Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 71 ... 324 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:07
Pathogen schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 09:03:
@tlpeter ik heb je advertentie bekeken idd ;) Ik twijfel nog even verder...

Waarom zou je trouwens 2 pods kopen ipv 1? Is dat voor je tweede paar hardloopschoenen of heeft Milestone nog meer toegevoegde waarden als je 2 pods tegelijk gebruikt?
Het was een leuke aanbieding en inderdaad twee paar schoenen. Ik heb het een tijdje met twee pods op een paar gedaan en kreeg nagenoeg dezelfde info.
Pace een afstand kwam ook nagenoeg overeen met mijn horloge dus dat zit wel goed.
Denk er maar over na, ze liggen niet in de weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 12:00

Pathogen

Shoop Da Whoop

@PatrickC mijn horloge is nog van vóór dat tijdperk ;) FR220 still going strong!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Juancho schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 09:15:
Een bug kan maar het is dan wel een heel precieze bug want tot 2x toe kwamen de tijden eigenlijk voor 95% overeen :)
Je start en eindtijd kloppen natuurlijk wel ongeveer als je vlak voor het slapen je horloge af doet en bij het opstaan weer aan doet. ;) Maar.. sleep tracking is meer dan het meten van de duur van de slaap. Het gaat ook om het type slaap (diep/licht/REM) en hoe vaak je eventueel ook nog wakker wordt tijdens je slaap.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Pathogen De Milestonepod kan ik helaas nog niet koppelen aan m'n horloge (VA HR), maar ik ben serieus aan het overwegen om zo dadelijk de FR 645 aan te gaan schaffen en dan is koppeling met BT Smart sensoren wel mogelijk. Eerst maar eens even de eerste exper reviews van de FR 645 afwachten na de release.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
vhal schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 08:24:
[...]

TLDR: draag in de winter en voor andere sporten een borstband :+
Ik moet zeggen dat ik de laatste dagen met de negatieve temperaturen ook wat hapering op mijn borstband heb. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Geen last van onder het algemeen. Heel soms in het begin. Ik heb het vrij snel warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-10 14:48
MrAcid schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 11:57:
[...]

Ik moet zeggen dat ik de laatste dagen met de negatieve temperaturen ook wat hapering op mijn borstband heb. Meer mensen last van?
Ik gisteren ook, dacht dat het kwam doordat ik een licht over mijn borst en rug droeg (en dat de draden daarvan als een kooi werken). Normaal gezien gebruik ik de OHR van mijn Vivoactive 3 wanneer ik loop in het donker (omdat ik dan toch loop aan constante snelheid), maar had gisteren nu mijn band aangedaan. In het begin was mijn hartslag veel te hoog, ik was dan maar aan het inlopen. Lijkt er op dat de data pas klopt wanneer ik begon door te lopen (vanaf 7 minuten ongeveer).

heartrate_20180213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Hier een paar van mijn observaties van de afgelopen week:

Afbeeldingslocatie: https://image.prntscr.com/image/HsBFKBZXT5Sk8ZdJ-w30Og.png
Vanmorgen: HR band blijft hangen op 'steady state' van voor het begin van de interval.

Afbeeldingslocatie: https://image.prntscr.com/image/f74qsOhpQ9GSMZKbWMkcYQ.png
Maandag: HR band gaat halverwege een set aan intervallen ineens niet meer 'mee'

Afbeeldingslocatie: https://image.prntscr.com/image/Gf-PHZK6ThKCFcUT8iLYqA.png
Zaterdag: HR band leek er helemaal mee op te houden. Uitgezet en met optische hartslag van horloge doorgelopen na de derde rare dip/piek.

Niet echt consequent. Het zit aan het begin, midden en eind van loopjes. Ik vermoed dat het toch iets te maken heeft me de combinatie van precies 'verkeerd' in de wind lopen en kou, waardoor hij niet goed kan meten. Maar het blijft (ook met een band) gokken. Wahoo Tickr is dit trouwens, iets meer dan een jaar oud (gokje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:15
MrAcid schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 13:04:

[afbeelding]
Vanmorgen: HR band blijft hangen op 'steady state' van voor het begin van de interval.

[afbeelding]

[afbeelding]
Zaterdag: HR band leek er helemaal mee op te houden. Uitgezet en met optische hartslag van horloge doorgelopen na de derde rare dip/piek.

Niet echt consequent. Het zit aan het begin, midden en eind van loopjes. Ik vermoed dat het toch iets te maken heeft me de combinatie van precies 'verkeerd' in de wind lopen en kou, waardoor hij niet goed kan meten. Maar het blijft (ook met een band) gokken. Wahoo Tickr is dit trouwens, iets meer dan een jaar oud (gokje).
Kan het ook zijn dat de HR band gewoon versleten is en de contactjes iets minder goed werken?

Mijn Garmin HRM banden doen het meestal max 1,5 jaar goed genoeg en dan is het tijd voor een nieuwe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Requiem19 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 13:23:
[...]

Kan het ook zijn dat de HR band gewoon versleten is en de contactjes iets minder goed werken?

Mijn Garmin HRM banden doen het meestal max 1,5 jaar goed genoeg en dan is het tijd voor een nieuwe...
Zou uiteraard kunnen - hij heeft wel aardig wat zweet te verduren gehad. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Jij loopt volgens mij wat verder dan ik (5-10km), dus dan slijt de boel ook wat sneller ;).

Misschien even mailtje aan wagen naar de fabrikant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tlpeter
MrAcid schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 13:04:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Heb je de batterij al eens vervangen? Met kou zou dat best wel eens een probleem kunnen zijn. Door de kou kan een batterij minder energie leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:55
PatrickC schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 09:32:
@Pathogen De Milestonepod kan ik helaas nog niet koppelen aan m'n horloge (VA HR), maar ik ben serieus aan het overwegen om zo dadelijk de FR 645 aan te gaan schaffen en dan is koppeling met BT Smart sensoren wel mogelijk. Eerst maar eens even de eerste exper reviews van de FR 645 afwachten na de release.
Ik ben zelf ook erg benieuwd naar de 645 expert reviews. Het enige wat me wel opvalt is dat de prijsstelling wat aan de hoge kant is. De 935 was laatst al te krijgen voor €427(DCR coupon bij Clevertraining) en ook de Fenix 5 is al een paar keer rond en net onder de €500 te vinden. Dus ik hoop dat de reviews daar ook wat uitspraken over doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
tlpeter schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 13:41:
[...]

Heb je de batterij al eens vervangen? Met kou zou dat best wel eens een probleem kunnen zijn. Door de kou kan een batterij minder energie leveren.
Ga ik eerst nog even proberen inderdaad. Volgens mij half jaartje geleden al eens gedaan, maar kan geen kwaad. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Miki schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 13:52:
[...]

Ik ben zelf ook erg benieuwd naar de 645 expert reviews. Het enige wat me wel opvalt is dat de prijsstelling wat aan de hoge kant is. De 935 was laatst al te krijgen voor €427(DCR coupon bij Clevertraining) en ook de Fenix 5 is al een paar keer rond en net onder de €500 te vinden. Dus ik hoop dat de reviews daar ook wat uitspraken over doen :)
De non-Music versie kun je bij Clever Training aanschaffen voor €360, dus dat zit net boven de VA3, wat naar mijn mening logisch is vanwege de meer uitgebreide functionaliteit.

PatrickC schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 23:04:
Zojuist maar even een ticket aangemeld bij Garmin mbt de vertraging die er regelmatig zit in het starten en stoppen van activiteiten sinds de laatste firmware versie (4.3). Op het Garmin forum meldden ook meer personen dit probleem. https://forums.garmin.com...fter-last-firmware-update
Ik ben benieuwd of ik eerst weer eerst zo'n standaard antwoord krijg: firmware updaten, terugzetten naar fabrieksinstellingen. Ik heb namelijk specifiek vermeld dat ik dat al gedaan heb.
Ik baal er wel van dat Garmin een goed werkend horloge steeds slechter weet te maken met al die firmware updates. Eerst een aantal firmware versies terug, werd het opvragen van rondetijden ineens erg traag (nog steeds niet opgelost) en nu dus ook het starten en stoppen van activiteiten vertraagd. Of... maken ze bewust 'oude' horloges trager om zo nieuwe horloges te kunnen verkopen?
Afgelopen dinsdag reactie van Garmin:
"Vreemd! Ik heb dit bekeken en gemeld bij ons technisch team, bedankt voor de melding."

Dus... geen standaard antwoord, maar of ik hier nu wat aan heb? :? Waarschijnlijk hoor ik er nooit iets meer van.. Garmin's software/firmware ontwikkelaars zullen wel meer bezig zijn met bugs in de VA3 en nieuwe FR645 (Music).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:45
PatrickC schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 09:14:
@Juancho Voor sleep tracking zul je je horloge ook moeten dragen tijdens slaap natuurlijk. ;) Als Samsung nu aangeeft dat je slaapt als je de horloge niet draagt, dan is dat eigenlijk een 'bug' in de software, maar troost je, alle merken hebben last van die 'bug'.
Nog even hierop terugkomend... Hoe werkt dit dan? Ik draag de smartwatch en heb deze via BT gekoppeld aan mn telefoon. Ik zie namelijk nergens in de Gear app of op de watch zelf iets over sleeptracker. Alleen dus in de S-health app op mijn telefoon.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Juancho schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 11:10:
[...]

Nog even hierop terugkomend... Hoe werkt dit dan? Ik draag de smartwatch en heb deze via BT gekoppeld aan mn telefoon. Ik zie namelijk nergens in de Gear app of op de watch zelf iets over sleeptracker. Alleen dus in de S-health app op mijn telefoon.
Ik ken verder het Samsung platform niet, maar wat ik er van gelezen heb, kun je sleep data alleen zien in de S-Health app. Bij Garmin zie je de sleep data ook niet op de horloge (althans dat is bij mijn VA HR zo). Slaap dat zie je dan in de Garmin Connect app of op de Garmin Connect site.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Juancho schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 22:57:
Hallo allemaal,

zoals jullie weten heb ik sinds vandaag de Gear Sport in huis om eens grondig te testen en te bekijken of deze goed bij mij past. Omdat ik zie/merk dat het in dit topic al vrij snel weer gaat over de echt meer sport/hardloop zaken en ik dit niet (weer) wil verpesten ga ik verder in het topic: [Samsung Gear S3] Ervaringen & Discussie.

Hierin heb ik een eerste korte review/ervaring geschreven en zal daar ook later een meer inhoudelijke review schrijven als ik wat meer gesport heb. Dus voor de personen die benieuwd zijn, ik verwijs je dan even door naar dat topic.

Iig allen bedankt voor de fijne en goede hulp/tips/adviezen en excuses dat ik af en toe wat eigenwijs kan zijn... :p
Heb je er inmiddels al een keertje mee hardgelopen (zonder telefoon)? Ben wel benieuwd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
@MrAcid , nog niet ik heb helaas knieproblemen gehad afgelopen weken dus hardlopen zat er even niet in. Wel gewandeld zoals je weet maar blijkbaar met de GPS van mijn telefoon haha.
Ik ga morgen proberen weer een klein stukje hard te lopen en lukt dat niet gewoon wandelen. En dan natuurlijk wel met de BT connectie uit tussen watch en telefoon. Ben razend benieuwd want eigenlijk is dat het enige puntje wat op mijn checklist nog open staat. Als dat een beetje fatsoenlijk werkt ben ik er wel uit...

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-10 16:30
MrAcid schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:20:
[...]

Ga ik eerst nog even proberen inderdaad. Volgens mij half jaartje geleden al eens gedaan, maar kan geen kwaad. :)
Ik had dezelfde soort problemen, nieuwe batterij loste het bij mij op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-10 20:35
Juancho schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 14:06:
@MrAcid , nog niet ik heb helaas knieproblemen gehad afgelopen weken dus hardlopen zat er even niet in. Wel gewandeld zoals je weet maar blijkbaar met de GPS van mijn telefoon haha.
Ik ga morgen proberen weer een klein stukje hard te lopen en lukt dat niet gewoon wandelen. En dan natuurlijk wel met de BT connectie uit tussen watch en telefoon. Ben razend benieuwd want eigenlijk is dat het enige puntje wat op mijn checklist nog open staat. Als dat een beetje fatsoenlijk werkt ben ik er wel uit...
Bij voorkeur ook de nauwkeurigheid van de gemeten afstand meten (op atletiekbaan of hectometer-paaltjes over een km of meer). Naast natuurlijk een analyse van de traject wat de Samsung aangeeft versus de werkelijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Frij5fd schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 22:49:
[...]

Bij voorkeur ook de nauwkeurigheid van de gemeten afstand meten (op atletiekbaan of hectometer-paaltjes over een km of meer). Naast natuurlijk een analyse van de traject wat de Samsung aangeeft versus de werkelijkheid
Ik heb altijd een vaste ronde die ik loop dus als het lukt met de knie kan ik die perfect leggen naast mijn laatste rondje die ik met GPS en runkeeper op een oude iphone heb gelopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
Zo ik heb net even een rondje hardlopen met de Samsung Gear Sport om en als controle ook dezelfde metingen/route aangezet met mijn Iphone 4 die ik normaal als GPS/hardloopapp en muziek speler gebruik.
Samsung Gear sport interne hardloop app gebruikt wat je dus terug ziet in Samsung S-health en de Iphone icm Runkeeper.

Wat viel me op:

1. GPS, het probleemkindje waar ik zo angstig voor was!!! Nou overbodig want in de standalone mode (dubbel gecheckt :)) bleef het GPS icoontje na amper 10 sec knipperen al netjes aan staan en kon ik dus beginnen met mijn run. Waar die ene bekende reviewer klaagde over minuten lang moesten wachten om te kunnen beginnen, had ik dus netjes na een paar seconden GPS bereik.

2. Het horloge beviel me om de pols al op een normale werkdag maar met hardlopen bleef deze ook heerlijk fijn zitten. Het was heerlijk zonnig weer dus flink gezweet en de hartslag meter was dus zeiknat maar alles bleef perfect om de pols zitten. Geen geschuif, irritatie of wat dan ook.

3. GPS en hartslag zijn geen enkele keer uitgevallen tijdens de run. Handig om wellicht te vermelden waar ik loop: deel 1: ik start vanaf huis in een nieuwbouwwijk aan de rand van de stad; deel 2: dwars door de weilanden met alleen koeien om je heen; 3. langs een grote recreatieplas met wat bomen en bebossing en tot slot weer terug naar huis door de nieuwbouw.

Dan het belangrijkste, de cijfers!!

Iphone icm runkeeper:

Duur: 53:59 min
Afstand: 8.50 km
Min/Km: 06:21
Gem. snelheid: 10.2 km/u
Calorieen: 760

Samsung Gear Sport icm S-Health:

Duur: 51.58 min
Afstand: 8.46 km
Min/Km: 06:06
Gem. snelheid: 9.8 km/u
Max: snelheid: 12,5 km/u
Gem. hartslag: 165
Max hartslag: 186
Calorieën: 770
Batterij: van 98 naar 90 procent met AOD aan op standje maximaal.

Voor zover ik kan zien komt dit dus eigenlijk op een hele minimale afwijking perfect overeen.

De GPS plaatjes komen voor zover ik niks mis ook behoorlijk goed overeen:

Iphone/Runkeeper:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JyMT61KqFJ9gecZa2DQWPciX/full.jpg

Samsung Gear Sport/S-Health:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/g1aIOl829f4e10AUlP9BfkN6/full.jpg

Ben enorm benieuwd naar jullie mening en mocht er iets missen/ontbreken hoor ik het graag! Het is voor het eerst dat ik sport met een smartwatch dus ik kan wat dingen missen of over het hoofd zien :).

[ Voor 10% gewijzigd door Juancho op 17-02-2018 16:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Bedankt voor het testen, altijd goed om feiten te zien. Wat me opvalt bij de Samsung is dat de lijntjes op de kaart wel erg smooth verlopen, alsof hij dit mooier wil maken. Dat hoeft niet perse wat te zeggen over de accuraatheid, maar ik vind het wel 'verdacht'. Misschien interessant om de ruwe data te vergelijken? Het verhaal gaat dat er soms flinke gaten zitten tussen 2 meetmomenten, en dat er dan guesstimating wordt toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Sorry voor de wellicht domme vraag, maar hoe doe ik dat? Ik ben echt nog een leek op dit gebied :).Overigens loop ik deze ronde bijna altijd, soms een extra afslag later zodat het 10-12 KM wordt maar als ik inzoem op de kaart kan ik gewoon echt oprecht eerlijk aangeven dat het klopt. De wegen zijn vrij lang en recht toe recht aan en de paar bochten die ik heb zie je ook gewoon netjes terug.

Dus wat wil je precies extra zien en hoe kan ik je daarin voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Edit:

Heb even ingezoomd bij allebei en hier zie je dat het niet helemaal smooth is hoor. Ook niet bij de Gear Sport...
Als voorbeeld, links bovenin zie je dat ik een bocht maak naar rechts. Allebei volgens ze niet helemaal de kruising zoals ik die wel degelijk gelopen heb. Ik ga natuurlijk niet afsnijden ;)
Goed voor mij zijn dit soort minimale afwijkingen gewoon prima want uiteindelijk zie ik (ok het is 1x testen, maar toch) maar heel weinig echt grote verschillen. En daar was ik gezien de opmerkingen/recensies toch wel bang voor.

Gear sport map:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3Ujqfj3MNq2D3VuQG9XkIRiZ/full.jpg

Iphone/runkeeper map:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tR8ulPwmvtFAg05hCo97HLq0/full.jpg

[ Voor 71% gewijzigd door Juancho op 17-02-2018 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag een Garmin Vivoactive 3 gekocht en echt heel tevreden mee. Alleen als ik in de app kijk zie ik de sectie 'My day' niet. Ik zie daar 'My Device' staan en krijg dan de instellingen van de watch, maar ik kan nergens zien wat ik vandaag al heb gedaan bijvoorbeeld. Hoe kan ik 'My Day' bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 20:07:
Ik heb vandaag een Garmin Vivoactive 3 gekocht en echt heel tevreden mee. Alleen als ik in de app kijk zie ik de sectie 'My day' niet. Ik zie daar 'My Device' staan en krijg dan de instellingen van de watch, maar ik kan nergens zien wat ik vandaag al heb gedaan bijvoorbeeld. Hoe kan ik 'My Day' bekijken?
'Mijn dag' staat bij mij gewoon standaard als eerste icoontje linksonder en deze is helemaal niet aan of uit te zetten (wel de opties binnen Mijn Dag). Maar ik zit op iOS. Ik neem aan dat jij op Android (of Windows Mobile) zit? Maak eens een screenshot hoe het er bij jou uit ziet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Juancho Bedankt voor de info! Had je de iPhone vergeten uit te zetten, waardoor de tijd 2 minuten langer is dan op je horloge?

Zo te zien is er niets mis met de GPS van de horloge mbt deze hardloopsessie. Ik vraag me wel af wat de frequentie van de GPS is, aangezien het steeds rechte lijntjes tussen 2 punten zijn. Ik vraag me dan ook af hoe nauwkeurig de GPS is als je een wat bochtiger parcours loopt, b.v. een single track in de bossen. Maar ik moet bekennen dat mijn Garmin VA HR daar ook niet zo sterk in is. Ik loop wel eens een mountainbikeroute van 19 km in de bossen, wat erg bochtig is en dan geeft de horloge meer dan 1 km te weinig aan, terwijl de frequentie op 'iedere seconde' staat. Een footpod is in zo'n geval vaak nauwkeuriger voor de correcte afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Had idd vergeten de iPhone uit te zetten dus vandaar dat verschil. Wat bedoel je precies met de nauwkeurigheid van de GPS? en hoe kan ik dat een volgende keer beter testen? Nogmaals, de route die is opgemaakt met het horloge klopt gewoon vrijwel in zijn geheel. Als ik inzoem zie ik precies ook de bochten die ik maak. En het waren nou eenmaal vrijwel allemaal rechte wegen, lang en kort. Geen parcours run zoals jij aangeeft dus dan is het toch ook logisch dat je een redelijk steady GPS map terug krijgt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Juancho Als je parcours met name uit (lange) rechte wegen bestaat met b.v. veel 90 graden bochten (dus het parcours wat je nu gelopen hebt), dan is het voor een horloge gemakkelijker het correcte traject en afstand te bepalen. De test die je hebt gedaan is verder prima. Ik weet niet of je ook wel eens in de bossen loopt, op paadjes die meer slingeren? De meeste trainingen die ik loop zijn dat soort lopen. Wedstrijden zijn vaker wel weer lange rechte stukken (b.v. Zevenheuvelenloop, Venloop HM of over een circuit, b.v. Spa Francorchamps Run over 2 weken :)B ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik loop eigenlijk niet in de bossen omdat ik hier prachtige hardlooop routes heb. Genoeg afwisseling, lekker rustig en ik doe sowieso geen wedstrijden zoals ik al aangaf bij m’n zoektocht. Dus ik wil het best eens testen voor jullie door een keer te lopen in het bos maar voor mij is dat dan van doorslaggevende invloed. Ik ben allang blij dat de GPS vrijwel direct aanslaat en de hele loop gewoon prima z’n werk doet. Ik wil nog 1x testen met een run (wellicht goed om dan toch even naar het bos te gaan) om zeker te weten dat vandaag geen toevalstreffer was. Maar gezien de minimale verschillen met de iPhone lijkt me dat stug...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Die gps track lijkt me prima, goed genoeg om mee te trainen in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Juancho Je moet gewoon doen wat voor jou het beste werkt en de routes lopen die je normaal ook loopt, zodat je de voor jou beste keuze kunt maken. Ik zou sowieso niet op één sessie afgaan, maar nog een paar keer testen (andere route onder andere omstandigheden). Dat geldt ook voor de snelheid van de GPS fix. De ene dag is de andere dag niet namelijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Snap ik maar ik vind het zelf ook wel gewoon interessant om eens te zien hoe het horloge en de GPS werkt bij bijv. een bosloop met minder rechte stukken, wat heuvels, meer bomen (slechter bereik?) etc. Als de watch die test namelijk ook vrij goed doorkomt kan het voor meerder lieden hier wellicht alsnog een prima watch zijn. Want nogmaals, al mijn testen zijn tot nu toe echt boven verwachting goed.

Kan eigenlijk maar weinig minpunten verzinnen, zowel op sport- als smartwatch gebied. Ja een paar kleine irritatie dingen zoals dat je alleen je laatst binnengekomen appje kan zien maar dat heeft volgens mij niet direct iets met het horloge te maken maar eerder met de makers van Whatsapp? Of zie ik dat verkeerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Juancho Ik denk niet dat dat met Whatsapp te maken heeft. Op mijn VA HR kan ik gewoon alle appjes teruglezen, want dit werkt via het notificatiecentrum van de iPhone. Als je op de Samsung Gear Sport alleen het laatste berichtje ziet, dan is dat dus een beperking van het horloge of het Samsung platform. Misschien zit 'm de beperking wel in de combinatie met een iPhone (iOS) en heb je op een Android telefoon die beperking niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Nee ik gebruik ook een Android telefoon. De oude iPhone is puur voor muziek en gps voor hardlopen. Is gewoon een beperking dan van tizen helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Juancho Verrassend dat het Tizen OS Whatsapp niet volledig ondersteunt. Hoezo smartwatch? 8)7 Zie ook:https://us.community.sams...ch/thread-id/3955/page/14
Het zou voor mij persoonlijk geen showstopper zijn, maar jammer is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ja ik had zelf ook al wat dingen opgezocht. Het is helaas iets van Samsung zelf en dit speelt al dik een jaar. Dus kleine kans dat ze het gaan oplossen. Wellicht als (ooit) de nieuwe versie van Tizen uit gaat komen.

Opzich is het niet direct een showstopper nee. Als iemand je bijv. gewoon 1 langer appje stuurt kan je het ook gewoon lezen. Maar stuurt iemand 3 losse appjes achter elkaar met toevallig in de laatste app alleen een vraagteken, dan kan je alleen dat vraagteken zien. Eigenlijk heel bizar dat daar niet over nagedacht wordt, juist omdat de gear 3/sport toch ook grotendeels als smartwatch op de markt gebracht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
Juancho schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 22:20:
Ik loop eigenlijk niet in de bossen omdat ik hier prachtige hardlooop routes heb. Genoeg afwisseling, lekker rustig en ik doe sowieso geen wedstrijden zoals ik al aangaf bij m’n zoektocht. Dus ik wil het best eens testen voor jullie door een keer te lopen in het bos maar voor mij is dat dan van doorslaggevende invloed. Ik ben allang blij dat de GPS vrijwel direct aanslaat en de hele loop gewoon prima z’n werk doet. Ik wil nog 1x testen met een run (wellicht goed om dan toch even naar het bos te gaan) om zeker te weten dat vandaag geen toevalstreffer was. Maar gezien de minimale verschillen met de iPhone lijkt me dat stug...
Het ziet er niet slecht uit, al waren de weersomstandigheden in Nederland dit weekend waarschijnlijk ook wel vrij goed voor GPS ontvangst. Mijn Garmin watches gaan vooral in het bos onnauwkeurig worden en mijn Garmin Edge fietscomputer kan soms een minuut lang in het bos de GPS positie niet updaten. Wat qua registratie nog kan helpen is een instelling die op sommige Garmin watches zit om GPS-positie elke seconde op te slaan. Op het schermpje onderweg zie je niets anders, maar achteraf zie je meer punten op de lijn die je route voorstelt. Mogelijk heeft de Gear dat ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-10 17:55
@Juancho Je kan beter de track over de satellietbeelden leggen in plaats van de kaart, als je je gelopen route echt wilt controleren. Kaarten zijn minder nauwkeurig dan de satellietbeelden en je bent echt op punten aan het inzoomen.
Overigens is dat afsnijden precies wat er gebeurt als je een recht lijn tussen twee metingen trekt. Een horloge meet nooit continu, meestal 1 x per seconden, maar afhankelijk van je settings en toestel kan dit ook minder zijn. Maar als jij zeg maar 1 of 2 seconden over een bocht doet ziet het er soms als afsnijden uit. Allemaal dingen waar je vrede mee moet hebben, in ieder geval geen reden tot zorgen in mijn ogen.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik kan de GPS instellingen niet aanpassen. Het is simpelweg aan of uit...

Verder heb ik bewust de ronde gelopen die ik altijd oop eigenlijk. Ik ken de route, de bochten etc. Dus die heb ik al nauwkeurig gecheckt en komen gewoon erg goed overeen. Voor mij zijn die mij i make afwijkingen dan ook geen probleem. Ten eerste omdat ff ik geen wedstrijd loper ben en ten tweede omdat er volgens mij bij elke watch wel een kleine afwijking is. Helemaal 100% is volgens mij onmogelijk.

Maar omdat er wellicht anderen nu toch ook geïnteresseerd zijn in de gear sport omdat bij mij de GPS direct aanslaat wil ik best wat extra testen doen en de resultaten delen.. Dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Juancho schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 16:25:
Zo ik heb net even een rondje hardlopen met de Samsung Gear Sport om en als controle ook dezelfde metingen/route aangezet met mijn Iphone 4 die ik normaal als GPS/hardloopapp en muziek speler gebruik.
Samsung Gear sport interne hardloop app gebruikt wat je dus terug ziet in Samsung S-health en de Iphone icm Runkeeper.

Wat viel me op:

1. GPS, het probleemkindje waar ik zo angstig voor was!!! Nou overbodig want in de standalone mode (dubbel gecheckt :)) bleef het GPS icoontje na amper 10 sec knipperen al netjes aan staan en kon ik dus beginnen met mijn run. Waar die ene bekende reviewer klaagde over minuten lang moesten wachten om te kunnen beginnen, had ik dus netjes na een paar seconden GPS bereik.

2. Het horloge beviel me om de pols al op een normale werkdag maar met hardlopen bleef deze ook heerlijk fijn zitten. Het was heerlijk zonnig weer dus flink gezweet en de hartslag meter was dus zeiknat maar alles bleef perfect om de pols zitten. Geen geschuif, irritatie of wat dan ook.

3. GPS en hartslag zijn geen enkele keer uitgevallen tijdens de run. Handig om wellicht te vermelden waar ik loop: deel 1: ik start vanaf huis in een nieuwbouwwijk aan de rand van de stad; deel 2: dwars door de weilanden met alleen koeien om je heen; 3. langs een grote recreatieplas met wat bomen en bebossing en tot slot weer terug naar huis door de nieuwbouw.

Dan het belangrijkste, de cijfers!!

Iphone icm runkeeper:

Calorieen: 760

Samsung Gear Sport icm S-Health:

Duur: 51.58 min
Afstand: 8.46 km
Min/Km: 06:06
Gem. snelheid: 9.8 km/u
Max: snelheid: 12,5 km/u
Gem. hartslag: 165
Max hartslag: 186
Calorieën: 770
Batterij: van 98 naar 90 procent met AOD aan op standje maximaal.

Voor zover ik kan zien komt dit dus eigenlijk op een hele minimale afwijking perfect overeen.

De GPS plaatjes komen voor zover ik niks mis ook behoorlijk goed overeen:

Iphone/Runkeeper:

[afbeelding]

Samsung Gear Sport/S-Health:

[afbeelding]

Ben enorm benieuwd naar jullie mening en mocht er iets missen/ontbreken hoor ik het graag! Het is voor het eerst dat ik sport met een smartwatch dus ik kan wat dingen missen of over het hoofd zien :).
Dit ziet er heel netjes uit! Beetje té, als je het mij vraagt (benieuwd naar de update frequentie) - maar dat is hierboven al gezegd. Omstandigheden waren inderdaad ook ideaal dit weekend. Voor jou doel lijkt het in elk geval een prima horloge te zijn als ik het zo lees, dus dat is alleen maar mooi! :)

Mocht je er nog eens mee gaan lopen, post dan vooral even een linkje naar waar de data staat (GPS track met kaartje) want ik ben wel benieuwd hoe hij het over meerdere runs doet. :) Maar voel je vooral niet verplicht om allemaal testjes voor sceptische Tweakers uit te gaan voeren - je moet hem vooral lekker gebruiken hoe jij dat wilt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Omstandigheden waar inderdaad ideaal.

Heb zondag gelopen met Glonass aan. GPS track was beduidend beter (!) dan mijn vorige post hier. Is echter even de vraag of dit kwam door perfecte weerssituatie uiteraard.

Daarnaast raakte GPS 2x flink het padje kwijt waardoor de eerste kilometer 30 seconden sneller ging volgens de GPS dan hij daadwerkelijk ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Juancho schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 16:25:
Iphone icm runkeeper:

Volgens mij kan je iPhone of runkeeper niet zo goed rekenen of zie ik nu iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
@P.O. Box Ik denk dat een tempo over een andere afstand wordt berekend dan de gemiddelde snelheid. Tempo gaat meestal over wat je oo dat moment loopt gebaseerd op de laatste 100 of 1000 meter, mogelijk minder. Terwijl gemiddelde eigenlijk altijd over de totale afgelegde afstand gaat. (of je laatste ronde).
Of ze kunnen inderdaad niet rekenen ;)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Garmin heeft met de 8.00 update van de Fenix 5 wat veranderd aan de meting van de rusthartslag - krijg echt veel hogere waardes dan eerst. Nou ben ik sinds vrijdag behoorlijk verkouden, dus zou je een hogere RHR verwachten - maar dit zijn waardes die gewoon niet kloppen. Het boeit niet écht, maar ik vind het wel irritant. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-10 14:54

oNo

De manier waarop je reageert geeft al aan waarom jouw rusthartslag wat hoger is :+

Ik zie geen echt verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
MrAcid schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 09:31:
Garmin heeft met de 8.00 update van de Fenix 5 wat veranderd aan de meting van de rusthartslag - krijg echt veel hogere waardes dan eerst. Nou ben ik sinds vrijdag behoorlijk verkouden, dus zou je een hogere RHR verwachten - maar dit zijn waardes die gewoon niet kloppen. Het boeit niet écht, maar ik vind het wel irritant. :+
Dit zijn wel van die dingen waar ik jeuk van krijg ondanks dat ik er bijna uit ben dat ik een Garmin wil aanschaffen in de komende maanden. Het lijkt ook of ze er geen lering uittrekken of het met opzet doen. Updates uitbrengen die je producten slechter maken ipv beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
MrAcid schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 09:31:
Sinds wannee hebben we 8.00? (Mijn F5 geeft deze update automatisch gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

PatrickC schreef op maandag 29 januari 2018 @ 12:28:
[...]

Ja, mee eens, erg slechte service van Garmin. Een aantal jaren geleden heb ik een Fitbit Charge HR gehad waarvan het knopje niet meer werkte na dik een jaar. Ik heb toen kosteloos een nieuwe gekregen van Fitibit. Ik hoefde de defecte niet eens op te sturen! Dat noem ik nog eens goede service, wat ook wel eens genoemd mag worden van een bedrijf. Maar mijn ervaringen qua support zijn dan bij Fitbit ook een heel stuk beter dan bij Garmin, hoewel Garmin het probleem met mijn VA HR bandje prima heeft opgelost. Maar daar hoefde men alleen maar een nieuw bandje te sturen ipv een compleet nieuw apparaat, dus dat is wel een 'verschilletje'.
Na heel veel heen en weer gemail, vandaag mijn nieuwe vivosmart 3 ontvangen. Koste echt de nodige moeite. De winkel (decathlon) liet me deze keer ook volledig in de koude staan. Pas na het sturen van diverse links op internet met hetzelfde probleem gingen ze overstag (Garmin dan). Decathlon wilde alleen mededelen dat ik hem naar garmin moest sturen. Dat kost me wel 10 euro. Niet conform wetgeving, maar ja, gaat dat maar eens afdwingen.

Al 3x een review hierover ingediend bij decathlon, maar die plaatsen ze ook niet..

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Requiem19 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 14:51:
[...]

Sinds wannee hebben we 8.00? (Mijn F5 geeft deze update automatisch gedaan).
Sinds zondagochtend had ik hem.

Ik moet trouwens zeggen dat de RHR van gisteren uiteindelijk (vanmorgen) nog behoorlijk bijgetrokken is. Ook van vandaag begon hij veel te hoog, maar is hij inmiddels wel gedaald. In het verleden was het echter bijna altijd zo dat de laagste waarde in de All-Day Heart Rate grafiek overeen kwam met de RHR van die dag, maar dat ligt nu iets uit elkaar.

Oh well... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Voor mij sinds zondag geen changes - steady RHR laag in de 50.

Had eerder toen ik een griepje had een RHR mid 60, toch een aardig verschil. Hij pakt mij bij tot nu toe niet laagst gemeten HR, die is vaak zo ergens onderin de 40, maar hij lijkt een gemiddelde te pakken van HR gedurende 'rest' als in slaap.

Vraag me af of er echt iets veranderd is in 8.00, zal de change log nog even checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Change Log voor de Fenix 5: https://www8.garmin.com/s...load_details.jsp?id=11435

Ik draag 'm overigens niet in mijn slaap, dan pakt hij (als het goed is) de laagste waarde gemeten over 1 minuut gedurende de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Zo vanavond ook de Gear Sport even getest met een rondje thuis sporten. Dat wil zeggen wat kracht oefeningen zoals crunches, lunges, jumps, squats en nog wat. Ook dat werkte boven verwachting goed eigenlijk. Elke squat bijv. telde hij netjes. Niet dat ik het horloge veelvuldig voor krachttrainingen ga gebruiken (tenzij ik een toffe app ga vinden die hiervoor geschikt is, maar om nu voor elke oefening door het horloge te scrollen is erg irritant) maar toch goed om te zien dat de tellingen wel goed gaan. Helaas kan je met de standaard oefeningen niet alles meten, bijv. kettlebel wat ik veel gebruik is niet aanwezig.

Ook nog even de crosstrainer getest en ook dat werkt perfect. Ik heb mijn data even gedeeld met mijn PT waar ik net klaar ben en die gaf aan dat er zeker geen grote afwijkingen waren en deze resultaten voor mijn doel gewoon prima zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Can2
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 21:17
Ik heb nu net mijn Mighty ontvangen. Eerste Spotify playlists erop gezet en mijn bluetooth oortelefoon gekoppeld. Werkt allemaal mooi via de app. Synchroniseren gaat wel heel langzaam maar goed dat hoef je niet iedere keer te doen.

Denk morgenavond Mighty voor het eerst meenemen bij een rondje hardlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Juancho schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 11:10:
[...]

Mijn Forerunner 935 en voorheen TomTom Runner 3 hebben ook geen info gedeeld met de S-Health app op mijn S8. Toch vraagt de app mij telkens of ik tijdens bepaalde tijdstippen slaap. Mogelijk dat de telefoon merkt dat ie niet gebruikt wordt en daarom de app "gokt" dat je slaapt.

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Getver, blijkbaar ben ik geen stats kwijtgeraakt met mijn Vivofit, maar zit ie nog half gekoppeld aan de telefoon van mijn vrouw... Zij krijgt ineens bizarre hoeveelheden stappen binnen en ik niks.

In de Garmin Connect website zit het apparaat niet meer gekoppeld aan haar account, maar wel aan het mijne, maar op haar telefoon dus wel :/
Vanavond maar eens kijken of ik die koppeling eruit gewerkt krijg.
Voor iedereen die met een tragere Garmin vivoactive HR zit sinds de laatste firmware update is er goed nieuws. Ik kreeg vandaag van Garmin Support het volgende antwoord op mijn vraag hoe het zit met mijn eerder gemelde probleem:
“Er komt spoedig een nieuwe update uit die dit probleem zal verhelpen. Excuses voor het lange wachten.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-h-i-j-m-e-n
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-10 18:51
Weet iemand al wanneer de Forerunner 645 precies leverbaar is?
Op de site van Garmin zie ik alleen 1e kwartaal 2018 staan.

Thijmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
T-h-i-j-m-e-n schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 18:04:
Weet iemand al wanneer de Forerunner 645 precies leverbaar is?
Op de site van Garmin zie ik alleen 1e kwartaal 2018 staan.
Als dat er staat is het binnen nu en vijf weken :+
Ik zal het aan garmin vragen als ik ze zie op bike motion/fiets en wandelbeurs, maar dat is nog een weekje wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-10 14:11

SKB

De non music versie is nogmaals uitgesteld naar eind maart. De music versie zou begin maart komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op de FB site van Garmin NL werd tot 2 keer toe aangegeven... eind februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Voor de liefhebber, de Garmin 5 kost nu bij Amazon €469. Helaas heb ik de funds niet ;(

https://www.amazon.de/gp/...=oBvl8&pd_rd_i=B01N7J9APR

Ps. Teken dat er een update zit aan te komen?

[ Voor 56% gewijzigd door Miki op 24-02-2018 20:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:42
nee komt geen update dit jaar, overigens is die prijs ook niet bijzonder.

Is al een paar keer voor 400 voorbij gekomen en zelfs voor 350.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:03
Can2 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 22:10:
Ik heb nu net mijn Mighty ontvangen. Eerste Spotify playlists erop gezet en mijn bluetooth oortelefoon gekoppeld. Werkt allemaal mooi via de app. Synchroniseren gaat wel heel langzaam maar goed dat hoef je niet iedere keer te doen.

Denk morgenavond Mighty voor het eerst meenemen bij een rondje hardlopen.
Hoe is je rondje gagaan?
Heb zelf ook een Mighty maar wel met problen en dit is mijn tweede al.
Na het loskoppelen van de USB werkt hij prima maar als ik hem dan uit doe krijg ik hem niet meer aan.
Groene lampje gaat branden maar doet verder niets. Heb wel een workaround gevonden, na het aanzetten even niets doen dan gaat hij vanzelf uit na x seconden daarna weer aanzetten en werkt hij wel :/

Als deze methode niet werkt moet ik hem weer koppelen met USB. Ook wel eens gehad dat hij uitviel en niet meer aan kreeg....allemaal niet heel lekker dus. Zal weer even contact zoeken met de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minimaLL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-10 15:01
Miki schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 20:28:
Voor de liefhebber, de Garmin 5 kost nu bij Amazon €469. Helaas heb ik de funds niet ;(

https://www.amazon.de/gp/...=oBvl8&pd_rd_i=B01N7J9APR

Ps. Teken dat er een update zit aan te komen?
Is het dan zeker dat er geen Fenix 5+ komt? Lijkt me nog wel plausibel met MWC in aantocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
minimaLL schreef op zondag 25 februari 2018 @ 18:09:
[...]

Is het dan zeker dat er geen Fenix 5+ komt? Lijkt me nog wel plausibel met MWC in aantocht.
Ik vermoed een verbeterde 5+ of wat voor naam ze er aan gaan hangen. Garmin heeft dat ook gedaan bij de Fenix 3 door een 3hr uit te brengen.
De MWC lijkt me trouwens sterk, dat zou teveel momentum weg nemen van de 645 die nog eerst officieel uit moet komen. Het is overal nog aardig stil terwijl nagenoeg iedere bekende naam wel een testexemplaar heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-10 14:54

oNo

Wat zou een Fenix 5+ dan aan extra features krijgen? Misschien muziek, maar dat vind ik niet echt passend bij de Fenix serie (of alleen om het feit dat de Fenix Garmins uber device is)

Er is al een 5s en een 5x.
Het wordt er niet duidelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
oNo schreef op zondag 25 februari 2018 @ 21:51:
Wat zou een Fenix 5+ dan aan extra features krijgen? Misschien muziek, maar dat vind ik niet echt passend bij de Fenix serie (of alleen om het feit dat de Fenix Garmins uber device is)

Er is al een 5s en een 5x.
Het wordt er niet duidelijker op.
Garmin pay, muziek, gorilla glas, en zeer waarschijnlijk een verbeterde gps ontvanger. Dit alles op basis van een natte vinger :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Can2
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 21:17
Marc3l schreef op zondag 25 februari 2018 @ 16:02:
[...]

Hoe is je rondje gagaan?
Heb zelf ook een Mighty maar wel met problen en dit is mijn tweede al.
Na het loskoppelen van de USB werkt hij prima maar als ik hem dan uit doe krijg ik hem niet meer aan.
Groene lampje gaat branden maar doet verder niets. Heb wel een workaround gevonden, na het aanzetten even niets doen dan gaat hij vanzelf uit na x seconden daarna weer aanzetten en werkt hij wel :/

Als deze methode niet werkt moet ik hem weer koppelen met USB. Ook wel eens gehad dat hij uitviel en niet meer aan kreeg....allemaal niet heel lekker dus. Zal weer even contact zoeken met de helpdesk.
Goed. Ik heb mijn JBL Bluetooth oordopjes gekoppeld met Mighty. Mighty had ik aan de band van mijn broek gekoppeld, maar toen stoorde de oordpjes nog wel eens. Daarna de Mighty bij mijn arm bevestigd en dat ging al een stuk beter.

De problemen die jij beschrijft heb ik niet, al hoewel ik ook wel wat problemen heb gehad met het vinden en koppelen van Mighty. Ik heb het idee dat het een erg goed product kan zijn, maar dat ze er nog niet helemaal zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:03
Can2 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 09:36:
[...]

Goed. Ik heb mijn JBL Bluetooth oordopjes gekoppeld met Mighty. Mighty had ik aan de band van mijn broek gekoppeld, maar toen stoorde de oordpjes nog wel eens. Daarna de Mighty bij mijn arm bevestigd en dat ging al een stuk beter.

De problemen die jij beschrijft heb ik niet, al hoewel ik ook wel wat problemen heb gehad met het vinden en koppelen van Mighty. Ik heb het idee dat het een erg goed product kan zijn, maar dat ze er nog niet helemaal zijn..
Thanks voor je reactie!

Heb hem al 2 jaar geleden gekocht toen het nog een kickstarter project was. Alleen waren nog veel problemen waardoor levering veel langer duurde. Zo te zien zijn nog niet alle kinderziektes eruit inderdaad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Juancho
Heb besloten om toch voor de Samsung Gear Sport te gaan. Ik ben al met al positief verrast over de minpunten die genoemd werden zoals slechte GPS en onbetrouwbare hartslagmeter. Zeker voor mijn doelen, wensen en eisen voldoet dat prima. Ik kan me voorstellen dat voor de echte wedstrijd sporter het te veel een smartwatch is, maar ik kan de Gear sport iedereen adviseren die een beetje een combinatie zoekt van sportwatch en smartwatch en dat ook nog eens mooi verpakt.

Mochten er nog vragen over deze watch zijn, schroom niet om ze te stellen! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
Miki schreef op zondag 25 februari 2018 @ 22:04:
[...]
Garmin pay, muziek, gorilla glas, en zeer waarschijnlijk een verbeterde gps ontvanger. Dit alles op basis van een natte vinger :P
Je vergeet looks, looks, looks en nog meer gepimpte looks. Verder zullen ze ook wel proberen de huidige features te verbeteren, en dan met name de in eigen huis geproduceerde HR-meter (optisch) want daar zit nog wel ruimte in voor verbetering. Hopelijk ook verbeterde accuduur (al verwacht ik dat niet) en echt vernieuwende dingen, revolutie ipv evolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
rockhopper schreef op maandag 26 februari 2018 @ 22:50:
[...]

Je vergeet looks, looks, looks en nog meer gepimpte looks. Verder zullen ze ook wel proberen de huidige features te verbeteren, en dan met name de in eigen huis geproduceerde HR-meter (optisch) want daar zit nog wel ruimte in voor verbetering. Hopelijk ook verbeterde accuduur (al verwacht ik dat niet) en echt vernieuwende dingen, revolutie ipv evolutie.
En verbeterde ANT+ connectiviteit; veel klachten over hickups in datastroom van powermeters en andere externe sensoren van derden . Bij Stryd durven ze niet te zeggen dat hun footpod compatible is met de Fenix 5(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Frij5fd schreef op maandag 26 februari 2018 @ 23:12:
[...]
En verbeterde ANT+ connectiviteit; veel klachten over hickups in datastroom van powermeters en andere externe sensoren van derden . Bij Stryd durven ze niet te zeggen dat hun footpod compatible is met de Fenix 5(s).
En op bluetooth gebied kan het ook nog wel beter. Ik blijf de problemen met ANT+ echt vreemd vinden. ANT+ is gewoon van Garmin zelf, je zou toch verwachten dat ze met iets dat ze zelf bedacht en ontwikkeld hebben, goed kunnen omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Meer mensen hier die de Vivoactive 3 hebben en vandaag een 3:30 software-update hebben gehad?

Sindsdien zijn bij mij de activiteiten namen fucked-up. Hardlopen heet ineens Ashtanga, fietsen heet sparren en binnen fietsen is navigate geworden.

Watskeburt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:02

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Hoppa! schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 20:06:
Meer mensen hier die de Vivoactive 3 hebben en vandaag een 3:30 software-update hebben gehad?

Sindsdien zijn bij mij de activiteiten namen fucked-up. Hardlopen heet ineens Ashtanga, fietsen heet sparren en binnen fietsen is navigate geworden.

Watskeburt?
En de sportschool, of wat dat dan ook aleer was, heet snowboarden.
Top update, Garmin. :(

https://forums.garmin.com...ications-activities/page2

Is bekend, zie de update. Alle niet op Engels ingestelde toestellen hebben dit probleem. En een batterij drain zo te zien...

[ Voor 21% gewijzigd door pjottum op 27-02-2018 20:50 ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pjottum schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 20:43:
[...]

Is bekend, zie de update. Alle niet op Engels ingestelde toestellen hebben dit probleem. En een batterij drain zo te zien...
Erg triest dat Garmin zo’n update released. Dat bevestigt maar weer eens hoe slecht deze updates worden getest intern. Niemand die even alle talen uittest voor release. 8)7 En ondertussen zitten een hoop klanten met een onbruikbaar horloge. Ze krijgen het vaak voor elkaar een prima werkend horloge te verprutsen met slecht geteste updates. Ook ik zit nog steeds met een onnodig trage VA HR, die op firmware versies van meer dan een jaar terug veel beter werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
pjottum schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 20:43:
[...]

Ik heb een factory reset gedaan en dat heeft het probleem opgelost. Maar ja, nu alles weer instellen. Dat blijft ook wel een dingetje bij Garmin, dat niet alle instellingen goed opgeslagen worden in Connect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoppa! schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 21:38:
[...]

Ik heb een factory reset gedaan en dat heeft het probleem opgelost. Maar ja, nu alles weer instellen. Dat blijft ook wel een dingetje bij Garmin, dat niet alle instellingen goed opgeslagen worden in Connect.
Inderdaad, vaak vraagt Garmin om een factory reset uit te voeren bij problemen en helaas verlies je dan alle data en settings op je horloge. De eerstvolgende hardloopsessies heb je dan ineens weer allemaal records op verschillende afstanden. Waarom het horloge niet de PR’s van GC overneemt vind ik nog steeds een raadsel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maartenvand
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-10 20:23
Voor de mensen die (ook) zitten te wachten op de Garmin Forerunner 645, er schijnt nu echt iets aan te gaan komen ;):
https://www.dcrainmaker.c...atch.html#comment-2847179

Volgens mij gaat het hier wel in eerste instantie over de zwarte uitvoering met muziek, en volgen de andere uitvoeringen op een later moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:31
Je PR's zijn eventueel wel via de Garmin Connect website te synchroniseren met je toestel.

Je kan volgens mij ook voor de reset het toestel aansluiten op je PC en dan alle .fit bestanden kopiëren naar je pc. Vervolgens je toestel resetten en weer aansluiten op je PC. De gekopieerde .fit bestanden plaats je dan in de map NewFiles op het horloge en vervolgens koppel je het toestel los.
Ik dacht dat je dan al je records, totalen, instellingen etc. weer terug kreeg.
De vraag is alleen of het probleem dan niet in een van die bestanden zat waardoor je het gewoon weer terug plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Maartenvand schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:20:
Voor de mensen die (ook) zitten te wachten op de Garmin Forerunner 645, er schijnt nu echt iets aan te gaan komen ;):
https://www.dcrainmaker.c...atch.html#comment-2847179

Volgens mij gaat het hier wel in eerste instantie over de zwarte uitvoering met muziek, en volgen de andere uitvoeringen op een later moment.
Ik ben wel erg benieuwd naar zijn inhoudelijke review, dit horloge staat hoog op mijn wensenlijstje. Verder ben ik benieuwd wat er nog dit voorjaar gaat komen. Polar schijnt nog met een opvolger te komen van de V800 ergens in de lente en er is een nieuwe speler op de markt, Coros waar Ray ook een eerste handson van heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Korte update Fenix 5X.

HRM band gekocht en nu definitief de bevestiging voor mij dat de optische HR meting voor sportactiviteiten nagenoeg onbruikbaar is.

Bij high intensity (cross-fit) is de OHR volledig nutteloos. Hartslag van 120 terwijl het 190 blijkt te zijn met HRM. OHR kan helemaal niets met dat bewegingspatroon en hr variatie.

Maar ook bij hardlopen is OHR minder dan ik dacht. Zelfs bij steady runs is het twijfelachtig. Soms heb ik eerste stuk van de run bijv 20 bpm minder dan de echte HR. Dan ziet de OHR het opeens wel goed en heb ik de rest van de run 20bpm meer.

Dit vertroebelt alle data, zoals V02 estimation (die is opeens 51, terwijl ik 48 had op m'n top en nu echt minder fit ben), training status, training effect etc. Alle details worden onbruikbaar als je sport HR meting niet accuraat is.

Enige wat de OHR wel goed doet is 24/7 rust hartslag.

Kortom, als je een enigzins serieuze sporter bent die gedetailleerd traint op HR, gebruik geen OHR. Techniek is nog lang niet rijp genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Requiem19 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:35:
Korte update Fenix 5X.

HRM band gekocht en nu definitief de bevestiging voor mij dat de optische HR meting voor sportactiviteiten nagenoeg onbruikbaar is.

Bij high intensity (cross-fit) is de OHR volledig nutteloos. Hartslag van 120 terwijl het 190 blijkt te zijn met HRM. OHR kan helemaal niets met dat bewegingspatroon en hr variatie.

Maar ook bij hardlopen is OHR minder dan ik dacht. Zelfs bij steady runs is het twijfelachtig. Soms heb ik eerste stuk van de run bijv 20 bpm minder dan de echte HR. Dan ziet de OHR het opeens wel goed en heb ik de rest van de run 20bpm meer.

Dit vertroebelt alle data, zoals V02 estimation (die is opeens 51, terwijl ik 48 had op m'n top en nu echt minder fit ben), training status, training effect etc. Alle details worden onbruikbaar als je sport HR meting niet accuraat is.

Enige wat de OHR wel goed doet is 24/7 rust hartslag.

Kortom, als je een enigzins serieuze sporter bent die gedetailleerd traint op HR, gebruik geen OHR. Techniek is nog lang niet rijp genoeg.
Ben het deels met je bevinding eens. Ik train nu een tijdje met een Polar OH1 en dat is by far de beste hartslagmeter die ik heb gehad. Dit model is ook een optische hartslagmeter alleen plaats je deze op het vleessige gedeelte van je onder- of bovenarm. Ook uit de reviews komt naar voren dat het zich tot zekere hoogte goed kan meten met conventionele ECG hartslagmeters.

De huidige optische hartslagmeters om de pols die nu in horloges zit is prima om je dagelijkse metingen bij te houden voor bijv. RHR maar voor het echte sporten heb je er nog naast een aparte hartslagmeter nodig die je kan koppelen aan je horloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Toevoegend aan deze discussie heb ik een tijdje last gehad van "cadence lock" met mijn Scosche Rhythm+, maar heb ik dit onlangs weten te fiksen. N=2 aan runs waarbij het nu wél vanaf het begin goed gaat.

Voorheen deed ik de R+ om mijn onderarm, zo'n 5cm van mijn elleboog, met het kastje omhoog gericht. Ten opzichte van mijn horloge stond het kastje van de R+ dus in een hoek van 90 graden.

Dit had ik nooit bewust gedaan, was slechts de makkelijkste manier om het knopje in te drukken.

Nu heb ik de R+ een stukje gedraaid, waar het kastje nu aan de kant van mijn lichaam zit, dus 180 graden tov het horloge.

Het kastje zit nu op een plek waar hij niet door impact omhoog kan t.o.v. mijn arm, ook niet een miniscuul beetje, hij verschuift hooguit met de nieuwe hoek. Beiden gebeuren niet merkbaar, maar blijkbaar beïnvloedt de eerste situatie de meting toch behoorlijk.
Ik denk niet dat het daadwerkelijk door lichtinval komt, eerder dat de impact een verandering in mijn arm teweeg brengt die wordt gemeten als een hartslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcanis
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06 10:25
-

[ Voor 99% gewijzigd door arcanis op 30-01-2020 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggy
  • Laatst online: 07-10 00:43

Froggy

...

Fitbit komt eind dit jaar met de opvolger van de Ionic. Die moet goedkoper en iets kleiner zijn dan de Ionic. Ook moet deze een grotere gebruikersgroep gaan aanspreken omdat de Ionic verkopen wat tegenvallen. Maar hoe ze dat willen doen zonder een GPS functie in te bouwen is me een raadsel! Ja inderdaad: geen GPS. Nou dan kan ik de toekomstige verkoopaantallen al voorspellen..... Zo prijzen ze zich toch uit de markt?
Bron: nu.nl en wareable.com.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggy

Froggy

...

arcanis schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:00:
[...]

Volgens mij zijn die VO2 estimates en de bijhorende raceprognose sowieso uit de lucht gegrepen. Ik hobbel bijna wekelijk tussen een VO2max van 52 en 57. 8)7
Dat het zo varieert zegt al genoeg inderdaad.

@Miki Aan welk klokje had je de OH1 gekoppeld? Ik kende de OH1 niet, maar het ziet er hetzelfde uit als OH van de M430 en M600.

[ Voor 17% gewijzigd door Froggy op 28-02-2018 13:34 ]

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Froggy schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 13:25:
[...]

Dat het zo varieert zegt al genoeg inderdaad.

@Miki Aan welk klokje had je de OH1 gekoppeld? Ik kende de OH1 niet, maar het ziet er hetzelfde uit als OH van de M430 en M600.
Ik loop nog met een telefoon icm een flipbelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:06
Requiem19 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:35:

Ik train 5 dagen in de week met OHR en mijn bevindingen zijn prima. Natuurlijk hier en daar een Cadence lock en wanneer ik het horloge te laag draag mindere betrouwbaarheid, maar met het horloge op de juiste plek in 98% van de tijd een prima hartslag waarde. Ik train veel in zones binnen een hartslag van -5 en +5. Afwijkingen worden dus snel geregistreerd. Ik loop met een tomtom cardio 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
Pathogen schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:38:
Toevoegend aan deze discussie heb ik een tijdje last gehad van "cadence lock" met mijn Scosche Rhythm+, maar heb ik dit onlangs weten te fiksen. N=2 aan runs waarbij het nu wél vanaf het begin goed gaat.

Voorheen deed ik de R+ om mijn onderarm, zo'n 5cm van mijn elleboog, met het kastje omhoog gericht. Ten opzichte van mijn horloge stond het kastje van de R+ dus in een hoek van 90 graden.

Dit had ik nooit bewust gedaan, was slechts de makkelijkste manier om het knopje in te drukken.

Nu heb ik de R+ een stukje gedraaid, waar het kastje nu aan de kant van mijn lichaam zit, dus 180 graden tov het horloge.

Het kastje zit nu op een plek waar hij niet door impact omhoog kan t.o.v. mijn arm, ook niet een miniscuul beetje, hij verschuift hooguit met de nieuwe hoek. Beiden gebeuren niet merkbaar, maar blijkbaar beïnvloedt de eerste situatie de meting toch behoorlijk.
Ik denk niet dat het daadwerkelijk door lichtinval komt, eerder dat de impact een verandering in mijn arm teweeg brengt die wordt gemeten als een hartslag.
Ik heb de Rythm plus ook met het horloge naar mijn lichaam toe, alleen dan een paar cm boven de elleboog. Maar ook daarmee heb ik sinds de loop van oktober heel vaak een cadance lock :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
coldasice schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 20:05:
[...]

Ik train 5 dagen in de week met OHR en mijn bevindingen zijn prima. Natuurlijk hier en daar een Cadence lock en wanneer ik het horloge te laag draag mindere betrouwbaarheid, maar met het horloge op de juiste plek in 98% van de tijd een prima hartslag waarde. Ik train veel in zones binnen een hartslag van -5 en +5. Afwijkingen worden dus snel geregistreerd. Ik loop met een tomtom cardio 2.
Heb je de OHR ook vergeleken met borstband?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Froggy schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 13:19:
Fitbit komt eind dit jaar met de opvolger van de Ionic. Die moet goedkoper en iets kleiner zijn dan de Ionic. Ook moet deze een grotere gebruikersgroep gaan aanspreken omdat de Ionic verkopen wat tegenvallen. Maar hoe ze dat willen doen zonder een GPS functie in te bouwen is me een raadsel! Ja inderdaad: geen GPS. Nou dan kan ik de toekomstige verkoopaantallen al voorspellen..... Zo prijzen ze zich toch uit de markt?
Bron: nu.nl en wareable.com.
Dit is helemaal niet de op van opvolger van de Ionic, maar de opvolger van de Blaze.
Wareable has obtained images and information about the upcoming smartwatch, set to be announced in the spring, and it could well be a new Fitbit Blaze 2.
Fitbit gaat natuurlijk niet een horloge met GPS vervangen door eentje zonder GPS. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggy

Froggy

...

@PatrickC Dan heeft nu.nl het niet helemaal begrepen. Ik ben iets te veel van dat stukje daar uit gegaan. Op wareable.com wordt het inderdaad wel goed uitgelegd, maar daar heb ik alleen het GPS verhaal blijkbaar goed gelezen en het Blaze 2 verhaal over het hoofd gezien. 8)7
Of het stond er vanochtend nog niet. :F

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Froggy schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 23:47:
@PatrickC Dan heeft nu.nl het niet helemaal begrepen. Ik ben iets te veel van dat stukje daar uit gegaan. Op wareable.com wordt het inderdaad wel goed uitgelegd, maar daar heb ik alleen het GPS verhaal blijkbaar goed gelezen en het Blaze 2 verhaal over het hoofd gezien. 8)7
Of het stond er vanochtend nog niet. :F
Er worden wel vaker stukken op nu.nl geplaatst in de trend van ik heb wel een klok horen luiden, maar geen idee waar de klepel hangt. Ik zie de site dan ook als leuk leesvoer, maar zeker geen serieuze nieuwssite die goede achtergrond checks doet, meer eentje die zo snel mogelijk zo veel mogelijk leesvoer posten om maar kliks binnen te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
arcanis schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:00:
[...]

Volgens mij zijn die VO2 estimates en de bijhorende raceprognose sowieso uit de lucht gegrepen. Ik hobbel bijna wekelijk tussen een VO2max van 52 en 57. 8)7
Even hier op inhaken.
Ik heb een forerunner 235 en sinds kort een forerunner 935.
De 235 gaf een VO2 max van 43 wat exact klopt met de sporttest die ik heb gedaan maar de 935 begon met 56 en staat nu steady op 50.
Ik weet zeker dat ik niet zoveel beter ben geworden in de tussentijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Froggy en @rockhopper De berichtgeving over het nieuwe Fitbit horloge is inderdaad erg verwarrend. Ze hebben het over de ‘volgende’ na de meest recent uitgebrachte Ionic, maar dat betekent dus niet de ‘opvolger’. Het nieuwe horloge is meer een kruising tussen de Ionic en de Blaze. Voor de Ionic komt er trouwens wel een ‘nieuwe’ versie uit, de ‘Ionic Adidas edition’. Dit is een speciale versie van de Ionic met Adidas branding, een speciale Adidas app voor hardlopers en andere bandjes (meer geschikt voor sport). De Adidas app is exclusief voor dit horloge.

Pagina: 1 ... 71 ... 324 Laatste