Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 9 ... 316 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
wazzup105 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 08:59:
[...]

Je hebt wel die reset-dingetjes geprobeerd ?

Mijn 305 is ook af en toe dood, maar mode+lap indrukken voor een paar seconden doet hem weer tot leven komen ( http://www.garminforerunn...ner-305-is-not-responding ) Irritant, maar niet zo irritant als bij het opstarten de melding krijgen dat de batterij bijna leeg is terwijl ik hem toch echt niet gebruikt heb sinds hij van de lader is gehaald een paar dagen ervoor.
Ja heb al die dingetjes geprobeerd hoor :) Bedankt voor de tip

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Zo, ik ben die traagheid (200m-intervallen) en onnauwkeurigheid (straten met hoge gebouwen) zat. Een SDM4 besteld als aanvulling. Kijken hoe het bevalt.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaph
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-09-2022

Xaph

Professioneel Dyslecticus

MrAcid schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 18:51:
Ja, ik. Met mijn 305 destijds. Het hielp bij mij heel even (paar dagen) om de contactpunten voor het opladen iets op te schuren. Uiteindelijk gewoon dood, helaas.
Gewoon een nieuwe gekregen neem ik aan?

[Desktop] CM Storm Stryker | Gigabyte GA-Z77X-D3H | i5 3570k | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | Corsair Vengeance 16GB Dual-Channel | Asus HD7950 DirectCU II Top V2 CrossFireX | Samsung 830 128GB | TL-WDN4800 | Corsair TX750M [/Desktop]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris
  • Laatst online: 11-03-2022
kenneth schreef op woensdag 03 april 2013 @ 16:57:
Zo, ik ben die traagheid (200m-intervallen) en onnauwkeurigheid (straten met hoge gebouwen) zat. Een SDM4 besteld als aanvulling. Kijken hoe het bevalt.
Ik time tegenwoordig vaak "met de hand", dus handmatig de lap-knop indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Op de baan doe ik dat ook maar daar kom ik helaas veel te weinig.

Ik heb de footpod zojuist gecalibreerd en uitgeprobeerd. Eerste indruk: positief! Van stilstand naar 2'50"/km naar 5'/km registreert hij binnen tien seconden.

Vanavond relatief langzame training maar wel in een gebied waar mijn gps-signaal vaak hapert. Volgende week 200m-intervallen, meestal krijg ik pas na 100 meter een waarschuwing dat ik te snel/langzaam ga, en bedankt :z Dat zou nu verleden tijd moeten zijn, ik ben benieuwd!

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Xaph schreef op woensdag 03 april 2013 @ 17:50:
[...]

Gewoon een nieuwe gekregen neem ik aan?
Jup. Met bijbetaling kunnen ruilen voor een 310XT toen (was de 3e keer dat hij kapot ging).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Goed m'n 405 gisteren op de post gedaan, ben benieuwd hoe of wat verder

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 510901

Beste mensen,

Ik heb een fr xt910 gekocht en hij doet het hardstikke goed, alleen nu wil ik de workouts die ik op mijn pc maak kopieren naar de fr, in plaats van die koers op de fr aanmaken, pc is natuurlijk handiger, maar als ik dan op "Verzenden naar toestel" klik staat er "Workout voorbereiden" en dan gebeurt er verder niets. niet op het scherm in niet in de fr. Zijn er mensen die weten wat ik hier aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Open de ANT Agent eens (in je system tray), geeft die een foutmelding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Is het mogelijk om het te laten pauzeren als je minder dan een bepaalde snelheid rijdt (dus als je stopt omdat je moet oversteken of zo)?

Is een Forerunner eigenlijk wel aan te raden, als je op een smartphone eenzelfde applicatie kunt installeren (bv. Strava)?

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaph

Xaph

witeken schreef op zondag 07 april 2013 @ 16:43:
Is het mogelijk om het te laten pauzeren als je minder dan een bepaalde snelheid rijdt (dus als je stopt omdat je moet oversteken of zo)?

Is een Forerunner eigenlijk wel aan te raden, als je op een smartphone eenzelfde applicatie kunt installeren (bv. Strava)?
Volgens mij kan dit gewoon via de pause knop. Ik steek altijd tactisch over, blijf gewoon netzo lang langs de weg lopen tot dat er niks aan komt en dan snel over ;)

[Desktop] CM Storm Stryker | Gigabyte GA-Z77X-D3H | i5 3570k | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | Corsair Vengeance 16GB Dual-Channel | Asus HD7950 DirectCU II Top V2 CrossFireX | Samsung 830 128GB | TL-WDN4800 | Corsair TX750M [/Desktop]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

witeken schreef op zondag 07 april 2013 @ 16:43:
Yup, Auto Pause. Heeft twee standen, "when stopped" of "below certain pace".
Hangt er vanaf wat je wilt. Strava biedt wat een FR niet biedt (competitie, direct online publiceren, enz) maar een horloge heeft ook voordelen. Een tijdje terug schreef ik in het hardlooptopic mijn overwegingen:
kenneth schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 23:11:
[...]

• Ik heb 95% van de tijd 95% nauwkeurigheid, dat haalde ik met een smartphone niet (misschien tegenwoordig wel).
• Verbale coaching is alleen die paar weken als beginner interessant, daarnaast geeft mijn FR ook waarschuwingen (geluid en/of tril) wanneer een nieuw interval begint en als mijn pace/HR te hoog of te laag is.
• Muziek, alsjeblieft zeg, ik ben aan het trainen.
• FR610 is 72 gram, dat haalt mijn smartphone niet.
• Om de pols vs om de arm is een wereld van verschil als het aankomt op comfort.
• Om de pols kan ik continu aflezen, met backlight natuurlijk aan omdat de batterij zo zuinig is.
• FR610 is met handschoenen te bedienen, smartphone niet. De Lumia 920 is nog niet leverbaar.
• Er is geen app die het gebruiksgemak van mijn FR evenaart, vooral niet tijdens de training.
• Het horloge haalt makkelijk vier lange trainingen met een batterij, bij een smartphone moet ik steeds opletten dat ik met een volle batterij wegga (want ik gebruik hem overdag ook nog).
• start & go ipv eerst regelen dat je niet gebeld kan worden maar wel gps-ontvangst wil gebruiken.
• ultramegarobuuste firmware vs buggy apps
• ik leg mijn FR naast de pc en even later staat alles automagisch erop.
En aan dat lijstje kan ik nu een footpod voor nauwkeurige snelheidsmeting toevoegen.

En zo hebben Strava, Endomondo, Runkeeper, Looptijden, enz. allemaal hun eigen voor- en nadelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Ik neem echter ook een smartphone mee, het is te vaak voorgekomen dat er met iemand onderweg iets gebeurd. De afstanden die ik loop en waar ik loop, bos e heide vind ik het juist altijd prettig wel een smartphone bij me te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kenneth schreef op zondag 07 april 2013 @ 15:31:
Open de ANT Agent eens (in je system tray), geeft die een foutmelding?
Nee geen enkele foutmelding.

Onderstaand plaatje geeft het venster weer van de workouts, en tevens hoe je er naar toe gaat.
Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/egortemulder/1.JPG

Internet geeft wél aan dat de XT910 gevonden is.
Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/egortemulder/2.JPG

Dan verzend ik de workout en blijft hij hangen bij onderstaand venster, en op de fr is niets ontvangen.
Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/egortemulder/3.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben vanmiddag aan het doorzoeken geweest en met google chrome werkt het wel. Dus ik ben klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Xaph schreef op zondag 07 april 2013 @ 16:52:
Volgens mij kan dit gewoon via de pause knop. Ik steek altijd tactisch over, blijf gewoon netzo lang langs de weg lopen tot dat er niks aan komt en dan snel over ;)
Dat doe ik ook als ik ga lopen, dan is het geen probleem, maar als ik ga fietsen, gaat dat niet ;).
kenneth schreef op zondag 07 april 2013 @ 16:53:
Yup, Auto Pause. Heeft twee standen, "when stopped" of "below certain pace".
Bedankt om mijn vraag te beantwoorden :).
Hangt er vanaf wat je wilt. Strava biedt wat een FR niet biedt (competitie, direct online publiceren, enz) maar een horloge heeft ook voordelen.
Eigenlijk boeit competitie (met anderen) me niet. Ik vind het gewoon leuk om de stats te zien. En je kan je gegevens toch ook uploaden naar Strava?
Een tijdje terug schreef ik in het hardlooptopic mijn overwegingen:
[...]
En aan dat lijstje kan ik nu een footpod voor nauwkeurige snelheidsmeting toevoegen.

En zo hebben Strava, Endomondo, Runkeeper, Looptijden, enz. allemaal hun eigen voor- en nadelen :)
Gelden die voordelen ook voor de 410? De 410 kost op eBay zo'n 100 euro, de 610 kost meteen 200 euro (250 usd). Dat vind ik eigenlijk redelijk duur voor zo'n horloge. Het zou denk ik wel eens goed kunnen zijn als er concurrentie komt met smart watches.

Ik denk dat ik vooral wil dat ik achteraf uitgebreide stats heb, dus tijdens het lopen of fietsen is het enige dat ik wil weten hoe snel ik ga. Of zie ik iets over het hoofd? Heeft Garmin of Strava of zo geen app die dezelfde funcites biedt als de Forerunners tijdens het fietsen of lopen (snelheid, auto-pause, en die virtual racer functie lijkt me ook leuk :)) en erna een .gpx file uitspuwt waar ik dan mee kan doen wat ik wil?

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-05 15:24
witeken schreef op zondag 07 april 2013 @ 22:56:

Gelden die voordelen ook voor de 410? De 410 kost op eBay zo'n 100 euro, de 610 kost meteen 200 euro (250 usd). Dat vind ik eigenlijk redelijk duur voor zo'n horloge. Het zou denk ik wel eens goed kunnen zijn als er concurrentie komt met smart watches.
Ik heb zelf de FR 410 en de voordelen zoals die genoemd zijn gelden ook voor de FR410. Ik heb altijd de telefoon bij mij omdat ik vaak alleen loop en ik wil kunnen bellen als er wat gebeuet. Hij zit dan echter in mijn broekzak (bij je rug) en niet om mijn arm ofzo. Een telefoon is veel zwaarder, daarnaast niet lekker afleesbaar omdat het scherm steeds uit gaat (mischien kan je dat trouwens afzetten, maar dan loopt je batterij helemaal snel leeg) en het tracken van je route is nooit zo secuur als dat bij een horloge. Ik heb de telefoon wel eens aangezet met Strava en/of Endomondo om de vergelijking te maken met het horloge en het is afhankelijk van je telefoon (begon met een samsung S1 en daarna met een Xperia P), mar accuraat was mijn telefoon nooit. Toch regelmatig gezien dat ik over daken heb gerend of door het markermeer >:)

Voor de stats verstuur ik achteraf de gegevens naar endomondo en/of strava.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-04 19:12
witeken schreef op zondag 07 april 2013 @ 22:56:

Heeft Garmin of Strava of zo geen app die dezelfde funcites biedt als de Forerunners tijdens het fietsen of lopen (snelheid, auto-pause, en die virtual racer functie lijkt me ook leuk :)) en erna een .gpx file uitspuwt waar ik dan mee kan doen wat ik wil?
Ik weet niet of dit echt in dit topic thuishoort, maar 'k geef het toch maar even mee: een van de betere apps om als fietser (maar ook als loper) op je smartphone te hebben is IpBike
Met deze app kan je zowel een rechtstreekse upload doen naar Strava en/of Runkeeper, alsook output naar .gpx, .tcx, .fit... Ok, qua 'looks' is de app zeker geen hoogvlieger, maar van mogelijkheden is ie bijna onklopbaar (en de maker staat echt open voor suggesties tot verbeteren van de app...).

Garmin en Strava hebben idd ook een sportapp, maar deze bieden echter lang niet de functies en het gebruiksgemak van een Garmin Forerunner. Ik ben zelf ook begonnen met Endomondo op mijn smartphone, maar nu ik mijn 310XT heb zou ik niks anders meer willen (heb nog een tijdje beide met elkaar vergeleken, en qua afgelegde afstand zat er toch niet zo veel verschil tss de twee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Ik denk dat ik een app als IpBike ga gebruiken op de HTC One die ik later dit jaar ga kopen. Als dat niet goed werkt kan ik daarna nog steeds een Forerunner kopen.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:47
De Aldi heeft komende week zaterdag een vrij complete 'GPS-sportcomputer' (navigatie, opslag GPS-data, HRM, USB, fietsbevestigingsklem) a €80. Ik zou er zelf niet snel voor gaan mocht ik er nog geen hebben, want al is het ding verbazingwekkend compleet, of het ook allemaal gebruiksvriendelijk werkt en of/hoe je de GPS-data eraf kan krijgen is de vraag. Maar een navigatie-modus, dat heeft zelfs mijn 610 niet.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
inquestos schreef op maandag 08 april 2013 @ 19:36:
De Aldi heeft komende week zaterdag een vrij complete 'GPS-sportcomputer' (navigatie, opslag GPS-data, HRM, USB, fietsbevestigingsklem) a €80. Ik zou er zelf niet snel voor gaan mocht ik er nog geen hebben, want al is het ding verbazingwekkend compleet, of het ook allemaal gebruiksvriendelijk werkt en of/hoe je de GPS-data eraf kan krijgen is de vraag. Maar een navigatie-modus, dat heeft zelfs mijn 610 niet.
Mijn 310 heeft ook een navigatie mogelijkheid, best wel handig met trailruns als je weer bij je startplek wilt terugkomen.
Zo'n Aldi ding met een Garmin of Polar vergelijken is echt appels met peren. Dat ding is meer niveau Sigma en daaronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ik zou het niet doen. Heb zelf wel eens een review gedaan van een vergelijkbaar apparaat. Chinese rommel waarbij er allemaal features in een omhulsel dat om je pols past gestopt zijn. Totaal niet gebruiksvriendelijk en al helemaal niet afgestemd op mensen die er ook daadwerkelijk mee willen gaan sporten.

Lekker laten liggen dus.

Deze heb ik toen getest: http://www.bb-runner.com/

[ Voor 9% gewijzigd door MrAcid op 09-04-2013 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:52
inquestos schreef op maandag 08 april 2013 @ 19:36:
De Aldi heeft komende week zaterdag een vrij complete 'GPS-sportcomputer'
Ik vond hem veel op de Soleus 2.0 lijken
Hier een review van dc rainmaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Vind je? Qua algemene vorm en lay-out van de knoppen komt het enigszins overeen, maar het scherm is al volledig anders (pixel-display vs segment-display).

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:29
....

[ Voor 97% gewijzigd door coldasice op 10-04-2013 18:52 . Reden: fout... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
inquestos schreef op woensdag 10 april 2013 @ 09:13:
Vind je? Qua algemene vorm en lay-out van de knoppen komt het enigszins overeen, maar het scherm is al volledig anders (pixel-display vs segment-display).
Neen, Soleus is het idd zeker niet, daar dacht ik ook aan toen ik het scherm zag.

Volgens mij wordt deze Aldi-horloge ook door Runtastic verkocht, zij het in een iets andere casing (maar display en knoppen-layout zijn wel identiek): https://www.runtastic.com/shop/en/runtastic-gps-watch-with-heart-rate-monitor

Als het om dezelfde horloge zou gaan, dan heeft deze een (echt) elektronisch kompas ingebouwd, iets wat vrij uniek is (bij mijn weten heeft Garmin dit enkel bij Fenix/Quatix horloges). Natuurlijk is de vraag of dit echt een meerwaarde geeft voor gewone hardlopers (tenzij voor trailrunners)?

Mocht deze Aldi-horloge ook gebruik kunnen maken van de Runtastic software zou het misschien voor zijn geld nog een relatief goede koop kunnen zijn.

Maar goed, misschien is deze post niet echt op z'n plaats in het 'Garmin Forerunners'-topic, maar meer iets voor een nieuwe 'Exotische/Chinese sporthorloges'-topic? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
5 april op de post gedaan vandaag m'n 405 weer afgeleverd gekregen. Het is een refurbished dus van het weekend maar weer even uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Hoe moet je eigenlijk je HR meten met zo'n Android app? :P

[ Voor 17% gewijzigd door witeken op 12-04-2013 16:09 . Reden: smiley vergeten -O- ]

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:15
De Duitse Aldi biedt 't GPS-horloge sinds februari aan, kan op Duitse fora weinig vinden over de Aldi GPS-Uhr. Op dit forum lees je wel wat replies over problemen die men ondervindt: de batterij eruit en erin is soms nodig, ding wordt niet herkend via USB en de HR-band (Brustgurt) werkt niet altijd lekker.

Zoeken op afbeelding levert inderdaad hits op richting de Runtastic http://goo.gl/Akc7N - maar geen duidelijk typenummer of model.

Zou dit advies volgen:
@ witeken: HR meten met een smartphone app kan alleen wanneer je een geschikte hartslagmeterband hebt, die ook met je telefoon kan communiceren.

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Het kan ook via de camera, door middel van kleurverschil in je vingertop. Maar dat werkt niet echt lekker als je volle bak loopt te sprinten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
witeken schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 16:08:
Hoe moet je eigenlijk je HR meten met zo'n Android app? :P
Zoals hierboven al gezegd: je hebt idd een hartslagmeterband nodig die dan 'gepaired' wordt met je smartphone, en gezien wordt door die welbepaalde app. Is wel soms goed uitkijken naar welke hartslagmeterbanden compatibel zijn met welke smartphones, en dan ook nog eens ondersteund worden door die welbepaalde app.

Om binnen het 'Garmin-topic' te blijven: Garmin hartslagmeterbanden zenden uit via ANT+. Wil je dit type band koppelen met je smartphone heb je ofwel een iPhone met een 'ANT+ key' nodig, ofwel een smartphone die in deze lijst staat (zie onder 'beschrijving). Deze laatsten hebben dus een ingebouwde ANT+ chip, maar zijn jammer genoeg bijna allemaal oudere modellen uit de Sony (Ericsson) Xperia reeks. 'k Heb zelf een Xperia Active, en die kan dus al mijn ANT+ sensoren (hartslag, loopcadans en temperatuur) uitlezen, indien ik daarvoor de juiste app gebruik.

Sinds kort kan je echter ook op sommige recentere Android telefoons en tablets een 'ANT+ USB stick' aansluiten (die die je bvb bij je Garmin geleverd hebt gekregen) en gebruiken in sommige apps (bvb IpBike kan hiervoor gebruikt worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-05 14:34
Ik heb wellicht een stomme vraag, ik heb sinds kort een fr410, maar krijg regelmatig een mooi schermpje met een tip te zien. Echter, ik heb geen idee hoe je deze tips kan uitschakelen of weg kan drukken. Ik kan hier ook niets over in de handleiding terugvinden... Kan iemand me dit vertellen?

een ander probleem, op de pc (windows 7, 64bit) vindt hij na installatie van de ANT agent mijn horloge niet :'(
eerst agent geïnstalleerd, en daarna de USB erin gedaan, zoals voorgeschreven. Iemand enig idee?

[ Voor 27% gewijzigd door frumper op 14-04-2013 12:50 ]

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Sta ik klaar om de trainen, zijn opeens twee van de vijf custom workouts verdwenen (en een daarvan wilde ik net doen). VAAG. Iemand dit ooit gehad en een verklaring?

Voordeel van zo'n 610 is dat ik een ad hoc workout kon maken omdat ik toevallig de tempo's uit m'n hoofd weet, dat dan weer wel ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:07
frumper schreef op zondag 14 april 2013 @ 00:54:
Ik heb wellicht een stomme vraag, ik heb sinds kort een fr410, maar krijg regelmatig een mooi schermpje met een tip te zien. Echter, ik heb geen idee hoe je deze tips kan uitschakelen of weg kan drukken. Ik kan hier ook niets over in de handleiding terugvinden... Kan iemand me dit vertellen?

een ander probleem, op de pc (windows 7, 64bit) vindt hij na installatie van de ANT agent mijn horloge niet :'(
eerst agent geïnstalleerd, en daarna de USB erin gedaan, zoals voorgeschreven. Iemand enig idee?
Ik had laatst ook zo'n tip, kreeg hem niet weg en heb de telefoon moeten (soft)resetten, ik wil ook graag weten of en hoe je de tips kan uitschakelen.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wazzup105
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-05 22:17
tsss.. mijn 305 had een database error en wilde geen courses meer accepteren. Heb een factory-reset moeten doen om hem weer werkend (en leeg) te krijgen. Gelukkig konden alle eerder ge-uploade courses weer netjes terug gezet worden via training-center, maar toch al dat gepiel om hem weer precies zo te krijgen als je hem had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninoxps
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-12-2024
Beste,

Heb een 410 hrm, heb nu gemiddelde minuten per km maar kan ik ook dit veld omzetten naar km/h live wat ik loop?

Gr

Nino

Mijn systemen: http://tweakers.net/gallery/296191#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ja, dat kan. Zie de handleiding (pdf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninoxps
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-12-2024
Thnx ben er uit gekomen, had wat beter moeten kijken :-)

Mijn systemen: http://tweakers.net/gallery/296191#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 21:48

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Topicstarter
Xaverius schreef op donderdag 06 december 2012 @ 21:31:
Hebben andere mensen ook last van dat sinds kort de Forerunner 305 niet meer gevonden wordt in windows 7? Ik heb onlangs wat updates laten installeren en volgens mij is het niet lang daarna niet meer mogelijk. Het wil niet op strava, Garmin connect, en ook in SportTracks. Ik heb de Garmin USB drivers opnieuw geïnstalleerd maar dat heeft niet mogen helpen...
Uiteindelijk heb ik maar lukraak wat software gedeïnstalleerd die ik niet of nauwelijks gebruik en het blijkt dat HTC sync de dader is. Ik kan weer mijn forerunner uitlezen. *O*

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:02
Sinds kort een fr410. Nu heb ik wat interval trainingen gemaakt in Garmin Connect. Deze kan ik ook verzenden naar me horloge. Maar ik zie ze nergens verschijnen... Waar zou ik ze moeten vinden?

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
kw_nl schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 13:10:
Sinds kort een fr410. Nu heb ik wat interval trainingen gemaakt in Garmin Connect. Deze kan ik ook verzenden naar me horloge. Maar ik zie ze nergens verschijnen... Waar zou ik ze moeten vinden?
Weet je zeker dat je de trainingen verzonden hebt gekregen? Ik kan mijn trainingen alleen via garmin trainingcenter versturen naar de FR niet via Garmin Connect. Ze zouden in ieder geval onder training, workouts, advanced moeten staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Oke, dat zou zo maar kunnen. Had Garmin Trainingscenter nog niet gevonden... Ga ik het daar proberen.

Handleiding is nogal beperkt moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Misschien ten overvloede: is hier terug te vinden voor zowel de Mac als Win

[ Voor 23% gewijzigd door Miss_80 op 16-05-2013 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Inmiddels de versie met ANT agent gedownload. Opnieuw de driver geïnstalleerd, en nu werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
wat werkt wel? Trainingen vanuit Garmin Connect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Ja, alleen hij haalt workouts en koersen door elkaar... Volgens mij loopt de vertaling niet goed.
Ik heb een workout gemaakt, maar hij zet hem onder koersen. Met Training Center gaat het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:05
Hallo,

Ikzelf heb de garmin forerunner 410 en heb altijd gelopen in openlucht.
Na mijn workouts zet ik hem altijd over en plaats ik hem in endomondo.

Nu ga ik beginnen aan insanity. (Indoor fitness)
Toch zou ik graag mijn hartslag willen meten en bijhouden.
Dus eigenlijk in principe een gewone training starten. (zonder wachten op gps)
Wel nog steeds tijdsaanduiding + hartslag.

Is dat mogelijk met de forerunner om enkel hartslag te meten?
(Zodat ik dit later nog eens kan analyseren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11:07
Lijkt me wel. Je zou de GPS gewoon ff uit kunnen schakelen en dat spaart ook nog accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
hmm opeens geen signaal met m'n 405. batterij vervangen, reset gedaan mocht allebei niet baten. Iemand nog andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
lekzzz schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 20:53:
hmm opeens geen signaal met m'n 405. batterij vervangen, reset gedaan mocht allebei niet baten. Iemand nog andere tips?
Welk signaal bedoel je juist? Gezien je de batterij hebt vervangen ga ik ervan uit dat het gaat om het (ANT+) signaal van de hartslagmeterband? Heb je even (30'') gewacht met het monteren van de nieuwe batterij (wordt zo toch aangeraden, dacht ik)?

Het zou ook kunnen dat je een reset van het toestel niet voldoende is (of eigenlijk niet moet), maar dat je de hartslagmeterband terug zal moeten koppelen met je 405 (zie pag. 29 van de handleiding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Nogmaals hele riedeltje van pag. 29 gedaan. Nu bleek dat het mogelijk aan iets anders heeft gelegen want nu pakte hij hem wel. Ik weer blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
frye schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:01:
Is dat mogelijk met de forerunner om enkel hartslag te meten?
(Zodat ik dit later nog eens kan analyseren)
Bij mijn forerunner 210 is dat mogelijk. Gewoon binnen aanzetten, hij vindt dan geen GPS signaal en vraagt dan 'binnenshuis gebruiken?'. Probeer het maar eens binnen, je ziet het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
nogeeninlog schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 10:29:
[...]

Bij mijn forerunner 210 is dat mogelijk. Gewoon binnen aanzetten, hij vindt dan geen GPS signaal en vraagt dan 'binnenshuis gebruiken?'. Probeer het maar eens binnen, je ziet het wel.
Met de 310 kan dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:51

Rhapsody

In Metal We Trust

Is er hier toevallig iemand die het voor elkaar heeft gekregen om de Adidas Speed_cell heeft weten te pairen met zijn of haar Forerunner (305 als het even kan?)

Mijn speed_cell en FR werken beide prima, maar de FR ziet de accessoire niet. volgens internet zou het moeten werken...

🇪🇺 pro Europa! | Dit is niet mijn regering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 14:56
Leuk topic! Ik ben sinds een half jaar begonnen met regelmatig hardlopen en heb gisteren een Garmin 610 met hartslagmeter besteld. Ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 519616

Goedemiddag,

Ik heb sinds kort de Garmin Forerunner 410. Echter als ik een workout op de site van Garmin aanmaak en doorzend naar mijn Forerunner zie ik deze nergens verschijnen. Wat doe ik fout ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:51
Ik heb het zelfde probleem met mijn 610, ik heb dit forum door gezocht en volgens mij zijn er meer mensen met dit probleem.
Met Garmin training center software lukte het wel, ik heb me nog niet echt in het programma verdiept maar het ziet er niet echt handig uit op het eerste gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaph

Xaph

Als je problemen hebt met het doorzenden van programma's van de website naar je Forerunner kan je proberen de browser extention opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
Ik heb verschillende browsers geprobeerd en ook de browser extension opnieuw geinstalleerd maar het werkt nog steeds niet.
Het aparte is dat ik wel koersen naar mijn 610 kan sturen maar de workouts zijn niet zichtbaar.
Mischien toch maar Garmin training center gebruiken, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaph

Xaph

stokmeister schreef op zondag 09 juni 2013 @ 20:06:
Mischien toch maar Garmin training center gebruiken, helaas.
Inderdaad erg raar, in de patch notes van 3 versies geleden staat toch echt: Fixed workout transfer issue with FIT devices like Forerunner 610.

Wat je misschien kan proberen is een virtualmachine te draaien op OS X en via deze plugin het eens proberen om een workout op je 610 te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
Ik heb het nog even op de laptop met windows 8 van mijn vriendin geprobeerd en daar werkt het wel.
Zelf heb ik vista.
Ik weet nog niet waar het aan ligt, ik zal het van de week nog wel even uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
Gisteren test gedaan met de Suunto Ambit2 S, specifiek met het lopen van een voorgeladen route. Ik had hoge verwachtingen van de Suunto (want veel goede reviews gezien). Toch beviel hij me zeker niet beter dan mijn eigen Garming FR 310XT. Knoppen zijn beter te bedienen, het scherm is beter af te lezen en de 310 zit ook lekkerder om mijn pols. Grote voordeel van de 310 tov de Ambit2 is ook dat de kaart zoombaar is en je veel gemakkelijker schakelt.
Nee, al met al zeker geen reden om mijn 310 te gaan vervangen. En die bevestiging is ook wel fijn! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Anoniem: 519616 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 15:38:
Goedemiddag,

Ik heb sinds kort de Garmin Forerunner 410. Echter als ik een workout op de site van Garmin aanmaak en doorzend naar mijn Forerunner zie ik deze nergens verschijnen. Wat doe ik fout ???
JIj doet volgens mij helemaal niets fout. Workouts via de website van Garmin hebben nog nooit bij mij gewerkt en ik heb mijn horlogoe nu een jr of 2. Ik kan alleen workouts op mijn horloge krijgen via het trainingcenter. De laatste tijd heb ik ook last om workouts naar endomondo of strava te sturen. De extensie al meerdere keren verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Het enige wat helpt was Safari als browser te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:50
Berichtje dat ik al op het hardloopforum had gepost:
"Daarnet eens een testje gedaan met de smartphone, respectievelijk een HTC Wildfire met Runkeeper en een Huawei Ascend W1 met Caledos Runner. In beide gevallen had ik de indruk dat de afstand onderschat werd en naar ik verneem kan dat liggen aan een bochtig parcours, en zo'n parcours was het idd: zigzag parkloopje onder de bomen. GPS zou dan de neiging hebben om die bochtjes te gaan afsnijden. Vraagje: is die ervaring er ook met GPS horloges en wat met footpods e.d.: hebben die daar dan minder last van? In mijn geval van daarnet gok ik dat er minstens 10% onderschatting was, wat ik toch vrij veel vind..."
Omdat ik heel concreet naar de FR210 aan het kijken ben (voor 159 euro in de Krefel momenteel!!!): is zo'n Garmin GPS nauwkeuriger dan een smartphone-GPS met pakweg Runkeeper of heb je toch meer aan een foot pod?

It's just technology, not religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wazzup105
  • Laatst online: 03-05 22:17
chaola schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 09:42:
Berichtje dat ik al op het hardloopforum had gepost:
"Daarnet eens een testje gedaan met de smartphone, respectievelijk een HTC Wildfire met Runkeeper en een Huawei Ascend W1 met Caledos Runner. In beide gevallen had ik de indruk dat de afstand onderschat werd en naar ik verneem kan dat liggen aan een bochtig parcours, en zo'n parcours was het idd: zigzag parkloopje onder de bomen. GPS zou dan de neiging hebben om die bochtjes te gaan afsnijden. Vraagje: is die ervaring er ook met GPS horloges en wat met footpods e.d.: hebben die daar dan minder last van? In mijn geval van daarnet gok ik dat er minstens 10% onderschatting was, wat ik toch vrij veel vind..."
Omdat ik heel concreet naar de FR210 aan het kijken ben (voor 159 euro in de Krefel momenteel!!!): is zo'n Garmin GPS nauwkeuriger dan een smartphone-GPS met pakweg Runkeeper of heb je toch meer aan een foot pod?
Mijn Nokia 5800 gaf stelselmatig 10% meer aan dan mijn Garmin. Aan de plaatjes was te zien dat ik volgens de Garmin netjes over de weg liep, terwijl de Nokia me als een dronkaard links en rechts van de weg door de sloot liet gaan.

Ik weet niet hoe vaak de Garmin in de praktijk een sample neemt maar ja, als je Garmin een sample maakt om de 50 meter dan kan'ie een stukje bocht overslaan, alleen zie ik dat in de praktijk niet veel gebeuren. Wel doet de actuele snelheid soms een beetje raar na een bocht (eerst te laag en dan weer ineens te hoog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Ik heb een Garmin 610 en die kun je ook instellen op 1-second recording, dus elke seconde slaat hij de GPS locatie op ipv met smart recording. Dit zou preciezer kunnen zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Bigfoot op 13-06-2013 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
Je zal altijd een bepaalde mate van afwijking houden, maar een GPS-hardloophorloge zal m.i. het meest nauwkeurig zijn. Als je dan ook de mogelijkheid hebt om je horloge op 1 sec recording te zetten, wordt het nauwkeuriger. De software heeft dan meer vastepunten (broodkruimels) in de route en de software hoeft minder te schatten.

Een footpod is wel een mooie aanvulling op het GPS signaal, vooral wanneer je ergens loopt waar slechte GPS ontvangst is. Als je een redelijk consequente cadans hebt en je footpod goed gekalibreerd is, komt dat de nauwkeurigheid echt ten goede. Heb geen ervaring met systemen waarbij je alleen een footpod gebruikt.

Verschil tussen Garmin smartrecording en 1 seconde recording (klik voor groter):
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/s/lto2r8bj1ejvj97/Garmin%20klein.png

Uitsnede van een training op openbare atletiekbaan in het Poldergebied Overvecht Utrecht. Ik liep daar over de gehele breedte van de baan, zoals te zien is. De baan is (nog) niet te zien op Google Maps, het ligt aan de Gageldijk/St Anthoniedijk, recht achter de "witte pomp". (Strava segment)

Voor snelheid gebruik ik nooit de actuele snelheid. Heb op m'n Forerunner autolap per km ingesteld en ik laat dan gemiddelde rondesnelheid (average lap speed) tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Bij Smartrecording varieert de interval waarmee hij opneemt meestal tussen de 1-10s, gemiddeld om de 5 seconden. Dat is voor normaal gebruik voldoende, wellicht dat wanneer je op de baan traint (veel bochten), het wat minder nauwkeurig wordt. Maar het geeft mij te weinig voordeel, en de kleine nadelen (grotere bestanden & veel kleine foutjes, want in een seconde kan je er flink naastzitten) wegen dan zwaarder.

De 610 is heel wat nauwkeuriger dan oudere gps-devices die ik bezit (zie hier voor een simpele vergelijking). Hoe die tot de 210 verhoudt weet ik niet. Wel is de verticale nauwkeurigheid vrij slecht, ook al geeft hij in het begin aan dat hij satellieten heeft gevonden, kan het wel eens 50 meter schelen. Ook horizontaal kan hij er dan nog wel eens dik naast zitten. Ik wacht dan ook meestal nog even voordat ik 'opneem'.

[ Voor 17% gewijzigd door inquestos op 13-06-2013 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
driedees schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 14:35:

Verschil tussen Garmin smartrecording en 1 seconde recording (klik voor groter):
[afbeelding]

Uitsnede van een training op openbare atletiekbaan in het Poldergebied Overvecht Utrecht. Is (nog) niet te zien op Google Maps, het ligt aan de Gageldijk/St Anthoniedijk, recht achter de "witte pomp". (Strava segment)
Interessant! Is dat iedere keer dezelfde baan die je genomen hebt, want dan zit er toch wel redelijk wat verschil op?

[ Voor 36% gewijzigd door chaola op 13-06-2013 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
@ chaola: Nee, heb niet iedere keer dezelfde baan genomen, even aangepast in m'n andere post.. Ik liep daar op een "ovaal van asfalt", dat dezelfde vorm heeft als een atletiekbaan. Ik liep kriskras over die baan dus, zal de volgende keer proberen om alleen zoveel mogelijk langs de binnenkant te lopen.

@ inquestos: met 1 seconde recording merk ik inderdaad vaak rare uitschieters (omhoog of omlaag) heb met tempo. Bij veel tempowisselingen of op de baan heb je er wel voordeel van in mijn ogen, voor de langere duurlopen weer minder. Leuke vergelijking van jou, had 'm toen ook al gezien. Gebruik je die oude GPS-apparaten nog of is het vooral de 610?

[ Voor 44% gewijzigd door driedees op 13-06-2013 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Ik loop meestal in het bos, en af en toe wijk ik even snel uit naar links of rechts voor een plas of tak ofzo. Je zou denken dat je gem. snelheid dan iets hoger wordt met 1-sec recording? Of heeft het ook nadelige effecten daarop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
driedees schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 15:19: Leuke vergelijking van jou, had 'm toen ook al gezien. Gebruik je die oude GPS-apparaten nog of is het vooral de 610?
Die Etrex heeft een kaart, dus die neem ik af en toe wel mee. Maar in de stad of in het bos heeft hij het moeilijk, dus ik zet voortaan ook altijd m'n 610 aan zodat ik achteraf mooi kan zien waar ik allemaal ben geweest.

Had ik dit kaartje hier al gepost? Echt mooi hoe Garmin Basecamp al je tracks tegelijkertijd laat zien. Kan je zien waar je al bent geweest, en waar nog niet. Daagt me uit om m'n omgeving nog meer te verkennen. Dit is de omgeving Delft (tot februari dit jaar)

Afbeeldingslocatie: http://www.ferdinandvanoostrom.nl/gps/gps_map_Delft_2013-02-17.gif
Bigfoot schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 16:01:
Ik loop meestal in het bos, en af en toe wijk ik even snel uit naar links of rechts voor een plas of tak ofzo. Je zou denken dat je gem. snelheid dan iets hoger wordt met 1-sec recording? Of heeft het ook nadelige effecten daarop?
Ik gok dat er wel een algoritme zit om kleine schommelingen eruit te filteren, en ik denk niet dat er daarbij onderscheid wordt gemaakt tussen daadwerkelijk slalommen of onnauwkeurigheden door ontvangst.

[ Voor 53% gewijzigd door inquestos op 13-06-2013 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
chaola schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 09:42:
Vraagje: is die ervaring er ook met GPS horloges en wat met footpods e.d.: hebben die daar dan minder last van? In mijn geval van daarnet gok ik dat er minstens 10% onderschatting was, wat ik toch vrij veel vind..." [/i]
Met mijn Forerunner 210 heb ik met GPS een afwijking van zo'n 5%, met gecalibreerde voetsensor zo'n 1%.
Die afwijking bij GPS is vooral sterk wanneer je veel bochten loopt en hetmeest bij rondjes. althans, dat is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
nogeeninlog schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 19:21:
[...]

Met mijn Forerunner 210 heb ik met GPS een afwijking van zo'n 5%, met gecalibreerde voetsensor zo'n 1%.
Die afwijking bij GPS is vooral sterk wanneer je veel bochten loopt en hetmeest bij rondjes. althans, dat is mijn ervaring.
Hmmm, veel stof om over na te denken. Ik zou ook graag betrouwbare realtime informatie hebben over de actuele snelheid, dus terwijl ik bezig ben. Ik dacht begrepen te hebben dat de snelheidsweergave bij een GPS veel meer "verspringt" dan bij zo'n pod, of hangt dat ook van exemplaar tot exemplaar af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:42
Is zo'n voetsensor niet erg afhankelijk van een vaste staplengte?
Oftewel hij gaat minder accuraat meten als je het moeilijker krijgt?

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
Tweety1 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 07:38:
[...]

JIj doet volgens mij helemaal niets fout. Workouts via de website van Garmin hebben nog nooit bij mij gewerkt en ik heb mijn horlogoe nu een jr of 2. Ik kan alleen workouts op mijn horloge krijgen via het trainingcenter. De laatste tijd heb ik ook last om workouts naar endomondo of strava te sturen. De extensie al meerdere keren verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Het enige wat helpt was Safari als browser te gebruiken.
Zoals ik eerder vermelde lukte het bij mijn eigen laptop ook niet.
Ik heb toen ff op het garmin forum rondgekeken en daar hadden er ook meerdere mensen last van.
De oplossing die ik daar tegen kwam en ook voor mij werkte was, de naam van de workout korter maken.
Bv extensieve interval 8,6 KM veranderen naar ext 8.6.
Ik heb dus ook de komma in een punt veranderd.
Misschien werkt het voor andere ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
inquestos schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 16:47:
[...]
Had ik dit kaartje hier al gepost?
[afbeelding]
Leuke toepassing van BaseCamp, hoop zelf dan ook dat de heatmap-functie in Garmin Connect snel wordt uitgebreid.

Garmin Connect: What's New?- March 2013
Heat Maps
Runners and cyclists frequently ask us where they can find the most popular places for their workouts. Our new heat map feature is a color-coded map overlay created from Garmin Connect activity. It shows you the most popular workout hot spots in a city. Besides being cool to look at, heat maps can help you find a new spot to work out, create a new course, or suggest a good place to meet up with friends.
The heat map feature is available by selecting the layers icon in the top left corner of a map when you're exploring courses and activities or creating a new course. Heat maps are currently available for the most-active U.S. cities, but we will be rolling out new cities throughout the year.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Als ik goed inzoom op mijn hardlooprondje zie ik dat het steeds net niet matcht met Google Earth (Bing ook niet).

Is dat een fout van mijn apparaat?

Afbeeldingslocatie: http://img805.imageshack.us/img805/7294/i8.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Kijk eens of andere tracks wel goed zijn. Ik heb ook wel eens last van een verschuiving, dat de track wel vrij nauwkeurig het pad volgt, maar wel 50m ervanaf. Bij mij is het vaak in de buurt van een heuvel of hoge gebouwen, maar dat kan ook toeval zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Was het hele rondje zo, en ik zie ook hetzelfde bij eerdere rondjes die ik gelopen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
Maar ligt het dan alleen in die bepaalde hoek niet precies over de paden, of wijkt het hele rondje af? Denk dat je de totale afstand niet klopt of is de afwijking overal een stukje naar rechts en een tikkie te hoog? Ik merk ook wel eens dat de looplijn niet helemaal overeenkomt met het daadwerkelijke voetpad. Langs wegen/straten waar ook autoverkeer is, gaat het eigenlijk altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Totale afstand en snelheid kloppen wel maar toch raar hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
GPS heeft een afwijking, er zit altijd enkele meters verschil tussen de gps-plaatsbepaling en je daadwerkelijke plaats. Op je Forerunner kun je dat zien, door de accuracy te laten tonen. En de gps-informatie uit je Forerunner wordt achteraf "over" de kaart heen gelegd, tussen de opgenomen gps-punten wordt een lijn getrokken en vervolgens wordt dat ook nog eens vergeleken met beschikbare kaartinformatie - versimpeld gezegd dan. Dat zijn allemaal momenten waarop berekeningen uitgevoerd worden en die hebben een bepaalde foutmarge. Maar volgens mij maakt dat je data niet minder bruikbaar ofzo, het staat wel slordig op je kaartje natuurlijk :P

en nu ben ik m'n eigen loopjes ook gaan zoeken naar afwijkingen :>

[ Voor 23% gewijzigd door driedees op 14-06-2013 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Nee, dat is het niet. Ook al laat mijn garmin een foutmarge van 5 meter zien, kan het nog zijn dat hij achteraf een lijn tekent die 50 meter naast het gevolgde parcours ligt. Het gaat dan echt om een verschuiving waarbij de lijn exact 50m ten noordoosten van het gevolgde pad ligt zoals bij Bigfoot, geen wiebelig lijntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
Het verschil tussen pad en lijn is inderdaad wel meer dan paar meter. Apart dan, maar jij hebt het dus ook wel eens: een (flinke) afwijking naar het noordoosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
edit: laat maar

[ Voor 67% gewijzigd door Bigfoot op 14-06-2013 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Laatst online: 23:45
inquestos schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 16:01:
Nee, dat is het niet. Ook al laat mijn garmin een foutmarge van 5 meter zien, kan het nog zijn dat hij achteraf een lijn tekent die 50 meter naast het gevolgde parcours ligt. Het gaat dan echt om een verschuiving waarbij de lijn exact 50m ten noordoosten van het gevolgde pad ligt zoals bij Bigfoot, geen wiebelig lijntje.
Dit heb ik met mijn Forerunner 410, maar alleen in de Garmin desktoptool. In de Garmin Connect website zie ik wel de route op de juiste plek. Ik heb hier ook nog niets op gevonden.

Ik vond dat de eerste keer wel gek, want ik was tijdens mijn rondje opeens twee keer het Amsterdam-Rijnkanaal overgezwommen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
noordoosten, zuidwesten, het kan van alles zijn. Ik geef de schuld vaak aan de reflectie van de signalen (wordt hier multipath effect genoemd), maar dat zou volgens dezelfde site maar verantwoordelijk kunnen zijn voor een afwijking van enkele meters. Ik geloof niet dat garmin de gps-data aanpast op basis van kaartmateriaal, dus ik heb er toch geen andere verklaring voor.

Afbeeldingslocatie: http://www.kowoma.de/en/gps/multipath.gif
(eigenlijk is dit plaatje niet geheel goed. Ik heb het vermoeden dat wanneer het signaal door een gebouw/bos wordt geblokkeerd, maar een gereflecteerd signaal (via een ander gebouw) wel aankomt deze fout zich voortdoet. Dan komt het rode signaal in het plaatje dus niet aan, maar het paarse wel.

[ Voor 23% gewijzigd door inquestos op 14-06-2013 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Misschien komt de afwijking omdat ik bij dat rare rondje al was begonnen met lopen voordat ik de fix kreeg. Normaal wacht ik daarop. Eens kijken of dat het verschil maakt.

Hoe meer sats voor de startfix hoe beter wellicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-05 18:59

Ragger

slopen. alles kapot maken.

Je moet sowieso bij aanvang wachten tot de afwijking < 10 meter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Hoe weet je wanneer het<10 meter is? Ik zie alleen maar dat hij een fix krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragger

Ragger

Kun je instellen als veld. En op mijn 405CX heb ik een onder het menu 'GPS' een keuze 'satellieten', met daaronder een grafische weergave van het satellieten zoeken en de nauwkeurigheid in meters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragger

Ragger

kenneth schreef op woensdag 03 april 2013 @ 16:57:
En, hoe bevalt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
N.a.v. een post op het blog van DCRainmaker (How to download Garmin workouts to your tablet) geprobeerd om m'n Garmin Forerunner 305 (PW)op mijn Nexus 7 tablet (PW).

Door gebruik te maken van een simpel OTG-kabeltje is het gelukt om workouts van m'n Forerunner naar Garmin Connect te uploaden. Behalve het OTG-kabeltje - de goedkoopste die ik kon vinden online, heb je de Uploader for Garmin app nodig. Gratis om te proberen, 5 euro in app purchase om volledig te kunnen benutten.

Voor gebruik met tablets met een scherm van 10 inch of groter kun je [url="ttps://play.google.com/store/apps/details?id=com.carlopescio.sportablet"]Sportablet[/url] gebruiken. Hoewel de Play Store aangeeft dat deze app compatible is met de Nexus 7, werkt het niet goed: delen van de app zijn simpelweg niet zichtbaar op schermen kleiner dan 10 inch diagonaal.

Je hebt geen root nodig op je Nexus 7 en de USB-aansluiting van de Nexus 7 geeft voldoende stroom af om de Forerunner te voorzien.

De Forerunner aan de Nexus gekoppeld (alle foto's zijn klikbaar):
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/s/cfkqutqu6suutg0/2013-06-17%2021.52.19.jpg
Is niet te zien op de foto, maar in het scherm van de Forerunner staat dus "charging in progress"

Uploader for Garmin ontvangt gegevens van de Forerunner:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/s/7oyhkl466uqwd19/2013-06-17%2021.52.33.jpg

Samenvatting van een workout van de Forerunner op de tablet:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/s/v10016ld78r4wqq/2013-06-17%2021.54.53.jpg

Exporteeropties van Garmin Uploader:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/s/27fdmrlnq75632o/2013-06-17%2021.55.00.jpg

De runs verschijnen gewoon goed op Garmin Connect en exporteren naar mail gaat ook goed. Nog niet geprobeerd naar Strava, dat laat ik nog weten in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
Ik heb ook al een tijdje 'Uploader voor Garmin' (de uitgeklede versie van SporTablet, gemaakt voor smartphones en tablets met kleiner scherm) op mijn Xperia Active en mijn Tomtec tablet staan. 'k Heb al een paar keer geprobeerd om workouts van mijn 310XT via ANT+ over te zetten, echter met wisselend succes (af en toe lukt het me om iets over te zetten, maar meestal ook niet meer dan 2 of 3 workouts).

'k Zou nog een wat meer met de instellingen in de app moeten spelen, maar uiteindelijk lijkt de USB-connectie van de 305 (en 110, 210, Edge..) op dat vlak natuurlijk wel een stuk handiger (want 'stabieler' dan ANT+). Op Xperia Active maakt de app gebruik van de ingebouwde ANT+ chip, op de Tomtec (met Android 4.1 custom rom uit dit topic) gebruik ik de ANT+-USB stick (zoals ook beschreven in de post van DCRainmaker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Goed! Veranderingen in tempo worden merkbaar sneller waargenomen. Lopen waar de gps-ontvangst af en toe gestoord wordt is eindelijk geen probleem meer. Korte intervallen (200m/400m) gaan nu ontspannender en constanter omdat ik nu sneller weet dat ik het goede tempo te pakken heb.

Nadeeltje wel: nieuwe schoenen, dus pas weer (he-le-maal :P) naar de atletiekbaan om hem te calibreren. Maargoed, dat hoeft maar een keer per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
En heb je die van Garmin zelf gekocht of die van Decathlon van 39 euro zoals elders op dit forum al werd voorgesteld?
Net de Forerunner 210 aangeschaft en ben ook nog aan het twijfelen of ik die ga uitbreiden met Footpod.
Als ik het goed begrijp kun je de twee samen gebruiken en neemt de footpod het over als de GPS wegvalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
@dvraemdo: het verbaasde me eigenlijk hoe simpel het werkte met de USB-kabel inderdaad. Ik heb zelf geen ANT+ gadgets om te proberen.

Ik wist helemaal niet dat Decathlon ook bezorgt tegenwoordig, link naar de Geonaute ANT+ footpod.

Hoe gaat dat "omschakelen" eigenlijk kenneth: gebeurt dat onmiddelijk als de gps-ontvangst helemaal wegvalt of is er een soort van drempelwaarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Erg mooi die combinatie met de Nexus 7; hader al van gehoord, maar toch goed om te weten dat het ook daadwerkelijk fijn werkt. Weet je ook of het in combinatie met een ANT+ stick werkt, of moet je 'm dan toch rooten?

En dat decathlon aan verzenden doet is inderdaad nieuw, evenals die Geonaute ANT+ foodpod, dat was eerst een ander model geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
@driedees: ja, op dat vlak mis ik wel een USB-connectie op de 310XT. ANT+ is eigenlijk toch niet zo geschikt om grote hoeveelheden data door te sturen. Op een (Windows) PC lukt het echter wel vlot, dus zo te zien staat die Sportablet-app op dat gebied nog niet helemaal op punt (of het moet aan de onderliggende hardware of Android zelf liggen).

Ik heb trouwens zelf de Geonaute ANT+ footpod, en deze werkt eigenlijk wel vrij goed. Gebruik 'm wel gewoon om enkel loopkadans bij te houden, niet om de snelheid/afstand te registreren. 'k Heb dit wel al eens geprobeerd, en de resultaten komen vrij goed overeen met de GPS van mijn 310XT.

Toen ik in april de 'Antwerp 10 miles' liep, heb ik toch maar veiligheidshalve de footpod 'ontkoppeld' van mijn Garmin, ook al had ik 'm zeker goed kunnen gebruiken in de 3 tunnels waar ik door moest (geen GPS signaal). 'k Had echter schrik dat de combinatie van het gedeelte registratie via GPS met het gedeelde via footpod niet goed ging uitdraaien in de totalen (en om dat dan in een 'wedstrijd' uit te testen... ;) ).

Edit: ik heb even die run met snelheidsregistratie door (Geonaute) footpod opgezocht, en eigenlijk zitten daar toch wel wat abnormaliteiten in...

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/4hvd50.jpg

Die 'spikes' in tempo zijn echter niet terug te zien in het grafiekje van de loopkadans, dus moeten ze steeds van zeer korte duur geweest zijn, en hebben weinig invloed gehad op de totale afstand.

[ Voor 16% gewijzigd door dvraemdo op 18-06-2013 11:34 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 316 Laatste