Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winux
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-05 21:33
Mede-auteur:
  • robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-05 21:40

robertwebbe

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1202477055.png

NOKIA N8 TOPIC

Afbeeldingslocatie: http://www.hardwareinsight.com/wp-content/uploads/2010/09/Nokia_N8.jpg

Voor discussie over prijzen en beschikbaarheid is een apart topic aangemaakt!
Specs:
  • 3.5 inch widescreen (16:9)
  • touscreen display (640x360)
  • 12 megapixel Carl Zeiss-lens camera met xenon flitser
  • Wifi
  • A-GPS
  • quad-band GSM
  • UMTS
  • HSDPA support
  • FM Radio tuner en -zender
  • HDMI uitgang
  • Bluetooth met A2DP
  • 3.5mm audio (headset) uitgang
  • 16GB intern opslaggeheugen
  • Uitbreidbaar geheugen tot 32GB
  • Symbian^3 Touch User Interface
Datasheet N8: http://farm4.static.flick...57004183_f527b716c4_o.png

Foto's:
Afbeeldingslocatie: http://europe.nokia.com/PRODUCT_METADATA_0/Products/Phones/N-series/N8/images/product_fpo/nokia_n8_front_silver_604x604.png

Afbeeldingslocatie: http://europe.nokia.com/PRODUCT_METADATA_0/Products/Phones/N-series/N8/images/product_fpo/nokia_n8_right_side_silver_604x604.png

Afbeeldingslocatie: http://europe.nokia.com/PRODUCT_METADATA_0/Products/Phones/N-series/N8/images/product_fpo/nokia_n8_front_horizontal_silver_604x604.png

Afbeeldingslocatie: http://europe.nokia.com/PRODUCT_METADATA_0/Products/Phones/N-series/N8/images/product_fpo/nokia_n8_back_camera_silver_604x604.png

Afbeeldingslocatie: http://europe.nokia.com/PRODUCT_METADATA_0/Products/Phones/N-series/N8/images/product_fpo/nokia_n8_top_silver_604x604.png

Afbeeldingslocatie: http://europe.nokia.com/PRODUCT_METADATA_0/Products/Phones/N-series/N8/images/product_fpo/nokia_n8_bottom_silver_604x604.png

Video's:

[video]
[video]

Reviews:
http://tweakers.net/revie...ediamonster-nokia-n8.html

Nokia Links:
http://europe.nokia.com/find-products/devices/nokia-n8

Externe Links:
Enkele foto's gemaakt door de 12MP camera
Video gemaakt door de 12MP camera

De N8 komt in september in Nederland op de markt. De verkoopprijs zal vermoedelijk rond 440 euro liggen.

Met dank aan:
  • Only.Holoris
  • tweeny

[ Voor 12% gewijzigd door winux op 31-03-2011 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:20
ik hou persoonlijk niet van het design van het toestel.
Daarnaast ben ik erg benieuwd naar het nieuwe besturingssysteem... denk dat android toch meer voor mij is.

Edit: de hdmi uitgang is wel een leuke feature, zeker als je er een kabeltje bijgeleverd krijgt.

mooie TS btw;)

[ Voor 21% gewijzigd door SquareOne op 27-04-2010 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Mooie specs, maar te weinig verbetering ten opzichte van het oude Symbian imo. Als je dan ook nog beseft dat ie pas in september op de markt komt, dan vallen die specs ook een beetje weg. Ik denk dat er over een paar maanden een hoop concurrentie voor dit soort high-endtelefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winux
Brm-G schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 15:36:
ik hou persoonlijk niet van het design van het toestel.
Daarnaast ben ik erg benieuwd naar het nieuwe besturingssysteem... denk dat android toch meer voor mij is.

Edit: de hdmi uitgang is wel een leuke feature, zeker als je er een kabeltje bijgeleverd krijgt.

mooie TS btw;)
Design vindt ik wel grappig opzich, is weer eens wat anders dan die vierkante telefoons. Ben inderdaag ook erg benieuwd naar het OS.

Topicstart moet nog verder aangepast worden ;)
RoD schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 15:39:
Mooie specs, maar te weinig verbetering ten opzichte van het oude Symbian imo. Als je dan ook nog beseft dat ie pas in september op de markt komt, dan vallen die specs ook een beetje weg. Ik denk dat er over een paar maanden een hoop concurrentie voor dit soort high-endtelefoons.
Ben ik het wel mee eens. Maar tegen de tijd dat deze op de markt komt, zal de volgende al wel weer aangekondigt zijn. Ook bij concurrenten. Dat blijf je denk ik toch wel houden. Gezien het feit dat de ontwikkelingen zo snel gaan.

[ Voor 35% gewijzigd door winux op 27-04-2010 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winux
-dubbel-

[ Voor 98% gewijzigd door winux op 27-04-2010 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-03 21:06
interessant toestel. ben benieuwd naar het os.
Pro's hdmi
maar met grotere schermen en dito resoluties, snellere processors en de tegenover grote massa onbekendheid van symbian ligt deze misschien weer net iets achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectLight
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-02 10:09
MOET HEBBEN :o. Mijn 5800 is onderhand wel aan vervanging toe, alleen komt deze eigelijk net een maandje of 2 te laat...

[ Voor 79% gewijzigd door PerfectLight op 27-04-2010 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-04 09:32
Ik vind het design nog wel aardig eigenlijk. Het enige puntje ter kritiek vind ik wel de camera lelijk uitsteekt. Dat hadden ze wel mooier kunnen werken naar mijn mening.
Verder is het een interessant toestel, het zal niet mijn nieuwe worden. Ik mag over een klein jaar pas weer een nieuw toestel, ben wel benieuwd Symbian^3 het gaat doen. Het is niet te hopen dat de software net zo slecht is als de vorige high toestellen zoals bijv de N97.
Hoop trouwens ook dat de Ovi Store wat verder gevuld raakt want op dit moment staat er veelste weinig leuks in naar mijn mening, dat valt toch wel als je dit gaat vergelijken met de Android Market en AppStore.. Dat is ook iets wat mij op dit moment tegenvalt bij Nokia.
Maargoed nieuwe ronde, nieuwe kansen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

PerfectLight schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 19:46:
MOET HEBBEN :o. Mijn 5800 is onderhand wel aan vervanging toe, alleen komt deze eigelijk net een maandje of 2 te laat...
Tenzij 12MP en HDMI-out een absolute must-have zijn, denk ik niet dat je enorme verbeteringen moet gaan verwachtingen. Imho is de upgrade van de 5800 naar de N8 geen ~400 euro (!) waard. Ik zou eerst maar eens afwachten of de N8 uberhaupt een (gratis) update naar Symbian ^4 krijgt. Dat is bij de N900 niet het geval: de N900 kan hoogstwaarschijnlijk niet upgraden naar de consumer release van MeeGo (de nieuwe Maemo) - wel een dualboot developerversie. Bovendien richten de meeste westerse developers zich in het na jaar op iPhone, Android en Windows Phone 7. Nokia heeft dan wel wereldwijd het grootste marktaandeel, maar dat is vooral te danken aan landen als India - waar mensen toch nog niet op iPhones/Androids zitten te wachten omdat ze geen mobiel Internet voordelig hebben. In landen als Amerika en Japan heeft Nokia nauwelijks marktaandeel, en laat nou net in Amerika de grootste developers vaak zitten. Ik vraag me echt af of de N8 in het najaar wel zo'n goeie invesstering is met de nieuwe iPhone, nieuwe Androids, en de eerste Windows Phone 7 telefoons. Kijk als je 100% Nokia fan bent, dan is het een prima toestel - maar sta je open voor alles dan betwijfel ik of de N8 wel de beste keuze is tussen de rest van de high-end phones die dit najaar verschijnen. Ik zou eerst afwachten of de N8 een upgrade krijgt naar S^4 en kijken wat de opvolger van de N900 wordt: die schijnt ook eind dit jaar/begin volgend jaar uit te komen (d.i. wel wat later dan de N8 though). En ik heb weleens gespeeld met de Ovi Market, maar ik vind die niet fijn werken in vergelijking met de iPhone/Android.

En only.holoris brengt je natuurlijk als eerste weer een filmpje:

Ik vind het design trouwens wel mooi. Hardwarematig bakt Nokia *meestal* goeie toestellen.

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 27-04-2010 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:07
Anoniem: 69767 schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:22:
[...]

Tenzij 12MP en HDMI-out een absolute must-have zijn, denk ik niet dat je enorme verbeteringen moet gaan verwachtingen. Imho is de upgrade van de 5800 naar de N8 geen ~400 euro (!) waard. Ik zou eerst maar eens afwachten of de N8 uberhaupt een (gratis) update naar Symbian ^4 krijgt. Dat is bij de N900 niet het geval: de N900 kan hoogstwaarschijnlijk niet upgraden naar de consumer release van MeeGo (de nieuwe Maemo) - wel een dualboot developerversie. Bovendien richten de meeste westerse developers zich in het na jaar op iPhone, Android en Windows Phone 7. Nokia heeft dan wel wereldwijd het grootste marktaandeel, maar dat is vooral te danken aan landen als India - waar mensen toch nog niet op iPhones/Androids zitten te wachten omdat ze geen mobiel Internet voordelig hebben. In landen als Amerika en Japan heeft Nokia nauwelijks marktaandeel, en laat nou net in Amerika de grootste developers vaak zitten. Ik vraag me echt af of de N8 in het najaar wel zo'n goeie invesstering is met de nieuwe iPhone, nieuwe Androids, en de eerste Windows Phone 7 telefoons. Kijk als je 100% Nokia fan bent, dan is het een prima toestel - maar sta je open voor alles dan betwijfel ik of de N8 wel de beste keuze is tussen de rest van de high-end phones die dit najaar verschijnen. Ik zou eerst afwachten of de N8 een upgrade krijgt naar S^4 en kijken wat de opvolger van de N900 wordt: die schijnt ook eind dit jaar/begin volgend jaar uit te komen (d.i. wel wat later dan de N8 though). En ik heb weleens gespeeld met de Ovi Market, maar ik vind die niet fijn werken in vergelijking met de iPhone/Android.

En only.holoris brengt je natuurlijk als eerste weer een filmpje:

[video]

Ik vind het design trouwens wel mooi. Hardwarematig bakt Nokia *meestal* goeie toestellen.
Goed betoog waar ik me in kan vinden.

Waar ik zelf nog wel vraagtekens bij zet is Symbian ^3, op dit moment van schrijven is de software nog volop in ontwikkeling. Nokia had voorheen een handje ervan om telefoons op de markt te dumpen zonder dat deze grondig waren getest op showstopper bugs. Nokia heeft op een gegeven moment zelfs toegegeven dat de N97 firmware debacle niet de schoonheidsprijs verdiende. Je voelt um al aankomen; in hoeverre is deze telefoon in september klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nokia heeft al aangegeven dat de software nog helemaal niet af is. Bron zal ik nog eens proberen te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
  • Laatst online: 10-05-2024
De camera is van ongelofelijke kwaliteit, hier zijn een paar foto's die van Nokia zelf afkomen, dus heeft Nokia de foto's wel onder ideale belichting genomen, maar de foto's blijven prachtig:
http://www.phonearena.com...oter-article-a_11042.html

En het filmpje is ook nagenoeg perfect voor een telefoon:
http://vimeo.com/11266224

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
RoD schreef op woensdag 28 april 2010 @ 11:34:
Nokia heeft al aangegeven dat de software nog helemaal niet af is. Bron zal ik nog eens proberen te vinden.
Ik wil je dit citaat niet onthouden:
Nokia heeft publiekelijk excuses aangeboden voor de softwareproblemen met zijn topmodel N97. Een topman beloofde dat de testprocedure voor de software van zijn toekomstige Symbian^3-modellen zorgvuldiger zal worden uitgevoerd.
Bron:nieuws: Nokia maakt excuses voor N97-problemen

Ik ben heel benieuwd wat we in september mogen verwachten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46304

Ach, het is al jaren bekend dat je veel Nokia modellen beter niet kunt kopen als ze pas uit zijn. De eerste software versies van de 8310, zo'n 6 jaar terug, waren ook rampzalig. Gelukkig blijft Nokia ontwikkelen, de versies die na een jaar op de markt komen zijn meestel heel stabiel. En dan is het toestel bovendien een stuk goedkoper geworden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:39
Ik persoonlijk vind dit een mooi toestel, het spreekt mij gewoon aan. Enige probleem bij mij is dat mijn contract per 1 oktober afloopt en deze pas in september op de markt kom. Ik denk dat het lastig zal worden om mijn abonnement te verlengen en daar dan dit toestel bij te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-10-2024
ik zit met hetzelfde, mijn abo loopt af in juli. Dus dat wordt em helaas niet. Heb echter totaal nog geen idee welk telefoontje het dan wel wordt. De N8 voldoet echt perfect aan mijn eisen. BAH!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
Miki schreef op woensdag 28 april 2010 @ 15:26:
[...]

Ik wil je dit citaat niet onthouden:

[...]

Bron:nieuws: Nokia maakt excuses voor N97-problemen

Ik ben heel benieuwd wat we in september mogen verwachten O-)
Nou ik zou niets verwachten wat dat betreft. De laatste telefoons waren ook ronduit belabberd qua software bij de release, zeker met een nieuw OS gaan er problemen ontstaan. Dus ik verwacht eigenlijk niet dat het perfect gaat werken de eerste paar maanden. Maargoed het zou zomaar kunnen wezen dat Nokia zich nu aan zijn woord houd.
Als ik nu kijk naar mijn N97 met de laaste firmware versie en nog enkele simpele tweaks om hem wat sneller te krijgen, werkt het nog steeds bij lange na niet zoals het toestel vorig jaar rond deze tijd werd introduceert. Terwijl dat al een bestaand OS was.
Maar ik ben wel benieuwd wat ze met dit toestel gaan doen, het heeft potentie, ik hoop alleen voor ze dat het toestel niet flopt want ik denk dat ze dan wel heel veel klanten gaan verliezen als ze die niet al verloren hebben door de afgelopen high-end toestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winux
Kaap schreef op donderdag 29 april 2010 @ 08:00:
Ik persoonlijk vind dit een mooi toestel, het spreekt mij gewoon aan. Enige probleem bij mij is dat mijn contract per 1 oktober afloopt en deze pas in september op de markt kom. Ik denk dat het lastig zal worden om mijn abonnement te verlengen en daar dan dit toestel bij te krijgen.
Maakt toch niet uit, dan verleng je je contract toch later. Je hoeft hem niet te verlengen, want dat doet elke maatschappij voor je met een maand.

Dus je kan gewoon rustig wachten totdat hij uit is en dan je contract laten verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoBbY_1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:05
Proqzor schreef op donderdag 29 april 2010 @ 08:39:
ik zit met hetzelfde, mijn abo loopt af in juli. Dus dat wordt em helaas niet. Heb echter totaal nog geen idee welk telefoontje het dan wel wordt. De N8 voldoet echt perfect aan mijn eisen. BAH!
Moet je dan gelijk een nieuwe telefoon hebben? Kan je niet gewoon wachten?

Een echte golver is nooit uitgeput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Inmiddels zijn er ook wat 720p videorecordings opgenomen met de N8 verschenen. Ziet er geweldig uit! De hardware is best wel fijn (helaas geen snapdragon though). Overigens lift Nokia even mee op de iPhone-leak (inmiddels hype) :p
Today was an important day for Nokia. After months of planning, we proudly introduced the Nokia N8, our latest smartphone and the first to feature the Symbian^3 platform. When it goes on sale this summer, we’re confident that the N8 is going stand out for its ability to create and consume media, and stay connected with social networks. We’re also confident that the products that make their way to our customers are going to be the best possible quality: Refined, tested, re-tested, evaluated, tested again, and then – once we’re all perfectly happy – shipped.

That is why yesterday, as I am sure many of you have read, wasn’t much fun for us. Unfortunately, an early prototype made its way to someone that wasn’t supposed to have it, and his early first impressions of the device and its software spread like wildfire. Buried deep down in the blogger’s salacious headlines about the software not being ready, was the most important point. This is a very early, pre-production prototype with dated software that is not yet ready. So the site’s comments that the software ‘felt premature’ is probably one of the more blindingly obvious things you will read this year.

This wasn’t the first time a Nokia product appeared online before it had been announced. This particular site openly flaunts its ability to acquire our property. Yes, we have to take a look at ourselves, and we are diligently hunting down the source of these leaks. Frankly, we pride ourselves on trust at Nokia, and someone has greatly betrayed that.

However, whilst we are determined to protect our intellectual property and maintain the surprise when a shiny new gadget is introduced, we are not going to do so at the expense of the working conditions we enjoy here at Nokia. We are not the Secret Police, and we want to maintain our culture of openness. We won’t let days like yesterday alter that.

So now that the official news is out, we’d like our prototype back. Please.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09-2021
Klinkt interessant. Abo verloopt in dec. pas dus dan zullen er al genoeg gebruikers ervaringen zijn wat dit toestel kan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-05 22:49
Ik ben eigenlijk nu op zoek naar een nieuwe telefoon. Maar ik wacht hier maar even op denk ik. Foto's vindt ik erg belangrijk, en volgens GSMarena zit hier een grote CCD in dus moet de kwaliteit wel top zijn.

http://blog.gsmarena.com/...pixel-large-image-sensor/

Ik hoop alleen wel dat Symbian 3 een beetje snel draait. Want ik erger me regelmatig aan de snelheid van mn SE G900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-05 09:53

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Nokia had dit model eigenlijk gisteren al uit moeten brengen, want hun huidige lijn (N97, N900) doen het op dit moment minder goed dan de Desires op deze wereld en dan komt er zeer waarschijnlijk ook nog een nieuwe iPhone aan op korte termein.

Dus nu zul je een periode krijgen tot september (I guess) dat Nokia eigenlijk niks tegen de andere spelers op de markt in kan brengen? Best hard imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Ik heb nu de 5800 maar die gaat straks de deur uit voor deze toestel. nice TS

↓ volgende bericht hieronder ↓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
Nickalicious schreef op zondag 02 mei 2010 @ 02:03:
Nokia had dit model eigenlijk gisteren al uit moeten brengen, want hun huidige lijn (N97, N900) doen het op dit moment minder goed dan de Desires op deze wereld en dan komt er zeer waarschijnlijk ook nog een nieuwe iPhone aan op korte termein.

Dus nu zul je een periode krijgen tot september (I guess) dat Nokia eigenlijk niks tegen de andere spelers op de markt in kan brengen? Best hard imho
Dat zou juist helemaal niet slim geweest zijn van Nokia om die telefoon al op zaterdag 1 mei uit te brengen, zoals al eerder gezegd is de software nog niet af. Zeker bij de N97 is dit ook het geval geweest terwijl deze is ook al aantal x is uitgesteld hierdoor (uiteindelijke release juli 2009), daarbij dat de N97 pas sinds de release van fw 2.1 (februari 2010) eindelijk eens een beetje functioneert. Zit een dik half jaar tussen. Hier heeft Nokia ook ontzettend veel commentaar opgekregen dus als je het zo bekijkt kan Nokia die N8 pas beter een half jaar na de geplande release datum uitbrengen met meteen firmware update 2.1 aangezien het toestel dan mogelijk pas een beetje goed functioneert.
Dit is trouwens ook al met eerdere toestellen gebeurd zoals N95 en N96..
Ik hoop voor Nokia dat het met de N8 anders is want als dit toestel ook weer een schaap in wolfskleren is dan zie ik het somber in voor Nokia in de toekomst met nieuwe telefoons, zeker gezien de concurrentie die naar mijn mening al voorlopen met smartphones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreia
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:13
Ik ben eigenlijk ook benieuwd naar de N8.Mijn N95 wordt steeds langzamer en ik kan in de zomer verlengen.Ik heb altijd gehoopt op een nieuwe Nokia met een goede camera.Ook de andere specs zijn wat mij betreft niet slecht.Mijn grootste twijfel ligt wel bij het nieuwe besturingssysteem.Ik heb een tijdje met een iphone kunnen spelen en de apps zijn wel een meerwaarde tegenwordig.Maar als ik in de ovi store kijk is het echt huilen.Veel slechte apps die verouderd lijken maar ontzettend duur zijn en weinig interessants.Nu maar hopen dat er met Symbian 3 en de N8 wat verandering in komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 358077

Ik zou deze zeker halen, als er een versie komt met een volwaardig qwerty toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan moet je denk ik wachten op de E7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-05 12:00
Komt de releasedatum van september dit jaar van Nokia zelf? Als ik google zie ik releasedata staan die varieren van mei, half juli of september.

Iemand die hier duidelijkheid over kan geven?

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Telfordia schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 13:36:
Komt de releasedatum van september dit jaar van Nokia zelf? Als ik google zie ik releasedata staan die varieren van mei, half juli of september.

Iemand die hier duidelijkheid over kan geven?
Nokia kennende wordt het eerder september dan mei.

Persoonlijk advies; wacht even met aanschaffen, de interne kwaliteitscontrole van Nokia heeft bij de vorige flagships (N96, N97) behoorlijk gefaald, lees brakke firmwares. Ik verwacht bij de N8 helaas niet veel beters aangezien de officiele release van symbian^3 nagenoeg samenvalt met de release van de N8 kan dat nooit veel goeds beloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-05 19:57

ronaldm3

Apple Watch :)

http://www.youtube.com/user/dailymobile#p/u

2 leuke filmpjes over het internetten en gamen op de N8!

Vraag me toch af hoe verkoop klaar dit toestel nu al is!

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreia
Ik hoop dat het toestel ook binnenkort uitkomt.Hoop wel dat de camera zo goed is als aangekondigd.Heb op internet een aantal samples gezien en die waren niet echt overtuigend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
Eindelijk de Releasedatum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyyka
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-05 23:34
24 augustus de releasedatum :S.? Dan ben ik net terug van vakantie! En het was fijn geweest als ik hem dan mee kon nemen. Want ik gebruik normaal de iPhone behalve als ik ergens naartoe ga en foto's wil maken. Dan neem ik nog altijd mijn N95 mee. Deze wil ik eigelijk vervangen voor de N8.

Hij staat trouwens al op de Nokia site dus dan mag het eigelijk geen 3 maanden meer duren!
http://www.nokia.nl/ontde.../alle-toestellen/nokia-n8

[ Voor 23% gewijzigd door Eyyka op 25-05-2010 13:31 ]

|  Macbook Air M1 16GB |  iPhone 15 Pro Max 256GB |  iPad Pro 11” 2021 WiFi + Cellular 128GB | PS5 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Eyyka schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 11:46:
24 augustus de releasedatum :S.? Dan ben ik net terug van vakantie! En het was fijn geweest als ik hem dan mee kon nemen. Want ik gebruik normaal de iPhone behalve als ik ergens naartoe ga en foto's wil maken. Dan neem ik nog altijd mijn N95 mee. Deze wil ik eigelijk vervangen voor de N8.

Hij staat trouwens al op de Nokia site dus dan mag het eigelijk geen 3 maanden meer duren!
http://www.nokia.nl/ontde.../alle-toestellen/nokia-n8
Mwoah, als je de releasegeschiedenis van Nokia kent doen ze er 2 maanden over voordat de telefoons in het grijze circuit(webshops met duits/frans of engels model) te vinden zijn en pas ergens in de 3de maand bij de grotere telefoonketens(belcompany, phonehouse, enz.) de normale nederlandse telefoons te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
  • Laatst online: 10-05-2024
Nu zijn er weer geruchten dat de N8 in juli word gereleased; http://www.phonearena.com...f-N8-article-a_11502.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-05 12:00
Het gaat om pre-orders. Zodra de telefoon geleverd kan worden wordt deze pas verzonden.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
Op 25 Augustus ligt hij in de UK in de winkels
Bron: http://www.engadget.com/2...according-to-local-store/

Ik hoop voor iedereen die hem gaat aanschaffen dat de software goed is.. Hou mn hart vast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-05 13:05
Kun je eigenlijk op deze nieuwe Synbian 3 ook gewoon de applicaties voor Symbian S60, v3 fp2 draaien (E72)? Of moet je weer allemaal nieuwe applicaties aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
En ze hebben wat meer videomateriaal vrijgegeven:

Nokia N8 Overview

Het scrollen tussen de homescreens ziet er volgens mij wat traag uit. En ik dacht dat ie multitouch zou zijn. Maar dit gebruikt ie nergens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361244

Ik snap niet wat er mis is met deze telefoon. Ik ben hem op het oog gekomen toen ik de samsung wave in de gaten kreeg. Ik heb nog geen ervaring met smartphones maar ben er toevallig op gekomen toen ik met deze overwegingen zat:
Ik wou:
*een toestel dat kon bellen en vlot smsen
*een toestel dat gratis gps bevat, geen geknoei met kaarten downloaden onderweg (van a-gps heb ik zo veel verschillende versies gelezen dat ik ondertussen niet meer weet of het gratis is of niet.)
*een toestel dat toch een aanzienlijk deel van mijn muziekcollectie kan bevatten en afspelen
*liefst uitbreidbaar met geheugenkaartjes
*een deftige camera.
*heeft iemand ooit hiervan gehoord? http://nl.creative.com/pr...ategory=831&product=19070

al deze voorwaarden leken samen te komen in de nokia N8. maar ik lees onder andere op het preview forum van tweakers allemaal slechte commentaar over de capaciteiten van het toestel en vooral het OS.

Wat scheelt er dan met symbian? Is het dan niet in staat om deze taken te vervullen?

Waarom is er zo weinig enthousiasme over de ingebouwde camera? Een carl zeiss lens, grote sensor, xenon flash die voor zover ik gelezen heb superieur zou zijn aan dual LED, 720p video opname,...

Ik weet maar al te goed dat megapixels alleen weinig te zien hebben met de kwaliteit van de fotos maar het zijn net die andere eigenschappen die hem onderscheiden van andere gsm's. De samsung wave zou zogezegd ook beschikken over 720p video opname, maar wanneer je de beelden van de wave:
http://www.youtube.com/watch?v=e2yowlvcsNE
vergelijkt met die van nokia N8:
http://www.youtube.com/watch?v=-JhKK7ir2wM

dan veegt die sensor en lens toch zwaar de vloer aan met de concurrentie. Als je de beelden van de wave bekijkt dan ziet het er zelf geen HD uit :s waar halen ze die kwalificatie vandaan?

evenals vind ik die 16GB standaard ingebouwd geheugen een mooi extratje gezien die kaartjes bijkopen weer zo'n gedoe is.

met de wifi connectiviteit kan je snel even je mailtjes checken en eventueel een beetje surfen, maar voor de rest gebruik je toch gewoon je desktop?

Is het niet de bedoeling dat een mobieltje gewoon je hobbies en dagelijks leven aanvullen en makkelijker maken? Je wint comfort en tijd door muziek te luisteren en GPS te checken wanneer je ergens onderweg bent, fotos en filmpjes te maken wanneer je iets leuks doet of ziet en je emails checken of surfen wanneer het even dringend nodig is? en daar lijkt deze telefoon mooi in te slagen imo. Wat zie ik over het hoofd? hoe kan een os of een merk dit nu allemaal verprutsen?

Ik heb 0% voorkeur voor een bepaald merk, in tegendeel maar ik versta de kritieken niet.

Heeft er iemand zin om mijn bedenkingen te lezen en mij op het goede pad te brengen?

greetz

Duupie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Je zou alle OS'en eens kunnen uittesten, dan snap je wellicht waar de mensen het over hebben. Verder vind ik persoonlijk Symbian gewoon niets, anders was deze telefoon wel interessant voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
Nou, Symbian heeft niet zo'n onwijs goede naam omdat de vorige versie regelmatig traag is( tenminste das mijn ervaring ). Het zou heel goed kunnen dat er niks mis is met de snelheid van Symbian 3. In de rest van het filmpje wat ik vanmorgen poste ziet het er zeker lekker snel uit op het homescreen na dan. Maar je heb ook kans dat het nog niet helemaal uitontwikkeld is.

Verder schijnt het iets minder catchy over te komen. Maar dat kan me niet zo veel schelen, als het maar lekker soepel werkt. Daarnaast is dit nu nog de enige telefoon met dit besturingssysteem, dus er zullen vast niet zoveel apps gemaakt worden als voor bijv Android...

Als er niks geks gebeurt ga ik zeker voor deze telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360 schreef op zondag 30 mei 2010 @ 13:01:
Je zou alle OS'en eens kunnen uittesten, dan snap je wellicht waar de mensen het over hebben. Verder vind ik persoonlijk Symbian gewoon niets, anders was deze telefoon wel interessant voor mij.
En op welke manier kan ik die OS'en testen? kan ik die virtueel booten op een pc of moet ik ergens een winkel vinden waar ze al die toestellen klaar liggen hebben en ik die kan testen? Waar ik woon zijn die toonzaalmodellen allemaal plastieken dummies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Woudtwe schreef op zondag 30 mei 2010 @ 13:01:
Nou, Symbian heeft niet zo'n onwijs goede naam omdat de vorige versie regelmatig traag is( tenminste das mijn ervaring ).
Da's iets van jaren geleden, uit de tijd van S60v2. Sinds Nokia 396MHz ARM CPU's gebruikt, en dat is sinds 2007 in de E90) is Symbian vlot genoeg. De nieuwere toestellen zijn alleen maar sneller geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Waarom tweakers niet zo warm lopen voor deze nieuwe nokia:
  • Nokia zet buggy toestellen op de markt, zie maar eens de N97 of N96. Ervaring leert dat je beter een half jaar kunt wachten voordat je een nokia neemt.
  • Het OS ziet er nog net zo uit als S60 V5 en dat was alles behalve touch vriendelijk.
  • De Ovistore is een dikke fail als je het gaat vergelijken met de android of appstore.
  • De Pim software opde S60 V5 was zelfs een epic fail; html mail? fatsoenlijke agenda?
Ik wacht eerst wel de kritische reviews af van onder andere Engadget voordat ik ook maar de N8 een serieuze kandidaat noem om mijn huidige 3G te vervangen. Zoals het er naar uitziet wordt een Google N1 of een iPhone 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zie het nut van die apps niet meteen.
na een korte google search van top 10 apps voor iphone vind ik zaken als:
mini games, muziek mixen, tekenen??, poker, een virtueel pintje drinken, muziek spelen, muziek herkennen,...
Wie heeft nu behoefte aan die dingen? Wat is de meerwaarde van die apps? Op die manier ben je toch meer tijd kwijt dan dat je er wat aan hebt? Op mijn huidige gsm, een sony ericsson f305 zit muziekherkkenningssoftware en die heb ik welgeteld 1 keer gebruikt. een virtueel boodschappenlijstje? Op doodgewoon papier schrijven gaat toch dubbel zo snel? misschien zoek ik niet ver genoeg, maar ik zie niet in waarom dat een verkoopsargument voor een telefoon van een paar honderd euro kan zijn.

is die symbian nu traag of niet? de reacties zijn gemengd.
zijn die bugs zo ernstig dat ze voorkomen dat je gebruik kan maken van de functies van het toestel?

Moest iemand mij kunnen vertellen dat symbian crasht iedere keer je naar een liedje wil luisteren terwijl je een foto maakt of aan het surfen bent of iets dergelijks dan lijkt dit mij inderdaad geen goed toestel en dan is het inderdaad absoluut rommel die ik (niemand) niet wil.

Iphone 4G of google nexus one lijken mij ook andere prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

@Iedereen,

http://images.dailymobile...s/2010/05/nokia-n8-06.jpg

Volgens mij gaat ie er ook komen in 32GB versie... als je een beetje inzoomt op de foto dan zie je het op de doos staan!

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Anoniem: 361244 schreef op zondag 30 mei 2010 @ 14:33:
Ik zie het nut van die apps niet meteen.
na een korte google search van top 10 apps voor iphone vind ik zaken als:
mini games, muziek mixen, tekenen??, poker, een virtueel pintje drinken, muziek spelen, muziek herkennen,...
Wie heeft nu behoefte aan die dingen? Wat is de meerwaarde van die apps? Op die manier ben je toch meer tijd kwijt dan dat je er wat aan hebt? Op mijn huidige gsm, een sony ericsson f305 zit muziekherkkenningssoftware en die heb ik welgeteld 1 keer gebruikt. een virtueel boodschappenlijstje? Op doodgewoon papier schrijven gaat toch dubbel zo snel? misschien zoek ik niet ver genoeg, maar ik zie niet in waarom dat een verkoopsargument voor een telefoon van een paar honderd euro kan zijn.
Ik zou dan toch maar eens beter gaan Googlen. Het is echt niet alleen maar games en tijdvermaak er zijn ook heelveel nuttige apps die je smartphone uitbreiden. Trein vind ik een klasiek voorbeeld van hoe een app nuttig is en je direct de info geeft die je nodig hebt zonder dat je eerst de website van de NS moet opzoeken en dan daar verder klikken totdat je reisplanner hebt gevonden. Maar goed ik ga hier niet het hele app concept verdedigen, het succes daarvan lijkt me voorzich spreken.

Het prijskaartje van de N8 is alles behalve zeker en ook zoals bij de N97 is gebleken is dat het toestel uiteindelijk een kleine €100 duurder geworden dan via de geruchtenmolen tot ons kwam. Dus reken er maar op dat de N8 ergens rond de €500- 550gaat kosten. Daarbij heb je, als je puur naar het prijskaartje gaat kijken voor minder dan €350 al een android smartphone. Nee echt Nokia zal echt iets heel bijzonders moeten neerzetten willen ze enigzins bij blijven.
is die symbian nu traag of niet? de reacties zijn gemengd.
zijn die bugs zo ernstig dat ze voorkomen dat je gebruik kan maken van de functies van het toestel?

Moest iemand mij kunnen vertellen dat symbian crasht iedere keer je naar een liedje wil luisteren terwijl je een foto maakt of aan het surfen bent of iets dergelijks dan lijkt dit mij inderdaad geen goed toestel en dan is het inderdaad absoluut rommel die ik (niemand) niet wil.

Iphone 4G of google nexus one lijken mij ook andere prijsklasse.
Het ligt er maar aan hoeveel werk Nokia heeft gestopt in Symbian S^3. Doordat het erg veel op S60 V5 lijkt ziet het er niet best uit maar zoals ik al aanhaalde is het verstandig eerst de kritische reviews af te wachten voordat je naar de winkel rent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

goed punt. Als hij >450 euro wordt ben ik zowiezo al minder geinteresseerd. Dan betaal ik liever 500 euro voor de toestellen apart. Ik vrees gewoon dat ik geen deftig alternatief ga vinden voor de video opname kwaliteit in een ander toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
Kun je nu wel of niet oudere apps draaien op deze nieuwe Symbian 3 versie? Als dat niet het geval is, dan lever je veel functionaliteit is als je overschakelt van een andere Nokia....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 16:13
Miki schreef op zondag 30 mei 2010 @ 22:32:
[...]

Ik zou dan toch maar eens beter gaan Googlen. Het is echt niet alleen maar games en tijdvermaak er zijn ook heelveel nuttige apps die je smartphone uitbreiden. Trein vind ik een klasiek voorbeeld van hoe een app nuttig is en je direct de info geeft die je nodig hebt zonder dat je eerst de website van de NS moet opzoeken en dan daar verder klikken totdat je reisplanner hebt gevonden. Maar goed ik ga hier niet het hele app concept verdedigen, het succes daarvan lijkt me voorzich spreken.

[...]

Het ligt er maar aan hoeveel werk Nokia heeft gestopt in Symbian S^3. Doordat het erg veel op S60 V5 lijkt ziet het er niet best uit maar zoals ik al aanhaalde is het verstandig eerst de kritische reviews af te wachten voordat je naar de winkel rent.
Je noemt er idd maar 1 omdat 90% van die apps zijn, zoals Duppie al zegt, nutteloos. Plus er zijn tonnen applicaties voor huidige v5 Symbian, en het zal niet minder zijn voor ^3, pas als OS er is heeft het zin om er applicaties voor te gaan ontwikkelen.

Android telefoons missen juist aan de basis functionaliteit waar Symbian heel erg goed aan voldoet. Ik heb net 2 weken met X10i gelopen. Ja, het zier er leuk uit en het scrolt vlot. Maar een agenda eerste keer open maken zonder dat je Google mail account moet aanmaken - vergeet het. Bluetooth in te stellen zodat die elke keer automatisch met mijn Pioneer radio verbinding maakt - zit er niet op. En syncen met je Outlook, alweer zonder dat je eerst je hele contactenbestand en kalender in Google Calender of op SE site moet gooien, dat bestaat gewoon niet. Ok, het bestaat maar dan weer via 3rd party application die ook nog eens zwaar beta is! En dat is maar een greep uit tekortkomingen in (basis) functionaliteiten van Android. Hoezo betere OS? IMO is iPhone en Android alleen beter als jij je prioriteiten legt bij "blitse" interface, internet en (grotendeels nutteloze) applicaties. Wil je a day-to-day device die zaken voor je kan regelen en daarnaast goede camera/walkman mogelijkheden biedt dan ben met Symbian veel verder.

En wat de snelheid betreft, X10i is inmiddels ingeruild voor Vivaz, met ja, Symbian 60 v5 en doet het perfect, zowel met navigatie, als foto/video kwaliteit en zakelijke toepassingen. Dus als ^3 beter met touchscreen functionaliteiten kan omgaan dan N97, Satio en zelfs Vivaz dan wordt N8 een grote hit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreia
Ik zag net op de officiele Nokia site dat de kleuren oranje en blauw weer verwijderd zijn.Laat dit nou de meest interessante kleuren voor mij zijn.Ik ben benieuwd of deze later nog komen.Maar maakt toch niks meer uit.Ik heb echt geen zin om nog maanden op het toestel te wachten.Genoeg andere leuke toestellen op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
businka19 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 18:16:
[...]

Je noemt er idd maar 1 omdat 90% van die apps zijn, zoals Duppie al zegt, nutteloos. Plus er zijn tonnen applicaties voor huidige v5 Symbian, en het zal niet minder zijn voor ^3, pas als OS er is heeft het zin om er applicaties voor te gaan ontwikkelen.
Je kunt natuurlijk alles recht praten wat krom is om je straatje schoon te vegen. Apps kunnen dan misschien nutteloos in jouw ogen zijn, de markt denkt daar anders over. De populariteit van de android en appstore bewijzen je het tegendeel.
De apps voor Symbian zijn daarnaast geheel niet te vergelijken met de apps van Android of iPhone. Kwalitatief zijn er veel betere apps dan wat voor Symbian te vinden is. De mannier hoe je er over praat geeft ook aan dat je geen ervaring hiermee hebt.
Android telefoons missen juist aan de basis functionaliteit waar Symbian heel erg goed aan voldoet. Ik heb net 2 weken met X10i gelopen. Ja, het zier er leuk uit en het scrolt vlot. Maar een agenda eerste keer open maken zonder dat je Google mail account moet aanmaken - vergeet het. Bluetooth in te stellen zodat die elke keer automatisch met mijn Pioneer radio verbinding maakt - zit er niet op. En syncen met je Outlook, alweer zonder dat je eerst je hele contactenbestand en kalender in Google Calender of op SE site moet gooien, dat bestaat gewoon niet. Ok, het bestaat maar dan weer via 3rd party application die ook nog eens zwaar beta is! En dat is maar een greep uit tekortkomingen in (basis) functionaliteiten van Android. Hoezo betere OS? IMO is iPhone en Android alleen beter als jij je prioriteiten legt bij "blitse" interface, internet en (grotendeels nutteloze) applicaties. Wil je a day-to-day device die zaken voor je kan regelen en daarnaast goede camera/walkman mogelijkheden biedt dan ben met Symbian veel verder.

En wat de snelheid betreft, X10i is inmiddels ingeruild voor Vivaz, met ja, Symbian 60 v5 en doet het perfect, zowel met navigatie, als foto/video kwaliteit en zakelijke toepassingen. Dus als ^3 beter met touchscreen functionaliteiten kan omgaan dan N97, Satio en zelfs Vivaz dan wordt N8 een grote hit.
Tja je mislukte avontuur met een Android telefoon geeft alleen maar aan dat je je geheel niet verdiept in een product maar blind de winkel in rent om iets te kopen.
Onderbouwing: met een Android telefoon synch via je de cloud je gegevens. Dus dat betekent ook dat je je outlook ook moet synchroniseren met de google cloud en niet met je telefoon zelf. Hints: IMAP, google sync exchange support ;)

Het enige waarin Nokia nog enigzins browniepoints mee weet te verdienen is de camera maar ik vraag me af voor hoelang aangezien de SE X10 ook al een hele knappe camera aan boord heeft.

Als je deze discussie wilt winnen dan moet je met goede onderbouwde argumenten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Miki schreef op maandag 31 mei 2010 @ 19:23:
[...]

Je kunt natuurlijk alles recht praten wat krom is om je straatje schoon te vegen. Apps kunnen dan misschien nutteloos in jouw ogen zijn, de markt denkt daar anders over. De populariteit van de android en appstore bewijzen je het tegendeel.
De apps voor Symbian zijn daarnaast geheel niet te vergelijken met de apps van Android of iPhone. Kwalitatief zijn er veel betere apps dan wat voor Symbian te vinden is. De mannier hoe je er over praat geeft ook aan dat je geen ervaring hiermee hebt.
De waarheid is geen democratie, er worden zo veel mensen op grote opgelicht door bedrijven in alle branches. Het feit dat iets populair is wil niet zeggen dat het een goed product is, kijk maar naar telecom (in belgie toch) energieleveranciers (ook in belgie 8)7 ) autos of eender wat, populariteit staat niet noodzakelijk in verband met kwaliteit. Het nut van apps lijkt mij nu eerder een persoonlijke voorkeur te zijn. Voor de rest kan ik er niet veel van zeggen gezien gebrek aan ervaring, dat geldt ook voor de andere argumenten trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTinuxNL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-04 03:19
Waarheid is inderdaad nooit democratie. Als je niet zit te wachten op een uitpuilende toepassingenwinkel of er de meerwaarde niet van inziet dan kan je gerust een Nokia kopen. Op mijn oude (:')) E71 draait het al vlot en snel, de standaardprogramma's zijn goed afgewerkt, etc. etc. etc. Ook de X6 van mijn broertje is een bakermat van snelheid en efficiëntie in vergelijking met de Android-telefoons waar ik op heb gewerkt. Symbian is een besturingssysteem zonder opsmuk. Daarom draait het efficiënt op relatief trage processors met bescheide systeemeisen (volgens mij is de reputatie van traagheid echt van de generatie N70/71/95 met misschien als uitzonderingen slecht afgewerkte modellen als de N96/97, maar dat weet ik niet zeker want met die laatste heb ik nooit gewerkt).

Maar ik wil het concept programmawinkel van harte verdedigen, maar het punt is wel dat je bijna niet anders kan dan verdedigen met voorbeelden als je niet wilt inzien dat een telefoon zoveel nuttig potentieel heeft. Want het lijkt mij dat van twee objecten degeen in het voordeel is waar je de functionaliteit het verst van kan uitbreiden (ceteris paribus). In mijn geval ben ik te spreken over mijn telefoon als
  • slaapmonitor en bewegingswekker,
  • agenda (een competentere dan de standaardagenda, want dat kan je zomaar vervangen)
  • een GTD-applicatie (Getting Things Done; veel nuttiger dan op de computer of op papier),
  • een digitaal boodschappenlijstje (want recyclen en aanpassen gaat veel eenvoudiger dan op papier en bovendien rekent het ook meteen uit hoeveel ik kwijt zal zijn voor de volgende boodschappen),
  • een programma dat me waarschuwt als ik bij mijn halte van uitstappen ben aangekomen
  • een metronoom (toch goedkoper dan een digitale metronoom...)
  • een programma waar ik mijn energie-inname (voedsel) en beweging in kan monitoren
  • programma's die de functionaliteit van diverse websites overnemen, zodat je niet een hele site hoeft te laden, maar alleen de gegevens die nodig zijn (en als je even over GPRS moet werken is het toch heel handig om als je een station binnen rent in 1 oogopslag te zien dat je trein vandaag vanaf spoor 9 ipv spoor 1 vertrekt en dat kan met de Treintijden Pro-widget onder Android)
De kans lijkt me aanzienlijk dat je bij geen van deze dingen denkt: dat moet ik ook hebben, wellicht omdat je het nut niet deelt (slaapmonitoring bijvoorbeeld) of omdat je er een ander alternatief voor hebt (je hebt al een metronoom bijvoorbeeld). Maar dat onderstreept wel het punt dat Apple probeert te maken voor haar ecosysteem: "There's an app for everything." De winkel van Apple bevat honderdduizenden applicaties en de winnkel van Google bevat tienduizenden applicaties. De Ovi Store bevat echt een marginaal aantal applicaties die door het ontbreken van moderne SDK's ook niet half zo revolutionair aandoen. Bovendien zijn de prijzen voor Symbian-software hoger.

Het lijkt me eerlijk gezegd lastig te argumenteren tegen het nut of de toegevoegde waarde van een programmawinkel. Maar of het voor jou geschikt is, is een tweede. Uiteindelijk gok ik van wel, omdat er altijd verbazingwekkende dingen in te vinden zijn waar je nooit aan had gedacht, maar die je leven opeens veel aangenamer maken.

Maar juist als je het nut niet meteen ziet kan je gerust de N8 kopen. Ga maar na: je zal je er nog niet storen dat de applicaties die onder iPhone of Android beschikbaar zijn er nog niet zijn. Nokia komt met een SDK op Qt, waardoor je ook snel van die flitsende applicaties kan verwachten. Het is een nog onaangeboord platform en Nokia heeft een gigantisch marktaandeel. Enthousiaste developers (en een heel leger 'oudere' developers) zullen wellicht aan de slag gaan en daarbij zal niet geschroomd worden om populaire concepten van de iPhone of Android na te maken (dit zag je bij Android ook).

Sorry voor de gebrekkig geformuleerde argumentatie, maar ik denk samengevat dat je gerust een N8 kan kopen omdat je niet mist wat je niet hebt en hoewel een programmawinkel nuttig is voor elke telefoon, komt ie bij de N8 gerust op gang. Symbian^3 zal toch Nokia's populairste platform gaan worden als zij nog maar 17 modellen op de markt gaan brengen en het lagere segment (bij de N8 kan je overigens met de allerbeste wil van de wereld en de meest denigrerende blik ten opzichte van nOkia niet spreken van een laag segment, dit is eerder topsegment...) voorzien zal worden van Symbian^3.

Geloof mij: Android is ook niet alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
Miki schreef op maandag 31 mei 2010 @ 19:23:
[...]

Tja je mislukte avontuur met een Android telefoon geeft alleen maar aan dat je je geheel niet verdiept in een product maar blind de winkel in rent om iets te kopen.
Onderbouwing: met een Android telefoon synch via je de cloud je gegevens. Dus dat betekent ook dat je je outlook ook moet synchroniseren met de google cloud en niet met je telefoon zelf. Hints: IMAP, google sync exchange support ;)

Het enige waarin Nokia nog enigzins browniepoints mee weet te verdienen is de camera maar ik vraag me af voor hoelang aangezien de SE X10 ook al een hele knappe camera aan boord heeft.

Als je deze discussie wilt winnen dan moet je met goede onderbouwde argumenten komen.
En dit is nou net een argument voor mijn standpunt (hoewel ik geen discussie hoeft te winnen, wil alleen aangeven dat Android te veel opgehemeld wordt terwijl die lang niet alles wat een men in een mobiele OS zoekt biedt, terwijl Symbian de grond in wordt getrapt). Waarom zou ik het via google cloud of exchange support moeten doen als dat veel makkelijker direct kan/zou kunnen? Waarom zou ik een Google account moeten aanmaken om in mijn agenda te mogen kijken? Waarom etc…
Een mislukte avontuur is het zeker geweest, maar begrijp me niet verkeerd, ik ben niet a-technisch of te lui om handleiding door te lezen. Zo heb ik ooit ook Symbian leren kennen op mijn 6600. En dan is 2 weken meer dan genoeg om tot conclusie te komen dat X10i (wat natuurlijk niet de hele Android community representeert) te kort schiet in basis functionaliteiten, en dat het ook door geen aap store op te lossen is.

Nogmaals er zullen vast hele mooie utility's zitten die je leven makkelijker/aangenamer maken maar uit die "honderden duizenden" apps noemt bijv. DeTinuxNL hier ook slechts 8. In mijn boek klopt het toch wel met mijn uitspraak ""grotendeels" nutteloos"? En dat klopt ook dat het applicaties zijn waar ik niet stil bij sta en ook niet zal missen omdat ik ze niet ken. Waar ik wel bij stil sta heb ik al aangegeven aan daar voldeed door mijn gebruikte Android toestel niet aan.

Het is zeker waar dat Symbian apps duurder zijn. Persoonlijk vind ik dat geen punt omdat ik nog nooit voor een applicatie betaald heb. En camera discussie is hier helemaal niet op zijn plaats daar ik me niet richt op de vergelijkingen tussen de toestellen perse maar meer tussen de OS'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
businka19 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 15:52:
[...]

En dit is nou net een argument voor mijn standpunt (hoewel ik geen discussie hoeft te winnen, wil alleen aangeven dat Android te veel opgehemeld wordt terwijl die lang niet alles wat een men in een mobiele OS zoekt biedt, terwijl Symbian de grond in wordt getrapt). Waarom zou ik het via google cloud of exchange support moeten doen als dat veel makkelijker direct kan/zou kunnen? Waarom zou ik een Google account moeten aanmaken om in mijn agenda te mogen kijken? Waarom etc…
Een mislukte avontuur is het zeker geweest, maar begrijp me niet verkeerd, ik ben niet a-technisch of te lui om handleiding door te lezen. Zo heb ik ooit ook Symbian leren kennen op mijn 6600. En dan is 2 weken meer dan genoeg om tot conclusie te komen dat X10i (wat natuurlijk niet de hele Android community representeert) te kort schiet in basis functionaliteiten, en dat het ook door geen aap store op te lossen is.

Nogmaals er zullen vast hele mooie utility's zitten die je leven makkelijker/aangenamer maken maar uit die "honderden duizenden" apps noemt bijv. DeTinuxNL hier ook slechts 8. In mijn boek klopt het toch wel met mijn uitspraak ""grotendeels" nutteloos"? En dat klopt ook dat het applicaties zijn waar ik niet stil bij sta en ook niet zal missen omdat ik ze niet ken. Waar ik wel bij stil sta heb ik al aangegeven aan daar voldeed door mijn gebruikte Android toestel niet aan.

Het is zeker waar dat Symbian apps duurder zijn. Persoonlijk vind ik dat geen punt omdat ik nog nooit voor een applicatie betaald heb. En camera discussie is hier helemaal niet op zijn plaats daar ik me niet richt op de vergelijkingen tussen de toestellen perse maar meer tussen de OS'.
Dit soort vormen van discussie hebben helemaal geen zin als de stellingen niet onderbouwd worden.

Want ik kan het verhaal namelijk ook gewoon omdraaien; waarom zou ik nog mijn telefoon met 1 computer willen sychroniseren als ik via een cloud overal waar ik ben, aan welke computer of telefoon dan ook, bijgewerkte mail, agenda en contactpersonen heb. Ik zie echt niet meer in waarom ik anno 2010 nog mijn telefoon aan mijn computer daarvoor moet hangen.

Ook de discussie over de apps word vermoeiend, goh er zijn er nu 9 in totaal genoemd en meneer vind het nog niet genoeg. Hoeveel moeten er dan wel genoemd worden voordat het genoeg is? Je geeft het al zelf aan dat het in jouw visie anders is maar met een goed beargumenteerde stelling kom je ook niet behalve je eigen mening. Zoals door TinuxNL terrecht opgemerkt is, is er voor ieder denkbare vraag wel een applicatie te vinden en die stelling heb je nog steeds niet weten te weerleggen.

Symbian word de grond in getrapt omdat het OS niet meer van deze tijd is, zie daarvoor eerder aangehaalde argumenten. Daarnaast heeft Nokia het keer op keer gepresteerd om met flagship modellen gewoon half werkende mobieltjes op de markt te zetten. Neem nu de N97, we zijn een jaar verder en nog steeds is de firmware alles behalve acceptabel te noemen. Er is iets goed mis als je na een jaar nog steeds geen 99% goed werkende firmware kan afleveren terwijl de concurentie (Apple en Google/HTC) dit wel kunnen.

[ Voor 8% gewijzigd door Miki op 01-06-2010 16:30 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
Miki schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 16:20:
Symbian word de grond in getrapt omdat het OS niet meer van deze tijd is, zie daarvoor eerder aangehaalde argumenten. Daarnaast heeft Nokia het keer op keer gepresteerd om met flagship modellen gewoon half werkende mobieltjes op de markt te zetten. Neem nu de N97, we zijn een jaar verder en nog steeds is de firmware alles behalve acceptabel te noemen. Er is iets goed mis als je na een jaar nog steeds geen 99% goed werkende firmware kan afleveren terwijl de concurentie (Apple en Google/HTC) dit wel kunnen.
Nou 1 ding functioneert wel goed bij Nokia en dat is de afdeling publiciteit want die heeft het met alle flagships zeer goed en behoorlijk gedaan, alleen zo extreem jammer en schandalig dat de rest van Nokia ver ondermaats presteert met flagships.. Ik zie die N8 als een laatste kans voor Nokia anders is het echt gebeurd met ze op de smartphone markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Modbreak:Een discussie over het OS zelf kan prima, maar open daarvoor wel even een apart topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354179

Ik moet zeggen dat de Nokia N8 mij ook erg aanspreekt, de camera en de gratis ovimaps. Ik heb geen ervaring met android of symbian het zou mijn eerste smartfoon worden.
De prijs zou me nog tegen kunnen houden en dan komt toch de wave weer in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-05 22:04
ik zit er toch ook erg over te denken een n8 te nemen. Al heeft het 2 nadelen: geen stereo luidsprekers en de accu die misschien wat zwak is. En stereo lijkt me ook een gemis

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

reyals schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 11:09:
ik zit er toch ook erg over te denken een n8 te nemen. Al heeft het 2 nadelen: geen stereo luidsprekers en de accu die misschien wat zwak is. En stereo lijkt me ook een gemis
Zoals te lezen is op de data sheet van Nokia zelf zie je ook staan dat er dolby digital plus surround sound in zit... dus dat is alleen maar beter.
Accu is juist heel goed... volgens nokia kan je 50uur aaneen muziek luisteren.

http://dailymobile.se/201...th-nokia-n8-video-sample/ dit is opgenomen met de n8... ziet er super goed uit... maar 9minuten en dan gelijk 400 mb groot... beetje 2much.

En ik las net ook in de preview van Tweakers zelf dat de N8 in de zomer al in een bepaald aantal landen te koop is....misschien importeren dan maar heh :9

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar ik wil het concept programmawinkel van harte verdedigen, maar het punt is wel dat je bijna niet anders kan dan verdedigen met voorbeelden als je niet wilt inzien dat een telefoon zoveel nuttig potentieel heeft.
Je verdedigd het nut van apps, niet van een centrale appstore. Ik download liever losse installers, die kan ik tenminste backuppen en hergebruiken als ik de telefoon opnieuw moet inrichten.
Want ik kan het verhaal namelijk ook gewoon omdraaien; waarom zou ik nog mijn telefoon met 1 computer willen sychroniseren als ik via een cloud overal waar ik ben, aan welke computer of telefoon dan ook, bijgewerkte mail, agenda en contactpersonen heb
Wat mij betreft een kwestie van vertrouwen. Ik zit er niet op te wachten dat al die data ergens buiten mijn directe controle opgeslagen wordt, en Google vertrouw ik er al helemaal niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
ronaldm3 schreef op zondag 06 juni 2010 @ 19:37:
[...]

Zoals te lezen is op de data sheet van Nokia zelf zie je ook staan dat er dolby digital plus surround sound in zit... dus dat is alleen maar beter.
Accu is juist heel goed... volgens nokia kan je 50uur aaneen muziek luisteren.

http://dailymobile.se/201...th-nokia-n8-video-sample/ dit is opgenomen met de n8... ziet er super goed uit... maar 9minuten en dan gelijk 400 mb groot... beetje 2much.

En ik las net ook in de preview van Tweakers zelf dat de N8 in de zomer al in een bepaald aantal landen te koop is....misschien importeren dan maar heh :9
Dat dolby geluid kan alleen via de hdmi kabel en een home theater set. En 50 uur haal je alleen als je de telefoon offline hebt. Maar hoe het geluid is op de telefoon is nog weinig van te zeggen aangezien er geen stereospeakers op zitten.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die ingebouwde speakers zijn toch alleen maar goed om mensen te irriteren op de trein 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:32

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

De ingebouwde speakers geven nog best een lekker geluid. Ik geef sowieso de voorkeur aan een headset, speakers gebruiken om muziek te luisteren op je telefoon is voor die figuren die achterin de tram mee zitten te bonken op hun 'muziek'. Een mkv-tje kijken is niet echt een straf op de N8. Helemaal niet als je 'm via HDMI aansluit op een mooie flatscreen :)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-05 18:39
Ik was verheugd over dit toestel en dacht dat er geen toestel in de buurt kwam van deze specs als HD-video, xenon flash, hoge resolutie, multi touch, minimale dikte en de -verwachte- redelijke prijs.
Dit ding moest ik zeker hebben!

Totdat ik gisteren keek naar de presentatie van de opvolger van de 3GS.
Met HD-video, flitser, gyro, nog dunner en veel hogere resolutiescherm.

Ik geloof dat ik van mijn geloof ga vallen en dat Nokia de race bij mij nu (voor het eerst in 15 jaar!) verloren heeft, met Symbian als grootste nadeel.
Moet ik me maar over de prijs en het imago van de iPhone heen gaan zetten ...

[ Voor 7% gewijzigd door emmerx op 08-06-2010 21:34 ]

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Laatst online: 10-06-2024
Weet iemand hoe het zit met de digital signatures van applicaties in S^3 en de N8 in het bijzonder? Dat apps digitaal ondertekend moeten zijn juich ik toe, maar een enorm punt van ergernis van m'n N95 is dat het onmogelijk is (zonder gehack) om eigen code-signing certificaten te importeren.

En zijn features zoals SyncML, UPnP/DLNA, VoIP, fatsoenlijke bluetooth-set nog steeds out-of-the-box ondersteund? OS'en als Android en iOS missen deze features nog steeds (onbegrijpelijk, imo)...

Heeft Nokia al een statement gemaakt over de mogelijkheid om zelf een aangepaste S^3 (of ander OS, for that matter) te installeren, nu het open source is? Of zijn de ROMs nog steeds dichtgetimmerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
Deze al bekend: http://www.youtube.com/us...sations#p/u/2/AM2FTzuQfo4

Video editing op de N8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazurr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09-2020

Hazurr

wannabe

Fuzzillogic schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 21:44:
Weet iemand hoe het zit met de digital signatures van applicaties in S^3 en de N8 in het bijzonder? Dat apps digitaal ondertekend moeten zijn juich ik toe, maar een enorm punt van ergernis van m'n N95 is dat het onmogelijk is (zonder gehack) om eigen code-signing certificaten te importeren.

En zijn features zoals SyncML, UPnP/DLNA, VoIP, fatsoenlijke bluetooth-set nog steeds out-of-the-box ondersteund? OS'en als Android en iOS missen deze features nog steeds (onbegrijpelijk, imo)...

Heeft Nokia al een statement gemaakt over de mogelijkheid om zelf een aangepaste S^3 (of ander OS, for that matter) te installeren, nu het open source is? Of zijn de ROMs nog steeds dichtgetimmerd?
Ik geloof dat nokia tegenwoordig een stuk lakser is met signing aangezien je de toepassing gratis (?) via ovistore kan uitgeven.

DLNA en VoIP zitten bijna zonder twijfel in de OS gebakken maar aan een inbegrepen BT headset heeft nokia nooit aan gedaan.

^3 wordt opensource (baseband drivers en wat andere dingetjes daargelaten) maar dat betekend niet dat het een n900 is die je in een handomdraai van een eigen firmware kan voorzien.

Pessimism is the foundation of survival

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Het ziet er goed uit voor de n8 hoop dat dit waar is!

http://www.slashgear.com/...slashgear+%28SlashGear%29

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Hazurr schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 19:19:
[...]

Ik geloof dat nokia tegenwoordig een stuk lakser is met signing aangezien je de toepassing gratis (?) via ovistore kan uitgeven.
Mja, maar voordat je apps in de Ovi store komen zit er ook al een controle/verificatie overheen. Da's uitstekend, maar als ik zelf een frutsel maak dan wil ik dat zonder al te veel gedoe ook aan familie/vrienden kunnen geven, bij wijze van spreken.
DLNA en VoIP zitten bijna zonder twijfel in de OS gebakken maar aan een inbegrepen BT headset heeft nokia nooit aan gedaan.
Ik heb begrepen dat VoIP sinds S60v3 FP2 weer behoorlijk gecastreerd is tov de oudere versies. M'n N95 kan zonder verdere software prima verbinden met m'n FritzBox, in effect heb ik daarmee een extra handset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazurr

Hazurr

wannabe

Fuzzillogic schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 21:48:
Ik heb begrepen dat VoIP sinds S60v3 FP2 weer behoorlijk gecastreerd is tov de oudere versies. M'n N95 kan zonder verdere software prima verbinden met m'n FritzBox, in effect heb ik daarmee een extra handset.
Ik hoop van niet, in S60 zat het mooi geïntegreerd in de contact profielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
Hoe zit het nu??? Kun je op de N8 applicaties draaien die je nu op Symbian S60 version 3 FP2 hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazurr

Hazurr

wannabe

Roost schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 14:26:
Hoe zit het nu??? Kun je op de N8 applicaties draaien die je nu op Symbian S60 version 3 FP2 hebt?
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
handleiding van de N8 (engels)

[ Voor 73% gewijzigd door reyals op 13-06-2010 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:24
Wat raden jullie aan, nog ff een paar maandjes wachten op de N8 of nu gaan voor de E72 of N97 Mini?
Op zich kan ik wel een paar maandjes wachten :)
Vrees alleen wel voor de prijs; 370 euro excl. btw, met btw dus 450 euro. Denk zelf aan 450-500 euro als verkoopprijs. Met abbo zou je wel uitkomen op prijzen als een HTC Desire. Dan ben je in totaal zo'n 500 euro kwijt voor de N8 incl. 1 jaar abbo.

Tja. paar maanden wachten en dan 500 euro of meer voor de N8 incl. abbo betalen of gaan voor de N97 mini (384 euro incl. 1 jaar abbo)

Als ik alle mogelijkheden van de N8 bekijk spreekt me dat zeer aan, alleen de vraag blijkt natuurlijk, lukt het Nokia wel om het OS bij te houden? Mijn N73 die ik al 4 jaar heb begint nu dood te raken....

En natuurlijk de onvermijdelijke vergelijking; voor 500 euro heb je tegenwoordig ook een zeer leuk Android toestel, het platform wat zich al heeft bewezen....

conclusie; N8 ziet er leuk en veel belovend uit, alleen hopen dat ie niet in een 'eenzame dood' sterft als het OS gewoon niet populair meer wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-04 14:30
ik mis een fysiek qwerty keyboard.
Naast dat vindt ik het verder een perfect geweldige phone
De video's laten zien dat het toestal snel genoeg is weinig lag heeft.. alleen in camera modus zie je dat de onscreen opties wat traag zijn maar dat is in elke camera modus denk ik wel... vreet altijd veel werkgeheugen en cpu.

Wat ik verder nog wil weten of het toestal later een upgrade krijgt naar symbian^4. en of opera mini er op werkt... ook hoop ik nog dat er een goeie VOIP applicatie voor gemaakt wordt. Wanneer ik dat allemaal heb ben ik compleet.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-04 14:30
Wacht en ga dan voor de N8. De prijs van N8 gaat reuzen meevallen.. onder de 450 euro gaat die vallen bij release.
Mijn broer heeft de N97mini gekocht een paar maanden terug en hij vloekt er constant op. bijv. wanneer je een gesprek ontvangt lukt het soms niet om normaal het gesprek op te nemen omdat het scherm je touch niet goed registreerd.
plus de n97mini heeft geen full touch ondersteuning.. uitleg:
je moet knoppen met touches combineren.
op de touchscreen van n97mini moet je vaak herhalen omdat je touch slecht geregistreerd worden. en je moet zowiezo 2x drukken op knoppen omdat je eerst selecteerd en dan uitvoerd. de oude symbian op n97mini is sterk verouderd.
Al maak jij je zorgen om symbian^3 maak jezelf dan eerst maar zorgen om de symbian op n97mini.

Op de N8 zal alles single touch zijn... heerlijk gevoel geeft dat.
Dennis Lammers schreef op zondag 13 juni 2010 @ 00:48:
Wat raden jullie aan, nog ff een paar maandjes wachten op de N8 of nu gaan voor de E72 of N97 Mini?
Op zich kan ik wel een paar maandjes wachten :)
Vrees alleen wel voor de prijs; 370 euro excl. btw, met btw dus 450 euro. Denk zelf aan 450-500 euro als verkoopprijs. Met abbo zou je wel uitkomen op prijzen als een HTC Desire. Dan ben je in totaal zo'n 500 euro kwijt voor de N8 incl. 1 jaar abbo.

Tja. paar maanden wachten en dan 500 euro of meer voor de N8 incl. abbo betalen of gaan voor de N97 mini (384 euro incl. 1 jaar abbo)

Als ik alle mogelijkheden van de N8 bekijk spreekt me dat zeer aan, alleen de vraag blijkt natuurlijk, lukt het Nokia wel om het OS bij te houden? Mijn N73 die ik al 4 jaar heb begint nu dood te raken....

En natuurlijk de onvermijdelijke vergelijking; voor 500 euro heb je tegenwoordig ook een zeer leuk Android toestel, het platform wat zich al heeft bewezen....

conclusie; N8 ziet er leuk en veel belovend uit, alleen hopen dat ie niet in een 'eenzame dood' sterft als het OS gewoon niet populair meer wordt...

[ Voor 11% gewijzigd door SpitfireNL op 13-06-2010 10:20 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-03 21:06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
Video's van de UI van de N8, en S^3

http://dailymobile.se/201...os-of-the-black-nokia-n8/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
handleiding(pdf) van de N8: http://www.facebook.com/l...2F%3Fd%3DVALKG9EC&h=2db48

(aangezien eerder genoemde link regelmatig niet werkt)

[ Voor 19% gewijzigd door reyals op 14-06-2010 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-05 07:20

Praetextatus

the dutch_paki

het is niet echt een opvolger he natuurlijk. De een heeft een toetsenbod en de ander niet. Het zijn gewoon 2 toestellen die naast elkaarverkocht kunnen worden. De n8, lekker slank en full touch. De N9 met toetsenbord, iets dikker en bulky-er .

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Praetextatus schreef op maandag 14 juni 2010 @ 16:59:
[...]

het is niet echt een opvolger he natuurlijk. De een heeft een toetsenbod en de ander niet. Het zijn gewoon 2 toestellen die naast elkaarverkocht kunnen worden. De n8, lekker slank en full touch. De N9 met toetsenbord, iets dikker en bulky-er .
Dat is niet eens het belangrijkste verschil, het verschil zit in het OS. De N9 is gebaseerd op MeeGo terwijl de N8 het moet doen met een opgelapte S60 V5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Miki schreef op maandag 14 juni 2010 @ 17:04:
[...]

Dat is niet eens het belangrijkste verschil, het verschil zit in het OS. De N9 is gebaseerd op MeeGo terwijl de N8 het moet doen met een opgelapte S60 V5.
met het nieuwe Symbian^3 bedoel je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
reyals schreef op maandag 14 juni 2010 @ 17:08:
[...]

met het nieuwe Symbian^3 bedoel je...
Nee dat bedoel ik dus niet, het is gewoon S60 V5 vergelijk maar eens de screenshots. Daarnaast moet je ook maar eens deze preview lezen die hetzelfde bevestigd: http://mobile-review.com/articles/2010/birulki-64-en.shtml
As for the interface I have only one thing to say. The only thing I have to do here is to share my thoughts. In short – it does not appeal to me. There is no development that we see in Android, iPhone OS, and Bada from Samsung. Everything is exactly the same as it was before with the same subtle changes, but functionality changed very little. It has been brushed, washed, but not polished. Nokia has made a kind of cosmetic customization that should appeal to users, but it doesn’t. I have a feeling that Nokia had settled in some fairyland, where users buy tons of the company products. However, it is not so. Nokia N8 as the flagship looks not just pale, it is something vague. The company will attract the audience with the help of advertising and then start selling the product and it will sell it only to push more people away from the brand. I have an impression that Nokia has agents from another vendor working for it, sabotaging and deliberately destroying Nokia brand. Otherwise it is impossible to explain what is happening.

[ Voor 58% gewijzigd door Miki op 14-06-2010 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
daar staat toch echt alleen dat er geen eyecandy is gebruikt. Maar daar zijn thema's voor waarmee je het zelf maar wens aan kan passen. En de functies van symbian zijn goed. Wat is dan dan te wijzigen?

Edit: En verder verwijs je naar een preview van 28 april. Dus een erg oude versie, de video's van nokia nog niet gezien? Die laten toch echt wel een soepel werkend exemplaar zien.

[ Voor 31% gewijzigd door reyals op 14-06-2010 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-05 07:57
Zojuist de volgende preview gelezen van de N8 op Engedget en moet zeggen dat ondanks de ogenschijnlijk summiere wijzigingen in de UI ik best onder de indruk ben. Lijkt allemaal een stuk fijner te werken dan mijn N97 mini.

http://www.engadget.com/2010/06/14/nokia-n8-preview/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die homescreens die je kan aanpassen lijken mij handig, aangezien Symbian zo slecht zou werken, is er zeer weinig interactie nodig met je OS als je alles vanaf 1 van de 3 homescreens kan doen. Ik heb overlaatst de nokia X6 eens vastgehad, werkt een beetje raar en door menu's bladeren is redelijk vervelend en traag maar als je alles wat je regelmatig gebruikt op je homescreen zet is dit geen probleem meer vermoed ik.

Het grootste probleem wat ik lijk te hebben met touch telefoons is dat ik op mijn huidige dumbphone toetsen indruk lang voor hun menu verschenen is, waardoor ik met 1 toetsencombo 3 menu's verder zit. Met touch is dit niet echt mogelijk, wat misschien wel frustraties kan opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
Dat is nou jammer! Opnieuw heeft de N8 geen waarschuwingslampje voor gemiste gesprekken/messages!! Hoe kun je dat nu "vergeten"???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
http://mynokiablog.com/20...s-of-screenshots/0008-wm/

je kunt toch op het scherm zien wat je gemist hebt/sms hebt gehad. (al is het een chinees plaatje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Roost schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 10:05:
Dat is nou jammer! Opnieuw heeft de N8 geen waarschuwingslampje voor gemiste gesprekken/messages!! Hoe kun je dat nu "vergeten"???
reyals schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 10:25:
http://mynokiablog.com/20...s-of-screenshots/0008-wm/

je kunt toch op het scherm zien wat je gemist hebt/sms hebt gehad. (al is het een chinees plaatje)
Nou is het scherm feitelijk heel veel lampjes, want OLED. Dus om daar nog een apart iets voor te maken lijkt me volstrekt overbodig. Maar het gaat Roost er ongetwijfeld om dat die notificatie op het display ook daadwerkelijk moet oplichten (en dus opvallen) ook al is je telefoon gelockt. De vraag is of dat gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
dat staat vast ergens in de instellingen verborgen, maar zonder toestel is dat lastig te controleren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-05 17:37

Amiet01

Master_A

Hazurr schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 19:19:
[...]

^3 wordt opensource (baseband drivers en wat andere dingetjes daargelaten) maar dat betekend niet dat het een n900 is die je in een handomdraai van een eigen firmware kan voorzien.
Nou ik heb de N97, en DLNA is niet beschikbaar op dat toestel terwijl de N95 het wel had. Ik nam het eerst op voor de N97, maar het enige voordeel is alleen het toetsenbord. Verder is het gewoon één grote BUG en heb ik door dit toestel echt geen vertrouwen meer in Nokia. Zo ziet de nieuwe Symbian er best wel hetzelfde uit en lijkt het wel soepeler te gaan, maar dit soort filmpjes lieten ze ook zien toen de N97 nog in ontwikkeling was. Ik had er echt vertrouwen in. Verder had de N97 alle potenties om een geweldig apparaat te worden, maar was de telefoon gewoon niet krachtig genoeg om de iPhone killer te worden die het claimde te zijn. Tov de iPhone vind ik geluidskwaliteit via (goeie) oordopjes wel vele malen beter op de N97, maar hoop ik dat de iPhone 4 dat veel beter doet. Ik ben nu namelijk van plan om gewoon over te gaan op zo'n toestel dan een Nokia toestel. Misschien wacht ik toch nog wel op de N9, aangezien die gewoon op MeeGo draait, maar eerst maar eens live dingen zien van dat ding.

Kortom, ik raad in ieder geval aan om géén N97 (mini) te kopen en niet blind te staren op de N8 totdat er goeie reviews uit zijn gekomen.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
Anoniem: 46304 schreef op zondag 06 juni 2010 @ 20:34:
[...]

Wat mij betreft een kwestie van vertrouwen. Ik zit er niet op te wachten dat al die data ergens buiten mijn directe controle opgeslagen wordt.
Dat was idd mijn tegenargument geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
reyals schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 11:14:
dat staat vast ergens in de instellingen verborgen, maar zonder toestel is dat lastig te controleren...
Lijkt me dat de menu knop dan wel oplicht? Zo was het bij mijn E75 ook, en bij m'n N97 mini ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
Fuzzillogic schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 10:46:
[...]

[...]

Nou is het scherm feitelijk heel veel lampjes, want OLED. Dus om daar nog een apart iets voor te maken lijkt me volstrekt overbodig. Maar het gaat Roost er ongetwijfeld om dat die notificatie op het display ook daadwerkelijk moet oplichten (en dus opvallen) ook al is je telefoon gelockt. De vraag is of dat gebeurt.
Klopt! Dat was precies m'n punt. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

Hier nog een video preview....Ziet er wel mooi uit in het zwart;)
http://dailymobile.se/201...-with-nokia-n8-dark-grey/

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Laatst online: 30-11-2021
wordt tijd dat er een releasedatum komt, heb het namelijk volledig gehad met mijn n97...
kijk erg uit naar de eerste gebruikerservaringen hier!
Pagina: 1 2 ... 92 Laatste

Let op:
Discussie over levertijden, abonnementen en aanbiedingen mag in [ABO] Nokia N8 levertijden- en abonnementen topic