Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 80 ... 325 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:12

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 14:04:
Krasjes op mijn Vivosport... Auw. :[
Hebben jullie dat ook?
Is met alles wat nieuw is. Telefoon, auto, horloge, je nieuwe mok of fiets; doet altijd pijn als het eerste krasje erop komt.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:54
Sander schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 09:05:
Ik begin wat problemen te krijgen met mijn FR235 na een jaartje, in de afgelopen paar dagen is hij al een paar keer volledig uitgevallen (zonder dat ik het doorhad) ging daarna wel weer aan, maar wel de tijd weg etc.

Vroeg me af of ik (behalve Garmin mailen) zelf nog dingen kan doen of checken?
firmware opnieuw installeren via garmin webupdater, eventueel een factory reset (let op je data verdwijnt dan van je toestel en het doet waarschijnlijk niets) tot slot een keer laten leeglopen tot 5% en dan volledig opladen (doet in principe ook niet veel, maar kan geen kwaad)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:07
Mijn m400 is weer terug van service, usb poort onder garantie vervangen. Netjes van Polar :) zelfs geen verzendkosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:53
PatrickC schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 17:51:
@Juancho De Amazfit Stratos ([Xiaomi Amazfit Stratos] Ervaringen & Discussie), maar die is niet te koop via bol.com. Andere nieuwkomers zijn de Fitbit Versa en Suunto 3, maar die hebben geen GPS sensor aan boord, dus vallen wasrschijnlijk af (of je moet je GPS van je telefoon gebruiken).
Zijn helaas geen serieuze opties voor mij. Kan zelf ook nog geen serieuze concurrent vinden voor de Gear Sport (behalve dan de S3 maar die is natuurlijk vrijwel hetzelfde, maar dan iets minder een sport model) dus ik ga voorlopig toch maar weer voor de Gear Sport. Wat overigens geen negatief iets is want ik was razend enthousiast over zowel de smartwatch als toch ook de resultaten met sporten. Die vielen me 100% mee.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titanicfanatic
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-10 11:51
Raymond schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 19:55:
Mijn m400 is weer terug van service, usb poort onder garantie vervangen. Netjes van Polar :) zelfs geen verzendkosten!
Dat mag je toch hopen ja, aangezien het een joekel van een designfout is. Die van mijn broer en van mij zijn destijds allebei gerepareerd en verder ook nog hele hordes anderen, doe maar eens een zoekrondje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:07
@Titanicfanatic

Dat weet ik, dit is voor mij ook al de tweede keer :)

Maar mijn horloge is al 4 jaar oud oid en ik was al akkoord gegaan met 22euro aan kosten (vind ik ook maar weinig), dus daarom was het voor mij een aangename verrassing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
rockhopper schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 18:21:
[...]

firmware opnieuw installeren via garmin webupdater, eventueel een factory reset (let op je data verdwijnt dan van je toestel en het doet waarschijnlijk niets) tot slot een keer laten leeglopen tot 5% en dan volledig opladen (doet in principe ook niet veel, maar kan geen kwaad)
Thanks, ga ik allemaal ff proberen, ik gebruik het horloge atm eigenlijk alleen als horloge of als ant+ hartslagmeter voor tijdens het fietsen (I know niet zo betrouwbaar), dus reset etc boeit me nu wat minder. Dat ie al paar keer is uitgevallen is gewoon irritant, met name omdat ik ook niet altijd op plek met goed GPS signaal ben wanneer ik hem weer aanzet (wat nodig is om tijd weer goed te krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:27

Roozzz

Plus ultra

ijdod schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 09:11:
[...]

Met de Spartan bedienen ze toch de doorsnee hardloper toch? Ik denk vooral dat ze qua naamsbekendheid nog achterlopen (tov Garmin, Polar, TomTom), in combinatie met de niet meest sexy productlijn.
Nee, de spartan was de opvolger van de ambit reeks. Deze zijn specifiek ingestoken op de ultratrail- en bergsportcrowd. Denk maar aan de standaard (voor toen zeker) bizarre batterijduur, barometer en navigatie. Later is daar multisport aan toegevoegd voor de triathlon.
In verloop van de tijd zijn er diverse modellen onder geplaatst, maar de focus van de topmodellen ligt toch echt nog steeds daar. Dat jan en alleman toch zon horloge koopt voor hun uurtje hardlopen per week, is een ander verhaal :P

Deze niche was dusdanig succesvol dat garmin na enige tijd met de fenix is gekomen.
Vergis je niet in de naamsbekendheid van suunto bij de oorspronkelijke doelgroep, die is simpelweg prima en samen met garmin verdelen ze de bergsport markt. Dat de gemiddelde nl hardloper ze niet kent is niet zo vreemd...

Ik ben vrij enthousiast over de nieuwe suunto! Ik zie diverse innovaties waar ik, als man van de lange adem, echt meerwaarde in zie, met name het schakelen tussen batterijprofielen en gpstracks aanvullen is top :)
Ik ga de reviews in de gaten houden, maar waarschijnlijk wordt dit de opvolger van mijn ambit.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 07:40
Ik ken Suunto zelf ook al jaren, vanuit de duiksport. Persoonlijk vind de high-end horlages best interessante apparaten, maar jammer dat ze zo groot zijn geworden. Nu is dat in horlogeland wel een modetrend, maar toch :P

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

ijdod schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 09:27:
Ik ken Suunto zelf ook al jaren, vanuit de duiksport. Persoonlijk vind de high-end horlages best interessante apparaten, maar jammer dat ze zo groot zijn geworden. Nu is dat in horlogeland wel een modetrend, maar toch :P
Jup, dat is het nadeel. Overhemden en dit soort horloges gaat bij mij niet echt lekker samen :P Buiten werk om merk ik vrij weinig van het forse formaat, dan zit het me in ieder geval niet in de weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 12:00

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik heb deze week nog eens een TomTom in de handen gehad, maar dat gaat hem toch echt niet worden... Besturing vind ik nog net zo ruk als de eerste Runners.

Mocht ik nú een nieuw horloge mogen kopen met ongelimiteerd budget, dan wordt het een Spartan Ultra of een F5.
Van mijn eigen geld, een Spartan Trainer of Sport, of een Garmin 645.

Geldnoodopties: tweedehands FR230, 735XT in een leuke aanbieding.

* Pathogen stopt met dromen en laadt zijn prima werkende 220 weer op :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
Roozzz schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 09:11:
[...]
Deze niche was dusdanig succesvol dat garmin na enige tijd met de fenix is gekomen.
Vergis je niet in de naamsbekendheid van suunto bij de oorspronkelijke doelgroep, die is simpelweg prima en samen met garmin verdelen ze de bergsport markt. Dat de gemiddelde nl hardloper ze niet kent is niet zo vreemd...

Ik ben vrij enthousiast over de nieuwe suunto! Ik zie diverse innovaties waar ik, als man van de lange adem, echt meerwaarde in zie, met name het schakelen tussen batterijprofielen en gpstracks aanvullen is top :)
Ik ga de reviews in de gaten houden, maar waarschijnlijk wordt dit de opvolger van mijn ambit.
Dat is het hem nou juist inderdaad. Voor iedere bergsporter heb je in Nederland minstens 100 hardlopers (en misschien ligt de verhouding nog veel schever) Daarnaast is verkrijgbaarheid ook een beetje een issue, garmins liggen overal (en in alle soorten) voor suunto moet je soms een eind reizen om een winkel met voorraad te vinden.

Het nieuwe model is zeker interessant, al twijfel ik of ze genoeg doen. Prima dat ze een niche markt bedienen (en hier goed in zijn, wellicht het beste) maar om een bedrijf rendabel te houden wil je liever een grote(re) markt aanspreken. Daarbij zal binnenkort muziek op het horloge wel de nieuwe standaard worden (niet per se een goede vooruitgang, maar wat kan wil men vaak). In een markt waarbij de standaard functies eigenlijk al voor lief genomen worden en het onderscheid steeds meer op de extra features (met daarbij het uiterlijk) ligt, denk ik dat ze zichzelf misschien wel op een achterstand gaan brengen. Maar de tijd zal het leren.

@Pathogen Het grootste nadeel van de 220 vind ik nog altijd het gebrek aan profielen/sport buiten hardlopen. En misschien dat er binnenkort wel een leuke aanbieding komt tijdens Amazon Prime day (verwacht deze ergens in de tweede week van juli)

[ Voor 6% gewijzigd door rockhopper op 07-06-2018 10:36 ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

rockhopper schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 10:32:
[...]
Het nieuwe model is zeker interessant, al twijfel ik of ze genoeg doen. Prima dat ze een niche markt bedienen (en hier goed in zijn, wellicht het beste) maar om een bedrijf rendabel te houden wil je liever een grote(re) markt aanspreken. Daarbij zal binnenkort muziek op het horloge wel de nieuwe standaard worden (niet per se een goede vooruitgang, maar wat kan wil men vaak). In een markt waarbij de standaard functies eigenlijk al voor lief genomen worden en het onderscheid steeds meer op de extra features (met daarbij het uiterlijk) ligt, denk ik dat ze zichzelf misschien wel op een achterstand gaan brengen. Maar de tijd zal het leren.
Tja, dat ben ik dus echt niet met je eens :P Diverse opkomende "standaard-functies", zoals muziek en betalen etc zie ik geen enkele meerwaarde in. Ik heb liever een horloge dat de dingen die ik zoek heel erg goed doet, dan dat ie alles zou moeten kunnen. Persoonlijk denk ik juist dat Suunto hier verstandig kiest en hun klanten goed kent. Dat dat niet de weg is die de concurrentie zoekt met de smartwatches (waar garmin voor gaat), so be it. Dat dit horloge voor jou niet/minder interessant is, so be it. Jij valt dan kennelijk niet genoeg in de doelgroep :> Zoveel mensen, zoveel wensen.

Het is qua bedrijfsvoering een stuk eenvoudiger om sterk te zijn in een niche, dan om te moeten concurreren met de hele wereld waaronder clubs zoals Apple. Deze keuze beperkt de concurrentie gigantisch, de enige "echte" concurrent is de Garmin Fenix en die concurrentie durft men wel aan. In de "do-it-all"-markt gaat Suunto het waarschijnlijk echt niet winnen van de grote jongens. Daar zijn ze gewoon te klein voor.

Maar zoals je al zegt, de tijd zal het leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-10 19:27
Helemaal eens @Roozzz , met de kanttekening dat ze nu wel producten voor de massa markt brengen, zoals de nieuwe fitness en de eerdere trainer. Zooals DCR al suggereerde: er zal een 3- en 6-serie in de pipeline zitten

@Pathogen Deze kon je aan zien komen: Stratos niks voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Frenz64 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 10:51:
Helemaal eens @Roozzz , met de kanttekening dat ze nu wel producten voor de massa markt brengen, zoals de nieuwe fitness en de eerdere trainer. Zooals DCR al suggereerde: er zal een 3- en 6-serie in de pipeline zitten

@Pathogen Deze kon je aan zien komen: Stratos niks voor jou?
Nope, ik heb geen vertrouwen in langetermijnondersteuning, service of de levensduur van dit apparaat. Verder zijn er genoeg kleine puntjes die ik net-niet vind.
Voor zijn geld geen slecht apparaat, maar niet mijn keuze. Voor dat geld koop ik liever een 2ehands Garmin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Frenz64 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 10:51:
Prima kanttekening :) Ik schreef bovenstaande puur met de nieuwe 9 in gedachten. Daar snap ik de gedachtegang volledig van.

Daar gaan ongetwijfeld diverse modellen onder gepositioneerd worden die meer mainstream neergezet worden. Op één paard wedden is natuurlijk nogal risicovol. Persoonlijk zie ik deze graag flink differentiëren in concept (wat de fitness natuurlijk al doet), zou interessant zijn om de 3 & 6 bijvoorbeeld wel van muziek ed te voorzien. Daar gaan ze wat mij betreft de markt niet mee winnen, maar natuurlijk wel goed voor de cashflow.

Ikzelf ben benieuwd hoe de markt zich de komende tijd daar zal ontwikkelen. Misschien heb ik helemaal ongelijk en zien we bij de volgende iteratie van de 9, allerlei smartwatch functies uit de lagere modellen opgenomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Roozzz schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 10:46:
[...]Tja, dat ben ik dus echt niet met je eens :P Diverse opkomende "standaard-functies", zoals muziek en betalen etc zie ik geen enkele meerwaarde in. Ik heb liever een horloge dat de dingen die ik zoek heel erg goed doet, dan dat ie alles zou moeten kunnen. Persoonlijk denk ik juist dat Suunto hier verstandig kiest en hun klanten goed kent. Dat dat niet de weg is die de concurrentie zoekt met de smartwatches (waar garmin voor gaat), so be it. Dat dit horloge voor jou niet/minder interessant is, so be it. Jij valt dan kennelijk niet genoeg in de doelgroep :> Zoveel mensen, zoveel wensen.

Het is qua bedrijfsvoering een stuk eenvoudiger om sterk te zijn in een niche, dan om te moeten concurreren met de hele wereld waaronder clubs zoals Apple. Deze keuze beperkt de concurrentie gigantisch, de enige "echte" concurrent is de Garmin Fenix en die concurrentie durft men wel aan. In de "do-it-all"-markt gaat Suunto het waarschijnlijk echt niet winnen van de grote jongens. Daar zijn ze gewoon te klein voor.

Maar zoals je al zegt, de tijd zal het leren :)
Je hoeft het gelukkig niet eens met me zijn hoor. Het is overigens gewoon iets dat ik zelf inschat, niet echt gebaseerd op harde cijfers, maar wel wat ik denk dat het grote publiek zoekt. Ze bedienen nu de nichemarkt en zoals ik al zei doen ze dat heel goed. Maar als ik om me heen kijk naar kleine bedrijven in de nichemarkt worden dit er steeds minder, iets dat ik trouwens erg jammer vind. Ik zie liever dat er meer kleine spelers bijkomen als Sigma, Hammerhead en dergelijke.

Het probleem ligt hem dat de huidige mensen die bekend zijn met suunto dit wel trouw zullen blijven, maar nieuwe mensen (dus de jongeren dan wel ouderen die beginnen met gps toestellen) zullen niet meteen de diepte in duiken op jacht naar het beste voor hun specifieke doel. En als ze dat wel doen zien ze bv een fenix 5 die in het volgende model waarschijnlijk wel muziek en weet ik veel wat voor extra's heeft en die suunto niet. Het staat dan nog altijd vrij om zelf een keuze te maken, maar de instapper kijkt met een blik "twee identieke horloges, behalve dat die wel muziek kan" dan is de keuze snel gemaakt.

In positieve zin vind ik de innovatie die suunto nu gedaan heeft zeer fijn, dit zet de concurrentie ook weer scherp. Maar in de negatieve zin zie je dat het achterliggende connect iq platform van garmin zoveel meer potentie heeft, suunto zal het hier moeilijk mee hebben. Ze zijn hiervoor te klein om net zo sterk te ontwikkelen en ze lopen nu al twee generatie achter. (dit gaat ook op voor polar trouwens die met hun android wear OS ook veel te weinig hebben gedaan).

Zoals we al vaker hebben geconcludeerd in dit topic wordt de lijn tussen puur sport en puur smart watch steeds vager. Daarmee worden wij als consument steeds meer verwend en steeds kritischer. Terecht want de prijzen worden ook fors hoger (duurdere toestellen met soms weinig meerwaarde). Als je (jezelf) slechts ontwikkelt op één vlak (gps gebied) en laat de andere toeters en bellen links liggen doe je in mijn ogen gewoon te weinig. Wat overigens niet betekend dat ik de halfslachtige vernieuwingen aanmoedig, ik ben zelf ook iemand die liever een toestel ziet dat af is in plaats van honderd nieuwe "beta" functies waar ik daarna maar moet afwachten of het netjes gemaakt wordt.

Je ziet dit overigens al een beetje in de fietscomputer wereld. Daar zijn ook veel functies, maar wat voor de één totaal nutteloos is, kan voor de ander nou juist precies datgene zijn dat er in -moet- om tot aanschaf over te gaan.

In ander nieuws:
De nieuwe Scosche Rhythm 24 (opvolger van mijn favoriete hartslagmeter de Scosche Rhythm+) heeft opstart problemen. Na vertraagde uitrol kan je inmiddels in het discussie topic bij DCRainmaker lezen dat er hardware problemen lijken te zijn met de casing. Er zijn meerdere foto's/gebruikers die al na een paar keer gebruik barsten zien. Ook is de android app nog niet uitgebracht die nodig is om te switchen tussen verschillende sporten.

Ik stond eigenlijk op het punt om er vandaag zelf twee te bestellen, maar ik wacht nu maar even het "in depth" review van DC af en de reactie op de problemen. Scosche zelf heeft gezegd dat er 'dit weekend' een beta android app uitkomt met een echte release op 1 augustus. Dit is nu zo'n geval waarin ik denk: breng dan die band pas uit in augustus. Maar ik snap dat ze de sportzomer niet willen overslaan. Echter maak je zo de reputatie die je opgebouwd hebt als beste optische HR band wel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik hoop (en denk) het niet. Smartwatchfuncties happen lekker in het energieverbruik, wat nu juist het stokpaardje is van zo'n trail/bergmodel.
Ben wel benieuwd wat ze dan in zo'n 3- en 6-series gaan stoppen (of uithalen) qua features. Vind het altijd jammer dat men als één van de eerste dingen een barometer laat vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Features als muziek zijn sowieso een lastige. Niet qua concept, maar qua support. Welke diensten ga je ondersteunen, en hoe? Voor een (hardloop) horloge is mijns inziens offline muziek erg relevant, maar ik kan me niet heugen wanneer ik voor het laatst nog een mp3tje heb gezien of gebruikt. Diverse streaming diensten hebben weliswaar offline opties, maar dan moet je wel die specifieke dienst ondersteunen. Dan moet je erg oppassen dat je niet veel research gaat steken in een feature die het dan toch gaat afleggen tegen de Apples en Samsungs van deze wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Pathogen schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 11:32:
Ik hoop (en denk) het niet. Smartwatchfuncties happen lekker in het energieverbruik, wat nu juist het stokpaardje is van zo'n trail/bergmodel.
Ben wel benieuwd wat ze dan in zo'n 3- en 6-series gaan stoppen (of uithalen) qua features. Vind het altijd jammer dat men als één van de eerste dingen een barometer laat vallen.
Als je het goed ontwerpt en dus op verschillende accu modi kan draaien, feature rijk en feature arm zeg maar, dan zou het toevoegen van extra's nauwelijks verschil mogen maken. Goed in de praktijk valt dit tegen, maar als we tevreden zijn met minimale progressie komen we nooit ergens.
Daarbij mag je verwachten dat de accu's in het algemeen ook steeds beter gaan worden (valt ook in de praktijk tegen)

Hetzelfde met muziek, zet de opties erop, zowel mp3 als streaming. Ik begrijp dat er veel gedoe is met rechten en exclusieve deals, maar geef me keuzes, dan bepaal ik zelf wel wat ik belangrijk vind en wat niet. Een fabrikant die voor mij kiest is meestal niet in mijn beste belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Mja, qua muziekfeatures, dan kom je eigenlijk al snel uit op een goed ondersteund softwareplatform en apps. En dán kom je weer volledig in smartwatchgebied en is de vraag weer of het apparaat een beetje degelijk is qua sportfuncties :P

Ergens, ooit, in de komende 5 jaar, zullen er vast devices uit gaan komen die beide aspecten degelijk kunnen.

[ Voor 19% gewijzigd door Pathogen op 07-06-2018 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:04
Vraag aan Garmin Vivoactive 3 users. Ik zie dat er een software update is, 5.0 en voor de sensor 6.0. Echter ik krijg deze update via Garmin Connect app dan wel via Garmin express niet binnen. Meer mensen last van?
Alvast dank voor de reacties.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-10 12:31
mcmiles schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 22:02:
Vraag aan Garmin Vivoactive 3 users. Ik zie dat er een software update is, 5.0 en voor de sensor 6.0. Echter ik krijg deze update via Garmin Connect app dan wel via Garmin express niet binnen. Meer mensen last van?
Alvast dank voor de reacties.
Je kan ook nog eens de webupdater proberen:

https://www8.garmin.com/products/webupdater/howtoinstall.jsp

Die kan ook nog wel eens een update forceren.

Ik weet dat ze verder aan phased rollouts doen, maar zo te zien staat die voor de vivoactive3 op 100%. Je kan ook nog eens proberen je horloge te verwijderen uit garmin express en opnieuw te koppelen (en eerst herstarten mocht je dat nog niet geprobeerd hebben, het horloge dan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Pathogen schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 16:09:
Mja, qua muziekfeatures, dan kom je eigenlijk al snel uit op een goed ondersteund softwareplatform en apps. En dán kom je weer volledig in smartwatchgebied en is de vraag weer of het apparaat een beetje degelijk is qua sportfuncties :P

Ergens, ooit, in de komende 5 jaar, zullen er vast devices uit gaan komen die beide aspecten degelijk kunnen.
Mwaah, daar ben ik wat positiever, mijn vorige Polar M600 was feitelijk de eerste generatie van een sporthorloge fabrikant die smartwatch functionaliteit toevoegde. Daarnaast, als je ziet welke stap Xiaomi/Huami maakt van de Pace naar de Stratos en de ruimte die zij prijstechnisch nog hebben, dan denk ik dat dit best sneller kan. Daar is budget en ambitie en in China zien ook de marge die Garmin en Suunto maken.

En een off line playlist functionaliteit is er ook voor smartphones, dus hoe moeilijk kan het zijn om dit offline op horloges te creeren. Iets meer geheugen erin en klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de muziek functionaliteit niet gebruik van mijn 645m. Er staan wel mp3s op, maar heb ook nog niet de moeite genomen een bt headset aan te schaffen. Ouderwetse mp3 speler voldoet prima, intervallen voel ik door trillingen.

Verder echt top horloge, draag hem ook dagelijks.

Smartwatch notificaties zijn wel onverwachts leuk en handig, hoef niet telkens mijn telefoon tevoorschijn te halen ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Sport_Life op 07-06-2018 22:57 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcmiles
m0ridin schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 22:34:
[...]

Je kan ook nog eens de webupdater proberen:

https://www8.garmin.com/products/webupdater/howtoinstall.jsp

Die kan ook nog wel eens een update forceren.

Ik weet dat ze verder aan phased rollouts doen, maar zo te zien staat die voor de vivoactive3 op 100%. Je kan ook nog eens proberen je horloge te verwijderen uit garmin express en opnieuw te koppelen (en eerst herstarten mocht je dat nog niet geprobeerd hebben, het horloge dan)
Dank voor je advies. Ik had op mijn iMac webupdater staan maar die wordt niet meer door Garmin ondersteund. Hij maakte wel connectie maar niet met de nieuwste software versie. Daarna aan Express gehangen en toen wel gelijk de update te pakken. Apart maar wel gelukt. Dank!

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Pathogen schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 16:09:

Klopt, maar technisch is het nu al mogelijk. Als ik even de rechten issues negeer en ze implementeren de basis, afspelen mp3 van muziek die je al bezit dan lijkt me dat het gefaseerd uitrollen van andere diensten makkelijk kan volgen. Zeker als de andere partij ook gemotiveerd is om er een slaatje uit te slaan. Het probleem is dat -jij- nu aangeeft dat het meteen volledig smartwatch gebied is, maar ik maak nu juist het betoog dat de grenzen tussen puur sport en puur smartwatch vervagen. Dit zie je over de volle linie. De hele connect iq app-store kan je in feite als smartwatch-achtig beschouwen echter is er heel veel op sport gericht. Nu mag je het van mij gerust zo zien (smartwatch only) maar ik wil nu al gebruik maken van dingen die kunnen, vooruitgang boeken, niet over xx jaar.

Zeker als ik kijk dat er toch maar weinig nieuws komt voor de dingen die nu al werken. GPS wordt niet opeens veel stabieler of beter, de optische HR moet nog wel betrouwbaarder worden en de accuduur langer, echter ga ik niet opeens mijn 10 uur sportdagen oprekken naar 48u, dus de enige meerwaarde is dat je minder vaak laadt. Ergens zal het wel in het productie beleid liggen van garmin om imperfecte toestellen af te leveren om zo omzet te houden.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Eens hoor, met je mening dat sport en smart aan het samensmelten is, maar voor streaming aanbieders is een softwareplatform als ConnectIQ bijzonder klein. Puur uit oogpunt van op allerlei manieren muziek kunnen afspelen ga je het met zo'n platform niet redden.
MP3 vanuit lokale opslag, ja, dat zou eigenlijk altijd wel moeten kunnen :Y In elk horloge past nog wel een geheugenchipje voor wat opslag :) Dat dit niet of amper gedaan wordt vind ik ook vreemd, al heeft het mogelijk ook iets te maken met additionele eisen die worden gesteld aan een gegevensdrager t.o.v. een "gewoon" GPS-horloge.

Horloges uitrusten met een Android Wear (of hoe heet het tegenwoordig? Wear OS by Google ofzo?) zorgt er dan weer voor dat de fabrikant zijn eigen stempel moeilijker kan drukken op het product, én vergt meer systeemeisen dan een stukje custom made OS voor de eigen horloges. Komt ook nog updatebeleid bij kijken, het in huis halen van kennis over zo'n OS, etc.

Desondanks zou dit m.i. de toekomst moeten zijn. Eigen hardware, breed gedragen OS en dus lekker veelzijdig qua apps.
Máár, dan kun je je als fabrikant dus alleen nog maar onderscheiden in de hardware. Polar heeft dit inderdaad al geprobeerd met de M600, maar het spreekt boekdelen dat hier geen navolging aan gegeven wordt vanuit andere fabrikanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Probleem is ook een beetje dat de markt voor smartwatches zo dood als een pier is, om het maar eens ongenuanceerd te zeggen. De M600 is ontwikkeld in een tijd dat smartwatches the next best thing waren, de alloude killer-app was er weliswaar niet, maar dat was slechts een kwestie van tijd.

Het lijkt er nu nu op dat sport de 'redding' voor de smartwatch is, getuige de de vele op 'light' sporters (beetje kromme term) gerichte producten (Fitbit, Ticwatch een beetje en de opkomende chinezen)

Laat ik mezelf even als voorbeeld nemen, ik heb de Polar M600 puur voor de sport gekozen, concreet vanwege de 6 cels optische HR,maar ik vond de smartwatch functionaliteit wel wat toevoegen, althans dat dacht ik vooraf. In de praktijk is dat hele wear OS een gepriegel dat me doet denken aan het het gepruts met windows met een stokkie op m'n eerste HTC P3300, het werkte, maar mja, ook weer niet echt.

De notificatie zijn aardig, maar ik heb m'n telefoon zo ongeveer 24/7 bij me, dus echt iets voegt het ook niet toe.

Dus ik geloof in een markt met focus op specifiek sportgebruik (kort door de bocht 'light', serieus & ultra) met bepaalde smartwatch functionaliteit en daar hoor zeker off line muziek bij. Die markt is vele vele malen groter dan de markt voor smartwatches, in die markt moet het horloge zelf meerwaarde bieden t.o.v. de telefoon en dat lukt dus blijkbaar niet. In de sportmarkt is 'bezig zijn' of 'ik wil gaan sporten' al een valide motivatie om een sporthorloge te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneMoreThing
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:17
Frenz64 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 12:19:
Probleem is ook een beetje dat de markt voor smartwatches zo dood als een pier is, om het maar eens ongenuanceerd te zeggen.
Ik heb juist het idee dat die markt net een beetje op gang begint te komen. Als ik in mijn omgeving kijk zie ik steeds meer mensen met een Apple Watch. Zij kopen hem primair voor de smartwatch functie met bijkomend voordeel dat je er ook mee kunt sporten. Ik moet ook bekennen dat ik mijn AW dagelijks draag en dat ik mijn 735XT alleen nog maar tijdens het hardlopen gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
Nee, ook ik denk dat de markt van smartwatches op zoek is naar bestaansrecht. Ik heb in het verleden een Samsung smartwatch gehad naast mijn Garmin 305 voor het hardlopen. Nu is mijn ervaring dat de smartwatch naast het feit dat hij te snel leeg was (max 1 a 2 dagen) dat ik alleen de sport en gezondheidsfuncties gebruikte. Notificaties van binnenkomende berichten zijn wel aardig echter de stappenteller en andere sport gezondheidsfuncties vond ik waarde toevoegen. Nadeel was wel weer dat alles wat hij meet op een apart van de Garmin data wordt opgeslagen en lastig samen te voegen is.

Vorig jaar ben ik mijn smartwatch verloren (jammer want was een mooi horloge om te zien) en heb gekozen voor een Garmin Fenix 5S. Dit is ook een mooi horloge dat prima dagelijks te dragen is. Niet te groot en boordevol sport en gezondheidsfuncties. De batterijduur is afhankelijk van de hoeveelheid specifieke sportaktiviteiten tussen 5 en 10 dagen. Dus helemaal top.

Dus als ik naar mijn gebruik kijk zie ik dat naast de sport- en gezondheidsfuncties (hartslag, hardlopen, fietsen, zwemmen, stappenteller, bewegingsherinnering) ik de horloge gebruik voor notificaties, klok, stopwatch, wandelroutes (GPX routes), kompas en slaapritme (af en toe).

Persoonlijk denk ik dat sport- en gezondheidsmonitoring elementen zijn die van groot belang zijn voor de toekomst van smartwatches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
OneMoreThing schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 12:58:
[...]

Ik heb juist het idee dat die markt net een beetje op gang begint te komen. Als ik in mijn omgeving kijk zie ik steeds meer mensen met een Apple Watch. Zij kopen hem primair voor de smartwatch functie met bijkomend voordeel dat je er ook mee kunt sporten. Ik moet ook bekennen dat ik mijn AW dagelijks draag en dat ik mijn 735XT alleen nog maar tijdens het hardlopen gebruik.
Met twee horloges rondlopen vind ik peroonlijk ietwat sub optimaal (nog los van weer een apparaat dat elke nacht aan de stekkers moet naast m'n telefoon en dan in de gaten houden of je sporthorloge niet leeg is als je 'm wilt gebruiken).

De markt groei niet geweldig, maar de AW doet het daarbinnen best redelijk: artikel

@Fred13 Helemaal eens, sport is een te beperkte definitie: alles wat met bewegen, lichaamsfuncties en makkelijk te meten valt. Het lijkt me wel chill om bijvoorbeeld bloeddruk en cholesterol gehalte op afroep zelf te kunnen zien (met alerts: Geen koffie meer! en al helemaal geen koekje :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

PatrickC schreef op maandag 4 juni 2018 @ 17:02:
[...]

Ik neem aan dat de geregistreerde hartslag dus te laag is? Heb je 'm wel strak genoeg om gedaan? Als ie te los zit gaat de horloge bewegen en komt er meer omgevingslicht op de sensor. Of... iets hoger op de pols dragen misschien?
Patrick, toch even je tips opgevolgd; bandje nog een tandje strakker en tijdens de run ervoor gezorgd dat ie strak bleef door em telkens omhoog te schuiven (erg irritante bezigheid ...) en ja hoor, hartslag registratie werd keurig. Geen grote pieken en dalen meer, een prachtig oplopend grafiekje en een goed gemiddelde. Blijkbaar is de Stratos gevoelig voor 'afwijkingen'. Blijf hopen dat mn bluetooth HR-belt snel uit China geleverd wordt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
Frenz64 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 14:30:
[...]

@Fred13 Helemaal eens, sport is een te beperkte definitie: alles wat met bewegen, lichaamsfuncties en makkelijk te meten valt. Het lijkt me wel chill om bijvoorbeeld bloeddruk en cholesterol gehalte op afroep zelf te kunnen zien (met alerts: Geen koffie meer! en al helemaal geen koekje :+ )
Ja, en meldingen zoals "ga bewegen", "je moet meer (water) drinken", "pas op je raakt chronisch vermoeid, beweeg minder... " lijkt dat het ons kan helpen.
Een aantal dingen kun je al in de gaten houden, weliswaar nog geen bloeddruk (komt er wel snel aan begrijp ik), suiker niveau of cholesterol gehalte. Wel dingen als een indicatie of je overtrained raakt of teveel stress hebt.
Nu moeten we wel nog leren luisteren naar ons klokje anders helpt het nog niets...... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Boh, ik denk dat een klokje dat de hele dag loopt te tetteren wat ik verkeerd doe een stuk stressvoller is dan een klokje zonder die functionaliteit :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik kreeg zojuist een verrassing in de e-mail van Clever Training. De Garmin FR645 gaan ze ook verkopen in een slate versie, net als de VA3. Ik heb hier nergens al een aankondiging van gezien. Blij dat ik nog gewacht heb, want die slate versie ziet er erg mooi uit. Naast slate is er ook nog een rose gold versie, maar die vind ik een heel stuk minder mooi (zeg maar spuuglelijk).

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frenz64
Pathogen schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 15:55:
Boh, ik denk dat een klokje dat de hele dag loopt te tetteren wat ik verkeerd doe een stuk stressvoller is dan een klokje zonder die functionaliteit :P
Is ook zo, bovendien, de functionaliteit "de hele dag lopen tetteren wat ik verkeerd doe" is al bij mijn vrouw ingebouwd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:49
PatrickC schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 17:35:
Ik kreeg zojuist een verrassing in de e-mail van Clever Training. De Garmin FR645 gaan ze ook verkopen in een slate versie, net als de VA3. Ik heb hier nergens al een aankondiging van gezien. Blij dat ik nog gewacht heb, want die slate versie ziet er erg mooi uit. Naast slate is er ook nog een rose gold versie, maar die vind ik een heel stuk minder mooi (zeg maar spuuglelijk).
Oh man dat vind ik wel balen nu ik mijn 645 nog geen drie weken heb....

Zou ja een screenshot kunnen posten, ben toch wel erg benieuwd :)

[ Voor 5% gewijzigd door Miki op 08-06-2018 17:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Miki schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 17:44:
[...]
Zou ja een screenshot kunnen posten, ben toch wel erg benieuwd :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/h65lccUzK31DrSNOBZ9JwrOf/full.jpg

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
thx voor de screenshot, opmerkelijk dat ze niet gelijk alle kleurstellingen hadden uitgegeven zoals bij de Fenix serie.

Zelf ben ik enigszins gerustgesteld nu ik zo dit plaatje zie en naar mijn pols kijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Miki Ik twijfel nog of ik de RVS of de slate versie de mooiste vind. De RVS vind ik in plaatjes iets te ‘shiny’. Ik zou ze wel eens eerst in levende lijve beide willen bekijken om een goed oordeel te vellen. Verder meen ik me te herinneren dat de slate versie van de VA3 minder krasbestendig was dan de RVS versie, omdat de coating laag van de slate versie gevoelig was voor krassen. Maar ik zie verder nog nergens anders de slate versie genoemd, dus dan gaat het nog wel even duren voordat deze in de fysieke winkels hier ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:35
Niks mis mee toch:
Afbeeldingslocatie: https://www.psmarketresearch.com/img/smartwatches-market.png
https://www.psmarketresea...nalysis/smartwatch-market

Natuurlijk gedomineerd door Apple...

smartwatch market is nog steeds groeiende, ik denk dat ze de dip na alle hoge verwachtingen nu langzaam aan het overwinnen zijn en dat de capabilities nu eindelijk een beetje voldoen aan de verwachtingen. Goed scherm, accuduur van een aantal dagen, focus op gezondheid en sport, met als toevoeging notificaties.

[ Voor 13% gewijzigd door coldasice op 09-06-2018 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Ik kan best aardig grafieken lezen, maar nergens zie ik de definitie van een stand alone watch, is dat bijvoorbeeld een Suunto? Ik vermoed dat alle smartbands in extension zitten en hoewel het een smartwatch is, het Xiaumi band-aandeel vertekent hier aardig het beeld (waarbij ik ergens las dat ze in 2018 minder verkocht hebben).

Daar komt bij dat we het hier toch nog maar hebben over 7 mio wereldwijd in 2017. In eerdere verwachtingen stond daar minstens een 0 achter. Eerste aanbieders (Motorola o.a.) komen al niet meer met een nieuw product, nee, ik blijf bij mijn stelling dat de markt zo dood is als een pier, nou vooruit, comateus dan.

Deze statistiek geeft aardig weer wat ik bedoel, die is van begin 2017 en voorspelt 75 miljoen eind 2017 en dan 141 miljoen in 2018 [kuch].

Nog wel even afwachte hoe het sub segment hybride watch het gaat doen, daar zitten vooral modedingetjes bij zoals Fossil enzo, geen idee hoe dat gaat lopen.

[ Voor 13% gewijzigd door Frenz64 op 09-06-2018 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Ik ben erg teleurgesteld in de GPS features van de VA3, juist van Garmin zou je gezien hun achtergrond mogen verwachten dat dit goed zit. Ik hoor ook wat vergelijkbare geluiden van de andere horloges uit deze generatie; was voor mij de reden om Suunto eens een kans te geven. Wellicht dat ze dan nog in software rechttrekken tzt, maar ik had geen zin daar op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaat niet door
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:12
ijdod schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 13:49:
Ik ben erg teleurgesteld in de GPS features van de VA3, juist van Garmin zou je gezien hun achtergrond mogen verwachten dat dit goed zit. Ik hoor ook wat vergelijkbare geluiden van de andere horloges uit deze generatie; was voor mij de reden om Suunto eens een kans te geven. Wellicht dat ze dan nog in software rechttrekken tzt, maar ik had geen zin daar op te wachten.
En welke GPS features ben je teleurgesteld in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Gaat niet door schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 16:00:
[...]

En welke GPS features ben je teleurgesteld in?
De belangrijkste: de lokatie; en alles wat daar uit volgt. In verhouding tot mijn andere GPS devices (eerdere Garmin horloges, Garmin handheld GPS, smartphone) heeft dat horloge geen idee waar ik ben. Mijn 620 volgt regelijk netjes de route die ik daadwerkelijk loop, de VA3... beduidend minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ijdod schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 16:18:
[...]

De belangrijkste: de lokatie; en alles wat daar uit volgt. In verhouding tot mijn andere GPS devices (eerdere Garmin horloges, Garmin handheld GPS, smartphone) heeft dat horloge geen idee waar ik ben. Mijn 620 volgt regelijk netjes de route die ik daadwerkelijk loop, de VA3... beduidend minder.
En wat zegt Garmin daarvan als je hun dit probleem voorlegt? De VA3 moet gewoon nauwkeurig de GPS locatie kunnen bepalen namelijk. Er lijkt mij dan ook iets mis met jouw VA3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
PatrickC schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 16:42:
[...]

En wat zegt Garmin daarvan als je hun dit probleem voorlegt? De VA3 moet gewoon nauwkeurig de GPS locatie kunnen bepalen namelijk. Er lijkt mij dan ook iets mis met jouw VA3.
Volgens Garmin was er niets mis; eigenlijk het gebruikelijke riedeltje van laatste software en factory reset. Ik heb het een paar runs gegeven, nog wat met settings gespeeld (en de gebruikelijke GPS trucs geprobeerd), maar de 620 die de VA3 moest vervangen deed het simpelweg structureel beter. Ik heb de VA3 daarna teruggestuurd.

Het matcht overigens wel veel klachten die ik lees over de VA3; maar dat kan confirmation bias zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door ijdod op 09-06-2018 17:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rockhopper
ijdod schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 13:49:
Ik ben erg teleurgesteld in de GPS features van de VA3, juist van Garmin zou je gezien hun achtergrond mogen verwachten dat dit goed zit. dat ze door hun dominantie lui worden en simply no longer care
Daar, ik heb het even verbeterd voor je O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-10 22:56
ijdod schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 17:24:
[...]

Volgens Garmin was er niets mis; eigenlijk het gebruikelijke riedeltje van laatste software en factory reset. Ik heb het een paar runs gegeven, nog wat met settings gespeeld (en de gebruikelijke GPS trucs geprobeerd), maar de 620 die de VA3 moest vervangen deed het simpelweg structureel beter. Ik heb de VA3 daarna teruggestuurd.

Het matcht overigens wel veel klachten die ik lees over de VA3; maar dat kan confirmation bias zijn.
Ik ben met de GLONASS ingeschakeld niet ontevreden hoor met de GPS feature van de VA3

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ijdod schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 16:18:
[...]

Heb je wel een up to date EPO file?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
dirkjesdirk schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 19:39:
[...]
Ik ben met de GLONASS ingeschakeld niet ontevreden hoor met de GPS feature van de VA3
Maakte niet uit. Heb zowel aan als uit geprobeerd.
Verwijderd schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 19:50:
[...]

Heb je wel een up to date EPO file?
Vziw wel. Succesvol gesynchroniseerd met zowel BT als bedraad. Heb daar echter niet verder in detail naar gekeken; buiten dat het EPO info veld zoals dat op de 620 zat niet op dezelfde plek op de VA3 zat. Hij heeft wel lang (>20min) 'aan' op de tuintafel gelegen, dus zelfs zonder EPO had ie de nodige data moeten hebben. Verder nooit langer dan een paar seconden op de fix hoeven wachten, wat op zich doet vermoeden dat de EPO file aanwezig is en doet wat 'ie moet doen.

[ Voor 9% gewijzigd door ijdod op 09-06-2018 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
Ik heb nu de laatste update op mijn VA3 staan maar ben nog niet erg tevreden. Je kunt bijvoorbeeld niet handmatig de hoogte aanpassen. Software update zou o.a. verbetering van barometer moeten zijn, niet dus en zit er ongelofelijk naast. Er wordt behoorlijk geklaagd op het Garmin forum na deze upgrade. Ik hou het tot oktober vol maar als het niet verbeterd gaat hij eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wist helemaal niet dat de handmatige kallibratie van de hoogtemeter ook ontbrak op de VA3. Ik gebruik deze optie regelmatig op mijn VA HR. Op de FR645 ontbreekt de optie helaas ook, wat één van de redenen is dat ik deze nog steeds niet heb aangeschaft. Sommige keuzes van Garmin zal ik nooit begrijpen (net als destijds het ontbreken van manual laps op de VA3). Het zal wel met die arrogantie van Garmin te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
@mcmiles Bij v3.50 zat die optie er wel in; hebben ze die er bij v5 uit gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ijdod schreef op zondag 10 juni 2018 @ 09:11:
@mcmiles Bij v3.50 zat die optie er wel in; hebben ze die er bij v5 uit gehaald?
Op het Garmin forum:
In a different thread (that was CLOSED), garmin-blake wrote: The 5.00 update for the vivoactive 3 removed the option to manually calibrate the altimeter. This was done for multiple reasons, the main one being the previous calibration methods were allowing for multiple scenarios that end in a bad calibration value. In addition to removing the manual calibration method, we have updated the automatic calibration method with more checks in place to help increase our accuracy. We understand the frustration this change will cause for some and apologize for this.
Lekker als je dit horloge gekocht hebt met één van de redenen dat je de hoogtemeter manuaal kunt kallibreren. Ik neem aan dat je je horloge kunt terugsturen en je complete aankoopbedrag terugkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Klinkt een beetje als: we removed the 3,5mm jack for ya, because BT always works

[ Voor 7% gewijzigd door Frenz64 op 10-06-2018 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet helemaal, Apple levert er een verloopstekkertje bij zodat je je oude koptelefoons gewoon kunt blijven gebruiken. En ze zeggen niet ineens, sorry iPhone 6 gebruikers, maar vanaf nu schakelen we je 3.5mm jack uit. Garmin biedt nu geen werkend alternatief. Je moet naar mijn mening de manuale optie behouden (of in het geval van de FR645 toevoegen), totdat je een goed werkende automatische optie hebt. Maar dat is hun in het verleden nog nooit gelukt en nu ook nog niet als ik al die berichten op hun forum lees.

[ Voor 10% gewijzigd door PatrickC op 10-06-2018 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
PatrickC schreef op zondag 10 juni 2018 @ 07:53:
Ik wist helemaal niet dat de handmatige kallibratie van de hoogtemeter ook ontbrak op de VA3. Ik gebruik deze optie regelmatig op mijn VA HR. Op de FR645 ontbreekt de optie helaas ook, wat één van de redenen is dat ik deze nog steeds niet heb aangeschaft. Sommige keuzes van Garmin zal ik nooit begrijpen (net als destijds het ontbreken van manual laps op de VA3). Het zal wel met die arrogantie van Garmin te maken hebben.
Voor de upgrade kon je op VA3 handmatig de hoogte aanpassen. Ik gebuikte deze optie tijdens hikes. Dat kan dus niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcmiles
ijdod schreef op zondag 10 juni 2018 @ 09:11:
Klopt, bij Versie 5 is handmatig hoogtemeter aanpassen verwijderd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-10 17:01
Nog niet gepost hier zo te zien: details van de Fenix 5S Plus, 5 Plus en 5X Plus!

https://www.reddit.com/r/...plus_and_5x_plus_details/
https://www.reddit.com/r/..._and_photos_revealed_big/

Bijkomende vraag die ik heb: verwachten jullie dan nog een Fenix 6 begin 2019 of zou die veel later komen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jch88
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10-10 21:27
Dat ziet er mooi uit!

Ook mooi: bij Intersport Twinsport zijn alle niet-afgeprijsde artikelen vandaag met 25% te koop, waaronder een aantal Garmin horloges: https://www.intersporttwinsport.nl/garmin/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Frenz64 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 12:19:
Probleem is ook een beetje dat de markt voor smartwatches zo dood als een pier is, om het maar eens ongenuanceerd te zeggen. De M600 is ontwikkeld in een tijd dat smartwatches the next best thing waren, de alloude killer-app was er weliswaar niet, maar dat was slechts een kwestie van tijd.
Dat heeft er deels ook met de maken dat de hardware al meer dan twee jaar stilstaat. Qualcomm's laatste Wear 2100 SoC voor smartwatches dateert alweer uit 2016. Later dit jaar komt er eindelijk een nieuwe chip, en dat zal ongetwijfeld gepaard gaan met de lancering van nieuwe smartwatches met meer mogelijkheden.

Android Wear is getting killed, and it’s all Qualcomm’s fault

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Asgaro schreef op zondag 10 juni 2018 @ 17:24:
Nog niet gepost hier zo te zien: details van de Fenix 5S Plus, 5 Plus en 5X Plus!

Bijkomende vraag die ik heb: verwachten jullie dan nog een Fenix 6 begin 2019 of zou die veel later komen?
Leuke info, bedankt voor het delen. Enne holy **** 850€ voor de F5x plus :N
Leuk speelgoed, maar dat is me toch te gortig. Maar wel weer een ultiem horloge natuurlijk, zou hem met een onbeperkt budget meteen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jch88 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 17:37:
Ook mooi: bij Intersport Twinsport zijn alle niet-afgeprijsde artikelen vandaag met 25% te koop, waaronder een aantal Garmin horloges: https://www.intersporttwinsport.nl/garmin/
Dank voor de tip! Toch maar de knoop doorgehakt en besloten de Garmin FR645 Music aan te schaffen, want die 25% korting scheelt een hoop euro’s. En ondanks dat ik muziek op een horloge niet interessant vind, toch voor de Music versie gegaan vanwege het grotere beschikbare geheugen voor connect IQ apps. En met de 25% korting scheelt het nog maar €37,50 tussen beide versies. Helaas kon je bij Intersport Twinsport niet een kleur kiezen en verkopen ze alleen de versie met het cerise bandje. Maar dan koop ik er wel een ander bandje bij en vind ik misschien nog wel iemand die het cerise bandje tegen een klein prijsje van me wil overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
@PatrickC Hoe heb jij de korting kunnen bemachtigen? Als ik de Garmin 645 in de winkelmand gooi is 'ie nog steeds 449,99 euro.

[ Voor 16% gewijzigd door XWB op 10-06-2018 19:54 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!
XWB schreef op zondag 10 juni 2018 @ 19:53:
@PatrickC Hoe heb jij de korting kunnen bemachtigen? Als ik de Garmin 645 in de winkelmand gooi is 'ie nog steeds 449,99 euro.
Bij het afrekenen kun je de code TWIN25 invullen. Dan gaat er €112,50 van het bedrag af. En als je je registreert spaar je ook nog eens 1349 punten die je bij een volgende aankoop kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-10 17:01
Mijn bandje van mijn Forerunner 235 is kapot. Bijgevolg zoek ik een nieuw.

Maar ik zie ook dat er een metalen uitvoering is (naast de standaard siliconen bandjes): https://www.bol.com/nl/p/...t-zwart/9200000081597721/

Iemand die ervaring heeft met een metalen bandje en daarbij het horloge 24/7 draagt, inclusief bij het sporten? Kan het irritatie veroorzaken tov het standaard siliconen bandje? Kan de armband moeilijk ademen tijdens het sporten?

Edit: bij deze https://www.amazon.co.uk/...rmin+forerunner+235+strap bijvoorbeeld slechte reviews: oa over verdwijnen vd coating door zweet...

Zal dus terug de siliconen versie worden waarschijnlijk. Tenzij iemand anders hier toch positieve ervaringen heeft.

[ Voor 41% gewijzigd door Asgaro op 10-06-2018 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn FR230 heeft de laatste tijd moeite met het berekenen van de pace wanneer ik onder bomen aan het hardlopen ben. Niet specifiek in het bos maar ook in parken schiet mijn pace al snel +30sec totdat ik weer onder de bomen uit ben.

Ik kan me niet herinneren dat dit eerder ook het geval was en een hard reset heeft niks geholpen. GPS+ Glonass staat aan.

Ligt dit aan mijn FR230 of is dit een bekend euvel van de FR's in combinatie met bomen? Ik weet ook niet of dit na het lopen gecorrigeerd wordt of dat mijn gemiddelde pace lager is hierdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Asgaro schreef op zondag 10 juni 2018 @ 17:24:

Perfect voor mij! Ik zit al een aantal maanden op te zoeken hoe ik zo lightweight mogelijk toch muziek kan meenemen, zonder gebruik te maken van mijn telefoon. De opties waren: MP3 speler, ander merk sportwatch, Mighty Spotify speler, oordopjes met geïntegreerde MP3 speler of gewoon accepteren en zonder muziek rennen... wat ik minder leuk vind. Het komt dus als geroepen dat er muziek op kan en het horloge net als de 645 ook om de zoveel km een tussenstand geeft van je huidige stats.

Ook zijn de 5S, 5 en 5X qua functionaliteit vrijwel gelijk getrokken (alleen de 5X heeft nog een zuurstofmeter ingebakken) en is de resolutie van de 5S 240x240! Batterijduur van de 5 komt desondanks op een voor mij respectabele max van 10 dagen. Trek daar het MP3 gebruik van af en het zou mooi zijn als ik 1x per week het horloge moet opladen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
PatrickC schreef op zondag 10 juni 2018 @ 19:56:
[...]

Bij het afrekenen kun je de code TWIN25 invullen. Dan gaat er €112,50 van het bedrag af. En als je je registreert spaar je ook nog eens 1349 punten die je bij een volgende aankoop kunt gebruiken.

Ik hield de 645 al enige tijd in de gaten, maar dat ding blijft maar een vaste prijs (€ 399 / € 449) hebben omdat 'ie basically alleen via de website van Garmin te bestellen is. Ik gok dat de prijs omlaag gaat zodra diverse winkels het horloge ook gaan verkopen, maar ik verwacht niet dat winkels voorlopig deze korting kunnen matchen.

Levertijd is 2-5 werkdagen, met een beetje geluk komt 'ie op tijd binnen voor de Viking Run later deze maand :*)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XWB schreef op zondag 10 juni 2018 @ 21:36:
[...]

Ik hield de 645 al enige tijd in de gaten, maar dat ding blijft maar een vaste prijs (€ 399 / € 449) hebben omdat 'ie basically alleen via de website van Garmin te bestellen is. Ik gok dat de prijs omlaag gaat zodra diverse winkels het horloge ook gaan verkopen, maar ik verwacht niet dat winkels voorlopig deze korting kunnen matchen.

Levertijd is 2-5 werkdagen, met een beetje geluk komt 'ie op tijd binnen voor de Viking Run later deze maand :*)
10% korting is op meerdere plekken wel te krijgen, maar 25% niet en ik verwacht niet dat ie binnen een jaar zoveel goedkoper gaat worden.

Weet je zeker dat je dit dure horloge wilt gaan dragen tijdens de Viking Run? Hij is dan wel waterdicht, maar bij de hindernissen heb je ‘m zo beschadigd vrees ik. Heb je wel eens de Viking Run gelopen? Ik niet, maar ben wel een paar keer toeschouwer geweest. Ik zou er niet mijn nieuwe dure horloge (of beste paar renschoenen trouwens) aan wagen. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
XWB schreef op zondag 10 juni 2018 @ 21:36:
... dat ding blijft maar een vaste prijs (€ 399 / € 449) hebben omdat 'ie basically alleen via de website van Garmin te bestellen is...
Waarom is dat eigenlijk? Waarom heeft bijvoorbeeld Coolblue dat horloge niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaat niet door
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:12
gysman11 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 08:36:
[...]

De 645 Music is ook bij de bever te koop (helaas ook voor 449)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

gysman11 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 08:36:
[...]

Omdat Garmin vaak via een klein aantal spelers exclusief de NL markt betreedt ,met een nieuw product voordat ze breder verkrijgbaar zijn. Bever is daar 1 van, GPS.nl ook en ik geloof dat Run2Day dit keer ook een deal had gesloten.

[ Voor 7% gewijzigd door Pathogen op 11-06-2018 10:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Onobiz
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20-10 14:41
PatrickC schreef op zondag 10 juni 2018 @ 19:42:
[...]

Dank voor de tip! Toch maar de knoop doorgehakt en besloten de Garmin FR645 Music aan te schaffen, want die 25% korting scheelt een hoop euro’s. En ondanks dat ik muziek op een horloge niet interessant vind, toch voor de Music versie gegaan vanwege het grotere beschikbare geheugen voor connect IQ apps. En met de 25% korting scheelt het nog maar €37,50 tussen beide versies. Helaas kon je bij Intersport Twinsport niet een kleur kiezen en verkopen ze alleen de versie met het cerise bandje. Maar dan koop ik er wel een ander bandje bij en vind ik misschien nog wel iemand die het cerise bandje tegen een klein prijsje van me wil overnemen.
Je kijkt één dag niet in dit topic en je loopt 25% korting op het device wat je wil kopen mis 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Onobiz schreef op maandag 11 juni 2018 @ 11:39:
[...]

Je kijkt één dag niet in dit topic en je loopt 25% korting op het device wat je wil kopen mis 8)7 8)7 8)7
Mja ik heb hem twee weken geleden gehaald voor het volle pond, hoe denk je dat ik me voel :P

Ik ben wel benieuwd of ze gaan uitleveren, 25% is namelijk fors op een nieuw horloge. Op de uitgefaseerde modellen kan ik het me namelijk wel voorstellen. Het enige wat eventueel positief meespeelt is dat de cerise en de zand versie waarschijnlijk niet lekker verkopen en dat ze af moeten van deze voorraad.
Anyway, een ieder die hier van profiteert: gefeliciteerd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
PatrickC schreef op zondag 10 juni 2018 @ 22:32:
[...]

Weet je zeker dat je dit dure horloge wilt gaan dragen tijdens de Viking Run? Hij is dan wel waterdicht, maar bij de hindernissen heb je ‘m zo beschadigd vrees ik. Heb je wel eens de Viking Run gelopen? Ik niet, maar ben wel een paar keer toeschouwer geweest. Ik zou er niet mijn nieuwe dure horloge (of beste paar renschoenen trouwens) aan wagen. :o
Ik heb al diverse obstacle- en survivalruns gedaan. Mijn persoonlijke ervaring is dat vooral je benen flink onder de schrammen komen te zitten. Ik wil graag een sporthorloge dragen tijdens de runs, maar alleen hiervoor een tweede horloge kopen gaat iets te ver. Ik zal de Viking obstacles nog een keer op voorhand bekijken, maar denk dat ik het wel aandurf.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:40
Ik heb Intersport Twinsport nog een mailtje gestuurd, ik dacht dat gisteravond alles goed was gegaan maar heb vannacht nog een mailtje van multipay binnengekregen of ik mijn bestelling wilde afronden... Wanneer ik bij Intersport inlog zie ik niets van mijn bestelling terug, dus dat is vreemd.

Ik heb ze gevraagd wat ik het beste kan doen, of die link klopt etc (zit een schrijffout in de mail, maar alles klopt verder)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

XWB schreef op maandag 11 juni 2018 @ 13:03:
[...]

Ik heb al diverse obstacle- en survivalruns gedaan. Mijn persoonlijke ervaring is dat vooral je benen flink onder de schrammen komen te zitten. Ik wil graag een sporthorloge dragen tijdens de runs, maar alleen hiervoor een tweede horloge kopen gaat iets te ver. Ik zal de Viking obstacles nog een keer op voorhand bekijken, maar denk dat ik het wel aandurf.
(brede) zweetband over je horloge doen voorkomt al veel. Kun je alleen tijdens het lopen niet op je horloge kijken.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:40
Miki schreef op maandag 11 juni 2018 @ 12:05:
[...]

Mja ik heb hem twee weken geleden gehaald voor het volle pond, hoe denk je dat ik me voel :P

Ik ben wel benieuwd of ze gaan uitleveren, 25% is namelijk fors op een nieuw horloge. Op de uitgefaseerde modellen kan ik het me namelijk wel voorstellen. Het enige wat eventueel positief meespeelt is dat de cerise en de zand versie waarschijnlijk niet lekker verkopen en dat ze af moeten van deze voorraad.
Anyway, een ieder die hier van profiteert: gefeliciteerd :)
Er staat bij dat de levertijd iets langer is omdat ze de horloges bij Garmin moeten bestellen. Dus denk dat het niet gaat om de kleur, maar misschien dat Garmin daar een mail over heeft gestuurd ofzo :)

Hoe bevalt het horloge?

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Kees_frl schreef op maandag 11 juni 2018 @ 15:33:
[...]

Er staat bij dat de levertijd iets langer is omdat ze de horloges bij Garmin moeten bestellen. Dus denk dat het niet gaat om de kleur, maar misschien dat Garmin daar een mail over heeft gestuurd ofzo :)

Hoe bevalt het horloge?
Uitstekend tot op heden, de enige frees die had tav bugs is tot nu toe ongegrond gebleken. Horloge is zeer stabiel en voldoet prima voor wat ik ermee wil bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XWB schreef op maandag 11 juni 2018 @ 13:03:
[...]

Het zal op zich wel meevallen, maar je kunt natuurlijk pech hebben... een flinke kras of nog erger breuk van je scherm zal niet als garantie worden afgehandeld door de winkel/Garmin. En in de Strong Viking Run in Berendonck in Nijmegen (mocht je die gaan doen) zitten behoorlijk wat heftige hindernisjes, maar gelukkig ook veel water om je horloge weer wat schoon te spoelen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Ik had de Sand versie besteld bij Inter, hoef ik niet gelijk een ander bandje te kopen.
Muziek gebruik ik toch niet vaak en mooie prijs natuurlijk.
Als ze niet leveren hebben we pech :D

Kan ik eindelijk m'n FR225 vervangen.
Ben ik iig weer up-to-date en kan ik altijd nog kijken naar een Fenix 5s Plus of Fenix 6 met de tijd.
Het is altijd een beetje hit-or-miss met Garmin horloges en anders blijf je wachten.

De Vivoactive 3 is btw. 189,- bij Amazon.it, zo goedkoop heb ik die nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Vanmiddag de Suunto Spartan Trainer ontvangen. Eerste run mee gedaan. Eerste indruk is goed, GPS was qua tracking vergelijkbaar met de 620 (en vrijwel exact op de afstand die het volgens mij zou moeten zijn; de 620 zat daar boven, de VA3 ruim boven), scherm was goed leesbaar, hartslag zat dichter bij de 620+HRM dan de VA3, maar leeks iets langzamer in het volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Afgelopen week toch nog wat extra onderzoek gedaan maar mijn conclusie blijft toch dat de Gear Sport voor mij de allerbeste smart/sport watch is voor wat ik zoek en graag wil in een horloge. Dus deze besteld en na het weekend kan ik echt officieel aan de slag met dat ding!

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maartenvand
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-10 10:21
Vanaf vandaag, een nieuwe Garmin Vivoactive 3 met muziek: https://www.dcrainmaker.c...ing-you-need-to-know.html

Nog meer keuzestress? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Vind het serieus een mooi ding en had een goede concurrent kunnen zijn voor de Gear Sport, maar dat scherm kan in mijn ogen echt niet in deze tijd. Gewoon een CRT monitor vergelijken met een ultra wide HD scherm ;)

Maar ok, daar zal vast een reden voor zijn zoals wellicht de batterijduur die voor echte pure sporthorloges wat belangrijker is. Al vind ik wel dat je zo'n music variant ook weg zet in de markt als meer multifunctioneel horloge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:31
@Juancho dat scherm is gebaseerd op het feit dat het meer een sporthorloge is dan smartwatch.
Ik denk dat Garmin misschien ooit nog eens met een echte smartwatch komt met dito scherm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Die bezel vind ik echt foeilelijk... Doe me dan maar het metalen randje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:31
Pathogen schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 15:17:
Daar moet een screenprotector op inderdaad want dit is anders zo kapot.
Ik heb op mijn 935 ook meteen een protector opgedaan en hier zitten al wat krasjes en deukjes in welke anders op het scherm hadden gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is verder gewoon een VA3 qua functies, maar dan met muziek toegevoegd. En nog steeds maar 1 fysieke knop! 8)7
From two buttons to one button: Removal of the two front-facing buttons, and now just a single side-facing button
Dus manual laps nog steeds via 'double tap' op het touchscreen?

En... ik vind 'm ook een stuk minder mooi dan de 'oude' VA3, maar dat is persoonlijke smaak. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Pathogen schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 15:17:
Dit ^^
Wat een gedrocht. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het interessantste stukje vind ik dit:
That piece includes identification of sleep stages by leveraging heart rate variability (HRV) data from the optical HR sensor. But that will be applicable to all Garmin wearables introduced since January 2017 that utilize the newer Garmin ELEVATE optical HR sensor, so it’s not specific to the Vivoactive 3 Music. I’ve got a separate post outlining those details once the feature goes live,
Misschien dat het Garmin dan eindelijk gaat lukken om mijn slaap te detecteren. Op m’n oude VA HR was dat dus nooit gaan lukken vanwege de verouderde HR sensor, maar hopelijk wel met m’n nieuwe FR645. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Maartenvand schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 14:51:
Vanaf vandaag, een nieuwe Garmin Vivoactive 3 met muziek: https://www.dcrainmaker.c...ing-you-need-to-know.html

Nog meer keuzestress? ;-)
Voor de prijs van $299. Nah, de 645 Music voor € 337 afgelopen weekend blijft een top deal O-)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Vandaag bij de Action een "topdeal" gekocht voor de 645m: Bluetooth oordopjes. Prijs : 7.99 dus kon ze niet laten liggen.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:39
PatrickC schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 16:36:
Het is verder gewoon een VA3 qua functies, maar dan met muziek toegevoegd. En nog steeds maar 1 fysieke knop! 8)7

[...]

Dus manual laps nog steeds via 'double tap' op het touchscreen?

En... ik vind 'm ook een stuk minder mooi dan de 'oude' VA3, maar dat is persoonlijke smaak. :P
Qua geheugen zou deze muziekversie misschien wel meer aankunnen aan apps en datavelden, net zoals de FR645m. Dat maakt het prijsverschil met het origineel daneen klein beetje draaglijker en het ding aantrekkelijker, mocht je dat belangrijk vinden. Ik heb het maar meteen even als vraag gesteld bij dcrainmaker.com.

Toevallig net de originele VA3 van Amazon Italië binnen gekregen (192 euro inclusief verzendkosten). Die ziet er naar mijn mening ook beter uit dan deze nieuwe versie. Ik gebruik 'm puur als activity tracker en om appjes op te testen. De VA3 staat als sporthorloge niet heel goed te boek, als je de gebruikerservaringen leest...

[ Voor 22% gewijzigd door Frij5fd op 13-06-2018 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frij5fd schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 22:35:
[...]

Qua geheugen zou deze muziekversie misschien wel meer aankunnen aan apps en datavelden, net zoals de FR645m. Dat maakt het prijsverschil met het origineel daneen klein beetje draaglijker en het ding aantrekkelijker, mocht je dat belangrijk vinden. Ik heb het maar meteen even als vraag gesteld bij dcrainmaker.com.
Daarom heb ik nu ook de FR645M besteld met die 25% korting actie afgelopen weekend. Muziek boeit me niet op een horloge, maar dat extra geheugen komt misschien nog van pas bij connect IQ apps.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
Voor wie nog een goed kijkje wil nemen hoe de Fenix 5 plus serie eruit komt te zien: https://explore.garmin.com/en-US/garmin-pay/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Frij5fd schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 22:35:
[...]

Voetnoot is dan wel dat je een app moet gaan gebruiken die dat nodig heeft; en specifiek voor dat model geschreven is. Dat zal persoonlijk zijn, maar ik werd zelf nog niet direct warm van de apps voor de VA3.

Pagina: 1 ... 80 ... 325 Laatste