Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Zwart is het niet, maar in Dark Grey ziet die er idd mooi uitronaldm3 schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 11:55:
Hier nog een video preview....Ziet er wel mooi uit in het zwart;)
http://dailymobile.se/201...-with-nokia-n8-dark-grey/
Dit vind ik nou weer iets minder nieuws. Dit is dus de laatste High end telefoon waarvoor Symbian^3 gebruikt wordt. Zal de prioriteit er dan nog wel bij liggen om het goed werkent te krijgen.houden.
er komen nog meer symbian toestellen (4-5 stuks) volgens de twitterberichten van Eldar Murtazin (http://www.twitter.com/eldarmurtazin) het is fout begrepen door Cnet (volgens hem)Woudtwe schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 12:38:
nieuws: Nokia stapt voor N-serie over op MeeGo
Dit vind ik nou weer iets minder nieuws. Dit is dus de laatste High end telefoon waarvoor Symbian^3 gebruikt wordt. Zal de prioriteit er dan nog wel bij liggen om het goed werkent te krijgen.houden.
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
De goede man heeft ook een nieuw stukkie neergetypt over de N8: http://www.mobile-review....ia-n8-secondlook-en.shtmlreyals schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 13:39:
[...]
er komen nog meer symbian toestellen (4-5 stuks) volgens de twitterberichten van Eldar Murtazin (http://www.twitter.com/eldarmurtazin) het is fout begrepen door Cnet (volgens hem)
Het is geen echte review, eerder een impressie. Wat me veel zorgen baart is dat de low memory nog niet zijn opgelost. Nog meer reden om eerst kritische reviews af te wachten.John_Glenn schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 13:53:
[...]
De goede man heeft ook een nieuw stukkie neergetypt over de N8: http://www.mobile-review....ia-n8-secondlook-en.shtml
Dat is jammer voor jou misschien, maar voor de meesten niet. Als je een oproep hebt gemist (druk? bezig? geen zin?) kan je toch gewoon je telefoon unlocken en je ziet meteen wat er is gebeurd...Roost schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 10:05:
Dat is nou jammer! Opnieuw heeft de N8 geen waarschuwingslampje voor gemiste gesprekken/messages!! Hoe kun je dat nu "vergeten"???
Wat maakt zo'n lampje nou weer uit? Het knippert, kost energie, kost ruimte en je kan het ook gewoon op de telefoon zien.
Zoals te zien is in de preview van mobile-review kan je zelf instellen ofdat er wat moet gaan knipperen ja of nee.The_ReVenger schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 17:15:
[...]
Dat is jammer voor jou misschien, maar voor de meesten niet. Als je een oproep hebt gemist (druk? bezig? geen zin?) kan je toch gewoon je telefoon unlocken en je ziet meteen wat er is gebeurd...
Wat maakt zo'n lampje nou weer uit? Het knippert, kost energie, kost ruimte en je kan het ook gewoon op de telefoon zien.
En dat doet ie bij: Nieuwe sms en een gemiste oproep.
Power to the beat.
De n8-01 is ook al gespot
Kijk maar bij deze link!
dailymobile.se ... link naar de foto's doet het helaas niet helemaal goed.
Ziet er wel beter uit met een 4rijen toetsenbord!
http://www.negrielectroni...big-brother-figuratively/
Hier wordt ie N9 genoemd..... maar ja die draait niet op symbian 3!
Power to the beat.
lijkt me een nog betere optie!ronaldm3 schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 12:37:
Ja hoor,
De n8-01 is ook al gespot
Kijk maar bij deze link!
dailymobile.se ... link naar de foto's doet het helaas niet helemaal goed.
Ziet er wel beter uit met een 4rijen toetsenbord!
http://www.negrielectroni...big-brother-figuratively/
Hier wordt ie N9 genoemd..... maar ja die draait niet op symbian 3!
wel dikker ben ik bang.
al een releasedate van n9 bekend? najaar dacht ik maar zonder bron...
YouTube: Kanaal van fonearena
YouTube: Kanaal van fonearena
Ik dek trouwens dat dit de final versie is... type aanduiding enzo staat er al op.... heb ergens een verhaal gelezen dat de eerste generatie N8's op de camera-cover nog een focus range ofzo hebben staan van 2.8/2.8 en dat is dan ook anders.!...kan niet wachten!
[ Voor 30% gewijzigd door ronaldm3 op 27-06-2010 23:26 ]
Power to the beat.
Dus het is OF 12 MP met capacitief touchscreen OF 5MP met toetsenbord en touchscreen.
Z-machine OriginID: JaccoW
Verwijderd
Ik heb weer gelezen dat er in de n9 een 8.1 megamixel camera zit.F_demon schreef op maandag 28 juni 2010 @ 13:52:
Ik dacht dat ik ergens had gelezen dat een versie met toetsenbord niet de ruimte had voor de 12MP sensor, aangezien dat een veel grotere sensor is dan de meeste gsm's. (Ik dacht DPReview.com)
Dus het is OF 12 MP met capacitief touchscreen OF 5MP met toetsenbord en touchscreen.
zal wel eens c serie worden in plaats van n9. (op gsmarena staan de duidelijke foto's en daar staat er C0 op.) link: http://www.gsmarena.com/v...der_surface-news-1773.phpVerwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 18:46:
[...]
Ik heb weer gelezen dat er in de n9 een 8.1 megamixel camera zit.
Unlike the Nokia N8 which comes with a 12-megapixel snapper with Xenon flash, this guy features an 8MP camera with dual LED flash.
qua fotografie wint de n8 dan van ALLE telefoons.reyals schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 21:55:
[...]
zal wel eens c serie worden in plaats van n9. (op gsmarena staan de duidelijke foto's en daar staat er C0 op.) link: http://www.gsmarena.com/v...der_surface-news-1773.php
Unlike the Nokia N8 which comes with a 12-megapixel snapper with Xenon flash, this guy features an 8MP camera with dual LED flash.
Had voor de n97 een n82 en wat was die flitser fijn zeg!
n8 maakt een erg goede kans bij mij, maar ja android lonkt ook wel hoor!
Dit wordt geen C-Serie toestel... De N8 had aan het begin ook C0 erop staan dus dat zegt niks... Dit wordt denk ik het grotere broertje van de N8... N8-01... in lijn der N97(opvolger n97 dus eigenlijk).reyals schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 21:55:
[...]
zal wel eens c serie worden in plaats van n9. (op gsmarena staan de duidelijke foto's en daar staat er C0 op.) link: http://www.gsmarena.com/v...der_surface-news-1773.php
En dit wordt de c7!
nieuws: Foto's van Symbian-smartphone Nokia C7-00 duiken op
Power to the beat.
http://conversations.noki...-sample-images-untouched/
Beat this, Android!
Verwijderd
Ik zou met elk toestel wachten tot er reviews uit zijn. Kijk maar naar de door jouw zo geprezen iPhone 4: maar goed dat dat ontvangstprobleem door de fanboys ontdekt is en dat de rest op een fix kan wachten of een ander toestel kan kiezen.Amiet01 schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 11:54:
Kortom, ik raad in ieder geval aan om géén N97 (mini) te kopen en niet blind te staren op de N8 totdat er goeie reviews uit zijn gekomen.
Dat is al jaren mijn motto! Impulsief een nieuwe telefoon kopen: no way!Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 11:53:
[...]
Ik zou met elk toestel wachten tot er reviews uit zijn. Kijk maar naar de door jouw zo geprezen iPhone 4: maar goed dat dat ontvangstprobleem door de fanboys ontdekt is en dat de rest op een fix kan wachten of een ander toestel kan kiezen.
Mooie foto's inderdaad, maar net zoals wel meer mensen daar zeggen; Ik wil wel eens foto's van binnen in slecht licht zien. Portretfoto's.Poeh schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 09:41:
35 foto's gemaakt met de N8 om van te watertanden:
http://conversations.noki...-sample-images-untouched/
Daarnaast valt het me op dat er vrijwel geen foto's met landschappen te zien zijn. Allemaal close-ups en artistieke dingen. Dat is leuk, maar ik wil ook wel eens een foto van de straat of bijvoorbeeld de duinen maken.
wat zou het meest waarschijnlijke zijn?
Dit bericht van GSMArena doet vermoeden dat dit niet het geval zal zijn.SpitfireNL schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 21:18:
Wat ik graag wil weten of de Nokia N8 later te upgraden is naar symbian^4
wat zou het meest waarschijnlijke zijn?
Ik zie daar niets wat in tegenspraak zou kunnen zijn met het niet kunnen updaten van de N8 naar S^4 op een later tijdstip. Upgradability lijkt sowieso (eindelijk) een steeds belangrijk punt te gaan worden. Met Android en iPhone toestellen verwacht men steeds vaker dat men de toestellen kan updaten als er een nieuwe versie van het OS uitkomt. Ik ben benieuwd hoe Nokia daarmee omgaat. Zouden ze het mogelijk maken om Meego op de N8 te installeren?xs2ddup schreef op zondag 18 juli 2010 @ 17:27:
[...]
Dit bericht van GSMArena doet vermoeden dat dit niet het geval zal zijn.
Overigens wel weer typisch dat ze in dat artikel gelijk weer gaan janken over het uiterlijk van deze very early versie van S^4.
Denkbaar en haalbaar is het zeker, maar of Nokia het gaat doen is een tweede. Nokia heeft in het verleden dit nooit gedaan. Het businessmodel van Nokia was: minor updates(bugfixes) voor de lopende modellen en alleen de nieuwe modellen voorzien van major updates(zie als voorbeeld; E61 > E71 > E72).BoXie schreef op maandag 19 juli 2010 @ 11:33:
Meemo op een N8 zal zeker niet gebeuren als je het mij vraagt. Dat is een ander platform en die optie gaan ze niet bieden. S^4 upgrade is wel denkbaar, zeker ook vanwege de inhoud van polls die ik heb gezien op , ik geloof, conversations.nokia.com.
Ook de recente N900 wordt niet officieel ge-upgrade naar Maemo al is er wel een developer image te downloaden via de Meego site. Maar via de Nokia updater krijg je geen Meego binnen.
Ik vermoed eerder dat de N8 een tussenmodel word om marktaandeel vast te houden totdat S^4 volledig ontwikkeld is.
Dat het niet officieel ondersteunde update zou zijn voor de N8 snap ik best, maar zolang ze maar niet krampachtig te boel blokkeren zoals ze tot dusver op alles behalve de Nx00 hebben gedaanMiki schreef op maandag 19 juli 2010 @ 12:49:
[...]
Ook de recente N900 wordt niet officieel ge-upgrade naar Maemo al is er wel een developer image te downloaden via de Meego site. Maar via de Nokia updater krijg je geen Meego binnen.
Het enige wat ik hoop voor iedereen is dat de geheugen problemen worden opgelost voordat de telefoon gereleased word. Eldar Murtazin heeft toestel in handen gehad en had herhaaldelijk last van "low memory" problemen, het geen ook de achilleshiel was van de N97
het was anders wel een eerste versie van s^3 en nog zeker niet de versie waarmee het toestel gereleased gaat wordenMiki schreef op maandag 19 juli 2010 @ 14:23:
Je kunt het ook anders zien, ze hopen dat je heel graag de nieuwe software wilt hebben en daardoor een nieuw mobieltje van ze koopt. Aangezien Nokia tot op heden een ruim aanbod heeft op mobieltjes zullen ze (denk ik)niet zo snel een major upgrade uitbrengen. Apple daar in tegen moet haast wel omdat ze maar 1 iPhone per jaar uitbrengen. Door features toe te voegen "lijkt" de iPhone up 2 date.
Het enige wat ik hoop voor iedereen is dat de geheugen problemen worden opgelost voordat de telefoon gereleased word. Eldar Murtazin heeft toestel in handen gehad en had herhaaldelijk last van "low memory" problemen, het geen ook de achilleshiel was van de N97
Update:
Artikel gevonden: http://www.mobile-review....ia-n8-secondlook-en.shtml
Verder hier ook nog een samenvating: http://mynokiablog.com/20...d-look-by-eldar-murtazin/
[ Voor 42% gewijzigd door Miki op 19-07-2010 15:05 ]
dan nog steeds niet de versie die erop gaat staan voor de releaseMiki schreef op maandag 19 juli 2010 @ 14:47:
Nou nee, die preview was van ergens eind juni/begin juli, dat lijkt me absoluut geen eerste versie S^3. Maar goed laten we hopen op het beste.
Update:
Artikel gevonden: http://www.mobile-review....ia-n8-secondlook-en.shtml
Verder hier ook nog een samenvating: http://mynokiablog.com/20...d-look-by-eldar-murtazin/
YouTube: Symbian^3 Operating System on the Nokia N8
Er staat "Still let’s don’t forget Symbian^4 aims Nokia’s mid-range devices, while MeeGo is intended for the high-end class.". Aangezien de N8 geen mid-range model is, verwacht ik dat er geen Symbian^4 upgrade voor gaat komen.Fuzzillogic schreef op zondag 18 juli 2010 @ 19:36:
[...]
Ik zie daar niets wat in tegenspraak zou kunnen zijn met het niet kunnen updaten van de N8 naar S^4 op een later tijdstip. Upgradability lijkt sowieso (eindelijk) een steeds belangrijk punt te gaan worden. Met Android en iPhone toestellen verwacht men steeds vaker dat men de toestellen kan updaten als er een nieuwe versie van het OS uitkomt. Ik ben benieuwd hoe Nokia daarmee omgaat. Zouden ze het mogelijk maken om Meego op de N8 te installeren?
Overigens wel weer typisch dat ze in dat artikel gelijk weer gaan janken over het uiterlijk van deze very early versie van S^4.
Dat zegt niks. S^4 gaat niet minder zijn/kunnen dan S^3. En tegen de tijd dat S^4 klaar is zal de N8 ook geen vlaggenschip meer zijn.xs2ddup schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 20:04:
[...]
Er staat "Still let’s don’t forget Symbian^4 aims Nokia’s mid-range devices, while MeeGo is intended for the high-end class.". Aangezien de N8 geen mid-range model is, verwacht ik dat er geen Symbian^4 upgrade voor gaat komen.
...en dat (wat jij denkt dat tegen die tijd het geval zal zijn) zegt nog minder dan het bericht van GSMArena...Fuzzillogic schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 20:10:
[...]
En tegen de tijd dat S^4 klaar is zal de N8 ook geen vlaggenschip meer zijn.

Jammer dat ik het uit moet leggen, but here goes: volgens het artikel is S^4 niet voor high-end toestellen. De N8 zal dat bij introductie wel nog zijn waarschijnlijk, maar tegen de tijd dat S^4 komt zijn er higher-end toestellen, waarmee de N8 een "mid-end" wordt, precies waar S^4 op gericht is, volgens datzelfde artikel. Met dit argument beweer ik dus dat je niet uit dit artikel kunt concluderen dat S^4 NIET naar de N8 komt.xs2ddup schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 15:38:
[...]
...en dat (wat jij denkt dat tegen die tijd het geval zal zijn) zegt nog minder dan het bericht van GSMArena...
[ Voor 8% gewijzigd door Fuzzillogic op 23-07-2010 19:36 ]
[ Voor 221% gewijzigd door xs2ddup op 23-07-2010 22:47 . Reden: Onzinnige discussie... ]
* BL-4D 1200 mAh Li-Ion batterij
* Spreektijd (maximaal):
o GSM 720 min
o WCDMA 350 min
* Standby-tijd (maximaal):
o GSM 390 uur
o WCDMA 400 uur
* Afspeeltijd video (H.264 720p, 30 fps, maximaal): 6 uur(via HDMI naar tv)
* Opnametijd video (H.264 720p, 25 fps, maximaal): 3 uur 20 min
* Videogesprekstijd (maximaal): 160 min
* Intern geheugen: 16 GB Afspeeltijd muziek (offline, maximaal): 50 uur
Toch jammer dat er geen 1500 mAh accu in zit. Ik begrijp dat de accuduur van veel factoren afhankelijk is, maar gezien de vele opties die deze telefoon mee gaat krijgen zou ik toch een grotere accu meer waarderen, zoals in de E71/72.
Design is wat mij betreft dik in orde.
De behuizing voelde ook goed. Hij houdt lekker in de hand vast, past goed in de achterzak en de uitpuilende camera is niet irritant aanwezig of storend. Hij komt in het begin in de standaard kleuren (zwart/wit), kleurtjes komen later en er wordt nog met partijen onderhandeld over exclusiviteiten.
Ik sta in ieder geval op de lijst voor een public beta toestel. Als het goed is worden de eind september - begin oktober uitgeleverd. Zodra ik hem heb zal ik meer gaan testen.
Heeft het nog wel zin om dit toestel dan nog aan te schaffen? Als ik de symbian release plan erbij pak dan staat er inderdaad dat S^3 in Q3 stabilised is wat geheel overeen komt met de door jouw genoemde data. Als ik nu S^4 bekijk dan zal deze ergens in Q1 stabilised zijn waarbij waarschijnlijk dus ook een toestel te verwachten is. Word de N8 niet inderdaad de 5800 wat Eldar al eerder heeft beweerd?robertwebbe schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:52:
Vandaag is Nokia geweest en tijdens het gesprek kwam de N8 ook ter sprake. Voor Nederland wordt hij pas eind oktober - begin november verwacht. Ze nemen meer tijd om de software te verbeteren en niet meer, zoals in het verleden voorkwam, te snel de markt op te komen met te veel bugs in de software. Ik heb tijdens het gesprek even met het toestel gespeeld en met de beta software die er in zat heb ik even mogen spelen. De bediening voelde erg goed en soepel aan. Daar waar ik bij S60v5 nog wel eens teleurgesteld was, had ik dat nu zeker niet. Het bladeren door muziek, foto's, e.d. ging geweldig en de reactie was ook precies zoals ik verwacht dat het werkt. Nog lang niet alle features werkte dus echt testen kon nog niet. Ik heb er wel even snel 2 foto's mee gemaakt (1 door het raam naar buiten en 1 van mezelf met het licht van buiten).
De behuizing voelde ook goed. Hij houdt lekker in de hand vast, past goed in de achterzak en de uitpuilende camera is niet irritant aanwezig of storend. Hij komt in het begin in de standaard kleuren (zwart/wit), kleurtjes komen later en er wordt nog met partijen onderhandeld over exclusiviteiten.
Ik sta in ieder geval op de lijst voor een public beta toestel. Als het goed is worden de eind september - begin oktober uitgeleverd. Zodra ik hem heb zal ik meer gaan testen.
Het is een publiek geheim dat Nokia smartphones verkocht met beta firmwares maar ik vind het bijzonder dat ze het nu ook zelf toegeven. Het geeft dus ook aan dat de interne QA keer op keer gefaald heeft en men teveel vertrouwde op de trouwe fans die toch wel weer een Nokia kochten. Nu blijkt dus dat het spannend begint te worden in Espoo nu ze merken dat de concurrentiepositie onder druk staat. Hopelijk hebben we over een jaar weer goede Nokia's
Verwijderd
Nokia moet eens leren van Apple. Die kondigen een product aan, en kort daarna kun je het ook gewoon kopen.
en dan nog steeds een hoop problemen ermee hebben... ik heb liever dat het toestel later leverbaar is, dan dat het de n97 richting in gaat, ongetest uitbrengen...Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 14:36:
...
Nokia moet eens leren van Apple. Die kondigen een product aan, en kort daarna kun je het ook gewoon kopen.
Sorry, zelfs al was de N8 in januari uitgekomen, dan nog is het niet voldoende om hun smartphone divisie uit het slop te halen. En het is inderdaad enorm triest dat Nokia telkens hetzelfde spelletje speelt: iets aankondigen, en dan kan je 9 maand wachten tot het toestel in de winkel ligt. En dan blijkt natuurlijk ook nog dat het toestel de eerste 6 maanden onbruikbaar zal zijn omdat de firmware compleet brak is. Saai hoor.
Als ze nu gewoon even Android 2.2 genomen hadden, stock gelaten, en dat op Nokia hardware hadden gezet. Dus focus op de hardware (waar Nokia sterk in is) en de software overlaten aan mensen die er iets van kennen (want laten we eerlijk zijn, Nokia kan het echt niet, ga maar lezen op Nokia Discussions forum, ze kunnen zelfs geen stabiele email client leveren die de basisfunctionaliteit heeft).
[ Voor 39% gewijzigd door phobosdeimos op 28-07-2010 15:13 ]
Wel lijkt het erop dat de N8 een dijk van een camera krijgt. Dat doen ze goed. Mijn N95 p0wned nog steeds het merendeel van de camera's van de huidige toestellen.
Overigens heb ik weinig te klagen over stabiliteit, als de N95 met de nieuwste FW een indicatie mag zijn. Ik heb genoeg te klagen over de mailclient (zulke gare IMAP-support is zeldzaam!), maar crashen doet-ie niet.
Ik sync al jaren via SyncML en dat bevalt uistekend. Nog zo'n feature die standaard ontbreekt in Android en iOS.
[ Voor 8% gewijzigd door Fuzzillogic op 28-07-2010 16:29 ]
Een EOL toestel van 3j terug als indicatie aanprijzen voor stabiliteitFuzzillogic schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 15:29:
Meh, Android 2.x voldoet nog steeds niet aan mijn feature-wensen. Ja, met apps kun je de tekortkomingen al wat aanvullen, maar ik vrees dat dat lang niet zo netjes en goed gebeurt als wanneer dat gewoon native ingebouwd is. Maar ja, het "gewone" volk (lees: niet tech-adept) zal waarschijnlijk aanzienlijk minder op de hoogte zijn van de mogelijkheden en/of minder veeleisend. Dus of Symbian het van de features hebben moet?..
Wel lijkt het erop dat de N8 een dijk van een camera krijgt. Dat doen ze goed. Mijn N95 p0wned nog steeds het merendeel van de camera's van de huidige toestellen.
Overigens heb ik weinig te klagen over stabiliteit, als de N95 met de nieuwste FW een indicatie mag zijn. Ik heb genoeg te klagen over de mailclient (zulke gare IMAP-support is zeldzaam!), maar crashen doet-ie niet.
Even ter herinnering; de N95 is formeel opgevolgd door de N96 en daarna door de N97. Beide flagships, beide dramatisch slecht en dan druk ik me nog zacht uit.
Daarnaast kun je een hoop afgeven op Android maar het is gewoon wel stabiel en voorzien features die gewoon werken. Nokia's core software is al zo brak als kan, ringtone probleem N97. Kan iemand me uitleggen dat na een jaar(jawel een jaar) dit nog steeds niet gefixed kan worden....
Google bied trouwens synch aan via Exchange protocol, lijkt me een normaal geaccepteerd protocol niet waar? SyncML is een prachtig open protocol maar nooit verder opgepakt door andere marktpartijen.
[ Voor 6% gewijzigd door Miki op 28-07-2010 17:04 ]
Ik ben een tech-minded persoon, en het is net daarom dat ik de zwakheden van Symbian zie.Fuzzillogic schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 17:30:
Laten we niet verzanden in een OS-battle. Ik wil enkel zeggen dat qua features Symbian geen slecht figuur slaat tov de "hippe" OS'en. Er worden juist veel bekende en open protocollen gebruikt en ondersteund en het OS met standaard apps zelf is al bijzonder feature-rich. Voor een tech-minded persoon is Symbian echt zo gek nog niet imo, vandaar ook mijn interesse in de N8.
Als de browser ondermaats is, als email support maar half werkt, als er nog steeds geen threaded sms mogelijkheid is, als er telkens opnieuw in elke firmware nieuwe bugs opduiken (kan je hier op GOT lezen in het E72 fiasco thread)... En wat kondigt Nokia dan aan? Dat ze Symbian gaan opfrissen en quasi alle aandacht aan de grafische interface besteden.
Jezus christus, zouden ze niet beter zorgen dat ik eerst 100% functionele POP3/IMAP/SSL/IMAP IDLE/GOOGLE SYNC/GMAIL/GOOGLE CALENDAR ondersteuning kan krijgen op hun toestellen?
Ze supporteren nog maar heel recent het viewen van HTML emails, en dat is dan zelfs nog een optie die je niet standaard kan instellen, moet je telkens opnieuw handelingen voor uitvoeren! Plus dan laat het resultaat nog eens lang op zich wachten, want de mail client is traag omdat ze slechts 128mb ram in hun toestellen stoppen (zelfs de topmodellen van 400 euro en meer).
Of, zoals veel mensen met S60v3 overkomt, merk je plots dat je wel erg weinig mails binnenkrijgt, blijkt dat je mail synchronisatie al dagen stuk is gegaan. Niet op te lossen, enkel dmv software reset.
Zucht.
[ Voor 6% gewijzigd door phobosdeimos op 28-07-2010 17:40 ]
Verwijderd
Hhmm, dat is vervelend. Mijn N95 is aan het eind van zijn latijn, zeker na een bad in zee een paar weken geleden. Na veel kijken en vergelijken (design speelt naast specificaties ook nog enigzins een rol) hield ik de X6, C6 en N8 over. De X6 vind ik redelijk smal. De C6 lijkt me fijn en niet te prijzig, maar mist de CZ-lens. En misschien is hij behoorlijk dik. De N8 lijkt me dan weer behoorlijk breed. Gisteren een N900 in handen gehad, die zou ongeveer dezelfde breedte hebben en helemaal lekker voelt dat niet. Maar ja, die is natuurlijk een stuk dikker dan de N8.robertwebbe schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:52:
Vandaag is Nokia geweest en tijdens het gesprek kwam de N8 ook ter sprake. Voor Nederland wordt hij pas eind oktober - begin november verwacht.
Ik had dus gehoopt over een paar weken alle drie de toestellen in mijn hand te kunnen houden en dan een definitieve keuze te maken. Maar als de N8 nog zo lang op zich laat wachten (en ik vrees de prijs),begint de C6 aantrekkelijk te worden. Nog maar eens even zien wat ik doe. In ieder geval fijn dat je het even laat weten.
@AngelaZ; de N900 is echt totaal iets anders dan Symbian S60, ik weet niet of je daar heel blij van gaat worden. Misschien even de tijd overbruggen met een goedkoop simlockvrij toestelletje van een paar tientjes?
Ik heb zelf ook de N95 gehad (en alle modellen erna) en ik begrijp heel goed dat er nog steeds heel veel super tevreden N95 gebruikers zijn. En helaas, die beginnen nu toch wel aan het einde van hun leven te komen. De N8 is denk ik echt een goede opvolger.
[ Voor 49% gewijzigd door robertwebbe op 28-07-2010 18:32 ]
Verwijderd
Ja, ik ben me ervan bewust dat de N900 totaal anders is qua besturingssysteem. Ik had hem enkel even in mijn hand omdat hij qua breedte ongeveer gelijk zou zijn aan de N8. Ik wilde even voelen of dat niet te breed aanvoelt voor mij en ik er sowieso niet op hoefde te wachten. Maar ja, dat is gewoon haast niet te vergelijken. De n900 is sowieso een stuk dikker natuurlijk. Ik heb nog een K750i in de kast liggen, misschien moet ik die maar inschakelen als mijn N95 echt doodgaat en toch nog maar even geduld hebben.
HTML hoort niet in e-mail thuis. Degene die dat ooit verzonnen heeft mogen ze wat mij betreft het stemrecht ontnemen. Sowieso gebruik je IMAP, dus "synchronisatie" is een non-issue. De traagheid van de client heeft weinig te maken met de hoeveelheid geheugen. Bovendien denk ik dat Symbian veel efficiënter met geheugen omgaat omdat het simpelweg van de grond af aan voor mobiel gebruik gemaakt is.phobosdeimos schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 17:39:
[...]
Jezus christus, zouden ze niet beter zorgen dat ik eerst 100% functionele POP3/IMAP/SSL/IMAP IDLE/GOOGLE SYNC/GMAIL/GOOGLE CALENDAR ondersteuning kan krijgen op hun toestellen?
Ze supporteren nog maar heel recent het viewen van HTML emails, en dat is dan zelfs nog een optie die je niet standaard kan instellen, moet je telkens opnieuw handelingen voor uitvoeren! Plus dan laat het resultaat nog eens lang op zich wachten, want de mail client is traag omdat ze slechts 128mb ram in hun toestellen stoppen (zelfs de topmodellen van 400 euro en meer).
Of, zoals veel mensen met S60v3 overkomt, merk je plots dat je wel erg weinig mails binnenkrijgt, blijkt dat je mail synchronisatie al dagen stuk is gegaan. Niet op te lossen, enkel dmv software reset.
Zucht.
Maar verder loop je nou vooral op de e-mailclient te hakken, gedeeltelijke terecht hoor, en klaag je dat er geen sync is met een bepaald proprietair systeem... "Is dat alles?", denk ik dan.
Dat Nokia er een puinhoop van gemaakt heeft heeft denk ik niet zozeer met het OS te maken maar met de afwerking en te snel de boel op de markt te zetten. Met de N8 willen ze dat blijkbaar voorkomen. We laten ons verrassen.
Ik vraag me wel af wat de late release date nou doet met de komende MeeGo-toestellen. Lijkt me dat die niet heel veel later zullen volgen?
Dat het niet thuis hoort is jouw persoonlijke opvatting. De meeste mail die vandaag de dag gestuurd wordt is opgemaakt met HTML. Het is dus zeker wel een issue en de halfslachtige oplossing om mail te openen in de browser is, laat ik het netjes houden; erg jammer.Fuzzillogic schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 19:28:
[...]
HTML hoort niet in e-mail thuis. Degene die dat ooit verzonnen heeft mogen ze wat mij betreft het stemrecht ontnemen. Sowieso gebruik je IMAP, dus "synchronisatie" is een non-issue. De traagheid van de client heeft weinig te maken met de hoeveelheid geheugen. Bovendien denk ik dat Symbian veel efficiënter met geheugen omgaat omdat het simpelweg van de grond af aan voor mobiel gebruik gemaakt is.
IMAP is een protocol om mail te synchroniseren en niet om data zoals agenda en contactpersonen te synchroniseren. Via de applicatie Mail for Exhange(zie ook deze instructie echter wel goed te synchroniseren met google.
Symbian en efficiënter met geheugen, alsjeblieft laat me niet lachen. De huidige flagship(N97 en niet je N95) heeft maar 45mb vrij! Durf de link bijna niet te plaatsen: http://www.google.nl/sear...ie=UTF-8&q=n97+low+memory
Oh en had ik je al verteld dat als je meer dan 50% van de 32gb vult op je N97 deze in een uitermate traag reagerende smartphone veranderd
Is dat alles denk je dan? Ga eens een kijkje nemen in de Nokia topics hier, E72, N97 of N96. Je kan je je hart ophalen echt waar. Als je dan nog geen genoeg heb zou je ook eens de Nokia discussie forum moeten afstruinen, daar zijn ze helemaal positief over de laatste 2 flagships.Maar verder loop je nou vooral op de e-mailclient te hakken, gedeeltelijke terecht hoor, en klaag je dat er geen sync is met een bepaald proprietair systeem... "Is dat alles?", denk ik dan.
Dat Nokia er een puinhoop van gemaakt heeft heeft denk ik niet zozeer met het OS te maken maar met de afwerking en te snel de boel op de markt te zetten. Met de N8 willen ze dat blijkbaar voorkomen. We laten ons verrassen.
Ik vraag me wel af wat de late release date nou doet met de komende MeeGo-toestellen. Lijkt me dat die niet heel veel later zullen volgen?
Het is mooi dat je aangeeft dat Nokia open protocollen gebruikt maar welke PIM provider geeft daar support op behalve Nokia's eigen OVI PIM webapps?
Verder ben ik er eigenlijk wel klaar mee(met deze discussie), Nokia zal toch met een hele goede N8 moeten komen willen ze mij nog als klant zien.
Ps. voor als je denkt dat ik ongefundeerd aan het bashen ben kan ik je meedelen dat er meerdere mensen zijn die er hetzelfde over denken en dat dit niet zomaar enkel af te schrijven is op een persoonlijke negatieve ervaring : http://www.symbian-guru.c...ian-guru-com-is-over.html
En we letten blijkbaar op andere dingen. Jij bent bang dat de software van de N8 kwalitatief stinkt, op basis van de eerdere modellen. Fair enough, en ik heb zelf ook het nodige te klagen op de kwaliteit van de N95-software. Maar het bericht van Robert laat zien dat ze daar juist nu aandacht aan geven. Which, indeed, remains to be seen. Ik let vooral op features (UPnP, sync, VoIP, goede BT support) omdat ik die simpelweg veel gebruik. Op basis van de eerdere modellen denk ik dat dat juist wel snor gaat zitten. Wat natuurlijk ook maar afwachten is
Toch heb ik de Blue color N8 liever nu al met een brakke OS dan dat ik nog eens 5 maanden moet wachten op de Blue color N8. Het OS verbeteren kan ik over 5 maanden dan zelf wel doen d.m.v. een firmware upgrade....kan ik er in ieder geval nu al mee spelen.... en hoe brak het OS nu zal zijn, ding zal zeker beter zijn dan mijn oude N95 waar ik me nu nog mee moet vermaken en zal ik je vertellen dat dat niet makkelijk gaat... PERIOD.robertwebbe schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:52:
.... Voor Nederland wordt hij pas eind oktober - begin november verwacht. Ze nemen meer tijd om de software te verbeteren en niet meer, zoals in het verleden voorkwam, te snel de markt op te komen met te veel bugs in de software......
Hij komt in het begin in de standaard kleuren (zwart/wit), kleurtjes komen later en er wordt nog met partijen onderhandeld over exclusiviteiten.
.............
Omdat Nokia er zo kalm onder blijft en zoveel tijd besteed aan de N8 voeld het aan alsof Nokia nog een hidden agenda heeft die ze vergeten zijn aan ons te vertellen.. zouden ze het ding misschien later upgradable maken naar S^4.. dat is wat ik denk en ook wat ik vindt dat ze de kopers van de N8 op z'n minst wel moeten geven.
Nokia is niet zo vrijgevig met zulke software upgrades. Voor de komende jaren is er natuurlijk een hele roadmap opgesteld voor toestellen. Een nieuwe OS is een uitgelezen kans om weer een nieuw toestel daar aan te verbinden. Nieuw + nieuw trekt klanten aan. Nieuw + oud werkt toch minder effectief. Ik verwacht geen zware upgrade naar nieuw OS.SpitfireNL schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 22:46:
[...]
Toch heb ik de Blue color N8 liever nu al met een brakke OS dan dat ik nog eens 5 maanden moet wachten op de Blue color N8. Het OS verbeteren kan ik over 5 maanden dan zelf wel doen d.m.v. een firmware upgrade....kan ik er in ieder geval nu al mee spelen.... en hoe brak het OS nu zal zijn, ding zal zeker beter zijn dan mijn oude N95 waar ik me nu nog mee moet vermaken en zal ik je vertellen dat dat niet makkelijk gaat... PERIOD.
Omdat Nokia er zo kalm onder blijft en zoveel tijd besteed aan de N8 voeld het aan alsof Nokia nog een hidden agenda heeft die ze vergeten zijn aan ons te vertellen.. zouden ze het ding misschien later upgradable maken naar S^4.. dat is wat ik denk en ook wat ik vindt dat ze de kopers van de N8 op z'n minst wel moeten geven.
In de italiaanse Nokia webstore kun je je voorinschrijven(a.k. pre-order).
Bron: http://www.engadget.com/2...in-italy-available-in-se/
Hmmm,Miki schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 09:03:
De verkoopprijs is bekend: €469
In de italiaanse Nokia webstore kun je je voorinschrijven(a.k. pre-order).
Bron: http://www.engadget.com/2...in-italy-available-in-se/
Volgens mij een beetje te duur.... Daar heb je een HTC desire voor.
Power to the beat.
Verwijderd
De desire is zwaar overhyped en is een regelrechte miskoop omdat de galaxy s niet veel duurder is maar een veelvoud beter is. En als ik de benchmarks mag geloven doet zelfs de htc legend niet veel onder voor de desire.
De n8 daarentegen kan makkelijk tegen de galaxy s opboksen. Dus deze prijs wil ik er best wel voor neer tellen. Maar de software is het allerbelangrijkste. En dan is nog even afwachten met s^3
galaxy s heeft anders 1 groot nadeel... de support van sumsangVerwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 11:15:
Desire is een veel slechtere telefoon dan de n8 als je naar de hardware kijkt. En wordt echt op alle fronten afgetroefd door een betere telefoon met android. Namelijk de galaxy s. En niet zo een beetje ook... in alle benchmarks wordt hij gewoon weggeblazen door de galaxy s.
De desire is zwaar overhyped en is een regelrechte miskoop omdat de galaxy s niet veel duurder is maar een veelvoud beter is. En als ik de benchmarks mag geloven doet zelfs de htc legend niet veel onder voor de desire.
De n8 daarentegen kan makkelijk tegen de galaxy s opboksen. Dus deze prijs wil ik er best wel voor neer tellen. Maar de software is het allerbelangrijkste. En dan is nog even afwachten met s^3
Kun je bovenstaande onzin ook onderbouwenVerwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 11:15:
Desire is een veel slechtere telefoon dan de n8 als je naar de hardware kijkt. En wordt echt op alle fronten afgetroefd door een betere telefoon met android. Namelijk de galaxy s. En niet zo een beetje ook... in alle benchmarks wordt hij gewoon weggeblazen door de galaxy s.
Als je de review van Tweakers.net over de Galaxy S erbij pakt valt er weinig weg te wegblazen op de Java benchmark na. Linkje er ook maar even bij gepakt; reviews: Samsung Galaxy S: Android met iPhone-sausje
Dan de N8 die zogenaamd tegen de Galaxy S kan opboksen? Heb jij al benchmarks gezien...? Afgaande op de specs ARM11 680mhz zie ik niet hoe dit enige concurentie vormt voor de Hummingbird 1Ghz CPU die in de die Galaxy S zit.
Ik neem aan dat je bekend met cpu van de Desire een 1Ghz Snapdragon cpu
Om dit te onderbouwen maar even de Tweakers.net preview erbij gepakt over de N8:
Link: reviews: Hands-on met multimediamonster Nokia N8De kloksnelheid van de cpu is 680MHz, waarmee hij in theorie iets sneller is dan de 600MHz-processor in bijvoorbeeld de HTC Legend en Sony Ericsson Aspen. De kloksnelheid is wel een stuk hoger dan de 434MHz-cpu in de N97. De cpu moet het in grafische kracht wel afleggen tegen de N900, die door zijn nieuwere core veel meer in huis heeft.
Verwijderd
1) Hier is een link naar benchmarks: Desire vs Galaxy S
YouTube: Samsung Galaxy S vs HTC Desire vs Sony Ericsson Xperia X10 - performance test
In de eerste benchmark scoort de galaxy S beter dan de desire. In de tweede benchmark (neocore) behaald hij zelfs 2x zoveel fps als de desire. In de quadrant benchmark is zijn score meer dan 60% hoger dan de desire
2) nog meer benchmarks
http://asia.cnet.com/revi...,39050603,62200389,00.htm
3) YouTube: Samsung Captivate benchmarks and graphics test
Hier nog een video waar een captivate (= galaxy S) vergeleken wordt met een nexus 1 (=desire) als het om gamen gaat. Let op de nexus 1 draait ook nog eens froyo 2.2 terwijl de captivate dat niet doet. Dus het voordeel zou voor de nexus 1 zijn.
4) Hier een link met videos voor nog meer bewijs maar nu met quake3
http://www.tgdaily.com/mo...nexus-one-in-quake-3-duel
5) nog een linkje
http://androidandme.com/2...-gpu-power-of-snapdragon/
De Galaxy S laat gewoon helemaal niets heel van de Desire. Daarboven op heeft hij ook nog een superieur scherm, is de hummingbird efficienter dan de snapdragen en heeft het tig andere features. De snapdragon is gewoon een slechte cpu met een slechte videokaart wat helemaal overhyped is.
Thenslotte wil ik je ook nog eens mijn laatste troefkaart laten zien waarin zelfs benchmarks van de n8 staan in vergelijking met de desire en de galaxy s.
http://www.glbenchmark.co...sung%20i9000%20Galaxy%20S
Je ziet gewoon dat de desire geen schijn van kans heeft bij zowel de n8 als de galaxy s. Je kunt nooit kloksnelheden van cpu's met verschillende architectuur, ram, gpu en software met elkaar vergelijken. De GPU van de nokia is zo enorm krachtig dat hij binnen secondes 720p filmpjes kan processen en on-the-fly editen.
Ik heb trouwens nog even de benchmarks op tweakers bekeken en ik kan meteen al zeggen dat er een fix voor de galaxy S is die de read/write speeds aanzienlijk verbeteren. En dus voor alle tests aanzienlijk hoger zal scoren.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2010 15:01 ]
Dat ding dient toch niet om 3D games op te draaien?
De Galaxy S zou zogezegd "sneller" zijn dan de Desire, maar in de praktijk was de GUI van de Desire veel vloeiender dan de Galaxy S, omdat Samsung (net zoals Nokia) niet erg sterk is in software.
In datzelfde straatje: ook al heeft de N8 een 5ghz CPU, wat maakt het uit als het ding geen 100% ondersteuning heeft voor Google Calendar, GMAIL en Facebook?
Overigens heb ik Google Calendar gewoon aan de praat gekregen met mijn 5800. Niet direct vanuit Nokia zelf, maar ik kan zowel kijken als bewerken met de ingebouwde agenda van mijn telefoon.
Wel geef ik je gelijk dat een telefoon technisch nog zo snel kan zijn, maar dat software een erg groot verschil kan maken. Er zijn op dat gebied een aantal fabrikant die een flinke voorsprong hebben.
Wel gaat Nokia daar langzaam in vooruit en ze geven nog steeds regelmatig gratis upgrades uit.
Mag ik je helpen herinneren dat je het had dat de Galaxy S en daarmee ook de N8 de Desire op alle fronten zou overtreffen. Het is dan een beetje jammer dat je je alleen richt op de 3D benchmarks die voornamelijk tot hun recht komen met het spelen van games en decoderen van videocodecs. In dagelijkse praktijk is op dit moment de Desire sneller dan de Galaxy S dus wegblazen, als je dan ook nog eens de huidige lag problemen er bij opteltVerwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 14:54:
<knip verhaal GL 3D benchmarks>
Je ziet gewoon dat de desire geen schijn van kans heeft bij zowel de n8 als de galaxy s. Je kunt nooit kloksnelheden van cpu's met verschillende architectuur, ram, gpu en software met elkaar vergelijken. De GPU van de nokia is zo enorm krachtig dat hij binnen secondes 720p filmpjes kan processen en on-the-fly editen.
Ik heb trouwens nog even de benchmarks op tweakers bekeken en ik kan meteen al zeggen dat er een fix voor de galaxy S is die de read/write speeds aanzienlijk verbeteren. En dus voor alle tests aanzienlijk hoger zal scoren.

Ben wel benieuwd wanneer Sansung met een echte fix komt, ze staan er in iedergeval om bekend om weinig tot geen support te leveren.
En dan de N8, prachtig dat er een GPU in zit maar hoeveel interessante games kunnen we gaan verwachten voor dit platform? Nokia heeft al aangegeven dat de N8 de laatste N serie zal zijn met S^3. Waarom zouden dan game developpers, die er nu al niet zijn op eens allerei games gaan produceren voor een tijdelijk platform. Ik heb liever dat we een snel en stabiel OS hebben ipv een brak OS met geweldige 3D ondersteuning voor games die er nooit zullen komen.
Verwijderd
1e zorg: ik wou een ingebouwde gps die gratis is of met een eenmalige kost, geen kaarten huren en geen internetverbinding aub (gps gebruik ik zowiezo vooral in het buitenland)
Iphone: google maps, geen gps, gewoon locatie. Tomtom software te kopen voor 70 euro. unkie
Samsung wave: gps met gehuurde kaarten. No way
2e voorwaarde: ik wil muziek kunnen luisteren onderweg, dus liefst ietwat gebruiksvriendelijke muziekspeler en genoeg geheugen.
Iphone: 16GB
wave: 2GB uitbreidbaar met 16GB voor 59 euro (in belgische phoneshop)
3e voorwaarde: fotos onderweg. Ik heb een dlsr en mijn zakken zitten al vol genoeg om een compactcamera overal mee te sleuren, mijn vorige gsm met 2mp camera kon al representabele fotos maken maar nu wil ik iets meer. N8 heeft een deftige lens en sensor, megapixels boeien niet.
Iphone: 3GS: 3.2mp goeie poging
iphone 4: geraakt moeilijk beschikbaar in belgie, maar wel goede fotos (sensor)
wave: 5mp, ondergeschikt aan de rest maar representabel.
4e voorwaarde: connectiviteit met andere media:
Iphone:
micro usb: niet aanwezig
bluetooth: enkel voor accessoires (volgens lokale gsmboer) niet aanwezig dus.
wave:
micro usb en bluetooth beide aanwezig, zoals het hoort.
tekstinvoer is gelijkaardig, beide modellen hebben wifi, en een mailtje checken gaat ook, met wisselend gemak.
Films kijken doe je op een tv en voor al de rest heb je een PC dus boeien mij niet.
Als ik dan zie dat de Iphone dubbel zo duur is als de N8 en de wave niet kan wat ik verwacht van mijn gsm heb ik maar 1 conclusie:
Weet er iemand waar en vanaf wanneer ik aan een N8 zou kunnen geraken in frankrijk/duitsland/UK?
Verwijderd
De galaxy S troeft de desire zeker wel op alle fronten af. Zelfde OS en betere hardware zowel op papier als in de benchmarks. Je kunt het hiermee eens zijn of niet maar dit is gewoon een feit. Dat de desire een voldoende scoort in de reviews betekent niet dat de galaxy s niet beter is.Miki schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 16:33:
[...]
Mag ik je helpen herinneren dat je het had dat de Galaxy S en daarmee ook de N8 de Desire op alle fronten zou overtreffen. Het is dan een beetje jammer dat je je alleen richt op de 3D benchmarks die voornamelijk tot hun recht komen met het spelen van games en decoderen van videocodecs. In dagelijkse praktijk is op dit moment de Desire sneller dan de Galaxy S dus wegblazen, als je dan ook nog eens de huidige lag problemen er bij optelt![]()
Ben wel benieuwd wanneer Sansung met een echte fix komt, ze staan er in iedergeval om bekend om weinig tot geen support te leveren.
En dan de N8, prachtig dat er een GPU in zit maar hoeveel interessante games kunnen we gaan verwachten voor dit platform? Nokia heeft al aangegeven dat de N8 de laatste N serie zal zijn met S^3. Waarom zouden dan game developpers, die er nu al niet zijn op eens allerei games gaan produceren voor een tijdelijk platform. Ik heb liever dat we een snel en stabiel OS hebben ipv een brak OS met geweldige 3D ondersteuning voor games die er nooit zullen komen.
De nokia n8 is wel wat zwakker als het om cpu gaat maar compenseert dat ruimschoots met de gpu. Je hebt het wel over games maar ook al die mooi effecten in de menuutjes, transities naar volgende paginas, flash, live wallpapers, films opnemen/afspelen, fotos etc... dat neem de gpu ook voor het grootste gedeelte voor zijn rekening.
Voor een snel stabiel OS is 680mhz echt wel genoeg.
Is het het handigst om een simonly abbo te nemen en dan het toestel los te kopen of handiger om via de provider een tel te nemen? mijn abbo loopt volgende week af en ik wacht dus op de n8 of nieuwe htc.
gewoon de kosten even naast elkaar in excel zetten, dan kun je precies uitrekenen wat de totale kosten gaan zijn over de totale periode. je kunt dan ook zien wat de goedkoopste manier is.liffey schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 10:15:
even een aanschafvraagje na alle operatiesysteemvergelijkingen... ik weet inmiddels meer van de desire en galaxy dan van de n8 door dit forum te lezen.......
Is het het handigst om een simonly abbo te nemen en dan het toestel los te kopen of handiger om via de provider een tel te nemen? mijn abbo loopt volgende week af en ik wacht dus op de n8 of nieuwe htc.
Afgezien van dat je dat best zelf kunt berekenen is het wel handig om te weten of je dan een vanilla of branded toestel gaat krijgen. Branded wil nog wel eens voorzien van allerlei extra nutteloze crap waar je niet op zit te wachten (en soms ook niet kunt verwijderen) of waar normale functies beperkt worden omdat ze de winstmarge van de telco kunnen aantasten.liffey schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 10:15:
Waarom zou enige telefoon 100% ondersteuning moeten bieden voor Facebook, Google Calendar of GMAIL? Als ze de standaard / meest gebruikte protocollen op internet of van programma's ondersteunen vindt ik het prima, maar ga geen 3rd party software in je telefoon gooien. Dat is helemaal niet de taak van Nokia.phobosdeimos schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 15:39:
Misschien vind je dit bizar, maar sinds wanneer is performantie de doorslaggevende factor bij een smartphone, in hemelsnaam?
Dat ding dient toch niet om 3D games op te draaien?
De Galaxy S zou zogezegd "sneller" zijn dan de Desire, maar in de praktijk was de GUI van de Desire veel vloeiender dan de Galaxy S, omdat Samsung (net zoals Nokia) niet erg sterk is in software.
In datzelfde straatje: ook al heeft de N8 een 5ghz CPU, wat maakt het uit als het ding geen 100% ondersteuning heeft voor Google Calendar, GMAIL en Facebook?
Als jij zo graag Google Calendar, Gmail of Facebook wil gebruiken, dan regel je dat zelf maar. Er zijn zat mensen die Google Gmail niet gebruiken, nog meer die Google Calendar niet gebruiken en al helemaal veel mensen geeft totaal niks om Facebook. Dat jij toevallig wel zo iemand bent, wil nog niet zeggen dat Nokia dat maar moet ondersteunen. Wordt Hyves ondersteund? Wordt Bing ondersteund?
Nokia moet gewoon zorgen voor een normaal werkend OS. Als jij daar andere troep op wil hebben die het langzamer maakt, dan vind ik dat je daar zelf maar een programma voor moet schrijven. Nokia hoort niet verantwoordelijk te zijn voor zulke software, en al helemaal niet voor een juiste samenwerking ermee. Zolang Nokia standaarden ondersteund, doen hun hun ding. Waarschijnlijk zou jij achteraf ook nog gaan klagen dat het OS te traag is of de telefoon te lang uitgesteld wordt, omdat je zonodig er niet standaard thuishorende software op wil hebben.
Sorry hoor, maar denk een beetje na. Niet iedereen werkt met een Google Calendar

Dat is precies de reden waarom sommigen Android links laten liggen. Niet iedereen zit te wachten op integratie van facebook, twitter en al dat ongein op zijn telefoon.phobosdeimos schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 15:39:
Je wilt beweren dat Nokia geen facebook integratie heeft? Er is een officiële facebook app voor S60 toestellen welke ook standaard op een hoop mobieltjes is meegeleverd.M.E.Amrani schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 00:21:
[...]
Dat is precies de reden waarom sommigen Android links laten liggen. Niet iedereen zit te wachten op integratie van facebook, twitter en al dat ongein op zijn telefoon.
En over twitter gesproken:

Ja je ziet het goed, dat is de twitter widget voor de N8
En daarnaast heb ik al eerder aangehaald, Google mail, calendar en contacts werkt prima met de officiële Nokia app Mail for Exhange. Deze app zit al standaard op de business smartphones (E-series).
Het enige probleem is dat de smartphone of de applicatie kuurtjes heeft en daardoor soms niet meer kan synchen met je Google account. De oplossing is dan om het profiel te verwijderen en weer opnieuw aan te maken.
Ik denk trouwens dat je je zorgen moet gaan maken over de toekomst(vermoedelijk tegen de kerst), gezien MeeGo helemaal op jouw verfoeide ongein overgaat
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=XDp1MGlfGQ8&feature=player_embedded]
Tip: informeer jezelf voordat allerei rare dingen gaat roepen.
[ Voor 6% gewijzigd door Miki op 03-08-2010 10:24 ]
Zit al tijden te kijken naar een nieuwe telefoon, helaas gaan alle OS'en allemaal dezelfde richting op. Zelfs Windows Phone 7 heeft facebook geintegreerd, en het gaat zo ver dat foto's van je contacten automatisch worden gedownload naar je telefoon (had ik ergens gelezen, kan nu even de bron niet vinden)
Zit nu te zoeken naar een smartphone waarbij social gebeuren geen of slechts een kleine rol speelt, ik wil namelijk geen internet op mijn telefoon. Anders maar terug naar Nokia N82
Als je niet goed gaat lezen hier, kan je net zo goed niet reageren. Hij zegt, net als mij trouwens, dat niet iedereen op Facebook, Twitter of Gmail zit te wachten. Dat heeft er verder niets mee te maken of die programma's dan wel of niet worden ondersteund of mee worden geleverd met de software.Miki schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 00:39:
[...]
Je wilt beweren dat Nokia geen facebook integratie heeft? Er is een officiële facebook app voor S60 toestellen welke ook standaard op een hoop mobieltjes is meegeleverd.
En over twitter gesproken:
[afbeelding]
Ja je ziet het goed, dat is de twitter widget voor de N8![]()
En daarnaast heb ik al eerder aangehaald, Google mail, calendar en contacts werkt prima met de officiële Nokia app Mail for Exhange. Deze app zit al standaard op de business smartphones (E-series).
Het enige probleem is dat de smartphone of de applicatie kuurtjes heeft en daardoor soms niet meer kan synchen met je Google account. De oplossing is dan om het profiel te verwijderen en weer opnieuw aan te maken.
Ik denk trouwens dat je je zorgen moet gaan maken over de toekomst(vermoedelijk tegen de kerst), gezien MeeGo helemaal op jouw verfoeide ongein overgaat![]()
[video]
Tip: informeer jezelf voordat allerei rare dingen gaat roepen.
Tip1: Lees wat beter voordat je gaat reageren.
Tip2: Doe niet zo misselijk door een tip te plaatsen, we zijn geen idioten.
[ Voor 4% gewijzigd door RV op 03-08-2010 09:58 ]
The_ReVenger schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 09:56:
[...]
Als je niet goed gaat lezen hier, kan je net zo goed niet reageren. Hij zegt, net als mij trouwens, dat niet iedereen op Facebook, Twitter of Gmail zit te wachten. Dat heeft er verder niets mee te maken of die programma's dan wel of niet worden ondersteund of mee worden geleverd met de software.
Tip1: Lees wat beter voordat je gaat reageren.
Tip2: Doe niet zo misselijk door een tip te plaatsen, we zijn geen idioten.
Ik zal hem nog maar eens quoten:
M.E.Amrani schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 00:21:
Dat is precies de reden waarom sommigen Android links laten liggen. Niet iedereen zit te wachten op integratie van facebook, twitter en al dat ongein op zijn telefoon.
Lijkt me duidelijk, zeker ook als je zijn reactie er op na leest.
Waar ik me alleen aan stoor en daardoor in subschrift verwijs naar de tip, is dat er een hoop onjuiste info wordt verspreid. Google synch werkt gewoon prima op wat bugjes na op alle Nokia smartphones. Het geen ook hetzelfde geld voor integratie van social media networks. Hell, tegenwoordig is het volgens mijn verdomd lastig om een smartphone te vinden waarin geen integratie dan wel ondersteuning is voor social media. Anyhoe back on topic plz!
Nee, maar je hoort wel eens dat tegenwoordig de smartphones contact maken met internet (zonder dat gebruikers het weten), en dat wil ik toch echt niet. Anders wordt de rekening hoog, aangezien ik geen mobiel internet wil nemen. En dat gebruik van bepaalde apps (navigatie, agenda etc.) alleen werken met verbinding met internet.Miki schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 07:36:
Dat het erop zit betekend niet dat je het moet gebruiken. Ik heb in de afgelopen 2 jaar een iPhone 3G en een N97 gehad en nu toevallig een Nexus one. Op alle telefoons nooit gedonder gehad ondanks alle mogelijke geintegreerde apps. Ik doe zelf namelijk ook niet aan social networking
Ik hoop echt dat dit niet waar is en dat ik gerust een smartphone kan kopen eind dit jaar
je verwijdert alle toegangspunten (evntueel alleen wifi laten staan) en je telefoon KAN niet online gaan.M.E.Amrani schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 12:31:
[...]
Nee, maar je hoort wel eens dat tegenwoordig de smartphones contact maken met internet (zonder dat gebruikers het weten), en dat wil ik toch echt niet. Anders wordt de rekening hoog, aangezien ik geen mobiel internet wil nemen. En dat gebruik van bepaalde apps (navigatie, agenda etc.) alleen werken met verbinding met internet.
Ik hoop echt dat dit niet waar is en dat ik gerust een smartphone kan kopen eind dit jaar
Ik denk dat je gerust kunt stellen dat dit gewoon gaat gebeuren als je niet je verbinding zodanig instelt dat zonder toestemming geen verbinding wordt gemaakt. De meeste smartphones hebben namelijk een standaard APN lijst ingebakken waarbij meteen de juiste accespoint wordt gekozen zodra je een simkaart plaatst.M.E.Amrani schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 12:31:
[...]
Nee, maar je hoort wel eens dat tegenwoordig de smartphones contact maken met internet (zonder dat gebruikers het weten), en dat wil ik toch echt niet. Anders wordt de rekening hoog, aangezien ik geen mobiel internet wil nemen. En dat gebruik van bepaalde apps (navigatie, agenda etc.) alleen werken met verbinding met internet.
En dan kun je raden wat er gebeurd op een smartphone welke voor 99,9% gebaseerd zijn op internetdiensten als mailen, social media, navigatie maar ook firmware updates en downloaden van apps.
Je moet je gaan afvragen of je niet voor een klein meer bedrag (+/- €10) per maand niet beter af bent aangezien je dan ook het maximale uit je smartphone kan halen. Veel al krijg je ook meer toestel korting als je een internetabbo erbij af sluit. Of toch uitwijken naar een "ouderwetste" nokia, de oerdegelijke clasic modellen.
Hoop dat die snel uitkomt, dan ga ik hem zeker halen. (contract loopt volgende maand af
Vraag me wel af of wij hier (gratis) gebruik kunnen maken van die tv widget, en of we ook nederlandse zender krijgen ?
Of wordt het net als bij de N96 een extra tv abbo
Kijk nog maar eens goed naar de specs. Er zit geen DVB-H ontvanger op die de N96 wel had. Die tv abbo's zijn volgens mij met een stille dood verdwenen. Tenminste ik hoor, zie en lees er niets meer over.Alternative schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 00:51:
Gaaf toestel met prima specs.
Hoop dat die snel uitkomt, dan ga ik hem zeker halen. (contract loopt volgende maand af)
Vraag me wel af of wij hier (gratis) gebruik kunnen maken van die tv widget, en of we ook nederlandse zender krijgen ?
Of wordt het net als bij de N96 een extra tv abbo
Stelde toch al niet veel voor (te duur en te weinig zenders, plus een hoop geklooi met verbinden)
Dacht meer aan een aparte stream voor de widget, en dus aparte kosten.
Maar als het gewoon in me bundel zit is het beter.
Nu maar wachten tot die uitkomt
http://www.kpn.com/mobiel...true&sku=871831&slimmers=
Ze verwachten hem in Oktober
Nokia shop duitsland ook trouwens.
voor de grensgangers
Het komt dichterbij
[ Voor 22% gewijzigd door Alternative op 08-08-2010 19:02 ]
http://europe.nokia.com/f...s/nokia-n8/specifications
divx wordt standaard niet ondersteundM.E.Amrani schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 01:09:
Dus de geruchten dat de telefoon divx ondersteunt kloppen niet? Ik kan het nergens terug vinden. Ook hier niet:
http://europe.nokia.com/f...s/nokia-n8/specifications
bron: http://conversations.noki...gh-music-player-and-hdmi/
[ Voor 13% gewijzigd door Alternative op 09-08-2010 09:43 . Reden: bron vermelding ]
http://www.youtube.com/watch?v=Ra-p9N-UOWk
quote:
Playing A High Difinition Movie 720p from a USB Flash Card. Perfect Sound and Video. mkv files are one of many ext that the New Nokia N8 can Handle
IkFuzzillogic schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 11:48:
Divx? /care. Wie gebruikt er tegenwoordig nog een DivX-container?
Bedankt voor de link : ). Dat is wel mooi om te horen. Hopelijk zal het afspelen vloeiend gaanAlternative schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 13:53:
Op youtube staat een filmpje dat die MKV afspeeld.
http://www.youtube.com/watch?v=Ra-p9N-UOWk
quote:
Playing A High Difinition Movie 720p from a USB Flash Card. Perfect Sound and Video. mkv files are one of many ext that the New Nokia N8 can Handle
http://conversations.noki...ys-in-the-making-part-22/
Het wordt ergens halverwegen de posts beantwoord.
Verwijderd
Vind dit ongeloofelijk handige feature
Misschien de windows mobile toestellen, van Android en iPhone weet ik zeker dat ze het niet kunnen.Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 20:02:
weet iemand hier of er nog andere toestellen zijn die usb drives kunnen hosten?
Vind dit ongeloofelijk handige feature
Persoonlijk vind ik het geen bijzondere feature, zie het nut er niet zo van in. Ik hoop van harte dat ze net zo veel tijd hebben gespendeerd in het pletten van bugs als het inbouwen van deze nutteloze feature. De grote concurrenten van Nokia bieden opslag van media aan via cloudstorage en Nokia gaat compleet de andere weg in

Lijkt me verstandiger als ze het OVI framework is echt serieus gaan oppakken en daar een goed mobileme dan wel google apps alternatief van maken.
Helemaal mee eens, OVI lijkt nu nog op een slap aftreksel als je het mij vraagt. Waarom krijg ik bij veel meer zaken van Nokia het idee dat het nooit compleet c.q. af is? Denk dat ik het antwoord zelf al weet, maar het zou zo fijn zijn om een keer een compleet lekker gevoel te krijgen bij wat ze afleveren.Miki schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 20:21:
[...]
Misschien de windows mobile toestellen, van Android en iPhone weet ik zeker dat ze het niet kunnen.
Persoonlijk vind ik het geen bijzondere feature, zie het nut er niet zo van in. Ik hoop van harte dat ze net zo veel tijd hebben gespendeerd in het pletten van bugs als het inbouwen van deze nutteloze feature. De grote concurrenten van Nokia bieden opslag van media aan via cloudstorage en Nokia gaat compleet de andere weg in![]()
Lijkt me verstandiger als ze het OVI framework is echt serieus gaan oppakken en daar een goed mobileme dan wel google apps alternatief van maken.
En heb je het dan ook over de divx-container, of gewoon over het MPEG4 ASP-formaat dat de "DivX-codec" in feite gewoon is? Dat dat laatste ondersteund wordt lijkt me wiedes, maar de DivX-container kom ik zelden tegen...
Verwijderd
Sommige mensen hebben andere behoeftes.Atratus schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 22:37:
[...]
Helemaal mee eens, OVI lijkt nu nog op een slap aftreksel als je het mij vraagt. Waarom krijg ik bij veel meer zaken van Nokia het idee dat het nooit compleet c.q. af is? Denk dat ik het antwoord zelf al weet, maar het zou zo fijn zijn om een keer een compleet lekker gevoel te krijgen bij wat ze afleveren.
Ik heb altijd mijn memorystick van 16GB bij en daar staat zowat mijn hele studieleven en priveleven op. Ik heb geen zin om al die content via internet te hebben want internet is niet overal beschikbaar, mijn USBstick is dit wel. Als ik hier on the go aan zou kunnen zou dit wel eens handige dingen kunnen opleveren. Ik zou ook al die data rechtstreeks op mijn gsm kunnen aansluiten maar ik kan niet overal mijn gsm op aansluiten.
De ovi maps van nokia zien er mij heel deftig en vooral gratis uit. De google maps oplossing van Iphone is mijn ding niet en de gps software van tomtom vind ik veel te duur.
Het gebrek aan andere apps en ondersteuning kan ik gerust mee leven. Dit toestel is in mijn ogen eerst en vooral een fototoestel met mp3 en opslag waar je ook mee kan bellen.
Discussie over levertijden, abonnementen en aanbiedingen mag in [ABO] Nokia N8 levertijden- en abonnementen topic