Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 11 ... 315 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:43
Eigenlijk heeft de oude FR305 best veel aan boord, als je in ogenschouw neemt wat Garmin allemaal achterwege gelaten heeft in de daaropvolgende Forerunners. DCRainmaker tabel

Mocht mijn FR305 het begeven, dan ga ik denk ik voor de FR620. Hoop dan wel dat in de finale firmware weer cycling mode zit: ook al gebruik ik het niet vaak, het is wel handig. De FR305 is het gadget dat ik het langst in bezit én gebruik heb, bij de meeste mp3-spelers, smartphones en dergelijke krijg ik het voor elkaar om ze binnen 1 à 1,5 jaar in een onbruikbare staat te krijgen.

Voor mij voorlopig geen reden om te upgraden, als het dan toch "moet", doe ik het om de GPS-preload, wifi en de nieuwe HRM-Run band.

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
chaola schreef op maandag 16 september 2013 @ 15:02:
Nu ook 1 seconde gps-registratie ipv. smart bij de 210. Dat zal normaal gezien toch ook voor betere nauwkeurigheid zorgen, momenteel zie ik toch heel veel afgesneden bochten bij mij.
Het lijkt mij sterk dat smart vs. 1-sec daarmee te maken heeft. Je horloge bepaalt sowieso elke seconde je positie. Die instelling bepaalt alleen of het wordt opgeslagen of niet. Indien je in een rechte lijn loopt worden tussenliggende punten dus "vergeten" (indien tempo nagenoeg gelijk) bij "smart". Als je een bocht om gaat of van tempo wisselt dan wordt er gewoon alsnog 1-sec gehanteerd voor het opslaan.

Vandaar de naamgeving van de instelling: "smart".

Afgesneden bochtjes zijn tot op zekere hoogte inherent aan GPS omdat de positiebepaling niet vaak genoeg plaatsvindt en niet nauwkeurig genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Regeneration schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 12:16:
Mijn hartslagband werkt al een tijdje niet optimaal van de Garmin Forerunner 210: deze gaf onrealistische / incorrecte waarden aan. Ik had toch maar eens contact opgenomen met Garmin. Op een of andere manier verwachte ik dat het lastig zou zijn, maar het tegendeel bleek waar. Enkel mijn initiële omschrijving (ok, die was redelijk uitgebreid :P) van het probleem was al voldoende voor de toezegging van het vervangende hartslagband. Ik moest enkel wat gegevens doorgeven en wacht nu op een referentienummer waarna ik het kan opsturen. Wellicht komt dit vaker voor en weten ze al wat het probleem is, maar ik heb er eigenlijk niet echt iets over kunnen vinden op het internet. Ik hoop dat het verder ook goed wordt afgewerkt, want dan kan ik echt blij zijn. :)

Misschien anderen hier een zelfde probleem gehad met de hartslagband van Garmin?
Ik had een tijdje geleden het bovenstaande geplaatst bij het hardloop topic (wellicht was het beter hier te plaatsen). Op donderdag 12 september had ik enkel de band + de module hoeven op te sturen. Maandag 16 september kreeg ik de bevestiging van ontvangst. En op donderdag 20 september werd de vervangende band al opgestuurd en vandaag kreeg ik de nieuwe band + module binnen. Al met al vind ik dat het netjes en toch redelijk snel is afgehandeld.

De band ziet er daadwerkelijk ook ietsje anders dan de oude (en functioneert hopelijk ook goed voor langere tijd :)). Ik had de band al gelijk even getest en hij lijkt ook beter te functioneren. Hartslag wordt weer gelijk opgepikt na het omdoen en ik heb geen wegvallende hartslag meer gezien, tijdens deze eerste test. Ook lijkt hij goed te reageren op hartslag fluctuaties. Even kijken of ik morgen tijd heb om even te gaan hardlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
Goh, Adidas komt ook met een hardloophorloge smartwatch, de miCoach SMART RUN. Zie info op Engadget. Mooie marketing om het een smartwatch te noemen, maar het is gewoon een gps-horloge natuurlijk. Want de Adidas communiceert niet met andere apparaten en het ding is niet verbonden met internet.

Wel cool dat je hartslag gemeten wordt zonder losse hartslagband! Prijs in de VS 399 dollar, geen info over prijzen en beschikbaarheid in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

driedees schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 10:42:
Goh, Adidas komt ook met een hardloophorloge smartwatch, de miCoach SMART RUN. Zie info op Engadget. Mooie marketing om het een smartwatch te noemen, maar het is gewoon een gps-horloge natuurlijk. Want de Adidas communiceert niet met andere apparaten en het ding is niet verbonden met internet.

Wel cool dat je hartslag gemeten wordt zonder losse hartslagband! Prijs in de VS 399 dollar, geen info over prijzen en beschikbaarheid in Europa.
Tja, ziet er aardig uit en lijkt leuke features te hebben. Alleen heb ik zo mijn twijfels bij dat touchscreen... Dat lijkt mij persoonlijk geheel niet handig tijdens het lopen en het 'vreet' meestal aan de batterij. Daarnaast is ie behoorlijk prijzig. Ik vraag me af of hij kan concurreren met de nieuwe Garmins. Ik vermoed dat veel doorgewinterde lopers toch vrolijk bij hun vertrouwde 610/620 blijven (met een vergelijkbare prijs) of voor de veel goedkopere 220 gaan met een redelijk vergelijkbare featureset. Financieel gezien zou ik het wel weten.
Indien batterijduur of andere sporten van belang zijn kan je nog steeds niet om de Suunto of de 910xt heen.

Maar goed om te zien dat er meer spelers op de markt komen, uiteindelijk leidt dat hopelijk tot vooruitgang en lagere prijzen. Ik ben benieuwd naar de reviews.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
Mee eens Roozzz. Die prijs is mij ook aan de (te) hoge kant. Lopers die dergelijke bedragen voor hun hardloophorloges over hebben, vragen veel van hun gadgets en voor dat geld is dat m.i. ook terecht. Zij weten dus dat ze met hun huidige Garmins of Suuntos goed zitten en zullen niet zo snel switchen naar het horloge van een nieuwkomer.

Voor de minder veeleisende lopers is $ 399 redelijk duur. Het zou me niks verbazen als die groep het bij zijn/haar smartphone + app houdt.

Weet ook niet of het miCoach-platform mensen over de streep zal trekken, maar ik vind al gauw dingen te vrolijk, schreeuwerig of kleurrijk. Dat Nike+ bijvoorbeeld, trekt me helemaal niet. Maar die geïntegreerde hartslagmeter is wel echt een welkome innovatie.

Meer keuze is altijd beter uiteraard! Ben ook benieuwd of de SMART RUN goed zal samenwerken met andere online platforms dan miCoach. edit: Lijkt erop van niet:
“It’s something we’ll look at as we go into 2014 as we look at distribution” but there are no plans for open APIs yet, Gaudio confirmed. The approach differs from Nike’s FuelLab project, announced earlier this week.
via twitter DCRainmaker en Slashgear

[ Voor 19% gewijzigd door driedees op 17-10-2013 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-05 11:52
Ik heb de afgelopen periode echt onder een steen gelegen ofzo, want de aankondiging van de 2 nieuwe Garmin horloges waren ff aan mij voorbij gegaan 8)7

Net ff de site van DC Rainmaker bekeken en ik moet zeggen dat de FR220 mijn interesse wel heeft als vervanger voor mijn huidige 405. Daar ben ik niet echt heel tevreden meer over. Batterij heeft me al een paar keer laten zitten waardoor het een gok is wat hij doet zodra ik hem van het stroom afhaal. Daarnaast heeft hij nooit erg lekker om mijn pols gezeten maar daar had ik mij bij neergelegd door die dunnen polsen van mij. Ik denk dat de 220 beter past als ik kijk naar het bandje, maar dat kunnen we pas zeggen als die ook echt te koop is straks. Laat maar komen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-05 18:21
driedees schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:36:
Weet ook niet of het miCoach-platform mensen over de streep zal trekken
Dat weet ik ook niet, maar ik vond het miCoach platform wel heel mooi. 2 dingen bevielen mij goed:
- de grafiek die aangaf welke inspanningsniveaus je had gehaald
- het automatische overzicht van persoonlijke records: Je beste 1/2/5/10/etc kilometer. Ook als je binnen een loop een record meerdere keren brak, dan gaf miCoach elk record apart aan.
Helaas kan miCoach nog steeds niet importeren. :(

Terug naar dat horloge van Adidas: ik vind het duur en qua uiterlijk op het TomTom horloge lijken. En wat die hartslagmeting betreft, welke techniet wordt er gebruikt? ECG kan het niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:40
nogeeninlog schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:00:
[...]

Terug naar dat horloge van Adidas: ik vind het duur en qua uiterlijk op het TomTom horloge lijken. En wat die hartslagmeting betreft, welke techniet wordt er gebruikt? ECG kan het niet zijn.
Volgens http://www.sport.be/runni...le.html?Article_ID=659338 "optische technologie" dus gelijkaardig aan de Mio Alpha. Ook ingebouwde accelerometer en zo. Een beetje waar ik op zat te wachten maar helaas niet voor die prijs :N
EDIT: ook Android 4.1 blijkbaar: http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2425874,00.asp
Benieuwd of ze zoals Nike (TomTom) ook hebben samengewerkt met een grote GPS-fabrikant. Ik ga toch maar de prijsevolutie hiervan in de gaten houden of anders hopen dat anderen dit voorbeeld voor een all-in-one gaan volgen.

[ Voor 21% gewijzigd door chaola op 18-10-2013 09:41 ]

It's just technology, not religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
driedees schreef op maandag 16 september 2013 @ 13:28:
Opvolgers voor de Forerunner 210 en 610, in de vorm van de 220 en 620. DCRainmaker heeft er al een post aan gewijd, over de verkrijgbaarheid is niet meer bekend dan "najaar 2013".
Ik zag op de site van futurumshop dat de horloges in wk 50 (9-12 dec) worden verwacht.
De FR 220 met hartslag gaat € 270 kosten en de FR 620 € 405

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Ik bezit nu de 310xt, maar ben erachter gekomen dat ik hem voor 99% gebruik voor rennen. Ik vind de 310xt vrij zwaar en heb om de paar maanden problemen met syncen, waardoor ik de watch weer moet resetten.
Daarom heb ik maar besloten om een nieuw aan te schaffen, en wel de 620. Vandaag besteld bij futurumshop. Hoop dat die week 50 binnen komt.
Mocht ik tijd vinden, zal ik wel een review schrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
MrAcid schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 10:57:
Het lijkt mij sterk dat smart vs. 1-sec daarmee te maken heeft. Je horloge bepaalt sowieso elke seconde je positie. Die instelling bepaalt alleen of het wordt opgeslagen of niet. Indien je in een rechte lijn loopt worden tussenliggende punten dus "vergeten" (indien tempo nagenoeg gelijk) bij "smart". Als je een bocht om gaat of van tempo wisselt dan wordt er gewoon alsnog 1-sec gehanteerd voor het opslaan.

Vandaar de naamgeving van de instelling: "smart".

Afgesneden bochtjes zijn tot op zekere hoogte inherent aan GPS omdat de positiebepaling niet vaak genoeg plaatsvindt en niet nauwkeurig genoeg is.
Dat is inderdaad wat de theorie van de Smart-instelling stelt, maar mijn ervaring is dat Smart toch minder 'smart' is dan je mag verwachten. Ik zie voornamelijk verschillen als ik de activiteiten in andere tools laad dan Connect. In Runkeeper zie je dan bijvoorbeeld afgesneden hoeken en komt de afstand op enkele tientallen meters minder uit dan in Connect. Als ik de boel op 1s recording zet is er nagenoeg geen verschil.

Dat smart klinkt dus leuk maar zolang ik geen last heb met batterijduur of opslag laat ik het lekker uit staan. Het is simpelweg niet zo nauwkeurig als 1s recording. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-04 19:12
McGreenNL schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 23:19:
Ik bezit nu de 310xt, maar ben erachter gekomen dat ik hem voor 99% gebruik voor rennen. Ik vind de 310xt vrij zwaar en heb om de paar maanden problemen met syncen, waardoor ik de watch weer moet resetten.
Daarom heb ik maar besloten om een nieuw aan te schaffen, en wel de 620. Vandaag besteld bij futurumshop. Hoop dat die week 50 binnen komt.
Mocht ik tijd vinden, zal ik wel een review schrijven
Proficiat met je aankoop, ben benieuwd naar je ervaringen met de 620. 'k Vind 'm met een prijs van €405 nu wel niet bepaald een 'koopje', dus voorlopig blijf ik wel nog even bij mijn 310XT (heeft soms ook z'n nukken, maar tot nu toe geen problemen met syncen).

Trouwens, het ontbreken van de optie tot het volgen van uitgestippelde routes op de 620 zou voor mij wel een gemis zijn. Ik heb dit op de 310XT al regelmatig eens gebruikt, en was onlangs best nog handig tijdens een 7 -daagse wandeltocht langs de GR10. Tuurlijk: 99% van de doelgroep van deze 620 (lopers) heeft daar totaal geen boodschap aan, dus misschien wel te begrijpen dat Garmin het niet heeft toegevoegd.

Laat ons hopen dat Garmin na verloop van tijd toch nog de optie tot connectie met fietssensoren (snelheid/cadans) toevoegt aan de 220/620. Ok, deze toestellen zijn eigenlijk niet bedoeld voor fietsers, maar wie niet speciaal behoefte/centen heeft om nog een aparte fietscomputer (bvb Edge 510/810) aan te schaffen, zal het toch wel appreciëren mocht dit kunnen...

Draadloze overdracht (WiFi of Bluetooth) is wel handig, maar 'k vind dan weer niet dat deze de hoge prijs kan rechtvaardigen... 'Live tracking' is 'nice to have', maar vraagt natuurlijk nog steeds een smartphone (dataconnectie). In dat geval kan je al evengoed de GPS in je smartphone gebruiken (live tracking via bvb Endomondo of Glympse, laatste weliswaar zonder extra data zoals hartslag/cadans...).

Mocht ik ooit een opvolger voor mijn 310XT zoeken (maar ik hoop dat dit nog even duurt ;) ), zou ik dan eerder voor de 220 gaan (prijs valt best mee). Deze heeft een aantal functies van de vroegere 410 meegekregen, en moet nu ook weer niet zo heel veel functies van de 620 missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Oeh, tegenwoordig kunnen er meer trillen, dat was voor mij dé reden om de 310XT te nemen. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05 22:24
Vandaag maar weer eens van de Koers-mode gebruik gemaakt.
Ik ben net verhuisd en wou een stuk lopen door gebied dat ik nog niet zo goed ken. Vooraf route op gpsies gemaakt en geupload naar mijn 310xt.

Ik heb het scherm dan staan op de 'kaart'/het lijntje op zo'n 200m schaal.
Nu valt vaak de kaart weg, terwijl mijn gelopen lijn wel zichtbaar blijft. GPS ontvangst was super (open veld). Af en toe komt ie weer, blijft heel even of wat langer, en valt daarna weer weg...

Als ik van de koers afwijk geeft hij wel mooi een seintje, maar ik zie dus niet waar ik naartoe moet dan...
Iemand dit dit bekend voorkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
@ frietsje: Die navigatiemodus gebruik ik ook wel eens, op mijn FR305. Wat jij beschrijft heb ik nog niet gehad, of ik moet echt heel erg uit koers raken. Dat lijntje blijf ik altijd wel zien, helemaal als ik uitzoom tot 200m (heb 'm vaak meer ingezoomd staan).
Ik weet niet hoe het op de FR310xt is, maar met de mode-knop kan ik op mijn 305 een kompasscherm krijgen. Een pijl geeft dan aan in welke richting de route is en om die pijl heen beweegt het kompas. Dan weet ik in ieder geval in welke richting ik moet lopen om weer op "het lijntje" te komen.

Viel me op dat Garmin Connect de Running Dynamics alvast op de site heeft geïntroduceerd. De nieuwe HRM Run-band kan namelijk Vertical Oscillation, Ground Contact Time, cadans en hartslag meten, de FR620 kan deze ook live weergeven. Ik gebruik een footpod (van Geonaute) met m'n 305 en die gegevens worden nu als running dynamics weergeven. Tot voor kort zag je alleen de daadwerkelijk gemeten cadans, in mijn geval de cadans van m'n rechtervoet. Nu maakt Garmin Connect daar een totale stapfrequentie van (cadans maal 2, ook voor links) en je krijgt in een grafiek te zien hoe jouw cadans zich verhoudt ten opzichte van andere gebruikers, middels gekleurde bolletjes.

Uitleg van Running Dynamics:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/s/qs523o70xd8pdso/garmin-running-dynamics-01.png

Voorbeeld van mijn cadans tijdens een wedstrijd (HM Amsterdam 2013)
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/s/0e90rvhxwcgjh3b/garmin-running-dynamics-02.png

Voorbeeld van cadans tijdens een rustig loopje
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/s/bafl9u83wut85ti/garmin-running-dynamics-03.png

Zonder enige technische kennis van zaken, zou die Ground Contact Time toch ook berekend moeten kunnen worden, aan de hand van tempo en cadans? Of zou die Vertical Oscilation waarde van de HRM Run-band daarbij noodzakelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05 22:24
driedees schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 10:28:
@ frietsje: Die navigatiemodus gebruik ik ook wel eens, op mijn FR305. Wat jij beschrijft heb ik nog niet gehad, of ik moet echt heel erg uit koers raken. Dat lijntje blijf ik altijd wel zien, helemaal als ik uitzoom tot 200m (heb 'm vaak meer ingezoomd staan).
Ik weet niet hoe het op de FR310xt is, maar met de mode-knop kan ik op mijn 305 een kompasscherm krijgen. Een pijl geeft dan aan in welke richting de route is en om die pijl heen beweegt het kompas. Dan weet ik in ieder geval in welke richting ik moet lopen om weer op "het lijntje" te komen.
Die functionaliteit heb ik ook inderdaad. Vind het echter niet fijn lopen omdat ik niet vooruit kan kijken, maar het is inderdaad een middel om toch nog goed te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
frietsje schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 11:14:
[...]

Die functionaliteit heb ik ook inderdaad. Vind het echter niet fijn lopen omdat ik niet vooruit kan kijken, maar het is inderdaad een middel om toch nog goed te lopen.
Ik heb ook een 310XT, en idd, die weergave van route, die je aan het volgen bent, is niet altijd even duidelijk. Je kan met de toetsen op je toestel ook niet veel meer doen dan in en uitzoomen op het beeld (of het moest zijn dat ik het nog steeds niet goed ken?).

'k Denk niet dat er een echte oplossing bestaat, maar je zou bvb wel bij het opstellen van je route (op PC) 'waypoints' kunnen (laten) aanmaken, met een melding van naar waar je moet afslaan aan de kruispunten. Een heel goede site hiervoor is www.bikeroutetoaster.com

Meer uitleg over BikeRouteToaster staat op de eerste pagina van dit topic: Garmin Forerunners: sporthorloges met GPS (tweede post).

Let wel: het automatisch aanmaken van die 'waypoints' gebeurt zeker niet 100% foutloos, ik ben er zelf ook al verkeerd door gelopen. Beste is om die idd automatisch te laten aanmaken, maar toch nog eens elk waypoint één voor één te controleren (of bvb 'Left' wel degelijk links is), alvorens de 'course' door te sturen naar je toestel. Je kan zelf ook waypoints toevoegen en wijzigen (soms wordt er eens een kruispunt niet automatisch gemarkeerd).

Eens je het wat onder de knie hebt, vind ik het wel vrij goed werken, dus probeer het zeker eens uit, zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 11:48
Ik kreeg de vraag van m'n pa of ik hem kon helpen aan een GPS + HRM horloge voor een schappelijke prijs. De man gaat 2-3x per week 20km wandelen en wil dat graag tracken. Hij heeft echter geen €150 of meer over voor een sporthorloge. Ik gebruik zelf al jaren de 405 naar tevredenheid maar heb me na aanschaf niet meer in de nieuwe modellen verdiept. Iemand een suggestie? Eventueel van een ander merk?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
@konijn: ik zou eigenlijk helemaal niet kijken naar de topmodellen van hardloophorloges, waar de 400-serie van Garmin m.i. onder valt. Die zijn (ver) boven budget en bieden te veel opties die je vader niet zal gebruiken. Als hij echt alleen een GPS-track achteraf wil bekijken, zou ik 'm de voordeligste Garmin Forerunner adviseren. http://tweakers.net/serie/1728/forerunner/

Hartslag is denk ik wel een lastige, bij het wandelen zweet je over het algemeen niet of nauwelijks, terwijl de HRM-banden hebben dat wel nodig. De nieuwe Adidas smartwatch biedt wel de mogelijkheid tot hartslagmeting zonder band en GPS-tracking, maar die is ook boven budget (400 euro) - paar posts hierboven gaat het erover.

Misschien dat je wat aan dit lijstje hebt Futurumshop. Zie je een beetje wat er te krijgen is tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
coelho schreef op woensdag 06 november 2013 @ 10:22:
Ik kreeg de vraag van m'n pa of ik hem kon helpen aan een GPS + HRM horloge voor een schappelijke prijs. De man gaat 2-3x per week 20km wandelen en wil dat graag tracken. Hij heeft echter geen €150 of meer over voor een sporthorloge. Ik gebruik zelf al jaren de 405 naar tevredenheid maar heb me na aanschaf niet meer in de nieuwe modellen verdiept. Iemand een suggestie? Eventueel van een ander merk?
Voor tracken en simpele info lijkt me de garmin 10 wel handig.
Is ook niet zo duur, kost rond de 100euro. (Lijkt alsof de prijs een beetje is gestegen, enkele maanden terug vond je ze voor 80euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-05 21:08
De garmin 10; die had toch geen hartslag functionaliteit?

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
Als je vader enkel wandelt (en nooit loopt?), zou hij dan niet beter af zijn met een tracking-app op zijn smartphone (of als hij die niet heeft, een goedkoop Android-modelletje kopen)? Dit evt in combinatie met een Bluetooth hartslagmeterband? Als je dan een app als bvb Oruxmaps installeert kan je ook nog eens OSM-kaarten gebruiken...

[ Voor 3% gewijzigd door dvraemdo op 06-11-2013 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
20km wandelen is al snel een uur of 4. De beperkte accuduur, en ongeschiktheid voor allerlei weersomstandigheden maken een telefoon niet altijd de meest ideale optie. Een simpele GPS-navigatiemodel zoals een Garmin Etrex valt ook te overwegen. Hebben over het algemeen een flinke accuduur, waardoor je ook meerdere dagtochten kan maken.

Ik heb zowel een Etrex als Garmin Forerunner. Bij wandeltochten zet ik ze meestal beiden aan.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
Etrex heb ik idd ook nog aan gedacht, maar als hartslagmeting een must is voor 'de pa van coelho', moet hij al naar de Etrex 30 gaan (met ANT+), wat het prijskaartje al snel richting de €200 doet gaan. Foretrex is nog een iets goedkopere optie, maar ook maar pas ANT+ vanaf de duurdere Foretrex 401. En reken daar dan nog de hartslagmeterband bij (€40 voor het goedkoopste ANT+ model).

Als je niet te veel op het scherm tuurt van een smartphone, kan je er al snel 5 à 6 uur mee 'tracken', dus moet best lukken. Regenbestendigheid kan idd een issue zijn, maar valt wel op te lossen met eenvoudig waterdicht hoesje.

Als je toch een echt GPS-horloge zoekt (met HRM), en het hoeft niet noodzakelijk een Garmin te zijn, dan is dit of dit toestel misschien nog te overwegen? Deze zijn vergelijkbaar (wsch van zelfde fabrikant) met het GPS-horloge van Runtastic. Ik kan me niet uitspreken over de kwaliteit van deze Multinav-toestellen, maar als ik de reviews op de Conrad-site mag geloven komt ie er toch vrij goed uit...

[ Voor 39% gewijzigd door dvraemdo op 06-11-2013 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-05 20:14

racoon

mooowwww

iemand die een garmin forerunner 305 heeft, een vriendin van mij heeft er een maar hij verzend de gegevens niet meer naar de pc toe, is er een instelling welke misschien verkeerd kan staan?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:20

Rhapsody

In Metal We Trust

Ik heb iets meer informatie nodig om hier iets over te zeggen.

- Zie de Garmin plugin op je computer het apparaat wel?
- Zegt ie dat het synchroniseren is gelukt?
- Krijg je een foutmelding?

🇪🇺 pro Europa! | Dit is niet mijn regering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

foutmelding De software voor dit apparaat wordt geblokkeerd vanwege compatibiliteitsproblemen met Windows. Neem voor een nieuw stuurprogramma contact op met de hardwareleverancier. (Code 48) en verder kan er wel naar het horloge verstuurd worden, maar trainingsloopjes naar de pc lukt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
Heb je de Garmin Communicator al verwijderd - pc opnieuw opgestart - en vervolgens opnieuw geïnstalleerd?

Wat je ook nog kunt proberen, als soort van laatste redmiddel:
  • installeer Garmin Training Center en probeer via dat programma in ieder geval de trainingslogs te redden. Die oudere software staat hier: Garmin
  • geef de 305 een reset, soft en hard reset worden hier beschreven. Let op: je raakt data kwijt hiermee, zorg dus dat je die logs eerst op een pc hebt gekregen.
  • als het niet lukt op de PC van je vriendin, hang die 305 eens aan een ander systeem met de Communicator of Training Center, wellicht kun je zo wat redden.
Zo heb ik paar maanden geleden de mijne in ieder geval een "schop" gegeven, hiermee waren alle problemen met het aansluiten van de FR305 op m'n iMac en op m'n Nexus 7 tablet weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:20

Rhapsody

In Metal We Trust

Bij mij had ik ook problemen met de Garmin Communicator plugin, maar het bleek dat Google Chrome deze plugin blokkeerde. In de adresbalk komt rechts een icoontje te staan waarmij je deze plugin kunt toestaan.

Wat voor Windows versie heb je?

🇪🇺 pro Europa! | Dit is niet mijn regering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Wat geholpen heeft is een harde reset,wel alle trainingen die niet geüpload konden worden zijn weg.

Bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
Jammer dat je de oude trainingen niet meer hebt kunnen redden, hopen dat de FR305 het weer een tijd blijft doen.

• driedees
Crosspost vanuit het hardloop topic:

Gisteravond voor het eerst gelopen met de Geonaute ANT+ soft strap hartslag band, huismerk van Decathlon. Lijkt het prima te doen, pairen met m'n FR305 ging erg goed en ik zie niet al te veel rare spikes/dropouts in de meting.

Net als Barber en Lithoijen ben ik positief over die Geonaute-band.

Rest van het bericht: driedees in "Hardlopen (deel 6)"

[ Voor 7% gewijzigd door driedees op 14-11-2013 10:15 ]

• chaola
Die Geonaute zou eventueel een plan B kunnen zijn voor mij, want mijn 4 maanden oude Garmin FR210 band lijkt ook zijn beste tijd te hebben gehad: het duurt telkens twee kilometer vooraleer hij juiste waarden toont. In het begin had ik dat alleszins niet. Het zou kunnen dat dat begonnen is na een wasmachine-beurt, maar normaal gezien mag je hem wassen, dus dat zou niet mogen. Ik dacht hier al ergens gelezen te hebben dat ze nog vrij soepel zijn qua garantie bij Garmin, dus misschien moet ik eerst maar eens proberen een vervanger te scoren? [eveneens crosspost met hardloop-topic]
[Edit: uiteraard heb ik enkel de riem gewassen en niet de connector!]

[ Voor 5% gewijzigd door chaola op 14-11-2013 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keida
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-05 23:19

Keida

dr.

De Garmin 220 en 620 zijn nu te bestellen op Garmin.com (tenminste in UK wel).
In nederlandse shops zijn ze te bestellen maar pas leverbaar in Q1 2014 als ik het goed zie.

IJsdikte op de Elfstedentocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:06
Vind het echt jammer dat er geen fietsmodus opzit. Voor mij helaas dus geen upgrade naar de 620 (komende van een 610). Ik gebruik mijn 610 net zoveel voor fietsen als voor hardlopen. Als ik dan toch moet kiezen wil ik liever een Edge 810 en de 610 voor het lopen als de 620 voor hardlopen en de 610 voor fietsen en hardlopen.

Beide upgraden is overigens geen optie :P

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-05 18:21
Een jaar gebruik ik nu een voetsensor met mijn Forerunner 210. Garmin Connect gaf altijd ongeveer 88 stappen per minuut aan. Sinds een maand zijn deze waarden verdubbeld. Het zal er wel mee te makenhebben dat ik 2 benen heb, maar weet iemand wat de achtergrond hiervan is, en wat nu de juiste waarde is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Bij hardlopen is het gebruikelijker om de pasfrequentie voor beide benen aan te geven (verdubbeld dus). Net als dat het gebruikelijker is om tempo weer te geven, in plaats van snelheid.

Misschien omdat het makkelijker "telt" als je elke stap meetelt ipv dat je erover na moet denken om maar één been te tellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:45
nogeeninlog schreef op maandag 18 november 2013 @ 21:37:
Een jaar gebruik ik nu een voetsensor met mijn Forerunner 210. Garmin Connect gaf altijd ongeveer 88 stappen per minuut aan. Sinds een maand zijn deze waarden verdubbeld. Het zal er wel mee te makenhebben dat ik 2 benen heb, maar weet iemand wat de achtergrond hiervan is, en wat nu de juiste waarde is?
Heeft te maken met de introductie van de nieuwe Forerunners als het goed is hebben ze bij alle oude trainingen de waardes verdubbeld. Zoals je zegt was het eerste de stap frequentie van één been en nu geven ze het weer als de stapfrequentie voor beide benen wat de gebruikelijke methode is schijnbaar om de stap frequentie weer te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-03 18:49
Ook deze generatie Forerunners laat ik maar weer aan me voorbijgaan, omdat eerst werd aangekondigd dat de 220 virtual pacer/racer zou hebben en dat toch niet zo blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
De Forerunner 210 hier in huis maakt mijn vriendin (en mij dus indirect ook) knettergek. Wat een verrot systeem is dat systeem met die 4 contactpuntjes ook zeg. Ik ga haar voor de time being mijn 610 geven. Loop voorlopig toch niet meer, blijf even bij de fiets :)
Wat zou een 210 van twee jaar oud nog waard zijn?

Die 620 ziet er trouwens wel fancy uit qua features. Zouden ze ook wel op de Edge serie mogen doen middels een software update, maar goed, dat zal dan wel weer een Edge 820 worden :|

[ Voor 22% gewijzigd door UltraSub op 19-11-2013 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
UltraSub schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 12:41:
De Forerunner 210 hier in huis maakt mijn vriendin (en mij dus indirect ook) knettergek. Wat een verrot systeem is dat systeem met die 4 contactpuntjes ook zeg.
Hier nog iemand die af en toe de muren oploopt. Hoe moeilijk kan het nu zijn om een waterdichte micro-usb-aansluiting te voorzien, als dat wel voor smartphones kan? De Sony-smartwatch 2 zou dit naar verluidt al hebben. En de Nike+ doet het nog anders door een usb-aansluiting in de armband te verstoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Of gewoon wat ze met de Edge 810 en 510 hebben gedaan, pairen via lowpower bluetooth met een telefoon, en die dataconnectie gebruiken om te uploaden/syncen. En dan als fallback voor mensen die geen smartphone hebben (zijn die er wel, als je wel zo'n horloge koopt?) een ANT+ usb sync.

• dvraemdo
UltraSub schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 14:27:
Of gewoon wat ze met de Edge 810 en 510 hebben gedaan, pairen via lowpower bluetooth met een telefoon, en die dataconnectie gebruiken om te uploaden/syncen. En dan als fallback voor mensen die geen smartphone hebben (zijn die er wel, als je wel zo'n horloge koopt?) een ANT+ usb sync.
Het lijkt dat Garmin juist stilaan aan het afstappen is van die ANT+ USB sync (en toegegeven: da's misschien nog ook zo slecht niet), ten voordele van Bluetooth-sync ('legacy' versie in Edge 510/810, 'low power' in Forerunner 220/620).

Het zou misschien wel niet slecht zijn mocht Garmin een Bluetooth 4.0 stickje meeleveren bij de nieuwe Forerunners, want nog ver niet elke PC/laptop beschikt over deze laatste nieuwe BT-versie. 'k Weet eigenlijk niet of het met PC-versie van Garmin Connect mogelijk is om via BT te syncen (wel via WiFi en USB, als ik het goed begrepen heb)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-05 19:39
Sinds vrijdag doet mijn 405 het niet meer.... batterij was leeg... dus ik laden en nadat hij 55% vol was gaan lopen..... ik kom buiten: piep piep, batterij leeg..... huh?

Weer naar binnen, aan de lader, meteen 100%.... Daarna nog lang gaan lopen (45 minuten) terwijl de batterij aangaf 0% te hebben... Vandaag stond hij nog altijd aan maar toen ik hem net aan de lader ging hangen, ging alles uit en nu doet niks het meer...

Stuk? Is 3,5 jaar oud en weet niet of ik zonder prettig zou kunnen rennen...... stress!

Iemand tips?

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
miel schreef op zondag 24 november 2013 @ 21:18:
Sinds vrijdag doet mijn 405 het niet meer.... batterij was leeg... dus ik laden en nadat hij 55% vol was gaan lopen..... ik kom buiten: piep piep, batterij leeg..... huh?

Weer naar binnen, aan de lader, meteen 100%.... Daarna nog lang gaan lopen (45 minuten) terwijl de batterij aangaf 0% te hebben... Vandaag stond hij nog altijd aan maar toen ik hem net aan de lader ging hangen, ging alles uit en nu doet niks het meer...

Stuk? Is 3,5 jaar oud en weet niet of ik zonder prettig zou kunnen rennen...... stress!

Iemand tips?
Zou altijd ook kunnen dat de batterij kapot is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Anton.net schreef op zondag 24 november 2013 @ 21:31:
[...]

Zou altijd ook kunnen dat de batterij kapot is...
Ja maar ook dat kun je niet makkelijk zelf oplossen toch? Of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
miel schreef op zondag 24 november 2013 @ 21:18:

Iemand tips?
Ik heb dit al tig keer gehad met de 405 (meestal wanneer ik hem s'nachts aan de lader heb gelaten). Wat meestal werkt bij mij is hem gewoon de kast in gooien en dan een dag ofzo wachten. Soms doet hij het spontaan weer en soms moet ik hem alsnog aan de lader hangen. Super irritant, gebeurde 2wk geleden tijdens mijn vakantie nog maar gelukkig had ik zulke pijnlijke kuiten dat ik wel een dag zonder kon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Laatst online: 07-05 14:56
Dat batterijprobleem heb ik ook een paar keer achter elkaar gehad met de 610. Wat ik nu doe is altijd opladen na elke lange training, dan zijn er geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Garmin wil hem eventueel wel vervangen voor me voor 75 euro... heb net de contacten schoon gemaakt en ligt nu aan de lader... ben benieuwd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
Heb bij mijn 310XT (nog geen 2 jaar oud) soms ook wel eens problemen met een (in mijn ogen) foutieve indicatie van de resterende batterijlading. Een reset helpt dan meestal wel.

Als batterij nu echt aan vervanging toe zou zijn, dan zou je het misschien zelf eens kunnen proberen. Ik geloof dat er hier in een hele tijd eerder in dit topic iets stond over het zelf vervangen van de batterij van de 405/410. Komt precies wel wat soldeerwerk aan te pas, maar leek me niet onoverkomelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Heb vandaag de 620 binnen gekregen afgelopen dinsdag besteld via ebay
Klik

Ik kom van de 310XT, is wel een multisport horloge, dus misschien niet een eerlijke vergelijking
De 620 is wel erg licht ten op zichten van de 310XT.
En WiFi syncen is geweldig geen gezeur meer met die ant stick, enige nadeel je wifi moet wel max G gebruiken, N werkt niet. Wat ik ook op internet had gelezen werken kanalen 12 en 13 ook niet.

De VO2MAX en race prediction is volgens mij niet iets waar je van op aan kan, volgens de 620 kan ik de 10K lopen in 41 minuten, maar dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk. Mijn VO2MAX staat nu op 52, ik heb nog nooit een test gedaan maar 52 lijkt me erg hoog.

Als ik wat meer tijd heb, heb ik wel tijd om wat meer te testen en misschien een review te schrijven.

Als er nog vragen zijn, hoor ik het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
Leuk dat je de FR620 hebt, review is altijd welkom. Altijd leuk om de menig en ervaring van andere hardlopende tweakers te lezen! Ben erg nieuwsgierig naar de snelheid waarmee die een gps-fix heeft en draadloos synchen in gewoon gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-05 22:44
Ik loop sinds enige tijd met een Garmin 210 en upload runs naar Strava. Daarbij is eigenlijk altijd sprake van een verschil tussen verstreken tijd (elapsed time) en looptijd (moving time), tot wel een halve minuut. Dat terwijl ik altijd pas na een paar meter lopen op start druk en nog tijdens het lopen de Garmin weer op pauze zet. Onderweg sta ik nooit stil. Iemand een idee hoe dit kan?

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Heb je auto pause aanstaan? Dan kan het zijn dat hij automatisch stopt wanneer je even stilstaat (stoplicht oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-05 22:44
inquestos schreef op maandag 09 december 2013 @ 22:44:
Heb je auto pause aanstaan? Dan kan het zijn dat hij automatisch stopt wanneer je even stilstaat (stoplicht oid).
Nee, geen auto-pause. Ik sta eigenlijk nooit stil. Het fenomeen treedt in ieder geval ook op wanneer ik 100% zeker niet stilsta.
Als ik de rondetijden (standaard per km) optel, dan telt dat op tot de 'elapsed time'. Tel ik de splittijden van Strava op (ook per km), dan volgt daaruit de 'moving time'. Erg vaag. Ook is de pace per 'ronde km' (dus) anders dan per 'split km'. Ik ga eens kijken wat Garmin Connect er van maakt, of die ook (onterecht) van mening is dat er stilgestaan wordt.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
Net ook eens gekeken argro, ik zie inderdaad ook verschil tussen Strava en Garmin Connect. Garmin Connect geeft zelfs drie tijden aan: Time; Moving Time en Elapsed Time. Tussen Strava en Garmin Connect zit bij mijn laatste 5 loopjes altijd verschil bij de moving time. Alleen de elapsed time komt overeen, Strava's moving time is altijd wat hoger, dan die van Garmin Connect.

Heb op m'n Forerunner auto-pause uit staan en op smart recording (1-second recording alleen voor intervaltraining).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
De manier waarop Strava de garmin-data interpreteert is mij ook onduidelijk. Gisteren een loopje gedaan waar mijn Garmin 210 het hield op een gemiddeld tempo van 4'31" (4'29" moving pace) en Strava er 4'22" van maakte (zowel Pace als Grade Adjusted Pace: beiden identiek) en de afstand ook 80 meter langer inschatte.
Reistijd volgens Garmin: 47'39" en vlgs Strava 46'47".
Bij mij is het dus zo dat Strava me altijd sneller inschat dan Garmin (en dus een betere confidence booster is 8) ).
Ervaring is dat Runkeeper bv. nog eens andere waarden gaat geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Dan zal Strava wellicht iets meer afstand meten, dan wordt het tempo sneller. Misschien dat Garmin de afstand meer afrond, en Strava precies de afstand tussen de opgeslagen punten berekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

De laatste tijd geeft m'n FR610 absurde HR-waarden (HRmax + 30) vanaf een kwartier na het begin van de training. Is dat een symptoom van een lege batterij of moet ik gaan experimenteren met hoe ik dat ding draag enzovoort?

Ik gebruik hem nu anderhalf jaar, de HR-band van mijn FR405 heb ik twee jaar gebruikt zonder de batterij te vervangen.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Zit de band wel strak genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik denk het wel. Ik trek hem voor de training altijd even aan en hij voelt even strak als altijd.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
Op het Garmin Forum melden gebruikers dat de batterij 10 sec verkeerd om in de HR-band stoppen, rare problemen kan oplossen. 1,5 jaar zou dat batterijtje toch wel mee moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ga ik dat eerst even doen, thanks voor de link en tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb ook zoiets gehad met de banden van Garmin die bij me FR610 zaten. Ook de batterij vervangen en de truuk met de batterij gedaan. Die hielpen bij mij niets. Zie ook deze post van me: barber in "Garmin Forerunners: sporthorloges met GPS"
2 transmitters stuk binnen 2 jaar. Gelukkig wel binnen de garantie vervangen, maar geeft geen vertrouwen ;-)

Ik heb toen een Geonaute band gekocht die ook werkt met de FR610 maar een flink stuk goedkoper is. Zie ook deze post van me voor een vergelijking met grafiekjes: barber in "Garmin Forerunners: sporthorloges met GPS"
Deze vind ik zelfs nog beter werker dan de originele van Garmin, eigenlijk nooit meer gekke uitschieters zoals ik die wel vaak bij de garmin had, maar gewoon een heel consistent beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ah bedankt. De batterijtruc heeft namelijk niets opgeleverd. HR 160 terwijl ik achter mijn bureau zit :N

Eerst maar de garantie uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
Dat is wel jammer kenneth, succes met garantie verhalen! Onder andere naar aanleiding van de posts van Barber heb ik onlangs ook de Geonaute soft strap gekocht, was die harde HR-band van m'n FR305 beetje zat. Werkt inderdaad prima.

DCRainmaker heeft zijn review over de Adidas GPS Smartwatch gepubliceerd. Niet al te positief: slechte batterijduur, GPS is in veel gevallen niet accuraat, touchscreen werkt niet bij regen en verplicht gebruik van MiCoach site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-05 22:09
Ik ben opzoek naar een sporthorloge met gps en nog een hartslagmeter band.
Het liefst voor hardlopen en fietsen.
Ook het liefste nog dat je de statistieken op het internet terug kan kijken.

Ik kwam onder andere de Polar RC3 GPS tegen.
Maar zijn er ook nog andere vergelijkbare sporthorloges.
Want volgens mij is Polar gestopt met het ontwikkelen van polarpersonaltrainer.com en gaat nu verder met Polar beat. Een hele goede interface maar ik weet niet als de RC3 GPS daar straks door ondersteund word, dat zal dan wel jammer zijn.

Kan iemand mij advies geven wat ik het beste kan doen?
Prijskaartje ongeveer tot 300 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door larsiey op 07-01-2014 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Voor die prijs zou je de Garmin Forerunner 220 ongetwijfeld eens kunnen overwegen. Wellicht zijn er op dit forum al gebruikerservaringen te vinden. Adviesprijs van dat toestel is 299 euro, dus zul je het met wat zoeken wel ergens aan een lagere prijs kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-05 22:09
Deze had ik inderdaad ook al gezien maar is niet echt geschikt voor oo de fiets.
De website met de statistieken is verder wel mooi. :)

Zijn er verder ook nog andere grote merken voor sporthorloges?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:45
Kijk is rond op dcrainmaker.com dat geeft een aardig overzicht van de beschikbare horloges.

De garmin 610 ondersteunt volgens mij hardlopen en fietsen maar is wel een verouderd type, anders kan je ook nog kijken naar de multisport/triatlon horloges, zoals de garmin 930xt en de Tom Tom multisport.

Garmin heeft een update van garmin connect aangekondigd op de CES, deze word stapsgewijs in het eerst kwartaal van 2014 introduceert. Ben benieuwd of het een verbetering word, plaatjes zien er wel goed uit maar op zich ziet de huidige versie er ook niet gedateerd uit, wat extra functies zouden wel leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:01
Christiaan676 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 23:41:
Kijk is rond op dcrainmaker.com dat geeft een aardig overzicht van de beschikbare horloges.

De garmin 610 ondersteunt volgens mij hardlopen en fietsen maar is wel een verouderd type, anders kan je ook nog kijken naar de multisport/triatlon horloges, zoals de garmin 930xt en de Tom Tom multisport.

Garmin heeft een update van garmin connect aangekondigd op de CES, deze word stapsgewijs in het eerst kwartaal van 2014 introduceert. Ben benieuwd of het een verbetering word, plaatjes zien er wel goed uit maar op zich ziet de huidige versie er ook niet gedateerd uit, wat extra functies zouden wel leuk zijn.
Ben ook erg benieuwd naar de nieuwe Connect, iets meer analyse mogelijkheden zou fijn zijn - maar we zullen zien.