers etc) van je pc gooien, en dan simpelweg je telefoon weer aan je pc hangen. Een andere usb-poort kan ook nog wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-05 12:14
Heb sinds vandaag een probleem, mijn SIM wordt niet meer herkend. Ik heb een Simyo SIM, nog geen half jaar oud. Ik moet wel een PIN invoeren, maar ik heb geen netwerk bereik. Een heel oude T-Mobile doet het wel, een recente Vodafone ook niet. Alle SIM's werken in andere telefoons wel.

Ik ben bij een telecom winkel geweest, waarschijnlijk een keer een SIM verkeerd geplaats en iets is dan verbogen. Heb alleen de SIM er niet uit gehad voordat die er mee ophield. Reparatie zou ca. 30,- zijn (niets als het niet gemaakt kon worden).

Zou het ook iets anders kunnen zijn? Anders is het wachten op de L720 (vindt de 920 te prijzig).

[ Voor 5% gewijzigd door Paulus73 op 09-03-2013 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-03 11:55

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Paulus73 schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 15:56:
Heb sinds vandaag een probleem, mijn SIM wordt niet meer herkend. Ik heb een Simyo SIM, nog geen half jaar oud. Ik moet wel een PIN invoeren, maar ik heb geen netwerk bereik. Een heel oude T-Mobile doet het wel, een recente Vodafone ook niet. Alle SIM's werken in andere telefoons wel.

Ik ben bij een telecom winkel geweest, waarschijnlijk een keer een SIM verkeerd geplaats en iets is dan verbogen. Heb alleen de SIM er niet uit gehad voordat die er mee ophield. Reparatie zou ca. 30,- zijn (niets als het niet gemaakt kon worden).

Zou het ook iets anders kunnen zijn? Anders is het wachten op de L720 (vindt de 920 te prijzig).
Had ik afgelopen week ook.
Dacht zelfs dat het afgelopen was.
Uiteindelijk N8 terug gezet naar GSM modus en ik had weer netwerk.
Telefoon doet het nu weer als vanouds. Geen idee wat de reden was.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
Geurt-kun schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 17:37:
[...]
Had ik afgelopen week ook.
Dacht zelfs dat het afgelopen was.
Uiteindelijk N8 terug gezet naar GSM modus en ik had weer netwerk.
Telefoon doet het nu weer als vanouds. Geen idee wat de reden was.
Helaas werkt het bij mij niet. Dus andere tips blijven welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaisor
Mischien kan je de volgende cfw flashen !

Delight v6.0 - Delight Resurrection
Release 16th march 2013 at 2p.m. MET

ben eens benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
Gijsen schreef op maandag 11 maart 2013 @ 22:35:
Mischien kan je de volgende cfw flashen !

Delight v6.0 - Delight Resurrection
Release 16th march 2013 at 2p.m. MET

ben eens benieuwd!
Dat is wel een goed, ik heb dat voorheen nooit aangedurfd omdat ik mijn telefoon niet wilde blokkeren.

Ik weet dat het onderwerp al eerder is besproken, maar is er een duidelijke handleiding voor het flashen ergens te vinden die voor een leek goed uit te voeren is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaisor
Paulus73 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 13:52:
[...]

Dat is wel een goed, ik heb dat voorheen nooit aangedurfd omdat ik mijn telefoon niet wilde blokkeren.

Ik weet dat het onderwerp al eerder is besproken, maar is er een duidelijke handleiding voor het flashen ergens te vinden die voor een leek goed uit te voeren is?
Als je de bestanden download staat er wel een info file bij die voor een leek goed te begrijpen zien. Er kan niets/weinig misgaan.
En anders zijn er wel genoeg mensen die je hier kunnen verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Xmasjos schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 02:07:
[...]

Dead phone flash? Met phoenix is dat een vrij gemakkelijke manier, zelf ook al meerdere keren gedaan. Of krijg je in nokia suite-mode al geen verbinding? Dan moet je alle troep van nokia (icm drivers etc) van je pc gooien, en dan simpelweg je telefoon weer aan je pc hangen. Een andere usb-poort kan ook nog wel eens helpen.
Ik heb niet niks geprobeerd.
Ik heb 2 laptops en 2 computers geprobeerd. Via phoenix en van alles en nog wat.
Het blijkt dat er tig miljoen versies van phoenix zijn en heb er echt 5 geprobeerd ofzo, maar helemaal NIKS heeft gebaat.
Ik zit er niet echt heel erg mee eigenlijk. Ik heb whatsapp en facebook app, ik kan smsen en bellen en mijn accu gaat ~40 uur mee (eerst niet!?). Hij is misschien ietsie pietsie traag, maar is gewoon echt een nokia-smarthphone!

Als ik deze pc helemaal opnieuw heb geinstalleerd (SSD komt er aan :9~ ) wil ik het wel nog eens wagen als iemand mij even verder kan verwijzen. Anders een winkel opzoeken O-) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Wortelstok schreef op donderdag 06 december 2012 @ 20:51:
[...]
• autonomie (sinds vanmiddag heb ik er een BV-4D accu in, die kun je gewoon verwisselen)
Ik heb deze accu er nu ook een dag in omdat mn originele accu op was (max een halve dag met Battery Power Saver).
Nu kan ik weer gewoon een hele dag zonder zorgen alles doen wat ik wil.
Vanaf vanochtend 7:30 tot nu en nog ongeveer 70% volle accu bij normaal gebruik (wel nog steeds met Battery Power Saver draaiend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Paulus73 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 13:52:
[...]
Op de site van TheOne staat een goede: hierzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
alaintje schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 00:42:
[...]
Als ik deze pc helemaal opnieuw heb geinstalleerd (SSD komt er aan :9~ ) wil ik het wel nog eens wagen als iemand mij even verder kan verwijzen. Anders een winkel opzoeken O-) ?
Van Karel17: Stel gerust vragen, daar zijn we voor. We verwachten alleen wel wat gedane moeite
Bedoeld wordt dat je duidelijk in enig detail de stappen uitlegt die je hebt gedaan. Als je een HW probleem blijkt te hebben kun je het nog bij een Nokia servicecenter proberen. Volg bijvoorbeeld de instructies van TheOne uit de link hierboven (inclusief de versie van Phoenix) en geef aan waar en hoe het fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-05 11:43
Ik reageer hier eigenlijk nooit, dus jullie kennnen mij waarschijnlijk niet, maar ik heb een vraag over CFW voor de Nokia N8, ik hoopte dat jullie me misschien konden helpen daarmee.

Binnenkort komen er wat Russische vrienden van mij naar Nederland, ik wilde ze graag even een telefoon lenen met een Nederlandse simkaart, zodat ik ze kan bellen indien dat nodig is.

Hun Engels is echter niet alles, en ik hoopte dat er een manier was om Russisch toe te voegen aan de talen op de telefoon. Ik draai nu Xeon, maar die heeft alleen Engels en Italiaans.

Kan ik nu gewoon een Russische firmware pakken van NaviFirm? of krijg ik dan problemen met mijn antennes? of FM-transmitter? (Ik heb een engelse N8, van Orange).

Of is het beter om voor een CFW met Russische taal te zoeken?

Als ik nog iets over het hoofd zie hoor ik het ook graag! Ik ben niet zo ervaren hiermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
hahahi20 schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 20:40:
Ik reageer hier eigenlijk nooit, dus jullie kennnen mij waarschijnlijk niet, maar ik heb een vraag over CFW voor de Nokia N8, ik hoopte dat jullie me misschien konden helpen daarmee.

Binnenkort komen er wat Russische vrienden van mij naar Nederland, ik wilde ze graag even een telefoon lenen met een Nederlandse simkaart, zodat ik ze kan bellen indien dat nodig is.

Hun Engels is echter niet alles, en ik hoopte dat er een manier was om Russisch toe te voegen aan de talen op de telefoon. Ik draai nu Xeon, maar die heeft alleen Engels en Italiaans.

Kan ik nu gewoon een Russische firmware pakken van NaviFirm? of krijg ik dan problemen met mijn antennes? of FM-transmitter? (Ik heb een engelse N8, van Orange).

Als ik nog iets over het hoofd zie hoor ik het ook graag! Ik ben niet zo ervaren hiermee!
Via 'dead phone flash' kan het sowieso wel, je weet alleen nooit zeker dat het echt gaat werken. Gewoon proberen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Check dit draadje ff.... Denk dat het misschien wel handig voor je is.. http://forum.dailymobile.net/index.php?topic=75565.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-05 11:43
Anoniem: 127014 schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 23:28:
Check dit draadje ff.... Denk dat het misschien wel handig voor je is.. http://forum.dailymobile.net/index.php?topic=75565.0
Dankje! Ik wist niet dat dat mogelijk was, ik ga dat proberen. Dan pas ik The One wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
Bedankt voor de tips om te kunnen flashen, maar ik heb toch besloten om een andere telefoon te kopen.

Het is een Lumia 620 geworden. Ik zal met name de camera van mijn N8 gaan missen, maar voor het overige vind ik hem wel prettig werken zo na 1 dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Slide To Unlock en Extra Buttons zijn nu tijdelijk gratis te downloaden in de Ovi Store :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowe
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-03-2023
hahahi20 schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 20:40:

ik weet niet of het nog van toepassing is, maar heel veel mods zijn oost europees. En volgens mij zelfs russisch. Want bijvoorbeeld "coderus" is een rus. en zeer bekend op symbian^3. ik plaats geen links, weet niet in hoeverre dat op dit gebied mag. Maar google is je beste vriend ;)

wat betreft xeon firmwares. hij is inderdaad in italiaans/engels(beschermd). Maar is te vertalen als je handig bent. door een talenpakket toe te voegen ipv het italiaanse pakket. en enkele aanpassingen in de resource files via een editor. mocht je hulp willen/zoeken, mag je me mailen of via hier. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Coderus is al een tijd niet meer aktief, de hackers die de nieuwste FWs maken komen uit (denk ik) duitsland, india en spanje. Beste lijkt me de FW van TheOne met russisch taalpakket. Hoef je niet met Nokia Cooker aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://n8delight.blogspot.nl/
firmware Delight is ook top en ook te customizen met een taalpakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowe
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-03-2023
Wortelstok schreef op woensdag 03 april 2013 @ 09:36:
Coderus is al een tijd niet meer aktief, de hackers die de nieuwste FWs maken komen uit (denk ik) duitsland, india en spanje. Beste lijkt me de FW van TheOne met russisch taalpakket. Hoef je niet met Nokia Cooker aan de gang.
heb je gelijk ik, en voor het gemak is dat het beste.
wat ik bedoelde was dat het symbian hacken begonnen is in oost-europa :D

alle cfw's moeten hun credits tonen aan CodeRUS. en nog enkele andere van dit soort symbian leermeesters _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-05 18:39
N8 werd steeds sneller moe, accu leek bejaard. Net als het OS.
Zat al te kijken naar een Samsung S4.

Vandaag een nieuwe accu gekocht (Sertec1200mAh), bij het installeren ervan de onderdelen schoon gemaakt (ook cameraglas) en telefoon is weer als nieuw.

Hoezo een nieuwe telefoon 'nodig'?

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yalk57
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-05 18:43
Het onderste afdekkapje is bij mij afgebroken ...
Dus gezocht voor mijn Nokia N8 een "bottom cover orange" Nokia partnummer 255739

Hoe/waar kom ik aan Nokia parts (Ik spreek geen Fins of Russisch ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
bv Sertec in Amsterdam heeft alles op voorraad (van Woustraat 155)
Heb er net een verse BL-4D accu gehaald, eerder ook van die kapjes (in zwart)
Ik weet niet of hij ook aan verzenden doet.

[ Voor 26% gewijzigd door emmerx op 04-05-2013 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fnoff
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-05 13:53
Ik zou graag teruggaan van een CFW naar het origineel (Belle Refresh), maar hoe doe ik dat? Ik vind alleen maar dingen over Navifirm, maar dat werkt niet meer :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
fnoff schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 15:11:
Ik zou graag teruggaan van een CFW naar het origineel (Belle Refresh), maar hoe doe ik dat? Ik vind alleen maar dingen over Navifirm, maar dat werkt niet meer :-(
Via Navifirm was de enige optie... Misschien komen er meer opties, maar nu zul je weinig kunnen... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiempjuuh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-06 09:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fnoff
Jazeker, bedankt daarvoor!

Na wat gepruts is het flashen gelukt, apparaat start op en ... the One staat er nog op :? Enig idee wat ik niet goed doe?
Ze hebben allebei versienummer 111.040.1511, dus anders misschien proberen om eerst een oudere versie te flashen en die via de Nokia Suite up te daten.

Edit: Blijkbaar pakt phoenix niet de firmware uit de map in program files, maar staat het ook ergens in appdata ...
Nu weer een verse Belle Refresh draaien :)

[ Voor 13% gewijzigd door fnoff op 11-05-2013 14:59 . Reden: Opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Het vervangen van de accu van de N8 bleek niet de oplossing; er is meer mis.
Had ik eerder ook al met mijn N82, dus ik neem na 12 jaar trouwe dienst afscheid van Symbian.

Opvolger is na veel testen een S4 geworden, geen Zoom of 1020.
Omschakelen naar Android is natuurlijk even wennen, maar werk er na een paar dagen eigenlijk prima mee. Mis bv wel Wifi ad hoc, kan nu niet inloggen op een tetherende andere telefoon.

De meeste apps zijn een stuk gebruiksvriendelijker: meer scherm en sneller.
En draadloos laden is een feest: thuis en in de auto.

Ik heb een duoSIM genomen, dus ik kan de N8 nog even houden als fototoestel en navigatie in het buitenland.
Google Maps heeft Nokia eigenlijk al ingehaald, maar de megapixels van Samsung halen het niet bij de lens en sensor van de N8 ....

[ Voor 15% gewijzigd door emmerx op 11-07-2013 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 493150

Mensen zojuist een N8 aangeschaft, hoe zet ik hier N8 delight op? ik kom van officele firmware.
Alvast bedankt

Nvm, heb nu Delight 6.2 erop. is deze goed of raden jullie toch een anderen aan

Weet iemand hoe ik mijn google contacts erop krijg? via active sync pakt die mijn mail niet

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 493150 op 15-07-2013 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-04 18:42
Google contacts kan via syncml, zie bijvoorbeeld hier. Agenda kan via bijvoorbeeld Googasync. Exchange active sync wordt niet meer ondersteund door google.

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wazzup105
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-05 10:21
Zou dit werken...

http://www.ebay.com/itm/N...eries&hash=item4d087ade64

2680 mah ? Dat kan toch haast niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwacht er niet teveel van, valt het altijd mee, met een beetje mazzel krijg je meer dan 1200mAh.

[edit]
http://carman58.hubpages....ity-Battery-For-Nokia-808
;)

[ Voor 9% gewijzigd door Gutteguttegut op 09-08-2013 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yalk57
Handig die WifiSpots van Ziggo ... Heeft echter iemand dit werkend i.c.m. Symbian Belle ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serge75
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-12-2024
yalk57 schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 09:34:
Handig die WifiSpots van Ziggo ... Heeft echter iemand dit werkend i.c.m. Symbian Belle ?
Nee, en van wat ik begrijp van het Ziggo gebruikersforum is de kans dat t überhaupt gaat lukken minimaal... De N8 kan blijkbaar niet goed omgaan met het beveiligingsprotocol (PEAP o.i.d. ?)

Jammer, zou een leuke mogelijkheid zijn geweest, maar daarvoor moet je blijkbaar eerst een andere telefoon aanschaffen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
serge75 schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 14:21:
[...]

Nee, en van wat ik begrijp van het Ziggo gebruikersforum is de kans dat t überhaupt gaat lukken minimaal... De N8 kan blijkbaar niet goed omgaan met het beveiligingsprotocol (PEAP o.i.d. ?)

Jammer, zou een leuke mogelijkheid zijn geweest, maar daarvoor moet je blijkbaar eerst een andere telefoon aanschaffen..
De N8 kan zeker wel met PEAP omgaan, als je weet hoe je alles moet instellen. Het heeft eerder te maken met het gebruikte certificaat, wat waarschijnlijk te nieuw is voor Symbian (wordt niet meegeleverd, kan wel worden geïnstalleerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serge75
Xmasjos schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:13:
[...]

De N8 kan zeker wel met PEAP omgaan, als je weet hoe je alles moet instellen. Het heeft eerder te maken met het gebruikte certificaat, wat waarschijnlijk te nieuw is voor Symbian (wordt niet meegeleverd, kan wel worden geïnstalleerd).
Kun je daar wat meer over vertellen? Betekent het dat ik Ziggo zou kunnen vragen een certificaat te leveren dat ik kan installeren, waarna het wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
serge75 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:43:
[...]

Kun je daar wat meer over vertellen? Betekent het dat ik Ziggo zou kunnen vragen een certificaat te leveren dat ik kan installeren, waarna het wel werkt?
PEAP is een vorm van beveiliging waarbij een certificaat wordt gebruikt, welke bekend moet zijn op je telefoon. De nieuwere certificaten die gebruikt worden zijn niet bekend binnen Symbian, omdat deze niet geïnstalleerd worden en al helemaal niet built-in zijn.
Als je met je pc/laptop kijkt welk certificaat wordt gebruikt binnen die Ziggo-hotspots kun je die vast wel ergens vinden om te installeren (http://www.jacco2.dds.nl/networking/symbian_cert_import.html)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219884

Hallo allen,

Toen ik enige tijd geleden in de auto mijn telefoon wilde opladen werd ik aangenaam verrast. Alles lijkt aangesloten en de telefoon herkent de lader alleen deze wordt niet opgeladen. Een iphone aan dezelfde 12V charger (ander kabeltje, ik weet even niet hoeveel A) werkte wel gewoon.

Nu ben ik een lange reis met de auto aan het plannen en wil dus even zeker weten wat voor charger ik moet kopen om wel te kunnen opladen in de auto (en te navigeren). Hebben jullie hier ervaring mee?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wazzup105
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-05 10:21
Een voorbeeldje van hoe je PEAP kunt gebruiken voor bijvoorbeeld het gebruik van eduroam vind je hier: http://www.aswinvanwouden...tings-for-the-nokia-5800/

Het bij eduroam gebruikte "authority certificate" is standaard ingebouwd namelijk "verisign class 3 public". Hopelijk gebruikt ziggo ook iets dergelijks (zeker nadat: nieuws: Wachtwoorden hotspotgebruikers Ziggo te onderscheppen met nep-hotspot ). In een handleiding die ik tegen kwam staat een "test server certificaat".. klinkt niet als een serieus certificaat, maar om een zelfgebakken (aka self-signed) certificaat.... https://static.ziggo.nl/i..._v1.1_web_tcm14-28260.pdf

• alaintje
Als mijn Iocean X7 binnen is en werkt wil ik nog maals alles proberen om de N8 te flashen >:) .
Want ja mijn N8 heeft na alles geprobeerd te hebben nooit verbinding met OVI kunnen maken.

Ik merkte afgelopen week pas hoe idioot snel ik een zeer accurate GPS-fix heb met de N8 vergeleken met andere telefoons.
Ik start de app op en duw op het rode bolletje en zowat spontaan heb ik een fix. In de kelder van een gebouw :D . Dat lukte de iphones helemaal niet.

Als iemand het verbaast, ik draai nog steeds software van 2011. Lekker verouderd dus :> .
Maar de telefoon werkt nog steeds goed, is al immens vaak gevallen van wel 4(!) meter hoog op stenen vloer. Er is met een auto overheen gereden :o . En de enigste beschadiging is dat mijn Jack kapot is, alleen als ik de jack vast houd werkt die. Eindeloos irritant en heb daarom een hele nieuwe telefoon besteld.
Tevens gaat de accu nog maar max 6-8 uur mee, of ik de telefoon nou gebruik of niet.

Het is en blijft een Nokia 8) .
Anoniem: 219884 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:10:
Hallo allen,

Toen ik enige tijd geleden in de auto mijn telefoon wilde opladen werd ik aangenaam verrast. Alles lijkt aangesloten en de telefoon herkent de lader alleen deze wordt niet opgeladen. Een iphone aan dezelfde 12V charger (ander kabeltje, ik weet even niet hoeveel A) werkte wel gewoon.

Nu ben ik een lange reis met de auto aan het plannen en wil dus even zeker weten wat voor charger ik moet kopen om wel te kunnen opladen in de auto (en te navigeren). Hebben jullie hier ervaring mee?

Bedankt!
Bij mij werken de micro-usb aansluitingen om op te laden niet altijd. Zo doet toevallig de nokia lumia oplader het wel, maar die van de galaxy s2 dat niet, die gaat de hele tijd aan en uit. (kan ook aan de oplader liggen).
Maar met de standaard nokia oplader laadt die toch het beste op.

[ Voor 31% gewijzigd door alaintje op 15-08-2013 10:59 ]

• c0burn

c0burn

Feed your head

Hallo allen,

Bedankt!
Ik weet niet of je de micro-USB aansluiting of de oldschool Nokia aansluiting gebruikt, origineel levert Nokia de DC-6 (micro-USB) of de DC-4 (2mm aansluiting).

[ Voor 8% gewijzigd door c0burn op 15-08-2013 13:58 ]

• GuNNiX
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-02-2024
Hallo allen,

Bedankt!
Nokia DC20 werkt perfect in de wagen. Kost niet zo veel en dan heb je twee USB poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Bij mij werkt de Ovi Player software niet goed meer: ik kreeg altijd automatisch de albuminfo mee wanneer ik een cd plaatste (om hem te rippen), maar nu niet meer. Moet nu alles handmatig invoeren. Meer mensen hier last van? Versie 2.1.11020.02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten De Gans
  • Laatst online: 26-05-2020
Vroeg me af of er iemand in zuid of midden limburg samen met mij mn Nokia N8 wil Flashen naar de CFW van the One?

heb de handleidingen doorgenomen maar haak al snel af omdat ik gewoon niet thuis ben in wat dieper gaan dan updaten via de nokia suite,
en wil me n8 toch nog ff blijven gebruiken...

[ Voor 4% gewijzigd door Maarten De Gans op 15-10-2013 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yalk57
yalk57 schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 09:34:
Heeft iemand de oplossing van Slava Konizhevskiy werkend op een Nokia N8 Belle ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serge75
yalk57 schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 11:50:
[...]

Heeft iemand de oplossing van Slava Konizhevskiy werkend op een Nokia N8 Belle ?
JA!

Nadat ik eerder al had geaccepteerd dat het niks meer werd, toch deze oplossing stap voor stap doorlopen en... het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209932

https://www.change.org/pe...ates-on-nokia-store#share

petitie aan Nokia om Symbian te blijven updaten of ondersteunen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318517

Bij mij werkt sinds 1 januari de Swype (wederom) niet meer...
Zijn er meer N8 gebruikers (als die er nog zijn) die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:51
Ja ik ben nog steeds N8 gebruiker. Maar heb swype maar heel even gebruikt, vond het niet lekker werken dus maar gewoon met 2 vingers typen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295507

Anoniem: 318517 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 11:29:
Bij mij werkt sinds 1 januari de Swype (wederom) niet meer...
Zijn er meer N8 gebruikers (als die er nog zijn) die hier last van hebben?
Ja hier hetzelfde. Zie net op desite van betalabs dat ze er helemaal mee stoppen. Lekker dan. Had het gister en vandaag even aan de praat door de datum terug te zetten naar 2013, maar dan doet mijn whatsap het niet meer en nu kan ik weer helemaal niet typen... Zucht.
Straks maar weer resetten. Ga daarna eens op zoek hoe je de N8 kan hacken, volgens mij is dat nodig om ook weer een hack voor swype te gebruiken, had er al op gegoogled.
Zonder swype is de n8 pretty useless voor mij, kan echt niet fatsoenlijk typen anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:57
Misschien lost dit iets op. Had ik in het 808 draadje gezet, maar zelf nog niet aan toe gekomen:

Het schijnt dat in Swype een einddatum zit ingebakken. Dat was bij een vorige versie zo. Moet er zelf nog mee aan de slag, maar dit vond ik:

http://forum.dailymobile.net/index.php?topic=61827.0
Swype Omeego
Apply Patch from http://forum.dailymobile.net/index.php?topic=85523.0
it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSU1200C
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-04 00:38
Zo, als opvolger voor mijn N97 die een defecte usb-aansluiting heeft (kijken of we die nog kunnen repareren) begin deze week de N8 ontvangen. Ik heb al jaren met veel plezier met Symbian gewerkt en de koppeling met de carkit is ook geweldig. Tijd om deze dus nog wat jaren te gaan gebruiken. Even moeten rommelen om het wedge keyboard aan te sluiten maar dat werkt ook. Scheelt weer swype.

Kan iemand me zeggen welke unbranded code ik het beste kan gebruiken? Ik heb nu de standaard fw van vodafone. Dat moest er maar eens snel vanaf ;-) Tips voor een goede cfw zijn ook welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Ik ben erg tevreden over de Delight CFW. Heb deze weliswaar op mijn 808, maar schijnt op de N8 ook goed te werken: http://n8delight.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-04 18:42
Delight en The One zijn volgens mij de meest gebruikte cfw's. Weet niet of ze nog actief onderhouden worden.

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSU1200C
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-04 00:38
Ik zal ze beide binnenhalen en eens uitproberen. Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuNNiX
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-02-2024
Vandaag komt er een nieuwe versie uit van Delight voor de N8! Dus even wachten en kun je direct de nieuwe versie 6.4 flashen ;) TheOne wordt al een tijdje niet meer onderhouden, Delight is nog steeds actief.

In de nieuwe versie wordt o.a. de niet meer werkende Nokia weer app eruit gekieperd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fnoff
GuNNiX schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 15:10:
Vandaag komt er een nieuwe versie uit van Delight voor de N8! Dus even wachten en kun je direct de nieuwe versie 6.4 flashen ;) TheOne wordt al een tijdje niet meer onderhouden, Delight is nog steeds actief.

In de nieuwe versie wordt o.a. de niet meer werkende Nokia weer app eruit gekieperd.
Ik had met The One (volgens mij 6.1 of 6.2), dat als ik belde en in de wacht werd gezet, of werd doorverbonden, de verbinding weg viel. Daarom maar weer terug gegaan naar origineel. Hebben meer mensen dit gehad?
Op zich zou ik wel weer een CFW willen, maar dat was best onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yalk57
Vanaf 28-1-2014 lukt het mij niet meer om mijn zakelijke Exchange mails met Exchange ActiveSync automatisch te synchroniseren. Foutmelding:

"Dienst ... heeft een verlopen certificaat verzonden. Toch doorgaan ?"
Via opties heb ik enkel de mogelijkheid om "Alleen nu accepteren".

Navraag bij de IT afdeling:
We hebben contact opgenomen met de leverancier van de SSL certificate's en het probleem voorgelegd.
Het is een bekend probleem en is veroorzaakt door het vernieuwen van het root certificate van GlobalSign. GlobalSign maakt onderdeel uit van de key chain in het certificaat van .....
Vanwege security redenen is dit certificaat verlopen.

Oudere devices welke niet voorzien zijn van updates of niet meer kunnen updaten (en dus ook niet van nieuwe root certificaten ontvangen) zullen dus geen gebruik meer kunnen maken van het certificaat van ...
Ik heb vervolgens een .CER bestand gekregen dat ik op de telefoon moet installeren ....
Maar hoe installeer ik een certificaat (.CER file) op mijn N8 Symbian Belle ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Volgens mij gewoon opslaan op je telefoon of SD. Vervolgens via Bestandsbeheer er naar toe en aantikken, vervolgend kiezen voor 'opslaan'. Het zou kunnen dat je een .DER ipv één .CER bestand nodig hebt. Dat betekent dat je het eerst moet omzetten.

http://www.ed.ac.uk/schoo...oam/eduroam-nokia-symbian

[ Voor 48% gewijzigd door coenox op 01-02-2014 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Deze vakantie weer eens de N8 uit de kast gehaald vanwege de offline navigatie.
Dit na eerdere hoge roaming kosten door Google Maps op mijn Samsung S4...

Kaarten updaten via wifi en door Europa scheuren.
Heel af en toe 3G aan voor verkeersinformatie..
Wat een killerApp blijft Nokia Maps toch; anders was de N8 allang weggegeven.

Lees net dat HERE naar de Samsung Androids komt.
Dat wordt een feest!

[ Voor 0% gewijzigd door emmerx op 01-09-2014 23:39 . Reden: roaming ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

emmerx schreef op maandag 01 september 2014 @ 21:17:
Deze vakantie weer eens de N8 uit de kast gehaald vanwege de offline navigatie.
Dit na eerdere hoge rosming kosten door Google Maps op mijn Samsung S4...

Kaarten updaten via wifi en door Europa scheuren.
Heel af en toe 3G aan voor verkeersinformatie..
Wat een killerApp blijft Nokia Maps toch; anders was de N8 allang weggegeven.

Lees net dat HERE naar de Samsung Androids komt.
Dat wordt een feest!
Voor navigatie heb ik mn 808 gebruikt, mn N8 had ik achter mn binnen spiegel in een houder op de weg voor mij gericht als dashcam, werkte erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fnoff
Gutteguttegut schreef op maandag 01 september 2014 @ 22:34:
[...]
mn N8 had ik achter mn binnen spiegel in een houder op de weg voor mij gericht als dashcam, werkte erg goed!
Gebruik je daar een speciale app voor, of gewoon filmen en gaan?

[ Voor 6% gewijzigd door fnoff op 05-09-2014 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

fnoff schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 13:42:
[...]

Gebruik je daar een speciale app voor, of gewoon filmen en gaan?
Ik gebruik al een tijdje SymDVR.
De laatste versie kost 2 euro, maar oudere versies staan bij Version History.
Geen idee of die nog werken, ik heb het al heel lang op mn N8 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 620028

Ik heb een vraag aan een N8 gebruiker. Heb jaren Symbian gebruikt naar alle tevredenheid. Mijn laatste toestel was een E6. Heb Symbian altijd gebruikt voor de gratis Ovi Maps navigatie. Rij veel voor mijn werk en deze bevalt me beter dan welk ander navigatie systeem.

Maar ben een maand geleden gestopt de E6 te gebruiken omdat er sinds juli 2013 geen updates meer is geweest voor de kaarten. En vroeger kreeg je toch wel iedere 2 a 3 maanden een update via de kaartenlader.

Nu gebruik ik een Lumia 630 naar alle tevredenheid. Maar tot mijn verbazing odersteund Here Maps geen waypoints (via punten, of tussenpunten). Wel onder de Here Maps Metro app voor Windows 8.1 en ook online. Maar niet onder WindowsPhone en ook niet als je wilt syncen met je desktop.

Kan iemand eens kijken als die de kaartenlader start of er een recentere versie bestaat dan die van juli 2013. Vind het wel jammer dat Nokia zo snel Symbian heeft afgeschreven.

En geen waypoints ondersteund, dat gebruikte ik zoveel op vakantie. Lekker s avonds met biertje route voor de volgende dag uitstippelen. Nu overweeg ik t aanschaffen van een N8 mits er nog kaart updates worden geleverd. Wat ik enigzins betwijfel. Denk dat ze het volledig hebben afgeschreven. Ik kan al niet ees meer skypen en de internet radio van Nokia werkt ook niet meer. Maar daar heb je TuneIn voor onder Windows Phone.

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Mn 808 geeft aan:
v3.09 12wk20 b01
MW OpelGL MN
Map version 0.2.50.103

Uitgiftedatum 03.07.2013

Mn 808 vind geen update.

Skype heeft het nooit volledig gedaan op Symbian en internet radio werkt nog wel alleen niet meer als voorheen...
Gelukkig weer een reden om lekker illegaal te downloaden (Spotify gebruik ik ook).

Anoniem: 620028

Ja precies 3-7, is bij mij ook het geval, dus er komen geen kaart updates meer voor Symbian. Jammer is dat. Skype gebruik ik alleen voor voice. Werkte perfect en helder. Maar heb al mijn favorieten vanuit internet radio overgelepeld. Vond het echt super, duizenden zenders gesorteerd op land. Dat krijg ik niet gevonden onder Android/Apple of WP. Jammer.

• serge75
Anoniem: 620028 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 09:51:
Ja precies 3-7, is bij mij ook het geval, dus er komen geen kaart updates meer voor Symbian. Jammer is dat. Skype gebruik ik alleen voor voice. Werkte perfect en helder. Maar heb al mijn favorieten vanuit internet radio overgelepeld. Vond het echt super, duizenden zenders gesorteerd op land. Dat krijg ik niet gevonden onder Android/Apple of WP. Jammer.
Tunin? Die voldoet voor mijn gebruik eigenlijk prima. Misschien iets minder gesorteerd, maar zoeken werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Heb net HERE geïnstalleerd op mijn Samsung.
De N8 kan nu echt de kast in ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVins
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-10-2024
nvm.

[ Voor 97% gewijzigd door DeVins op 15-10-2014 22:54 ]

antihipsteralliance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

emmerx schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 19:14:
Heb net HERE geïnstalleerd op mijn Samsung.
De N8 kan nu echt de kast in ....
Maps heeft een update gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Gutteguttegut schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 11:43:
[...]
Maps heeft een update gehad ;)
Bij mij nog steeds (op 2 N8's) v3.09 12wk09 b05 ???

Nokia HERE is inmiddels bij 1.1.423 wk11 8.30.57.115

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

emmerx schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 11:55:
[...]

Bij mij nog steeds (op 2 N8's) v3.09 12wk09 b05 ???

Nokia HERE is inmiddels bij 1.1.423 wk11 8.30.57.115
Bij mij vond hij allemaal updates van feb 2015

Pagina: 1 ... 91 92 Laatste

Let op:
Discussie over levertijden, abonnementen en aanbiedingen mag in [ABO] Nokia N8 levertijden- en abonnementen topic