Zo ik heb net even een rondje hardlopen met de Samsung Gear Sport om en als controle ook dezelfde metingen/route aangezet met mijn Iphone 4 die ik normaal als GPS/hardloopapp en muziek speler gebruik.
Samsung Gear sport interne hardloop app gebruikt wat je dus terug ziet in Samsung S-health en de Iphone icm Runkeeper.
Wat viel me op:
1. GPS, het probleemkindje waar ik zo angstig voor was!!! Nou overbodig want in de standalone mode (dubbel gecheckt

) bleef het GPS icoontje na amper 10 sec knipperen al netjes aan staan en kon ik dus beginnen met mijn run. Waar die ene bekende reviewer klaagde over minuten lang moesten wachten om te kunnen beginnen, had ik dus netjes na een paar seconden GPS bereik.
2. Het horloge beviel me om de pols al op een normale werkdag maar met hardlopen bleef deze ook heerlijk fijn zitten. Het was heerlijk zonnig weer dus flink gezweet en de hartslag meter was dus zeiknat maar alles bleef perfect om de pols zitten. Geen geschuif, irritatie of wat dan ook.
3. GPS en hartslag zijn geen enkele keer uitgevallen tijdens de run. Handig om wellicht te vermelden waar ik loop: deel 1: ik start vanaf huis in een nieuwbouwwijk aan de rand van de stad; deel 2: dwars door de weilanden met alleen koeien om je heen; 3. langs een grote recreatieplas met wat bomen en bebossing en tot slot weer terug naar huis door de nieuwbouw.
Dan het belangrijkste, de cijfers!!
Iphone icm runkeeper:
Duur: 53:59 min
Afstand: 8.50 km
Min/Km: 06:21
Gem. snelheid: 10.2 km/u
Calorieen: 760
Samsung Gear Sport icm S-Health:
Duur: 51.58 min
Afstand: 8.46 km
Min/Km: 06:06
Gem. snelheid: 9.8 km/u
Max: snelheid: 12,5 km/u
Gem. hartslag: 165
Max hartslag: 186
Calorieën: 770
Batterij: van 98 naar 90 procent met AOD aan op standje maximaal.
Voor zover ik kan zien komt dit dus eigenlijk op een hele minimale afwijking perfect overeen.
De GPS plaatjes komen voor zover ik niks mis ook behoorlijk goed overeen:
Iphone/Runkeeper:
Samsung Gear Sport/S-Health:
Ben enorm benieuwd naar jullie mening en mocht er iets missen/ontbreken hoor ik het graag! Het is voor het eerst dat ik sport met een smartwatch dus ik kan wat dingen missen of over het hoofd zien

.
[
Voor 10% gewijzigd door
Juancho op 17-02-2018 16:52
]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio