--_-- schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 20:18:
[...]
Bevalt de Gear fit pro nog steeds goed? Hoe doet hij het met hardlopen? En is het ook nauwkeurig met een loopband?
Ik heb er gisteren in de mediamarkt even naar gekeken en ik vind het wel een gaaf ding. Omdat samsung de enige is die offline spotify aanbied, is het ook de enige waar ik interesse in heb. Een volwaardige smartwatch heb ik niet nodig maar voor hardlopen lijkt dit me wel fijn. Gebruikt jij hem dagelijks of alleen tijdens het sporten? Ben benieuwd naar je ervaringen

Ik heb de Gear Fit 2 Pro inmiddels dus bijna 3 maanden, dus heb er aardig wat ervaring mee.
Ik moet zeggen, als ik hem eens vergeet omdat hij nog in de lader ligt, mis ik hem gewoon!
Wat punten op een rij:
Draagcomfort, ik merk het amper dat ie om m'n pols zit, dus dat is fijn.
Accu, tja, 2 dagen max, dus wen eraan dat je hem veel laadt, dat gaat dan wel weer snel.
Stappenteller, zeer accuraat, de fitbit charge 2 van mijn vriendin geeft nagenoeg hetzelfde aantal stappen weer..
Samsung Health app, een vrij beperkte app, maar voldoet prima voor wat ik wil. Ik gebruik het in combinatie met Under Armour "MyFitnessPal" waarin ik voeding bij hou, maar ook je trainingen worden door S Health gesynct (ofzo) met de UA app..
Hardlopen, daar gebruik ik hem 1 keer per week voor(meer loop ik niet), en dat doet hij accuraat. Heb toevallig 1 keer een vastloper gehad, vlak voordat ik wilde lopen. Even rebooten en hij was er weer.
De GPS doet het goed, ook onder 2 mouwen van jassen zelfs. De route wordt zeer mooi weergegeven in de app, met veel data. Denk dan aan snelste kilometer, gemiddelde hartslag, laagste hartslag, etc.
De "trappenteller", ik las er ellende over, maar hij registreert beter dan ik verwachtte. Niet altijd even goed, maar hij registreert over het algemeen wel. Daarintegen, als ik in de duinen loop, ziet hij al die verhogingen ook als trappen.
Tijdens lange wandelingen met de hond start ik ook een "wandeling", ingesteld op een uur. Ook dan netjes GPS. Als ik langer loop dan een uur, gaat hij gewoon door totdat je hem zelf stopt.
Spotify, nog niet gebruikt, want ik ren niet met muziek in omdat ik samen loop met iemand. Als ik op de hardloopband loop, stel ik hardloop band training in, en dan speel ik ook muziek via een ander medium dus ik gebruik het niet. Op de loopband doet hij het verder prima, ook de hartslag wordt goed geregistreerd ondanks de "loopschokken".
Sleeptracking, ja hij registreert je slaap, je diepe en ondiepe slaap, dit gaat allemaal vanzelf. Alleen het bekijken daarvan in de app vind ik dus vrij beperkt, je ziet in gekleurde blokken wanneer je diep slaapt, licht slaapt of onrustig slaapt. Fitbit is hier iets uitgebreider in, maar goed, na een week geloof je dat slapen ook wel en kijk je er soms nog eens naar.
Al met al krijg ik het vermoeden dat er veel verbeterd is aan de Gear Fit sinds de release, want hij doet het beter dan ik in vele reviews las.
M'n geld dubbel en dwars waard, ik hou er wel van. Zeker het hardlopen zonder je telefoon mee te hoeven nemen is lekker..
Ik hoop dat het je een beetje een beeld geeft.