* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
Hetzelfde heb je met nieuwe pc's, zitten ook al met allerlei onnodige programma's, maar die kan je nog wel redelijk makkelijk verwijderen.
Er stond hierover laatst ook een artikel op Androidworld: Bloatware teistert Android-telefoons.
Er stond hierover laatst ook een artikel op Androidworld: Bloatware teistert Android-telefoons.
Social networking is hip hip hip tegenwoordig (tenminste, zo wil 'men' het laten overkomen), dus ik denk dat al die ingebouwde twitter/facebook/myspace ect ect apps extra marketing materiaal kunnen opleveren (o kijk met onze phone kun je gemakkelijk en snel met al je 45353 vrienden communiceren!). Als je ze in een pakket aanbiedt om later te downloaden is dat weer 'extra' werk, dus voor de phoneboer logischer om het er gelijk op te zetten en bespaart je de inkopper vragen van 'whaaa waar zijn me beloofde social networking apps!?!!111'.
Het mooiste voor mij zou zijn dat je een telefoon koopt zonder ook maar iets van een OS (zoals een zelfbouw PC) en dan zelf kan bepalen wat je er op gaat draaien (Android, Symbian en MeeGo zijn al open bijvoorbeeld) en van daaruit verder werken. Maar dat zal niet op korte termijn (lees: waarschijnlijk nooit) gebeuren helaas.
Het mooiste voor mij zou zijn dat je een telefoon koopt zonder ook maar iets van een OS (zoals een zelfbouw PC) en dan zelf kan bepalen wat je er op gaat draaien (Android, Symbian en MeeGo zijn al open bijvoorbeeld) en van daaruit verder werken. Maar dat zal niet op korte termijn (lees: waarschijnlijk nooit) gebeuren helaas.
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Verwijderd
Zoals gundogan zegt, Je moet het vanuit het standpunt van de fabrikant bekijken. Jij en ik zijn misschien niet geinteresseerd in social networking of andere troep op onze telefoon maar andere mensen zijn dit misschien wel. Veel consumenten zijn lang niet zo begaan met hun telefoon en hebben ook gewoon geen zin om allemaal uit te zoeken hoe en waar ze die toepassingen kunnen downloaden of installeren. Voor de fabrikant is het veel gemakkelijker om je die dingen op te dringen onder andere door ze te gebruiken als verkoopsargument.
dat het erop wordt gezet oke, maar ik wil ze WEL kunnen verwijderen als ik ze toch niet gebruik.
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
dat lijkt me wel de minste voorwaarde ja, echt irritant als er meuk op staat die niet weg kan, op de n97 stond een toegangspunt die je met heel wat geklus uit de lijst kon krijgen, moet veeeel makkelijker zijn.reyals schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 23:49:
dat het erop wordt gezet oke, maar ik wil ze WEL kunnen verwijderen als ik ze toch niet gebruik.
Pagina: 1