Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 73 ... 324 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-10 22:08

Galois

1811 - 1832

Ik heb soms wat problemen met de meting van mijn hartslag. Ik gebruik de Garmin hartslagband HRM-RUN.

Soms, vanuit het niets, geeft hij belachelijke hoge hartslag aan. Gisteren bijvoorbeeld, ik deed een rustige duurloop en achteraf zag ik in Garmin Connect dat mijn gemiddelde hartslag 175 was (wat mijn gem. hartslag is bij een 10k zo hard mogelijk :) ).

Dan gaat het de volgende keer weer gewoon goed. Er zit een nieuw batterijtje in en ook de band wordt regelmatig schoongemaakt (niet in wasmachine, gewoon met de hand).

Iemand hier ervaring mee? De band is helaas 3 jaar oud, dus geen garantie meer. Of zal het zo zijn dat de levensduur van zo'n band erop zit? Een nieuwe band kost 80-100 euro en vind ik wat erg enthousiast... :-(

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Galois schreef op maandag 12 maart 2018 @ 08:55:
Ik heb soms wat problemen met de meting van mijn hartslag. Ik gebruik de Garmin hartslagband HRM-RUN.

Soms, vanuit het niets, geeft hij belachelijke hoge hartslag aan. Gisteren bijvoorbeeld, ik deed een rustige duurloop en achteraf zag ik in Garmin Connect dat mijn gemiddelde hartslag 175 was (wat mijn gem. hartslag is bij een 10k zo hard mogelijk :) ).

Dan gaat het de volgende keer weer gewoon goed. Er zit een nieuw batterijtje in en ook de band wordt regelmatig schoongemaakt (niet in wasmachine, gewoon met de hand).

Iemand hier ervaring mee? De band is helaas 3 jaar oud, dus geen garantie meer. Of zal het zo zijn dat de levensduur van zo'n band erop zit? Een nieuwe band kost 80-100 euro en vind ik wat erg enthousiast... :-(
Een hartslag rond de 175 zou kunnen betekenen dat hij je loopcadans als hartslag neemt? Loop je toevallig rond de 175 spm? Zou niet moeten kunnen met een borstband, althans ik heb het nog nooit gehoord, maar mogelijk een verklaring. Niet dat het dan geen probleem is, natuurlijk, maar dat geeft je misschien een denkrichting voor een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Hoppa! schreef op maandag 12 maart 2018 @ 09:13:
[...]

Een hartslag rond de 175 zou kunnen betekenen dat hij je loopcadans als hartslag neemt? Loop je toevallig rond de 175 spm? Zou niet moeten kunnen met een borstband, althans ik heb het nog nooit gehoord, maar mogelijk een verklaring. Niet dat het dan geen probleem is, natuurlijk, maar dat geeft je misschien een denkrichting voor een oplossing.
Hmmm... Loopcadans was gisteren 177. Zit misschien wat in... Dat hij dan mijn cadans als trilling van de hartslag registreert? Hoe werkte en borstbandhartslagmeter eigenlijk? De sensor in de band die registreert de trilling van mijn hart?
Dat zou wellicht dit wel kunnen verklaren...

Misschien dat het probleem ophoudt bij het wat strakker zetten van de band?

Zie plaatje hieronder (klik voor groot) voor mijn cadans + hartslag gedurende de gehele loop. Ook niet helemaal één op één...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fhhpS0DlLMv8BNCx7R7JS5c7/thumb.png

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:33
Galois schreef op maandag 12 maart 2018 @ 08:55:

In mijn ervaring slijten HRM banden en wordt de accuraatheid na 1,5 -2 jaar in mijn geval significant minder. Rare spikes, te hoge HR, in het begin van de run veel te hoge HR meten en dan ineens de rest van de run 20bpm minder etc.

Kortom, waarschijnlijk tijd voor een nieuwe. Je zou eerst nog batterijen kunnen proberen te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Requiem19 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 10:01:
[...]

In mijn ervaring slijten HRM banden en wordt de accuraatheid na 1,5 -2 jaar in mijn geval significant minder. Rare spikes, te hoge HR, in het begin van de run veel te hoge HR meten en dan ineens de rest van de run 20bpm minder etc.

Kortom, waarschijnlijk tijd voor een nieuwe. Je zou eerst nog batterijen kunnen proberen te vervangen.
Ik dacht namelijk dat het batterijtje op was. Die heb ik dus al vervangen. En toen het nog steeds niet goed werkte dacht ik: "Dan koop ik wel een nieuwe." totdat ik zag dat ze 80-100 euro kosten 8)7

Toen dacht ik: "Ik probeer eerst mijn vrienden bij Tweakers... is goedkoper." maar ik vrees inderdaad dan mijn band aan het einde van zijn leven is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:06

oNo

Dat klinkt alsof de band kapot is, niet het apparaat zelf. Zoek maar eens op "garmin softstrap failure" oid. Aan andere band waar je het HRM-RUN element in kan klikken zou voldoende moeten zijn. AFAIK kan je het element ook met een band van Polar gebruiken (met die van m'n oude CS600 kon dat)

Wellicht ken je iemand met zo'n band dan kan je proberen of dat het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 12:00

Pathogen

Shoop Da Whoop

Of je probeert zo'n shirt met HRM bevestiging ingebouwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:55

Roozzz

Plus ultra

Galois schreef op maandag 12 maart 2018 @ 10:19:
[...]

Ik dacht namelijk dat het batterijtje op was. Die heb ik dus al vervangen. En toen het nog steeds niet goed werkte dacht ik: "Dan koop ik wel een nieuwe." totdat ik zag dat ze 80-100 euro kosten 8)7

Toen dacht ik: "Ik probeer eerst mijn vrienden bij Tweakers... is goedkoper." maar ik vrees inderdaad dan mijn band aan het einde van zijn leven is...
Band al een keer in de wasmachine gegooid? Zonder de sensor dus.

Schijnt voor veel mensen te helpen en baat het niet dan schaadt het niet :>

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Galois schreef op maandag 12 maart 2018 @ 09:32:
[...]
Misschien dat het probleem ophoudt bij het wat strakker zetten van de band?
Helpt waarschijnlijk sowieso. Bij mij zijn de banden betrouwbaar als ze zo strak zitten dat ze geen contact verliezen door ademhaling of beweging.

Ik heb zelf geen last van slijtage van polar banden (Oude T31 band was na >1000 uur aan trainingen en meerdere batterijen van horloge nog steeds niet 'op' maar ik wilde bluetooth) zolang ik ze maar goed schoonmaak en droogt na gebruik (belangrijk!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-10 17:55
Hopjesvla79 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 08:39:
[...]
Thanks, Ik doelde eigenlijk meer op het volgende: bij grijze import vervalt niet zozeer je garantie, maar vaak betekend dit wel dat je, indien het terug gestuurd moet worden bv, dat dit moet naar het land/regio van aankoop. Als dit dus uit Hong Kong komt, en je heb een probleem, dan zou het dus zomaar kunnen dat je dit niet naar Garmin NL moet sturen maar naar Hong Kong (met alle kosten en tijd..) Niet dat dat een probleem hoeft te zijn, maar wel iets om even zeker te weten (vandaar de vraag).
Dat zou je natuurlijk makkelijk even bij Garmin zelf kunnen navragen. Bij een groot bedrijf als garmin verwacht ik het niet, maar je kan het altijd even navragen.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio83
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-01 11:53
Aangeboden Forerunner 645 (zonder muziek). Zie vraag en aanbod.

Weet niet of ik het hier mag plaatsen maar heb het idee dat door de moeizame levering dit mensen kan bekoren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Croccifixio83 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 20:49:

Weet niet of ik het hier mag plaatsen maar heb het idee dat door de moeizame levering dit mensen kan bekoren. ;)
Nu al genoeg van? Waarom?
Edit: laat maar, staat bij de advertentie...

[ Voor 6% gewijzigd door mrwolf op 12-03-2018 21:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:23
Zou even wachten met kopen totdat Garmin de fouten eruit haalt :P

Het Garmin forum loopt nu vol met allerlei vage bugs en triangle of death momenten. Betaald beta tester zijn is nog steeds van toepassing op nieuwe Garmin producten en is er dus na 3 jaar nog niets veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Comment
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-10 23:44
Heeft er iemand van jullie bij een Vivoactive 3 ook last van heart rate drops tijdens sportactiviteiten? Bij het fietsen (en ook wandelen) ga ik van mijn "normale" hartslag van 130-140 ineens naar 50-90 om dan weer geleidelijk te stijgen naar 130-140, zonder dat mijn sportintensiteit daalt. Zie ook deze grafiek:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6FV24FK.png

In dit topic hebben er een aantal mensen ook last van (soms met omruilingen tot gevolg...): https://forums.garmin.com...in-the-middle-of-activity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Dat hoort inderdaad niet, ik moet een beetje denken aan een horloge dat op momenten verschuift, zeker gezien het onregelmatige karakter. Van de andere kant zou ik het dan nog veel vaker (frequenter) verwachten dan die paar keer.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Comment
rockhopper schreef op maandag 12 maart 2018 @ 23:57:
Dat hoort inderdaad niet, ik moet een beetje denken aan een horloge dat op momenten verschuift, zeker gezien het onregelmatige karakter. Van de andere kant zou ik het dan nog veel vaker (frequenter) verwachten dan die paar keer.
Aan het verschuiven zou het niet meteen mogen liggen, het horloge zit echt wel strak. Wat ik wel merk is dat ik die drops juist heb als mijn hartslag net hoger zou moeten gaan (bijvoorbeeld fietsen op een brug, kleine helling). De VA3 lijkt dan te "crashen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMaster
  • Laatst online: 26-09 11:46
@No Comment Ik heb eens even voor je gekeken bij mijn metingen, ik heb mijn hardloopsessies en enkele fietssessies bekeken. Maar ik zie niet dezelfde dips die jij constateert. Ik heb wel eens een sessie met een enkele dip, maar lang niet alle, en zeker niet zoveel.

Ik heb dus overigens geen idee hoe ik je mijn garmin connect id kan geven voor een eventueel connectie zodat je mijn hartslaggegegvens kunt bekijken. (als dat al mogelijk is)

[ Voor 25% gewijzigd door JMaster op 13-03-2018 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Croccifixio83 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 20:49:

Mooi apparaat!

Ik heb de Forerunner 620 en was een tijdje geleden aan het kijken om 'm te vervangen voor één met polshartslagmeting. Minder gedoe dan met zo'n band. Ik was toen gecharmeerd van de 735XT, maar wat mij toen weerhield is dat deze geen wifi heeft. Wat ik zo ideaal vind van mijn 620 is dat ik thuiskom, op save klik en er geen omkijken meer naar heb (upload de activiteit automatisch). Dat heeft de 735XT niet.

Gelukkig wel weer op de 645...
Die Garmin Pay is leuk. Ik draag m'n telefoon alleen tijdens het sporten, maar wel handig dus als je onderweg iets te eten of drinken wilt kopen (ook al gebeurt dat nou ook niet te vaak).
(werkt dat Garmin Pay in NL?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Galois schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 09:02:
[...]

Mooi apparaat!

Ik heb de Forerunner 620 en was een tijdje geleden aan het kijken om 'm te vervangen voor één met polshartslagmeting. Minder gedoe dan met zo'n band. Ik was toen gecharmeerd van de 735XT, maar wat mij toen weerhield is dat deze geen wifi heeft. Wat ik zo ideaal vind van mijn 620 is dat ik thuiskom, op save klik en er geen omkijken meer naar heb (upload de activiteit automatisch). Dat heeft de 735XT niet.

Gelukkig wel weer op de 645...
Die Garmin Pay is leuk. Ik draag m'n telefoon alleen tijdens het sporten, maar wel handig dus als je onderweg iets te eten of drinken wilt kopen (ook al gebeurt dat nou ook niet te vaak).
(werkt dat Garmin Pay in NL?)
Nope nog geen Nederlandse bank die ondersteuning aanbiedt. Verwacht eerder dat de Apple Watch aan de beurt is dan met alle respect een marginale speler in Nederland.

Zie voor een bankenoverzicht: https://www.garmin.com/en-US/garminpay/banks/

[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 13-03-2018 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Miki schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 09:14:
[...]

Nope nog geen Nederlandse bank die ondersteuning aanbiedt. Verwacht eerder dat de Apple Watch aan de beurt is dan met alle respect een marginale speler in Nederland.

Zie voor een bankenoverzicht: https://www.garmin.com/en-US/garminpay/banks/
Of m'n iPhone... zou ook ideaal zijn. Duurt erg lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Comment
JMaster schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 08:11:
@No Comment Ik heb eens even voor je gekeken bij mijn metingen, ik heb mijn hardloopsessies en enkele fietssessies bekeken. Maar ik zie niet dezelfde dips die jij constateert. Ik heb wel eens een sessie met een enkele dip, maar lang niet alle, en zeker niet zoveel.
Dank om het eens te bekijken. Toch even een mailtje gestuurd naar de Garmin support. Zo is mijn VA3 onbruikbaar om te sporten. Iedereen weet ondertussen dat Optical HRM minder betrouwbaar is, maar dit is wel extreem :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
En de nieuwe fitbit heet Fitbit Versa

https://www.neowin.net/ne...martwatch-fitness-tracker

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Best een aardig horloge die Fitbit Versa. Mooier dan de hoekige Ionic, maar helaas zonder GPS sensor. Dit lijkt dan ook de vervanger van Fitbit Blaze.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-10 20:35
http://mile27.com.au/power-meters-for-trail-runners/ aardig artikel over de meerwaarde van de Stryd footpod voor trailrunning (niet van Stryd zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-10 11:37

NetAmp

"for indoor use only"

Zo te zien draait de Fitbit Versa op Fitbit OS 2.0, wat er nog iets "kleine-scherm-vriendelijker" uitziet dan Android Wear (?) :) Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Gezien de overname van Pebble, had ik verwacht dat Fitbit nog wel iets zou doen met e-paper schermpjes; maar tot nu toe niet. Wel hebben ze blijkbaar aanpasbare "watch faces" e.d. - zie https://dev.fitbit.com B)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-10 13:53
Mijn fēnix 3 vertoont de laatste dagen op wintersport vreemde kuren. Regelmatig (ongeveer 1/3 van de pistes) heeft hij een rare snelheidspiek. Irritant, want vaak laat hij de MAX dan niet zien en daar wil je in de lift natuurlijk ff naar kijken. Achteraf blijkt dat ik vandaag 18911,5 km/u heb gehaald:

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/92Se9ha.jpg

Als dat zo was, dan had ik me dat wel herinnerd. Of was ik vapourized, maar dan hadden jullie het nieuws vast wel ergens gelezen. :)

Blijkbaar hebben anderen er ook last van, al gaan die mietjes niet zo snel als ik:

https://forums.garmin.com...ax-speed-blank-and-errors

Ik vermoed een issue met hoogtemeting, dus heb nu even 3D speed uitgezet. Morgen eens kijken of dat helpt. Dat de snelheid dan een paar % afwijkt, neem ik maar voor lief.

Pas volgend jaar op wintersport merk ik of zoiets in een fw-update is gefixt. Goed excuus om vaker te gaan boarden. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door dreamscape op 14-03-2018 19:29 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vandaag een antwoord gekregen van Garmin-Joey op het Garmin forum over de hoogtemeter van de FR645.
The Forerunner 645 does not have a manual calibration for the barometric altimeter. The design of the watch is to calibrate this when a 3D GPS fix is acquired which occurs about 30 seconds after after receiving a 2D fix (indicated by the Green Ring and text, "GPS Ready"). There is currently an issue with the 2.40 software where this calibration is not occurring like it should. We expect this to be resolved in the next update.
Maar of dit de oplossing is? Op de DC Raimaker site post iemand dit.
Garmin-Joey. you know that hasn’t worked over the years with a wide variety of Garmin devices? The VIRB 360 does it, and it doesn’t work well. The VIRB Elite did it, and it was positively awful; 2200 ft off was the worst, but it was often hundreds of feet off. My first Edge, the 705, initially didn’t have any way of calibration, and until they finally came up with a way (tagging POI’s with altitude) it was often (you guessed it) hundreds of feet off, so much so that I had little scripts to shift the altitude in the TCX files. Initial calibration with GPS data alone just doesn’t work. Any time you have a barometric altimeter, you need to have a way to manually calibrate it. Some kind of UI to do that should be added to the 645.

[ Voor 43% gewijzigd door PatrickC op 14-03-2018 21:55 ]

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Froggy
  • Laatst online: 07-10 00:43

Froggy

...

Galois schreef op maandag 12 maart 2018 @ 09:32:
[...]
Hoe werkte en borstbandhartslagmeter eigenlijk? De sensor in de band die registreert de trilling van mijn hart?
Dat zou wellicht dit wel kunnen verklaren...
Een borstband (die natuurlijk niet te los moet zitten om verschuiven te voorkomen) meet niet de trilling, maar kan de stroom die door het hart loopt registreren. Althans dat heb ik me onlangs laten vertellen op de Bike Motion beurs door iemand van Polar.
Uiteraard heb ik het daar ook gehad over optische hartslagmeting en de werking daarvan. Voordeel van Polar met betrekking tot optisch meten is dat Polar zijn eigen techniek ontwikkelt i.p.v. de standaard sensoren in te kopen bij Philips, waarmee veel van de concurrenten zijn uitgerust. Hierdoor duurt het vaak wel langer dat Polar een trend volgt, maar vooral op het gebied van hartslagmeting heeft Polar, als pionier op dat gebied, natuurlijk een naam hoog te houden. Ik herinner mijn eerste sportkeuring nog waarbij een Polar werd gebruikt voor de hartslagregistratie ergens in de tweede helft van de jaren 90. :)

De Polar M430 komt binnenkort overigens ook beschikbaar in twee nieuwe kleuren: blauw en (fel)groen. Ook van hun topmodel komt iets later dit jaar een opvolger.

Na mijn Garmin VA drama v.w.b. hartslagregistratie tijdens het sporten, ga ik mijn pijlen waarschijnlijk op Polar richten.

[ Voor 3% gewijzigd door Froggy op 14-03-2018 23:35 ]

iRacing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rockhopper
Correct, de borstband meetmethode gaat via de elektrische pulsen die het hart maakt gedurende een hartslag. Het is een versimpelde versie van wat je in het ziekenhuis doet bij een hartfilmpje. Veel simpeler, maar je wilt dan ook alleen de hartslag zien en dat gaat prima (mits de geleiding goed gaat en de band goed zit)
Voor de compleetheid: optische meting via de led sensoren kijkt naar mini bewegingen in de bloedstroom. Deze mini bewegingen worden veroorzaakt door het hart (specifiek een hartslag is een pomp beweging die het bloed door je lichaam stuwt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Froggy schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 23:29:
[...]

Een borstband (die natuurlijk niet te los moet zitten om verschuiven te voorkomen) meet niet de trilling, maar kan de stroom die door het hart loopt registreren. Althans dat heb ik me onlangs laten vertellen op de Bike Motion beurs door iemand van Polar.
Uiteraard heb ik het daar ook gehad over optische hartslagmeting en de werking daarvan. Voordeel van Polar met betrekking tot optisch meten is dat Polar zijn eigen techniek ontwikkelt i.p.v. de standaard sensoren in te kopen bij Philips, waarmee veel van de concurrenten zijn uitgerust. Hierdoor duurt het vaak wel langer dat Polar een trend volgt, maar vooral op het gebied van hartslagmeting heeft Polar, als pionier op dat gebied, natuurlijk een naam hoog te houden. Ik herinner mijn eerste sportkeuring nog waarbij een Polar werd gebruikt voor de hartslagregistratie ergens in de tweede helft van de jaren 90. :)

De Polar M430 komt binnenkort overigens ook beschikbaar in twee nieuwe kleuren: blauw en (fel)groen. Ook van hun topmodel komt iets later dit jaar een opvolger.

Na mijn Garmin VA drama v.w.b. hartslagregistratie tijdens het sporten, ga ik mijn pijlen waarschijnlijk op Polar richten.
Ik heb zo mijn twijfels of Polar nog wel gaat komen met een horloge in het topsegment. Er zijn geen tastbare signalen dat er wat onderweg is. Bij Wahoo is bijvoorbeeld een FCC aanvraag vorig jaar november ingediend voor een horloge waarbij de volledige informatie over de aanvraag eind mei vrijgegeven wordt. Je voelt dan al aan dat er rond mei Wahoo met een horloge gaat komen. Tot op heden is er geheel niets wat er op wijst dat Polar nog met iets gaat komen. Dus het zal een grote verassing gaan worden wanneer het dan gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel gebruik ik Vivofit voor de hele dag en Forerunner 405CX voor hardlopen.
Nu is mijn oog gevallen op Vivosmart 3 :9

Garmin Connect is beschikbaar op de Windows Phone, maar ik krijg de Vivofit niet verbonden. Op de PC gaat het ook moeizaam. Het lijkt alleen te werken in combinatie met Garmin Express.
Ik ben bang dat de Vivosmart 3 ook alleen werkt in combinatie met Garmin Express. In dit topic al gelezen dat verbinden met de telefoon (Android toen) niet ging en garantieproblemen met gescheurde bandjes. :'(

Vivosmart 3 is een goede combinatie van mij Vivofit en Forerunner + polsslagmeter. Ben alleen bang dat ik een deel van de functies niet kan gebruiken, omdat het niet verbindt met Garmin Connect op de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
De nadelen van windows phone... Je zou even naar een winkel kunnen gaan om het in de praktijk te testen.

Op zich zou alles goed moeten werken via zowel bluetooth als via kabels. (maar we hebben het over garmin, dus zelf controleren is altijd beter) Ik heb zelf geen ervaring met de vivofit, ik weet alleen dat het zo'n beetje het instapmodel is voor garmin, maar door het grote gebrek aan functies (vooral gps) vind ik het niet interessant voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu draag ik de Vivofit en het is inderdaad echt een instapmodel. :)
Bedankt voor de tip! Ik ga eens opzoeken welke winkels de Vivosmart 3 verkopen en of ik het mag testen.

Edit: Hm, hij mist inderdaad de GPS, terwijl je wel activiteiten kunt starten zoals hardlopen, wandelen en krachttraining.
Deze review is interessant. Afstand en snelheid is niet nauwkeurig zonder de GPS. De Vivosmart 3 is een beetje gul hierin, maar dat is aan te passen door staplengte te verkorten. Vivosport is dan veel nauwkeuriger, omdat deze wel GPS heeft. Maar ook duurder.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2018 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggy

Froggy

...

Miki schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 10:58:
[...]

Ik heb zo mijn twijfels of Polar nog wel gaat komen met een horloge in het topsegment. Er zijn geen tastbare signalen dat er wat onderweg is. Bij Wahoo is bijvoorbeeld een FCC aanvraag vorig jaar november ingediend voor een horloge waarbij de volledige informatie over de aanvraag eind mei vrijgegeven wordt. Je voelt dan al aan dat er rond mei Wahoo met een horloge gaat komen. Tot op heden is er geheel niets wat er op wijst dat Polar nog met iets gaat komen. Dus het zal een grote verassing gaan worden wanneer het dan gaat gebeuren.
Volgens datgene wat ik hoorde van de Polar medewerker waren ze al bezig met de handleiding te vertalen, dus heel lang zal het niet meer duren. Met een beetje geluk zo rond de zomer als ik het goed begrepen heb. Polar is nooit een merk geweest dat zichzelf heel erg in de etalage zette. Dat zouden ze eigenlijk wel kunnen verbeteren.
rockhopper schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 13:33:
De nadelen van windows phone... Je zou even naar een winkel kunnen gaan om het in de praktijk te testen.
. Lol! Zijn er nog steeds mensen die WP (Windows Phone, geen WordPerfect!) gebruiken? Jammer dat dat nooit echt van de grond is gekomen. Ook een gebrek aan marketing (naast een slechte standvastigheid qua toekomstvisie).

[ Voor 18% gewijzigd door Froggy op 15-03-2018 18:51 ]

iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 16:19:
Bedankt voor de tip! Ik ga eens opzoeken welke winkels de Vivosmart 3 verkopen en of ik het mag testen.

Edit: Hm, hij mist inderdaad de GPS, terwijl je wel activiteiten kunt starten zoals hardlopen, wandelen en krachttraining.
Deze review is interessant. Afstand en snelheid is niet nauwkeurig zonder de GPS. De Vivosmart 3 is een beetje gul hierin, maar dat is aan te passen door staplengte te verkorten. Vivosport is dan veel nauwkeuriger, omdat deze wel GPS heeft. Maar ook duurder.
De Vivosport is meer iets voor jou. Is Vivosmart 3 + GPS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Vivosmart HR+ ook, die schiet dan wel weer wat tekort in ondersteuning voor verschillende activiteiten.
Mijn vrouw heeft een Vivosport tegenwoordig en is er erg blij mee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Laatst online: 27-07 09:14
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 16:19:

Als je dan toch een grotere uitgave overweegt, de Vivoactive HR (het vorige model) is nu ook niet zo duur meer, in de aanbieding bij Coolblue voor € 199,00 en dat is net zo duur als de Vivosport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Arstechnica review van de Garmin 645:
https://arstechnica.com/g...-tunes-on-a-runners-tool/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Leuk om eens een vrouwelijke reviewer's review te lezen. Ik denk dat de eindconclusie onder 'the ugly' boekdelen spreekt: "too expensive". Ik ben het daar in ieder geval mee eens, het horloge is te duur voor wat het kan (en (nog) niet kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
rockhopper schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 15:44:
[...]

Leuk om eens een vrouwelijke reviewer's review te lezen. Ik denk dat de eindconclusie onder 'the ugly' boekdelen spreekt: "too expensive". Ik ben het daar in ieder geval mee eens, het horloge is te duur voor wat het kan (en (nog) niet kan)
Eens, net zelf ook helemaal doorgelezen. Uiteraard niet zo gedetailleerd als die van Ray Maker maar wel leuke invalshoeken. En ja de prijs, daar heeft ze echt wel een punt zeker als je de concurrentie er tegenover zet die kwa muziek veel meer kunnen bieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
“The Bad... No side swipe function.” Serieus? 8)7 Dat is de eerste keer dat ik hoor dat iemand die functie van de VA3 waardeert. Zeg dan: “The Bad... No touchscreen.” ;)

Persoonlijk vind ik de prijs (€356) van de FR645 wel meevallen als je naar de non-Music versie kijkt. Je krijgt meer features dan op de VA3 en minder dan op de FR935 en een prijs die zich ook daartussen bevindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
PatrickC schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 16:12:
“The Bad... No side swipe function.” Serieus? 8)7 Dat is de eerste keer dat ik hoor dat iemand die functie van de VA3 waardeert. Zeg dan: “The Bad... No touchscreen.” ;)

Persoonlijk vind ik de prijs (€356) van de FR645 wel meevallen als je naar de non-Music versie kijkt. Je krijgt meer features dan op de VA3 en minder dan op de FR935 en een prijs die zich ook daartussen bevindt.
De review is vanuit een heel andere invalshoek geschreven en niet vanuit een hardcore tri-atleet. Het missen van een touch screen of swipe functie is dan niet zo heel gek.

Kwa prijsstelling heb ik het vermoeden dat er geen FR245 meer komt maar dat de VA3 dit gat opvult en als je een serieuze loper bent je naar de duurdere 645 wordt geleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-h-i-j-m-e-n
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-10 18:51
PatrickC schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 16:12:

Waar zie jij een prijs van € 356? Ik zie alleen € 399.

Thijmen

Acties:
  • +2 Henk 'm!
T-h-i-j-m-e-n schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 16:34:
[...]

Waar zie jij een prijs van € 356? Ik zie alleen € 399.
Clever Training (http://www.clevertraining...-forerunner-645-gps-watch) met de 10% VIP kortingscode DCR10BTF van DC Rainmaker. Verzending vanuit Engeland is verder gratis en zonder invoerrechten en BTW (nog even een EU land ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-h-i-j-m-e-n
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-10 18:51
Super, bedankt! Ze accepteren ook paypal dus dat komt mooi uit! Even wachten tot hij op voorraad is.

Thijmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
Miki schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 16:21:
[...]

De review is vanuit een heel andere invalshoek geschreven en niet vanuit een hardcore tri-atleet. Het missen van een touch screen of swipe functie is dan niet zo heel gek.

Kwa prijsstelling heb ik het vermoeden dat er geen FR245 meer komt maar dat de VA3 dit gat opvult en als je een serieuze loper bent je naar de duurdere 645 wordt geleid.
Het zou best kunnen dat je er gelijk zal krijgen en dat de VA3 de 230/235 opvolgt. Bij onze atletiekvereniging zie ik de 230/235 veel, maar de VA3 is voor hen geen optie. Bij baantraining gebruikt bijna iedereen de lap-functie. Of Garmin er slim aan doet vraag ik me af. Suunto heeft al een triathlon horloge voor ruim onder de 300 euro met knop-bediening.
Ik zou nu de serieuze loper overigens eerder de FR735xt (of zo'n Suunto) aanraden dan een FR645. Goedkoper dan de FR645, uitgerijpte software, ondersteuning voor powermeters en andere triathlon functies. Dat er geen barometer en Garmin running power op zit lijkt mij geen probleem, die barometers slaan erg vaak op hol (de mijne zit altijd tientallen meters van zeeniveau af hier in de polder, ongeacht wel/geen automatische calibratie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frij5fd schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 22:33:
[...]
Ik zou nu de serieuze loper overigens eerder de FR735xt (of zo'n Suunto) aanraden dan een FR645. Goedkoper dan de FR645, uitgerijpte software, ondersteuning voor powermeters en andere triathlon functies. Dat er geen barometer en Garmin running power op zit lijkt mij geen probleem, die barometers slaan erg vaak op hol (de mijne zit altijd tientallen meters van zeeniveau af hier in de polder, ongeacht wel/geen automatische calibratie).
De FR735xt mist wel de opties ‘Trainingsstatus’, ‘Trainingsbelasting’ en ‘Trainingseffect (anaeroob)’. Maar voor een triathleet lijkt de FR735xt, of beter nog de FR945 de betere optie vanwege de multi-sport activiteiten. Persoonlijk vind ik de FR645 en ook de VA3 mooiere horloges vanwege het kleinere formaat en meer ‘casual look’. De VA3 komt helaas wel een fysieke knop tekort. Dus... de FR645 heeft mijn voorkeur... maar is nog maar beperkt verkrijgbaar en de software lijkt nog wat ‘rijping’ nodig te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:57
Frij5fd schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 22:33:
[...]

Het zou best kunnen dat je er gelijk zal krijgen en dat de VA3 de 230/235 opvolgt. Bij onze atletiekvereniging zie ik de 230/235 veel, maar de VA3 is voor hen geen optie. Bij baantraining gebruikt bijna iedereen de lap-functie. Of Garmin er slim aan doet vraag ik me af. Suunto heeft al een triathlon horloge voor ruim onder de 300 euro met knop-bediening.
Mijn 935 zit altijd spot on op de hoogte en als het al afwijkt dan geen tientallen meters. De fenix 5 daarvoor wel, soms tienduizenden meters :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tlpeter schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 07:40:
[...]

Mijn 935 zit altijd spot on op de hoogte en als het al afwijkt dan geen tientallen meters. De fenix 5 daarvoor wel, soms tienduizenden meters :)
De 935 heeft toch ook een manuale calibratie van de hoogtemeter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
PatrickC schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 08:11:
[...]

De 935 heeft toch ook een manuale calibratie van de hoogtemeter?
Ja net als de Fenix 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
PatrickC schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 23:24:
[...]

De FR735xt mist wel de opties ‘Trainingsstatus’, ‘Trainingsbelasting’ en ‘Trainingseffect (anaeroob)’. Maar voor een triathleet lijkt de FR735xt, of beter nog de FR945 de betere optie vanwege de multi-sport activiteiten. Persoonlijk vind ik de FR645 en ook de VA3 mooiere horloges vanwege het kleinere formaat en meer ‘casual look’. De VA3 komt helaas wel een fysieke knop tekort. Dus... de FR645 heeft mijn voorkeur... maar is nog maar beperkt verkrijgbaar en de software lijkt nog wat ‘rijping’ nodig te hebben.
Ik wil uiterlijk eind mei een nieuw sporthorloge dus ik heb voor mezelf al een shortlist gemaakt.
  1. Garmin 645
  2. Garmin 935
  3. Polar V830? / Wahoo Rival?
De Garmin 645 heeft vanwege de looks, afmetingen en mijn specifieke doel(hardlopen) de meeste voorkeur. Alleen dit horloge is zo buggy als maar kan en met mijn ervaringen uit het verleden met Garmin producten kijk ik even de kat uit de boom.
De 935 van Garmin is een triathlon horloge voor de serieuze sporter. De kans dat Garmin in deze markt gaat lopen klooien met software is aanzienlijk minder en ook de support zal veel langer zijn. Het horloge is inmiddels een jaar oud en daardoor ook kwa software volwassen. Het enige is dat dit horloge groot is en om mijn pols van 16,7cm nou niet erg denderend zou staan.

Met polar heb ik een haat liefde verhouding. Kwa techniek en kwaliteit zijn ze voor mij de absolute nummer 1. Alleen het wordt eens tijd dat ze echt iets gaan doen aan hun design. Hardlopen (25-30km p/w) is maar een klein gedeelte van mijn leven. Het horloge moet dus ook smoelen als je op kantoor zit of met een stel vrienden wat gaat drinken.
Wahoo heb ik geen flauw idee waar ze mee komen maar het merk trekt me wel. Ze maken mooie en eenvoudige producten met goede recensies.
Voor Suunto geldt een beetje hetzelfde alleen ik heb nooit een product van ze gehad. De afmetingen van de Spartan doen me gruwelen. Met een hoogte van ruim 1,6cm heb je dus een hockey puck op je arm wat voor mijn doelen een no-go is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Miki schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 09:16:
[...]

Ik wil uiterlijk eind mei een nieuw sporthorloge dus ik heb voor mezelf al een shortlist gemaakt.
  1. Garmin 645
  2. Garmin 935
  3. Polar V830? / Wahoo Rival?
De Garmin 645 heeft vanwege de looks, afmetingen en mijn specifieke doel(hardlopen) de meeste voorkeur. Alleen dit horloge is zo buggy als maar kan en met mijn ervaringen uit het verleden met Garmin producten kijk ik even de kat uit de boom.
De 935 van Garmin is een triathlon horloge voor de serieuze sporter. De kans dat Garmin in deze markt gaat lopen klooien met software is aanzienlijk minder en ook de support zal veel langer zijn. Het horloge is inmiddels een jaar oud en daardoor ook kwa software volwassen. Het enige is dat dit horloge groot is en om mijn pols van 16,7cm nou niet erg denderend zou staan.

Met polar heb ik een haat liefde verhouding. Kwa techniek en kwaliteit zijn ze voor mij de absolute nummer 1. Alleen het wordt eens tijd dat ze echt iets gaan doen aan hun design. Hardlopen (25-30km p/w) is maar een klein gedeelte van mijn leven. Het horloge moet dus ook smoelen als je op kantoor zit of met een stel vrienden wat gaat drinken.
Wahoo heb ik geen flauw idee waar ze mee komen maar het merk trekt me wel. Ze maken mooie en eenvoudige producten met goede recensies.
Voor Suunto geldt een beetje hetzelfde alleen ik heb nooit een product van ze gehad. De afmetingen van de Spartan doen me gruwelen. Met een hoogte van ruim 1,6cm heb je dus een hockey puck op je arm wat voor mijn doelen een no-go is :)
Ik heb hele smalle polsenen het past prima voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
@Miki De Fenix 5s is ook erg subtiel als je echt kleiner wilt dan de 935.
Wachten op futurewear (polar en wahoo toestellen) is niet heel verstandig, er zijn op de korte termijn geen speciale aankondigingen gepland (events) en het seizoen begint nu. Daarbij ben je bij wahoo zeker proefkonijn als het ongeveer hetzelfde loopt als bij de bolt (niet per se slecht, maar omdat het een eerste horloge wordt moet er wel een leercurve zijn) en is het maar afwachten wat en of de polar iets brengt dat kan concurreren.
Ik neem aan dat Suunto niet genoemd wordt omdat je deze toestellen te lomp vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
rockhopper schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 12:46:
@Miki De Fenix 5s is ook erg subtiel als je echt kleiner wilt dan de 935.
Wachten op futurewear (polar en wahoo toestellen) is niet heel verstandig, er zijn op de korte termijn geen speciale aankondigingen gepland (events) en het seizoen begint nu. Daarbij ben je bij wahoo zeker proefkonijn als het ongeveer hetzelfde loopt als bij de bolt (niet per se slecht, maar omdat het een eerste horloge wordt moet er wel een leercurve zijn) en is het maar afwachten wat en of de polar iets brengt dat kan concurreren.
Ik neem aan dat Suunto niet genoemd wordt omdat je deze toestellen te lomp vindt?
Eind mei wil ik een sporthorloge kopen dus ik heb nog heel even. Wahoo zal zo rond mei hun product aankondigen en Polar is een groot vraagteken. Dus als er dan niets beters is dan de 645 waarbij dan de meeste bugs eruit zijn dan wordt die het. Zoniet dan waarschijnlijk de Garmin 935.

[ Voor 4% gewijzigd door Miki op 17-03-2018 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn shortlist is ook:
1. FR645
2. FR935
3. Fenix 5S
Vanwege de looks heeft de 1e mijn voorkeur. Verder zijn de andere 2 flink duurder, terwijl ze voor mijn gebruik (hardlopen) weinig extra’s bieden. Maar.., de FR935 en Fenix 5 zijn inmiddels wel stabiel en de FR645 heeft nu nog kinderziektes.

De Suunto Spartan Sport HR Baro vind ik ook erg mooi (ook genoeg fysieke buttons EN touchscreen), maar... te groot (nog groter dan de Fenix 5).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Voor mij maakt de accuduur veel uit, hierdoor valt bij mij de 645 al af (zeker die versie met muziek). De prijs is eigenlijk van alle drie de toestellen te hoog, maar soms wil je jezelf gewoon verwennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prijzen gaan inderdaad nergens meer over, het lijken wel smartphones! ;-) De Fenix 5S en FR645 (zonder muziek) hebben beide trouwens een accuduur van 14 uur in GPS modus. Maar als je ultra trails loopt dan is dat waarschijnlijk niet genoeg. :-) De FR935 en Fenix 5 gaan dan tot 24 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
Op Reddit iemand die nog worstelt met de FR645 bugs (review vergelijking met een TomTom): https://www.reddit.com/r/..._crashed_again_review_vs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik begrijp niet dat Garmin iedere keer horloges op de markt brengt die nog niet produktierijp zijn. Zelfs in landen waar Garmin Pay al werkt voor een aantal banken met de VA3, blijkt dit nog niet te gelden voor de FR645, omdat de certificaten nog niet rond zijn voor dit horloge. Ook streaming music opties die nog niet werken. Maar wel gewoon doodleuk reclame maken voor beide features. Verder problemen met koptelefoons die steeds wegvallen (m.n. Apple airpods schijnen niet goed te werken), de Stryd pod die z’n connectie verliest, spontane reboots of freezes tijdens workouts, automatische calibratie van de hoogtemeter die niet goed werkt, battery drains, wifi problemen, etc., etc. Dat moet toch beter kunnen Garmin?

[ Voor 4% gewijzigd door PatrickC op 17-03-2018 20:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
Nou wat betreft garmin pay snap ik wel dat ze hun tijd nemen. Bankzaken (en banken zelf) wil je toch wel dat het echt goed werkt en niet beta is. Ik weet in ieder geval zeker dat mocht ik ook ooit garmin pay aanzetten en er via via (hackers/fouten/wat-dan-ook) geld van mijn rekening verdwijnt zonder dat ik dat zelf gedaan heb, ik direct geen garmin producten haal. Mijn vertrouwen zou dan compleet weg zijn.

Verder snap ik je punt wel, maar garmin is al jaren matig in het uitbrengen van producten die klaar zijn. Gebruikers staan ook niet vooraan, aandeelhouders wel. Zolang ze dominant in de markt zijn met het overgrote aandeel in verkoopcijfers zal hier wel niet snel verandering in komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@rockhopper Helemaal mee eens dat Garmin Pay goed moet werken en dat ze daar geen risico mee nemen. Maar wees dan ook eerlijk naar je klanten en wees duidelijk dat het nog niet werkt op plekken waar Garmin Pay wel al werkt voor de VA3. En waarom wordt er reclame gemaakt voor Garmin Pay op de NL site van Garmin? Ik verwacht niet dat er de komende jaren ook maar één bank in NL dit gaat ondersteunen. Fitbit Pay, Garmin Pay... vergeet het voorlopig maar in NL. Apple Pay misschien, maar dat duurt nu ook al jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
PatrickC schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 20:33:
Ik begrijp niet dat Garmin iedere keer horloges op de markt brengt die nog niet produktierijp zijn. Zelfs in landen waar Garmin Pay al werkt voor een aantal banken met de VA3, blijkt dit nog niet te gelden voor de FR645, omdat de certificaten nog niet rond zijn voor dit horloge. Ook streaming music opties die nog niet werken. Maar wel gewoon doodleuk reclame maken voor beide features. Verder problemen met koptelefoons die steeds wegvallen (m.n. Apple airpods schijnen niet goed te werken), de Stryd pod die z’n connectie verliest, spontane reboots of freezes tijdens workouts, automatische calibratie van de hoogtemeter die niet goed werkt, battery drains, wifi problemen, etc., etc. Dat moet toch beter kunnen Garmin?
Waarschijnlijk verwacht je dit antwoord al maar omdat Garmin geen serieuze concurrentie heeft komen ze hiermee weg. Het is net als Nokia in de periode rondom de N95/N96 het klopt gewoon weg niet maar er is niemand die ze wat doet. Als zometeen Apple of een andere speler er serieus werk van maakt dan is het over. De arrogantie en de minachting naar de gebruikers druipt er vanaf. Op het moment dat een concurrent meer accuduur biedt en meer hardloopdata analyses is het over. Met Nokia ging het hard en ergens voel ik dat Garmin een nokiaatje gaat doen. Te laat wakker worden en inzien dat de concurrentie beter is.

[ Voor 13% gewijzigd door Miki op 17-03-2018 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Miki Qua design (looks) maakt Garmin in ieder geval stappen. Fenix 5S/5/5X, VA3 en FR645 zijn horloges die ook niet misstaan voor dagelijks gebruik. Mijn huidige VA HR is daarmee vergeleken gewoon erg lelijk. Maar qua firmware/software hebben ze steeds grotere problemen en maken ze ook vreemde keuzes. Hoe kun je de manual lap optie nu vergeten op de VA3? Waarom laat je de optie om de hoogtemeter manuaal te calibreren weg als deze er wel is op de VA3, FR935 en Fenix 5? Waarom zou het nu wel ineens lukken om een goede auto calibratie te ontwiikelen? Daar heb ik weinig vertrouwen in helaas.

[ Voor 4% gewijzigd door PatrickC op 18-03-2018 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:00
PatrickC schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 20:33:
TimeToMarket is in dit soort gevallen erg belangrijk, plus de combinatie dat dit gelanceerd wordt op grote events. Vermoedelijk moeten ze ver vantevoren een grote stand huren op een dergelijk event en dat kost honderdduizenden euros. De ontwikkeling van de software gaat in hoog tempo door, dus vermoedelijk over een maandje of 2 zijn de grote problemen wel opgelost. Verder heb je lange termijn afspraken gemaakt met de hardware leveranciers die al volop in productie zijn en daardoor kosten maken. Sommige bedrijven zijn wat beter in dit afstemmen dan andere, ik denk dat Garmin hier niet heel goed in is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggy

Froggy

...

Gewoon links laten liggen die Garmin rommel. Dat is het enige waar ze gevoelig voor zijn.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneMoreThing
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Froggy schreef op zondag 18 maart 2018 @ 10:34:
Gewoon links laten liggen die Garmin rommel. Dat is het enige waar ze gevoelig voor zijn.
Ik neig ook steeds meer die kant op. Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn 735XT. Er zit een diepe kras op het scherm wat me steeds meer begint te irriteren. Hij functioneert overigens prima en de software is behoorlijk stabiel. Gezien de software issues met de recente modellen en de GPS issues met de Fenix 5 ben ik op zoek naar alternatieven van andere merken. Het wachten is op een opvolger van de Polar V800 (was mijn horloge voordat ik naar de 735XT ging) maar het blijft erg stil bij Polar. Heeft er iemand ervaring met Suunto? De laatste modellen zien er ook goed uit. Het gaat om een sporthorloge, ik draag hem alleen tijdens het sporten en gebruik de overige tijd een Apple Watch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
OneMoreThing schreef op zondag 18 maart 2018 @ 11:35:
[...]

Ik neig ook steeds meer die kant op. Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn 735XT. Er zit een diepe kras op het scherm wat me steeds meer begint te irriteren. Hij functioneert overigens prima en de software is behoorlijk stabiel. Gezien de software issues met de recente modellen en de GPS issues met de Fenix 5 ben ik op zoek naar alternatieven van andere merken. Het wachten is op een opvolger van de Polar V800 (was mijn horloge voordat ik naar de 735XT ging) maar het blijft erg stil bij Polar. Heeft er iemand ervaring met Suunto? De laatste modellen zien er ook goed uit. Het gaat om een sporthorloge, ik draag hem alleen tijdens het sporten en gebruik de overige tijd een Apple Watch.
Waarom ben je voor de 735xt gegaan? Als we dat weten kan je beter advies verwachten of een toestel wel of niet bij je wensen aansluit. Als je al een F5 overweegt, maar problemen hebt met de issues kan je naar de goedkopere 935 kijken.
Suunto is gewoon een minder bekend merk, misschien daardoor minder geliefd. Je kan op de site van dcrainmaker wel een aantal in depth reviews over diverse modellen. In tegenstelling tot polar die vanuit het perspectief van hartslagmeting in de sporthorloge markt zijn ingerold, legt suunto iets meer de nadruk op 'outdoor'. Maar van alle drie de merken kan je prima sporthorloges krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Als je geen b ui ga wilt moet je een opwindbaar horloge nemen. Klinkt raar maar alles gebaseerd op software heeft bugs dus ook Garmin en andere GPS horloges.
Ikzelf heb nog niet zolang de 935 en deze doet het goed. Neem eventueel een screenprotector bij een volgend horloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneMoreThing
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Ik ben voor een 735XT gegaan omdat ik een triatlon horloge zocht. Ik had een V800 waarbij de accu slecht begon te worden en Polar zelf nog geen goed alternatief had. De 935 was er toen nog niet. Ik ben dus wel bekend met wat Polar te bieden heeft. Ik ken echter niemand met een Suunto dus vandaar mijn vraag of er hier iemand is die ervaringen heeft met dit merk.

@tlpeter Ik vind een bug niet erg maar Garmin maakt het op dit moment wel erg bont. Je bent blijkbaar een beta tester als je een nieuw model koopt. Bepaalde functies zijn niet eens beschikbaar terwijl er wel mee geadverteerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
@OneMoreThing Bij een nieuw toestel ben je inderdaad af en toe een beta tester.
Niet erg als je het weet maar functies die niet werken vind ik niet kunnen.
Ik had voor de 935 een Fenix 5 en deze heb ik terug gebracht omdat de hoogte meting het gewoon niet deed. Ook had ik dropouts met een Garmin hartslagband en dat kan echt niet voor een premium horloge.
Met de 935 heb ik deze problemen niet.
Ik koop waarschijnlijk niet meer zo snel een nieuw model zoals bij de 225 die een paar jaar terug meteen had gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 12:33
Al met al is de 935 nu imo het beste en compleetste horloge in de Garmin line up.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-10 14:59
Ik heb het idee dat er nogal snel conslusies worden getrokken hier dat e van alles mis is met de 645. Maar ik heb hem nu een aantal weken gebruikt voor hardlopen en skieen, maar herken echt 0,0 van de bugs die hier genoemd worden. Waar een aantal mensen op het garmin forum last van hebben.

Vandaag een 31km run in de kou gedaan en alles werkt prima zonder vastlopers en battery drains. Batterij is helemaal top hoef hem zeer weinig op te laden. Dagje skieen doet hij moeiteloos. Dat de hoogte niet klopt is vervelend maar het hoogte profiel klopt verder prima. En er is al aangegeven dat er een oplossing is in de volgende firmware.

Ik ben tot nu toe super tevreden met mijn horloge. Kom van een tomtom waar de software nu al maanden om te huilen is. Daar wordt elke update je horloge slechter in connectie en stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@dennismaus Je hebt wel gelijk, maar je zou maar net de pech hebben dat er voor jou wel deze problemen zijn. Op het moment dat meerdere gebruikers hetzelfde probleem melden, dan is er wel degelijk iets aan de hand (niet allemaal dezelfde hardware misschien?). Ik moet er niet aan denken dat middenin een halve of hele marathon mijn horloge vastloopt. Ik heb het zelf helaas een keertje meegemaakt met een FR610. Na 10km in een halve marathon bleef het scherm hangen toen de rondetijd werd weergegeven. Hierna had ik dus 11km geen idee meer wat m’n rondetijden waren en kon zelfs de gelopen afstand en tijd niet meer aflezen op het horloge. Mijn VA HR heeft me gelukkig nog nooit in de steek gelaten wat dat betreft de afgelopen 2 jaar, hopelijk ook weer volgende week zondag bij de Venloop HM. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Requiem19 schreef op zondag 18 maart 2018 @ 15:58:
Al met al is de 935 nu imo het beste en compleetste horloge in de Garmin line up.
Dat zou inderdaad wel eens kunnen qua stabiliteit en functies (wel geen Garmin Pay en muziek, maar beide vind ik niet belangrijk), maar helaas wel erg duur, iets te groot en minder mooi dan de FR645/VA3/Fenix5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-10 14:59
@PatrickC wat ik lees is dat bijna alle vastlopers met de stryd pod zijn. En ik heb dit horloge juist voor de juiste gegevens voor rotterdam marathon gekocht. De tomtom die ik had durfde een tempo van 7:20 aan te geven terwijl ik 5:00 liep.... en niet af en toe maar bijna altijd zat hij er zo ver naast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:53
Ik heb een 735xt en sinds vorige week wat problemen... Afgelopen vrijdag werkte de hartslag niet, bleef hangen op 170. Aan en uitzetten heeft gewerkt.

Vandaag training van 35k in Breda gelopen, drie rondjes. Maar de laatste drie km van het laatste rondje raakte de gps van slag. Kilometer tijd van 2min en opeens een km meer gelopen... Niet echt heel handig met de marathon in het vooruitzicht :') Iemand die deze problemen herkend en heeft kunnen oplossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@dennismaus Rotterdam is nog 3 weken dus grote kans dat er nog een nieuwe firmware voor de FR645 komt tussentijds. Hopelijk blijft ie goed werken voor jou. ;) In ieder geval veel succes over 3 weken! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kepler schreef op zondag 18 maart 2018 @ 17:57:
Ik heb een 735xt en sinds vorige week wat problemen... Afgelopen vrijdag werkte de hartslag niet, bleef hangen op 170. Aan en uitzetten heeft gewerkt.

Vandaag training van 35k in Breda gelopen, drie rondjes. Maar de laatste drie km van het laatste rondje raakte de gps van slag. Kilometer tijd van 2min en opeens een km meer gelopen... Niet echt heel handig met de marathon in het vooruitzicht :') Iemand die deze problemen herkend en heeft kunnen oplossen?
Ik zou ‘m een keertje terugzetten naar fabrieksinstellingen. Meestal zorgt dat weer voor een stabiel horloge. Zo nee, dan is er waarschijnlijk een hardware probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Laatst online: 07:53
PatrickC schreef op zondag 18 maart 2018 @ 18:30:
[...]

Ik zou ‘m een keertje terugzetten naar fabrieksinstellingen. Meestal zorgt dat weer voor een stabiel horloge. Zo nee, dan is er waarschijnlijk een hardware probleem.
Morgen maar eens proberen. Ik heb hem in Australië gekocht, hopelijk geen hardware probleem :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frij5fd
PatrickC schreef op zondag 18 maart 2018 @ 18:28:
@dennismaus Rotterdam is nog 3 weken dus grote kans dat er nog een nieuwe firmware voor de FR645 komt tussentijds. Hopelijk blijft ie goed werken voor jou. ;) In ieder geval veel succes over 3 weken! d:)b
Sinds ik een paar jaar geleden met een FR405 tijdens een marathon geen beeld meer had, loop ik met 2 horloges. Gewoon je oude horloge houden en bij zo'n gelegenheid ook omdoen. Niets is irritanter dan de laatste 15 km van de marathon geen tempo of tijd te weten. Bonus is dat je meteen meer datavelden hebt. Ik loop in Rotterdam ook de marathon, waarbij mijn ene horloge de ETA, het benodigde tempo en de afwijking in tijd van de gewenste finishtijd aangeeft (via mijn Datarun plus dataveld) naast vooral rondetijd en tempo en het andere horloge Stryd power en overall tijd, tempo e.d. Is uiteindelijk wel een overkill aan data ;), maar voorkomt dat je moet gaan hoofdrekenen en houdt je bij de les (constant tempo). Ieder zijn ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Haha, inderdaad ieder z'n ding - want dat zou ik persoonlijk nooit doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

2 horloges... één horloge minder scheelt je toch weer 60g (in het geval van een FR405) ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
OneMoreThing schreef op zondag 18 maart 2018 @ 11:35:
[...]

Ik heb lang Suunto gebruikt (ik heb in dit topic al wel eerder dingen gezegd over Suunto als je de zoekfunctie gebruikt). Ik heb nu een Garmin 935.

Long story short (opgepast: mening!): een Suunto die de functies heeft die je wil/nodig hebt, vind ik superieur aan Garmin. Alleen heeft Garmin voorsprong opgebouwd in termen van functionaliteit. Suunto is echt wel degelijk materiaal.

De Suunto Spartan Trainer Wrist HR is bijvoorbeeld een fantastisch triathlon horloge.

Voor alle duidelijkheid, ik vind de Garmin 935 het best beschikbare op dit moment (daarom heb ik die ook gekocht, en ben ik er ook superblij mee), maar als de Spartan reeks fatsoenlijke custom workouts had gehad, had ik niet getwijfeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pathogen schreef op maandag 19 maart 2018 @ 10:58:
2 horloges... één horloge minder scheelt je toch weer 60g (in het geval van een FR405) ;)
En 9 seconden winst op een hele marathon! :P Butter heeft wel eens een limiet gemist met een kleiner verschil.

[ Voor 11% gewijzigd door PatrickC op 19-03-2018 12:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

LOL, normaal gesproken is de analyse van Garmin connect heel goed (als in hij herkent aan mijn hardslag dat ik loop, fiets etc) maar van het weekend had hij het mooi mis...

Een vriendin van me had een verjaardagsfeestje en had een zaaltje met DJ geboekt.. Drum and base muziek, niet echt mijn ding maar toch veel gedanst.. maar volgens Garmin was ik aan het zwemmen..
Ik weet niet of dat wat zegt over mijn dansstijl ;)
nokie schreef op maandag 19 maart 2018 @ 12:02:
[...]
Voor alle duidelijkheid, ik vind de Garmin 935 het best beschikbare op dit moment (daarom heb ik die ook gekocht, en ben ik er ook superblij mee), m
de 935 geeft goede prijs prestatie verhouding.
Zelf ben ik voor de 5X gegaan met leren bandje want dat vind ik als daily mooier en de mapping feature is cool..

[ Voor 33% gewijzigd door ToolkiT op 19-03-2018 13:30 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
ToolkiT schreef op maandag 19 maart 2018 @ 12:53:
LOL, normaal gesproken is de analyse van Garmin connect heel goed (als in hij herkent aan mijn hardslag dat ik loop, fiets etc) maar van het weekend had hij het mooi mis...

Een vriendin van me had een verjaardagsfeestje en had een zaaltje met DJ geboekt.. Drum and base muziek, niet echt mijn ding maar toch veel gedanst.. maar volgens Garmin was ik aan het zwemmen..
Ik weet niet of dat wat zegt over mijn dansstijl ;)

[...]

de 935 geeft goede prijs prestatie verhouding.
Zelf ben ik voor de 5X gegaan met leren bandje want dat vind ik als daily mooier en de mapping feature is cool..
Mijn dansmoves vallen onder "elleptical" volgens Garmin, zal al niet veel beter zijn :)

De 5x weegt 2x zo zwaar als de 935 (98g vs 49g), dus dat is ook nog een pak seconden op de marathon (volgens @PatrickC :) ). Over smaak valt te twisten, ik heb dunne armpjes, mijn vrouw zei letterlijk "waar gaat die klok met dat ventje naartoe?".

Maar inderdaad, prijs-prestatie, dat bedoelde ik eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier ook een 935, heb ook even de Fenix5 gehad maar ivm issues, gps ed, die dus omgeruild voor de 935 en eigenlijk geen moment spijt van gehad.

Over smaak valt te twisten maar vind de 935 uiteindelijk beter/mooier voor alledaags gebruik, hij is een stuk subtieler dan de F5(x) en dat vind ik wel fijn. Nou heb ik ook maar smalle polsen dus dat speelt natuurlijk ook mee.

Verder ook amper tot geen problemen, batterij gaat lang mee, gps tracking is prima, ohr ook naar verwachting (dus niet prima maar voldoet ;) )

Grootste verbeterpunt blijft bij mij de OHR maar de FR935 (en garmin modellen imn het algemeen) bieden voor mij de beste balans als horloge voor elke dag en sporthorloge. Overdag op kantoor de leren bandjes erop klikken en als ik ga sporten de siliconen.

Af en toe de watchface veranderen, soms ben je wel eens toe aan wat nieuws ;)

De TomTom, Polar en Suunto reeksen zijn wat mij betreft te veel sporthorloge en minder mooi voor normaal gebruik, los van het feit dat ik ze snel te lomp vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

nokie schreef op maandag 19 maart 2018 @ 14:09:
[...]

Mijn dansmoves vallen onder "elleptical" volgens Garmin, zal al niet veel beter zijn :)

De 5x weegt 2x zo zwaar als de 935 (98g vs 49g), dus dat is ook nog een pak seconden op de marathon (volgens @PatrickC :) ). Over smaak valt te twisten, ik heb dunne armpjes, mijn vrouw zei letterlijk "waar gaat die klok met dat ventje naartoe?".

Maar inderdaad, prijs-prestatie, dat bedoelde ik eigenlijk...
m0ridin schreef op maandag 19 maart 2018 @ 14:35:
Hier ook een 935, heb ook even de Fenix5 gehad maar ivm issues, gps ed, die dus omgeruild voor de 935 en eigenlijk geen moment spijt van gehad.

Over smaak valt te twisten maar vind de 935 uiteindelijk beter/mooier voor alledaags gebruik, hij is een stuk subtieler dan de F5(x) en dat vind ik wel fijn. Nou heb ik ook maar smalle polsen dus dat speelt natuurlijk ook mee.

Verder ook amper tot geen problemen, batterij gaat lang mee, gps tracking is prima, ohr ook naar verwachting (dus niet prima maar voldoet ;) )

Grootste verbeterpunt blijft bij mij de OHR maar de FR935 (en garmin modellen imn het algemeen) bieden voor mij de beste balans als horloge voor elke dag en sporthorloge. Overdag op kantoor de leren bandjes erop klikken en als ik ga sporten de siliconen.

Af en toe de watchface veranderen, soms ben je wel eens toe aan wat nieuws ;)
Als je smalle polsen hebt is de 5x wel wat aan de grote kant..

de 935 had toch dezelfde features en software als de 5? of was dat een ander model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Enige nadeel van de 935 vind ik dat hij (te) groot is. Verder is dat inderdaad hét model wat mij betreft. Qua features zijn de 935 en de F5S/5 identiek.

Zelf nog steeds super tevreden met mijn F5S (kleine polsen).

Wat ik wel echt een gemis vind is dat je mijn zwemactiviteiten niet worden meegenomen in de Training Status berekeningen, omdat ik niet met een hartslagmeter zwem. Als triatleet is die feature nu eigenlijk onbruikbaar geworden, want ik mis gewoon 20-30% van mijn trainingsuren.

[ Voor 39% gewijzigd door MrAcid op 19-03-2018 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

ToolkiT schreef op maandag 19 maart 2018 @ 14:43:
[...]

[...]

de 935 had toch dezelfde features en software als de 5? of was dat een ander model?
Software is gelijk aan de 5 serie. De 935 wordt door DC Rainmaker ook niet voor niets de plastic Fenix 5 genoemd.:)

Heb zelf kleine polsen en kan beamen dat de 935 nog net is groter is dan de 5s. Maar ik stoor me er niet aan. Hij zit beter dan m'n TomTom Runner 3.

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ToolkiT schreef op maandag 19 maart 2018 @ 14:43:
[...]

[...]

De 935 is dan ook aan de grote kant, maar de fenix5 is ook weer iets dikker (anderhalve millimeter) en bijna 2x zo zwaar. Ziet er ook gewoon wat opvallender uit.

Qua sw/features zo goed als identiek inderdaad hoewel er toch hier en daar hele kleine verschillen kunnen zijn. Kan me iets herinneren met een lap-button oid. Verder komen er voor de F5 wat meer beta releases uit, bij de 935 komen de wat stabielere releases uit.

Maar de F5 issues die ik had leken vooral hardware/materiaal gerelateerd. GPS signaal was erg onstabiel, een issue wat er ook met de F3 was maar weer niet met de 5x voorkwam. Bluetooth connecties waren minder stabiel (zelf geen last van omdat ik het niet gebruikte, maar ook genoeg klachten over te lezen).

De 935 deed het gewoon direct prima. Bonus was standaard wifi, waarvan ik niet wist dat ik het zou gebruiken maar toch verdomd fijn vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

m0ridin schreef op maandag 19 maart 2018 @ 15:22:
[...]

De 935 is dan ook aan de grote kant, maar de fenix5 is ook weer iets dikker (anderhalve millimeter) en bijna 2x zo zwaar. Ziet er ook gewoon wat opvallender uit.

Qua sw/features zo goed als identiek inderdaad hoewel er toch hier en daar hele kleine verschillen kunnen zijn. Kan me iets herinneren met een lap-button oid. Verder komen er voor de F5 wat meer beta releases uit, bij de 935 komen de wat stabielere releases uit.

Maar de F5 issues die ik had leken vooral hardware/materiaal gerelateerd. GPS signaal was erg onstabiel, een issue wat er ook met de F3 was maar weer niet met de 5x voorkwam. Bluetooth connecties waren minder stabiel (zelf geen last van omdat ik het niet gebruikte, maar ook genoeg klachten over te lezen).

De 935 deed het gewoon direct prima. Bonus was standaard wifi, waarvan ik niet wist dat ik het zou gebruiken maar toch verdomd fijn vind :)
Bluetooth connectie is bij mij af en toe een issue, maar dan alleen als ik in een ander kamer ben dan waar mijn telefoon ligt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ToolkiT schreef op maandag 19 maart 2018 @ 15:52:
[...]

Bluetooth connectie is bij mij af en toe een issue, maar dan alleen als ik in een ander kamer ben dan waar mijn telefoon ligt..
Tja, wellicht is er een en ander verbeterd ondertussen en wat de een als een probleem ervaart kan voor de ander ook nog prima te doen zijn natuurlijk.

Maar heb destijds vooral heel specifiek naar gps tracking gekeken en die voldeed voor mij simpelweg niet (ook daar genoeg reacties in de trend van 'hier prima hoor!' gehad, waarbij als ik dan tracks bekeek het voor mij alsnog niet zou voldoen).

Hoe dan ook, naast het feit dat ik er zelf gewoon niet happy mee was las ik gewoon veel te veel gelijke ervaringen (en velen die dezelfde tevreden overstap naar de FR935 hebben gemaakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

kepler schreef op zondag 18 maart 2018 @ 17:57:

Reset and pray.

Werkt dat niet, dan z.s.m. terug naar Garmin met die zooi.
en nooit meer een Garmin kopen binnen een half jaar na release. Ze leveren al jaren niets anders dan beta producten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-10 20:51
Wat is de technische levensduur tegenwoordig van een sporthorloge ?
Of is dit een compleet vreemde vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Roozzz schreef op maandag 19 maart 2018 @ 16:00:
[...]

Reset and pray.

Werkt dat niet, dan z.s.m. terug naar Garmin met die zooi.
en nooit meer een Garmin kopen binnen een half jaar na release. Ze leveren al jaren niets anders dan beta producten :X
Hmm, de 735XT is toch alweer 3/4 jaar op de markt. Misschien die termijn eens herzien?
Of dit is gewoon een exemplaar dat niet helemaal lekker is, kan gebeuren natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Pathogen schreef op maandag 19 maart 2018 @ 16:27:
[...]

Hmm, de 735XT is toch alweer 3/4 jaar op de markt. Misschien die termijn eens herzien?
Of dit is gewoon een exemplaar dat niet helemaal lekker is, kan gebeuren natuurlijk.
Ok, dan is het kennelijk al een jaar :+ (ik had de impressie dat deze nieuwer was, maar kennelijk gaat de tijd snel :P ) En uiteraard kan het een keertje voorkomen dat je pech hebt; als dit de eerste keer is zou het voordeel van de twijfel geven...

Het stoort mij in ieder geval behoorlijk dat het doorsnee garmin product simpelweg niet af is als het op de markt gebracht wordt. Een keertje kan gebeuren, maar dit lijkt de standaard te zijn. X-maanden later werkt een en ander meestal pas zoals voorgespiegeld bij de launch. Na een aantal patches zijn ze vaak ook best prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Patches zijn niet altijd een verbetering. Mijn VA HR werkte in het eerste jaar dat ik ‘m had beter dan nu. Out of the box werkte dat horloge prima. Maar het horloge is trager geworden, b.v. het opvragen van de rondetijden na een 10km loop duurt zo’n 10 seconden (probleem sinds een aantal firmware versies terug). Ik heb soms een vertraging van enkele seconden bij het starten en stoppen van een activiteit sind de laatste firmware update. En de hartslagmeting tijdens hardlopen zit er nu vaker naast. Allemaal problemen die ik eerst niet had. Terugzetten naar fabrieksinstellingen heeft deze problemen helaas niet opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
Andre_J schreef op maandag 19 maart 2018 @ 16:04:
Wat is de technische levensduur tegenwoordig van een sporthorloge ?
Of is dit een compleet vreemde vraag :)
Hangt van je definitie van levensduur af. Er zijn mensen die nog altijd tevreden zijn met toestellen uit de jaren nul. Een cyclus bij garmin van product A naar opvolger product A2 duurt gemiddeld 3 jaar, al zijn er soms snellere cycli, dit hangt van model af. Als je kijkt naar hoe lang een product goed ondersteund wordt zo'n 3 jaar, met geluk tot 5 jaar. Maar als het uitgerijpt is (final firmware) kan het vaak nog lang mee.

Als ik mezelf als voorbeeld neem: ik heb mijn Fenix 3 sinds maar 2015 en ik ben niet van plan hem binnenkort te vervangen (tenzij ik een hele scherpe deal zie voor de F5x) en dat is ook nog niet nodig, toestel werkt prima en de nieuwe features zijn leuk, maar heb ik persoonlijk niet per se nodig, zeker niet voor de hoofdprijs die garmin nu nog vraagt. De Fenix 3 is trouwens al een keer opgevolgd door de Fenix 3 HR (na één jaar) en weer een jaar later door de Fenix 5, dit jaar is er geen nieuw model aangekondigd, al zou dat misschien nog kunnen (ik verwacht het niet, maar je weet het nooit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-10 20:51
rockhopper schreef op maandag 19 maart 2018 @ 17:51:
[...]

Hangt van je definitie van levensduur af.
Laten we het dan alleen eens puur technisch bekijken losstaand van de functies.
Dus knoppen, batterij ?
Pagina: 1 ... 73 ... 324 Laatste