Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:20
Net als veel anderen heb ik eind augustus toen dat mogelijk werd een voorinschrijving gedaan voor de nieuwe Nokia N8 via de okia website. Het nieuwe toestel met fantastische specificaties zou waarschijnlijk 18 september verzonden gaan worden.
Mijn reservering werd meteen bevestigd met een email, ook daar de verwachte verzenddatum van 18 september; NB een zaterdag? Wij zouden de uitverkorenen zijn om de eerste NL productiebatch te mogen ontvangen. Joepie!

Naast veel lovende kritieken en goede previews kwam dit mij goed uit. Mijn OVI maps licentie op de n82 verliep half september en omdat mijn N97 nog steeds veel GPS-problemen heeft (naast de camera en geheugen...) kon ik twee toestellen vervangen door de alleskunner.

Met spanning keek ik vrijdag 17 september in mijn mailbox of er een bericht van Nokia zou zijn dat met verzenden zou worden begonnen. Niets.
Ook zaterdag 18 september niets. Maandagochtend 20 september niets.
En dat van een bedrijf dat als slogan heeft: Connecting People.
Daarbij slaan ze mij dan in ieder geval over, maar ik krijg niet het idee dat anderen wel geïnformeerd zijn.

Toen ik daarbij hoorde dat de verwachte release versie van de software 011.011 zou gaan heten wist ik genoeg. Ik doe zelf aan dergelijke werkzaamheden, maar dit soort versienummers vermoeden te veel branches in het ontwerp en releaseproces om de kwaliteit te kunnen waarborgen.
Het vertrek van de Nokia CEO is ook een signaal dat het totaal niet op orde bij de Nokia smartphones.

Hetgeen blijkt als ik vandaag Nokia Sales aan de lijn heb en vraag wanneer de N8 nu geleverd gaat worden. "Ten vroegste eind oktober mijnheer".
Daarop heb ik mijn bestelling geannuleerd en zit nu wel met een doos accessoires voor de N8merrie.
Toch maar de OVI licentie van de n82 met een jaar verlengd en hopen dat de N97 ooit op orde komt.
Al heeft een nieuwe CEO normaal wel een halfjaar nodig om orde op zaken te stellen. N8 zou dus de N97 achterna kunnen gaan.
Kom je als klant dadelijk frequenter in een NCP dan dat ik twee jaar lang bij de Renault dealer was voor de eerste generatie Laguna; dat was tweemaandelijks voor terugroepacties en onvoorzien reparaties. Daar was de service overigens perfect. Ik kon langskomen wanneer ik wilde, kreeg koffie en een buro met Wifi waar ik kon werken en als ik niet snel genoeg kon langskomen kwamen ze de auto thuis halen met vervangend vervoer. Na de reparatie altijd wat snoepjes in de intern en extern gespoetste auto. De autobranche heeft veel geleerd van de Eland proef en de ontbrekende spoiler van de eerste AudiTT.

Hoe gaat Nokia dit oplossen? Ben benieuwd naar jullie ideeën, meningen en ervaringen.

Ik ga me zelf (na 16 jaar Nokia klant te zijn geweest ...) nu toch serieus oriënteren op Android. De roadmap voor Symbian is inmiddels zo gammel en inconsequent dat een serieuze applicatie marktplaats daar onder gaat lijden, voor zover we OVI zo konden bestempelen.

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recursio
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-09 18:41
Een van de beter geschreven rants: je geeft niet alleen aan wat er niet goed ging, maar ook wat je verwachtte, en waar die verwachting op gebaseerd was. Je sluit af met een voorbeeld van hoe het ook kan. Ik hoop dat Nokia en andere bedrijven meelezen, en er iets van leren, want die mogelijkheid biedt je rant.
Deed iedereen het maar zo :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Bedankt voor de info!

Aangezien dit een rant is zonder dat er echt discussiewaarde is, gaat het topic op slot. Discussie over de levertijden van de N8 mag verder in [ABO] Nokia N8 levertijden- en abonnementen topic.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Dit topic is gesloten.