Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 72 ... 324 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:02
Requiem19 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 22:23:
[...]

Heb je de OHR ook vergeleken met borstband?
Niet recentelijk, maar daar had ik weinig goede ervaringen mee. Voordat ik dit horloge had, vele malen gelopen met een borstband. Zat nooit lekker, vaak problemen met koppelen en regelmatig wegvallen van het signaal. Mijn betrouwbaarheidsgevoel berust op repeatability (iedere keer vergelijkbare waarde tussen de loopjes in vergelijk met de snelheid, en dat over de hele range. Interval eigenlijk altijd tussen 160 en 180, herstel naar 120, zone 3/4 tussen 155 en 165 en rustige loopjes tussen 140 en 150 en schaalt mooi mee met de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:23
coldasice schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 08:10:
[...]

Niet recentelijk, maar daar had ik weinig goede ervaringen mee. Voordat ik dit horloge had, vele malen gelopen met een borstband. Zat nooit lekker, vaak problemen met koppelen en regelmatig wegvallen van het signaal. Mijn betrouwbaarheidsgevoel berust op repeatability (iedere keer vergelijkbare waarde tussen de loopjes in vergelijk met de snelheid, en dat over de hele range. Interval eigenlijk altijd tussen 160 en 180, herstel naar 120, zone 3/4 tussen 155 en 165 en rustige loopjes tussen 140 en 150 en schaalt mooi mee met de snelheid.
Dat klinkt een heel stuk beter dan mijn OHR :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier een 935 en hoewel misschien iets optimistisch komt Vo2max volgens mij aardig in de buurt hoor...

Zit nu op 58, mijn max was iets van 61 (de 2 maanden na de marathon niet gelopen en ongezond geleefd, nu weer aan het terugkomen). Als je kijkt naar verwachtte tijden bij bepaalde VO2max komt dat gewoon best goed in de buurt...

Een sporttest is te lang geleden (begin 2015, destijds Vo2max van 57 ongeveer) om daar wat op te baseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 00:43

Froggy

...

@PatrickC Dat soort badging hebben ze zeker van Nike en Apple afgekeken? :?

Toch snap ik niet waarom ze de 'Blaze 2' dan niet upgraden met GPS. Als je een beetje serieus genomen wilt worden anno 2018 zou je dit toch standaard aan boord willen hebben? Gemiste kans m.i.

Maar weer on topic met watches die wél GPS hebben. :*)

@m0ridin : Sporthorloges zijn wel vaker iets te optimistisch is mijn ervaring. Tien jaar geleden met een Polar S725x had ik al soortgelijke ervaringen. Maar zolang de afwijking constant blijft kun je toch wel iets met deze info.

[ Voor 26% gewijzigd door Froggy op 01-03-2018 08:46 ]

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Froggy True, maak me er ook niet al te druk om verder... ik gebruik de gegevens allemaal meer als leidraad en ken de beperkingen. Net als met OHR, werkt voor mij goed genoeg en ben al lang blij dat ik niet elke keer met een ellendige borstband zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Requiem19 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 22:23:
[...]
Heb je de OHR ook vergeleken met borstband?
Ik wel. Ik moet toegeven dat cadence lock soms voorkomt maar dat ik daar goed mee overweg kan. Je kan altijd op ademhaling lopen als je ervaring hebt.

Wat ik vervelender vind is dat het horloge soms het herstel van hartslag niet goed volgt. Daar loopt een OHR achter een borstband aan. Waar de borstband vrijwel instant de hartslag volgt zorgt het (kalman?) filter in een OHR ervoor dat de verandering bij grote verandering in hartslag erg langzaam gaat.

Dat werkt dus minder goed bij intervallen. Steady state gaat erg goed.

Juist bij HIIT en/of als je goed in conditie bent is de hartslag na warming up erg variabel, dat volgt mijn OHR minder dan borstband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Froggy schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 08:39:
@PatrickC Dat soort badging hebben ze zeker van Nike en Apple afgekeken? :?

Toch snap ik niet waarom ze de 'Blaze 2' dan niet upgraden met GPS. Als je een beetje serieus genomen wilt worden anno 2018 zou je dit toch standaard aan boord willen hebben? Gemiste kans m.i.
Ik snap het wel ;) , ze willen niet in het vaarwater van de Ionic komen. De doelgroep van dit nieuwe horloge is volgens mij niet een sporter die GPS veel gebruikt en indien nodig kan altijd van assisted GPS via je telefoon gebruik gemaakt worden (net als bij de Blaze). Als horloge, dagelijkse activity tracker (stappen/trappen/slap/hartslag) en sporthorloge voor in de sportschool voldoet deze prima en ziet er wat meer casual uit. De Blaze heb ik verder altijd maar een raar product gevonden gezien zijn vorm en het opladen in een cradle, waardoor je de horlogekast steeds los moet koppelen van je bandje om 'm op te laden.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
ANdrode schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 09:54:
[...]

Wat ik vervelender vind is dat het horloge soms het herstel van hartslag niet goed volgt. Daar loopt een OHR achter een borstband aan. Waar de borstband vrijwel instant de hartslag volgt zorgt het (kalman?) filter in een OHR ervoor dat de verandering bij grote verandering in hartslag erg langzaam gaat.

Dat werkt dus minder goed bij intervallen. Steady state gaat erg goed.
Dat klopt inderdaad met mijn bevinding, mijn intervallen zijn vaak langer(800m+), bij de intervallen van 200 meter kijk ik nooit naar hartslag, lage betrouwbaarheid/accuratesse, en vind ik ook minder relevant of die 170 of 180 is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-10 14:59
Kreeg zojuist bericht van mijn lokale hardoop winkel dat de Garmin 645 binnen is! Ik loop van het weekend met een nieuw horloge. Hij had 1 music en 2 normale binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-10 20:07
Ik zag een email dat run2day hem binnen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 08:17
Nu de reviews en eerste ervaringen eens afwachten. Schijnt dat Garmin het ontwerp van de “lugs” heeft aangepast waardoor het horloge nog smaller oogt op de pols.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-h-i-j-m-e-n
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-10 18:51
Wat zijn lugs? Google translate vertaalt lugs in lugs.

Thijmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
T-h-i-j-m-e-n schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 17:23:
Wat zijn lugs? Google translate vertaalt lugs in lugs.
Volgens mij is je Google stuk ;(

Anyway dat zijn de bevestigingspunten waar je je bandje aan het horloge vast maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-10 20:39

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Van 1:36 tot nu geen hartslag gegevens meer op m’n telefoon ontvangen.. ook geen beweging en slaap..
Meer mensen last van? Op horloge kan ik de hartslag wel zien.

Garmin 235

Edit: horloge opnieuw opgestart en nu is het weer goed..

[ Voor 14% gewijzigd door frankwopereis op 03-03-2018 08:30 ]

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dennismaus schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 15:04:
Kreeg zojuist bericht van mijn lokale hardoop winkel dat de Garmin 645 binnen is! Ik loop van het weekend met een nieuw horloge. Hij had 1 music en 2 normale binnen.
2 normale? Ik dacht dat die later pas zouden komen?

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:23
Miki schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 16:02:
Nu de reviews en eerste ervaringen eens afwachten. Schijnt dat Garmin het ontwerp van de “lugs” heeft aangepast waardoor het horloge nog smaller oogt op de pols.
Ik heb hem gisteren gezien in het echt en dat was ook het eerste wat mij op viel. Zeker in vergelijking met mijn Forerunner 230 oogt hij heel smal en strak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Vraagje over gegevensschermen en velden op de Vivoactive 3....:

Volgens mij kon ik bij de VA HR per gegevensscherm kiezen hoeveel velden ik wilde hebben. Zo kon ik op scherm 1 kiezen voor 1 veld waar ik dan een all-in-one custom scherm van Dozen kon zetten.

In scherm 2 koos ik dan voor een 3-velden set-up, gericht op cadans.

Op de VA 3 krijg ik dat niet voor elkaar. Als ik kies voor een 1 veld per scherm, dan geldt dat voor alle schermen. En kies je voor een 3-scherm, dan werkt een Dozen weer niet.

Doe ik iets fout?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hoppa! schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 16:59:
Vraagje over gegevensschermen en velden op de Vivoactive 3....:

Volgens mij kon ik bij de VA HR per gegevensscherm kiezen hoeveel velden ik wilde hebben. Zo kon ik op scherm 1 kiezen voor 1 veld waar ik dan een all-in-one custom scherm van Dozen kon zetten.

In scherm 2 koos ik dan voor een 3-velden set-up, gericht op cadans.

Op de VA 3 krijg ik dat niet voor elkaar. Als ik kies voor een 1 veld per scherm, dan geldt dat voor alle schermen. En kies je voor een 3-scherm, dan werkt een Dozen weer niet.

Doe ik iets fout?
Als ik me de reviews goed herinner is dat inderdaad een vervelende feature van de VA3. Ik denk dat je niks verkeerd doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:23
De lap-functionaliteit blijft ook een vervelende feature van de VA3. Dubbel tappen op het scherm is echt een nare oplossing, zeker in de winter. Vandaag besloten om die te koop te zetten, en waarschijnlijk te gaan vervangen voor een 645.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
hatsa schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 20:21:
De lap-functionaliteit blijft ook een vervelende feature van de VA3. Dubbel tappen op het scherm is echt een nare oplossing, zeker in de winter. Vandaag besloten om die te koop te zetten, en waarschijnlijk te gaan vervangen voor een 645.
Ik loop nooit rondjes, dus geen last van. Ik zet mijn lap gewoon op een x-aantal km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die manual lap optie op de VA3 zal nooit zo goed werken als op z’n voorganger, de VA HR. Er zit gewoon één fysieke button te weinig op dat horloge en dat los je niet op met software. Maar dat er nog steeds de restrictie is dat je het aantal datavelden per pagina niet verschillend kunt hebben vind ik echt onbegrijpelijk. Dit is dus ook inferieur aan de VA HR, maar... is wel een software issue wat Garmin gewoon zou moeten kunnen oplossen vind ik. Als je beide niet belangrijk vindt, is het denk ik een prima horloge, maar... niet dus voor mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
Je hebt met software natuurlijk wel een hele hoop invloed op hoe je die ene knop gebruikt. Je kunt een knop bijvoorbeeld kort/lang/dubbel indrukken en daar verschillende functies aan meegeven. Met dubbeldrukken op het fysieke knopje zou ik al geholpen zijn, ik weet bijna zeker dat dit beter reageert dan dubbeltappen op het scherm.

Een andere oplossing zou zijn om de huidige situatie om te draaien: dan zou de functionaliteit die ik nu maar 2 keer tijdens een training gebruik (start-stop) op het scherm zitten, en de functionaliteit ik minimaal 10 keer tijdens een intervaltraining zou willen gebruiken (lap) onder het knopje.

En dan is er nog het alternatief om m'n eigen ConnectIQ running-app te maken die alles doet wat ik wil, maar dat is ook weer zo'n gedoe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-10 14:54

oNo

Goh, gelukkig heb ik de nu al een tijd een Fenix 5 ipv een VA3.

Van de VA HR naar de VA3 was een no-brainer voor mij. Nou dat had ik mooi mis. Het enige wat beter is aan de VA3 is het design.

Dus, als je je het kan veroorloven (evt een leuke aanbieding ergens) dan zeg ik. Pak je verlies, verkoop de VA3 en stap over naar de Fenix 5.

De Fenix 5 gebruik ik voor m'n commute rit (2x 24 km), indoorfietsen (HR zender), wandelen en een hardloopprogramma (via de fysio vanwege herstel van kniepees) met volle tevredenheid :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hatsa
De prijs van de Fenix 5S kon ik niet voor mezelf verantwoorden toen ik de VA3 kocht, nog naast dat ik de lugs van de 5S wat te groot vond. En ik had goede hoop dat de VA3 voor mij voldoende zou zijn. En voor veel mensen is het denk ik ook wel voldoende, maar ik mis het gewoon echt om m'n intervaltijden achteraf te kunnen bekijken en vergelijken. Met m'n smalle vrouwenpolsjes is ie eigenlijk ook nog wel een beetje lomp.

Met de 645 lijkt er een oplossing te zijn voor zowel de lugs als het lap-knopje, en hij lijkt stijlvol genoeg om ook overdag te dragen. De verstandigste/goedkoopste oplossing zou zijn om m'n VA3 te verkopen, m'n oude 235 te gaan gebruiken en voor dagelijks/sleeptracking een Fitbit te kopen, maar dat is minder leuk :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dennismaus
Gister mijn eerste loop met de 645 gedaan, en kan niet anders zeggen Top!. Wat een prettig horloge om mee te lopen. Gister was de 20 van Alphen en liep daar de 20km en kon nu eindelijk eens van mijn tempo aan wat er op mijn horloge staat. Ik heb wel 200 meter meer gelopen, maar dat had zo een beetje iedereen die ik om me heen sprak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
dennismaus schreef op maandag 5 maart 2018 @ 08:37:
Gister mijn eerste loop met de 645 gedaan, en kan niet anders zeggen Top!. Wat een prettig horloge om mee te lopen. Gister was de 20 van Alphen en liep daar de 20km en kon nu eindelijk eens van mijn tempo aan wat er op mijn horloge staat. Ik heb wel 200 meter meer gelopen, maar dat had zo een beetje iedereen die ik om me heen sprak.
Zou je eens wat foto’s willen maken en met ons willen delen? Ben met name benieuwd naar de grootte als ook hoe de lugs er nu uit zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
Dat wil ik best wel doen, alleen denk ik dat je een beter idee krijgt wanneer je het horloge om je eigen pols doet. Bij mijn hardloopwinkel hebben ze gewoon demo modellen liggen die je een goed idee van het ontwerp geven. Alleen werken deze units niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
dennismaus schreef op maandag 5 maart 2018 @ 09:32:
Dat wil ik best wel doen, alleen denk ik dat je een beter idee krijgt wanneer je het horloge om je eigen pols doet. Bij mijn hardloopwinkel hebben ze gewoon demo modellen liggen die je een goed idee van het ontwerp geven. Alleen werken deze units niet.
Thx voor de tip, binnenkort maar eens naar een wat grotere keten binnenstappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-10 20:35
dennismaus schreef op maandag 5 maart 2018 @ 08:37:
..... Gister was de 20 van Alphen en liep daar de 20km en kon nu eindelijk eens van mijn tempo aan wat er op mijn horloge staat. Ik heb wel 200 meter meer gelopen, maar dat had zo een beetje iedereen die ik om me heen sprak.
De trend bij Garmin was dat hoe nieuwer het horloge, hoe onnauwkeuriger de GPS. Ervan uitgaande dat Fellrnr.com met het topic over GPS_Accuracy het bij het juiste eind heeft, maar zelf zie ik in de groep waarin ik train ook dat de oudere modellen het wat beter doen dan de nieuwere (in vergelijking met tempo op basis van de Stryd footpod en in vergelijking met lap pace).
Als de FR645 die trend doorbreekt, zou dat aardig zijn. Liep je een constant tempo en zag je aan je rondetijden dat deze matchen met het tempo dat het horloge realtime aangaf?

Ray Maker gaf in zijn voorlopige review aan dat het scherm van de FR645 het beste transreflectieve scherm was wat hij tot dan toe had gezien (mogelijk bedoelde hij een beter contrast). Kun je dat bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
Frij5fd schreef op maandag 5 maart 2018 @ 10:41:
[...]
KNIP

Ray Maker gaf in zijn voorlopige review aan dat het scherm van de FR645 het beste transreflectieve scherm was wat hij tot dan toe had gezien (mogelijk bedoelde hij een beter contrast). Kun je dat bevestigen?
Dat klopt ik liep ongeveer 4:45 gemiddeld en tijdens de loop schommelde mijn tempo rond de 4:40 en 4:50 wat wel aardig kan kloppen.

En ja gister met de zon er op was het echt top om af te lezen. Het was me niet opgevallen totdat jij ernaar vroeg. Wat dus positief is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Haha, vanochtend ging het alarm van mijn Fenix 5x af.. mijn dochter probeert hem uit te zetten en probeert the tappen op het rode kruisje op het scherm en ik zei, 'nee je moet op het knopje drukken' zij: doe ik toch?? ik: 'physical button!'... #generationgap

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Woohoo deze week kunnen we naar alle waarschijnlijkheid een "in depth review" van Ray Maker verwachten op zijn site :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-10 17:55
Voor de Fenix 3 gebruikers onder ons, hier een leuk artikeltje waarin het horloge levensreddend is:
http://www.thedrive.com/t...using-their-smart-watches
(met dank aan dcrainmaker voor het onder de aandacht brengen)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• T-h-i-j-m-e-n
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-10 18:51
De review van de FR 645(M) van DC Rainmaker staat online!
https://www.dcrainmaker.c...atch-in-depth-review.html
Veel lees plezier!

[ Voor 5% gewijzigd door T-h-i-j-m-e-n op 06-03-2018 13:48 ]

Thijmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Review van DCR over de FR645 is positief, maar wel wat vreemde resultaten bij de hartslagmeting bij intervaltraining (terwijl dat een paar maanden terug nog prima was). De toevoeging van Music is leuk, maar bruikbaar? Spotify zit er niet in in de toekomst dus het blijft klooien met mp3-tjes die je via een PC moet gaan syncen. Dus je moet weer het illegale circuit in voor je muziek (als Spotify abonnee). Wie koopt er tegenwoordig nog muziek? Waar ik wel toegevoegde waarde zie is dat je nu ook audio cues kunt krijgen tijdens het hardlopen van de horloge en dus daarvoor geen telefoon meer mee hoeft te nemen. Maar voor mij persoonlijk is dat niet nodig... dus de versie zonder Music (stuk goedkoper en hogere batterijduur) is wat mij betreft de betere keuze. Maar voorlopig nog maar even in de wachtkamer tot er wat meer gebruikerservaringen zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
PatrickC schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 16:38:
Review van DCR over de FR645 is positief, maar wel wat vreemde resultaten bij de hartslagmeting bij intervaltraining (terwijl dat een paar maanden terug nog prima was). De toevoeging van Music is leuk, maar bruikbaar? Spotify zit er niet in in de toekomst dus het blijft klooien met mp3-tjes die je via een PC moet gaan syncen. Dus je moet weer het illegale circuit in voor je muziek (als Spotify abonnee). Wie koopt er tegenwoordig nog muziek? Waar ik wel toegevoegde waarde zie is dat je nu ook audio cues kunt krijgen tijdens het hardlopen van de horloge en dus daarvoor geen telefoon meer mee hoeft te nemen. Maar voor mij persoonlijk is dat niet nodig... dus de versie zonder Music (stuk goedkoper en hogere batterijduur) is wat mij betreft de betere keuze. Maar voorlopig nog maar even in de wachtkamer tot er wat meer gebruikerservaringen zijn. :)
Ik snap op dit moment de toegevoegde waarde van de Music niet in de line up. iHeartradio is alleen vanuit amerika te gebruiken. Deezer is met alle respect geen serieuze marktspeler op streaming gebied en het gebruik van mp3 is zo 1996.
Ik denk dat Apple wel een geniale troef in handen heeft met Apple Music en de Apple Watch als ook de vele 3rd party apps voor eventuele hardloop activiteiten bij te houden als ook hun eigen workout apps.

Het is dus een afweging tussen een serieuze hardloop horloge, de 645 of als muziek je interesseert dan uitwijken naar een AW. In zijn vergelijkingstabel lijkt Ray daar ook op aan te sturen door de AW mee te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coldasice
PatrickC schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 16:38:
Niet mee eens, via soundcloud en mixcloud kun je enorm veel muziek vinden die vaak vrij te downloaden is. Als je van livesets of podcasts houdt is er heel veel te vinden op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@coldasice Zou kunnen in jouw geval, maar die bevatten niet de muziek die ik normaal luister. Kan ook niet, omdat anders betaalde streamingdiensten geen bestaansrecht zouden hebben lijkt mij. Verder moet je nog steeds de muziek eerst downloaden op de PC en daarna syncen met je horloge. Nee, als je muziek erg belangrijk vindt, koop dan een Samsung Gear Sport (Spotify ondersteuning) of Apple Watch (Apple Music).

Het lijkt er trouwens op da Garmin opnieuw een product op de markt heeft gebracht, dat nog niet af is (software). Manuaal kalibreren van de hoogte is niet mogelijk? :? Ook de intensiteit van de vibratie is niet aan te passen, maar dat vind ik dan weer minder belangrijk.

[ Voor 24% gewijzigd door PatrickC op 06-03-2018 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
coldasice schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 18:03:
[...]

Niet mee eens, via soundcloud en mixcloud kun je enorm veel muziek vinden die vaak vrij te downloaden is. Als je van livesets of podcasts houdt is er heel veel te vinden op internet.
Zou je eens wat voorbeelden kunnen geven ik kan me namelijk er niet zoveel bij voorstellen anders dan rechtenvrije muziek en dat is vaak niet al te best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggy
  • Laatst online: 07-10 00:43

Froggy

...

@dennismaus GPS is dus OK, maar hoe werd jouw hartslag weergegeven? Klopte dat (ongeveer)?

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --_--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-12-2022
pixels66 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 20:37:
[...]

Natuurlijk zal hij niet zo goed zijn als de echte sport horloges, maar wellicht toch leuk om hier een balletje op te gooien in de hoop dat er meer mensen reageren.

Ik heb de Gear Fit 2 Pro (rood/zwarte versie) dus vandaag binnen gekregen, tesamen met een Fitbit Charge 2 voor mijn vriendin. Ik kan wel zeggen dat het instellen prima gaat, en ik ben nu aan het ontdekken hoe de samenwerking met "Myfitnesspal" van Under Armour gaat..

Verder vind ik hem mooi, en je voelt hem echt amper op de pols zitten, dat verbaast me enorm. Zojuist met de hond buiten gelopen en de GF2P detecteerd het wandelen supergoed, en de stappen zijn accuraat, vergeleken met de stappen die de telefoon al een jaar voor me detecteert. Zelfs het traplopen werd herkend, alhoewel niet heel accuraat vermoed ik.

Hij is net wat "smarter" dan de Fitbit omdat hij ook notificaties geeft tijdens het lopen als "hou vol!" en dergelijke.

Morgen tijdens werk maar even testen op de hardloopband, en ben ook benieuwd naar het sleeptracking verhaal. Spotify gebruik ik niet omdat ik geen Bluetooth headset heb. De heart rate sensor doet het goed, maar deze heb ik nog niet continue aan omdat ik vermoed dat dit stroom vreet.

Al met al tevreden over de eerste uren en zeer benieuwd naar het gebruik tijdens buiten hardlopen!
Bevalt de Gear fit pro nog steeds goed? Hoe doet hij het met hardlopen? En is het ook nauwkeurig met een loopband?
Ik heb er gisteren in de mediamarkt even naar gekeken en ik vind het wel een gaaf ding. Omdat samsung de enige is die offline spotify aanbied, is het ook de enige waar ik interesse in heb. Een volwaardige smartwatch heb ik niet nodig maar voor hardlopen lijkt dit me wel fijn. Gebruikt jij hem dagelijks of alleen tijdens het sporten? Ben benieuwd naar je ervaringen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:05
--_-- schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 20:18:
[...]

Bevalt de Gear fit pro nog steeds goed? Hoe doet hij het met hardlopen? En is het ook nauwkeurig met een loopband?
Ik heb er gisteren in de mediamarkt even naar gekeken en ik vind het wel een gaaf ding. Omdat samsung de enige is die offline spotify aanbied, is het ook de enige waar ik interesse in heb. Een volwaardige smartwatch heb ik niet nodig maar voor hardlopen lijkt dit me wel fijn. Gebruikt jij hem dagelijks of alleen tijdens het sporten? Ben benieuwd naar je ervaringen :)
Ik heb de Gear Fit 2 Pro inmiddels dus bijna 3 maanden, dus heb er aardig wat ervaring mee.

Ik moet zeggen, als ik hem eens vergeet omdat hij nog in de lader ligt, mis ik hem gewoon!
Wat punten op een rij:

Draagcomfort, ik merk het amper dat ie om m'n pols zit, dus dat is fijn.

Accu, tja, 2 dagen max, dus wen eraan dat je hem veel laadt, dat gaat dan wel weer snel.

Stappenteller, zeer accuraat, de fitbit charge 2 van mijn vriendin geeft nagenoeg hetzelfde aantal stappen weer..

Samsung Health app, een vrij beperkte app, maar voldoet prima voor wat ik wil. Ik gebruik het in combinatie met Under Armour "MyFitnessPal" waarin ik voeding bij hou, maar ook je trainingen worden door S Health gesynct (ofzo) met de UA app..

Hardlopen, daar gebruik ik hem 1 keer per week voor(meer loop ik niet), en dat doet hij accuraat. Heb toevallig 1 keer een vastloper gehad, vlak voordat ik wilde lopen. Even rebooten en hij was er weer.

De GPS doet het goed, ook onder 2 mouwen van jassen zelfs. De route wordt zeer mooi weergegeven in de app, met veel data. Denk dan aan snelste kilometer, gemiddelde hartslag, laagste hartslag, etc.

De "trappenteller", ik las er ellende over, maar hij registreert beter dan ik verwachtte. Niet altijd even goed, maar hij registreert over het algemeen wel. Daarintegen, als ik in de duinen loop, ziet hij al die verhogingen ook als trappen.

Tijdens lange wandelingen met de hond start ik ook een "wandeling", ingesteld op een uur. Ook dan netjes GPS. Als ik langer loop dan een uur, gaat hij gewoon door totdat je hem zelf stopt.

Spotify, nog niet gebruikt, want ik ren niet met muziek in omdat ik samen loop met iemand. Als ik op de hardloopband loop, stel ik hardloop band training in, en dan speel ik ook muziek via een ander medium dus ik gebruik het niet. Op de loopband doet hij het verder prima, ook de hartslag wordt goed geregistreerd ondanks de "loopschokken".

Sleeptracking, ja hij registreert je slaap, je diepe en ondiepe slaap, dit gaat allemaal vanzelf. Alleen het bekijken daarvan in de app vind ik dus vrij beperkt, je ziet in gekleurde blokken wanneer je diep slaapt, licht slaapt of onrustig slaapt. Fitbit is hier iets uitgebreider in, maar goed, na een week geloof je dat slapen ook wel en kijk je er soms nog eens naar.

Al met al krijg ik het vermoeden dat er veel verbeterd is aan de Gear Fit sinds de release, want hij doet het beter dan ik in vele reviews las.

M'n geld dubbel en dwars waard, ik hou er wel van. Zeker het hardlopen zonder je telefoon mee te hoeven nemen is lekker..

Ik hoop dat het je een beetje een beeld geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Miki schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 18:36:
[...]

Zou je eens wat voorbeelden kunnen geven ik kan me namelijk er niet zoveel bij voorstellen anders dan rechtenvrije muziek en dat is vaak niet al te best.
als je van hardstyle/hardcore houdt, vindt je via lsdb.nl heel vind livesets/podcasts in alle stijlen met een publieksbeoordeling. Livesets die een goede waardering hebben in jouw stijl zijn vaak de moeite waard. Als je van dance houdt, zoek ik vaak op namen van festivals, bijvoorbeeld ultra music festival miami, tomorrowland of bijvoorbeeld slam fm mixmarathon. Soms staan er ook zaken van andere festivals op, bijvoorbeeld wanneer 3fm een festival heeft uitgezonden. Kwaliteit is uiteraard wisselend. Verder zijn er sites te vinden die youtube videos omzetten in mp3...maar die kunnen jullie vast zelf ook vinden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Is de FR645M al ergens online te bestellen?
Alle hardloopwinkels die hem hebben bieden hem niet aan in de webshop,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09:27
Te bestellen is die al wel, maar ik begreep dat de meeste winkels al meer bestellingen hadden dan het aantal toestellen dat met de eerste levering kwam. Dus van "vrije" voorraad is nog geen sprake geloof ik.
Na een bestelling is het dan nog even afwachten wanneer je geleverd krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
Froggy schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 18:40:
@dennismaus GPS is dus OK, maar hoe werd jouw hartslag weergegeven? Klopte dat (ongeveer)?
Mijn hartslag wordt nu veel beter weer gegeven dan met mijn Tom Tom adventurer, deze schoot regelmatig alle kanten op. Gister een loopje van 10KM gedaan en 2 keer even moeten stoppen en hartslag gaat netjes mee omlaag. Zoals Ray in zijn review al aangeeft komt de rare afwijking mogelijk door de RD pod die hij gebruikt.

Verder tot nu toe zeer tevreden met het horloge, maar kom dan ook van de ellende die Tom Tom op dit moment is met software updates, of het gebrek daaraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
coldasice schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 07:05:
[...]

als je van hardstyle/hardcore houdt, vindt je via lsdb.nl heel vind livesets/podcasts in alle stijlen met een publieksbeoordeling. Livesets die een goede waardering hebben in jouw stijl zijn vaak de moeite waard. Als je van dance houdt, zoek ik vaak op namen van festivals, bijvoorbeeld ultra music festival miami, tomorrowland of bijvoorbeeld slam fm mixmarathon. Soms staan er ook zaken van andere festivals op, bijvoorbeeld wanneer 3fm een festival heeft uitgezonden. Kwaliteit is uiteraard wisselend. Verder zijn er sites te vinden die youtube videos omzetten in mp3...maar die kunnen jullie vast zelf ook vinden...
Mja dit is toch zo 1996 met alle respect? Heb er even snel naar gekeken maar ik moet dus zoeken naar sets waar je eventueel deze kunt downloaden vervolgens weer uploaden naar mijn toestel/horloge. En MP3's maken van YouTube vind ik niet okay, daar heb pak je alleen de artiesten mee. Met YouTube streams kunnen ze hun brood verdienen en dat pak je hiermee letterlijk af, daar doe ik niet aan.

Ik ben blij om te zien dat Garmin wel een API heeft gebouwd waarop 3rd party's hun muziekapps op kunnen enten dus het is afwachten of Spotify nog zich genegen voelt om wat te gaan doen. Ik vermoed echter dat vanwege de beursgang als ook het recent gebeuren rondom Spotify Running dat ze eerder zelf met iets gaan komen dan dat ze nog overal en nergens hun apps op vrijgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Hathi schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 08:33:
Te bestellen is die al wel, maar ik begreep dat de meeste winkels al meer bestellingen hadden dan het aantal toestellen dat met de eerste levering kwam. Dus van "vrije" voorraad is nog geen sprake geloof ik.
maar dus nog niet online te bestellen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• retlaw
  • Laatst online: 09:25

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Miki schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 09:26:
[...]

Mja dit is toch zo 1996 met alle respect?
Wat is er mis met 1996? ;) .

Ik heb een TomTom music horloge. Daar moet je ook je eigen muziek opzetten. Voor mij een reden om mijn oude muziek (inderdaad ook uit 1996) een keer te digitaliseren. Dat staat nu allemaal netjes op de NAS. Nu is het een kwestie van heen en weer kopieren en dat is zo gepiept. Ik heb ook tijd om 3 uur te fietsen en 1,5 uur hard te lopen. Daar kunnen die 2 minuten ook wel bij :).

Battle.net || Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Miki schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 17:17:
[...]
gebruik van mp3 is zo 1996.
<offtopic>Ik heb een server stampvol met MP3 en Vorbis files die met alle plezier van de wereld nog steeds gestreamd worden naar 3 Squeezeboxen.... Sorry, dat jij het '96 tech vindt is leuk maar er zijn mensen die het nog steeds erg fijn vinden. </offtopic> :)

<ontopic>Zelf ren ik eigenlijk nooit met muziek en wanneer ik het wel doe heb ik de telefoon bij me waar ik dat op afspeel. Mijn FR935 bevalt me goed genoeg. Net vorige maand gekocht.

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
P.O. Box schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:41:
[...]

maar dus nog niet online te bestellen?
Jawel hoor. Hier bijvoorbeeld: https://snelbalie.gps.nl/artikel:010-01863

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
retlaw schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:48:
[...]

Wat is er mis met 1996? ;) .

Ik heb een TomTom music horloge. Daar moet je ook je eigen muziek opzetten. Voor mij een reden om mijn oude muziek (inderdaad ook uit 1996) een keer te digitaliseren. Dat staat nu allemaal netjes op de NAS. Nu is het een kwestie van heen en weer kopieren en dat is zo gepiept. Ik heb ook tijd om 3 uur te fietsen en 1,5 uur hard te lopen. Daar kunnen die 2 minuten ook wel bij :).
Er is niet zoveel mis mee alleen dat het omslachtig is en iets wat ik 10 jaar geleden ook al deed met mp3 spelers :)

Anyway zojuist in real life een 645 gezien! Wat is het horloge klein was mijn eerste indruk. In vergelijking met een Fenix 5 of 935 echt een wereld van verschil. De lugs zijn erg kort op het horloge waardoor hij nog kleiner oogt.
De verkoper had alleen nog duidelijk gezien geen training gehad omdat hij allerlei onzin uitkraamde over de verschillen tussen de 935 en de Fenix 5 tov 645. Misschien is het lezen van de in depth review van dcrainmaker voor verkopers ook erg handig :P

[ Voor 0% gewijzigd door Miki op 07-03-2018 14:09 . Reden: Krom Nederlands aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Garmin kan zelf de specs niet eens goed op hun eigen site zetten, dus verwacht van de verkopers ook geen wonderen. Ik kon de spokesperson van garmin op de bikemotion ook al betrappen op wat vaagheden (ik weet het niet, ik schat, zou kunnen...) en van die mensen mag je eigenlijk wel verwachten dat ze nagenoeg alles weten over de 15 toestellen die er lagen.
Ik vond de 645 er wel mooi uitzien trouwens, maar alleen "streaming" via deezer viel me tegen, al was de spokesperson er van overtuigd dat spotify er binnenkort ook bij zou komen. [iets dat ik betwijfel, maar het lijkt me toch wel een essentiële stap, we gaan het zien]

Ik weet verder niet hoe het met de accuduur zit bij dit toestel, maar hij vertelde dat de verwachte duur met muziek, bluetooth aan en gps aan je moet rekenen op 5 uur misschien ietsje meer. Dat vind ik erg laag, ik heb de dcrainmaker review nog niet doorgespit, maar meestal heeft hij de accuduur ook niet meteen bij release van z'n review. Iemand die hier iets meer over kan/wil zeggen?

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 12:00

Pathogen

Shoop Da Whoop

Miki schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 13:06:
[...]

Er is niet zoveel mis mee alleen dat het omslachtig is en iets wat ik 10 jaar geleden ook al deed met mp3 spelers :)

Anyway zojuist in real life een 645 gezien! Wat is het horloge klein was mijn eerste indruk. In vergelijking met een Fenix 5 of 935 echt een wereld van verschil. De lugs zijn erg kort op het horloge waardoor hij nog kleiner oogt.
De verkoper had alleen nog duidelijk gezien geen training gehad omdat hij allerlei onzin uitkraamde over de verschillen tussen de 935 en de Fenix 5 tov 645. Misschien had het lezen van de in depth review van dcrainmaker ook voor verkopers handig is :P
Bij mijn lokale Run2Day staat een tablet met DCRainmaker.com open bij de sporthorloges :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LotteB
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 25-09 08:43
Helaas, daar zijn de FR 645 modellen uitverkocht. Heeft iemand enig idee waar de FR645 online te koop is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Pathogen schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:02:
[...]

Bij mijn lokale Run2Day staat een tablet met DCRainmaker.com open bij de sporthorloges :P
Deze toko van Run2Day had dat blijkbaar nog niet gedaan :)

Letterlijke quote:
De Fenix 5 heeft veel meer en uitgebreidere hardloopfuncties als de 645... uhuh :+

Ray Maker:
Phew – got all that? If you’re familiar with the FR935/Fenix5, then basically it can just be summed up as “Added music and Garmin Pay, took away multisport/openwater modes, and advanced navigation”, roughly.

[ Voor 40% gewijzigd door Miki op 07-03-2018 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
LotteB schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:08:
Helaas, daar zijn de FR 645 modellen uitverkocht. Heeft iemand enig idee waar de FR645 online te koop is?
Daarom schreef ik ook:
Hathi schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 08:33:
Dus online bestellen is gewoon mogelijk, maar doordat er nog geen "vrije" voorraad is blijft het afwachten wanneer je geleverd krijgt.
Ik heb ze nog nergens online en op voorraad gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag maar even langs run2day Breda gereden. Die hadden voorraad. Vanavond installeren en van het weekend de eerste test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rockhopper schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 13:38:
Ik vond de 645 er wel mooi uitzien trouwens, maar alleen "streaming" via deezer viel me tegen, al was de spokesperson er van overtuigd dat spotify er binnenkort ook bij zou komen. [iets dat ik betwijfel, maar het lijkt me toch wel een essentiële stap, we gaan het zien]

Ik weet verder niet hoe het met de accuduur zit bij dit toestel, maar hij vertelde dat de verwachte duur met muziek, bluetooth aan en gps aan je moet rekenen op 5 uur misschien ietsje meer. Dat vind ik erg laag, ik heb de dcrainmaker review nog niet doorgespit, maar meestal heeft hij de accuduur ook niet meteen bij release van z'n review. Iemand die hier iets meer over kan/wil zeggen?
Mooi verkooptrucje om nu te zeggen dat Spotify er bij zou komen. Als dat werkelijk zo zou zijn dan zou Garmin dat nu al melden, omdat dat natuurlijk een verkoop boost zou geven. Volgens mij heeft Samsung een exclusieve deal met Spotify.

Die 5 uur met GPS, hartslag en BT audio streaming klopt volgens mij wel, want dat heb ik al op meerdere plekken gelezen. De versie zonder Music zou ook een langere batterijduur hebben tov de Music versie met uitgeschakelde BT audio. Voor mij een extra reden om de versie zonder Music te nemen zo dadelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frij5fd
Op Facebook in de Stryd groep een FR645m gebruiker die dropouts heeft met de Stryd footpod. Dat is een bekend probleem bij de Fenix 5 en 5s. Ik ben benieuwd of dit gewoon toeval is, of een ontwerpprobleem zoals bij de Fenix 5. Zie https://www.facebook.com/...rmalink/1847746945523361/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --_--
  • Laatst online: 11-12-2022
pixels66 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 21:10:
[...]

Ik heb de Gear Fit 2 Pro inmiddels dus bijna 3 maanden, dus heb er aardig wat ervaring mee.

Ik moet zeggen, als ik hem eens vergeet omdat hij nog in de lader ligt, mis ik hem gewoon!
Wat punten op een rij:

Draagcomfort, ik merk het amper dat ie om m'n pols zit, dus dat is fijn.

Accu, tja, 2 dagen max, dus wen eraan dat je hem veel laadt, dat gaat dan wel weer snel.

Stappenteller, zeer accuraat, de fitbit charge 2 van mijn vriendin geeft nagenoeg hetzelfde aantal stappen weer..

Samsung Health app, een vrij beperkte app, maar voldoet prima voor wat ik wil. Ik gebruik het in combinatie met Under Armour "MyFitnessPal" waarin ik voeding bij hou, maar ook je trainingen worden door S Health gesynct (ofzo) met de UA app..

Hardlopen, daar gebruik ik hem 1 keer per week voor(meer loop ik niet), en dat doet hij accuraat. Heb toevallig 1 keer een vastloper gehad, vlak voordat ik wilde lopen. Even rebooten en hij was er weer.

De GPS doet het goed, ook onder 2 mouwen van jassen zelfs. De route wordt zeer mooi weergegeven in de app, met veel data. Denk dan aan snelste kilometer, gemiddelde hartslag, laagste hartslag, etc.

De "trappenteller", ik las er ellende over, maar hij registreert beter dan ik verwachtte. Niet altijd even goed, maar hij registreert over het algemeen wel. Daarintegen, als ik in de duinen loop, ziet hij al die verhogingen ook als trappen.

Tijdens lange wandelingen met de hond start ik ook een "wandeling", ingesteld op een uur. Ook dan netjes GPS. Als ik langer loop dan een uur, gaat hij gewoon door totdat je hem zelf stopt.

Spotify, nog niet gebruikt, want ik ren niet met muziek in omdat ik samen loop met iemand. Als ik op de hardloopband loop, stel ik hardloop band training in, en dan speel ik ook muziek via een ander medium dus ik gebruik het niet. Op de loopband doet hij het verder prima, ook de hartslag wordt goed geregistreerd ondanks de "loopschokken".

Sleeptracking, ja hij registreert je slaap, je diepe en ondiepe slaap, dit gaat allemaal vanzelf. Alleen het bekijken daarvan in de app vind ik dus vrij beperkt, je ziet in gekleurde blokken wanneer je diep slaapt, licht slaapt of onrustig slaapt. Fitbit is hier iets uitgebreider in, maar goed, na een week geloof je dat slapen ook wel en kijk je er soms nog eens naar.

Al met al krijg ik het vermoeden dat er veel verbeterd is aan de Gear Fit sinds de release, want hij doet het beter dan ik in vele reviews las.

M'n geld dubbel en dwars waard, ik hou er wel van. Zeker het hardlopen zonder je telefoon mee te hoeven nemen is lekker..

Ik hoop dat het je een beetje een beeld geeft.
Bedankt voor je reactie. Ik heb hem vandaag besteld dus ben benieuwd hoe hij gaat bevallen.

De min punten die je opnoemt zijn voor mij persoonlijk niet zo belangrijk. Voornaamste reden voor mij is gps en spotify zonder telefoon. Ook vind ik hem er mooier uitzien dan veel andere trackers/horloges. De Under Armour app zal ik ook eens uit gaan testen. Sleep tracking en de trappenteller kan ik wel missen :P Zonder die spotify functie had ik waarschijnlijk deze tracker ook niet gekocht. Dan zou ik alsnog mijn telefoon mee moeten nemen, wat meteen de hele tracker weer overbodig zou maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Gister even zitten spelen met mijn FR645M. Mooi ding. Lijkt klein maar qua scherm even groot als mijn FR630.
Het menu is even zoeken (ik moet wel zeggen dat ik nooit handleidingen lees :)), is anders dan mijn FR630. Maar uiteindelijk alles weer naar eigen zin kunnen instellen. Alle gegevensschermen weer ingesteld, GPS+GLONASS aan en 1 sec recording aan gezet. Bluetooth oortjes koppelen ging ook goed en ook mijn HRM RUN gekoppeld.
Ook nog wat Connect IQ data field e.d. geïnstalleerd, dus klaar voor de test run.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-03 18:53

-_-

Misschien even een off topic vraagje. Ik heb de Tom Tom Runner 3.
Bestaan er ook horloge bandjes van leer voor dit soort type horloges? In mijn geval de Tom Tom runner serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:08
heeft iemand nog recente ervaring met Rose Bikes? ik ken het nog van vroeger, maar nog nooit zelf wat gekocht. Ze hebben nl. de Fenix 5X voor €670,-.. (alhoewel ik dan meteen weer begin te twijfelen..stel dat er een geupdate versie deze zomer komt..)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Noem het complot denken maar ik vind het opmerkelijk dat er nog nergens andere reviews en filmpjes te vinden zijn van de Garmin 645 behalve de indepth review van dcrainmaker.com. Meestal volgen die er kort op ivm aflopen NDA en zie je ook reviews van o.a. the5krunner en Rizknows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Miki schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 09:57:
Noem het complot denken maar ik vind het opmerkelijk dat er nog nergens andere reviews en filmpjes te vinden zijn van de Garmin 645 behalve de indepth review van dcrainmaker.com. Meestal volgen die er kort op ivm aflopen NDA en zie je ook reviews van o.a. the5krunner en Rizknows.
ik wil het best complotdenken noemen hoor maar dan moet je wel het complot benoemen, want nu heb ik geen flauw idee wat dan het complot zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
P.O. Box schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 10:43:
[...]

ik wil het best complotdenken noemen hoor maar dan moet je wel het complot benoemen, want nu heb ik geen flauw idee wat dan het complot zou moeten zijn.
Misschien is complotdenken een te groot woord in deze maar er zijn geen andere filmpjes of reviews te vinden anders behalve die van dcrainmaker. Begrijp me goed, het is een goede en inhoudelijk uitgebreide review maar ik mis de rest. Heeft Ray een exclusieve deal met Garmin of hebben de andere namen gewoon nog geen review exemplaar gehad?

Bij de iPhone zie je dat iedereen eigenlijk al klaarstaat en zodra de NDA is verlopen tref je overal de filmpjes en reviews aan. Nu is het gewoon zip, nopes nada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik zie gewoon reviews anders... Rizknows, HRDLPN, TrustedReviews...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Die Rizknows en TrustedReviews reviews stellen niet zoveel voor. Het is net iets meer als het opsommen van de features van het horloge. HRDLPN vind ik persoonlijk nogal een vage site, dus daar hecht ik sowieso geen waarde aan.

Ik vind het interessanter om het Garmin Forum in de gaten te houden, omdat daar natuurlijk met name de problemen aan bod komen. En het lijkt er op dat het weer een typische Garmin release is. Streaming Music werkt nog niet (toch een van de major selling points van de FR645, niet voor mij trouwens want mijn interesse gaan uit naar de non-Music versie), sterkte vibration alert niet in te stellen, sterkte backlight niet in te stellen, geen manuale kalibratie van de hoogtesensor, battery drains, ... Voorlopig nog maar even in de wachtkamer lijkt mij.

[ Voor 5% gewijzigd door PatrickC op 08-03-2018 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

@PatrickC eens, de vraag was alleen waarom er niet meer reviews waren, en die zijn er wel :P

De 645 is wat mij betreft wel een serieuze optie, mocht ik ooit de nood en budget hebben voor een nieuw horloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Hmm RizKnows heeft op zijn youtube kanaal echt wel betere reviews dan wat hij nu op zijn site heeft staan. Das gewoon een ordinaire clickbait en ja Trustedreviews en HRDLPN is ook niet iets om daar gelukkig van te worden. Anyway blijf ik het raar vinden dat er niet meer "echte" reviews te vinden zijn, zeker nu wareables "hot" lijken te zijn.

De genoemde problemen met de 645 heb ik ook al voorbij zien komen op de Garmin forums en Reddit, het product lijkt er doorheen gedrukt te zijn om een deadline te halen.
Ik wacht zelf ook e.e.a. nog even af, ooit al mijn vingers gebrand aan een FR225 met buggy firmware die binnen 4 maanden al werd opgevolgd door de FR235 dus ik kijk nog heel even de kat uit de boom. Verder ben ik ook benieuwd naar de opvolger van de Polar V800 en Wahoo sporthorloge. Garmin kan wel weer eens wat serieuze uitdaging gebruiken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RizKnows is helaas niet meer wat het was.... er worden tegenwoordig zelfs matrassen gereviewd op dat channel en laatst nog een Apple Homepod review waarbij (bewust?) de negatieve punten worden vergeten. Ik hecht tegenwoordig meer waarde aan de Desfit, ActiveJR en TechyAgent youtube channels wat betreft reviews van sporthorloges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
De meeste van de "bugs" zijn nu volgens mij alleen meet nice to haves op music streaming na dan. Voor het hardlopen waar de forerunner voor is bedoeld doet hij zijn werk gewoon goed. En of de vibratie dan niet is in te stellen en de backlight niet maakt dan toch niet veel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@dennismaus Het niet kunnen kalibreren van de hoogtemeter vind ik toch wel een ernstig gemis. Afgelopen weekend nog op het circuit van Spa Francorchamps gelopen en dan vind ik het toch wel fijn dat ik vantevoren de correcte hoogte kan instellen. De auto kalibratie zit er nog wel eens flink langs namelijk, ook afgelopen weekend. Sommige andere zaken zijn inderdaad nice to have, maar ik vind het vreemd dat dat soort zaken in de firmware ontbreken bij de initiële release van het horloge. Vergelijk het maar met de manual lap optie op de VA3. Die werd pas maanden later toegevoegd, terwijl dat toch juist een standaard functionaliteit voor een horloge is dat je voor hardlopen gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
LotteB schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:08:
[...]

run2day.nl... edit: nvm, hij is al weer weg

[ Voor 6% gewijzigd door P.O. Box op 08-03-2018 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de garmin site en handleidingen lees ik dat de epo.bin file (satelliet info) wordt opgehaald door te syncen met Garmin Connect app of Garmin Express. Maar zowel de FR630 als de FR645 krijgen geen nieuwe epo.bin file met Garmin Connect. Jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
Een unboxing en walk through (in het Duits) van de Fr645m: YouTube: Garmin Forerunner 645 Music unboxing and walkthrough
Geen echte review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Verwijderd schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 21:42:
Op de garmin site en handleidingen lees ik dat de epo.bin file (satelliet info) wordt opgehaald door te syncen met Garmin Connect app of Garmin Express. Maar zowel de FR630 als de FR645 krijgen geen nieuwe epo.bin file met Garmin Connect. Jammer
connect app is een beetje hit & miss, soms werkt het wel, soms niet. Geen idee of het firmware versie is die soms roet in het eten gooit, of dat het een IT persoon is die iets veranderd, maar met garmin express lukt het in ieder geval altijd (the hard way helaas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rockhopper schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 00:44:
[...]

connect app is een beetje hit & miss, soms werkt het wel, soms niet. Geen idee of het firmware versie is die soms roet in het eten gooit, of dat het een IT persoon is die iets veranderd, maar met garmin express lukt het in ieder geval altijd (the hard way helaas)
Ik zag wel dat je op de FR645 via Instellingen > Over de status van je EPO file kan zien. Misschien dat GC alleen deze update als deze is verlopen? Gaan we eens testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

rockhopper schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 00:44:
[...]

Bij mijn ouwe modelletje werkt het zo dat als ik de melding krijg dat er een softwareupdate klaarstaat (die er nooit is, maar die melding komt altijd), dan weet ik dat de EPO gesynced is :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu de muziek aan het laden op het horloge (FR645M). Ik gebruik nog gewoon old skool MP3's en dat werkt voor mij perfect. Ik gebruikte altijd iTunes om te syncen naar mijn iPhone en die playlist kan ik ook gewoon via Garmin Express inladen. Perfect voor mijn situatie. Zometeen rondje van 5km als eerste echte test.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Hopjesvla79 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 09:37:
heeft iemand nog recente ervaring met Rose Bikes? ik ken het nog van vroeger, maar nog nooit zelf wat gekocht. Ze hebben nl. de Fenix 5X voor €670,-.. (alhoewel ik dan meteen weer begin te twijfelen..stel dat er een geupdate versie deze zomer komt..)
Misschien nog relevant voor je, ik bestel al mijn fiets onderdelen elk jaar weer bij Rosebikes, ook retour is meerdere keren goed gegaan. Goede service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist mijn eerste run met de FR645M. Helaas heb ik de muziek functie niet kunnen gebruiken. De verbinding met mijn Jaybird Run oortjes haperde continu. Na 10 seconden deed ik ze al uit. Jammer. Volgende keer mijn beats by dre wireless 2 proberen. Waar de Jaybird Run beter werkte met mijn iPhone. Misschien dat de beats beter werken met de Forerunner. Anders ruil ik het horloge voor de non Music versie. Na 1km lopen kwam ik er na 200 Meter achter dat de activiteit niet meer aan stond. Deze leek gepauzeerd. Erg vreemd. Hopelijk een incident. Na hervatting geen problemen meer gehad. Scherm is echt fijn af te lezen en na je run krijg je alle informatie duidelijk in beeld. Vo2max. Hersteltijd. Op zich ben ik erg tevreden. Jammer van de bluetooth verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 12:14:
Zojuist mijn eerste run met de FR645M. Helaas heb ik de muziek functie niet kunnen gebruiken. De verbinding met mijn Jaybird Run oortjes haperde continu. Na 10 seconden deed ik ze al uit. Jammer. Volgende keer mijn beats by dre wireless 2 proberen. Waar de Jaybird Run beter werkte met mijn iPhone. Misschien dat de beats beter werken met de Forerunner. Anders ruil ik het horloge voor de non Music versie. Na 1km lopen kwam ik er na 200 Meter achter dat de activiteit niet meer aan stond. Deze leek gepauzeerd. Erg vreemd. Hopelijk een incident. Na hervatting geen problemen meer gehad. Scherm is echt fijn af te lezen en na je run krijg je alle informatie duidelijk in beeld. Vo2max. Hersteltijd. Op zich ben ik erg tevreden. Jammer van de bluetooth verbinding.
Probeer eens je horloge te dragen aan de kant waar je Jaybird bediening zit. Ik las eerder op de forums dat dit het probleem oplost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Miki schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 12:28:
[...]

Probeer eens je horloge te dragen aan de kant waar je Jaybird bediening zit. Ik las eerder op de forums dat dit het probleem oplost.
Zou kunnen. Maar ik draag toch echt liever mijn horloge links. Het moet naar mijn mening gewoon werken anders hoeft het voor mij niet 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Hopjesvla79 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 09:37:
Hoewel ik niet in de toekomst kan kijken verwacht ik geen opvolger meer dit jaar. De prijs bij Rose is echter niet zo scherp dat ik er direct heen zou gaan om er eentje aan te schaffen. Mijn ervaringen bij het bedrijf Rose zijn verder prima, maar dat geld ook voor de goedkopere aanbieder eglobalcentral die de 5x aanbied voor 499

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 13:15:
[...]

Zou kunnen. Maar ik draag toch echt liever mijn horloge links. Het moet naar mijn mening gewoon werken anders hoeft het voor mij niet 😬
Zo wordt het ook voorgeschreven voor Tomtom music...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

coldasice schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 16:13:
[...]

Zo wordt het ook voorgeschreven voor Tomtom music...
Ik lees in de dcrainmaker review dat bij de beats oortjes de master aan linkerkant zit. Maandag testen. Als dat werkt ben ik meer dan tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Weet iemand hoe ik in Garmin Connect een indoor-cardio-workout kan aanmaken met heel simpel : fietsen, crosstrainer, roeien, etc ? Als ik bij nieuwe workout cardio selecteer kan ik alleen maar krachtdingen (althans, ik neem aan dat dat krachtdingen zijn) selecteren, terwijl ik gewoon simpel wil instellen: 20 min fietsen, 15 min loopband, etc etc...
Of ben ik dan genoodzaakt om op mijn horloge eerst een activiteit van 20 min fietsen te doen, dan de activiteit stoppen, en dan 15 min loopband te selecteren, etc ? Dat zou ik vreemd vinden, want ik beschouw het zelf als 1 training met verschillende onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
rockhopper schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 13:17:
[...]

Hoewel ik niet in de toekomst kan kijken verwacht ik geen opvolger meer dit jaar. De prijs bij Rose is echter niet zo scherp dat ik er direct heen zou gaan om er eentje aan te schaffen. Mijn ervaringen bij het bedrijf Rose zijn verder prima, maar dat geld ook voor de goedkopere aanbieder eglobalcentral die de 5x aanbied voor 499
Met Eglobalcentral zit ik toch een beetje met garantie. Dit is toch voornamelijk grijze import, toch? Geen idee hoe Garmin hier tegenaan kijkt in het geval van een garantieclaim.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:02

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

pjottum schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 20:43:
[...]

En de sportschool, of wat dat dan ook aleer was, heet snowboarden.
Top update, Garmin. :(

https://forums.garmin.com...ications-activities/page2

Is bekend, zie de update. Alle niet op Engels ingestelde toestellen hebben dit probleem. En een batterij drain zo te zien...
Gisteren update gehad; ziet er nu weer normaal uit. Dat heeft toch 3 weken geduurd. :/

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
pjottum schreef op zondag 11 maart 2018 @ 13:18:
[...]

Gisteren update gehad; ziet er nu weer normaal uit. Dat heeft toch 3 weken geduurd. :/
Ik heb dat niet afgewacht. Ik ben gewoon voor de factory reset gegaan, dezelfde avond nog. Los van deze kleine fuckup, vind ik het nog steeds een waanzinnig fijn en goed horloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 12:14:
Na 1km lopen kwam ik er na 200 Meter achter dat de activiteit niet meer aan stond. Deze leek gepauzeerd. Erg vreemd. Hopelijk een incident. Na hervatting geen problemen meer gehad.
Toevallig niet de auto pause aan staan? Misschien was de GPS even de weg kwijt en dacht dat je stil stond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PatrickC schreef op zondag 11 maart 2018 @ 14:54:
[...]

Toevallig niet de auto pause aan staan? Misschien was de GPS even de weg kwijt en dacht dat je stil stond?
Thanks ga ik controleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
P.O. Box schreef op zondag 11 maart 2018 @ 10:08:
Weet iemand hoe ik in Garmin Connect een indoor-cardio-workout kan aanmaken met heel simpel : fietsen, crosstrainer, roeien, etc ? Als ik bij nieuwe workout cardio selecteer kan ik alleen maar krachtdingen (althans, ik neem aan dat dat krachtdingen zijn) selecteren, terwijl ik gewoon simpel wil instellen: 20 min fietsen, 15 min loopband, etc etc...
Of ben ik dan genoodzaakt om op mijn horloge eerst een activiteit van 20 min fietsen te doen, dan de activiteit stoppen, en dan 15 min loopband te selecteren, etc ? Dat zou ik vreemd vinden, want ik beschouw het zelf als 1 training met verschillende onderdelen.
Dat zijn verschillende sporten en kan dus alleen met een multi-sport horloge. Zoals FR735, FR935, Fenix 3/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Hathi schreef op zondag 11 maart 2018 @ 16:35:
[...]

Dat zijn verschillende sporten en kan dus alleen met een multi-sport horloge. Zoals FR735, FR935, Fenix 3/5
ok bedankt.... dus niet met een FR645, terwijl je daar wel los "indoorfietsen" en "roeimachine" kan doen?
jammer....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathi
Klopt
Anders zou er ook helemaal geen bestaansrecht meer zijn voor de multi sport horloges natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
Hathi schreef op zondag 11 maart 2018 @ 21:08:
Klopt
Anders zou er ook helemaal geen bestaansrecht meer zijn voor de multi sport horloges natuurlijk ;)
En de FR935 voor 459 euro bij Amazon is niet veel duurder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Hopjesvla79 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 13:10:
[...]
Met Eglobalcentral zit ik toch een beetje met garantie. Dit is toch voornamelijk grijze import, toch? Geen idee hoe Garmin hier tegenaan kijkt in het geval van een garantieclaim.
Geen idee wat wel en niet onder grijze import valt, anders gezegd als je dit importeert en je betaalt gewoon aan de douane / belasting of wat dan ook ben je zeker goedkoper uit dan elders. Verder is Garmin Amerikaans, dus boeit het voor mij (persoonlijk) niet heel erg dat dat land er minder geld aan over houdt. Tot slot is het internet voor iedereen toegankelijk om er dingen aan te schaffen, als en wanneer er heffingen over komen is het zo en betaal je die netjes. Het is niet zo dat je een illegale kopie / nep item / illegaal product koopt.

Maar even de ethische discussie naast ons neerleggen, dat iets voor een ander topic en iets dat je zelf mag beslissen. Ik heb er mijn mening over gegeven en ik laat iedereen lekker zelf beslissen of het de moeite is of niet.

Garmin vraagt bij garantie gevallen of bij contact bij de helpdesk altijd voor een aanschafbon als het toestel ingeleverd zou moeten worden. (lees: omruilen voor een refurbished exemplaar) Nu weet ik niet of dat voor 1) slechts de aanschafdatum is om te kijken of het toestel wel of niet onder garantie valt, maar ik vermoed het wel of 2) om ook nog te kijken waar en hoeveel het koste bij aanschaf, ik vermoed dit gedeelte niet omdat het weinig relevant is of je toestel "op vakantie" kocht of niet. Echter geen garantie want ik werk niet voor garmin. Overigens als je geen bon toont of kan tonen dan wordt je wel gewoon geholpen onder het kopje problemen/schade/defect "buiten garantie" en komen er kosten bij, binnen de garantie is het gratis.

Ik hoop dat dit genoeg info geeft voor je en dat je er een beslissing mee kan nemen waarbij jij je goed bij voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
rockhopper schreef op zondag 11 maart 2018 @ 22:39:
[...]

Geen idee wat wel en niet onder grijze import valt, anders gezegd als je dit importeert en je betaalt gewoon aan de douane / belasting of wat dan ook ben je zeker goedkoper uit dan elders. Verder is Garmin Amerikaans, dus boeit het voor mij (persoonlijk) niet heel erg dat dat land er minder geld aan over houdt. Tot slot is het internet voor iedereen toegankelijk om er dingen aan te schaffen, als en wanneer er heffingen over komen is het zo en betaal je die netjes. Het is niet zo dat je een illegale kopie / nep item / illegaal product koopt.

Maar even de ethische discussie naast ons neerleggen, dat iets voor een ander topic en iets dat je zelf mag beslissen. Ik heb er mijn mening over gegeven en ik laat iedereen lekker zelf beslissen of het de moeite is of niet.

Garmin vraagt bij garantie gevallen of bij contact bij de helpdesk altijd voor een aanschafbon als het toestel ingeleverd zou moeten worden. (lees: omruilen voor een refurbished exemplaar) Nu weet ik niet of dat voor 1) slechts de aanschafdatum is om te kijken of het toestel wel of niet onder garantie valt, maar ik vermoed het wel of 2) om ook nog te kijken waar en hoeveel het koste bij aanschaf, ik vermoed dit gedeelte niet omdat het weinig relevant is of je toestel "op vakantie" kocht of niet. Echter geen garantie want ik werk niet voor garmin. Overigens als je geen bon toont of kan tonen dan wordt je wel gewoon geholpen onder het kopje problemen/schade/defect "buiten garantie" en komen er kosten bij, binnen de garantie is het gratis.

Ik hoop dat dit genoeg info geeft voor je en dat je er een beslissing mee kan nemen waarbij jij je goed bij voelt.
Thanks, Ik doelde eigenlijk meer op het volgende: bij grijze import vervalt niet zozeer je garantie, maar vaak betekend dit wel dat je, indien het terug gestuurd moet worden bv, dat dit moet naar het land/regio van aankoop. Als dit dus uit Hong Kong komt, en je heb een probleem, dan zou het dus zomaar kunnen dat je dit niet naar Garmin NL moet sturen maar naar Hong Kong (met alle kosten en tijd..) Niet dat dat een probleem hoeft te zijn, maar wel iets om even zeker te weten (vandaar de vraag).

Hi Ha Hopjesvla

Pagina: 1 ... 72 ... 324 Laatste