Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 10 ... 315 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

chaola schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 09:40:
En heb je die van Garmin zelf gekocht of die van Decathlon van 39 euro zoals elders op dit forum al werd voorgesteld?
Gewoon de officiële, de goedkopere gebruiken een iets oudere technologie en zijn minder nauwkeurig, begreep ik.
driedees schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:09:
Ik wist helemaal niet dat Decathlon ook bezorgt tegenwoordig
*O* Gaaf!
Hoe gaat dat "omschakelen" eigenlijk kenneth: gebeurt dat onmiddelijk als de gps-ontvangst helemaal wegvalt of is er een soort van drempelwaarde?
Bij de instellingen kan je een bron voor snelheidsmeting kiezen, footpod of gps. Ik las ooit iets over het automatisch overnemen van het footpodsignaal wanneer gps wegvalt maar niet in de officiële handleiding, ik weet niet precies hoe dat zit.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-05 07:39
Op deze site: http://www.cambriabike.co...ce-Speed-Sensors-29in.asp lees ik over de Garmin Pod: "This foot pod uses advanced MEMS inertial-sensor technology to analyze movements and is responsive to stride-length changes to achieve 98 percent accuracy for speed and distance" en ik vraag mij af of die goedkope dat dan ook hebben/kunnen.

It's just technology, not religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-04 19:12
chaola schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:47:
Op deze site: http://www.cambriabike.co...ce-Speed-Sensors-29in.asp lees ik over de Garmin Pod: "This foot pod uses advanced MEMS inertial-sensor technology to analyze movements and is responsive to stride-length changes to achieve 98 percent accuracy for speed and distance" en ik vraag mij af of die goedkope dat dan ook hebben/kunnen.
De footpod van Geonaute wordt net als die van Garmin gemaakt door (of onder dezelfde licentie als) Dynastream, en heeft volgens mij net dezelfde technologie aan boord hoor:

Dit is de mijne (Geonaute)

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2lmxykx.jpg

En dit is de originele Garmin-versie (foto geleend van DCRainmaker.com)

Afbeeldingslocatie: http://www.dcrainmaker.com/images/2011/01/garmin-ant-foot-pods-everything-you-ever-wanted-to-know-7.jpg

De Garmin versie heeft als typenummer SDM4 en deze heeft SDM4D. Twijfel er aan of die extra 'D' zo'n groot verschil zal maken ;)

[ Voor 12% gewijzigd door dvraemdo op 18-06-2013 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:36
@ inquestos: ik weet niet of je voor de ANT-functionaliteit root nodig hebt, DCRainmaker heeft het er niet over in z'n blogpost. Misschien dat dvraemdo daar meer over kan vertellen. hij heeft een 310XT en een Android tablet.

Thanks voor de info kenneth, chaola en dvraemdo. Op de site van ANT staat ook weinig aanvullende info over de Geonaute footpod. Alleen bij de Garmin Footpod wordt de MEMS-techniek apart genoemd. Alle ANT-footpods op een rijtje link.

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heeft iemand hier een idee of we binnenkort een nieuw garmin gps horloge kunnen verwachten ter vervanging van de 410 (of zelfs 610)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
@ inquestos: volgens mij is het al dan niet werken van de ANT+ stick nogal toestelafhankelijk, maar de rom en/of root access kunnen misschien wel een rol spelen. Ik leg even mijn ervaringen uit met m'n 'Tomtec Ultimate 10'-tablet:

Toen ik via www.thisisant.com vernomen had dat de 'ANT-USB Service' app uitgebracht was voor Android, wou ik dit natuurlijk direct proberen op mijn Tomtec. Deze had toen een factory-rom draaien, volgens mij Android 4.0.3, en was USB-host capable (tenminste: ik kon er gewoon een USB-stick met data aankoppelen). Toch was het niet mogelijk om die 'ANT USB' app te installeren (toestel niet compatibel volgens Google Play, misschien was het wel gelukt door de apk te sideloaden), dus daar stopte mijn poging :'(

Maar doordat er op deze thread een custom rom beschikbaar kwam (4.1.1 met root access), heb ik deze natuurlijk geïnstalleerd op mijn Tomtec. En op dat moment kon ik dus wel die 'ANT USB Service' installeren, en kon ik dus probleemloos ANT+ data van bvb hartslagmeter ontvangen op mijn tablet.

Kort samengevat: het zou kunnen dat de root access er iets mee te maken had, maar ik denk eerder dat de custom rom (4.1.1, misschien van 'Nexus-oorsprong', ben niet zo thuis in die dingen) het heeft mogelijk gemaakt. Kans is dus vrij groot dat een Nexus 7 'out of the box' zal werken met de ANT+ stick (maar durf hier geen absolute zekerheid geven, best eens kijken op de site van Sportablet zelf, of mailtje sturen naar de maker van de app, normaal krijg je wel snel respons).

@ driedees,chaolo en kenneth: ik ben met het zoeken naar wat MEMS nu eigenlijk wil zeggen op deze link gestoten. Best wel interessante lectuur over hoe zo'n footpod werkt, en denk dat we er ook mogen uit besluiten dat elke footpod die MEMS-techniek aan boord heeft, dus dat dit geen verschil zou mogen maken (tenzij de ene er meer/minder sensoren in heeft zitten, of de data die eruit komt anders omrekent/filtert).

@SaURoN: denk dat er momenteel weinig geweten is over een eventuele opvolger van Forerunner 410 en/of 610. Misschien je licht eens opsteken op DCRainmaker.com (of eens mailen/twitteren naar Ray Maker, die weet meestal wel net ietsje meer ;) ).

[ Voor 5% gewijzigd door dvraemdo op 18-06-2013 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
dvraemdo schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 13:17:

@ driedees,chaolo en kenneth: ik ben met het zoeken naar wat MEMS nu eigenlijk wil zeggen op deze link gestoten. Best wel interessante lectuur over hoe zo'n footpod werkt, en denk dat we er ook mogen uit besluiten dat elke footpod die MEMS-techniek aan boord heeft, dus dat dit geen verschil zou mogen maken (tenzij de ene er meer/minder sensoren in heeft zitten, of de data die eruit komt anders omrekent/filtert).
MEMS betekent blijkbaar gewoon Micro-elektromechanisch systeem Wikipedia: Micro-elektromechanisch systeem :D Ik denk dat veel moderne elektronica zich dus "mems" kan noemen, en zeker een footpod. Marketing-truucje van Garmin dus ;) Accelerometers worden trouwens als voorbeeldje aangehaald in dit wikipedia-artikel.
EDIT: nog interessant weetje op de site van dynastream: "In December 2006, Garmin® Ltd, once a valued Dynastream customer, purchased the company."
EDIT2: en aangezien dynastream blijkbaar ook het ANT(+)-protocol heeft ontwikkeld: http://www.dynastream.com/company/history is dat nu ook van Garmin. Om maar te zeggen dat Garmin geen kleintje is in dit wereldje...

[ Voor 14% gewijzigd door chaola op 18-06-2013 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:21
dvraemdo schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 13:17:
@ inquestos: volgens mij is het al dan niet werken van de ANT+ stick nogal toestelafhankelijk, maar de rom en/of root access kunnen misschien wel een rol spelen. Ik leg even mijn ervaringen uit met m'n 'Tomtec Ultimate 10'-tablet:
Tof, heb nog geen Android tablet, maar wellicht binnenkort nodig (ws de Nexus of de opvogler), dus dan is het handig om er op te letten. Overigens zou dit dan natuurlijk ook met een smartphone kunnen (althans de Garmin uploader) met een USB-dongle (met daaraan de ANT-stick/Garmin-USB-kabel), nietwaar?

Zo te zien is compatibiliteit met de 610/910XT afhankelijk van wat voor ANT-stick je hebt. De Suunto Movestick is zoals gebruikelijk weer de beste keus. :)
In most cases, you need to use the ANT+ USB key that you're already using with your computer. Before you go further, check the key version on the bottom: it should read USB2. USB1 keys are not supported at this time.

The app is also known to work with the Suunto Movestick (actually, it seems to work even better :-) so if you have a USB1, you may want to consider a Suunto as well.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
chaola schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 13:49:
[...]

EDIT: nog interessant weetje op de site van dynastream: "In December 2006, Garmin® Ltd, once a valued Dynastream customer, purchased the company."
EDIT2: en aangezien dynastream blijkbaar ook het ANT(+)-protocol heeft ontwikkeld: http://www.dynastream.com/company/history is dat nu ook van Garmin. Om maar te zeggen dat Garmin geen kleintje is in dit wereldje...
Juist, Dynastream is gewoon eigendom van Garmin, wist ik ook al een tijdje. Trouwens, de meeste van de ANT+ hartslagmeterbanden (footpods weet ik niet) worden door één en dezelfde firma gemaakt: www.dayton.com.hk (en dan kijken onder 'Products').

Dus waarom bvb Garmin het nodig vindt om (minstens) €60 te vragen voor hun hartslagmeterband, terwijl een (waarschijnlijk) technisch identieke ANT+ band van Decathlon maar €35 kost, is voor mij nog steeds een groot raadsel. ;) 't Is nu niet dat die hartslagmeterbanden van Garmin echt zoveel beter zijn, storingsvrij (statische elektriciteit) zijn ze zeker niet, daar is al genoeg over geschreven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
inquestos schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 14:38:
[...]

Tof, heb nog geen Android tablet, maar wellicht binnenkort nodig (ws de Nexus of de opvogler), dus dan is het handig om er op te letten. Overigens zou dit dan natuurlijk ook met een smartphone kunnen (althans de Garmin uploader) met een USB-dongle (met daaraan de ANT-stick/Garmin-USB-kabel), nietwaar?

Zo te zien is compatibiliteit met de 610/910XT afhankelijk van wat voor ANT-stick je hebt. De Suunto Movestick is zoals gebruikelijk weer de beste keus. :)

[...]
Yup, was ik nog vergeten vertellen: ik kan bvb via een verloopstukje perfect mijn ANT USB stick verbinden met mijn Xperia Active, en deze wordt ook als dusdanig herkend op het toestel (draait op stock rom Android 4.0.4).

Maar op m'n Xperia is het een beetje zinloos om de USB-stick te gebruiken, gezien deze zelf een ingebouwde ANT+ chip heeft (het gaat trouwens niet, want ANT+ uit de Xperia lijkt steeds voorrang te krijgen op USB ANT+).

Denk dat het met veel moderne smartphones tegenwoordig wel moet lukken (zolang ze Android 4.0+ draaien en USB-host capable zijn), maar toch evengoed best eens navragen op Sportablet-site.

Als je nog meer info wenst over die ANT+ USB: op de site van de maker van de IpBike app (welke als een vd eerste de USB-stick ondersteunde) staat er ook wat meer info over compatibele smartphones: http://www.iforpowell.com/cms/index.php?page=usb-ant-stick

Een ding weet ik idd zeker: als mijn (idioot grote) ANT+ stick van Garmin het hier ooit begeeft, koop ik de Suunto-variant. ;) Garmin is trouwens eindelijk tot hun jaren van verstand gekomen, want ze hebben nu ook een kleiner type ANT+ stick: http://www.timexl.nl/garmin-accessoire-usb-mini-ant-stick

[ Voor 7% gewijzigd door dvraemdo op 18-06-2013 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
[b]dvraemdo schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 13:17:

@SaURoN: denk dat er momenteel weinig geweten is over een eventuele opvolger van Forerunner 410 en/of 610. Misschien je licht eens opsteken op DCRainmaker.com (of eens mailen/twitteren naar Ray Maker, die weet meestal wel net ietsje meer ;) ).
Dan moet ik toch maar eens de 610 hrm gaan bestellen :P Denk dat de 910 net een beetje teveel overkill is voor mij. Gebruik hem 99.99% alleen voor hardlopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
Kleine aanvulling op m'n eerdere post over het gebruik van een FR305 met een Android-tablet. Uploaden naar Strava gaat prima, dat gaat namelijk per mail. Is echt heel simpel: je stuurt het tcx-bestand naar Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/s/ff8n7rif2yqio8n/mailadresstrava.png, vanaf hetzelfde adres dat aan je Strava-account gekoppeld is en de run wordt binnen enkele minuten getoond op je dashboard.

@Sauron: als je je horloge alleen voor hardlopen gaat gebruiken, zou de FR210 dan geen optie zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
driedees schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:32:
Kleine aanvulling op m'n eerdere post over het gebruik van een FR305 met een Android-tablet. Uploaden naar Strava gaat prima, dat gaat namelijk per mail. Is echt heel simpel: je stuurt het tcx-bestand naar [afbeelding], vanaf hetzelfde adres dat aan je Strava-account gekoppeld is en de run wordt binnen enkele minuten getoond op je dashboard.

@Sauron: als je je horloge alleen voor hardlopen gaat gebruiken, zou de FR210 dan geen optie zijn?
Zou kunnen, maar voor die laatste 100 euro ga ik ook niet faillet. Heb nu de Nike+ GPS en dat vind ik het nou net niet, mis een beetje de workouts en de virtual partner/racer lijkt me af en toe ook wel geinig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
Ok, je komt van de Nike+ af. Dan zou de FR210 inderdaad niet echt een upgrade zijn.

Gewoon nieuwsgierig: wat mis je in die Nike+? Ben ook benieuwd wat en of TomTom extra features toevoegt aan zijn versie van de Nike+.

Als instaphorloge lijkt mij bijvoorbeeld de pricewatch: Garmin Forerunner 10 Zwart/Oranje een goed keuze. TomTom/Nike zullen daar de concurrentie mee aan moeten gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door driedees op 19-06-2013 15:03 . Reden: kromme zin... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
driedees schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 14:20:
Ok, je komt van de Nike+ af. Dan zou de FR210 inderdaad niet echt een upgrade zijn.

Gewoon nieuwsgierig: wat mis je in die Nike+? Ben ook benieuwd wat en of TomTom aan extra features op zijn versie van de Nike+ gaat toevoegen als ie uitkomt.

Als instaphorloge lijkt mij bijvoorbeeld de pricewatch: Garmin Forerunner 10 Zwart/Oranje een goed keuze. TomTom/Nike zullen daar de concurrentie mee aan moeten gaan.
Ik mis vooral :

- Verschillende trainingen. Dit is nu beperkt tot 1x tijd/afstand rennen en 1x rust
- Biep/Tril als me hartslag te hoog/laag is. Hier geeft die nu niks over aan

Voor de rest bevalt het horloge prima, alleen tja net de dingen waarvan je zegt daar heb ik wat aan die mis ik nu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Het is weer eens zover: ik synchroniseer voor het eerst in twee weken mijn horloge met de computer. Alle trainingen verschijnen op de computer maar enkele blijven nog staan op mijn horloge, niet allemaal. Ach, dat soort nukken ben ik inmiddels gewend.

Echter, bij de volgende training ontdek ik dat er spontaan een custom workout is verdwenen (ja, net degene die ik wilde doen). Eentje, niet allemaal.

Wie heeft in hemelsnaam die ANT Agent geschreven? Het zoontje van de receptionist van Garmin :?

Meer mensen die met dit soort dingen te maken hebben gehad? Is er een oplossing mogelijk? Ik heb al een tijdje de nieuwste ANT Agent (2.3.4) en de nieuwste firmware voor mijn 610 (2.80).

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:24
kenneth schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 16:50:
Wie heeft in hemelsnaam die ANT Agent geschreven? Het zoontje van de receptionist van Garmin :?
_O-

Ik kan niet zeggen dat ik dat probleem heb, wel tig andere met mijn 410
- Wil tegenwoordig niet meer synchroniseren met welke website dan ook tenzij ik Safari gebruik (en ja de plug in al tig keer gedownload en geinstalleerd)
- 100% opladen / nachtje aan de lader voor de volgende morgen is een no no als ik hem tenminste nog wil kunnen gebruiken. Start never nooit meer op en blijft piepen dat de batterij leeg is. 2 dg later doet hij weer normaal
- trainingen aanmaken via de website van garmin heeft bij mij nog nooit gewerkt.

Heel eerlijk, is de Garmin mij een beetje tegen gevallen. Met name de software ervan. Daarnaast moet ik bekennen dat ik hem ook niet echt geweldig vind zitten om mijn dunne polsen, maar daar kan Garmin verder niets aan doen. Had ik het horloge maar echt moeten passen toen ik hem kocht. Dat heb ik niet gedaan. Wel het onderzoek op internet gedaan etc, maar passen dan weer niet :+ Eigen schuld dikke buld zullen we maar zeggen.

[ Voor 0% gewijzigd door Miss_80 op 10-07-2013 12:24 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-05 20:02
Ik had al een tijd problemen met de hartslagmeter van mijn FR210. Na een half uur hardlopen gaf hij doodleuk een hartslag van 54 aan. Daar klopte natuurlijk geen hout van.
Dus ik heb hem teruggebracht naar de winkel en binnen 2 weken kon ik een nieuwe ophalen:
Afbeeldingslocatie: http://s1.bild.me/bilder/260513/thumb_2883137CIMG1116.JPG
Opmerkelijk is dat grijze vlak links. volgens de gebruiksaanwijzing moet dit ook nat worden gemaakt, maar het is geen contactpunt. Mijn enige verklaring is dat het als een sooort spons fungeert om vocht vast te houden. Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Zorgt misschien voor een betere hechting? Mijn 210 riem ziet er anders uit, maar dat is zo'n recente "premium" belt. Waar ik overigens al snijwonden aan heb overgehouden in de borststreek, dus daar ben ik ook niet zo over te spreken. Je kunt die van mij trouwens ook niet openmaken zodat je er als het ware in moet kruipen, door hem over je hoofd te trekken of langs onder er in te stappen. Ook niet zo handig...
EDIT: net op youtube gezien dat je die riem langs de ene kant blijkbaar wel kunt loshaken maar handig is toch anders. En ik geef toch de voorkeur aan een plastieken riem omdat die stof door de wrijving uiteindelijk in mijn vel snijdt...

[ Voor 22% gewijzigd door chaola op 10-07-2013 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarminH
  • Laatst online: 28-02 20:25
Ik zou graag mijn forerunner 410 binnenkort meenemen op reis voor mijn uitstappen daar op te nemen..
Ik kan de forerunner opladen maar kan de date niet exporteren naar de site, hoeveel uren kan je nu opnemen op de FR voordat deze vol is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
GarminH schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 20:58:
Ik zou graag mijn forerunner 410 binnenkort meenemen op reis voor mijn uitstappen daar op te nemen..
Ik kan de forerunner opladen maar kan de date niet exporteren naar de site, hoeveel uren kan je nu opnemen op de FR voordat deze vol is?
Volgens de manual kan ie 20u aan tracklog-data (incl. bijkomende data zoals hartslag) in zijn geheugen houden, indien 'Smart Recording' ingesteld staat (waarbij ong. 1 set data per 4 seconden wordt weggeschreven). Als het geheugen vol is, zouden de oudste data overschreven worden...

Bij mijn 310XT heb ik er eigenlijk nog niet veel op gelet hoe vol het geheugen al zit. Het is al een tijdje geleden dat ik 'm nog volledig heb 'leeggemaakt' (wsch. sinds de laatste 'hard reset' ;) ), dus ik neem aan dat hier ook de oudste data gewoon uit het geheugen worden gegooid...

Mocht die 20u te weinig zijn voor jou, dan kan je altijd de 'Sportablet'-app (of 'Uploader for Garmin') uitproberen (hierboven in deze topic ook al beschreven). Als je een (compatibele) Android smartphone of tablet hebt, kan je die app gebruiken om je 410 leeg te halen, en de data op te slaan als bvb .tcx, voor latere upload naar Garmin Connect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
chaola schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 12:23:
Je kunt die van mij trouwens ook niet openmaken zodat je er als het ware in moet kruipen, door hem over je hoofd te trekken of langs onder er in te stappen. Ook niet zo handig...
EDIT: net op youtube gezien dat je die riem langs de ene kant blijkbaar wel kunt loshaken maar handig is toch anders. En ik geef toch de voorkeur aan een plastieken riem omdat die stof door de wrijving uiteindelijk in mijn vel snijdt...
Hahaha! :+ _/-\o_

Hoe lang ben jij je borstband "ingestapt"? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
MrAcid schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 08:31:
[...]

Hahaha! :+ _/-\o_

Hoe lang ben jij je borstband "ingestapt"? :D
Toch wel enkele weken, want heb hem nog niet zo lang. :$ Maar gisteren op de midzomerrun Brugge toch voor de eerste keer correct aangedaan. d:)b Probleem was dat hij aaneengehecht uit de doos kwam en ik zag het dus niet, maar vanaf nu wordt alles beter :D
Nu moet ik er alleen nog aan denken om op stop te drukken als ik over de streep ga ipv. anderhalve minuut later... }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
chaola schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 12:23:
Zorgt misschien voor een betere hechting? Mijn 210 riem ziet er anders uit, maar dat is zo'n recente "premium" belt. Waar ik overigens al snijwonden aan heb overgehouden in de borststreek, dus daar ben ik ook niet zo over te spreken. Je kunt die van mij trouwens ook niet openmaken zodat je er als het ware in moet kruipen, door hem over je hoofd te trekken of langs onder er in te stappen. Ook niet zo handig...
In je vel snijden? Hoe krijg je dat voor elkaar? Die sofstrap (what's in a name?) is juist er zacht. Ik zou niet weten hoe hij in je vel kan snijden. Zelf heb ik niet eerdere zo'n comfortabele band gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
chaola schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 11:09:
[...]

Toch wel enkele weken, want heb hem nog niet zo lang. :$ Maar gisteren op de midzomerrun Brugge toch voor de eerste keer correct aangedaan. d:)b Probleem was dat hij aaneengehecht uit de doos kwam en ik zag het dus niet, maar vanaf nu wordt alles beter :D
Is helemaal zo gek nog niet hoor: een collega van mij stapte misschien al bijna een jaar in z'n hartslagmeterband, tot ik 'm vertelde dat je die ook kan loshaken. ;) Trouwens, toen ik voor de eerste keer zo'n band in m'n handen had (was toen we mijn schoonpa een Edge 500 cadeau hadden gedaan), wist ik het ook nog niet dat ie open kon, en was het de eerste keer ook instappen geblazen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
ZeilDude schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 23:41:
[...]

In je vel snijden? Hoe krijg je dat voor elkaar? Die sofstrap (what's in a name?) is juist er zacht. Ik zou niet weten hoe hij in je vel kan snijden. Zelf heb ik niet eerdere zo'n comfortabele band gehad.
Combinatie van transpiratie en wrijving, 't is vooral nog wat zoeken naar de juiste pasvorm. De laatste dagen gaat het beter, maar ik heb dan ook een paar dagen met een ferme pleister rondgelopen.

[ Voor 16% gewijzigd door chaola op 12-07-2013 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Je bent niet de enige. Ik heb ontdek ook regelmatig schaafwondjes rond de plek waar mijn softstrap zit, meestal in de buurt van de transmitter. Ik kan geen andere mogelijkheid bedenken dat het door de softstrap moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
Doe je 'm dan wel voldoende strak? Welke afstanden loop je? Zelf heb ik juist minder last van schuren op mijn tepels als ik mét de band loop. Tegen het laatste helpt vaseline of een strak (onder)shirt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Het zou evengoed kunnen dat ik hem net te strak heb aangespannen. Deze week heb ik hem tijdens een loopje wat losser gemaakt en toen ging hij natuurlijk afzakken. Ik hoop dat ik hem nu op de juiste afstand heb.
Hoe je hiermee tepelschuren vermijdt is mij wel niet duidelijk, die band hoor je wel degelijk onder de borstspieren te dragen en niet er over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Je kunt hem op vrij veel plaatsen dragen en nog steeds een goede ontvangst hebben. Probeer hem eens een flink stuk lager of hoger (boven je tepels dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarminH
dvraemdo schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 01:45:
[...]

Volgens de manual kan ie 20u aan tracklog-data (incl. bijkomende data zoals hartslag) in zijn geheugen houden, indien 'Smart Recording' ingesteld staat (waarbij ong. 1 set data per 4 seconden wordt weggeschreven). Als het geheugen vol is, zouden de oudste data overschreven worden...

Bij mijn 310XT heb ik er eigenlijk nog niet veel op gelet hoe vol het geheugen al zit. Het is al een tijdje geleden dat ik 'm nog volledig heb 'leeggemaakt' (wsch. sinds de laatste 'hard reset' ;) ), dus ik neem aan dat hier ook de oudste data gewoon uit het geheugen worden gegooid...

Mocht die 20u te weinig zijn voor jou, dan kan je altijd de 'Sportablet'-app (of 'Uploader for Garmin') uitproberen (hierboven in deze topic ook al beschreven). Als je een (compatibele) Android smartphone of tablet hebt, kan je die app gebruiken om je 410 leeg te halen, en de data op te slaan als bvb .tcx, voor latere upload naar Garmin Connect.
Het lukt me niet via uploader for garmin.
Heb volgende stappen gedaan.

100m gaan lopen, op smartphone xperia J 'uploader for garmin' geinstalleerd.
Laten verzenden van forerunner naar computer (is geen optie smartphone) maar krijg maar niet ingeladen als ik op smartphone get activities druk (nochtans heb ik ant radio services geinstalleerd..)

Iemand die weet wat ik fout doe?

edit: app ant usb service kan ik niet downloaden, hij zegt dat device niet compatibel is.. hoe kan dit?

[ Voor 3% gewijzigd door GarminH op 12-07-2013 21:16 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
GarminH schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 21:05:
[...]

100m gaan lopen, op smartphone xperia J 'uploader for garmin' geinstalleerd.
Laten verzenden van forerunner naar computer (is geen optie smartphone) maar krijg maar niet ingeladen als ik op smartphone get activities druk (nochtans heb ik ant radio services geinstalleerd..)

Iemand die weet wat ik fout doe?

edit: app ant usb service kan ik niet downloaden, hij zegt dat device niet compatibel is.. hoe kan dit?
Ik vrees dat jouw Xperia J de 'USB Host' functie ontbreekt, waardoor deze geen USB-devices (waaronder dus ook die ANT+ stick) kan herkennen. Meer info over welke Xperia's het wel ondersteunen (en in welke mate) kan je hier vinden: http://talk.sonymobile.com/message/491552#491552
Zo te zien staat je Xperia J er niet tussen, vandaar dat je die 'ANT USB service' niet kan installeren.

Mijn Xperia Active is ook maar in beperkte mate 'USB Host'-capable, want ik kan bvb geen USB geheugensticks uitlezen. USB toetsenbord en muis werken echter wel. Misschien kan je dat voor alle zekerheid eens proberen met jouw Xperia J (om te achterhalen of er toch beperkte 'USB Host'-ondersteuning is)?

En volgens deze link staat de Xperia J ook niet tussen de devices die reeds een ANT+ chip ingebouwd hebben, dus dat gaat jammer genoeg ook niet werken...

'k Weet zo niet direct een oplossing, buiten eens kijken of je bvb eens een (Android) tablet kan lenen, met 'USB Host'-mogelijkheden. Wel ook goed op voorhand informeren of het wel kan werken, want niet alle tablets met 'USB Host' geven 'out-of-the-box' de mogelijkheid tot installeren van die 'ANT USB service' (zie ook naar mijn ervaringen met de Tomtec-tablet in dit topic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
chaola schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 12:24:
Het zou evengoed kunnen dat ik hem net te strak heb aangespannen. Deze week heb ik hem tijdens een loopje wat losser gemaakt en toen ging hij natuurlijk afzakken. Ik hoop dat ik hem nu op de juiste afstand heb.
Hoe je hiermee tepelschuren vermijdt is mij wel niet duidelijk, die band hoor je wel degelijk onder de borstspieren te dragen en niet er over...
Ik draag m inderdaad iets onder mijn tepels, maar daarmee komt het shirt blijkbaar net iets naar voren. Maar met natte shirts (zweet, regen) werkt het onvoldoende en moet ik andere maatregelen nemen (vaseline, ondershirt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarminH
dvraemdo schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 01:28:
[...]

Ik vrees dat jouw Xperia J de 'USB Host' functie ontbreekt, waardoor deze geen USB-devices (waaronder dus ook die ANT+ stick) kan herkennen. Meer info over welke Xperia's het wel ondersteunen (en in welke mate) kan je hier vinden: http://talk.sonymobile.com/message/491552#491552
Zo te zien staat je Xperia J er niet tussen, vandaar dat je die 'ANT USB service' niet kan installeren.

Mijn Xperia Active is ook maar in beperkte mate 'USB Host'-capable, want ik kan bvb geen USB geheugensticks uitlezen. USB toetsenbord en muis werken echter wel. Misschien kan je dat voor alle zekerheid eens proberen met jouw Xperia J (om te achterhalen of er toch beperkte 'USB Host'-ondersteuning is)?

En volgens deze link staat de Xperia J ook niet tussen de devices die reeds een ANT+ chip ingebouwd hebben, dus dat gaat jammer genoeg ook niet werken...

'k Weet zo niet direct een oplossing, buiten eens kijken of je bvb eens een (Android) tablet kan lenen, met 'USB Host'-mogelijkheden. Wel ook goed op voorhand informeren of het wel kan werken, want niet alle tablets met 'USB Host' geven 'out-of-the-box' de mogelijkheid tot installeren van die 'ANT USB service' (zie ook naar mijn ervaringen met de Tomtec-tablet in dit topic).
Heb het nu wel kunnen installeren maar niet via de google play markt maar op een andere manier, nu zegt de smartphone dit:
can't enable ant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
GarminH schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 20:37:
[...]

Heb het nu wel kunnen installeren maar niet via de google play markt maar op een andere manier, nu zegt de smartphone dit:
can't enable ant..
Wat heb je kunnen installeren, de 'ANT USB Service'? Ook al kan je die langs een omweg installeren (bvb door apk te sideloaden), toch gaat het volgens mij niet lukken, omdat de Xperia J hoogstwaarschijnlijk geen 'USB Host' functie heeft (waardoor de ANT USB stick dus niet herkend wordt).

Normaal zou je (na installeren van 'ANT Radio service' en 'ANT USB service'), bij het aankoppelen van je ANT USB stick aan je smartphone, volgende melding op je scherm moeten krijgen (afbeelding gebruikt van Sportablet-site):

Afbeeldingslocatie: http://www.sportablet.com/uploads/9/8/5/4/9854624/8539028_orig.jpg

Als je deze melding niet krijgt, denk ik dat de kans wel bijzonder klein is dat het gaat lukken, en zal je naar andere oplossingen moeten zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarminH
dvraemdo schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 21:13:
[...]

Wat heb je kunnen installeren, de 'ANT USB Service'? Ook al kan je die langs een omweg installeren (bvb door apk te sideloaden), toch gaat het volgens mij niet lukken, omdat de Xperia J hoogstwaarschijnlijk geen 'USB Host' functie heeft (waardoor de ANT USB stick dus niet herkend wordt).

Normaal zou je (na installeren van 'ANT Radio service' en 'ANT USB service'), bij het aankoppelen van je ANT USB stick aan je smartphone, volgende melding op je scherm moeten krijgen (afbeelding gebruikt van Sportablet-site):

[afbeelding]

Als je deze melding niet krijgt, denk ik dat de kans wel bijzonder klein is dat het gaat lukken, en zal je naar andere oplossingen moeten zoeken...
dan denk ik dat ik het probleem gevonden heb, ik gebruik mijn ant stick niet;.
Hoe kan ik die koppelen aan de smartphone, heb enkel de oplader die overgaat op een usb.. maar usb naar usb gaat toch niet?
dacht dat dit niet nodig was, vermits die ant usb service dit dan deed ipv de stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
GarminH schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 21:30:
[...]

dan denk ik dat ik het probleem gevonden heb, ik gebruik mijn ant stick niet;.
Hoe kan ik die koppelen aan de smartphone, heb enkel de oplader die overgaat op een usb.. maar usb naar usb gaat toch niet?
dacht dat dit niet nodig was, vermits die ant usb service dit dan deed ipv de stick?
Ja, de ANT USB stick van je Garmin heb je natuurlijk wel nodig hé! :P

Slechts een handvol Xperia's (en één model van HTC) hebben een ingebouwde ANT+ chip. Sony heeft het in de latere modellen niet meer ingebouwd, enkel de recentste Xperia M zou er volgens de specs wel terug eentje hebben.

Bij sommige(!) andere smartphones en tablets kan je dus proberen om de connectie te leggen via de ANT USB stick. Doch dit werkt dus ook lang niet bij alle toestellen! Voor smartphones heb je minstens Android 4.0 nodig, én 'USB Host' (of nog beter: USB OTG), en zelfs dan nog is het zeker geen garantie dat het gaat werken...

Verloopstukjes om van microUSB naar USB te gaan kan je genoeg vinden (Google eens op 'USB OTG cable'). Ik heb het mijne ergens online in een chinese webshop gekocht, maar je kan ze hier ook wel gewoon in een electrozaak vinden. Toch blijf ik er bij: zelfs al kan je je ANT USB stick verbinden met je Xperia J, toch blijft de kans zeer klein dat het gaat lukken, gezien je smartphone (volgens specsheet) geen USB Host functie heeft...

Dus om even terug te komen op je oorspronkelijk 'probleem': je wil graag je route op reis tracken, mbv je Forerunner 410, maar je vreest dat je niet toe gaat komen met de 20u aan geheugenruimte? Is het bvb de bedoeling om ook je hartslag te registreren, of is het gewoon om je aflgelegde weg op reis mee te vast te leggen?

Anders zou je bvb ook gewoon een gepaste GPS-app kunnen installeren op je Xperia J, die dan hetzelfde doet, en die je wel de mogelijkheid geeft om alles op te slaan op je telefoon. Enig probleem is dat wel de beperkte batterijduur (zal wel minder zijn dan de 8u van je 410), maar dat kan je oplossen met een extern batterypack.

Allez, ik probeer maar even mee te denken en oplossingen aan te reiken, misschien kan je nog eens de 'Forerunner 410'- optie uittesten (evt in combinatie met die 'Uploader for Garmin'-app), maar ik denk dat je toch naar iets anders gaat moeten uitkijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarminH
dvraemdo schreef op zondag 14 juli 2013 @ 00:45:
[...]

Ja, de ANT USB stick van je Garmin heb je natuurlijk wel nodig hé! :P

Slechts een handvol Xperia's (en één model van HTC) hebben een ingebouwde ANT+ chip. Sony heeft het in de latere modellen niet meer ingebouwd, enkel de recentste Xperia M zou er volgens de specs wel terug eentje hebben.

Bij sommige(!) andere smartphones en tablets kan je dus proberen om de connectie te leggen via de ANT USB stick. Doch dit werkt dus ook lang niet bij alle toestellen! Voor smartphones heb je minstens Android 4.0 nodig, én 'USB Host' (of nog beter: USB OTG), en zelfs dan nog is het zeker geen garantie dat het gaat werken...

Verloopstukjes om van microUSB naar USB te gaan kan je genoeg vinden (Google eens op 'USB OTG cable'). Ik heb het mijne ergens online in een chinese webshop gekocht, maar je kan ze hier ook wel gewoon in een electrozaak vinden. Toch blijf ik er bij: zelfs al kan je je ANT USB stick verbinden met je Xperia J, toch blijft de kans zeer klein dat het gaat lukken, gezien je smartphone (volgens specsheet) geen USB Host functie heeft...

Dus om even terug te komen op je oorspronkelijk 'probleem': je wil graag je route op reis tracken, mbv je Forerunner 410, maar je vreest dat je niet toe gaat komen met de 20u aan geheugenruimte? Is het bvb de bedoeling om ook je hartslag te registreren, of is het gewoon om je aflgelegde weg op reis mee te vast te leggen?

Anders zou je bvb ook gewoon een gepaste GPS-app kunnen installeren op je Xperia J, die dan hetzelfde doet, en die je wel de mogelijkheid geeft om alles op te slaan op je telefoon. Enig probleem is dat wel de beperkte batterijduur (zal wel minder zijn dan de 8u van je 410), maar dat kan je oplossen met een extern batterypack.

Allez, ik probeer maar even mee te denken en oplossingen aan te reiken, misschien kan je nog eens de 'Forerunner 410'- optie uittesten (evt in combinatie met die 'Uploader for Garmin'-app), maar ik denk dat je toch naar iets anders gaat moeten uitkijken...
heb hier nog wel zo'n kabel ergens liggen.. welk extern batterij pack raad je aan (prijs rond de 35 euro mag wel), moet die zowel voor de forerunner als xperia kunnen gebruiken..
Heb deze gevonden maar is deze wel goed?:
http://www.decathlon.be/o...00-travel-id_8238142.html

edit: wat ik me afvroeg was, heb nu een andere smartphone die dit wel aanvaard.
Kan ik dit nu van de garmin inladen op mijn smartphone met al die zaken die ik hierboven vermelden (software installeren, ANt+ aansluiten via de usb otg, ...) , of heb ik sowieso een tablet nodig?

[ Voor 5% gewijzigd door GarminH op 14-07-2013 19:16 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
GarminH schreef op zondag 14 juli 2013 @ 17:48:
[...]

heb hier nog wel zo'n kabel ergens liggen.. welk extern batterij pack raad je aan (prijs rond de 35 euro mag wel), moet die zowel voor de forerunner als xperia kunnen gebruiken..
Heb deze gevonden maar is deze wel goed?:
http://www.decathlon.be/o...00-travel-id_8238142.html

edit: wat ik me afvroeg was, heb nu een andere smartphone die dit wel aanvaard.
Kan ik dit nu van de garmin inladen op mijn smartphone met al die zaken die ik hierboven vermelden (software installeren, ANt+ aansluiten via de usb otg, ...) , of heb ik sowieso een tablet nodig?
Goh, een specifiek battery pack kan ik niet echt aanraden, maar die van je link lijkt me wel geschikt. Zelf heb ik er eentje van 10400 mAh gekocht op iBood (stond vorige week trouwens terug te koop), en daar kan ik mijn smartphone toch een keer of 4 - 5 mee opladen.

Of die andere smartphone wel gaat werken met die ANT USB stick, kan ik natuurlijk niet zeggen, gezien ik niet weet merk/model het is. Je zou om te beginnen al eens kunnen kijken op deze link of je toestel een USB Host functie heeft. Je kan trouwens ook deze app installeren om de aanwezigheid van de USB Host functie te detecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:53
Ik ben opzoek naar een horloge om te lopen, graag zou ik naar jullie advies vragen.
Ik ben 16 jaar en loop op een compititief niveau, in de winter veldlopen (3-6km), in de zomer pistewedstrijden (van 400m tot de mijl). Ik train minstens 4 keer per week, 3 training van gemiddeld 2 uur, en 1 duurloop van max. 60 minuten.
Het wordt tijd dat ik een 'echt' sporthorloge koop, ipv namaak g-shock. ;)

Functies die ik zeker wil:
-uur, datum...
-stopwatch
-gelopen afstand
-huidige loopsnelheid
-parcour onthouden en later op de computer bekijken
-lampje voor de trainingen in de winter

andere functies zijn altijd handig, maar niet noodzakelijk.
Aangezien dit echt wel de basis is, en ik echt geen nood heb aan bv. een hartslagmeter dacht ik zelf aan de forerunner 10. Zal dit horloge aan mijn eisen voldoen? Of kan ik beter naar de iets duurdere modellen gaan? Zoja, waarom?

Alvast bedankt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Ik vind een functie als "autolap" interessant. Op de FR210 kun je de lengte van zo'n lap instellen, startende vanaf 400 meter en dan krijg je automatisch een biepje te horen op het einde van zo'n ronde met samenvattende informatie over die ronde: snelheid, hartslag, tijd e.d.
Als ik eens snel Google lijkt het er op dat je de autolap van de FR10 enkel kunt instellen op 1KM of 1 mijl?
Op de 210 kan je ook intervallen instellen, maar dat heb ik zelf nog niet gebruikt/getest. Ook hier weet ik niet of en hoe dat op de FR10 werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
chaola schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 10:20:
Ik vind een functie als "autolap" interessant. Op de FR210 kun je de lengte van zo'n lap instellen, startende vanaf 400 meter en dan krijg je automatisch een biepje te horen op het einde van zo'n ronde met samenvattende informatie over die ronde: snelheid, hartslag, tijd e.d.
Als ik eens snel Google lijkt het er op dat je de autolap van de FR10 enkel kunt instellen op 1KM of 1 mijl?
Op de 210 kan je ook intervallen instellen, maar dat heb ik zelf nog niet gebruikt/getest. Ook hier weet ik niet of en hoe dat op de FR10 werkt.
Wat is het verschil tussen de 110 en de 210?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:24
Check de volgende reviews voor de verschillen zou ik zeggen ;) :

FR 110: DC Rainmaker

FR 210: DC Rainmaker

Deze man schrijft echte hele goede reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
Tweety1 schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 17:30:
Check de volgende reviews voor de verschillen zou ik zeggen ;) :

FR 110: DC Rainmaker

FR 210: DC Rainmaker

Deze man schrijft echte hele goede reviews
Ik weet eigenlijk niet of ik nood zou hebben aan de functies van de 210 t.o.v de 110
Ik kan wel een compleet nieuwe 110 inclusief borstband voor 100 euro kopen.
Terwijl de 210 al rap 160 euro kost.

Wat mij wel wat tegenhoudt bij de 110/210 is dat deze modellen best oud zijn, komt er binnenkort geen nieuwe?

Dan is er ook nog de nike+ sportwatch, deze ziet me er ook zeer handig uit. Ook deze is al best oud, en ik lees op sommige plaatsen ook dat de support en de online website van nike verouderd is, en soms gewoon niet meer werkt.

Ben dus aan het twijfelen tussen de fr10,fr110,fr210 en nike sportwatch, maar neig sterk over naar de fr10 of fr110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Anton.net schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 11:16:
[...]

Ik kan wel een compleet nieuwe 110 inclusief borstband voor 100 euro kopen.
Doen.

Wat een 210 méér kan zijn eigenlijk maar twee dingen: workouts (intervallen) en een footpod aansluiten. Als dat voor jou niet belangrijk is dan is 100€ voor een 110 HRM een mooie deal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
MrAcid schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 11:29:
[...]

Doen.

Wat een 210 méér kan zijn eigenlijk maar twee dingen: workouts (intervallen) en een footpod aansluiten. Als dat voor jou niet belangrijk is dan is 100€ voor een 110 HRM een mooie deal. :)
Wat me wel opvalt is dat de 110 geen standaard stopwatch heeft.
Stel dat ik geen duurloop doe, maar een piramide training op een piste (vb: 400m-rust-300m-rust-200m-rust-100m)
dan moet ik de mogelijkheid hebben om de gps af te zetten, en verder te gaan met een gewone stopwatch, zoals op de nike+ sportwatch

Zijn er modellen van garmin die dit wel hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Volgens mij hebben ze allemaal de mogelijkheid om GPS uit te zetten? Dan kun je hem gewoon als stopwatch gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
MrAcid schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 12:45:
Volgens mij hebben ze allemaal de mogelijkheid om GPS uit te zetten? Dan kun je hem gewoon als stopwatch gebruiken.
Ik zie dat er idd een indoor mode is, maar dan krijg je geen echte stopwatch, de gps staat gewoon uit, dit weerhoud me er toch van deze te kopen. Ik begrijp niet waarom ze zo een simpele feature niet in de software kunnen opnemen. }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Wat is er dan niet echt aan? Start/stop/lap/reset, wat kan een stopwatch meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarminH
dvraemdo schreef op maandag 15 juli 2013 @ 21:38:
[...]

Goh, een specifiek battery pack kan ik niet echt aanraden, maar die van je link lijkt me wel geschikt. Zelf heb ik er eentje van 10400 mAh gekocht op iBood (stond vorige week trouwens terug te koop), en daar kan ik mijn smartphone toch een keer of 4 - 5 mee opladen.

Of die andere smartphone wel gaat werken met die ANT USB stick, kan ik natuurlijk niet zeggen, gezien ik niet weet merk/model het is. Je zou om te beginnen al eens kunnen kijken op deze link of je toestel een USB Host functie heeft. Je kan trouwens ook deze app installeren om de aanwezigheid van de USB Host functie te detecteren.
Heb die app eens gerund en resultaat laten tonen dit krijg ik:
OS support en 3 party apps NO

Is er nu geen manier dat ik die ant hier toch kan op aansluiten of is dit uitgesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
GarminH schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 21:19:
[...]

Heb die app eens gerund en resultaat laten tonen dit krijg ik:
OS support en 3 party apps NO

Is er nu geen manier dat ik die ant hier toch kan op aansluiten of is dit uitgesloten?
Mja, blijkbaar is de test toch niet heiligmakend: ik heb 'm zelf ook eens op m'n Xperia Active gelopen, en ik heb ook geen OS support en bij 3rd party apps staat ook NO. En toch kan ik de ANT USB service wel installeren en gebruiken... Dus je kan het altijd ook eens proberen, wie weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Ik ben gewend van mijn Edge 800 en mijn vriendin's Forerunner 210 eens in de zoveel tijd de .fit files af te halen en te backuppen, om zodoende het scannen van de devices sneller te maken. Maar nu wil ik dat net doen met mijn Forerunner 610, die via ANT+ agent geconnecteerd is, en nu zie ik nergens een drive? Hoe krijg ik daar alle .fit files vanaf? (Dus niet via alles automatisch deleten door de Agent als alle files geupload zijn, maar echt kopieren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
Gisteren heb ik de batterij van mijn hartslagband vervangen (softstrap premium, i.c.m. Forerummer 310XT). Na de wissel deed deze het niet meer. Van alles geprobeerd, maar niks werkte. Totdat ik deze tip van @RunningRonald kreeg:
Draai even de batterij om in je band en laat m ff zo 10sec zitten. Hiermee reset je de band. Plaats dan batterij weer goed en laat je Forerunner scannen naar HF band. Dan werkt hij weer ok.

[ Voor 0% gewijzigd door ZeilDude op 21-07-2013 09:22 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-03 18:49
ZeilDude schreef op zondag 21 juli 2013 @ 09:18:
Gisteren heb ik de batterij van mijn hartslagband vervangen (softstrap premium, i.c.m. Forerummer 310XT). Na de wissel deed deze het niet meer. Van alles geprobeerd, maar niks werkte. Totdat ik deze tip van @RunningRonald kreeg:

[...]
Nou zeg, laat ik precies hetzelfde probleem hebben met de FR405. Ik heb de band toen maar aan de kant gegooid, maar zal de oplossing eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
Nadat aggregate en dvraemdo in dit topic melden dat de Geonaute ONMiles Footpod van de Decathlon goed werkte met Garmin, "durfde" ik het ook aan. Ook met m'n FR305 werkt ie goed, wil 'm nog een keer kalibreren op de atletiekbaan - al komt ie dicht in de buurt van de gemeten gps-afstand.

De footpod deed het aanvankelijk niet: batterij erin en eruit of andere batterij proberen hielp allemaal niet. Wat uiteindelijk de oplossing was, het witte stickertje uit het batterij-traytje halen - een dun metalen omhulsel dat om te batterij zit en waarmee de batterij in het deksel gehouden wordt. Stond niet in de handleiding aangegeven en het stickertje ging er vrij moeilijk vanaf, maar het hielp wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
DNB schreef op maandag 24 december 2012 @ 17:27:
Mijn 610 begint te roesten.. Naja, niet echt, maar zo ziet het er wel uit. Kennelijk wordt de coating van de achterkant wat minder waardoor het koper? wat eronder zit tevoorschijn komt. Schijnt een bekend probleem te zijn. Het levert in elk geval wel coole foto's op.

[afbeelding]

Dat groene in de hoeken was altijd al, een reactie met mijn zweet. Na een lange loop is mijn pols dan ook altijd mooi groen. :+

Toch maar eens kijken of ik daar wat aan kan laten doen onder garantie, want helemaal goed lijkt het me toch niet. (Natuurlijk pas na m'n halve marathon van over 3 weken ;) )
Ik begin nu ook last van corrosie bij m'n Forerunner 610 te krijgen. Ik draag 'm ook als dagelijks horloge, en met dit warme zweterige weer gaat het waarschijnlijk een stuk sneller, maar het lijkt me toch ook wel een beetje een ontwerp/productie fout. Een sporthorloge wat niet tegen zweet kan |:( . Meer mensen die hier last van hebben. Ik heb geen enkele bon/garantie/idee hoe oud het ding is.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
De Geonaute ANT+ hartslagband van Decathlon werkt ook prima met de Garmin FR610 :)
http://www.decathlon.nl/gecodeerde-band-ant-id_8189560.html

Voor de 2e keer in bijna 2 jaar is de transmitter van mijn Garmin FR610 kapot gegaan. Hij stopt op een gegeven moment met het registreren van mijn hartslag tijdens een activiteit. Ook het vervangen van de batterij helpt niet helaas.
Voordat ik de garantie ga proberen te claimen (op de bon staat maar 1 jaar garantie) heb ik de Geonaute hartslagband gekocht om te proberen of deze werkt, zodat ik tijdens de vakantie nog gewoon gebruik van mijn 610 kan maken. Deze werkt gewoon prima en scheelt toch behoorlijk in prijs met een garmin band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
Dank voor het delen barber! En scheelt inderdaad behoorlijk in prijs met de originele Garmin softstrap - à +/- € 60. Kun je ook (al) wat zeggen over verschil in accuraatheid of heb je door de problemen met de originele hartband eigenlijk geen goed vergelijkingsmateriaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
driedees schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:42:
Dank voor het delen barber! En scheelt inderdaad behoorlijk in prijs met de originele Garmin softstrap - à +/- € 60. Kun je ook (al) wat zeggen over verschil in accuraatheid of heb je door de problemen met de originele hartband eigenlijk geen goed vergelijkingsmateriaal?
Ik heb twee grafiekjes van Garmin gepakt voor ongeveer dezelfde training. Eerst 10 minuten warming up, 15 minuten balans oefeningen en dan nog 35 minuten een circuit van kracht afgewisseld met cardio. Precies dezelfde training met de defecte garmin transmitter (onder) en de Geonaute (boven). Ziet er best wel verschillend uit. Ik ben nu ook weer niet zo getraind dat ik een cardio oefening met hartslag van ongeveer 40 kan doen ;-)

Ook klopten de waardes op mijn horloge met de waardes die de cardio toestellen aangeven die via de handgrepen werden gemeten. Hooguit 1 a 2 hartslagen verschil.

Afbeeldingslocatie: http://mbar.nl/hartslag.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
Cool, dank voor de grafiekjes! Lijkt wel of de garmin er na 40 minuten amper meer zin in had, zou wel mooi zijn inderdaad als je zulke lage hartslagen kon hebben bij het sporten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-05 22:20
Bij mij werkt de Geonaute ANT+ hartslagband aanzienlijk betrouwbaarder dan die van garmin zelf icm mijn 610. De band van Garmin gaf al vrij snel problemen, registreerde de hartslag niet meer betrouwbaar na een half jaartje of zo.

Ik heb toch een dubbel gevoel bij mijn Garmin 610 horloge.
Sommige dingen zijn echt prima:
+ Pasvorm is prima, past prima om mijn dunne pols.
+ Vrij compact voor een sporthorloge met GPS eventueel ook bruikbaar als dagelijks horloge
+ Bediening, touchscreen geeft niet heel veel meerwaarde voor mij, maar werkt prima
+ Functies zijn voor mij meer als afdoende
+ Batterij levensduur is voor mij prima afdoende
+ Prima website met veel functies om je trainingen terug te kijken, voldoet aan bijna al mijn wensen
+ GPS en hartslagmeting werkt prima (icm met borstband van Geonaute dan)
+ ant+ ondersteuning en daarmee makkelijk te combineren met ander sensoren (ook niet Garmin spul)

Helaas zijn er voor zo'n duur apparaat toch wel wat minpunten:
- Waardeloze bevestiging van de horlogeband, wat een slechte onbetrouwbare bevestiging.
- Niet waterdicht! Zelfs een hartslagmeter van €15,-- doet dit beter!
- Borstband werkt al snel niet meer betrouwbaar, komt schijnbaar vaker voor.
- Kwetsbare montage van het scherm, voor lompe mensen zoals ik een nadeel
- De website mist een functie om bij te houden hoe lang je schoenen al mee gaan, gemiste kans.

Al met al ben ik er wel tevreden mee, al vind ik wel dat er voor een dergelijke prijs wel wat beter naar de minpunten gekeken had kunnen worden. Ondertussen via Garmin nieuwe asjes gekregen om de band vast te zetten aan het horloge, die zouden strakker moeten zitten en niet los moeten schieten, helaas geen enkele verbetering te merken. Wat nagellak op de uiteinden helpt, maar zou mijn inziens niet nodig moeten zijn. helaas heeft een losschietende horlogeband ondertussen een beschadiging aan mijn horlogeglas veroorzaakt. Alles werkt nog prima, maar toch zonde van mijn horloge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberttt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:32
Bij groupon zijn refurbished Forerunner 410 horloges te koop: http://www.groupon.nl/in/,24623909
Scheelt 30 euro in vergelijking met de goedkoopste winkel in de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Runningman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-05 19:56
Roberttt schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 10:18:
Bij groupon zijn refurbished Forerunner 410 horloges te koop: http://www.groupon.nl/in/,24623909
Scheelt 30 euro in vergelijking met de goedkoopste winkel in de pricewatch.
Kan nog goedkoper: http://www.dagelijksekoop...hartslagmeter-en-gps.html

Lijkt me een bugje >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberttt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:32
Die website linkt gewoon door naar de groupon actie, is dus niet goedkoper ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
Welke fietsmount gebruiken jullie? Of hoe monteren jullie je gps horloge op je stuur?
Bijna ieder merk heeft wel zijn eigen houder.

Garmin
Polar
Timex
B'twin (Decathlon)

• SaURoN
  • Niet online
Ik gebruik die van Garmin voor me forerunner 610 op mijn mtb. Bevalt goed, blijft goed zitten.. Maar goed het is en blijft een stukje plastic, dus zoveel kan er ook niet mis mee zijn ;)

Zit met 2 tywraps vast op het stuur

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05 22:24
Ik had eerst ook die van garmin, maar heb inmiddels de quick release van garmin. Zo kan ik hem ook op de stuurpen vastmaken :)

• MrAcid
  • Niet online
Ik heb ook de Quick Release van Garmin op de Stuurpen. Wordt je horloge wel een stuk dikker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-05 13:38

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Beste mede Garmin gebruikers.

Ik gebruik een Garmin Forerunner 405, al zal dat voor mijn vraag niet zo relevant zijn.
Het plan was om een activiteit op Facebook te delen. Dit heb ik doormiddel van het knopje delen > facebook gedaan bij de betreffende activiteit.
Echter is het probleem dat men nu via die link niet alleen die activiteit kan bekijken, maar ook door alle activiteiten kan bladeren. Dat wil ik niet.
Ik doe veel kleine trainingen etc, maar wil zelf kiezen welke ik publiceer. Is dit mogelijk? Zo ja hoe of wat moet ik veranderen?

Alvast bedankt !

9850X3D, x870, 5070TI, 64GB, Sonos, Samsung, Speciaalbier, Hardlopen, Fitness, Voetbal, F1, informatieanalist in ziekenhuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Degene die je niet wilt delen moet je met het slotje beveiligen op de activiteiten pagina dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
Je kunt ook meerdere activiteiten ineens wijzigen via http://connect.garmin.com/activities en daar dan Quick Edit te kiezen.

Het gaat om dit knopje, klein slotje:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/s/yhvz1mw05ohjsgp/gc01.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Bedankt SaURoN en driedees, het werkt!
Kan ik al die slome trainingen voor mn FB vriendjes verbergen:P

edit:
1 vraagje nog, mensen zien mijlen en feets ipv meters, kan dit ok gewijzigd worden?
Ik ben als gebruiker ingelogd bij Garmin, dan heb ik normaal KM's..

[ Voor 44% gewijzigd door frankwopereis op 23-08-2013 15:28 ]

9850X3D, x870, 5070TI, 64GB, Sonos, Samsung, Speciaalbier, Hardlopen, Fitness, Voetbal, F1, informatieanalist in ziekenhuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-05 08:37
Het stomme is inderdaad dat standaard alle activiteiten door niet ingelogde gebruikers in feet word getoond. Dit kan je veranderen door rechts boven in het scherm op een link te kliken, toon in meters of zo.

Helaas kan je niet instellen dat gebruikers standaard jou activiteiten zien in meters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Christiaan676 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 16:19:
Het stomme is inderdaad dat standaard alle activiteiten door niet ingelogde gebruikers in feet word getoond. Dit kan je veranderen door rechts boven in het scherm op een link te kliken, toon in meters of zo.

Helaas kan je niet instellen dat gebruikers standaard jou activiteiten zien in meters.
Oké dan houd het op, bedankt!

• dvraemdo
Ik heb een klein vraagje, waar ik het antwoord wellicht al op weet, maar welke ik toch voor alle zekerheid eens wou stellen. Morgen vertrek ik namelijk voor een 7 daagse wandeltocht in de Pyreneeën (GR0).

Ik zou natuurlijk graag mijn Garmin 310XT meenemen. Maar gezien ik niet al te veel verschillende USB-laders zoek mee te nemen, vroeg ik me af of ik gewoon die mag meenemen die het hoogste aantal mA levert.

'k Heb bvb een lader voor mijn batterypack, welke 5V aan 2.1 mA levert, ik neem aan dat ik daar ook gewoon veilig de USB-kabel (met de 'knijper') van mijn Garmin kan inprikken?

• inquestos
Ik hang regelmatig m'n Forerunner 610 aan een USB-oplader. Dat is een hele simpele waar je 1AA-batterij in kan stoppen, ongeveer genoeg om de hele accu op te laden. Dus ja, als die batterypack idd 5V levert is het veilig, wanneer je stroom te laag is (het lijkt me 2.1A, niet milliampere) zie je vanzelf dat hij niet oplaadt.

Het leuke is dat iig bij de 610 je hem ook kan opladen tijdens gebruik. Wanneer je 'm koppelt zal hij wel de oplaadmodus laten zien. Wanneer je 'm echter meteen loskoppelt en weer aankoppelt laat hij zowel op, en laat de afstand/snelheid e.d. zien.

• dvraemdo
Ok, inquestos, bedankt voor de info. En het is idd 2.1A, want 2.1 mA zou nogal laag zijn ;)

De 310XT gaat misschien af en toe aan de batterypack moeten gehangen worden, maar meestal zal ik 'm proberen opladen in de refuges (als ik een stopcontact kan vinden dat niet bezet is ;) ). Het zou echter onnozel zijn om zowel de lader van mijn 310XT als de lader van het batterypack mee te nemen (GSM lader twijfel ik trouwens ook aan om mee te nemen).

Als ik de lader van het batterypack kan nemen ('t is dus die lader die 2.1A levert), zou ik normaal gezien dus voldoende moeten hebben.

• inquestos
Bij de 310XT zal het inderdaad niet nodig zijn om onderweg te moeten opladen, die heeft een langere accuduur. Onderweg opladen is natuurlijk sowieso onhandig. Het zal met je batterypack overigens net zo snel gaan als in het stopcontact.

Je had dit alles natuurlijk ook even snel kunnen uitproberen. Maar in de praktijk werkt het prima.

• dvraemdo
Ik schat zo'n 2 dagtochten met een batterijlading te kunnen doen, dus tussendoor een keer of 3 opladen zou voldoende moeten zijn.

Idd, ik had het zelf eens kunnen uittesten, en ik was 95% zeker dat het wel ging lukken, maar ik had alleen wat schrik voor die (vrij hoge) 2,1A van de lader (de Garmin lader zelf levert maar 1.0A), 'k wou zeker mijn 310XT niet beschadigen.

Maar uiteindelijk maakt dat natuurlijk niet uit, want 't is het 'stroomvragende' toestel zelf die de juiste stroom bepaalt die het nodig heeft (en ik heb mijn GSM ook al meerdere malen op die 2.1A lader opgeladen). Als ik het dus goed voorheb, kan te veel A (geleverd door lader of batterypack) geen kwaad, zolang ik maar 5V (gelijkspanning) heb?

• inquestos
Klopt allemaal. Er zijn natuurlijk wel ondeugdelijke batterypacks in de markt, maar zelfs dan zit er wel een marge wat je garmin-lader aankan.

• wazzup105
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-05 22:17
Ik kwam er tijdens mijn vakantie achter dat ik wel met Garmin basecamp een route kan plannen en als GPX-file kan saven, maar hoe zet ik zo'n file om in een TCX-file voor mijn forerunner-305 ? Normaal doe ik dat via afstandmeten.nl maar geen wifi, dus offline.... Is daar een tooltje oid voor ? (of een verborgen optie in basecamp of training center)

/edit: doh .. ik moet echt 100 strafregels gaan schrijven dat ik eerst google moet gebruiken voordat ik hier vragen stel ... Ik moet het nog testen maar: http://www.teambikeolympo...er/TCX_Converter_ENG.html

[ Voor 26% gewijzigd door wazzup105 op 30-08-2013 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Crosspost uit het hardloop-topic:
chaola schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:03:
Ik ga straks mijn Garmin FR210 nog eens aan een test onderwerpen door x aantal baantjes op de piste te lopen, op 30 cm van de binnenrand, wat normaal gezien de exacte 400m afstand zou moeten zijn. Ben benieuwd naar de afwijking...
En hier het verdict: 16 rondjes en bijna 2/3, dus ongeveer 6,65 km door Garmin gemeten als 6,51, wat eigenlijk een zéér goed resultaat is, <2% afwijking. Bevestigt wel andermaal mijn aanvoelen dat de GPS altijd ietsje minder meet, ook duidelijk op de kaart weer een paar hoeken serieus afgesneden.
Vraagje dat ik ook misschien in het Garmin Topic moet posten: Garmin Connect toont zowel "gemiddeld tempo" als "average moving pace". In dit geval zit er twee seconden afwijking tussen beide tijden, terwijl ik constant gelopen heb tot ik op stop heb geklikt, hoogstens wat vertraagd in de laatste meters. Wat is nu de meest correcte weergave van mijn kilometertijd? Op internet lees ik gelijkaardige verwarring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
Heb gister m'n Garmin gebruikt voor een intervaltraining op de baan (atletiekbaantje in Poldergebied Overvecht, gratis toegankelijk, 400m, asfalt en geen aparte banen). Heb er al eerder gelopen met GPS + footpod (Garmin link) en nu dus alleen met footpod (Garmin link). Gaat alleen om laps 2 t/m 17, het in- en uitlopen wijkt iets af doordat ik iets andere aanlooproute had. Op de 400m klopt het redelijk, kreeg meestal bij een volledige ronde een teken dat de 400m erop zat, ook met 200m rust klopte het aardig. En de tijden klopten ook redelijk met wat ik eerder liep (90 sec op de 400m).

Voordeel van alleen de footpod is dat 't weergegeven tempo altijd klopt en er minder schommelingen in het tempo zitten. Nadeel is dat je, uiteraard, de weergave op de kaart mist.

Aparte is wel dat als ik met GPS een intervaltraining loop, waarbij ik een bepaald streeftempo in de Garmin heb geladen, het lijkt alsof de footpod "voorrang" heeft. Op m'n FR305 zie ik dan een te laag tempo weergegeven bij "current speed", terwijl de FR305 wel een piepje plus melding geeft dat ik "in the zone" zit en ik ook zeker weet dat ik hard genoeg loop. Vooral bij korte intervallen (200m hard) lijkt de GPS altijd achter te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Vroeg of laat ga ik me die footpod toch ook eens aanschaffen. Die geonaute van de Decathlon nog altijd? Voor korte intervallen lijkt het mij net ideaal dat de footpod primeert omdat de GPS daar niet snel genoeg reageert.
Vandaag was het nu wel weer prijs met de hartslagmeting: eerste 2 kilometer heb ik mijn hartslagrecord doorbroken... Nadien is het wel stabieler geworden. Reden kan onder meer zijn dat ik met een pleister moet lopen omdat, zoals ik hier al eerder gemeld had, die zgn. "premium" hartslagband van Garmin mijn vel gefileerd heeft... Ik ben eigenlijk van plan om er eens foto's van te maken, naar Garmin te sturen en te vragen of ze dat normaal vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Is het zo dat als je een footpod gebruikt je een precieze interval kunt doen, en daarnaast wél de GPS aan kunt hebben om het rondje in kaart te brengen?
Zo ja, schaf ik ook snel een footpod aan.

Met GPS is een interval van 200om200 meter niet te doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ja dat kan, hoewel ik afgelopen week wel een zeer grote afwijking had:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uhwbmal.png

Rode cirkel is waar mijn training echt begon. Het rare is dat de eerste twee intervallen (van 200m) ook verkeerd werden gemeten (67 en 49 seconden ipv ~42) , ondanks dat de speed source op footpod stond ingesteld. Maar meestal gaat dat wel goed. Dan zie ik achteraf rare bochten op de kaart maar tijdens de training klopt alles dankzij de footpod.

Morgen de tip van driedees proberen, door met indoor mode te trainen. Ik weet inmiddels zelf ook wel door welke straten ik loop :) De gps-mode gebruik ik dan alleen voor wedstrijden, aangezien ik geen footpod op mijn wedstrijdschoenen heb en het dan wel interessant is om het parcours vast te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

kenneth schreef op maandag 02 september 2013 @ 15:49:
Ja dat kan, hoewel ik afgelopen week wel een zeer grote afwijking had:

[afbeelding]

Rode cirkel is waar mijn training echt begon. Het rare is dat de eerste twee intervallen (van 200m) ook verkeerd werden gemeten (67 en 49 seconden ipv ~42) , ondanks dat de speed source op footpod stond ingesteld. Maar meestal gaat dat wel goed. Dan zie ik achteraf rare bochten op de kaart maar tijdens de training klopt alles dankzij de footpod.

Morgen de tip van driedees proberen, door met indoor mode te trainen. Ik weet inmiddels zelf ook wel door welke straten ik loop :) De gps-mode gebruik ik dan alleen voor wedstrijden, aangezien ik geen footpod op mijn wedstrijdschoenen heb en het dan wel interessant is om het parcours vast te leggen.
Deze post had ik gezien, die had je ook al in het hardlopen deel 5 topic gepost ;)
Wel jammer dat er zo'n afwijking is, ik wil wél graag mijn kaartje zien, ongeacht dat ik ook wel weet waar ik loop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
Opvolgers voor de Forerunner 210 en 610, in de vorm van de 220 en 620. DCRainmaker heeft er al een post aan gewijd, over de verkrijgbaarheid is niet meer bekend dan "najaar 2013".

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropboxusercontent.com/u/5903924/IMG_2371_thumb.jpg
foto van DCRainmaker.com

Ze zijn waterbestendig, ingebouwde accelaratiemeter, je kunt satellietlocaties inladen, mogelijkheid tot live tracking (icm smartphone), workouts naar je smartphone uploaden via Bluetooth Smart en nog meer. Veel meer info in de hands-on van DCRainmaker First look at Garmin’s new FR620 & FR220 GPS running watches.

[ Voor 4% gewijzigd door driedees op 16-09-2013 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Zien er erg mooi uit wat mij betreft. Als ik op het punt stond om een nieuw horloge te kopen zou ik zeker op deze nieuwe modellen wachten, specifiek op de 620.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Hmmm jammer heb net sinds juni een 610 gekocht haha :P ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:06

Rhapsody

In Metal We Trust

MrAcid schreef op maandag 16 september 2013 @ 13:47:
Zien er erg mooi uit wat mij betreft. Als ik op het punt stond om een nieuw horloge te kopen zou ik zeker op deze nieuwe modellen wachten, specifiek op de 620.
Ik zat net te denken aan de 910xt om ook te kunnen gebruiken bij het zwemmen. Maar nu twijfel ik dus ook.

De 620 kan echter geen zwemactiviteit meten, daarvoor is er weer de specifieke Garmin Swim. Lastig lastig.

Edit: ik gebruik nu een 305 voor zowel hardlopen als fietsen (wielrennen/mountainbiken) en wil gaan zwemmen.

[ Voor 30% gewijzigd door Rhapsody op 16-09-2013 14:55 ]

🇪🇺 pro Europa! | Dit is niet mijn regering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Forerunner horloges hebben maar weinig te bieden voor zwemmers. Daar zou ik geen rekening mee houden.

Voor op de fiets hebben ze wel weer wat te bieden, dus dan zou ik naar een 910XT of 310XT kijken.

Voor alleen hardlopen zou ik gewoon een specifiek hardlopershorloge kopen. Persoonlijk zou ik dan de volgende overwegen, en deze volgorde: 620, 610, 220, 210. Uiteraard met een hartslagmeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Qua looks zijn ze er wat op vooruit gegaan, al blijf ik de Nike+ mooier vinden. Waterbestendigheid is alleszins ook nuttig heb ik gemerkt, want de FR210 zou zgz. regenbestendig moeten zijn, maar tijdens een hoosbui afgelopen weekend sloeg het scherm toch enkele seconden tilt. Momenteel lijkt het hersteld maar veel vertrouwen heb ik er niet meer in...
Voorts nog altijd zo'n onhandige usb-wasknijper nodig? Is standaard micro-usb dan zo moeilijk? Wel bluetooth, misschien dat voor die connectie geen 10 pogingen nodig zijn, zoals ik nu soms voor heb.
Nu ook 1 seconde gps-registratie ipv. smart bij de 210. Dat zal normaal gezien toch ook voor betere nauwkeurigheid zorgen, momenteel zie ik toch heel veel afgesneden bochten bij mij.
Prijs voor de 220 (249$) valt eigenlijk mee, als je er van uit mag gaan dat je geen extra foot pod meer nodig hebt.
EDIT: maar mijn ideale sporthorloge zou er toch eentje zijn dat al deze functies combineert met een hartslagmeter zoals de Mio Alpha, dus zonder hartslagriem. Het verwondert mij dat het zo lang duurt voordat er zo eentje opduikt...

[ Voor 12% gewijzigd door chaola op 16-09-2013 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Rhapsody schreef op maandag 16 september 2013 @ 14:26:
[...]
Ik zat net te denken aan de 910xt om ook te kunnen gebruiken bij het zwemmen. Maar nu twijfel ik dus ook.

De 620 kan echter geen zwemactiviteit meten, daarvoor is er weer de specifieke Garmin Swim. Lastig lastig.

Edit: ik gebruik nu een 305 voor zowel hardlopen als fietsen (wielrennen/mountainbiken) en wil gaan zwemmen.
Persoonlijk heb ik dan liever 2 goedkopere apparaten als 1 dure die alles kan. Als die kapot gaat heb je niets meer.. Ik heb nu een 405 en twijfel ook over zwemmen, dan komt er een swim bij.

Sowieso als je al een 305 hebt, en die prima werkt, ben je met een swim veel goedkoper uit als met een 910xt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
driedees schreef op maandag 16 september 2013 @ 13:28:
Opvolgers voor de Forerunner 210 en 610, in de vorm van de 220 en 620. DCRainmaker heeft er al een post aan gewijd, over de verkrijgbaarheid is niet meer bekend dan "najaar 2013".
Dat is nou niet echt een duidelijke vooruitgang tov de 610; wat een lelijk ding, en een aantal functies er (voorlopig) uit waaronder fietsmodus en virtual racer. Die waterbestendigheid en iets langere accuduur is wel fijn. En ben wel benieuwd naar die 'running dynamics'(ground contact, vertical oscilation). En met een smartphone is die wifi-functie vast ook van toegevoegde waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-03 18:49
Virtual partner zit er wel op, en zelfs op de 220, dus dat maakt deze aantrekkelijker voor mij. Voor de rest is het veel te duur voor dingen die ik toch nooit gebruik, maar ziet er leuk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-05 08:37
chaola schreef op maandag 16 september 2013 @ 15:02:
Voorts nog altijd zo'n onhandige usb-wasknijper nodig? Is standaard micro-usb dan zo moeilijk? Wel bluetooth, misschien dat voor die connectie geen 10 pogingen nodig zijn, zoals ik nu soms voor heb.
Die wasknijper is nodig om het geheel goed waterdicht te maken, dit is nogal moeilijk met micro-usb. Persoonlijk vind ik de zet van garmin wel goed om af te stappen van ant+ voor de verbinding met de PC. Momenteel de FR10 en die klip ik aan de PC haal de oefening er af en laad deze direct weer op. Hopelijk geven ze de FR10 ook een update zodat deze de GPS quick fix maps kan laden. Heb nog wel is last dat het erg lang duurt voordat deze een GPS fix heeft.

Verder mooie horloges, de 220 voor de gemiddelde hardloper. Custom workouts en alles zit er eigenlijk wel op. En de 620 voor de echte tweaker, met de extra gegevens zoals hoeveel je op en neer beweegt en hoelang je grond contact is. Als er nou ook nog een mooie app voor op Android komt dan hebben ze denk ik een mooie line up van hardloop horloges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Er zijn ondertussen wel redelijk wat waterdichte smartphones met micro-usb, dus het kan. En de nike+ heeft zelfs een gewone usb-aansluiting in de polsband. 't Is gewoon hinderlijk dat je nog altijd op dat ene proprietary kabeltje bent aangewezen om hem op te laden, terwijl een micro-usb kabel altijd wel ergens in de buurt ligt of anders makkelijk kan worden bijgekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:59
chaola schreef op maandag 16 september 2013 @ 15:02:
Nu ook 1 seconde gps-registratie ipv. smart bij de 210. Dat zal normaal gezien toch ook voor betere nauwkeurigheid zorgen, momenteel zie ik toch heel veel afgesneden bochten bij mij.
Kan je dat niet instellen dan? Ik heb hem eigenlijk altijd op smart staan, nooit echt op afgesneden bochten gelet maar ook niet echt het idee dat dat zo was. Hoe doen de anderen dat?
Christiaan676 schreef op maandag 16 september 2013 @ 22:44:
Persoonlijk vind ik de zet van garmin wel goed om af te stappen van ant+ voor de verbinding met de PC.
Waarom dat dan? Die manier van verbinden vind ik juist ideaal. :?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Op dcrainmaker vind je een overzichtje van de garmins waar je de keuze hebt tussen 1 sec en smart en de 210 heeft enkel smart. In theorie zou dat m.i. in een firmware-upgrade kunnen voorzien worden, maar dat zullen ze om commerciële redenen wel niet doen.

Pagina: 1 ... 10 ... 315 Laatste